FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 12.06.08 14:26
« Re: Už zase ???
DIM: do sání voda nevadí, pokud je to jen vlkost, která smáčí vzduchový filtr, pokud je toho víc, tak zvláště u dieselu je to hodně nebezpečné. Jedné známé se stalo, že po povodních projížděla s Fiestou 1,8D opatrně velkou kaluž (voda max. po prahy), v levém pruhu ji předjela hasičská tatra a jelikož sání je u Fiesty poměrně nízko, motor si nasál vodu z té vlny a protože voda je špatně stlačitelná, diesel má velký kompresní poměr odnesly to ohnuté ojnice!!!! -
DIM 12.06.08 11:55
« Re: Už zase ???
Aquaplaning poznám, i když nemám ESP. O tom to nebylo !! Prostě to jakoby vyrazilo, ale pak si to rozmyslelo, a už to šlo nahoru jen velmi , velmi zvolna... tak jako by se to trochu dusilo, ale ´jak říkám : necukalo, nekouřilo, volnoběh hladce.....Spíš jestli třeba nenavlhly konektory ŘJ ?? Do sání voda nevadí, naopak, pak mají vodní páry ve válci větší roztažnost :-) -
superkutil 12.06.08 10:56
« Re: Už zase ???
Zetec: To by blikala kontrolka ESP a i když by auto ztrácelo rychlost, tak by naopak motor šel do otáček.
Spíš bych to viděl na to, že ŘJ dostávala takové informace, že nevěděla jak nastavit motor a hledala optimální režim pro co možná nejlepší emise. Viz můj graf motoru z brzdy, který takto komentoval technik WV. Chová se to tak, že při stále sešlápnutém plynu motor na chvíli ztrácí výkon a auto začne zpomalovat. -
DIM 12.06.08 10:24
« Už zase ???
Včera mě přívalový déšť za Olomoucí sice naprosto paralyzoval, jenže pak do Mohelnického kopce auto začalo ztrácet výkon, na plyn sice zareagovalo vždy normálně, ale pak tak za vteřinu jakoby zvadlo, a zátah zmizel. Kontrolka neblikala, nic jiného jsme neregistroval ani cukání, ani kouř..... Že by někam nastříkala nějaká ta voda ?? A nebo mi Windiesel opět vysvětlí, jak to je s těmi přepady při akceleraci ?? V každém případě se to zase za chvíli zlepšilo..... -
"-- skrytý --" 10.06.08 15:39
« Re: Diagnostika s ELM327
DIM: Prodal neprodal. Prenecham ho svarovi, ale budu se tim zabyvat cca za 14dni az vykoukne na svet mala Krkovicka. Cetl jsem, ze narozeni potomka cloveku obvykle zmeni pohled na svet a priority natolik, ze muze radikalne zmenit zivotni styl. Tak se nechci poustet do zadnych vetsich akci, kdyz treba pak zadne auto uz nebudu potrebovat (vzdy jsem byl skrytym asketou)
I kdyz..taky mi muze rupnout v bedne obracene, koupim barak s bazenem v satelitni ctvrti, SUVecko, obri plazmu a krasnej zahradni nabytek a budu si zit cesky sen..
Asi si necham z Nemecka dotahnout cipnutou Audynu v TDicku.
..quattro samozrejme..
-
WinDiesel 10.06.08 15:30
« Re: Diagnostika s ELM327
DIM: jsi správný chlap, já to vždycky věděl !!!!! >:D Auťáků kromě superb#ba je fakt dost na výběr a další ještě přibudou. A co taková třída SUV, třeba Kuga - vypadá namakaně!!! A brzy mu přidají 10kW. Na rozdíl od Fkody si myslím, že u všech importovaných vozů je prostor pro slevy daný silnou korunou. -
DIM 10.06.08 11:31
« Re: Diagnostika s ELM327
A komu tím pomůžete ?? Co ?? :-) Já bych taky mohl chtít měření výkonu pomocí zpomalení .....
Krkovičko, už jsi prodal ? Já už se taky začínám pomalu ohlížet, co a jak.... SUPERB ale ještě v tom kombíku není, a navíc jsem se tady dozvěděl, že jsem vlastně úplný idiot, když mě to koncernové auto zajímá..... tak teď nevím.
A to ještě kdybych tušil, jaký kroutící moment má Superb ( na kolech, samozřejmě a při zrychlení 7,42 m/sxs ) , když prší a je těsně nad vozovkou 14,7 stupňů ..... -
"-- skrytý --" 10.06.08 09:12
« Re: Diagnostika s ELM327
kutile, všichni tě všude dávno znají jak své boty. Na tvé "dotazy" se už dá reagovat jedině mlčením, nebo tě posílat do pr*ele. Cokoliv mezi tím je cesta do pekel, resp. k x-stránkové debatě o nesmrtelnosti chrousta. Kdybys založil svůj fankulub, tak v něm budeš jen ty sám. A ty mě tady chceš dělat kázání? Moje mírné poznámky jsou jen směšná cena za to, že se s tebou ještě vůbec bavím. Když si informace nedokážeš najít sám, tak konkrétně ty buď plať, nebo neotravuj.
A abys neřekl, budu na tebe hodný a prozradím ti tajemství. Jako obvykle složitě vymýšlíš vymyšlené, soft na výpočet výkonu pomocí zrychlení vozidla už dávno existuje. No a teď už konečně jdi do pr*ele. -
superkutil 09.06.08 23:41
« Re: Diagnostika s ELM327
DR: Nemlč, to by byla chyba, jen si odpusť zbytečné poznámky bez informačního obsahu. Přece nechceš dopadnout jak ten tlučhuba pepek. A díky za ten tip na ELM327. Už jsem prošel ty příkazy.
pepek: Fordí protokoly jsem opravdu ke své práci nepotřeboval a určitě neznám kolem aut všechno. To bych na tohle fórum nelezl. -
superkutil 09.06.08 19:49
« Re: Diagnostika s ELM327
Člověče DR, ty jsi nějak popudlivý. Ne každý napoprvé pochopí co píšeš. Co trochu více tolerance? A to platí pro všechna fóra kde přispíváš. Fórum by nemělo být o napadání a urážení ale o vzájemném předávání informací a zkušeností. V pohodě a klidu, bez emocí. :-!
