FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.02.08  12:22

    « 3 a 4 dvere

    Zdravim nemate nekdo zkusenost? Z niceho nic mi prestalo funovat odemykani a zamykani zadnich dveri dalkacem. musim je zavirat rucne. Nesetkal jste se s tim nekdo? popripade nejake reseni? Jen jsme si zkusl zavolat do forda a tam mi reklai ze to muze byt motorek a ze 1 stoji 4500,- coz mi prijde jako ulet davat 9000 za to ze se mi zacnou zase zamykat vere dalkacem :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 12.02.08  18:01

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    hope:
    co se tyce razeni bych taky nemenil. Vlastne nechapu co tam ta spojka a klacek jeste dela a je to jedina vec v ktery se od vynalezu auta snad nic nezmenilo, krom toho ze kdysi byla radicka metr dlouha a mozna byla drevena :-)
    Slapat furt nejaky slapky a klacek honit neustale tam a zpatky mi uz nejak nedava smysl, to muzu radsi za jizdy honit neco jinyho.. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.08  09:56

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    Martin.z: dobře že jsi nehledal průběhy momentu. Ty ti totiž nic neřeknou o tom, jestli při "běžné" jízdě ve 30km/h máš zařazenou ještě 2, nebo už řadíš 3.
    Nepoznáš, jestli pocitově optimální jízda rychlostí 50km/h je přesně na rozhraní 3 a 4 rychlosti, takže každé menší zpomalení po městě řadíš za 3, aby jsi následně řadil 4.

    Ale na druhou stranu jsem si zvykl, řazení ani nevnímám a určitě bych neměnil. Ale pražského taxikáře bych v tom dělat nechtěl.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 12.02.08  09:36

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    krkovicka & martin.z:
    automat je do města vždycky bezpochcby výhodnější, pomůže si "prokluzem" hydrodynamické spojky, takže není tak choulostivý na průběh výkonu a točivého momentu. Jen se za ty "prokluzy" zaplatí o něco větší spotřebou.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 12.02.08  09:31

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    asi by bylo ideální spojit ty motory s automatem a potom porovnat, ale abych se zastal (i když to nepotřebuje) martin.z , tak ve 2,0 TDCI, s kterým jsem měl tu čest, s manuálem, jsem nedostatek KM ve městě nepociťoval, na dálnici při vyšší rychlosti už tam rozdíl byl - jedna věc jsou čísla na papíře a druhá skutečnost v reále,
    sice je mi 2,2 příjemná , ale v současném provozu si dovedu představit jak 2,0 tak 1,8 TDCI, a další auto asi bude menší motor - jasně, že nadbytek výkonu je věc příjemná, ale při současných přesunech po našich silnicích, mám pocit frustrace
    Mondeo 1,8 TDCI bude asi můj favorit při výběru dalšího vozu ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 12.02.08  08:37

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    Ja bych to uzavrel s tim ze "malo" je celkem relativni pojem a ja nic takoveho nepocituju. Dokonce to nepocituju do te miry ze se mi nechce nekde na netu shanet prubehy vykonu a momentu obou motoru a porovnavat je aby to nabylo trochu vecnosti..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.08  20:57

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    martin.z: prekrucujes.. Nikdo netvrdi, ze kratke zprevodovani=malo vykonu v nizkych otackach.

    Spravny formulace (kterou bychom to mohli uzavrit) zni: Malo vykonu v nizkych otackych+kratke zprevodovani prvnich tri rychlostnich stupnu v kombinaci s obtizne ovladatelnou spojkou dela z jizdy s 2.0TDCi po meste utrpeni..
    Automat vyse uvedene nectnosti (vyjma maleho vykonu v nizkych otackach) nema a proto je i jizda s stejne pohodova jako radio Impuls.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 11.02.08  20:26

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    hope:
    co to je zprevodovani?? Ja myslel ze to funguje nejak jako v tramvaji, proste slapnu na plyn a jede to..
    A to ze ma tdci, prvni 3 rychlosti kratke, znamena ze ma na nich tim padem malo vykonu v nizkych otackach?? Hm, ja se s nikym nehadam, mozna se u 2,2 tdci nemusi tak casto radit, psal jsem doslova ze jsem v tom nikdy nejel a o mem automatu bych si troufnul tvrdit ze ma stejne zprevodovani jako 5 st.manual, kvrdlat sice nemusim ale malo vykonu nepocituju, tot vse. At si poridi treba 8 valec HEMI jestli mu je 2.0 tdci malo..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.08  16:38

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    Krkovička upozorňuje na zpřevodování, o kterém martin.z nejspíše moc neví, protože má 5 rychlostí a ještě se mu sami přepínají. Mondeo TDCi má rychlosti 1, 2 a asi i 3 hodně krátké což pro městský provoz (hodně rozjezdů) není nejpříjemnější. Ještě k tomu je zvláštně seřízená spojka, o které servisy rádi tvrdí, že nejde seřídit, takže první rozjezdy končí chcípnutím motoru.
    Ale dá se na to zvyknout.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 11.02.08  15:13

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    Krkovicka: no tak ja nechci nikomu vestit, ale myslim ze je lepsi s tim pocitat, ze se to vysere, protoze se nemuzes zklamat..JInak ja koupil auto ktere melo realne najeto v nemecku 120 kkm a ve 130 uz sem zaznamenal zmeneny zvuk a nasledne diagnostikou problem na jednom valci. Sice vstriky jako takove byly parametricky vsechny ok ale podle me jeden treba hur prasi nebo neco.
    Co se tyce vykonu X momentu tak jsem taky psal ze vykon je mj. dan momentem a podle me to co me tlaci do sedacky pri zrychleni je moment. Takovej exemplarni pripad auta na tohle byla fabie 1,4 16v 74kw. To auto melo na svoji vahu a velikost relativne slusnej vykon, ale byla to mrdka lina, ktera na semaforu do kopce se zapnutou klimou se rozjela jen kdyz si ji roztlacil.
    A kdyz se clovek podiva jakej to auto melo kroutak a v kolika otackach, tak to bylo jasny proc. Clovek se totiz rozjizdi s otackama kolem 2.000 a kdyz by se pravidelne rozjizdel na 4.000 ot/min tak by sla spojka asi brzy do haje.
    Takze me osobne je vykon aut celkem jedno, dulezitej je pro me kroutak, protoze rychle jezdit nepotrebuju a hlavne chci tah v dostupnejch otackach.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.08  14:18

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    martin.z: Znam Mondea v Rakousku, ktera maji pres 200tis stale s originalnimi vstriky. Na mych autech jsem vstriky zatim taky nemenil protoze ceskou naftu netankuju, tudiz mi vychazi, ze interval vymeny vstrikovacu bude tim kratsi, cim vic auto jezdi na ceskou naftu. Pokud je auto z DE a nema nalitano 200tis, tak bych to s tema vstrikama pri 100tis nevidel tak blede.

    K vykonu v nizsich otackach- nechci tu znovu rozebirat problematiku vykonu/krouticiho momentu/momentu na kolech/prevodovce/klikove hrideli, ale vykon v nizkych (nebo jakychkoli) otackach je celkem presne definovana velicina. Stejne tak jsem mohl napsat "kroutici moment v nizkych otackach", protoze obe veliciny jsou v primo umernem vztahu.

    Mas automat, takze to otravne kvedlani s saltrpakou ti odpada.
    Ver, ze u 2.0 si ho uzijes mnohem vic nez u 2.2TDCi, obzvlaste pak pokud presednes do 2.2 EURO4.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.08  12:43

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    Kdybych chtěl utratit nějakých 350 klacků za Ford, tak bych si čas na tohle fórum určitě udělal. Třeba proto, že by mě zajímalo:
    - kdo má jaké zkušenosti se servisem
    - jaké si kdo dává pneu
    - jakou má kdo spotřebu
    - kde kdo tankuje
    - kde se dá co nastavit atd.

    Čas ti určitě ušetří, když si přečteš jenom cca. 5 příspěvků superkutila, ostatní jsou jejich klony.

