FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 27.06.08 21:24
« Re: praskajici sklo u octavie
Petr T, Hope:
o cem to tady proboha mluvite?? To slysim prvne v zivote, jediny co sem slysel byly praskajici predni skla u prvnich felicii, tohle je nejaka blbost. V firme sem ja i kolegove meli vsichni O1 a sklo nikomu neprasklo. Moje sestra dokonce koupila za pakatel ojezdenou O1 tdi 66kw, firemni, najeto 250 kkm pri koupi!!a jezdila s tim par let naprosto bez problemu stejne jako ja se svoji sluzebni.
Naopak myslim ze O1 byla vzor spolehlivosti, ok, vahy vzduchu byly asi caste i kdyz sem to nezazil, ale sorry - kolik tohle stoji opravit?? Asi ne 8kkc jako vyjebany kladky u mondea, ze?
Tipoval bych tak dvojku a to jeste je to problemovej dil jen proto ze je mechanicky velice choulostivej, znici ho i jemny dotek prstem a vetsinou to odchazi kvuli neodborne vymene vzduchoveho filtru motoru, servis tam nevysaje ten prach a bordel co se tam pod tim starym filtrem nasbira a tohle se potom nasaje a vlitne do ty vahy..
-
RADEK1 27.06.08 19:45
« Re: Skubanek
To Win Diesel : díky za upozornění budu to sledovat . pokud se to stane ještě jedenkrát zajedu na servis.
To Krkovička : Je pravdou ze ten rachot se ozve po nastartování a v době ,kdy je auto vyhřáté na sluníčku. Dělá mi to hlavně po celodenním stání v práci. Ještě zkusím vypnout klimu a nastartovat. v zimě to nedělá. Nebo přestanu jezdit do práce >:D -
"-- skrytý --" 27.06.08 17:38
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Tak teď zese s Dimem musím souhlasit. Opravovat většinu věcí na Škodovce není problém. Servicemanovi řeknete, kolik máte najeto a on vám řekne, co máte za problém. A je fakt, že do druhého dne to je opravené.
A pokud se zajede do neznačkového, tak se většinou dočkáte i nabídky „originálních“ dílů s „nejasným“ původem, ale mnohem nižší cenou.
Prostě nabídka typu co kdybychom raději vyměnily celý motor, o jednom bych věděl, vyšlo by to na 15.000 Kč, mě jednou uzemnila.
Windiesel: zadní sklo v garáži je sranda. Když se vracíš z lyžovačky ve Francii, sjedeš do údolí a ozve se rána jako z děla a v tu chvíli je všude sklo, to si potom teprve zažiješ. Když pak v servisu chceš vyprávět neskutečnou historku, tak řeknou, no jo Octavia, tam ty skla praskaj, ale na konstrukční vadu to neuhrajete.
-
"-- skrytý --" 27.06.08 17:34
« Re: Zaškubání při přidání plynu.
WinDiesel: tak teda dik za diagnostiku:)). nemoze to nieco mat so zas..tym palivovym filtrom alebo s cerpadlom?
Inak vo forde mi povedali ze to je normal lebo riadiaca jednotka ocakava ze zaradim vyssi stupen a snazi sa drzat motor v otackach:)) -
"-- skrytý --" 27.06.08 16:22
« Skubanek
Olina uz se taky solidne skube na volnobeh aneb cim vic klima, tim vic kladky - pristi tyden pojedu na 160tis servis a tak budu vymenu, ktera probehla pred rokem, reklamovat. Chci autak predat svagrovi v dobrem stavu:)
Jinak k tem 18" vs 17"- v povolenem rozmeru tedy 255 vs 205 jsou komfortnejsi ty 18", sice vic tahaji za volant, ale prijde mi, ze lip tlumi nerovnosti. Rozdil v cene je vicemene zanedbatelny.
Davat 225 na 17" bych si netroufl bez overeni, ze to ten rafek zvladne.
A mala Krkovicka se taky furt skube, asi ji necham vymenit:)
-
WinDiesel 27.06.08 15:40
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Hope: absolutní souhlas se vším, o všem vím. Praskání zadních skel, to bylo tedy skutečně k popukání. Vjedeš s vyhřátým autem do garáže, druhý dern ráno přijdeš do garáže a sklo je všude !!!!!
Někdo je tu hodně naivní !!!!
