FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 25.09.08 21:56
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Jeden snad bude stačit, a nezapomeň měnit filtry paliva častěji, a nepoužívej filtry od Fordu - někde nakoupili neoriginální do prvovýroby neschválené filtry Bosch, nejsou dobré. Pokud neměníš filtry a nepoužíváš orignální filtry Delphi, můžeš klidně odepsat vstřikovače v 80000 km. -
"-- skrytý --" 25.09.08 18:50
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
taaak.... dnesna navsteva v Agat diesel dopadla nasledovne:
Jeden vstrekovac je za normou, ostatne vraj su na hrane(nie vsak vyslovene zle) a doporucuju vymenit za repas vsetky 4 ks.
Kem mam povedat pravdu tak som celkom na pochybach ci je potrebne menit vsetky 4 ks a este k tomu za repasovane. Skor by som sa priklonil k verzii vymenit vstrekovac, ktory je podla nich "za normou" za fungel novy a ostatne nechat zit svojim zivotom.
Mam s toho pocit ako keby si nahanali kseft.
Nechce sa mi verit ze po 77tis. km by boli 4 vstrekovace v haji
-
superkutil 25.09.08 14:41
« Re: klouby v predni naprave
impaler: Těch 200W dělá proud cca 16A a záleží na elektronice dobíjení a alternátoru, jak je to schopen dodávat. Myslím, že při volnoběhu není schopen takový proud dodávat a pak část proudu dodává baterka. Samozřejmě záleží na tom, jaký maximální proud je schopen dodávat alternátor, ale odhadoval bych to někde okolo 30A a tak odběr při svícení dělá víc jak 50%. Takže asi baterka dostává zabrat, při časté jízdě na volnoběh a při krátkých cestách se nestačí plně dobít atd. Další věc je zvýšení spotřeby, které může dělat např 0,1litru na 100km, ale např při 100000 automobilech a když každé ujede za den 100km je to již 10000litrů za den! Věci je potřeba vidět v souvislostech. To už pro ekologii zatížení je, hlavně v případě, že existuje řešení, jak toto zatížení přírody odstranit. :-) -
impaler 25.09.08 14:11
« Re: klouby v predni naprave
kutil: nechci se pouštět do flamu, podstatné už jsem sdělil.
Souhlasím s výhradou o ztlumení budíků, což mi taky vadí.
Brzdovky by si snad radši nikdo plést neměl, navíc jsou tři už skoro na všech autech.
Svícení dozadu myslím tak, že nejhorší je, když nesvítí jedno auto v řadě svítících, stejně jako vepředu. Prostě je méně viditelné kvůli tomu srovnání s okolím, nad kterým řidič nepřemýšlí. Samozřejmě nemyslím slunečný den, ale ty méně příznivé situace, jako je šero, déšť apod.
A s tou energií je to zajímavé - ale ve výsledku se ta energie vyrábí provozem auta a nijak extra ho neničí navíc, nebo jo? Má to nějak významný dopad na životnost baterky? Životnost žárovek neřeším, svítím celodenně už pár let a měnil jsem jich opravdu jen málo. -
superkutil 25.09.08 09:05
« Re: klouby v predni naprave
impaler: Snad jen k dennímu svícení. Denní svícení má zajistit viditelnost auta zepředu, ne zezadu. Z toho důvodu byla i zákonem posvěcena přídavná světla pro denní svícení. Jde o to, že světla pro denní svícení mají co nejvíce svítit dopředu a tuto podmínku samozřejmě tlumená světla nesplňují. Naopak v případě rozsvícení tlumených světel dochází ke zvýšení odběru energie, opotřebení žárovek, alternátoru, baterie, zvýšení spotřeby atd. Prostě místo 20W využitých pro svícení dopředu se spotřebovává kolem 200W, což je 10X tolik a přitom viditelnost tlumených světel je horší jak světel pro denní svícení.
Základní chybou je, že výrobci aut nejsou schopni reagovat na zákon a nemontují světla pro denní svícení již v továrně (i když ne všichni, třeba Audi nebo Volvo je montují). Takže opět chyba, že zákonodárci nevyžadují úpravu přímo od výrobců automobilů a že pouští na silnici auta bez světel pro denní svícení. [odkaz]
impaler, ty máš problém vidět auta zezadu? Víš, chápu používání světel za zhoršených světelných podmínek, ale rozsvícený zadek za plného slunečního dne mi připadá jako blbost. Naopak rozsvícený zadek může někoho zmást a ten může považovat rozsvícená brzdová světla pouze za denní svícení. Navíc se mi při rozsvícení světel sníží svítivost palubky a já pořádně nevidím za slunečního dne na kontrolky.
