FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  21:56

    « Re: Samozamykání

    G. M. (a další): elektronika ve fordech má občas svou vlasntí hlavu. Kdysi jsem chtěl po servisu, aby mi u ST200 změnili odemykání auta přes DO z "všechny dveře najdenou" na "Prvním stiskem jen dvěře řidiče, druhým stiskem zbytek auta". Hráli si si tím hodinu a pak přiznali, že jim to nejde ani přes WDS, ani manuálním postupem a že neví proč, když se to pokaždé tváří, že je všechno OK - jenom to zamyká pořád postaru. Mávl jsem nad tím rukou. Pak mi odešel alternátor, při té příležitosti se i odpojoval akumulátor a po opravě alternátoru začalo najednou auto zamykat podle mých představ. Takže bych zkusil ještě "tvrdý reset", případně vystoupit a nastoupit >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.01.08  21:37

    « Re: Vectra utoci!

    oleowr1 - no tak sdi se zakladni vybavou souhlasim ze je to asi horsi, ona ta 16v verze se asi lisila vic nez by se zdalo, melo to i lepsi prevodovku nez MPI, prej nejakou nemeckou.
    Jinak servo mi naprosto vyhovovalo a mel sem ho jeste schvalne nastavene na max. ucinek (melo to vagem nastavitelne asi 4 stupne), brzdilo to lip nez mondeo, sedacky pravda na dlouhe streky nic moc ale na druhou stranu to co je v mondeu ma navic jen tu bederni operku, ale po 50km v tom stejne usinam.
    Z aut co jsem okusil na vlastni kuzi se sedadlama nejak vyrazne vymykaj prumeru jen kozene z vyssich modelu volva, to sou kresla na cestovani.
    Jizdni vlastnosti te fabie mi prisly uplne dostatecne, oproti treba felicii byť se servem, kde clovek na jizni spojce v jedne zatacce kde jsou trochu vlny, uz clovek neudrzel v 90ti km/h auto v pruhu pokud necloumal volantem obema rukama byla fabia fantastickej krok dopredu, ve stejnem miste clovek ridil jednou rukou a auto jelo poslusne tam kde chtel..
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 23.01.08  21:18

    « Re: Vectra utoci!

    to martin.z: neboj, placebo určitě nemám :-)
    Jezdím služební starou fabii combi 1,9SDi bez klimy a bez el.oken, pouze ABS, 2x airbag. Mám problémy s bederníma plotýnkama a vadí mi, že si nemám kam opřít pravou ruku a aspoň trochu páteři ulehčit, chybí seřízení opěradla v oblasti bederní páteře. Sedák se zdá užší a kratší, jinak mám 190cm a s místem nemám problém, ale 400km Praha a po 2hod. na poradě 400km zpět domů je pro mně utrpení! Pokud jedeme 4 stejně velcí jako já je to horší, ale to je dáno třídou auta. Jinak řízení má fabia na můj vkus příliš lehké, pokud jedu ve fabii sám má zadek tendenci uskakovat v zatáčkách s nerovným povrchem, mondeo propluje daleko hladčeji. Brácha měl taky služební 1,4 16V 74kW, ale ta měla trošku jinak naladěný podvozek a díky lehčímu motoru lepší poměr předek:zadek, takže seděla na cestě o dost lépe.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.01.08  21:17

    « Re: Tlumice a brzdy

    Krkovicka a Cja:
    vzpominam kdyz jsem kdysi s astrou jel na test tlumicu do dvou ruznych pobocek auto stayger, jeden den hned po sobe, protoze meli nejaky den kdy to bylo zdarma a ja to chtel vyzkouset jak je to verohodne.
    Z jedne stolice byl vysledek ze zadni tlumice sou na vymenu a predni ok a v druhem staygerovi meli jen takovej prenosnej pristroj jehoz jeden snimac se dal na blatnik a druhej na kolo a pak to auto nejak rozhoupali nebo co, uz si to moc nepamatuju. Kazdopadne vysledek byl presne opacnej nez u prvniho testu (zadni ok a predni na vymenu) a to uplne rozbilo moji duveru v jakykoliv tyhle testery tlumicu.
    Asi bych kdyz uz neplatil za pitomej test kterej stejne ukaze nesmysly a nechal to rovnou naslepo vymenit, najeto mam stejne kolem 140kkm
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  20:14

    « Tlumice a brzdy

    cja: Pri kolika km jsi ty tlumice menil? Ja mam 140 tis a stale puvodni. Je fakt, ze jezdim vesmes po dobrych cestach, ale i tak uz si tikam ze je pomalu cas to vymenit. Mlatilo to pred vymenou, nebo jak jsi prisel na to, ze jsou uz KO? V pondeli jdu na 140tkm servis a vim, ze asi budu menit predni kotouce (posledni vymena pri 70tis) a desticky.
    Ty tlumice/kotouce jsou stejne jako na ostatni mondea, nebo ma nase verze nejake kratsi/vetsi?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.01.08  19:55

    « Re: Vectra utoci!

    martin.z: kdybys měl cestu na Vysočinu, tak se ozvi, mám tam tlumiče asi 15 000km po výměně, a byl to výrazný rozdíl, hlavně jak popisuješ to rozhoupání - to neznám - tak můžeš zkusit, ale 100% rozdíl to opravdu nebude, s tím souhlasím. No a pak je jediná rada - prodat a koupit něco pohodlnějšího - než tě budou bolet záda jako mě ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 23.01.08  19:04

    « Samozamykání

    oleowr1:
    Dnes jsem si ("už":) konečně nezapomněl vzít s sebou do auta návod na to naprogramování samozamykání a vyzkoušel jsem to.
    A nic...
    Nejde to, zkoušel jsem to celkem 6x ( :-) ) a nic. :-(
    Žádné pípnutí, žádné zamknutí, prostě to nejde.
    Ale stejně díky za ten postup.
    Až si někde dáme to kafčo, tak Tě pak poprosím, at' to zkusíš, třeba jsem fakt taková lama. :-)
    Ještě mě napadlo - nemohl jsem si tím nepovedeným programováním něco v autě rozes.rat?
    Měj se, zdravím!
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.01.08  18:28