Nevím proč hned prskáš, když se zeptám na protokoly Fordu. ELM327 neznám, tak se ptám zkušenějších. Je na tom něco špatného? -
"-- skrytý --" 09.06.08 19:16
« Re: Diagnostika s ELM327
WinDiesel: v tom výpisu figuruje i ten scantool. Že je diamand skvělá dignostika na diesel motory, o tom tady přece nikdy nebylo sporu. Mě jen zajímalo, co to umí s mondeem navíc, kromě té diesel diagnsotiky motoru. No a dobrali jsme se nakonec k tomu, že to "navíc" neumí nic, co neumí každá OBD čtečka. O to mi šlo, jestli třeba nemá diamand přes ŘJ motoru nějaký lepší přístup i k ostatním ŘJ v autě. Máš recht, zaměnil jsem v tom fofru kutilovi EOBD a OBD II, ale ono je to jedno, jemu to stejně k ničemu nebude. Pro ostatní a jako opravu své zbrklosti uvádím na pravou míru:
OBD – On Board Diagnostics (palubní diagnostika)je hromadný název norem, které vznikly za
účelem sjednotit kontrolu chodu, spalování motoru
a emisní normy na celém světě [odkaz]
cja: A ty si myslíš, že mechanici v servisech jsou nějací Lumeni a systémoví inženýři >:-[] ? Ti mají na všechno taháky, vyhodí to tuhle chybu - vyměň následující díly .... Nepomohlo? Tak vyměň ještě tohle a tohle. Trochu přeháním, ale ne zas tak moc. Samozřejmě, mají spoustu zkušeností z praxe, a někteří z nich jsou skutečně chytří a přemýšliví, ale musíš mít štěstí a na nějakého z nich natrefit. A vůbec nejlepší je nemít s autem žádný problém :-! Zlatý atmosferický benzín ... -
-
WinDiesel 09.06.08 17:01
« Re: Diagnostika s ELM327
DR: a to se právě trochu pleteš. Výpis, který jsi mi poslal, je k hloubkové speciální diagnostice, kterou nikde jinde než u Delphi neseženeš. (to je diesel diagnostika, kvůli ní hlavně Diamand existuje)
A Scan tool E-OBD je navíc. Takže obyčejná čtečka bude ano umět zhruba to co Delphi scan tool a tady je tlustá čára...
A mimochodem, nepleť si OBD, OBDII a E-OBD. -
"-- skrytý --" 09.06.08 16:08
« Re: Diagnostika s ELM327
WinDiesel: výpis programů k diamandu mám samozřejmě taky - a to v poněkud srozumitelnější podobě [odkaz] ale to jaksi nic neříká. Neřešme to, nezáleží na tom. Možnosti OBD jsou poměrně přesně definovavé, viz třeba [odkaz] Takže je prakticky jisté, že co umí scantool od diamandu, umí i jakákoliv jiná OBD čtečka. -
WinDiesel 09.06.08 13:59
« Re: Diagnostika s ELM327
DR: neeeeeeeeeeeee, SCANTOOL je velice obecný pojem = ČTEČKA. TADY MÁŠ VÝPIS PROGRAMŮ V DIAMANDU:
(Scantool Delphi je pro čtení EOBD, je to program Delphi pracující s povinně přístupnými daty v protokolu EOBD = European OBD)
Forda a diesel má Diamand velmi dobře zmáknutého - od 1,8 TCi (nepřímý vstřik) přeš 1,8 TDDI, TDCi, 2,0 TDDI, TDCi, 2,2TDCi, 2,4TDCi až k 2,5 DI EPIC Transit...
DelTrans.mdb,2.57,\data\deltrans update.exe,1874944
Diamand.exe,1.3.4,\data\diamand update.exe,2832384
DC_CAN.exe,1.0.8,\data\DC_CAN update.exe,1497088
EDS.exe,1.0.25,\data\EDS update.exe,1613312
EPIC3_KWP.exe,1.0.9,\data\EPIC3_KWP update.exe,912384
EUP_CAN.exe,1.0.15,\data\EUP_CAN update.exe,861184
Ford.exe,1.4.13,\data\ford update.exe,10762240
HMC_CAN.exe,1.0.2,\data\HMC_CAN update.exe,1370624
HMC_KWP.exe,1.0.5,\data\HMC_KWP update.exe,2846720
LandRoverTD5.exe,1.3.13,\data\LandRove… update.exe,812544
M47R_BOSCH.exe,1.4.5,\data\M47R_BOSCH update.exe,1075200
PSA_ADC2.exe,1.2.19,\data\PSA_ADC2 update.exe,466944
PSA_CAN.exe,1.0.17,\data\PSA_CAN update.exe,1677824
PSA_CR.exe,1.3.11,\data\PSA_CR update.exe,3063808
PSA_DPCN.exe,1.2.28,\data\Psa_dpcn update.exe,839168
PSA_DPCN_EOBD.exe,1.2.28,\data\PSA_DPC… update.exe,838656
RSA_CAN.exe,1.0.19,\data\RSA_CAN update.exe,3063296
RSA_KWP.exe,1.4.5,\data\RSA_KWP update.exe,2932224
SCANTOOL.exe,1.3.20,\data\Scantool update.exe,847360
SY_KWP.exe,1.2.28,\data\SY_KWP update.exe,4045824
TataFlash.exe,1.0.5,\data\TataFlash update.exe,1123328
TataJMC_Cr.exe,1.0.31,\data\TataJMC_Cr update.exe,2359296
Toyota_Flash.exe,1.1.8,\data\Toyota_Fl… update.exe,876544
VAG.exe,1.2.25,\data\VAG update.exe,882176
Vauxhall_MSA_15M.exe,1.2.3,\data\Vauxh… update.exe,798208
VolvoEUI.exe,1.2.7,\data\VolvoEUI update.exe,804864
VCI1_3,1.4,\data\vci1_3_v1_4.a37,10360… />VCI,7.1,\data\vci_7_1.a37,147922
ANALOGUE,1.8,\data\analog-1-8.a37,4398… />documentation,3.0.0.2,\data\documentat… cd update.exe,71680
Delphi USB Driver,2.0.0,\data\Delphi USB Driver.exe,625664
help,1.0.4,\data\help_files update.exe,88064 -
"-- skrytý --" 09.06.08 12:29
« Re: Diagnostika s ELM327
oleowr1: myslel jsem si to :-). Komunikovatr s tvým autem bude oboje, pro TDCi bych ti doporučil spíš ten fordtester, narozdíl od ELMu vyčte (někdy) chyby i z dalších jednotek, ne jen z motoru. Ale bohužel s fordtesterem nechodí nic jiného, než jen "originál" soft Formidable, který zatím působí hodně amatérským nedodělaným dojmem. Ale musíš si uvědomit, že možnosti IDS/WDS jsou proti ELMu i mobydicu jako z jiného vesmíru, takže ta domácí diagnostika je na fordech opravdu jen velmi orientační a bez záruky. Já mám na hraní ELM 327 přes BT a k tomu KLL na USB.
