FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
RADEK1 04.01.08 20:15
« ESP na 1čku
Chci se s váma podělit o radostnou událost ,která se mi stala právě dnes. Projížděl jsem buchlovskýma horama (moc pěkná cesta částečně pokrytá sněhem) když v jedné zatáčce jsem začal cítit ,že nájezdová rychlost je o něco větší než by bylo zdrávo. Sundal jsem tedy nohu z plynu a auto začalo pomalounku přetáčet než mi došlo ,že musím dát kontra přátelsky na mě blikla ta oranžová kontrolka a auto se okamžitě srovnalo do směru kam jsem měl namířemo :-) :-) dnes poprvé jsem poznal jak je ESP užitečné . Co na tom když mě v následující zatáčce málem srovnal protijedoucí pilot ve felušce!!! :-O kolikrát se divím co si někteří ,,řidiči" v těhle autech dovolují. Myslím tím předjíždění,projíždění zatáček atd. tam kde já se svýma 114KW mám strach předjet , vyhoupne se z poza mě letec v 1,2 htp a přejíždí s heslem ,,snad to vyjde" ;-\ jinak Vám všem přeji krásný nový rok a co nejméně problémů s vozem co nás sbližuje. připíjím (jak jinak)modrým portugalem 07 >:D >:D -
oleowr1 04.01.08 16:26
« Re: rychlost
Měl bych lepší námět na patent: Na zjišťování rychlosti bych použil pro policajty daleko jednodušší věc: přiměřeně velký display na viditelném místě, který by ukazoval aktuální rychlost. Šel by implementovat třeba do 3.brzdového světla, případně vepředu do opačné strany zpětného zrcátka. Mohl by svítit třeba infradiodami (aby světlem nerušil). Policajtům by stačil vhodný foťák a veškeré radary by mohli vyhodit - škoda peněz. Na STK by jeho nefunkčnost hodnotili jako důvod k vyřazení auta z provozu, případně by jej kontrolovali a kalibrovali :-) -
superkutil 04.01.08 14:25
« Re: rychlost
To už existuje dávno. Už v roce 1990 jsem dělal jako diplomku černou skřínku do auta, která zaznamenávala události (dobu běhu motoru, rychlost, teplotu vody, otáčky apod) a pak je byla schopná přenést do PC. V té době ale ještě GSM nebylo.
Dnes ale často spediční společnosti montují do aut černou skřínku s GPS a GSM, která odesílá přes SMS nebo GPRS informace o poloze, rychlosti a dalších údajích. Umí také zaslat informaci o vloupání do vozu, či odcizení nebo vypnout motor.
A cena vychází za pořízení od 7 do 20ti tis. a provoz od 0 do 1000,-Kč/měs. takže to tak drahé nemusí být. :-)
V podstatě je velmi dobrá myšlenka DIMa s tím, že by stačilo do každého auta dát integrované bluetooth HF a to propojit s ŘJ.
A sybokcz má oprávněné obavy. Jim popisované řešení se opravdu připravuje. -
sybokcz 04.01.08 14:19
« Re: rychlost
To si myslim, ze nema, jinak by policajti nepropocitavali rychlost v okamziku narazu, kdyby to mohli vycist v jednotce. Nejakym zpusobem u nekterych pocitacu urcite zaznamenavana bude, ale jentak pristupna asi zatim neni (jesteze tak). Vzhledem k tomu, ze je to pocitac s pameti jako kazdej jinej (az na robustnost), tak by nebyl problem udelal logy (jestli se delaj netusim). Nicmene opravdu netouzim po spehovani maskovane za vetsi bezpecnost. -
-
superkutil 04.01.08 12:49
« Re: rychlost
oleowr1: Bohužel ne všechny zařízení a SW které spravuju jsou mnou dodané, většinu jsem zdědil s klientem a nebo je dodala klientova centrála. A tam někdy holt hraje roli pořizovací cena víc, jak celkové náklady po celou dobu provozu. Většina mých klientů jsou zahraniční firmy, které ve svých bezpečnostních pravidlech zakazují vzdálenou správu a tak proto to pendlování. Ale většinou to není o tom, že by docházelo k poruchám zařízení, ale spíše se jedná o požadavky na změnu nastavení ci změny v SW. Většina mých SW dělá autodetekci stavu, analýzu chodu a statistiku chyb. Takže o chybách, anomáliích a potřebách změn většinou vím dřív jak klienti.
Ale že by mi zavolal servis, že mám k nim přijet, protože můj motor vykazuje chyby a je potřeba ho opravit se mi ještě nestalo. >:D To je zatím jen sen Billa Gatese. -
"-- skrytý --" 03.01.08 19:02
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
DIM: vibrace na CeDuru zuspobujou ty podlozky na sroubech. Uz jsem ti to onehda popisoval. Sundej to a mas po problemu.
kutil: Koukam, ze vedes rychly zivot v tezkem byznysu, kde se pocita kazda minuta ztraceneho casu. Proto ty rychle presuny, trauma z nedosazene maximalky a narky nad papirove slabsimi predjizdeci..
Zkus si nekdy spocitat, kolik casu venujes mlaceni prazdne slamy na tomhle foru a o kolik penez/den/rok/dva tim prichazis. Takhle roztacis zacarovany kruh a pokud to neuhlidas, tak te to tvoje auto bude stat majlant.
-
superkutil 03.01.08 16:00
« Re: rychlost
martin.z: Tvoje příspěvky mi připadají nejlepší. Jinak jsem se asi špatně vyjádřil ale v 95% případů má moje Mondeo spíše přebytek výkonu a plně mi vyhovuje. Ale jak píšeš, tak jsem asi očekával od auta s výkonem 114kW něco jiného. Teď vím jak to je a je to dobrá zkušenost a příště bude auto slabší a možná i menší protože to stačí a rozdíl výkonů není v praxi až tak znát. Po většinu dobu jízdy totiž stačí malý výkon, jen pro bezpečné předjíždění je potřeba větší.
Člověče já spěchám abych stihnul svoji práci. Přesuny mezi klienty musí být co nejrychlejší protože většinou když mě potřebují tak něco nejde a každá minuta je drahá. Jsem placený jen za práci, ne za sezení v autě.
Před pár lety jsem musel jet s nákladem pomalu a tak jsem jel 60-80km/h a musím se přiznat, že to byla cesta utrpení kdy na mě řidiči blikali a troubili, že jedu pomalu. Ale jízda to byla pohodová, akorát trvala o dost déle. Ale dá se i tak jezdit.
Co se týče recenze mého auta odvíjela se tak jak se auto zajíždělo a jiné chování bylo když bylo auto nové a jiné je teď po 10ti měsících.
hope: Moc jsem nepochopil co jsi příspěvkem chtěl říct. Kdybych si chtěl koupit naftové rodinné auto tak si koupím C-MAX nebo S-MAX ale ne Mondeo se 114kW.
DIM: Díky, pochopil jsem. >:D
-
martin.z 03.01.08 15:19
« Re:
all:
cetl jsem na "moje.auto.cz" kutilovu recenzi jeho auta.