    « Re: Vectra utoci!

    oleowr1:
    myslim starou fabii, novou neznam. A cim presne trpis? :-)
    Ja mel jako sluzebni verzi 1,4 16v 74kw s klimou a el. oknama na denodenni jezdeni po republice a musim rict, ze to auto bylo krom slabeho motoru uplne super. Elektricky servo, vsechno padlo perfektne do ruky, interier mi vyhovoval, razeni slo sametove i v najetych 200kkm. Zduraznuju ze merim 193 cm a mam dlouhy nohy. S mistem jsem nemel problem a ani nevim ze by v necem byla nejak nepohodlnejsi nez byvaly soukromy passat nebo mondeo (u toho teda krom automatu kterej si cenim maximalne).
    Jestli treba nemas jen nejakej placebo efekt kvuli "nizsi tride auta"

    P.S. tlumice zkusim, ale uprimne ty neudelaj takovouhle vyraznou zmenu o 100% ani kdyby byly totalne v * a navic krkovicka popisuje to stejne..
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 23.01.08  17:13

    « Re: Vectra utoci!

    to martin.z: Předpokládám, že myslíš novou fabii, ve staré trpím při služebních cestách jako kůň a nemůžu se dočkat až před fabrikou zase auta vyměním!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.01.08  16:56

    « Re: Vectra utoci!

    martin.z: už jsme se tady bavili spolu o tlumičích, zkus to - ale tím nechci tvrdit, že Mondo není tvrdší, to je zkrátka dané, ale abys v autě poletoval, tak to né. Ale připouštím, že ne každému to vyhovuje, a může to časem vrcholit averzí vůči autu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  16:03

    « Re: Graf motoru 2.2TDCI

    Graf momentu (ale podle data článku bych tipnul Euro3):

    [odkaz]

    Aktuální otáčky a rychlost jsou v servisním menu displaye:

    [odkaz]

    Popisovaný RESET je ten, co je u najetých km.

    Zajímavé je, že zde uváděná rychlost, je velmi podobná rychlosti dle GPS na rozdíl od rychlosti na budíku.

    PS.: stejně ti to bude na pytel, ale třeba tě to zaměstná a nebudeš mít čas na další kraviny >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 23.01.08  15:54

    « Re: Vectra utoci!

    Krkovicka:
    no co se tyce zehleni nerovnosti tak o tridu lepsi nez mondeo je i fabie (combi) na 14-kach kolech a to zduraznuji ze mondeo mam na zakl. 16-kach.
    Proste mondeo je neskutecna vejtraska a zebrinak a nejen, ze je tvrdy ale kdyz jsou nerovnosti na kazde strane jinak tak se mi navic rozhoupe do stran a litam uvnitr jak nudle v bande, kvuli tomuhle uz znovu ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  15:37

    « Re: Graf motoru 2.2TDCI

    Proč si nezajedeš na ten Jarov na brzdu? Motor od motoru se může přece výrazně lišit (viz alibistické tolerance udávané výrobci). Přece si pamatuješ, že jsem tam byl nejprve já s Focusem I 1.8i a pak Ty s Mondeem MKII 1.8i a že ty výsledky byly zajímavé i z hlediska praktického provozu našich aut. Můj motor táhl víc odspoda a Tvůj byl zase lepší ve vysokých otáčkách.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.01.08  14:54

    « Graf motoru 2.2TDCI

    Ahoj, nemáte nebo nepotkali jste někde na webu graf motoru 2.2TDCI. Pořád řeším tu maximálku a potřebuju nějaký graf pro porovnání. Vypadá to, že v otáčkách okolo 3300ot jde moment prudce dolů. Našel jsem jeden graf tohoto motoru na webu a tam je moment od 1800-3200ot plochý, ale mezi 3200-3400ot je prudký pokles o více jak 10%.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.01.08  11:57

    « Re: Vectra utoci!

    Krkovička: jetli to bylo na zimních 17" a ty máš zimní 16", potom to něco vypovídá, ale sám to víš a i to preferuješ, Ford má ty podvozky naladěny trochu sportovněji a tedy i tvději, i když nějaká podajnost tam stále zůstává - i když teď mě bolí záda tak, že nevím jestli na jaře ty 18" napujdou z domu a po doplacení leasingu i něco krapet měkčího - nové Mondo na standartních kolech - holt obětuji něco stylu ve prospěch zdraví >:D Holt zdraví je přednější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  11:43

    « Re: Vectra utoci!

    hope: Myslis atmosferak 3.2? S tim jsem nejel a ani me nezajima.
    Charakteristika toho turbobenzinu je mi proste milejsi nez V6 od Forda. To je vse.
    Dle testu a zkusenosti uzivatelu je uspornejsi nez ST.

    Najedu vic nez 60tis rocne, takze stejne si ho nekoupim:), ale chtel jsem se podelit o prijemny zazitek (za ty penize je to vazne dobry auto pro nekoho kdo najede min)

    cja: auto melo 17" kola jinak nevim nic..
    Podvozek po stisku tlacitka ztuhnul ale nemel jsem prilezitost ho protahnout.

  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.01.08  11:17

    « Spotřeba GTS vs ST

    Něco o Vectře a její spotřebě - oficiální údaj s manuálem je město 15,5 mimo město 7,4 a kombin. 10,4l/100km - brán nejnižší údaj - nepochopil jsem jejich rozlišení karos. verzí u údaje spotřeby
    [odkaz]
    ST oficiální spotřeba město 14,5 mimo město 8,0 kombin. 10,4 l /100km - dle oficiálních údajů Ford ,pro sedan , kombi je +- o 0,1-0,2l/100km víc
    Takže bych řekl, že Vectra na papíře má ty údaje stejnécož jsemčekal, že na tom bude lépe = má však o 60 koní víc, ale bude hodně záležet jak se jim popustí uzda - nebo spíš kočímu :-)
    Jediný co mě překvapilo, že má Vectra ještě větší rozvor , jak Mondo - v kombi verzi - a to je možná pro Krkovičku asi důležitý parametr i když délka je stejná - ale při tolika dětech :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  11:01

    « Re: Vectra utoci!

