FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 09.10.08  19:27

    « Re: tempomat

    a tempomat v mondeu je mr-dka, ta nutnost po kazdem vypnuti zapalovani ho znova a znova povolovat tlacitkem ON me ubiji, napr. koncern ma mech. kolibku ktera proste zustava na on, pokud to chci (a ja to chci vzdycky) a v zivote jsem s tim nezaznamenal problem, ze by se tempomat pomoci SET zapnul ve chvili kdy to necekam a zjevne s tim nejsou problemy ani obecne u jinych uzivatelu.
    Taky mi vadi ze jde zapnout az nad 40km/h coz koncern taky neomezuje ale to uz vem cert.
    Stejne pitome jako ford to ma i volvo, ktery to vylepsuje jen tim ze ma tlacitka podsvicena.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 09.10.08  19:20

    «



  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.10.08  15:39

    « Re: tempomat

    impaler: Asi jsem se špatně vyjádřil. V Norsku jsem používal tempomat i v kolonách a nebyl to problém, ale v Čechách auta jezdí moc rozdílnými rychlostmi a pomocí (-) nejde dostatečně rychle přizpůsobit/snížit rychlost na rychlost auta přede mnou. Musím stisknout RES a když zpomalím na rychlost auta přede mnou, tak (+). Nelepím se na auta tak abych nemohl použít tempomat.

    Tobě to nedělá to, že když má zapnutý tempomat a pomocí plynu zrychlíš, tak když plyn pustíš, tak se rychlost nevrátí na navolenou ale klesne ještě tak o 10-20km/h míň a pak prudce přidá na původní navolenou rychlost?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.10.08  15:34

    « Re: Komplexy......

    Dříve jsem byl pro těch 160km/h, ale vzhledem k tomu, že tam kde máme 130km/h, jezdíme 160km/h, tak když budeme mít 160km/h, tak budeme jezdit 200km/h. A Češi jezdit rychle neumí, nejsou na to vhodné dálnice a ani auta. Další věc je zvýšení zatížení hlukem a vyššími emisemi. Mezi 130km/h a 160km/h máš už dost výrazný nástup spotřeby. Myslím, že 130km/h je rychlost dostatečná a naopak by se na určitých úsecích mohla snížit a nebo nechat 130km/h, ale kontrolovat dodržování rychlosti. No myslím, že to brzy přijde s novými dálničními známkami. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.10.08  15:18

    « Re: Komplexy......

    .....ale u té Ferony je křižovatka , ne ? Já už teď jezdím většinou po tom obchvatu, ale vždycky jsem tam jezdil tak jsem normálně zase zrychlil na 90 !
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 09.10.08  14:26

    « Re: Komplexy......

    DIM: s tím sjezdem máš recht. Já zas čekám, kdy po těch letech někdo dá konec padesátky za tím přechodem myslím u Ferony na vjezdu do Olomouce od Lipníka. Prostě nemá konec, všichni nakonec přidají a pak je šedesátka...čili zjevně něco není dobře, tak šedesátka omezuje z domnělých devadesátí kvůli blbé křižovatce (u Peugeota).

    A ne, ta benzinka za tou padesátkou není křižovatka, je to místo ležící mimo silnici.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.10.08  13:11

    « Re: Komplexy......

    Ale v tom s tebou naprosto souhlasím !!! A není pravda, že v německu omeziújíjen světelné měnitelné značky. Je tam mnoho úseků. kde je natvrdo a napořád plechová značka zřeba se stovkou.... Mimochodem třeba ten sjezd na Olomouc, kdy dálnice pokračuje na Kroměříž, taky není nijak omezený !! Nepochopitelně. Tam by mělo být 80 určitě. A přitom nic.a to ještě je to dolů z kopce, kde se připojuje cesta bez připojovacího pruhu !!! Ale o takových úsecích jsem nechtěl mluvit, jde o ty normální, dálniční běžné.....tam je 160 na místě, o tom jsem přesvědčen !
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.10.08  12:40

    « Re: Komplexy......

    DIMe moc s tebou nesouhlasím - jezdím poslední dobou často dálnici D1 a pak směrem na Prostějov a mohu říct, že tam 160 rozhodně ne. jezdím bohužel služební Octavia II a tohle auto není dělané na takovéhle silnice. Při 160 v zatáčce která tam jsou nejsem schopen bezpečně zastavit pokud tam je nějaký problém. A to je ještě Octavia II auto na české poměry solidní. Už vidím ty magory ve větších křápech jak se tam * 170-180 - protože co si budeme povídat, tam kde je 130 se jezdí často o těch 10-20 víc.

    Osobně jsem pro limit 160 na nových usecích dálnic které jsou na to stavěny a označil bych to značkami - ne jako v německu kde je povoleno neomezeně a omezeno značkami, ale značkami jen povolovat výjimky.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.10.08  11:12

    « Re: Komplexy......

    Nebyl to sice můj příspěvek, ...ale v Německu se jezdí pocitově: podle počasí, hustoty provozu a pod a všichni jedou tak nějak podobně. Problém je v tom, že pokud chci jet ukázněně a podle pravidel, tak je to daleko větší nápor na nervy než jet " německým modele a nehledět pořád na ten tachometr, jestli už nepředjíždím až moc rychle...a stejně jsem brzdou. Je to dost frustrující, když jen lehtám plyn, rychlost bych mohl během několika málo okamžiků zvýšit skoro dvojnásobně..... a lepí se na mě rozžhavená 1,2 HTp, které blikání dálkovými světly ubírá tak -15% na výkonu, o brzdách a tak raději nemluvím :-) Jsem pro 160 km/h na dálnici. Byl by větší klid. Paradoxně.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 09.10.08  08:54

    « Re: tempomat

    Kutile,

    mám pocit, žes jen zopakoval původní příspěvek. Tak ti taky zopakuju, abys šel do servisu s tím, že moje auto se takto blbě nechová.