  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 11.02.08  12:26

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    tom17:
    co jsem tak pochopil, nejen z vlastnich zkusenosti ale i mnoha jinych opakovanych informaci z dalsich zdroju, tak z nemecka, zejmena pres prostrednika je velka sance mit stocenej tachometr a na nejakou servisku vubec nedej, ja ji mam a nejak se rozchazi s tim globalnim systemem ford o servisnich prohlidkach :-) takze si nech podle VINu udelat vypis. Je mozne ze ti to nebudou chtit jen tak bezduvodne vyjet, ale urcite je dobry se s nejakym prijimacim technikem dohodnout - najdes tam totiz zaznamy autorizovanejch servisu..(viz. muj pripad kdy jsem tam nasel prohlidku v nemecku, ktera se konala 2 mesice pred moji koupi a auto pri ni melo na tacho 2x vic km nez pri koupi :-)
    Krom toho ze musis pocitat s tim ze auto ma najeto proste maximum ktere se od datumu vyroby dalo najet, tak mi tu vsichni tvrdej ze pri najezdu kolem 100 kkm uz se proste bere jako fakt ze je dobre pocitat s repasi vstriku za nejakych 20-25kkc.
    Co se tyce vykonu v malych otackach u 2.0tdci jak pise krkovicka - ja znam jen 2.0tdci (ve 2.2 jsem nikdy nejel) ale problem s vykonem rozhodne nemam.
    Resp. bavme se v pripade mesta spis o dostupnosti krouticiho momentu, protoze nejakej vykon je trochu komplikovanejsi velicina dana soucinem momentu a okamzitych otacek, ale ja za sebe muzu rict ze v nizkych mestskych rychlostech to ma sily az az a obcas jsem treba nechtene v krizovatce kdyz sem projizdel autobusu pred nosem i zahrabal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.02.08  11:44

    « Re: koupě mondea 2,2 tdci

    tom17: Staci projit posledni tri stranky tehle diskuse, ponevadz prave spolehlivost 2.2TDCi se tu nedavno probirala.
    Rozvodak MkIII nema, je tam retez. Do mesta je paradoxne lepsi nez 2.0 TDCi, kvuli dostatku vykonu v nizkych otackach.

    Dovozum z DE pres prostrednika bych moc neveril..
    Pokud mas nejaky odkaz (nebo jine informace) na to vyhlidnute Titanium, tak to sem hod.
  • 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 11.02.08  10:34

    « koupě mondea 2,2 tdci

    Zdravím a prosím o radu. Z časových důvodů se nemám čas probírat tak rozsáhlou diskusí jako je tato a tak Vás prosím o pár stručných informací. Zvažuji koupi mondea 2,2 TDCi případně i 2,0TDCI, slyšel jsem, že prý u 2,0 TDCi byl do roku 2003 problém , který byl ale po faceliftu vyřešen, takže modely s rokem od 2003 by měly být ok. Ovšem můj favorit je spíš 2,2 TDCi, hrozí u něj nějaké kritické zvády jako u prvních verzí 2,0 TDCi a nebo je motor už dobře odladěn? Ten vůz na který mám spadeno je dovezen z německa, rok 2005/01 , titanium x , najeto kolem 96000 km . Další dotaz bych směřoval v kolika tis. se mění rozvoďák apod. , jestli ve 120 anebo dřív, případně co dalšího připadá v úvahu v nejbližších 10-20 tis. km měnit. Tlumiče a spotřební věci nepočítám.
    No a asi jako poslední byě zajímaly názory majitelů, co spotřeba, hlučnost.....a co krátké trasy po městě? to asi nedělá dieslu moc dobře, že? osobně bych šel raději do benzínu, ale po městě to je 12. měl jsme mondeo 2001 v 1,8 92kW a po městě to pod 11 nešlo, ale štreky jezdil za 8 a po dálnici tak za 9.
    Ovšem tentorkáte bych asi bral naftu.
    Předem děkuji za odovědi a přeji hezký den
  • 00 Reagovat !

    foto hatepe

    hatepe 11.02.08  10:28

    « Mondeo 2,2 TDCI rok 2005

    Zdravím a prosím o radu. Z časových důvodů se nemám čas probírat tak rozsáhlou diskusí jako je tato a tak Vás prosím o pár stručných informací. Zvažuji koupi mondea 2,2 TDCi případně i 2,0TDCI, slyšel jsem, že prý u 2,0 TDCi byl do roku 2003 problém , který byl ale po faceliftu vyřešen, takže modely s rokem od 2003 by měly být ok. Ovšem můj favorit je spíš 2,2 TDCi, hrozí u něj nějaké kritické zvády jako u prvních verzí 2,0 TDCi a nebo je motor už dobře odladěn? Ten vůz na který mám spadeno je dovezen z německa, rok 2005/01 , titanium x , najeto kolem 96000 km . Další dotaz bych směřoval v kolika tis. se mění rozvoďák apod. , jestli ve 120 anebo dřív, případně co dalšího připadá v úvahu v nejbližších 10-20 tis. km měnit. Tlumiče a spotřební věci nepočítám.
    No a asi jako poslední byě zajímaly názory majitelů, co spotřeba, hlučnost.....a co krátké trasy po městě? to asi nedělá dieslu moc dobře, že? osobně bych šel raději do benzínu, ale po městě to je 12. měl jsme mondeo 2001 v 1,8 92kW a po městě to pod 11 nešlo, ale štreky jezdil za 8 a po dálnici tak za 9.
    Ovšem tentorkáte bych asi bral naftu.
    Předem děkuji za odovědi a přeji hezký den
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 11.02.08  09:43

    « Re: Tlumice

    Mel jsem ted vikend podobny, 2x550 po dalnici rychlosti 130-160, zbytek dojizdeni ke sjezdovce 60-80. Ctyri chlapi s baglama, lyzema a kartonem piv :). Dle PP prumerna rychlost 120km/h, spotreba 6,2. Podle mereni plna - plna 6,88. Spokojenost. 2.0TDCi kombi.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.02.08  16:34

    « Re: najete km po druhe

    DIM: mám tam taky UG7+ v 16" , trochu mě na fóru vyděsili, že si nerozumí s podvozkem Monda, ale kromě hlučnosti na vodě v rychlostech okolo 160 km|h zatím bez problémů - jsou ale nové a zatím jse nepřehazoval, takže ten jev co jsi popisoval zatím neznám. A jen pro porovnání - jezdím na jednu chatu v Jizerách už nějaký rok, parkování je tam v mírném svahu, který vždy zledovatí a Polaris, Dunlop M3, Matador se nechytali vždy mě museli vytlačit, až letos jsem všechny překvapil >:D , vyjel jsem sám bez tlačení - hádám , že to jsou zůročené roky zkušeností... tímhle konkrétním výjezdem si mě ty pneu celkem získaly a řadím je zatí v tom co jsem zkusil nejvýše.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.02.08  16:17

    « Re: Superkutil

    A ještě jedna pro Kutila: všechno jde , jenom malé děti se musí nosit ... >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.02.08  16:16

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    martin.z: týden tu člověk nebyl a dějou se tu věci - nechci se vyjadřovat k tomu jaký je Mondo, ale jeden postřeh bych z té diskuze vytáhl - tebe zlobí mimo jiné na Mondu to TDCi a porovnáváš to s Passatem benzín - měl jsem Mondo 2,0i a to je považováno co se týče motoru za neprůstřelné, navíc nechal jsem ho kolegovi a ten s ním natáčí další km a bez vážných bolestí, takže si myslím :-) , že kdyby jsi koupil benzín od Forda budeš spokojeny jako jsi byl u VW - toť můj postřeh a zkušenost též
    A jenom na okraj s vstřokovači mají problémy všechny značky, někdy dřív někdy později, navíc jsou i Mondea, která bez ztráty kytičky najela 250tkm, takže nelze vše zobecnňovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.02.08  15:08

    « Re: Tlumice

    Krkovička: předchozímu majiteli to bylo celkem fuk, platila to jeho firma a oni tyhle věci neřeší ... :-)
    - škoda , že ta výměna nesplnila co ti na očích viděla , samozřejmě navíc viděno optikou té ceny se ani nedivím, to asi na ST bude ta cena též trochu jinde - nu což, olupte ...