Souhlasím s tebou, že domontovaná světla vypadají blbě, ale nechci pořád myslet na to, zda mám rozsvíceno a tak homologovaná světla pro denní svícení považuju za kompromisní řešení. Za zhoršených podmínek budu moci kdykoliv normální světla rozsvítit. -
impaler 25.09.08 02:04
« Re: klouby v predni naprave
martin.z:
Možná jsem měl to samé, nevím. Dávno někdy začerstva, tak kolem 20-40 tisíc, fakt už nevím, jsem měl takov0 trapné hučení/dření v plném rejdu na parkovišti a podobně. Vleklo se to od doby, kdy mi autorizák měnil letní za zimní, pak si s tím i jiný (tentokrát český) nevěděl rady a nakonec to ten původní belgický viník po několika reklamacích a svezení se mnou uznal a "osobně na to dohlédl pan šéf" a od té doby byl klid. Ale měl jsem dojem, že jde o brzdy a jejich seskládání.
Pánové znalejší prominou, já ani nevím, jak ty brzdy zevnitř vypadají.
Jinak k probíhající diskusi:
Tankuju pouze Shell, když je, tak V-Power. To už asi nebudu a nebudu asi fanaticky trva na Shellu, když Benzina a OMV podle zkušeností (DIMa) a pseudotestu OK. Asi opravdu OK. Aditivum jsem v životě nepoužil, zde souhlasím s DIMem, že nebudu fušovat borcům od Forda do toho, jak zařídit, aby auto prostě jezdilo na běžně dostupné krmivo.
Domontovaná denní světla - osobně mě serou, protože neplní to, kvůli čemu bylo svícení zavedeno - aby svítili všichni a ne jenom někdo. S domontovanýma denníma nesvítí zadek (a je to někdy i ve dne dobře ho vidět zapnutý, to se snad shodneme) a ty domácky dobastlené jsou tak různé a tak jinde, než je obvyklé, že mě to prostě spíš sere. Ale nikomu jeho názor na "kažení xenonů" apod. neberu, jenom mi to nedá neříct to moje.
Jinak auto nadále chválím a děkuju mu za bezproblémovou službu s tím jedním omezením, že mu vybírám Shell. Naposledy 500 km v sobotu v noci Rozvadov-Köln za tri a pul hodin. Prumerna z Olomouce na konec Nemecka (Aachen) 143. To bylo 160 tacho po ČR a pak 160-180-výjimečně víc po Německu.
Spotřeba o litr vyšší než jsem zvyklý, tedy sedm a půl, takže jsem již nepřejel Německo z Kateřiny do Belgie. Ale jinak fakt dobrý, já to auto mám rád. Nic nekouří, nic nevibruje na volnoběh jinak než po koupi, čili chrochták ano, ale hlavně pro ty venku. :-)
Momentální stav 75 tisíc, koupeno nové 2005. -
martin.z 24.09.08 20:59
« Re: klouby v predni naprave
oleowr:
no ja prave k charouzovi uz nechci, krom nehoraznejch cen prokazali i amaterismus a povysenost, dopisoval jsem si s jejich sefem atd.. Pri vymene oleje tam toho oleje nalili moc a zjevne si tu hladinu nikdo nekontroloval natoz aby to jako treba na proflaklem Jarove predvadeli zakaznikovi primo pri predavani auta pekne s hadrikem..
