FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 11.11.08 10:13
« Re: hagusy
Martin.z: nemusí být origo spíše jde o to aby to byly na daný model, a potom jde o to jak dlouho potřebuješ , aby vydržely, protože pokud by jsi dával auto pryč >:D , a ty ho rád nemáš, tak je na jiném autě údajně nepoužiješ - jiný tvar profilu hagusu - já koupil 2x od Hakru - vždy vydržel 1 zimu ptom totální rez cena asi 1500,- , no a potom jsem chtěl něco co chvíli vydrží, tak Thule za asi 3500,- a ten mám doteď - černé provedení
Prodejci až budeš objednávat zadej , že je to na Mondo a pak si vyber co ti vyhovuje. [odkaz] , [odkaz] zkus nahlídnout -
-
cja 11.11.08 09:41
« Re: Hleda se Olina
Krkovička: nevím jestli to zas není nějaký šprým, ale pokud né , tak upřimnou soustrast
jinak co se týká plnění za krádež , tak se připrav na obecnou hodnotu v době krádeže - spoluúčast - tak pravil můj pojišťovák - makléř, když jsem chtěl pojistit auto na novou cenu - že stejně plní na ocecnou - časovou cenu
No a to že jsi měl Titanium X bez xenonů, mě docela překvapilo - nějaký tuning né??????. Budem koukat, navíc máš až na ten tuning stejné auto, - můžu půjčit , kdyby se ti zastesklo, je jich hodně málo, ale jak jsi psal, obávám se porcování na orgány - což je opravdu škoda. Tak hodně štěstí při jednání s pojišťovnou. -
superkutil 10.11.08 21:55
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
PepeCarrita: To teda točíš ten diesel mnohem víc jak já. Ale to je i tím, že máš maximální výkon ve 4000ot a já jen v 3500ot. A co benzín, ten točíš? Kamarád má Scenic 2.0 benzín a pokud do něj přesednu z Mondea, tak mám pocit, že musím vystoupit a tlačit. A přitom má Scenic hmotnost nižší jak Mondeo a výkon přes 100kW. Prostě benzín se musí točit aby jel a na to hodně řidičů benzínů ve snaze ušetřit palivo - zapomíná. Míval jsem Escort 1.6 66kW a aby jel, musel se točit. Pak ale začal žrát 12litrů a tak šel po 3letech z domu.
Pokud jsem měl možnost srovnat benzín a diesel, tak diesel mám raději u velkého a důstojně plujícího vozu, kde lechtám motor někde mezi 1500-2500ot a v kopci stačí lehké přišlápnutí a auto razí do kopce, ale bez velkých změn rychlosti. Naopak benzín mám raději u sportovního menšího vozu, který jde krásně za plynem a moment nepolevuje ani za maxímálním výkonem.
Pokud chci jet s TDCI sportovně, tak musím často řadit, počítat s turboefektem a hlavně počítat s tím, že s rostoucími otáčkami výrazně klesá moment a auto zpomaluje. To mi asi při přechodu z benzínu dělalo největší problémy. A přiznejme si to, benzin se roztáčí mnohem ochotněji jak diesel. Nějak si stále nedokážu představit sporťák s dieselem. Když si chci zajezdit, tak přecházím z Mondea na Fiestu 1.25 55kW, tam si člověk víc užije. -
"-- skrytý --" 10.11.08 20:38
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
Kutil: Svůj 2.O TDCi běžně točím mezi 1700-3000 ot. Při předjíždění v případě potřeby 4000 ot. bez pocitu vadnutí, to vše při rozumné spotřebě. Nechci pořád vytočený motor (a žeroucí), aby to jelo. Podle mě je důležitá dynamika a spotřeba právě při běžných otáčkách. Pokud jedu v klidu, tak mě vyprášíš i s rozzuřeným HTP když tě nechám. A taky si myslím, že díky převodům menší rozsah otáček nafty stačí na stejný přírůstek rychlosti, jako u většího rozsahu u benzínu. Ale stejně mám raději silný benzín než naftu ;-) -
"-- skrytý --" 10.11.08 18:41
« Re: Hleda se Olina
Krkovicka: tak upřímnou soustrast, nedělej si iluze, tahle auta nekradou amatéři na svezení :-(. A mondea MK III a výš se už bohužel kradou naprosto běžně.
Pojistné plnění záleží na smlouvě. Buď dostaneš částku, na kterou bylo auto pojištěné (minus spoluúčast), nebo obecnou cenu ke dni vzniku škody (opět minus spoluúčast). Moje zkušenosti s pojistným plněním jsou nepublikovatlené před 22. hodinou, ale nebudu tě předem deptat ... -
"-- skrytý --" 10.11.08 18:27
« Hleda se Olina
Naposledy byla spatrena v pondeli 3.11. v Praze, kde ji muj svagr zaparkoval. Kdyz na parkoviste o par dni pozdeji prisel, nasel tam jen hromadku strepu..A to se pry Fordy nekradou:(
Tak jsem premyslel, co s tim autem kluci zlodejsky asi delaji.
V CR bych si s tim asi netroufal jezdit (na to je to dost snadno poznatelny) a na vychode po Fordech zrovna neprahnou, nehlede na to, ze by jim po dvou nadrzich stejne klekl motor. Vychazi mi z toho, ze ji prave ted nekde porcujou.
Nehezka predstava.
Nicmene nadeje umira posledni a tudiz vas jakozto odborniky co mate Mondea v oku, chtel poprosit abyste bedlive sledovali, zda Olinu nekde nezahlednete. Par fotek jsem spoupnul do meho profilu na Smaxe. Kdybyse nekomu z vas podarilo prijit zlocinu na stopu, tak mu za odmenu daruji dovolenkovy prukaz v hodnote 20tis Kc.