    All: Jinak se omlouvám za dezinformaci ohledně vyhřívaného čelniho skla - na stránkách Fordu.cz byla v ceníku asi chyba neboť prodejce na salonu mi ukazoval ceník a zde to již bylo od Ghii v ceně.

    A teď něco pro Kutila: :-) Jel jsem teď na 2x asi 550km a PP mi ukázal spotřebu 6,3l/100km - jeli jsme 3 chlapi, rakev na střeše i s lyžema, plný kufr - 20% dálnice, 80% silnice I.třídy teplota
    +4°C, průměr. rychlost 68 km/h - rosný bod ... - no a po dotankování 2.cvaknutí pistole , stejná pumpa OMV přepočet a skutečná spotřeba 6,1 l/100km - takže najednou PP byl pesimista, což se mi stalo poprvé, vždy spotřeba o 0,5l/100 vyšší. A teď babo raď, neměl bych to před koncem prodloužené záruky reklamovat? >:D Technik povídal, od Fordů, že PP si pamatuje poslední úsek jízdy a z něj dělá nějaký průměr. Takže mě to naprosto nechává klidným, kdybych chtěl šetřit, tak si koupím 1,4 TDi Fabii a budu jezdit za 4 l na 100. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.08  23:45

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    martin.z: podívej se na můj nick a pak pochopíš, o co se bývalý čtenář tak zoufale pokouší. Chce na mě být hodný a snaží se mě rozesmát - a to se mu tedy daří. Jak říkal werich, klauni už nejsou, ale šašků je ... Toho si nevšímej. Tváří se, že ví něco, co my nevíme a kdybychom to věděli, tak ..... bychom asi padli na zadek. Ale my nevíme, že něco nevíme, natož co je to co nevíme, takže v blažené nevědomosti na žádný zadek nepadáme. To ho možná trochu vykolejilo. A to ještě neví, že my víme něco, co neví on. A kdyby věděl to, co my víme a on neví, to by sem třeba napsal i něco k věci. Jenže on neví, co je to co neví, takže sem asi nic k věci nenapíše. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.08  22:32

    « Ford Mondeo 2.2 TDCi 175 k

    Tymto motorom bude vybavene nove Ford mondeo
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 09.02.08  18:59

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    exctenar: anebo aspon pro ty blbejsi jako sem ja dej jeste zkracenou verzi polopate...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.08  18:02

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    exctenar: už to nekuř :-! , nedělá ti to dobře na hlavu. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.08  16:00

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    Byla ňáká anketa a lidi napsali,že největší úctu mají a zasluhují doktoři.Tak to musím nějak vstřebat a pochopit.Jo,s filtříkem a tím vstřik.nafty do válce,aby se vyčistil je to buď pravda, nebo by pan doktor měl na jednom fórku umáznout zkopčený textík.Jinak pro všechny : TDCi je naprosto bezproblémový a pokud má poruchu,tankovali jste v JZD,nebo ZD,pardon,už to není JZD.OT:k nám na strojárnu doktoři nechodili,je možné,že časy se změnily a jsou z nich doktoři.Jako Dikobraz je to tu docela bezva.SUPER! :yes: >:D Vážní zájemci by si mohli pořídit Č.1+2 Autoexpertu, je tam krom ňákých odborností i přehled kurzů k dalšímu vzdělávání.V autařině,jak jinak.Třeba sem budou psát pak i docenti. :-O Nahlašte to adminovi, se nepotento,že jo...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 08.02.08  14:23

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    Vasik:
    Na zaruku bych moc nespolehal, kdyz se cokoliv stane tak je tady tankvana nafta na kterou se to da svest a taky svede..
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 08.02.08  13:43

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    Martin.z: taky nenajezdím mnoho mnoho km, no ale o to špíš to chci vše, protože neustálé studené starty a ještě větší množství vstřikované nafty=větší nebezpečí než při zahřátém motoru, ono je to třeba jako s rozvoďákem, v případě že by jsme neměli řetěz, prostě ve 100000km se má obyč rozvoďák měnit tak se vymění, taky to není nezbytně nutné, ale za určitých podmínek by mohl nastat problém, a pak by jsi mohl pořídit komplet nový motor >:-[] prostě je to prevence, a ta chrochtanica už mi rve uši, kontrolka žhavení byla zatím jen jednou, když byl motor studenej, myslím že se zahřátým motorem by se to nestalo. Ty trubky se buď mění nebo projížděj ultrazvukem, aby se vyloučila přítomnost špon, vyměnit nebo vyčistit je je třeba z důvodu záruky, tzn aby jsi měl záruku, musí být vyměněn filtr, provedena kontrola trubek, pak máš právo reklamovat když by jako něco :-) takhle mi to bylo řečeno, jak jsem nakoupil, tak vybaluju z tašky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 08.02.08  11:27

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    Vasik:
    ok, v tvem pripade chapu vymenu vsech vstriku, je to rozumne. Nechapu ovsem ty trubky - mozna tim myslel jen nejake pripojovaci hadicky. Filtr taky jasnej.
    Ale v mem pripade kde je najezd treba polovicni a z diagnostiky je problem jen s jednim valcem/vstrikem - a vzhledem k memu minimalnimu rocnimu najezdu - si fakt klidne necham vymenit jen neco co je akutne spatne s tim ze tam treba nekdy sjedu znova.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 08.02.08  10:18

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    Já s ženskou nemluvil, řek bych že sem mluvil přímo se servisákem, opravdu hovořil o třech hodinách. Celkový repas z důvodu toho, že při napojení Petrovi diagnostiky, měli vstřikovače nakrouceno tolik, jako by auto mělo najeto 300000km, každej byl za zenitem. Tady nejde o to že to ,,ještě nějak funguje,, jde tu o ty následky vstřikovač je opotřebený, místo mlhy tam kapou kapky, vzniká tak větší hluk, vibrace, a motor je mechanicky více namáhán. Nechci laborovat s tím, že vymění dva nejhorší vstřiky a já ujedu dalších 10000km a následně pak budu měnit další dva. Tady se vůbec nejedná o čerpadlo a o špony, tu jde o provozní opotřebení...a když už se to dělá ať se to udělá komplet, výměnou všech 4 kusů, přeci jenom z moravy na kladno je to kus cesty, a jezdit tam co půl roku na výlet... 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 08.02.08  09:11

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    Vasik:
    Do kladna sem volal taky a jakasi pani mi tvrdila, ze na pockani resp. za 1 den to urcite neudelaj takze tvoje informace me ted celkem prekvapuje (jet totiz 2x Pha-Kladno MHD cloveka dost odradi) a taky nechapu jak vubec muzou vedet co budou delat? To jako automaticky predpokladaj ze jsou v haji vsechy 4 vstriky? A trubky? Cekal bych ze se bude menit vsechno pokud ti treba cerpadlo poslalo nejaky spony do okruhu, ale pokud jen mechanicky dosel nejakej vstrikovac na konec svoji zivotnosti tak nejak nechapu duvod generalky celeho systemu..
    Konkretne treba u me mi diagnostika ukazovala vsechno OK krom zvysene hlucnosti na jednom valci.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.02.08  23:09

    « Nové Mondeo 2.0TDCI

    Ahoj, měl jsem dnes možnost jezdit s novým Mondeem a zaujal mě hlavně motor, ostatní nebylo nic moc. Ale motor šel úžasně za plynem a člověk mél pocit, že jede s výrazně silnějším motorem než je 2.2TDCI. Hlavně táhne už od 1500ot a nemá žádné vibrace. Motor je trochu víc zpřevodovaný do rychla než 2.2TDCI (2.2 točí ve 150km/h 2500ot, 2.0 točí 2600ot). Ale ve 160km/h 2.2 zrychluje líp jak 2.0

    Jinak to Mondeo mělo najeto 250km, tak byl zvuk motoru hodně syrový a při sešlápnutí byl motor hodně slyšet. Ale je velký rozdíl mezi 2.0 v Mondeu a v S-MAXu. V Mondeu je prý hodně vylepšený.