Myslim ze by si to kazdy tady mel precist a uz by pak mohl kazdy novy prispevek ignorovat :-)
viz. [odkaz]
mam z te recenze dojem takoveho cloveka pocitove rozkolisaneho, ktery pridava prubezne po kazde delsi ceste dojmy, ty si leckdy odporuji, podle me to takto nebude mit jen s autem -
"-- skrytý --" 03.01.08 13:31
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Aha, takže nám superkutil psal o v IT naprosto běžném způsobu výměny zařízení druhý den a nenapsal nám, že to je u zařízení, které bylo koupeno se speciální zárukou, která toto definuje. To, že ta záruka byla v ceně, samozřejmě neznamená, že byla zdarma. Jak typicky superkutilovské globalizování jednotlivostí a zatajování faktů.
A offtopic debatu o IT ze své strany ukončím tím, že superkutil nejspíš zase šetřil, protože drahá dobrá zařízení Dell standardně dodává se Silver, nebo dokonce Gold a ne jenom NBD. To byla nejspíš zase nějaká slevička.
Vysvětlivky pro non IT:
GOLD - záruka 7x24 na HW i SW, zásah do 4 hodin Onsite (na místě).
SILVER - záruka 7x24 na HW, 5x8 na SW, do 4 hodin na místě
NBD (next business day) - záruka 5x8 na HW i SW, NBD na místě.
Silver jsem nedávno prodlužoval na 2 roky a cena byla jen o málo nižší, než cena původního zařízení. Nové se po třech letech samozřejmě vždy nekupuje, protože server není jenom o HW, ale také o SW a práci za instalaci.
-
DIM 03.01.08 12:10
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Kutile, kutile, u vás , v Praze,my jsme nikdy nikdo nebyli, tak mohl bys nám o tom ještě něco povyprávět ??? Mě dneska předjely dva Favority, jeden Superb, a autobus Karosa ......to by mě zajímalo, jestli byl ten Autobus AK II , nebo AK IV, protože můj Kr.mom. při 1976,54 ot/min byl minimálně tak o 28,987 % nižší než ten jeho, a přitom mám Euro III, ale špatně natočená sedačka mě zřejmě neumožńuje využít víc než 76,56 až 76,86 % výkonu, který je totiž strašně nízko , až někde dole pod motorem, který je mimochodem o 3,7 až 4,2 % horší než u AK III, protože podle GPS je to Mondeo pocitově dokonce dražší než cokoliv , co je MR II , ( a možná i II,5 ). Udělám na to softvér, protože jsem It ... aj já ..... Jen nevím , jestli mám začít Aj Ty aj já od Cdur nebo Gdur, protože při Gdur už to točím hodně vysoko , od Cdur se zase dole celý rozvibruju, i když aditivuju tak dost dýmím....Máte někdo podobný problém ?? -
martin.z 03.01.08 11:57
« Re: rychlost
kutil:
jsem taky z Prahy, na magistralach a spojce jezdim 80 jinak 50 a nemam pocit ze bych byl extra brzdou, spis jedu s vetsinou dle predpisu a sem tam samozrejme nekdo predjede. Na dalnici se dostanu jen o vikendu na D1 nedaleko od prahy, Pruhonice apod. - ve vikendovem provozu tam ani 100 km/h neni nic tak zvlastniho kdyz se drzis vpravo - holt to kazdy vidi jinak a hlavne nechapu kam porad spechas, mozna je problem v tobe a bude tam s jakymkoliv autem protoze auto co ti bude vyhovovat vykonove bude stat 2xtolik a papat bude tak 10-11, havarijko bude taky nekde jinde -
superkutil 03.01.08 11:24
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
hope: Používám zařízení DELL u nichž je ve standardu záruka 3roky NBD (do dalšího dne na místě u zákazníka), případně za příplatek servis do 4hodin.
Co se týče oprav po 3letech (po záruce) je to spíše dané tím, že morální stáří zařízení v IT je 3-5let a tak je lepší si po 3letech koupit nové moderní a se zárukou, než opravovat.Ale ď u aut pamatuji problémy, kdy na auta díly po 5ti letech od ukončení výroby už nebyly.
S tím operatovním leasingem máš pravdu, ale i ten existuje v IT a ty ceny jsou také výrazněji vyšší. Proto mi připadá divné srovnávat operativní leasing s normálním zařízením v IT.
S Mondeem jsem spokojený, jen se ptám na věci které mi připadají nelogické. A pokud výrobce uvede maximální rychlost 214km/h, tak bych očekával, že touto rychlostí auto pojede. Připadá mi to stejné, jako kdyby napsal, že auto je 5ti místné a ono nakonec bylo jen 4místné. :-) Ale je mi jasné, že maximální rychlost, zrychlení a spotřeba jsou těžko definovatelné a každý výrobce se chce ukázat co nejlepší. >:D
A pokud vezmu cenu Mondea MKII, tak pořizovací cena byla 720tis, po 2letech byla 300tis a po 6ti 120tis. Takže pokles za 2roky na 40% a za 6let na 16% taky není žádná sláva. ;-\
hope: Nevím odkud jsi, ale u nás v Praze a okolí bych se 135km/h byl opravdu velkou brzdou. Většina lidí jede na silnicích tak 120-140km/h a na dálnici 140-160km/h. Sám jezdím povolenou rychlostí 90 a 130km/h podle GPS (podle tachometru 97 a 140km/h) a předjíždí mě právě TDI a jim podobní. :-! -
"-- skrytý --" 03.01.08 10:05
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Jé, teď sis tím příkladem s Lagunou sám odpověděl na otázku momentu.
Prostě většina lidí si rodinné naftové auto kupuje na normální jízdu do 135 km/h a proto jim to vyhovuje.
Lidé, kteří si koupí rodinné naftové auto a myslí, že si koupili monopost, udělali chybu. Někteří si zvyknou, jiní pořád dokola prudí.
Škoda, že prudí zrovna tady 8-s
-
"-- skrytý --" 03.01.08 09:57
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
V IT mám zkušenosti jiné. Nebo jsi řekl jenom polovinu.
Značkové zboží (servery, zálohovací zařízení, UPS, tiskárny, routery vše v kategorii 100.000 Kč a výše)
- standardní záruka – oprava 2 měsíce bez daného zařízení (jak by se ti to u auta líbilo?)
- možnost dokoupit nadstandardní záruku (bývá v určité míře součástí nového produktu)
- po skončení záruky (nejčastěji 2–5 let) je zařízení neopravitelné. Nebo je oprava jakékoli prkotiny srovnatelná s cenou nového zařízení (i levná značková PC často mají atypickou základní desku, vyráběnou na zakázku)
- nutno prodlužovat záruku. Záruka tebou popisovaná znamená, že po 3 letech standardní záruky, máš možnost si koupit další 3 roky záruky za cenu odpovídající novému zařízení s obdobnými parametry jako má to 3 roky staré. Víceméně to znamená, že za 6 let, to zařízení zaplatíš ještě jednou.
