FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.08  17:31

    « Re: admin: PORUCHA?

    A co z toho vyplývá? Jako běžní spotřebitelé s tím neuděláme vůbec nic. Můžeme to pouze eliminovat, častou výměnou palivového filtru schváleného typu, čerpat dle testu nejlépe u Benziny s velkým provozem a možná ještě alespoň sem tam přidat aditivum. A když to přijde, tak holt smůla..
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.12.08  17:25

    « Re: admin: PORUCHA?

    DIM: Jsem tady s tím odborným rozborem. Viz, co jsem nedávno dostal od jednoho známého známého:
    **************

    máme první 3 výsledky z monitoringu kvality paliva pomocí FQM-20.

    Výsledky a vysvětlivky najdete v příloze, níže je pak naše interpretace.
    (Pozn. - my neřešíme jak se toto palivo dostalo do nádrže...)

    Reálná situace je následující:
    (pro porovnání jsme připojili 1 vzorek z vozidla Ford se vstřikováním Delphi, porouchané vstřikovače)
    (obě vozidla Toyoty měly porouchané vstřikovače Denso a byla jim vyřízena záruka dle dohody mezi společnostmi Denso a Toyota)

    Toyota Dolák Tabor - DENSO (Czech Rep.):
    horní limit pro 4 mikronové částice je 2500 částic., ve vzorku jsme našli 20425 částic - 8,17 x více než povoluje ISO4406-1999
    horní limit pro 6 mikronové částice je 640 pcs., 6156 částic - 9,61 x více než povoluje ISO4406-1999
    horní limit pro 14 mikronové částice je 80 pcs., 543 částic - 6,79 x více než povoluje ISO4406-1999
    Tento vzorek obsahuje i vyšší množství větších částic nečistot, což signalizuje vodu

    Ford Hale Praha 7 - DELPHI (Czech Rep.):
    horní limit pro 4 mikronové částice je 2500 pcs., ve vzorku jsme našli 12268 částic - 4,91 x více než povoluje ISO4406-1999
    horní limit pro 6 mikronové částice je 640 pcs., ve vzorku jsme našli 2353 částic - 3,68 x více než povoluje ISO4406-1999
    horní limit pro 14 mikronové částice je 80 pcs., ve vzorku jsme našli 183 částic - 2,29 x více než povoluje ISO4406-1999
    Tento vzorek obsahuje poměrně malé množství větších částic nečistot, neobsahuje zásadní množství vody

    Toyota CAJ AS Brno - DENSO (Czech Rep.)
    horní limit pro 4 mikronové částice je 2500 pcs., ve vzorku jsme našli 20693 částic - 8,28 x více než povoluje ISO4406-1999
    horní limit pro 6 mikronové částice je 640 pcs., ve vzorku jsme našli 9927 částic - 15,51 x více než povoluje ISO4406-1999
    horní limit pro 14 mikronové částice je 80 pcs., ve vzorku jsme našli 431 částic - 5,39 x více než povoluje ISO4406-1999
    Tento vzorek obsahuje velice malé množství větších částic nečistot, prakticky neobsahuje vodu.
    *********
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.12.08  17:22

    « Re: admin: PORUCHA?

    cia: Já na to to, že všichni pořádní chlapi jsou Horáci, já taky. Takže jistě pofrčím na Vánoce kouknout na rodiče a manželka na nový super-ultra-market-kino v Jihlavě... A mohli bychom se domluvit.
    Zatím čau, teď si jdu podat DIMa. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.08  14:50

    « Re: admin: PORUCHA?

    Mě to chytá krásně, volnoběh nejdříve tak 15 sec. drží, potom to parkrát zakolísá (v rozmezí +-50-100 ot/min, dým žádný, jenom, když je chladno ten první typ dýmu, pára, která se rozpouští do půl metru za výfukem. Bez třesavky, škubání jen z dieselovým řachtáním, které zmizí jako mávnutím proutku cca po 1km jízdy. To řachtání jen když teplota klesne tak pod +10 C. Najeto necelých 60 tkm, r.v.2004, TDCi 2.0
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.12.08  14:43

    « Re: admin: PORUCHA?

