FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 18.03.08 14:10
« Re: V-max
Tak u mě tohle nastalo na Mondu, které jsem prodal - má ho kolega a tomu autu bylo 6 let , když se to přihodilo - najeto 200t km. Ale vím o Mondu, které bylo staré 2 roky a tenhle problém se objevil, ale to byla též 1. série z roku 2001, předpokládal bych, že tohle už po faceliftu odstranili >:D , tak jako zarezlé lanovody k ruční brzdě >:D . Nevím , jak máš staré - nové auto, ale Kutil má rok staré auto se 30t km. -
cja 17.03.08 14:05
« Re: V-max
Kutile ty zadní kola nejsou úplně od věci , ale u novýho auto by to bylo divný - ať ti mrknou v servise na zadní desky a kotouče, mě se stalo, že něco zarezlo na zadním třmenu a ten potom stabilně přibržďoval, bylo to znát na spotřebě. Ale kolo se přítom abnormálně zahřívá a kdyby jsi jel 200 tacho tak by ty kotouče svítily rudě , jak na 24 h Le Mans, takže takhle to asi nebude. -
superkutil 17.03.08 12:20
« Re: V-max
Krkovicka: Díky že jsi se na to mrknul a napsal to sem. S tou 6kou je to zajímave protože ve 160km/h už motor točí 2700RPM a moment už jde dost dolů a odpor vzduchu roste.
Tu spotřebu máš dost nízkou. Jak máš závislou spotřebu na rychlosti auta? Já do 120km/h mám spotřebu asi 6,5litru, ale jakmile přidám, tak ve 140km/h jsem už na 7mi a ve 160km/h jsem okolo 7,5litrů. Pod 6 se dostanu jen když jedu rovnoměrnou rychlostí do 90km/h.
Celkově mi připadá, že moje auto má nějaký vysoký odpor vzduchu. Nebo co kdyby přibržďovaly zadní kola? To by na motorové brzdě vidět nebylo. -
"-- skrytý --" 17.03.08 10:55
« V-max
kutil: Jak jsem slibil, zkousel jsem v noci z patku na sobotu Olinu trochu protahnout. 200km/h tacho je tam bez problemu (sestka DOBRE taha az nad 160km/h) max jsem sel na 220tacho, coz slo taky celkem v pohode. Vic jsem nechtel jet kvuli gumam, ackoli asi by to prezily. GPS jsem nesledoval nebot jsem jel sam a v noci.
1000km cestu jsem dal s Vprum 137km/h a spotrebou 6.7real (6.4PP)
-
"-- skrytý --" 15.03.08 08:57
« Re: Kontakt na Zákaznické cetrum Ford CZ?
martin.z: tohle řeší o stupeň vyšší level - doporučený dopis zaslaný tvým právním zástupcem :-! Navíc adresát neví, jestli jsi třeba dopis neodesílal pod dozorem notáře ;-)
Ale myslím, že to zbytečně směřuješ ad absurdum - a tím se poněkud vytrácí původní informace. Doporučený dopis je obecně uznávaná forma průkazné komunikace, mail ne. -
"-- skrytý --" 14.03.08 20:31
« Re: Kontakt na Zákaznické cetrum Ford CZ?
Janerad: jestli řešíš nějaký problém, tak bych doporučoval o mailu ani neuvažovat, protože maily se "ztrácejí" a jejich průkaznost je téměř nulová. Použij doporučený dopis s doručenkou (dostaneš po doručení potvrzení kdo a kdy tvůj dopis u adresáta převzal) na níže uvedenou adresu. Na sebe jim dej jako kontakt jenom poštovní adresu, takže odpověď dostaneš opět poštou, na hlavičkovém papíře a s razítkem - a to už si dobře rozmyslí, co ti napíšou. A časově (od odeslání do obdržení odpovědi) to vyjde často i líp, spousta mailů končí bez odpovědi v koši. Pokud trváš na emailu, tak fax je jeho alternativou.
Zákaznické Centrum Ford
Karolinská 654/2
186 00 Praha 8
Tel.: +420 234 650 182
(Po – Čt, od 9 do 17 hod.; Pá od 9 do 15 hod.)
Fax: +420 234 650 147 -
-
superkutil 12.03.08 16:01
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
To DR: Tak jsem začal číst a dozvěděl jsem se že:
Celkové ztráty v převodech při pohonu jedné nápravy by neměly příliš klesnout pod 85%.
To asi autor myslel, že by účinnost převodovky neměla být pod 85% nebo že ztráty by neměly být větší jak 15%. Protože jinak to moc nechápu.
