FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.12.07  21:16

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    Ahoj, tak mi v -5°C auto na poprvé naskočí a zdechne. Potřebuje 2-3pokusy k tomu, aby beželo. Čím to je? Auto má najeto 25tis.km a stáří 10měs. To by přeci nemělo zlobit? Nafta je Shell. Po cca 30sec se zklidní a běží v pohodě. Proč TDCI, když je studené, netočí chvíli vyšší otáčky než se hřeje a zklidní? Měl jsem Passata a kamarád má Opela a u obou aut vždy po startu motor točil cca 1200-1500ot a pak postupně otáčky klesaly.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 21.12.07  20:10

    « Re: to TomanGHIA

    DR:
    Ale DR, dyt' vy máte svoje krásné stránky, svoje klubové podložky... roky fungování.
    I kdyby mě bral někdo tady v minulém příspěvku vážně (v což snad soudný člověk nemůže věřit :-) - mám tam smajlíky a navíc je snad evidentní, že si dělám kozy), tak co je to jeden TomanGHIA oproti takové baterii uživatelů, kterou tam máš. A co je špatného na sektě? Kdybych napsal tlupa, banda, spolek, ... (peace).
    Snad opravdu nemyslíš vážně, že bych já mohl jakkoliv narušit oddanost členů vašeho klubu, pokud si to vážně myslíš, tak díky za kompliment a jdu se na to ožrat.
    Kdybych Ti chtěl nějak škodit (a to nemám důvod chtít), navezu se vám do klubu tam a ne tady.
    Tak jsi to neměl vytahovat, co vás tam je lidí, čekals ode mě něco jiného? :-)

    A navíc - tady je to stejně DIMovo, což je taky Ostravák, pokud se nepletu.

    Já vám všem na CMC přeju krásné Vánoce a do Nového roku vše nejlepší, hlavně hodně štěstí.

    {Zdraví nikomu nepřeju, nebot' např. na Titaniku (viz Prima, 22. 12. 2007 - 20:00) byli taky všichni zdraví, ale jen někteří měli štěstí.
    Ovšem tento starý džouk již určitě všichni dobře znají a tak místo pousmání se půjdou radši něčeho dobrého napít.
    Na zdraví, samozřejmě.}
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.12.07  19:57

    « to DR

    Jsem sice aktivním členem, ale moc aktivní nejsem, do diskusního fóra skoro nekoukám, přečel jsem si pár článků. Před pár lety jsem byl u zrodu klubu sierristů, ještě mi po něm zbyla stránka [odkaz] dneska mají kluci svou doménu a už s nima prakticky ve styku nejsem. Nějak je stále méně a méně času....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.07  19:33

    « Re: to TomanGHIA

    TomanGHIA: ale no tak, zase to nepřeháněj. Doufám ti to oleowr1 vysvětlí ;-)

    A popravdě, tenhle styl humoru je trochu nebezpečný, někdo by to mohl vzít vážně - a to by mi, přiznám se, vadilo. Ne až tak kvůli mě, ale kvůli všem těm lidem, na kteří tomu klubu věří a táhnou ho pořád dopředu.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 21.12.07  19:08

    « Re: to TomanGHIA

    DR:
    Nechceš mi kazit radost? Ale stalo se!!! :-)
    Mě až obchází mráz z toho, kolik vás je... sekta hadra! :-)
    Hele, DR, pustíš vůbec oleowra1 se mnou na sraz, když je to Tvůj kůň vlastně?
    Plosím plosím, moc ho nezdržím, jen dva prstíčky... teda - dvě kafíčka... a hned zase pojedeme... :-)

    Až bude mít oleowr1 cestu ke mně, on se ozve a my se najdem!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.07  18:42

    « Re: to TomanGHIA

    TomanGHIA: nechci ti kazit radost, ale nemáš velkou šanci že potkáš právě to jediné konkrétní mondeo s klubovými podložkami [odkaz] - to si radši rovnou domluvte sraz
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 21.12.07  16:12

    « Re: to TomanGHIA

    oleowr1:
    Už Tě ted' tedy poznám, tak až Tě potkám, zablikám, zastavíme a dáme řeč/cigáro/kafe.
    Btw. na pumpě Slovnaft ( netankuju tam!!! :-) ) ve Frenštátě p. Radhoštěm dělají výjimečně dobré presso, je to i dobré místo na pokec - spousta místa, příjemná obsluha, vevnitř posezení, občerstvení, venku je taky kde posedět (i parkovat), nové čisté WC s hudbou... :-)
    Oleowr1, kdybys tam poblíž měl někdy cestu a chvilku času volného k tomu, napiš mi to tady, já tím směrem ted' docela často jezdím. Budu se těšit na případné setkání!

    martin.z:
    Martine díky za dnešní mejl, jsem rád, že Ti ten můj včerejší mejlík (jak jsme to tu řešili) nakonec včera v pořádku došel.
    Mě ted' napadlo, že když Ty na Ostravsko nejezdíš, že Kutila máš z Prahy!!
    On má sice 2.2, ale TDCi to je taky... to by mohlo být zajímavé setkání. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.07  14:45

    « aditiva vs novy motor a problemy

    Trosku jinak. Kdo tu z vas mel nebo ma nejake problemy s motorem (vstriky, cerpadlo atd.) a ma auto od nova a pouziva aditiva od nova?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.12.07  12:54

    « Re: to TomanGHIA

    Já mám červeného kombíka, podložky pod značky "cmc.forclubs.org", na zadním skle nálepku "Auto Motol BENI". V Havířově u OBI bývám často.Třeba na se be někde narazíme, nebo se můžeme i někde v okolí domluvit na pokec.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.12.07  09:08

    « Re: Ford Protect

    Deadlift: Na prodlouženou záruku mi měnili asi 20dílů a vždy to byl boj. Např mi odešel motorek v reflektoru nebo lyžiny sedačky nebo prasklá spona torzní tyče nebo tekl domeček termostatu. A vždy to bylo nejisté, zda to FMC akceptuje. A nevím, když už mám záruku na 3roky a 150tis.km zda mohu dokoupit jen ten 4tý a 5tý rok.

    Dělal jsem několik let ve výzkumu elektroniky do aut a tak vím, že to není hračka. Ale taky jsem měl co do činění s vývojem SW do letadel a tam kupodivu problémy aut nebyly. Ona ta touha co nejvíc vydělat a co nejvíc ušetřit je někdy sebezničující. :-)

    impaler: S tou 1.8TDCI 92kW jsem jezdil s S-MAXem. Neměla moc zátah ale po svezení s 2.0TDCI 104kW mi rozdíl nepřipadal velký. Ta 1.8TDCI je velmi klidná na volnoběh, dobře jde za plynem a pokud se nesešlápne, tak ani moc neduní. Jezdil jsem ještě s 1.8TDCI 85kW v C-MAXu a ta taky nebyla špatná. Na rozdíl od 1.6TDCI 80kW mi připadala mnohem živější a pružnější.

    A věř tomu, že ne všechno mě zklame. Třeba moje Fiesta 1.25 je dobrá, VW Passat 4x4 byl úžasný, VW Polo taky (jen zestárly). Ono i to předchozí Mondeo po porovnání s tím současným nebylo tak špatné. >:D

    Taky moc nechápu proč je mezi 2.0TDCI 96kW a 2.2TDCI 114kW rozdíl ve spotřebě litr, když papírově je to asi 0,2litru.

    Pořád mi to škube po přidání plynu. Co to může být? Když přidám plyn, tak párkrát zaškube a pak se rozjede. Jako kdyby se ŘJ nemohla rozhodnout co má dělat. Nejvíc je to znát okolo 2000ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 21.12.07  07:33

    « Re: Shell

    endl: Omlouvám se, nějak jsem si vycucal z prstu dojem, žes kupoval auto relativně nedávno. Každopádně podle všeho hraje roli rok výroby 2002 víc než samotné uvedení do provozu. Dál zní logicky, co píšeš. Obrovským nájezdem na jedny vstřiky se tady pyšníval uživatel vica, možná má nový nick, možná sem už nechodí. Ovšem ten měl čipnutý dvoulitr 85 kW a i když mu dával dost zahulit, taky se o něj podle všeho dost staral.

