FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.08  14:28

    « Re: Chování motoru.

    Musím se přidat k názoru, že debata o spotřebě na této úrovni je opravdu hloupá.

    Stejně tak debata o spotřebě s člověkem, který opakovaně na brzdě prokázal, že motor "necítí". I když by tomu rád rozuměl a byl za odborníka, jak se snaží v jiných vláknech na tomto serveru, tak prostě mu není shůry dáno. To nemyslím ve zlém vůči Kutilově osobě, ale vůči jeho duplicitním projevům na fórech.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 23.05.08  13:59

    « Re: Chování motoru.

    Kutil: pokud se opravdu pomalu rozjíždíš, nejezdíš v kopcovitém terénu a moc přes 100km/h, tak dosáhneš nízké spotřeby bez ohledu na hmotnost a cx. Dostal jsem minulý měsíc služební fabii (starou) s 51kW 3-válcem 1,4TDi PD, s tempomatem a PP. Často jsem nejezdil s autem s PP a s tempomatem už vůbec, teď si vyloženě hraju. Normálně jezdím do práce za 4,8-5,1l/100km a průměrem 40-50km/h podle provozu. Když jedu s tempomatem a klesne spotřeba pod 4,5l/100km při nepatrně menší průměrné rychlosti. Dneska jsem zajel za 3,8l/100km (průměrná rychlost 43km/h). Rozdíl ve spotřebě se stejným vozem na stejné trase činí tedy okolo 20%, není však vždy stejný počet rozjezdů, které nejvíce ovlivňují spotřebu ve městě. Služebákem jezdím pokud mám pohotovost, aplikoval jsem zkušenosti na jízdu mondeem a sleduju pokles spotřeby o cca. 0,5l/100km, t.j. na 5,8l/100km, bohužel nemám PP, takže měřím metodou "plná-plná". Teď jsem část nádrže vyjel po dálnicích při cestě Praha - Plzeň - Ostrava, ale i tak mám na denní počítači 900km a kontrolka se mi ještě nerozsvítila, takže spotřeba nepřekročí 6l/100km. Na dálnici jsem držel pečlivě rychlost mezi 130-135km/h podle GPS.

    Závěr: spotřebu ovlivňuje tak velké množství partametrů, že nelze jednoznačně říct "co je už moc a co je už málo"!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.05.08  13:16

    « Re: Chování motoru.

    moik: Ten motor 1.8TDCI má 92kW a 320Nm. To není zas tak slabý. 2.0TDCI má jen o 12kW víc a max moment má stejný. Ale u S-MAXu bych taky čekal spotřebu 7litrů vzhledem k hmotnosti a cx.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.05.08  12:26

    « Re: Chování motoru.

    pepek: ještěrkáře na Masaryčce nepotřebuju, na to jseš tu ty. Možná i dosahuješ jeho úrovně. A s tou fyzikou bych se být tebou moc neoháněl. Jestli jsi někdy slyšel pojem účinnost motoru, tak to je to co jsi ve svém závěru přehlédl.

    Já svoji odpověď na uvedené otázky mám, ale chci si ji porovnat i s odpovědí ostatních, pokud vím, tak k tomu diskuse slouží.

    Chudáčku, co se týče tvých výrazových schopností, tak ty jsou opravdu tak někde na úrovni toho ještěrkáře (snad jsem ho neurazil). >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.08  11:14

    « Kladka + remeny

    Tak mi pred ctrnacti dny menili ve 102tkm nasi starou znamou kladku + 3 remeny. Od te doby se musim priznat, ze motor je jak vymenenej - krasne "tichounce prede" :-). Oproti tomu co to bylo pred tim, hlavne okolo volnobeznych optacek a lehce nad ne. Dokonce i pri vypinani motoru se neozve takove to zvlastni zaklepani, puvodne jsem myslel, ze to bude neco s tady take uvadenym setrvacnikem, ale omyl. Po vymene techto komponent, je vse jak ma byt.

    Na papirech od zarucni vymeny jsou tyto dily.
    hnaci remen 6PK
    napinaci remen
    remen klikoveho hridele - Transit

    ta posledni polozka me docela prekvapila ja nemam Transita! :-) ale 2,2TDCi Euro4

    Co je taky zvlastni, ze tam neni v soupisu vymenenych dilu uvedena ta vlastni napinaci kladka? Na tu jsem se primo ptal
    a vymenena byla. Kdyz jsem se hned po vymene podival na bok motoru, tak bylo naprosto jasne videt, ze je nova, krasne stribrna a ne s patinou.

    Mate nekdo podobne zkusenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 23.05.08  11:00

    « Re: Chování motoru.

    Copak to, že se pan polomudrc a polokutil zase ptá na takové věci, které by jako bývalý zaměstnanec ve výzkumu motorových vozidel měl znát?
    btw. Pokud se na toto zeptáš ještěrkáře na Masaryčce, tak odpověď dostaneš, takže se nad sebou poloinženýre a polokutile z výzkumáku zamysli a zkus třeba absolvovat rekvalifikační kurz na toho ještěrkáře a tam se toto určitě dozvíš a pak budeš moci klidně a nerušeně spát a věnovat se plně rodině a nebudeš muset psát příspěvky, jejichž obsah odpovídá jedinci, jenž absolvoval maximálně 6 tříd obecné školy a vyučovacím hodinám fyziky se vyhýbal jak čert kříži.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.05.08  10:36

    « Re: Chování motoru.

    martin.z: Těch tvejch 30hal mi dělá ročně skoro 8000,-Kč a to je docela dost. ;-\

    To že je silnice rovná zjistím podle GPS a co se týče protivětru tak neměřím za vichřice.

    Druhá věc je, jak přesné jsou uváděné spotřeby. Ale nehraju si na desetinky.

    Pokud mi výrobce uvede mimo město 5,4 litru a já jedu po cestě podle řeky v 90km/h a není protivítr, tak bych čekal že to kolem těch 5,4 pojede.

    Nejezdím nijak divoce, plyn jen tak lehce, otáčky do těch 2200ot. Ve městě mám psaných 8,1 ale tam jezdím tak za 7litrů, ale mimo město na silnici i dálnici i když jedu do 130km/h, tak jsem taky dlouhodobě na 7mi. A to je dost rozdíl proti 5,4litru.

    Bavím se o takových rozdílech spotřeby kde protivítr i náklon silnice nehraje až takovou roli.

    A když mi někdo uvede, že u C-MAX 1.6TDCI 80kW dosahuje 5litrů a u S-MAX 1.8TDCI 92kW dosahuje 6litrů, tak se mi tomu nechce věřit když znám hmotnost aut a jejich cx a proto chci znát jejich styl.

    Totéž když mi někdo tvrdí, že s Mondeem jezdí za 6litrů, tak si to nedokážu moc představit, protože kdybych se chtěl na takovou spotřebu dostat, tak budu brzdou provozu. I při stávajícím stylu jízdy na mě řidiči troubí a blikají, že jedu pomalu.

    Proto mě zajímalo, zda je lepší plyn lehce přidávat a zrychlovat delší dobu nebo přidat víc a zrychlovat kratší dobu.