    No právě to je ten dým co se moc nerozpouští 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.08  14:40

    « Re: admin: PORUCHA?

    Píšete tady o bílém dýmu po startu. Jak ten dým vypadá? Je to takový jako jde v zimě od pusy, který se hned rozpouští, nebo si ho mám představit jako hustou dusivou, štiplavou mlhu, která zůstává kolem auta? Protože ta první varianta mi přijde při těchto teplotách naprosto normální.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.12.08  14:22

    « Re: admin: PORUCHA?

    DIM: No já hádám, že to bude ta první sada měněných vstřiků, ty za sebou mají +- 50t km a druhá sada má +- 30t km, no a navíc je to EU 3, takže bych to viděl taky spíš na ty vstřiky. To bude hezký dárek pod stromek pro mě. No a navíc si začínám myslet, že příčinná souvislost mezi naftou a vstřiky žádná není. Tohle auto jezdilo hodně ven, majitel neměl důvod šetřit na naftě ani na servisu a já co to mám, tak jsem nebral jinde než na OMV a jednou - přísahám - pouze jednou na Shellu v Jihlavě - ten jejich želví pover - no a to mám za to >:D Při porovnání se stejným autem , ale EU4 najeto 130t a vstřiky OK a tady už půjde 3. sada. Takže to spíš než v naftě bude opravdu v použitých vstřikovačích.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 15.12.08  14:11

    « Re: admin: PORUCHA?

    Dříve než to WINDIESEL odborně rozebere tak ti mohu sdělit vlstní zkušenost : přesně tak jsem to měl i já, byly to samozřejmě vstřikovače....Oni totiž když vidí dým z výfuku, řeknou univerzální odpověď EGR. Ale cukání při lehkém přidávání plynu do 1500 ot, neuvěřitelný bílý dým, který po ujetí pár set metrů zmizel..... tak to EGR nebyl.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.12.08  13:32

    « Re: admin: PORUCHA?

    WinDiesel: no je tam, žhavicí svíčky to nebyly, ale při odjezdu ze servisu vibrace a bílý dým. Vstřik a možná jen jeden >:D . Nabídli mi , že to pošlou do Hale, ale až po vánocích a týden bez auta, takže nevím jetli není lepší, pokud by to v Hale uměli se rovnou objednat tam a udělat to na počkání, zavolám tam a uvidím. Nevím PetřeT. jestli má cenu to řešit diagnostikou, když problém je asi jasný, já jsem z Vysočiny a nevím kam bych za tebou mohl dojet , aby to bylo schůdné pro obě strany..... Ale jak nad tím tak přemýšlím,... možná se pokud to půjde domluvíme, protože mluvily ještě o EGR, ale diagnostika ho neukázala. Co ty na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.12.08  11:38

    « Re: Mondeo není pro běžný život.

    WinDiesel: Ta 1.5dCi je asi ta, co se dává i do Renaulta. Pokud ano, tak ji znám z Megane a je to úžasnej, živej a úspornej motor. Měl jsme možnost jezdit s Nisan X-trail a překvapila mě hlučnost a poskakování auta. To třeba Fuga nebo Koleos se chovají lépe. Ale tvé pocity chápu, měl jsem možnost jezdit na horách se Subaru Forester 2.5Turbo 4x4 a nemohl jsem se nabažit, ale byl kamaráda a tak jsem ho musel vrátit. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.12.08  10:42

    « Re: admin: PORUCHA?

    Kdyby něco, jsem k dispozici, můžem na to spolu kouknout. U Fordů jsou matláci, věděj pr.d a s diagnostikou neumí pracovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 15.12.08  10:24

    « Re: admin: PORUCHA?

    ....tak zkus jinou diagnostiku, ty symptomy jsou velmi charakteristické.....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.12.08  09:04

    « Re: admin: PORUCHA?

    A teď je náhle vše v pořádku.

    Protože při čtení diskuze na tomto foru občas mívám záchvaty obav co se objeví na motoru - vstřiky mě lehce straší :-) , tak teď po několika nepříjemných zvucích a kolísání volnoběhu, dým při startu, při pomalém přidání plynu na volnoběh výrazné vibrace motoru, tak jsem zajel do servisu - diagnostika nic neukázala, vše OK ,... tak asi žhavicí svíčky - uvidíme co mě při převzetí vozu čeká :-) .
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.12.08  08:45

    « admin: PORUCHA?