Superbůh a motorky - to si ZAPAMATUJTE !!!!!! Z toho bude folklór !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
WinDiesel 27.06.08 15:36
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
DIME, děláš si srandu??? Korupční tanečky, to možná... U Škodovky. I já jsem měl něco společného, a to s vyřizováním garancí našich dodávek (už tam nedělám, dodávali jsme rádia a střešní antény) a ta garanční hala ve Škodovce byla nacpaná všemi možnými garancemi k prasknutí, tak prosím Tě nepřeháněj... -
DIM 27.06.08 14:40
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Na Superba nic nedodáváme.
Já jsem s Octávií jezdil. Závady tam byly občas taky, ale v naprosté většině případů to stačilo dát do pořádku v rámci pravidelných kontrol. Za jeden den bylo zase vše OK.
S Mondeem jsem v servisu o hodně častěji, často se čeká na díly, mnoho věcí musí napřed alespoň den dignostikovat, a některé neumějí vůbec - u Sobka už jsem byl dvakrát, a tam to taky není na jeden den......
Možná i proto jsem u Octávie závady zase tak nevnímal, protože s jejich odstraňováním a zárukami nebyl žádný problém......
-
"-- skrytý --" 27.06.08 14:17
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Dim: Myslím že u drtivé většiny značek je to stejné. Co já si u koncernu vybavuju:
- první Oktávky a tuším španělská turba
- váhy vzduchu úplně u všech nafťáků a několik let neřešené
- lambda sondy u 1,6 benzín
- uchycení přední nápravy u Octavií se silnějším dieslem
- praskání zadních skel u Oktávií
- hliníková přední náprava u Passata tuším do roku 2002
- neopravitelné ztrácení oleje u TDi PD, ze závady udělali normu. Asi 1,5 litru na 10.000 km, a pokud náhodou měření ukáže více, měření se opakuje, zkušební technik jede tak, jak by nikdy nikdo nejel a když to vyjde, tak každá další reklamace je neopodstatněná
- Octavia a filtr pevných částic
- dál se mi vypisovat nechce, ale když jsme u SuperBlba a ty pro ně děláš, co je pravdy na tom, že do autosalonu posílají nové SuperBlby rovnou s novými motůrky (nebo nějakými táhly) pro super novinku otevírání kufru?
-
superkutil 27.06.08 13:03
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
DIM: Jezdil jsem po USA v amerických Fordech a tam se žádné problémy neobjevovali. Byli to sice benzíny, ale motor byl v pohodě, automatická převodovka v pohodě, auto mohlo jezdit po šutrech a ani nevrzlo, výbava 2x lepší než Titanium. Mám pocit, že se evropský Ford přizpůsobil evropským automobilkám: mizerná kvalita - vysoká cena. Hlavně hodně vydělat a aby auto pokud možno vydrželo po dobu záruky. Kdybych s evropským autem dělal to co s americkým, tak je za měsíc po něm.
WinDiesel: Pokud by auto nezlobilo, tak mlčím jako hrob. Nebo kdyby nebylo kupované jako nové a mělo už své najeto. Ale když koupím nové auto a pak ho musím doma dodělávat a když se nechová jak má, tak promiň, ale to štve každého. Akorát, že většina mlčí a tak si z nich automobilka může dělat dobrej den. Ono to platí o jakémkoliv zboží obecně. Do dneška nemám od Forda homologační protokol na DPH přepážku - nepochopitelné!?! To ji nejsou schopni poslat? Do dneška nemám odpověď proč má motor naměřený maximální moment ve 2440ot i když ford uvádí max. moment v 1800ot kde ho můj motor nedosahuje. Vždyť max. moment je jedna z hodnot pro motor rozhodující. Vám připadá normální koupit výrobek s jinými parametry než uvádí prodejce a tupě mlčet? -
DIM 27.06.08 11:51
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Zatím není....ale vědět dám :-) Ať už to bude cokoliv, anebo nic !! :-) Nechci prudit, jen konstatuji. Mám něco společného s dodávkami pro Automotive, a když je něco na Škodovku, tak to je jiný tanec než u kohokoliv jiného. Tam by nás štěrkající trojkombninaci dodávat nenechali....o sankcích ani nemluvím.
