FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 15.11.11 14:34
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Taky si říkám, ale záleží na ceně a stavu. >:D Ta Dacie a Suzuki, to bude jako druhé auto v případě, že zůstane Mondeo. Mě osobně by stačilo, kdyby to Mondeo bylo 4x4. ;-)
Ale jinak nezavrhuj Duster, jeho schopnosti předčí mnohem větší a dražší. Jen neí použitelný na běžné silnice kvůli zpřevodování 5ky. Moc na dálnici řve. Včera jsem se byl podívat na ASX a moc mě nepřesvědčilo. Forester jsem už viděl, ale na to jaké to je auto je cena hodně vysoká.
Pak by ještě byla možnost vytahovat Mondeo po louce na silnici navijákem. Je to neuvěřitelný, ale na té louce kloužou skoro všechna auta a přitom tam není bahno, jen mokrá tráva. Ale dávat řetězy na trávě se mi moc nechce. >:D -
superkutil 14.11.11 16:53
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Tak nevím zda je to zimou nebo výměnou oleje nebo zimními pneu nebo něčím jiným, ale auto jde do kytek. Auto plave po silnici, v řízení vůle jak blázen, po nastartování kolísají otáčky mezi 800 - 1200ot, když je to studené, tak to vůbec nechce jet, motor se dusí nebo škube. Když se ohřeje, tak se otáčky usadí a i má motor tah. Jen to plavání je tam pořád a vůle v řízení tak 3cm na věnci volantu. Ale je někdy, vůbec to nechápu. Takže asi dojde na výměnu, jen nevím za co. Potřebuju 4x4 za rozumnou cenu. Takže adepti jsou Subaru Forester, Mitsubishi ASX, Volvo XC70, nějaký VW, Hyundai Santa Fe. No a když nebudou peníze, tak Suzuki SX4 nebo Dacia Duster. Do Kugy jít nechci, od té mě všichni zrazují. :-O -
superkutil 08.11.11 15:46
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Castrol 5W40 a teď tam přímo Fordem doporučovaný a dodávaný Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W30. A i ty starty vypadají líp. Ten Castrol mi doporučovali u Charouze, že je lepší. Lepší asi nebyl, ale za to byl skoro 3x dražší. :-) Asi jsem moc důvěřivý. Se značkovými servisy končím. -
WinDiesel 05.11.11 11:11
« Re: Svět motorů special - diesel
Ty nejsi zmetený ale zhulený. Až budeš čistý, zase se přihlaš a můžeme diskutovat. >:D Ale pro neználky: malý motor 1,2 TSI potřebuje velmi malé turbo, které se dá snadno roztočit. A tu je problém - jakmile na to dupneš, malé turbo točí moc a přebytek spalin je třeba regulovat - odvádět bypassem - paralalním vedením. No a tato regulace, která má v určitých otáčkách odpojt spaliny - se přehřívá - a není divu - vůbec benzínové motory mají silnou tendenci k přehřívání. -
-
tažak 04.11.11 21:48
« r s Svět motorů special-diesel SSvět motorů special -diesel
jsem z toho zmetený,nevím jak se může přehřívat regulace turba/kde to k sakru je a proč se to nechladí/ ten řemen ,to znám,to jako u gatí,když přeskočí
o dírku a řetízek ,ten mám u splachovače.Eště,že sou tady ty machří,ty nám to vysvětlí -
-
WinDiesel 04.11.11 21:02
« Re: Svět motorů special - diesel
Dzurko: Já vím o masových problémech s přehříváním regulace turba, do 50 000 km kaput. Potom je tam těžší, stále vevyřešený problém s přeskakováním jakéhosi řemenu nebo řetězu - výsledek je fatální. Ani 1,4 TSI není bez problémů.
