FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.08  15:51

    « Re: Max rychlost a zuby na momentové křivce.

    No čekal jsem, že se otočí na židli, otevře si Dialogys či jiný vnitrofiremní informační software a dohledá jak to s omezovačem je a co by mohlo být problémem omezení rychlosti (např filtr vzduchu nebo nízký tlak paliva) a doporučí mi návštěvu servisu s dianostickým přístrojem. Vždyť jim projde rukama tolik aut, tak už by něco měli vědět. Místo toho mi technik řekne, že informace o rychlosti z GPS je méně přesná jak z tachometru.

    Mám zkušenost od Renaulta, kde stahují diagnostikou informace ze všech aut do centrálního serveru ve Francii, tam z toho dělají databázi informací a na základě diagnostiky jim vypadne seznam možných závad.

    Ale co jsem pochopilm ze slov techniků, tak diagnostika u Forda neobjeví nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 01.04.08  13:41

    « Re: Max rychlost a zuby na momentové křivce.

    No jo a cos cekal, dyt v servisech delaj neangazovany lidi ktery se vetsinou o to nezajimaj nebo se to rozhodne neda srovnat s lidma napr. na diskuzi.
    Me treba na sluzebni fabii 1,4 16v 74kw vzdy po otevreni ridicovych dveri vzdy na chvili bezelo jakesi servo, asi palivovy cerpadlo. Bylo to proste slysitelne i pri stani venku z auta a delalo to pokazde a prijimaci technik na jarove mi pri pravidelnem servise tvrdil ze tam fabie zadne cerpadlo spoustene otevrenim dveri nema..
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.08  13:29

    « Re: Max rychlost a zuby na momentové křivce.

    Tak jsem obvolal servisy Ford a názory na omezení rychlosti jsou opravdu velmi rozdílné až odporující si. Dokonce ani nebyli jednotni v odpovědi zda má Mondeo omezovač rychlosti a pokud ano, tak v kolika km omezuje. Nejčastější odpověď byla, že s Mondeem ještě 200km/h nejeli. :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 31.03.08  14:47

    « Re: Max rychlost a zuby na momentové křivce.

    On nemusi byt omezenovac rychlosti, staci na cerpadle. Tj. elektronika na nejvyssi stupen neda vic nez urcite mnozstvi nafty, takhle to ma transit (i nektere dalsi dodavky).
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.03.08  14:12

    « Max rychlost a zuby na momentové křivce.

    Ahoj, tak mám nové informace. Kontaktoval jsem servis ohledně max. rychlosti a zubů na moment.křivce a bylo mi řečeno, že se zuby nic nedokážou udělat a ža Mondeo 2.2TDCI kombi víc jak 200km/h tachometrových nejede, že je tam asi omezovač rychlosti. Takže objedu ještě pár servisů Ford a uvidíme jaký bude závěr protože tomu omezovači se mi moc věřit nechce.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 31.03.08  12:13

    « Re: světlomet

    Přesně tak, jsou to normální parkovačky.... aj estli nejdou samostatně rozsvítit, tak to bude tím, že už nesvítí vůbec :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.08  20:18

    « Re: světlomet

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.08  20:16

    « Re: světlomet

    Akoze nie?! Má to klasické parkovačky a samozrejme, že sa dajú rozsvietiť aj samostatne.Vymieňajú sa tak, že vyberies z predu svetlomet a tak sa dostanes ku všetkým žiarovkám. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.08  20:15

    « Re: světlomet

    Akoze nie?! Má to klasické parkovačky a samozrejme, že sa dajú rozsvietiť aj samostatne.Vymieňajú sa tak, že vyberies z predu svetlomet a tak sa dostanes ku všetkým žiarovkám.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 29.03.08  18:47

    « Re: světlomet

    Martin.z: taková sebereflexe ;-) , řešil jsem to taky a taky mi to chvíli trvalo, až jsem si přečetl návod bylo vše jasné :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 29.03.08  17:07

    « Re: světlomet

    Uz mi to doslo, ono to nema klasicky parkovacky, no nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 29.03.08  11:33

    « světlomet

    nevíte k čemu slouží vepředu to malý bílý světlo pod blinkrem v hlavním světlometu?
    Praskla mi v tom žárovka tak jsem ji nevyměnil, protože sem línej a přijde mi že to nemá žádnej smysl krom efektu. Samostatně to nejde rozsvítit nebo to aspoň neumím a jakmile vedle svítí velký světlo tak už to je o ničem.
    Volvo mělo u těch hranatejch modelů taky takovej bíle svítící kus nad blinkrem
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 27.03.08  10:55

    « spotřeba, chip

    s tím chipem se s vámi fakt už nechci pouštět do pře - je to fakt každého věc, každého jeho vlastní auto a peníze, tak mě nekamenujte. prostě já jsem s chipem absolutně neskutečně spokojen, auto kouří mnohem víc to ano, ale to překousnu, mám černé tak není nic vidět. jinak pružné zrychlení opravdu znatelně lepší, spotřeba +- stejná, mnohem menší turbo-kopanec, plynulejší zátah, možnost točit do vyšších otáček.

    a dotaz proč že to rovnou v továrně rovnou nenaladí takhle a nechají tu prostor - velice prosté - motor a turbo mnohem více namáhané, taktéž ostatní součásti jako spojka, převodovka, brzdy, atd. takže aby to vše vydrželo předepsané km je třeba to nějak dimenzovat. aby měl motor svou životnost i při horším používání je třeba ho trochu předimenzovat.

    měním olej po 10tis., měním dřív brzdové destičky, dřív mi odejde spojka, atd. tohle vše snižuje užitné vlastnosti auta na úkor sportovnějšího projevu. to je přesně to proč výrobci rovnou nenaladí motory na max. a nechávají tam tuhle rezervu. osobně si myslím že když se k motoru vyhnanému k horní hraně výkonosti budu chovat dobře - kvalitní olej, častá výměna, zbytečně nedržet dlouho přetočené, atp. tak mi vydrží stejně dlouho jako klasicky naladěný motor.

    je proto nemožné stoprocentně tvrdit že je to lepší či horší, takže prosím zdržte se už stále kritiky - je to jen a jen mé auto a jen a jen mé rozhodnutí co si s ním udělám.

    kutil: při klidné jízdě jezdím v rozsahu 1200-2000rpm, ideální se mi po rovině jeví 1600-1800rpm. jinak si vedu pečlivou spotřebu i bokem, otázkou je jak auta měří vzdálenost - měřili jsme 400m na letišti se třema autama (mondeo, passat, octavia) a každé auta zastavilo řádově o několik desítek metrů někde jinde!!! takže pochybuji že lze vůbec nějak přesněji srovnávat spotřebu i když se píše přesně dle natankovaných litrů paliva.

    jinak 120kW a 420Nm je fakt slabota na takhle těžké auto, to je tak na poklidné víkendové jízdy, v hustém provozu se s tím nedá nic udělat. někomu to stačí, někomu to musí stačit (já) a někdo jezdí v pořádném benzínu - ano kdo se párkrát sveze v 200k a více benzínu nebude chtít jinak... >:-[] (evo rulez!)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.03.08  09:59

