FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 31.05.08 23:26
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
OK, že už jde do Octavie CR jsem nevěděl a popravdě jsem hned šel na konfigurátor Škoda-auto a ten to také neví :-O .
Co se týče opravdových kamarádů o kterých vím, že nekecají, tak toho druhého s PD 96kW a více nemám. Olej dolévají všichni a někteří ho dostali rovnou při koupi nového auta s tím, že se bude hodit. Nechci se v tom rozpitvávat, je to 10haléřů/km a není to problém. S olejem jsi začal ty.
A vůbec, co bys čekal když sem napíšeš, že kupuješ koktu v dechtu. -
eda.nezbeda 31.05.08 21:06
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
:-)
Ono je uz jedno co ted napisu, proste sem bezverec. ;-)
V podstate jsem chtel udelat jen neco pro ostatni, co bych cekal, ze udelaji oni pro me. Daji mi konkretni priklad! S nim si pak clovek ujasni situaci, at uz vlastne chce cokoliv.
Moje rozhodnuti ma hodnotu jen pro me. V dane situaci se samozrejme kazdy i pri stejnych cislech zachova jinak. A kdo rika, ze spatne, tak je tak trochu demagog, ze :-) Ale nic osobniho.
@hope: poprve - k tomu nemam co rict, obe varianty budou za nejakych okolnosti mozne.
podruhe - kazdy mame asi jednoho kamarada, ktery Ti to potvrdi a nejmene jednoho dalsiho, ktery Ti to vyvrati (Skodovkaru kam se podivas). Nicmene, ja mam jen toho druheho, ale nepopiram, ze nekde existuje i ten prvni. A navic kupuju prvni CRko, takze jak to bude u nej je jen spekulace. Treba dopadnu jako u Mondea a budu take menit vstriky, rozdil bude v tom,ze ted budu mit zaruku. :-)
Jo a i pragmatik muze byt snilek! ;-)
@WinDiesel: hmmm ... konfekce to je. Ukrast ji muzou asi spis nez Mondeo. Biturbo to neni. Je ale o 150 kg lehci a ma temer stejny vykony ze 2 litru = potencialne nizsi spotreba pri stejnem pozitku z jizdy (pri te vaze a delce na nekterych "tratich" i lepsim). Zase ten pragmatik-snilek, abych byl presnejsi :-) -
WinDiesel 31.05.08 20:30
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda: Co já vím Octavia RS také není bi-turbo, t až chystaných 150 kW, podobně jako u Mercedesu.... A věř mi, Tvé "nadšení" z Octavie rychle vyprší, až jednou nebudeš moci své auto najít u Hypermarketu (mezi desítkami dalších Octavií), nebo auto nenajdeš protoče Ti ho prostě ukradnou... -
"-- skrytý --" 31.05.08 19:14
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda: tak až si Octavii koupíš, tak si na mě minimálně 2x vzpomeň.
Poprvé, až se ti podaří zaparkovat hned vedle Mondea titanium. Uvidíš obrovský rozdíl a budeš si říkat, jak jsi ušetřil 4 tis. Euro.
Podruhé až budeš každých 10.000 km dolejvat 1 oleje cca za 900Kč. To zejména k tvé poznámce o servisním intervalu.
Jo a pragmatik si nekupuje věci pro osobní spotřebu na dluh.
-
eda.nezbeda 30.05.08 21:44
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
;-) ... diky za tituly :*)
Nicmene, jak jsem psal, Mondeo byla jasna volba, ale zvitezil pragmatik s rodinou a velkymy naklady na dvoji zivot v Nemecku a Cechach zaroven. Jak rika klasik: "deckama nezatopis" >:-[]
Malym poklesem zajmu o Mondeo bylo to nedavne zjisteni, ze 2,2 TDCi neni biturbo. Ale to samozrejme ciste z touhy po technicke finese, ktera v realu nemusi byt naprosto znatelna a mit nejaky efekt. Duvody pro tuhle volbu u Forda by me zajimaly, ale zadne jasne vysvetleni stejne necekam :-)
A nemyslete, ze uz vam tady do toho nebudu kecat >:D ... koneckoncu splneny sen o nakupu funglovky by uz byl, takze za dva roky, kdo vi? Pragmaticky se treba rozhodnu pro rocni Mondeo za padesat procent nakupky :-) :yes: :yes: -
eda.nezbeda 30.05.08 20:58
« RS za Mondeo podruheeeee :)
Jeste jednou a detailneji: (prispevek co jsem psal pod clanek v aktualitach)
"Prave jsem objednal O II RS TDI. Cenikova cena s pripl. vybavou 29845,-. U "normalniho" dealera sem se dostal po trech takovych handlovacich koleckach na cenu 27 760,- + 620,- za prepravu ze Skody a prihlaseni. To mi ale nestacilo a nasel jsem nabidku na internetu, kde nabizi "velkoobchodni" slevy 15,5 % na jakoukoliv Octavii. S touto nabidkou jsem se dostal na 25850,- vcetne prepravy (smlouvu jsem pres prostrednika nakonec uzavrel opet s "normalnim" dealerem)! Takova je realita, a slevy ktere prave Skodovka nabizi v Cechach jsou prijemne, ale stale nedostatecne.
K tomu rozdil v zakladni vybave u RS je momentalne cca 50 tis. pri cene 25 Kc/EUR ve prospech Nemecka (napr. se dodava na 18" kolech oproti 17" v Cechach). ;-\"
Principialne mate kazdy "svou" pravdu, protoze kazdy z nas tou koupi splnuje jine pozadavky a touhy. Ja si plnim sen koupit si jednou nove auto! To je dost dulezity faktor, protoze bych se nespokojil se skladovkou ciste kvuli vlasnimu vyberu vybavy. Hlavni roli v tomhle hraje ale i to, ze 2,2 TDCi jako skladovka neni, protoze neni ani jako predvadecka! V Hamburgu by mi ji obstarali, ale za cca 2 tydny a ja jsem nemohl cekat, takze jsem rozhodoval z technickych udaju.
Kalkulace na Mondeo byla nasledujici:
Tournier Titanium S 2,2 TDCi, cenikova cena 37060,- EUR (vcetne vsech doplnku) cena od prodejce - 35000,- EUR + akce FordFlatrate (4 roky 0% financovani, 4 roky prodlouzena zaruka, 3 prvni prohlidky se vsim vsudy zdarma). Proti tomu nabidka internetoveho prostrednika - 30000,- (+- par Euro) a k tomu financovani jake sezenu od beznych bank.
