FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
lordmystic 25.07.08 07:25
« Re: dvouhmoťák ?
já měl dvouhmoťák také načatý již pár tisíc km, asi od 120, ale u mě jsou vibrace téměř nepozorovatelné, poznal to technik tak, že když vypnul motor a při tom měl neutrál a spojky se nedotýkal, tak to při vypnutí jakoby divně zahratilo a zachrčelo. to jsou prý první příznaky a ani to nemusí vibrovat.
jinak ložisko spojky mi začalo pískat je to max. dva dny a dělá to až po chvíli, ne hned co začnu auto používat. vím je to stejně riziko, všichni mi řeknou že je to risk, ale jeden dobrej známej říkal že pokud si to budu hodně šetřit, málo řadit a chovat se k tomu šetrně, že by to mohlo vydržet. hned jak se vrátím tak je jasné že se to komplet vymění.
jinak ta cena mě také hodně zaskočila, před dvěma lety mi řekly v hale že dvouhmoťák stojí kolem 6tis., spojka může stát kolik, i kdyby 5tis. to je 11 tis. a za práci když si vezmou 4tis. tak to je kolem 15tis. kč což by opravdu odpovídalo. no zkusím poptat ještě jiný servis, ale pokud někdo znáte dnešní aktuální ceny těchto součástí, zkuste napsat, ať to někde zbytečně nepřeplatím. thx. -
RADEK1 24.07.08 18:54
« Re: dvouhmoťák ?
To Lord:Cja má pravdu taky bych nejel takovou štreku s autem o kterém si myslím, že není uplně v pořádku. Mě technik říkal že 2hmoťák i se spojkou (nebo nějakým kotoučem 8-s ) 11 tis bez práce. Takže s prací by odpovídala spíš ta cena od Cja. Já mám najeto 85 tis asi měsíc počkám a pak tu vybrující mrchu vyměním. Vadí mi ,že vím o chybě a jezdit s ní mě nebaví. Technik mi také říkal, že k nim jezdí na servis 2,0 tdci a na vybrace si majitel stěžuje už více než 100 tis . Ale když to ještě jede tak to prý neřeší. On se ten 2hmoták údajně nijak nerozpadne z ničeho nic jen vybrace budou dál sílit a sílit. -
cja 24.07.08 16:40
« Re: dvouhmoťák ?
Lordmystic: já mám sice 2,2 - ale cena ve Ford servisu byla za spojku a 2hmotový setrvačník, což se má dělat komplet a ložisko předpokládám se dělalo s tím? , tak to bylo někde okolo 14, 5 tkč - platil to předchozí majitel, než jsem to od něj bral - dohoda, ale ta tvoje cena je nějaká přemrštěná, - tahle součástka nevydrží věčně a řekl bych , že tobě vydržela nad průměr - já ve 100t km
- jinak jet takovou dálku s problémem na autě bych já neriskoval, to Murphyho zákony budou sledovat a v mém případě by to i trestaly- takže rozhodnout se musíš sám, ale je to zbytečný riziko -
lordmystic 24.07.08 14:41
« Re: dvouhmoťák ?
tak mi včera před sobotním odjezdem do francie (5500km) začalo pískat spojkové ložisko - prý už odchází. dvouhmoťák jsem měl načatý už dřív, takže mě také čeká komplet spojka plus dvouhmoťák. a bratři, ve ford hale mi řekli, že tohle vše i s prací za nějakých skromných 28tis. co myslíte, nedalo by se to nějak vyřešit aby to nebylo tak drahé? prý jen dvouhmoťák sám o sobě stojí 11tis. (na mé 2.0TDCi).
a to hlavní, myslíte že mám reálnou šanci to těch 5500km přežít? spojku na takové dálky moc používat nebudu, tak doufám že ano, protože mi stejně nic jiného nezbyde než to risknout.
a za poslední, už jste někdo dělal dvouhmoťák či spojku? já mám najeto cca. 140tis. plus posledních 10tis. chip... je to tak normální životnost spojky či nikoliv? no a přiznám se, vůbec tu spojku nešetřím, občas si zajedu na letiště, párkrát jsem zkoušel měřené sprinty na tuning srazech, tak vám nevím... -
cja 23.07.08 19:14
« Re: dvouhmoťák ?
Radek1: pokud dvouhmoťák, tak zároveň i spojka jako komplet - bratru za 14,5 tkč, kotouče jsou sice důležitý. ale ty vibrace motoru moc neprospívají a hlavně ti to brzy bude vadit - kultivovanost chodu bude těžce raněná, já dělal 2hmoťák ve 100t km a zadní kotouče ve 130t km - a jestli mě paměť neklame , tak ty jsi někde okolo 70t km - není to brzo ? - možná se pletu
Lordmystic: to , že nemáš 18" kola ve VTP je jak praví klasik volajaké čudné - VTP od MOn 2001 jsem měl v ruce několik a vždy tam tento rozměr byl - nebyly tam 17" disky , což překvapilo zase mne, ale takhle drahý zápis mě přijde jako nesmysl, je to standardní rozměr, žádný tuning - ale holt úřední šiml ... - a na STK se nikdo na rozměr kol - aspoň podle mé zkušenost - nedívá -
RADEK1 22.07.08 20:03
« Re: dvouhmoťák ?