    Co je pro TD motor lepší, když se turbo točí nebo netočí? Kdy je lepší jeho účinnost a nižší spotřeba? Je lepší TDCI točit v rozsahu 1400-2200 nebo 1800-2800ot? Max moment mám ve 2440ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.05.08  10:15

    « Re: těsnění

    RADEK1: Přesně vím o čem mluvíš, ale nemyslím si, že by ti těsnění nepřiléhalo. Hodně hluku se nese karosérií a nebo právě díky škvírám v karosérii. Když se podíváš, tak většina novějších aut má 2 těsnění: jedno uvnitř dveří (to se dávalo vždy) a druhé zvenku aby se nedostávala špína do dveří a aby se snížil aerodynamický hluk. Tak pokd nemáš to vnější těsnění, tak bys jeho vytvořením hluk snížil. Do starého Mondea mi zatékalo a za jízdy pískalo nějakou netěsností. A tak jsme jezdili s technikem od Charouze a auto olepovali abychom našli zdroj pískání.

    A ten kamión na křižovatce je interference motoru - motor jednoho auta s motorem tvého auta a s karosérií způsobí rezonance uvnitř tvého auta.

    A pozor, hodně hluku se také přenáší přes okna.

    Ale zkus to, třeba najdeš řešení jak snížit hluk. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 23.05.08  09:40

    « Re: Chování motoru.

    Nevím jestli to bylo na mě. Jestli se nedostaneš s S-Maxem přes 6 s tak slabým motorem, to mi přijde divný. Kolik to má psaných?
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 23.05.08  08:22

    « Re: těsnění

    to kutil: ten můj dotaz byl směřován na to , že těsnění u dveří nemusí vždy 100% přiléhat a při vyšší rychlosti, nebo když venku opravdu dost fouká tak dovnítř doléhají různě nepříjemné zvuky. Hučí to a někdy i píská atd. Jen jsem chtěl vědět jestli někoho nenapadlo udělat takové malé zlepšení . Ty by jsi to měl chápat když posloucháš vedle stojící kamion na křižovatce ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto ROSMAX

    ROSMAX 22.05.08  21:07

    « Re: Chování motoru.

    Stou spotřebou u 1.8TDCI nemohu souhlasit.Já ho mám osobně v s-maxu a jezdím dost po dálnicích,takže dost rychle a v pohodě se dostanu na 6,0 litru.Víc ani náhodou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 22.05.08  15:27

    « Re: těsnění

    Na ukázku, že má martin.z pravdu:
    Moje dlouhodobá spotřeba s C-MAXem 1.6TDCi byla 6.3l/100km jezdím skoro výhradně město a dálnice.

    Nevěřím nikomu, že s tím autem jde jezdit po městě pod 7l a nezdržovat. Já s ním jezdil tak za 8. Mimo město to opravdu jde i pod 4 i se 110kmh, ale nesmíš chtít zrychlovat za vesnicí na 4, aby ses trochu hýbal.

    Dálnice je taky celkem úsporná 5,5 ve 130kmh.

    mkovesi: beru extrémy, ale 73kmh průměr se spotřebou 4,8 dlouhodobě, pokud je pravda, je opravu, opravdu síla.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 22.05.08  13:02

    « Re: těsnění

    kutile ty ses fakt uz strasnej! Ty posuzujes kolik ti to zere na rovine v ustalene rychlosti na zaklade nejakeho nahodneho useku o kterym netusis jak je rovnej (jak bys to zmeril?) nevis jak foukal vitr - porovnavas to s jinym nahodnym usekem na dalnici vo kterym vis taky kulovy (ani kdybys to oboji jel obema smery abys sklon ty silnice zprumeroval tak tim nepoberes vlis protivetru) a cely to porovnavas se spotrebou uplne ciziho cloveka s jeho subjektivnim stylem jizdy!! To snad ani neni mozny!
    Me uz ty tvy neustaly spekuly fakt vadej, pri vsi slusnosti kterou k tobe chovam jako k cizimu cloveku kterej mi nic neudelal.
    Uvedom si ze rozdil nakladu na ujetych 100km pri rozdilu spotreby 1l nafty/100km je nejakych 30 haliru.
    Uvedom si ze kdybys ty konkretne sednul do toho focusu 1,6 tdci 80kw tak bys proste stejne nedosahnul tu spotrebu kolegy pod nickem mkovesi. Proste stejne bys tady neustale spukuloval a zjistoval proc ti to zase zere vic, ale problem je v tom ze mas jednoduse tezkou hnatu a jezdis v jinych podminkach! Tak uz to vem jako fakt a prestan tady spamovat prosim, prosim.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.05.08  11:30

    « Re: těsnění

    RADEK1: Pro snížení hluku potřebuješ zadělat všechny spáry na autě, odmontovat zrcádka, překrýt kliky, sundat střešní lyžiny, zakrytovat spodek vozu a pořídit dobré pneumatiky. A ani na jedno ti těsnění nepomůže. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.05.08  11:28

    « Re: Chování motoru.

    mkovesi: Koukal jsem, že tu průměrnou rychlost máš hodně vysokou na to jak ti to málo žere. Ten motor se mi líbí čím dál víc i v kombinaci s C-MAX. Jinak jsem někde narazil na žebříček nejekologičtějších aut a hned někde mezi nejlepšími je Ford Focus 1.6TDCI, ale je to jedinný zástupce Forda v tomto žebříčku.
  • 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 22.05.08  09:56

    « těsnění

    nezkoušeli jste někdo po vzoru novějších aut nalepit si na dveře nějaké přídavné těsnění. V sobotu jsem ho lepil na obývákové dveře a tak mě napadlo , jestli by se nedalo využít i na dveře od auta . Za účelem snížení hluku ve vyšších rychlostech. jen úvaha :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.08  08:48

    « Re: Chování motoru.

    To Kutil:
    Jazdim trasy cca 30 km do prace a 30 km spat cez 7 dedin do Kosic na klukatej a zvlnenej ceste .... to je asi 40 % vsetkych km, dalej jazdim trasu cca 350 km tam a 350km spat od Kosic do Dunajskej stredy (bezna cesta, dediny, mesta, cesta pre mototrove vozidlo) asi 40%, a zvysok je v meste (Kosice)/dedine (kde byvam) + obcas tak 8-9 km do susedneho mestecka...
    Spravidla mam priemernu rychlost podla PP 63-75 km/h. Predpisy sa snazim dodrzovat, ale obcas si vyskusam po dialnici kratkodobo tych 160-170, aby motor nezabudol....

    V zime sa mi spotreba mierne zvysi cca 2 dcl oproti letu takze v lete to byva okolo 4.8 - 5.0 v zime 5.0 - 5.2, jazdim na pneu s rovnakym rozmerom v zime aj v lete.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 22.05.08  07:02

    « Re: Chování motoru.

    kutil: Me v me 1,6 spotreba v zime dokonce klesla. V lete to mam (dle PP) za 6 a v zime to spadlo na 5,7l/100km. Na sprintmonitoru sem to neoveroval.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.08  22:46

    « Re: Chování motoru.

    mkovesi: To klobouk dolů, to vypadá neuvěřitelně. Ten motor 1.6TDCI 80kW mi připadal dost dobrý, snad až na tu lenost pod 1700ot. Jezdíš převážně město nebo mimo? Jezdíš podle předpisů nebo víc? Kolik ten motor točíš? Já totiž když jedu po silnici tak 90km/h tak jsem na 5,5litru, ale jakmile přijde město nebo zvýším na 130km/h, tak to leze nahoru a i když točím do 2200ot. tak to doleze na 7litrů podle PP. Ale pokud motor točím a jedu svižně po normální silnici do rychlosti tak 130km/h, tak je spotřeba kolem 6,3 což je dost podivné protože když jedu po dálnici ustálenou rychlostí 130km/h, tak je spotřeba vyšší.