Zepredu a zboku vypada jako ST, nema xenony (pravdepodobne jedine Mondeo v CR s STckovym naraznikem a bez xenonu) a ve dverich spolujezce uprostred je maly dulek.
Jinak netusite nekdo kolik pojistovna vyplaci? Svara to mel pojistene u CPP (majitel jsem stale ja) na 310tis 5%
-
"-- skrytý --" 10.11.08 16:16
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
cja: než jsem ti stačil napsal něco o těch šotcích, tak sis ten .com opravil na .org. No tak už nic ...
p.v.dyk: na proklepnutí moc na výběr nemáš, já bych se zkusil poptat v rašinu na vídeňské, když ti nesednou, tak carent na bělohorské a to je tak všechno. Počítej s tím, že možná budou za to chtít nějakou stovku zaplatit a určitě se budeš muset přizpůsobovat ty jim co se týká času přistavení atd. Ale měli by poznat případné "kostlivce ve skříni" - i když ani to ti nikdo na 100% nezaručí. -
cja 10.11.08 15:56
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
ještě k tomu benzínu co psal DIM-souhlas , ale problém nastává se spotřebou - při využití celého spektra otáček to ani jinak nejde
a na fotky zveřejněné na webu nebo v tisku, bych byl velmi opatrný - viděl jsem už moc aut co na fotce vypadaly super, a pak byl vždy nějaký kostlivec ve skříni - zavolat, zajet, projet, počkat, servis Ford kontrola, počkat a pak s klidnou hlavou kupovat, - to si říkám vždy - >:D no a párkrát už to bolelo, jak to člověk nedodrží... -
"-- skrytý --" 10.11.08 15:53
« Mondeo
Ad 1,6i Focus: jde o to ze ten motor je stejne liny jak ve 3 tak v 6tis ot. Proste koukate na rucicku jak jede postupne nahoru a myslite si kdy se neco stane...a ono nic, doleze na 6 200 a radite. Predtim jsem mel letitou Toyotu 1,6 16V, ta zatahovala odspodu a nad 3 000 dostal motor zivou vodu a meli jste co delat abyste stihli preradit. To vse Focus korunuje vyssi spotrebou nez by se mi libilo.
Ad Mondeo - porad nikdo neporadi kde by mi to Mondeo v Brne (ci okoli) prohlidi pred koupi???
Vazne se obavam ze ten vycet nejruznejsich tatatatak a titiktik co kdy komu sel z motoru a nezdalo se mu to, ja, jako benzinozrout, nepoznam >:D abych pak cestou domu taky nezustal viset s nejakym tiktakem >:D
Jinak o vybavu mi nejde, MP3 potesi, jestli to bude TOP Ghia nebo zakladni verze je mi jedno. Cokoliv nad to je pro me luxus -vyhrivane sedadla muj zadek nepotrebuje
-CD charger? radji bych uvital blby USB na flashku nez krabici s cdcky, hlavne at to audio aspon slusne hraje a umi naladit stanice
-navigace? ne diky, ve Focusu mam origo barevny display jak krava ale nevyznam se v tom a navic radio blbe ladi. At zije TomTom Garmin aspol
-imitace drava vypada stejna lacine, tu ozelim. Jestli kuze nebo ne to je mi ukradene, v tom rozdil nevidim
-xenony - fajn vec ale jak jsem cetl v Mondeu dost problem s oslnovanim ostatnich ridicu
...moje nejoblibenejsi auto je Favorit - co se pokazi to si opravite a motor prezije i vodu misto olje (kamaradka zaperlila) a dily na tom maji ne v kazdem servise ale u kazdeho stromu >:D
Proste velke auto co me nesezere na nakladech a spolehlive jak odveze na dovcu tak bude plnit roli priblizovadla po meste a semtam mi odveze nejaky ty veci ve velkym kufru :-) Francouze nechci (nevim ale ri pohledu na C5 mam koprivku), na Toyotu nebo Acorda nemam. Ale aspon mam ted yjasno ze kdyz uz , tak hledat 2,2tky i kdyz je jich jako safranu :-) -
sybokcz 10.11.08 15:53
« Re: 2.0 vs 2.2 TDCi
Ja jaksi nerozporuji funknost, jiste jsou to super vychytavky, ale nikdy jsem je nemel, tak mi ani nechybi. Ja vybiral ze dvou moznosti s tim, ze druha 2.2 (ted mame 2.0) byla sice vybavena, ale o 100tis drazsi. Za to navyseni mi muzou odejit vstriky 3x :), s tim, ze i u te 2.2 neni jistota, ze neodejdou. Nicmene jak jsem psal, v rodine zatim panuje spokojenost, takze nejaky nedostatky (ve vybaveni) jsou tolerovany (co bych osobne ocenil je protiprokluz a tempomat). -
"-- skrytý --" 10.11.08 15:50
« Mondeo
Ad 1,6i Focus: jde o to ze ten motor je stejne liny jak ve 3 tak v 6tis ot. Proste koukate na rucicku jak jede postupne nahoru a myslite si kdy se neco stane...a ono nic, doleze na 6 200 a radite. Predtim jsem mel letitou Toyotu 1,6 16V, ta zatahovala odspodu a nad 3 000 dostal motor zivou vodu a meli jste co delat abyste stihli preradit. To vse Focus korunuje vyssi spotrebou nez by se mi libilo.
Ad Mondeo - porad nikdo neporadi kde by mi to Mondeo v Brne (ci okoli) prohlidi pred koupi???