Dale jsem tedy kalkuloval pro obe auta s cenami z internetu a nastavil jsem si financovani, tak abych platil v obou pripadech stejne, jen zbytkova cena by byla u Mondea vyssi. To ovsem predpoklada, ze ubytek ceny bude v obou pripadech stejny!! Podivejte se na Tipcars na kombiky s 2,2 TDCi z roku 2006. Max cena 350 000,-! Ano je to stary model, ale i pri eventualnim vyssim zhodnoceni modelu noveho bych o vice jak 50 tis. necekal. Vysledek > ztrata cca 50 % ceny po dvo letech! (teoreticka hodnota, ale riskujte, ze to bude jinak!)
Octavia RS TDI nakup 26000,-, ceny po dvou letech v Nemecku 20 - 22 tis. Tipcars 500 - 620 tis. Kc!! (20 - 24,8 tis. Euro!!). Propad v nejhorsim pripade 25%.
Celkova max. ztrata u Oktavie - 6000,-Euro, u Mondea - 14000,-Euro (trosku mu jeste pridavam). S naklady na provoz bych se dotal uz do takove teorie, ze sem se do toho nepoustel (nicmene intervaly vymeny oleje mluvi ve prospech Oktavky).
Takze tohle byl ten rozhodujici sok. Auto je privatni a nejsem podnikatel. Proste podle me z toho vedla jedina cesta a to neutracet zbytecne a rozloucit se ze vsema "hracickama" co sem si do Mondea namyslel. Proste pragmatik. ;-\ -
"-- skrytý --" 30.05.08 13:20
« Re: Re:
Asterix: Jako prvokupec o 200 kKč levnějšího Mondea cenový propad 150kKč nesu velmi sportovně, neboť stále tratím o 50kKč méně, než prvokupec obdobného Passata. Srovnávám reálné nákupní a ne ceníkové ceny v prosinci 2006.
Tedy já žádný větší propad oproti VW nevnímám. Mě se zdá, že je propad procentuálně shodný. -
Asterix 30.05.08 12:27
« Re: Re:
Hope to ze dnes koruna ci SVK alebo CR caruju a zhodnocuje a konecne dovozcovia aj podla toho urcuju ceny je len k dobru veci.
Ja vychadzam zo situacie v SRN a z cien v EUR.
To, ze sa da kupit ojazdene Mondeo s rovnakou vybavou, motorizaciou, kvalitou, vekom a poctom km ako porovnatelny Passat (a spol.)no s cenou o 150 000-200000 lacnejsie je len dobre. Ale aby druhokupci mohli kupit aj nabuduce takto vyhodne Mondeo musi byt dost prvokupcov, ktori budu ochotni kupit si cisto nove Mondeo a strpiet ten prepad ceny pri jeho opatovnom predaji s vedomim, ze o cast penazi ich pripravi aj samotny Ford svojou zlavovaciou politikou.. A bude tazke mat tolko prvokupcov kedze ceny Mondea III. su len o malicko nizsie ako u Passata a spol. ale ten prepad ceny pri opatovnom predaji po 3r. a plus divna cenova- zlavova politika Fordu je dost vysoka.
-
Asterix 30.05.08 12:19
« Re: Re:
Hope to ze dnes koruna ci SVK alebo CR caruju a zhodnocuje a konecne dovozcovia aj podla toho urcuju ceny je len k dobru veci.
Ja vychadzam zo situacie v SRN a z cien v EUR.
To, ze sa da kupit ojazdene Mondeo s rovnakou vybavou, motorizaciou, kvalitou, vekom a poctom km ako porovnatelny Passat (a spol.)no z cenou o 150 000-200000 lacnejsie je len dobre. Ale aby druhokupci mohli kupit aj nabuduce takto vyhodne Mondeo musi byt dost prvokupcov, ktori budu ochotni kupit si cisto nove Mondeo a strpiet ten prepad ceny pri jeho opatovnom predaji s vedomim, ze o cast penazi ich pripravi aj samotny Ford svojou zlavovaciou politikou.. A bude tazke mat tolko prvokupcov kedze ceny Mondea III. su len o malicko nizsie ako u Passata a spol. ale ten prepad ceny pri opatovnom predaji po 3r. a plus divna cenova- zlavova politika Fordu je dost vysoka. -
superkutil 30.05.08 11:35
« Re: RS za Mondeo
DIM: Nevím, zda máš Mondeo kombi, ale když porovnám MKII a MKIII kombíky, tak se u MKIII projevuje mnohem víc naložení kufru po střechu než u MKII a to i když jsem měl MKII benzín a MKIII TDCI (těžší motor). Je to takové jak popisuješ u Oktávky. Přitom délka ložného prostoru u MKII byla delší jak u MKIII (problém sklápění sedáku u MKIII). -
"-- skrytý --" 30.05.08 11:26
« Re: Re:
Minimálně 4 roky zpátky má Ford ČR nadhodnocené ceníkové ceny a prodejci dávají automatické slevy. Asi 4 měsíce po uvedení S-Maxe jsem dostal cenové zvýhodnění 10% a to jsem posílal pouze poptávku mailem, tedy ani jsem o slevu nežádal. A vy teď, podle mě porovnáváte ceníkové ceny vůči prodejním, což je chyba.
Asterix: pravda je taková, že vzhledem k tomu co udělala koruna vůči euro a dolaru, tak zlevnily všechny dovozové značky.
A pokud mi koruna posílí od nákupu auta o 20% a mám konkurenci dovozů ojetin z ciziny. Tak já budu při prodeji auta tratit o 20% více, než ten, kdo auto v eurech koupil i prodal. Inflace a další prkotiny zanedbávám.
-
Asterix 30.05.08 10:36
« Re: A dost
Pravda je taka, ze z urcitych dovodov bude cena 3rocnej O2 v CR , SVK vyssia ako u Mondea a tiez cena Passatu v SRN vyssia ako porovnatelneho co do vybavy a motorizacie Mondea. Bavime sa o cene a nie kvalite OK.
Dost za tento nepomer moze aj samotna cenova politika Fordu a jej neustale zlavy a znizovanie ceny u novych aut. Vezmite si cenu noveho Mondea II. z r.2003 priklad -bola dajme tomu 700000 a po 3rokoch uzivania by mala klesnut na cca 450000-500000 ale co sa nestane v roku 2004 celoplosne znizi Ford cenu Mondea o 35-50000 a v roku 2005 opat znizi cenu Mondea. Takze vy uz za 3r auto, nedostanete tych pomyslenych 450-500 000 (ktorym by za normalnych okolnosti zodpovedala trhova cena pouzivaneho auta) ale automaticky kvoly naslednym celoplosnym zlavam u Forda mate uz stratu dalsich 35-100 000. Teda auto budete predavat tak za 350 -380000 co nikoho nepotesi. ;-) A VW, Skoda si cenu svojich modelov drzi takemr stale sem tam nejake male znizenie. To iste u japoncov, kde cena je takmer stejna od zaciatku vyroby modelu az po jeho "koniec".