Jinak díky za info kolem výkonnových ztrát, nějak mi to nedošlo ve spojení s účinnosti převodovky a výkonem motoru protože ty vykonnové ztráty se měří po vyšlápnutí spojky a tedy při odpojeném motoru (převodovka není pod záběrem). -
DIM 12.03.08 15:27
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
A dá se do něj taky schovat nějaký ten proud ?? Přemýšlím ještě nad tím, že při větší rychlosti ( nám co to jede přes 200 to není problém ) bych odpojil vrtule u chladičů ( to už jen zbytečně hučí a stejně už beztak nestíhají ) a nechal bych je roztočit proudícím vzduchem o rychlosti 200 km/h , pak bych použil dodatečné řemenice, kterou bych roztočil dodatečný generátor ........jen co potom s těmi kilowatty ? Co když toho budu mít tolik, že nebude sobolího špeku dostatečné množství ?? Ono by se to dalo prodávat ČEZU do sítě jako zelená energie, na to je i zákon.....ale kde seženu tak dlouhou prodlužovačku ?? Ale pro ty, co stejně jezdí jenom kolem baráku , a to rychlostí kolem 200 km/h , by to šlo !!! -
cja 12.03.08 14:45
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Bojím se DIMe jestli budeme jezdit na soboly, tak budeme zase závislý na Velkém bratru z východu - odcházím si opakovat ruštinu.... a jen tak mimochodem na sobolím kožichu bys možná vydělal téměř jako na norkovém, to by teprve byl efektivní chov - žádný zbytky >:D -
"-- skrytý --" 12.03.08 13:48
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
kutile, o momentu píšeš přednášky a nevíš, že ztráty v převodech přímo souvisí s výkonem motoru. Proč se asi účinost převodovky udává v % a ne v kW? Tak si o tom něco přečti a pak můžeš zase někde jinde zkusit dělat chytrého. [odkaz] -
superkutil 12.03.08 13:05
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
To oleowr1:
1. Parametry z brzdy - může tam být chyba ale čemu pak věřit.
2. Na rovině se zrychlování auta zastaví na 184km/h podle GPS.
To impaler:
1. kontejner není
2. vozík není
3. brzda v pořádku, ale podle grafu z brzdy je ztrátový výkon 32kW a u mého starého Mondea byl 24kW. Proč má nové Mondeo o 8kW větší ztrátu na převodech?
To DR: Stát se pštrosem nic neřeší. >:D -
oleowr1 12.03.08 10:19
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Kutil: 184km/h jede i 85kW TDDi, 66kW možná taky ... S 96kW TDCi Combi nemám problém dosáhnout 210km/h tachometrových, z mírného kopce s větrem v zádech 235km/h, GPS 218km/h.
Takže nehrají dvě věci:
1. parametry z brzdy
2. naměřená maximálka 184km/h -
impaler 12.03.08 09:59
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Jo jo, blbá brzda jedna spletená, ani ta kutila nechápe...
Napadají mě 3 možná vysvětlení:
1. Kutil imrvére vozí na střeše kontejner 2x5x3 metry.
2. Kutil imrvére vozí za sebou vozík o hmotnosti do 750 kg.
3. Kutil imrvére jezdí se zataženou ruční brzdou.
Už se na to v.y.s.e.r, člověče, nebo ti z toho j.e.b.n.e. Případně nám. -
superkutil 12.03.08 09:47
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
To DR: To co píšeš je hezké, ale nijak to nezdůvodňuje proč auto nad 3000RPM respektive nad 185km/h nechce jet.
To že má auto lepší hodnoty než deklaruje výrobce je skvělé a jsem za to rád. Hlavně za ten maximální výkon až v 3720RPM. Tím víc mě zaráží, že to auto nechce jet. A co ty zuby?
Overboost prý funguje 10sec a po 10sec od počátku měření byl motor tak na 1500RPM takže by se vůbec do průběhu momentu neměl projevit. A pokud byl v době měření aktivní overboost, tak jsou naměřené hodnoty naopak nižší jak deklaruje výrobce, protože s overboostem má být max moment 400Nm.
To že má momentová křivka 2zuby znamená, že při předjíždění auto 2x skokově ztrácí zrychlení.
Podle křivky momentu, kdy je maximální moment až ve 2440RPM (výrbce uvádí max moment v 1800RPM), by motor měl táhnout více než deklaruje výrobce a měl by tedy dosahovat vyšší maximální rychlosti.