    Již poněkolikáté se nemohu dostat na vlákno a teď navíc chybí příspěvky - poslední co se zobrazuje je od Kutila ze 6.12.08
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.12.08  10:06

    « Olej + palivovy filtr pro 2.2TDCi Euro4

    Tak kolega udelal pokusneho kralika a byl v servisu u Charouze na beznou vymenu palivoveho filtru a oleje.
    Filtr jsme kontrolovali a dali tam original DELPHI HDF924 opravdu novy (stary byl tovarne oznacen na jinem miste a zaprasen).
    Akorat nechapu, kontrolovali jsme fakturace na motorovy olej a ty se zatim u tri vymen ze ctyr pokazde lisi!
    2x5W40 a 2x5W30 - z toho
    1x5W40 (nejaky Motorcraft)
    1x5W30 A1 (asi Castrol A1)
    1x5W40 SLX (asi Castrol SLX)
    1x5W30 A1 (asi Castrol A1)
    Posledni tri jsou plna syntetika!
    Ten prvni nevim?

    Nekde jsem cetl ze motory 2.0 a 2.2TDCi nejsou tak narocne na extremne kvalitni oleje jako jine motory?
    A co taky udela s motorem pokazde jiny olej?
    Je to nejaka zavazna chyba nebo se nic tak hrozneho nedeje.
    Zkontroluju i sve faktury a dam vedet, zatim jsme oba jezdili do stejneho servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.12.08  12:20

    « Re: Slíbený follow-up - garančka a palivový filtr

    PepeCarrita:
    Původní common rail pro Hondu byl vyráběn v Japonsku a byl snad nejlepší ze všech. Pro druhou generaci je vyráběn v Evropě a už to nebude ono, kvalita ani spolehlivost.
    Motor již nemá tak tichý chod a není tak kulantní, psali o tom myslím v Autodieselu.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.12.08  12:17

    « Re: Slíbený follow-up - garančka a palivový filtr

    DIM: hodně mne překvapil, asi toho nechci zas až tam mnoho ale pocitově je perfektní. Zatáčky pohoda. Jasně, řízení je přeposilované, ale zase to parkování je lahůdka. Do města opravdu dobrý.
    Dnes jsem se rozjížděl ne mokrém sněhu do příkrého kopce a i když je to dvoukolka, rozjezd neuvěřitelný, bez prokluzu (pravda mám opravdu řácké zimní gumy).
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.12.08  12:08

    « Re: Slíbený follow-up - garančka a palivový filtr

    Hmh, a co to dělá v zatáčkách ??? ten kaškaj ..........
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.12.08  10:55

    « Re: Slíbený follow-up - garančka a palivový filtr

    WinDiesel: Přesně, automat u Toyoty. Osobě taky pokukuji po vyšší 4x4, CRV nebo RAV, ale Avensis by nebyl marný :-) Uvidím, co dovolí rozpočet. Co se Ti nezdá na novém dieselu od Hondy?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 11.12.08  22:41

    « Re: Slíbený follow-up - garančka a palivový filtr

    PepeCaria: Nejen Mondeo... Co se týče Hondy, upravený motor diesel 2,2 již není tak dobrý, benzíny nejsou špatné ale přeci jen ta spotřeba...
    Škoda že Lesník nemá automat, to Toyota již v Avensisu automat bude mít...
    Ale střední třídu již nechci, chci se posadit výš a chci 4x4 víc než ten automat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.08  21:45

    « Re: Slíbený follow-up - garančka a palivový filtr

    WinDiesel: Koukám, že Mondeo je skvělá přestupní stanice do Japonska. Taky přemýšlím a obhlížím, že další auto bude Japonec, zatím Honda nebo Toyota ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 11.12.08  19:59

    « Re: Mondeo není pro běžný život.