    Pokud se nemýlím (a pokud ano tak DR mě opraví), tak ST je atmosférický a Opel GT 2,8 je přeplňovaný. U spotřeby straaašně záleží na jízdě, ale potenciálně bude větší spotřeba právě u Opla. A pokud se nemýlím podruhé, tak GT mělo v nabídce i atmosférák, takže by to mohlo být porovnatelné i v rámci jednoho vozu a ISO norem měření.

    Krkovicka: tvoje "value for money" ti neberu. Považuju tě za normálního jezdce a normální jezdec s V6 jezdí za 10l. Nebyl jsi to ty, který tu psal že najede ročně asi 40 tis.? Ještě bych si také u V6 při výpočtu zkontroloval, jestli náhodou nepapá akorát 98 octánků.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.01.08  10:39

    « Re: Vectra utoci!

    Krkovička: motor dobrý, radost ti kazit nechci , doporučil bych si auto půjčit na celý den, pokud lze a jet s tím co jsi zvyklý, v rodině též několik Opelů bylo (Omega , Astra, Vectra, Corsa) a jak psal Hope - po určitých kilometrech ... ,
    ale jinak je to auto podobně jako Ford - spotřebák
    jediný co by mě zajímalo - ten stavitelný podvozek - co tlumiče při výměně a jaká tam byla kola - pro to srovnání
    jinak je jasný že 3,0i v ST bude asi tochu jinde než 2,8T v GTS, jak spotřebou , tak výkonem - akorát bych dal pozor aby ti na ten benzín nedali DPF - >:D
    A co se týče servisních nákladů, tak Opel byl dražší než Ford, ale to se liší asi servis od servisu - u nás to tak bohužel je.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.01.08  10:29

    « Re: automatické zamykání

    Radek1: já mám též 05 a jde mi to takže je to jenom na tobě,a v tom návodu od Oleowr1 je napsáno otočit do polohy II, tj naběhnou ti všechny kontrolky - nestartovat - zkus opakovaně, já na 3. pokus - radio vypnuto - abych slyšel pípnutí - a řekl bych , že to musí být asi v nějakém kratším časovém úseku - neotálet
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  09:56

    « Re: Vectra utoci!

    hope: Ja slavil spotrebu u soucasneho Mondea, u predchozich aut jsem nikdy nemel problem dostat se na priznive hodnoty.
    Na rozdil od obvyklych "jel jsem s Prahy do Podebrad za 4.5l" spotrebu merim dotankovanim do plna (obvykle 45-55l) po ujeti 700-800km, takze pokud se raduju z toho, ze jsem vyjel v kombinovanem rezim nadrz za 6.2l pak se raduju opravnene, protoze si dobvedu predstavit, ze ridic Praha-Podebrady by to s touhle spotrebou nezajel.

    Netvrdim, ze bych s 2.8turbobenzinem jezdil za min nez 7l, ale myslim, ze s prihlednutim k potencialu motoru je to lepsi "value for money" nez Mondeo ST220

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  09:11

    « Re: Vectra utoci!

    Nechci ti kazit radost s očekávanou spotřebou Vectry. Ale že by auto, které má kombinovanou spotřebu nad 10 jezdilo pod 7? Někomu určitě a jeden odtud mě i napadá, ale jestli i tobě, když jsi nedávno slavil u Mondea spotřebu pod 7?

    Okolo mě mají/měli Opla 5 lidi (2x Astra, 2x Vectra, Omega), všichni do 100 tis km nadšení a všem se mezi 150-200 tis. km auto prakticky rozpadlo. Někdo může mít zkušenost jinou.

    Jinak hranatá Vectra a vnitřní design, páčka blinkrů, nastavování základních věcí jako vnitřní cirkulace, ofuk předního okna v menu palubního počítače pomocí asi 7 stisků tlačítka.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.08  23:36

    « Re: 2 doktor

    exctenar: jestli to "2 doktor" má být na mě, tak můj nick je DR. Ale možná to změním na DR (c), dám ti vědět :-! .

    Jinak samozřejmě připouštím, připouštím, připouštím, připouštím a i popáté připouštím. Nemám s tím problém a tobě to zřejmě udělá radost. Když něco nevím, tak to klidně přiznám, když o něčem pochybuju, tak si napíšu o vysvětlení, když mám k dispozici oficiální informaci přímo od FMC, tak se o ni podělím s ostatními. Asi tak. Doporučuju číst i data u jednotlivých příspěvků ;-)

    Bod 5. samozřejmě taky znovu připouším, jen jsem ho nějak nepochopil, mohl bys mi to prosím graficky znázornit - klidně i bez odkazu?

    A ještě jedna věc, Nemá mazda dieslové motory vlastní konstrukce, které s fordí řadou Puma nemají nic společného? Jen se ptám, připouštět se neodvážím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.08  22:41

    « 2 doktor

    Nejde o to,co se nám zdá nebo nezdá,ale o fakta:1/Ppřipusťme,že manuál je k M6 pravdivý.2/Připusťme,že ředitel prodeje,který mazdy prodává jako jeden z prvních v Česku a teprve 15 let,tomu rozumí.3/Připusťme,že je na měrce ryska min a max hladiny a kus nad tím ryska označená "x", která signalizuje zvýšenou hladinu.4/Připusťme,že je-li to v souvislosti s DPF a výrobce to výslovně konstatuje,že to asi není vodou prasklým těsněním pod hlavou,zejména,je-li chladící náplň v naprostém pořádku=výrobce neblafuje.5/Připusťme,že autům rozumí víc lidí,bez odkazu,byť nejsou doktoři,seč to může být asi malý problém.Závěr:pro mne uzavřená kapitola na téma DPF.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.08  21:36

    « Vectra utoci!

