FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.01.08  13:51

    « Re: Zase Nafta .

    Jasně , nějaký kouřík byl vždycky, ale dneska mě to natáhla i ventilace než jsem odjel, a tak mě ovanul odér alá AVIA :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.01.08  11:47

    « Re: Zase Nafta .

    Ja jsem v nedeli po delsi dobe natankoval u OMV (jinak tankuju u BP) a nestacim se divit. Pocitac mi ukazuje 730km a 112km dojezd, cili snad se poprve dostanu na nadrz pod 6.5l/100km.
    Beh motoru je po zahrati bezproblemovy, bily kour jen chvili po nastartovani. Je to OMV Alpin diesel, tusim. Tankovano v Oesterreichu.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.01.08  11:33

    « Re: Zase Nafta .

    tankuji jenom OMV a malý obláček bílého dýmu při teplotě pod nulou vždy - ale myslím, že s naftou to nebude mít nic společného - nebo doufám :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 11.01.08  10:47

    « Re: Zase Nafta .

    Ráno cca -1st. pod nulou, Shell V-Power Diesel, start bez problémů, než jsem oškrábal okna tak tam bílý dým byl, ale rozplynul se do 1m za výfukem, žádná mračna ani smrad špatně spálené nafty jak jsem byl zvyklý u Sierry. Zkusím asi nádrž OMV a uvidím.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.01.08  10:34

    « Zase Nafta .

    Jen tak mimochodem . v poslední době je počasí ráno skoro pořád stejné, myslím teplotu a vlhkost a tak. a pokud jsme tam měl OMV naftu, tak to startovalo hned a bez dýmu, Benzina byla o´chlup horší.... a včera jsem nabral SHELL , a to bylo najednou bílého dýmu !!!! Ještě že stojím před garáží :-) SHELL už nebudu.......
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 11.01.08  09:51

    « Re: Udaje udavane vyrobcem

    to Hope: nemyslím, že cx je mimo mísu, na výkonové brzdě se musí nastavit odpor válců tak, aby odpovídal jízdním odporům při dané rychlosti pro měřené auto. Pro dosažení např. 100km/h bude určitě potřebovat větší výkon Tranzit než Fiesta a to právě hlavně kvůli odporu vzduchu. Měření však určitě neodpovídají reálu a jsou idealizované - město je dokonale rovná placka, rozjezdy jsou s konstatnním definovaným zrychlení, předpokládá se jen určitý počet zastavení a rozjezdů atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.01.08  19:09

    « Re: Udaje udavane vyrobcem

    to hope: hezký článek - akorát kdyby tam byla Octavia I s TDI 66kW , tak by to bylo - 22% >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.08  18:57

    « Re: Superb.

    Kutil: Ach jo.. Standard, norma, ISO..
    Pokud mas porovnavat vlastnosti vyrobku ruznych vyrobcu je nutne, aby metodika mereni porovnavanych parametru byla jednotna, protoze jen ta garantuje relavantnost jakehokoli porovnavani. Proc se zrovna nejvyssi rychlost meri tak ci onak mi neni znamo, ale myslim si, ze 214km/h dosahne zdrave Mondeo se zdravym ridicem i za nelaboratornich podminek.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.01.08  18:47

    « Re: Udaje udavane vyrobcem

    Moc hezký článek. Zaujalo mě Ford Mondeo 2.0 TDCi + 36%. Teď je mi to jasné proč mám spotřebu tak vysokou. >:D

    Je zajímavé, že některá auta, např. Suzuki Swift se do uváděné spotřeby vejde. Mimochodem tohle auto má kamarád a fakt není špatné. :yes:

    Myslím, že výmluva na normy je tak trochu zástěrka. Kdyby to automobilkám vadilo, tak by požadovaly změnit metodiku měření.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.08  17:27

    « Udaje udavane vyrobcem

    Zde je pekne popsan postup stanovovani spotreby a rychlosti vyrobcem. Ve strucnosti: meri se dle normy na vykonove brzde auto bez vybavy s vypnutou klimatizaci. Takze cx apod. jsou mimo misu.

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 10.01.08  15:59

    « Re: Superb.

    kutil: tady nedosažitelnou maximalku nedořešíš. Musíš na brzdu, protože není normální aby 96kW 2,0TDCi bez problému dosáhl 200km/h a ty se 114kW stěží.

    Pro maximální rychlost je nejdůležitější výkon potřebný pro překonání odporu vzduchu. Křivka odporu vzduchu se určí podle polynomu 3 stupně s emiricky určenými konstantami dle tvaru karoserie a velikosti čelní plochy a koeficientem cx, ostatní odpory stoupají minimálně nebo vůbec.

    Maximální rychlost na rovině není téměř vůbec závislá na okamžité hmotnosti vozidla - s větší hmotností mírně roste valivý odpor. Těžší auto má jen horší akceleraci. Okamžitá hmotnost ovlivňuje však maximální rychlost dosažitelnou do kopce, protože proti pohybu působí síla F=sin(fi)*m*g.

    Ve 3. semestru jsem dělal na PMD85 (možná si někdo pamatujete) semestrální práci "Matematický model automobilu", jestli někde najdu výpisy z BASICU (hlavně vzorce), zkusím je předělat třeba do Excellu. Model simuloval Škodu 120, měl jsem k dispozici empirické polynomy pro odpor vzduchu, výkonové charakteristiky, spotřebu v závislosti na využitém výkonu a otáčkách, převodové poměry. Dokázalo to vypočítat dost věcí a kupodivu se to moc nelišilo od skutečnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.01.08  15:46

    « Re: Superb.

    Ano, je to přesně o tom, co ty hodnoty říkají. Pokud jsou to nějaké teoretické nebo laboratorní hodnoty, tak k čemu je výrobce uvádí.

    Jen mě překvapilo, že staré Mondeo 85kW jelo 200km/h a nové 114kW jede taky jen 200km/h.