    superkutil: Mno, auto (Mondeo) má 205 tisíc, tak jsem do toho praštil. Do rodiny jasem pořídil Kaškaje 1,5 dCi (78 kW, tedy 106 koní). Auto vypadá senzačně a nemůžu se donutit z něj vylézt. Vysoký, ale menší než SUVčka, výmoly to nezná, zpomalovací prahy to ani nezaznamená. Je to jen dvoukolka ale do té doby, než dostanu služebního Lesníka, tak z toho nevylezu. Jsem jak malej Jarda, si to užívám. Boží je bluetooth v rádiu a tím pádem moje první handsfree.
    Motor jednoznačně překvapil - jak snadno uveze tohoto malého obříka.
    Jinak ale - Nissan nelže, toto auto se ve městě vyzná - má neuvěřitelný rejd a snadné ovládání - městský kočovník - to sedí. Jsem zvědavý na spotřebu, když jsem to koupil, bylo tam 16 l na 100, teď asi po 200 km 7,5 a klesá.
    Dost zvláštní je chování motoru, ale vyhovuje mi - zátah je úplně odspoda, potom to jakoby odpovídá těm 78 kW a zase výše se opět dostaví zátah - no prostě není to vůbec špatné.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 11.12.08  19:50

    « Re: Slíbený follow-up - garančka a palivový filtr

    impaler: Dobrý vážně dobrý !!!!!!!!!!
    Chce to Japonce - každý servis Toyoty ví že většina dílů na autě je od Densa...
    Ale možná, že je to jen proto, že Toyota 41% Densa vlastní >:D >:D >:D >:D
    Jinak by to všechno byl nějakej Nipponcraft... >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.08  19:05

    « Re: Mondeo není pro běžný život.

    Kutil: Tak to seš teda velkej dravec, takhle to zmasakrovat >:D ale nemyslím to zle. Já trhám jen ten plastovej spodek nárazníku :-! U Vectry jsem sundával gumu, co tam byla naklepnutá. To sváření plastu pochybuju, že seženeš v servisu. To mají spíš borci, kteří dělají v garáži do bouraček. Svaří prasklý nárazník, zakitují, lak a oprava je hotová za pár kaček. Stejně jako ten můj známý.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.12.08  18:30

    « Re: Mondeo není pro běžný život.

    PepeCarrita: Utrhl se celý kryt nárazníku, přední maska, takže zůstaly světla a díra z které trčel motor a chladič. Celý přední plast s SPZ, mlhovkama, mřížkama atd. šel do háje. Také prasknul ten spodní kryt pod chladičem. Také se urvaly kryty ostřikovačů světlometů. Drží to celé na 4 šroubech na matkách zalisovaných do blatníků. Ty se vytrhly, utrhly se šrouby co jsou v podbězích. vytrhly se dole spony, vypadl rámeček přední masky. Kryt nárazníku dole praskl. Rozpadl se horní a dolní díl krytu nárazníku. A to všechno kvůli špatně osazenému kameni v dlažbě. Co se dalo jsem opravil, ale to svaření bych potřeboval, to zkusím, zda to nějaký servis má nebo to sešroubuju.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.12.08  16:49

    « Re: Mondeo není pro běžný život.

    Nevím, co myslíš celým předkem, ale já ho poškodil už dvakrát, vždy o obrubník. Jak parkuji kolmo na něj, tak když je moc vysoký a najedu nad něj tak daleko, že se plast na spodku nárazníku (já ho mám lakovaný) dostane za něj, zahákne se a při couvání utrhne. Poprvé jsem odtrhl celou prostřední část pod těmi větracími otvory, nechal to tak a pak jsem při dalším najetí rozlámal ten černý plast k motoru, protože byl proti srsti při najíždění on. Oprava nárazníku 1200,- + lak a kryt 1400,- montáž svépomocí. Podruhé přu hlubokém zajetí už jsem tušil, proto jsem vystoupil a zapáčil, takže jsem to natrhl jen trochu. To mi kamarád svařil přímo na autě a zadarmo :-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.12.08  16:12

    « Mondeo není pro běžný život.

