FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 08.01.08 14:53
« Re: Technologie GTDI
Podle stránek VW se do Tiguanu dává pouze 1.4TSI 150k a 2.0TDI 140k. O 2.0TFSI se tam nic neuvádí. Nemáš na mysli 2.0TSI? Znáš někoho kdo FSI nebo TSI má? Jaké jsou zkušenosti? Já znám akorát jednoho člověka s Mondeem 1.8SCi 96kW a názory jsou rozporuplné. Bojí se, co složitosti technologie, ale má auto od firmy a tak ho to zase tak netrápí. Ale aby to nedopadlo jak s citlivostí TDCI na kvalitu nafty a to co ušetříš na spotřebě, to dáš do ceny lepšího paliva a do oprav. ;-) -
sybokcz 08.01.08 12:22
« Re: Technologie GTDI
A proc by ji taky tam nedaval, obvlast u modelu s vysokou prevdepodobnosti velkych prodeju. Vyvoj neco stal a tak cim vic prodaji tim rychejc se jim to vrati a potazmo i vice vydelaji. Krom toho davat vice vykonovych stupnu jednoho motoru je zpusob setreni nakladu - prosazuje se i v jinych automobilkach, ford nevyjimaje. A kecas pac krome dvou vykonu v 1.4 TSI a dvou vykonu 2.0 TDI tam jeste davaj 2.0 TFSI. -
cja 08.01.08 09:27
« Re: Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.
od jisté doby liju taky jen koncentrát, zkusil bych pokud problém změnit značku ostřik. kapaliny . žádnou noname - to je vždy pr.ser,
kutil: ještě lze při ostřikování vypnout světls, v krajním případě odpojit hadičky k ostřikovačům u světel, potažmo výměna xenonu za reflektor
... ocucal..:) to by bylo za kolik bodů - musím se mrknout do pravidel , ale bojím se , že také slovo tam nebude -
martin.z 07.01.08 21:45
« Re: vyhrivane zrcatka
to byme docela zajimalo cim se pousti vyhrivani zrcatek. Mam ghiu, nejlip vybavene auto co jsem kdy mel, ale proti felicii 1,6 kdysi kdera to vyhrivani mela zakombinovane do toho otocneho cudliku na ovladani polohy zrcatek tak tady uz to samostatne neni a zrejme je to tedy spolecne s nejakym sklem jako i u novejsich koncernovych aut (octavia, passat) ale tam je zase slyset cvaknuti relatka takze pozna kdyz to sepne.
Tady to poznat nejde - ale jeste se mi nezamlzily :-) -
WinDiesel 07.01.08 19:33
« Re: rychlost
Svatá pravda, DIMe,
Němci jsou v krizi. Ani ta loajalita není to co bývala. Třeba Mercedes již neodebírá tolik výrobků (vstřikování nafty) společnosti Bosch (made in Germany, made in Czech) ale sahá po Delphi (made in Spain, made in France). Dokonce i VW vybaví své 3 válce 1,4TDi vstřikováním Delphi (made in Romania).
Komické bude, že Němci si i nadále budou myslet, že kupují auta made in Germany ale bude to podobně jako v USA, kde motocykly jsou složeny v 70% z japonských dílů (Harley-Davidson) a Američané si myslí, že kupují americké motocykly. -
DIM 07.01.08 15:48
« Re: Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.
Jsou vyhřívané, nevím jestli u všech modelů a taky nevím, jestli se vyhřívání aktivuje jen při spuštěném vyhřívání předního skla resp. zrcátek a zadního skla.... já tam liju koncentrát a nemám porblém ani za jízdy. Je to fakt tím, že líh se odpařuje na těch výstupech z těch trysek a zbylá voda udělá špunt...... -
"-- skrytý --" 07.01.08 15:18
« Re: Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.
DIM: Cista kapalina u me na smouhy nefunguje. Cim vic vody, tim lepsi vysledek. Zamrza mi to vzdy behem jizdy, treba dnes jsem 200km jel v pohode a pak najednou utrum..
Ty predni trysky jsou opravdu vyhrivane? Zacalo to fungovat, az kdyz jsem je trochu ocucal..:)
Kutil: aplikuju stejnou metodu jako DIM- pri kratkem stisknuti se ostrikovace nevysunou, ale vetsinou to neresim
-
DIM 07.01.08 14:18
« Re: Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.
Na ty šmouhy nic nepomůže, podle mě se rozmaže slaný film a ne něco z té kapaliny. Jediný způsob jak to zlepšit je to prostě opravdu pořádně ostříkat...opláchnout.
A při zapnutých světlech to stříká i na ně. Jediná šance je to podržet jen velmi krátce a několikrát za sebou. To se ještě ostřikovač světel nespustí.... anebo to prostě vydržet a nechat si ostříknout i ty světla, ono to zase hned přestane a dál už to ostřikuje zase jen přední sklo.....
Trysky zamrzají proto, že nemrznoucí je v kapalině líh, který je dost těkavý a při jízdě je proudem vzduchu kolem těch konců trysek odpařován....takže je nemrznoucí kapalina všude, ale zamrznou poslední mimlimetry v trysce.... Jediná šance je počkat na to, až je vyhřívání rozmrazí, a nebo zajet do podzemních garáží - což se kvůli hrozícímu shoppingu doporučuje jen bez manželky.....- no anebo tu kapalinu NEŘEĎ vůbec, jako já.... a mám klid. -
"-- skrytý --" 07.01.08 13:24
« Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.
Zdar. V pocasi, co je od poloviny prosince je potreba docela casto ostrikovat predni sklo. Jak znamo, neni funkce dodatecneho setreni zrovna nejvychytanejsi, protoze udela na temer cistem skle smouhy. Vypozoroval jsem ale, ze mira zaspineni je primo umerna koncentraci ostrikovaci kapaliny a doted jsem dolival tak, aby vysledna smes byla co nejvic vodova a pritom nezamrzala. Micham 1l -30C s 1.5l vody, takze by to pri soucasnych -1 az -5C mrznout nemelo, jenze ted mi pravidelne zacaly zamrzat trysky, (pouze pro predni sklo, svetla a zadek OK)
Stava se to nekomu z vas taky?
Mate nekdo osvedceny zpusob jakou smes pouzit???