    Dneska jsem se projel ve Vectra Caravan GTS 2.8turbo..
    Ticho, sila, komfort..Ten motor je uzasny-do 3500ot subjektivne jako 2.2TDCi nad 3500ot jako ST220:)Ve meste neni vubec slyset.
    To nejlepsi je ovsem komfort-asi tak nejlepsi prirovnani bude MB E Klasse Airmatic:) Opravdu jsem ziral, jak zehli diry a spary a kdyz jsem si pak sednul zpet do Oliny, mel jsem pocit, ze nemam tlumice..Mondeo je staveno sportovneji (jde to citit ve volantu i v naklonech) ale Vectru lze prepnout do sportovniho modu, a jezdit stejne jako s Mondeem (v beznem provozu)Bohuzel jsem si nezkusil prujezd mou oblibenou zatackou, kde bych si to trochu mohl overit:)
    Spotreba pri 140 km/h 8.1litru, coz je OK. Mimo mesto se da stlacit dokonce pod 7.5l..Vybava je uz ve standardu bohata, za priplatek s dalo poridit prakticky vsechno, takze ojetina v cene okolo 20tis EUR mi prijde jako docela dobra alternativa k luxusnejsim, ale mene vybavenym a na servis drazsim znackam.
    Doted jsem jel parkrat v 1.9 CDTi, ale nic me na tom aute nenadchlo. Pravda "kubicky" design interieru me neoslovil ani dnes, ale ten zbytek mi dokonale zamichal prioritami..
    Tak nevim co s tim

    ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.08  18:27

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    Ohledě filtru pevných částic v mondeu jsem dával dneska na web podrobný popis. Jak to funguje, jaké jsou s tím problémy. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.01.08  18:04

    « Re: automatické zamykání

    to RADEK1: mně to technik říkal taky, ale možná, že to všechny verze opravdu neumí, podle toho jak se vvyvíjely patche a Service packy řídící jednotky :-))). Poloha II je myšleno zapnout zapalování.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 22.01.08  17:47

    « Re: automatické zamykání

    Dnes jsem byl na diagnostice a podle ser. technika to moje mondeo 2005 neumí. Mám na mysli samozamykání. Podle postupu níže jsem to zkoušel a nepodařilo se mi to. Co mám udělat , když mám vypnuté rádio ,zataženou r.brzdu atd. Nastartovat , nebo jen zapnout zapalování? To mi z návodu není jasné . Pomůžete prosím? :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.08  17:16

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    Jen bych doplnil,že tzv.recirkulace se týká malého množství spalin,které jsou ventilem přisáty zpět do válce,kdy je cílem snížit špičkové teploty při spalování a následně se sníží NOx - aby nebylo myšleno,že se recirkuluje vše,co motor vypustí.K DPF-Mazda,neb patří Fordovi,to řeší vstřikováním paliva do válce a problém je spíš v tom,že se musí používat olej 0W30.Pokud je teplota motoru nízká(=větší vůle),steče nafta do klikovky a roste hladina.Takže pokud se motor provozuje často studený,je tu směs olej+nafta a to není ideální pro životnost motoru.Pokud se stud.starty omezí,funguje filtr i splaování přídavného paliva dobře.Jen je trochu vyšší spotřeba.Otázka je,kolik majitelů to řeší, resp. opakovaným růstem "olejo-naftové" náplně se bude životnost motoru zkracovat.VW to má SW ošetřeno,byť se to může nelíbit lépe a uvedená varianta od PSA je také lepší,mylím že nejlepší.Jenže,co je ideální,že? ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 22.01.08  15:53

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    Ono moc zpusobu jak se zbavit NOx neni. Hodne lze dostahnout ERG ventilem, tedy recirkulaci vyfukovych plynu, touhle cestou jde u nakladaku Scania, ktera nabizi Euro 5 bez adblue. U osobaku je na tom dobre VW group, jmenovite audi (2.0 TDi 105kW a 3.0 TDi 176kW), ktere nabizi Euro 5 tez bez dodatecneho vstrikovani adblue. Bohuzel ani euro 5 neni moc kompatibilni s US normami (temi prisnejsimi), ktere nerozlisuji mezi naftou a benzinem (pro by taky meli, to jenom evropa je trhla :-) ). Zrejme jakykoliv dalsi posun, tedy Euro 6 a amerika, jiz bude nasledne cisteni spalin zrejme vyzadovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 22.01.08  15:40

    « Re: automatické zamykání

    cja, oleowr1: Presne tak mam Focuse a navod byl urcen pro 1. gen Focuse. Ale na Mondeu to jde a na mem Focusu nic...no nekde asi udelali soudruzi z NDR chybu :-) (a nebo sem levej)
    ...jeste mam navod na diagnosticky mod pal. desky, jestli ma nekdo zajem (stejny zdroj jako to samozamykani)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.08  15:39

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    sybokcz a oleowr1: dík za vysvětlení,
    Mercedes myslím též používá Ad Blue a mám i pocit, že koncern VW o něm taky uvažuje - četl jsem nějaký článek s tímto tématem
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 22.01.08  13:15

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    DPF se samocisti bud vstriknutim davky paliva navic (typicky VW group) nebo vstrinknutim aditiva (PSA, jestli i Ford, to nevim). Nicmene pro spravnou funkcnost systemu je treba opravdu vyssich teplot (dalince, okreska). Diesel jezdici po meste nema dostatecnou teplotu na regeneraci filtru, tedy se nespali castecky, filtr se ucpe a sup do servisu. Nove audi, skody, VW na to maji myslim uz kotrolky, kdy pri rozsviceni je treba jet asi 5 minut stalou rychlosti kolem 90km/h, coz znamena vylet za mesto :).
    Mocovina (AdBlue) se vstrikuje kvuli NOx, CO2 se redukovat neda, pouze vysi spotreby.
    Z oboru nejsem, je to jenom souhrn z toho co jsem vycetl :).
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.01.08  13:12

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    to cja: vstřikování močoviny do výfukového potrubí se používá pro odbourání NOx. Používá se hlavně v tahačích a autobusech, nádrž na močovinu mívá okolo 60l a stačí na 6000km. Roztok močoviny se jmenuje Ad Blue, je na ni zatím málo stanic a problé=my jsou se zamrzáním. Používají LIAZ (Motory Deutz), Iveco (i autobusy Karosa), AVIA (motory Cummins s CR od Bosche). Dá se o tom dočíst na příslušných firemních stránkách...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 22.01.08  12:58