Ještě mnohem více se píše v současném čísle speciálu Světa motorů - DIESEL - když mi na SC pošleš e-mail, oskenuji to a zašlu Ti ten článek. -
superkutil 03.11.11 15:10
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Tak jsem nechal vyměnit olej v motoru, dali tam fordí 5W30 a už dvakrát se mi stalo, že motor po startu kolísá. Prostě neudrží volnoběh a houpe mezi 600-1200ot. Také mi při rozjezdu chcípnul, což normálně nedělá. Prostě na jedničku přidá a pak zpomalí a zdechne.
Ale už jsem našel, co vzadu bouchá. Jsou to dvířka v tapacírunku co zakrývají přístup k zadním světlům. Takže vezmu lepidlo a molitan a půjdu olepovat. :-) -
štíreček1 03.11.11 11:53
« Svět motorů special - diesel
Včera jsem si koupil nový svět motorů special a hned na první stránce zajímavý článek o benzinových turbo motorech. Proč tolik žerou pod zátěží? Aby uchladily benzínovou mlhou malý katalyzátor!!! Co pak leze z výfuku ven, nedá několik dieslů dohromady 8-s -
superkutil 27.10.11 10:23
« Re: Pravidelná kontrola po 140tis.km.
Dobrý! Myslel jsem, že ETIS není veřejně přístupný. Ten přehled mě dost pobavil. Poprvé jsem se dozvěděl, za co Fordu platím takové peníze. Škoda, že jsme takovýto report nikdy do ruky nedostal. Pochybuji, že při kontrole vše co je v protokolu servis provádí. Takže si auto zkontroluji a v neznačkovém servise si nechám vyměnit olej a olejový a palivový filtr. A kouknu na kotouče a destičky. :-) A řetěz nechám udělat až ve 160000km. -
superkutil 24.10.11 21:16
« Re: Problematické starty nakloněného auta
Ono nezáleží na teplotě, problém se starty byl i v létě. Pokud auto stojí na rovině, tak je start v pohodě. Takže je to v tom náklonu. Ta nadmořská výška mi došla, když jsme si uvědomil, že jsem s tímto autem byl v nějakých 2500mnm a pohoda. A starty v -28°C taky v pohodě. Takže je to ten náklon. Kouř je bílý. Ale nenapadá mě, co v autě by mohlo mít problém s náklonem. Ale je to náklonem do boku, pokud stojím čumákem nahoru, tak je to v pohodě. Zkusím udělat pro auto rovinu a uvidíme, jak se bude chovat. :-) -
DIM 24.10.11 14:50
« Re: Problematické starty nakloněného auta
Tak mě teď napadlo, Kutile, že jsem viděl nějaký dokument o severním pólu a Rusové si tam nechali poslat buldozer, který nastartovali ještě v teple na letišti a tam ho dovezli a spustili už nastartovaný... a pak jej už nikdy nikdo nesměl vypnout.....jinými slovy nech to běžet a nebudeš mít problém při startu...... -
superkutil 24.10.11 14:29
« Problematické starty nakloněného auta
Ahoj, parkuju auto na chalupě ve svahu, nakloněné do boku. Náklon není nijak výrazný. Ale když chci auto nastartovat, tak je chod problematický, motor škube a kouří. Když se ohřeje, tak už je dobrý. Nebo to může být třeba i nadmořskou výškou? -
DIM 21.10.11 09:08
« Re: 200 km/h
Já tady taky bydlím !!! :-) Dálnice je na poddolovaném území, já si dobře pamatuji, jak se některá místa , která byly dříve loukami, změnily na rybníčky. Dobře vím, že nejšikmější věž kostela není v Pise ale u Karviné :-) , a to ještě v údolíčku, které kdysi bývalo kopečkem..... To je a bude zásadní problém ...... ale že by to někdo prorokoval v souvislosti se struskou ? V každém případě zvlnilo se asi jen 500 m , jinde nic..... Možná zatím, to je možné, ale mně to připadám, že tam konkrétně někdo nasypal něco jiného, než na zbytku stavby.....Snad. -
WinDiesel 19.10.11 19:14
« Re: 200 km/h
DIMe, dálnice není jen tak nějaká stavba. To že se to u Vás používá již desítky let automaticky neznamená, že je to ten nejlepší materiál a teď se to prostě potvrdilo. Myslím že to zcela zbytečně obhajuješ.
