FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 04.02.08 14:09
« Re: V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
Cja: motor teď hodně točím a zlepšuje se to. Sice spotřeba hodně vyrostla (okolo 8mi), ale motor nad 3000ot je už lepší. Ale ty 4000ot je na něj už opravdu hodně a musím stát na podlaze.
Jinak je na moje.auto.cz nové Mondeo 1.8TDCI a údajně má s tímto motorem spotřebu 7,55litru. V tom případě je moje Mondeo s 7,25litry dost v pohodě. >:D -
cja 02.02.08 21:25
« Re: V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
Kutil: na problém se zátahem ve vyšších otáčkách je jediná pomoc - zkusit půjčit jinou 2,2 a subjektivně porovnat, musíš si taky uvědomit , že diesel nemá takovou výkonovou špičku jako benzín, alespoň pocitově , ale má jiné výhody - KM, pružné zrychlení
měl jsem půjčenou 2,2 od servisu jenom na porovnání byla to Ghia, takže už jenom podvozkově to bylo jiné , kola měka stejná, majitel toho vozu měl méně najeto než moje auto asi 70t km, jezdil hlavně na spotřebu do 6 l , auto podle mě bylo (subjektivně) líné, pomalá reakce na plyn, naklánělo se v zatáčce :-) , ve vyšších otáčkách to nejelo, zkrátka bylo jinak zajeté , mělo jiné mapy v řídící jednotce, zkrátka jsem hned cítil rozdíl, opakuji ale subjektivní - každý má pocit , že jeho auto jede lépe - možná až na tebe - zkus ten Jarov, pokud tě nepřesvědčí projetí se s jinou 2,2 a nebo to chipni a doufej , že to bude bez problémů, jak to má Lordmystic(mimochodem, ten nějak moc buduje a nemá asi čas přispět s postřehem jak funguje jeho auto ;-) ) -
superkutil 02.02.08 14:22
« Re: V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
cja: Spotřeba mě tak netrápí, to spíš ten zátah ve vyšších otáčkách, to řešit budu. Spotřeba je nepříjemná, ale zjistil jsem, že se dlouhodobě ustálila na 7,25litrů a pokud je podle papírů spotřeba ve městě 8,1litru, tak tím že jezdím hodně po městě, tak tomu moje spotřeba odpovídá. Prostě jsem asi očekával spotřebu 6,1 a tak mě to trochu zklamalo. Čekal jsem, že když jsem už tolik vrazil do auta, tak že ušetřím na naftě. A když jedu na spotřebu, tak to jde i za 5,5 litru. To u předchozího benzínu ať jsem se snažil jakkoliv, tak byla spotřeba pořád vysoká. Diesel prostě není do města, protože pokud je spotřeba takhle vysoká, nevyplatí se diesel a je lepší benzín, vyjde levněji a provozní náklady jsou nižší. :-) -
cja 02.02.08 13:52
« Re: V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
Kutile: já jezdím celou zimu s boxem -Thule North Cap - jen pro ponětí velikosti, a spotřebo mám mezi 6,5 - 7 l na 100 - neřeš to pořád, vždyť to nemá žádný význam, tu spotřebu ovlivňuje moc věcí, přestaň to sledovat a budeš v poho - nakonec v tom autě jezdíš ty takže ti z nádrže nikdo naftu nekrade, jsou to tvoje peníze , tak to neřeš, nepřepínej , ... >:D -
cja 02.02.08 12:35
« Re: Nove nebo jete?
Krkovička: jako obvykle :-) , měl jsi štěstí s těma autama, a asi si umíš i vybrat, protože toho Titanika co ho zoveš Olinou jsi koupil za hodně dobrý peníze, díval jsem se po něm v D na netu a tam byl za stejný peníze jako u nás, pro mě bylo útěchou, že se na autě udělala udržba - na záruku a na předchozího majitele asi za 90t , nové pneu a tažné jsem taky dostal v ceně, ale stále mi to vychází o trochu dráž, no nic no zatím auto kromě servisu běžného , stěračů a světýlka SPZ(RZ) nestálo nic - zimní pneu teda nepočítám a do nádrže zatím Ad Blue netankuju ani s Panenkou >:D -
"-- skrytý --" 01.02.08 16:29
« Re: Maximální rychlost
Taky jsem to cetl o te moci- Ford to pred ctrnacti dny hlasil obeznikem na vsechny servisni prodejny.
Zkousel jsem trochu nachcat do nadrze, ale asi jsem nedodrzel ten pomer (ale uplnek byl a panenku jsem drzel v ruce) takze jediny vysledek byl, ze na me vybehla obsluha cerpaci stanice.
Ani jsem nestacil oklepat pistoli.. -
pepek 01.02.08 13:16
« Re: Maximální rychlost
Hele polokutile, prozradím ti jedno velké tajemství přímo z vývojové laboratoře v Gothenburgu. Do nádrže musíš přilévat panenskou moč získanou za úplňku v poměru 1:10000. Pokud zachováš přesně tento poměr, tak dosáhneš a určitě i překročíš deklarovanou nejvyšší rychlost a zároveň tlaky na railu vzrostou o 0,005% a tím dosáhneš ty nejoptimálnější podmínky pro vstřik paliva.
-
superkutil 31.01.08 23:23
« V jakém režimu má TDCI nejmenší spotřebu?
Je lepší držet TDCI v nízkých otáčkách a vysokém zatížení nebo vyšší otáčky a menší zatížení? Zkoušel jsem s TDCI jezdit na spotřebu a držel ho v nízkých otáčkách, ale moc to nepomohlo. Pokud jedu po normální silnici 90-110km/h a nešlapu na to, tak mám spotřebu tak 6 litrů, pokud na to šlapu, tak 6,5 litru (to je velmi malý nárůst spotřeby na změnu průměrné rychlosti). Ale pokud to na dálnici rozjedu na víc jak 120km/h, tak spotřeba rychle roste. Co je tedy pro TDCI nejvhodnější?