    Jinak Kutile, ty si s tou osmnáctistovkou nedáš pokoj. Copak ten motor znáš ze zkušební jízdy jako ten svůj? To ti teda garantuju, že by tě taky velice zklamal. Já ho neznám, jenom ze zkušební jízdy s novým mondeem, ale tebe by zklamal, jako všecko.
  • « 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 20.12.07  21:23

    « Re: Ford Protect

    superkutil:
    Ford Protect sice neposkytuje záruku v celém rozsahu jako záruka základní, ale pokryje náklady v případě závad podstatných součástí nebo celých sestav (zahrnuje až 500 komponentů). Může se například vyskytnout závada v alternátoru, startéru, servořízení nebo v některém čerpadle, může přestat pracovat elektronický modul (model Ford Focus si vyměňuje informace již se sedmi různými moduly), může se projevit skrytá materiálová vada nebo jen technologický nedostatek na pokraji tolerančního pole. Automobil již není jen mechanická hračka, ale stále složitější elektronicky řízený stroj, pracující v širokém pásmu teplot a zatížení.
    Prodloužené lhůty platí až na 5 let (celkem se základní zárukou) nebo kilometrový výkon až do 200 000 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.12.07  20:55

    « Re: Ford Protect

    Deadlift: Mám Ford protect na 3 roky a 150000km. U minulého MOndea jsem měl na 4 a stejně se FMC stále vymlouvalo, že na ty moje závady Ford Protect neplatí. To co skutečně pokrývá je malý seznam věcí co neodchází. >:D

    TomanGHIA: Z pohledu spotřeby ta 2.2TDCI fakt asi není moc řešení. Ona ta 2.0TDCI 96kW má po čipu výkon vyšší jak 2.2TDCI a spotřebu bude mít menší. Když jsem auto kupoval, tak jsem vycházel z toho, že se říká, že u dieselu je lepší větší objem jak nějaké šustítko 1.6TDCI nebo 1.8TDCI. Teď bych klidně v autě tu 1.8TDCI 92kW bral. ;-) Mnohem líp se roztáčí a líp se s ní jezdí. Akorát nemá takový zátah, ale na dnešních přecpaných silnicích stejně není potřeba.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.12.07  20:38

    « Re: to TomanGHIA

    oleowr1:
    Tak na Karvinou jezdím taky, mám tam příbuzné. Min. víkend jsem byl v Havířově v Kauflandu (tam, jak je i OBI, TAKKO) a stálo přímo naproti mě taky Mondeo Mk. III a furt jsme po sobě tak blbě čuměli... někdo z Vás? :-) Bylo černé, kombi, bylo asi 13:00.
    Btw. Vždycky, když vidím někoho u jeho Mondea, třeba na pumpě, a dívá se mým směrem, tak mám sto chutí se jít zeptat, jestli sem píše - a pod jakým nickem :-) - a nebo jestli jen tak kouká... :-) Ale než se ztrapňovat a opruzovat...
    Ehm, nějaká forma úchylky ve stylu družba, či co.

    Jinak mám nejbližší Shellku s V-Powerem na Místecké (Hrabůvka), OMV jsem bral někdy na Rudné (po nájezdu z Místecké na Rudnou ve směru od F-M hned po cca. 200 metrech vpravo - je si tam i kde zaparkovat a dát si stranou cigáro, u té zídky u pole), pak OMV na Rohlence, u Benziny beru často v NJ naproti JETky a někdy v Ov. na Rudné u Shopping parku, vždycky beru u hlavních tahů, tak jak radili ve Fordu. Po nové dálnici do Bohumína jsem ještě nejel, jezdíval jsem Bohumín klasicky zadem přes Přívoz a jsem rád, že už nebudu muset... na dálnici se těším.

    všichni:

    Neví někdo prosím Vás tady, když už jsme u těch dálnic, jestli měření rychlosti pomocí mýtných bran (a následné pokutování formou předvolání k podání vysvětlení + fotka coby důkaz) je blížící se realita a nebo fikce?
    Nikde jsem nic nenašel o tom, jen dohady.
    Za odpověd' předem díky!
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.12.07  19:58

    « to TomanGHIA

    Já jsem taky od Ostravy, z Karviné. Nejbližší Shellku s V-Power mám v Havířově, Těšín má jen Diesel Extra, v úterý jsem tankoval v OV na Těšínské. Kde tankuješ Ty? Ještě někdy zkusím novou Shellku na D1 do Bohumína. Zjistil jsem, že když jedu ze Shopping parku po D1 je to sice 5km dál, ale zato rychlejší než se motat po Rudné přes Vítkovice. V pátek jsem to jel, prostě paráda nikde nikdo, těch 17km do Bohumína jsem ujel za 8min.+20minut domů.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.12.07  19:49

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    to jarda.suchy1: Při vypnutí motoru to při doběhu zarachtá a při prokluzu a následném záběru "natvrdo" - např. kolo vyjede ze zamrzlé kaluže na suchý asfalt to taky bouchne či třískne nevím, jak to nazvat. Je to dvouhmoťák, nebo nějaké kladky?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.07  19:06

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    To oleowr1: Jak se chova u tebe ten tvuj nacnuty dvouhmotak?
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.12.07  18:56

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    martin.z:
    Tož to mě se.re, sice jsem tam nepsal nic víc, než co už jsem Ti napsal před chvilkou tady, ale já ho mám v odeslané poště!

    Však já to tak myslel s tím druhým od Tebe, než jsem dopsal můj mejl Tobě, ten, co zatím nemáš, tak už jsem měl od tebe mejl č. 2 s tím, že by sis nové TDCi nekoupil. A na ten jsem už nepsal nic, takže Ti chybí jeden mejl. Až pak dojde, dej mi prosím vědět do té schránky, at' mám klid, že je schránka v pořádku, díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.07  18:46

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    mam od tebe stale jen ten prvni mail s predmetem "kontakt"
    Ja ty oba sve maily posilal tesne po sobe, cili ten druhy nebyl reakce na nejaky dalsi tvuj..
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.12.07  18:38

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    martin.z:
    ???
    Poslal jsem Ti na sebe hned kontakt, Tys mi na něj cca. po hodině napsal prvního mejla, já Ti hned odepsal a přišel od Tebe ještě hned druhý mejl. Po odeslání mého druhého mejlu Tobě jsem viděl, že můj mejl byl odeslán a bude doručen. Zkus se ještě pak podívat.
    Jinak jsem Ti psal, že není problém se povozit, jaks to chtěl, ale že bydlím u Ostravy a ne v Praze, takže jestli sem někdy pojedeš, tak mi máš dát tak 2 dny dopředu vědět, že se nějak urvu, upřesníme si dobu, dáme si na sebe mobily a můžem se sejít, protože do Prahy se v dohledné době nechystám.
    Napiš mi pak prosím Tě až Ti to přijde, bych měl nerad nefunkční mejl. schránku, tak at' vím. Dík.
  • 00 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 20.12.07  18:31

    « Ford Protect

    Hlavně pro Kutila >:D
    V roce 2008 dojde k cenovým změnám, protože nyní je Ford Protect mnohdy o 50% levnější než srovnatelné nabídky konkurence.
    Využijte nízkých cen prodloužené záruky Ford Protect do konce letošního roku.
    Více zde [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.07  18:25

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    to TomanGhia:
    nevim kdy jsi posilal odpoved, resp. kde bydlis a tak ale ted je 18:26 a nic mi neprislo..
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.12.07  18:02

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    superkutil:
    Taky pozoruju, že když brzdím motorem při delší jízdě z kopce, že se motor ochlazuje - ručička teploty to ukazuje.
    K té spotřebě: mám 2.0, ne 2.2, což je samo o sobě skoro litr na 100 Km rozdíl, bydlím na menším městě, čili neznám ani těch celkem 10 Km městem ráno a večer, jezdím taky štreky 50 Km a více, plynule, otáčky jako Ty a když jedu na dálnici, tak nejčastěji zrovna tam, kde je na ní rychl. limit 110 Km/h, čili jedu 120 Km/h tacho na šestku. No a občas do kopce to v rámci limitů přišlápnu, abych patřičně rozhýbal turbo.