    Zajímavé, že ti nestoupla spotřeba ani v zimě. 1.8TDCI 85kW v C-MAXu je spotřeba 6,81 což mi na C-MAX připadá hodně.

    Koukal jsem i na motory 1.8TDCI 92kW v Mondeích a spotřeba je v průměru 7litrů. A pokud vezmu spotřebu všech dieselů v Mondeu tak je 6,95 a u 2.2TDCI je 6,98 což je zajímavé, protože i při velmi velkém rozdílu výkonů a objemů motoru má Mondeo stále spotřebu cca 6,9 což spíše ukazuje na to, že je spotřeba závislá na hmotnosti a cx vozu.

    U toho C-MAXu je ten rozdíl mnohem větší. Těch tvých 5litrů na tak velké auto je skoro zázrak. Je zajímavé že u Focusu s tvým motorem je průměrná spotřeba vyšší jak u C-MAXe se stejným motorem.

    Takže se omlouvám motoru 1.6TDCI :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.08  21:14

    « Re: Chování motoru.

    Kutil: "A dokonce i ty 1.6TDCI v C-MAXu se pod 6litrů nedostanou. "
    tak ja mam 1.6 TDCi a dlhodoby priemer pod 5.0L vid. [odkaz]
    pricom jazdim normalne, nie som pretekar ale zdaleka nie som najpomalsi..... no urcite by som dokazal jazdit aj za 6L, ale to by som asi pretekal alebo jazdil plyn brzda... pricom som asi 1.5 mesiaca jazdil s prasknutou trubkou od turba.... (poklesol vykon a narastla spotreba...
  • « 00 Reagovat !

    foto Petr-Kneifl

    Petr Kneifl 21.05.08  15:59

    « Re: rychlostní limity francie

    každá barva má pododstíny, když si ji necháváš míchat tak mají vzorník. Každá barva není stejná.....asi jako když kupuješ tašky na střechu nebo dlažbu - záleží na sérii
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.08  15:06

    « Re: Chování motoru.

    WinDiesel: Že by se ovlivnil výkon a chování motoru si nemyslím. ;-) Jen mám pocit, že motor je po setkání s jiným dieselem chvíli hlučnější. Asi mi z toho hučí v hlavě. >:D Výkon motoru už dávno neřeším. Prostě je to jak to je, lepší to nebude a horší snad taky ne. Při svém složení tras a stylu jízdy se na těch 6,1 litrů nedostanu a tak to neřeším. Útechou je mi to, že i mnohem menší a slabší motor např. 1.8TDCI jezdí za 7litrů a nemá takové zrychlení. A dokonce i ty 1.6TDCI v C-MAXu se pod 6litrů nedostanou. Já mám alespoň výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.05.08  14:46

    « Re: Chování motoru.

    Kutil: akustická rezonence je normální, úplně normální jev. Nehledej v tom nic hlubšího, prostě se sčítají rezonanční akustické vlny, je to zcela subjektivní dojem, hlavně si nemysli, že tento akustický jev může ovlivnit výkon a chování motoru..... :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 21.05.08  14:44

    « Re: Chování motoru.

    impaler: >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.08  14:35

    « Re: Chování motoru.

    >:D V dokumentaci k motorům TDCI se o metodě tlumení na základě čidel něco málo hovoří, ale že by mohla mít vliv interference s blízko běžícícm motorem?

    Ale mohlo by docházet k interferenci mezi dvěma motory. Akusticky by to nebyl problém a pak by docházelo i k rezonancím celé karosérie.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 21.05.08  12:36

    « Re: Chování motoru.

    Tož to je jasné, to oni si vykládají:

    "Tak co ten tvůj, dobrý?"
    "Ále, co ti budu povídat, furt mi šlape na krk, neustále mi dává zahulit s plným nákladem, všude mě pomlouvá..."
    "Hm, to máš blbý, ten můj v pohodě, někdy se proskočíme a má mě rád."
    "No jo, mně nezbývá než stávkovat, zas na něj musím něco vymyslet. Tak se měj, my už musíme vystřelit dvoustovkou, za náma je Oktávka."
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.05.08  11:52

    « Chování motoru.

    Hele, možná blbej dotaz, ale většinou mám motor velmi tichý na diesel, ale někdy když stojím vedle kamiónu nebo jiného dieselu, tak motor začne být hodně hlučný a chová se jinak. Jako kdyby chytal rezonanci od vedlejšího auta nebo kdyby nějaké čidlo bylo zblbnuté vibracema od motoru vedle stojícího auta. Když přidám, tak se objeví několik rezonančních špiček.

    Myslel jsem, že se mi to zdá, ale upozornilo mě na to víc lidí, co se mnou jeli.

    Jakým způsobem motor eliminuje hluk a vibrace?
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 20.05.08  15:36

    « Re: Re: Žiarovky

    Na Mitsubishi som menil H4 každý rok min. jednu, preto mi to bolo teraz divné že 2,5 roka svietia. A zdá sa že svietia dobre. Teraz navyše je dlho svetlo takže potme moc nejazdím. Keď majú takú životnosť, tak počkám do jesene. Problém je, že ak odídu nasledujúcich 20 tis. km, budem musieť zájsť na neplánovanú zastávku do boxov, čo bude min. 500 Sk strata. Teraz by mi to vymenili možno v rámci servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.08  14:55

    « Re: rychlostní limity francie

    Barva: kód je na štítu B sloupku u spolujezdce. Je v malých čtverečkách vlevo. Je to ten předposlední (druhý odspoda)

    Francie: pokud jsi tam ještě nebyl, tak jestli je třeba s něčím počítat, tak zejména s mýtným na dálnicích. Počítej asi 1,5Kč na 1km.
    Poplatky umí spočítat např. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.05.08  14:48

    « Re: rychlostní limity francie

    lord: co toto?

    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.05.08  14:06

    « rychlostní limity francie

    chci se zeptat, koukám že tu máte zkušenosti s jízdou v zahraničí - v létě jedu do francie na okružní jízdu na 14 dní, předpoklad cca. 5500km. rychlostní limity jsou jako u nás a někde jsem se dočetl, že tam se rychlost nepřekračuje a když ano, je to trestáno a přísně. k tomu také časté kontroly. takže nemáte někdo zkušenosti s francií a také když už tam budu, jakou naftu tam tankovat? opět shell a mít jistotu?

    jinak čistě náhodou, nutně potřebuji kód barvy auta, vím že se to nějak zjišťuje ze štítku u dveří u spolujezdce (mondeo 2002). ale spíš, myslíte že je více odstínů černé barvy? v dokladech jsem našel jen černá panter...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.05.08  12:59

    « Re: Žiarovky

    Jozef0351: Mám zkušenost, že čím výkonnější žárovky, tím kratší životnost. Žárovky H7 mi ve starém Mondeu zůstaly přes 3roky a pak jsem je vyměnil za xenony. Ty H7 jsou o hodně lepší jak H4. Takže kombinace H7 (tlumené) a H1 (dálkové) je výborné řešení (hlavně když se po zapnutí dálkových H7 nezhasínají a svítí společně s H1).