    Na druhou stranu - považuju tempomat za dobrého sluhu, ale zlého pána, takže mě ani nenapadne ho použít při jízdě za někým, koho jsem dojel. Prostě když je volno, tak to pustím a jedu. Když někoho dojedu a musím zpomalovat, nebudu přece mačkat mínus a dál nechávat stroj, aby si sám držel plyn, ne? I když budu mít nohu na brzdě, byl bych nervózní z možné situace před sebou. Navíc moje práce s nohou na plynu umožňuje plynulejší jízdu za autem, tempomat umí jenom držet rychlost a jak ten vpředu ubere, je zle. Takže to normálně vypínám buď pomocí OFF nebo ťuknu do spojky, někdy to vyžaduje i brzdu a je vyřešeno. No a až je zas volno, celé to nadefinuju znovu, protože nějak mám zmatek v tom RES (ale neraď mi, ty to máš rozbitý :-) ). Tuhle se mi to RES jako návrat k hodnotě povedlo, tak si to zkusím znova nebo holt otevřu návod.

    Když mluvím o kopci, myslím na dálnici, s nadsázkou, prostě stoupání. Moje šestka mnoho z nich utáhne, tak tvoje snad taky.

    Mám pocit, že jsem kdysi četl v návodu, že plus a mínus umožní korekci jenom o plus nebo mínus 7 km/h proti původní hodnotě. To schválně někdy vyzkouším, ale nepojedu jen tak někam, kde by to šlo, jezdím teď jen krátké do práce po městě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.10.08  17:18

    « Re: Komplexy......

    DIM: Když jedu 150km/h, tak mám problém v tom, že stále dojíždím nějaké kamióny které předjíždějí 100km/h a tak pořád zrychluju a zpomaluju mezi 100-150km/h. Byť třeba i bez použití brzdy. Když jedu 110-130km/h, tak není to zrychlování a zpomalování tak výrazné. Prostě v ČR je základní problém v tom, že rozsah rychlostí auto 100-160km/h a hustota provozu dělá z jízdy po dálnici systém brzda plyn. Možná jezdím po dálnicích na kterých je hustší provoz jak ty.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.10.08  16:22

    « Re: tempomat

    jarda.suchy: No, manuál jsem přečetl, ale neodpovídá skutečnosti. To co píšu je chování na dálnici v rovině, žádné kopce ani klesání, co by 6ka nezvládla. (ON) a (OFF) běžně tempomat nepotřebuje, v Mondeu jsou proto, že je tempomat nějak dobastlený, ale na funkci to nemá vliv.

    (+) a (-) je po míli (cca 1,6km)

    pokud jedu a zmáčknu (+), tak udržuje rychlost, pokud přidám a pak pustím plyn, tak začne brzdit motorem až na hodnotu o 10-20km/h nižší jak je nastavená a pak prudce zrychlí na nastavenou hodnotu (už jsem takhle jednou málem trefil auto před sebou).

    Pokud stisknu (RES), tak zpomaluje jako když sundám nohu z plynu, když pak stisknu (RES) znovu, tak auto zrychluje maximálním zrychlením na nastavenou rychlost.

    Když zmáčknu (-) třeba 10x, tak auto sníží nastavenou rychlost o 16km/h, ale zpomaluje mnohem pomaleji než když stisknu (RES) nebo (OFF).

    Pokud zmáčknu (+) tak auto okamžitě přidává (jak maximálně umí). Takže když 10 stisknu (+), tak auto okamžitě zrychlí na rychlost o 16km/h vyšší.

    Chová se úplně jinak než v jiných autech. 8-s Takže většinou když někoho dojíždím, tak mačkání (-) nestačí, musím stisknout (RES) abych dostečně zpomalil a abych jel rychlostí jak ten přede mnou, tak zmáčknu (+).

    impaler: V servisu už jsem s tím byl, řekli mi, že je tempomat dodělávaný (není původní součástí auta, ale je to samostatný modul i když montovaný a dodávaný Fordem, proto ON a OFF) a prostě je to tak. U nového Mondea a S-MAXe je už tempomat integrovaný a podsvícený. U jiných automobilek tempomat zpomaluje mnohem rychleji.
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 08.10.08  15:43

    « Re: Komplexy......

    DIM: zkus si koupit tohle: [odkaz] myslim, ze by Ti to mohlo vyhovovat :).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.08  15:25

    « Re: tempomat

    To Kutil: ...no a ja jeste dodam, precti si manual k tempomatu, tam najdes odpoved na svuj dotaz pomaleho zrychlovani a zpomalovani na + a -.
    ON- aktivace tempomatu
    OFF- deaktivace tempomatu
    + - pridavani a ubirani rychlosti (jednotlive zmacknuti + - 2km/h), drzeni tlacitka dela pozvolne pridavani respektive ubirani rychlosti
    RES- to prave pouzivej na to, kdyz jedes po dalnici a nekdo ti tam vjede pri aktivnim tempomatu. Zmackni RES, tempomat se vypne a auto zpomaluje stejne, jako kdyz sundas nohu z plynu pri neaktivnim tempomatu. Potom, az se ti opet uvolni cesta na zrychleni, zmackni pouze REStore a tim aktivujes tempomat na puvodni nastavenou rychlost a auto se na ni plynule opet rozjede.
    Naprosto idealni a pochopitelne, akorat to chce cist, nez si clovek zacne na neco ztezovat, ze to stoji za prd.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 08.10.08  15:11

    « tempomat

    Kutile,

    s výjimkou situace, kdy dojedu auto (taky to musím vypnout, zpomalování je plynulé, tedy často příliš pomalé), se můj tempomat chová zcela jinak - tipoval bych, že tak, jak to výrobce myslel.

    Zapnu stejně jako ty, drží rychlost. Pochopitelně tam mám ten správný kvalt, zpravidla šestku, používám pouze na dálnici a když je tam klid. Korekci plus nebo mínus používám minimálně. Ale že by to nějak zběsile přidávalo nebo ubíralo, tak to ani náhodou, nikdy! Přijde kopec, no tak ho "vidí" později než já. Buď to nevydržím a plynule mu přidám včas, nebo ho holt nechám, ať si to vyhodnotí sám za cenu vyšší spotřeby. Normálně ihned pozná pokles rychlosti a plynule přidá. To samé, pokud mu přitnu na předjetí, pak dám normálně nohu z plynu a ono to samo plynule zpomalí na nastavenou rychlost. Auta, která jsem právě takto předjel, s tím nemají žádný problém, nezdržuju je žádným cukáním. Nech si to prohlídnout v servisu, něco je špatně.

    Jinak jiné systémy neznám, bohužel. Ale tipuju, že ta složitost zapnutí je záměr - aby se to neseplo omylem, ne? Určitě to jde nějak líp, ale jak říkám, já to neznám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.08  15:07

    « Re: Komplexy......