Jo a nepište prosím, že když jedu z kopce! >:D -
"-- skrytý --" 31.01.08 19:01
« Nove nebo jete?
Pro uvahu o eknomoicke vyhodnosti v problematice nove vs jete jsem udelal prehled ojetin ktere jsem vlastnil.(Jedine NOVE auto jsem podedil po rodicich a je na prvnim miste :))
stav km pri koupi/stav km pri prodeji/kupni cena/prodejni cena
v zavorce jsou naklady na nadstandardni udrzbu, kterou by v pripade noveho auta kryla garance. Naklady na beznou udrzbu nezminuju.
Skoda 105 0/cca 150/tusim 65Kcs/venovano vrakovisti (opravy uz nespocitam..)
Honda Civic 1.6 ????/????+40/62/55 (opravy rzi cca 5k)
Renault 19 ????/????+45/61/42 (prkotinny ale casto cca za 15k)
Renault 19 185/212/46/20 (prkotiny ale casto cca za 15k)
Renault Megane 1.6 173/195/93/23-sel dvakrat pres strechu (loziska 3k, rele 1k)
Vectra B 1.8 110/154/125/110 (snimac otacek 2k)
Mondeo 1.8 104/156/270/250 (vlekle problemy s klimou 12k)
Mondeo 2.0 TDCi 94/158/280/250 (nic!)
Vovo S40 1.8 140/.../125/... (za 15tis zatim nic, jezdi s nim otec)
Mondeo 2.2 TDCi 98/...../440/....(trojkombinace 9k)
Tak bud jsem dobre vybiral nebo jsem mel stesti, protoze mi to vychazi celkem dobre, co myslite??
Pocinaje Meganem jsem si pro ojetiny jezdil do Nemecka. Pak jsem auto vzdy asi po roce prodal v Cechach, takze prispivam k devastaci ceskeho vozoveho parku srotem ze zapadu, za coz se vyrobcum aut omlouvam.
;-) -
superkutil 31.01.08 17:24
« Re: Servis
Jo, jo, na operativní leasing jsem také koukal, ale tím, že auto chci mít 8-10let, tak je pro mne pořízení auta na operativní leasing na 3 roky drahé. Minulé Mondeo jsem měl cca 6 let a měsíční náklady mimo benzín vycházely cca 6000,-Kč/měsic. Operativní leasing by byl dražší. Pro mě vychází jako nejvýhodnější auto 1-2roky staré a mít ho 5-6let. To se ještě nerozpadá. Ale třeba švára kupuje auta 8lrt stará a když něco upadne, tak to nahradí z vrakoviště. A jeho měsíční náklady jsou mnohem menší jak moje. >:D
Co se týče úroků, tak ceny např. nemovitostí a pozemků stoupají tak rychle, že i s úroky se vyplatí si půjčit.
Samozřejmě je nutné aby člověk byl schopen splácet půjčku. A mnoho lidí v ČR už mají půjčky tak vysoké, že nejsou schopni splácet ani ty úroky a jejich dluh roste. :no: -
oleowr1 31.01.08 16:11
« Re: Servis
superkutil: "žít na dluh" je možná moc široký pojem. Já bych nikdy nechtěl mít dluhy např. díky dovolené, domácím spotřebičům apod. Auto řeším tak, že si koupím takové, jaké si můžu dovolit. Na mondeo jsem si sice bral spotřebitelký úvěr na 2 roky, ale věděl jsem, že budu mít peníze a splatil jsme to do roka. Je spousta lidí, kteří si libují ve výhodách Home Creditů a pak se diví, když je navštíví exekutor. Dluh by podle mne měl být takový, abych ho byl schopen splácet a aby v okamžiku splacení poslední splátky byl předmět dluhu ještě použitelný. Pokud beru na dluh něco co mi vydělává, je na to určitě jiný pohled, vydělat to musí minuimálně na splátku dluhu + úroky + můj vlastní zisk. -
cja 31.01.08 15:33
« Re: Servis
DIM: to víš , že to tak jednoduché není , ale je to cesta a operativní leasingy vidím jako cestu k rychlejší obnově vozového parku, protože po 5 letech provozu co třeba jezdí Krkovička - tuším 60t km ročně, , tak se to auto musí nebo :-) může rozpadnout a to je i nákladově nesmysl -
DIM 31.01.08 14:00
« Re: Servis
Superkutile: jen jsi tak trochu zapomněl na to, že existuje něco jako úroky z (půjčených) peněz a ty splatit musíš, i když už auto nemáš. Takže vrátit auto z lesingu zase tak velké terno není ....... Operativní leasing je pravděpodobně nejlepším nástupcem pro 3-leté leasingy. -
superkutil 31.01.08 13:43
« Re: Servis
No, všichni s kterými se bavím tvrdí, že je lepší žít na dluh než spořit. A v dnešní době je to pravda. Než člověk naspoří, tak ta cena všeho tak stoupne, že mu jsou peníze stejně na nic. Lepší je si půjčit a hned koupit a tak se dá výborně vydělat. No a když není na splátky, tak ať si ty věci banka vezme.