    Tak jsem dnes couvnul z parkovacího místa u firmy a na silnici zůstal ležet celý předek. Ono to celé drží na 4 malých šroubcích, tak není co se divit. Protože jedu dnes do zahraničí, tak jsem zajel do servisu aby to opravili. Ale oni, že neopravují, že vyměňují a že se mám objednat. Tak jsem vlezl pod auto a celé to přidělal. Nakonec stačili 4 podložky, vrtačka a šrouby. Nevím o co to chytlo, parkuju tam často a nikdy se nic nestalo. Budu muset nosit s sebou centimetr a kontrolovat, kam najíždím. :-)

    Příště chci vysokou 4x4.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 11.12.08  13:22

    « Slíbený follow-up - garančka a palivový filtr

    Slíbil jsem info, jak Belgičani zareagují na pokyn Delphi ano, Bosch ne. Můžete hádat - vědí h.o.v.n.o. Pokyny předem včetně přesné reference od PetraT. všechny odkejvali, že jasně. Mám na stávajícím delphi ujeto jen 16 tkm, tak jsem řekl delphi, nebo nevyměňovat, ty 4 tkm mi budou ještě trvat pár měsíců a mám čas si to sehnat sám.

    Debata k ničemu. Proč to chcete? My dáváme všude Motorcraft. Říkám, mám své informace a navíc, váš Motorcraft nebo Ford je obal. Panuje riziko, že v obalu se skrývá Bosch, ten nechci, chci Delphi. - Ale pane, to je všechno Motorcraft.

    Ještě asi dvakrát dokola mě ujistil, že stačí jednou za tři roky nebo šedesát tisíc, tak jsem vyplázl něco přes 130 eur za zadní desky s prací, ale bez DPH, a jel. Náplň do mnou ráno naplněné nádržky ostřikovačů mi naúčtovali (2 eura), ale nechali to aspoň v lahvičkách na sedadle, za výměnu zadních dvou žárovek stála práce 11 eur bez daně, dobře mi tak, že sem na ně zapomněl a neudělal si to sám. V kufru jsem nechal zimní kola, když budou sundávat, ať nahodí pak ty. Naúčtovali si 17 eur bez daně, což je dražší, než kdybych jel do Forda, co mám blíž, úplně separé. No aspoň se to sfouklo jedním vrzem. Jinak sem rád, že to bylo rychle, ráno tam, v 10.30 hotovo k vyzvednutí, což teď hodně oceňuju, protože můžem každou chvíli jet do porodnice.

    Takže tak, nechám si to vyměnit na jaře v NJ, kde si s pánama lépe porozumíme, proč chci, co chci.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 10.12.08  18:27

    « Re: 2,2 nebo 2,0

    ne z kopce to nebylo, ale jel jsem v neděli dopoledne za minimalniho provozu, takže se dalo jet předvídavě. Ale jízda to byla pasivní ne pomalá,ale ne taková na jakou bych si kupoval 155 hp auto.prostě žádná zábava. 8-s za většího provozu bych to nedal.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.12.08  17:23

    « Re: 2,2 nebo 2,0

    RADEK1: Máš nějaký návod, jak toho docílit? Nebyla ta trasa z kopce? V létě ve Skandinávii jsem na 6500km udělal 5,5litru. Nijak jsem se neomezoval, ale za první 2dny jsem ujel cca 3000km po rovině rychlostí 100km/h, což je na 6ku asi 1730ot. A ještě tam byl jeden úsek cca 800km stejnou rychlostí. Jinak to byly kopce a motor se točil dost.

    Mám vyzkoušeno, když motor točí do 2000ot s lehkým plynem, ta je spotřeba opravdu slušná a dá se jí udržet podle PP pod 5litrů. Je ale potřeba využívat terén a i vyřazovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 10.12.08  14:55

    « Re: 2,2 nebo 2,0

    zdravím,o víkendu jsem jel trasu cca 70km se spotřebou dle pp za 4.8 l.byla to plynula jízda dle předpisů. Je to můj rekord a jen se potvrzuje jak je naftový motor citlivý na jízdní styl. Normálně nám 7 až 7.5l. Tak to jen tak. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.12.08  20:47