-
"-- skrytý --" 30.05.08 10:15
« Re: RS za Mondeo
Kupoval jsem Mondeo prakticky stejně jako kutil (konec 2006). Měl jsem jasnou představu, kterou samozřejmě na skladě neměli, takže objednávka a dodání za 4 měsíce (pak že o ně není zájem, když se čeká na výrobu končícího modelu 4 měsíce). Propad ceny jsem si počítal, porovnával jsem s porovnatelným, tedy s Passatem a Avensisem, koukal jsem na 3, 4 a 5 let staré a rozdíl propadu ceny, tedy kupní-prodejní cena jsem nenašel.
Rozdíl mého počítání nejspíše bude v tom, že jsem počítal skutečné nabídky. Tedy:
- Mondeo sleva cca. 30%
- Passat sleva cca. 10%
- Avensis sleva cca 2%
Tedy pokud tu dnes brečíte, že je ojeté Mondeo o 150kKč levnější než ojetý Passat, tak já koupil Mondeo o 200kKč levněji, než bych koupil stejně vybaveného Passata. Tedy propad ceny nemám.
Jinak v té době jsem počítal i Octavii a vyšla by mě cca. o 50kKč dráž než Mondeo. Nevěřím, že srovnatelné Octavie jsou o mnoho více než 50kKč dražší než Mondea.
Tedy pokud bych dnes kupoval auto, určitě bych zašel k nějakému dealerovi na zkušební jízdu, Ford dává fleetové slevy snad už za návštěvu. Pokud bych dnes kupoval nové Mondeo, kouknul bych se po nabídkách i v SK. On ten skutečný rozdíl nemusí být potom tak velký.
-
DIM 30.05.08 10:15
« Re: RS za Mondeo
Mondeo je oproti Octávii o třídu výše. A to jsem poznal v okamžiku, kdy je auto naloženo až po střechu. Octávie šla běžně vzadu na dorazy, a při nějakém manévru vrtěla naloženým obrovským zadkem ještě několikrát tam a zpátky. U Mondea naložení poznám jen málo, a to snad jen při brždění...... Proto Octávii zatím nepreferuji.... ale kdo ví, ještě mám čas. Superb I ten byl s naložením předlouhého auta ještě problematičtější. Combi raději ani nezkoušeli, dokonce i Hagusy na střechu kvůli tuhosti karoserie nedávali..... Mondeo II vypadá dobře, ale nějak mě ty Fordovské roky s Mondeem tak nějak zatím stačily..... a pokud by s emi stýskalo, mám doma ještě Focuse :-)
Že nejvíce dorážejí Škodovky je pravda, jen jestli to není tím, že je to u nás každé druhé auto...... -
superkutil 30.05.08 09:31
« Re: A dost
impaler: Kupoval jsi Mondeo jako nové? Pokud ano, tak jaké byly tvoje náklady na km a den? A pokud jsi ho kupoval jako ojetinu, tak nevíš o čem mluvím. Porovnej si kupní a prodejní cenu Oktávky a Mondea.
Tři roky stará mondea bývají i za polovic proti původní ceně. [odkaz]
Podívej se co píše eda.nezbeda a přemýšlej. S tím nic neuděláš a strkat hlavu do písku nemá cenu. Neříkám, že je Mondeo špatné, jen z pohledu nákladů při koupi nového je to bída. Ale to neznamená, že ho nebudu kupovat. Má jiné přednosti. :-) -
superkutil 30.05.08 07:48
« Re: RS za Mondeo
eda.nezbeda: Protože jsou Češi patrioti a myslí si, že
Škodovky jsou český auta a protože je to VW a ten má punc "držáku". Znám plno firem, co berou jen Škodovky a hrají to právě na vysokou prodejní cenu. A Oktávky mají v EU podobné jméno jako Golf, ale jsou levnější.
A třeba taková Oktávka Scout 2.0TDI 4x4 je celoevropský trhák.
Proto mne zaráží, že píšete, že Mondea vydrží hodně, protože pokud by vydržely, tak by nebyl tak šílený propad ceny. Mondeo jako nové auto je propadák (vyhozené peníze), jako ojetina do 3let a 150tis.km. použitelné, starší a větší nájezd je risk. -
eda.nezbeda 30.05.08 00:25
« RS za Mondeo
Tak sem objednal RSu.
Mondeo ma najeto pres 240 tis a jde z domu ...
Jo, mel sem na stole nachystanou nabidku na Mondeo Titanium S 2,2 TDCi, ale kdyz sem si spocital, ze za dva roky bude jeho trzni cena pod cenou pripadne zakoupene O II RS TDI, tak bylo rozhodnuto. Cenovy propad je u Mondea tak neuveritelny, ze riskovat, ze se to u noveho modelu zlepsi proste nemuzu. "Nejsme tak bohaty abychom mohli kupovat levne veci!"
Jako ridic, jsem byl na vazkach, jako otec dvou deti a velmi castym jezdenim na dlouhe vzdalenosti to bylo jasne pro Mondeo. Pak sem ale zacal pocitat se zbytkovou cenou, a Mondeo bylo z rovnice pryc :(. Doufam, ze Oktavka nezklame, a ze nam ten prostor tolik chybet nebude ... (proc je proboha Oktavka tak draha jako ojetina?? no ted budu doufat, ze to jeste vydrzi ;-) ) -
martin.z 29.05.08 21:38
« kastace
ja jezdil passatem a sluzebni sem mel "skodu" fabii cili sem uplnej * i kdyz na dalnici jezdim v pravym pruhu a nikde nevycuhuju. Vlastne sem nemel pravo si koupit mondeo, to je jen pro lidi mentalne o tridu vys nez sem ja..
Jinak podle me nejvetsi * jezdej v porsche cayene nebo jak se ta nabubrelina pise! Samy fotbalisti, jejich milenky a podobnej povl -
WinDiesel 29.05.08 20:28
« Re: zivotnost TDCi
Radek1 má recht:já jsem přesedal ze Š125 do Nissanu Almera. Tehdy se na mne vytahovali manící s Feliciemi. Potom nastoupily Octavie a maníci mi ukazovali (já v Peugeotu 406) že jim to taky jede. Načež jsem přestoupil do Mondea a vyrojily se Superby.