- drahá zařízení, jsou bazarově neprodejná. Teď jsem prodával 5 let starý CISCO router + IOS, pořizovací cena asi 150 tis. Kč prodejní 6 tis. Kč a ruce mi u toho nikdo netrhal.
Takto to v průměru je, nechci a nebudu se hádat nad nějakým konkrétním zařízením, které do tohoto modelu nezapadá.
U auta máš naprosto stejnou možnost. Jmenuje se operativní leasing, resp. další služby k tomu poskytované. Při platbě určité ceny, máš druhý den přistaveno obdobné auto a můžeš jezdit dál.
Tedy porovnávejme porovnatelné.
-
superkutil 03.01.08 08:10
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
martin.z: Máš pravdu, s ojetinami jsem nikdy neměl takové problémy jako s novými vozy. Jednak proto, že opravdu tolik nezlobily a jednak proto, že člověk u ojetiny akceptuje určité chování které přičítá věku vozu.
Naopak u nového vozu očekávám 100% funkčnost a v případě problémů profesionální přístup a rychlé řešení ke spokojenosti zákazníka. Dělám v oblasti IT a kdyby se lidi z IT chovali jako FMC, tak by nic nefungovalo.
Přístup typu vše se dá opravit a pak se opravy provádějí 3roky by v IT položilo většinu firmem. Pokud v IT něco nefunguje, tak se zákazníkovi okamžitě dá nové zařízení a pak se teprve hledá chyba starého. A přitom se ceny těchto zařízení pohybují ve stovkách tisíc.
Ta nová majitelka opravdu získala moje Mondeo po 6ti letech a skutečných 150tis.km za 20% původní ceny. Ale už se jí 2x vysypalo. Jednou zapalování a jednou nějaký problém na motoru.
jack007: Mě by stačil maximální moment v nejčastěji používaných otáčkách, respektive maximální výkon v maximální rychlosti. Proč se maximální moment u dieselů tlačí dolů (Renault ho má v 1500ot.) když v těchto otáčkách není u 4 válce použitelný (motor se ničí, má vyšší vibrace a duní). Lepší je plochý moment než velká špička a rychlý pokles.
Udělal jsme zajímavou zkušenost u předchozího Mondea. Můj motor točil ve 160km/h na 5ku 4000ot při kterých byl maximální moment a tak i ve 180km/h byl ještě moment dostačující. Kolegovi tocil Renault Laguna 4000ot na 5ku už ve 135km/h a tak bylo sice jeho auto na 5ku živější a mohl ji řadit dřív, ale ve 180km/h už byl motor za maximálním výkonem, moment byl menší a auto nechtělo jet. Nevýhodou byl, že jsem musel u svého vozu i na dálnici občas řadit 4ku, ale výhoda dlouhé 5ky tuto nevýhodu překrývala. -
martin.z 02.01.08 18:34
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
kutil: Kutile prave Ty sis mel koupit ojetinu..umim si celkem predstavit tve pocity, jak u novyho auta clovek vsechno sleduje, posloucha, resi - mel bys svatej klid, auto by jezdilo mozna i lip protoze predchozi majitel by uz vychytal mouchy a jeste by ti zbyla fura penez na to abys mohl investovat do svy chatky v ricanech nebo kde ji mas..
Jako ta co po tobe koupila za babku to predchozi mondeo, jak ta je ted spokojena..
-
superkutil 02.01.08 14:44
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Zajímavé je, že nad 0°C to startuje v pohodě, ale stačí -1 až -3°C a už to kolísá a kouří. Chápal bych to při -25°C ale při -3°C? ;-\
Co se týče maximálky, tak při skutečných 200km/h už motor točí 3700ot a tachometr ukazuje 220km/h. Při skutečných 213km/h točí už 3900ot. a to už zřejmě moment klesne tak, že to není schopné zrychlit. Mezi 3100 až 3900 je pokles momentu o více jak 20%.
Ještě jeden možná blbý dotaz. Proč má 2.2TDCI maximální moment v 1800ot, když na 6ku můžu jezdit až nad 2000ot a nemůžu tedy maximální moment použít. To je proto, že je to 4válec a dostal by motor moc zabrat? -
jack007 02.01.08 14:06
« topeni
Cau, tak sem dnes absolvoval prvni kontrolu, proc mi auto topi jen nad 2 tisice otacek. V pocitaci nic nebylo, takze klapkou to neni. Dokonce je zkusili pres pocitac nastavit a projet to. Takze ted me ceka vymena termostatu a pak se uvidi, dal by bylo na rade cerpadlo. Doufam ze to pomuze, 10ku za topeni se mi opravdu davat nechce. Dnes to stalo, 1500. -
DIM 02.01.08 12:14
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
No, já mám bílý kouřík i u EURO III. Taky startování po těch celodenních a celonočních mrazech potřebovalo o něco delší dobu, motor naskočil velmi tvrdě ale hned se srovnal. Startuji se spojkou, takže jsem navíc pozoroval, jak motor zakolísal a auto se otřáslo, když jsem spojku po nastartování na neutrálu pustil.....
Subjektivně se mi ale zdá , že i když se podle teploměru auto skoro nikdy nezahřeje, tak jezdí docela potichu.....že by hustší olej ?? -
WinDiesel 01.01.08 22:57
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Mno, superkutile, já bych měl pouze tyto poznatky:
- bílý kouř za studena - u Euro 4 se měří emise zcela jiným způsobem než u Euro 3, z toho může vyplývat jiný způsob logiky startování via ECU. To znamená že můžeš porovnávat pouze Euro 4 s Euro 4, rozhodně ne s Euro 3.
- škubání při akceleraci může způsobit částečně vadný IMV ventil na čerpadle, zvláště v režimech, kdy je v minimální pozici - např. akcelerace na 6. kvalt když auto nemá solidní otáčky, momentálně má příliš nízké otáčky. Tak to by mohlo zlobit. Těch 2000 otáček je ok pro 4, 5, ale málo pro 6 tku.
PF2008. -
superkutil 31.12.07 18:42
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
WinDiesel: OK. Auto je v pohodě, na vše už jsem si zvykl, mám jen 4 nejasnosti:
- Když nastartuju při teplotě pod 0°C, tak auto bíle kouří tak 5sec a chod je nepravidelný. Ale to je snad normální.
- Když prudce přidám v otáčkách okolo 2000ot. tak motor nejdříve zaškube a pak se teprve rozjede.
- Objektivně je motor v nízkých rychlostech velmi živý a jde v pohodě do otáček i přes 3500ot, ale nechce jet více jak 200km/h.
- Kufr jde špatně zavírat, musí se s ním hodně bouchnout (stejný problém byl i MK II), gumové špalky na boku se zadírají, nekloužou na pružince a rozdrbávají se. V servisu se snažili to srovnat, ale je to pořád stejné.