    DIM: stejne jako brzdy pusobi i mlhovky, ten za tebou se vzdycky trochu lekne a da si odstup (skalni lepic nebo Polak se pak priblizi na jeste mensi vzdalenost)
    Jinac obcas funguji i ostrikovace, ale to az v krajni nouzi.
    Vsechno by ovsem resila ta cedule. Myslim, ze by stacila i jednoducha, osvedcena s napisem STOP:)

    Kutil: Problem je bohuzel na tve strane - jedes jinak nez ostatni. Treba v Holandsku vsichni jedou +-120km/h a celkem to odsejpa. U nas to nefunguje a ani nebude. Zkus nekdy 150km/h a uvidis ze se ti pojede mnohem lip. A nemusis ani nikam spechat. Na dalnici skoro nebrzdim, kdyz predvidas, staci ti motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 08.10.08  14:51

    « Re: Komplexy......

    Já myslím, že světelný panel je až příliš sofistikované zařízení, mě by stačily symboly : Palec nahoru ( myslím opravdu palec , takový ten ve smyslu : Ty jsi ale fakt borec )

    Smajlík s úsměvem od ucha k uchu a třetí symbol , ten už snad ani není třeba . Tak to by mi stačilo - nějáká žaluziová clona, na dva obrázky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.10.08  14:03

    « Re: Komplexy......

    Krkovicka:Člověče, to jsem se naučil v Norsku. Tam jedou všichni povolených 90km/h a není problém. Dokonce mají některé dálnice jen s jedním pruhem, ale pořád to jede 90km/h, takže je to v pohodě. Někdy jezdím 135-140km/h tachometrových, ale nemám potřebu jezdit víc jak 130km/h. Někdy dokonce když nespěchám, tak jezdím i 110km/h a je to dobrý relax. Kdybych jezdil 140-160km/h, tak mám o 1-1,5litru vyšší spotřebu a to kvůli pár minutám nepotřebuju. A taky pokud bych na D8 nebo D1 chtěl jet 160km/h, tak budu muset pořád zrychlovat a brzdit a to mě teda nebaví. No a když náhodou potřebuju přidat, tak mám teď už rezervu až do 230km/h, takže proč bych jezdil rychle. :-) Říká se, že čím máš slabší auto, tím máš větší potřebu jezdit rychle (asi to taky souvisí s tím ego řidiče).

    Když jedu 130km/h, tak nikdo nejede stejně rychle jako já. Kamióny jedou pomaleji a auta až na pár vyjímek rychleji. Problém je v tom, že se řidiči nevracejí do pravého pruhu, ale tvrdnou v levém. A tak pro jistotu do pravého nejede nikdo, protože se bojí, že by se do levého potom nedostal. A platí to hodně i o dodávkách, které i když jedou pomalu, tak se nevrací do pravého pruhu, ale jedou vlevo, ale protože jim to nejede, tak jedou pomalu.

    Světelné panely najdeš tady [odkaz] v ČR je dodává [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 08.10.08  13:28

    « Re: Komplexy......

    :-) Tak to je fakt pěkný nápad....že bych to začal vyrábět ??? :-) Kolik by to tak mohlo hodit ?? Jenže to bych pak mohl ty začtené pitomce tahat z toho mého kufru :-)

    Já musím přiznat, že už hóóódně dlouho mě tak nikdo nevytočil , v té poslední fázi už jsme měl připravenou špičku nohy, že ho trošku osvítím brzdovkami, ale když jsme si uvědomil, že předtím už byl schopen jet téměř na krev a fulkontakt v plné rychlosti, tak jsem jenom sundal nohu z plynu a pomalu zpomaloval na povolených 80km/h. Pak zničeho nic prudce odbočil na výjezd ..... Tak mě nasral, že jsme ten squash potom úplně podělal :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.08  12:27

    « Re: Komplexy......

    Kutil: Na ceske dalnici jet 130 a jeste k tomu na tempomat? To je snad to nejhorsi co muzes udelat..Co te k tomu proboha vedlo?Me se osvedcuje jizda v rozmezi 140-160km/h (tachometrovych) kdy nikoho nebrzdim a nemam pocit, ze by nekdo bezduvodne brzdil me.

    DIM: Nejlepsi je pustit si nejake hezke POHODOVE raaadio, dat nohu z plynu, v klidu nabit brokovnici, dat nohu zpatky na plyn a zajet si nekam do obory vystrilet vztek do pernate zvere.
    Ulevi se ti, detem privezes bazanti pirka a manzelce maso na pecinku.

    Uz jsem parkrat vazne premyslel, ze si na zadnim okne udelam interaktivni displej jako ma policie a v takovychto situacich chasnikovi za mnou poslu nejaky osobni vzkaz.
    Neda se to neke koupit?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 08.10.08  12:01

    « Re: Komplexy......

    Na to není pomoc, protože v provozu mu moc neujedeš a ppkud je to magor, tak se bude snažit ti to nandat, řekl bych, že to je komplex malého přirození a velkého ega. Jezdím občas s Transitem a protože vím co s tou dodávkou dělají různé rychlosti a potom následné dobrždění, tak zásadně nechávám velkou díru před dalším autem, ale některým volům to zkrátka nevysvětlíš.
    Možná bych doporučil vozit v autě klobouk a rukavice a nasadit v případě střetu s tímto jedincem a odrovnat jej maskováním.... pokud tedy v těchto módních doplňcích již nejezdíš ... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.10.08  11:05

    « Re: Komplexy......

    Jsou 2 možnosti:

    - buď zvolnit nebo si zajet na kafe a nechat ho jet
    - na to šlápnout a ujet mu

    Včera jsem udělal podobnou zkušenost. Jel jsem po D8 a dojel jsem WV Transporter. Jel vlevo cca 120km/h a před ním i vedle něj volno. Tak jsem jel vlevo za ním a čekal. Nakonec uhnul vpravo a já jel. Nastavil jsem 130km/h na tempomatu a vrátil se do pravého. A on zase vlezl do levého. Pak se v mém pruhu objevil TIR a já jsem počítal, že přejedu do levého a TIR objedu. Jenže jakmile ten WV zmerčil TIR, začal přidávat a snad mě chtěl zablokovat, abych mu nenajel do levého a abych musel brzdit za TIR. Tak jsem na to šlápnul a protáhl se mezi TIR a WV, zařadil se do pravého a ubral na 130. A WV zase stále v levém a pokaždé přidal, když jsem se v pravém blížil k autu přede mnou. Nesnáším ty střelce, kteří najedou do levého a jedou v něm celou cestu.