    Nic tajného. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.12.07  17:40

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    TomanGHIA: Jak dokážeš spotřebu 6,5litru? Já jsem teď na 8,3 a to jezdím ráno ven z Prahy cca 5km a pak už jen po dálnici tak kolem 130-140km/h cca 50km. A večer zpátky. Žádný prudký akcelerace, hezky polehoučku, otáčky od 1700-2500 (max. do 3000)ot. Dokonce dost často pozoruju, jak mi teploměr za jízdy klesá dolů jak motor málo pracuje a voda se ochlazuje přes topení. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.12.07  17:30

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    oleowr1:
    Myslím, žes koupil dobře, tak to máš v klidu. Chováš se k tomu slušně, tak máš předpoklad jezdit a nesypat do toho prachy, jen nutnou údržbu. Ojeté auto bych bral asi s benzínem, nafty bych se bál.
    Jinak auto mě po slevě stálo stejně jako tehdy stála verze 1.8 16V 81 kW, výbava Core.
    No a mám GhiuX, fdehtu, fmetle a na 17'' hlínách...
    A to se vyplatí! :-)

    martin.z:
    Škoda, že bydlíme tak daleko od sebe, ale jak jsem Ti napsal do mejlu, jestli do mého kraje budeš mít cestu, napiš mi to do mejlu a nejlépe i sem do fóra a domluvíme se na srovnání, jak jsi chtěl, svezu Tě rád, nemám důvod kecat ohledně té tichosti a projevu, rád Tě o tom přesvědčím. Ale at' pak nejsi nasraný, až vysedneš z mého auta! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.07  16:25

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    to oleowr1:
    hele ja jsem na tom s uvazovanim podobne, na rocni najezd cca 13-15tkm je podle me chujarna koupit auto v mem pripade za mega, pokles ceny/najete km tedy takova moje amortizace by byla neadekvatni, takhle jsem koupil 2-lete auto zhruba za 1/3 ktere ucel plni, pritom to co do toho nastrkam bude relativne pakatel.
    Ty zvukove projevy jsem driv taky nemel a zase treba mit nebudu :-)

    Kazdopadne ja mam na diagnostice chybu neco jako "nenakalibrovane striky" plus v namerenych hodnotach mam vyrazne hlucnejsi jeden valec.
    Jsem proto opravdu zvedavej jak se motor subjektivne zvukove zmeni az to necham nakalibrovat, pripadne repasovat vstriky...
    Pokud pak budu psat jako Toman ze motor neni slyset tak tim lip i kdyz tomu moc neverim, ale zvedavost hloda..
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.12.07  16:10

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    martin.z
    potřebuji větší auto a na nové bohužel nemám, maximálně na Dacia Logan Kombi. Mondeo jsem se snažil pečlivě vybrat chtěl jsem TDCi 96kW, 3leté, po 1. majiteli, koupené u nás, se serviskou, najeto kolem 100tkm, na výbavě mi nezáleželo. Tohle co mám jsem si projel (nebylo jediné), vyhovovalo mi a tak jsem ho koupil. Podle údajů servisky a stavu jsem odhadl, že pravděpodobně stav 107tkm odpovídá 3 letům provozu, mělo např. původní kotouče. Čekal jsem problémy se vstřiky, ale zatím jen jednou (kdoví, co se s naftou dělo při výměně plováku). Hluk motoru se mi subjektivně zdá v pohodě, mám načnutý dvouhmoťák a píská spojka (s tím jsem na rozdíl od vstřiků nepočítal), při vypnutém rádiu není slyšet. Je potřeba vyměnit tyčky stabilizátorů a možná zadní tlumiče, snad to i se spojkou vydrží do jara.

    TomanGHIA
    Kdybych na to měl tak bych si ojeté TDCi taky nikdy nekoupil, hotovost cca. 700tKč jsem neměl, chci stavět a nechtěl jsem se zadlužit.... Jiné řešení jsem bohužel neviděl. Jsem však optimista, počítám s tím, že se mi na autě něco pokazí a myslím si, že jsem nekoupil špatně.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.12.07  15:50

    « Re: Shell

    akademik:
    Modely po r.v. 2003 budou určitě na kvalitu nafty méně náchylné a výrobce se rozhodl nestrašit zákazníky. Ale pořád si myslím, že mechanické díly, které se o sebe při pohybu otírají je potřeba mazat a pokud není zaručena dostatečná mazivost nafty zcela jistě se opotřebují dříve, než ty mazané. Platí to pro všechny běžně používané kovy a jejich slitiny.
    Bohužel na kvalitu nafty neexistuje jednoduchý měřáček, kterým by si ji člověk mohl sám objektivně změřit a porovnat.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.12.07  14:51

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    martin.z:

    Máš tam ode mě mejla.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.07  14:42

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    to TomanGhia:
    napis mi mailovou adresu, pripadne mi napis na mail martin.z@o2active.cz, rad bych s tebou pokecal soukrome..
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 20.12.07  14:15

    « Re: Shell

    oleowr1:
    právě na tom asi něco bude: co psali v příručce r. 2001 už nepíší v příručce vydané r. 2006. Možná mají důvod nebo zapoměli. Odpověďet si musí každý tak, jak to pochopí. ahoj a hezké vánoce :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.12.07  14:07

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    martin.z:
    Martine je mi líto, ale moje auto je opravdu po zahřátí tiché (za studena samozřejmě moc ne), za jízdy o něm nevím, žádné vibrace, žádné klepání a spotřeba dlouhodobá do 6,5 litru včetně zimy.
    Jestli to nebude tím, že mám Euro IV, Ty máš Euro III, mám auto od nova, Ty ne a mám najeto necelých 30 tisíc, Ty máš tak 4x víc, ne? Třeba jsi už u konce životnosti čerpadla i vstřiků, nevím.
    Pokud srovnám TDCi s motory TDI, tak jebky jsou právě ony - duní, táhnou jen chvilku, pak vadnou, klepou i při jízdě, kouří a žerou olej. Mondeo si od nova!!! nevzalo ani deci oleje.
    Ještě mám občas tu "čest" s dCi v Laguně a to už je lepší, ale při zátěži duní. To auto není moje, ale turbo už odešlo 2x a žere to olej taky.
    Ojeté TDCi bych si nikdy nekoupil. Navíc krátké jízdy po městě téměř nejezdím, na to máme jiné auto. Jsem ochoten s tebou souhlasit jen a pouze co se týče lhaní PP o spotřebě a dojezdu, o tom už jsme se tu bavili dříve a k debatě o projevu motoru se toto kritérium stejně asi moc neváže...
    A srovnávat zážehový dvacetiventilový přeplňovaný motor s TDCi, no nevím čéče. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.12.07  13:39

    « Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost

    to TomanGhia:
    tvuj posledni odstavec me teda usadil. Me zkusenosti ze zimniho provozu a kratsich jizd po praze jsou zoufale.
    Za studena to je klapani jak stary nepreplnovany mercedesí diesely (ale ty mely zivotnost mio km) + v urcite fazi ohrivani nestabilni cyklici volnobeh.
    Za tepla a to i pri definitivne ohratem motoru po treba 15km jizdy bych zvuk prirovnal k nepreplnovanemu dieselu 1,7 ve fiatu Tipo r.v.95 coz byla taky pekna jebka! Od ni se to lisi jen tim ze to aspon ma vykon. Pri akceleraci to tak nejak podobne cinka jako ventily ve S120 v nizkych otackach!
    Ja za sebe muzu rict ze normalni zvuk nebo spis jakz takz to ma jen kdyz pres to pustim radio a nebo pootevru predni okno takze je to prekryte jinymi zvuky.
    Spotrebu mam kolem 7,4l/100km tak na to ze mam automat, dejme tomu, ale v tehle souvislosti zas musim zminit nepouzitelnej pocitac kterej, v prumerne spotrebe keca takze ji musim dopocitavat po tankovani a dojezdu na nadrz kde po natankovani ukazuje dojezd 830km, ale realne pak najedu kolem 650km (vzdy s podobnou spotrebou takze i stylem), snad ani nebudu komentovat.
    JInak ten motor pri srovnani s koncernovym benzinem 1,8T je pro me jebka k pohledani..