    Kdysi jsem koupil dálkové H1 od Opla, bezvadně svítili a vydržely 8let, ale už je tam nemají. Zkušel jsem různé jiné žárovky ale těm od Opla se nevyrovná ani jedna. Dávaly krásné bílé světlo a jasnou hranici.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.05.08  12:38

    « Re: Žiarovky

    měnil jsem jednu potkávačku asi po dvou letech a cca 55 tisících, už nevím, později jednu parkovačku. dal jsem tam nějaký philips ze supermarketu a dál dobrý.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.05.08  12:25

    « Re: Žiarovky

    Josef: Já jezdil s H7 3 a 1/2 roku, u Mondea je to normální. Ale asi neuškodí je vyměnit, jistě již mají sníženou svítivost. Protože ve firmě žárovky děláme (Lucas), vyzkoušel jsev vše co existuje:
    80/100 W Blue Rallye (svítí skvěle, ale hodně hřejí)
    Blue Lightning (modré normální, spíše pro efekt)
    Premium Xenon (na ty jezdím, super)
    All Seasons (žluté, teplé, světlo, dobré)
  • 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 20.05.08  12:13

    « Žiarovky

    Ako často meníte žiarovky v stretávačkách? Ja mám stále originál. Už mi to je divné. Svietim nonstop 2,5 roka / 100 tis. km. Neviem či je to špecialita Mondea, sú tam originál nejaké špeciálne žiarovky alebo mám iba šťastie. Idem na prehliadku a chcel som ich preventívne vymeniť za Nigt Breaker alebo niečo pod. aby sa mi nevypálili niekde na ceste keď už majú toľko odsvietené. Ale tie údajne odchádzajú po 12 - 13 tis. km. Tak ešte asi počkám. Koľko vám vydržali originál žiarovky?
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 20.05.08  08:22

    « Re: Z jiného soudku

    tak to je blbý - chtěl jsem ti poradit, ať to rádio vypínáš před dojetím. Máš asi fakt smůlu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.05.08  10:22

    « Re: Z jiného soudku

    impaler: Definici krajní polohy okna znám a nedávno jsem ji dělal, otevírání dálkovým mi taky funguje. Nemá to ale vliv na chování okna. Ford mi tvrdí, že mi okno sjede dolů protože si myslí, že je při zavírání v okně překážka, prý je čidlo přivření moc citlivé, ale řešení nevědí.

    To rádio zlobí od počátku, ještě než jsem namontoval HF Nokia. Nemám automatické rozsvědcení světel. Mám pocit, že v palubní síti auto se objevují impulzy které rádio zamrznou. Zamrzá jak při zapnutí při zapnutí zapalování, tak při zapnutí rádia ručně.

    Chtěl jsem HF od Forda s propojením na palubní počítač nebo rádio, ale nic takového Ford nenabízí (třeba Renault to nabízí u aut o třídu nižších). Ona i montáž v CellNet, který montoval tu Nokii byla dost síla, jako by to dělali poprvé a svoji blbost svedli na nekvalitní rádio Ford Sony. Nakonec mi pomohli u Sony Elvia Pro. Jsou tam špičkoví odborníci a hlavně machři, kteří hledají řešení až ho najdou. Nic neodfláknou. Do minulého auta mi připojovali na Fordí rádio Sony CD changer a super provedené. :yes:

    Nemám chuť řešit problémy Fordu, rozebírat palubku a laborovat s odrušovacími prvky. Ale na výměnu rádia už taky nemám nervy, tu minulou mi u Charouze tak zvorali, že jsem se musel do servisu vracet a když jsem viděl jak to dělají, tak jsem měl o rádio i o auto strach. Bez zájmu, otrávení, že to musí dělat. Jako kdybych je výměnou rádia otravoval. ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 19.05.08  09:01

    « Nové Mondeo Ghia a otřesná imitace dřeva

    Před pár dněma jsem tady kritizoval znovu tu palubku v novém mondeu...v sobotu na procházce s kočárkem jsem očumoval jednu Ghiu a téměř bych se vsadil, že to změnili, nebo rozšířili výběr. Znal jsem první modely ze showroomu v červnu 2007, pak jedno hodně čerstvě koupené nedaleko bydliště, všecko hrůza - světlejší a hodně flekatá imitace. To sobotní bylo zvenku tmavomodré a interiér tmavý, imitace dřeva tam sice byla, ale velmi podobná té, co mám já v modelu 2005 - hodně tmavě hnědá.

    Tak třeba soudruzi z FMC zjistili, že někde udělali chybu...ještě tak dát možnost nechtít to vůbec - ale třeba to jde, co já vím.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 19.05.08  08:56

    « Re: Z jiného soudku

    Kutil: okna poněkolikáté (máš patrně rozhašené naprogramování krajní polohy):

    Otevřít okno někam, jedno kam. Zavřít trvalým stiskem tlačítka až do krajní polohy, držet chvíli tlačítko. Pustit tlačítko a ZNOVA podržet tlačítko zavírání, okno by se již nemělo hnout (někdy mi to ještě lehounce poskočí). Podržením číslo dvě zadáš novou krajní polohu tohoto konkrétního okna.

    Pokud to uděláš na všech čtyřech, mělo by jít i otevírání a zavírání všech naráz dlouhým držením tlačítka na dálkovém ovládání. Jakmile se mi jedno okno rozhasilo (nevím, kdy a kde), toto už nefungovalo.

    Rádio Sony mp3: pokud to dělá další kus stejně, asi bude chyba někde jinde, ne? Nemáš třeba domontované automatické rozsvěcení světel, které se taky aktivuje na startu? (hypotéza čistě z vody, jenom nápad) Nebo third-party hands-free třeba?

    Moje Sony naprosto nikdy nezlobí, ať už ho vypnu před vypnutím motoru, nebo ne. Může startovat s cédéčkem uvnitř a hned ho začne přehrávat, žádný problém. Nemám v autě ovšem napevno nic netovárního.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 17.05.08  09:04

    « Re: Z jiného soudku

    Okna - někde jsem četl návod, na znovunaprogramování oken - asi v originál návodu... Něco jako otevřít, zavřít, otevřít zavřít, pak něco s klíčkem a pak zase otvírat zavírat... ale musí se dle návodu...

    Sony MP3 - taky mi občas (1x) zamrzlo, několikrát mi nefungoval BT hf... ale to nevím, jestli to bylo telefonem, nebo radiem...
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 17.05.08  08:59

    « Re: Z jiného soudku

    Omlouvám se za 4.800 ot./min. - už se mi to stalo po druhé...

    Samozřejmě deklarovaný max. výkon je na 3.500 ot/min, ale když jedu na krev, tak točím přes 3.700 - 3.800, pak řadím....

    To ESP mam odzkoušený, je to znát stejně jako klima...
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 17.05.08  08:58

    « Re: Z jiného soudku

    Omlouvám se za 4.800 ot./min. - už se mi to stalo po druhé...