-
superkutil 07.01.08 12:07
« Re: rychlost
DIM: Máme před domem vlastní parkoviště s vlastním vjezdem (původně je to plocha pro požární vozidla), které v současné době vlastní technická správa komunikací. Jedná se odkoupení tohoto parkoviště od obce, protože okolní pozemky patří k našemu paneláku, jen parkoviště ne. Přitom původně bylo součástí domu a tak by po transformaci mělo být součástí domu nadále, TSK si ho ale nelegálně přivlastnila. -
DIM 07.01.08 11:34
« Re: rychlost
.....no ale pokud někam jedeš, tak ta garáž už moc nehraje roli. Naopak , zabírá místo :-) :-)
Parkování na obecním pozemku má svoje daná pravidla, pokud by měla být místa "reservé", tak napřed musí být zřízena označená parkoviště, kde nesmí být rezervováno více než tuším 10= parkovacích míst, rezervované místo musí být zřízeno na základě projektu ( značka, označení plochy atd. ), musí tam být konkrétní SPZ......a pak to stojí ročně nějaké peníze , v Ostravě např asi 10 tis za rok.
-
superkutil 07.01.08 11:23
« Re: rychlost
DIM: To nebylo moc slušné, ta tvoje poznámka. Já tam bydlím od roku 1994 a na Mondeo mám garáž. Ale problém je v tom, že různí mimopražští přivandrovalci parkují u nás před domem protože se jim nechce platit za P+R parkoviště a jdou na metro. Řešil jsem to i s obcí, připravují vymezení pro parkování rezidentů, ale ještě to nemají hotové. -
DIM 07.01.08 11:06
« Re: rychlost
.... a k tomu Kutil s obrovským Mondeem TDCi !!! :-) Měl , bys, chlape, platit namdměr !! :-)
s tím EU : nevětším zelenobijcem je v poslední době Německo a je to podle mě velmi zištný kalkul : Německo neprožívá hospodářsky nejlepší období a to hlavně kvůli přílivu levného zboží odevšad a tím se sami stávají nekonkurenceschopnými (taky dobré slovo ). Jedna z možností, jak omezit např. čínská auta je zavést nějaké bariéry na dovoz.... no a celní bariéry v módě nejsou, tak začínají protlačovat bariéry technologické. Adyž se něco podaří, tak budou mít Německá auta zase na chvíli lepší odbyt, protože sice budou pořád drahá, ale budou splńovat náročné emisní a jiné normy, jejichž dodržování samo o sobě zaměstná ve výrobě více lidí..... A než se to podaří těm levnným z východu taky zavést, tak už zas budou nové normy....
Jen se jim to teď trochu otočilo proti nim samotným, protože místo složitých technologií na snižování emisí to vzal někdo z druhé strany a řekl : tak ta velká a neekologická a rychlá auta zakážeme !!! Jednoduché a levné.... tak jsem zvědav :-) -
superkutil 07.01.08 09:15
« Re: rychlost
oleowr1: Ono to není, že by stoupl počet obyvatelů jako to, že se sestěhovávají do měst. Jsem z východní strany Prahy a zde místo polí rostou satelitní městečka a bytové domy a kde dříve bylo 100 domů, tak dnes staví satelit s více jak 1000 domy (každý má 2 auta). Chatu mám kousek za Říčanama, ještě před 5ti lety tam byl klid, dnes každým rokem přibydou 1-2 satelitní městečka s tam 100 domy. A všichni tito lidé jezdí do Prahy přes Říčany. Jakoby to nebylo dost, tak na hodně místech snížili rychlost z 90km/h na 50km/h a místy i na 40 nebo 30km/h. Obchvat Prahy, který už měl být dávno hotový je v nedohlednu a ve vesnicích na východě Prahy místo domků už staví bytovky. To co u Tebe je 100 lidí, to je u mě cca 5000 lidí. Taky v Praze kousek od nás postavili přes 2000bytů a v každém mají 1-2auta a všichni jezdí kolem nás. Hned vedle nás teď zastavěli hřiště bytovým domem a to je dalších 100aut s tím, že parkování pod domem je jen pro 60aut. -
oleowr1 07.01.08 08:42
« Re: rychlost
to kutil: počet obyvatel 5x stoupl možná vyjímečně, ale určitě stoupl od totalitních dob 3x počet aut.
Propustnost silničních tahů je vzhledem k počtu aut poddimenzovaná, na silnicích se pohybují auta nejčastěji s jedním až dvěma lidmi, např. i díky tomu, že byla zrušena spousta autobusových a vlakových spojení a tak jsou lidé nuceni dojíždět do zaměstnání po vlastní ose. Já mám pružnou pracovní dobu, jiné spojení než autembych hledal těžko, ale autobusy na směny byly kvůli nerentabilitě zrušeny. Takže cca 100lidí jezdí na každou směnu po vlastní ose ze 3 směrů ze vzdálenosti 6-25km. -
superkutil 06.01.08 21:12
« Re: rychlost
Již dělší dobu nemám z EU dobrý pocit. Nejdříve jsem si myslel, že EU přinese pořádek do chaosu v naší zkorumpované vládě, ale stále mám větší pocit, že v EU jsou zase hodně úředničtí a mají rádi papírování. Pokud bude nárůst dopravy v ČR a hlavně ve velkých městech a pokud nedojde k převratné výstavbě silnic, tak v roce 2012 stejně bude většina měst jen velké parkoviště. Už teď se setkávám s lokalitama, kde počet obyvatel stoupl na 5tinásobek a přitom přístupové komunikace jsou jen staré úzké cesty, které se za posledních 30let nezměnily.
Tato situace v kombinaci se stoupající cenou pohonných hmot bude hlavním důvodem, proč ještě rádi budeme jezdit pomalu. ;-\ -
cja 06.01.08 18:51
« Re: rychlost
co se týká těch černých skříněk, tak je snaha od EU a jejich komisařů zodpovědných za bezpečnost , dostat tyto skříňky do nových aut od nějakého roku (2012?) - uvažovalo se a myslím , že i zkoušelo toto zařízení v další generaci Superbu, bližší informace zatím nejsou, ale bojím se , že až bude doprava dle EU, tak se moc nesvezeme, za definici bezpečnosti se dá schovat téměř cokoliv a řekl bych, že některým jde více o represi než nákladnou prevenci........ -
superkutil 06.01.08 16:29
« Re: nezmanipulovatelný
lordmystic: Můžeš zhodnotit s odstupem chiptuning svého auta? Hlavně by mě zajímalo celkové rozdíly proti situaci před čipem. Hlavně mi jde o hlučnost motoru, neklid, chování při startování, studený motor, chování za jízdy, spotřeba, maximální rychlost, rozsah otáček atd.
Jinak s tím benzínem máš pravdu, pokud nebereš TDCI jako srdeční záležitost, tak celkové náklady a starosti (výdaje) s TDCI budou vyšší jak do benzínu. :-)
ALL: O víkendu jsem byl na horách a ráno byla teplota -5°C a po startu byl zase motor hodně nevyrovnaný ale navíc takovéto vrznutí při startu (někdo psal prokluzující klíňák) se neozvalo 1x ale několikrát. Co to má znamenat? Tenhle zvuk bych bral u auta starého 10let, ale ne u nového. 8-s -
WinDiesel 05.01.08 20:28
« Re: Uz som medzi "vami"
danko66:
Gratuluji, jezdím občas služebně do Kežmaroku, to už je do Košic dost blízko.