Dnes mi na servisu řekli , že jednoznačně setrvačník. Na kladky jsem se zeptal a prý to nejsou. Nemám důvod nevěřit všechny mechanické závady, které jsem kdy měl odstranily . Ale také říkali ,že to není ještě na výměnu že to ještě mnoho km vydrží. Ale jak chci. Tak ještě počkám, protože jsem našel nestejnoměrně opotřebované zadní kotouče a ty musím dát nové :-( Tak se mi zdá ,že se mondo začíná mstít za to,že jsem se byl poohlédnout na M6,C5, SPB 8-s . Příště na takové akce pojedu MHD aby o tom monda nevěděl >:D >:D .VIF jsem si objednal normálně u Benziny kde často tankuji. -
superkutil 21.07.08 21:41
« Re: nafta ve francii
DR: Co se týče francouzů, vím o čem mluvím. Dělám pro francouze a znám jejich povahu. A už se konečně nauč na fórech nenapadat, je to dětinské.
A pokud vím, tak s motory HDI nejsou takové problémy jako s TDCI. Takže zkus nějak rozšířit tu svoji myšlenku protože ne všechny CR mají takové problémy jako TDCI. -
"-- skrytý --" 21.07.08 20:20
« Re: nafta ve francii
lordmystic: nafty ve francii bych se nebál, všechny francouzské automobilky dávno masově vyrábí auta s CR motory, takže v tomto směru už jsou i jejich pumpaři poučení. Tankuj u značkových pump a buď v klidu - pokud nejsi, no tak VIFem nic nepokazíš. Kutila si nevšímej, kdysi mu jedna francouzka nedala a od té doby má na frantíky pifku ;-) . A jeslti je jeho kamarád ze stejného těsta, jako kutil tak se ani nedivím, že dostal na budku :-!
RADEK1: jetli ten pedál spojky vibrije jen když je opřený o podlahu, tak se do něj přenášejí vibrace auta, které mají původ IMHO někde jinde. Dvouhmoťák by ti rozhodně nevibroval do brzdy. Dělá to jen za jízdy, nebo jen při stání? -
RADEK1 21.07.08 19:43
« dvouhmoťák ?
Mám problém asi měsíc pozoruji,že když uplně vyšlápnu spojku tak že se dotknu podlahy cítím vybrace v pedálu spojky a pokud i brzdím tak v brzdě. Nemyslím ABS! Děje se tak nezávisle na otáčkách motoru ikdyž nejvíc to cítím při cca 1500 až 1800. Také to někdy vybruje víc a někdy téměř vůbec. Kdo ví co je to? To Lord: video na jedničku a nechápu v čem chceš mít to následující lepší o dvě třídy >:D . Já mít takhle natočenou vlastní svatbu tak bych se na ni koukal každý den. -
"-- skrytý --" 21.07.08 18:44
« Re: nafta ve francii
to lordmystic: nechci ti kazit iluze, ale Shell V-Power v CR prave neobsahuje tu slozku cca 20procent (GLT-Gas To Liquid) synteticke nafty, ktera se vyrabi pouze v Malajsii. Tzn. Shell V-Power u nas je pouze klasicka nafta dle EU norem, dodatecne aditivovana!
Toto je pro me zarny priklad, jak je konkretne pro Shell nase republika zajimavy trh, aby sem distribuovala neco lepsiho nezli na zapad od nas.
Musim dat za pravdu DIMovi - nejlepe se jevi OMV
-
lordmystic 21.07.08 16:00
« Re: nafta ve francii
hm tak to asi vypadá na jistotu - VIF plus vetší pumpy ve francii.
jinak právě procházím šílenou procedůrou zapsání 18" kol do TP kde mi to chybělo - asi chyba při dovozu auta do ČR kde byli jen 16". všude mi řekli že na to auto lze 18" dát, jen mě to bude stát 2000Kč kvůli autu z dovozu :(. -
superkutil 21.07.08 15:40
« Re: nafta ve francii
Co se týče Francie, tak bych doporučoval vždy svoje aditivum. Francouzi na mne při ježdění po Francii zrovna solidně nepůsobili a i reference od známých je, že francouz tě podvede, jakmile to alespoň trochu jde. Kamarád takhle skončil v nemocnici, když mu ve francii přinesli účet který neodpovídal tomu co snědli a když se proti tomu ohradil. A co se týče paliva, tak jsem na jihu občas tankoval co bylo, od podivných malých benzínek protože větší nebyly. -
lordmystic 21.07.08 11:47
« Re: nafta ve francii
chip stále pohoda - fakt krom vyššího výkonu a občasného obláčku za autem ani nevím že ho tam mám - prostě to jen lépe jezdí a to bude skoro rok. a drží stále i ten poslední nevyměněný vstřikovač, tak to jen potvrzuje že to tak hrozný být nemůže. jinak na měření výkonu jsem již domluven, pojedu tam koncem srpna dřiv se na to nedostanu, teď mě čeká ta dlouhá francie. grafy samozřejmě budou na webu. i jsem konzultoval dál s bitpower další úpravy výkonu a vše v pohodě - ale spíš se zaměřím na tu novou spojku aby ten krouťák přenesla.