Nevíte náhodou, kde se dá v Praze koupit aditivum VIF? Ptám se po benzínkách, ale neznají ho. -
cja 31.01.08 12:58
« Re: Servis
DIM: proto jsem bral auto rok max dva staré a připlácel prodlouženou záruku, teď po novu kdy leas na 5 let asi nové, abych předešel tomu co popisuješ a nebo půjdu do operativního leasu a nebo z něj nějaké auto vezmu - leasing za formu dluhu asi považovazt nelze(i když Krkovička má jiný pohled a neberu mu jej -záleží na úhlu pohledu a dalších podmínkách) a , auto není moje(nájem) ,tak nemám ani dluh, pokud bych nebyl schopen splácet tak to mám aspoň v nákladech a auto jim s celkem klidným srdcem předám ;-\ , sic bych to stejně odevzdal na F.Ú. -
oleowr1 31.01.08 08:32
« Re: Servis
cja, Krkovička: dluhy nemám rád (připravuju se na stavbu RD a hypotéce se nevyhnu). Ztráta hodnoty nového auta pro člověka, který nepodniká a je zaměstnancem firmy je myslím dostatečný argument proč ojeté auto. Nové jen v případě, kdybych chtěl něco malého. Paradoxně by mi zatím malé auto stačilo, naposled jsem tankoval na Silvestra a k dnešnímu dni, t.j.za měsíc, jsem ujel jenom 700km.
Chystám se na výměnu tyček stabilizátorů, asi to nechám udělat včetně zadních tlumičů a bude klid. Odskakování sice nepozoruju, ale klepání při přejezdu příčných nerovností mi už leze na nervy. -
RADEK1 31.01.08 08:20
« Re: Servis
Když už jste tady vzpoměli tu spotřebu. Včera jsem se vrátil z prodlouženého vikendu v alpách asi 560km od domova. Cestou tam 3 lidi na palubě a plný kufr . Průměrná rychlost 88km/h a spotřeba dle p.p. na mě úžasných 5.3 L/100. Zpět jsem jel sám téměř bez zátěže prům. rychlost 115km/h za 5.5 L/100. Vím že p.p. trochu kecá ale i tak slušný výsledek :-) Zítra jedu na servis tak se pochlubím s tím zamykáním >:D . -
cja 30.01.08 21:27
« Re: Servis
Krkovička: já si Titanic koupil právě pro radost, ale už jednoho mám, tak tě nepotěším,
jinak taky dlouho auto soukromě, dluhy taky nerad, ale už mě nebavilo odepisovat kilometry a ničit si auto pro firmu - i když svojí, náklady byly potřeba, tak jsem to řešil takto - má to jako vše své výhody i nevýhody - já protože nenajedu toliko km, tak mi vycházelo, že je lepší dát auto na firmu a nákladovat to takto, než dopisovat cesťáky a bát se aby nepřišla větší oprava, což u ojetin může být, to nové auto by byla nachystaná předváděčka, aby to tak nebolelo,šéf s tím najede 2t km a bude to o 30% jinde no a DPH taky na zemi nenajdeš
no a DPH bylo taky jedním z důvodů,nebyl jsem plátce(EU a FÚ dělají divy), proč auto na leasing, u soukromého auta ho zpět nedostaneš - takže jsem tak trochu pragmatik - ale za 25tis Eur by už jako nové být mohlo :-)
no a já bych radši kdyby ta zima už konečně přišla, vždyť žádná zatím nebyla, dřív jsem nazul běžky za domem a trď už i kvůli běžkám jezdím do velehor >:D -
"-- skrytý --" 30.01.08 18:31
« Re: Servis
cja: no ja taky doufam, ze mi to odskakovani zmizi. Husteni pneu si hlidam jako oko v hlave. K tem pneu-na prednich uz mam pulku vzorku v *, tak doufam, ze zima nebude trvat moc dlouho ;-\
Ty krivky vypadaji jako vlna s minimem pri 15Hz (prilnavost 50%)
na obe strany od minima se krivka zveda stejnomerne k hodnote 100% pri minimalni frekvenci a 90% pri maximalni frekvenci.
Vypovidaci schopnost asi stejna jako u tveho vystupu.
K tomu leasingu- nemam rad dluhy a leasing pro me jistou formu dluhu predstavuje. Auto si zasadne kupuju jako ojete a hotove se stropem okolo 25tis EUR. Vic za auto asi nikdy nedam. Nevim, jak to dopadne s Olinou, zacina me trochu *, ze z Mondea se stava tuctovka (och jak povrchni) ale kdyz premyslim racionalne, tak nemam duvod menit. Leda ze bych ji nekomu mohl prodat pro radost. -
cja 30.01.08 17:27
« Re: Servis
krkovička: to odskakování znám , tlumič to dokáže dost ovlivnit, proto i dříve odchází zadní sada, ale hodně a to mám vyzkoušeno ovlivňuje tlak v zadních gumách - samo záleží kolik vás v tom jede, ale pokud jezdíš sám, tak je to výrazně lepší - dodržuji hodnoty dané výrobcem a pro 16" kola teď v zimě a auto tak neposkakuje
ten diagram dostávám taky - mám ho i na barevném papíře ,ale ...Krivky maji tvar normalniho rozdeleni s minimem prilnavosti pri 15 Hz. - tomu moc nerozumím. Mám tam diagram kmitů, pokud se dostanu do červené zóny, tak je tlumič nefunkční, jsou tam i ty hodnoty v Hz, a je to též pro každé kolo zvlášť, zatím jsem se vždy tímto řídil a bylo to ku prospěchu mého pocitu z auta - dělal jsem tlumiče snad na každém svém autě krátce po koupi, už jsem měl i plošky na gumách a radši vyměním tlumiče, než zničit předčasně gumy, komfort.