Na brzdu si zajdu a pak se můžeme sejít. Budu rád, když se na to mrkneš. Filr částič nemám i když mám EURO4. Netvrdím, že není chyba ve mě. Viz předchozí Mondeo, mě to připadalo, že to nejede a měl jsem vysokou spotřebu, nová majitelka jezdí se spotřebou o 1,5litru nižší, ale ona nejezdí, ona se plazí (přešla z Favorita). :-) Staré Mondeo nemělo problém jet 160km/h, dalo se přemluvit na 180km/h, ale aby jelo 200km/h chvíli trvalo. Ale dalo se rozjet i na 210km/h. Nové Mondeo není problém jet 180km/h, dá se přemluvit i na 200km/h ale víc se mu nechce. Tak budu rád, když se na to mrkneš. :yes:
Jinak co se týče spotřeby, tak se s 2.2TDCI dá jezdit pod 6litrů, mimo město 6,5, když jedu svižně tak 7 ale ve městě 7,5-8 i když to šetřím a nad 110km/h taky leze spotřeba nahoru. Prostě 2.2TDCI má o litr vyšší spotřebu jak 2.0TDCI 96kW -
WinDiesel 29.12.07 23:28
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Kutile, je na čase abychom se viděli. Já mám 2,0 TDCi 6kv se kterým jsem po všech stránkách maximálně spokojen. V Německu jsem se dostal bez problémů přes 200, v reálu tak 210.
Mohl bych Ti nabídnout subjektivní porovnání a mohl bych Ti to přeměřit disgnostikou Delphi. Ta sice nic neřekne o výkonu, ale o motoru hodně (pro kontrolu). Dotaz: nemáš náhodou v autě filtr částic??? Ten způsobuje poměrně značné snížení výkonu.
Pozn.: nedávno jsem potkal chlapíka, který měl problém s výkonem u Kia Carnival (vstřikování Delphi) - jeden válec podfukoval - ztráta komprese. Po vytažení vstřiku bylo zjištěno, že se v továrně nenamontoval tzv. "tepelný štít" - měděná nebo ocelová podložka izolující těleso vstřikovače od trysky, zde unikal tlak z válce a výkon vozu byl mizerný. -
"-- skrytý --" 29.12.07 11:58
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: spotřeba byla samozřejmě s STčkem. Kdybych chtěl kutila naštvat, tak s vitem jezdím za 9-10 litrů nafty, skoro stejně svižně, jako s STčkem( přece jenom mezi 90kW a 151kW je trochu rozdíl). Kolega jezdí s vitem za 8. To na takovou velkou a těžkou bednu není vůbec špatné. Za víc, než 11 se s tím jet nedá ani s naloženým a "co to dá". To jen tak pro srovnání s TDCi, jak umí CR u mercedesu - IMHO je to prašť, jako uhoď, vstřiky už jsem řešil taky.
Obecně mám pro sebe hranici přijatelné spotřeby okolo 10litrů, do toho se vejdu a tak si nekazím život počítáním decilitrů. -
"-- skrytý --" 29.12.07 08:29
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
DR: vím, překvapilo mě to. Tlak je v pohodě, doplňuju dusíkem (vím, že je na nic, ale v pneuservisu, do kterého jezdím, ta dusíková bomba vypadá mnohem vědečtěji, než
zaplivaný kompresor v rohu)
Když o tom teď píšu a přemýšlím, tak to možná začnu řešit. Do teď mi to vyhovovalo, vyšší rychlost, nižší spotřeba, žádný velký skok u jízdních vlastností, skoro jako chiptuning.
K tvé spotřebě bych asi dodal, že se nejspíš jednalo o ST200, nebo sis užíval na zadní lavici VITA :*) ? Jinak by to mohlo vypadat, že máš větší spotřebu než náš supersmolař.
-
"-- skrytý --" 29.12.07 00:38
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: mezi těmi pneu je rozdíl obvodu 0,8%, takže s tím proměřováním bude něco špatně, možná jiný tlak v pneu - přidám zase jeden užitečný [odkaz] .
Zimní spotřebu mám taky nižší, ale u mě je to spíš tím, že zimní gumy mám jenom do 190km/h (dělám si srandu). Zrovna včera jsem jel do prahy a vzalo si to 12 l/100km, ale zase jsem si to užil. Normálně jsem většinou v zimě i v létě mezi 10-11 litrů, podle toho, jak jedu. Vrásky mi to nedělá. -
"-- skrytý --" 28.12.07 20:54
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
DR: Díky za doplnění, aktuálním obvodem kola jsem myslel ten okamžitý. Nevím, kolik z nás si nechává průběžně, nebo třeba po výměně zimních a letních tuto hodnotu přenastavit.
Hodně mě překvapilo, že po změně 205/50 R17 na 205/55 R16, což by měl být nahraditelný rozměr, začal tachometr přeměřovat proti GPS o hodně více než na letních R17. Tabulky jsem nesestavoval a reklamaci výrobci gum a ráfků jsem zatím neposílal, ale je to cca z 5% na 15% rozdílu rychlosti.
Asi před rokem se tu řešila zimní spotřeba, že je u některých nižší, než letní. Toto by také mohlo být jedno z vysvětlení.
-
"-- skrytý --" 28.12.07 12:29
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: jen technická, obvod kola se dá v mondeu nastavit přesně (v servisu přes WDS nebo IDS), ŘJ ho zná a při výpočtu rychlosti používá.
kutil: zajeď si na jarov, nech si výkon motoru změřit na válcové zkušebně a ušetříš sobě i čtenárům tohoto tématu spoustu času. Když jsou ty vánoce ... A vzpomeň si, jak dopadlo měření tvého předchozího mondea - taky se ti zdálo, že auto nejde, ale výkon motoru byl vyšší, než udává výrobce. Víc bych to bez grafu ze zkušebny opravdu neřešil, jenom bys mlátil prázdnou slámu. -
superkutil 27.12.07 13:49
« Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
hope: Měření se musí dělat na rovné přímé silnici a oběma směry. Tím dostaneš 2 křivky ujeté dráhy v závislosti na čase a ty můžeš zprůměrovat. Celý SW mám hotový, jen hledám použitelné měření rychlosti nebo ujeté dráhy. Teoreticky se odpor vzduchu zahrne do ztrátového výkonu a tak by to mělo být dostatečně přesné.
Můj dotaz směřoval k tomu, zda již po 25000km může být problém se vstřiky a zda nižší výkon motoru může být způsoben právě závadou motoru nebo je problém jinde (pneu, nafta atd).
U svých předchozích 2 Fordů jsem s FMC řešil problém vysoké spotřeby. Nejdříve se FMC vymlouvalo, že nikde není výkon motoru ani spotřeba garantovaná a nejsou důvodem k reklamaci. Poté začaly vysokou spotřebu svalovat na můj styl jízdy, na nevhodné pneumatiky (dodané Fordem) atd. Nakonec přistoupily na to, že na auto namontují měřič spotřeby a s autem pojede technik z FMC a pokud jeho stylem bude spotřeba v normě, tak nebudou reklamaci řešit, pokud i on bude mít vysokou spotřebu, budou se vysokou spotřebou zabývat. Nakonec se vymluvili na to, že jejich měřič spotřeby nejde namontovat na moje auto a metodu s dolitím nádrže po hrdlo před a po měření odmítli. ;-\
Nemáte někdo zkušenost s reklamací výkonu motoru? Je protokol o měření výkonu na brzdě podkladem pro reklamaci vozu? -
"-- skrytý --" 26.12.07 23:03
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Měření touto cestou je určitě zajímavé. Zajímavé by bylo porovnání tohoto měření a měření stejného vozu na brzdě, ale prokazatelnost bude minimální. Jak budeš oponovat proti vlivu sklonu trasy a větru. Tohle naměřit potřebuje několik km.