Zato vím zcela jistě, že se někdo nakapsoval. A vím to od lidí kteří tam bydlí a kteří to prorokovali ještě před tím, než se dálnice kolem Bohumína dostavěla. -
WinDiesel 19.10.11 08:01
« Re: 200 km/h
Tak to má někdo vyzkoušet, před tím, než se Ta struska použije. :-) Kdyby ovšem použili štěrk, Ten starý dobrý štěrk, nedostali by někteří lidé kapsovné a Ta struska by tam i nadále ležela ladem.
Nejlepší je na tom ovšem fakt, ža na strusku jako podkladový materiál nikdo nikdy nepomyslel, až v momentě, kdy se dálnice dostala na Ostravso, kde je jak známo strusky přebytek. -
WinDiesel 18.10.11 18:59
« Re: 200 km/h
Hihi, chtít jet do Berlína z Ostravy přes prahu a Plzeň..... Ještě tak přes tu Prahu, ale přes Plzeň tak na Mnichov nebo Norinberk, ale Berlín?
A s tou struskou to bylo tak že se prostě pod dálnici nehodí protože nasává vlhkost.
Tak se zabily 2 mouchy jednou ranou, struska byla ekologicky zlikvidována, prodána ........ a ještě pár lidí dostalo do kapsy. A reklamace? Ta se neuzná a v tichosti opravy zaplatí stát. -
DIM 18.10.11 11:58
« Re: 200 km/h
Tak ono tam bylo u té naší Ostravy nějakou dobu 80 km/h, teď už se to převedlo do jednoho směru a celé se to odbagrovává.....Struska je běžný materiál při zakládání staveb, jenže jsou různé druhy a tady někdo pravděpodobně podsunul stavařům místo té nejkvalitnější nějakou podřadnou - samozřejmě za stejné peníze . To už udělali i při přístavbě nemocnice v Porubě, která je teď bez obchodů, restaurace atd ...........snad nespadne :-( Dálnice v Polsku je v pohodě, škoda že to trvá z Ostravy na nájezd v Opole tak hodinu a půl. Pak už je ale zase člověk v Berlíně za 3 hodiny ( ! ). Přes Prahu bych byl tak někde u Plzně ..... A navíc se v Polsku za tu dálnici neplatí. Je tam sice většinou 110 km/h, protože tam není odstavný pruh, ale zase bez uzavírek a podobně. -
WinDiesel 17.10.11 19:15
« Re: 200 km/h
No a na kolik je omezena naše struskou podložená dálnice kolem Ostravy???? Odpověz si sám. Než po někom hodím kamenem, ověřím si, že sám nemám máslo ne hlavě..... >:D Tato dálnice bude po zimě stejně bídná jako dálnice na Vysočině s tím rozdílem, že ta na Vysočině má za sebou 40 let...... -
-
woody-alien 06.10.11 08:40
« Re: Kam to povede dál?
Kutil : K tomu 2.2 TDCI 147kW. Mám teď čerstvě asi čtrnáct dní Mondeo s tímhle motorem a automatem. Předváděčku jsem jel se stejným motorem ale v manuálu. Zrychlení a zátah jsou opravdu okouzlující , to bez debat, kultivovanost a odhlučnění velmi slušné, ale taky má dost velkou turbodíru.