    « Re: Re: žárovka h7

    cja: Jo, to je přesně ono. Kdysi jsem měl Passat 4x4 diesel a jezdil jsem i s TDI a tak se mi líbilo, že nemusím motor tolik točit a že tak neřve. V roce 2000 jsem chtěl po benzínovém Escortu koupit u dealera lehce jeté Mondeo 1.8TD ale když jsem tam přišel, tak mi nabídl za stejnou cenu jako bylo to 1.8TD úplně nové Mondeo 1.8 benzín. To 1.8TD jsem si projel a po zkušenostech s těmito motory mi každý doporučoval koupit Mondeo benzín. Jezdilo dobře, ale na dálnici bylo dost hlučné a pořádný zátah mělo od 4000ot. Jezdil jsem v té době i se služební Oktávkou TDI a Meganem dieselem. Takže jsem se rozhodl, že další auto bude diesel a líbil se mi S-MAX. Vyzkoušel jsem 1.8TDCI i 2.0TDCI, ale oba motory mi připadaly, že moc netáhnou, hlavně při předjíždění. Ale to mohlo být tím, že jsem seděl výš. Nakonec mi S-MAX utekl a tak jsem nakonec zvolil Mondeo a po zkušenostech s S-MAXem jsem šel do 2.2 protože se říká, že objem ničím nenahradíš (byla jen o 20tis dražší jak 2.0TDCI). Čekal jsem, že motor bude mít tak jako diesely se kterými jsem jezdil zátah od 1500-4000ot. Bylo mi řečeno, že 2.2 má sice maximální výkon jen ve 3500ot, ale na rozdíl od jiných dieselů ani za max výkonem moment moc nevadne. Ale při předjíždění mi motor vadne nad 3000ot a při přeřazení už tah není takový.

    Takže nemám ten kopanec v 1850ot jako ty, ale určitě to do 4200ot nevydrží.

    Takže to je vše na vysvětlení a už nebudu psát. Prostě auto je takové, zkusím se servisem dořešit proč auto vadne nad 3000ot a zda s tím pujde něco udělat.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 27.03.08  09:20

    « Re: Re: žárovka h7

    no , ale potom neřeš spotřebu, mě osobně to táhne od 1500 ot , v 1850 se to zblázní a tah pokračuje až do 4200 ale žádné výrazné vadnutí nebo poklesy nepociťuji, možná jsem kopyto, ale to co popisuješ ty tak nevnímám
    a využití auta v maximálních otáčkách - proto jsem si vzal TDCI po benzínu, abych to nemusel točit - už mě to nebavilo a na blbnutí si auto můžu půjčit(víkend s Fiestou ST nebo Focusem ST si pořád umím představit, ale už bych to asi domů nepotřeboval - i když je možné , že s věkem si koupím nějakou 1,6 benzín a budu ji užívat jako čepičář až do důchodu :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.03.08  09:16

    « Re: Re: žárovka h7

    cja: No já jsem vždycky zastával ježdění v otáčkách maximálního momentu motoru, ale stále mě tu někdo přesvědčuje, že důležitý je moment na kolech a ten je největší v otáčkách maximálního výkonu. To znamená, že i když ve 2000ot má motor největší moment, tak když podřadíš a tím motor dostaneš do vyšších otáček s menším momentem na motoru, tak díky převodovce budeš mít na kolech větší moment. Takže jak je vidět, tak má každý jiný názor. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 27.03.08  09:07

    « Re: Re: žárovka h7

    Kutile: ...I když by auto mělo nejlíp jet v otáčkách maximálního výkonu, takže bych řadit měl. :-)

    - nepleteš výkon s krouticím momentem? Jestli chceš s naftovým motorem jezdit na maximální výkon, tak jsi měl zůstat u benzínu. Charakter motoru od pana Diesela je trochu jiný a na jiné používání - lépe řečeno jiný způsob použití. Já mám pocit, a možná nejsem sám, že jsi do dneška nepochopil způsob jízdy s naftou. Nezlob se ,ale pro normální ježdění je náš motor dobrý až dost, tak nevím kde se v tvém případě stala chyba, ale než tady pořád řešit......
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.03.08  21:13

    « Re: Re: žárovka h7

    cja: No, já u dieselu moc nepodřazuju, protože můj motor táhne od 1800-3000ot. a tak to není potřeba, ale když to ve 2000ot nejede, tak prostě podřazení nemá smysl. I když by auto mělo nejlíp jet v otáčkách maximálního výkonu, takže bych řadit měl. :-)

    A o automatu mi ani nemluvte, zažil jsme ho ve státech a stačilo mi to. Ve městě je automat pěkný, ale ta pružnost. 8-s To raději variátor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.08  20:44

    « Re: Re: žárovka h7

    Ten automat by byl nejlepší i pro Kutila. Vyřešil by mu problém, kdy a co zařadit a měl by po jednom problému :-) Snad by pak neřešil, proč "zrovna tehdy zařadil to a néé ono" Já osobně bych ho bral taky. Snad v příštím autě ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 26.03.08  18:58

    « Re: Re: žárovka h7

    Kutil: jen se zeptám ty podřazuješ u dieselu 2,2 ve 2000 ot/min.??? Proč?? Mě pokud tam mám 2000 otáček to auto bez problému zrychlí a pokud mám ty nervy vydržet to točit tak to leze až přes 4000 ot/min kromě 6. stupně. Ale jinak podřazovat ve 2000 ot/min????????Podřazuji při 1500 ot/min. Nebo dle sluchu a projevu motoru. Ale ve 2000 mám zátah, takže...........Nepleteš si to s benzínem?
    A co se týče žen, musím chválit - abych nebyl bit, ale nejlepší je pro ně automat - tím je myslím, až na pár čestných vyjímek, řečeno vše . A pro rejpaly - vůbec netrpím syndromem pána tvorstva, ženy zkrátka jezdí dobře , ale jinak než chlapi.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.03.08  13:28

    « Re: Re: žárovka h7

    Krkovicka: Jezdím stejně jako ty, ten dotaz byl jen reakcí na to, že si tu lidi hodně stěžovali, že jim odešel tlumič rázů co je u spojky a že to bylo právě tím, že motor točili v nízkých otáčkách. A co se týká řazení, tak jsem měl problémy jen při přechodu z benzínu a to kvůli nutnosti řazení během předjíždění. Mám vypozorováno >:D že když 2.2TDCI jen lehtám, tak jezdí bezvadně a dokonce se stejnou spotřebou jako 2.0TDCI ale když chci pořádnej zátah tak s tím podřazováním to moc nefunguje. Když ve 2000ot podřadím, tak se většinou dostanu ke 3000ot a nad nima mé auto nic moc. Takže já většinou TDCI nepodřazujuju. ;-)

    A co se týče žen, tak třeba moje žena slyší i otáčky motoru a řadí podle nich a za to má můj obdiv. :yes: A umí i brzdit motorem. >:D Ale většinou je to tak jak píšeš!

    DR: Neboj, vím jak to myslíš a omezím to protože už není co u mého auta řešit, problémy které jsou předám na servis a ostatní nejsou. Auto se zlepšilo a jezdí suprově. A věř, že totální dřevák nejsem, mé dotazy jen vycházeli jako reakce na předchozí příspěvky jiných.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.08  12:36

    « Re: Re: žárovka h7

    Kutil: Na sestku jezdim od 100Km/h vyse (po rovine)
    Pokud chci plny plyn, pak chci i zrychleni, tudiz podradim na petku/ctyrku. Myslim, ze se to tak bezne delava. Pokud potrebuji trochu zrychlit, tak lehce pridam plyn. V pripade, ze auto netahne-odezva na pridani plynu je mdla, tak podradim, rozjedu to na zamyslenou rychlost a dale bud plachtim na vyssi stupen nebo to drzim v otackach dle provozu.
    Mam vypozorovano, ze schopnost ovladat radici paku souvisi s pohlavim ridice. Obvykle se to da naucit za deset az patnact minut jizdy v jakemkoli aute, ale zenam to nekdy trva cely zivot a stejne se jim to nikdy nepodari. Treba moje manzelka jezdi obcas na sestku a mysli si, ze tam ma ctyrku (chvalabohu to nebyva obracene)

    Tak me napada..nejsi nahodou zena?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.08  12:08

    « Re: Re: žárovka h7

    kutil: no, já jsem tušil, že si poradit nenecháš, a svůj stín jsi opravdu nepřekročil. V tom případě ale zkus jít plakat na jiný hrob. Co třeba obrátit se na For Motor Company? To je nejvyšší a vlastně jediná autorita, která ti může poskytnou chytré odpovědi na tvé pitomé otázky. A její vyjádření budiž svaté.