  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.12.07  13:04

    « Re: Shell

    akademik:

    v příručce "servisní a záruční průvodce" tak nějak se jmenuje je psáno např. že ve Ztížených podmínkách se krátí doby výměn na 1/2. Ztížené podmínky - vozidla s častým volnoběhem (taxíky), prašnost a časté jízdy v zimě do 16km (1míle). V návodu k obsluze výrobce doporučuje tankovat u značkových pump a nepřidávat aditiva....
    Pokud chci aby mi auto (obecně jakýkoli výrobek) spolehlivě sloužilo, musím nejen respektovat rady výrobce, ale i zkušenosti ostatních majitelů, servisů apod.
    Když mi na spolehlivosti auta nezáleží, nic si nepřečtu, na nic se nezeptám, mávnu rukou a nakonec nadávám na výrobce, jaký to vyrábí šmejd.

    DIM:
    SHELL V-power diesel je podmnožinou nafta SHELL, mám-li rád jablka, neznamená to, že mi chutná jakékoli ovoce!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.07  12:36

    « Shell

    to Impaler: Rok výroby 2002, ale uvedeno do provozu až v polovině roku 2003. Koupil jsem to v únoru 2005 a záznamy ze servisky nevypadaly nevěrohodně. Ve Ford Hale mi bylo sděleno, že problém mohl nastat už před koupí a tím, že jsem jezdil na Shell a v zimě lil aditivum, tak jsem oddálil umrtvení čerpadla, které pak poškodilo vstřiky. Kovové špony atd.,druhá věc je ta, že v Hale upozornili, že životnost vstřikovačů je kolem 150 tis. km, rekordman někdo s cifrou 240 tis. km. Ale ten prý co 15 tisíc originál filtr, naftu pouze Shell V-Power a ještě aditiva. Jak to tady čtu asi v pohodě zkusím OMW nebo Benzinu. Těch 50 tisíc, co jsem najezdil, bylo auto v naprosté pohodě, žádné škubání, problémy s starty, EGR nebo něco podobného. Dělal jsem pouze brzdy, tyče stabilizátoru zadní nápravy, čepy řízení a to je asi vše.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 20.12.07  11:31

    « Re: Shell

    akademik:
    Tak ta odpověd' pana Novotného zdá se mi býti příliš obecná - např. ten SETA diesel on nedoporučuje s tím, že je nekvalitní... není nekvalitní, ale to je nafta s více než 30-ti % objemu bio složky a tankovat se ne že nedoporučuje, ale přímo nesmí. V manuálu je O. K. bio do 5-ti %, ne více!
    Proč Tě nevaruje výrobce, kde tankovat? Ale on Ti doporučuje, kde máš brát - na víčku máš, že "Ford empfehlt ARAL". Nebo nemáš? (Protože ARAL v D asi mohutně aditivuje.)
    Ford Tě neupozorňuje ani na to, že máš při studeném motoru auto nevytáčet a nehonit, což určitě děláš automaticky, ne? Stejně tak o měnění filtru paliva po 20 tis. Km tam není ani slovo a přesto víme, že to prospívá. Stejně tak nechat vykloktat motor kvůli dotočení turba po svižnější jízdě... potom třeba krátké jízdy po městě s častým vypínáním motoru taky nejsou vhodné... a je to tam snad napsáno? No není.
    Jinak ta poslední modifikace Mondea byl ten přechod na Euro IV na podzim r. 2005. Mám auto vyrobeno v úterý 20. 12. 2005, takže bych mohl taky tankovat u hypermarketů, jako Ty a přesto to nikdy dělat nebudu. Jestli Ti to vadí, vybírat si pumpy, tak na to kašli, ale nesnaž se mě přesvědčit, že nafta např. od Makra, kterou bereš Ty je stejně kvalitní jako ta, kterou beru já. Nebo se snažíš přesvědčit své svědomí, že je fuk, kde tankuješ, že je to tzv. "o lidech", jak jsi včera napsal? Lidem tady asi moc toto "omezení" stran výběru pumpy nevadí, když jej praktikují, komu vadí, bere všude. (Pozn. Kutila to omezuje, ale on umí počítat, takže zůstane u nadstandardní nafty, vid'? :-) )
    Já to beru jako daň za výborné parametry motoru TDCi. Za jeho úspornost, vyrovnaný běh, kultivovanost a nehlučnost mu tu aditivovanou naftu rád dopřeju.
    Btw, to máš jako s krásnými ženami - taky to něco stojí... :-)
    Tak co, bereš tu sázku o tu Alpu?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.12.07  11:28

    « Re: Shell

    Tak já vnímám , že čím dál tím častěji se tady vyskytuje spojení . VADNÉ VSTŘIKY a NAFTA SHELL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… />
    Já už se SHELL vyloženě VYHÝBÁM !!!!!

    Myslete si o tom , co kdo chce.....
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 20.12.07  10:45

    « Re: Shell

    Myslím si, že diskuze na téma palivo nezaznamená ani vítěze ani poražené a každý bude mít svou pravdu. Tři právníci= tři názory. Nechci, a ani jsem neměl v úmyslu někomu nutit svůj názor ohledně nafty ale je fakt,že při koupi auta není v manuálu ani zmínka o tom, jakou naftu "obecně" preferovat a které se případně varovat. Není to trochu zvláštní? Pořád si říkám pane bože kdyby tyto auta od(10/2005)byla tak citlivá na kvalitu nafty proč tě nevarují, když do žehličky výrobce výslovně doporučuje dávat pouze destilovanou vodu -a má u toho několik vykřičníků!( vím moc dobře, že dříve problémy byly, proto uvádím až od 10/2005!).Po koupi auta jsem v obavách ohledně nafty kontaktoval snad největšího dealera a byl jsem upozorněn pouze na bio naftu. Tak nevím - má pravdu on nebo Franta nebo snad XY?
    Dobrý den, Vážený zákazníku,

    omlouvám se za zpožděnou odpověď, byl jsem mimo kancelář.

    Ano, na vozidlech po r.v. 2005 byly provedeny inovace vstřiků, řízení ovládání EGR ventilu a jiné turbo.
    Na vozidlech po r. v. 2005 ubylo reklamací ohledně vstřikování a řízení motoru, ale nedoporučuji do vozidla tankovat nekvalitní naftu Seta diesel /řepku ol. atd./
    Myslím, že nemusíte mít obavy, přeji mnoho najetých kilometrů a doufám, že budete z vozidlem spokojen.

    S pozdravem

    Tomáš Novotný
    Zákaznické centrum
    A.Charouz spol. s.r.o.
    Černokostelecká 116
    Praha 10
    mobil: 777 922 120
    tel: 272 706 540 l.260
    e-mail: novotny.tomas@fordchar.cz
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.12.07  10:40

    « Re: Maximální rychlost.

    oleowr1: 6ka by ti pomohla i s tím výkonem protože v 4700ot už máš menší výkon jak v 4000ot.

    U toho mýho auta mám fakt pocit, že je slabé i podle porovnání s jinými vozy. Chci zajít na brzdu, ale není čas. Navíc mi stále stoupá spotřeba, už jsem přes 8litrů i když styl jízdy mám pořád stejný.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.12.07  10:13

    « Re: Shell

    to endl: Jak bylo psáno již níže, Shell Diesel Extra je maximálně totéž co OMV nebo Benzina. Až V-Power by měl být lepší.

    to forum: Asi bylo psáno PetremT už dříve, ale jak jsou na tom vstřiky v TDCi z 12/2002? Dá se zjistit pohledem typ a z toho usoudit, zda je první majitel případně neměnil?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.12.07  10:07

    « Re: Maximální rychlost.

    superkutil:
    můj 2,0TDCi/96kW kombík najeto 137tkm krmený Shell V-Power bez aditiv nemá problém dosáhnout (podle GPS) 200km/h, maximálku s větrem v zádech a mírného kopce jsem změřil 218km/h. Jen lituji toho, že nemám 6-kvalt, maximálka by nestoupla na překonání odporu vzduchu už výkon chybí, ale netočil bych motor do 4700ot/min.
    Mám obavy, že podle toho co píšeš máš v autě 2,0TDCi 85kW a ne 2.2TDCi! Kdysi měl podobné problémy kámoš se "sporťákem" Škoda Garde. Až po rozebrání motoru zjistili, že tam má vložky ze 105-ky!!!
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.12.07  09:42

    « Maximální rychlost.