Proto mě velmi mile překvapil ten 6.st. automat, žádná dvouspojka - klasika s měničem, že motor v těch inkriminovanejch otáčkách nechává jenom málokdy, třeba když jedeš pomalu po rovině téměř bez plynu. Jakmile potřebuješ prudce zrychlit a trochu víc polechtáš plyn, ochotně (a velmi rychle) podřadí a prudkej zátah je prakticky bez prodlevy. U manuálu jsem dost často spadl do turbodíry a znovupřeřazením se z ní musel vyhrabávat. Takže bych řekl, že k charakteru tohohle motoru se možná automat hodí i líp. -
štíreček1 04.10.11 13:35
« Re: Help! Engine dead
Tak ten filtr tam mám stejný, jak poslal odkaz Dong. Nicméně tyhle starosti nechávám na mém prodejci, věřím nebo doufám, že mi tam nic špatného nedají. Nakonec by byl sám proti sobě, protože auto mu stejně jednou vrátím a vyměním za jiné, stejně jako focuse. -
superkutil 03.10.11 16:15
« Re: Gumovatění Mondea
Hm, tak já to zkusím. Ty tyčky stabilizátoru mi měnili snad před 20tis.km a už zase klepou. Hlavně vpravo. Tak uvidíme, zda se to zlepší. Bohužel se už objevují i problémy se startováním motoru. Chod je nestabilní a kouří. Když se ohřeje, tak je v pohodě. Nejvíc mě překvapuje ta vůle v řízení, která se objevuje jen občas. A pak ty vibrace mezi 110 - 130km/h. Ale ty se objevují také jen někdy. Nebo situace, kdy zastavím na kafe a když nastartuju, tak je to jiné auto, jiné chování, jiný chod motoru. Ale to dělalo i předchozí Mondeo, které bylo v benzínu. Podle servisu to byl problém ŘJ. -
WinDiesel 02.10.11 22:16
« Re: Help! Engine dead
Koukám a vidím, kde jsou ale specifikace filtru? Myslím propustnost (neboli účinnost), lhůta výměny apod. Já jsem naproti tomu našel filtr od Delphi, nicméně vypadá jinak. Není to v kovu nebo plastu ale ve vývodech. Viz: [odkaz]
Rozhodně se montoval dříve (říjen 2003) a na některých 1,6 TDCi je vypsán ale ne u všech. -
WinDiesel 30.09.11 18:50
« Re: Help! Engine dead
Když budeš žádat originál HDF939 Delphi třeba v Autobenexu, nebo i v Elitu, měl by být za cca do 1 000 Kč. Takže to neponechej náhodě, pošli mi e-mail, nebo připomeň a já Ti pošlu originální specifikace Tvého filtru.
Ještě levněji by Ti filtr dodal myslím Autohulda. -
štíreček1 29.09.11 14:12
« Re: Help! Engine dead
Pár dní jsem tu nebyl, tak se přidám taky. Filtr mám taky kovový a platil jsem též 1800-1900Kč. Na výměny jezdím ke svému prodejci, dělá mi pravidelně olej i vzducháč, komplet filtry, olej a práce stojí cca 3900Kč. Mám tam ale slevy-reklama, takže platím jen palivový a vzduchový. Na palivový jsem se ptal v autokely a stojí skutečně těch asi 1900Kč.
Výměny dělám cca po 14tisících, palivový jsem chtěl jednou přeskočit, ale jak píše win, asi to nemá smysl, i když si myslím, že by těch 28tis km v pohodě zvládl. -
-
WinDiesel 28.09.11 19:05
« Re: Help! Engine dead
Já jsem zase kouknul do reklamních materiálů DELPHI a tam se tváří filtr Delphi jako originál jak pro PSA, tak Ford/Mazdu. A je plastový. Opravdu mi není moc jasné, jakou výhodu přináší kovový filtr. Pokud dojde k nárazu, stejně se zkroutí nebo pokřiví a musí se vyměnit. A plastový filtr praskne. Opravdu výhodu nevidím. Zato považuji za rozumné, měnit za stenou cenu filtry po 20 000 km. Místo těch 40 000 km, se 40 tisíci km si koleduješ o rozbití vstřikovačů.