Mohl by jsi mi dát vědět jak je to s dálnicemi na této trase, co se na kdy chystá a kdy už dojde k nějakým zásadním zlomům v otevírání úseků před a za Žilinou? Zatím je to tam dost šílené. Je to už tedy lepší než to bývalo, ale pořád je to před Žilinou a za Žilinou porod. Díky. -
lordmystic 04.01.08 21:53
« nezmanipulovatelný
DIM: nezmanipulovatelný je dlouhý slovo, bohužel by bylo za dost málo bodíků :-)
Zimní a omezený provoz: Tak jsem se přestěhoval a bohužel mi odpadlo denodenní dojíždění do zaměstnání. Auto stojí někdy i 3-4 dny a v poslední době navíc není moc delších cest. A je vidět že trpý, je takové "zahleněné", po nastartovní navíc ještě v těch mrazech jde docela hlučně a chvíli mu trvá než se vrátí do pohody. Si říkám, že by už pro mě když najedu takhle málo byl už lepší ten benzín, fakt slyším jak se ten můj ropák trápí když jezdí tak málo, navíc jen kratší štreky. Jestli vše zůstane tak jak je, tak si za rok-dva koupím nové auto asi už benzín. A nepřipadalo by nic jiného než ST220 či mé vysněné Evolution... ale to je už jiná písnička z jiného světa! -
danko66 04.01.08 20:59
« Uz som medzi "vami"
Tiez sa k vam pridavam ,v novembri som si tiez takeho krasavca obstaral ,skoro v plnej vybave.Zatial mozem povedat ze motor ma fantasticky prekvapil nato ze je to Tdci ,ale ked clovek trosku stlaci plyn pri tej stvorke auto priam "leti".Vela som s nim este nenabehal,ale ked som sa s nim vracal z Prahy do Kosic ,troska tie kozene sedadla mi nesedeli (tvrde).Inac som s nim zatial maximalne spokojny. -
superkutil 04.01.08 20:39
« Re: rychlost
Ahojky, tak jsem dnes z práce nespěchal a tak jsem vynuloval PP a vyrazil pohodovou jízdou. Na dálnici jsem jel 100-110km/h a musím se všem omluvit, opravdu v pravém pruhu na dálnici jezdí lidi i méně jak 100km/h. V levém to zase často pěkně praží, takže předjíždění je někdy o chlup při dodržení limitu. Mimo město jsem jel 80-90 a v Praze dle značek (70 nebo 50 a místy i 30km/h). Jízda to byla pohodová, ale řidiči v Praze jsou nějaký nervózy, moje 30km/h i když byly podle značky se jim moc nelíbili. Odměnou ale byla spotřeba, která byla 5,4litrů. Jízda to byla pohodová, ale občas jsem měl nutkání vylézt a tlačit.
A s Radkem souhlasím, nejhorší jsou řidiči v hodně silných a nebo naopak slabých autech, kteří mají silnici za ruskou ruletu. -
RADEK1 04.01.08 20:15
« ESP na 1čku
Chci se s váma podělit o radostnou událost ,která se mi stala právě dnes. Projížděl jsem buchlovskýma horama (moc pěkná cesta částečně pokrytá sněhem) když v jedné zatáčce jsem začal cítit ,že nájezdová rychlost je o něco větší než by bylo zdrávo. Sundal jsem tedy nohu z plynu a auto začalo pomalounku přetáčet než mi došlo ,že musím dát kontra přátelsky na mě blikla ta oranžová kontrolka a auto se okamžitě srovnalo do směru kam jsem měl namířemo :-) :-) dnes poprvé jsem poznal jak je ESP užitečné . Co na tom když mě v následující zatáčce málem srovnal protijedoucí pilot ve felušce!!! :-O kolikrát se divím co si někteří ,,řidiči" v těhle autech dovolují. Myslím tím předjíždění,projíždění zatáček atd. tam kde já se svýma 114KW mám strach předjet , vyhoupne se z poza mě letec v 1,2 htp a přejíždí s heslem ,,snad to vyjde" ;-\ jinak Vám všem přeji krásný nový rok a co nejméně problémů s vozem co nás sbližuje. připíjím (jak jinak)modrým portugalem 07 >:D >:D -
oleowr1 04.01.08 16:26
« Re: rychlost
Měl bych lepší námět na patent: Na zjišťování rychlosti bych použil pro policajty daleko jednodušší věc: přiměřeně velký display na viditelném místě, který by ukazoval aktuální rychlost. Šel by implementovat třeba do 3.brzdového světla, případně vepředu do opačné strany zpětného zrcátka. Mohl by svítit třeba infradiodami (aby světlem nerušil). Policajtům by stačil vhodný foťák a veškeré radary by mohli vyhodit - škoda peněz. Na STK by jeho nefunkčnost hodnotili jako důvod k vyřazení auta z provozu, případně by jej kontrolovali a kalibrovali :-) -
superkutil 04.01.08 14:25
« Re: rychlost
To už existuje dávno. Už v roce 1990 jsem dělal jako diplomku černou skřínku do auta, která zaznamenávala události (dobu běhu motoru, rychlost, teplotu vody, otáčky apod) a pak je byla schopná přenést do PC. V té době ale ještě GSM nebylo.
Dnes ale často spediční společnosti montují do aut černou skřínku s GPS a GSM, která odesílá přes SMS nebo GPRS informace o poloze, rychlosti a dalších údajích. Umí také zaslat informaci o vloupání do vozu, či odcizení nebo vypnout motor.
A cena vychází za pořízení od 7 do 20ti tis. a provoz od 0 do 1000,-Kč/měs. takže to tak drahé nemusí být. :-)
V podstatě je velmi dobrá myšlenka DIMa s tím, že by stačilo do každého auta dát integrované bluetooth HF a to propojit s ŘJ.