Jestli problém řešit nechceš, neřeš ho ani tady.
Jestli se ti zdá, že ti většina tady nerozumí, založ si vlastní téma, pošli sem link a pak už tu nespamuj.
-
superkutil 26.12.07 22:06
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: Moje metoda funguje tak, že měřím ujetou dráhu, rychlost, hmotnost a z nich počítám zrychlení, výkon a ztrátový výkon. Je to jednoduché, zapnu měření, zařadím 4ku a sešlápnu plyn na podlahu. Otáčky jsou 1500 a čekám až vylezou na 4500ot a pak vyřadím a čěkám až rychlost klesne až na rychlost při počátku měření. Při zrychlování se měří výkon, při brždění ztrátový výkon. Při testu se eliminuje i odpor vzduchu. :-) Jedna anglická firma toto řešení používá.
A moje myšlenka měření výkonu nemá nic společnýho s mojí reklamací výkonu. Nevěřím že ani graf z brzdy na Jarově povede FORD k řešení mého problému. Přece nebudu řešit vstřiky u auta které má najeto 25tis.km a na které mám záruku do 150tis.km.
Rozdíl mezi mnou a většinou z Vás je v tom, že já kupoval auto nové a požaduji určité parametry. vy ho kupovali za 1/3 ceny a tak jste rádi, že alespoň jezdí. Alespoň já kdybych auto koupil za 1/3 ceny, tak je mi celken jedno jak jezdí a bral bych to jako daň za to, že auto bylo levné. -
"-- skrytý --" 26.12.07 18:47
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Tvoje myšlenka je naprosto špatná, pokud má vést k vyřešení tvého problému. Pokud přijímací technik u tvého servisu zná polovinu historek zde uvedených, tak tvůj graf přes GPS pro něj bude další dobré téma na pobavení.
Graf momentu je křivka při maximálním zatížení, sešlápnutím plynu na zem, to nenasimuluješ.
Výkonovou brzdou ověříš, zda je problém v tobě, nebo v autě, je to relevantní důkaz a podklad pro řešení problému.
Pokud si správně pamatuju, co psal Petr T., tak nemusíš k Fordu, ale můžeš k Delphi. Jelikož jsi z Prahy, můžeš si i vybírat.
-
superkutil 25.12.07 23:29
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: U Forda jsem byl, auto dali na diagnostiku a řekli, že je v pořádku. Nemám v ruce žádný dokument, který by dokázal, že zrychlení neodpovídá tech.parametrům a dokonce ani nikde není definované, jakých hodnot má zrychlení dosahovat, protože údaje uvedené v dokumentaci k vozu jsou orientační a nelze na jejich základě vůz reklamovat. Platí to pro spotřebu, zrychlení a max rychlost.
Používám GPS přes bluetooth a většina GPS umí posílat data rychlostí 1 vzorek/sec. Moje umí 5 vzorků/sec. Možná když je GPS integrovaná do kapesního PC tak umožňuje více vzorků. Problém není ani tak v počtu vzorků, ale v rozptylu měřených hodnot. Dostanu graf rychlosti a ujeté dráhy, ale má moc velký rozptyl, není z něj možné spočítat zrychlení a tudíž ani moment na kolech, výkon a ztrátový výkon.
Nevíš jaký je maximální počet vzorků /sec u SiRF GPS?
Jinak moje myšlenka není špatná na jejím principu už ve světě zařízení fungují [odkaz] -
"-- skrytý --" 25.12.07 23:13
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Přesnost měření rychlosti běžných GPS s chipsetem SiRF Star III je 0,1m/s (opravdu velmi nepřesné ;-))
Nic v autě nemůže vědět rychlost přesněji, protože nic nezná aktuální obvod kola.
Snad všem SiRF GPS je možné nastavit rychlost vzorkování viz.: [odkaz]
Měření výkonu bez motorové brzdy na základě maximální rychlosti vozidla, nebo o co se to snažíš, je kravina.
Jediné rozumné řešení pro potíže s autem v záruce je servis.
-
superkutil 25.12.07 21:40
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
martin.z: Jo, jo, souhlasím, že brzda je přesnější. Chystám se na ní ale ještě jsem nevyčlenil čas. :-)
Jinak měřím vždy na rovném úseku oběma směry, samozřejmě rychlost větru neměřím, ale v době testu bylo subjektivně bezvětří. A bavíme se o rozdílu 185 a 214km/h to je rozdíl 13%. To už je moc na to aby měl slabý vítr vliv. 8-s
Dávám dohromady měření výkonu bez brzdy, ale nedaří se mi měřit rozumně rychlost vozu pomocí GPS. Sice mi GPS dělá 5vzorků/sec ale rychlost je nepřesná. Budu muset brát rychlost z ŘJ nebo ze snímačů na kolech.
Jinak musím chválit podvozek Mondea a nakonec i ESP. Před vánoci jsem se brodil sněhem a ESP se opravdu snažilo. Akorát funkce EDS nějak moc nefunguje (často se jedno kolo protáčelo). -
martin.z 25.12.07 12:15
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
kutil:
kde to vubec testujes, to jako vyjedes na nejblizsi dalnici a roztocis to na 200? Ja vim ze pro nactilety je 200 km/h prd a da se to i na okresce, ale kdyz tohle necham stranou tak jak poznas ze ta silnice je opravdu rovna, jak poznas jak rychle a jakym smerem fouka vitr - me to prijde takovy dost neobjektivni a hloupy to testovat takhle.
Asi lepsi by byla ta brzda a z ni nejakej protokol ale myslim ze tobe jde spis o urcity stav duse v kterem se potrebujes udrzovat nez neco objektivne zjistit. -
superkutil 25.12.07 00:49
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
martin.z: Jde o princip. Pokud výrobce uvede, že auto je schopné jet rychlostí 214km/h (maximální rychlost) a ono nejede víc jak 200km/h (185km/h podle GPS) tak něco není v pořádku. Podle FMC je maximální rychlost kterou je vůz schopen dosáhnout na rovině při obsazení řidičem. Pokud tedy vozidlo max. rychlosti nedosahuje, tak je buď problém s motorem (nemá dostatečný výkon, může být problém v palivu) nebo je příliš velký zrátový výkon nebo je moc velký odpor vzduchu.