věřím trochu víc shell v-power, už jen z podstaty výroby - je to jediná palivo na světě komerčně prodávané, které je částečně plně syntetické, vše ostatní je jen lepší nafta doplněná o aditiva - takže by měl být ten shell nejlepší možná varianta, ale fakt nikdy nevíš jestli tě někdo neošidí.
ty disky jsou 225/40/18" - prostě klasika. budu to mít hotové dnes odpoledne, tak ještě do konce týdne než odjedu dám vědět. ale srovnání to bude asi nerovné, stávající gumy co jsem měl 16" byli hodně staré a hodně sjeté a už hodně klouzali... -
superkutil 21.07.08 11:27
« Re: nafta ve francii
lordmystic: A co ten chip? Situace se nezměnila, stále spokojenost? Nedostal jsi se k tomu zmeřit skuteečné parametry tvého motoru? Zda BitPower dosáhl uváděných hodnot?
Věříš víc Shell v-power než třeba VIFu? Nemluvím o ceně, mluvím o vlastnostech.
Co mají ty lité disky za rozměr? Měl jsi možnost srovnat Mondeo na 16 a na 18" discích. Je to velký rozdíl? -
lordmystic 21.07.08 09:32
« nafta ve francii
zdar pánové. mám vyměněny tři vstřiky a poslední starý trochu zlobí - někdy při startování padá rovnou do nouzového režimu. proto tankuji vždy naftu s aditivem. nyní mám před sebou francii - 5500km dle google maps, tak jsem se chtěl zeptat zda-li se mi vyplatí ve francii tankovat aditivovaný shell v-power nebo jen obyčejnou naftu s vlastním aditivem...?
jinak dnes jsou akorát na cestě nové lité disky tomason tn6 (černostříbrné), také jsem na mkIII namontoval zadní křídlo, přední spoiler a trošku mohutnější prahové nástavce - to vše s černými tmavými fóliemi na sklech - a mé černé mondeo vypadá opravdu zase o poznání lépe.
moc se to nezdá, ale na naše mondeo je dost těžké sehnat jakékoliv stylingové doplňky, existuje jen pár kousků. jediné co za boha nemohu sehnat je decentní rozšíření zadního nárazníku - nechci nic mohutného, jen na spodní plastovou část nalepit něco co udělá zadní nárazník mohutnější - ve stylu prahů a předku. kdyby jste někdo o něčem podobném věděl - budu strašně rád za info.
jinak foto upraveného auta nahodím po návratu z francie za 3 týdny a také mám již naplánované prezentační video - a doufám že už něco pořádného. a jen malá ochutnávka, co jsem natáčel s bráchou jako seminárku - [odkaz] - to nové video by mělo být min. o dva řády výše :). -
"-- skrytý --" 17.07.08 20:13
« Re: Sedačky
Kutil: Mondeo ma opravdu dost mekke operadlo. Ta bederni operka jako by tam ani nebyla. Pokud budes koukat po jinych sedackach, tak doporucuju Recara z ST220-mohlo by to tam pasovat se vsim vsudy. Jsou trochu vyssi a tlustsi, takze ubyde mista. Ten posez je ovsem grandiozni. -
cja 17.07.08 17:26
« Re: Sedačky
Kutil: hlavně tam nedávej ty podložky co jsi řešil minule - pro tebe je jednou z možností navštívit prodejnu s ortopedickými pomůckami - koupit ortopedickou hůl a nechat se jí mlátit po hlavě ... - ale teď vážně - prodávají spec. klíny nebo válečky které fungují jako bederní opěrka - dá se to nastavit i výškově - používám to v Transitu a osvědčilo se mi to - ploténky to rychle poznaly - no a pak je ještě jedna možnost objednat anatomy a nebo prodat auto a koupit něco v čem se dobře sedí - a tvůj leasing sem teď netahej - pro zdraví vše >:D -
superkutil 17.07.08 09:05
« Sedačky
Ahoj, neřešil jste někdo úpravu sedačky? Špatně se mi v ní sedí, nemá pro mé tělo dobrý tvar, hodně se v ní propadnu zádama. Sedačka v novém Mondeu mi vyhovuje. Přemýšlel jsem, že bych někde na vrakovišti koupil sedačku a upravil jí dle potřeby. Jediný problém je, že bych asi přišel o airbag a vyhřívání sedačky. S přídavnými potahy a vycpávkami nemám dobrou zkušenost. Propadá se mi střed zad. Tento problém jsem měl i v minulém Mondeu, ale tam se to objevilo až po větším počtu ujetých km. Máte někdo v Mondeu sedačku u které by se dala bederní opěrka posouvat i nahoru a dolů? Vyrábí to vůbec Ford? Viděl jsem to teď na Audi z roku 1999 a je to hodně příjemné. Potřeboval bych totiž opěrku v jiné výšce, než je teď. -
superkutil 16.07.08 14:13
« Re: Re: Čelní sklo
Takže pokud jsem dobře pochopil, tak je pojistka na poškození skla, ale ne topných vláken ve skle. Rozbít sklo mě taky napadlo, ale nechtěl jsem to řešit tak brutálně. >:D
Teda zevnitř bych ten kámen neházel, to se mám moc rád. :-|
Jinak musím Mondeo pochválit, stále lepší. Co se týče poruchovosti, tak se to s předchozí verzí nedá srovnávat. :yes: Problém už je jen se sedačkama, nespolehlivostí tlačítek klimatizace a změnou chování motoru při zapnuté klimatizaci (ještě se u Fordu nenaučili při zapnutí klimy upravit reakci na plyn).