Joooooooo, a mezitím, ještě blblo stádo rádobymanažerů dokonce i ve Fóbiích - každý z Vás, co jste strávil nějaký ten km na silnicích v ČR - mi dá za pravdu. -
RADEK1 29.05.08 19:57
« Re: zivotnost TDCi
Taktrochu bych dal za pravdu WinDiesel-ovi myslim ,že se dá částečně předurčit jaký je člověk v autě který je třeba za vámi. Jak přijede, (jestli doletí a brzdí na poslední chvíli a nebo v jaké značce sedí) jak sedí za volantem atd. Já nemám rád za sebou pitomce(pardon)piloty v audi bmw . Možná čerstvý majitel O1, který právě ze Š 120 přesedl do ,,super" vozu TDI taky není nic moc . Tito mají seběvědomí či snad blbosti dost. nikdy se mi nestalo ,že by mě nějak riskantně předjel nějaky francouzký vůz,nebo MB,či japonec. -
"-- skrytý --" 29.05.08 18:13
« Re: Závěsné zařízení.
Ahoj, chtěl bych dát na Mondeo 2006 kombi "kouli". Nevíte nějaký tip na levnější verzi než nabízí Ford a servis v Praze kde to montují? Jak je montáž moc složitá? Jak se připojuje elektrika? Díky za info.
A nevíte proč Mondeo nemá na PP okamžitou spotřebu paliva? V manuálu funkci popisují, ale v autě není.
-
DIM 29.05.08 16:29
« Re: zivotnost TDCi
....jezdil jsem 4 roky s Octávií Combi I, a nemohu proti tomu autu říct ani ň, a to má teď 350 tis a pořád je v pohodě. Nemám nejmenší důvod na koncern zanevřít...... A taky se mi nechce jít o třídu níž , takže buď znovu Mondeo a nebo Superb. O ničem jiném bych asi moc neuvažoval......Je to podle mě akorát tak přiměřené mému věku , bohatství, barvě pleti a tak :-) -
WinDiesel 29.05.08 16:12
« Re: zivotnost TDCi
DIM: myslím že jsem své pocity popsal dříve, ale jde o to, že se v těchto vozech dle mého názoru dost často vozí lidé kteří si léčí svoje komplexy, nebo si potřebují něco dokázat... Jako jeden můj příbuzný právník - jak ze špatného filmu - postavil si barák na venkově, kde lišky dávají dobrou noc, ale on musí svým návštěvám ukázat, žena to má - barák asi tak 10x větší než potřebují a před barákem (mají ještě menší baráček = garáž) stojí VW Tuareg a manší auto pro manželku.
Nemusíš mne podezřívat ze závisti, jen je to tak strašlivě zbytečné a nesmyslné, to, jak si tito lidé musí pořád něco dokazovat a někomu se předvádět...
Tak toto mám spojeno převážně s vozy VW a Superbem.
A potom ty trapné marketingové praktiky Škodovky - jak svého času zařadili do vyšší střední třídy a Octavii do střední. -
DIM 29.05.08 15:52
« Re: zivotnost TDCi
.... a to jsem se v tom superb embéčku před chvílí projel... Interiér je pěkný, TDi pořád stejné, hluk při jízdě celkem dobrý, , ale při rozjezdech a tak pořád ten tvrdý BUM BUM BUM....Ale já bych šel zase raději do benzínu..... Zatím jsem nenašel celkem nic, co by mě vyloženě odrazovalo....jen u WINDIESELA budu už na věky ...... :-) -
superkutil 28.05.08 22:27
« Re: zivotnost TDCi
jarda.suchy: Z jak velkého vzorku aut vycházíš? Dělám pro různé firmy a mají jak Oktávky, tak Fordy, Renaulty, Toyoty, VW, Mazdy a další.
A většina těch aut začala odcházet ve 200tis.km.
Prostě kvalita aut je stále horší, snižují se výrobní náklady a s tím i životnost motorů a celých aut. Prostě mají vydržet 3roky a 150tis.km a pak nové. Jen naši zákonodárci si myslí, že vydrží 5let a 250tis.km. :-) -
WinDiesel 28.05.08 19:52
« Delphi Plus
jarda.suchy: jo, už jo, dovozce a servisní síť Delphi by to měli mít a z velkoobchodníků určitě Autobenex. Můžeš mít i větší 500 ml lahvičku, ta je myslím mírně levnější počítáno Kč na ml... Ale pokud budeš mít cestu do Prahy, nebo jsi z Prahy (už jsem zapomněl, sorry), tak zajeď na Stodůlky. -
"-- skrytý --" 28.05.08 17:56
« Re: zivotnost TDCi
WinDiesel: ...reknu to jeste jinak, takova auta co maji najeto 200-300tkm jsou z velke casti uz naprosto "nepouzitelna" oproti Mondeu, opravdu jsme porovnavali bazarova auta hlavne osobnim svezenim s temito najezdy a do ceny 100t Kc. Hruza! Z toho me jasne vyplyva, "prodejci" ojetych aut jsou prave u Monda schopni tolik podtacet tachometry, protoze to na tom Mondeu proste neni tolik znat jako u jinych znacek. Vidim to na nasich firemnich autech. Jedine co je ve firme srovnatelne s podobnym najezdem Mondeu je stara verze Octavie. Nove OctavieII uz ani nahodou! Snad nejvic je to znat u francouzskych aut. Kdyz to vezmu hodne globalne tak Peugeot - 307,407 Citroen - C4,C5, Renault - Megane,Laguna tak maximalne do 120tkm, pak se to sype hodne (hlavne elaktronika, a mechanicke casti vozu) naopak treba motory HDI si vsichni ve firme hodne chvali. Prave z duvodu pouzivani Fr aut firma prestoupila na operativni leasing - protoze naklady prave u Fr aut po 100tkm znacne kolikrat prekracovaly jejich porizovaci cenu.
WinDiesel: Da se nekde oficialne sehnat za rozumne penize ta uzasna cerna lahvicka toho aditiva od Delphi? Treba i ve vetsim baleni, nez jsem mel od tebe? -
WinDiesel 28.05.08 13:05
« Re: zivotnost TDCi
jarda.suchy: poznal si správně můj notebook a referenční auto bylo moje.
Mohu prohlásit, že ani jedno auto, ať již bylo koupeno v Č nebo v cizině se nevyrovnalo mému auto, které má najeto poctivých 186000 km. A s tímto nájezdem je neprodejné.
99,9% Mondeí z ciziny i z ČR má stočené tachometry, to je jasné.