Pokud ti maximální rychlost připadá v ČR jako bezpředmětná, můžeme se bavit o zrychlení či spotřebě. Na vše mají vliv stejné faktory. Pokud auto bude mít parametry uváděné výrobcem neřeknu ani slovo ale pokud si výrobce nadsazuje, tak je to klamání zákazníka.
A co se týče města, tak tam je výkon dostatečně velký, skoro bych řekl až zbytečně velký. >:D -
superkutil 24.12.07 14:24
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
oleowr1: Asi mám smůlu a fakt mu něco je. Dnes -2°C a po nastartování běžel, cca 10sec nejistě ale pak už docela klidně. Ale včera jsem zkoušel maximálku ale přes 200km/h se nedostanu ani na dlouhé rovině. ;-\ -
oleowr1 23.12.07 17:48
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
superkutil:
s tím Tvým autem určitě něco není v pořádku, do -5 musí nastartovat každý diesel, který má dobré tlaky (špatné mohou být tak po nejméně 200tkm), s funkční aspoň polovinu žhavičů, dobrou baterku a startér. Předloni v zimě na chatě kolegova 2,0TDCi 96kW v neděli ráno -25 a bez problémů. Letos jsem startoval při nejnižší teplotě jen -6st., ani jsem nečekal na zhasnutí kontrolky žhavení a na první šup to chytlo. Vymrzlý motor má chvilku (řádově sekundy) nepravidelný chod, ale pak těsně nad 750ot/min. a hůrá do světa... -
superkutil 22.12.07 21:16
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Ahoj, tak mi v -5°C auto na poprvé naskočí a zdechne. Potřebuje 2-3pokusy k tomu, aby beželo. Čím to je? Auto má najeto 25tis.km a stáří 10měs. To by přeci nemělo zlobit? Nafta je Shell. Po cca 30sec se zklidní a běží v pohodě. Proč TDCI, když je studené, netočí chvíli vyšší otáčky než se hřeje a zklidní? Měl jsem Passata a kamarád má Opela a u obou aut vždy po startu motor točil cca 1200-1500ot a pak postupně otáčky klesaly. -
g_m 21.12.07 20:10
« Re: to TomanGHIA
DR:
Ale DR, dyt' vy máte svoje krásné stránky, svoje klubové podložky... roky fungování.
I kdyby mě bral někdo tady v minulém příspěvku vážně (v což snad soudný člověk nemůže věřit :-) - mám tam smajlíky a navíc je snad evidentní, že si dělám kozy), tak co je to jeden TomanGHIA oproti takové baterii uživatelů, kterou tam máš. A co je špatného na sektě? Kdybych napsal tlupa, banda, spolek, ... (peace).
Snad opravdu nemyslíš vážně, že bych já mohl jakkoliv narušit oddanost členů vašeho klubu, pokud si to vážně myslíš, tak díky za kompliment a jdu se na to ožrat.
Kdybych Ti chtěl nějak škodit (a to nemám důvod chtít), navezu se vám do klubu tam a ne tady.
Tak jsi to neměl vytahovat, co vás tam je lidí, čekals ode mě něco jiného? :-)
A navíc - tady je to stejně DIMovo, což je taky Ostravák, pokud se nepletu.
Já vám všem na CMC přeju krásné Vánoce a do Nového roku vše nejlepší, hlavně hodně štěstí.
{Zdraví nikomu nepřeju, nebot' např. na Titaniku (viz Prima, 22. 12. 2007 - 20:00) byli taky všichni zdraví, ale jen někteří měli štěstí.
Ovšem tento starý džouk již určitě všichni dobře znají a tak místo pousmání se půjdou radši něčeho dobrého napít.
Na zdraví, samozřejmě.}
-
oleowr1 21.12.07 19:57
« to DR
Jsem sice aktivním členem, ale moc aktivní nejsem, do diskusního fóra skoro nekoukám, přečel jsem si pár článků. Před pár lety jsem byl u zrodu klubu sierristů, ještě mi po něm zbyla stránka [odkaz] dneska mají kluci svou doménu a už s nima prakticky ve styku nejsem. Nějak je stále méně a méně času.... -
"-- skrytý --" 21.12.07 19:33
« Re: to TomanGHIA
TomanGHIA: ale no tak, zase to nepřeháněj. Doufám ti to oleowr1 vysvětlí ;-)
A popravdě, tenhle styl humoru je trochu nebezpečný, někdo by to mohl vzít vážně - a to by mi, přiznám se, vadilo. Ne až tak kvůli mě, ale kvůli všem těm lidem, na kteří tomu klubu věří a táhnou ho pořád dopředu. -
g_m 21.12.07 19:08
« Re: to TomanGHIA
DR:
Nechceš mi kazit radost? Ale stalo se!!! :-)
Mě až obchází mráz z toho, kolik vás je... sekta hadra! :-)
Hele, DR, pustíš vůbec oleowra1 se mnou na sraz, když je to Tvůj kůň vlastně?
Plosím plosím, moc ho nezdržím, jen dva prstíčky... teda - dvě kafíčka... a hned zase pojedeme... :-)
Až bude mít oleowr1 cestu ke mně, on se ozve a my se najdem! -
g_m 21.12.07 16:12
« Re: to TomanGHIA
oleowr1:
Už Tě ted' tedy poznám, tak až Tě potkám, zablikám, zastavíme a dáme řeč/cigáro/kafe.
Btw. na pumpě Slovnaft ( netankuju tam!!! :-) ) ve Frenštátě p. Radhoštěm dělají výjimečně dobré presso, je to i dobré místo na pokec - spousta místa, příjemná obsluha, vevnitř posezení, občerstvení, venku je taky kde posedět (i parkovat), nové čisté WC s hudbou... :-)
Oleowr1, kdybys tam poblíž měl někdy cestu a chvilku času volného k tomu, napiš mi to tady, já tím směrem ted' docela často jezdím. Budu se těšit na případné setkání!
martin.z:
Martine díky za dnešní mejl, jsem rád, že Ti ten můj včerejší mejlík (jak jsme to tu řešili) nakonec včera v pořádku došel.
Mě ted' napadlo, že když Ty na Ostravsko nejezdíš, že Kutila máš z Prahy!!
On má sice 2.2, ale TDCi to je taky... to by mohlo být zajímavé setkání. :-) -
superkutil 21.12.07 09:08
« Re: Ford Protect
Deadlift: Na prodlouženou záruku mi měnili asi 20dílů a vždy to byl boj. Např mi odešel motorek v reflektoru nebo lyžiny sedačky nebo prasklá spona torzní tyče nebo tekl domeček termostatu. A vždy to bylo nejisté, zda to FMC akceptuje. A nevím, když už mám záruku na 3roky a 150tis.km zda mohu dokoupit jen ten 4tý a 5tý rok.