Vazne se obavam ze ten vycet nejruznejsich tatatatak a titiktik co kdy komu sel z motoru a nezdalo se mu to, ja, jako benzinozrout, nepoznam >:D abych pak cestou domu taky nezustal viset s nejakym tiktakem >:D
Jinak o vybavu mi nejde, MP3 potesi, jestli to bude TOP Ghia nebo zakladni verze je mi jedno. Cokoliv nad to je pro me luxus (vyhrivane sedadla muj zadek nepotrebuje, CD charger? radji bych uvital blby USB na flashku nez krabici s cdcky, navigace? ne diky, ve Focusu mam origo barevny display jak krava ale nevyznam se v tom a navic radio blbe ladi - at zije TomTom Garmin aspol), moje nejoblibenejsi auto je Favorit - co se pokazi to si opravite a motor prezije i vodu misto olje (kamaradka zaperlila) >:D
Proste velke auto co me nesezere na nakladech a spolehlive jak odveze na dovcu tak bude plnit roli priblizovadla po meste a semtam mi odveze nejaky ty veci ve velkym kufru :-) Francouze nechci (nevim ale ri pohledu na C5 mam koprivku), na Toyotu nebo Acorda nemam. Ale aspon mam ted yjasno ze kdyz uz , tak hledat 2,2tky i kdyz je jich jako safranu :-) -
"-- skrytý --" 10.11.08 15:49
« Re: 2.0 vs 2.2 TDCi
S tímto volantem jsem jel, mezi dřevem a kůží byla mezera a v zimě to bylo nepříjemné, protože každá půlka volantu měla jinou teplotu. Nicméně o tom píšu kvůli roku výroby, nevím zda to byla položka nadstandardní výbavy, ale mám pocit, že novější mondea jsem s ním už neviděl.
Vyhřívané sklo používám hlavně proti mlžení skla. Také je nepříjemný takový ten holomráz, kdy si ostříkneš skla a voda na nich zamrzne.
No a o vyhřívaných sedadlech by ti řekla něco moje drahá polovička.
Nicméně to ať si rozhodne kupující sám, tady jde o porovnání ceny různých nabídek.
-
sybokcz 10.11.08 14:46
« Re: 2.0 vs 2.2 TDCi
Ha, osklivy volant, me se prave libil a porad mi vyhovuje, takze u me dobry. Jinak to Mondo je vyrazne podobne tomu nasemu (tez de Italia), kuze, pseudodrevo dekor, Sony. Nepritomnost zimni vybavy potvrzuji, zadne vyhrivani. Nicmene to neni tak hrozne, nepotreboval jsem a okna jsem zvykly skrabat. -
"-- skrytý --" 10.11.08 14:21
« Re: 2.0 vs 2.2 TDCi
p.v.dyk: na fotkách vypadá všechno hezky, zvlášť v této velikosti fotek. I když sedadlo řidiče má nějak divně napnutou kůži (na 60.tis km).
Navigace je asi někde schovaná, neboť na jejím místě je, zdá se mi Sony 6006, které sice má changer na 6 CD, ale nemá MP3. Pokud tam není 6006, tak tam bude MP3, ale nebude ten changer (ten by byl pod sedadlem spolujezdce a stejně by neuměl mp3, mp3 potom zvládá jenom 1 CD přímo v rádiu.)
Navíc auta z Itálie bývají v letním provedení, tedy nemívají vyhřívání sedaček a vyhřívání čelního skla, i když srovnatelná výbava, třeba pro CZ to má v základu.
Kdy se v Ghia přestal dělat ten ošklivý volant kombinovaný se dřevem?
-
superkutil 10.11.08 14:11
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
PepeCarrita: Základní problém většiny řidičů je v tom, že točí motor mezi 2000-3000ot. a tam je samozřejmě TDCI mnohem živější jak benzín. Ale pokud se u obou motorů využívá plný rozsah otáček, tak už se rozdíl dorovnává. Benzín a k tomu Fordí se prostě musí točit nad 4000ot. Měl jsem Mondeo 1.8 benzín a zdálo se mi, že to nechce jezdit. Pak jsem se naučil motor vytáčet do 6000ot a rázem to bylo jiný kafe. :-) Pak jsem ale zase měl problém při přechodu na TDCI. Hodně záleží na stylu jízdy. A TDCI chce 6ti kvalt, protože rozsah otáček má 1500-4000ot! Po dálnici při 130km/h točím tak 2200ot. :-! -
DIM 10.11.08 13:24
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
Focuse 74 kw mám v combíku doma, ten motor byl na začátku úplně mrtvý, teď je po roce o něco lepší, ale není to nic moc, to je fakt. Na druhou stranu když se to vytočí nad 4 tis ot/min, tak to je jiné kafe. Jenže my z těch uhláků už ani nevíme, co to znamená podřadit :-) .... a čekáme, že to pojede od 2 tis ot/min, protože jsme na to zvyklí. -
"-- skrytý --" 10.11.08 12:36
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
Kutil: Nesouhlasím s tebou, Mondeo TDCi 96 kW jede výrazně lépe, než Focus 74 kW. S Mondeem jezdím denně a občas sednu do švárova Focusu 1.6 a odpichuju se nohama od země, aby jel. Hlavně proti kopci. V rámci objektivity však musím říci, že moje Vectra 1.6 jela stejně jako Focus. Dál mohu porovnat s Avensisem 1.6 a ten je na tom o něco lépe, než Focus.