    Ale když o to tak stojíš, tak ty můžeš pod zátěží jet na šestku s plynem na podlaze už od volnoběžných otáček a tvůj motor se určitě nezničí. To říkám já, tak je to jistě pravda. No a kdyby to náhodou pravda nebyla a ty sis takhle zničil motor, tak ti to patří a já ti samozřejmě žádnou škodu hradit nebudu - já se ti naopak budu nevychovaně škodolibě smát >:D .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.03.08  11:58

    « Re: Re: žárovka h7

    To DR, předpokládám, že se bavíme o motoru pod zátěží, to znamená nejlépe na 6ku a pod plynem. Takže zkusím otázku upřesnit. Od jakých otáček můžu jet na 6ku s plynem na podlaze aniž by se vibracema ničil motor, spojka atd.

    Na záhadné závady nevěřím, vše se dá vysvětlit, jen to chce se tím zabývat. Za tu dobu co jsem dělal kolem aut jsem už viděl takové závady, že mě nic nepřekvapí. Jen jde o to původ závady najít a odstranit ho. Koneckonců úkazem toho bylo mé staré Mondeo, na kterém se skoro všechny závady odstranily. A to že to trvalo víc jak 3roky většinou bylo tím, že se servisu nechtělo je řešit, ale nakonec se do řešení pustili a našli je.

    Totéž je např rádio u mého stávajícícho Mondea, které občas při startu zamrzne. Bylo vyměněné a dělá to dál, míň ale dělá. Problém je někde v elektrice auta, rádio dostane impulz při startování, ale není na mě abych to řešil, to je problém výrobce. Servis to ví, ale neví co s tím, takže to neopravuje. Prý mám rádio vypnout a zapnout. Podobné je to s handsfree. Když se mi nepřijímá hovor, tak musím za jízdy vypnout motor a znovu zapnout a funguje. Je to vopruz ale je to řešení. Je to ale řešení u nového auta této třídy? co bys dělal? Nechal bys to plavat a za jízdy vypínal motor?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.03.08  10:25

    « Re: Re: žárovka h7

    Zajímalo by mě, jestli má vaše Mondeo II taky tento problém : když dám nohu z plynu, tak mi klesne ta ručička na levém budíku pod 1000 erpéem. V tu chvíli ale nemá motor skoro žádný kroutící moment, a to ani podle džípíesky . Taky mám strach, že se mi motor v takovém režimu zničí. uvažuji , že si to nechám čipnout ... anebo dám na plynový pedál nějaký šprajc, protože je přece ze všech grafů jasné, že motor pod 1500 otáček trpí. Ach, jo, to mi Fiat Polski 125 P, 1300, nedělal :-( A to stálo Mondeo II 15,39x více.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.08  09:07

    « Re: Re: žárovka h7

    Kutile, v nízkých otáčkách někdo jezdit umí, aniž by tím škodil motoru, jiný to neumí. Když se na to pořád dokola tak blbě ptáš, jsi zřejmě totální dřevák a pro motor máš stejný cit, jako socha svatého václava. Nemá smysl se snažit na tom něco změnit, když ti není shůry dáno, v apatyce nekoupíš ... Věnuj se raději vydělávání peněz a smiř se s faktem, že údržba auta tě bude stát o dost víc, než normální lidi. A stejně tak se smiř s tím, že tobě se budou na autě objevovat neustálé nějaké záhadné závady, se kterými si nikdo nebude vědět rady a které se normálním lidem na autech nevyskytují.

    Tak neplýtvej zbytečně svým ani naším časem na žvanění o problémech, se kterými ani ty, ani my nemůžeme nic udělat.

    Tohle si prosím vytiskni, zarámuj a pověs vedle motnitoru. A až budeš mít zase grafomanské nutkání podělit se o nějakou záhadnou závadu, aspoň 3x si to pořádně přečti, snad tě to přejde. Tohle je nejlepší rada, jakou můžeš dostat - i když nevěřím, že se jí budeš řídit. To bys nebyl kutil ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 26.03.08  08:51

    « Re: 2.2 TDCI Mondeo NEW 2008

    Já když jedu pohodu tak točím i 1200 ot . Tedy pokud vím ,že nebudu muset prudčeji zrychlovat. potom se stává zvuk motoru dunivým a ani to samozřejmě nejede. Nevíte někdo ,jestli už vyšel nový AUTODIESEL ? V pátek jedu na garančku po 80 tis. tak jsem zvědavý co to bude stát a co najdou. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.03.08  08:40

    « Re: žárovka h7

    lordmystic: V jakém rozsahu otáček jezdíš? Dva dny se snažím jezdit na spotřebu a pokud to točím mezi 1500-2300RPM, tak se dá jezdit kolem 5ti, ve městě 6ti litrů. Ale je to opruz a jsem brzdou dopravy. Takže na to kašlu, stačí mi, že vím, že se za tebou uváděné hodnoty dá jezdit, ale do běžného provozu to není.

    Ptal jsem se, zda v otáčkách okolo 1500RPM se motor neničí, protože tady někdo psal, že odchází části motoru, kvůli rázům. Bohužel opět nikdo nebyl schopen odpovědět a např. pepek opět jen spamuje. Tak jak to je s ježděním v nízkých otáčkách?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 25.03.08  17:49

    « Re: 2.2 TDCI Mondeo NEW 2008

    DIMe nedostáváš ty provizi od majitele webu za Kutilovu potenci co se týče dotazů? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 25.03.08  15:43

    « Re: 2.2 TDCI Mondeo NEW 2008

    Drž si tam 1586,425 RPM , a budeš happy .........
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 25.03.08  13:33

    « Re: 2.2 TDCI Mondeo NEW 2008

    Víš co? Kup si trakař a jezdi s trakařem. S tím můžeš jezdit pomalu nebo rychle a pokud byl truhlář šikovný, tak ti nebude vibrovat a konečně začneš něco pořádného dělat a přestaneš vopruzovat.
    btw. Založ si třeba diskuzi na svém webu, kde popisuješ ty špatné, poruchové, nejezdící, netahající, zubaté Fordy a sleduj, kdo ti tam přijde. Pokud nikdo, pošli odkaz na ty stránky do Bohnické léčebny a uvidíš, co tam přilákáš soukmenovců
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.03.08  12:19

    « Re: 2.2 TDCI Mondeo NEW 2008

    Jak to tedy je, ničí jízda v 1500RPM motor nebo neničí? Je pro tyto otáčky motor stavěný nebo je potřeba jezdit nad 1800RPM?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.03.08  11:35

    « Re: 2.2 TDCI Mondeo NEW 2008

    Ano kutile, to je opravdu otázkou. A na všechny otázky ti odpoví pouze náš manažer Franta Kocourek. Frantóóó ....
    ..... Ale já bysem si ten boršč dal taky!
    A moment sem, moment tam, co já s nima udělám ...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.03.08  10:58

    « Re: 2.2 TDCI Mondeo NEW 2008

    Všechny vozy vybavené tímto motorem budou vybaveny filtrem pevných částic, značky koncernu PSA budou nadále využívat systému s aditivy, Fordovy značky se budou spoléhat na systém bez aditiv.