    « Re: automatické zamykání

    Donq1: původně ten návod měl být právě na Focuse od r.v.2002, ale zatím jsem nenarazil na nikoho, kdo by mi potvrdil, že to funguje.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.08  12:44

    « Re: automatické zamykání

    Dong1: ale ty máš Focuse, zkus poptat Oleowr1, třeba bude vědět
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.08  12:42

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    Kutil: nevím přesně jak to je ,ale k samočištění filtru jsou třeba vysoké teploty a potom dochází ke spálení zachycených částic(tak to má tuším Audi) , no a pokud motor netočil, tak ty vysoké teploty ...
    MB používá močovinu na vstřikování do systému a tam to funguje jinak, možná je to jenom NOx co redukuje a né CO2, ale jak píši jsem laik, takže to nemusí být správně. Spíš by se měl vyjádřit někdo z oboru.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 22.01.08  12:27

    « Re: automatické zamykání

    cja: Ja uz to zkousel 3x (a 1x cca pred pul rokem)a jediny vysledek je, ze po zamacknuti zamykaci packy auto obcas nezamklo :-/
    ...takze mi to bud nefunguje, nebo sem neco udelal spatne :-)
    (nebo to je blokle jako pry automaticke rozsveceni svetel)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.01.08  12:00

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    Jak je to se zanášením DPF. Kolega má Mazdu 6 a po 50tis.km mu řekli, že motor málo točil a že se mu zanesl DPF a oprava ho stála 7000,-Kč. Dělali si z něj legraci nebo je tomu fakt tak?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.08  09:03

    « Re: Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    PetrT: z toho plyne, že další argument pro ekologii bude brzy pasé

    akorát ty odlučovače DPF na naftových motorech moc účinné nejsou, a vzhledem k tomu ,že doporučovali maloobjemový benzín jako ekologickou variantu(v jiném článku)....
    jsem zvědavej , jak zareaguje pan guvernér v Kalifornii, když nafta se mu zdála špatná...
    ... a co teprve u nás Škody řady 100-130 ... tam je lépe žádná měření nedělat - smůla jen, že jich jezdí tolik ...
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.08  08:48

    « Re: automatické zamykání

    Dong1: musíš to zkusit vícekrát, mě to hned napoprvé taky nešlo - teda to zamykání >:D
  • 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.01.08  21:51

    « Budou zážehové (benzínové) motory potřebovat filtry pevných částic?

    Chlapci, toto je zajímavé, čtěte když tak na:

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 21.01.08  20:10

    « Re: automatické zamykání

    Ja chci takyyy...me to na programovani nereaguje ;-\ ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.08  19:18

    « automatické zamykání

    Dle návodu od Oleowr1: provedeno, odzkoušeno - funguje , auto se zamkne při dosažení asi 5 km/h, jinak vše funguje , jak již bylo dole popsáno
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 21.01.08  19:11

    « Re: Re: Špinění oken

    Také bych řekl ,že u mého předchozího mondea 2001 se zrcátka a boční okna špinila méně. Ta zrcátka měla opravdu jinší tvar a byla menší. U 2005 po faceliftu jsou větší a samotná zrcátka jsou jako by méně utopená v krytech . prostě víc trčí ven. Já na zrcátka a boční okna dávám nějaký ten sajrajt co odpuzuje vodu. Kapky lépe stékají a nezůstávají na oknech a nešpiní se tak. ;-) Mažu s tím i přední reflektory.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.01.08  13:49

    « Re: to cja

    to cja: přesně tak, při propružení to lupne a cukne kolem. Tyčka se dvěma pouzdry na koncích stojí mezi 550-850Kč, podle nápravy, výrobce a jestli je to plast nebo kov.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.01.08  13:06

    « Re: to cja

    M1 bylo podobné N1. Akorát N1 bylo jako nákladní auto, původně mělo žlutou značku. M1 bylo servisní a montážní vozidlo, mělo také přepážku, ale mohlo tam, kam náklaďáky nemohly a mělo bílou značku. :-)

    Jak na N1 tak na M1 byl odpočet DPH a přepážka.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.08  11:59

    « Re: to cja

    Oleowr1: tak ,to je ideální koupě, ale té nevyplněné servisní knížky je škoda, podle těch kotoučů , pokud byly s origo podložkami se dá hodně odvodit... Moje předchozí Mondo měnilo kotouče až ve 150t km +- , ale předchozí majitel(byl to 2,0i r.v.2001) byl hrozně opatrný, ten ani v dešti nejezdil >:D , byl to takový laboratorní jezdec, i spotřebu měl tam kde já jsem se nikdy nedostal. Akorát mi přijde , že naftový auta ty kotouče i obložení požírají o něco rychleji, aspoň podle osobní zkušenosti :-) Ty tyčky stabilizatoru - to je to lupnutí při propružení a cuknutí za kolo? Myslím ,že to tady( ty?) někdo zmiňoval, stabilizační tyčky jsem nikdy neměnil, max ta plastová pouzdra.
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.01.08  10:15

    « to cja

    Auto bylo při koupi fakt ve vzorném stavu, ujeto po 3 letech 107tkm. Měl ho pravděpodobně jeden manažér, který podle opotřebení rohožek a sedadel jezdil většinou sám a ani do kufru moc často nelez, kotouče jsem měnil ve 126tkm, takže s tím určitě jezdil slušně.