Cia: Souhlasím s tebou. Na spojku jsem si zvykal týden, pak už v pohodě. Problém je 50 km/h v obci. Z kopce na 4-ku jakž takž, ale do kopce a zrychlovat vyžaduje 3-ku. Stejný problém je mezi 5-kou a 6-kou při jízdě 90 km/h. -
cja 10.11.08 12:14
« Re: 2.0 vs 2.2 TDCi
ta 1,6i od Forda se dělala ve dvou výkonových verzích a samozřejmě ta výkonější se chová jinak, přesná čísla neznám
k té 2,2 TDCi - mám ji a po nedávné zkušenosti s 2,0 TDCi, musel jsem v ní strávit jeden den a hodně jízd po městě , tak bych 2,0TDCi nechtěl (musím přiznat, že Krkovička měl tenkrát pravdu s tím ježděním po městě), o výkon by nešlo, ale tam kde 2,2 jede na 4. padesát , tam jsem s 2,0 řadil 3. a nějak to pořád nevycházelo, stále jsem kvedlal, je to asi o tom, že si člověk zvykne na větší motor a pak už se mu dolů moc nechce, investic do auta se musíš u ojetiny obávat, ale po důkladné prohlídce, diagnostice motoru by to mělo být v rozumném rozssahu, ale šel bych jedině do auta s ověřenou servisní historií- hlavně u nafty, ta je daleko víc citlivá na zacházení než benzín, takže bych taky doporučil ověřit servis i v té Itálii, zavolat tam do servisu se určitě vyplatí , jinak hodně štěstí při výběru -
"-- skrytý --" 10.11.08 10:33
« 2.0 vs 2.2 TDCi
tak 74kW (pardon ne 77kW) u Focusu mi prijde dost a stacilo by mi bohate..na papire...jenze kdyz to porovnam se 77kW u predchozi Toyoty tak ty motory jsou nebe (toyota) a dudy. Mozna je to tim ze Focus ma jen 50tis km a motor se casem zlepsi...ale vzdy jen s otevrenou pusou ctu jak nekdo vychvaluje 1,6i od Fordu protoze mi prijde ze snad jezdim s jinym motorem.
Precetl jsem jeste par recenzi a jizda po meste je pry diky spojce celkem zazitek. Premyslim ze se pujdu projet do blizkeho bazaru kde maji 2.0 TDCi 6tikvalt at mam malicko predstavu co cekat.
Ad. Italie: nasel jsem tohohle dovozce, ale 2,2ky v nabidce nema: [odkaz]
Jinak 300tis urcite nedam, 250 je vazne strop :-) kdyz si vemu ze se prodavaji od nejakych 180tis kc, tak myslim ze tech 200-250 je rozumne. Navic na to nijak nespecham cili neni problem jeste chvili vybirat - a je skutecne z ceho, k sehnani jsou skutecne desitky az stovky. Jen 2,2 TDCi je malicko jak jednorozec...tech jsem nasel tak 20 :-( -
"-- skrytý --" 10.11.08 10:28
« 2.0 vs 2.2 TDCi
tak 74kW (pardon ne 77kW) u Focusu mi prijde dost a stacilo by mi bohate..na papire...jenze kdyz to porovnam se 77kW u predchozi Toyoty tak ty motory jsou nebe (toyota) a dudy. Mozna je to tim ze Focus ma jen 50tis km a motor se casem zlepsi...ale vzdy jen s otevrenou pusou ctu jak nekdo vychvaluje 1,6i od Fordu protoze mi prijde ze snad jezdim s jinym motorem.
Precetl jsem jeste par recenzi a jizda po meste je pry diky spojce celkem zazitek. Premyslim ze se pujdu projet do blizkeho bazaru kde maji 2.0 TDCi 6tikvalt at mam malicko predstavu co cekat.
Jinak 300tis urcite nedam, 250 je vazne strop :-) kdyz si vemu ze se prodavaji od nejakych 180tis kc, tak myslim ze tech 200-250 je rozumne. Navic na to nijak nespecham cili neni problem jeste chvili vybirat - a je skutecne z ceho, k sehnani jsou skutecne desitky az stovky. Jen 2,2 TDCi je malicko jak jednorozec...tech jsem nasel tak 20 :-( -
superkutil 10.11.08 09:48
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
p.v.dyk: Ještě k tomu výkonu. Pokud jsi byl zklamaný z výkonu 77kW u Focusu, tak ti 96kW v Mondeu TDCI bude připadat taky málo. A hlavně, výkonu není nikdy dost a spotřeba 2.0TDCI i 2.2TDCI je přibližně stejná, okolo 7mi litrů, tak proč brát slabší. -
sybokcz 10.11.08 09:04
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
Superkutil: ad radio Sony: 2 roky35tis km a jeste se nezaseklo (tuk, tuk).
p.v.dyk: mame dotazeny Mondeo 2.0 TDCi Ghia prave z Italie, r.v.2004, provoz 2005, dotazeny k nam leto 2006, melo 30000 najeto (i kdyz o tom by se dalo s uspechem pochybovat) tedka ma 65000. Vymenil jsem zatim trojkombinaci (uz byla fakt hlucna) a jinak drzi (opet tuk, tuk :-) ). Uvidime co prijde dalsi, v 80tis bych chtel jit na diagnostiku vstriku, takze pokud neodejdou driv, tak to vidim az na pristi rok. Jizdne v pohode, spotreba v norme (tedy do 7 litru, jezdi se spis rychle po dalnici). -
superkutil 10.11.08 08:26
« Re: doporucite Mondeo TDCi?
p.v.dyk: Do dovozu z Itálie bych nešel. Pokud TDCI, tak první majitel a ČR. A pokud bych se měl rozhodnout zda 250tis nějaký dovoz Itálie nebo 300tis. od Charouze, tak bych raději připlatil. Měl jsem jedno auto z Itálie a bylo tak zhuntovaný. Italové jezdí brzda plyn a podle toho vypadalo. Jinak 2.0 a 2.2 je hlavně rozdíl v technice než ve výkonu. 2.2TDCI mnohem lépe reaguje v nižších otáčkách díky elektrickému ovládání turba. -
"-- skrytý --" 09.11.08 23:13
« doporucite Mondeo TDCi?