    Odpověď Krkovičky se mi líbila, je podobná chování FMC, které mi řeklo, že vibrace ve 160km/h nebudou řešit, protože v ČR se jezdí maximálně 130km/h.

    Zkoušel jsem na několika km dlouhé rovině maximálku a nad 200km/h to nejde. Z kopce ano ale ne nad 210km/h. Maximální rychlost hodně vypovídá o aerodynamice auta, o výkonových ztrátách atd. Vzhlem k tomu, že rychlost roste se čtvercem výkonu (příkonu), tak pro těch pár km navíc je potřeba o hodně větší výkon.¨

    Mondeo 2.2TDCI jede pěkně, ale příště budu volit slabší motor. Leda bych někde našel 6ti válec za rozumné peníze. >:D

    Mondeo je dobrá zkušenost a určitě není špatné. Je možná dost drahé, ale stojí za to. A dnes už vidím, že rozdíl proti MK II je hodně výrazný. Ale i dnes je MKII dobré a hodně nadčasové a nemusí se vůbec stydět protože je schopné i dnes konkurovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 10.01.08  13:11

    « Re: Superb.

    kutil: maximalka stejne jako spotreba se meri v laboratornich podminkach, maximalka mozna ne, ale pouziva se na ni auto, ktere prakticky nema zadnou vybavu, jede jenom ridic apod. Pak taky ac seriovka tak kazdy motor tahne trochu jinak.
    Pokud vim tak pises, ze jezis plny, coz taky asi bude mit na maximalku vliv. Pro me je maximalka cislo, ke kteremu by se auto melo blizit ze zdola nebo seshora, ne abyse zastavilo presne na 214. Pokud si se k tomu cislu aspon blizil tak bych to bral jako OK.
    Jinak pokus o maximalku: viz krkovicka :).
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.01.08  13:07

    « Re: Superb.

    kutil opakovaná odpověď: dřív jsi neměl GPS, takže jsi to napřesno změřit nemohl - možná se pletu
    moje auto jede po D dálnici dle tacho i 240 a dál už to neleze nemá kam - toť předchozí majitel mého současného auta, protože jsem jej znal a vím co jezdil a kam, tak nebyl důvod mu nevěřit.
    Klamání spotřebitele - já na takovou rychlost nemám srdce, tak ji ani nepotřebuji, nehkedě na to ,že bych na to měl raději jiný nástroj :-) , mě baví více pružné zrychlení a to bych řekl, že je famózní, samo když jsem přesedl z 2,0i , tak mě připadalo ještě o chlup lepší, ale je pro mě stále dostatečné. Stejně tak nemám pocit, že by mě Ford klamal spotřebou, laboratorní podmínky navozovat nechci - abych zrychloval z 0 - 50 km/h 37 s to jsem mohl jet rovnou na kole a ne autem, takže to taky neřeším.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.08  13:02

    « Re: Superb.

    Kutil: Otazkou hlavne je, na co maximalni rychlost pokouset, kdyz se stejne vic nez 160km/h bezne nejezdi. Dulezitejsi mi prijde zrychleni v oblasti 100-160km/h a tam 2.2TDCi myslim uspokojuje i tebe,ne?
    Ja se obcas svezu v Nemecku 180km/h, ale atakovat maximalku me nikdy nenapadlo. Neni to bezpecne ani uzitecne.
    Jestli to chces videt na GPS, tak si najdi nejaky dlouhy tahly kopec a rozjed to. Mozna se to vyhoupne az na konec tachasku.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.01.08  13:00

    « Re: Superb.

    zase jsem napsal odpověď a sorry admini, ale někam to zase zmizlo a chvíli jste byli trošku nedostupní, že by šotek?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.01.08  12:28

    « Re: Superb.

    sybokcz: Mě jen jde o to aby to co Ford píše odpovídalo skutečnosti. Takhle by za chvilku mohl psát maximálku 300km/h a spotřebu 2litry. :-) Pokud napíšou 214km/h, tak by tato rychlost měla jít dosáhnout. Zatím se mi u všech aut podařilo maximálku přesáhnout. Je ale otázkou, co vlastně údaj maximální rychlost znamená. Trochu to zavání klamáním spotřebitele. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 10.01.08  11:47

    « Re: 2.2 TDCi

    Ted jsem googlenim zahlid i 129kW :).

    No je mozne ze bude vice variant, ale nemyslim si ze by to bylo zrovna 125kW a 132kW, pac to neni takovy rozdil. Nez kutil namitne 96 a 103 v mondeu, tak to je kvuli automatu :). Nicmene pockam si na oficialni tiskovou svodku.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.01.08  11:43

    « Re: 2.2 TDCi

    Bude to jako u Toyoty. Stejný motor 2AD má Avensis ve 110 kW a Corolla Verso a RAV4 ve 100 kW. Avensis má tedy víc. Tedy Mondeo by mělo být zvýhodněno.
    Na druhou stranu, jak Avensis, tak RAV4 a Corolla Verso mají 130 kW jako nejsilnější verzi. Někdy je ta logika výrobců dosti nepochopitelná.
    Třeba to, že v západní Evropě je k dispozici i RAV4 s 81 kW..... To je sotva na uvezení.
  • 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 10.01.08  11:03

    « 2.2 TDCi

    Abych byl konecne on topic :), dle noveho AutoTipu v dubnu prijde Mondeo, S-Max a Galaxy s motorem 2.2 TDCi. Vykony jsem videl uvedeny dva, nevim ktery bude oficialni: bud puvodni 125kW nebo 132kW (tedy puvodni biturbo, abych byl presny).
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 10.01.08  10:56

    « Re: Superb.