A taky když je moc horko, tak se to motoru nelíbí, ale na to už jsem si zvykl u benzínu a tak to tak beru. Hlavně že už motor běhá od 1000-4000ot. -
DIM 15.07.08 13:59
« Re: Re: Čelní sklo
Na prvním autě mi to sklo praskalo pořád. Jak říkáš: sebemenší kamínek a už jsem hledal, kde to je prasklé. A vznikaly takové ty dlouhé vlasové praskliny, jedna se mi rozjela po celém skle . Teď jsem naopak za tři roky utržil jen tu jednu ránu, a tu jsem dal opravit . Mám pocit , že sklo na druhém Mondeu vydrží více. Obě s vyhříváním..... -
"-- skrytý --" 15.07.08 12:15
« Re: Čelní sklo
Na Mondeu jsem uz menil sklo dvakrat, pokazde pres pojistku, tedy zadarmo. Prijde mi, ze staci pomerne mala rana a sklo se poskodi.Pravdou je, ze jsem to menil pri relativne malem poskozeni a vicemene jen proto, ze jsem se bal, aby mi to neprdlo nekde na cestach po Evrope. Doprorucuju to vymenit- neni nad to koukat na svet pres krasne nove sklo:)
-
oleowr1 15.07.08 10:24
« Čelní sklo
V pátek mi kamínek nakřápl v pravém horním rohu přední sklo. Není z toho prasklina, jen důlek průměru cca 5-8mm. Anení to ani v zorném poli. Čelní sklo mám pojištěné u ČP, myslíte, že je to důvod na výměnu? Nechal bych to tak, ale chci změnit pojišťovnu (v srpnu), tak by sklo mělo být bez poškození. -
superkutil 10.07.08 20:39
« Re: Je dobojovano
Ano, na semafory nevidím a taky na fotkách radarů mě není vidět :-) Mondeo MKIII má menší okna jak Mondeo MKII a tak mi dost dlouho trvalo, než jsem se s tím smířil. Ale teď už problémy nemám, jediný problém je v tom, že horní hrana předního okna je níž a tak je špatně vidět na ty semafory. Ale jinak si Mondeo stále více užívám, motor šlape jak hodinky, akorát ten posez je nízko. :-! Příště chci určitě vyšší auto, má to více výhod jak nevýhod a S-MAX je moc krásný, hlavně zezadu.
Jo a ten nový SPB je od zadu fakt hnusný. Ten předchozí se mi líbil mnohem víc. -
RADEK1 10.07.08 19:27
« ještě jednou SPB
včera jsem usedl do toho ,,našeho"(zázraku) a musím říct, že je to docela pěkné. Nebyla to nějaká high výbava cena cca 850 tis. ale sedělo se fajn a přístrojovka velmi dobrý. ještě kdyby byla v dvojbarevném provedení tak asi řeknu super :-) Ze předu se mi superb taky líbí, ale ze zadu je to korejské auto z před 10 let. prostě hnus místa na zadních sedačkách je opravdu hodně až mě zaráží kde se tam vzalo a v mondeu kam se dalo. vždyť mají podobný rozvor!! ale nad hlavou už to tak slavné není já se svýma 185 cm jsem se neopřel, aniž bych si nedřel hlavu o strop.ještě se mi líbí ,že to na vás mluví česky . u fordu v AJ . snad to není tak důležité ale potěší to . A ford jako jeden z největších prodejců u nás by na tom už mohl zapracovat. toť múj názor . zítra jdu na C5 -
superkutil 09.07.08 10:49
« Re: Je dobojovano
RADEK1: Tak jsem zkusil dát sedačku úplně dolů, ale to si připadám, jako bych jel v korbě náklaďáku, nevidím kolem vozu, nevidím ve městě do bočních ulic, připadám si hrozně utopený. Možná pro jízdu po dálnici je to příjemné, ale ve městě nepoužitelné. Ono mondeo i tak má dlouhý čumák a ještě sedět tak dole, to se nedá. To se radši budu narážet hlavou při nastupování a budu napasovaný pod volant. ;-) -
superkutil 07.07.08 22:39
« Re: Je dobojovano