Příjemné je, že v 1800RPM je už moment 360Nm. Proto nechápu, proč nechce auto jet více jak 184km/h. Pokud někdo dokáže odpovědět na tuto otázku, tak budu rád. ;-\
DR to není o pocitech, to je o údaji na rychloměru. -
"-- skrytý --" 12.03.08 08:53
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Historie se opakuje. Zase má kutil pocit malého výkonu, i když na brzdě mu naměřili o 5kW víc, než udává výrobce. S ohledem na to ty dva zuby na výkonovém grafu leží NAD ideální křivkou průběhu dle údajů výrobce. Tedy nejde o propad, ale naopak o 2 místa s výrazným nárůstem výkonu/momentu nad deklarované hodnoty. Může jít o i projev overboostu. Každopádně výrobcem deklarované údaje ten motor má v celém rozsahu otáček, takže je to zase jenom o kutilových pocitech. Jako obvykle, výkonu tam je dost, ale kutilovi to prostě zase pocitově málo jede. -
"-- skrytý --" 11.03.08 18:35
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
DIM: V Rusku uz to vymysleli- energii ukladaji do vaku z klokana napustenych sobolim sadlem. Na jednu takovouhle energetickou kapsu se da ujet az 20km. No a kdyz jich tam das treba 5, tak muzes jet se spotrebou 1l na rozjezd a zabrzdeni a zbytek na energii z vaku. Masivnimu rozsireni zatim brani energeticka lobby a ochranci prirody, ale az ropa dojde, zacnu chovat klokany.
Kutil: V patek jedu z Holandska do Rakouska-700km po nemecke Autobahn. Pokud to provoz a pocasi dovoli zkusim z toho pred Frankfurtem na ctyrproudovce vyzdimat maximalku. pochopitelne budu vsechno sledovat na GPS. Pri ceste do Holandska jsem chvili jel tachometrovych 200km/h i proti velmi silnemu vetru, tak predpokladam, ze min 220tacho tam bude.
Uz se nemuzu dockat. -
superkutil 10.03.08 20:18
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
cja: Mě ani tak o tu rychlost nejde, občas jezdím v terénu se 4x4 a ta po dálnici jede tak do 110km/h a jsem v pohodě. Taky tahám loď a s tou jezdím do 70km/h. Spíše jsem na to zastavení rychloměru na 200km/h při zryhlování poukazoval jako na projev nějaké chyby motoru. Vždyť max 184km/h u auta se 114kW motorem je dost divný. Dnes mi to člověk na brzdě ukazoval a tak zubatý průběh momentu jsem ještě neviděl. Jako by si motor musel 2x odpočinout. Už to řešit nebudu, špatně se to dokazuje, jen vím, že už silný vůz nechci, 90% jízdy není potřeba a na těch 10% (kdy se předjíždí) je i těch 114kW málo. 2.2TDCI jsem bral právě kvůli tomu KM v nízkých otáčkách a pro bezpečné předjížddění. Ale díky tomu, jak je silnějších vozů stále víc a silnice čím dál tím plněnější, tak stejně za pár let bude stačit slabé auto které jede po dálnici těch 130km/h a možná se i někdy povede těch 130km/h jet (pokud teda zrovna nebude zácpa). >:D
Už se těším až konečně někdo zvládne rekuperaci energie z brždění a auta budou jezdit za 3litry. Stačilo by vyrobit pořádný kondenzátor a spalovacímu motoru pomáhat elektromotorem.