    Tohle kutilovi nevysvetlis, v technicaku je napsano 214, tak to auto proste MUSI jet 214 i kdyby se melo ohnout :). Ja vim jakou maji nase auta maximalku, ale nijak netouzim ji vyzkouset a uz vubec ne na nasich dalnicich (ok nasi prvni omegu jsem dotahl na 205 dle tacho, v papirech ma 210 - na to bych ji musel rozjizdet aspon deset minut z kopce).
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.01.08  10:16

    « Re: Superb.

    kutil: protože všechna auta dosáhnou maximální rychlosti za určitých podmínek - i 911 jede těch svých 300km/h za určitých okolností a z 280 na 300 se jí taky už tolik nechce >:D , a našich 114 kW je myslím na rychlost okolo 200km/h tak akorát, záleží taky hodně na aerodynamice, šířce pneu a dalších činitelích,
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.01.08  10:10

    « Re: Superb.

    krkovička: musím nutně splňovat obě podmínky , abych mohl do klubu nebo stačí nějaký průměr? >:D 180/97 - 105 kg dle počasí

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.08  09:29

    « Re: moje vaha - aditiva

    Aditiva davate stale, aj ked tankujete kvalitnu naftu (napr OMV Apline, alebo Shell V-Power Diesel???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.08  23:32

    « Re: moje vaha - aditiva

    Na piskajici klinak plati namazani mydlem- to jsem se ucil v autoskole na Skode 120. Myslim, ze remen jako remen, tak by to melo fungovat i u Fordu ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.08  22:21

    « moje vaha - aditiva

    175cm/76kg - to je mista hosi :-)
    Jinak musim priznat ze minulou zimu jsem pouzival pouze Standu a obcas ty starty byly, no proste TDCi. A to minula zima zdaleka nebyla v techto tydnech tak pod nulou jako letos. Ted davam pouze VIF, ted zimni a starty naprosto bez problemu, i v Italii -13stupnu 1400mnm motor naskoci jak hodinky a ihned po vterine prvniho roztoceni si pekne brumla - opravdu spokojenost!! Jedine co je neprijemne je, pouze pokud je kolem nuly a vysoka vlhkost, ten skripot ihned po nastartovani na volnobeh. Uz druhy servis nezavisle na sobe mi potvrdil ze to dela "prokluzujici" navlhly remen na alternatoru - vymena za novy nic nevyresila! To piskani se opravdu projevi vzdy, kdyz je motor nastartovan tak po 1-2dnech stani a naprostem vymrznuti motoru a vlhkosti. Pokud hodne mrzne - suchy mraz - tak nic!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.01.08  20:12

    « Re: Superb.

    cja: Ten Forester mě taky oslovil. Chtěl jsem ho vzít mídto Mondea, ale trochu mi vadila spotřeba. Ale pokud zklame TDCI, tak bude příští auto benzín a pak to bude Forester. Jít do japonského dieselu bych se bál. Subaru má u dieselu pořád problémy s vibracemi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.08  18:32

    « Re: Superb.

    Koukam, ze Mondeo si kupuji sami urostli mladenci:)
    Je tu nekdo pod 185cm/90kg?

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.01.08  18:28

    « Re: Superb.

    cja: Ne, ne, v 2.2TDCI opravdu není problém cokoli předjet. >:D Teda pokud to nejede 180km/h. Pořád mi ale vrtá hlavou, proč to moje auto přestane ve skutečných 185km/h (tachometr 200km/h) zrychlovat. Pokud bych měl dosáhnout uváděných 214km/h, musel bych podle tachö jet 231km/h a to fakt nevím jak to dosáhnout. Snad jedině z prudkého kopce. 8-s

    V S-MAXu jsem seděl a je tam fakt o hodně víc místa jak Mondeo. Mám taky 190cm a 110kg a tak bych bral nějaký off-road, tam je místa dost. Hlavně vyšší auto abych do něho nemusel lézt dolů a abych před sebou taky něco viděl. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.01.08  17:51

    « Re: Superb.

    taky řešení, dělám to taky tak a zatím to funguje, akorát nevím co bude za pár let - ze by upgrade ... čehokoliv >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.08  17:47

    « Re: Superb.

    Legacy ma znamy a je to male. Na sirku OK, ale malo mista vzadu a zavazadelnik slabota. Forester neni "my cup of tea" a Outback je stejne maly jako normalni Legacy. Ale jinak je mi ta znacka sympaticka.
    Image neresim, jinak bych nejezdil ve Fordu. Mam ale hezkou zenu, takze kdyz me ego strada, jdu s ni na prochazku:)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.01.08  17:31

    « Re: Superb.

    krkovička: zkus nějaké Subaru(Legacy, Outback... Forester?) - už tam dávají po novu i boxer diesel - akorát bys musel chvilku počkat než to spadne pod ty peníze co jsi ochoten za to dát
    možná problem s image - neřešíš? ;-)

    kutil: vytrženo z kontextu: " předjíždějí v kopci kamiony" - doufám, žes nemyslel v téhle 2,2 - pač potom by to bylo na reklamaci :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.01.08  17:26

    « Re: Superb.

    Mohu také s malou troškou do mlýna? A6 v porovnání s Mondem - vnitřní prostor - subjektivně ve prospěch Monda - nová auta jsou tak přecpaná a vyžraná vším možným, že vnitřní prostor začíná být problém. Někdo to má rád , někomu to vadí a je to zase o těch preferencích.
    Co se týče té ekologie a filtru pevných částic - teď jsem četl článek od odborníka přes DPF a je to spíš reklama - hozená na zelené - ubírá to výkon(KM), zvyšuje spotřebu, je to problematické co se týče čištění, ceny - Audi by mohlo vyprávět -
    a přitom všem to není žádný zázrak - rádoby ekologii to možná pomáhá, ale přírodě ne. V tom článku zmiňovaly, že to zachytí jenom saze, ale veškerý prach potom jde stejně ven, a ten je problematičtější. Mrzí mě jen, že jsem hlava děravá a ten link jsem si neuložil, abych vám to mohl pustit odborně. Pro mě to jenom znamenalo, že je lepší peníze za DPF použít na něco jiného - pokud se chceme chovat ekologicky, tak máme používat ... hromadnou dopravu >:D , to byl pokus o vtip .. ekologičtější je malý benzínovy motor, ale to by asi v našich autech byl poněkud problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 09.01.08  16:45

    « Re: Superb.