Možná nadešel čas koupit vůz nový s bezvadnými tlumiči - akorát mě pořád trápí ten pokles hodnoty ... >:D I když při těch 5 letých leasingcích možná nebude jiná cesta, pač asi nebude takový oběh aut, uvidíme až doplatím leas co bude trh nabízet.
Ty teď něco po servisce najedeš a půjde do světa nebo projdeš ještě jednou servisem a teprve potom nebo už je vybráno a jen se čeká... -
"-- skrytý --" 30.01.08 16:31
« Re: Servis
DIM: Ford Rasino v Brne na Videnske, zatim nejlepsi ze ctyr autorizovanych servisu co jsem uz zkousel. PP ukazoval 5.4, ale do doby nez jsem jel zpatky (proti silnemu vetru) ukazoval 5.1 :-)
Ale je fakt, ze jsem moc nepredjizdel a na dalnici 140 tempomat
cja: Vymenim akorat ty zadni tlumice, akorat je nemeli skladem, tak az je privezou necham to vymenit.Jestli jsou jine oproti seriovym nevim, ale poptam se, az je budou menit. Je fakt, ze v zatackach mi na nerovnostech lehce odskakuje zadek, ale rikal jsem si, ze to je dlouhym previsem a tvrdsim nastavenim podvozku.
Vystup z mereni prilnavosti pri ruznych frekvencich pohybu podlozky jsem dostal v podobe grafu, pro kazde kolo zvlast.
Krivky maji tvar normalniho rozdeleni s minimem prilnavosti pri 15 Hz. Myslim, ze se tomu da i verit.. -
"-- skrytý --" 30.01.08 10:14
« Servis
Tak mam za sebou 140tkm servis. Vymena oleje, filtru (vcetne palivoveho), zarovicky v palubovce a osvetleni SPZ, steracu, doliti kapaliny ostikovacu:), sakumprask za 8820 Kc
Na me prani mi zmerili tlumice (80% predni, 50%zadni) a doproucili vymenu pouze zadnich.
Umyli mi auto a zlomili antenu, kterou posleze zdarma vymenili..
Toz tak
Jinak cestu Viden-Ostrava-Viden jsem absolvoval se spotrebou 5.96 l/100km, coz me mile prekvapilo. Myslim, ze za to muze nejen palivo OMV ale i stavebni prace na trase Viden-Gaweinstal k ceskym hranicim, kde je skoro celou cestu omezena rychlost na 70km/h a neda se jet jinak nez v kolone aut bez predjizdeni.
-
cja 29.01.08 09:49
« Re: Zamykání.
To kutil: možná jsem to špatně napsal - lze jen nastavit, buď po stisku tlačítka odemykání na klíčku - otevřeno vše ,tzn. 5 dveří a nebo lze přeprogramovat na přední dveře a kufr(včetně), takže zadní dveře zůstanou zamčeny a až po druhém stisku tlačítka odemykání se otevřou --- takže tě nepotěším, protože to ten tvůj problém neřeší , omlouvám se -
cja 26.01.08 09:58
« Re: Zamykání.
Krkovička: doufám, že nebudeš zklamán a zeptej se , když už tam budeš jestli je ten tlumič standard nebo něco poladěnýho, dík za odpověď - jo a díval jsem se do manuálu, to zamykání dveří doporučují , pokud chceš aby jsi měl při jízdě zamčený kufr, tuším str 58 - 63, nic o otevírání vzhledem k bezpečnosti jsem v sekci o zamykání auta nenašel, takže pokud jezdíš ve městě a máš obavu o posádku, případně věci, tak ti nezbývá než zamčít a tady je na místě ta automatika zamykání, ještě lze na klíčku nastavit, aby se ti při jednom stisku tlačítka odemykání otevřely jenom dveře řidiče a spolujezdce + kufr, takže zadní dveře zůstanou zamčeny - pokud by někdo toužil po tomto návodu rád z manuálu to programování opíši a dám sem - musí být pouze dálkový centrál - ale mám pocit , že Mondo ho mělo v základu :-) -
g_m 25.01.08 20:21
« Re: Zamykání.
RADEK1: Super!
Dong1:
Tak i Radek už se zamyká, tak ještě Ty. :-) Mám tu ted' manželku, tak píšu, co říká, že dělala, když se jí to povedlo:
(Předpokládám, že jsi zavřený v autě, vše vypnuto, ...)
Takže z 0 do 2, počkat na zhasnutí kontrolek, pak 3x po sobě plynule (asi vteřinu pauza mezi každým sáhnutím na kličku) zamknout a odemknout.
Pak hned do polohy 0, totéž plynulé trojzamknutí v poloze 0, žádný spěch, počkat tak 2 vteřiny, než po posledním uzamčení půjdeš do polohy 2, ozve se krátký temný tón, po něm tak za vteřinku zamknout a odemknout (jednou), ozve se delší tón a hned do polohy 0 - krátký tón, konec. Vytáhnout klíček.
Určitě to musí jít, zkoušej, pokud to chceš. A kdyby to fakt nešlo, nerozpakuj se říct manželce, klidně se odkaž na mě. :-)
Pak určitě napiš. -
RADEK1 25.01.08 20:02
« Re: Zamykání.
přátelé už jsem u Vás v klubu samozamykačů >:D >:D můj problém byl ,že jsem nějak přeskočil perfektní popis olewr1 a chytil až diskuzi. Šel jsem na starší stránky a tam návod našel. Vytiskl a na 2 pokus zrealizoval :-) :-) . Je to funkční . příští týden zajedu na servis a jen tak mimochodem nechám servisního technika projet v autě o kterém mi tvrdil, že to nejde ;-) . Jinak je to solidní chlapík. Takže nic ve zlém :-! . -
Dong1 25.01.08 15:09
« Re: Zamykání.