    Vrcholná verze tohoto motoru bude prvním sériovým vznětovým čtyřválcem, který bude přeplňován dvěma turbodmychadly. Relativně malé turbodmychadlo je v novém čtyřválci naladěno na dodávku maximálních plnících tlaků v nízkých a středních otáčkách, od 2700 ot./min se k němu přidává druhé turbodmychadlo se shodnými rozměrovými parametry. Spolupráce turbodmychadel, opatřených elektricky ovládanými nastavitelnými rozváděcími lopatkami, je usměrňována řídící jednotkou motoru. Dodavatelem systému přeplňování je Honeywell Turbo Technology.

    O nejvybranější chování se starají dva vyvažovací hřídele v bloku motoru, ale také rychlý systém ovládající škrtící klapku, která zabraňuje vibracím po vypnutí motoru.

    Ford a PSA věří v úspěch nového motoru, protože dosavadní kapacita 70.000 motorů u předchozí generace motoru může být operativně zvýšena až na 200.000 kusů ročně.


    Koukal jsem na ten graf a v otáčkách nad 3000RPM je pokles momentu o trochu nižší, takže max. výkon je až v 4000RPM a ani za nimi výkon tolik neklesá jako třeba u 2.0HDI.

    Je jen otázkou, tak bude 2.2HDI zvládat ježdění v 1500RPM, protože v těchto otáčkách už 4válcový diesel dost trpí vibracemi. Zajímavé řešení by bylo místo 4válců použít 5 nebo 6válců.
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 25.03.08  10:05

    « 2.2 TDCI Mondeo NEW 2008

    Tady jsem koukal na graf 2.2 TDCI u nového monda...
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.03.08  09:01

    « Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.

    WinDiesel: Koukal jsem na momentovou křivku od lordmystic [odkaz] a na ní je v rozsahu 2900-3300RPM pokles momentu o 12% a v rozsahu 2900-3600RPM je pokles o 20%. A na všech fórech čtu, jak má 2.2TDCI úžasný zátah mezi 2000-3000RPM a pak rychlý pokles. No nic, tento týden jedu do servisu, tak uvidíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.03.08  08:46

    « Re: srovnání

    lordmystic: Někde na fóru jsi takto popisoval průběh čipování:

    Vlastní chipování probíhalo to tak, že mi stahli soft (přes PowerGate), ten přehráli do compu, tam upravily mapy dle jejich defaultního odladěného softu. Pak to zase přes PowerGate nahráli do auta. Lze si ten PowerGate (krabička, kam lze nahrát myslím tři různé softy a nahrávat si pak do auta jaký chci podle sebe). Pak jsme šli auto projet. Technik se ptá, jestli něco cítím. Mu říkám že ne . Sice jsem se na to hodně těšil, ale pořád jsem si říkal, že se nesmím nechat oblbnout . Nakonec po pořádném projetí jsem zjistil, že hlavní změna chipu je v nižších otáčkách. Posunul se max. krouťák do nižších a navýšil se, tím se téměř úplně odstranil turbo efekt a auto zrychluje jak nějaký benzíňák až do 4650rpm. Jde krásně za plynem, ihned reaguje už i na nepatrné sešlápnutí plynu, odstranila se ta maličká prodleva při hodně a rychle sešláplém plynu. Také jede např. na čtyřku krásně pomalu i do kopce, prostě paráda.

    Projevil se ti chip hned nebo ten nárůst momentu byl až po ujetí několika km? Ty jsi viděl jak na notebooku technik upravil mapy? Jak víš, že to bylo podle jejich odladěného softu? Jak dlouho jim úprava map trvala? Neměl jsi po čipu problémy se startováním v zimě?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.03.08  08:29

    « Re: Stále ta spotřeba

    BigFoot007: Pokud najdeš dobrého čipaře, tak budeš mít lepší zátah při plynu na podlaze a nižší spotřebu při lehké noze. A pokud nebudeš mít plyn na podlaze stále, tak motor neodepíšeš. Ale co jsem se bavil s čipařema tak TDCI se čipuje jinak než třeba TDI a čip není znát hned, ale až po ujetí několika desítek km (ŘJ se musí naučit nové režimy).

    O víkendu jsem zkoušel tu spotřebu a jízda s rodinou s lehkou nohou dálnice do 140km/h a silnice do 90km/h, celkově 250km (2 starty studeného motoru) vycházela 6,5litru podle PP. Dnes dálnice 20km a silnice 10km ale se zahřátým motorem a snahou jet za co nejmíň 4,6litru podle PP. Dálnice rovina 130km/h s tempomatem 5,4 podle PP. Takže to asi jde, ale motor běžel v otáčkách 1500-2300RPM a plyn jsem jen lehtal. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto BigFoot007

    BigFoot007 24.03.08  23:10

    « Re: Stále ta spotřeba

    No tak konecne by niekto objasnil123.komnatu chipovania...dik za info:-)
    Sam momentalne uvazujem o chipe na 1.4 TDCi, ale asi sa na to vyserem, zaruka je zaruka a vykon zbitocne nahanat nepotrebujem
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.03.08  19:25

    « Re: Stále ta spotřeba

    Koukám, že se tu to rozjelo. Cja má pravdu, že hodně lidí honí auto co to dá, hlavně ty podnikový a když to čipnou, tak to zase honí na maximum.

    Jestli můžu něco k tomu ladění z výroby, zažil jsem ladění SW v Česaně, ve Škodovce. SW se ladí tak, aby motor splňoval emise, deklarovaný výkon a průběh momentu. Aby měl motor klidný chod a přívětivou reakci na plyn. Vzhledem k tomu, že dnešní motory mají přenos od plynového pedálu elektronicky, tak i o to se stará SW.

    Protože je každý kus motoru jiný a není možné pro každý kus ladit SW, tak se vytvoří univerzální verze SW a dolaďuje se na autě (samoučící SW) z údajů čidel a chování motoru podle konkrétních vlastností daného kusu a podle změny vlastností při stárnutí motoru.

    A tak má čipař má 3 možnosti:

    - oblbne ŘJ tím, že zkreslí údaje od čidel (PowerBox). To je prasárna a auta se chovají tak jak tady psal cja o Passatu.

    - pohne s konstantama, takže motor rychleji reaguje na plyn, turbo zabírá v nižších otáčkách a vytváří vyšší plnící tlak, případně upraví průběh vstřiků. Tím ale nepodchytí odchylky jednotlivých kusů motorů.

    - posadí auto na brzdu a ladí tak dlouho až u motoru dosáhne maximální účinnost. Zřejmě motor nebude splňovat emise, taky motor dřív odejde, ale spotřeba nemusí být vyšší.

    Je potřeba si uvědomit, že motor neběhá stále jen pod plným plynem, ale že motor běhá v různém zatížení a různých otáčkách. A taky motor netočí stále stejné otáčky, ale jde o dynamické změny, reakci motoru na plynový pedál atd. Takže motor opravdu doladit, jsou hodiny testování a ladění. :-!