Kdybych mel nejakyho vyzkousenyho garazistu tak k nemu jdu z fleku -
oleowr1 24.09.08 19:43
« Re: klouby v predni naprave
martin.z: koukl jsem do Autobenexu - kloub 1485 Kč včetně DPH, AutoKelly - 2290Kč. Kdybych to dal mému garážistovi, měl bych to i s montáží za cenu AutoKelly (práci si u takových věcí neúčtuje, stačí mu jeho rabat). Je otázkou jak kvalitní jsou klouby, které by dodal přímo autorizovaný Ford servis. U garážisty bych se mohl u kávy koukat jak to mění a maže.... -
cja 24.09.08 15:22
« Re: shell
a co jiného se dá od SHELLU čekat, že řekne . že jeho palivo je špatné - myslím, že problémů s palivy je spousta a nějaké zkušenosti každy spotřebitel má, tak proč se divit, já zrovna nedávno dal ten jejich V Power Diesel v Jihlavě a oproti stále tankovanému OMV jsem nepocítil vůbec nic - až na to že se mi teď párkrát zhoupl volnoběh - takže děkujeme Pane SHELL , ale palivo od Vás již nikoliv - a problémy s palivy - již notoricky známými - distribuce + nesolidnost prodejců ... - mě opravdu nezajímá, -
martin.z 24.09.08 14:41
« klouby v predni naprave
Tak nova vec co ted trapi me se tu v diskuzi jeste od ostatnich neobjevila.
Uz pred delsi dobou se mi pri jizde v obou rejdech zacalo ozyvat takovy vrzani, skripani nebo drhnuti, postupne to zesilovalo a kdyz uz mi to fakt vadilo tak jsem to spojil s vymenou oleje a nechal to v Charouzovi zkontrolovat.
Necim to promazali, bohuzel hned rikali ze ty klouby nejsou rozebiratelny a ze se uvidi.
Tak to ztichlo (v jendom rejdu tedy az po par dnech) a bohuzel to vydrzelo tichy jen asi 2 tydny a je to zpet..
Sem dost nas... a do charouze s tim na reklamaci moc nechce protoze technik rovnou rikal ze kdyz nepomuze promazani tak jedine vymenit ty klouby. Jeden stoji pry cca 5kkc a asi teda tomu mam rozumet tak ze odesly nejakou "nahodou" oba naraz..
Co ted? Navstivit nejakyho garazistu kterej to narozdil od autozivaneho servisu promaze poctive??
-
Vasik1 24.09.08 13:34
« Re: Schell aby nám vstřik odešel :O)
to WinDiesel: Ani nevím jak mě to napadlo, na vše kolem nafty a s tím spojeé TDCi už se dívám tak nějak s nadhledem, žijem kde žijem, to že když natankuju v Rakousku, či německu naftu, za stejný peníz, x krát kvalitnější palivo je fakt. Když jedem za hranice vždy mondíkovi říkám vydrž vydrž už tam budem, a konečně si zase pošmákneš, je zajímavé že zde na ,,stejné palivo schell,, ujedu cca o 200-300km méně než když jsem v alpách, (srovnávám podobné trasy) a motor je jak vyměněný, že by horský vzduch? Pitomost, prostě je to česká nafta dotlačená z ruska, obohacená ,,nějakým aditivem,, a rozvážena po všech pumpách po čr, nikdy jsem tedy neslyšel o tom že by schell, měl svou rafinerku, kde by si paliva upravoval. Už v to nevěřím, u levných pump může být pouze problém ten že vedle hadice kterou je přečerpávaná nafta z cisterny do nádrže, stojí obsluha a do té nádrže uchcává chcany. >:-[] -
superkutil 24.09.08 13:16
« Přepážka DPH a pazvuky
Ahoj, tak se mi přepážka poněkud vyběhala, poničila zadní část opěradel a hlavně vyviklala konzoli s roletou. Díky tomu je velká vůle mezi opěrákem a konzolou rolety. Máte někdo návod, jak přepážku uchytit aby nebouchala a neskřípala a přitom neničila konzoli rolety? Výrobce příčky sice udělal na boku opěrky, aby nebyla konzole namáhaná, ale opěrky jsou z tak měkkého materiálu, že se dá ohnout i rukou.
Už jsem chtěl i přepážku vyhodit, protože ji považuji za smrtelně nebezpečný prvek ve voze a protože FMC není schopen ani po 2 měsících dodat homologaci na přepážku. V Mondeích z Německa jsem viděl síť chycenou na tyči, která je uchycena ve 2 úchytech ve stropě. Tyto úchyty ale já nemám. Nevíte, zda se dají úchyty do Mondea domontovat a zda jsou na karosérii auta připraveny pro ně matky? -
lordmystic 24.09.08 09:39
« losí test
nevíte někdo přesné parametry losího testu? myslím velikost a rozložení traťe a rychlosti...? vím že se dělá v 90km/h nebo v nejvyšší možné, během manévru se nepřidává plyn ani nebrzdí a šířka trati je 2,4m - jen nevím ten tvar a vzdálenosti té zatáčky... netušíte někdo? -
"-- skrytý --" 23.09.08 15:20
« Řazení - nejde řadit
tak bohužel taky musím přispět svojí troškou do mlýna...