G.M.: Dong to dnes zkusil 2x, ale porad nic :-( (jediny pipnuti, co to vyda je upozorneni na namrazu :-) )
...asi k tomu budu muset taky pustit manzelku...nebo az nekdo komu to funguje pojedete okolo, tak mi to nastavit :-)
Postupoval jsem podle navodu: rucka zatazena, radio off, ventilator off, vyradit. Klic do polohy 2, pockat, 3x zamknout odemknout, poloha 0, 3x to same, poloha 2...a nic. Asi mam natvrdle auto :-) -
g_m 25.01.08 14:24
« Re: Zamykání.
Krkovicka:
Si děláš kozy... fakt jsi moderátor? Leoši, přiznej se, jsi to Ty? :-)
Stejnak Ti to nevěřím. :-) Si zase děláš pr.del.
Btw. jaká je teda ta hlavní cena...?
cja:
Já vím, žes mi to psal, jak jsi programoval, ale já na to tehdy zapomněl.
Ale hlavně, že už to šlape. Ale stejně dík.
Jsem zvědavý, co Radek a Dong, jestli se i jim zadařilo.
P. S.:
Žena teda dostala na řetěz pár oček navíc, ovšem nejslabší článek řetězu (podle ní) jsem doma beztak já. :-) -
cja 25.01.08 11:23
« Re: Zamykání.
To krkovička: ještě k tomu visení v pásech, kamarád testoval s nějakým pilotem Land Rover Disco no a co čert nechtěl hodili ho na střechu - na letišti, takže nikoho neohrozili , pouze svojí peněženku, ale naštěstí oba připoutaní, nikomu se nic nestalo, ale po tom co viseli hlavou dolu a odemkli si pásy, tak kámoš nějak padl na hlavu a byla z toho neschopnost asi 14 dní ... >:D , holt padal z větší výšky,... proto jezdím radši v osobáku >:D -
oleowr1 25.01.08 11:22
« Re: Zamykání.
to DIM: podsvětlení tachometru je 4x 3W žárovička, pro výměnu musíš vymontovat přístrojovku. Když jsem vloni laboroval s vadnou přístrojovkou, měl jsem ji celou venku nejmíň 10x, výměna je práce max. na 20min. Žárovka stojí asi 15Kč.
Dělám to i bez odpojování přepínače rádia, chce to jen dlouhý křížový magnetický šroubovák a šikovné prsty při montáži zpět.
[odkaz] -
cja 25.01.08 11:08
« Re: Samozamykání
G.M.: psal jsem ti že polohu I vynechávám, a to pípnutí zní jak bučení - je to hodně hluboké - možná Cdur :-) , ale jinak gratuluji ... tvojí manželce >:D - mohl bys povolit řetěz ...
trojblik blinkru by měl být ve výbavě od faceliftu(opičili se po MB, ale funkce je to dobrá a užitečná a na rozdíl od Oplu velmi snadno použitelná)
krkovička: boční okýnko u Monda jde velmi snadno - stačí rozumně velký kámen a větší rána , a není ani nic slyšet - ne že bych měl takovou zkušenost jako tvůj otec(hlavně , že to dopadlo dobře) , ale po tom co mi auto tímto otevřeli ve 14h před MŠ a přivolaní četníci nic nezjistili, nešli po rádiu ale po mé hloupě položené dokladovce(od té doby folie na všec oknech - což mě napadá, že to rozbití v mém případě by trvalo o chvíli déle, ale mě by nešlo o to , aby to nikdo neviděl a neslyšel - při nehodě), četníci pravili, že otevřít okno kamenem je velmi rychlé a účinné :-) ... pro mě tehdá bohužel, navíc v návodu to zamčení ručně doporučují - myslí ,že jsem to tam četl, ale raději to až půjdu do auta nastuduji
pro martin.z: k té zkušenosti s tím retardérem co má Impaler, před 2 dny jsem přehlídl v noci na přechodu retardér , čekal jsem kovový práh a on byl ten stavěný z kostek - dělá se to teď jako nástupní můstek s nájezdy - jenže já si myslel, že je namalovaný na asfaltě, jak je to u nás(bylo to jiné město a neznal jsem to tam) - hloupý předpoklad byla tam 30 já to najel i s rodinou 40km/h , normálně před prahem vždy zastavím - ten bodykyt ST něco stojí a nemusím ..., no auto se hodně nadlehčilo a při přejezdu jsem si lízl předkem a čekal, kdy bouchne i zadek a .. nic, mít špatný tlumiče, tak auto začalo kmitat a rozmlátil bych předek i zadek , takhle jsem měl akorát, naštěstí jenom odrhlou barvu ze spodku př. nárazníku, což není vidět a při parkování se občas může stát- jinak dětem se to moc líbilo a chtěly ještě, ale nejsem takovej masochista, takže tlumiče ... a samozřejmě byla to hlavně moje pitomost -
"-- skrytý --" 25.01.08 10:38
« Re: Zamykání.
Hosi, bacha na to zamykani. Muj otec sel v lete pres strechu, zustal viset v pasech a kdyz vypinal motor tak omylem zamknul auto. Hned u nej byli okolojdouci houbari a kdyz nemohli otevrit dvere, tak zacali kopat do okynek, ale nevykopli. Otec byl nastesti nezraneny a pri vedomi, takze nakonec si otevrel sam, ale varianta bezvedomi+ pripadny ohen by mohla dopadnout spatne..