A sybokcz má oprávněné obavy. Jim popisované řešení se opravdu připravuje. -
sybokcz 04.01.08 14:19
« Re: rychlost
To si myslim, ze nema, jinak by policajti nepropocitavali rychlost v okamziku narazu, kdyby to mohli vycist v jednotce. Nejakym zpusobem u nekterych pocitacu urcite zaznamenavana bude, ale jentak pristupna asi zatim neni (jesteze tak). Vzhledem k tomu, ze je to pocitac s pameti jako kazdej jinej (az na robustnost), tak by nebyl problem udelal logy (jestli se delaj netusim). Nicmene opravdu netouzim po spehovani maskovane za vetsi bezpecnost. -
-
superkutil 04.01.08 12:49
« Re: rychlost
oleowr1: Bohužel ne všechny zařízení a SW které spravuju jsou mnou dodané, většinu jsem zdědil s klientem a nebo je dodala klientova centrála. A tam někdy holt hraje roli pořizovací cena víc, jak celkové náklady po celou dobu provozu. Většina mých klientů jsou zahraniční firmy, které ve svých bezpečnostních pravidlech zakazují vzdálenou správu a tak proto to pendlování. Ale většinou to není o tom, že by docházelo k poruchám zařízení, ale spíše se jedná o požadavky na změnu nastavení ci změny v SW. Většina mých SW dělá autodetekci stavu, analýzu chodu a statistiku chyb. Takže o chybách, anomáliích a potřebách změn většinou vím dřív jak klienti.
Ale že by mi zavolal servis, že mám k nim přijet, protože můj motor vykazuje chyby a je potřeba ho opravit se mi ještě nestalo. >:D To je zatím jen sen Billa Gatese. -
"-- skrytý --" 03.01.08 19:02
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
DIM: vibrace na CeDuru zuspobujou ty podlozky na sroubech. Uz jsem ti to onehda popisoval. Sundej to a mas po problemu.
kutil: Koukam, ze vedes rychly zivot v tezkem byznysu, kde se pocita kazda minuta ztraceneho casu. Proto ty rychle presuny, trauma z nedosazene maximalky a narky nad papirove slabsimi predjizdeci..
Zkus si nekdy spocitat, kolik casu venujes mlaceni prazdne slamy na tomhle foru a o kolik penez/den/rok/dva tim prichazis. Takhle roztacis zacarovany kruh a pokud to neuhlidas, tak te to tvoje auto bude stat majlant.
-
superkutil 03.01.08 16:00
« Re: rychlost
martin.z: Tvoje příspěvky mi připadají nejlepší. Jinak jsem se asi špatně vyjádřil ale v 95% případů má moje Mondeo spíše přebytek výkonu a plně mi vyhovuje. Ale jak píšeš, tak jsem asi očekával od auta s výkonem 114kW něco jiného. Teď vím jak to je a je to dobrá zkušenost a příště bude auto slabší a možná i menší protože to stačí a rozdíl výkonů není v praxi až tak znát. Po většinu dobu jízdy totiž stačí malý výkon, jen pro bezpečné předjíždění je potřeba větší.
Člověče já spěchám abych stihnul svoji práci. Přesuny mezi klienty musí být co nejrychlejší protože většinou když mě potřebují tak něco nejde a každá minuta je drahá. Jsem placený jen za práci, ne za sezení v autě.
Před pár lety jsem musel jet s nákladem pomalu a tak jsem jel 60-80km/h a musím se přiznat, že to byla cesta utrpení kdy na mě řidiči blikali a troubili, že jedu pomalu. Ale jízda to byla pohodová, akorát trvala o dost déle. Ale dá se i tak jezdit.
Co se týče recenze mého auta odvíjela se tak jak se auto zajíždělo a jiné chování bylo když bylo auto nové a jiné je teď po 10ti měsících.
hope: Moc jsem nepochopil co jsi příspěvkem chtěl říct. Kdybych si chtěl koupit naftové rodinné auto tak si koupím C-MAX nebo S-MAX ale ne Mondeo se 114kW.
DIM: Díky, pochopil jsem. >:D
-
martin.z 03.01.08 15:19
« Re:
all:
cetl jsem na "moje.auto.cz" kutilovu recenzi jeho auta.
Myslim ze by si to kazdy tady mel precist a uz by pak mohl kazdy novy prispevek ignorovat :-)
viz. [odkaz]
mam z te recenze dojem takoveho cloveka pocitove rozkolisaneho, ktery pridava prubezne po kazde delsi ceste dojmy, ty si leckdy odporuji, podle me to takto nebude mit jen s autem -
"-- skrytý --" 03.01.08 13:31
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Aha, takže nám superkutil psal o v IT naprosto běžném způsobu výměny zařízení druhý den a nenapsal nám, že to je u zařízení, které bylo koupeno se speciální zárukou, která toto definuje. To, že ta záruka byla v ceně, samozřejmě neznamená, že byla zdarma. Jak typicky superkutilovské globalizování jednotlivostí a zatajování faktů.
A offtopic debatu o IT ze své strany ukončím tím, že superkutil nejspíš zase šetřil, protože drahá dobrá zařízení Dell standardně dodává se Silver, nebo dokonce Gold a ne jenom NBD. To byla nejspíš zase nějaká slevička.
Vysvětlivky pro non IT:
GOLD - záruka 7x24 na HW i SW, zásah do 4 hodin Onsite (na místě).
SILVER - záruka 7x24 na HW, 5x8 na SW, do 4 hodin na místě
NBD (next business day) - záruka 5x8 na HW i SW, NBD na místě.
Silver jsem nedávno prodlužoval na 2 roky a cena byla jen o málo nižší, než cena původního zařízení. Nové se po třech letech samozřejmě vždy nekupuje, protože server není jenom o HW, ale také o SW a práci za instalaci.
-
DIM 03.01.08 12:10
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Kutile, kutile, u vás , v Praze,my jsme nikdy nikdo nebyli, tak mohl bys nám o tom ještě něco povyprávět ??? Mě dneska předjely dva Favority, jeden Superb, a autobus Karosa ......to by mě zajímalo, jestli byl ten Autobus AK II , nebo AK IV, protože můj Kr.mom. při 1976,54 ot/min byl minimálně tak o 28,987 % nižší než ten jeho, a přitom mám Euro III, ale špatně natočená sedačka mě zřejmě neumožńuje využít víc než 76,56 až 76,86 % výkonu, který je totiž strašně nízko , až někde dole pod motorem, který je mimochodem o 3,7 až 4,2 % horší než u AK III, protože podle GPS je to Mondeo pocitově dokonce dražší než cokoliv , co je MR II , ( a možná i II,5 ). Udělám na to softvér, protože jsem It ... aj já ..... Jen nevím , jestli mám začít Aj Ty aj já od Cdur nebo Gdur, protože při Gdur už to točím hodně vysoko , od Cdur se zase dole celý rozvibruju, i když aditivuju tak dost dýmím....Máte někdo podobný problém ?? -
martin.z 03.01.08 11:57
« Re: rychlost
kutil:
jsem taky z Prahy, na magistralach a spojce jezdim 80 jinak 50 a nemam pocit ze bych byl extra brzdou, spis jedu s vetsinou dle predpisu a sem tam samozrejme nekdo predjede. Na dalnici se dostanu jen o vikendu na D1 nedaleko od prahy, Pruhonice apod. - ve vikendovem provozu tam ani 100 km/h neni nic tak zvlastniho kdyz se drzis vpravo - holt to kazdy vidi jinak a hlavne nechapu kam porad spechas, mozna je problem v tobe a bude tam s jakymkoliv autem protoze auto co ti bude vyhovovat vykonove bude stat 2xtolik a papat bude tak 10-11, havarijko bude taky nekde jinde -
superkutil 03.01.08 11:24
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
hope: Používám zařízení DELL u nichž je ve standardu záruka 3roky NBD (do dalšího dne na místě u zákazníka), případně za příplatek servis do 4hodin.