Kutile, ty věčný "skutek utek" teoretiku: aktuální rychlost ti zobrazí i ELM, resp. jakákoliv "čtečka" OBD II. Popis protokolů k tomu nepotřebuješ, stačí ti vědět, jak komunkovat s použitým OBD II převodníkem - obdoba AT příkazů u modemu. Sežeň si aplikační dokumentaci k ELMu, tam to bude popsané. A víc s tím tady prosím neotravuj, zavázat tkaničky u bot si snad taky dokážeš sám.
WinDiesel: SCANTOOLem myslíš freeware OBDSA Scantool [odkaz] ? Tak potom bohužel v těch "ostatních oblastech" úplně stejnou službu udělá i ten ELM 327 za tisícovku, nebo jakákoliv jiná OBD čtečka. Přes OBD toho s fordem opravdu moc neuděláš. -
superkutil 09.06.08 09:14
« Re: Diagnostika s ELM327
Ahoj, nemáte někdo popis protokolů FORD ISO9141, FORD SCP - PWM, FORD CAN? Potřebuju do notebooku přenášet rychlost vozu a zatím ji zkouším získat z GPS, ale není zrovna moc přesná. Rád bych rychlost dostal přímo z ŘJ přes diag-konektor. -
oleowr1 09.06.08 08:43
« Re: Diagnostika s ELM327
DR. a Windiesel:
Nemám servis a jako soukromé osoba jsem si chtěl koupit něco na hraní, neočekávám zázraky. Nicméně, chci mít možnost vyčíst si aspoň část chyb, aby ze mně servis neměl dojnou krávu. Vloni když mi blbla palubka byli ochotni vyměnit cokoli, např. "to dělá plovák v nádrži, jsou tam nějaké chyby...", výměna plováku za cca. 1500, po dvou dnech kalibrace vstřiku - "...měl jste plnou nádrž, museli jsme naftu přelívat, možná se tam něco dostalo...".
Přes víkend jsem zkoušel ELM327 na manželčiném Hyundai a fungovalo to, takže teď přemýšlím, že bych si pořídil fordtester, ale nejdřív ho musím vidět na svém autě v činnosti... -
WinDiesel 08.06.08 07:14
« Re: Diagnostika s ELM327
DR: No jo, hlavní oblastí použití Diamandu je motor, to je jasné. Nicméně ani ostatní oblasti nejsou ošizeny, na to je SCANTOOL, tento nástroj je možno použít až od roku 2004 (EOBD). Zase ale platí - za málo peněz málo muziky, nicméně je mi jasné že pro soukromé využití je asi Diamand drahý. Ty ostatní "levné" čtečky - to jsou podle mého názoru vyhozené peníze...
Diamand zobrazuje číselné, graficky a nahrává data v průběhu testování (statický a dynamický režim), zmražuje data - asi je třeba to vidět... A třeba porovnat. -
"-- skrytý --" 07.06.08 18:59
« Re: Diagnostika s ELM327
WinDiesel: no, i 50 tisíc je asi pořád ještě hodně pěněz na soukromé využití, tady probíraný ELM a fordtester jsou 10-50x levnější (1000-5000 Kč). Navíc za ty prachy už se dá sehnat i vyřazená WDS, což je trochu komplexnější nástroj. Za cenu tebou navrhované diagnostiky lze třeba 2x udělat repasi vstřiků...
Mě je jasné, že Diamand je perfektní nástroj pro diesel servisy na diagnostiku vstřikování a turba - taky kdo jiný by měl delphi diagnostikovat líp, než zase delphi, že. Ale mě zajímalo, co to (konkrétně s mondeem)umí kromě toho. Jestli je to diagnostika úzce specializovaná pouze na naftový motor a zbytek auta ignoruje, nebo to umí aspoň zobrazit/smazat chyby i ostatních sytémů v autě - ABS, airbagy, centrál,... O tom v prospektu nic nepíšou [odkaz] proto se ptám člověka, který s tím dělá. -
WinDiesel 07.06.08 14:28
« Re: Diagnostika s ELM327
DR: 85000 oficiálně ale umím to sehnat i za 50000 Kč. U Mondea / Jaguaru / Transita to umí moc, např. zdvihy jehel vstřikovačů, polohu lopatek turba, EGR, pilotní vstřik, hlavní vstřiky, rychlost vstřikovačů, kompenzace C2I vstřikovačů a spoustu dalších věcí... -
-
"-- skrytý --" 06.06.08 21:33
« Re: Diagnostika s ELM327
oleowr1: záleží na softu. OBD II samozřejmně mondeo (MK III) umí, ono to je tuším už i nutnost (nějaké mezinárodní předpisy). A ELM 327 s ním chodí. Ale nic moc se z toho nedozvíš. Vyčte to některé chybové kódy a ty umí i smazat. Nic si přes to na autě nenakonfiguruješ a nespojí se to zdaleka se všemi jednotkami v autě (ABS, airbagy apod to nevidí).
Ford má svou WDS, rep. dneska už IDS a OBD II podporuje jen v té nezbytně nutné mezinárodně vyžadované míře - takže opravdu málo.
O něco lepší je fordtester s mobydic 2600, ale ten je zase závislý na jediném softu, který taky umí v podstatě jen vyčíst a vymazat o neco víc chybových kódů. A měl by umět nakódovat vstřiky, ale co jsme zkoušeli, tak to nefunguje s každým TDCi.
Podle mě nic z toho nemá smysl si kupovat jen tak pro sebe domů. Párkrát si tím zkontroluješ otáčky a aktuální rychlost, podíváš se, jestli nezobrazuje nějaké chyby a pak to bude ležet v šuplíku pod vrstvou prachu. V případě nějaké závady stejně pojedeš do servisu.