    Mam 198cm a 95kg, takze vim naprosto presne o cem mluvis, proto jsem taky psal, ze na zadnich sedacka ve fabii nikdy na dlouhe trasy sedet nebudu (na kratsich jsem sedel). Taky peclive vybiram v cem budu nasledujicich 3-8 let jezdit, MPV mi zatim nesedi (mam radsi kombiky) i kdyz S-Max nebyli uplne odveci co se tyce prostoru a posezu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.08  16:40

    « Re: Superb.

    A ted si predstavte, ze se zvetsite na 197cm a 110kg. Nahle vam i Mondeo bude pripadat male:)
    Shanim ted neco vetsiho v cene do 20tis EUR ale vyjma Vectry, ktera mi nesedi nic vetsiho neni. A kdyz uz je, tak bud MPV (S-Max, Grand Espace) nebo je to o malo vetsi jenom vepredu, ale vzadu ne. Pockam, az S-Max spadne cenou pod 20tis EUR a pujdu asi do nej. Mit 180cm, tak jezdim v BeEmVe 330i
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.01.08  14:54

    « Re: Superb.

    No zvláště pokud ten Superb nebude mít manažerské parametry.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 09.01.08  14:22

    « Re: Superb.

    Kolik lidí tolik názorů na míry, váhy, výkony, tvar atd. Superb si určitě své příznivce najde, já mezi ně patřit pravděpodobně nebudu. Je to podle mně ryze manažerské auto, prostor je dostatečný pro účely k jakým se používá, t.j. naprostá většina km se absolvuje v obsazení řidič, případně řidič + manažer na zadním sedadle, ikdyž firma, která má dnes peníze na zaplacení řidiče asi nepůjde do superbu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 09.01.08  14:18

    « Re: Superb.

    Dyk to pisu, ty automaticky predpokladas, ze superb bude vevnitr mensi presne o tech cca 6 cm, coz vubec nemusi byt pravda. Jasne, ze nebude ani vetsi, to jaksi fyzicky nejde :). Vnejsi rozmery nejsou to same co vnitrni sirka, pocitove bude hodne zalezet na stavbe interieru, vysce sedel od podlahy, sklonu predniho skla.
    Uvedu priklad: jezdim v oplu omega B a ford mondeo mk IV (mam bordel v markovani, to hranaty po faceliftu), rozmerove temer totozne auta, mondeo dokonce vetsi na delku. Presto se mnohem lepe citim v omeze. Sedim niz, mam vice mista nad hlavou, proste lepsi a to ma omega vice sklonene celni sklo. Mondeo samozrejme super prostor, ale pro me je omega pocitove lepsi. Samozrejme to nekdo bude mit jinak, ja to taky nikomu necpu. At si kazdy koupi a jezdi v cem chce, proto taky vybirat, osmatat a pak koupit, vid kutile :).
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.01.08  14:02

    « Re: Superb.

    Ve Focusu je samozřejmě velmi znát, že je prostor stísněnější. proto si nedovedu představit, že by auto o 5,7 cm užší na mě mohlo působit jinak !!! a to u Focusu to beru jako druhé "malé" auto do rodiny....ale SUPERB !!!!????
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 09.01.08  13:53

    « Re: Superb.

    DIM: schválně pak nahlas dojmy, až toho superba prověříš. Mě totiž mondeo dostalo taky tím pocitem prostoru - jedno z mála aut, do kterých jsem si sedal, kde si se spolujezdcem oba odložíme lokty uprostřed a nemusíme se nějak přetlačovat. Nechytat za slovo, možná to není tak horké, ale jinde to často ani nehrozí.

    A co mě dostane vždycky - když se vezu ve vlastním autě vzadu. To je ještě větší kára, než jsme doufali. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 09.01.08  13:41

    « Re: Superb.

    DIM: i ve vnitrni sirce? Pokud si vybavuju, tak rozchod focusu je fakt velkej, ale spis tvaru vejce, tedy silne se zuzujiciho smerem nahoru, takze vevnitr nepochybne mene mista nez v mondeu, kdyz sedis tak 40 cm od kraje :).

    superkutil: ono o tom to presne je, proto taky majitele 1.2HTP na dalnici pri vysokych rychlostech breci, protoze vytezujou chudinky tri valce na maximum (ani i ctyri kdyby tam byly v tomto objemu). Proto kdyz budu volit mezi dvoulitrovym ctyrvalcem a dvaapullitrovym sestivalcem, tak jdu do sestivalce. Spotreba stejne vykon, kultivovanost a vykonova rezerva uplne nekde jinde. Radsi budu mit rezervu pro nahle nutne zrychleni, nez se klepat u kazdeho predjizdeni nebo v kopci.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.01.08  13:27

    « Re: Superb.

    Uvidíme, zatím jsem ´dajem o šířce prostě zklamán. Focus Combi od manželky je fajn, ale první, co si uvědomím když si do něj sednu je blízká přítomnost čehokoliv : střechy, dveří....manželky .-) To v Mondeu se pak cítím jako jako v kině :-) A deset cm do minusu, to už není málo... a oproti Focusu skoro 6 cm minus...... tak na to jsem fakt zvědavý.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.01.08  13:18

    « Re: Superb.

    Kolega má služební Fabku 1.2 (firma-šetřílek :-) ), jeho otec má Fabku 2.0 (rozmary stáří >:D ) a pokud se týče spotřeby, tak otec jezdí za míň. dávno totiž už neplatí, že menší výkon a objem je zárukou nižší spotřeby. Vliv ztrátového výkonu na spotřebu už není takový.

    U obou aut je potřeba výkon stejný, akorát že jedno ho má nadoraz a druhé s rezervou.
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 09.01.08  13:07

    « Re: Superb.