mám Mondeo TdDI (tedy původní diesel - 85kW) z roku 2002. a stala se mi nemilá věc. Už 2krát se mi po nastartování stalo, že nešli řadit žádné stupně. Při vypnutém motoru vše OK... samozřejmě, že si myslím že je to spojka (auto má s největší pravděpodobností najeto 95 000km - docela málo na spojku..). Co je ale divné, že po tom, co mě někdo chtěl odtáhnout na laně (s nastartovaným motorem) tak najednou po ujetí asi 5ti metrů jde opět řadit. A to i po zhasnutí a opětovném nastartování motoru... Brzdová kapalina taky zdá se neubývá..
Netuší někdo co by mohl být za problém?? Samozřejmě jsem objednaný do servisu, ale pokud by se kůli tomu měla měnit celá spojka, tak by to moc milé nebylo...
Díky za nápady a vaše skušenosti!! -
superkutil 23.09.08 12:24
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Jaký je Váš názor na motory typu 1.4TSI? Je to sice mimo téma, ale vzhledem k problémům s TDCI se to celkem jako alternativa hodí. Je zřejmě směr, od kterého Ford dává ruce úplně pryč. Přitom kdysi něco podobného vyvíjel. [odkaz] -
DIM 23.09.08 11:57
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Taky se do nových aut montuje stále více různých periferií, airbagů, abs, klimatizace.....a taky rostou co do rozměrů, o off roudech ani nemluvím.....A taky zpřísňující se emisní předpisy neumožňují spalování extrémně chudé směsi, i když by to konstruktéři uměli, např při volnoběhu a pod. -
superkutil 23.09.08 11:51
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
WinDiesel: Ano a jsme u toho, dnešní vozy jsou těžké, protože automobilky řeší zvýšení bezpečnosti a tuhosti, zvýšením hmotnosti. Kdyby se učily od Subaru, tak zjistí, že jde bezpečnost a tuhost zvýšit při zachování hmotnosti.
Navíc jen hmotnost nemá vliv na spotřebu, hlavně když je zvýšení hmotnosti o cca 20%. Velký vliv má i aerodynamika, která by měla být u nových vozů lepší, takže by se spotřeba neměla tak měnit.
Zažil jsem porovnání Leonu 1.9TDI 66kW čipnutého na 85kW s Golfem V s motorem 2.0TDI 102kW. Golf jezdí o něco málo lépe, ale za cenu výrazně vyšší spotřeby. -
lordmystic 23.09.08 10:02
« sobota tchořovice - sraz
jo jo, test nebyl úplný, ale i ze sledovaných parametrů je jasné že nejlepší bude tankovat u benziny a přidávat vif. každopádně mohu ale potvrdit kvalitu shellu ve francii, tam byla opravdu výborná, u nás také shell už netankuju, ale jsem z toho hodně zklamán :(.
jinak v sobotu kolem 11 hodiny ranní jedu na letiště do tchořovic u blatné - točit medailonek mého mondea - tak kdyby jste měl někdo čas a chuť si udělat výlet, myslím že by to nemuselo být špatné se tam potkat - navíc je ve strakonicích pouť, tak by jste to mohli spojit...
a to mě tak napadá, nevěřím že by se tu pár lidí nenašlo na občasné srazy... jen to zorganizovat, to bych klidně vzal na sebe, ale nic velkého by to být nemuselo, ne? -
Janerad 23.09.08 09:40
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Ahoj,
k motoru a nafte:
1. kdyz jsem byl na servisce 60.000 km, reklamoval jsem nepravidelný chod za studena a vibrace mezi 1000 - 1300 ot.
- nic nezistili.
Problem se vyresil sam, kdyz jsem prestal tankovat V-Power a parkrat jsem natankoval naftu v nemecku.
2. Ted mam 76.000 km, na Sumave jednou rano to byl zcela vyjimecne a prekvapive cerny coud, kuckani pri startu...
To byla vyjimecne zla nafta z Teplicke Shell V-Power.
3. prave ted mam vyjimecne obdobi klidu, zrovna po tydnu na letisti auto naskocilo jako vino a domu me vezlo v nevidanem klidu a pohode bez hluku a vibraci. (Nafta od OMV).