Odkaz na graf [odkaz] -
cja 10.03.08 18:12
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Kutil: nevím kolik mi to jede, neměl jsme pokušení a teď v zimě už vůbec ne , předchozí majitel jezdil hodně ven a byl to typický dálniční jezdec a tvrdil, že rafika už dále lézt nemohla, neb tam byl doraz, neměl jsem důvod mu nevěřit - najezdil ročně okolo 100t km a auta po roce měnil, takže najezdil moc a neměl důvod si vymýšlet nějaké story. Já jsem nikdy neměl potřebu ani mě nijak rychlost neopájela, baví mě KM - pružné zrychlení, ale při cestě z dovolené, jsem trvale jel asi hodinu dle GPS 180, ale nějak nadšený jsem z toho nebyl, pak stačí jedna kolona a časová výhoda je ztracena - podotýkám, že touto rychlostí jsem se nepohyboval v ČR. Pokud ti auto nejede a trápí tě , že nedosahuje deklarovaných vlastností, tak nalož technika , zajeď s ním na dálnici v D, nech ho ať ti tu rychlost předvede a potom jim to vrať - no a doporučil bych koupit nějakou jinou značku , aby jsi se tímto problémem nemusel trápit a zbytečně nepsal na toto téma opakované stesky. Já už bych takové auto nikdy nechtěl a pokud by bylo v záruce , tak by šlo velmi rychle z domu. Ale já nejsem ty, tak si to nějak přeber. Spočítej si kolik času naženeš tím, že pojedeš maximální rychlostí a jak dlouho ti bude trvat v ČR než se na tu rychlost rozjedeš(hustota provozu) a než přijdeš o body a budeš jezdit na kole případně spocenou tyčí. Tak ..... -
superkutil 10.03.08 16:02
« Re: rychlost
martin.z:Když jezdíš do 130km/h, tak se netrap kolik ti to vlastně maximálně jede. Ty to nepotřebuješ vědět. :-) Asi taky jezdíš, klidně, nepředjíždíš, nikam nespěcháš. A taky asi nejezdíš autem denně, ale občas ho vytáhneš z garáže, provětráš a možná umyješ a naleštíš. Možná je to jinak, ale já mám takového kolegu v práci a i když si koupil auto za 500tis, tak s ním za rok nanajede ani 5000km. :-)
Každý používá auto jinak. Pro mě je auto výrobní prostředek a tak když za něj už zaplatím, tak požaduji i deklarované parametry. :-! -
martin.z 10.03.08 15:41
« Re: rychlost
Cau, ja sem ted uplne rozhozenej protoze nevim kolik mi to jede, ja s tim za ten rok a pul nikdy nejel nejak vyrazne nad 130 a kdyz si tu ctu debatu tak sem uplne jak na jehlach protoze co kdyz mi to taky nejede?? Co ted s tim?! Sice se mi to dnes vubec nehodi, ale asi to budu muset hned po praci vytahnout jen kvuli ty rychlosti z garaze a hodit si parkrat Praha-Brno a zpatky.. -
superkutil 10.03.08 14:43
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
To že bývá momentová křivka zvlněná a jde s otáčkami dolů vím, ale aby tam byly schodovité poklesy o 10% při změně např z 2900 na 2950ot jsem ještě nezažil. To je jak kdyby se zbláznila ŘJ a buď změnila nastavení turba a nebo vstřiky. Bohužel se mi nepodařilo udělat ještě jedno měření abych zjistil, zda je to závislé na otáčkách nebo na čase měření. Při běžné jízdě tam ty zuby cítit nejsou, snad jen na 6ku. Někdo tady psal, že má občas pocit jako by si chtěl motor za jízdy odpočinout a na chvíli ubere.
Pochopil jsem že s tou sptřebou je to v háji a že 2.2TDCI s EURO III má nižší spotřebu jak EURO IV. To je oběť ekologii.
Jinak jsem jezdil s motory 1.9TDI 66kW a 81kW a připadali mi o dost tišší jak TDI PD. Ty TDI jsou hlučné do 2000ot, ale pak jsou v pohodě.
V každém případě se můj motor nechová normálně a s tím poklesem momentu jsem měl pravdu. Nemám ve zvyku si vymýšlet. Teď ještě zjistit, proč auto nechce jet více jak 200km/h (185km/h podle GPS) když jiným 2.2TDCI jezdí i 230km/h /jak tu někdo psal).
cja: Kolik to jede tobě? Máš podobné auto, ne?