    Ahoj, mám takovou off-topic otázku, ale včera jsem byl v Německu a tak jsem neodolal a na dálnici jsem sešlápl plyn na podlahu a čekal kolik to pojede. V těch místech (přímá rovina) jsem před lety s benzínovým Mondeem jel 210km/h a tak jsem teď čekal tak 230km/h, ale dolezlo to na 200km/h a výš ani ťuk. Myslím, že v papírech má Mondeo 2.2TDCI uvedenou maximálku 214km/h a u všech Fordů se mi dařilo uvedenou maximálku překročit.

    Vím, že je to blbost a v Čechách mám jezdit 13Okm/h, ale zajímalo by mě, kde je kámen úrazu. Zda pneu nebo nafta nebo problém v motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.12.07  09:09

    « Re: Shell

    endl: Zdar. Dovolim si jednu dve hypotezy, co za tim muze byt: rocnik 2002, tedy leta ucnovska. Za druhe podezrele maly nalet (odvozeno od "nalitano" :-) ) na pet let. Muze byt, ale spis se mi tech 17tkm rocne nezda. Tedy urcita pravdepodobnost, ze ses dotkl po tech svych padesati zivotnosti uvedenych komponent, viz stare prispevky PetraT.

    A nebo ta serviska obsahuje tri garancky v pravidelnych intervalech po nekolika letech? Resp. jsou tam zaznamy za kazdy rok vc. kilometru? Falsuje se to asi taky, co (ostatni mohou doplnit).

    Kazdopadne preju, at to dal uz jezdi, jak ma.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.07  07:19

    « Shell

    Zdar, sleduju tuto diskuzi od té doby, co jsem si pořídil Mondeo. Koupil jsem Mondeo Ghia TDCi 96kW 2002 v rajchu, se serviskou, nalítáno 86 k, rok a půl jezdilo v klidu, za tu dobu jsem najel cca 50 tis. km, nafta pouze na Shell, sem ta, aditiva. Před 2 měsíci po startu cukání, bílý kouř z výfuku, chod na 3 válce atd. Dle doporučení jsem zajel do Ford Hale a vadné všechny vstřiky+čerpadlo. Oprava za 45k. Pokud by byl pravdivý předpoklad, že nafta v Německu je lepší než u nás a že Shell je v pohodě, tak jsem měl být teoreticky taky v pohodě. Jinak filtr měním co 20 tis. a pečuji o něj jak o vlastní, hehe. Jinak Ford Hale super, doporučuju a to mám Sobka 20 km. Kromě této MALÉ bolístky je Mondeo sqělé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.07  22:49

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    Po průběžném čtení zdejších diskusí, fordclubs.org a dalších jsem nabyl dojmu, že drtivá většina lidí co mají opravdu potvrzené problémy se vstřiky s Mondem 2004+ a najeto nepříliš nad 100.000 mají jedno společné. Jsou z Moravy.

    Tedy nejlepší benzínka je ta, která je na západ.

    Já značkové benzínky + Makro střídám a moje zkušenost je taková, že subjektivní kvalita nafty nezáleží na benzínce, ale na náhodě, možná na konkrétním závozu. Jednoznačně nejlepší, ale zároveň i nejhorší naftu v ČR, jsem tankoval u Makra. To nejlepší beru včetně porovnání s V-Power.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.07  21:52

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    panther: nepovažuji se za "zastánce Shell", jen bych k té citaci doplnil pár informací. V prvé řadě příspěvek jak to začalo [odkaz]

    PetrT by k tomu mohl dát odbornější komentář, já jen ze svých chabých znalostí zkusím něco vyvodit ze známých faktů, závěr ať si každý udělá sám. Jak si můžetě přečíst u zdroje, 3 vstřiky byly přicpané a pomohlo jejich vyčištění, jeden "podfukoval" a musel se měnit.

    1. za 3 přicpané vstřiky může nějaká nečistota v naftě - což je ale velmi pravděpodobně důsledek příliš řídkého, nebo pozdě vyměněného palivového filtru - a to je něco, co může uživatel auta sám ovlivnit. (kdyby se přidíralo čerpadlo, tak by zkušený delphi servis jistě zákazníka na tento jev upozornil a byly by tam kovové špony).
    2. jeden vstřik může být vadný prakticky z jakékoliv přičiny, teprve když odjedou všechny vstřiky současně, pak je vysoce pravděpodoná příčina málo mazivá nafta.

    Pravděpodobnost, že u Shellu natankuješ místo nafty letecký petrolej (který narozdíl od nafty nemaže) je téměř (nerovná se zcela) nulová, což bych se o levných benzinkách tvrdit něodvážil.

    S kvlaitou paliva, konkrétně benzínu u různých hypermaketů jsem udělal několik negativních zkušensotí, na motoru s CR systémem to testovat rozhodně nebudu, Ale samozřejmě, každý ať si tankuje kde chce a co chce, já mu opravy platit nebudu :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 19.12.07  19:09

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    TomanGHIA:
    Smart bodíky, hlavně ty natankované prostřednictvím služebního auta, byly fajn při akci -2Kč/l za 8 bodů. To vyšel V-Power levněji než Diesel Extra.
    Spotřeba se dá měřit spíš dlouhodobě, nebo na známé trase, kterou jezdíš pravidelně a i tak je tam spousta neovlivnitelných vlivů (hustota provozu, počasí). Já mám teď na 3 posledních tankováních (byly vždy něco málo přes 30l kvůli dodatečným 30 Smartbodům) spotřebu 6,7l/100, ale byly to krátké trasy. V létě nemám problém se dostat pod 6l/100km. Nejezdím vyloženě pomalu, ale hlavně se snažím předvídat a zbytečně nebrzdit. Občas si sice zařádím, ale TDCi v kombíku nepovažuji za auto pro sportovní jízdu, podvozek má podle mně skvělý, ale to je výhoda pro krizové situace, ne proto aby se jezdilo na hranici každý den.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 19.12.07  17:16

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    oleowr1:
    Smart body jsou příjemné, ale já mám nejbližší Shellku s V-Power dieselem asi 40 Km daleko, takže mám smůlu. Já jsem zase pozoroval mírné ztišení po V-Power Dieselu oproti Top Q Dieselu od Benziny a taky spotřeba šla o 2 dcl na PP dolů. Ale je to subjektivní, samozřejmě, po dvou natankováních...
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 19.12.07  17:11

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    oleowr1:
    Dík za odpověd', máš své auto evidentně rád, když mu dáváš drahé krmení. Já se také snažím a pevně věřím, že se nám to ve finále oběma vyplatí.
    (Nevím proč, ale čekám DIMovu reakci... :-) )

    Tak asi ten kluk, co nám tu o něm napsal panther, bral nejspíš Diesel Extra od Shellu a ještě to auto koupil ojeté s tím, co Ty, tzn. že kdo ví, co se do toho lilo, než k tomu autu přišel.
    Jinak si jeho problémy neumím vysvětlit.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 19.12.07  17:09

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    To TomanGHIA:
    Benzinu ani OMV rozhodně nezatracuju, když nebude nic jiného tak k nim zajedu, ale mám Smart kartu, plním ji bodama (i služebním autem), je mi jasné, že je to obchodní trik a hodnota získaných bodů nevyváží vyšší cenu paliv Shell, jen trochu kompenzuje. Po několika nádržích V-Power začal motor jet od 1500ot/min, předtím od cca 1700ot/min. subjektivně se mi zdal chod pravidelnější a tak jsem zůstal u Shellu.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 19.12.07  16:57

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    To TomanGHIA: Beru jen V-Power, Diesel Extra jsem bral zpočátku (cca 10tkm). Celkem jsem najezdil cca. 30tis. km, posledních 20tis.km jen na V-Power+2 nádrže OMV v Chorvatsku. Když jsem auto kupoval, mělo 107tis. km. Nevím na co jezdilo (bylo firemní, takže asi na všechno), nevím zda bylo něco děláno se vstřikama (já 1x kalibrace po výměně plováku), zatím jezdí O.K., největší problém byl s přístrojovou deskou.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 19.12.07  16:40