RADEK1: Tvá doměnka je správná. :-) Mám 190cm a 100kg a rád sedím vysoko a tak mám sedačku vysoko a díky tomu i dost vpředu. Volant mám dost vzadu a co nejvýš kvůli kolenům. Tato kombinace s malým prostorem pro otevření dveří je smrtelná. Vlézt do auta znamená zkroutit se do auta, vystupování je podobné. Pro nastupování za těchto podmínek je S-MAX mnohem lepší. :yes: -
cja 07.07.08 17:26
« Re: Je dobojovano
krkovička: člověče - co to s chlapem udělá, když se další potomek vyklube na svět - změna priorit, ale máš recht, mě už to bláznění s Titanikem taky přestává bavit, taky začínám přemýšlet o něčem pohodovějším, s menšími koly a lepším tlumením tankodromu českých cest, S-Max se mi taky líbí, ale nevyužiji ho, možná budu přemýšlet o C-Maxu, ale zatím mě nadbíhaj s novým Titanikem S, i sleva by byla, ale mám ten divnej pocit... a to už další potomek na cestě nebude - asi nějaká krize středního věku >:D Jinak gratuluji k výběru - i když ta modrá vrtule s 6ti válem by asi měla taky něco do sebe. -
RADEK1 07.07.08 15:55
« Re: Je dobojovano
To kutil :Že se mlátíš hlavou o střechu dle mě souvisí s tvým vysokým posazem za volantem. Já mám 185 a sedím co nejníž to jde . Jestli si vzpomínám tak jsi někde psal, že rád sedíš vysoko. Potom je vstupní otvor do auta mezi střechou a sedákem prostě malý a většinou následuje kontakt :-) toť jest má doměnka ;-) -
superkutil 07.07.08 13:38
« Re: Je dobojovano
Tak to máme podobné pocity. Akorát mi ta 2.0TDCI připadala po přechodu z Mondea 1.8 benzínu líná a hodně podobná 1.8TDCI 92kW, ale to mohlo být vyšším posazem. V těch zatáčkách mi taky připadalo, že jde S-MAX přes předek. Co se týče motoru, tak se objevují stížnosti, že 1.8TDCI táhne lépe odspodu jak 2.0TDCI a že max moment u 2.0TDCI je hodně vysoko. Mě přišel S-MAX proti Mondeu jako hrozně velká bedna. Ale ten vyšší posez je SUPER! Ten ti závidím. Vždy si na něj vzpomenu, když se snažím se nasoukat do Mondea, když se hlavou mlátím o střechu a když jedu za nějakým vyšším vozem a nevidím vůbec nic. -
"-- skrytý --" 07.07.08 11:31
« Re: Je dobojovano
Je tam 2.0 TDCi 103kW, 17" kola, normalni podvozek.Tech 140k s tim autem docela cvici.Nemam pocit, ze by to bylo line. Dvojka a trojka jsou velmi dobre zprevodovane. U Mondea mi prijde, ze dvojka i trojka jsou strasne kratke a ze auto poradne jede az od ctyrky nahoru. Motor ma rychlou odezvu na seslapnuti plynu, ale tahne az od 1600ot, coz znamena, ze po meste bud 60kmh na ctyrku nebo 50kmh na trojku. Pod 1600ot to nejede. Diky vysimu posazu a dobremu odhlucneni zkresluje rychlost- ze zacatku jsem mel pocit, ze jedu o 20kmh min..
Na dalnici OK- velmi pohodlne a smerove stabilni. Optimalni rychlost 150kmh. Na sestku dobre tahne uz od 130kmh. Na dalnicnich sjezdech a v zatackach se na Mondeo nechyta - mam pocit ze se docela naklani a v ostrejsich zatackach se hrne pres predek, ale zatim jsem s nim jezdil jen za mokra:) Na okreskach pohodovy cruiser- nerovnosti zehli bez vyhrad perfektne a nesvadi k rychle jizde.
Co se ovladani auta tyce, tak je na tom jednoznacne lip smax-citelna spojka, brzdy s dobrym nastupem, tichy motor, lepsi vyhled dopredu. Cili mi z toho vychazi i lip do mesta, i kdyz vyhled pres predni A sloupky neni zrovna idealni.
Olina svadi k rychle jizde, protoze je na to stavena a umi to.