Trochu lepší jsou univerzální servisní diagnostiky, u nás typicky Bosch, jenže to už jsou desítky tisíc a pořád to vlastně "jen" vyčte chyby, na konfiguraci a pořádnou diagnostiku potřebuješ fordí IDS, jenže ta stojí statisíce a není volně na trhu, jen pro fordí servisy.
Že by sis na mondeu doma nastavoval to samé, co lze VAGem na každé škodovce, na to zapomeň. -
oleowr1 06.06.08 14:40
« Diagnostika s ELM327
Nemáte náhodou zkušenost s převodníkem ELM327? Je vůbec 2,0TDCi 96kW OBDII kompatibilní? Nepodařilo se mi navázat spojení s řídící jednotkou, chybové hlášky se lišily podle použitého SW a maximálně jsem získal hodnotu napětí v palubní síti, ale ta se měří mimo diagnostické protokoly. Přes víkend ještě vyzkouším jiná auta (nonFord). -
superkutil 06.06.08 13:02
« Re: Re:
DIM: To já ne, to byla jen reakce na martin.z protože vycházel z údajů vytržených z kontextu, tak aby v tom bylo jasno. >:D
Já chci jen poradit, nechci prudit. Jen si říkám, že třeba víte o Fordech víc jak na FMC. Jejich odpovědi jsou vyhýbavé a odkazují mne na výrobce SW do ŘJ. Grafy motorů prý nemají (nebo nezveřejňují). Každý Ford servis mi dává jiné informace na stejnou otázku. Copak jsem jediný koho to zajímá? -
superkutil 06.06.08 10:49
« Re: Re:
martin.z: Těch 3500ot bylo na to co psal cja. Normálně jezdím 1500-2200ot, ale na 5ku a 6ku 1800 - 3000ot. Díky tomu, že mám max moment v 2440ot a ne v 1800ot, tak mi to pod 1800ot moc netáhne a motoru se také otáčky pod 1800ot moc nelíbí. Moment mám podle grafu takto:
otáčky - % max momentu
---------------------
1500 - 60
1800 - 90
2500 - 100
3000 - 90
3500 - 80
4000 - 70
4500 - 50
Pokud bych jezdil brzda plyn, tak nebudu se spotřebou na 7mi litrech, když 50% jízdy je po Praze a 50% na dálnici okolo 140km/h. ;-)
cja: Ano souhlasím s tebou, motor se dá vytočit na 4500ot. Propady výkonu už nemám, ŘJ se umoudřila. A proč nemáš ve 4500ot pocit vadnutí nevím, protože tam už má motor jen 50% max momentu a to znát musí být. ;-)
A pro info jedna tabulka momentu na kolech v závislosti na otáčkách. [odkaz] >:D -
martin.z 06.06.08 10:18
« Re:
kutil:
to by vypadalo fakt na kotouce, ale tvoje hlaska "prudce jsem nikde nebrzdil" se mi nezda moc duveryhodna vzhledem k razeni nahoru ve 3.500 rpm apod. Spis si myslim ze jezdis necitelne a humpolácky, brzda plyn. Jen pro info, ja s automatem kde otacky pro prerazeni ovlivnim spis sekundarne chovanim na plynu, radim cca pri 2.100 - 2.500 rpm.. -
superkutil 06.06.08 08:21
« Re: SHELL
cja: Netvrdím, že motor nevytočíš do 4500ot a to ještě na 3ku kde není ještě takový odpor vzduchu, jen jsem psal, že můj motor nad 3000ot už nemá takový tah a že když přeřadím okolo 3500ot. na vyšší stupeň tak auto zrychluje víc. Ve 4500ot máš na kolech stejný moment jako na 5ku ve 4000ot a nebo na 6ku ve 3500ot. A dotaz byl na omezovač rychlosti, ne otáček.
Měl bych ale 2 jiné dotazy:
- čím je ovlivněn tvar momentové křivky, zda jen konkrétním kusem motoru nebo i nastavením ŘJ protože můj motor má maximální moment v 2440ot a ne v 1800ot uváděných výrobcem a tak motor v 1800ot nemá deklarovaný výkon. Jak je možné, že má motor maximální moment o 600ot výš než uvádí výrobce?
- když brzdím, tak se klepe řízení. To znamená, že jsou křivé kotouče nebo něco jiného? Dřív to nedělalo. Prudce jsem nikde nebrzdil.
-
cja 05.06.08 18:23
« Re: SHELL
Kutil: jenom pro tebe - zkusil jsem Titanika pro tebe vytočit a na 3. převodový stupeň - bez pocitu vadnutí - smělě do 4500 ot/min , omezovač nezasáhl, ale mě se nelíbil zvuk, takže jsem odřadil, možná jsem kopyto, ale žádné propady výkonu jsem neměl, klima vypnutá, TOHLE NENÍ NA DISKUZI - TO JE JENOM KONSTATOVÁNÍ. howg -
DIM 05.06.08 13:43
« SHELL
....prosakují nějaké ( dez)informace, že pumpy, které ČOI opakovaně pokutovala jsou SHELL. Tak třeba se SHELLU doslova vyhýbám oprávněně :-) P.S . : pokud by mě teď chtěl nějaký SHELL právník oškubat za šíření poplašné zprávy, tak prohlašuji, že to je jen nepodložená a beztak nepravdivá spekulace... .-) -
martin.z 04.06.08 12:08
« Re: navigace TRAVEL PILOT EX
dravec:
tak tohle originalni HF s drzakem pro 6230 mam taky a dela mi to podobne problemy. Nekdy ok komplet, nekdy jen dobiji ale nemluvi to pres hf(jen pres vlastni repro a mikrofon-poznam to hned tak ze se na displeji tel. neobjevi ikona auticka). Nekdy to ani nedobiji.
Ja jsem temer na 100% presvedcenej ze je to slabym pritlakem toho konektrou v drzaku, tedy spatnym kontaktem. Vyzkousej to tak ze mokrym kartackem projed kontakty na telefonu i na tom drzaku nebo me to zacne fungovat, kdyz konektor na telefonu treba jen oliznu a mokrym prstem odrhnu konektor na drzaku.