Na co se mám jako zeptat a za co mám vysolit nějaký ten peníz ?? Nevelký peníz ? Stojí to , pokud vím, cca 8 tis Kč. A každé jaro ( nevím proč ) to chce měnit znovu a znovu...... -
WinDiesel 27.06.08 11:09
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Ale no tak, DIMe, nepruď !!! >:D >:D Moje trojkombinace je již 2 roky zticha po posledním "konečném" řešení. Chce se to zeptat a vysolit nějaký nevelký peníz.
Dej nám potom vědět jak úžasně bezproblémový je Tvůj nový Superbůh, až Ti bude stát víc v servisu než doma. ;-) -
DIM 27.06.08 10:45
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Upřímně řečeno, ty různé zvuky, pazvuky, nevychovaný volnoběh a pod. už mi taky lezou krkem. Opravdu teď nevím, co by mě ještě přimělo jít do Fordu znovu.....A ten hlomoz po startu pravděpodobně souvisí ss starou známou trojkombinací, která má hydraulické kladky a ty zřejmě potřebují natlakovat...... Soudruhům ve Fordu to ale už několik dlouhých let vůbec nevadí, kladky štěrkají a rachotí , všichni to vědí a používají takové ty oblíbené rady o puštěném rádiu a pod. Americká disciplína je opravdu trošku jiná káva :-) -
WinDiesel 27.06.08 10:29
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
Dobrý, Martine !!!!! >:D
Ale znáš Kutila, četl jsi "Tři muži ve člunu" od Jerome Klapky Jerome? Tam je pasáž kdy si kamárádi čtou v lékařské knize a s hrůzou zjišťují, že mají příznaky VŠECH VYJMENOVANÝCH CHOROB, a to včetně HOREČKY OMLADNIC, což je ženská choroba...
Jakmile někdo něco nahlásí, Kutil to taky má... >:D -
martin.z 27.06.08 09:34
« Re: Zaškubání, vibrace, hlomoze, uniky oleje, turbo, ventil...
panove kdyz tu se svym dovezenym autakem (jak rika Petr T. se stocenym tachacem) posloucham ten vas elitni klub majitelu novejch kar v zaruce tak sem teda moc rad ze sem to novy nekoupil :-)
Vidim ze tady jde stejne jako za socialismu o to si to doma sam dodelat a vyladit mouchy, Ja uz to dostal ve stavu ze to nejak chodi a uz se to nemeni :-) -
"-- skrytý --" 26.06.08 22:33
« Re: Zaškubání při přidání plynu.
tak ked uz tu rozoberate kadejaku cudne zvuky a trhania tak pridam aj z mojho sudka..... Po vytoceni motora nad 3000-3500, a spravidla na stupni 2-3 a naslednom vyradeni mi otacky motora niekedy neklesaju rovnomerne ale tak na 2 krat. Klesaju, potom sa zastavia na cca 2tis. trosku tam postoja alebo nepatrne zakolisaju, potom klesnu na cca 1250 kde sa zopakuje to iste, a az potom klesnu na volnobezne. uz sa mi raz aj stalo ze mi asi minutu ostali stat na cca 1250, po pridani plynu klesli a potom sa zas zvysili az kym sa nezohrial trosku motor. Diagnostika v servise ok:), pri jazde so servismanom sa to neprejavilo.
mate niekto nejaku dobru radu? -
superkutil 26.06.08 22:21
« Re: Zaškubání při přidání plynu.
RADEK1: Ten hlomoz po startu, je to takové nedefinovatelné rachocení jako šrouby v plechovce s kterou klepeš nebo jako hodně vylágrovaný motor? Protože něco takového taky mám, ale jen tak ty 3sec a potom už se motor ztiší. 8-s
Co je to u kombi v pravé dutině? Taková kulatá krabička podobná houkačce do které vedou dráty. -
RADEK1 26.06.08 18:00
« Re: Zaškubání při přidání plynu.
Mě se zase začal houpat volnoběh +- 50 ot/min . A včera při zařazené 4 a ubírání plynu auto začalo mírně zrychlovat. Po nastartování se na 3 sek. ozve takový nepěkný hlomoz z pod kapoty :-( A někdy když ve vyších otáčkách vyšlápnu spojku (úplně na doraz tak že se hodně opřu do podlahy)tak cítím jak pedál vybruje. Asi vybruje něco jiného než spojka přes ten pedál se to jen přenáší. (dvouhmoťák nevím poraďte) najeto cca 85 tis 8-s -
superkutil 26.06.08 11:56
« Zaškubání při přidání plynu.