    Samozřejmě deklarovaný max. výkon je na 3.500 ot/min, ale když jedu na krev, tak točím přes 3.800, pak řadím....

    To ESP mam odzkoušený, je to znát stejně jako klima...
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 16.05.08  20:06

    « Re: Z jiného soudku

    Já mám sice denso ,ale mě zamrzalo i během jízdy a zamrzly i čudlíky kolem něj . tedy ovládání kompletní ventilace. Pomohlo jen znovunastartování. Pak mi servisu poradili,at´ odpojím baterku na cca 12 až 15 hod ono se to celé zresetuje včetně těch tvých neposlušných oken a snad to pomůže. Mě to vážně pomohlo. :-) pokusům zdar >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.08  14:24

    « Re: Z jiného soudku

    Hlavně nezapomenout zavřít okna a sundat zahrádku. >:D A dobře nafouknout kola. A těch 4800ot platí pro diesel? Já jsem rád když to roztáhnu přes 3500ot, to už mám pocit, že to vůbec nezrychluje. 8-s

    To ESP mě zaujalo, myslíš, že má vliv na maximální rychlost?

    Máte někdo tip jak umoudřit okno? Když mám pootevřené okno (cca 10cm) a stisknu tlačítko, že ho chci zavřít, tak cukne nahoru a pak sjede až dolů. Je to hodně nepřijemné. Navícvčera když jsem chtěl okno zavřít, tak vůbec nereagovalo. Musel jsem vypnout a zapnout motor a pak šlo zavřít.

    A taky co s rádiem Ford Sony MP3, které po nastartování zamrzne a musí se vypnout a zapnout. Rádio už bylo v odborném servisu Ford měněné kvůli této závadě.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 16.05.08  13:22

    « Re: Z jiného soudku

    Na oktávky mám osvědčený recept:
    1. V Power D
    2. Vypnutá klima
    3. Vypnute ESP
    3,5 (superkutil vypne i světla, radio a ventilaci) :-)
    4. točit do 4800 ot/min.
    Také se mi stává, že mám pocit, že lépe akcelerují (do 180 km/h)
    - můj pocit je, že mají lehčí převody...
    Ale nad 200 jim dojde dech... Já to dokážu rozjet do 230 tacho a ujíždím...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.05.08  11:53

    « Re: Prostornost aut

    V autě trávím hodně času a tak po předchozích zkušenostech bych chtěl auto, které splňuje co nejvíc z mých požadavků. A když mám možnost při své práci si vyzkoušet něco nového, tak toho využiju. Asi používám auto k více účelům než ostatní a nebo si věcí moc všímám. Vím o čem píšeš, tako mám známé kteří ani nevědí jaký mají motor a nebo co jejich auto umí. Prostě sednou, jezdí a když auto nejezdí jak chtějí, tak si koupí jiné. A pak se smějou, když jím říkám, co všechno jejich auto umí a co vše mají ve výbavě. Asi tím, že jsem dost dlouho dělal kolem aut, tak mám profesionální deformaci. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 16.05.08  08:29

    « Re: Prostornost aut

    Jeden nejmenovaný sbormistr také pořád myslel na mladá děvčátka, takže v tomto případě to může být stejný základ, pouze orientovaný trochu jiným směrem.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 15.05.08  22:16

    « Re: Prostornost aut

    kutil:
    tobe se snad o tech autech i zda, ne? To je furt jen vykon, prostor, rychlost, vykon, rychlost, prostor....
    Normalne clovek jede autem kdyz nekam potrebuje jet a jakmile z nej vystoupi tak uz premysli nad jinejma vecma..
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.05.08  11:20

    « Prostornost aut

    Včera jsem měl možnost si vyzkoušet snad celou produktovou řadu a je zajímavý třeba rozdíl mezi Fiestou a Fusionem. Ale hlavně jsem porovnával moje Mondeo s S-MAX a Galaxy a překvapilo mě, jak je u obou aut prostor řidiče obestavěný a při zavření dveří člověk nemá moc prostor na pohyb. Když to porovnám se starým Galaxy kde člověk pomalu mohl autem za jízdy procházet, tak hlavně středová konzole a vystouplé výplně dveří uvězní řidičovy nohy i jeho pohyb. Také délka palubní desky je šílená, je to fakt jak v tunelu.

    Také systém 7mi sedaček v Galaxy je hodně stupidní, nezajíždí do podlahy a nejdou ani pořádně vyndat. Staré Galaxy to mělo mnohem lépe udělané.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.05.08  11:15

    « Re: Zmena je zivot

    WinDiesel: Jo jezdím Německo, Rakousko, Itálie, Francie. A teda i ve Francii mi připadá, že jezdí jak šílenci, ne rychle ale zbrkle, nedokážeš odhadnout co udělají. V Německu se dřív všichni na dálnici drželi vpravo, dnes je to chaotické kličkování. A musím teda říct, že i v ČR jezdí Němci a Rakušáci jak prasata. Byl jsem na svátky na Šumavě a fakt to bylo síla. A nebo to byli Češi v německých a rakouských autech. >:D

    A mám docela špatnou zkušenost i českých silnic, kde někteří jedou zbytečně pomalu (na 50km/k jedou 40) a na dálnici jedou třeba 110 nebo 120km/h v levém pruhu a nikoho před sebe nepustí. Už jsem zažil vlevo jedoucí kolonu 50ti aut rychlostí 90km/h a vpravo volno a šlo je v pohodě předjet. Prostě stačí jeden vidlák který nejede do levého pruhu a tam se prostě drží, protože on jede a po ostatních je mu putna. Ono vůbec hodně Čechů jezdí po dálnici v levém pruhu a uhnou jen když je někdo dojede.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.05.08  09:40

    « Re: Zmena je zivot

    Super-kutil: zjevně jezdíš jen v Německu a Rakousku, možná v Itálii. Tam, hlavně v Německu, se to skutečně zhoršilo, nebojím se říci že jdeme Němcům příkladem v porušování předpisů ruku v ruce s bratry Poláky a Slováky. V Holandsku, Belgii, Francii a UK neexistuje jet rychleji než je maximálka, jedou všichni, minimum bouraček.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 15.05.08  09:25

    « Re: Žárovka v budících

    Já jsem měl vloni budíky venku snad 10x - pak mi je celé měnili, postup je dobře popsán na: [odkaz]

    Pokud praskne žárovka 1. žárovka (pod teploměrem) dá se jí vyměnit i bez demontáže budíků.