DIM: me nesviti leve okynko PP. Asi to bude ta zarovicka. Je pro Fordi mechaniky slozite ji vymenit? V pondeli jedu na servis a nerad bych, aby mi rozmontovali pulku palubni desky, bo jim moc neverim. -
oleowr1 25.01.08 08:46
« Re: Samozamykání
G.M.: To je super! Mně se to povedlo napoprvé a nějak jsem nad tím moc nepřemýšlel, pak jsem to ještě nastavoval kamarádovi a taky bez problému, asi jsem se přesně držel návodu - náhodou!!! Ženské jsou asi pečlivější a tak je u nich záruka, že pokud věci technicky nerozumí a dostanou přesný návod tak to udělat zvládnou.
Donq1: návod na servisní PP mám taky, ale nemám PP, takže nemám kde vyzkoušet.
Zajímalo by mně, jestli jde na Mondeu aktivovat 3-4 bliknutí pokud se páčka blinkru posune jen na krátko do polohy, kdy sepne kontakt? Na služební fabii to mám a při objíždění chodců, cyklistů, výjezdu z kruháče je to perfektní. -
impaler 24.01.08 23:24
« Re: Samozamykání
Výborně, gratuluji. Původně jsem sem šel psát, že už mě strhla davová psychóza a dám si taky pokus, i když to nechcu. Tak ještě uvidím. Tady v Bruselu byla historka, jak borca atakoval baraba v podstatě hned, jak si do auta vlezl. Od té doby zamykám automaticky ručně, jak zavřu dveře. Ne že by to něco řešilo, když bude mít v ruce kvér, jako ten z té historky. Dopadlo to prý relativně dobře, chtěl jenom prachy.
Jinak moc nechápu stížnosti martina.z na to vlnění auta na hrbolech, ale je fakt, že nemám srovnání s jiným. Každopádně se svým jsem spokojený, i když po cestě z práce mám jeden práh jak prase (vada cesty, ne retardér), kde se jezdí v hustém štrůdlu tak 60 a rána to dost je. -
g_m 24.01.08 21:04
« Re: Samozamykání
Pánové hlásím úspěěěch!!! Jooo!!! Zamykáme automaticky!!!
Ovšem já jsem to opět nesvedl, nastavila mi to žena po jednom přečtení oleowrova návodu.
(Já vím, masakr... ode dneška budu ženě do ruky vkládati kromě vařečky a penisu asi i další věci...)
Fakt je to tak. Byl jsem asi moc zbrklý.
Dong1, RADEK1:
Chlapi nezoufejte, určitě se zadaří, napíšu, za jakých podmínek to (moje skvělá) žena udělala:
dodržte oleowrův návod přesně, ale klíček z polohy 2 dávejte jen do polohy 0 po těch trojnásobných zamknutích a odemknutích, nedávejte polohu 1.
Dále: vypnutý motor, zařazen neutrál, ruční brzda zabržděna, vypnuté rádio i ventilace, zavřené všechny dveře i okna.
Pak - celá operace trvá asi 20 - 30 sekund, ale dejte tak třívteřinovou pauzu po otočení klíčku do polohy 2 (asi tak do zhasnutí kontrolky airbagu), než zase budete zamykat páčkou.
Podle mě (po asi deseti neúspěšných pokusech, takže vcelku reprezentativní vzorek... :-) ) pokud to nejde, je problém jen v rychlosti provádění těch kroků.
To pípnutí je takové krátké, tišší a má poměrně nízký tón. Něco jako "pýýýp" ze zobáku nemocného a přidušeného kuřete.:-)
Pokud by Vám to nastavit nešlo, dejte to schválně nastavit manželce, uvidíte!
OLEOWR1: Tobě patří chlape můj obrovský dík!!! JEŠTĚ JEDNOU DĚKUJU!!! -
RADEK1 24.01.08 20:09
« Re: Samozamykání
Tak jsem to právě zkoušel a buď je natvrdlé auto nebo já. 8-s . stručný popis co jsem udělal: sednu do auta zasunu a otočím klíček do polohy 2 (rozsvítí se kontrolky, rádio začne hrát, roztočí se ventilátory) Já vše vypínám. Vysunu klíč ze zapalování zatáhnu ruční brzdu . Potom opět zasunu a otočím do polohy 2 opět na rozsvícení všech kontrolek. Zase blbě? :-( -
Dong1 24.01.08 12:28
« Re: Samozamykání
G.M.: No diky, ale radsi bych byl v klubu zamcenych :-)
btw: Me by stacil jenom kufr neco jako u Ochcavky, pokud ridic neotevre dvere, tak nejde kufr po nastartovani otevrit.
oleowr1: Nekde mam navod na zpristupneni servisniho menu PP. Ale je to ze stejneho zdroje jako to zamykani a pasy, tak nevim jestli to uz nemas. (a samozrejme si nepamatuju, co vsechno to umi :-) ) -
oleowr1 24.01.08 11:17
« Re: Samozamykání
to cja: pravda, ne vše musí přes PC, taky přesně nemám jasno s tím, jak se který kablík jmenuje.
Chce to jen znát ten správný postup jak a čím se dá něco nastavit. U nového auta je to fuk, ale po záruce, i kdybych jezdil výhradně do autorizovaného servisu by nebylo špatné mít možnost si např. zkontrolovat chybové hlášky.