Tak rad bych do nej vrazil tak 200-250tis Kc a v te cene jsem nasel napr 2.0 TDCi kombi 96kW, GHIA plna vybava , rok 2005,(SONY,17"lita,kuze, klima, ABS, ESP, xenony atd atd) tach 60 000km, 1.majitel, dovoz Italie, cena 230 000,-, servisni knizka... vykonove mi 2.0 dostacuje, ale jak jsem tu cetl, mene problemu je s 2,2kou.
Jeste pokud by mi nekdo poradil, kde v Brne ci okoli by mi ho ,,proklepli,, jestli je v poradku? Sam s tim nemam zkusenosti, takze nejake podezrele klepani apod jake jste tu rozebirali vazne nepoznam. -
superkutil 09.11.08 22:27
« Re: Mondeo TDCI -doporucite?
p.v.dyk: Po 1,5roce a 55000km bych doporučil 2.2TDCI. Takové Mondeo co mám (věk a km) se dá sehnat kolem 300tis.Kč. Osobně bych doporučoval raději 2.2TDCI než 2.0TDCI. Koukal jsem, že i Charouz nabízí na TipCars tyto Mondea. Tam máš celkem jistotu jasného původu. Problém Mondeí je pokles ceny při koupi nového, ale to tě trápit nebude. Auto je to dobré a motor po roce 2005 spolehlivější. A každý rok do něj 50tis. cpát nebudeš. Motor má skvělý zátah a auto prostorné. A po Focusu budeš s prostorem spokojený. Jinak problémy motoru tu už byly popsány mockrát a nemá cenu se opakovat (vstřiky, 3kombinace, atd.). Ale to zaplatíš po každých 150tis.km a tak to jde. Motor chce šlušný přístup a dobré palivo. -
"-- skrytý --" 09.11.08 21:43
« Mondeo TDCI -doporucite?
Precetl jsem tuny prispevku. Popravde jsem benzinak a tak se investice do ojeteho dieselu trochu obavam (vybiram 2005-2006 najeto 60-100tis/km asi dovoz Italie). Pujde o rodinne auto s mensim nabehem km, ktere ale musi odslouzit aspon dalsich 5let bez vetsich problemu a investic. U mondea me lakaji nizke ceny (kolem 200-250 000,- Kc), slusne vybavy, prostornost a siroka nabidka.
Ted jezdim s Focusem 1,6i (77kW, 2002, 50tis km) a jsem zklamany z motoru (vykon jako by v nem chcipla kocka, akcelerace zadna, dalnicni tempo nestiha a spotreba ve meste 10litru), za 2 roky uz 2x karosarna kvuli reziveni zadnich dveri a predniho podbehu (pripadam si jako u Favoritu).
Mnohem vice jsem byl predtim spokojeny s japonci. Zivejsi uspornejsi po rzi ani pamatky.
Nicmene z5 k mondeu. Vypada lakave, otazka zni - kdyz koupim (viz vyse) nejake ,,slusne,, Mondeo, mam se bat problemu jak s motorem tak necim jinym? Nemam problem se o auto starat, rozumne asi taky bude pozadat prodejce o prohlidku v servise (kde v Brne a cca za kolik?), ale nerad bych pak treba rok co rok utopil v opravach 50tis Kc!
Zkuste mi prosim zodpovedne napsat jestli je 20-2,2TDCi Mondeo tedy rozumna investice. -
superkutil 07.11.08 15:41
« Zasekávání autorádia
Ahoj, to se Vám fakt nikomu rádio Ford Sony MP3 nezasekává? Mám problém to servisu ukázat, protože se mi to stane na cestách a než dojedu zrovna do konkrétního servisu Ford v Praze (jinde to prý ukázat nestačí, musí to vidět na vlastní oči), tak musím většinou motor vypnout a zapnout nebo někdo zavolá na mobil a HF rádio probudí. Ale problémy byly od začátku, ještě než bylo HF nainstalované. -
Janerad 06.11.08 18:27
« Ford Mond 2,2 TDCI Starý - Nový
Ahoj, tak na starým Mondu mám čerstvě 80.000 km. V srpnu prodávám po 3 letech a cca 110.000 km za příznivou cenu včetně zimních kol. Také jsem využil příležitosti a najel jsem tak 1.000 km s několika novými Mondy 2,2 TDCI. Je pravda, že už to moc není ford (podvozek, převodovka, motor, brzdy), ale jezdí se s tím hezky. Motor táhne více ve vyšších otáčkách, kdy starý už slábne. Koně navíc jsou znát. Také jízda v novém je pohodlnější, klidnější, tišší, auto dobře zatáčí, ale musí se dát pozor. Když se to přežene, tak je předek pořád moc těžký. Ale na obutí šíře 235 to je good. Na užších je to slabší. Takže asi půjdu do nového a staré půjde z domu... -
superkutil 05.11.08 14:53
« Re: Vyhrivane sedacky
cja: Ale já žádné problémy s autem už nemám... :-) To co tu píšu je jen pro ostatní, aby věděli než si koupí nové. A co se týče advokáta, tak to už jsem s předchozím autem řešil, ale vzhledem k české legislativě a liknavosti soudů, je to běh na dlouhou trať a vítěztví je velmi nejisté. Soudce totiž třeba po 5ti letech, až dojde na soud, chce doložit něco, co už nejsi schopný, protože uběhlo těch 5let. dost jsme to probíral jak s advokátem, tak s jedním člověkem co měl problémy s autem a říkal, že by do řešení právní cestou nešel. To raději auto prodat s vadou a pryč od toho.