    Pokud jsi někde z Ostravska klidně Ti s tím pomůžu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.05.08  08:39

    « Žárovka v budících

    Cau mam dotaz jak moc slozity je vymenit zarovku budicich? Asi mi 1 praskla a nechce se mi to davat do servisu. Nemuzu tam neco podelat? Popripade nemate nekdo nejakej navod jak na to?
    Dekuju
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.05.08  07:50

    « Re: Zmena je zivot

    Díky vaší diskuzi teď víc sleduju kdo "prasí" a nejvíc to jsou asi řidiči Oktávek a pak už je to směs. Sem tam starší BMW a Fábie a pak taky dost dodávek (jízda na červenou). Jezdím i po Evropě a musím říct, že i tam se to zhoršilo, provoz je tam bláznivější, ale nedochází tolik ke krizovkám. Nevím kde WinDiesel jezdí, ale jízda v ČR mi připadá srovnatelná s EU. Snad jen v Praze a větších městech je to víc na plechy. Ale je zajímavé, že v Praze jsou to často mimopřažští, kdo "prasí".
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 14.05.08  12:41

    « Re: Zmena je zivot

    DR: přiznávám že i já občas zaprasím když opravdu potřebuji něco zmáknout.
    Pokud si ovšem myslíš, že jezdím pomalu a proto mne ostatní předjíždějí, TAK JSI MNE OPRAVDU POBAVIL.... >:D
    Po normální silnici jezdím 90-110 a jsem "středně rychlý". Za mnou zůstávají náklaďáky a vozy třídy "Astra", já zůstávám za množstvím Superbů, Passatů, O2 ale mastí mne i O1 !!!!!
    Trochu mi připadá, že jezdíš v nějaké jiné zemi než v ČR.
    Já opravdu hodně jezdím v zahraničí (I, NL, DE, UK, F, A, SVK, HU) a prostě mne to strašně irituje, to, co se děje u nás a absolutně neděje v zahraničí. Tam je jízda opravdu pohodová.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 14.05.08  09:51

    « Re: Zmena je zivot

    DR: Sleduju se zájmem vaši debatu, máte myslím každý kus pravdy. Připodotkl bych, že u tebe může fungovat efekt STéčka = větší respekt okolí (člověk nemusí být odborník a je to vidět na karoserii, ne?).

    Dobře to je vidět, když jede otec s Imprezou GT, klasika modrá se žlutýma hvězdama a velkým křídlem vzadu. Jen málo lidí si troufá, i když jede slušně. No a když jsem s tím jel já ve stylu, který popisuje tady martin.z, bylo to skoro blbý, jak se za mnou poslušně štosovaly ty oktávky, co by mě jinak dávno osolily...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.05.08  08:27

    « Re: Z jiného soudku

    Jen jsem chtěl říct, že by se mohl Ford vzpamatovat a do Mondea dát konečně pořádný motor, například 6ti válec 2.7HDI. ;-)

    Mě to netrápí, zda mne někdo předjede nebo ne, jezdím celkem v pohodě, akorát mě překvapilo, že je OT II tak nadupaná.

    Mondeo prodám, ale Forester v dieselu přijde až napodzim a tak uvidím. ještě zvažuju výměnu za S-MAX. Potřebuju vyšší posez a velký kufr a to mi Forester nedá. Normálně nové auto nekupuju, ale tohle Mondeo bylo za nižší cenu než 2roky stará ojetina a tak jsem neváhal. A mám to na firmu, takže odpisy dost umoří. Pokud bych auto kupoval jako soukromé, tak minimálně 3 roky staré. Auto je nejhorší investice co existuje a moc nechápu ty, co si kupují do soukroma nová auta a pak ročně ujedou 5000km. Je to jak vyhazovat peníze oknem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.08  18:30

    « Re: Zmena je zivot

    WinDiesel: beru tě jako odborníka na nafťáky. Ale o lidech, kteří ostatní posuzují a škatulkují jen podle toho, jak se oblékají nebo v čem jezdí, si i nadále budu myslet svoje.

    Jen pro upřesnění. Nikoho neomlouvám. Jen jsem se snažil upozornit na fakt, že to co tobě vadí a vytáčí tě do ruda, to čas od času dělá každý z nás - a že nás k tomu bohužel nutí současný uspěchaný způsob života. Takže je dobré s tím počítat, ono tě to pak tolik nepřekvapí a nerozhodí.

    BTW, pokud tě tak často někdo riskantmím způsobem předjíždí, možná bys měl popřemýšlet nad svým stylem jízdy. Já jezdím taky hodně, po celé ČR, ale to co popisuješ se mi stává zcela výjmečně. Vlastně si ani nepamatuju, kdy mě někdo "oprasil", natož jaké měl auto...
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.05.08  17:55

    « Re: Z jiného soudku

    kutil stále řeší to stejné, myslí si snad někdo, že když si koupí Mondo 2,2 TDCI, že ho už nikdo nikdy nepředjede? to asi ne, mě když předjede O2 , i O1 , tak s tím nebojuji, proč, moje auto by to nezvládlo.... ne nemám potřebu se s někým honit, zkrátka jezdím a tímto se netrápím a neotravuji s tím ostatní, auto mi funguje, tak jak jsem očekával, jsou oblasti , kde by to mohlo být lepší, ale jsou taky věci, které mi vyhovují. Na to aby člověk mohl dělat nějaké závěry co jede a nejede by měl mít více informací a udělat nějaká měření a né napsat , že ho někdo předjel a má mít nižší výkon a přesto mi ujel. Nevim , ale znám lidi co si na M3 dali štítek 316 a někteří se potom nestačili divit. Tak to pořád neřeš. Kup Forestera a možná zase někdo předjede a zase budeš řešit, jak je to možný....
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 13.05.08  16:58

    « Re: Z jiného soudku

    Ja nevim co porad s tim opevovanym motorem mas, co si budem povidat 114 kW je prumer a byl to prumer i ve sve dobe. Prodejce ti nikdy nebude tvrdit, ze si kupujes sunku, mas mit vlastni nazor. Kupuju-li novy auto, tak si o nem neco zjistim, srovnam s konkurenci, svezu se, abych pak nesplakal nad vejdelkem, ze? (ja tedy novy nikdy nekupoval a asi ani nikdy nebudu... :-) ).

    Ac je PD proklinana, tak ve sve dobe byla vykonovou a newtonmetrovou spickou, to ze nemaji dodnes zadny progres je jina, ale byl to opravdu slusny motor se zatahem. Me treba svym zpusobem charakteristika PD vyhovuje (upozornuju ze nemam, jezdim s TDCi), ale to je na kazdem at si vybere dle chuti.

    Btw. VW je znamy ze delal motory silnejsi nez pak uvadel ve specifikaci (v benzinu urcite), ale nevim jak je to tedka a v dieselu obvzlast.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.05.08  13:47

    « Re: Z jiného soudku

    martin.z: Nezajímá mě přesná hodnota, očekával jsem, že super opěvovaný motor "nejsilnější ve své třídě" bude mít výrazně lepší parametry než nějaké TDI v Oktávce a že nebudu muset řešit, zda ji předjedu nebo ne.

    S tím že mi bude ujíždět nebo mě bude tlačit jsem teda fakt nepočítal. 8-s

    Je mi jasné, že Oktávka je lehčí a ale při 114kW v Mondeu? Ale už chápu proč lidé kupují Oktávky Scout 4x4 2.0TDI a jsou spokojeni. :-)
    Mondeo 2.2TDCI mě vyléčilo z touhy po silném motoru a představě že když je 2.2TDCI nejsilnější dieselový motor co Mondeo může mít, tak bude jezdit jak dělo. Příště něco s menším objemem, sice moc nepojede, ale stejně budou plné silnice a alespoň to nebude tolik žrát. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.08  13:47

    « Servisy Brno Praha

    Vim ze WinDiesel tady psal o doporucenych servisech - kde vedi co s tim, kdyz se TDCi dostane
    do nouzoveho rezimu. Predpokladam, od toho cloveka jak mi to popisoval, ze to budou vstriky. Koupil
    auto za levno v nemeckem autobazaru s najezdem 160tkm.
    Potreboval bych kontakty na Delphi servisy co opravdu umi a ne na Ford, ktery mu jiz vymenil vsechno
    a ted mu rekli ze teda asi vstriky - skoro mi to prijde jako kdyz na tom vedome nejdriv vymenili vsechno
    okolo, aby vydelali na servisu a pak teprve mrknou na vstriky.