    A ještě ke spotřebám, nové Mondeo combi má pro 1.8TDCI i 2.0TDCI uváděnou stejnou spotřebu. Pak je otázka k čemu je ta 1.8TDCI ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 07.02.08  20:03

    « DVD navigace

    jsem se v úterý zastavil na servise , abych se pochlubil s tím samozamykáním :-) (povedlo se) a servis. technik mi sdělil ,že existuje navigační dvd i s ČR pro denso. ono je určeno pro nové navigace v novém mondeu ,ale údajně má chodit i v densu. máte někdo zkušenost? má stát cca.5 až 6 tis. jinak včera jsem si musel půjčit od rodičů citroen picaso a ujel s ním asi 150 km . auto nové před rokem kupované za 550 tis. a až po přesednutí do mondea jsem si zase uvědomil co je střední třída. picaso je lepší favorit. to je jen reakce na předchozí přízpěvky. mondeo není zázrak,ale ve své třídě ho já řadím mezi špičku. :yes: mám najeto téměř 80 tis a bez problémů
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.02.08  19:15

    « Tlumice

    Dneska jsem jel do Brna s malou Krkovickou na vysetreni a tak jsem vyuzil prilezitosti a zavolal jsem do Forda, zda uz prisly objednane zadni tlumice. A ono jo, meli je tam a dokonce ze mi to vymeni bez cekani na pockani. Tak jsem prijel predal auto a za hodinu a pul mi predali auto i s fakturou na 16400Kc..

    cja: nase Titaniky maji jine zadni tlumice, ktere jsou asi trikrat drazsi nez normalni- jeden stoji 7900s DPH, takze pokud ti je puvodni majitel nechal menit, tak je vazne hodnej:)

    No, ne ze by ted nebyl citit rozdil, ale kdybych to byl byval vedel, tak se na to asi vyprdnu. No, co uz.
    Rozdil je citit- zad je tuzsi a pri prudkych zmenach smeru nebo na hrbech neodskakuje. Zatim jsem nemel moc prilezitosti to trochu prohnat po rozbitych cestach (manzelka je na to citliva:)) ale stejne neocekavam ze by rozdil byl adekvatni cene.
    Toz tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 07.02.08  16:11

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    to:all
    Hošani, tak volal Marejda, že to neklapne, že se mi moc omlouvá ale nejsou součástky, že měli dorazit, ale že se to posralizovalo a tak příjde zásilka za 3 až 4 týdny >:-[]tak trochu mazec:O) takže na doporučení Petra T. Hale *, a hurá na Kladno, volal jsem tedy panu Ptáčkovi (velice příjemný človíček) a ten mě vyslal dešifrovat co mám za vstřiky, po x tém hledání sem konečně našel kod, který ho uspokojil :-) V Kladně to praktikují tak že mají vstřiky již narepasované a mění je kus za kus, takže montáž ,,na počkaní,, jak mi bylo řešeno. Cena 25000 je prej trochu nadsazená, že se vším co je třeba to udělaj za 20000kč, tzn, výměna vstřiků, výměna trubek, výměna filtru, valentýnský termín zůstává, dojedem na kladno, zajdem na oběd a jedem na petřín na líbanec :-) tož tak, takže kladno, pro případné zájemce mohu slovy Petra označit jako to nejlepší co v této chvíli v ČR je, Slovy Petra:S těmi jsem zcela nejspokojenější.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 07.02.08  10:18

    « Re: repase špriců za pětadvacet

    to Impaler, from Vasik jednicka :-) Mi uz taky nepride 25000 zase jako takova zavratna castka, o spotřebaku mam ale jine minění >:-[], uvidime kolik bude konecna sumka, a hned jak se vratime z valentynskeho vyletu a nasledne z hor tak poreferuju. Ale pamatuju jak tu cca před dvěma rokama kuci brečeli, když to měli za 60000 :-O uplně vidím ten nadpis co u toho byl něco jako ,,už zase skáču přes kaluže,,? :-) Už se ale těším...za týden v tuhle dobu už budou vstřiky někde na stoji...začínám mít kontrolku žhavení ráááád >:D
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 07.02.08  00:14

    « repase špriců za pětadvacet

    A taky bych pripomnel, ze to neni tak dlouho, co za to chteli stovku. Ne ze bych se tesil, az budou chtit petadvacet, ale uz se to lip bere jako spotrebak.

    Koupil jsem sice nove auticko, ale tak hanebne zlevnene, ze bych se taky nemoh zlobit, kdyby si reklo o nove struky. No v sedesati tisicich snad jeste ne...

  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 07.02.08  00:07

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    martin.z (a dalsi): chvalim vas, chlapci, ze uz spolu zase mluvime. Vsak sem taky driv martinovy prispevky moh v klidu podepsat, sracka mi nevadi, kritizovat se smi. Jenom pan nemel v posledni dobe naladu a svadi to na kostitras. ;-)

    Pripomnel bych, ze az na DIMa, ktereho neni radno uz nak viklat, ten ma jasno, se vzdycky u vstriku na nasi male scene tady prislo na to, ze tam bylo nejake rizikove neco - bud neznama minulost auta, nebo jedno dve slehnuti bez panenske moci, proste neco. Ze, Vasiku jednicko. To neni jedovata slina, jenom to pripominam.

    Aneb ja na svoji kontrolku zhaveni zatim cekam, a pak se priznam, slibuju. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.08  20:15

    « Re: najete km po druhe

    A já mám zimní Nokian WR. Jsou citelně hlučnější proti letním Continental PremiumContact (z prvovýroby). Při jízdě po D1 místy hučí šíleně, jako bych jel ve vodě - vyloženě záleží na povrchu. To Continentaly byly tichoučké.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.02.08  15:51

    « Re: gumy

    DIM:
    mam zimaky GY UG 7 v rozmeru 205/55 R16 a neni problem.
    Skoro bych si tipnul ze je mas nejaky oskakany nebo proste blbe sjety.
    Kdyz jsem auto kupoval tak na nem silene hucela naprava (gumy) ale to se zjistilo az po jejich prehozeni, auto stichlo a pritom to byl zvuk ze jsme fakt sazel na lozisko v kole..
    To same se mi stalo jednou s nizsima Bridgestone potenza co meli vzorek do V. Hucely jak prase ale byly to letnaky a urcite to nebyla jejich provozni vlastnost kdyz sou v poradku.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.02.08  15:26

    « Re: najete km po druhe

    Hučí Good Year UG 7. Měl jsem je napřed vpředu, teď je chci dojet vzadu, ale je to akusticky strašné.....Uvidím, jak to bude s naloženým autem, příští týden do Dolomitů....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.02.08  15:14

    « Re: najete km po druhe

    Co tam máš za zimáky? Používám GoodYear, Nokian a Continental a v pohodě. Nejhorší jsou asi ty Continentaly, nejlepší Nokiany. Ale může to být i tím, že Continentaly 205/65 16" mám na novém Mondeu a ty ostatní byly na starém Mondeu 195/65 15".
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.02.08  14:45

    « Re: najete km po druhe

    Já jsem si záruku koupil vždy tu prodlouženou, takže ty kladky byly opravdu v záruce. Teď drží už asi 40 tis km. Mám pocit, že začínají víc řehtat až když je venku teplo..... i když letošní " zima" se dá nazvat poměrně kladková :-) Nevíte na co jsou ty zimní gumy ?? :-) Připadá mi, že na de mnou pořád letí doprovod dvou Boeingů a několka Grippenů, jak to hučí .......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.08  14:23

    « Re: najete km po druhe

    martin.z: když jsem četl tvůj příspěvek, tak u údaje "Bylo presne dva roky stare...Na tacho melo 60 kkm...jsem to bral tak ze s tim nejakej nemec najel maximum co se za dva roky da" jsem si řekl, že reálné číslo bylo asi 120000km - to se za dva roky dá najezdit ještě celkem v pohodě (1200km za týden), dá se i 90 tisíc, ale to už je extrém. Tak jsem se moc nespletl, musím se polácat po zádech.

    Pak se nediv, že se tě vstřiky potkaly těměř okamžitě. Na druhou stranu jsi dokázal vyrazit z prodejce takovou slevu, že náklady na opravu pokryje. Je to bohužel další běžné opotřebení, na které z předchozích aut nejsme zvyklí. Snad už CR v 5. nebo 6. generaci konečně bude schopné jezdit i na naftu bez panenské moči. Stejně tak i dvouhmoťák je poměrně nová "spotřební" vymoženost (a sypou se napříč všemi značkami zhruba stejně), ale i tady doufám, že za pár let se to naučí opravovat levněji, než výmenou celého kompletu, kterému kromě pár unavených pružinek nic není. Napínací kladka je IMHO specifikum forda, v tom bych souhlasit s kritikou.