-
cja 10.03.08 13:27
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Kutile , akorát se smiř s tím , že C-R motory zkrátka mají vyšší spotřebu - už na to přišli i ve VW, když teď přechází z PD , tak už ty spotřeby moc optimistické nejsou(viz nový Tiguan). Zkrátka TDI mělo výhodu spotřeby , ale bylo nekultivované , mělo turboefekt stylu nejdřív nic a potom všechno a potom zase nic , no a v neposlední řadě bylo hlučné. Takže budiž mu země lehká. Teď se teprve ukáže , při stejné technologii , jak který výrobce bude mít odolné vstřiky - i když to jsou subdodávky. Ale problémy se vstřiky mají stejně všichni, takže to bude asi i jedno. (Kdo tvrdí, že problém se vstřiky nezná - tak v lepším případě .... fabuluje, to je to správné slovo, aby se někdo neurazil. Jinak co se týče tvého motoru, tak můžeš být spokojený né, stále se zlepšuje, tak není co řešit. To , že tam je pokles momentu jsi tušil, a možná přeháněl - ale tak to mají všechny motory. Některé rychleji některé později. Nechci se pouštět do debaty na téma výpočtů, auto užívám a vyhovuje mi jeho charakteristika. Tož tak. -
superkutil 10.03.08 10:45
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Ahoj, tak jsem byl na brzdě a výsledkem je 10% skokový pokles na momentu ve 2600ot a 10% skokový pokles ve 2950ot. Díky tomu je ve 3300ot moment 350Nm a ve 3500ot je moment 315Nm. Až to oskenuju, tak dám odkaz. Nevím, zda to nebyla chyba technika na brzdě, ale dušuje se, že tam ty zuby jsou. Jinak maximální moment je 393Nm/2440ot a maximální výkon je 119kW/3720ot. V každém případě díky poklesu momentu auto nechce jet po rovině a za bezvětří víc jak 200km/h. Samozřejmě s větrem v zádech nebo z kopce se rozjede víc. Ode dne, kdy motor vytáčím do 3800ot se motor stále zlepšuje a ožívá. Nevýhodou je spotřeba pohybující se okolo 8mi litrů. Ale i když motor ožívá, tak se stále ručička rychloměru zastaví na 200km/h (podle GPS je to 185km/h). -
"-- skrytý --" 05.03.08 19:26
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Jendomu známému se stalo něco podobného na Octavii 2,0 TDI. Přijel do Alp, několik dní po servisní prohlídce a další den auto prostě nejelo víc než nějakých 80. V servise se mu na to podívali a řekli, že to má překousaný přívod vzduchu k motoru od kun... >:D -
Jozef0351 05.03.08 13:24
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Kutil, kamarát riešil podobný problém ako máš ty. Dokonca sa musel vrátiť z cesty na dovolenku, lebo auto neťahalo. V servise mu na diagnostike zistili, že má zrolovaný koberček pod plynovým pedálom. >:D Bol to Fiat a trvalo im to 1/2 hod. kým odstránili závadu. -
"-- skrytý --" 04.03.08 21:26
« Re: Akumulátor
kutile, tys ještě pořád nebyl na motorové brzdě, ale přesto s jistotou tvrdíš, že máš od začátku nižší moment... Jsi jediný, kdo tady má potřebu probírat furt dokola to samé, mě do toho prosím netahej.
cja: v případě živelných pohrom je přece vzájemná solidarita samozřejmostí. -
superkutil 04.03.08 20:42
« Re: Akumulátor
To RADEK1: Ještě ne, jsem pořád někde po klientech. Teď jsem taky ještě v práci. Tak snad někdy bude mezera. Problém je, že se musí objednávat a já nikdy tak dlouho dopředu nevím co bude. A aby DR měl zase co probírat, tak současné Mondeo mě nezlobí jako to staré a za celý rok s ním nebyl žádný problém (až na ten pokles momentu), ale ten je od začátku. -
cja 04.03.08 19:24
« Re: Akumulátor
v oboru akumulátorů jsem nevzdělanec, tak se omlouvám za neznalost a zároveň děkuji za podporu :-)
Co se týče výrobce aku od Forda neboli Motorcraft - tak prodejce baterií Varta se na ně díval (bavíme se o bateriích do Monda 2001) a podle nějakých kódů zjistil, že jsou to subdodávky od Varty, poté s obalem Motorcraft :-)
-
"-- skrytý --" 04.03.08 19:13
« Re: Akumulátor
oleowr1: jiný akumulátor, než s příměsí kalcia/stříbra proto taky nemá v mondeu co dělat - a ani by ti ho tam neměl nikdo se zdravým rozumem namontovat. Jinak mě vydržel origo aku v MB Vito 9 roků, a ještě by pár měsíců přežil. Byla to značka Mercedes, výrobce pravděpodobně Varta.
RADEK1: až budeš číst kutilovy chronické stesky tak dlouho, jako někteří z nás, tak pochopíš ... Na brzdu se teprve chystá (a chystá a chystá a ..... zatím spekuluje a spekujuje a spekuluje). Stejnou story jsme už zažili s jeho prvním autem, Taky mu to nejelo, když to dal na brzdu, tak naměřili výkon vyšší, než udává výrobce, ale stejně to ani pak nejelo podle jeho představ. Tak se nediv těm reakcím.