    Několik známých má čipy v TDI, v Renaultech, v Mazdě a v HDI. Všichni si čip dávali proto, aby měli nižší spotřebu a aby auto mělo výkon na bezpečné předjetí, to znamená na asi 5% času běhu motoru. Všichni mají po čipu skutečně nižší spotřebu při zachování stylu jízdy a zátah motoru v nízkých otáčkách je výrazně lepší. Většinou mají s čipem najeto cca 150tis.km a neměli s motorem žádný problém. Jedná se o cca 10 aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 24.03.08  11:05

    « Re: Stále ta spotřeba

    DR: OK ale to jsi spíš vyjímka(i když já to mám taky tak, výkonné auto využívám když potřebuji a nebavilo mě točit to pořád do omezovače, ), ale mám zkušenost, že ten výkonový potenciál se snaží většina řidičů využívat co to jde(až na pár vyjímek ;-) ) a potom ty auta jsou dost vyběhaná, jen pro příklad: O1 1,8T čiplá na 132kW jak RS - ježděná po dálnici , ale honěná stylem co kvalt to do omezovače, auto bylo po advokátovi, vevnitř jak nový , ale motorově těžká vražda, , nechci tvrdit, že lidi co čipují motory jsou všichni stejný, ale nějakou vypovídací hodnotu to má, a kupovat auto po chipu ...?
    Další věcí co se týče těch čipů, nárust hodnot je jedna věc a přenos na silnici i decelerace jsou druhá věc - mám tak trochu pocit, že se pořád zanedbává podvozek, že se honí výkon, ale potom to auto v zatáčce vyletí a namotá se na 1. strom, takže pouhé zvýšení výkonu nemusí nutně kromě jízdy rovně být pozitivem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.03.08  18:43

    « Re: Stále ta spotřeba

    cja: ono je to s těmi motory složitější. Kvůli výrobním nákladům může být v jedné konstrukční řadě dost dílů totožných, i když se z nich staví motory s rozptyleme výkonu (např.) 66 - 96 kW. Většinou je jeden blok, popř. písty, popř. klikovka, někdy i hlava válců. Ale až na naprosto ojedinělé výjimky se slabší motory osazují jednodušším/levnějším/slabším příslušenstvím - takže se to liší turbem, vstřiky, vstřikovacím čerpadlem atd. Výkonější verze mají toto příslušenství dimenzované na vyšší zátěž/výkon a výrobce opravdu moc dobře ví, proč na tom neušetřil a nepoužil to samé, co na slabších motorech.

    Jen pro příklad. Klasická 2.5 V6 v mondeu má 125kW. V ST200 tento motor má přímo z výroby: vzdušnější sání, leštěné sací kanály!, ostré vačky, snížené hlavy válců (=vyšší kompresní poměr), laděný výfuk a upravednou ŘJ. Díky tomu došlo k nárůstu výkonu na 151kW. Bitpower, obecně považovaný za seriozního čiptunera, nabízí u obyčejné V6 pouhým přečipováním navýšení výkonu na 138kW. A u ST200 nabízí Bitpower opět pouhým přečipováním 166kW. Takový ABC tuning se s tím nemazlí a u obyčejné V6 nabízí přečipováním rovnou nárůst ze 125 na 151kW - STčko snadno a rychle. >:-[]

    Čiptuneři často sází na to, že ani drsné překročení konstrukčních limitů motoru se neprojeví okamžitě. A až se to projeví, nidko s jistotou nedokáže, že příčinou bylo přečipování.

    Další pohled na věc je takový, že zdaleka ne každý řidič ten navýšený výkon využívá trvale, nebo často. Dost lidí si i po čipu jezdí dál na pohodu, a jen sem tam v případě potřeby na to pořádně šlápnou. Jejich motory se můžou v klidu dožít vysokého věku - to už záleží na kvalitě toho čipu. A v takových případech to přečipování může mít smysl. Já třeba STčko nijak moc nehoním, plný výkon využívám jen při předjížděn - a jen když to je potřeba - a někdy si jen tak užiju zrychlení a zvuk motoru, ale nedusím to od rána do večera.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.03.08  12:02

    « Re: Stále ta spotřeba

    DR: mě třeba nejde do hlavy, že automobilka motor vyvíjí dlouhé roky, nechává tam možná malou výkonovou rezervu,(možná lehce předimenzované části motoru), a potom přijde tuner - i třeba renomovaný - a udělá zásah do softu, proč to neudělala ta automobilka, to jí činí radost platit vývojáře, které potom zastíní někdo, kdo udělá na jejich motoru zásah za 20 - 30 t, a vše je OK (i když chápu, že automobilka hledá optimální poměr výkon, spotřeba, emise, cena a životnost) - ??????????? , takže nikomu nic neberu ani nevnucuji, ale mě by to do auta nesmělo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.03.08  19:44

    « Re: Stále ta spotřeba

    Pořád platí, že ho*na bič neupleteš a na vyšší výkon musíš spálit víc paliva. Nebo musíš spálit stejně paliva, ale vykašlat se na emise. Nebo přidat na tlaku turba, což ale musí mít dopad na odezvu motoru na plyn a jeho životnost.

    Řeči tunerů o "optimalizaci" chodu motoru bych bral s opravdu velkou rezervou. Přestože se nové motory od sebe vždy vzájemně trochu odlišují, tak ty odlišnosti nejdou nijak velké - tolerance při výrobě jsou velmi malé, když nejsou součásti motoru nijak předem vybírány, tak převážná většina motorů bude prostě průměrná. A pokud by někdo chtěl skutečně optimalizovat až tak detailně, tak by mě zajímalo, jak během krátké jízdy jen pomocí notebooku a sběru dat přes diagnostické rozhraní chce získat údaje pro tak detailní ladění. Ale i kdyby je získal, tak mu je každá změna paramerů znehodnotí - stačí vyměnit vzduchový filtr a celé ladění je v .... i každé čidlo má nějakou toleranci parametrů.

    Nevěřím na pohádky a nevěřím, že se dá získat 20-30% výkonu navíc jen "optimalizací" sw - s výjimkou motorů, které jsou jen uměle "udušenou" variantou vzniklou z nějaké výkonější verze. Napři 1.8TDDi 55kW ve focusu, který je jen softwarově udušená 1.8TDDi 66kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.03.08  12:06

    « Stále ta spotřeba

    Pánové, myslím, že téma spotřeby při ceně aut ve kterých jezdíme je velmi relativní. Jedna věc je co je psáno ve VTP a druhá věc je realita(jinak laboratoř versus silnice). Nevím co zmůže čip v autě jsem ho neměl a ani po něm netoužím, ale zdá se mi to taky takový lehce utažený. Až dá do diskuze Lord spotřebu dle propočtu a ne dle PP, tak potom to řešme. Mě se stalo , že je PP jak optimista , tak i pesimista(to bylo jednou).
    Osobně si myslím, že když jede Krkovička po dálnici v D, tak má sice vysoký jízdní průměr, ale řekl bych , že musí být hlavně mistrem plynulé jízdy a potom lze dosahovat slušných spotřeb. Jinak mě pravili v servise , že přes 8 litrů na sto to nevyleze v kombinivaném cyklu. 10 l si to vezme jen při konstantní jízdě po dálnici v D , a to musíš jet 200km/h - a mezi námi takovou palbu ti provoz dlouho nedovolí. Po městě si auto za studena vezme kolem 12 l - popojíždění. Dlohodobě se pohybuji mezi 6 - 8 litry, v zimě na delší trase s boxem si vezme okolo 6,5 l/100, ale v létě jede na 18 kolách na dálku okolo 7 l/100km.
    Čip jsem zažil v Passatu 96kW a měl to čiplý na hodnoty jako máme my v Mondu 2,2. Pokud jsme jeli stejně a dodržovali předpisy ČR, tak byly spotřeby podobné +- 0,5 l, ale pokud jel kládu tak tam byly víry v nádrži. Měl spotřebu mezi Znojmem a Olomoucí asi 10,5 l/100 , ale jel to za 55 minut, což je poněkud magorie, ale chlastalo to auto moc. A projev motoru byl velmi nepříjemný - nejdřív nic pak náhle kopanec a potom zase nic - moc plynulý to nebylo a úžasně kouřil. Oproti projevu motoru v Mondu to bylo docela nepříjemný, velmi úzké pásmo využitelných otáček. A navíc to byl 5 ti kvalt, takže to bylo takový divný.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.03.08  00:34

    « Re: kotouče atd.