Co se týče oprav po 3letech (po záruce) je to spíše dané tím, že morální stáří zařízení v IT je 3-5let a tak je lepší si po 3letech koupit nové moderní a se zárukou, než opravovat.Ale ď u aut pamatuji problémy, kdy na auta díly po 5ti letech od ukončení výroby už nebyly.
S tím operatovním leasingem máš pravdu, ale i ten existuje v IT a ty ceny jsou také výrazněji vyšší. Proto mi připadá divné srovnávat operativní leasing s normálním zařízením v IT.
S Mondeem jsem spokojený, jen se ptám na věci které mi připadají nelogické. A pokud výrobce uvede maximální rychlost 214km/h, tak bych očekával, že touto rychlostí auto pojede. Připadá mi to stejné, jako kdyby napsal, že auto je 5ti místné a ono nakonec bylo jen 4místné. :-) Ale je mi jasné, že maximální rychlost, zrychlení a spotřeba jsou těžko definovatelné a každý výrobce se chce ukázat co nejlepší. >:D
A pokud vezmu cenu Mondea MKII, tak pořizovací cena byla 720tis, po 2letech byla 300tis a po 6ti 120tis. Takže pokles za 2roky na 40% a za 6let na 16% taky není žádná sláva. ;-\
hope: Nevím odkud jsi, ale u nás v Praze a okolí bych se 135km/h byl opravdu velkou brzdou. Většina lidí jede na silnicích tak 120-140km/h a na dálnici 140-160km/h. Sám jezdím povolenou rychlostí 90 a 130km/h podle GPS (podle tachometru 97 a 140km/h) a předjíždí mě právě TDI a jim podobní. :-! -
"-- skrytý --" 03.01.08 10:05
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Jé, teď sis tím příkladem s Lagunou sám odpověděl na otázku momentu.
Prostě většina lidí si rodinné naftové auto kupuje na normální jízdu do 135 km/h a proto jim to vyhovuje.
Lidé, kteří si koupí rodinné naftové auto a myslí, že si koupili monopost, udělali chybu. Někteří si zvyknou, jiní pořád dokola prudí.
Škoda, že prudí zrovna tady 8-s
-
"-- skrytý --" 03.01.08 09:57
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
V IT mám zkušenosti jiné. Nebo jsi řekl jenom polovinu.
Značkové zboží (servery, zálohovací zařízení, UPS, tiskárny, routery vše v kategorii 100.000 Kč a výše)
- standardní záruka – oprava 2 měsíce bez daného zařízení (jak by se ti to u auta líbilo?)
- možnost dokoupit nadstandardní záruku (bývá v určité míře součástí nového produktu)
- po skončení záruky (nejčastěji 2–5 let) je zařízení neopravitelné. Nebo je oprava jakékoli prkotiny srovnatelná s cenou nového zařízení (i levná značková PC často mají atypickou základní desku, vyráběnou na zakázku)
- nutno prodlužovat záruku. Záruka tebou popisovaná znamená, že po 3 letech standardní záruky, máš možnost si koupit další 3 roky záruky za cenu odpovídající novému zařízení s obdobnými parametry jako má to 3 roky staré. Víceméně to znamená, že za 6 let, to zařízení zaplatíš ještě jednou.
- drahá zařízení, jsou bazarově neprodejná. Teď jsem prodával 5 let starý CISCO router + IOS, pořizovací cena asi 150 tis. Kč prodejní 6 tis. Kč a ruce mi u toho nikdo netrhal.
Takto to v průměru je, nechci a nebudu se hádat nad nějakým konkrétním zařízením, které do tohoto modelu nezapadá.
U auta máš naprosto stejnou možnost. Jmenuje se operativní leasing, resp. další služby k tomu poskytované. Při platbě určité ceny, máš druhý den přistaveno obdobné auto a můžeš jezdit dál.
Tedy porovnávejme porovnatelné.
-
superkutil 03.01.08 08:10
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
martin.z: Máš pravdu, s ojetinami jsem nikdy neměl takové problémy jako s novými vozy. Jednak proto, že opravdu tolik nezlobily a jednak proto, že člověk u ojetiny akceptuje určité chování které přičítá věku vozu.
Naopak u nového vozu očekávám 100% funkčnost a v případě problémů profesionální přístup a rychlé řešení ke spokojenosti zákazníka. Dělám v oblasti IT a kdyby se lidi z IT chovali jako FMC, tak by nic nefungovalo.
Přístup typu vše se dá opravit a pak se opravy provádějí 3roky by v IT položilo většinu firmem. Pokud v IT něco nefunguje, tak se zákazníkovi okamžitě dá nové zařízení a pak se teprve hledá chyba starého. A přitom se ceny těchto zařízení pohybují ve stovkách tisíc.
Ta nová majitelka opravdu získala moje Mondeo po 6ti letech a skutečných 150tis.km za 20% původní ceny. Ale už se jí 2x vysypalo. Jednou zapalování a jednou nějaký problém na motoru.
jack007: Mě by stačil maximální moment v nejčastěji používaných otáčkách, respektive maximální výkon v maximální rychlosti. Proč se maximální moment u dieselů tlačí dolů (Renault ho má v 1500ot.) když v těchto otáčkách není u 4 válce použitelný (motor se ničí, má vyšší vibrace a duní). Lepší je plochý moment než velká špička a rychlý pokles.
Udělal jsme zajímavou zkušenost u předchozího Mondea. Můj motor točil ve 160km/h na 5ku 4000ot při kterých byl maximální moment a tak i ve 180km/h byl ještě moment dostačující. Kolegovi tocil Renault Laguna 4000ot na 5ku už ve 135km/h a tak bylo sice jeho auto na 5ku živější a mohl ji řadit dřív, ale ve 180km/h už byl motor za maximálním výkonem, moment byl menší a auto nechtělo jet. Nevýhodou byl, že jsem musel u svého vozu i na dálnici občas řadit 4ku, ale výhoda dlouhé 5ky tuto nevýhodu překrývala. -
martin.z 02.01.08 18:34
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
kutil: Kutile prave Ty sis mel koupit ojetinu..umim si celkem predstavit tve pocity, jak u novyho auta clovek vsechno sleduje, posloucha, resi - mel bys svatej klid, auto by jezdilo mozna i lip protoze predchozi majitel by uz vychytal mouchy a jeste by ti zbyla fura penez na to abys mohl investovat do svy chatky v ricanech nebo kde ji mas..