    S parametrama motoru s ohledem na emise souhlasim. Proto superkutil zehra na spotrebu sveho mondea, potazmo s-maxu vuci starsim TDI motorum. Dneska pri honbe za cistymi motory je obetovana spotreba (kupodivu) a hlavne dynamika a vybusnost motoru. Proto moderni diesel (rekneme 2.0) s filtrem a podobnymi nesmysly (nic proti ekologii) nebude schopen udelat spotrebu pod 6,5 ci 7 litry. Driv nebyl problem kolem 5 ci 5,5, jenze s mrakem dymu a jinych emisi.

    Rozmery: s tim souhlasim, prave proto nechapu ten druhy extrem natahovat auto jedne tridy az k rozmerum tridy vyssi (octavia - no u ty to chapu :-) ). Vzpominas-li si tak fabia byla prvni temer 4metrove male auto, konkurenti dotahly az v nasledujici generaci. To ze je snaha usetrit a nova fabia se postavila na podvozku kompletne prevzateho z min. generace je vec skody, muzem se jenom dohadovat zda je to dobre ci spatne. Ale tuhle vec nedela jenom skoda, 308 je take kompletne prevzaty podvozek z 307, stilo x bravo and many others. Proc vycitat jedne automobilce to ce delaj i ostatni (coz mi pripada typickym prvkem v ruznych diskuzich).
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.01.08  13:00

    « Re: Superb.

    Měl jsem Mondeo 85kW a protože mi na dálnici v plném obsazení a s rakví na střeše nechtělo jet 130km/h a při předjíždění jsem měl nedostatek výkonu, tak jsem volil auto silnější. Bohužel nové auto je i o 150kg těžší a tak navýšení výkonu z 85kW na 114kW není až tak znát.

    Takže opravdu pokud člověk jede v koloně a dodržuje rychlostní limity, tak mu většinou stačí 60-80kW podle hmotnosti vozu a CX. Pokud ale má být možnost bezpečně předjíždět např. kamióny v kopci, tak už tento výkon nestačí. A právě kvůli této chvilkové potřebě výkonu se kupují auta s větším výkonem.

    Pokud budou všechna auta schopna i v kopcích jet na maximu povolené rychlosti, tak už nebude potřeba předjíždět.

    A co se týče rozměrů, tak to není jen o pohodlí, ale i bezpečnosti, vytápění a ventilaci a schopnosti vozu odvézt nějaký náklad.

    Pokud to vezmu podle sebe, tak by mi někdy stačil 2místný Smart a jindy je i dodávka malá. Dost často vozím náklad který se do Mondea díky DPH přepážce nevejde. Už jsem hledal řešení v podobě malého silného vozu s přívěsem, ale není to řešením. Kdysi někdo vymyslel malý osobák s návěsem uchyceným nad zadní nápravou který umožnil automobil např na víkend zvětšit. Zatím to ale není dořešené.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.01.08  12:19

    « Re: Superb.

    Jenže výkonu a objemy motorů dneska bojují s emisními parametry. A navíc při omezených rychlostech ( pořád ještě kromě Německa ) a přeplněnosti cest je výkon řekněme nad 80 kW skoro na nic, ale nízké emise, to bude a už skoro je paramter No.1.

    A k těm rozměrům : pokud nejde o rozměr, tak by stačila OCtávia, potažmo Fábia. Rozměr je podle mě jeden z prvních parametrů, který odděluje jednotlivé třídy. A nejsem si jistý, jestli stačí natáhnout hjen jeden ( u Fábie výšku, u Superbu délku..... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.01.08  12:10

    « Re: Superb.

    sybokcz: Souhlasím s tebou. Rozměry a hmotnost rostou, ale motory zůstávají. Výsledkem je přůměrné zrychlení a vysoké provozní náklady (spotřeba, obutí atd). Není možné v rámci zvyšování bezpečnosti dělat auta stále těžší. možná dobrým směrem jde Subaru, které hmotnost nezvyšuje, ale změnou technologie svařování a lepším plechem zajišťuje vyšší tuhost a pevnost karosérie.

    Myslím, že ukázkovým příkladem je hmotnost Mondea a S-MAX. Rozdíl vozů není až takový, aby musel být rozdíl hmotností 200kg.
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 09.01.08  12:01

    « Re: Superb.

    Ve fabii v zadu nikdy sedet nebudu :), rozhodne ne na dlouhy vzdalenosti a po meste se to da prezit.
    Nevim co si predstavujes pod pojmem stredni strida, ale podle me by to melo byt auto tak akorat, ani obr s peti metry ani pidik se 4.4 m. Se sirkou by to melo byt obdobne. Ze limuzina by mel byt prostor souhlasim, ale od toho je tu vyssi stredni a luxusni trida. To co se momentalne deje u automobilek, ktery nemaji zastupce ve vyssi stredni (typicky skoda a ford) a sve top modely prodluzuji az k hranici vyssi stredni moc nechapu. Motory zustavaji prislusne stredni tride (diesely kolem 2.0, benzin do 2.5 max 3.0) ale hmotnost a velikost je temer o tridu vys. Z toho vyplyva pouze prumerna dynamika a spotreba taky nicmoc. Chapu, ze takhle jde zaplacnout dve mouchy jednou ranou, jenom ale jestli honba za rozmery neni nekdy naskodu.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.01.08  11:49

    « Re: Superb.

    ........Tak si sedni do Fabie dozadu. Ani pocit rameno na rameno vpředu není dvakrát příjemný...... Limuzína, to by měl být prostor....
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 09.01.08  11:40

    « Re: Superb.

    Uz jsem ti odpovidal v diskuzi pod clankem :). Spis bych si pockal na vnitrni rozmery. Fabia je extrem to uznavam, ale spis vizualne a to jeste zezadu, vevnitr to neni tak hrozny.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.01.08  11:33

    « Superb.