    Nebyla tam ani namontovaná přepážka, dosud ji mám v garáži, na STK mi totiž řekli, že mám nesmyslně vypsaný velký techničák, kde mám auto v kategorii M1 (jako osobní) a v poznámce je uvedena přepážka a zatmavená zadní skla jako neoddělitelná součást vozidla. Dokonce mi řekli, že namontovaná přepážka by mohla vadit silniční kontrole, protože v OTP mám "osobní automobil"

    Jinak jsem (až na již vyřešenou přístrojovku) spokojený. Před Vánoci mě trochu postrašila spojka, pískala při sešlápnutí, ale po delší cestě, kdy jsem na ni dával pozor, poctivě ji vyšlapával až na podlahu, řadil pomalu a držel ji trochu déle než je obvykle si ložisko sedlo a je naprosto tiché. Teď se chystám na tyčky stabilizátoru vepředu a vzadu a laboruji, jestli se do toho pouštět sám. Nejde o ušetření peněz, u známého mechanika mě to vyjde (bez faktury) na stejno, ale bohužel přes týden nemám čas odvézt auto do servisu a hlavně se ze servisu dostat bez auta do práce a z práce zpátky pro auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.08  20:10

    « Re: Re: Špinění oken

    cja: Tak jsem umyl auto a ta kapota je fakt za poslední 2 měsíce od těch kamínků fakt dodělaná. Ještě v listopadu to bylo v pohodě. Zlatý MKII. :-)

    Add špinění: Koukal jsem, že moje MKII mělo rozšířený blatníky a přední zástěrky. Mrknu na to co píše jarda.suchy až bude zase auto špinavé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.08  19:42

    « Re: Re: Špinění oken

    Spineni oken se tu resilo asi pred rokem - vysledek je jednoduchy.
    nasemu kutilovi: od kol se dostavaji necistoty pouze na konce spodku zrcatek v pripade hodne vody na vozovce nebo rozbredleho snehu a to pouze pri zataceni. Klasicky priklad - maly kruhovy objezd, odbocovani - tzn. kola na vic jak cca 30stupnu vytocene a vyssi rychlosti. Ovsem pouze na spodek zpetnych zrcatek a ne na bocni sklo dveri! Od podbehu urcite ne! To by bylo videt jak jsou kapicky rozstrikane od spoda nahoru nebo sikmo - coz neni. Vesmes je to podelne rozprsknuti.

    Kouknete na aero prolis predni kapoty (krytu motoru)od prednich hlavnich svetlometu ke krajum celniho skla a tudy voda odlita na zrcatka a tu jejich zlomovou, ohybovou ryhu o kterou se rozprskne a spini bocni skla. Krasne je to videt po delsi ceste x set kilometru po solenych dalnicich - aerodynamicke smouhy rozjizdejici se primo na smer zrcatek.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.01.08  17:49

    « Re: Re: Špinění oken

    to Oleowr: :-) , tak to už mi vůbec hlava nebere, ve většině případů právě auta z firemních flotil, bavme se o manažerských autech, kde se nestřídají řidiči, tak jsou celkem v dobrén stavu, možná s více kilometrama - možná vyjímku tvoří operativní leasingy , kde zakazník asi moc tlačil ... Ale jinak to museli být zoufalci... Jinak hlavně , že ti auto slouží a drží.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.01.08  16:29

    « Re: Re: Špinění oken

    to cja: Předchozí majitel byla HILTI z Průhonic ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.08  12:34

    « Re: Rádio Ford Sony MP3

    To můj Sony přehrává zcela bez problémů. Vůbec jej nevypínám. Jen občas při rádiu na cca 0,5s se ozve jiná stanice (asi jak vyhledává nejsilnější signál pro puštěnou stanici).
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.08  11:03

    « Rádio Ford Sony MP3

    Ahoj, měl jsem problém, že mi zamrzalo rádio Ford Sony, po zapnutí zůstala svítit úvodní hláška.

    Rádio mi Ford v záruce vyměnil (i nové zamrzá, ale výrazně méně :-) ), bohužel ale zase přeskakuje MP3 CD. Nedokážu si to moc vysvětlit, ale hraje MP3 písnička a najednou se poslední 1-2sec písničky přehraje znovu. Je mi už blbé znovu to reklamovat, ale moc se to poslouchat nedá. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.08  23:20

    « Re: Re: Špinění oken

    Krkovicka: Když myslíš. Já ti to neberu, ale kdybys viděl, jak to auto bylo špinavé, tak bys pochopil. Vede to od kol nahoru, ne z přední kapoty. Teď je auto umyté, ale příště ti to vyfotím. Je to dané tvarem karosérie. Mám ještě Fiestu a u ní k žádnému takovému špinění nedochází, tak je špinavá pouze po ochranou lištu na boku a výš ne. Mondeo až do výše zámků.

    Když zbude čas, tak na ty blatníky něco nalepím a uvidí se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.08  23:11

    « Re: Re: Špinění oken

    Kutil: No to je pekna kravina s tema blatnikama.
    Ale dokazes to hezky rozvest..

    Za to spineni spis muze aerodynamika predni casti jako celku, mozna chybne navrzena zrcatka.Na Mondeu pred faceliftem byla zrcatka trochu jina a spinilo se to uplne stejne, ale treba je to vazne problem te dirky. Zitra bude prset, tak se na to podivam:)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.08  21:51

    « Re: Re: Špinění oken

    Oleowr1: předchozí majitel, musel být asi šetřílek, protože mě nenapadá, proč člověk, který dá za auto od 600t Kč výše pak šetří na servise, mě ty dveře vyměnili, protože poprvé byla též pouze oprava , po zimě znovu rez, tak jsem to nechal na tvrdo vyměnit, práce a technologie byla též argument , ale potom co předvedli, byla komplet výměna - hlavně mě štvalo, že jsem zůstal bez auta, což sice řešil servis půjčením vozu, ale nebylo to ono Fiesta za Mondeo byl krapet úlet, ale zase mě to nic nestálo - majitel je kamarád, opravu prováděl servis jiný, jeden z hlavních dealerů pro Moravu,

    kutil: mám na Titaniku X rozšířené lemy blatníků(z výroby) pro 18" kola ,v zimě vozím 16" a 205, takže jsou kola schovaná a stejně se to špiní, takže tohle bych jako důvod neviděl, pokud si tady rozumíme
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.08  20:56

    « Re: Re: Špinění oken

    Už vím, proč se u MKII okna tolik nešpinila a u MKIII se špiní. U MKII totiž byl na blatníku plastový rozšiřující lem [odkaz] a tak bahno létající z kola zůstávalo v podběhu.

    Naopak u MKIII jsou blatníky úzké a kryt kola vystupuje mimo blatník a bahno z kola špiní celý bok, zrcátko a okna. Takže řešení je buď nalepit na blatník stejnou lištu jako mělo MKII nebo nepoužívat kryty kol (poklice). Akorát moc nechápu proč u MKII ta lišta byla a u MKIII není. Že by úspora výrobních nákladů asi tak 400,-Kč/auto?