Souhlasím s vyjádřením, že na těch rádoby 80 až 120000 km na tachometru, ve skutečnosti tak 220000 až 300000 km, jsou motory v docela dobrém stavu. :-) -
WinDiesel 28.05.08 12:44
« Re: zivotnost TDCi
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Jak jsi mohl tak klesnout??? To nejsou žádná další auta na trhu? M6 je krásná, C5 je značně vylepšená a krásná, nový Accord, přijde nová výrazně zajímavější Avensis s diesel-hybridem... Ježiš to mě sejří.......... >:D 8-s -
DIM 28.05.08 10:55
« Re: zivotnost TDCi
Cena Mondeí je určitě dána zákonem nabídka-poptávka. V Německu není Ford zrovna bestselerem, stejně jako Renaulty , Pegeoty a pod. Nakonec u nás je to velmi podobné. Proto jsou ceny tak nízko. Neřekl bych, že musí mít hned všechny podvodně stažené kilometry.
Včera jsme seděl v novém Superbu . Už se na něj těším !! :-) Windiesel se zblázní až ze mě bude koncernový blbeček.....Ještě si koupím voňavý stromeček a tygrované potahy !!!! -
superkutil 28.05.08 09:51
« Re: zivotnost TDCi
Krkovicka: To by se v tomhle státu musel někdo rozhoupat a uzákonit stáčení kilometrů jako trestný čin a udělat větší postih a kontrol bazarů. V některých zemích je to samozřejmost. Ona by stačila evidence aut na internetu. Ale kdo by to dělal. Ten kdo prodává je rád že stočí km, výrobci aut je to jedno a koho jiného by to zajímalo. Vždyť tento stát nahrává podvodníkům a zlodějům a nechrání poctivé. Ti co rozhodují by šli sami proti sobě kdyby zvýšili postih.
Já měl odhad na Mondeo podle stavu a výbavy na 165tis.Kč a byl jsem rád, že jsem prodal za 120tis.Kč. A to bylo najeto poctivých a doložitelných 150tis.km. Prostě u Fordů ta cena jde tak hrozně dolů. Je to i tím, že v Německu je vyšší kupní schopnost a Mondea se podávají pod cenou a je jich přebytek. A 330tis. za Mondeo je fakt hodně. Po 3letech je hodnota Mondea cca 40% původní ceny, po 6ti letech 25-30%. Já prodával po 6ti letech za 20% ceny a to nepočítám investice do oprav.
Nech si Olinu a budeš v pohodě. :-) -
"-- skrytý --" 28.05.08 09:26
« Re: zivotnost TDCi
jarda.suchy: Jak to myslis? To jako, ze v bazarech se staci kilometry?? To by si nikdo nedovolil!
Takovy maly postreh: stale jeste jezdim v Oline. Nejak ji nikdo nechce:)Umistil jsem ji na dva inzertni servery- na jeden jsem dal skutecny najezd 153000km a na druhy jsem stav km neuvedl.
Na prvni inzerat (980 shlednuti) ani jedna reakce.
Na druhy inzerat par telefonatu a mailu s vysledkem, ze auto ma najeto moc a ze za ty penize (330tis) se da koupit stejne auto s najezdem pod 100tis:)
Tak kde je kur.va ta spravedlnost?
-
superkutil 28.05.08 08:48
« Re: zivotnost TDCi
jarda.suchy: Diagnostice bych věřil. Buď ten tvůj človíček měl někdy udělaný reset ŘJ nebo ji měl vyměněnou nebo to moc točíš. >:D A nebo diagnostika počítá u EURO4 nejen hlavní vstřik ale všechny zdvihy a u EURO3 počítá jen hlavní vstřik. Ale je to jen domněnka. -
"-- skrytý --" 28.05.08 08:41
« Závěsné zařízení.
Ahoj, chtěl bych dát na Mondeo 2006 kombi "kouli". Nevíte nějaký tip na levnější verzi než nabízí Ford a servis v Praze kde to montují? Jak je montáž moc složitá? Jak se připojuje elektrika? Díky za info.
A nevíte proč Mondeo nemá na PP okamžitou spotřebu paliva? V manuálu funkci popisují, ale v autě není. -
RADEK1 27.05.08 21:16
« superdiesel
Jo musím se s váma podělit o zážitek. V sobotu jsem byl v brněnské olimpii a měli tam předváděčku jaguary. No a protože mám GB auta rád a líbí se mi tak jsem se zastavil u Jguar X type. Je to vlastně převlečené mondo i s motorem . Ten měl výkon 96 kw tak jako v mondu. Přiběhla ke mě slečna a začala povídat jak že je to senza vůz a jak je rychlý a že(cituji),, že neví jestli jsem měl tu možnost,ale ona jela v porssche carrera a co se týče dynamiky tak to bylo úplně stejné" tak jsem jí chtěl říct ,že je úplně blbá a že je škoda,když slepice prodává ,,exkluzivní " značku . Ale ona je to ostuda prodejce a ne značky. ;-\ omluva za zbytečný přízpěvek ale muselo to ze mě ven :-) -
RADEK1 27.05.08 21:00
« nafta
Mě se zdá ,že nejraději konzumuje moje mondo naftu od benziny (obyčejnou) a do ní dám o 1/3 víc VIFu než udává výrobce. Na shelu se mě zdál motor takový tvrdý, ale stačí zesílit rádio a je to v pohoděěě. Nevíte už se u nás prodává mondeo s tím nejsilnějším dieslem? n aofic. stránkách nic nemají. -
"-- skrytý --" 27.05.08 18:41
« zivotnost TDCi
No nevim co si mam o tom myslet, ale logicky me ze vsech indicii vychazi, ze TDCi az na vyjimky je opravdovy "drzak" se vsim vsudy.
Vsude v bazarech jsou k mani TDCi s najezdem 60 - 80tkm v dobrem stavu (osobni zkusenost pri vyberu s kamaradem), to ze maji nejmene jednou tolik nakrouceno o tom neni sporu - viz. i clanek v poslednim AutoDIESEL c.9. Druha zarazejici skutecnost je to, ze "velkorysy" a "rozdavacny" nemecti obcane si koupi auto ve vybave Ghia, Titanium pred cca 3lety za cenu kolem 1mil. Kc. Po trech letech s pouhym najezdem do 100tkm ho prodaji a cesky bazar s vydelkem minimalne 30tis. Kc a vice prodava tyto vozy do 300tis Kc !!! Tzn. odkup za 250tis. Kc!!!
Vsechno toto je naprosto jasne. Auta maji najeto vyrazne vice kolem 200tis. km a vice. Tzn. jejich stav je na skutecne najete kilometry vetsinou velice dobry! Samozrejme vyjimky existuji.