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    panther:
    Přesně na tohle se ptám oleowra1. Diesel Extra od Shellu dle jejich popisu není obohacen o mazivostní přísadu. Já jsem bral u Shellu 2x a byl to V-Power diesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 19.12.07  16:35

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    Prosím zastánce Shell o vysvětlení :

    Založen: 24. 10. 2006
    Příspěvky: 11
    Bydliště: Hradec Králové
    Zaslal: st prosinec 19, 2007 11:35,0 Předmět:

    --------------------------------------… />
    Já tankuju pořád a jenom u shellek a stejně se mi to přihodilo s těma vstřikama, jak píše DR člověk nikdy neví, ale to oprava byla fakt levná oproti tomu co se asi dělo dřív, když to neuměli repasovat. Možná je z prevence lepší zajet si tam na to vyčištění dřív než se něco pos*re. Protože jinak skutečně TDCi nemá chybu.
    _________________
    CMC 834
    Mondeo, 2.0 TDCi, 96kW, 6ti kvalt, kombi, 2003, Ghia

    Návrat nahoru

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 19.12.07  16:22

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    superkutil:
    Právě aditiva dělají z té nafty lepší produkt, základ musí být stejný = normě vyhovující.
    A ti kolegové, co z Tebe mají srandu ... oni Ti to zaplatí, až se Ti pokazí čerpadlo, když budeš tankovat tam, kde oni? Proboha vždyt' zrovna ty tři benzínky jsou snad skoro všude!

    oleowr1:
    A bereš V-Power diesel nebo spíše Diesel extra? Asi ten extra, že? Podívej se na odkazy, nenašel jsem nic o aditivování toho Extra Diesel s ohledem na mazivost, jako u těch ostatních dvou. A kolik Km jezdíš výhradně na ten Shell?
    Shell:
    [odkaz]

    Benzina:
    [odkaz]

    OMV:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.12.07  16:03

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    TomanGHIA: Jo, jo, dojelo... Nechtěl jsem někoho naštvat, jen mám zkušenost, že dost často značkové firmy berou neznačkové produkty, nalepí na to svoje logo a prodají je draho. Takže jen chci vědět, zda když koupím u Shell, tak beru kvalitní naftu nebo zda je nafta stejná jak u toho hypermarketu akorát s tím, že do ní Shell přidá aditivum. :-)

    Jinak od koupě poslušně leju do nádrže Shell, Benzinu nebo OMW ale nevím, zda trochu mi to vadí, když musím vyhledávat tyto benzínky a kolegové s Renaulty, TDI i HDI jezdí na cokoliv a ťukají si na čelo, co to mám za motor :-O když mu musím vybírat naftu.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 19.12.07  15:39

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    to all:
    Nejbližší hypermarket mám Hypernovu, tam beru jen benzin do favorita - ten jezdí na cokoli a není co zkazit. I kdyby mi někdo tvrdil, že mají kvalitní aditivovanou naftu, budu to brát s rezervou, stejně jako 2x přelepenou dobu spotřeby u jejich balíčkovaných masných výrobků. Tankuju pouze Shell, na trasách, které obvykle jezdím je pumpa minimálně každých 100km. Nemám PP, tankuju vždy doplna a nuluju počitadlo, když se blíží údaj 800km, zastavím u nejbližší Shellky. Nemám s tím sebemenší problém. Jedu-li např. vých. Slovensko, otočím to na plnou nádrž. Pokud tam najezdím více než 100km, mám Shellku cestou domů v Prešově, Levoči, Ružomberku, Žilině...
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 19.12.07  15:05

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    To víš, kdyby auto neblblo a neškubalo, tak nepíšu, ...

    superkutil:
    Fakt bys nenapsal? No jo vlastně, byl bys tam zimou zhynul? Tak bud' rád, že si auto aspoň škytlo, prdlo, ... a nakonec dojelo!
    (Nebudeme se přece zase hádat, kašleme na to, já jsem Tě jen chtěl tak nějak přátelsky po Tvém pozdravit, legenda zní jinak, Vrbata & Hanč přeci není Kutil & TDCi.)

    Jinak jsem NEpsal, že nafta od hypermarketů je špatná. Ona vyhovuje normě. Ale TopQ nafta maže prostě lépe. U hypermarketů je ale levněji, chápu...
    Ahoj! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.12.07  14:51

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    TomanGHIA: To víš, kdyby auto neblblo a neškubalo, tak nepíšu, ale při -10°C jsem byl na parkovišti jediný, komu měl motor tendenci zdechnout, škubal a cukal.

    A Ford na to má jedinou odpověď: Špatná nafta, ale já měl v autě OMW arktic, tak co ještě pro to můžu udělat víc?

    Tak si říkám, zda není jedno co budu brát, když do toho naleju VIF. Alespoň našetřím na opravy vstřiků.

    Proč si myslíš, že nafta od hypermarketů je špatná. Co já vím, tak je filozofie přitáhnout zákazníky do hypermarketu s tím, že nižší cenu paliva kompenzují velkým nákupem.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 19.12.07  14:35

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    akademik:
    Kámo klidně tankuj u hypermarketů, tankuj si kde chceš. Ale uvědom si prosím, že nafta tam načerpaná proleze tak akorát normou EU na jakost (hlavně nás asi zajímá mazivost, že...) nafty.
    Vyjmu jednu větu ze Tvého příspěvku, cos tu kopíroval:

    "Základní kvalita je určitě srovnatelná s kvalitou na jiných čerpacích stanicích."

    Tak.
    Právě ta základní kvalita je normou na jakost, ale nic víc. Pokud bych já měl brát u supermarketů neaditivovanou naftu, tak bych si doaditivoval ještě VIFem. (Jen můj názor).

    Jinými slovy např. Benzina má naftu dodatečně nadstandartně aditivovánu (viz třeba ten časopis Autodiesel) a její mazivost je tedy lepší, než u nafty od např. Makra. Pokud mohu, beru jejich TopQ diesel, někdy OMV Sprintdiesel (?) a pokud nejsem poblíž těch dvou, tak Shell V-Power diesel. Vše na frekventovaných pumpách u hlavních tahů. Nikdy nic jiného moje TDCi nepilo. Mám skoro 30 tis. najeto od nova a pohoda.

    TDCi by "už" měly sežrat všechno, co projde normou, ovšem vyšší šanci, že Tvoje vstřiky začnou papat špony (piliny) čerpadla, které začne samo sebe obrábět, máš Ty.

    Můžem se třeba vsadit o lahvičku Alpy (francovky, lesany, kostivalové, ... výborná mazadla ...), kdo z nás uzře blikající kontrolku žhavení dříve.

    P. S.: Jestli Ti Alpa nechutná, navrhni jiný špiritus. :-)

    superkutil:
    Ahoj ahoj ahoj! Dlouho's to teda nevydržel... :-) :-) :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 19.12.07  13:44

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    kutil: je to takhle- Shell, Agip nebo JET dodají ropu do České rafinérské, a ta jim dle jejich požadavku tento produkt zpracuje. No a oni si v cisternách nebo přes Čepro dodávají na své pumpy "svoji" naftu. ahoj :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 19.12.07  13:29

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    kutil: co lidi psali tady, vetsinou jde spis asi o stejny zdroj a vlastni aditivaci.

    akademik: vsak ja ty hypermarkety nijak neodsuzuju, ne. Ohradil jsem se proti zcestne argumentaci na tema kvalita krmeni pro common-rail, historie a soucasnost. Osobne jsem vzal vazne varovani PetraT., vybiram si Shell, nedela mi to uz problem, proste to beru jako soucast vztahu mezi mnou a tim strojem. Necistim ho moc casto, nemluvim na nej vyjma pripadu, kdy dojedeme tisicikilometrovou streku, nejvic casu mu venuju ctenim tohoto fora. Navic v Belgii, kde ziju, u obchodaku jejich pumpy nebyvaji, spis ty Shellky. Cora (obchodak) ma vlastni, ale prodava shnilou zeleninu a la Kaufland, tak co bych tam delal. Do obchodaku jedu opravdu po zrale uvaze, ze ta hromada nakupu a jeji cena vyvazi ztraceny cas na pokladne, bolave nohy po tech kilometrech regalu atd. Kazdeho vec, ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 19.12.07  13:27