    « Re: 2,2 nebo 2,0

    Moik: Ty problémy s mým 2.2TDCI byly z výroby a bohužel je servis ani po 1,5 roce nenašel ale výměnou EGR zmizely. Jinak určitě vem 2.2TDCI než 2.0TDCI. Spotřebu budeš mít skoro stejnou, ale 2.2TDCI se chová mnohem líp v otáčkách 1200-1600ot, motor už krásně táhne od 1700-2700ot. a vydrží do 3500ot. Navíc 6ka je super. Má EUROIV má mít lepší zrychlení než EUROIII, ale má vyšší spotřebu (je to proto aby splnila EUROIV). Motory s EUROIV by již neměly trpět odcházením vstřikování. Jedinné co mi u 2.2TDCI vadí je maximální výkon jen ve 3500ot, zatímco konkurence ho má ve 4000ot. To mi chybí ale jen při předjíždění nebo ostré jízdě. Při běžné jízdě jezdím 1500-2500ot, při 130km/h na šestku motor točí jen 2250ot. Průměrná spotřeba 7,1litru, ale dá se jet i pod 5litrů. Takže pokud chceš Mondeo, tak 2.2TDCI jen a jen doporučuji.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.12.08  19:29

    « 2,2 nebo 2,0

    Sem tam sleduji diskuzi a zaznamenal jsem Superkutilovy problémys 2,2TDCi... jak je to teda s tím motorem, koupil bych si Mondeo 2005,6 a radši bych 2,2TDCi, mám?
    edit: a EURO III nebo IV?

    Znám 2,0TDCi 96kW a má menší rozsah otáček jak můj 2.0TDCi 100kW, ale není to nic dramatickýho, jaký je v tom ten 2,2 a je to jen převrtaný 2,0 96kW??
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.12.08  23:14

    « Jak jezdit s TDCI?

    Ahoj, doufám, že mě neukamenujete, ale potřeboval bych poradit. Jezdit na spotřebu nebo normálně s TDCI už umím. Ale občas potřebuju i ostřejší jízdu. S benzínem jsem to zvládal v pohodě, čím vyšší otáčky, tím vyšší moment a tak stačilo motor držet v otáčkách a zrychlení bylo v pohodě. Navíc velký rozsah otáček umožňoval pružnou jízdu. Ale u TDCI mám sice úžasný zátah mezi 1750 - 2750ot. a ještě vydrží tak do 3500ot., ale s rostoucími otáčkami zrychlení klesá. Takže mám trochu problém najít vhodný rozsah otáček pro jízdu. :-) Chybí mi moment mezi 3000-4000ot.
    Nedokážu si představit sporťák s dieselem. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.08  20:23

    « Re: prohlídka po 60.000 km

    tak to je klasika.... mne na 60ts. zabudli vymenit vzduchovy filter(samozrejme uctovali), chcel som vymenit jednu parkovacku ktora nesvietila a vymenli obe... lebo vraj nesvietila aj druha a tom som den pred tym kontroloval,lebo som si to chcel urobit sam.... s predchadzajucim autom mam podobne skusenosti .. tam mi vzduchovy filter za 4 prehliadky vymenili len raz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.12.08  19:35

    « Re: Svítí mi jen půl přístrojové desky.....

    DIM, martin.z: demonáž světel na MK III je tady [odkaz]

    A výměnu žárovky v zapalovači by tam mohl DIM doplnit ;-) Zapalovač se jednoduše vyloupne ze středové konzoly spolu s popelníkem (popř. držákem nápojů, pokud ho tam máš) - vyndáš celý ten hranatý plast s víčkem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.12.08  00:00

    « Re: Forester boxer diesel

    WinDiesel: jo, jo, máš pravdu. U dnešních dieselů je opravdu velký rozdíl v jízdě na spotřebu a nebo co to dá. Já taky jezdím mezi 5-7,5 litry a kdybych jel pořád 200km/h, tak jsem taky na 8,5litrech. Proto říkám, že ta spotřeba 6,7litrů je u Foresteru úžasná. Vždyť i ta moje 2.2TDCI EURO IV má vyšší spotřebu než stejný motor v EURO III.