Dělal jsem několik let ve výzkumu elektroniky do aut a tak vím, že to není hračka. Ale taky jsem měl co do činění s vývojem SW do letadel a tam kupodivu problémy aut nebyly. Ona ta touha co nejvíc vydělat a co nejvíc ušetřit je někdy sebezničující. :-)
impaler: S tou 1.8TDCI 92kW jsem jezdil s S-MAXem. Neměla moc zátah ale po svezení s 2.0TDCI 104kW mi rozdíl nepřipadal velký. Ta 1.8TDCI je velmi klidná na volnoběh, dobře jde za plynem a pokud se nesešlápne, tak ani moc neduní. Jezdil jsem ještě s 1.8TDCI 85kW v C-MAXu a ta taky nebyla špatná. Na rozdíl od 1.6TDCI 80kW mi připadala mnohem živější a pružnější.
A věř tomu, že ne všechno mě zklame. Třeba moje Fiesta 1.25 je dobrá, VW Passat 4x4 byl úžasný, VW Polo taky (jen zestárly). Ono i to předchozí Mondeo po porovnání s tím současným nebylo tak špatné. >:D
Taky moc nechápu proč je mezi 2.0TDCI 96kW a 2.2TDCI 114kW rozdíl ve spotřebě litr, když papírově je to asi 0,2litru.
Pořád mi to škube po přidání plynu. Co to může být? Když přidám plyn, tak párkrát zaškube a pak se rozjede. Jako kdyby se ŘJ nemohla rozhodnout co má dělat. Nejvíc je to znát okolo 2000ot. -
impaler 21.12.07 07:33
« Re: Shell
endl: Omlouvám se, nějak jsem si vycucal z prstu dojem, žes kupoval auto relativně nedávno. Každopádně podle všeho hraje roli rok výroby 2002 víc než samotné uvedení do provozu. Dál zní logicky, co píšeš. Obrovským nájezdem na jedny vstřiky se tady pyšníval uživatel vica, možná má nový nick, možná sem už nechodí. Ovšem ten měl čipnutý dvoulitr 85 kW a i když mu dával dost zahulit, taky se o něj podle všeho dost staral.
Jinak Kutile, ty si s tou osmnáctistovkou nedáš pokoj. Copak ten motor znáš ze zkušební jízdy jako ten svůj? To ti teda garantuju, že by tě taky velice zklamal. Já ho neznám, jenom ze zkušební jízdy s novým mondeem, ale tebe by zklamal, jako všecko. -
Deadlift 20.12.07 21:23
« Re: Ford Protect
superkutil:
Ford Protect sice neposkytuje záruku v celém rozsahu jako záruka základní, ale pokryje náklady v případě závad podstatných součástí nebo celých sestav (zahrnuje až 500 komponentů). Může se například vyskytnout závada v alternátoru, startéru, servořízení nebo v některém čerpadle, může přestat pracovat elektronický modul (model Ford Focus si vyměňuje informace již se sedmi různými moduly), může se projevit skrytá materiálová vada nebo jen technologický nedostatek na pokraji tolerančního pole. Automobil již není jen mechanická hračka, ale stále složitější elektronicky řízený stroj, pracující v širokém pásmu teplot a zatížení.
Prodloužené lhůty platí až na 5 let (celkem se základní zárukou) nebo kilometrový výkon až do 200 000 km. -
superkutil 20.12.07 20:55
« Re: Ford Protect
Deadlift: Mám Ford protect na 3 roky a 150000km. U minulého MOndea jsem měl na 4 a stejně se FMC stále vymlouvalo, že na ty moje závady Ford Protect neplatí. To co skutečně pokrývá je malý seznam věcí co neodchází. >:D
TomanGHIA: Z pohledu spotřeby ta 2.2TDCI fakt asi není moc řešení. Ona ta 2.0TDCI 96kW má po čipu výkon vyšší jak 2.2TDCI a spotřebu bude mít menší. Když jsem auto kupoval, tak jsem vycházel z toho, že se říká, že u dieselu je lepší větší objem jak nějaké šustítko 1.6TDCI nebo 1.8TDCI. Teď bych klidně v autě tu 1.8TDCI 92kW bral. ;-) Mnohem líp se roztáčí a líp se s ní jezdí. Akorát nemá takový zátah, ale na dnešních přecpaných silnicích stejně není potřeba. -
g_m 20.12.07 20:38
« Re: to TomanGHIA
oleowr1:
Tak na Karvinou jezdím taky, mám tam příbuzné. Min. víkend jsem byl v Havířově v Kauflandu (tam, jak je i OBI, TAKKO) a stálo přímo naproti mě taky Mondeo Mk. III a furt jsme po sobě tak blbě čuměli... někdo z Vás? :-) Bylo černé, kombi, bylo asi 13:00.
Btw. Vždycky, když vidím někoho u jeho Mondea, třeba na pumpě, a dívá se mým směrem, tak mám sto chutí se jít zeptat, jestli sem píše - a pod jakým nickem :-) - a nebo jestli jen tak kouká... :-) Ale než se ztrapňovat a opruzovat...
Ehm, nějaká forma úchylky ve stylu družba, či co.
Jinak mám nejbližší Shellku s V-Powerem na Místecké (Hrabůvka), OMV jsem bral někdy na Rudné (po nájezdu z Místecké na Rudnou ve směru od F-M hned po cca. 200 metrech vpravo - je si tam i kde zaparkovat a dát si stranou cigáro, u té zídky u pole), pak OMV na Rohlence, u Benziny beru často v NJ naproti JETky a někdy v Ov. na Rudné u Shopping parku, vždycky beru u hlavních tahů, tak jak radili ve Fordu. Po nové dálnici do Bohumína jsem ještě nejel, jezdíval jsem Bohumín klasicky zadem přes Přívoz a jsem rád, že už nebudu muset... na dálnici se těším.
všichni:
Neví někdo prosím Vás tady, když už jsme u těch dálnic, jestli měření rychlosti pomocí mýtných bran (a následné pokutování formou předvolání k podání vysvětlení + fotka coby důkaz) je blížící se realita a nebo fikce?
Nikde jsem nic nenašel o tom, jen dohady.
Za odpověd' předem díky! -
oleowr1 20.12.07 19:58
« to TomanGHIA
Já jsem taky od Ostravy, z Karviné. Nejbližší Shellku s V-Power mám v Havířově, Těšín má jen Diesel Extra, v úterý jsem tankoval v OV na Těšínské. Kde tankuješ Ty? Ještě někdy zkusím novou Shellku na D1 do Bohumína. Zjistil jsem, že když jedu ze Shopping parku po D1 je to sice 5km dál, ale zato rychlejší než se motat po Rudné přes Vítkovice. V pátek jsem to jel, prostě paráda nikde nikdo, těch 17km do Bohumína jsem ujel za 8min.+20minut domů. -
oleowr1 20.12.07 19:49
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
to jarda.suchy1: Při vypnutí motoru to při doběhu zarachtá a při prokluzu a následném záběru "natvrdo" - např. kolo vyjede ze zamrzlé kaluže na suchý asfalt to taky bouchne či třískne nevím, jak to nazvat. Je to dvouhmoťák, nebo nějaké kladky?
-
g_m 20.12.07 18:56
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
martin.z:
Tož to mě se.re, sice jsem tam nepsal nic víc, než co už jsem Ti napsal před chvilkou tady, ale já ho mám v odeslané poště!