Jestli to timhle rozchodis tak je myslim jasno. -
"-- skrytý --" 04.06.08 07:56
« navigace TRAVEL PILOT EX
vlastním Mondeo 2.2 r.v. 2005 dovezené z Německa. Má navigaci Blaupunkt Travel Pilot EX s vestavěným handsfrree pomocí originálního výměnného držáku na telefon Nokia 6230. Navigace chodí bez problémů, ale připojení telefonu zlobí, respektive připojí se správně pouze někdy. Při vložení telefonu do držáku se telefon vždy začne nabíjet. Asi tak z 50ti% se na telefonu objeví ikona, že telefon je připojen, ale navigace ho nevidí. Asi tak z 10ti% navigace ukáže, že telefon našla, ale informace z telefonu nezpracuje a někdy se spojení povede a vše funguje jak má. Už jsem navštívil dva značkové servisy FORD (Poděbrady a Hradec Králové), několik lidí kteří se zabyvají nontáží navigací i dalších odborníků, ale zatím si nikdo neporadil. Zkrátka nedovedeme ani identifikovat jesli je závada v navigaci nebo držáku telefonu,nemáme druhý stejný držák na vyzkoušení(nový lze objednat stojí asi 3000kč,ale nechci ho kupovat když nevím), ani držák na jiný telefon s odpovídajícím telefonem,který by jsme mohli vyzkoušet. Nokie 6230 jsem vyzkoušel tři a pokaždé je to stejné. Zatím se všichni shodli, že "pravděpodobně" nebude závada v kabeláži. Jestli někdo můžete poradit, nebo víte někom kdo se vyzná, nebo vlastníte stejnou "funfující navigaci, dejte vědět. -
jurkoboss 04.06.08 07:54
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
ahojte,
eda.nezbeda: gratulácia k výberu a objednávke auta.
all: ja som bol na tom presne naopak, dlho dlho som bol namotaný na Skodu Oktávia II RS, potom prišla Oktávia Scout, tak som mal hlavu v smútku, že čo vybrať.
A nakoniec mám objednaný nový Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium. Objednával som to v Nemecku cez re-import agentúru, čakám teraz štvrtý mesiac, a už som riadne nervózny.
Ohľadom ceny nového auta a následnej straty hodnoty to až tak veľmi neriešim, tiež som len fyzická osoba, mám len výhodu, že súkromné vozidlo môžem využívať na služobné cesty a zamestnávatel mi plne hradí cestovné vyúčtovanie, myslím tým náklady za palivo a amortizáciu.
Nové auto si chcem ponechať minimálne 5 rokov, ak nebudú problémy tak aj dlhšie.
Mám jednu otázku, nech odpovedajú majitelia nového Mondea, príp. aj ostatní. Nemáte problém s tým, že by ste niekde škrtli podvozok auta, narážam na veľký rázvor kolies a relatívne nízku svetlú výšku. Nemyslím také extrémy, ako su testovacie okruhy pre SUV a pod. len bežné nerovnosti v meste, príp. zvýšené retardéry v meste a pod.
Trápi ma to najmä preto, lebo teraz jazdim na športovo upravenej Astre a musím opatrne nabiehať na takéto nerovnosti
Ďakujem
-
eda.nezbeda 03.06.08 20:35
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
@DR: D1 mi radsi ani nepripominej. Ted sem zaregistroval to miliardovy dovybaveni promenlivym znacenim. Co tam budou regulovat, kdyz je permanentne ucpana? Za ty penize se dal udelat treti pruh a novej povrch na velke casti D1!
A problem s povrchem zacina vlasnte uz v Praze. To je pro zapadniho turistu sok, kdyz vjede po D8 do Prahy na Magistralu prokodrca kolem Vaclava a nekde v tom naslednem kopecku necha napravu v dire, jak se bude snazit netrefit do jine diry. Vzdycky kdyz tam dojedu, tak se musim uplne stydet ... to je vizitka :-O -
eda.nezbeda 03.06.08 20:30
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
Na motor sem samozrejme zvedavej, protoze bude otazka, jestli se jim podari dobre "naladit", tak aby ten kopanec co ma stavajici PD byl pokud mozno ten tam.
Kufr, je proste chaluparskej, co si budem povidat, krasna rovna a siroka plocha z Mondea se nekona. Na nakladani si budu muset ted brat pravitko a kalkulacku >:D -
Moik 03.06.08 20:11
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
RS se mi líbí víc jak nové Mondeo vzhledem, má efektní doplňky, asi jako ST220. Asi to byl taky důvod ne? A pojede líp jak Mondeo 2.0TDCi... myslím, že jsi zvolil dobře, hlavně když už jsi objednal ;-)
Akortá teda k tomu kufru, ukamenuj mě, ale na plochu je menší jak ve Focusu II... kufr u Octavie kombi je bublina nafouklá stejně dlouhou Octavií liftback, která opravdu vyniká. -
"-- skrytý --" 03.06.08 18:43
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda: krádež bych asi neřešil, s dobrou pojistkou (GAP) to může být paradoxně spíš výhoda. A už bych neřešil ani ty jízdní vlastnosti, podle mě tady jednak bylo všechno řečeno - lordmystic to popsal výstižně, a druhak - a to hlavně - už máš auto objednané, takže je to stejně s křížkem po funuse. Jak se říká, nikdy nevíš, dokud to nezkusíš. Ty máš navíc výhodu, že až zkusíš a "budeš vědět", tak tu O II RS hravě za slušné peníze prodáš. A třeba, kdo ví, se na kvalitních německých dálnicích, stavěných na 160km/h, bude RS oktávka chovat natolik slušně, že si na mondeo ani nevzpomeneš - dokud s ní nepojedeš po naší D1. U humpolce v příkrým kopci často bouraj politici - a v tom zatáčkovitém klesání před jihlavou (od prahy), tam se zase dělí zrno od plev. Já to tam nemám rád a kámoše to dokonce straší ve snu :-). V každém případě ale na to RS obuj co nejlepší gumy. -
eda.nezbeda 03.06.08 17:53
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
@DR: u pojistek v Nemecku, ktere jsem prozatim zkoumal je vzdy v mesicich uvedeno do kdy dostanes pri totalni skode celou cenu zpet. Nejbeznejsi je 6 mesicu, videl jsem ale i tri nebo devet. Dal muzes pridat GAP pojisteni ktere pokryje zbytek do ceny auta noveho. Variant je velka spusta, zase bude zalezet na cene...