    V pondělí jsem jel z Brna tam těchto jezdců vlevo jsou mraky. Taky jsem viděl 3 kamióny předjíždějící se do kopce ve 3 pruzích, kamióny které přejížděli přes plnou čáru do levého atd.

    V Praze na takové našli řešení. Po Praze jezdí auto s kamerou a foťákem a takovéhle neukázněné střelce natáčí a fotí, pak vytáhnou majáček a zastaví ho. V autě jsou uniformovaní policisté. Myslím, že je to jedinné řešení. Natáčet takové přestupky a pokutovat. A na dodávky bych namontoval omezovač rychlosti na 130km/h a u kamiónů na 100km/h.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 08.10.08  10:14

    « Komplexy......

    Možná to tady tak úplně nepatří, ale včera jsem se setkal s takovým *, že si to snnad nemohu nechat pro sebe :

    Na začátku čtyřproudové cesty jsem se - spěchajíce - zařadil do levého pruhu a dojel jsem VW Transporter ... Ten se zařadil doprava, ale pak se vedle mě snažil mě nenenechat se dostat před něj. Ona ta budka mu sice nestačila, takže jsem ho minul bez problémů, pak ale se přede mnou vlevo objevila další auta a já jsem zvolnil..... Ono se mu to však rozjelo ( tipuju tak na 170 ) , napřed jsem myslel , že to snad zezadu do mě našije, ale pokračoval v pravém pruhu, i když tam jelo další pomalé auto a aby mi dokázal, že mě prostě předjede, tak jel jako smyslů zbavený. Když byl konečně přede mnou, tak už byl ale taky těsně za autem před ním, začal na poslední chvíli v té rychlosti s tím krámem brzdit až gumy kvílely, všichni začal uhýbat na strany. Nakonec to ustál, zařadil se zpátky a v rychlosti cca 100 km/h se zařadil tak 10 cm za mně a tam se držel a držel .............

    Kontrolní otázka : co teď ????
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.10.08  09:07

    « Tempomat

    Ahoj, měl bych dotaz k tempomatu. Mám v Mondeu na tempomatu 5 tlačítek. O (ON) a (OFF) vůbec nemluvím, ty jsou k ničemu. Pak zbývá SET(+), (-) a RES. Celý tempomat je spojený s autem pomocí 2 drátů, takže je to řešené buď multiplexem nebo má po stisku každé tlačítko jiný odpor a podle něj se volí funkce. Je to poněkud nespolehlivé. Neřešme konstrukci a to, že není tempomat podsvícený. Ve své podstatě vypadá jak amatérsky dodělaný. Mě spíče jde o funkci. Když ho chci použít, stisknu (ON) a když se zadaří, tak se tempomat zapne. Pak stisknu SET(+) a auto by mělo držet rychlost. Jenže někdy auto hodně zrychlí, pak hodně ubere a pak zase prudce zrychlí na původně navolenou rychlost. Když pak chci zpomalit a mačkám (-), tak auto zpomaluje velmi pomalu. Když ale tempomat vypnu zpomaluje rychle. Díky tomu je nutné při dojetí pomalejšího auta vždy tempomat vypnout, zapnout a nastavit nižší rychlost. Když jedu nastavenou rychlostí a přidám pro předjetí a pak plyn pustím, tak rychlost neklesne na navolenou rychlost, ale klesne tak 10-20km/h pod ní a pak auto prudce zrychlí aby dosáhlo nastavené rychlosti. Jezdil jsem s tempomaty v USA a takhle stupidně se nechovaly a vystačily a 2-3 tlačítky. Přitom tam většinou bylo ovládání mechanické, regulátor tahal za lanko plynu. U mého auta je ale plyn elektronický a tak by se měl chovat líp. Dnes mi dokonce tempomat uplně bláznivě zacvičil s motorem, jako když se u auta s mechanickým plynem prudce přidá a ubere a zase přidá a ubere. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.10.08  11:09

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    RADEK1: Tuhost řízení u Mondea je v pohodě při jízdě po rovné silnici nebo po dálnici, ale ve městě a na křivolakých silničkách je opravdu posilovač slabý. Mám pocit, že je slabší jak u staršího Mondea a Fiesty. A určitě u starého WV Polo bez posilovače šlo za jízdy točit volantem snadněji.

    Včera jsme jel z Břeclavi s Renault Grand Scenic a až na slabý motor 2.0 benzín cesta ubíhala velmi příjemně a vůbec mi volant nepřipadal přeposilovaný, naopak šlo velmi lehce korigovat směr jízdy. Horší už to bylo u brzd, jsou mnohem jedovatější jak u Mondea.

    Krkovicka: Když jsem přesedl z Mondea do S-MAX, tak jsem si připadal jako v autobuse, velký výhled, středový tunel, obrovský prostor. Ale vadily mi dvojité sloupky vpředu, je přes ně blbě vidět a dlouhý čumák. Taky mi auto připadalo líně, ale asi je to tím, jak člověk sedí výš. Zkoušel jsem s S-MAX 2.0TDCI předjíždět kamión a motoru se nechtělo. Oproti 2.2TDCI to bylo hodně líné. Ale jednalo se o auto s najetými 20000km a nevím v jakém byl motor stavu. Co to topení? Stačí se auto ohřát? A co volant? Pokud vím, ta S-MAX má elektrický posilovač. Je progresivní? Je to rozdíl proti Mondeu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.08  19:16

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Kutil: je fakt, ze je to krava- hlavne do sirky. Nez jsem si zvykl spravne najizdet pri parkovani zadnim kolem k obrubniku, tak mi to chvili trvalo. Na a kdyz uz jsem si myslel, ze uz to mam v oku, tak jsem odrel dvere o leseni. Myslel jsem, ze tam mam jeste aspon 5cm :-)
    Jinak ten vyssi posaz mi vyhovuje kvuli vyhledu, ale na pedaly se mi slape hur nez v Mondeu, protoze mam dlouhe nohy a jsem tam tak divne naslapnuty. Rizeni super- Olina tahala za volant (na 18" pri stejne sirce pneu jako mam ted) v kazde koleji. Je fakt ze zpatky toho ted dostanu od kol min, ale porad jeste smyk citim prvne ve volantu a pak teprve v zadech. GrandScenicem prilezitostne jezdim taky a proti Smaxu je to o dost mekci a mensi.Ve vysledku je ovsem Renaultem jizda po meste pohodlnejsi-smax se dost natrasa v pricnem smeru.Co se tyka zrychleni, tak se necitim brzdou provozu a predjizdim (vlastne i jezdim) tak jako predtim. Myslim, ze na dalnicni presuny bych jen tezko hledal konkurenta v prijemnosti cestovani.

    impaler: mala Krkovicka mi uzira tlacenku ve spizi. A to jsou ji teprve 3.5 mesice. Nalicil jsem tam past, tak uvidime, kdy se chytne, potvurka.