BTW, já mám krouťáku dost, ale jak vždycky říkal kutil Tim, chce to "vyšší výkon, brm - brm". Tak kdyby někomu nějaký ten kilowatt přebýval, určitě se domluvíme :-! -
cja 04.03.08 16:32
« Re: Akumulátor
Moje zkušenost z Mondea 93 je 7 let a pak byla výměna. U Mon 01 - jezdí do dneška a baterii neměnil a Titanic je příliš mlád , aby se měnil akumulátor. Transit je taky 7 let a zatím drží. Tak mi z toho vychází, že jednak asi tím, že Fordovy alternátory dobíjí na vyšší napětí, tak více vydrží a že asi nebudou, tak špatné jako zbytek auta..... >:D dle některých
A ještě mě napadá - když Kutilovi to auto nejede to co by mohlo, jestli mu tam ve Fordu nenamontovali omezovač, některá auta ho mají na 250 km/h no a u Kutila se spletli a má ho ve 150 km/h. ;-) -
DIM 04.03.08 10:17
« Re: Akumulátor
Akumulátor jsem neměnil ani nedobíjel.....na to byla specialistka Fabia. On ten denní počítač drží hodnoty asi 20 minut po vypnutí, a pokud se jezdí krátké trasy a je venku mráz, tak jsem ji roztlačoval asi 3x za posledních 5 let..... Teď je místo ní Focus, a agresivní čevené číslice taky svítí ještě asi 30 min......tak snad to nebude stejné. -
oleowr1 04.03.08 08:22
« Akumulátor
Už jste někdo měnil akumulátor, kolik by mohl vydržet? V mém autě je 6-tý rok a zatím bez problémů. Na Sieře jsem měl původní akumulátor 8 let. Jediné obavy mám ze samovybíjení odběrem naprázdno (alarm, ŘJ je asi taky pod proudem, hodiny), hlavně když auto déle stojí. Budu to muset změřit, kdyby byl odběr 100mAh tak je to za 10 dnů 24Ah, to už by mohlo způsobit problémy se startováním (hlavně když je pod nulou).
Kutil: smiř se s tím, že ve fóru není nikdo, kdo by Ti odpověděl na Tvé dotazy a ani cyklické obnovování stejných či podobných problémů Ti nepomůže, spíše naopak. -
RADEK1 03.03.08 20:25
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Považuji za vejké štěstí,že jsem vlastníkem mondea. Protože v posledeních dnech se tady řeší jen samé hlouposti. Z toho mi vyplývá, že mondeo je bezporuchové a bezproblémové auto. >:-[] Jinak o víkendu jsem jezdil Lexus Ls 600h :-) :-) :-) špica >:D -
"-- skrytý --" 01.03.08 22:41
« Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Kutile zkus dnes v noci najet na D1- nejlip ten dlouhy tahly skopec pred Brnem. Vezmi si anemometr a pockej, az ti ukaze rychlost vetru 140km/h, pak to rozjed co to da (pochopitelne po vetru) Myslim, ze z toho dostanes tak 240 tachometrovych (220 skutecnych) Pokud ne, tak v Brne muzes uplatnit reklamaci hned v pondeli rano. -
superkutil 01.03.08 10:20
« Motor nechce táhnout nad 3000ot.
Ahoj, vím že se opakuju, ale čím by to mohlo být způsobené? Auto mi nechce jet více jak 184km/h (200km/h tachometrových). Budu to reklamovat, ale potřeboval bych mít více názorů, čím to může být. Případně porovnat moji momentovou křivku s jinými od motorů 2.2TDCI. -
cja 27.02.08 14:51
« Soutěž o nej....
Možná by mohl DIM, jakožto zakladatel, vyhlásit soutěž o to ,kdo položí kolik otázek během jediného příspěvku a jako bonus by mohla být i kvalita a vypovídací hodnota dotazů.... >:D měl bych tajného favorita....... Akorát nevím jestli by se ta soutěž neměla přesunout na jiné vlákno.... ;-) -
superkutil 25.02.08 13:24
« Re: čipování
lordmystic: Máš naměřený graf motoru po čipu? Máš ověřené, že BitPower skutečně zvýšil hodnoty jak garantoval? Narazil jsem na několik článků, kde popisovali čipování od BitPower a následné porovnání naměřených hodnot s deklarovanými a místo deklarovaného 30%ho nárůstu, byl nárůst jen o cca 10%. Dosahuje tvoje auto po čipu vyšší max. rychlosti, má větší zrychlení? Nebo máš jen subjektivní pocit lepší reakce motoru na plyn?