WinDiesel: pekna diagnostika v AutoDiesel "Ford Mondeo TDCi - Kolik ma najeto?" Poznal jsem tvuj notebook :-)
Mimo jine jak jsem byl onehda u tebe take na diagnostice jeste tady s jednim clovickem z fora, tak tenkrat jsme meli najeto ja cca 60tkm a on neco kolem 80tkm - oba auta od nova s nulovym najezdem - tzn. zadne cachrovani s kilometry. A ta Delphi diagnostika ukazala u me cca nekolikanasobne vetsi mnozstvi zdvihu jehli vstrikovace nez jemu!! Z toho plyne a tenkrat jsme se tomu taky divili, ze ta diagnostika taky nemusi mit vzdy pravdu. Nebo je problem nekde jinde? Jo jediny rozdil v nasich autech bylo ja 2,2TDCi Euro4 a on 2,2TDCi Euro3. -
"-- skrytý --" 27.05.08 17:17
« Re: Blokáda
VERVU netuším, držím se shellu, buď "obyčejný" diesel extra, nebo vpower dielsel, ale žádný rozdíl jsem nezaznamenal - renault trafic dci150, možná mám ještě málo najeto (3300km). Podle mě stačí i ten normální shell, čistící aditiva v tom snad opravdu jsou a nafta je zatraceně drahá i tak.
V čem má být ta VERVA proti shellu lepší? -
oleowr1 27.05.08 15:47
« Re: Blokáda
to DIM: včera jsem byl odhodlán natankovat VERVU, protože Benzinu mám v Karviné, ale VERVA Diesel nevedou, tak mne čekala cesta do Havířova na V-Power. Je na nic, když musí jezdit člověk tankovat na 19km vzdálenou pumpu a ještě za 37,50Kč/l. Do nádrže jsem nacpal přes 59l, odlehčil kontu, ale nejezdím s Vervou... -
superkutil 27.05.08 15:02
« Re: Blokáda
Hele pepku, to už jsi ale psal 2.5.2008 [odkaz] Nechápu proč se opakuješ.
Možná je lepší si ten VIF dávat do nádrže sám a neplatit Benzině nesmyslné peníze.
Sorry, vím, že to bylo nevhodné si takto rýpat, ale nedalo mi to. >:D
Končím, už mne to neba.... -
oleowr1 27.05.08 13:23
« Re: Chování motoru.
kutil: buď tak hodný a přemýšlej než položíš otázku typu: "Plynem reguluješ množství paliva nebo otáčky motoru?". Tak se může zeptat jen člověk, který v životě neseděl za volantem nebo řídítky jakéhokoli vozítka.
Plynem reguluješ množství paliva a tomuto množství paliva odpovídají při daném zatížení motoru otáčky. Pokud chceš regulovat otáčky, potřebuješ tempomat. U auta s tempomatem krásně vidíš na PP (okamžitá spotřeba), že při stejné rychlosti máš v závislosti na tom jedeš-li z kopce/po rovině/do kopce jinou spotřebu, tedy tempomat v kopci přidá víc plynu, aby udržel stejné otáčky. Pochopitelně je to omezeno pracovním rozsahem otáček motoru a jeho výkonovými charakteristikami. Do množství "fyzicky" přidaného plynu však také zasahuje elektronika (např. kvůli udržení volnoběhu i pod menší zátěží, omezovač otáček...). -
pepek 27.05.08 11:10
« Re: Chování motoru.
Tak co polokutile, kdy už konečně požádáš o pomoc klinického psychologa? Nech si tady poradit zdarma a upřímně - nevyhýbej se tomu. Uvidíš, jak se ti po pár návštěvách bude lépe a radostněji dupat na plyn, hýkat radostí nad vrzající sedačkou, se slzou budeš z oka dloubat samořez od přepážky atd. Pak ale přijde třeba to hlavní - založíš konečně svůj blog a tam budeš prožívat chvíle vzrušení (třeba i sexuálního >:-[] ), až ti tam nějaký, podobně duševně narušený jedinec, bude přispívat a psát odpovědi. Co na to říkáš? Není to pro tebe krásná budoucnost? -
superkutil 27.05.08 10:11
« Re: Chování motoru.
DR: Plynem reguluješ množství paliva nebo otáčky motoru? Moje teorie jsou možná moc složité, ale to co píšeš je zase hodně zjednodušené. Je otázka co se víc blíží skutečnosti. Pokud bereš, že každou otáčku motoru vstřikuješ stejné mnozštví paliva, tak pak platí, že je přímá úměra mezi otáčkami a spotřebou. Ale je to tak ve skutečnosti?
Teda tomu předchozímu příspěvku moc nerozumím, takovouhle teorii jsem ještě neslyšel. :-)
impaler: A o čem se tu tedy mluví? ;-) -
"-- skrytý --" 27.05.08 08:57
« Re: Chování motoru.
Moik: "nižší spotřeba = nižší otáčky a naopak." V podstatě ano.
Stručně řečeno, je to důsledek toho, že v nižších otáčkách má motor nižší maximální výkon a tedy i nižší maximální spotřebu - takže se snáz hledá ta hranice, kdy to "nepřekrmuješ" a když překrmuješ, tak to není o mnoho. Protože i relativně velký pohyb plynovým pedálem vyvolá jen nevelkou změnu spotřeby. Čím vyšší otáčky, tím citlivěji musíš s plynem manipulovat, abys nevyužíval zbytečně moc výkonu - a tím ti nestoupala spotřeba.
Prostě když na plný zdvih plynového pedálu máš při 2000 ot k dispozici 30kW a při 4000 ot na stejný zdvih už 90kW, tak je jasné, jak (i proč) je obtížné při vyších otáčkách udržet nízkou spotřebu. Ale nesmí se to hnát do extrémů, motor nemá rád vysoké zatížení v nízkých otáčkách.
Kutilovy teorie ani nemá smysl komentovat, dávno nikdo neví, o čem byla původně řeč, už se v tom sám totálně zamotal a ztratil. Teď ještě přijdou na řadu tabulky, grafy, kvantová fyzika a samozřejmě univerzální ptakopysk - vlastně univerzální moment. -
impaler 27.05.08 08:42
« Re: Chování motoru.
Ale kutile, no tak! Šup!
Založ si svoje pískoviště. Můžeš jich mít milión a kdo si tam s tebou bude chtít hrát, ten si přijde. Tady se nemluví ani o spotřebě, ani o otáčkách, ani o momentu (akorát ty máš nejdelší moment na fórech).