DIM: S těma věcma ze second handu je to dobrý nápad, je to ještě nedoceněná oblast, mírně použíté věci jsou super a je to dobrý byznys. Mám zkušenost, že použité věci nejsou o tolik horší jak nové. :yes: -
cja 05.11.08 14:13
« Re: Vyhrivane sedacky
... měl sis koupit nějaký uberauto od koncernu a my bychom měli klid, vždyť je to zoufalství - problém je třeba řešit, zvlášť když máš ještě záruku, a ne brečet na vlákně, kde jsou lidi +- spokojený s tím co mají - nebo si snad myslíš, že to tady někdo vyřeší za tebe, pokud FMC nechce řešit tvoje problémy, tak sis neměl druhé auto od nich kupovat, a nebo se obrať na advokáta a řeš to právní cestou - jinou radu ti tady nikdo asi nedá, nadávat jak za komunistů nemá smysl, je třeba něco dělat, sorry, možná je to tvrdý, ale je to tak -
superkutil 05.11.08 12:52
« Re: Vyhrivane sedacky
>:D Jo, máš pravdu! Asi jsem si tu zábavu chtěl odpustit, abych nemusel čekat někde v příkopu na odtah ale i při koupi nového auta se člověk pobaví a potom někdy i orosí. :-) U ojetin jsem vždycky našel nějakou skrytou vadu nebo že to bylo bouchnuté, tak v to nemám moc důvěru. Ale u nových to bylo podobné. U předchozího Mondea mi dokonce servis Ford tvrdil, že bylo auto bouchnuté, když jsem mu ho po týdnu od koupě ukazoval. Tak jsem to chtěl písemně, někam odběhl (že by telefonoval) a když přišel, tak se choval úplně jinak a dát to písemně odmítl.
Příště už na nový mít nebudu, tak budu muset zvolit nějakou ojetinu. -
"-- skrytý --" 05.11.08 11:35
« Re: Vyhrivane sedacky
Kutil: ja jsem to myslel tak, ze si koupis to same auto, cos den predim prodal. Tak aby melo status ojetiny.
Jinak uz se to tu myslim resilo. Nakup noveho auta neni zrovna nejlepsi investice..Navic je to strasne jednoduche a nezabavne:) -
superkutil 04.11.08 12:49
« Re: Vyhrivane sedacky
Krkovicka: Moje Mondeo je neprodejné (pokles ceny o 60% za 1,5roku a 50000km. :-O ). Koupě Mondea byly vyhozené peníze, kvalita a ani servis ceně neodpovídá, ale alespoň vím původ a že s autem nějezdil nějaký šílenec. Do ojetého TDCI by se mi asi moc nechtělo. -
"-- skrytý --" 03.11.08 21:00
« Re: Vyhrivane sedacky
Kutil: Ja byt tebou, tak to prodam do bazaru a dalsi den si to koupim znovu.Budes mit ojetinu a s nefungujicima sedackama, zatekanim do interieru a dalsimi drobnostmi se krasne szijes. Vis jak se ti ulevi?
Navic pote usetris dost casu = penez ktery ted venujes mlaceni prazdne slamy na netu a za pul roku budou love na dalsi Fordku! -
superkutil 03.11.08 20:42
« Re: Vyhrivane sedacky
martin.z: Snažím se už skoro nic neřešit, ale sedačka spolujezdce mi netopí vůbec. U řidiče topí jen pod zadkem a zády, ale na techwebu je popsáno, že sedák má topit celý (ale možná je to úspora nové verze která už topí jen pod zadkem). Dříve jsem věci neřešil, ale od té doby co podnikám a kupuju nový věci abych měl čas na to dělat svoji práci mě vady novýgh výrobků vadí a chci je řešit v rámci záruky. Dříve, když jsem měl ojetiny jsem byl v pohodě, bral jsem že jsou problémy díky tomu že je to ojetina, ale zase díky nízké pořizovací ceně bylo na opravy. Ale abych koupil nové auto za nějakých 750tis. a ono nefungovalo tak jak uvádí výrobce, na to nemám. :-) A není to jen s autem, nějak se všechno dělá méně kvalitně, jen aby to vydrželo po dobu záruky a někdy ani to ne. Chápu, že výrobce chce vydělat, ale ne na úkor kvality pro zákazníka (nemluvím o Fordu). -
martin.z 03.11.08 19:43
« Re: Vyhrivane sedacky
kutil:
vnimam to podobne jako ty s tim rozdilem ze to to tedy citim i na 1.
Ono je proste potreba neresit vsechno a nechtit vsechno dokonaly.
To bych se z toho uz zblaznil, napred spatnej signal dvbt, pak mi zacli blbnout garazovy vrata, kdyz sem vyjel autem tak sem po chvili zjistil ze jedu na prazdnym kole po rafku a nakonec to zavrsili kdyz mi dovezli kuchyn kde sou poskrabany dvere.