    Tak jsem se těšil na nový Superb .... a on je o 10 cm užší než Mondeo a dokonce je užší i než Focus ! O více než 5 cm !!!! Tak to je zase úzké dlouhé......Fabia asi určila nový trend....
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 08.01.08  15:49

    « Re: Technologie GTDI

    Nad SCi jsme premysel, kdyz jsem vybiral mondeo, nemyslim si ze primy vstrik (sam o sobe) je slozita technologie, dokonce ani primy vstrik s commonrailem (BMW), pac dneska jsou elektronicky hlidane i neprime vstrikovace. Kombinace ruznych preplnovani je uz vec jina, aneb cim vic soucasti tim vetsi pravdepodobnost, ze se neco po*ere.

    Ve svem okoli nikoho takoveho s TSI ani TFSI(bohuzel) neznam, uvidime tak po roce, treba se nekdo najde :).
    2.0 TSI nejni, teda jako kombinace kompresoru a turba, jako znaceni nevylucuji, VW v tom zase zaclo delat zmatky. Mel jsme namysli ten samy motor jako v GTI nebo RS. Ze jeste neni na strankach jeste neznamena, ze neplanujou ho montovat :).
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.01.08  14:53

    « Re: Technologie GTDI

    Podle stránek VW se do Tiguanu dává pouze 1.4TSI 150k a 2.0TDI 140k. O 2.0TFSI se tam nic neuvádí. Nemáš na mysli 2.0TSI? Znáš někoho kdo FSI nebo TSI má? Jaké jsou zkušenosti? Já znám akorát jednoho člověka s Mondeem 1.8SCi 96kW a názory jsou rozporuplné. Bojí se, co složitosti technologie, ale má auto od firmy a tak ho to zase tak netrápí. Ale aby to nedopadlo jak s citlivostí TDCI na kvalitu nafty a to co ušetříš na spotřebě, to dáš do ceny lepšího paliva a do oprav. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 08.01.08  12:22

    « Re: Technologie GTDI

    A proc by ji taky tam nedaval, obvlast u modelu s vysokou prevdepodobnosti velkych prodeju. Vyvoj neco stal a tak cim vic prodaji tim rychejc se jim to vrati a potazmo i vice vydelaji. Krom toho davat vice vykonovych stupnu jednoho motoru je zpusob setreni nakladu - prosazuje se i v jinych automobilkach, ford nevyjimaje. A kecas pac krome dvou vykonu v 1.4 TSI a dvou vykonu 2.0 TDI tam jeste davaj 2.0 TFSI.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.01.08  09:27

    « Technologie GTDI

    Další technologie pro radost i naštvání. VW si jí tak oblíbil, že do nového modelu SUV dal jen 1.4TSI a 2.0TDI. [odkaz]

    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 08.01.08  09:27

    « Re: Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.

    od jisté doby liju taky jen koncentrát, zkusil bych pokud problém změnit značku ostřik. kapaliny . žádnou noname - to je vždy pr.ser,
    kutil: ještě lze při ostřikování vypnout světls, v krajním případě odpojit hadičky k ostřikovačům u světel, potažmo výměna xenonu za reflektor

    ... ocucal..:) to by bylo za kolik bodů - musím se mrknout do pravidel , ale bojím se , že také slovo tam nebude
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.01.08  08:56

    « Re: vyhrivane zrcatka

    martin.z: vyhřívání vnějších zrcátek je u mondea spřažené s vyhříváním zadního skla. (Ale třeba u vita to zrcátka vyhřívá pořád, když běží motor, v zimě i v létě.)

    Trysky ostřikovačů čelního skla jsou u mondea vyhřívané trvale.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.01.08  21:45

    « Re: vyhrivane zrcatka

    to byme docela zajimalo cim se pousti vyhrivani zrcatek. Mam ghiu, nejlip vybavene auto co jsem kdy mel, ale proti felicii 1,6 kdysi kdera to vyhrivani mela zakombinovane do toho otocneho cudliku na ovladani polohy zrcatek tak tady uz to samostatne neni a zrejme je to tedy spolecne s nejakym sklem jako i u novejsich koncernovych aut (octavia, passat) ale tam je zase slyset cvaknuti relatka takze pozna kdyz to sepne.
    Tady to poznat nejde - ale jeste se mi nezamlzily :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 07.01.08  19:33

    « Re: rychlost

    Svatá pravda, DIMe,
    Němci jsou v krizi. Ani ta loajalita není to co bývala. Třeba Mercedes již neodebírá tolik výrobků (vstřikování nafty) společnosti Bosch (made in Germany, made in Czech) ale sahá po Delphi (made in Spain, made in France). Dokonce i VW vybaví své 3 válce 1,4TDi vstřikováním Delphi (made in Romania).
    Komické bude, že Němci si i nadále budou myslet, že kupují auta made in Germany ale bude to podobně jako v USA, kde motocykly jsou složeny v 70% z japonských dílů (Harley-Davidson) a Američané si myslí, že kupují americké motocykly.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.01.08  15:48

    « Re: Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.

    Jsou vyhřívané, nevím jestli u všech modelů a taky nevím, jestli se vyhřívání aktivuje jen při spuštěném vyhřívání předního skla resp. zrcátek a zadního skla.... já tam liju koncentrát a nemám porblém ani za jízdy. Je to fakt tím, že líh se odpařuje na těch výstupech z těch trysek a zbylá voda udělá špunt......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.08  15:18

    « Re: Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.

    DIM: Cista kapalina u me na smouhy nefunguje. Cim vic vody, tim lepsi vysledek. Zamrza mi to vzdy behem jizdy, treba dnes jsem 200km jel v pohode a pak najednou utrum..
    Ty predni trysky jsou opravdu vyhrivane? Zacalo to fungovat, az kdyz jsem je trochu ocucal..:)

    Kutil: aplikuju stejnou metodu jako DIM- pri kratkem stisknuti se ostrikovace nevysunou, ale vetsinou to neresim

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.01.08  14:18

    « Re: Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.

    Na ty šmouhy nic nepomůže, podle mě se rozmaže slaný film a ne něco z té kapaliny. Jediný způsob jak to zlepšit je to prostě opravdu pořádně ostříkat...opláchnout.