Tady se především nemluví o tvém autě, které se vymyká průměru, fyzikálním zákonům a zdravému rozumu. Na to ses ptal někdy před dávnou dobou, jestli je to a to normální. Inu, asi není. -
superkutil 27.05.08 08:35
« Re: Chování motoru.
moik: Spotřeba je závislá na otáčkách a zatížení motoru (to platí při neměnné rychlosti a zatížení), při proměnlivém zatížení a rychlosti auta je to závislé na mnoha jiných faktorech. Měl by jsi jezdit v oblasti s nejlepší účinnosti motoru (nejlepší poměr výkon/spotřeba). To bys ale musel mít v autě variátor nebo dieselelektrický převod. ;-) Když budeš točit malé otáčky s velkým zatížením, tak může být spotřeba vyšší jak při vyšších otáčkách s nižším zatížením. -
Moik 26.05.08 21:45
« Re: Chování motoru.
Dřív jsme se dohadovali, jestli je lepší vytočit Fávo na trojku na 90 a zařadit 5 nebo jet na 4 delší dobu na plnej plyn a pak dát 5 :-) neměli jsme PP a byly to karburátorový benzíny. A nikdy jsme na to nepřišli. Myslím ale, že jestli diesel veme v jednom případě 6 a v druhým 6,02, je ta debata o tom, kolik kde na jakou rychlost přidat plynu, zbytečná. A jsem přesvědčenej o tom, že rozdíl bude max 0,2 l/100km
Nevím, jestli se mnou budete souhlasit, ale nižší spotřeba = nižší otáčky a naopak. -
"-- skrytý --" 26.05.08 16:28
« Re: Chování motoru.
kutile, kdybys tady "podrobně" nepopisoval 50x pořád dokola každou pi*ovinu a kdyby ten tvůj "podrobný popis" obsahoval i nějaká konkrétní fakta, tak by se to nikomu nezdálo dlouhé. Ale to je bohužel sci-fi.
A zrovna ty bys mohl být prvním člověkem na světě, který se zavděčí všem. Stačí k tomu jen málo - založ si vlastní téma a přestaň spamovat tady. -
superkutil 26.05.08 15:59
« Re: Chování motoru.
Nemůžu za to, že ve fóru to nejde řadit podle stromu a že nejde vyhledávat podle klíčových slov. Když napíšu krátký příspěvek, tak se zlobíte, že to není jasně popsané, když to detailně popíšu, tak je Vám to dlouhé.
Není člověk ten jenž by vyhověl všem.
Dim: Ty obecné otázky zkusím dostat do blogu, aby toho tady nebylo moc. Je to tu fakt nepřehledný. >:D -
"-- skrytý --" 26.05.08 12:56
« Re: Chování motoru.
Zase debata na 2 stránky (a skoro bych řekl "jenom", hurá - i když ono to ještě asi zdaleka neskončilo), chtěl jsem k tomu něco napsat, ale napadá mě jen jedno: Škoda slov!
Už strašně dlouho se tady pořád dokola řeší jen kutilovo neustálé opakování toho samého. A když sem náhodou někdo napíše něco jiného, tak se to v tom kutilově balastu nenávratně ztratí :no: -
lordmystic 26.05.08 12:33
« Re: Chování motoru.
máš blbě položenou spekulaci - když chceš max. výkon tak musíš točit i moderní diesel, když chceš ekonomický provoz musíš jezdit na max. krouťák, tedy nižší otáčky. když je to maloobjemový diesel, má často nízký max. krouťák a nízký výkon a je dobré ho točit více - aby tam ten výkon prostě byl. -
superkutil 26.05.08 11:50
« Re: Chování motoru.
hope: OK. proto jsem se ptal, zda je u moderních dieselů lepší motor držet v nízkých otáčkách a víc pod plynem nebo raději podřadit. U benzínu vím, že podřadit, ale u dieselu je to jiné a ještě k tomu když je s turbem, tak je to zase jiné. Když lehce sešlápnu, tak už třeba nechce jet, ale když na to šlápnu víc, tak vyrazí.
U těch TD motorů je mi jasné, že turbo zlepšuje plnění ale zda je na účinnost lepší když turbo běží nebo ne, to nevím. Všude se píše TD motory netočit, ale u maloobjemových TD zase čtu že se musí točit. ;-)
Když jedu do kopce, tak s mým výkonem když to sešlápnu vyjedu hodně velké kopce i bez podřazování, ale nevím co to udělá se spotřebou. To co ty píšeš (zkusit přidat či ubrat) u TD zrovna moc nefunguje protože když na to hodně šlápnu, tak motor zabere vždycky. Navíc díky elektronickému plynu je reakce motoru poněkud jiná než u mechanického.
A co se týče toho měření, technik který motor měřil, tvrdil, že měl pocit, že auto chvílema přestává zrychlovat a když se podíváš na graf, tak vidíš proč. Ty zuby nic moc a FMC se k nim vůbec nedokáže vyjádřit, odkazuje mne na vývojový team Fordu. Navíc na brzdě je motor v atypickém režimu a neprojevuje se odpor vzduchu a případné turbolence či pohyb vozu, takže ve skutečnosti si ŘJ může dělat s vozem bůh ví co. Ale každým km se auto zlepšuje, sice nad 3300ot fakt moc netáhne (vyplatí se přeřadit) ale zvykl jsem si jezdit mezi 1500-2800ot. a je to v pohodě. :-) -
"-- skrytý --" 26.05.08 09:28
« Re: Chování motoru.
Kutil: necítit motor znamená, že intuitivně nevíš, zda do kopce podřadit, nebo ne. Samozřejmě ti nikdo správně neodpoví, protože nikdo neví, jak velký kopec, jakou rychlost a jaký převodový stupeň máš na mysli. Již jednou jsme ti tu popisovali ideální polohu plynu. To je taková, kdy když trošičku uberu, tak auto zpomalí a když trošičku přidám, tak auto zrychlí. V této poloze se většinou pohybuji i při akceleraci. A když tu polohu nemám, znamená to, že je čas přeřadit.
Prokázáno znamená, že více než jednou jedu na motorovou brzdu s tím, že auto nemá určitý výkon a oni mi naměří naopak výkon vyšší. Nebo třeba že rok pláču nad tím, že mi výkon vrcholí v 3500 ot/min a oni mi naměří, že to je skoro o 300 ot/min výše.
-
superkutil 25.05.08 22:29
« Re: Chování motoru.
cja: To je zajímavé, pokud vím, tak mě najdeš tak na 6ti fórech a aktivně jen zde. To mi nepřipadá tolik. Většinou se ptám jen na věci které potřebuji zjistit, určitě ne na víc. Je věcí každého kam přispívá a kolik. A pokud tě zajímá kdy přispívám, tak dělám v IT a u internetu jsem většinou víc jak 12hodin denně s tím, že často kontroluji procesy a tak mám volný čas pro internet. Možná se víc jak ostatní snažím získat odpověď na své otázky a aby nebyly zkreslené, tak se snažím sehnat odpovědí co nejvíce a to i za cenu opakovaného dotazu. nemyslím si, že by obsah mých dotazů byl odlišný od jiných dotazů, akorát jich je možná víc. Je zajímavé, že někteří členové fóra odpovídají úplně v pohodě a jen pár jedinců místo odpovědi spamuje mimo téma a obsah jejich příspěvků je nulový.