Cili i bez testu Idnes.cz jsem prestal s ceskym V-Power, i se Shell obecne. Benzinu jsem jeste nezkusil. Pravda je, ze nafta v Nemecku je nekde jinde.
-
superkutil 22.09.08 19:24
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
WinDiesel: Aha, to jsme si nerozumněli. Za TDI považuju jen 1.9TDI, takže žádné PD, ale staré dobré TDI 66kW a 81kW. Tyto motory i po čipu šlapou jak hodinky, jezdí na cokoliv a nezlobí. Systém PD byl krok špatnou cestou a teď to ví už i VW. -
WinDiesel 22.09.08 16:34
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Superkutile, opět si mne rozesmál s tím TDI. Viz chlapče výňatek z diskuze na fóru Škoda:
"Studené starty 2,0TDI"
karlos39.2.2008, 16:01
Nechci ti brát iluze,ale špatných startů u 2.0TDi se nikdy nezbavíš....já byl na tom když jsem měl 3ks Oct.II 2.0TDi naprosto stejně.Milión návštěv autor.servisu a jen jsem tam byl za *....pak když už bylo na nich najeto skorem 75-85.000km a starty byli opravdu tragické tak vyměnily vstřiky,nachviličku to bylo tak nějak lepší ale za pár km to začlo znova.
Software mi tehdy přehrávali taky a výsledek=zbytečnej den kterej auto strávilo v servisu. Když jsem to auto tehdy vyzvedával ze servisu tak mi tam nabásnily jak to přehráli jak to bude O.k.,no po ujetí cca 10km jsem zastavil u pumpy,natankoval,zaplatil,sednul do auta a nastartoval jsem to na 3.pokus a ještě tak že na 4.válce to určitě neběželo,tak jsem odprděl a teprv u výjezdu z pumpy se to chytlo.....děs,děs bída.
Mám hodně kamarádů a kolegů s práce co 2.0TDi maj jak v Oct.II tak i v Superbu,Passatu,Touranu a problémy totožné.
Už jsem tu své zkušenosti a problémy s 2.0TDi napsal v tématu myslim ( 1.9TDI vs. 2.0TDI).
Jestli chceš Kutile vědět víc, dám Ti link ....
>:D -
superkutil 22.09.08 14:42
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Kafe: Nikdy jsem v aditiva moc nevěřil, vždy byla drahá a s pochybnou účinností. Jednou mi ale zkolaboval Passat na blbou naftu a jeden opravář mi dal takovou velkou plechovku aditiva za cca 250,-Kč která vydržela snad na 1000 litrů. Od té doby nebyl jedinný problém. U TDCI jsem měl největší strach z problémů s naftou a vstřiky. Proto jsem také bral nové auto a ne jeté. Sice mse mi prodejce dušoval, že už problém TDCI vyřešili, ale první zimní dny ukázaly, že to je jinak. Motor kouřil, kuckal, nechtěl startovat. V té době jsem bral naftu jen od Shellu. Tak jsem začal přidávat VIF a problémy zmizely a auto začalo jezdit lépe. Tak dávám VIF a neberu Shell. Ať se to kdyžtak podělá ještě v záruce, mám do 150tis.km. ;-) Ať jsou TDI všelijaký, tak jsou spolehlivý, bezúdržbový a moc nežerou. TDCI je sice tiché ale moc technicky složité a nebo je DAS špatný partner.
Nevíte někdo, zda jsou problémy s 1.8TDCI 92kW co se dává do Mondea a S-MAXe? -
DIM 22.09.08 12:09
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
V 70 tis. km mi to začalo po stratu občas bíle kouřit, pomaloučké přidávání plynu od volnoběhu do 1500 ot třáslo celým autem, motor se jakoby dusil. Od 1500 se rozběhl jakoby nic..... Především když jsem nastartoval a nevyrazil úplně hned ( jednou jsem asi 5 minut telefonoval ale motor běžel ), tak jsem se najednou zahalil do bílé mlhy , která s přídáním plynu zesílila na kouřový efekt , za který by se nemusel stydět ani Dan Nekonečný :-) Smrad to byl jako když hoří celý friťák i s kychyní.....Divím se, že mě nepřiběhl někdo hasit. Po minutě jízdy se vše uklidnilo...... Servis, když se kouří z výfuku, tak řekne EGR . Nebyl to EGR.....