Např. při anabázi s přístrojovkou mi vyměnili plovák v nádrži, podle mně byl ten starý dobrý, ukazoval bez problémů, nemám PP, takže nijak nemohl ovlivňovat výpočet spotřeby. Nechal jsem ho za nemalý peníz ze zoufalství vyměnit, tehdy bych přistoupil skoro na cokoli aby mi auto jezdilo bez problémů... Nový plovák akorát rozsvítí "hladové oko" při větším množstcí nafty v nádrži, řekl bych tak o 3 litry, možná je to jen otázka kalibrace. -
g_m 24.01.08 11:13
« Re: Samozamykání
oleowr1:
Ještě mě ted' napadlo - možná je spíš chyba ve mě, protože kdybych měl neaktivní zápis dat do ŘJ, jak píšeš, že můžu mít, tak by se jim ve Fordu nepodařilo mi zpátky naprogramovat globální otevírání/zavírání všech oken pomocí DO (+ jednodotykové zavírání/otevírání všech oken spínačem z místa řidiče), které se rozhodilo při odpojení baterie, kterou sundávali kvůli té dřívější výměně čidla pro sepnutí světel zpětného chodu, který se mi tehdy pokazil.
Si teda myslím, že když to během chvilky na dílně úspěšně nastavili, tak to taky programovali pomocí nějakého postupu...
A když programuju já, tak to nejde --> asi to dělám blbě. -
cja 24.01.08 11:11
« Re: Samozamykání
Oleowr1: akorát bych se trochu zastal autor, servisů co se týče těch SW - jednak za každé školení mechanika s certifikátem od Forda se dost platí , další věc je , že SW a návody taktéž nejsou zdarma , no a spec nářadí bez kterého to nejde ti taky nikdo nekoupí, ale tím jenom drobná obhajoba - cena za servisní hodinu a náhr. díly se mi taky při faktuře nelíbí
Jenom takový špek - VW Touareg(nebo jak se to píše) V10 TDI - přípravek na vyndání motoru - musí se dávat pod úhlem a pootočit stojí 2mega, kolikrát se ten motor vyndává a kolik těch aut tady jezdí ... -
-
cja 24.01.08 11:04
« Re: Samozamykání
oleowr1: Souhlasím s tebou, když se v Transitu rozsvítila kontrolka servisního intervalu a do výměny oleje zbývaly 4t km, tak mechanik to vypnul tak, že šlapal na spojku a brzdu zároveň a zapínal a vypínal klíček , tak nějak to bylo, takže né vše musí jít přes PC - WDS ? nebo jak se ta jejich krabička jmenuje. -
oleowr1 24.01.08 10:52
« Re: Samozamykání
to G.M.: nějak nemám čas psát, můžeš být klidný, pokusama sis určitě nic nerozbil, asi se Ti neaktivuje zápis dat do ŘJ, možná se to dá přes WDS vypnout/zapnout, ale to Ti pravděpodobně v servisu neřeknou....
Autorizované servisy ve spolupráci s výrobci si např. vynucují výměnu oleje jen u nich, protože malý servis nemá na to, aby na všechny verze aut kupoval SW a upgrade, potom neumí zrušit kontrolku servisních intervalů. Naštěstí existují podobné kódy, jsou ale složitější než samozamykání: otáčí se klíčkem zapalování, zapíná vyhřívání skla, přepíná světla a blinkry...
V podstatě jsou téměř všechny spínače a přepínače propojeny přes ŘJ k nějakému funkčnímu bloku. Při troše fantazie si lze představit, že např. tlačítko ohřevu skla je šipka nahoru, zamknutí/odemknutí je pgup/pgdown, zapalování je enter, nulovací tlačítko tachometru je tabelátor atd. k pomyslné klávesnici ŘJ. -
g_m 24.01.08 10:09
« Re: Samozamykání
cja:
Díkes, dneska to opět zkusím, večer dám vědět.
Dong1:
Díky a vítej v klubu odemčených! :-)
Ty polohy v zapalování jsem tedy měl dobře i podle Tebe i podle cja, jen mě včera trochu zmátlo, že jsou vlastně označeny polohy celkem 3 na tom zapalování. Ale dělal jsem to dobře. Zkusím ještě dneska znovu.
Oleowr1 furt nepíše... :-) -
cja 24.01.08 08:43
« Re: Samozamykání
G.M.: s tou Ghiou to bylo hezčí, ale dlouhy...
co se týká toho návodu od Oleowr1, porvé jsem dost otálel a nic se nedělo - potom jsem si vzpomněl ,že když jsem u Monda 95 programoval dálku, tak to vždy muselo být do určitého časového úseku - jednotlivé kroky - u toho auta byl plovoucí kód a stačilo projet v Brně pod trolejí , kde bylo silnější el. pole a už dálka nešla - to byla vždy halda legrace , když jsem zjistil, že bylo auto půl dne otevřené.... ale zpět k tomu programování, polohu 0 jsem vždy bral jako zasunutí klíče(odemčený zámek volantu)polohu I jako pootočení klíčku se slyšitelným cvaknutím a polohu II - rozsvícené kontrolky před započetím činnosti startéru , takže poloha 3 jak píšeš tu neznám a ptal jsem se doma , tak taky né >:D , ale vážně polohou 3 v tvém chápání bych já chápal II od Oleowr1, využíval jsem polohy klíčku 0 a II,... a proto se možná zamykám - jo a funguje to aut. zamykání i na zpátečku, když couvám pomalu, tak se to nezamkne , ale když spěchám při výjezdu z řady , tak to cvakne
PS: dveře jsem měl zavřeny ruční brzdu nezataženou, zařazena 1, rádio vypnuté, větrák taky, ... stěrače stírají ..., dveře jsem otevíral po každém pokusu , pač v garáži někdo furt otravoval ... -
g_m 23.01.08 23:05
« Re: Samozamykání
cja:
Tak aspoň Ty máš dobrou náladu, taky bych se smál, kdyby se mi auto samo zamykalo, jsi prostě za vodou, no. :-)
Já když ted' zpětně analyzuju své dnešní programování (a sbírám sílu na zítřejší, rychlejší :-) ), tak si tak říkám, jestli uvažuju dobře v těch polohách klíčku v zapalování - poloha 1 je první pootočení, dobře znatelné, poloha 2 je rozsvícení kontrolek a poloha 3 znamená už otáčení startéru. (?)