    Musíme si zvykat, bude hůř. Na řadě je filtr pevných částic.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.02.08  11:39

    « najete km po druhe

    Ted uvedu na pravou miru stav km meho vozu - je to myslim zajimave

    Auto jsem nasel tady v cr v rijnu 2006 u prevoznika z nemecka. Bylo presne dva roky stare (r.v. 2004/10mesic), co se tyce VINu a puvodu provereno Cebii, najete km vam samozrejme nikdo necertifikuje. Na tacho melo 60 kkm, bylo fakt pekny, ale treba podle opiskovane haupny od kaminku se mi ten najezd nezdal - proste jsem to bral tak ze s tim nejakej nemec najel maximum co se za dva roky da, nicmene jinak to bylo to co sem hledal, interier jak vzhledove tak funkci zanovni auto, exterier i podvozek taky. Serviska byla nejspis vyplnena dodatecne i s razitkama aut. servisu, puvodni asi nebyla protoze stranky ji nechybely :-)
    A ted pozor.
    Pak mi u charouze udelali vypis z toho jejich globalniho vypisu servisni site, presne 2 mesice predtim nez jsem to koupil se tam nasel zaznam nemeckeho aut. servisu, ze spravovali cosi na el.sibru a uvedeny stav km pri teto prohlidce (2 mesice pred moji koupi) byl nejakych 123 kkm !
    Tohle uz jsme bral jako relevantni a verohodnou informaci a na zaklade toho vypisu jsem vymackl jako spravnej pokrytec jeste 30kkc z toho prekupnika zpatky :-)
    Tot vse, cena za 2 roky stare auto v plne vybave i s automatem a s myslim primerenym najezdem mimo nase tankodromy byla 330 kkc a pro me to byl slusnej kup a stale je, protoze zatim nevykazalo zadny problem ktery by nebyl obecne vztazitelny k mondeu jako takovemu. Navic jeho trumf proti vsem predchozim je automat kterej si stale uzivam, ale proc nenapsat co mi vadi..
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.02.08  11:22

    « najete km

    G.M. :
    jee to me fakt nenapadlo :-) a nejsi daleko od pravdy, jinak to ze DIMovi neco delali v zaruce me vubec nezajima, fabrika proste neodvedla dobrou praci a omlouval by to pouze fakt ze by svoji vyrobni chybu opravovali zdarma i po zaruce..

  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 06.02.08  11:05

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    martin.z:
    Je to tak, jak píše Krkovicka (díky za vysvětlení) - 4x obvod Země je cca. 160tis. Km na tacho, smotaných na obvyklých bazarových 90 - 120tis. Km.
    Jsem byl, nevím proč, přesvědčen, že ten termín všichni znají, zas taková tlama, že bych Tě Martine tipoval na týpka, co si koupí auto 4x hozené přes boudu, nejsem.

    Ale za to výrazivo o Mondeu a za to Tvé zobecňování Ti to patřilo. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.08  10:56

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    martin.z: Ctyrikrat kolem koule znamena, ze auto mohlo 4x objet zemekouli nez sis ho koupil, takze to bylo mineno jako narazka na skutecny pocet km a ne na bouracku.

    Predpokladam, ze DIM ty opravy neplatil a delaly se v zaruce.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.02.08  10:36

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    krkovicka: o bourace se tu zminil G.M. ktery tak osacoval moje auto - nemam ve zvyku si cucat neco z prstu. Jinak DIM sem myslel ze kupoval auto novy a kdysi tu psal ze trojkombinaci menil dokonce dvakrat a ze mu vydrzela 2x po sobe jen asi 20-30kkm.

    Ale jinak dik, rozumime si byt tedy s tou ojetinou je to zase asi specifikum CR
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.08  10:31

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    martin.z: O bouracce se tu nikdo nezminil a myslim, ze by ani nikoho nenapadlo davat ji do souvislosti s trojkombinaci nebo vstriky. Vstriky jsou spotrebak, pravda trosku drazsi, a tak to je i u ostatnich znacek - tudiz paralela CR=sracka plati! Auto se 100tkm odvedlo kus prace svemu prvnimu majiteli, ktery se vstriky ani trojkombinaci zrejme trapit nemusel. Ten zaplatil prvni dva? roky provozu auta a ztratil penize prudkym poklesem ceny. Dalsiho majitele obvykle cekaji investice jineho charakteru. Vyhody a nevyhody nakupu ojetiny tu asi rozebirat nemusime..

    exctenar: vubec jsem nepochopil tvuj prvni prispevek

    Kutil: TUV neni zkresleny, zkreslana byva obvykle interpretace jejich vysledku aneb hodnoceni VSEOBECNE spolehlivosti na zaklade zaznamu z technicke kontroly.
    TUV bohuzel nemonitoruje veci, ktere nesouvisi s bezpecnosti/ekologicnosti provozu. Mimo jine ti nerekne nic o spolehlivosti motoru,prevodovky nebo o vypadcich elektroniky ci rychlem sjizdeni kotoucu nebo gum. Z uzivatelskeho hlediska se na TUV lze divat s vedomim, ze mezi merenymi znaky a celkovou spolehlivosti auta existuje urcita zavislost, ale to je tak vse.
    Treba VW Sharan+Seat Alhambra+Ford Galaxy- obecne celkem povedena auta, presto jsou v TUV na konci zebricku z duvodu poddimenzovani jednoho podvozkoveho dilu. TUV namerilo vule, vykazalo vaznou zavadu, cimz odpalkovala jinak spolehlive auto na konec. Ucpane vstriky, zadirajici se turba,praskajici bloky motoru sypajici se prevodovky, vodni pumpy atd. na poradi v zebricku zadny vliv nemaji..Pro posouzeni spolehlivosti je dle me zkusenosti nejlepsi sber informaci primo od uzivatelu, protoze zadny vyrobce sve zavady oficialne nesdeluje. A vidite-Ford trpi na vstriky a trojkombinace:)

  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.02.08  10:31

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    oleowr:
    mel jsem 3roky passata kteryho jsem koupil se 120kkm. Byl to tedy benzin. Za ty tri roky jsme na nem krom oleje a filtru menil jen a jen zarovky ve svetlech a potom tu kostku (jednu ze dvou) co osvetluje zadni SPZ. Dokonce jsem za 3 roky nemenil ani jedny desticky nebo kotouce!!
    Takze tvrzeni ze u ojetiny preci musim pocitat s tim ze dam 8kkc za nejake remeny a kladky, pak zase 30kkc za vstriky je pro me proste neprijemne. Jsem skrt, jsem tak vychovanej - muj zamestnavatel mi taky dava jen to co musi a dobrovolne neda o korunu navic, chovam se stejne. Kdyz budu muset tak to tomu servisu nacpu ale pak jsem asi nevybral auto vhodne abych byl "uplne" spokojenej.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.02.08  10:24

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    oleowr:
    hernajs ja se nebavim o nafte, bavim se o tom jak servis dojde k castce 25kkc za repas vstriku kdyz vyhoda mela byt ze 1 ks vstriku mel stat treba 1-2kkc dle toho co se tu psalo??
    Proste kdyz to tech 25kkc stat bude tak to taky snesu, protoze proste budu muset, ale o cem se tu teda bavime? Jestli si k te cene za repas jeste nauctujou radu dalsich ukonu, jako demontaz, montaz, kalibraci, prezkouseni, projeti, atd. atd. a vysledek je stejny jako koupit si novy vstrik/vstriky u koncernu tak teda nevim kde je vyhoda.
    Jen se proste divim. Panove dnes nemam moc dobrou naladu takze pokud tady chcete jen spokojene, chvalici a loajalni osazenstvo tak ja budu jen cist
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 06.02.08  10:18

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Trochu jiný úhel pohledu:

    Už před koupí své "ojetiny" jsem se smířil s tím, že jednou budu muset nechat dělat vstřiky. Bude-li oprava stát 25000,- a vzhledem k tomu, že auto má cca. 140000km prodraží to 1km o necelých 18haléřů. Mám průměrnou spotřebu 6,5l/100km, při zvýšení ceny nafty z 30Kč na 31Kč/l se mi zvednou náklady na km o 20haléřů.