Uz sem na zkoumani auta rezignoval, jen proste vim ze tdci uz znova nechci a vubec pri soucasnych zmenach cen u octavie se zas nejspis vratim ke svemu oblibenemu preplnovanemu 1,8 benzinu.. -
superkutil 03.11.08 17:34
« Re: Vyhrivane sedacky
martin.z: Já když to pustím na 1. tak to skoro necítím. Musím alespoň na 3 a pak na 2. To to hřeje na záda dole a na zadek. Na stehna vůbec ne a na záda nahoře málo. Mám pocit, že mi hřál sedák i pod stehny. Když to dám na 5 tak to není o moc teplejší jak na 3ku. Nevím zda je tam nějaké čidlo teploty nebo se jen reguluje výkon do topení. Ale mám pocit, že to na chvíli hřeje víc a pak se to zeslabí. Ale blbě se to zjišťuje, člověk si sedačku ohřívá i vlastním teplem. :-) -
oleowr1 03.11.08 10:15
« Startér
Včera jsem chtěl dopřát autíčku trochu hygieny, zastavil jsem se na myčce a když jsem se dostal na řadu startér se sice točil, ale potvora nezaskočil pastorek. Pod kartáče jsme auto natlačili, po vyjetí z myčky na laně nastartovali a zavezl jsem to před servis. Ráno jsem předal klíčky a hrozím se kolik to bude stát. Je to Noname servis, pošlou to na repasi, takže uvidím... -
oleowr1 03.11.08 10:09
« Re: Přídavné topení
Kutil: třeba přestali po faceliftu přídavná topení dělat, když v novějším návodu není o tom zmínka!? Taky jsem o nezávislém topení uvažoval, ale nějak jsem se k tomu nakonec nedostal. Od cizích firem je to podle mně nekřesťansky drahé, ale nevěřím, že originál Ford bude z levného kraje :-) Asi to nakonec udělám tak, že zjistím jak originál funguje (schéma, kde se to našroubuje apod.) a pak se podívám po vrakáčích, není ale čas.... -
cja 02.11.08 20:26
« Re: recenze 2,2 tdci
Radek1: Projeď se tím a pak suď. Jezdil jsem s tímhle motorem, jak v Mondu, tak v S- Maxu, a kromě pocitově nižšího zátahu od spodu oproti naší 2,2 bych řekl, že o žádném pocitu nedostatečnosti , natož problému s převodovkou, nevím. Ale na druhou stranu jsem to neporovnával s vozy jiných značek, ale jen s vozy Fordu. Ale svezení a to by neměl být problém, bych doporučoval, i pro porovnání se Super Béčkem. A pak dej vědět. ;-) -
superkutil 02.11.08 19:00
« Re: Přídavné topení
oleowr1: Mám návod z roku 2006, na přední stánce je napsáno: 100% Ford. 100% spokojenost. :-) a na str. 29 je pokec o ochraně cestujících a bezpečnostních pásech. V celém návodu není ani slovo o nezávislém topení. To že se dělají od nezávislých firem vím, vím i že se dělají teplovzdušné systémy nezávislé na chladícím systému. Jen mi šlo o to, zda Ford nabízí do 2.2TDCI nezávislé topení jako je třeba v 1.6TDCI u C-MAXe. -
RADEK1 02.11.08 18:16
« recenze 2,2 tdci
tak jsem přečetl recenzi nové 2,2 tdci v autodieselu a zdá se mi ,že mondo s tímto motorem a převodovkou nedopadlo nejlépe. trochu zklamání pro mě :-( uvažuji o tomto motoru jako o nástupci mého stávajícího 2,2 a z výsledku jsem trochu překvapen. a verdikt nad převodovkou dodávanou volvem, že je méně přesná mě udivil úplně. naopak jsem četl první recenzi na superba,kde byly zmíněny i nějaké nedostatky naší automobilové ikony :*) -
oleowr1 02.11.08 13:21
« Re: Přídavné topení
Kutil: zkoušíš nás jestli umíme číst "Návod k obsluze", nebo jsi ho k novému autu nedostal? Ve verzi 07/2002cs se na str. 29 píše:
Nezávislé topení - vznětový motor (v závislosti na výbavě): "Nezávislé topení, buď spalující palivo, nebo využívající žhavicí svíčky, pomáhá ohřívat motor a prostor pro cestující. Je zabudováno do chladicího systému a při chodu motoru se zapíná nebo vypíná automaticky v závislosti na teplotě chladicí kapaliny ..."
Z toho plyne, že existuje tato možnost dokonce sériově vyráběná, záleží jen na tom, jestli se vyplatí dodatečně montovat a jestli to autorizované servisy umí, nebo si najít jiné řešení. -
superkutil 30.10.08 22:10
« Přídavné topení
Ahoj chlapi, nevíte zda se do Mondea dá dát přídavné topení na uhřev chladící kapaliny? Auto se mi ohřívá hodně pomalu a tak bych mu chtěl pomoct. Vím že některé TDCI mají elektrické přídavné topení pro ohřev vody v motoru, existuje něco takového pro Mondeo? -
superkutil 29.10.08 11:23
« Re: Přestala mi topit sedačka
V popisu opravy na techwebu je uvedeno: vyhřívací dečky jsou ve spodním sedáku dvě - jedna pod zadkem a druhá pod stehny a proto by mě zajímalo, zda může netopit jen jedna nebo zda jsou zapojené do série. Podle schéma jsou totiž do série, ale je tam uvedeno pouze jedno vytápění pro sedák a jedno pro opěradlo. Mě topí do zad někde v oblasti beder a potom pod zadkem, ale na stehna ne, tam je sedačka studená. Hele DIM v čem jezdíš, že nemáš sedačku pod stehny? To i ve Fiestě mám stehna na sedačce, akorát opěradlo mi končí někde uprostřed zad. :-) -
superkutil 27.10.08 21:14
« Re: Přestala mi topit sedačka
Nevyhovuje mi, že vytápění zustane nastavené i po vypnutí napájení a po nastartování opět hřeje. S tím asi ic neudělám, co? Dnes jsem zjistil, že mi sedák i opěradlo u řidiče topí, ale část pod stehny netopí. To asi není dobře, že? Má topit všechno stejně nebo má každá část jinou teplotu? -
superkutil 27.10.08 11:26
« Re: Přestala mi topit sedačka
No, rád bych věděl jak to je udělané než půjdu do servisu, abych věděl, jak moc mě krmí a pokud by to byl konektor nebo pojistka, tak abych si tu udělal sám.