Ahoj, v otáčkách mezi 1500-2000ot, hlavně na 5 a 6ku, když přidám plyn i třeba lehce, tak motor zaškube (tak 2-4x) a pak už začne zrychlovat. Co to může být? Dá se to odstranit?
Jinak dobrá zpráva, motor začal tahat i nad 3000ot a výrazně nevadne ani nad 3500ot. Začal to dělat ale až po najetí 38000km. -
superkutil 26.06.08 11:51
« Re: rozmer pneumatik 17"
jarda.suchy: Uvažoval jsem i o 18" ráfcích, ale vzhledem ke stavu českých silnic mi i 17" připadá někdy moc. Tak jsem taky uvažoval o 225/45 17 protože 205/50 17 mi připadá hodně měkká a auto na nich při losím testu plave. Ale jak píše hope, ta 225 bude víc lítat v kolejích a tahat za volant a spotřeba bude vyšší. -
"-- skrytý --" 26.06.08 11:40
« Re: rozmer pneumatik 17"
Problemy mohou byt dva.
STK - tam asi velky problem nebude a pokud ti STK vychazi na zimni gumy, treba jako me, tak neni problem zadny
Sirka rafku.
Pro 205/50 17 je doporucena sirka rafku 5,5 - 7,5
Pro 225/45 17 je doporucena sirka rafku 7,0 - 8,5
Kdyz neni optimalni sirka rafku, tak je guma bud natazena, nebo vyboulena a neda se pocitat s vlastnostmi, ktere gume vyrobce chtel dat.
Jinak sirsi guma ma vetsi odpor (pomalejsi, vetsi spotreba, vice se peres s volantem, horsi na vode) ale zase lepe brzdi, lepe sedi a lepe vypada. Jelikoz jsou obe gumy stejne vysoke, tak rozdil drncani jenom kvuli sirce asi moc nepocitis. -
cja 26.06.08 08:08
« Re: rozmer pneumatik 17"
jarda.suchy: pochopil jsem, že diskuze je o 17" kolech, ale podle tabulek je ten rozměr stejný jako to co jsem uváděl v 18" pouze nižší profilové číslo - takže by to tam mělo jít bez toho, že by se ti nějak měnil obvod kola - s Mondem na 17" 205/50 jsem jezdil a přišlo mi to uskákaný, ta 225 má sice nižší profil, ale pocitově to tolik nedrncalo(samozřejmě když provedeš přepočet profilu, tak ta 205/50 bude mít bočnici vyšší, ale ta 225 je zase širší a to má na tlumení taky vliv - nejlepší je osobní zkušenost - od někoho půjčit a máš jasno) - osobně jezdím o palec větší kola a netvrdím, že je to houpací kočár, už jsem i teď jedno kolo rovnal, i moje bolavé plotýnky naříkají, ale rozdíl mezi standardem 16´" a tímto v 18" není tak hrozný, někdo samozřejmě bude nadávat , že auto na 16" je už dost tvrdé, ale je to o prioritách - moje zkušenost je , že na 16 zimních, když je tam nová pneu a dezén je nový , tak dobrý, ale když zimní kola trochu ojedu, tak oproti té= 18 to už tak rozdílné není -
cja 25.06.08 18:55
« Re: rozmer pneumatik 17"
jarda.suchy: myslím, že je to to stejné jako povolený rozměr 225/40/18", takže bych v tom neviděl žádný problém, auto nebude tolik drncat jako na 205/50/17 a bude to lépe ovladatelné, ale pokud se pletu, tak sorry
Dnes jsem jezdil novou Titanii S, 2,2 TDCI 175 koní 400N.m, v kombi na 19/245/40 - a musím uznat, že podvozkově je to zase o kus a hodně velký kus jinde, motor s malým turboefektem, nejde tak od spodu jako moje auto, zvuk doladili sport. koncovkami, při troše hluchoty to zní jako benzín, valivý hluk od kol oproti mému autu na stejném okruhu co mám najetý, o hodně menší. možná se o maličko víc nakloní, ale konečně jsem tomu autu přišel na chuť - vnitřek a výbavu v této verzi nehodnotím, není důvod. Jinak už mi ho chtěj nachystat, jako předváděčku, za zajímavou cenu, ale ještě je čas. Tož svezení to nebylo marný :-) Zítra je na řadě Kuga - na tu jsem taky zvědavý - zatím na mě působí jako nafouknutý Focus . Tak uvidíme. -
"-- skrytý --" 25.06.08 18:24
« rozmer pneumatik 17"
Mam takovy dotaz, resil tu nekdo problem s dvema rozmery 17" pneumatik?