    Zažil jsem čip u TDI a Renaulta a opravdu po čipu klesla spotřeba o cca 0,5-1litr při stejném stylu jízdy. Čipaři to zdůvodňují tím, že zvýší účinnost motoru a že je to také díky většímu max momentu v nižších otáčkách. Ale jak u TDI tak u Renaulta je čip u auta výrazně znát. Čip u TDCI mě neoslovil a připadá mi nevýrazný. Čipař mi ale vysvětloval, že jak u TDI, tak u Renaulta dochází ke změně datových map, ale že u TDCI to funguje jinak a že čipař změní převodní konstanty a motor se po čipu začne učit jiné hodnoty a chvíli trvá než se efekt čipu projeví. Ale spotřeby Lorda mi připadají hodně nízké, 5,4 litru dosahuju když jedu z kopce.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 21.03.08  23:19

    « kotouče atd.

    k probržděným kotoučům:

    ty, co mi vyměnili, že sou na *, dostaly ode mě řádný kopanec asi tak dvakrát nebo třikrát. Takže na řidiče bych to nesváděl, na brzdě skutečně nestojím ani v zácpách z kopce ani nikde jinde, brzdím krátce a účinně, rozhodně na to ale bezdůvodně nedupu.

    ke Lordově spotřebě:

    tušil jsem, že to Kutila vzruší. Lorda poprosíme, aby propočítal spotřebu reálnou, nezdá se mi to. Máme stejné auto (5-dveř) a motor (2,0 96/130). On má chip, já ne. Ať mi nikdo netvrdí, že po čipu se koná zázrak, totiž to lépe jede za míň nafty. Já když jedu po německé dálnici stabil 160 +/- 20, tak je to dlouhodobě za 6,5-7,5. Při těchto cestách kombinovaných s městem (spíš za studena a rovně do práce, než časté starty nebo křižovatky) mám 6,6 na spritmonitor.de. Ale dlouho jsem to neaktualizoval. Nicméně myslím, že to je nejlepší způsob, jak se dívat na reálnou spotřebu, vysoký počet uživatelů téhož auta eliminuje excesy.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.03.08  21:17

    « Re: srovnání

    Ford je možná zkostnatělý a nejde moc s dobou a také s elektronikou to nepřehání, ale kvalita Fordů jde výrazně dopředu, podvozky jsou špičkové a nabídka motorů dostačující. O tom hovoří i zvýšení prodeje a nabídka nových modelů. Bohužel je u nového Mondea vidět, že Ford stále šetří a hodně věcí přebírá ze starších modelů a míchá to s novou výbavou. To dělá interiér nesourodý a staví Ford na úroveň Renaulta. Také pořád Ford dělá fóry a a pořádnou výbavu a barevný PP nabízí jen v nejvyšších verzích.

    Mě hodně iritují třeba malé ovladače pro nastavení teploty klimatizace. Ať se podívám na jakékoliv řešení konkurence, tak mají ovladače větší průměr a lépe se ovládají.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 21.03.08  17:49

    « Re: srovnání

    Můj dotaz spíš směřoval k tomu jak vnímá uživatel forda nabídku motorů a výbav poskytovaných k rok se prodávajícímu autu(mondeu) vs nabídku mot. a výbav u auta ,které se teprve začne prodávat. Proto ten superb a C5. Mě připadá nabídka stále dost chudá. Kde je utom.parkovací asis. ?masážní sedačky?proč není dvd navigace v CZ a celý p.p. v češtině? USB ? Když to může mít Volvo (a toho se asi prodá méně v CR) tak proč ne Ford ? Tady se mi zdá ,že je ford trochu zkostnatělý :'-( Jinak je mondo v pohodě jen by to chtělo tu a tam zrychlit vývoj a uvedení do výroby.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.03.08  16:01

    « Re: srovnání

    lordmystic: Osobní zkušenost, proti staré 1.8TDCI 85kW která měla kopanec někde v 1750RPM, tak ta v S-MAXu krásně táhne už od 1600ot a kopanec není znát (pohybuješ se nad ním). Naopak ta 2.0TDCI 104kW je pod 2000RPM líná. Ale jezdil jsem s 2.0TDCI v novém Mondeu a i když by to měl být stejný motor jako v S-MAX, tak je mnohem živější. A to i při porovnání s mojí 2.2TDCI. Ta 1.8TDCI je fakt super a když vezmeš, že se z ní po čipu dostane moment přes 400Nm, tak klobouk dolů. Prý je to piezo vstřikovačema Siemens.

    A co se týče tvé spotřeby, tak se mi vůbec nechce věřit, já jezdím za 7,5 a to to šetřím co se dá. Ani plynulou jízdou v 90km/h nejsem schopný jít pod 6litrů. Zkusil jsem na rovině rozjet na 90km/h, zapnout tempomat a vynulovat PP abych odstranil vliv mé nohy a přesto to ukazovalo přes 6litrů. No a jak na to na dálnici šlápnu, tak to leze až přes 8litrů. Dálnice 160km/h jedu tak za 8litrů. Do háje, to přece normální!!! Když jsem tu 2.2TDCI kupoval, tak mi tvrdili, že se přes 7litrů nedostanu. 8-s

    Už vím čím to je, tahám za sebou po zemi ty koně, co mi chybí v motoru. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.03.08  15:44

    « Re: kotuce

    Ved to aj robia len sa vyhovaraju.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.03.08  15:29

    « žárovka h7

    zdravíčko po delší době. chci se zeptat, za dva roky co mám mondeo mi už nejméně potřetí odešla há sedmička vlevo vpředu, vždy ta samá. nevíte čím by to mohlo být? jinak jsem vůl, nechal jsem si to vyměnit u pochybného maníka co opravuje fordy a chtěl po mě za 5min. výměnu a žárovku dohromady 220kč...?!?

    jinak pro superkutila zkušenosti po chipu se spotřebou. nevím jestli neproměřuje pp, ale cesta do alp 450km při dálnici 160-180 kombinované s totálními zácpami a okresky 110-130 průměrná cca. 5,4l. zpět volněji bez zácpy, dálnice 140-160, okresky ostře 100-120 spotřeba plynulejší jízdy 4,5l. v německu na dálnici jsou opravdu střelci, na mokru kolem mě ve 180 profrčel mistr s novou A4 ani jsem nemrknul :).
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.03.08  15:17

    « Re: srovnání

    superkutil: s tím větším zátahem v nižších otáčkách to je tvůj subjektivní pocit většího turbokopance nebo jsi to někde našel v charakteristikách motoru?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.03.08  11:55

    « Re: kotuce

    Fordíček: začnou to na tebe hrát, že je to spotřebák a že moc brzdíš, já tohle neřešil, ale vím ,že pokud majitel servisu chce, tak to jde na záruku udělat - takže je to jenom o lidech
    stává se , že když tam jsou velká kola - 18 - že se dostávají na kotouče nečistoty a poškrábou se , ale obecně ,že by bylo stanoveno, že kotouče na Mondeu 2,2 TDCI vydrží 80 t km to nelze, neboť každý jezdí jinak - takže , jak píši je to o lidech
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.03.08  11:51