  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 03.10.08  17:37

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    to kutil: ta tuhost řízení je právě jeden z důvodů proč se mondo tak dobře řídí. žádná přeposilovanost ala WV, či Kia.Jezdil jsem teď se Ceedem 1,6 crdi a docela dobrý až na to řízení . pokud ti vadí tuhost řízení tak to jsi opravdu s mondeem šlápl vedle
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 03.10.08  09:39

    « Krkovickova recenze

    Krkovicka: ta recenze je dobra jak cip. :-)

    Jak prospiva mala Krkovicka?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.10.08  09:30

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Krkovicka: V ČR se S-MAX prodává s motory 1.8TDCI 92kW/3700ot 320Nm/1800ot a 2.0TDCI 103kW/4000ot 320Nm/2000ot. V Německu se prodává 2.0TDCI 96kW a 103kW. Jezdil jsem jak s 1.8 tak s 2.0 a pokud se motor točil do 2500ot, tak se to chovalo úplně stejně, akorát se 1.8 rychleji ohřívala a byla tižší.

    Občas si říkám, že jsem měl koupit S-MAX, protože mi chybí u Mondea větší kufr a vyšší posez, ale nedokážu si představit jezdit s takovou bednou, hlavně zrychlení horší o 25% nic moc. Taky když vidím jak dlouho se Mondeo ohřívá, tak si nedokážu představit, za jak dlouho se vyhřeje S-MAX. U Mondea mi jde ztuha volant, u S-MAX je s el. posilovačem. Je to lepší, jde to víc zlehka? Občas jezdím s Renault Grand Scenic a tam jde teda volant úplně skvěle, dá se ovládat jedním prstem. :-)

    Kolik platíte za garanční prohlídku ve značkovém servisu?
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 02.10.08  18:23

    « Re: automat

    kutil:

    na popojizdeni v kolone super, ve stavu kdy je clovek utahanej a je rad ze drzi volant super, me to vyhovuje a k razeni jit zpet nechci.
    Ale nedoporucil bych to cloveku co rad jezdi drave a dynamicky. Orezava to totiz veskere kopance, jezdi a zrychluje to tak rovnomerne, neco jako vlak nebo metro.
    Radit se da i manualne, ale porad je to poloautomat, podtocit se to nenecha a podradi si to samo
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.10.08  17:03

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Ja jsem v 1.8 nejel a ani bych nad ni neuvazoval. Tusim ze uz se stejne neprodava. Me to tahne uz od 1600ot, pod tim je fakt mrtvo.
    Spotreba osciluje kolem 7l a jezdim stejne jako predtim.Pri klidne jizde 5.5l, pri dalnicnich rychlostech do 8l.

    Olinu stale sedlam - zustala v rodine a tak mam srovnani temer bezprostredni, jelikoz obcas ta auta stridam. Tonik je krabice, Olina je placka.
    Vice zkusenosti je v recenzi. Napsal jsem tam uplne vsechno..
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.10.08  15:47

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Za kolik ti jezdí ten S-MAX 2.0TDI? Když jsem o něm uvažoval, tak mi tvrdili, že S-MAX s 1.8TDCI jezdí za 5,9 ale 2.0TDCI jezdí za 7,5 a pokud se motor netočí (1500-2500), tak oba táhnou stejně, spíše ta 1.8 začíná táhnout už při 1600ot a 2.0 až při 2000ot.

    A pokud jde o nízkou spotřebu, tak třeba Renault Megane 1.5dCi 73kW kombi jezdí za 4,6litru, zrychlení za 13sec a maximálka 178km/h s tím, že i při 160km/h není nijak moc žravý.

    Ale ty EMISE, snaha snížit hlučnost a PDF tu spotřebu fakt hodně zvedá. Přitom ty TDI byly hlučné jen na volnoběh, při jízdě byly tišší jak 2.0TDI.

    Jak se ti jezdí s S-MAX v porovnání s Olinou? Myslím celkově i v otázce výkonu, spotřeby, výhledu, předjíždění, topení a ventilace atd. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 02.10.08  14:56

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Holt common rail a snaha o emise dělá svoje. Já se spotřebou víceméně PP vždy o 0,5l optimista. Jinak okol 7l na 100km, když se courám. Navíc teď porovnávám nového Transita co jsem pořídil - předchozí 2,0 TDI 55kW spotřeba v našem režimu okolo 8,0 l +- , nový 2,2TDCI 63kW spotřeba 9,1 +- ve stejném režimu-pravda je to syrový a vyšší bouda, ale i dle VTP je tam rozdíl 1,7 l na 100 km, takže zkrátka je to tak jak píši výše. Pryč jsou doby kdy O1 TDI 66 kW jezdilo za 4l. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.10.08  14:13

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Hosi nechce se mi tomu verit, ale 2.0 PSA-Ford, co mam v Smaxu zere stejne jako 2.2 v Oline. A to navzdory 200kg hmotnostnimu handicapu a velke celni plose. Na volnobeh klid, pri plnem plynu hlucnejsi, ale jinak vyrovnany chod a rychle reakce na plyn. Kour z vyfuku jsem jeste nevidel (mam DPF) a to ani pri plne zatezi nebo studenem startu.
    Pokrok nezastavis..

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.10.08  13:19

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Ono ale po zajetí se to hodně zlepšilo, pamatuji u té původní 2,0 to bylo taky zpočátku pořád kolem 8 l/100 km
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.10.08  12:08

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    DIM: Stříbrné lišty na dveřích (dolní strana okna) a jsou i u zadního okna. Jedná se čistě o okrasný prvek, který je nacvaknutý na dveřích.