Jako ta co po tobe koupila za babku to predchozi mondeo, jak ta je ted spokojena..
-
superkutil 02.01.08 14:44
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Zajímavé je, že nad 0°C to startuje v pohodě, ale stačí -1 až -3°C a už to kolísá a kouří. Chápal bych to při -25°C ale při -3°C? ;-\
Co se týče maximálky, tak při skutečných 200km/h už motor točí 3700ot a tachometr ukazuje 220km/h. Při skutečných 213km/h točí už 3900ot. a to už zřejmě moment klesne tak, že to není schopné zrychlit. Mezi 3100 až 3900 je pokles momentu o více jak 20%.
Ještě jeden možná blbý dotaz. Proč má 2.2TDCI maximální moment v 1800ot, když na 6ku můžu jezdit až nad 2000ot a nemůžu tedy maximální moment použít. To je proto, že je to 4válec a dostal by motor moc zabrat? -
jack007 02.01.08 14:06
« topeni
Cau, tak sem dnes absolvoval prvni kontrolu, proc mi auto topi jen nad 2 tisice otacek. V pocitaci nic nebylo, takze klapkou to neni. Dokonce je zkusili pres pocitac nastavit a projet to. Takze ted me ceka vymena termostatu a pak se uvidi, dal by bylo na rade cerpadlo. Doufam ze to pomuze, 10ku za topeni se mi opravdu davat nechce. Dnes to stalo, 1500. -
DIM 02.01.08 12:14
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
No, já mám bílý kouřík i u EURO III. Taky startování po těch celodenních a celonočních mrazech potřebovalo o něco delší dobu, motor naskočil velmi tvrdě ale hned se srovnal. Startuji se spojkou, takže jsem navíc pozoroval, jak motor zakolísal a auto se otřáslo, když jsem spojku po nastartování na neutrálu pustil.....
Subjektivně se mi ale zdá , že i když se podle teploměru auto skoro nikdy nezahřeje, tak jezdí docela potichu.....že by hustší olej ?? -
WinDiesel 01.01.08 22:57
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Mno, superkutile, já bych měl pouze tyto poznatky:
- bílý kouř za studena - u Euro 4 se měří emise zcela jiným způsobem než u Euro 3, z toho může vyplývat jiný způsob logiky startování via ECU. To znamená že můžeš porovnávat pouze Euro 4 s Euro 4, rozhodně ne s Euro 3.
- škubání při akceleraci může způsobit částečně vadný IMV ventil na čerpadle, zvláště v režimech, kdy je v minimální pozici - např. akcelerace na 6. kvalt když auto nemá solidní otáčky, momentálně má příliš nízké otáčky. Tak to by mohlo zlobit. Těch 2000 otáček je ok pro 4, 5, ale málo pro 6 tku.
PF2008. -
superkutil 31.12.07 18:42
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
WinDiesel: OK. Auto je v pohodě, na vše už jsem si zvykl, mám jen 4 nejasnosti:
- Když nastartuju při teplotě pod 0°C, tak auto bíle kouří tak 5sec a chod je nepravidelný. Ale to je snad normální.
- Když prudce přidám v otáčkách okolo 2000ot. tak motor nejdříve zaškube a pak se teprve rozjede.
- Objektivně je motor v nízkých rychlostech velmi živý a jde v pohodě do otáček i přes 3500ot, ale nechce jet více jak 200km/h.
- Kufr jde špatně zavírat, musí se s ním hodně bouchnout (stejný problém byl i MK II), gumové špalky na boku se zadírají, nekloužou na pružince a rozdrbávají se. V servisu se snažili to srovnat, ale je to pořád stejné.
Na brzdu si zajdu a pak se můžeme sejít. Budu rád, když se na to mrkneš. Filr částič nemám i když mám EURO4. Netvrdím, že není chyba ve mě. Viz předchozí Mondeo, mě to připadalo, že to nejede a měl jsem vysokou spotřebu, nová majitelka jezdí se spotřebou o 1,5litru nižší, ale ona nejezdí, ona se plazí (přešla z Favorita). :-) Staré Mondeo nemělo problém jet 160km/h, dalo se přemluvit na 180km/h, ale aby jelo 200km/h chvíli trvalo. Ale dalo se rozjet i na 210km/h. Nové Mondeo není problém jet 180km/h, dá se přemluvit i na 200km/h ale víc se mu nechce. Tak budu rád, když se na to mrkneš. :yes:
Jinak co se týče spotřeby, tak se s 2.2TDCI dá jezdit pod 6litrů, mimo město 6,5, když jedu svižně tak 7 ale ve městě 7,5-8 i když to šetřím a nad 110km/h taky leze spotřeba nahoru. Prostě 2.2TDCI má o litr vyšší spotřebu jak 2.0TDCI 96kW -
WinDiesel 29.12.07 23:28
« Re: Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
Kutile, je na čase abychom se viděli. Já mám 2,0 TDCi 6kv se kterým jsem po všech stránkách maximálně spokojen. V Německu jsem se dostal bez problémů přes 200, v reálu tak 210.
Mohl bych Ti nabídnout subjektivní porovnání a mohl bych Ti to přeměřit disgnostikou Delphi. Ta sice nic neřekne o výkonu, ale o motoru hodně (pro kontrolu). Dotaz: nemáš náhodou v autě filtr částic??? Ten způsobuje poměrně značné snížení výkonu.
Pozn.: nedávno jsem potkal chlapíka, který měl problém s výkonem u Kia Carnival (vstřikování Delphi) - jeden válec podfukoval - ztráta komprese. Po vytažení vstřiku bylo zjištěno, že se v továrně nenamontoval tzv. "tepelný štít" - měděná nebo ocelová podložka izolující těleso vstřikovače od trysky, zde unikal tlak z válce a výkon vozu byl mizerný. -
"-- skrytý --" 29.12.07 11:58
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: spotřeba byla samozřejmě s STčkem. Kdybych chtěl kutila naštvat, tak s vitem jezdím za 9-10 litrů nafty, skoro stejně svižně, jako s STčkem( přece jenom mezi 90kW a 151kW je trochu rozdíl). Kolega jezdí s vitem za 8. To na takovou velkou a těžkou bednu není vůbec špatné. Za víc, než 11 se s tím jet nedá ani s naloženým a "co to dá". To jen tak pro srovnání s TDCi, jak umí CR u mercedesu - IMHO je to prašť, jako uhoď, vstřiky už jsem řešil taky.