Jsi z Pezinku ?? Tam jsem přísahal věrnost Socialistickému Československu, KSČ a všemu pracujícímu lidu .... :-) -
"-- skrytý --" 19.09.08 14:44
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
WinDiesel: dik za radu, asi to bude niekto kto sa tomu konecne rozumie:) a mam to v podstate za rohom.
A vo forde vedia fakt prdlajs. Tam ked sa ich nieco opytas tak pozeraju ako telata a jedina odpoved je ze "to moze byt cokolvek", "uvidime" a "diagnostika nic neukala tak to musi byt ok" -
WinDiesel 19.09.08 12:48
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Kafe: vstřikovače se dají kdykoli otestovat v servisech Delphi a případně vyměnit trysku a vygenerovat nový kalibrační kód. V servisech Ford až na výjimky vědí p rdlajs.
Zavolej si do Agatu v Pezinku. agat tečka sk - tam mají kalibrační zařízení také. A umí nahrávat kalibrace do ŘJ. -
"-- skrytý --" 19.09.08 11:29
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
WinDiesel: Aditivum som pouzival asi 2 mesiace a ani naznak zmeny, stale to je rovnake.
Daju sa vstrekovace otestovat aj nejako inak ako prepadovym testom?.
Či je zadaná kalibracia z vyroby, resp. či ju je potrebne znovu zadať by mi asi mal povedat ford servis nie? resp. skontrolovat či pri prehravani softu alebo odpajani baterky sa tieto udaje nejakym sposobom "nestratili" . -
"-- skrytý --" 19.09.08 09:48
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Kutil:
ja mozem tiez startovat bez nazhavenia, nezbadam ziadny rozdiel startu zo zhavenim alebo bez. Motor bezi na volnobeh uplne v pohode, ziadne vybracie a biely dym vylezie len ked trosku pridam - a to nie vzdy. Vybracie zacinaju len v rozmedzi 1000-1300 otacok.
Napriklad dnes rano to islo ukazkovo - ziadny dym, ziadne vybracie:) asi sa na to auto musim castejsie postazovat a ono si trosku vstupi do svedomia:) ... ale zas si nemyslim zeby bolo po probleme -
superkutil 19.09.08 09:11
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
WinDiesel: Měl jsem teď (50000km) vadný EGR, ale to se projevovalo pádem do nouzáku a pak auto nemělo žádný výkon. Co je zajímavé, že po výměně EGR jezdí auto tak, jak ještě nikdy nejezdilo. Takže asi byl od počátku EGR vadný. Ten EGR je ovládaný elektricky? Mám 2.2TDCI a to má elektrické ovládání turba. -
WinDiesel 19.09.08 08:54
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Kafe: já si nemyslím že je to EGR. Měl jsem EGR vadné v 15000 km (záruka) a najednou to začalo ŠÍLENĚ černě kouřit bez vibrací a ztráty výkonu.
Pro přidřené vstřikovače (a to se dá možná zlepšít dlouhodobým používáním aditiva) je typická špatná činost za studena. Jakmile se trochu ohřejí, problém mizí.
Při rekalibraci ŘJ se nemusí nutně překalibrovávat vstřikovače. Nicméně to NĚKDY pomůže.
Kalibrace vstřikovače je vlastně jeho přesná charakteristika - ŘJ ví, jak s jednotlivým vstřikovačem zacházet, jak se liší od "ideálního vstřikovače". Ve výrobě se tato charakteristika změří a zapíše do 16 místného kódu. Ten se ve výrobní továrně Fordu vloží do ŘJ. Tím to ale nekončí. Po spuštění motoru si začíná ŘJ motoru načítat "dynamickou fázi" kalibrace a sečítá se "statická" a "dynamická" kalibrace. Dohromady to znamená, že se kalibrace neustále mění.