Měl jsem možnost jet v čipnuté TDI i v Renaultu a v obou byla změna výrazná, zatímco u TDCI byla nevýrazná. -
superkutil 21.02.08 13:43
« Re: Modeo dovezené z ciziny - smutná praxe
pepek: Nikde nepopírám, že jsem to napsal. Je to slovíčkaření. Nevidím takový rozdíl v tom jestli napíšu že sešlápnu plyn nebo na něj dupnu, vždyť jde o elektrický přenos a ŘJ si to oboje zpracuje stejně. Totéž platí o volantu, někdy s ním točím, ale když mi tam někdo vlítne, tak za něj musím škubnout. Je to fakt jen slovíčkaření a hovoří to o tvé ubohosti a snaze se jen hádat a prudit a se skřípáním auta to vůbec nesouvisí. -
-
superkutil 21.02.08 07:33
« Re: Modeo dovezené z ciziny - smutná praxe
Pepku, zkus číst pořádně. Auto nehučí, pouze vrže. Většionu to bývá kamínek zapadlý někam u silentbloku nebo zavěšení kol. A to skřípání v motoru už tady někdo popisoval a mě se objevovalo jen při startu. Teď je to pořád. Měl by to být řemen na řemenici. Moje otázka byla, zda se to dá nějak odstranit nebo ne. Mé staré Mondeo takovéto pazvuky nevydávalo. A většina z nás za jízdy šlape na plyn a točí volantem. Ty ale asi používáš jiný způsob ovládání vozidla. ;-) -
superkutil 20.02.08 20:54
« Re: Modeo dovezené z ciziny - smutná praxe
cja: Nechci ti brát iluze, ale obávám se, že výměnou řidiče z auta a z motoru pazvuky neodstraníš. ;-) Mám to tedy chápat, že pazvuky k autu patří a že u auta s najetými 30tis.km je to normální a že se mám s nimi smířit? A jedno velké + Mondeo má! Motor se stále zlepšuje a lépe reaguje na plyn. :yes: -
oleowr1 20.02.08 20:34
« Re: Mondíkova dovolená v Kladně, aneb špičkové služby a rychlost zotavení:O)
WinDiesel: Takže pokud má kámoš kámoše SW od Delphi (o tom jestli legálně či nelegálně bych nerad tady polemizoval) tak by mělo být vše O.K. Jinak minimálně kalibraci nechat udělat u Forda a nemělo by se nic pokazit.
Na repasi se vypravím až se rozsvítí kontrolka žhavení. Může to být klidně zítra, ale při troše štěstí a mém prozatimním nájezdu 15tkm ročně možná za rok či dva a pak budou ceny zase třeba někde jinde >:D -
superkutil 20.02.08 14:18
« Re: Modeo dovezené z ciziny - smutná praxe
Je vidět, jaký v tom má Ford nepořádek, že si neumí udělat ani pořádek ve vlastních řadách. Je to jen a jen o lidech. Podvodníci a bezcharakterní jsou všude a bohužel i v ČR jich přibývá. Dnes již nikomu nedělá problém lhát, vykroutit se ze zodpovědnosti, či něco hodit na druhého. Čest a sebeúcta už nikomu nic neříká.
Ale mám dotaz z jiného soudku. Po delší době jsem dnes otevřel okno u spolujezdce abych dýchal čerstvý vzduch a zděsil jsem se jak strašně mi auto skřípe. Je to jak 15let stará herka. Asi je někde kamínek, kde by mohl být. Je to při každém zhoupnutí. Navíc mi motor vydává skřípavý zvuk závislý na otáčkách motoru. Dá se s tím něco dělat? -
WinDiesel 20.02.08 11:59
« Modeo dovezené z ciziny - smutná praxe
Pánové, povím Vám skutečný příběh, který se stal nedávno.
Na vyžádání se redaktor Autodieselu pan Vaculík rozhodl podrobit testům Mondeo 85 kW 5 kvalt dovezený z Francie. Žadatel, který je zaměstnancem velkého autobazaru, si údajně vozidel chtěl pořídit pro sebe. Tento článek vyjde s drobnými úpravami v Autodieselu a Autoojetinách.
Při zkoumání vozidla pan Vaculík dospěl k těmto závěrům:
Vozidlo nemá najeto 61 504 km, jak udává tachometr, ale pravděpodobně něco kolem 200 000 km. Zejména jeho motor je již měřitelně opotřeben, nedosahuje původních parametrů a nelze vyloučit vysokou spotřebu oleje, obtížnější starty v mrazech či jiné provozní komplikace. Vozidlo však je způsobilé k provozu na pozemních komunikacích a v dohledné době není ohrožena jeho provozuschopnost.
Subjektivní dojmy:
Karosérie se při přejezdu nerovností kroutí a vrže, ve dveřích řidiče hučí vítr. Obojí následek dlouhodobého namáhání.
Na první pohled je ve skvělém stavu, podrobnější zkoumání však objeví silné znečištění hůře dostupných míst, například kotevních bodů předních sedaček, okolí páky ruční brzdy. Překvapením byl doslova nános mastného prachu v okolí hrdla palivové nádrže. Myslím, že za 60 tisíc km by se tak úctyhodná vrstva nevytvořila.