    « Re: srovnání

    Radek 1: Superb bude určitě trhák, zvláště kombi s odpočtem DPH, ale mě by celkem nevadilo nic, ale cenová politika Škody na domácím trhu mě zkrátka vadí a proto to auto nekoupím. Proč Mitsubishi nebo Subaru (Evo X a STI) stojí v zemi původu v přepočtu 600t kč a u nás RS , jakožto rádoby domácí produkt o 200t kč více. Proč Tiguan ve srovnatelné výbavě a se stejným motorem je levnější než Scout, ať jdou s touhle politikou k šípku, zkrátka majitel je VW a ten nemá důvod snižovat cenu, zvláště , když drží skoro 50 % českého trhu a Češi jsou co se týče aut patrioti - a trochu jako ovce. V novém Superbu jsem nejel :-) , takže srovnání s Mondeem nelze. Ale je pravda, že jízdní vlastnosti, jako Mondo asi mít nebude. Ale záleží na každém jaké má preference a osobní potřeby >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.03.08  09:48

    « Re: srovnání

    Ten motor 1.8TDCI 92kW mě taky zaujal. Měl jsem možnost ho vyzkoušet v S-MAXu. V rozsahu 1700-2700RPM má stejný zátah jako 2.0TDCI 104kW a v otáčkách 1600-1700RPM má tah dokonce větší. Je velmi pružný, a pokud není pod plynem je i tichý. U toho S-MAXe mi garantovali průměrnou spotřebu 6,5 litru, ale většinou majitelé uvádějí vyšší a to i u Mondea.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.03.08  08:48

    « Re: kotuce

    Dik za odpoved
    Ja mam na mondeu 50 tis.co si myslim ze kotuce musia v pohode vydrzat,len vo Forde zacali vymyslat ze su prebrzdene,noa ked som im povedal ze musia byt vsetky ,tak oni nato , to ste mohli prejst s jednou stranou po vode.Mal som tri Fordy a chcel som si kupit noveho tranzita ,ale uplne ma odradili.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.03.08  07:13

    « Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.

    S tím technikem, co to měřil, jsme se shodli na tom, že je to jako by se ŘJ nemohla rozhodnout a tak zvolila nějaký restart a nové nadefinování hodnout a volba režimu. Myslím, že víc jak na otáčkách je to závislé na čase. Bohužel již nešlo udělat druhé měření. ten filtr pevných částic mě taky napadl, ale 2.2TDCI filtr nemá.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.03.08  23:48

    « Re: Motor nechce táhnout nad 3000ot.

    Nazdar Kutile. Podobný zubový průběh momentu se projevoval při brždění Toyoty Avensis 2,2 D4-D a tam za to mohl..... světe div se..... filtr pevných částic kombinovaný s odlučovačem NOx. Tento vyspělý systém je tak složitý, (pracuje s 7 vstřiky v rámci 1 spalovacího cyklu a k tomu má k dispozici ještě PÁTÝ vstřikovač, vstřikující palivo do výfukového potrubí), že se ŘJ jednotak může zbláznit, aby vyhověla požadavkům na odloučení částic, likvidaci NOx i požadavkům na výkon 130kW krouťák 400 Nm, že je výsledkem zubovitá charakteristika výkonu a krouťáku. U Tebe si ale ještě dovedu představit zasekávající se turbo.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.03.08  21:40

    « Re: kotuce

    fordicek:

    Ano. Nejdriv jsem slysel, ze vydrzi 30 tisic. Pak otec sahl prstem na moje po 30 tisicich a pravil, ze na feline ma lepsi po sto tisicich. Tak jsem se zminil pri vymene kol za letni u sveho Forda (Belgie), jestli to je normalni. Vymenili predni kotouce bez reci na zaruku za nove, akorat nove desky sem zaplatil, ktere by jinak pry jeste 10 tisic vydrzely. Pripodotykam, ze jsem spis klidny ridic a dupani na brzdu spis v nouzi na dalnici, kdyz mi tam nekdo vlitne, na okreskach zrovna neradim (tady zadny nejsou, na mnohem mensi plose zije taky deset milionu lidi a panelaku zas tolik neni).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.03.08  20:23

    « kotuce

    Chcem sa tu opytat ci uz mal niekto problemi s prednymi kotucami,ked auta mal este v zaruke a ako dopadol.
    Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.03.08  20:06

    « Re: srovnání

    Já bych do superba kombi klidně šel, ale:

    1. nejezdím moc, nové auto se mi nevyplatí a ojetý superb bude dražší než stejně ojeté mondeo
    2. auta VW group se více kradou
    3. nějak mi učaroval modrý ovál, přestože objektivní důvody se někdy těžko hledá

    Takže se těším až za 3 roky koupím dobře ojetého kombíka, bude mi stačit i 1,8TDCi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.03.08  19:10

    « Re: srovnání

    RADEK1: proti superbu taky nic nemám. Ale jsem zvyklý zvažovat, kolik toho za své peníze dostanu a jestli dostávám to, co potřebuji a chci. Marketingová politika škodovky se na můj vkus příliš spoléhá na patriotismus čechů, kteří škodovku koupí i za relativně vyšší cenu - a zdůvodní si to levným servisem a dostupností ND :-) . Souhlasím, že prodejně bude superb určitě zdatný soupeř pro mondeo, ale každé to auto míří na trochu jinou skupoinu zákazníků. Koho zaujme mondeo, asi se nezhlédne v superbu a naopak.

    Superb je pořád český (i když maminkou trošku odstrčený) bratr passata, tím je myslím řečeno vše. Prodávat se bude velmi dobře, zvlášť pokud konečně udělají kombíka.

    Mondeo je na trhu pořád ještě novinka, čtyřkolka bude, TDCi V6 pravděpodobně taky, doufám, že i ten automat - proč není v 2.5T nechápu, to by byla ideální kombinace. Nové mondeo na mě působí trochu rozporuplně, na můj vkus už je to až příliš velký koráb, aby se neopakoval osud scorpia. Nových mondeí zatím moc na silnicích nepoitkávám, a to už se to auto prodává skoro rok. Navíc ford už skoro neví, co by za něj chtěl, i když vyrazíte z prodejce v ČR úžasnou slevu, tak v německu koupíte to samé o 100000 Kč levněji :'-( A dost pravděpdobně s lepší výbavou a kvalitou zpracování.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.03.08  18:44

    « Re: V-max

    To cja: Hm, to že hned s tím grafem k fordovi je asi způsobené nedůvěrou v servis a FMC, protože po zkušenostech s předchozím vozem už v ně nemám důvěru. Prostě jsem nepochopil, když má zákazník problém s autem, opakované závady a Ford je nedokáže uspokojivě odstranit, proč zákazníkovi nedá nové auto a jeho staré si nevezme na půjčovnu. Proč se raději 4 roky dohaduje a opravuje.

    Možná jsem se na tomhle webu moc ptal a pořád dokola, ale chtěl jsem být na servis připraven abych věděl, zda mě nehoupou. Příští týden tam zajedu, ale trochu se bojím odpovědi, kterou jsem dostal na forum.fordclubs.org a to že ty zuby jsou nad deklarovanou hodnotu momentu a že moje auto je vlastně lepší než běžný průměr a ať si nestěžuju.