Obecně mám pro sebe hranici přijatelné spotřeby okolo 10litrů, do toho se vejdu a tak si nekazím život počítáním decilitrů. -
"-- skrytý --" 29.12.07 08:29
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
DR: vím, překvapilo mě to. Tlak je v pohodě, doplňuju dusíkem (vím, že je na nic, ale v pneuservisu, do kterého jezdím, ta dusíková bomba vypadá mnohem vědečtěji, než
zaplivaný kompresor v rohu)
Když o tom teď píšu a přemýšlím, tak to možná začnu řešit. Do teď mi to vyhovovalo, vyšší rychlost, nižší spotřeba, žádný velký skok u jízdních vlastností, skoro jako chiptuning.
K tvé spotřebě bych asi dodal, že se nejspíš jednalo o ST200, nebo sis užíval na zadní lavici VITA :*) ? Jinak by to mohlo vypadat, že máš větší spotřebu než náš supersmolař.
-
"-- skrytý --" 29.12.07 00:38
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: mezi těmi pneu je rozdíl obvodu 0,8%, takže s tím proměřováním bude něco špatně, možná jiný tlak v pneu - přidám zase jeden užitečný [odkaz] .
Zimní spotřebu mám taky nižší, ale u mě je to spíš tím, že zimní gumy mám jenom do 190km/h (dělám si srandu). Zrovna včera jsem jel do prahy a vzalo si to 12 l/100km, ale zase jsem si to užil. Normálně jsem většinou v zimě i v létě mezi 10-11 litrů, podle toho, jak jedu. Vrásky mi to nedělá. -
"-- skrytý --" 28.12.07 20:54
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
DR: Díky za doplnění, aktuálním obvodem kola jsem myslel ten okamžitý. Nevím, kolik z nás si nechává průběžně, nebo třeba po výměně zimních a letních tuto hodnotu přenastavit.
Hodně mě překvapilo, že po změně 205/50 R17 na 205/55 R16, což by měl být nahraditelný rozměr, začal tachometr přeměřovat proti GPS o hodně více než na letních R17. Tabulky jsem nesestavoval a reklamaci výrobci gum a ráfků jsem zatím neposílal, ale je to cca z 5% na 15% rozdílu rychlosti.
Asi před rokem se tu řešila zimní spotřeba, že je u některých nižší, než letní. Toto by také mohlo být jedno z vysvětlení.
-
"-- skrytý --" 28.12.07 12:29
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: jen technická, obvod kola se dá v mondeu nastavit přesně (v servisu přes WDS nebo IDS), ŘJ ho zná a při výpočtu rychlosti používá.
kutil: zajeď si na jarov, nech si výkon motoru změřit na válcové zkušebně a ušetříš sobě i čtenárům tohoto tématu spoustu času. Když jsou ty vánoce ... A vzpomeň si, jak dopadlo měření tvého předchozího mondea - taky se ti zdálo, že auto nejde, ale výkon motoru byl vyšší, než udává výrobce. Víc bych to bez grafu ze zkušebny opravdu neřešil, jenom bys mlátil prázdnou slámu. -
superkutil 27.12.07 13:49
« Nižší výkon než je uváděný výrobcem.
hope: Měření se musí dělat na rovné přímé silnici a oběma směry. Tím dostaneš 2 křivky ujeté dráhy v závislosti na čase a ty můžeš zprůměrovat. Celý SW mám hotový, jen hledám použitelné měření rychlosti nebo ujeté dráhy. Teoreticky se odpor vzduchu zahrne do ztrátového výkonu a tak by to mělo být dostatečně přesné.
Můj dotaz směřoval k tomu, zda již po 25000km může být problém se vstřiky a zda nižší výkon motoru může být způsoben právě závadou motoru nebo je problém jinde (pneu, nafta atd).
U svých předchozích 2 Fordů jsem s FMC řešil problém vysoké spotřeby. Nejdříve se FMC vymlouvalo, že nikde není výkon motoru ani spotřeba garantovaná a nejsou důvodem k reklamaci. Poté začaly vysokou spotřebu svalovat na můj styl jízdy, na nevhodné pneumatiky (dodané Fordem) atd. Nakonec přistoupily na to, že na auto namontují měřič spotřeby a s autem pojede technik z FMC a pokud jeho stylem bude spotřeba v normě, tak nebudou reklamaci řešit, pokud i on bude mít vysokou spotřebu, budou se vysokou spotřebou zabývat. Nakonec se vymluvili na to, že jejich měřič spotřeby nejde namontovat na moje auto a metodu s dolitím nádrže po hrdlo před a po měření odmítli. ;-\
Nemáte někdo zkušenost s reklamací výkonu motoru? Je protokol o měření výkonu na brzdě podkladem pro reklamaci vozu? -
"-- skrytý --" 26.12.07 23:03
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Měření touto cestou je určitě zajímavé. Zajímavé by bylo porovnání tohoto měření a měření stejného vozu na brzdě, ale prokazatelnost bude minimální. Jak budeš oponovat proti vlivu sklonu trasy a větru. Tohle naměřit potřebuje několik km.
Jestli problém řešit nechceš, neřeš ho ani tady.
Jestli se ti zdá, že ti většina tady nerozumí, založ si vlastní téma, pošli sem link a pak už tu nespamuj.
-
superkutil 26.12.07 22:06
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: Moje metoda funguje tak, že měřím ujetou dráhu, rychlost, hmotnost a z nich počítám zrychlení, výkon a ztrátový výkon. Je to jednoduché, zapnu měření, zařadím 4ku a sešlápnu plyn na podlahu. Otáčky jsou 1500 a čekám až vylezou na 4500ot a pak vyřadím a čěkám až rychlost klesne až na rychlost při počátku měření. Při zrychlování se měří výkon, při brždění ztrátový výkon. Při testu se eliminuje i odpor vzduchu. :-) Jedna anglická firma toto řešení používá.
A moje myšlenka měření výkonu nemá nic společnýho s mojí reklamací výkonu. Nevěřím že ani graf z brzdy na Jarově povede FORD k řešení mého problému. Přece nebudu řešit vstřiky u auta které má najeto 25tis.km a na které mám záruku do 150tis.km.
Rozdíl mezi mnou a většinou z Vás je v tom, že já kupoval auto nové a požaduji určité parametry. vy ho kupovali za 1/3 ceny a tak jste rádi, že alespoň jezdí. Alespoň já kdybych auto koupil za 1/3 ceny, tak je mi celken jedno jak jezdí a bral bych to jako daň za to, že auto bylo levné. -
"-- skrytý --" 26.12.07 18:47
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Tvoje myšlenka je naprosto špatná, pokud má vést k vyřešení tvého problému. Pokud přijímací technik u tvého servisu zná polovinu historek zde uvedených, tak tvůj graf přes GPS pro něj bude další dobré téma na pobavení.