Ze je ukradeni Oktavky podstatne pravdepodobnejsi nez u Mondea me vubec netesi, ale neni to kriterium, ktere by me od ni odradilo. Do Cech nejezdime tak casto, nicmene je mi jasne, ze se nemusim stacit divit, jak se da rychle ukrast ... co nadelam, auto proste chci, ze ;-\ -
eda.nezbeda 03.06.08 17:45
« Re: to Eda Nezbeda
Predevsim dekuji vsem, ze se tak "pekne" zapojili do diskuze :-)
Ta volba ma porad svoje opodstatneni, i presto, ze je spousta duvodu pro kazdeho z vas volit jinak. Nikdy jsem nepsal, ze srovnavam OII se stredni tridou. Vybral jsem potencialni kandidaty a hledal u nich to co od nich chci! Misto vzadu u hodne z tech aut jen odpovida tomu v OII (Laguna, Accord - vzdy sednu do predu, nastavim sedacku do me pohodlne pozice a potom vzadu merim odstup od sedacky na prsty). Jen Mondeo, jak tu bylo receno, je vlastne trida sama pro sebe!
Kdyz ale chcete necim individualni auto a zaroven neprenesete pres srdce ten neuveritelnej propad ceny, tak holt muzete zkoncit u OII RS! jako ja. To RS je docela dulezite. Nikdy bych neuvazoval o bezne OII! Koneckoncu dalsi duvod proc jit tak dolu byl, ze kdyz si nedovolim Titanium S (financne), tak bezny model proste nechci.
Jizdni vlastnosti?? Srovnani tu bylo dost a vetsinou pravdiva, ale vsechna vychazi z urcitych prepokladu a na jine "trati" bude to srovnani vyznivat zase jinak. Ten priklad s chovanim v kritickych situacich na dalnici je take na miste, ale RS je prece jen vyrazne tvrdsi a tak ta reakce nebude tak nervozni, jak bylo uvedeno, nebo spis bude zalezet na adekvatnim prizpusobeni stylu jizdy. Zkratka a dobre, je to jine auto a vyzaduje jiny pristup. Nekde bude "pro me" vuci Mondeu zaostavat a budu videt nedostatky, ale ocekavam zase jine vyhody, plynouci prave z kratsiho a lehciho auta, s prijemne silnym motorem!
Nejsem expert na Oktavky, ani na podvozky tehle aut, najel sem ale s Mondeem za posledni 3 roky cca 115 tis. z 90% po dalnici a z toho 70% na nemecke. Tzn. rychle, vetsinou hodne rychle. Na tohle je Mondeo samozrejme naprosto idealni, a cestu znam dost dobre na to abych vedel co me asi ceka s Oktavii.
Tesim se na to, ze poznam jiny auto, ze budu moct kecat vam vsem do toho, jaka vlsatne je!! Ted v podstate beru vsechny rady a podnety dost vecne a budu zjistovat, jak moc se kdo z vas "trefil" se svym posudkem ;-) -
kuko 03.06.08 16:52
« to Eda Nezbeda
musím se pozastavit nad tvými kritérii při výběru vozu. Nejdřív jsi vyjmenoval skoro komplet celou střední třídu, na všem si něco našel, a pak ses rozhodl koupit si Oktávku (která jim, buďme úpřimní, konkuruje jenom cenou) Laguně a Accordu vyčítáš nedostatek prostoru - chceš tvrdit že Oktávka ho má víc (myslím prostoru pro cestující :-) )?
Nevím, je to takové srovnání hodně na silu. Oktávku (i když s ní mám jenom krátkou skušenost) sice považuji za velice povedený vůz, ale skutečně bych ho nesrovnával s Mondeem, C5, M6 a pod. Prostorově se jí klidně vyrovnají, dokonce většinou (kromě kufru samozřejmě :-) ) předčí sedanovité verze třeba Astry nebo Megana, které jsou podle mně právě její relevatní konkurenti. Motory a výbava je u nich taky velice slušná.
Ok, může být že prostě nemáš rád frantíky, nesedne ti dizajn Astry, nebo si prostě chtěl mít nabušenou RS, to pak chápu, ale přesto, střední třída je trochu jinde.
Přeji good luck s Oktávkou, ať ti slouží. -
cja 03.06.08 14:07
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
martin. z: není špatné vědět a mít tu rezervu, že když mě na silnici potká něco nepříjemnýho, že to auto zvládne i třeba s horším řidičem,
nejsem žádnej střelec, ale jistota ,kterou mám při vedení auta není k zahození ........ a bohužel můžeš jezdit defenzivně, ale o vola holt můžeš zakopnout a třeba při losím testu se potom člověk nestačí divit, ale jinak je to věc každého co preferuje -
lordmystic 03.06.08 14:00
« navíjení pásů
také mi kámoš co má také mondeo vyprávěl, jak se snažil rozchodit zaseklé navíjení pásu vzadu uprostřed. řeknu vám, byl to prej porod, rozebrat sedačku s potahem, dostat se k tomu, to opravit a pak dát zpět - no nepovedlo se úplně, pás sice chodí ale říkal že už by do toho vživotě nešel kdyby věděl co to je za pakárnu... a čtyři hodiny práce... -
lordmystic 03.06.08 13:58
« mondeo vs. oII
no po delší době jsem sem zase zavítal a vidím veselou debatu o oII a mondeu. no jen stručně - mám zkušenosti s obojím - když bereme v potaz maximální motorizace, tak nelze vůbec sorvnávat OII s mondeem st220, jelikož podvozek mondea je opravdu jinde! nejenom že je mnohem hravější a neutrálnější, ale hlavně vrací řidiči neskutečné informace od vozovky, což O a potažmo i passat vůbec nedělají, tam je vše brutálně přeposilované, takže tu není vůbec co řešit! když vezmu v potaz průměrné motorizace se kterými na O jezdím nejvíce, tak se podvozek také projeví - kdyz v mírné zatáčce a ve 160km/h na dálnici musím prudce na brzdy, no ještě není třeba úplně ideální asfalt, tak s O toho mám plné drápy práce. tu samou práci pak mám s mondeem ve 180 a navíc se při tom auto chová jistěji a vyzpytelněji než O. -
martin.z 03.06.08 11:38
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
Ano oktavka je uplne o nicem, normalni clovek totiz potrebuje neustale driftovat a potom v zatacce podvozek co by ho z toho dostaval..