    Prosim o kontakty okoli Brna a Prahy
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 13.05.08  13:18

    « Re: Z jiného soudku

    kutil: dobre ale co stav nadrze? Muzete se lisit o 40 litru, co rozdil vahy mezi tebou osobne a ridicem v druhem aute? To muze byt dalsich 30kg a co si pamatuju tak treba u fabie 1,4 16v 74kw byla skutecne na pruznosti auta znat i plna verzus prazdna nadrz nebo dalsi pasazer a to jen pri singl jizde. A pokud jedou dve auta paralelne a jednomu z nich pridas zatez tak bude znat kazda nuance jeste vic.. A pokud porovnavas pruzne zrychleni ale argumentujes parametrama pevneho zrychleni tak to asi neni to stejne, ne?
    Proste to co popisujes je hodne orientacni metoda kterou zjistis, ze jste na tom podobne, ale nic vic.
    Musel by obe auta ridit jeden ridic, zrychleni od-do merit casomirou a udelat vic pokusu jejichz vysledky by se zprumerovaly.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.05.08  12:36

    « Re: Z jiného soudku

    Fuky: Asi to měl přečipovaný, protože jsme zrychlovali od 60km/h a na 200km/h mi ujel. Od začátku se stále mírně vzdaloval. Nijak mě to nebere, ale asi by měl Ford nabídnout diesel odpovídající kvalitě Mondea, např. 2.7HDI. Na to jakou slávu Ford dělá kolem 2.2TDCI ten motor tak úžasný není když je na tom auto stejně jak Oktávka 2.0TDI.

    martin.z: Auto jsem měl prázdné, osazené jen řidičem a rozsah rychlosti není jen o jednom rychlostním stupni a pružném zrychlení na něj.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.05.08  11:13

    « Re: Z jiného soudku

    Nebo to má přečipovaný. Z mého okolí mají tři lidi Oktávku s TDI a nikdo nemá původní papírový výkon, všichni si ho zvedli...
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 13.05.08  10:51

    « Re: Z jiného soudku

    kutil:
    ujizdi ti v pruznem zrychleni v urcitem rychlostnim rozmezi, ktere tezko porovnas, mohli jste mit zarazenej jinej kvalt, jine zprevodovani, jinak nalozeny a zatizeny auto, proste tohle neni tak nejak technicky precizni porovnani..
    S pevnym startem 0-100km/h se stejne zatizenym autem a stejnym soferem by to treba bylo jine.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.05.08  10:24

    « Z jiného soudku

    Hele, nechci prudit, jen se chci zeptat. Jak je možné, že mi ujíždí Oktávka II kombi s TDI když má max výkon 102kW a já mám 114kW? Oktávka by měla mít zrychlení za 9,7sec a já za 9,2sec. Tak kde je zakopaný pes? Ne že by mě to nějak bralo, ale trochu mi to nejde do hlavy.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 13.05.08  10:15

    « Re: Zmena je zivot

    Taky me nezajima proc nekdo prasi a myslim ze je to jeho problem s kterym muze jit klidne do pr..
    Ale soucasnej superb (novej sem jeste nevidel) se mi taky libi a jezdit v nem bych se asi nestydel, pres to ze jezdim jak duchodce co se tyce rychlosti. A nechapu ze bych kvuli tomu ze bych jezdil superbem se mel stat hovadem nebo pripadne tim hovadem byl uz ted kdyz se mi takovy auto muze libit.
    Pred mondeem sem mel passata :-) 1,8T s prumernou spotrebou kolem 7l/100km dlouhodobe tak si muzete predstavit jak asi jezdim agresivne :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.05.08  09:27

    « Re: Zmena je zivot

    No chlapci, myslím, že je úplně jedno o jaké auto se jedná. Jezdím po Praze a v okolí Prahy a to co vidím na silnicích se nedá popsat, to se musí vidět. Už uvažuju o tom, že si do auta namontuju kameru a budu točit.

    Pokud je řidič tupý a sobecký hovado, tak je úplně jedno v čem jede. A může to být jak úplná plečka (Favorit) nebo auto za několik miliónů. V obou případech je to o tom, že dotyčný chce dát ostatním najevo jaký jsou pitomci a jak je pěkně očůral. Takže takové to předjíždění přes plnou čáru, jízda na červenou, jízda v protisměru, odbočování vpravo objetím kolony aut vlevo a pak střihnutím doprava, parkování před 2 místa, bezohlednost, sobectví je úplně běžné. V těch lidech to je a ježdění autem je jen činnost kterou se charakter těchto lidí projeví. Oni se tak chovají i při jiných činnostech, ale v autě je to vidět nejčastěji. Je zajímavé, že tento stát přímo nahrává těmto lidem. Již delší dobu podnikám a někdy mi opravdu vyrazí dech, jaké vlastnosti má úspěšný podnikatel. Dost často je to bezpáteřní hov*do, který umí obelhat důvěřivé lidi a na jejich důvěře vydělávat. No a takoví pak jezdí v těch autech za milióny.

    A co se týče Superba, tak ho kamarád měl "výhodné koupě" a brzy ho prodal, protože to je fakt auto na vožení papalášů - málo místa vpředu a obrovské místo vzadu. Ale je pravda, že je to sen mnoha Čechů.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.05.08  23:35

    « Re: Zmena je zivot

    DR: To´s mi to ale natřel... >:D Jsem hodně na silnici, a pokud mne, který rozhodně nejezdí pomalu, riskantním způsobem na cestě za Břehem do Zábřehu předjede 5-10 O2 a k tomu 3-5 Prassatů/Superblbů, budu si i nadále myslet své. Až Tě nějaký takový skvělý businessman stále nestíhající, kterého, jak říkáš, je třeba tolerovat - chudáčka, sejme, a Ty to přežiješ, případně třeba i na kolečkovém křesle, změníš názor.
    Kamaráde, přemíra tolerance způsobila v našem státě ten chaos, který tu je (nedílnou rukou se o to zasloužili všichni občané i politici), a největší na silnici.
    Práva blba v Superblbu končí tam, kde začínají má práva, a na ty si nedám šáhnout.
    Pokud mne náhodou hodláš podezřívat ze závisti, tak jsi vedle jak ta jedle.
    Howgh.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.08  23:33

    « O tom, jak jsem skvely ridic..