    Dobře je to taky vidět na 2.0TDI PD a novém 2.0TDI CR. Nové TDI už nejsou tak úsporné. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.12.08  23:11

    « Re: Forester boxer diesel

    superkutil: 8,5 litrů měli po 2 hodinové jízdě 170 km/h... Já jsem jel za 6,7 l...
    Ne všechny diesely mají nízkou spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.12.08  23:09

    « Re: prohlídka po 60.000 km

    Ty ostřikovače je klasický trik. Dávám auto k Charouzovi, nádržku ostřikovačů vždy naplním po okraj a přesto mi dolejou třeba i několik litrů za šílený peníze. Když jsem to reklamoval, tak prý tam ten technik co to dělal není a nepodařilo se mi ho sehnat. Krásně se z toho vyvlíkli. Teď teda už ne, říkám, že dolít ostřikovače, výměnu stěračů nechci. Jednou mi dokonce vyměnili pylový filtr i když byl v autě jen měsíc starý. Když jsem to reklamoval, tak mi ukázali údajně ten starý, ale byl úplně jiný než jsem v autě měl.

    Ale zažil jsem lepší fór. Kamarád potřeboval diferenciál a nebyl k sehnání. Tak se dohodl s mechanikem a ten mu vymontoval diferenciál z jiného vozu jehož majiteli řekli, že potřebuje nový diferenciál. Bylo to u Fordu se zadní nápravou. Jinak žárovky co běžně stojí 5,-Kč, stojí u Forda 70,-Kč. Prý mají kvalitnější provedení. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.12.08  22:49

    « prohlídka po 60.000 km

    Pánové, pár postřehů, které mám z právě proběhlé prohlídky po 60.000 km na mém 2.0 TDCi. Byl jsem v Autoactivity ve Žďáře nad Sázavou. Požadoval jsem palivový filtr Delphi. Ten mě namontovali bez problémů, ale do faktury napsali, že požaduji neorginální filtr. Mám ještě 4 měsíce záruku. Dále mě na jaře dělali geometrii a po 20tkm je na vnějšku 3 mm a vnitřek je smetenej. Tak to prý seřídili, nechali si zase zaplatit a prý se uvidí. S tímhle mám problém už od nova. Těsně před koncem záruky proměřím sjetí a eventuelně je budu dusit. Dál mě začala svítit kontrolka od airbagu - záruční oprava, uvolněný konektor. A taky jsem provedl test. Naposledy mě dolili ostřikovače a účtovali 60,- Kč. Nyní jsem dolil sám a nic neúčtovali, tedy v tomhle ohledu spokojenost. To bráchovi na prohlídce v Třebíči účtovali 550,- za 4 žárovky a vodu do ostřikovače, což nemohli udělat, protože to večer před prohlídkou kontroloval - vše svítilo a nádržka plná. Nojo, nebyl tam sám, ale chlap co má na starosti auta ve firmě.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 01.12.08  13:45

    « Re: Svítí mi jen půl přístrojové desky.....

    dim: Ta parkovacka je otazkou cca pul minuty. Kdyz otevres haupnu, tak jsou tam takove dva svisle pojistne plisky, nebijou do oci na prvni pohled, to je jedina zakernost.
    Ty plisky vytahnes smerem nahoru, tim odjistis celej svetlomet kderej jde volne vyndat a uz jen odpojis napajeci konektor, pak tu pruzinovou zavlacku co zajistuje kryt k zarovkam a je to..
    FAkt easy, skoda s tim chodit do servisu
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.12.08  11:52

    « Re: Svítí mi jen půl přístrojové desky.....

    Tak asi bych to zvládl.......ale vidím to tak s přípravou na dvě hodinky...ještě mi nesvítí parkovačka ve světlometu a osvětlení zapalovače.....takže to asi přenechám odborníkům !! :-)

    Cukání a škubání je jedním z nejdynamičtěji se rozvíjejícím odvětvím u Fordů :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.12.08  10:49

    « Re: Forester

    WinDiesel: Tak jsem o víkendu koukal na autorevue a byl tam Forester 2.0D a mluvili o spotřebě. Při běžné jízdě 6,7litru, ale při testování novináři vylezla na 8,5litru. Přesto si myslím, že u tak velké 4x4 je spotřeba 6,5litru dosažitelná s lehkou nohou a je super!!!!

    A co se týče nové 2.2TDCI 129kW, tak ta je právě kritizovaná za vysokou spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 30.11.08  12:00

    « Re: Svítí mi jen půl přístrojové desky.....