Někdy se stane (např. při odpojení baterie), že ŘJ zapomene načtenou kalibraci a ta se musí znovu zadat, poté dojde znovu k učení ŘJ apod apod apod. -
superkutil 18.09.08 22:53
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Měl jsem podobný problém, když jsem měl najeto cca 20000km. Jakmile teplota slezla k 0°C, tak po startu motor kuckal, měl nepravidelný chod a bíle kouřil. Mě pomohl VIF, všechny problémy přestaly. A mohu startovat i bez čekání na nažhavení. -
"-- skrytý --" 18.09.08 21:37
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Najazdene mam 78tis. Je to malo alebo vela? Co sa tyka paliva tak som uz vyskusal asi uplne vsetko. Klasicku naftu, V-power, aditivum.... na kazdom som jazdil asi mesiac dva a ziadna zmena, sprava sa to vzdy rovnako,resp. Po tomto miernom ochladeni trvaju vybracie trosku dlhsie, za jazdy ich necitit (otacky su nad inkriminovanou hranicou), ked stojim a podrzim plyn na ocakach tesne nad 1000 tak vybracie su tak silne ze az skoro rozhupe auto.
Mam taky pocit ze sa jedna o nejaky vyslovene mechanicky problem, ktory sa "samoodstrani" pri minimalnom zahriati motora, kedze citim ze zahrievanim motora su tie vybracie slabsie az uplne zmiznu.
Tu kalibraciu je schopny urobit ford servis? Nekalibruju sa vstekovace automaticky po nahrati noveho softu? -
WinDiesel 18.09.08 19:34
« Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Kafe: Je zima ale ještě ne dost aby žhavení zabralo na plný výkon. Asi máš najeto a Tvé vstřikovače nevstřikují palivo optimálně, trysky jsou mírně přidřené a palivo je vstřikováno pozdě (bílý dým).
Zkus buď dobře aditivované palivo nebo používej po nějakou dobu aditivum. Mohlo by to pomoci a trysky uvolnit.
Někdy se vyplatí znovu nahrát kalibrace vstřikovačů do řídící jednotky. Potom se ještě ŘJ nějakou dobu učí a výkonnost motoru a jeho chování se dolaďuje. -
"-- skrytý --" 18.09.08 14:38
« Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)
Trosku sa ochladilo, denne teploty sa približili k desiatim stupnom a moje mondeo tuto zmenu privitalo mensimi problemamy. Start za studena sprevadza 30 sekundove dymenie a vybracie motora pri otackach 1000-1300. Vybracie som registroval aj skor, v lete to trvalo ani nie minutku, pokial sa motor aspon trosku zahrial, teraz to trva asi minut 5. Diagnostika ok, prepadovy test vstrekovacov ok, boli kontrolovane aj zhavice /nazhavenie trva cca 12-14 sek. a vraj to je na hrane ale taketo problemi by to nesposobovalo / Po zahriati to ide jedna basen:). Mam rad ked veci funguju tak ako by mali trosku ma to znervoznuje.
Je mozne ze by to mohla mat suvis s kalibraciou vstrekovacou? niekde som cital, ze po aktualizacii softveru by sa mali nakalibrovat vstrekovace a vo forde mi dali novy soft uz asi 3 krat a urcite nic nekalibrovali.
Viete poradit nejaky ucinny liek? Vif som skusal, ziadna zmena -
superkutil 18.09.08 08:22
« Re: Goodyear Eagle F1 Asymmetric
jarda.suchy: Uvažoval jsem o nich a tak jsem našel několik lidí co je mají. a zkušenost je tato:
- velmi dobře odvádí vodu
- jsou výrazně hlučnější
- v zatáčkách se divně odvalují do boku (prý je to jak jdou šípovité prožky za sebou)
- vypadají pěkně
Mluvil jsem i s člověkem, co je má na Focus ST a říkal, že už by do nich nešel, že příště půjde do Continental SportContact 3.
A jinak, moje auto konečně po výměně EGR jezdí! A jezdí líp než když bylo nové, takže byl asi EGR od počátku vadný. -
oleowr1 14.09.08 10:52
« Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu
superkutil: kdysi se mi něco podobného stávalo na sieře. Příčina byla mírně se zasekávající destlička, kolo se přibržďováním zahřálo, tím stoupl enormně tlak v pneumatice - byla hrozně "tvrdá" a chovalo se to jako by bylo nevyvážené kolo. Zkus po klidné jízdě (15km - 20km) sáhnout na ráfky, přední sice budou teplejší než zadní, ale ne tak, aby Tě to spálilo jako mně. Vyčištění brzd, prostříkání pohyblivých (ne třecích částí)silikonovou vazelínou pomohlo. Nejsem si jist, jestli se s tímhle jsouv autorizovaných servisech ochotni piplat.... -
superkutil 12.09.08 19:45
« Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu
Jak se to objevilo, tak je to pryč. :-O Fakt to nechápu. Taky jsem se přikláněl k těm kotoučům, ale to by bylo pořád. Tak snad jen něco na kole, co rozvážilo kolo, ale to by se zase asi neprojevilo jen při brždění. Jsem rád, že je to v pohodě. :-) -
Vasik1 12.09.08 10:44
« Re: Nerovnoměrné brždění a klepání volantu
Viděl bych to spíše na pokroucené kotouče, taky mi to mlátí do volantu, nesmíš prudce brzdit :-) Pravda je že pneu mám stejné jako ty P 6000 na 16" tak třeba to je opravdu něma, jak píše hope, necháme to do zimy a až přezujem tak se rozhodne co to je. -
superkutil 10.09.08 10:30
« Re: Čištění sedaček.