Ono totiž jít do servisu znamená být minimálně jeden den bez auta a to je problém. Myslím, že by servisy měli zavést půjčování náhradního auta v případě opravy s tím, že v případě záruční opravy by to bylo zadarmo. Sice něco takového existuje, ale dost často auta nejsou a je to administrativně komplikované. :-)
A nebo to udělat jako to má Renault. Má něco co se jmenuje minute servis a ve své podstatě se tam dá dát auto na kratší dobu, člověk se objedná na konkrétní hodinu a oprava trvá třeba jen 30min. -
superkutil 27.10.08 09:00
« Přestala mi topit sedačka
Ahoj, nevíte někdo jak je to zapojené a zda je pro každou sedačku vlastní pojistka? Levá sedačka topí, ale pravá sice svítí LED na regulaci, ale sedačka je studená. To asi bude někde přerušené vytápění, že? Jak je to udělané, to je nějaký potah s topným vláknem? Znám vyhřívání z vytápění postelí a tam se používá odporový plochý pásek a ten se přelomit nedá. Co používá Ford za technologii, že se to může přerušit? To se musí pro výměnu vyndat a odstrojit sedačka? Díky za info. -
DIM 24.10.08 12:26
« Re: ESP přibržďuje kolo v zatáčce
A nedělá ti to taky i při lehkém brždění ? Mně odešel snímač ABS a to pak drncalo ABS při každém doteku brzdy ......mimochodem pěkně nepříjemné a nebezpečné, protože zastavení před semaforem se stávalo divokou loterií, brzdná dráha se i při jízdě krokem vůbec nedala odhadnout..... -
DIM 23.10.08 13:51
« Re: no jo
Přátelé, já jsem ještě státnicoval z Marxismu Leninismu a z dějin Mezinárodního dělnického hnutí !!! Já jsem na vojně sliboval věrnost KSČ a pracujícímu lidu a Sovětskému svazu!! ( Mimochodem to jsem ještě neodvolal, takže vlastně by si soudruzi za mnou mohli přijít, ať vezmu zbraň a jdu bránit komunismus ).
Já myslím, že jako dětem nám zase tak moc nescházelo, pokud nebyli rodiče zrovna v nemilosti, tak jsme měli, co jsme potřebovali ..... a především mě mnohem více zajímala Vlaďka , co měla takové pěkné, kulaté, a dala si na ně i šáhnout :-) Ono vůbec člověk vidí věci jinak ve 20 a jinak teď....Takže jsem rád, že jsem si tu zkušenost mohl taky prožít už dospělejší, takže opakuji : už nikdy . -
"-- skrytý --" 23.10.08 10:25
« Re: no jo
impaler: No tak tos dotahl krapanek vys nez ja. Me se podarilo byt pouze predsedou oddilove rady a clenem skupinove rady. Nicmene mel jsem naslapnuto do vyssich sfer. Revoluce me zasahla ve stejnem veku jako tebe. Myslim, ze kdyby neprisla, tak sedim v kriminale, protoze s prichodem puberty jsem se ze me stal ignorant "autorit" a mel jsem s tim dost velke problemy i v novem demokratickem svete. Ale mozna by me soudruzi zmakli levou zadni uz v zarodku rebelie a mohl jsem byt lampasakem, tak jako polovina Vyskovanu.
K budovani a obrane socialisticke vlasti bud pripraven!
VZDY PRIPRAVEN! -
superkutil 23.10.08 09:01
« Re: no jo
impaler: Aha, tak to se mi vyhnulo. :-) Nikdy jsem ani já, ani nikdo z mé rodiny ve straně ani v SSM nebyl, na pionýráky jsme nejezdil, na tábory ano, ale nebyly organizované SSM a tak byly v duchu skautů a pak jsem jezdil na hnutí Brontosaurus, které sice bylo pod hlavičkou SSM, ale s politikou to nemělo nic společného (spíše to byly skvělé vandry) a věř, že v té době měli lidi (alespoň mého věku) poněkud hlubší zájmy a ne jen ten materialismus, jako je dnes.
1/ patka (to co se chytá na hagus) je prakticky pro všechna auta stejná THULE 755 (nebo jiný způsob uchyceni THULE 775). Do stejné patky se dává jak hliníková, tak obyč tyč.
2/ velikost tyče, je také do velké míry univerzální, rozdíl je cca. malé auto, normální auto, MPV. Pokud koupíš delší tyč, tak ti po stranách čouhá a když nastupuješ do auta, tak se o ní bouchneš do hlavy
3/ pokud koupíš hliníkovou, tak je její součástí i horní drážka, díky které se mohou třeba nosiče kol, nebo rakev lépe montovat
4/ v CZ jsou naprosto nepochopitelně vysoké ceny, cca. 2x dražší než na www.ebay.de . Koupil jsem to za cca. 100 EUR.