    A při zapnutých světlech to stříká i na ně. Jediná šance je to podržet jen velmi krátce a několikrát za sebou. To se ještě ostřikovač světel nespustí.... anebo to prostě vydržet a nechat si ostříknout i ty světla, ono to zase hned přestane a dál už to ostřikuje zase jen přední sklo.....

    Trysky zamrzají proto, že nemrznoucí je v kapalině líh, který je dost těkavý a při jízdě je proudem vzduchu kolem těch konců trysek odpařován....takže je nemrznoucí kapalina všude, ale zamrznou poslední mimlimetry v trysce.... Jediná šance je počkat na to, až je vyhřívání rozmrazí, a nebo zajet do podzemních garáží - což se kvůli hrozícímu shoppingu doporučuje jen bez manželky.....- no anebo tu kapalinu NEŘEĎ vůbec, jako já.... a mám klid.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.08  13:57

    « Re: Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.

    Krkovicka: Když mi zamrzá, tak jen zadek. Mám ale problém s ostřikem předního okna. Jak zajistím aby se ostřikovalo jen přední sklo a ne světla?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.01.08  13:24

    « Erno ty sterace, ostrikovace nemusite hlasit, to prece vidim.

    Zdar. V pocasi, co je od poloviny prosince je potreba docela casto ostrikovat predni sklo. Jak znamo, neni funkce dodatecneho setreni zrovna nejvychytanejsi, protoze udela na temer cistem skle smouhy. Vypozoroval jsem ale, ze mira zaspineni je primo umerna koncentraci ostrikovaci kapaliny a doted jsem dolival tak, aby vysledna smes byla co nejvic vodova a pritom nezamrzala. Micham 1l -30C s 1.5l vody, takze by to pri soucasnych -1 az -5C mrznout nemelo, jenze ted mi pravidelne zacaly zamrzat trysky, (pouze pro predni sklo, svetla a zadek OK)
    Stava se to nekomu z vas taky?
    Mate nekdo osvedceny zpusob jakou smes pouzit???
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.01.08  12:24

    « Re: rychlost

    Hmh, tak to přeju hodně štěstí při souzení se s obcí a potažmo TS. Pokud budete chtít pozemek od obce koupit, tak přeju 2x štěstí.... a taky dostatečně přesvědčené ostatní sousedy. Protože jde o peníze......
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.08  12:10

    « Verva Diesel

    Benzina zavedla novou aditivovanou naftu Verva Diesel. Jaké máte zkušenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.08  12:07

    « Re: rychlost

    DIM: Máme před domem vlastní parkoviště s vlastním vjezdem (původně je to plocha pro požární vozidla), které v současné době vlastní technická správa komunikací. Jedná se odkoupení tohoto parkoviště od obce, protože okolní pozemky patří k našemu paneláku, jen parkoviště ne. Přitom původně bylo součástí domu a tak by po transformaci mělo být součástí domu nadále, TSK si ho ale nelegálně přivlastnila.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.01.08  11:34

    « Re: rychlost

    .....no ale pokud někam jedeš, tak ta garáž už moc nehraje roli. Naopak , zabírá místo :-) :-)

    Parkování na obecním pozemku má svoje daná pravidla, pokud by měla být místa "reservé", tak napřed musí být zřízena označená parkoviště, kde nesmí být rezervováno více než tuším 10= parkovacích míst, rezervované místo musí být zřízeno na základě projektu ( značka, označení plochy atd. ), musí tam být konkrétní SPZ......a pak to stojí ročně nějaké peníze , v Ostravě např asi 10 tis za rok.

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.08  11:23

    « Re: rychlost

    DIM: To nebylo moc slušné, ta tvoje poznámka. Já tam bydlím od roku 1994 a na Mondeo mám garáž. Ale problém je v tom, že různí mimopražští přivandrovalci parkují u nás před domem protože se jim nechce platit za P+R parkoviště a jdou na metro. Řešil jsem to i s obcí, připravují vymezení pro parkování rezidentů, ale ještě to nemají hotové.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.01.08  11:06

    « Re: rychlost

    .... a k tomu Kutil s obrovským Mondeem TDCi !!! :-) Měl , bys, chlape, platit namdměr !! :-)

    s tím EU : nevětším zelenobijcem je v poslední době Německo a je to podle mě velmi zištný kalkul : Německo neprožívá hospodářsky nejlepší období a to hlavně kvůli přílivu levného zboží odevšad a tím se sami stávají nekonkurenceschopnými (taky dobré slovo ). Jedna z možností, jak omezit např. čínská auta je zavést nějaké bariéry na dovoz.... no a celní bariéry v módě nejsou, tak začínají protlačovat bariéry technologické. Adyž se něco podaří, tak budou mít Německá auta zase na chvíli lepší odbyt, protože sice budou pořád drahá, ale budou splńovat náročné emisní a jiné normy, jejichž dodržování samo o sobě zaměstná ve výrobě více lidí..... A než se to podaří těm levnným z východu taky zavést, tak už zas budou nové normy....

    Jen se jim to teď trochu otočilo proti nim samotným, protože místo složitých technologií na snižování emisí to vzal někdo z druhé strany a řekl : tak ta velká a neekologická a rychlá auta zakážeme !!! Jednoduché a levné.... tak jsem zvědav :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.08  09:15

    « Re: rychlost

    oleowr1: Ono to není, že by stoupl počet obyvatelů jako to, že se sestěhovávají do měst. Jsem z východní strany Prahy a zde místo polí rostou satelitní městečka a bytové domy a kde dříve bylo 100 domů, tak dnes staví satelit s více jak 1000 domy (každý má 2 auta). Chatu mám kousek za Říčanama, ještě před 5ti lety tam byl klid, dnes každým rokem přibydou 1-2 satelitní městečka s tam 100 domy. A všichni tito lidé jezdí do Prahy přes Říčany. Jakoby to nebylo dost, tak na hodně místech snížili rychlost z 90km/h na 50km/h a místy i na 40 nebo 30km/h. Obchvat Prahy, který už měl být dávno hotový je v nedohlednu a ve vesnicích na východě Prahy místo domků už staví bytovky. To co u Tebe je 100 lidí, to je u mě cca 5000 lidí. Taky v Praze kousek od nás postavili přes 2000bytů a v každém mají 1-2auta a všichni jezdí kolem nás. Hned vedle nás teď zastavěli hřiště bytovým domem a to je dalších 100aut s tím, že parkování pod domem je jen pro 60aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 07.01.08  08:42