    A pokud jde o spotřebu, tak má soused Mondeo kombi z roku 2008 2.0TDCI a je vyděšenej ze spotřeby, pohybuje se mezi 7,5-8litry. Přecházel z Renault Megane kombi 1.5dCi, kde jezdil za 4,5-5,5litru.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ingister2

    Ingister2 02.10.08  11:52

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Ja sa tiež málokedy dostanem pod 7,5 litra...
    Tá spotreba je trocha sklamaním, ale inak som tým asutom nadmieru spokojný..
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.10.08  10:48

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Tak já si to zase jednou přepočítám, od kontrolky po kontrolku je to málokdy více než 700 km, tak až to doleju po vrch, ozvu se.......

    Jaké lišty na Mondeu ?? Na okně jsou lišty ??
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 02.10.08  09:46

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    DIM: PP v mondeu nemám, spotřebu počítám ručně. Vedu si excelovskou tabulku s náklady spojenými s provozem. Od začátku letošního roku jsem ujel 9286km, spotřeboval 553,81l nafty za celkem 19277,19Kč, údržba+mytí+pojistky mě vyšly na 11770Kč. Tedy 5,964l/100km, 2,08Kč/km na pohonné hmoty, 1,27Kč/km údržba.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.10.08  09:11

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Já mám u 2.0 TDCi běžně spotřebu 6,2 - 6,5 podle PP. Spočítaná je pravidelně o 0,5 l vyšší. PP nuluji při natankování a výpočet je proveden po vyjetí nádrže. Pod 6 l jsem se nikdy nedostal. Nejnižší spotřebu jsem měl při ekojízdě po italském pobřeží a to rovných 6 l.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.10.08  08:30

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    martin.z: To máš hodně vysokou spotřebu, ale automat dělá své. Když jsem byl v USA a jezdil s automatem, tak se mě ve městě líbil, ale mimo město mě otravoval. Ale říkal jsem si, že si časem koupím auto s automatem, ale žádné vhodné jsem zatím nenašel. Jajk se ti s ním jezdí?

    Co se týče spotřeby, tak jsem u 2.2TDCI měl zpočátku spotřebu 7,3litru, po výměně EGR je 6,5 a shoduje se PP se skutečností. Ale třeba na dovolené jsem měl jen 5,8 a když se snažím, tak jezdím za 5,3litru, ale to už je opruz. Fakt nejvíc spotřebu zvyšuje jízda nad 110km/h a pak stání na červenou, prudké rozjezdy ve městě a vytáčení motoru nad 2300ot.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.10.08  21:50

    « Nové Mondeo jako zdroj dílů

    Ahoj, tak sousedovi kompletně očesali všechny lišty z nového Mondea. Sranda je, že lišty nejsou a jedna stojí skoro 2000,-Kč. Na zadní okna vůbec lišty nejsou, musí se objednat celá okna. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 01.10.08  16:11

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    DIM:
    jo presne tak, PP mi ukazuje tak o 0,6l min nez real dle dotankovani, ale je fakt, ze ho neresetuju cili je to dlouhodpbejsi uloha, nicmene proti tankovani se to rozjizdi prubezne..
    Je to pristroj pro optimisty. Moje auto bere realne 7,5 ale mam automat, coz zvysuje spotrebu spis ve meste
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.10.08  15:33

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    ...ale všechny ty spotřeby , pánové, určitě uvádíte podle PP. POdle mých zkušeností je to tak o 0,5 až 0,6 l více. A mám pocit, že čím déle se do kalibrací nešahá, tím se ten PP naučí být optimističtější :-) Mně naopak po výměně vstřiků spotřeba dle PP vždy stoupla, ale v průměru to bralo tak nějak stejně....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.10.08  14:22

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    oleowr1: no jasně, rozdíl se projeví u jetých a načnutých vstřikovačů které jsou opraveny a zkalibrovány. Je tu ale pravděpodobnsot že kalibrace z továrny jsou méně přesné než kalibrace ze zkušební stanice v autorizovaném servisu DELPHI. Je to taková teorie.
    Tvoje vstřikovače jsou ok, mám 200000 km a spotřebu 6,3 l.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 01.10.08  13:45

    « vymena oleje v autorizovanem servisu

    musel jsem opet do charouze protoze od vymeny oleje mi z toho neco teklo a pod autem olejovy fleky.
    Nastesti jsem se dostal do jiny jejich pobocky a sice K ucilisti ve Sterboholech. Kdyz to prohlidli tak si napred mysleli ze to je nejakej test jak fungujou nebo tak neco, kazdopadne tam nasli odpojenou, volne lezici hadici od klikove hridele co je normalne pripojena na sani..z ty to tam flusalo olej nekam k baterce a z ty to stekalo dal dolu, podvozek zastrikanej mastnej, vcetne poloosy a trochu i LP brzdovyho kotouce.
    Fakt je to neuveritelny co se vsechno da pri vymene oleje pos..., skoro mam pocit ze mi tam ten servis delal nejakej vratnej predtim..
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 01.10.08  13:03

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Windiesel: je-li pokles spotřeby o 1 l/100km, tak mám vstřikovače v dobré kondici, letošní spotřeba od začátku roku 5,96l/100km. Nepředpokládám, že bych se po výměně vstřiků dostal pod 5l/100km!!! >:D

    Ujeto 147tkm, starty bez problémů, jen občas houpe volnoběh...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.10.08  12:01

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Nemáš zač, to snížení spotřeby o 1 litr je prokázaný fakt, alespoň 1 příjemná věc, když už člověk musel zaplatit nezanedbatelné peníze. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.10.08  08:17

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Po vymene vstrekovacov je auto ako vymenene:) bezproblemove ranne starty, ziadne vybracie, dym, vsetko ok. Dokonca som zaregistroval nizsiu spotrebu asi o jeden liter (podla BC).