Dělal's to tak taky?
Nebo je poloha 3 toho klíčku teprve rozsvícení kontrolek? Tím pádem by poloha 1 byla jen zasunutí (myslím zasunutí klíče do zapalování. Fuj, jak Tě to mohlo napadnout >:D ). Sice si to nemyslím, ale hledám důvody všude, Tys to absolvoval úspěšně, tak zkus něco napsat.
Předem dík.
P. S.: Ted' mě na chvilku omluv, musím do postele s infarktem... -
cja 23.01.08 22:41
« Re: Tlumice a brzdy
krkovička: dělali se ve 100t km, předchozí majitel byl gen. ředitel jedné pražské firmy -každý rok nový Mondo a to auto jezdilo jen po autobahnu, hlavně Deutsch a Belgie, ale vše jezděno na 18" kolech - teda 1 zima a 1 léto :-), já to bral jako 11 měsíční auto od uvedení do provozu,
k druhe otázce - nevím to jistě ,ostatně jako i ostatní věci , ale vzhledem k tomu, že je ten podvozek o něco odladěn, tak bych čekal , že tam budou tlumiče s jinou charakteristikou, ale jistě to nevím , auto bylo přistaveno a tlumiče byly vyměněny - navíc já to neplatil. to bylo v rámci ceny, včetně setrváku a spojky a včetně vstřiků a včetně servisní prohlídky, př. brzd ... zkrátka reciproce, ale pokud by jsi chtěl není problém zjistit,
nic netlouklo, pouze se auto více třáslo a déle trvalo než se to ustálilo, ale já s tím před výměnou moc nejezdil, takže to ve mě takovou stopu nenechalo a hlavně jsem přesedal z jiného Monda, které se chovalo jak popisuje Martin.Z, ale vím , že i Titnanic se houpal a potom jsem byl ze začátku trochu vyděšen tou tvrdostí - z 16 na 18 a ještě nový tlumiče, vyděšen jsem byl jen do první zatáčky , pak vše OK
kotouče na předku jsou jiné, ale to je dáno motorem(oproti mému předchozímu 2,0i) - aspoň mi to tvrdil serv. technik , ale jistě to též nevím , pač jsem to nezkoumal dle čísla VIN - což je nejbezpečnější způsob nákupu náhradních dílů - drahá vlastní zkušenost
Ono to sice zpočátku vypadalo jako drahá koupě, ale po tom co jsme se domluvili co vše je třeba na autě , aby to bylo k obrazu mému , udělat, což bylo celkem dost věcí , tak se mi to zdálo OK a spoustou věcí jsem se ani nezabýval.
To Martin.Z: máme tady u nás stolici Sachs na měření charakteristiky tlumičů, jezdím tam asi 10 let, tlumiče jsem u nich neměnil, takže neměli důvod něco doporučovat a zatím diagnostikovali z testu i vyteklé tlumiče - nefunkční :-) , ty testy s těma přenosnýma senzorama neberu vůbec vážně - ta stolice u nás je zabudovaná jako samostatné servisní stání a mají to v podlaze jak na STK ty nájezdové válce.
oleowr1: o plotýnkách taky něco málo vím ... :*)
T.G.alias G.M.: zase jsi mě v dobrém pobavil:-) nezbývá než použít poučku - opakování je matkou moudrosti a co nejde silou, tak jde kladivem, :-) :-) Zkus to stihnout v kratším časovém interval, mě to taky 2x nešlo a na potřetí to na mě zabučelo a pak už to šlo,
Uff to jsem se rozepsal. -
g_m 23.01.08 22:20
« Re: Samozamykání
DR:
Dík, ale na tvrdý reset jsem byl zralý já po těch šesti pokusech, věř mi...
Zkusil jsem dokonce i zavřít a otevřít dveře :-) a nic.
Při těch mých pokusech se ani jednou neozvalo pípnutí, - a přitom mělo -, postup jsem dodržel přesně, ostatní napsali (dodatečně díky za jejich reakce), že se jim dle toho návodu zadařilo. Tak budu čekat na závadu alternátoru no. :-)
Takže můj závěr - všichni, co Vám to funguje - jste normální haluzáři >:D a nebo máte divné auta >:D příp. kombinace obého >:D . (To bylo ze srandy, sorry.)
Ne, vážně - se.ru na to, fakt jsem to auto málem i prosil - a nic, už se před ním ponižovat nebudu, ztratilo by respekt a příště mě třeba rozverně flákne airbagem po hubě nebo mě oběsí na bezpečnostním pásu...
Jen teda doufám, (halóóó, oleowre1, prosím, odpověz! {díky}), že jsem si tím programováním nic nerozje.bal.
(Oleowrovi1 předem díky za uklidnění, že jsem si {vlastním neumětelstvím? :-) } nenastavil autodestrukci vozu...)
s tema trema autama co sem ocituju si delas *, ne?
Vectra B 1.8 110/154/125/110 (snimac otacek 2k)
Mondeo 1.8 104/156/270/250 (vlekle problemy s klimou 12k)
Mondeo 2.0 TDCi 94/158/280/250 (nic!)
Jak dlouho jsi je mel? Tyden? A jeste jsi je koupil od znameho kterej ti je pak vzal zpet?
Mluvim ted o nakupni a prodejni cene, dyt to auto ma takovejhle pokles ceny uz jen ten samej den cos ho koupil tim ze pribyl majitel v TP..