    Přiznejte se pro koho je katastrofou zvýšení ceny nafty o 1Kč?

    Jediný problém je v tom, že mám ojetinu a těch předcházejících 110000km jsem neujel já, ale potom co budu muset dělat repasi vstřiků, věřím že to doženu...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.02.08  09:25

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Vasik:
    25 kkc???! To si snad delas legraci, ne? Dyt se tady vsichni ohaneji tim jak je mondeo uzasny tim ze jdou vstriky repasovat a to za castku kolem 1-2 kkc na vstrik a nejakejch 7kkc mel stat uplne novej.
    Muzes tu prosim potom napsat co presne delali a kolik to stalo?
    Tohle je bud jen nejakej hodne strelenej odhad a nebo ty opravy nejsou o nic vyhodnejsi nez u neopravitelnejch znacek.

    G.M, impaler - rychle do me, napiste mi co jsem zac a at si koupim koncernovy kde by me to stalo 2x tolik :-)
    Nechapu, ze nesnesete kritiku jen proto ze mate novy auta a vam se treba nic nepos... a tim spis ode me, kdyz ja se tady obevim jen cas od casu a pisu fakt jen svou zkusenost, to ze obcas pouziju ostrejsi slovo typu sracka se budu snazit napravit.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.02.08  09:16

    « Re: Superkutil

    Kafe: Ne, neotáčejí se ke mně lidé chrbtom, naopak si mě zvou jako poradce při výběru aut. Jen mě můj obor naučil, že všechno jde a že nedostatky a chyby výrobků jsou z velké části způsobené špatnou úvahou při konstrukci, špatnou výrobou a snahou ušetřit a že je potřeba na ně poukázat, aby se v další verzi neobjevily.

    A to že prodejce prodá něco, co má jiné parametry než prodejce uvádí a ten se tváří, že ho to nezajímá nebo že je to v pořádku, tak to správné určitě není.

    Někdy mi to tady připadá jako když přijdu k prodejci a ten mi vychvaluje to co prodává a tváří se, že konkurence neexistuje, porovnávat s konkurencí se nesmí, že to co prodává nemá absolutně žádné chyby atd.

    Pokud se všichni smíří s tím, že to co koupili má jiné parametry než uvádí prodejce, tak si časem prodejci budou dělat co chtějí.

    TUV je zkreslený, to vím, ale je zkreslený pro všechny auta, takže to v globálu zas tak zcestný údaj není.

    A ty podle tebe bláboly byly jen odpovědi na dotazy a nevidím žádnou, která by byla zcestná. Víš snad o nějaké? Pokud ano, tak napiš a já ji opravím.

    A prosím tě, můžeš mi říct proč moje Mondeo jede jen 200km/h, když já chci jezdit 214km/h? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.02.08  09:10

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    G.M., impaler:
    tak trojkombinace, vstriky urcite nesouvisej s tim jestli je auto bourany nebo ne, nehlede na to ze trojkombinace potkala i DIMa (nekolikrat) a mam pocit ze i Petra T.
    Me auto bourane neni, ma jen najeto pres 100 tkm a uprimne neverim tomu ze nekdo spravi bouracku tak abys nikde nenasel lakovani, vareni, problemy s geometrii a dalsi priznaky ktere se mi nechce jmenovat - tak dokonale opraveny auto by bylo neprodejny - ale znovu pisu, neni to vecne v souvislosti treba s trojkombinaci - to proste byla normalni vyrobni vada v tech letech.
    No a ted tu mame argument ze vstriky odchazej u vsech CR a tim padem mondeo neni sracka - hm tak potom jsem treba sracky vsechny CR, ne? :-)
    Koupil jsem si jete a tim padem musim cekat investice - no to plati prvne u mondea pritom ojetinu jsem mel zatim soukrome vzdy a bylo jich vicero, vzdy jsem je vlastnil kolem 3 let.
    Jo a na osobni vypady nereaguju, ja nechci mondeo schazovat tim jake je to auto - to je podle me normalni prumer, podobne jako passat pred nim ale vadi mi prachy ktery do toho tecou - v tom proste vede a zduraznuju ze jezdim minimum kilometru. Ale investice typu lozisek, tlumicu a dalsich veci ktere by se dali oznacit jako spotrebak bych chapal.
    Vyrobni vady typu trojkombinace proste nechapu. Jestli mas auto 2005 a novejsi tak tam uz to myslim neplatilo, ale nerikej mi ze to tim padem neni pravda u me 2004..
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 06.02.08  08:36

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Vasik1: tak drzime palce, at to dopadne.

    martin.z: ok, my uz delsi dobu vime, ze se ti to auto nelibi. Dost lidi ti poprelo priznaky, ktere povazujes za obecne, ale je to vec nazoru na tvrdost podvozku, malokdo z nas ma moznost srovnani, co uz. Kazdopadne zacinas delat kutila, ale pravo na to mas, to jo. Dal to lepe rekl G.M.

    Ja mam teprve 63 tkm, takze na soudy je brzo, ale svoje uz jsem k tomu rekl, to auto mi zatim velmi sedi.

    Ze je tady krouzek deseti lidi, to asi neni statisticky vyznamne, ze.

    exctenar: nebylo by spatne prestat se vyjadrovat jako pubertak, kor kdyz uz nejsi ("dobře, tleskam" a podobne). I s kutilem se bavime jako s dospelym, tak tady nedelej ramena, koho to zajima.

    Skoleni o trzni ekonomice si taky nech. Trh s autama se k moji nelibosti lisi od jineho noveho zbozi mj. tim, ze je zvykem smlouvat jak na trzisti. Ale respektuju to, nic jineho mi nezbyva, jenom mi to ztezuje orientaci v cenach.

    A kdo sem chodi machrovat, ze vydela na mondeo, je *.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 06.02.08  08:20

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    to Martin.z Takže jsme objednaní do Hale, čtvrtek 14.2 na valentýna:O) 9:00, bylo mi zaručeno že do fajrontu odjedem, že se mnou počítaj a že rezervujou díly, herr mareček říkal že problém není to nestihnout, ale že přes noc si auto nechávají z důvodu, zajížďky a kontroly raního startu, ale že to není podmínkou. Když se to stalo polil mě pot, ale teď už se těším, beru si čtvrtek pátek dovolenou, s tím že ve čtvrtek repas, a Valentýnská pusa na petříně >:-[] pak přesun do krkonoš, v pátek lyžovačka, a pak jako třešnička na dortě, přesun do jeseníků, kde máme víkendovou firemní lyžařskou akci, tož tak no :-)jen škoda těch 25000 tisíc co to bude stát:O) hehe, teď mě ještě napadá, třeba budou valentýnské slevy na vstřiky, a nebo je budou repasovat aspoň s láskou a tak vydrží o 100000km víc >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 05.02.08  23:12

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    DR:
    Dneska nepochlastávám, nějak se necítím, nevím totiž, jak slušně požádat Krkovičku o zapsání do pořadníku na tu panenskou moč, až se jim letos narodí ta malá Krkovička.

    Jinak jsi to shrnul hezky, z Tvého příspěvku je cítit nadhled - určitě léty daný - to se prostě nezapře. :-)
    (Myslím to v dobrém - a radši to vysvětluju, protože mi dnes asi nějak {dle exctenare určitě} vysvětlování nejde.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.08  22:51

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    G.M.: dneska červené, nebo bílé? :-).

    ostatní (vyjma exctenare): klííííd. Stačí, když si před každou jeho větu dosadíte "já si myslím", a začne to dávat´smysl. Myslet si může každý co chce - a s realitou nebo fakty to nemusí mít nic společněho. Možná se vyzná v mazdách, možná má nějaké obecné zkušenosti, ale o mondeích TDCi toho exctenar asi moc neví (podle toho, co píše).Ale je to vzdělaný člověk v letech, tak na něj prosím buďte hodní ...On pamatuje ještě karburátory, termosifonové chlazení a startování klikou. A to já vlastně taky, tak koukejte být hodní i na mě :-).