Smax na me pusobi jako velke auto na pohodove jizdeni bez stresu, ktere si ovsem necha dost libit pokud to po nem ridic chce- a to se mi libi:)
-
superkutil 07.07.08 10:51
« Re: Je dobojovano
WinDiesel: To jsem moc nepochopil. Mě se jen líbí, jak všichni prudí a nadávají na Superb a jak si na Ford nedají sáhnout. Teda až na ty, co už Ford nemají. >:D
Já už mlčím, protože se Mondeo udobřilo a až na vyšší spotřebu (může být stylem jízdy) běhá perfektně. Měl jsem o dovolené možnost porovnat Mondeo, Lagunu, Oktávku II a Mazdu 6 a každé má něco lepší a v jiném je horší. Jako kdyby se výrobci dohodli. -
superkutil 07.07.08 09:42
« Re: Je dobojovano
Koukám, že se během mé dovolené fórum změnilo na boj mezi Fordisty a Škodovkáři. >:D
Krkovicko s jakým motorem máš ten S-MAX? A jak se ti jeví při porovnání s Mondeem? Poslední dobou jsem četl dost rozporuplné recenze na S-MAX a tak by mě zajímal tvůj názor. :-) -
"-- skrytý --" 06.07.08 13:16
« Je dobojovano
..a pred barakem stoji S-max. Dalo mi fusku se rozhodnout, malem jsem koupil mnichovsky sestivalec, ale rozhodla ma neochvejna loajalita k modremu ovalu:)
Nechtel jsem ho, kvuli sedackam, pak jsem se ale docetl, ze ve vybave lze mit el. sedadla seriditelna v osmi smerech, ktera uspokoji kazdeho. Tak jsem si to overil, uspokojil se a za par dni se podobny objevil v nabidce ojetin zamestnancu Fordu DE.
Tak jsem ho koupil s 28tis na budikach za polovicni cenu kterou bych zaplatil v CR za funglovku. A to se vyplati!
(jako na svinu byl od prvniho majitele, vyslouzileho motorare Fordu, duchodce, co je nucen ze zdravotnich duvodu (budou mu rezat nohu) koupit automat)
Nez ho dam na znacky, tak to bude jeste 14dni trvat, takze jezdim jeste s Olinou. Po 1000km jsem si presedl zpet do Mondea a bylo mi jasne, ze se mi bude styskat.Jesteze ji zdedi svagr, obcas si ji asi budu muset pucit:)
-
WinDiesel 06.07.08 11:32
« Re: Autodiesel
jarda.suchy: Změny ve vydávání Autodieselu skutečně nastaly: jiný typ expedice, 2 měsíčník místo čtvrtletníku (3 měsíčníku), o něco méně stran (logicky)a přídavek PLUS v názvu. Myslím výsledek dobrý. Příští číslo bude hodně o novém motoru 2,2 CDI Mercedes, další číslo bude hodně o Superbu. -
martin.z 06.07.08 11:30
« Re: recenze
vcera jsem koukal na autosalo na prime a nova C5 s 2.0 hdi uvadeli hmotnost 1,9 tuny. To me docela prekvapilo, uz moje mondeo s 1,6 tuny jsem povazoval za docela mastodonta ale dvoutunovej osobak uz je docela sila, kdyz clovek jezdi v jednom prazdnej na chalupu tak je to docela efektivni :-) -
"-- skrytý --" 05.07.08 19:35
« Autodiesel
WinDiesel: No to jsi me potesil! Posledni cislo Autodieselu bylo "Autodiesel Plus" a vyslo nejak vyrazne pozdeji a ac bylo Plus, melo i mene stranek nez obvykle. Mel jsem za to, ze je s autodieselem konec.
Ciste muj nazor - v cechach vydavane auto magaziny jsem prestal pred casem cist prave z toho duvodu, ze jejich obsach a rozumne recenze zustavaly daleko pod mym ocekavanim a s moji slabou zkusenosti se moc neslucovaly. Zmenou byl az prave Autodiesel, ke kteremu jsem se dostal prave pres Forda, ktery povazuji
za jako jediny objektivnejsi a po strance technicke u nas za ojedinely! Skoda, ze takovy magazin nevychazi i pro benzin :-).
Do te doby nez zacal vychazet Autodiesel, jsem obcas cetl What Car? coz taky neni spatny.