Jinak, nějaké originální filtry Delphi najdeš na [odkaz] , zvol si kategorii a uvidíš věci. -
WinDiesel 27.09.11 15:35
« Re: Help! Engine dead
Dong1: to, že má Ford Focus jiný filtr než PSA, je možné, to nevylučuji. Nikdy jsem o tom neslyšel, ale je pravda, že základ motoru pochází od PSA ale motor se vyrábí pro Ford v UK a Fordovic na těchto motorech (1,4 TDCi, 1,6 TDCi, 2,0 TDCi) udělali dosti změn.
1 - PSA používá aditivum pro DPF a Ford dodatečné vstřiky paliva
2 - 2,0 TDCI PSA měl mezi roky 2003 a 2009 vstřikování Continental, ale od roku 2006 Delphi, zatímco Ford vytrval s Continentalem až do roku 2009 a až potom šel do Delphi.
3 - Ford vyrábí pro PSA motory 2,4 a 2,2 do Boxerů a Jumperů, už od roku 1999 používá americké filtry Stanadyne a od roku 2006 si dává PSA svoje filtry - no bordel.
Mimochodem, zažerzuji - ty znáš nějaké filtry odolné nárazu? Tak jak to chlapci od PSA chtěli, tak jim to lidi od Delphi udělali - je to plastový filtr. Možná že Ford chtěl filtr kovový. Ovšem filtr Delphi pro PSA potom stojí 800 a filtr pro Ford 1 800. Je skutečně otázka, co je pro zákazníka lepší. -
Dong1 27.09.11 12:16
« Re: Help! Engine dead
Wine: Ne nemam mondeo, ani sem nikdy nemel :-) Tuhle diskusi ctu, protoze se (vlastne vetsinou diky tobe) tu napr. dozvim spoustu informaci o systemech vstrikovani a Fordech obecne...
Mam prave toho Focuse 1,6TDCi se solenoidovym Boschem. Servisovan je zatim ve Fordu a od zacatku tam mam filtr Ufi, jak z prvovyroby tak jako originalni dil - nekde sem dokonce cetl, ze Ufi vyvinulo a vyrobilo tenhle filtr specialne pro tento motor ve Fordu, PSA ma pry jiny (pry mel problemy s unikem nafty pri narazu). Jo a na FoFo 1,6TDCi vyjde filtr na nejakych 1800bez DPH (original). -
oleowr1 27.09.11 09:42
« Re: Gumovatění Mondea
kutil: přesně jak píše sybocz....tlumiče, stabilizátory - uložení a tyčky (ty klepou), měnil jsem už i čep řízení, ale to je všechno spotřebák, který potřebuje každé auto....
Auto mi zatím neodskakuje, tlumiče ještě asi v normě, ale z tyček stabilizátoru mě asi picne, měním je každých cca 30tis.km a vzadu zase klepou :no: -
-
sybokcz 27.09.11 09:12
« Re: Gumovatění Mondea
Mel jsem podobne pocity u naseho 2.0TDCi, nejistota na silnici, odskakovani. Odskakovani vyresila koupe zadni tlumicu a nejistotu vymena stabilizatoru (obe napravy). Aute je tedka jak nove (temer :-) ), zda si mi ze i rizeni jde vice ztuha, jako na nazactku, zadne vule. -
WinDiesel 27.09.11 08:12
« Re: Help! Engine dead
Dongu, jestli máš Mondeo 2006 se vstřikováním DELPHI, pak tam žádný filtr UFI nedávej, nepatří tam. Originál od Delphi pokud vím stojí nějakých 900 Kč, což není tak moc. Jestli chceš, aby ti vstřikování i motor odešly, dávej filtry po 40 000 km. Rozhodně dávej po 20 000 a ani o km víc.
Co se týče, 1,6 TDCi, tam je vstřikování BOSCH (v nejnovější generaci 82/85 kW Continental) a originálním filtrem je ............. opět DELPHI. Tento filtr stojí cca 800 Kč, pokud se nepletu a třeba Velendorf měl na to nějakou akci....
Ještě k tomu UFI. Je možné, že uvnitř balení UFI je přebalený originál DELPHI - potom by to bylo OK. Fakt si dej pozor, náhradní filtry - napodobeniny - jsou až 100x propustnější pro nečistoty než originály.