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    Kutil, rekl bych jak kdy, jak kdo a jak co :-)

    ...nekde sem o tom cetl (tusim Autodiesel) ze vetsina bere z jedne rafinerie a max. pridava sva aditiva. A to bud az v cisterne pri prevozu nebo maji svoje tanky primo v rafinerii. Ale jmena a data si uz nepamatuju :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.12.07  12:40

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    Ahoj, existuje někde informace, kdo dodává jednotlivým nadnárodním benzínkám v ČR (Shell, OMW, Agip atd.)? Dováží tyto spoječnosti vlastní distribuční sítí a z vlastních zásobníků nebo to berou od velkých distributorů (Slovnaft, Kralupol atd.) a jen do toho míchají svoje aditiva?
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 19.12.07  12:34

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    impaler: Asi žádný motorista nemá rád pohled na klesající ručičku palivoměru a mnozí si ji schválně nevšímají a počkají, až klesne skoro ke dnu a teprve pak zamíří k čerpací stanici. A jak to děláte vy? Jedete k té nejbližší nebo si vyberete tu, která nabízí nejnižší cenu? Anebo stejně tak jak velký nákup i pohonné hmoty nakoupíte v hypermarketu? Tedy přesněji v čerpací stanici některého z hypermaketových řetězců, které většinou nabízejí o pár haléřů nižší cenu za litr než značkové čerpací stanice. Jak je to možné? Není cena na úkor kvality?

    Rozhodně není, alespoň podle Vladimíra Třebického z Ústavu paliv a maziv, který je pověřen kontrolou pohonných hmot na našem trhu. "Pokud jsme odebírali vzorky u těchto stanic, pak byly naprosto srovnatelné s ostatními. Čerpací stanice u hypremarketů odebírají pohonné hmoty, které jsou běžně na trhu, tedy z velkoskladu, například Čepra nebo České rafinérské. Základní kvalita je určitě srovnatelná s kvalitou na jiných čerpacích stanicích.

    V čem je tedy důvod nižších cen? Především v tom, že hypermarketové řetězce vnímají vlastní čerpací stanici jako službu zákazníkům, která pro ně není hlavním předmětem podnikání, i když jak potvrzuje jednatel jedné ze společností Petr Vyhnálek, je to pro ně činnost výdělečná. "Cena se vždy řídí podle konkurence a nabídkou v dané lokalitě, ale vždy je výhodnější než ceny u čerpacích stanic značkových výrobců. Ale i při těchto cenách to není dotovaná cena. Máme alespoň nějaký minimální zisk."

    A jak na tyto hypermarketové čerpací stanice pohlížejí zástupci značkových pump? Berou je jako normální konkurenci. Členem České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu, která sdružuje většinu předních výrobců a distributorů pohonných hmot se totiž před nedávnem stala právě jedna hypermaketová společnost. A podle předsedy Asociace Pavla Šenycha je věcí každého z distributorů, aby si přitáhl zákazníky na svou stranu. "Každý nový segment, který přijde na trh se svojí snahou o úspěch logicky odčerpává určitou část klientely od těch, kteří byli na trhu před ním. Nelze tedy říci, že provoz nově vznikajících čerpacích stanic nemá vliv na stávající stanice, ale bylo by ryze spekulativní, zda budou mít v budoucnu vliv na chod ekonomiky a případně existenci jiných čerpacích stanic. Záleží na každém provozovateli, aby kvalitou svých produktů a služeb zaujal dostatečně širokou klientelu, která zajistí jeho ekonomickou stabilitu."

    Zkušenosti ze zahraničí ale ukazují, že čerpací stanice, které vlastní hypermarkety mají velkou budoucnost. Například ve Francii donutily některé provozovatele k prodeji svých stanic a rozmach je tak veliký, že obchodní řetězce stavějí čerpací stanice i třeba i dálnice, kde hypermarket nemají. Podle Radka Mužíka ze společnosti Incoma a GfK, u nás ale není tak velká expanze pravděpodobná. "Někteří odborníci předpokládají, že hypermarketové čerpací stanice mají šanci ukousnou 3 až 6 % z celkového trhu, což není málo, ale stále zůstává okolo 95 % trhu. Může to být určitým impulsem pro stávající čerpací stanice, aby své služby nastavili tak, aby zákazníka neztratili. Nemohou-li konkurovat cenou, což je jasné plus hypermarketové čerpací stanice, tak musí nabídnout něco jiného. Musím znát svého zákazníka, vědět co chce a nabídnout mu to."

    Autor: Eva Kézrová
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 19.12.07  11:41

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    akademik: nepapouskuj prosimte nesmysly tech "odborniku" a vyhledej si prispevky PetraT. Makro ti schvali, protoze tam je velky odber. Ale jinak je videt, ze tomu rozumis stejne malo, jak ja. Tak se radsi zdrz radobyodbornych zvastu o tom, jak ti super jezdi kara, kterou sis koupil pred par tydnama nebo mesicema. Kutilovy JPP my uz tady zname, vis - Kutil se neurazi, ja to tak nemyslim, ze lze nebo neco. Jenom je to JPP. PetrT. neni JPP, protoze mnohokrat uvedl konkretni informace, ktere nikdo nepopira, jen tu a tam je potvrzuje nekdo dalsi od fochu.

    Takze od roku 2003 by rizika mela byt o dost mensi, ovsem kdyz se k tomu budes chovat tak, jak tady machrujes, mozna budes jeho dalsim zakaznikem driv, nez myslis. Jak muzes napsat Schel, to uz vubec nepochopim - asi tam fakt nejezdis, ale to je samozrejme tvoje vec.
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 19.12.07  09:33

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    To víš, že v tom tak velký rozdíl není- já mám auto starý jako ty a beru u Makra a kde mne napadne- je to o lidech. Schelu dostal za celou dobu tak 10l. Vůbec to neřeším protože je to jak říkáš- převážně z jednoho zdroje a tyto auta po r. 2005 nejsou tak náchylná na naftu- pouze na bio- tu ne, říkají odborníci. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.12.07  09:12

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    Včera jsem mluvil s kamarádem co dělá u Slovnaftu a tvrdil, že zavážejí většinu českých benzínek. Tak by mě zajímalo, jaký bude rozdíl mezi Shell extra diesel a třeba naftou od Jet s přidáním VIFu. Na mé trase co hlavně jezdím totiž není ani Shell, Benzina nebo OMW, za to je plno JETek. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.07  19:29

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    jarda.suchy: při dávkování přídavných aditiv vřele doporučuju přesně se držet poměru předepsaného výrobcem aditiva. To auto má jezdit na naftu, ne na aditivum - a když ho tam dáš moc, můžeš si způsobit větší problémy, než když tam nedáš žádné. Tohle je chemie a chemie je svinstvo nevypočitatelné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.07  17:24

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    No pro me je to jednoduche - pokud je rozdil mezi beznou naftou a Shell V-Power cca 2-3Kc, pak to opet nahrava jen vyrobcum dodatecne aditivace. Pokud dam dvojnasobnou davku VIFu, tak jsem na tom porad lepe, a vim jake aditivum do toho leju. Ostatne jak uz tady nekdo v tomto mesici psal. Primo na pumpe OMV mu rekli, ze MERO dana nafta na dane pumpe neobsahuje a je z rafinerie privezena bez nej. Verte tomu ze Logistika je dnes mocna lobi a tak tomu bude i v nekterych pripadech s Shell Diesel a V-Power - proste se muselo zavezt palivo a zrovna to jinak neslo!!! A vesele tankujeme "slabsi" produkt za vyssi penize.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 18.12.07  13:22

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    njn, to je tezky, kdyz se u nas prodava jako V-power to co v nemecku prodaj jen jako extra :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.12.07  11:58

    « Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    To se dalo čekat a kdoví jak je to s OMV Alpin Diesel ne sever od Rakouska!!! V podstatě to vysvětluje proč jsou u nás CR několikanásobně poruchovější než třeba v Německu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.07  22:26

    « Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy

    ...tak to me opet dostalo! V AutoDieselu na str. 127 se pise o tom, jak Shell priznal ze se u nas Shell V-Power "pouze" dodatecne aditivuje! Jeho slozka, cca15-20% synteticke nafty GLT-GasToLiquid, se u nas v Shell nafte pod obchodnim oznacenim V-Power vubec nevyskytuje! Pouze na zapad od nas!
    Opet dalsi marketingove tahy, jak ocurat ceskeho solventniho zakaznika!!!
    To me opravdu namichlo :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.12.07  17:12

    « Re: ESP

    To Davidof: Vím co máš na mysli. Měl jsem s autem při prodeji trochu divočinu - někam se ztratilo díky bazaru M-CAR a tak když jsem ho po 4měsících zase viděl, neodolal jsem a znovu jsem za volant sedl. No nebylo to tak hrozné, bylo to jíné ale spíše jsem to přikládal stáří starého auta a najetým km. Všechno bylo více gumové, ale jinak v pohodě. Nové Mondeo je mnohem tužší. Ale co se týče výkonu, tak to zase takový rozdíl není. Ale je pravda, že v novém Mondeu chybí pocit rychlosti, člověk tak dobře nepozná kolik jede. Ale klidně bych se ke starému Mondeu vrátil, mým potřebám stačilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto Davidof-CR

    Davidof_CR 17.12.07  16:14

    « Re: ESP

    to superkutil:

    zkus se projet autem který jsi měl. Vsadím se, že budeš mít strach zatočit. Člověk si strašně rychle zvyká.

    Mě osobně přijde, že ESP mi velmi pomáhá. Pamatuju předloni na situaci, kdy kola prokluzovala i na pětku, ale jízda byla plynulá a pocitově bezpečná.

    Nebo na lyžích v Cermatu jsem se vyšlhal serpentinama ve sněhu - a pohoda. Nakonec - pročs ho vevypnul.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.07  16:08

    « Re: ESP

    kutil: jak už napsal "sss", viděl bych to na kombinaci:
    1. pneumatiky (že mají trakci pro brždění ještě neznamená, že stejně dobře zaberou i při akceleraci, to záleží na konstrukci té gumy)
    2. jiné rozložení hmotnosti na nápravy, P807 je bedna "v každém rohu kolo", takže na přední nápravě je motor + řidič, u mondea už je řidič víc vzadu a tedy zatěžuje víc zadní nápravu a míň tu přední. A v kopci je to poznat o to víc.
    3. necitlivá práce s plynem.

    A teď bys měl prozradit správnou odpověd svého nejnovějšího kvízu, vyhlási vítěze a předat mu hodnotou cenu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Davidof-CR

    Davidof_CR 17.12.07  16:05

    « Re: Starty při -10°C

    to lordmystic:

    jde patrně o to jak ty vstřiky blbly. Já měl problémy v nízkých otáčkách (typicky volnoběh). Příznaky: škubání motoru, bílý kouř, špatné starty (hodně hrubý zvuk, vibrace). Po opravě je mnohem mnohem lepší, vlastně je to úplná paráda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.07  15:38

    « Re: ESP

    Suprkutil: "Pokud ale koupím vůz, který se s ESP na sněhu chová hůř, jak jeho předchůdce bez ESP, tak je někde problém."

    No je mi luto, ze nie ste spokojny so svojim novym autom, ale kupili ste si auto inej koncepcie. Vase predchadzajuce auto malo benzinovy motor, to sucasne ma motor dieselovy. Takze je to zrovnavanie hrusiek a jablk. Turbo dieselove motory su vseobecne menej citlive s menej presnym davkovanim vykonu nez benzinove. Vysoky tocivy moment je v zlych adheznych podmienkach skor nevyhodou ako vyhodou a tak aj protipreklzovy system ma dost prace aby to zvladol. Pokial preferujte perfektne jazdne vlastnosti, mali ste zostat u benzinoveho motora. Myslim si, ze ludia, ktori si auta s TD motorom kupuju, prihladaju skor k inym vlastnostiam.

    Co sa tyka tej "bedny" - 807-ky, tak jej vaha sa pohybuje niekde od 1,8 do 2.5 tony. Vahu mondea sa mi na ford.cz nepodarilo zistit. Predpokladam vsak, ze bude nizsia. A vyssia vaha moze byt za urcitych podmienok vyhoda, kto jazdil v zime so zigulikom a vrecom piesku v kufry vie o com hovorim.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.12.07  14:47

    « Re: ESP

    Ok, upřesním to. Jednalo se o rovný úsek zasněžené a uježděné silnice mírně do kopce. 807 byla prázdná, já měl spolujezdce. Gumy mám Continental zimní 205 široké, letos nové. Je jedno, jestli jsem jel na 2 nebo 3, když jsem přidal, začalo ESP blikat a auto nezrychlovalo. Když jsem zkusil zabrzdit, tak to sedělo a neklouzalo.

    Předchozí Mondeo co jsem měl byl benzín a i bez ESP jezdil po snehu mnohem lépe.

    Myslel jsme, že díky ESP bude auto bezpečnější a bude schopné jezdit i v extrémmních situacích a prodejce dokonce tvrdil, že ESP obsahuje EDS (elektronickou uzávěrku diferenciálu). Místo toho auto není schopné zvládat ani to, co zvládlo Mondeo bez ESP.

    Myslím, že 807 je mnohem větší bedna než Mondeo a měla by mít větší problémy s přenosem výkonu na zasněžené silnici. Jednalo se čistě o zrychlení na rovném úseku, tudíž na to neměla vliv znalost terénu.

    Je mi jasné, že se s tím dá žít, jen po této zkušenosti nevím, zda ESP není jen systém jehož účinky jsou v praxi silně pochybné. Pomohlo někomu z Vás ESP v kritické situaci?

    Nedá mi to a musím porovnávat předchozí a současné Mondeo. A právě třeba na horách a na sněhu mě Mondeo MK V s TDCI zatím nepřesvědčilo.

    Je mi líto, zda vás dotazy otravuju, ale koupil jsme nové auto vývojově minimálně o 6let novější a tak mě zajímá co zvládne. A tak se mi moc nelíbí, že nezvládne ani to co předchozí. A to platí jak o chování vozu, interiéru, tak motoru.

    To platí třeba i o spotřebě, která se i mimo město pohybuje až k 8mi litrům při normální klidné jizdě do 140km/h.

    Moje dotazy směřují k tomu, abych, pokud je to moje chyba, udělal vše pro to, aby mělo auto parametry garantované výrobcem. A pokud to není moje chyba, tak budu problémy řešit s výrobcem.

    Pokud ale koupím vůz, který se s ESP na sněhu chová hůř, jak jeho předchůdce bez ESP, tak je někde problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.12.07  14:19

    « Re: ESP

    Tazko odpovedat na taku vseobecnu otazku. Mozno to bolo preto, ze:
    - ESP nie je od toho, aby auto islo rychlejsie, ale na to aby auto islo bezpecnejsie
    - ESP nie je zazrak, ktory za vodica bude riadit auto a bude spravne prechadzat zatacky. ESP je na to, aby zachranovalo vodica z pruserov, ktore si sam sposobil. Takze auto bez ESP s vodicom, ktory ma spravnu techniku jazdy, moze jazdit rychlejsie ako auto s ESP a s vodicom, ktory nema spravnu techniku jazdy.
    - 807-ka mala lepsie pneumatiky
    - 807-ka bola tazsia a preto mala viac trakcie
    - vodic 807-ky bol miestny a mal cestu dokonale najazdenu

    Vyberte si z toho co chcete, kazdopadne pokial blika ESP znamena to, ze auto jazdi na hranici svojich moznosti a elektronika musi opravovat vodica. To je ten spravny cas dat nohu z plynu, pretoze ani ESP nevie robit zazraky.
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 17.12.07  14:11

    « Re: ESP

    Protože vědělo že v něm jede kutil, vědělo že kdyby jelo rychlej, kutil by si neměl na co v pondělí stěžovat, takhle je vše jak má být >:-[]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…