-
Asterix 05.07.08 11:48
« Re: recenze
Ak by si si precital nemecke auto casospisy tak by ti prislo zjavne nevolno. Akonahle je tam v teste auto z nemeckej produkcie tak vitaz je uz dopredu znamy. Objektivita ako vysita a subjektivne pocity pred objektivnymi jedna radost. Hodnotenie ako sa im chce a maju dovolene. Technologicky starsie auta nemeckej produkcie vyrabajuce sa uz x rokov (VW) su schopne aj dnes porazat najnovsie modely od konkurencie???? A jasne, porazauju konkurenciu nie len po stranke motorickej ale hlavne tam kde rozhoduju subjektivne pocity: priestor, ergonomia, ovladace.... .To sa potom zbieraju body a vitazi. Zial podla nemeckych ritolezcov starsie modely su stale naj. Nech zije propaganda. -
WinDiesel 05.07.08 09:44
« Re: recenze
RADEK1: ale Radku, rdaktroři SM jsou svým řiťolezectvím hlavně ve vztahu ke Škodovce široko daleko notoricky známí. Ale teď dostal do pazourů Superba pan Vaculík z Autodieselu, ten je absolutně nekompromisní a tudíž nedostává od Škodovky reklamu ani za pětník. Včera jsem s ním mluvil a první mouchy jsou již nalezeny. (Modrý kouř.) Viz příští číslo Autodieselu. -
RADEK1 04.07.08 20:25
« recenze
Dnes jsem si koupil (a normálně ho nečtu) Svět motorů . Byly tam testovány 3 modely střední třídy. samo že mondo, C5 a už dopředu vítězný Superb. Nad rozřešením pánů redaktorů jsem se nestačil divit mondo ať lehčí o cca 9 kg je zavalité,zatím co SPB byl v poho. SPB díky dlouhému rozvoru má skvělou stabilitu ale že jeho soupeři mají rozvor větší v řádech cm už nějak zdůraznit zapoměli. No nevím zdálo se mě to trochu neoběktivní. To že má mondo nějaké prohřešky v materiálech palubní desky vím ,ale žě by kapsa ve dveřích měla rozhodovat test? Už jen to SPB měl nainstalovanou nějakou velkou navigaci a mondo rádio od Sonyho mě nepřipadá fair. je to jen můj názor na celý test a nic nemění na tom ,že SPB je podařené a a jistě kvalitně zpracované auto. Interiér se mi líbí moc . Exteriér už ne . Ale C5 je šik celá až na ten volant 8-s -
cja 02.07.08 17:00
« Re: Cas jiz dozral
Myslím, že celá diskuze je na sociální studii. Jak známo jsme v Ćechách a tady je to problém - někdo chce vůz nový, jiný auto se servisem bez ohledu na najeté kilometry v rozumné míře, někdo se chce blamovat, že ta 10-ti letá kára má najeto je 80t km. Je to věc každého co preferuje. Já prodal 9 let staré Mondo se 247t km na tachu i v servisní knížce a trvalo to 2 měsíce, bazaristi mi doporučovali stáhnout tach a zahodit serv. knížku - nakonec se nový majitel našel a jezdil 3 roky bez zásadních investic.
Někdy lze auto se 180t km prodat obratem ruky, ale musí o něj někdo projevit zájem a být rozumná cena. Je to taky o štěstí. Aut je moc , těžko se mezi nima vybírá. Každý chce vydělat. Myslím, že toto téma není třeba rozvádět, protože to nikam nevede, každý má osobní zkušenost a dělat z toho obecnou záležitost není možné. -
"-- skrytý --" 02.07.08 14:43
« Cas jiz dozral
DR: No, me prijde, ze lidi na kilometry cumi ze vseho nejvic. Mel jsem moznost se o tom presvedcit, kdyz jsem se marne pokousel udat Olinu. Ale to tu nebudeme rozebirat
Zitra rano sednu do era a letim si do Germanie pro S-maxe . Doufam, ze vsechno klapne a nebudu zklaman ci podveden. Ale mam tusaka, ze to vyjde, jak ma. Pak poreferuju.
-
WinDiesel 02.07.08 12:17
« Superblb nebo Superbůh ???
DIME, nikdy jsem neoznačil vše od VW za Superblbost. Mimochodem, Superblb je oblíbené běžné označení pro Superba kolující mezi lidem obecným. Abych se nedotkl Tvých citů, v několika mých posledních příspěvcích jej neoznačuji jako Superblb ale SUPERBŮH (pro lidi kteří jej chtějí za každou cenu mít).
Poslední dobou se do mne navážíš - zbytečně - že by syndrom budoucího majitele Superboha??? -
DIM 02.07.08 11:51
« Re: praskajici sklo u octavie
WINDIESLE : Nerozumím tvé ironii , bohužel. Jezdil už jsem s leččíms, ale že bych si všechno, co je spojeno s VW, dovolil nazvat SUPERBLBOSTÍ, tak k tomu jsem ještě asi fakt nedorostl. Jezdil jsem taky nějakou dobu s BMW X5, takže to jsem se jistě změnil na arogantního zbohatlého a namyšleného, když jsem jezdil nějaký ten den Superbem, tak jsme se jistě pro všechny stal zakomplexovaným chudákem který touží po střední třídě a přitom si koupí embéčko, jezdil jsem 4 roky v Octávii, tak to jsem byl asi úplný zoufalec, protože jak to tady čtu, tak to jsme snad ani nemohl přežít, ( a já , superblb, jsem s tím autem byl spokojený nejvíce ze všech ), teď jsem si dovolil mít 6 let Mondeo ( tedy dvě za sebou ), takže pro znalce poctivou střední třídu. A Mondeo mi k srdci nepřirostlo, což je samozřejmě moje absolutní selhání, amatérismus, neznalost a nekompetentnost.... Protože WINDIESEL jasně říká, že se mýlím. A že jsem pro něj už teď napůl koncernový Superblb..... Ale počkej, až to budu mít, tak Ti to ukážu a budu si to dokazovat každý den, budu vlastně úplně nový člověk .....!! :-) -
oleowr1 02.07.08 09:55
« Re: praskajici sklo u octavie
Ani u aut s podloženou servisní knížkou nemusí sedět km.