Graf momentu je křivka při maximálním zatížení, sešlápnutím plynu na zem, to nenasimuluješ.
Výkonovou brzdou ověříš, zda je problém v tobě, nebo v autě, je to relevantní důkaz a podklad pro řešení problému.
Pokud si správně pamatuju, co psal Petr T., tak nemusíš k Fordu, ale můžeš k Delphi. Jelikož jsi z Prahy, můžeš si i vybírat.
-
superkutil 25.12.07 23:29
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
hope: U Forda jsem byl, auto dali na diagnostiku a řekli, že je v pořádku. Nemám v ruce žádný dokument, který by dokázal, že zrychlení neodpovídá tech.parametrům a dokonce ani nikde není definované, jakých hodnot má zrychlení dosahovat, protože údaje uvedené v dokumentaci k vozu jsou orientační a nelze na jejich základě vůz reklamovat. Platí to pro spotřebu, zrychlení a max rychlost.
Používám GPS přes bluetooth a většina GPS umí posílat data rychlostí 1 vzorek/sec. Moje umí 5 vzorků/sec. Možná když je GPS integrovaná do kapesního PC tak umožňuje více vzorků. Problém není ani tak v počtu vzorků, ale v rozptylu měřených hodnot. Dostanu graf rychlosti a ujeté dráhy, ale má moc velký rozptyl, není z něj možné spočítat zrychlení a tudíž ani moment na kolech, výkon a ztrátový výkon.
Nevíš jaký je maximální počet vzorků /sec u SiRF GPS?
Jinak moje myšlenka není špatná na jejím principu už ve světě zařízení fungují [odkaz] -
"-- skrytý --" 25.12.07 23:13
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
Přesnost měření rychlosti běžných GPS s chipsetem SiRF Star III je 0,1m/s (opravdu velmi nepřesné ;-))
Nic v autě nemůže vědět rychlost přesněji, protože nic nezná aktuální obvod kola.
Snad všem SiRF GPS je možné nastavit rychlost vzorkování viz.: [odkaz]
Měření výkonu bez motorové brzdy na základě maximální rychlosti vozidla, nebo o co se to snažíš, je kravina.
Jediné rozumné řešení pro potíže s autem v záruce je servis.
-
superkutil 25.12.07 21:40
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
martin.z: Jo, jo, souhlasím, že brzda je přesnější. Chystám se na ní ale ještě jsem nevyčlenil čas. :-)
Jinak měřím vždy na rovném úseku oběma směry, samozřejmě rychlost větru neměřím, ale v době testu bylo subjektivně bezvětří. A bavíme se o rozdílu 185 a 214km/h to je rozdíl 13%. To už je moc na to aby měl slabý vítr vliv. 8-s
Dávám dohromady měření výkonu bez brzdy, ale nedaří se mi měřit rozumně rychlost vozu pomocí GPS. Sice mi GPS dělá 5vzorků/sec ale rychlost je nepřesná. Budu muset brát rychlost z ŘJ nebo ze snímačů na kolech.
Jinak musím chválit podvozek Mondea a nakonec i ESP. Před vánoci jsem se brodil sněhem a ESP se opravdu snažilo. Akorát funkce EDS nějak moc nefunguje (často se jedno kolo protáčelo). -
martin.z 25.12.07 12:15
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
kutil:
kde to vubec testujes, to jako vyjedes na nejblizsi dalnici a roztocis to na 200? Ja vim ze pro nactilety je 200 km/h prd a da se to i na okresce, ale kdyz tohle necham stranou tak jak poznas ze ta silnice je opravdu rovna, jak poznas jak rychle a jakym smerem fouka vitr - me to prijde takovy dost neobjektivni a hloupy to testovat takhle.
Asi lepsi by byla ta brzda a z ni nejakej protokol ale myslim ze tobe jde spis o urcity stav duse v kterem se potrebujes udrzovat nez neco objektivne zjistit. -
superkutil 25.12.07 00:49
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
martin.z: Jde o princip. Pokud výrobce uvede, že auto je schopné jet rychlostí 214km/h (maximální rychlost) a ono nejede víc jak 200km/h (185km/h podle GPS) tak něco není v pořádku. Podle FMC je maximální rychlost kterou je vůz schopen dosáhnout na rovině při obsazení řidičem. Pokud tedy vozidlo max. rychlosti nedosahuje, tak je buď problém s motorem (nemá dostatečný výkon, může být problém v palivu) nebo je příliš velký zrátový výkon nebo je moc velký odpor vzduchu.
Pokud ti maximální rychlost připadá v ČR jako bezpředmětná, můžeme se bavit o zrychlení či spotřebě. Na vše mají vliv stejné faktory. Pokud auto bude mít parametry uváděné výrobcem neřeknu ani slovo ale pokud si výrobce nadsazuje, tak je to klamání zákazníka.
A co se týče města, tak tam je výkon dostatečně velký, skoro bych řekl až zbytečně velký. >:D -
superkutil 24.12.07 14:24
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
oleowr1: Asi mám smůlu a fakt mu něco je. Dnes -2°C a po nastartování běžel, cca 10sec nejistě ale pak už docela klidně. Ale včera jsem zkoušel maximálku ale přes 200km/h se nedostanu ani na dlouhé rovině. ;-\ -
oleowr1 23.12.07 17:48
« Re: Shell V-Power - a jeho ruzna slozeny v ruznych statech Evropy
superkutil:
s tím Tvým autem určitě něco není v pořádku, do -5 musí nastartovat každý diesel, který má dobré tlaky (špatné mohou být tak po nejméně 200tkm), s funkční aspoň polovinu žhavičů, dobrou baterku a startér. Předloni v zimě na chatě kolegova 2,0TDCi 96kW v neděli ráno -25 a bez problémů. Letos jsem startoval při nejnižší teplotě jen -6st., ani jsem nečekal na zhasnutí kontrolky žhavení a na první šup to chytlo. Vymrzlý motor má chvilku (řádově sekundy) nepravidelný chod, ale pak těsně nad 750ot/min. a hůrá do světa...
Ve svem okoli nikoho takoveho s TSI ani TFSI(bohuzel) neznam, uvidime tak po roce, treba se nekdo najde :).
2.0 TSI nejni, teda jako kombinace kompresoru a turba, jako znaceni nevylucuji, VW v tom zase zaclo delat zmatky. Mel jsme namysli ten samy motor jako v GTI nebo RS. Ze jeste neni na strankach jeste neznamena, ze neplanujou ho montovat :).