PepeCarrita: Jasně, měl jsem taky ten semiš ve Feldě, ale ten šel udržovat. V Mondeu je něco, co je tomu podobné, ale mnohem víc to chytá chlupy. Ve Feldě to šlo luxovat, u Mondea to luxuju, ale chlupy a žmolky se nechtějí sedačky pustit, musím je drbat kartáčem nebo takovým tím sběračem chlupů. Nebo to musím drbat nehtama a pak se teprve ze sedaček uvolní takový prach vzniklý z materiálu sedaček, který tvoří žmolky. Už jsme to vydrbal, ale trvalo to hodně dlouho. Ve Feldě to taky tolik nehřálo, byl to podobný, ale ne stejný materiál. V Mondeu se tváří jako kvalitnější, ale hůř se udržuje. Jak jsem psal, tak v předchozím Mondeu jsem kvůli drsnosti dával hned na počátku potahy, které vypadaly stejně jak mám v Mondeu, ale šly perfektně udržovat, nic se na nich nechytalo atd. Takže je to opravdu konkrétním materiálem. -
"-- skrytý --" 10.09.08 09:55
« Re: Hučení pneumatik.
Kutile, máš pravdu o "solidnosti" firem. Pirelli podle tebe ví, že jeho P6000 jsou nevhodné na Mondeo a přesto dělají nabídku a cpou se s nimi do prvovýroby >:D Kšeft je kšeft. Pochybuji, že je Ford přemlouval k dodávkám, koupil to nejlevnější. Já měl z výroby Continental PremiumContact - bez hučení. Jóó a Tebou poplivaný "semiš" na bocích sedaček jsem měl na Feldě 1,6 a taky ve Vectre. Ford není jediný, kdo tento materiál používá. -
superkutil 09.09.08 17:40
« Re: Hučení pneumatik.
jack007: Ještě nevím co vyřeším, jen se nechci smířit s tim, že mi pneu dodané Fordem hučí a to tak, že to ani rádio nedokáže přehlušit a nechci to řešit tím, že koupím za své nové pneu. Možná tobě hučení nevadí, ale pro mne je u nového vozu vadou kterou musí výrobce řešit. Pokud bych měl ojetinu za pár tisíc, tak bych to neřešil. Stávající Mondeo je můj 8mý vůz a u žádného jsem takový hluk pneu neměl. Dokonce ani Fiesta na Matadorech tak nehučí. A ten technik nebyl nějakej rádoby technik, ale je to hlavní garanční technik zastoupení Pirelli v ČR. Přesně věděl o co jde a říkal, že je chyba Forda, ze P6000 na Mondea montuje. Možná, že měl problém s P6000 na Mondeu každý, jen se nikdo neozval. Ono totiž, pokud na sobě všichni nechají orat, tak se firmy budou chovat jak se chovají. P6000 se na Mondea dávaly už v roce 2001 a sám technik od Forda mi potvrdil, že tyto pneumatiky po částečném ojetí začínají hučet. z toho je vidět, že to servisy Ford dobře znají a buď tuto informaci nepředávají do továrny, nebo továrna tyto informace ignoruje. Je to jen o tom, že Fordovi záleží víc na zisku než na spokojenosti zákazníka. P6000 je zastaralá pneumatika neopovídající dnešním standardům a je velkou chybou Forda, že ji montuje na svůj nejvyšší model. I takovéto drobnosti hovoří o kvalitě a solidnosti značky a je potřeba aby se o takovémto chování Fordu dozvěděli i případní noví zákazníci.
filter treba vymenit po vymene vstrekovaca?
inak filter mi z vymenou oleja menil ford,tak neviem co tam napasovali