Jinak mel sem O1 jako sluzebni, navic na zvysenem houpacim podvozku "paket pro spatne cesty" na standartnich 15-kach kolech a komfortem mi naprosto vyhovovala, jen teda neumela litat 150km/h do kolmych zatacek a nasledne preletet stojici prekazku ktera za tou zatackou nebyla videt.. -
"-- skrytý --" 02.06.08 09:18
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
WinDiesel: ohledně výplaty pojistky, máš pravdu, pojišťovna může hodně zkrátit plnění. Ale vždycky to záleží na konkrétní pojistné smlouvě a dá se proti tomu pojistit. Pak v případě krádeže nebo totální škody dostaneš plnění v hodnotě původní pořizovací ceny auta. Je to tuším omezené do 3 roků od koupě, pak bys musel tu smlouvu obnovit. -
"-- skrytý --" 02.06.08 08:49
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda: jak říkám, je to tvoje volba. Ale když si sedneš do oktávky, a pak do nového mondea, tak zjistíš, že pokud je oktávka "maxi", nižší střední, tak mondeo je "maxi-maxi" střední. Ten rozdíl celé třídy tam je. Takže v tomto ohledu v oktávce za nižší cenu dostáváš taky "míň" auta - v rozporu se škodováckým sloganem "kus auta navíc".
Já mám k oktávce výhrady především kvůli jízdním vlastnostem, ve vyšších rychlostech v podélném směru je to auto mnohem méně stabilní, než mondeo nebo i focus. Velmi výrazný je i rozdíl jízdních vlastností prázdného auta proti plnému kufru.
Tím nechci říct, že oktávka má jízdní vlastnosti špatné, proti O I je O II výrazný krok kupředu a normálním člověku na běžné ježdění to musí bohatě stačit. Ovšem hodně aut za srovnatelné peníze nabízí ještě lepší jízdní vlasnosti=vyšší bezpečnostní rezervu podvozku pro případné krizové situace. Podle mě je oktávka RS nešťastné auto, protože už má v určitých situacích motor rychlejší, než podvozek. Když už chci v autě této velikosti motor 125-147kW, tak k němu určitě budu chtít i odpovídající podvozek - a to oktávka přes veškerou snahu nemá, resp. konkurence má mnohem lepší. Škodovka u oktávky sází na v této třídě nadstandardní nabídku výbavy a motorů - a jak je vidět, většina zákazníků na to slyší a kvalita podvozku je pro ně dostatečná. Možná i proto, že hodně z nich přesedá do oktávky z auta horšího, takže to pocitově stále vnímají jako zlepšení.Ale kamarád šel do oktávky z A6, tvářil se, že mu to stačí - a za půl roku už jsem ho potkal v allroadu. Na můj dotaz proč tu škodovkou prodal odpověděl "to se fakt nedalo ..." :-).
Já taky řeším, čím za pár let nahradím ST200, taky jsem o O II RS (benzín) uvažoval, kvůli odpočtu DPH u kombi (který ale tehdy škodovka u RS verze nenabízela). Jel jsem s tím autem a proti ST200 by to byl podvozkově krok zpět. Takže to zatím vypadá na focus ST, 5dv hatchback je pro mě dostatečně velký, ale ještě minimálně 3 roky musím vydržet.
Ale znovu opakuju, každý jsme nějaký, asi máš jiná kritéria a priority a volil jsi podle toho. Tak ať ti oktávka dobře slouží. -
impaler 02.06.08 00:28
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
Za mě to docela přesně (jako obvykle) napsal DR. Dál bycho k tomu (a k jiným, které nebudu jmenovat) měl tolik, že i já mám mondeo jako soukromé a moc nechápu tu kalkulaci se zůstatkovou cenou.
Možná jsem jenom blbý, protože to je moje první, navíc o dost dražší, než jsem do té doby směl řídit, ale prostě jsem vzal kalkulačku, co zaplatím a na jak dlouho to chci mít. Počítal jsem tak 5-7 let, ideálně i víc, ale skrytě dooufám, že se nebudu mít hůř a vyměním ho někde mezi těmi 5 až 7. Jen tak kvůli pocitu pokroku mj. v bezpečnosti a tak. Taky rodina se rozrůstá.
Mno ale máme za sebou skoro tři roky, soukromé, čili ani ne 70 tisíc km, pohoda, auto má za sebou jeden drobný exces (nouzový režim vlivem vadného čidla teploty), mám ho velmi rád, nechápu to držkování některých. Sedal jsem si do jiných před koupí, tohle mi seděleo a mimocho jsem si v posledních dnech všiml, možná už jsem to psal, že spravili tu přístrojovku u Ghii.
A co za to auto dostanu, až se ho budu zbavovat, to neřeším, protže bude staré a moc nedostanu. Ale uznávám, že nejsem typický kupující nového - normálně bych nebyl ochoten to zaplatit za pocit nového (záruka, nutnost spolehlivého dojetí do cíle atd.) a příště bude asi solidní čerstvá ojetina. Jenom ta fordí + administrativní sleva byla jasné plus, tak bylo nové. Stějně ale nechápu, proč bych měl při koupi nového zboží, které mi voní a chci si ho užít, kalkuoval nějak zásadně s tím, co za něj dostanu hypoteticky, pokud to nerozbiju, neshnije to a nikdo to neukradne nebo nenaboří) - vždyť to furt je "co za svoje prachy chci a dostanu", ne? Nebo snad nejde především o ty roky, co s tím autem prožiju já? -
WinDiesel 01.06.08 23:21
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda: Mazda 6 se po prázdninách začíná prodávat s 2,2 MZR-CD 137 kW 185 koní...
Pořád říkám, ukvapená volba... A ukradnou Ti to. Ale, varoval jsem Tě. Hlavně se potom nevztekej. A taky se nevztekej, až Ti bude pojišťovna vyplácet peníze za ukradené auto. Ty mohou být značně odlišné od Tvých výpočtů... -
eda.nezbeda 01.06.08 22:32
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
Ano mas prakticky pravdu ve vsech trech bodech, podle "jednoduchych" kriterii. V podstate jsem uvazoval stejne.
Nakonec asi byla hlavni cena, jak sem zminil a dolozil.