Motor reaguje neochotně a má značný turboefekt.
Objektivní zjištění
Chybí estetický a protihlukový kryt motoru.
Hadice odvětrání klikové skříně vedoucí z ventilového víka do sání je olejem znečištěna mnohem více, než u referenčního kusu Fordu Mondeo TDCi (koupen nový v ČR, najeto 188 000 km potvrzených servisní knížkou) z toho plyne podezření na velký přepad plynů daný omezenou těsností pístů ve válcích (snížení kompresních tlaků opotřebením).
Podezření posíleno sloupcem modrého kouře stoupajícího z olejového plnicího hrdla po sundání jeho uzávěru za chodu motoru. U zmíněného referenčního kusu se tento jev nevyskytuje.
V motorovém prostoru nalepen štítek, jenž má ukazovat na nedávnou výměnu oleje. Jako stav, při němž byl olej vyměněn, je uvedeno 62 820 km (příští výměna 82 000 km). Tolik však vozidlo ještě vůbec nemá najeto (v době mojí prohlídky mělo najeto 61 504 km). Někdo se zajímavým způsobem zmýlil...
Na motoru je použito turbo regulované obtokem, jaké používají Euro III verze jednotky 2,0 TDCi (85 kW). Motor zkoumaného vozu je však již Euro IV verze, která má mít turbodmychadlo s naklápěcími lopatkami statoru. Turbodmychadlo bylo pravděpodobně měněno a mechanik nezaznamenal technickou změnu modernizovaného modelu s vyšším stupněm čistoty výfukových plynů.
Rozřešení - vozidlo bylo podrobeno elektronické diagnostice přístrojem Delphi Diamand, nebyla nalezena žádná vážná závada, ale dvě skutečnosti mají diagnostický význam:
Počet zdvihů jehly vstřikovačů CR za dobu jejich fungování na motoru diagnostikovaného vozidla je 1365803200 x 10 na 8 - zkoumané mondeo, najeto údajně 61 500 km. 944133555 x 10 na 8 - referenční mondeo, najeto nezpochybnitelných 188000 km, ač počet zdvihů jehly odpovídá počtu otáček motoru, nikoliv počtu najetých km, tak je nepravděpodobné, že s o 40 procent větším počtem zdvihů by měl hodnocený vůz najeto výrazně méně, než vůz referenční.
Všechny autorizované servisy Ford jsou propojeny v celoevropské síti. Dotazen na VIN číslo vozu do systému ETIS lze zjistit jeho přesnou konfiguraci, datum výroby a uvedení do provozu a servisní historii (pravidelné prohlídky, svolávací akce). Servisní historie zkoumaného vozu však byla značkovým servisem ve Francii vymazaná, což se používá třeba při totálních haváriích vozidel, aby databáze nebyla zatížena údaji, které již pro neexistenci vozidla nebude nikdo potřebovat.
Jak to mohlo být: zákazník mající trvalé a dobré vztahy se značkovým prodejcem ve Francii si koupil nové mondeo (rozuměj zkoumaný vůz), k němuž však nepřevzal servisní knížku. Ta zůstala ležet po celou dobu u prodejce. S vozem jezdil na pravidelný servis vždy po předepsaném intervalu, o čemž se však nevedly do servisní knížky záznamy, ta stále ležela čistá a nevyplněná u prodejce. Když poté zákazník vyměnil vůz metodou protiúčtu u prodejce za nový, bylo tomu starému samotným značkovým servisem stočeno počitadlo kilometrů. Byla též poprvé otevřena servisní knížka a do ní vymyšlena a vepsána servisní historie odpovídající nově nastavenému počtu ujetých kilometrů. Pro úplnost byl i nalepen štítek výměny oleje do motorového prostoru. Ten, kdo jej vypisoval, se však spletl a napsal vyšší údaj, než je nový údaj tachometru. Poté byla vymazána historie vozidla v systému ETIS. -
WinDiesel 20.02.08 11:51
« Re: Mondíkova dovolená v Kladně, aneb špičkové služby a rychlost zotavení:O)
oleowr1: Ford má k dispozici stejný kalibrační SW jako Delphi. For má k dispozici nové a fabricky repasované vstřikovače tak asi za 4,5 k jeden. U Delphi stojí repas 3,7 k jeden. Krát 4 - to už může být zajímavá úspora.
Dej vědět s čím ten kámoš kámoše robí tie kalibrácie, to som zuedau. >:D