    Nějak jsem v poslední době ztratil důvěru v lidi a firmy. Nefungují jak bych očekával. Připadají mi více jak zlatokopové a dobrodruzi než jako seriózní podnikatelé. Ale to už je můj problém. :-) :-!
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 20.03.08  18:24

    « srovnání

    Už jsem se jednou ptal a zeptám se znovu. Jak vidíte srovnání mondea a superbu? dle mého názoru (a to škodu nemusím) si myslím že to bude konkurent docela zdatný. Nebo nová C5? Jde mi spíš o nabídku motorů a o výbavu . Tady bych řekl že ford pořád trochu spí :'-( jinak se mi nové mondeo líbí ,ale schází mu silný diesel,4 kolka a solidní automat.ten co se začíná dávat do focuse by mohl být ok. :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.03.08  12:41

    « Re: V-max

    Kutil: říká se tomu kopání do mrrtvoly..., tak já si taky kopnu, a není chyba, když už není v řidiči ani v autě, třeba v GPS - možná kdyby jsi začal psát na forum o GPS-kách, tak budeš vědět víc ......... a jaro v tomto století bude od roku 2011 začínat už 19. března 8-s ... to jsou mi věci.
    Všichni ti na tomto DIMově foru psali, svoje zkušenosti, svoje postřehy, ale nikdo ti nemůže diagnostikovat problém s autem po síti, tak daleko ještě Ford není(i když se cosi chystá), jediný řešení je jako vždy zajet do servisu a trvat na svém, což by neměl být ve tvém případě žádný problém, tak se neurážej a řeš problém. Je to jako s tím Jarovem, před půl rokem jsem ti psal ať tam zajedeš - celou dobu jsi tady řešil a řešil..., nakonec jsi tam zajel, není lepší vzít papír z Jarova a ukázat ho ve Fordu ... další postup bys měl znát. Sorry, ale já mít takovýho zákazníka jako jsi ty , tak už mám jinou živnost nebo ty máš jiné auto...
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.03.08  08:42

    « Re: V-max

    superkutil:
    Sláva! Konečně jsi pochopil, že je lepší se obrátit na odborníky, ptát se opakovaně zde je vzhledem k "náročnosti, důležitosti a složitosti" Tvých problémů kontraproduktivní!

    Já sám, pokud něčemu nerozumím,, zkusím se zeptat v okolí (chat, kolegové, známí, přátelé...) a pak se obrátím na odborníky (ti mi často taky nepomůžou). Ty volíš naprosto špatný postup: Zeptáš se v okolí, dáš si pauzu, zeptáš se v okolí, dáš si pauzu, zeptáš se v okolí ....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.03.08  07:52

    « Re: V-max

    OK, tak jsme se zasmáli, vidím, že blbosti psát umíte, ale proč moje auto nejede víc jak 185km/h podle GPS nevíte. Tak jo, obrátím se na odborníky. Tohle je jak debata v hospodě u piva.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.03.08  06:41

    « Re: V-max

    To je přece známá věc. Je to tak každý druhý přestupný rok ve století. Od jisté doby je to problém hlavně na vodních elekrárnách, hrozně to žere elektriku a ve svazích se hromadí voda.

    Kromě anaserpentní spinózy bych měl tip ještě na špendlikózu zapichnutiku. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.03.08  22:35

    « Re: V-max

    Kdyz uz jsme u tech paranormalnich jevu- vedeli jste, ze v Rusku letos tecou vsechny reky obracenym smerem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.03.08  22:01

    « Re: V-max

    kutil: no tak to napiš ;-)

    Tádydádydá .... to je konec :-!

    Tak jsme se zasmáli, ale teď konec srandy, Energie, čtverec rychlosti, aerodynamika, ESP, Vmax, moment, tepelná účinnost, práce, kvantová fyzika, paranormální jevy..... hrň to do nás pod tlakem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.03.08  21:54

    « Re: V-max

    Hele DR, snadnější je napsat nerozumím, nevím, netuším...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.03.08  15:07

    « Re: V-max

    cja: není. Už je to tu zas. Energie, čtverec rychlosti, aerodynamik a ESP.

    Z PLR do MLR, jel jsem přes ČSSR, SNB mé DKW si stoplo na TK. Mé DKW SPZ ABT 25-50, musí teďka na GO, do ČSAO. OHC či OHV, ci co má to DKW, potřebuje z NDR nová šoupátka ....

    To bylo jen tak pro inspiraci ;-)

    oleowr1: hmm, tak to zamrzí :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.03.08  11:39

    « Re: V-max

    DR: jo spojit Cimrmana a Kutilovo AUTO - nevím jestli to není rouhání >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 19.03.08  10:11

    « Re: V-max

    to DR: pokud by byly v dubnu odvzdušňováky povolené, myslím si, že by za 4 měsíce nebyly tak zarezlé, musel jsem je nejdřív prostříkat sprayem na uvolňování zarezlých šroubů a potom opatrně povolit. Navíc, rozpadlá manžetka byla podle mně už taky v dubnu a vodítko třmenu korodovalo déle než 4 měsíce a kdyby opravdu v dubnu kontrolovali na jarní prohlídce brzdovou soustavu a měnili brzdovku, tak by si toho museli všimnout. Dokázat to samozřejmě nemám jak, dělal jsem to s kolegou automechanikem v garáži a ten mi potvrdil můj názor.

    Jen tak mimochodem, v lednu 2007 jsem byl na STK a už tam se technikovi nelíbila nevyváženost brzdění zadních kol, do tolerance se to ještě s odřenýma ušima vlezlo a prošel jsem bez ztráty bodu. Na jarní prohlídku jsem šel s tím, že v ní byla mimo jiné kontrola brzdového systému (vyčištění a kapalina byla dokonce fakturována).
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.03.08  08:35

    « Re: V-max

    Ahoj, tady někdo psal, že by se při přibržďování zadních kol docházelo k ohřevu, ale při maximální rychlosti by stačilo mařit i trošek energie a už by se to mělo projevit. Jestli je totiž potřebná energie rovna čtverci rychlosti, tak by ty zadní kola ani nemusely tolik přibržďovat. Jěště mě napadl problém s aerodynamikou nebo něco s nápravou. Auto se při rychlosti okolo 200km/h (podle tacho) začne dost klepat. Nemohlo by pak zasáhnout ESP a ubrat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.08  23:09

    « Re: V-max

    oleowr1: bez povolení odvzdušňováků kapalinu nevyměníš. Jak jsi poznal, že jsou netknuté?

    cja: anaserpentní spinóza = nadměrná kučeravost vlny. Jak téměř všichni vědí :-) , je to nemoc, která až na jedinou zdokumentovanou výjimku napadá výhradně ovce. Dej si to do googlu, stojí to za to :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 18.03.08  18:52

    « Re: V-max

    Když jsem auto kupoval, nechal jsem udělat prohlídku, navrhli mi, že příště vymění lanko ruční brzdy, celkem ji používám, tak se asi rozchodila (pomohl jsem jí teflonovým sprejem). Zato při loňské "akční" jarní prohlídce si nevšimli, že na LZ kole jsou rozpadlé manžety na čepech brzdičů a brzda zůstávala viset... Bohužel až v létě jsem zjistil, že LZ destičky jsou až na kov, zatímco pravé byly sjeté tak napůl. Vyměnil jsem destičky, čepy brzdičů včetně manžet na zadních kolech a mám klid. Jenom mi nejde do hlavy, jak se jim při jarní prohlídce podařilo vyměnit brzdovou kapalinu, aniž by povolili jediný odvzdušňovací šroub? Šrouby na všech kolech byly netknuté, tedy ve stavu, v jakém auto sjelo z výrobní linky.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.03.08  16:44

    « Re: V-max

    DR: já ruční brzdu používám celkem aktivně, kromě zimního stání - abych nepřimrzl - , ale je pravda, že předchozí majitel ji asi moc nepoužíval - to se týkalo Monda 2001, na Titanicu jsem je zatím neměnil,
    a tu spinózu bych prosil přeložit do češtiny, abych si byl jist svým překladem..... děkuji :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.03.08  16:10

    « Re: V-max

    cja, eda.nezbeda: zarezlé lanovody jsou obvykle přímý důsledek nepoužívání ruční brzdy, nefukční seřizování v zadním brzdiči zase bývá způsobeno nevhodnou manipulací při výměně destiček.

    Ale týká se to vesmě poněkud starších aut, i když u kutila je asi možné všechno. U jeho auta by mě nepřekvapila ani anaserpentní spinóza . :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…