OK, omezím počet příspěvků.
PS.: Nedalo mi to a zadal jsem se do Googlu. Pod superkutil jsem se našel i v místech kde jsem nic nepřispíval, ale vypadá to www.auto.cz informace o uživateli zobrazuje i na jiných web adresách. ;-\
A pepku užasný! Konečně jsi dokázal napsat příspěvek, ktarý není jen urážením ale má i informativní hodnotu. >:D A jestli jsi nepochopil, tak jsem se do tvých blízkých nenavážel, jen jsem je litoval, co z jejich vztahu vyrostlo za lháře. -
cja 25.05.08 15:21
« Re: Chování motoru.
Chování na foru- myslím, že je to zbytečný - někteří lidé se prostě nemění - a bojím se ,že v případě některých je to konstanta. Nechápu jedinou věc , jak můžeš Kutile při své pracovní vytíženosti stihnout přispívat do tolika vláken. Kam kouknu tam něco od Kutila. Stačí zadat klíčové slovo Kutil a kromě Kutila Tima , tam vyskakuje i Superkutil a to už je moc i na moje ego . Takže bych to viděl tak, že by se měl DIM zamyslet a domluvit s adminem jisté změny .... Sorry, ale rok řešit stále stejné nebo podobné problémy a obhajovat to tím , co kdyby přišel na forum nový člověk ........ -
pepek 25.05.08 07:14
« Re: Chování motoru.
Pokud ty mne nazýváš tak, jak jsi mne nazval v první větě, tak co musíš být ty, polokutile? Jinak děkuji za pěči o moje ústa, ale žádnou bolest necítím. Máš úplnou pravdu, ještěrkářem jsem opravdu nikdy nebyl. A ještě poslední poddotek - jen mentálně zaostalý jedinec se naváží do blízkých druhé osoby. Jak ti už bylo i dalšími navrženo - zamysli se nad sebou (i když u tebe myšlení je asi dosti nereálný termín) a hlavně vyhledej pomoc klinického psychologa, který ti snad ulehčí žití s tvými duševními handicapy. -
superkutil 24.05.08 19:24
« Re: Chování motoru.
Pepku ty jsi vážně primitiv. Že tě huba nebolí takhle lhát. Co jsi zač, že se takhle navážíš? Jak snadné je schovávat se za inkognito. Ty nemáš ani na toho ještěrkáře. Chudáci tví rodiče, že ses jim narodil.
Ostatním se omlouvám a už se neptám. :-)
jack007: Koukal jsem na leden a tam jsem žádné otázky ohledně objemu motoru a spotřeby neměl nebo jsem je nenalezl a navíc, opakování má smysl, kdyby na fórum přišel někdo nový, tak může odpovědět, ale určitě nebude hledat 4 měsíce zpět. To by muselo být fórum jinak udělané. Chybí tu vyhledávání v příspěvcích podle klíčových slov. :no: A na Chocholouška jsem, ale z toho jaké nesolidní a podvodné firmy v ČR jsou a jakou klamavou reklamu předvádí. -
jack007 24.05.08 11:38
« Cauves panove
dlouho sem tu nebyl a koukam, ze sem o nic ani neprisel. Kutile ty ses na Chocholouska. Hledal sem tu navod na zamykani, jelikoz pritelkyni by se to pry libilo (nevim jak me se bude libit cvakani) a nasel sem stejne otazky v lednu na ktere se Kutil pta i ted. Ze te to Kutile bavi se porad opakovat. -
superkutil 24.05.08 07:10
« Re: Chování motoru.
Ptám se proto, protože mě zajímá zda má smysl koupit maloobjemový diesel kvůli nižší spotřebě nebo jestli je při běžném stylu jízdy spotřeba stejná s velkoobjemovým. Jestli má na spotřebu větší vliv hmotmost vozu a cx nebo objem motoru. -
"-- skrytý --" 23.05.08 22:48
« Re: Chování motoru.
Ta priemerna rychlost je castejsie 63, 65, vysie je len na tych dlhych usekoch v nedelu (mala premavka a da sa ist plynule (70 v dedine, 100 mimo dedin ...) Skutocne priemerne rychlosti su na tom odkaze, co som uviedol nizsie....
Zatial moja navacsia spotreba bola 5,6 - hodne kratkych usekov + tie 30km useky.... tam bola priemerna rychlost cca 50-53 km/h -
oleowr1 23.05.08 15:20
« Re: Chování motoru.
superkutil: s ohledem na to, že ten koncernový 1,4TD je tříválec a moment má až při 2200ot/min. je třeba točit vív než mondeo, jinak nejenže nejede, ale má nepříjemný zvuk a vibrace. Minimální použitelné otáčky pro něj jsou 2000ot/min. Když se chceš svižně rozjet musíš točit do 3500-4000. Zvuk je pak wartburg klonovaný s multikárou, ale celkem se to umí rozhýbat, ikdyž 2,0TDCi nebo dokonce 2,2TDCi to zdaleka není. Se svým 2,0TDCi jezdím v rozmezí 1500-2500ot/min. Spotřebu mám nízkou, protože jsem z malého města, neprojíždím mnoha křižovatkami, po dálnici jedu taky málokdy. Když ale jezdím sportovněji tak není problém 7l/100 i více. -
superkutil 23.05.08 14:34
« Re: Chování motoru.
oleowr1: Chápu, těch vlivů je opravdu hodně a tak se těžko hledá optimální styl. Jak moc točíš tu 1.4TDI?
Nevím třeba zda v kopci točit motor 1700ot. nebo podřadit a točit 2200ot. Co má menší spotřebu? Větší zátěž a menší otáčky nebo menší zátěž a vyšší otáčky? Vím, že u benzínu se říká, že se má motor víc točit při menší zátěži, ale u dieselu se říkalo, že se má motor co nejmíň točit. Jenže i diesely se mění a chování starého dieselu a moderního C-R je úplně jiné.
Míval jsem Passat 4x4 1.6D a tam byla spotřeba 5.5 - 6litrů a platila zásada co nejmíň točit. Ale byl to motor bez turba.
Cx se ti neprojeví do cca 80km/h ale hmotnost vozu se projeví i na rovině a to při zrychlování auta i dojezdu auta setrvačností.
hope: Co myslíš tím - opakovaně na brzdě prokázal, že motor "necítí"
A protože autům nerozumím, tak bych právě chtěl poradit. ;-)