Pokud bys neměl vstřikování DELPHI, byla by to jiná písnička, třeba Mondeo 2007 se vstřikováním Continental má v originálu filtr Knecht nebo Man, možná dokonce Purflux, nikde ale není uveden filtr UFI. Riskuješ 2x - 40 000 km a neoriginální napodobenina filtru. už ti někdo řekl, kolik stojí oprava čerpadla a vstřikovačů? Stojí Ti to za to?
Jinak zduř. -
superkutil 26.09.11 22:15
« Re: Kam to povede dál?
Jel jsem nedávno v Passatu 2.0TDI 125kW a až na nekultivovaný a hlučný chod je to paráda. Zrychlení úžasné. Musím si někde vyzkoušet 2.2TDCI 150kW. Znám jen 3.0TDI 176kW a tak bych to chtěl porovnat. Ale to jw 6ti válec
.
A jaký je váš názor na snižování objemu a dohánění výkonu turbem? A to jak u benzínu, tak u nafty. -
superkutil 26.09.11 22:10
« Gumovatění Mondea
Ahoj, měl jsem Mondeo 1.8 benzín z roku 1999 a ve 140tis.km auto neskutečně zgumovatělo, začalo plavat, začal zlobit motor, přestal táhnout, cestou na lyže do Alp po zastavení motor začal vařit atd. Tak jsem ho prodal. Teď mám Mondeo 2.2TDCI a mám najeto 140tis.km a začaly se objevovat podobné příznaky jak u předchozího Mondea. Začalo plavat, na nápravách to bouchá, občas je po delší jízdě rovně vůle v řízení, jindy zase není. Motor zatím šlape, starty jsou horší. Teď to půjde na servis tak uvidíme co s tím dokážou udělat. Tak nějak si nedokážu představit, že vydrží do 250tis.km. Jel jsem na víkend z Prahy na Jižní Moravu na burčák a obě jízdy byly šílený. Nevím zda se tak zhoršila D1 nebo auto. ale plavalo to šíleně. Okolo 110km/h se to 6ku klepe ( na 5ku ne), a nad 120km/h to začne plavat. Kolem 130km/h je to nejhorší, ve 140km/h se to zklidní. Že by zase nějaké skryté vibrace na přední nápravě? -
oleowr1 26.09.11 20:45
« Re: Re: škubání kolem 2000ot/min
.... a byla to hadice :-)
dneska jsem ji odpoledne vyměnil, nejmenovaný autorizovaný dealer Fordu v úterý tvrdil, že ji má skladem, když jsem přijel, zjistil, že je v PC, ne však na skladě, objednal ji tedy, ve čtvrtek odpoledne jsem si pro ni jel, ale prodali mi jinou, na to jsem přišel bohužel až v garáži, tak jsem jim hned volal, slečna ze skladu chtěla VIN (technikovi stačil r.v. a typ motoru) a dneska se povedlo správnou hadici koupit.... -
štíreček1 26.09.11 11:51
« Re: Help! Engine dead
Já měním olej po cca 14tis, ale jezdím denně po městě. Jen poprvní jsem měnil ve dvaceti tis km, ford to tak chtěl :-) Ten palivový jsem měnil spolu s olejem, tedy po 14tis a taky jsem si říkal, že ho teď jednou přeskočím. Nějakých 28tis km by měl vydržet, když je tak drahý.... ;-\ -
Dong1 25.09.11 20:39
« Re: Help! Engine dead
Win: Diky za info, zatim muzu byt teda asi v klidu?