V technicaku mam psano standardnich 205/50 17", ovsem kdyz prepoctu rozmer velikosti 225/45 17" vyjde to obvodove skoro nastejno. Proc se ptam, oficialni rozmer pneu pro Mondeo 205/50 vyjde cca o 20-40% draz, nez neoficialni ale velice podobny rozmer 225/45.
Co na to zdejsi forum? :-) -
oleowr1 23.06.08 11:54
« Stabilizátor zadní nápravy - kombík
Přes víkend jsem zavzpomínal na staré čase, vlezl pod auto a měnil tyčky zadního stabilizátoru. V zatáčkách už to klepalo, stejně tak po najetí do díry. Obě tyčky vyšly na 1400,- gumy zadního stabilizátoru jsou naštěstí O.K. (došly mi jiné Bilsteiny než jsem měl objednané :no: ). Práce se zkomplimovala zarezlou matkou tyčky na levé nápravnici, rozřezal jsem flexou pouzdro kulového čepu, tyčku sundal, na kuličce vybrousil plošky, aby se dala chytit sikovkami a nakonec jsem matku sundal. Práce cca na dvě hodiny se vyplatila, lupání a klepání zmizelo, ještě si musím najít čas na přední nápravu. -
lulipin 22.06.08 20:39
« Re: Diesel Delphi plus
WinDiesel: není prosím tě, někde na netu dostupná fotka toho aditiva. Odjednal jsem to u opavského partnera Autobenex a oni mi dodaly Stanadyne, že to prý je to, co jsem chtěl. A já jouda tam pro to poslal ženu, s tím že to mám přesně domluvené a oni ji takto oblbli. Hamba jim. -
oleowr1 20.06.08 10:19
« Re: Diagnostika s ELM327
kutil: zkoušel jsem různé SW, výsledek byl, že SW rozpoznal ELM327 v1.2a a pak psal chyby typu "NO DATA", "BUS ERROR", "IGNITION TURNED OFF" apod. Dokázal změřit max. napětí v palubní síti, ale s ŘJ se nespojil.
Z jiných aut jsem zkoušel Hyundai Getz 1,1 mé ženy, bez problémů funguje.
Na konektoru mám zapojeny piny 2,4,5,6,7 a 10,13,14,16, takže podle [odkaz] by mohl být protokol 1850PWM, 1850VPW případně ISO15765 CAN. U ISO9141/14230 to není jisté (chybí PIN15). V tabulce níže se v odkazu píše Ford - J1850PWM (ELM320) s čipem 327 nechodí????
New Fords - ISO15765 CAN(ELM327)
Takže nevím, je Mondeo 2,0TDCi 12/2002 "Ford" nebo "New Ford"???
Pokud je "New Ford", mělo by to fungovat, pokud je "Ford" nevím zda se nepoohlídnu po ELM320 (má kolega z práce) -
superkutil 18.06.08 13:53
« Re: Diagnostika s ELM327
oleowr1: ELM327 v sobě spojuje vlastnosti předchozích ELM [odkaz] a měla by běhat i na Fordech. Co používáš za SW? ScanMaster běhá dobře. Ale bacha na plagiáty. Z Číny se jich vozí plno a s původním ELM327 nemají moc společného, jsou jak na jiných čipech, tak s jiným firmware. Co máš za verzi firmware v ELM327?
Vypadá to, že na rozdíl od originálu, jsou v plagiátech různé verze firmware a ne všechny podporují FORD. Co ti to píše? Že je neznámý protokol, že se nemůže spojit s ŘJ?
The new v1.2 IC adds 3 new CAN protocols, and now offers more that 70 AT Commands, and almost 30 Programmable Parameters. In addition to the CAN (ISO 15765-4), SAE J1850 PWM, SAE J1850 VPW, ISO 9141-2 and ISO 14230-4 support, we now offer some support for J1939 CAN as well.
Just as with our other OBD ICs, the ELM327 transparently converts OBDII data into standard ASCII characters, allowing trouble codes and operating parameters to be easily retrieved without the need for special software or hardware. No knowledge of data formatting, error checking, bus initiation etc. is needed either, as the ELM327 handles all of that for you.