    WinDiesel: dik za typ na Agat diesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.09.08  20:57

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    RADEK1: optimum bude těch 110 kW, pro Tebe bude €5 jistě o něco posílena. Současných 2,2 HDI/TDCi je piezo ale rozhodně ne 2000 bar. S 2000 bary přijdou menší odlučovače částic, které budou krást méně paliva k regeneraci a budou krást méně výkonu svým odporem.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 30.09.08  18:07

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    to WinDiesel :Mám tomu rozumět,že nynější 2,2 tdci je už piezo a tlak je 2000 bar? nebo to teprve přijde a vyplatí se zatím počkat na inovované motory?mě by vyhovovala tak 2,2 ale ještě trochu posílená . těch necelých 130 kw se mi zdá trochu málo. a 2,7 už zase asi bude dost těžší s větší spotřebou a dražším ručením .mám čekat?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 29.09.08  20:10

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Superkutil: piezo je rychlejší, takže úplně nepotřebuje ten nejvyšší tlak. Platí ale, že vyšší tlak je důležitější než piezo. Příklad = Mazda 2,2 MZRCD (nový motor) = 2000 bar Denso aktuátor a 137 KW 400 Nm. Toyota 2,2 D4D (inovovaný motor) = 2000 bar piezo a 130 kW 400 Nm.
    Pravda ale je, že ne-piezo aplikací zůstane jen málo, menší motory a Mazda, případně 2,0 HDI/TDCi 110 kW DW10C. Všechno ostatní bude piezo.
    Delphi a Denso se udrží bez pieza částečně proto, že jsou vstřikovače na výrobu levnější. To ovšem nezanemná že by tyto značky neměly piezo, Denso je vyrábí pro Toyotu a Delphi pro Mercedes - a rovnou 150 kW a 500 Nm z 2,2 CDI !!!!!!!!!! To jsou lepší čísla než u BMW s piezo Bosch.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 29.09.08  20:03

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    RADEK1: Mno, něco vím....
    Stávající 1,8 TDCi (Siemens VDO, nyní Continetal VDO) je 1600 bar piezo, 74 kW, 85 kW a 92 kW, budoucnost tohoto motoru je nejistá.
    2,0 TDCi je nyní DW10B PSA-FORD 96 kW, 100 kW nebo 103 kW, v budoucnu pouze 103 kW, zůstává pouze Continental VDO a piezo.
    2,0 TDCi bude jako zcela nový motor DW10C PSA-FORD 110 kW zcela přepracovaný systém DELPHI úspěšně 2 roky používaný v Mercedesech a PSA, aktuátor.
    2,2 TDCi je a bude Bosch piezo.
    2,7 TDCi V6 bych již také vbrzku očekával ve Fordech, Continental VDO, piezo.
    Vše se bude odehrávat při tlacích 2000 barů.
    Pouze 1,6 HDI-TDCi bude pokračovat na 1600 barů ale podle mne již s piezovstřikováním Bosch.
    Mimochodem nový 1,6 TDi VW bude mít také piezo a to Conti VDO. To bude velký soupeř.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.09.08  18:27

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Dobrý dotaz Radku, taky mě zajímá to piezo, protože názory na něj jsou dvojí. Někdo říká super pro vyšší tlaky, jiný, že klasický elmag je lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 29.09.08  17:44

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    To WinDiesel:víš něco bližšího o motorech pro příští rok . tedy euro 5? také uvažuji o novém mondu a ta nynější 2,2 mě moc nepřesvědčuje.budou ty nové motory už piezo? pokud píšeš že se chystá vstřikovací tlak až 2000 bar mělo by to už být piezo ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 29.09.08  16:43

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    DIM: to zní jako VELICE dobré řešení, to vstřikování by se dodatečně dalo SNAD spravit nějakými třeba modrými aditivy... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 29.09.08  13:19

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    .......hmh, nějak se z toho vylízat ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 29.09.08  12:20

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    DIM: A co v takovéto situaci řešit dřív??? :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 29.09.08  11:49

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Horší je, když si klekne blondýnka..............i vstřikování !!
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 29.09.08  11:08

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    jarda.suchy: tak snad máš správný filtr... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 29.09.08  11:07

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Jo, jsi masochista, DIMe. Ale vstřikování mezitím udělalo velký pokrok, jakkoli se na něj nároky neustále zvyšují.
    Příklad:
    Já mám 1400 bar.
    Ty máš 1600 bar.
    Nastávající Euro 5 bude používat 1800 nebo 2000 bar...
    A přesto jsou systémy všech výrobců značně odolnější i vůči poměrně hodně špatné naftě...
    Počkal bych si tak rok, objeví se nové motory, základem nabídky Mondea se stano 110 kW.
    A co se týče blondýnek, když jim klekne vstřikování, budou muset požádat okolojedoucí o pomoc... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 29.09.08  10:53

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    WINE : já to samozřejmě trochu přeháním s tím, že mě pod kapotou vůbec nic nezajímá !! Spíše to myslím tak, že by mělo být auto schopné sloužit i blondýnkám :-) A tím nemyslím jenom zadní sedadla !!

    Mimochodem já už zase uvažuju o novém Mondeu !! :-( Nejsem masochista ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.09.08  08:20

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    To WinDiesel: Ta cena uz nehraje takovou roli - spis teda opravdu originalita filtru. Jeste vcera jsem se snazil zjistit co me to vlastne pri posledni vymene oleje a filtru teda dali za model? Je to docela spatne pristupne, z vrchu jsou privodni palivove hadicky a cely filtr je v plechovem drzaku s horni zapadkou. Ten plechovy drzak obepina cely filtr, takze ani se zrcatkem, clovek nezjisti, co to je za model. Jedine co jsem zjistil, pri povysunutem filtru smerem nahoru, dal uz vysunuti vadi privodni hadicky, je to opravdu Delphi - tak snad i ten spravny HDF924?

    jarda.suchy@post.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.09.08  23:47

    « Re: ford mondeo combi

    Ahoj, nevím zda jsem ten pravý, ale já bych do TDDI nešel. Je to starší konstrukce a doporučoval bych raději TDCI, ale bacha na problémy se vstřiky a čerpadlem. Z tohoto pohledu, by asi TDDI bylo spolehlivější. Je to ale traktor, není to plnohodnotný C-R ale byl to motor, který Ford začal nabízet v Mondeu v době, kdy nebyl ještě hotov TDCI motor. Motor je hlučný, má vyšší spotřebu, ale spolehlivost horší nebude.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.08  22:11

    « ford mondeo combi

    zdravim vsetkych odbornikov na ford mondeo combi ,,,,,,,,,,chcem si kupit mondeo combi r.v.2002 motor 2,0 tddi a male radi od vas neuskodia ci mam do toho ist,? dakujem
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.09.08  22:09