Však já to tak myslel s tím druhým od Tebe, než jsem dopsal můj mejl Tobě, ten, co zatím nemáš, tak už jsem měl od tebe mejl č. 2 s tím, že by sis nové TDCi nekoupil. A na ten jsem už nepsal nic, takže Ti chybí jeden mejl. Až pak dojde, dej mi prosím vědět do té schránky, at' mám klid, že je schránka v pořádku, díky. -
g_m 20.12.07 18:38
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
martin.z:
???
Poslal jsem Ti na sebe hned kontakt, Tys mi na něj cca. po hodině napsal prvního mejla, já Ti hned odepsal a přišel od Tebe ještě hned druhý mejl. Po odeslání mého druhého mejlu Tobě jsem viděl, že můj mejl byl odeslán a bude doručen. Zkus se ještě pak podívat.
Jinak jsem Ti psal, že není problém se povozit, jaks to chtěl, ale že bydlím u Ostravy a ne v Praze, takže jestli sem někdy pojedeš, tak mi máš dát tak 2 dny dopředu vědět, že se nějak urvu, upřesníme si dobu, dáme si na sebe mobily a můžem se sejít, protože do Prahy se v dohledné době nechystám.
Napiš mi pak prosím Tě až Ti to přijde, bych měl nerad nefunkční mejl. schránku, tak at' vím. Dík. -
g_m 20.12.07 18:02
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
superkutil:
Taky pozoruju, že když brzdím motorem při delší jízdě z kopce, že se motor ochlazuje - ručička teploty to ukazuje.
K té spotřebě: mám 2.0, ne 2.2, což je samo o sobě skoro litr na 100 Km rozdíl, bydlím na menším městě, čili neznám ani těch celkem 10 Km městem ráno a večer, jezdím taky štreky 50 Km a více, plynule, otáčky jako Ty a když jedu na dálnici, tak nejčastěji zrovna tam, kde je na ní rychl. limit 110 Km/h, čili jedu 120 Km/h tacho na šestku. No a občas do kopce to v rámci limitů přišlápnu, abych patřičně rozhýbal turbo.
Nic tajného. :-) -
superkutil 20.12.07 17:40
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
TomanGHIA: Jak dokážeš spotřebu 6,5litru? Já jsem teď na 8,3 a to jezdím ráno ven z Prahy cca 5km a pak už jen po dálnici tak kolem 130-140km/h cca 50km. A večer zpátky. Žádný prudký akcelerace, hezky polehoučku, otáčky od 1700-2500 (max. do 3000)ot. Dokonce dost často pozoruju, jak mi teploměr za jízdy klesá dolů jak motor málo pracuje a voda se ochlazuje přes topení. 8-s -
g_m 20.12.07 17:30
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
oleowr1:
Myslím, žes koupil dobře, tak to máš v klidu. Chováš se k tomu slušně, tak máš předpoklad jezdit a nesypat do toho prachy, jen nutnou údržbu. Ojeté auto bych bral asi s benzínem, nafty bych se bál.
Jinak auto mě po slevě stálo stejně jako tehdy stála verze 1.8 16V 81 kW, výbava Core.
No a mám GhiuX, fdehtu, fmetle a na 17'' hlínách...
A to se vyplatí! :-)
martin.z:
Škoda, že bydlíme tak daleko od sebe, ale jak jsem Ti napsal do mejlu, jestli do mého kraje budeš mít cestu, napiš mi to do mejlu a nejlépe i sem do fóra a domluvíme se na srovnání, jak jsi chtěl, svezu Tě rád, nemám důvod kecat ohledně té tichosti a projevu, rád Tě o tom přesvědčím. Ale at' pak nejsi nasraný, až vysedneš z mého auta! :-) -
martin.z 20.12.07 16:25
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
to oleowr1:
hele ja jsem na tom s uvazovanim podobne, na rocni najezd cca 13-15tkm je podle me chujarna koupit auto v mem pripade za mega, pokles ceny/najete km tedy takova moje amortizace by byla neadekvatni, takhle jsem koupil 2-lete auto zhruba za 1/3 ktere ucel plni, pritom to co do toho nastrkam bude relativne pakatel.
Ty zvukove projevy jsem driv taky nemel a zase treba mit nebudu :-)
Kazdopadne ja mam na diagnostice chybu neco jako "nenakalibrovane striky" plus v namerenych hodnotach mam vyrazne hlucnejsi jeden valec.
Jsem proto opravdu zvedavej jak se motor subjektivne zvukove zmeni az to necham nakalibrovat, pripadne repasovat vstriky...
Pokud pak budu psat jako Toman ze motor neni slyset tak tim lip i kdyz tomu moc neverim, ale zvedavost hloda.. -
oleowr1 20.12.07 16:10
« Re: vyrovnany beh, kultivovanost, nehlucnost a uspornost
martin.z
potřebuji větší auto a na nové bohužel nemám, maximálně na Dacia Logan Kombi. Mondeo jsem se snažil pečlivě vybrat chtěl jsem TDCi 96kW, 3leté, po 1. majiteli, koupené u nás, se serviskou, najeto kolem 100tkm, na výbavě mi nezáleželo. Tohle co mám jsem si projel (nebylo jediné), vyhovovalo mi a tak jsem ho koupil. Podle údajů servisky a stavu jsem odhadl, že pravděpodobně stav 107tkm odpovídá 3 letům provozu, mělo např. původní kotouče. Čekal jsem problémy se vstřiky, ale zatím jen jednou (kdoví, co se s naftou dělo při výměně plováku). Hluk motoru se mi subjektivně zdá v pohodě, mám načnutý dvouhmoťák a píská spojka (s tím jsem na rozdíl od vstřiků nepočítal), při vypnutém rádiu není slyšet. Je potřeba vyměnit tyčky stabilizátorů a možná zadní tlumiče, snad to i se spojkou vydrží do jara.
TomanGHIA
Kdybych na to měl tak bych si ojeté TDCi taky nikdy nekoupil, hotovost cca. 700tKč jsem neměl, chci stavět a nechtěl jsem se zadlužit.... Jiné řešení jsem bohužel neviděl. Jsem však optimista, počítám s tím, že se mi na autě něco pokazí a myslím si, že jsem nekoupil špatně.
-
oleowr1 20.12.07 15:50
« Re: Shell
akademik:
Modely po r.v. 2003 budou určitě na kvalitu nafty méně náchylné a výrobce se rozhodl nestrašit zákazníky. Ale pořád si myslím, že mechanické díly, které se o sebe při pohybu otírají je potřeba mazat a pokud není zaručena dostatečná mazivost nafty zcela jistě se opotřebují dříve, než ty mazané. Platí to pro všechny běžně používané kovy a jejich slitiny.
Bohužel na kvalitu nafty neexistuje jednoduchý měřáček, kterým by si ji člověk mohl sám objektivně změřit a porovnat.
A s Radkem souhlasím, nejhorší jsou řidiči v hodně silných a nebo naopak slabých autech, kteří mají silnici za ruskou ruletu.