    Co se týká slevy. Líná huba, holé neštěstí. Pokud prodejce slevu dát nemůže, tak ji nedá, často ji nedá, i když by mohl. Je to byznys jako každý jiný, já si to auto přece taky klidně můžu koupit jinde, konkrétně mondeo např. v německu o 15-20% levněji, račte laskavě porovnat oficiální ceníky :-(.
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 05.02.08  21:49

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    exctenar:
    Hele, ty jseš tak našláplej, že z tebe seru volej... fakt jsi frajer...
    S tím Cee'dem - z ceníkové ceny se dá dále smlouvat + povinná výbava + sleva na zimní obutí. Viděl jsem to na vlastní bulvy.

    K ostatnímu se radši vyjadřovat nebudu, neb mám pocit, že bys to nepochopil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.08  21:41

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    To exctenar: Co pises je do urcitej miery pravda, ale na druhej strane ak sa nesnazis o zlavu, to neznamena, ze mas lepsie auto ako ten, co zlavu ziskal.... mas presne take iste auto, len si za neho viac zaplatil :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.08  21:32

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    2 GM: zkus pozornějc číst,plácáš nesmysly.Psal jsem,že mondíčko má 30 tis interval? Povím ti malé tajmství člověka, kterému je teprve 50 let,má i základní školu a 25 let praxe:jsou v technice věci,stavy,které se daj zobecnit a platí,bez ohledu na značku vozu či výrobce,když jsme u aut.Dokonce to platí pro určitý typ součástí,např.ložisko,nebo šílenost 30 tis interval s olejem...to byly příklady.Víš co je to příklad?Nebo-li,jaký je smysl slova "příklad"? Dobře,tleskám...klidně to tu nečti a je, poškozuješ si zdraví a to je teprve hodnota,že ano?Seš fakt ňákej háklivej na ten svůj idol.Jak můj názor souvisí-s tím....................... s koncernem a jakým koncernem?Co to je koncern? Takovou automobilku neznám.Opravdu,ale opravdu ne.Jinak jezdím snad autem.Myslím že určitě,sice obyčejným,ale autem na naftu,jak jinak.Nicméně je tu bavič,co stále řeší,že mu ford nejede.Já bych to prodal a koupil to,co jezdí.BMW, pro začátek,trojkové...S tím bio výmyslem,to si povíme,až ty motory na tom naběhají kolem 100-150 tkm.Ono se uvidí,kdo se bude smát naposled.Tipnu si:lidé z autoopravárenství určitě!!!Několik vlivů se bude postupně sčítat až se jednoho dne sečtou.To byl zase takový obrat,to neřeš...Hlavně si nenamlouvej,že je normální měnit vstřikovače po 70 tkm.To jo,to určitě >:D >:D >:D Nějak si to obhájit třeba,když se tak výhodně nakoupilo.
    Příklad cedníku jsi evidentně nepochopil.Seš jak ti,co nechápou,že auto,které se prodává pod obvyklou cenou už holt slevu mít nebude.Oni se diví...no tak ať to nekupují,když není sleva.Jsou hranice,i v ekonomice.Buď se stal zázrak(když tak levné) a ty se holt nekonají,nebo to někdo zaplatí později a jinde.Perpetummobile není ani v ekonomice.Je to jako koupit párky á 55Kč/1 kg a oni se divěj, že tam není maso >:D No,není,za tu cenu nemůže být.
    Vydělat na mondeo je problém?To bylo myšleno vážně? :-O
    Jinak mne udivuje,že se leckdo domnívá,že sleva je něco samozřejmého, resp. jako by na ni byl automaticky právní nárok.Není.Pokud je sleva,musí být důvod ji dát.Tržní ekonomika se tomu říká. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto g-m

    g_m 05.02.08  20:37

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Kafe:
    Nazdááár, konečně ses ozval. Navíc máš pravdu. :-)

    exctenar:
    "Bavíš mě."
    MEŘO tankujeme nějaký ten pátek všichni a dojezdil akorát Vasik1, který měl jít na repasi už dávno, jak sám píše...
    Další - Ford má u nových TDCi intervaly na olej 30 tisíc Km? Já jen, že mám Mondeo z 12/2005, tedy poslední verzi s EURO IV a mám interval 20 tisíc, jako všichni tady.
    A k těm slevám - takže chudáci korejci nám vlastně prodávají Cee'dy málem se ztrátou a chtít po nich slevu je nemorální... aha... tak bychom jim nakonec měli ta auta přeplácet, tuzéry a sponzorské dary prodejcům...oni pak určitě změní dodavatele a předstihnou i Toyotu ve spolehlivosti...
    ...aha...
    Šmarjá a co když Toyota dá slevu na Auris... tím zřejmě klesne jeho spolehlivost.... poběžíš honem ke Hyundai pro i30, protože bez slevy bude stát podobně a tím pádem bude spolehlivější, když nemá slevu a ještě si Hyundai více vydělá. Jak šlechetné...
    Ne, vlastně nevydělá, protože si řekneš o slevu, vid'?
    Ježíši.... babička neměla pravdu... taky znám blbost typu "nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci"...
    V čem jezdíš? Koncern?

    martin.z:
    Martine, já se Mondea zastanu, trojkombinace mě nepotkala, vstřiky taky ne, jako sorry ale koupil sis ojetinu tak co chceš? Jak můžeš vědět, že Tvé auto nebylo tzv. 4x kolem koule...? Jeté Mondeo je o dost levnější než např. Passat - cos ušetřil při koupi, nasypeš do oprav, no. :-)
    Upřímně moc nechápu Tvé výkřiky o sračkách - nadáváš i na to, že to auto je kostitřas... snad každý ví, že je sportovněji laděné než např. koncernová auta... pak jsi křičel, že Tvé auto rozhodně kultivované a tiché není, jak to moje může být... pak z Tebe v mailu vylezlo, že máš určitě načaté vstřiky... že o tom víš, že si to plánuješ nechat opravit...
    Takže fanatický nejsem, ale zastánce ano - pokud bych na něj měl, koupím si Mondeo zas.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.08  19:09

    « Superkutil

    kutil, tebe by uz konecne mohli dat na mojeauto banan. Ked si spatne pozries vsetky svoje prispevky tak zistis ze si na tychto strankach "najproblemovejsi typ" a problem hladas vzdy tam kde ziadny nie je. Ja na tieto stranky uz chodim len ked sa straaasne nudim a nikdy sa nezabudnem pozriet co zas riesis a je to strasna zabava citat tie tvoje blaboli 8-s . Stale do okola to iste.... preco nezrychluje? preco nazataca? preco ide len 200 ked ja chcem jazdit 214km/hod? preco je maly kufor? preco bolo stare mondeo lepsie? preco mam taku spotrebu? Sakra kutil, ked sa ti chce stale riesit taketo veci na nete tak by som bol velmi zvedavy ako sa chovas doma a v praci. Neotacaju sa ti uz nahodou ludia chrbtom? Zdravia ta este susedia?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.08  17:26

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Tuším, že VW bude mít systém Siemens a ten je v pohodě,stejně jako Denso u některých japonců(Toy+Mazda).Bosch a Delphi jsou jak kdy a jak kde.Vstřikovače jsou stejně až důsledkem,nikoliv příčinou u TDCi a dnes bych k tomu dal MĚŘO a je vystaráno(spolu s nějakými 30 tis intervaly výměny oleje).Ale je fakt,že když lidé chtějí slevy na auta v řádu sto tisíc a víc(mne fascinují ti,co chtějí slevu na cenově podbízeného ceeda-to se asi úplně zbláznili a netuší,že existuje něco jako výr.náklady či zisk,no nic...), pak je jasné,že si to někdo někde veme zpět.Proto raději bez slevy a spolehlivé.Je to o úhlu pohledu na věc,uznávám.Babička mi říkávala:"Levné je dvakrát placené".Dost často to platí.Ale zase je možnost volby,což nebylo a to je fajn.Dobrý! :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.02.08  15:14