    DR: tak jo, neco o autacich a navic Ze zivota
    Dneska jsem jel z Mikulova do Vyskova a jak tak posloucham radio, slysim dopravni informaci o tom, ze na 206km D1 smerem na VYSKOV se tvori velika kolona z duvodu havarie v levem pruhu. Jelikoz jsem mistnich pomeru znaly, volil jsem jednoduchou objizdkovou trasu po statni ceste. Jake vsak bylo moje prekvapeni, kdyz jsem zjistil, ze dalnice je zacpana v opacnem smeru a tudiz jsem si objizdku mohl odpustit. No,i mistr radioman se nekdy utne. Protismer na statni ceste byl uplne zacpany temi, kteri z dalnice sjeli a to od Brna az za Rohlenku.
    Jel jsem asi 80km/h a v okamziku, kdy jsem mijel posledni auto protistojici kolony se mi pred ocima vynoril cerveny Forman, ktery prejizdel silnici napric-je tam takova nenapadna krizovatka (hned za Rohlenkou).Ridic me zrejme v rozcileni ze stavu ranniho provozu nevidel a vjel tam, jako by muj pruh ani neexistoval. Nasledoval losi test na hrane schopnosti mych i podvozkovych, kdy jsem ho objel zleva se smrti v ocich a minul jeho zadni cast asi o dvacet centimetru. Myslim, ze zarvani, ktere pak nasledovalo potom slyseli ridici az na ucpane dalnici. Kdyby jelo v protismeru auto, tak bych toho borce nabral zboku a byl by na sracku vcetne vsech jeho spolucestujicich. Az jsem se vynadaval tak jsem na klidnem miste zastavil, ubalil retko a popremyslel nad pomijivosti zivota..
    Musim pochvalit Olinu, ze to zvladla s bravurou, sice vim, ze mit na tachasku trochu vic, tak to asi uz neustoji a jsem si zcela jisty, ze v mene "sportovnim" aute bych sel po manevru zadkem do smyku. Fakt me podrzela! Taky se mi uz ponekolikate osvedcila zasada "furt ve strehu", kdy drzim volant obema rukama. Jet lazo plazo s jednou rukou dole na volantu tak bych si ani neprdl a napsal to sem az za mesic, co by me pustili ze spitalu. Jestli by me pustili..
    Toz tak.
    Co z pribehu plyne za ponauceni? Predevsim si davejte pozor na cervene Formany a snazte se jezdit aspon trichu jako ja. Uvidite, ze se vam nic nic nestane! S pozdravem Neohrozeny Mikes
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.08  22:25

    « Re: Zmena je zivot

    Ale ale, kam se poděl rozum a tolerance? Tak řidiči superbů jsou blci, pro jiného jsou to řidiči oktávek a fabií, nebo bílých dodávek, pro dalšího pražáci, brňáci, ženy - a blondýny zvlášť, staříci v klobouku .... A jsou všichni stejně špatní, nebo je nějaké stupnice? Je třeba pražák větší hovado, než ridič superbu? a co pražák ve vytuněném golfu III? A nebo brňák v superbu? A co blondýna v mercedesu CLK?

    Tak mě napadá, existuje vůbec nějaká skupina, která nikomu nevadí? Sorry, ale na rasismus a předsudky v jakékoliv podobě jsem alergický, stejně jako na hloupost.

    BTW, že se piloti služebáků "vytahují" na ostatní je podle mě poněkud tendenční interpretace. Blíž realitě bude, že prostě díky své skvělé práci lítají jak utržený vagón, nic nestíhají, rodinu vidí jen o víkendech a někdy ani to ne a tak se na silnicích snaží takhle dohnat čas. Aby nepřišli pozdě na obchodní jednání, aby se dostali dřív domů, atd. Nikdo z vás to nikdy neudělal?

    Nechcete se radši zase bavit o autech?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.05.08  18:04

    « Re: Zmena je zivot

    Mohou být i výjimky, ale stačí sledovat. Nedávno mi to ukázal chlapík ve zbrusu novém SuperBlbu, to bylo tóčo. D5 na Plzeň, odbočka k letišti, z levéhu pruhu Superblb 2 asi tak 170, při odbočování do prava k letišti předjíždí mne i toho přede mnou samozřejmě pevná čára - vyneslo ho to do levého připojovacího pruhu, kde by se musel srazit s projíždějícím autem, kdyby tam nějaké jelo.
    A toto nám teď budou muset předvést desítky až stovky jemu podobných. """"Já mám služebáka SuperBlba 2 a musím Ti ukázat jak mi to jede""""....
    Takže říkáš že podle auta tohoto chlapíka a jemu mnoho podobných nemám posuzovat???
    Faktem je, že s Mondeem jsem já nikoho takhle prasit neviděl, alespoň si nepamatuji.
    Soráč, Dime, mne neukecáš. Jsem si poměrně jist ře velká řada lidí má podobný pocit a zkušenosti.
    Mimochodem, s bavorákem, to jo, ale s Mercedesem nikdo nijak výjimečně neprasí, nevšiml jsem si...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.05.08  14:25

    « Re: Zmena je zivot

    Já už jsem jel i Multikárou i s Mercedesem !!! Tak teď nevím, co jsem to vlastně za chlapa !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.05.08  14:01

    « Re: Zmena je zivot

    To rozhodně. S přibývajícími zkušenostmi si začneš všímat dalších a dalších souvislostí a potom třeba Mercedesáře poznáš, i když jeho auto nevidíš. Výjimky potvrzující pravidlo jsou samozřejmé.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.05.08  11:31

    « Re: Zmena je zivot

    ......tak trochu jsem teď na rozpacích, přece jen sortovat lidi podle toho, v čem jezdí, už mám za sebou. Asi to přichází s věkem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.05.08  21:41

    « Re: Zmena je zivot

    Možná jsem se špatně vyjádřil, ale chtěl jsem říct, že 6ka nepřináší žádnou moc výhodu a že pokud Forester s dieselem zvládá 5ti kvalt tak je to lepší. Hlavně je důležité do jakých otáček motor táhne. 6ka má smysl jen u motoru který má nešťastně malý rozsah otáček, to znamená, že monent nevydrží ani do 4000ot. Taky si chci vyzkoušet Forester s dieselem, jakmile bude. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.05.08  12:58

    « Re: Zmena je zivot

    Proti tomuto vozni mám vše.
    V tomto autě se vozí podobný typ lidí jako v Prassatech. Možná horší. Určitě horší.
    Promineš. Nic proti tobě osobně.
    Superblb = very sad story about czech mentality. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.05.08  11:21

    « Re: Zmena je zivot

    Máš snad něco proti embéčku v provedení Superb ?? :-) Pro jistotu v benzínu, ten je teď levnější ....:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 07.05.08  20:15

    « Re: Zmena je zivot

    Super-kutil: A tady se právě pleteš. 5ka nebo 6ka, boxer diesel je tak tichý, že točíš (točit můžeš) a o motoru nevíš. A 5ka je dost dlouhá a 110 kW a 350Nm je celkem dost na to, aby dlouhou 5ku utáhli. Nenenenene, hluk není u boxeru dieselu vůbec žádný problém.
    Vezl jsem se se šéfredaktorem Autodieselu panem Vaculíkem a potom jsem řídil já, dávali jsme tomu fakt na frak, věřte nevěřte se stálým 4x4 to ukazovalo 6,6 l. No dobře, tak to proměřuje a žere to 7. Se stálým 4x4 je to prostě bomba, opravdu to mají u Subaru zmáknuté.
    Já se musím přiznat že čekám na Forestera s boxerem dieselem a potom možná půjdu do SUV. Ale doufám že ve Foresterovi už bude těch slibovaných 180 koní v Euro 5. 150 by to uvezlo, Forester přijde rovnou se 6kvaltem, ale já bych chtěl těch 180k. >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…