    A teď něco mimo: Zúčastnil jsem se průzkumu trhu ohledně nové Oktávky a zaujala mě otázka moderátora: Jaké vybavení považujete v autě za základ (bez čeho by jste auto nekoupili) a co vše má v nové Oktávce být, aby byla prodejná? Odpovědi byly opravdu zajímavé a hodně rozdílné. :-)

    Vždy bych očekával, že v každém novém modelu bude vše dobré z předchozího a to špatné ze starého modelu se nahradí něčím jiným (pravděpodobně lepším). ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 19.01.08  20:44

    « Re: Re: Špinění oken

    to cja: záruka se hodí, ale když jsem auto koupil, zjistil jsem rezavé spodky všech bočních dveří. Zajel jsem do autorizovaného servisu, technik to prohlídnul a chtěl vidět servisní knížku. Pak mi řek, že je to sice 3-leté auto, ale není na něm předcházejícím majitelem splněna povinnost každý rok kontrola laku. Kdyby prý auto koupil první majitel u nich, dalo by se to možná odpustit, ale korozi a poškození laku je podle záručních podmínek potřeba hlásit do 7 dnů a tahle koroze je evidentně starší... Pokud bych si to nechal opravit, vyšly by každé dveře na 1500,- a jedny by mi udělali zdarma. Poděkoval jsem se slovy: "Za 1500,- si opravím dveře u pěti mondeí", on oponovoval: "My máme na to ale technologii!!!", já se mu vysmál: "Tu technologii vidím na dveřích svého auta". Odjel jsem ke známému karosáři a podle jeho rady strhl špatně nanesenou housenku tmelu, obrousil spodní lemy dveří, prolil celý falc párkrát odrezovačem a nechal pořádně vyschnout, následovalo přetření antikorozním základem, zatmelení pružným karosářským tmelem a přelakování namíchaným lakem. Celkové náklady asi 500,- a materiál co mi zbyl by stačil na deset Fordů s odstínem COLORADO. Jediným nedostatkem je, že od výroby nanesený tmel byl hezčí a pravidelnější, ale na spodku dveří to vidět není.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 19.01.08  16:58

    « Re: Automatika zamykání

    Tak me to zamykani ani moc nelaka, lekat se po kazdem nasednuti do auta opravdu nemusim. :-) Uz davno sem si ale vypnul pasy, to pipani me rozcilovalo.

    Jinak oprava topeni (vymena vodniho cerpadla, termostatu a serva) me vysla na 21litru. Usporadani motoru sem u fordu opravdu nepochopil, pry to tak ma i focus a transit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 19.01.08  15:38

    « Re: Automatika zamykání

    Tak sem dnes zkousel nize uvedeny postup 3x a nic :-(
    Asi to jde pouze u vyssich vybav, nebo to na FoFo II nejde vubec.
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.08  11:16

    « Automatika zamykání

    Tak jsem na podruhé též naprogramoval automatické zamykání dle postupu od OLEOWR1 , všechna pípnutí proběhla, jak měla. Akorát jsem to nevyzkoušel v praxi, auto jsem zrovna vytahovat nemusel, takže to překvapení nechám až na další. Prší, tak neskutečně , že bys ani auto nevyhnal. :-)
    A co by šlo dál naprogramovat na Mondu - dvouzónová klima by nebyla? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.08  21:10

    « Re: Re: Špinění oken

    oleowr1: Taky dělám v IT a v poslední době mám práce tolik, že nevím kam skočit. Už není ani čas auto umýt a vyluxovat. Odjíždím ráno v 6 a návrat po 22hod není vyjímka. Největsí problém jsou zácpy v Praze, stáhá se toho stále míň. Dělám outsoucing a speciální aplikace pro sběr dat a potřeboval bych se rozdvojit. Ale je pravda že do HW a outsourcingu se cpe kdejakej všeuměl a samouk a podle toho to vypadá.

    Vždycky jsem měl ojetiny, ale od té doby co jsem začal podnikat v IT, tak kupuju nová auta, protože nemám čas se o ojetiny starat. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 18.01.08  20:02

    « Re: Re: Špinění oken

    dim: 1 stranka zpatky
    ...zitra to vyzkousim i ja (teda snad, uz si ten papirek taham do auta 2 dny :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.08  18:11

    « Re: Re: Špinění oken

    stydím se - musím si to po sobě občas přečíst, ale kamínky s "ý" , to už se mi dlouho nestalo, všem jazykofilům se tímto omlouvám :*) :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.01.08  16:18

    « Re: Re: Špinění oken

    .... a kde je ten návod, jak se to dělá u Mondea....resp. u Focuse II ?
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.01.08  16:09

    « Dveře.

    U Fabky jsem zamykání sám programoval, protože to neuměli ani u Hellera . dveře se zamkly buď po 20 sekundách od nastartování a nebo po rozjetí na více než 20 km/h. Napřed jsem tam neměl připojený ten signál o rychlosti z řídící jednotky, takže jsem to dal na těch 20 sekund..... a při škrábání námrazy po nastartování bylo najednou zamčeno :-) Ten druhý způsob na rychlost byl bez problémů, jen se člověk trochu lekl toho zvuku z ničeho nic :-) Otevíralo se to až při vypnutí motoru klíčkem.

    Skla se mi špiní ale nic jsem zatím nezkoušel.....