    « kupa ojazdeneho auta

    zdravim vsetkych odbornikov na ford mondeo combi ,,,,,,,,,,chcem si kupit mondeo combi r.v.2002 motor 2,0 tddi a male radi od vas neuskodia ci mam do toho ist,? dakujem
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.09.08  10:26

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Kafe: to jsou určité testy provedené při 400, 800, 1200 a 1600 barů tlaku v systému. Drift je přechod vstřikovače z jednoho režimu do druhého. Pokud je nesprávná hodnota driftu, vstřikovač je neschopen správně a dostatečně rychle reagovat na pokyny řídící jednotky.
    S takovým vstřikovačem budou největší problémy v nízkých otáčkách při nízkém tlaku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.08  15:28

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    WinDiesel:

    tot je z protokolu vstrekovaca, ktory nepresiel

    cast MDP:

    Presure demand Calculated MDP MDP Drift
    400 0 -314
    800 0 -278
    1200 0 -241
    1600 0 -212

    nerozumiem tomu ani ň
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.08  15:26

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.08  15:21

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    DIM: auto uz mam doma:) takze uz nic ziadat nemozem:) ale pytal som sa co vsetko bolo urobene.... vraj vycistili nejake trubky, skontrolovali cerpadlo a cely palivovy system a ze vsetko bolo ok, tak snad aj bude. Vymenili palivovy filter (delphi)

    Motor sa prejavuje o poznanie tichsie, este treba vyskusat ranny start.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.09.08  15:05

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    DIM: kafe nemá problém s přepady (nemusí čistit systém), má lehce přidřené jehly trysek. Trysky se vymění a vstřikovače zkalibrují a pokud bude dávat filtry originál Delphi po ne více jak 25 000, bude v poho.
    Svůj názor na aditiva jsem pozměnil, filtr má na systém Delphi mnohem větší potenciálně negativní vliv než že by aditivum tolik pomáhalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.09.08  15:02

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    jarda.suchy: V servisu můžou říci maximálně kulový, platí "bloková výjimka" a Delphi filtry nejsou pouze schválenou náhradou ale jsou původním originálním dílem dodávaným do prvovýroby. Hoď mi sem nějaký e-mail a já Ti poradím kde a za kolik filtr HDF924 sehnat. Myslím že se dá dosáhnout i na 500 Kč za kus, u Forda stojí 1000 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.09.08  14:58

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    Kafe: Já je znám a když tak Tě podpořím, mám na ně nějaké páky... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.09.08  14:57

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    DIM: Ne, to tedy rozhodně nejsem. Filtry měním po 15-17 tkm a v 200 000 km nemám ani nejmenší starost o vstřiování...
    Ale když říkám "A", musím tedy říci i "B". Nechtěl jsem tady s tím prudit, ale třeba Toyota má dokonce 60 000 km provýměnu filtru a sady vstřikovačů se mění na více než 20% vozů. V rámci záruky se vše vyřeší a je tu i snaha vstřikovače vylepšit, ale věř mi, je to v kvalitě nafty a ve filtrech.
    Já nemám nic proti Tvému názoru, ale jaký je rozdíl mezi mytím a leštěním auta a interiéru a mezi péčí o motor??? Podle mne žádný. Ten kdo je ochoten mýt a čistit auto, by mohl jevit alespoň minimální zájem o motor a další vnitřnosti auta. To že motor a jeho vnitřnosti nejsou vidět, neznamená, že bychom se neměli alespoň trochu o něj zajímat a starat se...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.09.08  14:51

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    kafe: REPAS je dělaný na zařízení které neumožní odfláknout opravu, spoleh je 100%. Filtry si hlídej, to je Achillova pata Delphi systému, Ford předepisuje 50 tisíc km to ale nemůže bez nějakého typu úhony žádné vstřikování přežít, mám své informace a netýkají se pouz Delphi.
    A teď tomu Ford nasadil korunu používáním neschválených filtrů Bosch.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.09.08  14:49

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    kafe: REPAS je dělaný na zařízení které neumožní odfláknout opravu, spoleh je 100%. Filtry si hlídej, to je Achillova pata Delphi systému, Ford předepisuje 50 tisíc km to ale nemůže bez nějakého typu úhony žádné vstřikování přežít, mám své informace a netýkají se pouz Delphi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.08  13:31

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    WinDiesel: daj se ty original palivove filtry Delphi koupit u tebe? Dalsi vec je co tomu reknou v servisu na to, ze si clovek pro auto v zaruce donese sve komponenty na vymenu? "Moc pekny"
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.09.08  11:55

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    žádej kontrolu a vyčištění čerpadla a rozvodné lišty !! POkud jsou příčinou odchodu trysek kovové piliny, tak v tom čerpadle a rozvodech zůstanou a vydřou ty nové a to rychleji !! Palivový filtr žádám vyměnit každých 20 tis - každou pravidelnou kontrolu.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.09.08  11:33

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    DIM: nakoniec som vyries tak ako pises, repas vsetkych 4 vstrekovacov, ked uz to tam mam odparkovane.

    Aspon ich budem vediet lepsie chytit pod krk ked sa nieco bude *:) a nebudu sa moct vyhovorit na nejaku blbost, ktoru si nemam ako skontrolovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.09.08  10:53

    « Re: Nižšie teploty, nepravidelny chod a biely dym :)

    KAFE : Windiesel není tak úplně " obyčejný " spotřebitel, rozuměj uživatel automobilu, který od něj čeká jako my spolehlivou službu při předepsaném stadartním servisování v předepsaných standartních servisech..... Jaký interval pro výměnu filtru a jaký typ filtru servis zvolí, je přece v jejich kompetenci, já tam taky nemám chuť někam strkat hlavu a studovat , jaký filtr tam v srevisu dali....notabene ještě žádat jiný filtr než original Ford :-) V každém případě já už jsem odrovnal dvojí vstřiky a to vždy při náběhu kolem 70 tis . km. Bohužel. A to jsem tam nikdy nic než značkovou naftu v česku nelil. Já bych osobně spíše volil variantu vyměnit všechny 4 . Při jedné diagnostice, při jedné práci, při jedné kalibraci, při jedné kontrole čerpadla a railu..... Mimochodem vždycky mi odešel nejrychleji vstřikovač v prvním válci....že by tam byly horší teplotní podmínky ? myslím tím výkyvy teplot a pod.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…