    « Re: rychlost

    to kutil: počet obyvatel 5x stoupl možná vyjímečně, ale určitě stoupl od totalitních dob 3x počet aut.
    Propustnost silničních tahů je vzhledem k počtu aut poddimenzovaná, na silnicích se pohybují auta nejčastěji s jedním až dvěma lidmi, např. i díky tomu, že byla zrušena spousta autobusových a vlakových spojení a tak jsou lidé nuceni dojíždět do zaměstnání po vlastní ose. Já mám pružnou pracovní dobu, jiné spojení než autembych hledal těžko, ale autobusy na směny byly kvůli nerentabilitě zrušeny. Takže cca 100lidí jezdí na každou směnu po vlastní ose ze 3 směrů ze vzdálenosti 6-25km.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 06.01.08  21:45

    « Re: rychlost

    Me by spis zajimalo jestli opravdu za vsechno muze EU, nebo je to zaklinadlo kazdeho co neco po***l. Neco jako: "To ja ne, to je narizeni EU."
    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.01.08  21:12

    « Re: rychlost

    Již dělší dobu nemám z EU dobrý pocit. Nejdříve jsem si myslel, že EU přinese pořádek do chaosu v naší zkorumpované vládě, ale stále mám větší pocit, že v EU jsou zase hodně úředničtí a mají rádi papírování. Pokud bude nárůst dopravy v ČR a hlavně ve velkých městech a pokud nedojde k převratné výstavbě silnic, tak v roce 2012 stejně bude většina měst jen velké parkoviště. Už teď se setkávám s lokalitama, kde počet obyvatel stoupl na 5tinásobek a přitom přístupové komunikace jsou jen staré úzké cesty, které se za posledních 30let nezměnily.

    Tato situace v kombinaci se stoupající cenou pohonných hmot bude hlavním důvodem, proč ještě rádi budeme jezdit pomalu. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 06.01.08  18:51

    « Re: rychlost

    co se týká těch černých skříněk, tak je snaha od EU a jejich komisařů zodpovědných za bezpečnost , dostat tyto skříňky do nových aut od nějakého roku (2012?) - uvažovalo se a myslím , že i zkoušelo toto zařízení v další generaci Superbu, bližší informace zatím nejsou, ale bojím se , že až bude doprava dle EU, tak se moc nesvezeme, za definici bezpečnosti se dá schovat téměř cokoliv a řekl bych, že některým jde více o represi než nákladnou prevenci........
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.01.08  16:29

    « Re: nezmanipulovatelný

    lordmystic: Můžeš zhodnotit s odstupem chiptuning svého auta? Hlavně by mě zajímalo celkové rozdíly proti situaci před čipem. Hlavně mi jde o hlučnost motoru, neklid, chování při startování, studený motor, chování za jízdy, spotřeba, maximální rychlost, rozsah otáček atd.

    Jinak s tím benzínem máš pravdu, pokud nebereš TDCI jako srdeční záležitost, tak celkové náklady a starosti (výdaje) s TDCI budou vyšší jak do benzínu. :-)

    ALL: O víkendu jsem byl na horách a ráno byla teplota -5°C a po startu byl zase motor hodně nevyrovnaný ale navíc takovéto vrznutí při startu (někdo psal prokluzující klíňák) se neozvalo 1x ale několikrát. Co to má znamenat? Tenhle zvuk bych bral u auta starého 10let, ale ne u nového. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.01.08  20:28

    « Re: Uz som medzi "vami"

    danko66:
    Gratuluji, jezdím občas služebně do Kežmaroku, to už je do Košic dost blízko.
    Mohl by jsi mi dát vědět jak je to s dálnicemi na této trase, co se na kdy chystá a kdy už dojde k nějakým zásadním zlomům v otevírání úseků před a za Žilinou? Zatím je to tam dost šílené. Je to už tedy lepší než to bývalo, ale pořád je to před Žilinou a za Žilinou porod. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 04.01.08  21:57

    « zima

    duplikát :(
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 04.01.08  21:53

    « nezmanipulovatelný

    DIM: nezmanipulovatelný je dlouhý slovo, bohužel by bylo za dost málo bodíků :-)

    Zimní a omezený provoz: Tak jsem se přestěhoval a bohužel mi odpadlo denodenní dojíždění do zaměstnání. Auto stojí někdy i 3-4 dny a v poslední době navíc není moc delších cest. A je vidět že trpý, je takové "zahleněné", po nastartovní navíc ještě v těch mrazech jde docela hlučně a chvíli mu trvá než se vrátí do pohody. Si říkám, že by už pro mě když najedu takhle málo byl už lepší ten benzín, fakt slyším jak se ten můj ropák trápí když jezdí tak málo, navíc jen kratší štreky. Jestli vše zůstane tak jak je, tak si za rok-dva koupím nové auto asi už benzín. A nepřipadalo by nic jiného než ST220 či mé vysněné Evolution... ale to je už jiná písnička z jiného světa!
  • 00 Reagovat !

    foto danko66

    danko66 04.01.08  20:59

    « Uz som medzi "vami"

    Tiez sa k vam pridavam ,v novembri som si tiez takeho krasavca obstaral ,skoro v plnej vybave.Zatial mozem povedat ze motor ma fantasticky prekvapil nato ze je to Tdci ,ale ked clovek trosku stlaci plyn pri tej stvorke auto priam "leti".Vela som s nim este nenabehal,ale ked som sa s nim vracal z Prahy do Kosic ,troska tie kozene sedadla mi nesedeli (tvrde).Inac som s nim zatial maximalne spokojny.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…