Zacal jsem ale tim, ze jsem vyber vsech aut omezil na dva kandidaty, a tim bylo Mondeo a RSa.
Nova Mazda6 se mi nejak nepozdavala v interieru a ma slaby diesel. Nova Honda se mi libila moc, ale vzadu v sedanu malo mista na nohy a kombi jeste neni. Jinak by to byl favorit. C5 opet velmi povedene auto, ale ta vaha??? To trosku prepiskli, u vsech modelu je to videt na zrychleni. Laguna me neoslovila, predevsim prostorem. Passat? No, jak to rict ... to radsi Mondeo :-) . (vsechny auta jsem fyzicky prohledl, mnoha projel)
Takze kdyz tyhle vypadnou, tak jsem se v podstate k Oktavce uchylil, jako velkemu kompromisu. Jizdni vlastnosti myslim mi budou max. vyhovovat, i kdyz komfort bude pravda horsi. Previsy? Zalezi na tom na jake trati, ze. A pokud budu jezdit prevazne dalnici, a velmi rozvlacne mestskou aglomeraci (velkomesto neustale zacpane), pak nemyslim, ze bych mel dlouhodobe problem...
Ano, postavil jsem proti sobe stredni a nizsi stredni, ale ze stredni by to pro me mohlo byt jedine Mondeo, a Oktavka je prece jenom maxi-nizsi stredni.
Nehledejte v tom obecne reseni, je to reseni "tady a ted". Mozna uz za pul roku, v jinem state a s jinymi potrebami by to bylo jinak. A co se tyce koncernu, jsou to pro me znacky jako kazde jine, takze zadna preference. -
"-- skrytý --" 01.06.08 22:13
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda: díky za konkrétní srovnání, ale i když už jsou kostky vrženy, přesto pár poznámek.
1. Oktávka je proti novému mondeu o třídu níž. Srovnáváš auto nižší střední (oktávka, focus) a střední až vyšší střední (mondeo , superb, passat). Což se pochopitelně projeví na ceně a bylo by divné, kdyby srovnatelně vybavená oktávka byla dražší, než nové mondeo.
2. Nové mondeo je pořád ještě "nové, není na našem trhu ani rok. Proti tomu oktávka se prodává od 2004 nebo 2005, nechce se mi to hledat, ale už je ve fázi, kdy je nějaká modernizace nebo facelift na spadnutí. I to se projeví na ceně. I když, škodovka ještě pořád vesele prodává "starou" oktávku, takže s tím faceliftem to asi nebude tak žhavé...
3. IMHO jsi nějak divně volil kandidáty - buď potřebuješ prostor a špičkové jízdní vlastnosti, pak ti oktávka bude malá a podvozek nedostatečný - jo, RS má sportovní podvozek, je to lepší než obyčejné oktávka, ale z ho*na bič neupleteš, ty převisy jsou nepřiměřené a za jízdy to poznáš, stejně tak poznáš 18" kola na komfortu cestování. Nebo prostor a jízdní vlastnosti nepotřebuješ a prioritou je pro tebe cena, pak jsi o mondeu neměl ani uvažovat, stejně jako jsineuvažoval o passatu. S oktávkou je srovnatelný focus a tam by ses dostal i na jinou/nižší cenu. Pravda, má v naftě jen 100kW.
4. vyšší výkon z menšího objemu já osobně za přednost nepovažuju. Pořád ještě platí, že objem ničím nenahradíš a vyšší plnící tlak turba na životnosti nepřidá - a že by snížil spotřebu, o tom by se dalo dlouho diskutovat, ale na podobné debaty je tady expert kutil.
Nijak nezpochybňuji tvou volbu, ale pokud někdo uvažuje o novém mondeu a pak si místo něj koupí oktávku a mne si ruce, jak ušetřil, tak se prostě neubráním údivu. Kdybys koupil passata nebo superba, tak to bych chápal, to je stejná třída. -
eda.nezbeda 01.06.08 20:04
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
@cja: to je bohuzel docela podstatna podminka ;-) . Ale jinak jsem plne pro tu kalkulaci co jsi napsal. Koupit nove auto je proste zazitek, ktery si nechci nechat ujit a prave ted je jeho chvile. Priste pochybuju, ze bych do toho sel znovu.
Co by to byl za zivot kdyby clovek nezkousel "nove" veci ;-)
A motor mi proste nexploduje, vstriky nedejdou a olej se bude vymenovat tak akorat. HOWGH! :-! -
eda.nezbeda 01.06.08 20:00
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
@hope: pokud vim, tak i na NEWS byla nedavno zprava o tom ze CRko jde do prodeje a ceny k tomu. Na tom konfiguratoru fakt neni, ale v ceniku na bezne strance uz jsou spravne (cesky stranky). I ta s DSG. Mimochodem nemecky stranky Skody jsou neuveritelne ubohy, ale maji super prehled technicke specifikace. Tak by to meli delat vsichni, ale v lepsim designu :-)
"koktu v dechtu" reknu manzelce, ta mi to bude urcite predrikavat pokazde kdyz nekam pojedem ;-) . Chtela radsi Mondeo, pac "kokta" je konfekce. RS je take jedina koukatelna (no mozna este Scout).
Olej nevim, ze ma intervaly po 30tis. muze byt i nevyhoda, pokud ruzne podobne zkusenosti jsou castejsi. Ale nic mi nebrani menit po 20 ti. a bude :-) . Otazka je jak to bude u CRka. Dam kdyztak vedet, i kdyz se vam to nebude libit :*) . A kdyz odejde vstrikovac tak taky, at potesim ty skodoliby >:D -
cja 01.06.08 15:28
« Re: RS za Mondeo podruheeeee :)
eda.nezbeda.rs :-) jedna cesta velmi praktická - nesplňuje jedinou podmínku - nové auto - je , jak jsem to řešil já - roční auto s rozumným nájezdem, roční stand, zárukou + připlacená záruka na další dva roky - sleva z 1,1 mega na 600 kkč - toť cesta pro prgmatika - nikoliv nový vůz - a jen na okraj ty servisní intervaly u Škody občas vedou k explozi motoru, hlavně u majitelů co moc pod víko nekoukají - a tam to žádná záruka nnepokryje. Jinak nic ve zlým a auto si v dobrém užij. A za nějaký čas zas Mondo ;-)