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.08  15:57

    « Re: Re: Špinění oken

    oleowr1: sic auto z 2. ruky , ale záruka proti prorezivění se hodí - na Mondu před tímhle ,Mon 2001 jsem na záruku nechak vyměnit 3 dveře - cena by byla bývale min. 80tKč, což se hodilo - nejsem tak zručný co se týče oprav na autě a nepřináší mi to žádnou radost - takže raději svěřuji servisu a navíc ty dveře kvetly docela dost, jo a čelní sklo jsem jen loni dělal 2x, na Vysočině nějak moc těma štípanýma kamýnkama nešetří >:D , možná kdyby je trochu omleli, tak nebudou mít tak ostré hrany a pak by to tolik nebolelo, před dvěna možná 3 rokama tady byl problém, že použili silničáři nějakou jinou šarži kamínků a prořezávalo to gumy, šetření prokázalo., že vše je v normě, takže kdo měl havar. pojištění , tak uplatnil na pojistce -spoluúčast a kdo né tak si to lepil ze svého
    a dík za ten návod na aut. zamčení vozu
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.01.08  15:37

    « Re: Re: Špinění oken

    to superkutil: Ten plastový štítek je hezký, ale na mondeu by se mi určitě nelíbil, navíc by byl asi cílem nenechavců, kteří by ho z kapoty vytrhli i se šroubama. Skla mám pojištěná a na autě z druhé ruky záruku neřeším, po zimě malé šrámy zakápnu barvou, přebrousím a přeleštím, větší přetmelím, přebrousím, zabarvím a přeleštím.... Letos toho zatím moc není, akorát zadní nárazník budu muset svařit nebo zalepit a do toho se mi moc nechce.... Drobné opravy na autě, jsou to právé, čím si odpočinu od celodenního civění do monitoru. Nějak mě přestává bavit práce v IT, chybí mi ty staré dobré časy, kdy jsem rozbalil pár kartónů z Taiwanu, sešrouboval a za půl hodiny jsem do toho tlačil diskety s Win3.1....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.08  14:52

    « Re: Re: Špinění oken

    Je tu ještě jedno řešení. Používají ho v USA. Takový průhledný plastový štít chycený nad předním nárazníkem. Brání kamínkům letícím od auta před tebou aby narazily na přední sklo a posílá je nad střechu auta. ale naše legislativa by to asi nestrávila.

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.08  14:41

    « Re: Re: Špinění oken

    Taky jsem si všiml , že Ford začal šetřit, dřív bylo vyhřívané sklo součástí výbavy Ghia a výš, v novém Mondu za příplatek. Škoda takového doplňku.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.08  14:27

    « Re: Re: Špinění oken

    cja: Kapota dobrá, horší je přední okno. Odneslo to sklo i drátky pro ohřev skla. A co se týče kapoty, odpověděl jsi si sám. >:D Je to jedinné řešení. Ale pokud je to skutečně problém, mohli by jí dávat automaticky. Já jsem tu fólii lepil na mlhovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.01.08  14:20

    « Re: Zamykání

    Zamykání se koukám vyřešilo samo - zamyká se při rozjezdu, při zastavení se neodemkne - účelem je právě to, aby auto zůstalo zamčené při stání na křižovatce, kdy nenechaví chodci mají chuť občas něco sebrat ze sedadla. Nejsem si na 100% jist, ale zamyká se jen 1.poloha (jde otevřít zevnitř), takže při nehodě se z auta dostanou všichni kdo mají ruce a nohy (pokud se nezkříží dveře). Amatérští zachránci mohou vybít okénko a dveře otevřít zevnitř, hasiče s hydraulickými kleštěmi zámek na dveřích moc nezdrží. Daleko větší zážitek musí být spadnout s autem se všema oknama otevíranýma elektricky do rybníka, když vypadne elektrika...

    Prahu na otočku jsem včera zvládl bez ztráty bodů, tam za 3:50, zpátky za 4:15, ale to jsem tankoval (Shell za Prahou) a večeřel na Devíti křížích. Z Devíti křížů domů přes Fulnek za 2:10, průměr 106km. Jel jsem sice SDi-čkem, mondeem bych to rychleji nezajel, možná o 10minut, ale nemusel bych se trápit dnes v práci se zablokovanýma plotýnkama. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.08  14:17

    « Re: Re: Špinění oken

    Kutile a co kamínky na víku motoru, nemáš to otřískaný, tak jako já?, jednou za čas musím nechat víko olakovat, nebo by mi neuznali záruku na lak a prorezivění, jak to řešíš ty? Nějaký špinavý okna, čert je vem , ale kdyby dokázali v tunelu nastavit aerodynamiku tak , že by šutry lítaly jinak to by byla věc >:D Jo a nechytejte mě hned za slova - tu blánu z průhledné fólie už jsem taky řešil. K ničemu a za 1700,- mohla být i lepší lahev něčeho ostřejšího.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.08  13:28

    « Re: Re: Špinění oken

    Kdyby to vydrželo den, tak je to v pohodě, ale já každých 100km stavím u benzínky protože přes ně není vidět. ;-\ Ty otevřená okna jsou sice řešení, ale to snad raději ty okna otírat.

    Kdysi jsem se dostal do vzduchového tunelu kde se měří obtok vzduchu kolem auta a tam je jasně vidět kudy to na okna jde. Co se týče špinění zboku, tak při dobře udělaném tvaru boku a boční liště může být auto na úrovni kliky dveří čisté. A to co si dělá DR legraci s tím špiněním aut, tak se tomu opravdu dá konstrukcí zabránit. Nepsal jsem, že se MKII nešpiní, jen že se u MKIII špiní okna víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.08  13:07

    « Re: Ford mustang

    hm hezký , ale pro mě trochu z ruky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.08  12:37

    « Ford mustang

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 18.01.08  12:23

    « Re: Zamykání

    cja:
    Se mi ta Tebou použitá zkratka líbila, proto jsem se schizofrenně obměnil. Auto měnit nechci, neboj ( :-) ), jsem fakt spokojený, to radši zase změním identitu, až Tě zas něco fajnového napadne. :-)
    Jinak Krkovička mě většinou taky rozesměje, má boží fóry. Doufám, že malá Krkovička bude po něm... a maminka se z nich dvou pak zblázní... :-)

    superkutil:
    Mi se ty přední okna (i zadní) špiní taky víc než u předchozích aut, ale je mi to fuk.
    Myslím, že DR Ti to napsal skvěle... a když si ještě vezmeš k srdci Krkovičkovu radu ohledně otevření oken... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.01.08  11:12

    « Re: Špinění oken

    Copak okna, ale mě se v dešti špiní celé auto .... Asi to bude nějaká konstrukční vada.

    Boční okna u zrcátek se mi špiní samozřejmě taky (na všech autech), a to mám MK II, kde to podle kutila nedělalo. Možná i ty silnice a počasí budou mít v našich krajích nějakou vadnou konstrukci.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…