The ELM327 is an enhancement of the famous OBD-II interpeter chip family ELM320, ELM322 and ELM323. These ELM chips are used as basic IC for diagnostic interfaces between a compliant OBD-II/EOBD car and a common PC/laptop/notebook. The ELM327 combines for the first time all other ELM chips in a single chip and supports further more the CAN protocols (ISO 15765-4 with 500 kbps and 250 kbps with 11 Bit and 29 Bit IDs). The ELM327 consists of all the experience made with several thousands ELM320, ELM322 and ELM323 chips in use. -
superkutil 18.06.08 13:42
« Re: Kutilův koutek !!!!
DIM: Te článek je dobrej blábol, ale to nejhorší je v příspěvcích. Z toho je ale jasně vidět, že lidi v podstatě vůbec nechápou co znamená maximální moment a maximální výkon, proč se udává a k čemu je zpřevodování.
A nakonec k čemu jsou udávané hodnoty výrobcem když skutečnost je úplně jiná a výrobce to nedokáže zdůvodnit. Nepřipadá ti to jako klamavá reklama? -
Vasik1 18.06.08 11:49
« Re: antena
martin.z: Já to s čistotou nikterak nepřeháním, v myčce sem byl s mondíkem jen jednou, chtěl sem jí zkusit :-) vlastně sem v ní byl podruhé za svůj život, z toho 1x s žigulíkem, když jsme jeli na svatbu ;-) No a to že se má odšroubovat anténa sem zístil až po té prdě, když jí to napružilo, říkám aha to bude asi něco špatně, přečtu si tedy návod a tam pasli sklopte zrcátka a odšroubujte anténu, no a tak sem vlastně přišel na to že mi nejde odšroubit :-) -
martin.z 17.06.08 16:42
« Re: pal. filtr
m.leky:
je to mozny a ja pesimista myslim ze i pravdepodobny, kdyz vyndas filtr tak je palivova soustava = hadicky otevrena (to co se tam dostane-je uz za filtrem a jde do vstriku), muzou se tam dostat svinstva, necistoty.
Pochybuju ze by si davali pozor aby meli cistej hadr a ruce atd..
Navic po osazeni noveho filtru je potreba do nej dostat naftu (ja to delal strikackou) aby cerpadlo po 1. nastartovani neslo naprazdno a aby to vubec chytlo cili zase riziko jakou zas*ranou naftu ti tam naplnej..
Muj zaver je ten, ze nejbezpecnejsi je si to vymenit sam - a nic slozityho na tom fakt neni. -
martin.z 17.06.08 16:36
« Re: antena
Vasik:
nechapu teda tvoji potrebu cistoty, ja bych s antenou do mycky nevjel - riskovat kvuli umyti auta min. par stovek za znicenou antenu pripadne odrazenej lak ve strese je zajimava filosofie..
Ale taky my uz jednou nesla povolit a delal sem to kombinackama a nasledne promazaval -
"-- skrytý --" 17.06.08 12:58
« Re: chrastící spojka
Hi,
neco podobneho mela manzelka u mondea 2.5V6 (spatny teren + zvuky na seslaple spojce). Nakonec v servise zjistili, ze kdyz vymackla spojku, tak se dotkla nejakych soucastek spojenych s mechanismem razeni (v terenu neco ohnula) a vydavalo to divne zvuky. Treba budes mit neco podobneho (=lacineho:-) -
lordmystic 17.06.08 11:13
« chrastící spojka
trochu odborný dotaz, možná bude někdo vědět. byl jsem s autem na šumavě a jel po hodně bahnité a rozbité polní cestě. když jsem se vrátil, pozoroval jsem velice divné kovové chrčení když mám sešláplou spojku. možná to má s tou bahnitou cestou spojitost, možná ne.
netuší někdo co by to mohlo být? jedná se o takové šramocení jako kdyby se tam na něco lehce dřelo či šoupalo a dělá to vždy jen při domáčklé spojce. někdy to začne dělat až po několika vteřinách, většinou až při plném došlápnutí pedálu... mám z toho divný pocit :-( -
impaler 17.06.08 11:01
« Anténa
Moje anténa odšroubit jde normálně, auto má přes tři roky. Poprvé jsem to zkusil asi před 2 měsíci v nové garáži, kam se anténa nevejde.