Jinak jezdim tak 25tis. rocne, vetsinou denne 40km tam a 40km zpatky. Olej menim po 20tis., pal. filtr po 40tis. (oni za ten Ufi chteji docela dost :-( )
Jo a ja mam taky Focuse, vstrikovani od Bosche (1,6 TDCi, 66kW) :-)
-
WinDiesel 25.09.11 09:37
« Re: Help! Engine dead
Kdysi dávno měli u Fordů repas vstřikovačů oficiálně doporučován právě na 120 000 km, s nástupem common railu, kdy už se nejednalo o repas za cca 1500 Kč jeden kus, se vše změnilo. Čím víc auto najezdí, a čím delší trasy, tím menší vidím problém. U vstřikovačů tohoto typu je ofiko maximu 250 000 km, ale já už jsem potkal i auta s nájezdem 450 000, potom repas vstřikovačů, a nyní má tento pán invalida jezdící jako kurýr již 600 000 km (pravda, má Focus ale vstřikovací systém je prakticky totožný). -
WinDiesel 25.09.11 09:13
« Re: Help! Engine dead
Zvýšenou kouřivost může generovat kdeco, Dime, hlavně EGR. Když to nedrží tlak, nemá to souvis s tryskou. Propálení pístu je o špatném rozprašování paliva. Problém je ale hlavně v tom, že dnes jsou písty z hliníku potažené šupičkou oceli, je to hrozně na hraně. -
WinDiesel 25.09.11 09:10
« Re: Help! Engine dead
Doporučuji probrat se specialistou panem Jiřím Velendorfem, kontakty najdeš na www.dieselpoint.cz.
Pamatuji si na případ, kdy museli Fordové přiznat nedostatečné dimenzování pístu, je to tak říkajíc na hraně. A taky to sváděli na vstřikování. Pokud není v háji nic jiného než píst, dal bych to k Velendorfovi.
Mimochodem, info pro Dima, Služební Mondeo bylo prodáno a spokojená majitelka najela dalších 40 000 km s původním, originálním vstřikováním. Nevím, chalpi, co Vy s tím děláte, my s tím prostě hodně jezdili (min 40 000 za rok), velmi dlouhé trasy nevyjímaje (mondeo bylo až ve Skotsku), měníme olej a filtry a 15 000 km, toť vše. -
oleowr1 23.09.11 15:48
« Re: Help! Engine dead
podobný problém jsem řešil v roce 1999 se Sierrou 1,8TD, r.v. 1992, 230tkm....
v Itálii mi vyletěla ojnice blokem... odtah 24tis.Kč, motor se podařilo sehnat z vrakáče z totálky 2letého Mondea 1,8TD, muselo se předělat vanu, olejové čerpadlo, vodní pumpu... motor se osadil původním turbem, tryskama a čerpadlem ze sierry, dalo se novou spojku - celkem za 50tis. Než jsem to prodal nalítal jsem bez problémů dalších cca. 120tis. a té investice za odtah + opravu jsem nikdy nelitoval, s autem jsem skoro 7 let bez problémů jezdil.... sierra už šla do šrotu, ale motor má můj mechanik pořád v garáži, sranda je, že na turbu a čerpadle je poctivých 380tis. a pořád fungují :-) -
Janerad 23.09.11 14:43
« Re: Help! Engine dead
Do 80 tkm naprosta spokojenost. Od 100 tkm ruzne podivne chovani, kolisani studeneho motoru, ve 120 tkm menene turbo, od 180 tkm obcas nouzak v plnem tahu, pak ve 190 vymena EGR. Pred smrti jsem auto pouzival 2x tydne, na letiste a z letiste. Velmi jemne predsmrtne varovani bylo obcasne velmi lehke zavahani pri nezahratem motoru posledni tyden. Jinak ale plna zatez a hodinove sprinty, prumer 130 km/k, max 230... S celkovym vykonem vozu jsem byl spokojen, sila, rychlost, vyborne gumy a brzdy, nove tlumice, spokojenost. Pak v tahlem stoupani v plne zatezi nahla smrt...
Kde nechat ozivit motor, vymenit pist? Nebo i blok? Nebo cely motor? Kde nechat udelat vstriky? Repase nebo nove? Co cerpadlo? Co spojka a dvouhmotak? Poradte, co byste ve stejnem pripade resili vy? Zahodit, nebo ozivit?