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Nedávno jsem v servisu viděl , jak nějaký člověk rudý vztekem nadával na AUDI 3,0TDi Combi, jak je to v porovnání se Superbem neskutečný šrot a lidi v servisu ještě větší....)Udajně už několikrát se musel vracet něčím náhradním.... Ale za vzor kvality Mondeo rozhodně pokládat nebudu...... Na druhou stranu ty TUV statistiky jsou pokud se nepletu z STK kontrol, a tam už taky člověk nejede jen tak s autem v katastrofálním stavu. Mně by se nejvíce líbila statistika kolikrát člověk navštíví s autém servis na počet km, případně náklady na provoz...jenže která automobilka vám to řekne, že jo ...:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.08  14:57

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    martin.z: Kdyz se nad tim zamyslis, tak krome te trojkombinace a vstriku Mondeo nevyzaduje zadnou vetsi pozornost. Vstriky vidim jako spotrebak, ktery musis menit u kazdeho CR (skutecnost, ze u Mondea je menis casteji je vyvazena cenou- repas za 20tis zadna jina znacka nenabizi) Nebo jo??
    Krome Kutila si tu nikdo na chronicke nedostatky nestezuje. Jasne, ze obcas se neco vyskytne ale srackou bych Mondeo kvuli tomu asi nenazyval.

    kutil: Znam par lidi,pro ktere je TUV bernou minci pri vyberu auta, ovsem tito se v automobilove problematice pohybuji jednou za deset let, kdyz si kupuji ojetinu. U tebe bych odvolani na podobnou statistiku necekal, ackoli kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde..
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.02.08  14:40

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Trojkombinace je u 2,0 i u 2,2 TDCi. Mně se vstřiky hlásí tak po 70 tis.km , žáný SHELL to neoodálil . Už mi odešly dvakrát, jak víte......
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 05.02.08  14:31

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Možná to již bylo řešeno, ale trojkombinace dělá problém i u 2,0TDCi nebo jen u 2,2TDCi?

    Do 140tkm mi chybi 2200km, stále věřím tomu, že Shell V-Power Diesel problémy se vstřikama oddálí.

    Vstřiky u CR nás straší zejména kvůli jejich ceně, kdyby byla nižší, tak by se k nim přistupovalo stejně jako např. k výměně rozvodů, výrobce by předepsal pravidelné výměny a byl by klid. Při dnešních cenách by byla sebevražda říct zákazníkovi, že po např. 80tkm bude muset počítat s náklady x tis. do repase vstřikování...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.08  13:52

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    martin.z: nejsi mimo, mimo jsem byl já. Samozřejmě že to se vstřiky nijak nesouvisí, prostě zkrat v myšlení .-(.

    Kutil: jeslti považuješ výsledky kontrol TUV za nějaký indikátor kvality nebo spolehlivosti, tak no comment.. Kup si toyotu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.02.08  13:47

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Vypadá to, že Mondeo je nejhorší z toho, co Ford v EU nabízí. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 05.02.08  13:00

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    DR:
    mozna jsem ted trochu mimo ale trojkombinace nejak souvisi s CR a jeho principem?
    Me to v servisu vysvetlil tak ze remen, remenice a napinaci kladka byly proste z vyroby navrzene tak ze to bylo moc dotazene a vymlelo se to a pry uz ted maji nahradu dilu ktere tim netrpi - tohle mi prijde, ze nesouvisi s tim ze je to diesel absolutne nijak..
    A to ze takova vec stoji 8 kkc me rozhodne nepotesili
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.02.08  12:55

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    martin.z: TDCi mondea bych se zastal. Slavnou trojkombinaci mají všechny CR motory všech značek, nekteré více, jiné o fous méně. Mondeo není žádná výjimka ani extrém. Stačí se podívat do dieselservisů. Taky jsem pragmaticky zvažoval, čím nahradím Mercedes Vito (s CR motorem, který jsem díky vadným vstřikům musel už 1x vyměnit celý). Není alternativa, jedině VW ještě nabízí motory PD (které mají taky své problémy), ale už taky přechází na CR. Není cesty ven, jedině obecné zvýšení kvality nafty, nebo vylepšení CR systémů, aby si i se špatně mazivou nebo nekvlaitní naftou dokázaly poradit.

    V současnosti to pro mě vychází tak, že buď nový CR diesel, který si budu pečlivě hlídat, nebo benzín, nebo ojetý CR s tím, že předem počítám s investicí do vstřiků.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 05.02.08  12:30

    « Re: Už je to tady, už je to tady

    Vasik: Do Hale jsem volal pred koncem roku kvuli tomu stejnemu a pocitej s tim ze ze dne na den ti to urcite neudelaj, tipoval bych si ze ti daji termin tak za tyden az dva a jeste sotva tak ze jim to rano v 9 dovezes a odpoledne v 5 to budou mit. Ja to nemam hotovy dodnes protoze mi nejak nevyhovoval termin.
    Jinak dieselovy mondeo beru uz opravdu jako sracku, slavna trojkombinace a vstriky potka snad vsechny, uz jen to, ze tady v diskuzi neni snad zadnej fanatickej nadsenec, kterej by byl z auta nadsenej a tvrdil ze do nej pujde zas. Spis kazdej tak nejak pragmaticky uvazuje co jineho bude vybirat :-)
    To jsem v jine diskuzi nevidel.
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 05.02.08  08:15

    « Už je to tady, už je to tady

    Tak kluci, dnes ráno, ostrá jízda od přítelkyně z důvodu zaspaní, v prvním kopci jsem tomu vytl aaaaa byla tam, jojo ta no ta, jak se jmenuje?Kontrolka žhavení? 8-s zastavil jsem, zdechl, nastartoval a pokračoval, co je na tom hezký je to že se to stalo přesně když číslo přetočilo tachometr na 140000, tož tak no, takže hrňte na mě rady,typu, Kam s ním? za měsíc máme jet do alp, to bych ale nechtěl riskovat, viděl bych to na některý den na dovolenou a na výlet do Prahy do Hale, musím tam zavolat, myslíte že je reálný zrepasovat vstřiky během dne?Když budu objednanej?Mi už se to tak 3 nádrže nezdálo, už byl takový nepravidelnější volnoběh, taková melzína, no a taky to vrčeniii vrrr klep klep, vrrr klep klep...při koupi mě na to Petr T. upozorňoval, ihned stím val na repasi, ale já ho neposlech :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.08  18:53

    « Re: Nove nebo jete?

    Jak se tak nato dívám nevím proč už to tady nepřejmenovali z ford forum na superkutil forum ty seš tu snad častěji než redaktoři z auto CZ >:D >:D >:D >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.02.08  17:23

    « Re: Nove nebo jete?

    Jo, jo, takhle se zkreslují statistiky. To je nestandardní příklad. Ty jsi častý měnič aut (já vždycky tak za těch 10měs. dal ojetinu dohromady) a tvůj švára má v tebe velkou důvěru a nebo moc peněz. >:D

    Má nějaký smysl ta častá výměna aut? Já jsem teda váhavý při koupi auta, ale už po 10měsících měnit auto je taky dobrá střelba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.08  16:50

    « Re: Nove nebo jete?

    Jo a mam tam chybu- 2.0 TDCi jsem prodal za 230tis ne za 250..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.02.08  16:41

    « Re: Nove nebo jete?

    martin.z: Vectru jsem mel asi trictvrte roku, pak jsem ji prodal svarovi bez zmeny jmena v TP.Pred pul rokem jsem ho prodal za 110tis (auto stalo dva dny nalestene na sidlistnim parkovisti s inzeratem za sklem)

    Mondeo 1.8 jsem mel 10mesicu, prodal jsem ho znamemu meho kamarada. Mel jsem presne to auto, co chtel (a dlouho shanel), tak jsem mu ho prodal. Chtel jsem diesela.

    Mondeo 2.0 TDCi (asi taky 10mesicu..) si vzal svara pote co jsme se zbavili Vectry. V papirech jsem majitel stale ja. Dal jsem mu pulrocni garanci na vstriky:)

    Priznavam, ze ten propad ceny neni adekvatni poctu km, co jsem najel, ale na druhou stranu jsem vzdy prodal auto v perfektnim stavu a se skutecnymi km. A taky jsem reznik, KUPEC a sedlak v jedne osobe ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…