Př.: na služebním autě nesmím jezdit soukromně, pokud není GPS dá se těch pár km někam připsat, když bude GPS, můžu ji při soukromé jízdě deaktivovat, soukromě ujetý počet km mi na konci měsíce umaže kámoš a já dokoupím pocet_soukr_km*prum_spotr/100 litrů nafty, abych měl měsíční vyúčtování v pořádku.
Pokud těch soukromých km bude více, má auto smůlu, protože servisní prohlídky nebudou po předepsaných 15tkm, ale např. po 20tkm. V servisce bude vše v naprostém pořádku a technik z autorizovaného dá doslova za to auto "ruku do ohně".... -
"-- skrytý --" 01.07.08 23:35
« Re: praskajici sklo u octavie
WinDiesel: všechna svá auta za posledních 7 let jsem prodával s více než 200000 km na tachometru, všechna jsem prodal za 1-4 týdny a stav km nebyl žádný problém. Takže i dnes prodáš auto s více nez 200000km na tachometru, právě proto, že se tachometry tak masivně stáčejí, je 248000 km s poctivou serviskou lepší koupě, než 60-120 tisíc km bez doložené servisní historie - takovými auty jso totiž bazary přecpané. Zrovna před dvěma týdny jsem takhle prodal vito. Na kilometry se dávno nikdo nedívá .....
Zkus s těmi svými předsudky něco dělat, nebo se z toho zblázníš
;-) -
WinDiesel 01.07.08 18:25
« Re: praskajici sklo u octavie
Myslíš že mě nachytáš, Dime?
Měl jsem 2 roky Octavii 1,6. Stačilo. Problémy s lambda senzory u těchto vozů jsou pověstné.
Superbem jsem nejel, prostě je nemám rád, protože lidi, kteří je řídí si stále něco musí dokazovat. "Nemám na BMW (rozuměj zaměstnavatel mi zaplatí maximálně Superba) ale ukážu Vám to se i Superbem (Škodovka ho přece řadí do vyšší střední)..." Asi tak.... -
"-- skrytý --" 01.07.08 17:22
« Re: praskajici sklo u octavie
Jako skla u těch oktávií skutečně praskala až do faceliftu (září 2000), při němž byla mimo jiné vyztužena karosérie. Stalo se to i mému známému, cituji: "Jedu takhle sám po rovině, a ty vole najednou mi prasklo čelní sklo." -
WinDiesel 30.06.08 19:24
« Re: praskajici sklo u octavie
Martine, víš proč jsi neviděl mnoho Mondeí přes 200 tisíc??? Dnes neprodáš auto s tachometrovými 200 000 km, myslím žádné auto!!!!!!!!!! VŠECHNA MONDEA, které jsem viděl, měly stočené tachometry tak cca z 200 až 250 tkm na 60 až 120 tkm, sám jsi řekl, "a jede se znovu".....
Toto nebyl ze Tvé strany moc validní argument. -
cja 30.06.08 07:49
« Re: praskajici sklo u octavie
Jenom na okraj- se vstřikama mají problémy všichni - teď až bude v prodeji OII s CR , tak to potká i Škodu, Passata s problémem vstřiků jsem už potkal, řekl bych , že je to obecný problém napříč spektrem značek. Že se tady vede diskuze o Mondech ještě neznamená, že tento problé nemají i jiní. Ale to je jenom na okraj :-) -
"-- skrytý --" 29.06.08 23:09
« Re: praskajici sklo u octavie
Já ale neobhajuji Mondeo, ani jsem neřekl, která statistika to má být. Já jsem se postavil proti modle mnoha českých motoristů.
Ono beztak srovnávat poměrně jednoduché auto složené z technologií vyzkoušených už na Golfu III s Mondem je trochu mimo. Ona takové kolo Ukrajina bylo také nezničitelné, ale Favorit, to bylo svezení.
-
martin.z 29.06.08 21:14
« Re: praskajici sklo u octavie
hope:
ja tyhle statistiky moc neberu jako relevantni informaci, protoze kdyz k tomu neznas metodiku a typ zavad atd. tak je to k nicemu a co znamena treba ta nemecka statistika z stk se uz rozebiralo mockrat.
Videl jsem proste dost skodovek co najeli pres 200kkm a rozhodne to nebyl konec jejich zivota, spis t byly auta co se jeste nekdy objevily se stocenym tachacem a jeli to odznova (coz potom jim samozrejme zhorsi reputaci)
Ale mondei pres 200kkm se moc nevidi. Hosi pojdte se prestat dohadovat o vecech ktery nemuze ani jedna strana dolozit, me jde jen o trochu tolerance. Kdyz kritizujete skla, vahy vzduchu, turba atd. tak neni divne blahosklone tolerovat trojkombinaci, vstriky, volnobehy atd u mondea?
Teď se mi asi 2x stalo, že nezaskočil při startování pastorek startéru.