A tudíž se ptám: kde najdu nějaký úchyt na střechu, kterým bych ji přilípnul na placato? Něco, čím se třeba fixuje dlouhá taxikářská anténa? Nějaké zkušenosti a varování před trhovcema a tak? -
"-- skrytý --" 17.06.08 10:34
« Re: Dejmy, nedejmy
K tem cernym dymum: mam vypozorovano, ze pokud je to Euro3 tak kdyz na to hodne splapnes vzdycky se kratce 1-2sec zakouri a pak dobry, toto Euro4 nedela a to ted mluvim hlavne o 2,0 TDCi u 2,2 Euro3 vs. Euro4 moc nevim, tech tolik neni.
Antena na strese - ja jsem mel cca po roce, kdyz jsem jel poprve do mycky, naprosto stejny problem. Vyresily to kombinacky az doma. Po rozdelani opravdu hodne velkou silou, jsem nasel na tom zavitu te anteny peknou bilou patinu - odstranena, lehce namazano vazelinou a je klid.
VIF - musim jedine potvrdit slova o VIFu, pridavam pri kazdem tankovani a to cca 1,5nasobek doporuceni +- :-) Prijde mi, ze se VIF ma nejradsi s naftou od OMV. Proto beru uz jedine tam. Co se tyka tichosti motoru (tzn. aditivum ktere co nejvic navysuje cetanove cislo nafty), je na tom o neco lepe Standa, ale ten je take drazsi a v testech nedopadl na mazivost zrovna nejlip. Takze uz skoro vyhradne pouzivam pouze VIF + OMV sprint-leto, alpine-zima. Letosni zima bez zakuckani i v alpskych oblastech, kde bylo vyrazne pod -10 pres noc. -
"-- skrytý --" 17.06.08 10:21
« Re: Servis
Tak predpokladam, ze u tebe jsou vstriky vporadku.Repas byl delan nedavno,jestli se nemylim.A ta kuna treba zrovna memu kamaradovi neco na turbu(spise privodu nebo odvodu na nem)prozrala.No a pak to pri pridani opravdu dost kouri.Ale samozrejme to muze byt uplne neco jinyho.Tak se na me netlob :-) -
Davidof_CR 17.06.08 09:56
« Re: Ranny start a nepravidelny chod
to Kafe
tak tohle jsem měl. Na diagnostice u Hornata prej nic. Při pohledu na kouř krčili rameny. Prej diesel.
Nakonec jsem se objednal do Fordu Hale. Natočili mi EKG - a byly to vstřiky. Po opravě (naštěstí na záruku) je vše Ok. Zatím.
David -
Vasik1 17.06.08 09:49
« Re: Servis
to m.leky: Turbo? Já o turbu nepsal, psal tu někdo o turbu? Nebo je snad nějaká souvislost mezi dýmem a turbem? Ale žádný papiňák nám v mondíku nesyčí. Akorát ta Kuna mě pěkně sere, už prožrala kabeláž k čidlu od zásobníku chladiva do klimy, šoupl sem tam naftalín, jenže při vedrech tak trošku víc čpěl a smrad šel do interieru, takže sem jej zase odstranil, nu, zdá se ovšem že kabeláž jí přestala bavit, teď jí zrovna zachutnala anténa, která už je decinko ožraná, se stopama se moc nesere, ťapky sou po celé střeše, po předním skle a haubně >:-[] tož tak my spolu žijem, a teď mě ještě napadá otázka...jde vám sundat anténa?Nám prostě zaboha nejde povolit, v myčce je to docela nepřijemné, když jí ten válec natáhne a pak pinkne docela slušnou ránou do střechy... -
"-- skrytý --" 17.06.08 09:12
« Servis
Ahoj.Zdravím vsechny.Pojedu s mondeem po 100tis. plus nejake dalsi opravy(asi trojkombinace, mozna tlumice,geometrie,brzdy, palivovy filtr,klima atd.) a nevim kam.Chci ho dostat do kondice.Nemate nekdo zkusenosti s Fordem ve Volyni,pripadne Ford ACR Budejovice nebo nejake jine doporuceni nekde pobliz?Jezdil jsem do Plzne k Hornatovi a myslim ze je nejvyssi cas udelat zmenu.Nekolikrat me uz nastvali.
To Vasik: nesyci treba nejak vic turbo?Nemohla by byt nekde mala dirka v privodu vzduchu? -
"-- skrytý --" 17.06.08 08:57
« Ranny start a nepravidelny chod
Nazdar fešáci!!! Posledný mesiac-dva pozorujem pri rannom štarte a otackach do 1250 nepravidelný chod motora - trošku to cuká, pár krát mi to aj zadymilo (biely dym), pri otáčkach nad 1250 to ide hladko. Ked naštartujem a nechám bežat na voľnobech zdá sa všetko ok a výraznejšie sa to prejavuje len pri pridani plynu. Po minutke jazdy (zahriati?) už to nepozorujem a všetko je OK. Ziadna kontrolka nebliká, nič nesvieti. Viete niekto poradit ci je sa čoho obávať alebo ide len o štandardný prejav na ktorý si budem musiet božiaľ zvyknut? -
"-- skrytý --" 17.06.08 08:54
« Re: Dejmy, nedejmy
Nic si z toho nedělej. Já mám na 2.OTDCi najeto 42tkm a taky mě začíná hulit. Upozornil mě na to švagr, když za mnou je cca 50km. Dělá to při každém, i malém přidání plynu. Vypadne kýbl sazí a přestane to. Někdy to i vidím v zrcátku. Zkusil jsem na místě tůrovat teplý motor a zahalil jsem se do mlhy. Diagnostické kontrolky nic nehlásí. Nechám to zatím být a budu sledovat. Mám naštěstí ještě záruku do konce března. Při příští prohlídce si budu stěžovat, v případě zhoršování dříve. -
Vasik1 16.06.08 09:16
« Dejmy, nedejmy
Zdarec hošani, vim že se to tu už řešilo, ale pročitat x milionu přísěvků... Jde o to, že v podstatě nejde asi o nic >:D O vikendu si ale přítelkyně všimla, když jsem od ní odjížděl, že mondík nějak vykuřuje, ani sem se do plynu moc neopřel a docela to zahulilo...já to tedy neviděl. Pak jsme to ještě zkoušeli doma, protože při couvání do vjezdu opět puf puf, moc se mi tomu nechtělo věřit tak sme se prostřídali a šel sem se podívat, pravda je taková že opravdu tam to černý puf puf je, podle zvuku byl motor vytočený tak na 2500-3000ot, jsem si jistej že dříve jsme tak nekouřili, není to zatím nic velkého, jen tam tohle nikdy nebylo?Může to být naftou?TO asi ale né že? Takže co, kde, a za kolik? >:-[] No a když už v tom servisu budu...nějak se nám zvlinily kotouče, prudší brždění na rychlosti, a volant hraje baladu o kmitání :-) tož tak no :-) ale věřím že brzy bude zase líp -
WinDiesel 15.06.08 10:12
« Re: Diesel Delphi plus
lulipin: za normálních okolností si Delphi s Boschem jdou pěkně po krku !!!!!! Ale pro aditivum to neplatí, buď v klidu. Pokud vím, tak větší balení stojí 530 Kč nebo tak nějak. A maximálně na 1/2 roku máš pokoj. Já bych ale spíš řekl tak na 1/4 roku, vzhledem k palivu, které se u nás prodává... :no:
Když naleješ víc, víc Tě to stojí ale neublíží. Je to jako s vitaminem C, tělo zpracuje jen určité maximální množství za den (cca 120-150 mg) a všechno navíc projde tam, kam nakonec odejde všecno, co člověk snědl. -
lulipin 14.06.08 19:29
« Re: Diesel Delphi plus
windiesel: díky za tip, mrknu na jejich stránky, kde mají pobočky, nebo jestli se to dá sehnat po netu. Jak píšeš, že se to musí odhadnout, hrozí snad nějaké nebezpečí, kdybys nalil do nádrže o něco víc? Jestli dobře rozumím, tak stačí dát pouze do jedné nádrže za půl roku. Tak to ta zázračná tekutina bude asi pěkně drahá. Jenom ještě maličkost, mám vstřikovače Bosch, nebudou se doufám hádat s aditivem od Delphi? -
WinDiesel 14.06.08 19:12
« Re: Diesel Delphi plus
lulipin: níže se píše že v Autobenexu, asi i v autorizovaných servisech Delphi diesel a u dovozce. Sranda je, že tlusťoch koupil náklaďákové balení 500 ml (na 100 l). Balení na osobní vozy je 350 ml (na 70 l), pravdou je, že větší balení je na mililitr o něco levnější. Ale mírka na flašce není, musí se to odhadnout, půl na jednu nádrž, druhou půlku na druhou nádrž...