    DIM: Přístrojovku jsem měl venku vloni snad 10x, než jsem donuti odborníky z autorizovaného servisu aby mi objednali novou.... Podle odkazu od DR. to jde průměrně zručnému člověku dobře.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.11.08  11:46

    « Re: Nové Mondeo 2.2TDCI 129kW

    Koukal jsem na anglické fórum o Mondeích a na 2.2TDCI 129kW pěkně nadávají. Uvádím obsahový překlad:

    Je tam zřejmě nějaký problém se software v ŘJ. Jedná se o propady kolem 2000ot., škubání a trhání motoru. Většinou jim mění EGR, ŘJ. Nebo po vyčištění ŘJ v servisu dojde po zastavení s znovunastartování ke ztrátě načtených parametrů. Ford provádí výměny ŘJ do 60ti dnů.

    Aktualizace k 2.2 je problematická, není stále vhodný SW, Ford má problémy uspokojit zákazníky kteří stále mají problém: Obchodník nejdříve potřebuje udělat "symptom založené diagnózy" a popsat problém jako "váhání" vyskytující se "přerušovaně" během "zrychlení". Stále se jak na zázrak čeká až bude diagnostický systém schopný nabídnout revidované PCM software ke stažení. Zákazníci jsou naštvaní, že Ford není schopen otestovat více své produkty!


    Podobné chování jsem měl i u své 2.2TDCI a servis nebyl schopný s tím nic dělat. Pořád tvrdili, že je to v pořádku. Dokonce jsem nechal udělat graf motoru, na které bylo škubání a propady vidět a poslal ho na FMC ale dle nich je vše v pořádku.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 29.11.08  18:51

    « Re: Nové Mondeo 2.2TDCI 129kW

    já s ním včera jel a jak jsem psal níže nezdál se mi tak výbušný a opravdu nad 3000 tis. přestával ,,táhnout" . má 2,2 se mi líbí asi o něco víc, nebo možná víc jsem čekal od nového motoru. není špatný ,ale těch 15 kw jsem nepocítil. že je nový motor a i celé auto podstatně tišší jsem zaznamenal okamžitě.dlouhodobá spotřeba u auta se kterým jsem jel byla na BC. 7,6 . nevím kdy to nulovali nebo kdo a jak s tím jezdí.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.11.08  12:42

    « Nové Mondeo 2.2TDCI 129kW

    Ahoj, máte někdo tento motor? Pročetl jsem několik recenzí a všude si stěžují na vysokou spotřebu (nad 7litrů) a na ne nijak závratný zátah nad 3000ot. Zajímalo by mě třeba porovnání s předchozí 2.2TDCI 114kW nebo porovnání s 2.2HDI 125kW Bi-Turbo nobo s Toyota Avensis 2.2 D-CAT. Kolega se chystá na tu Toyotu Avensis 2.2 D-CAT, tak uvidím, co bude říkat. Má Passata 2.0TDI a předává ho kolegovi pro nespolehlivost a ztrátu výkonu.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.11.08  09:56

    « Vůle v řízení

    Ahoj, po delší době jsem včera na delší trase zase pozoroval divné chování řízení. Jako kdyby byla vůle v řízení, v určitém rozsahu cca 3-5cm na věnci volantu auto nereaguje na řízení. V tomto rozsahu jde také volant velmi zlehka. Podobný problém jsem měl u Felície a byla to vadná torzní tyčka v posilovači řizení, totéž jsem měl u Escorta a byl to vadný posilovač řízení a nakonec to bylo i u Passata, ale tam to byla vůle na spojce tyče řízení.

    Jeto u Mondea normální, způsobené např zimními pneumatikami nebo mám očekávat odchod posilovače? Od počátku mi jde posilovač hodně ztěžka, ale to prý je u Fordů normální.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.11.08  21:49

    « Re: Svítí mi jen půl přístrojové desky.....

    RADEK1: Lexus IS220D - jestli myslíš 4 válec 2,2 130 kW, tak ten byl vylepšen, max. tlak je nyní 2000 barů a měla by se podstatně snížit jeho spotřeba, dále katalyzátor NOx - odlučovač částic DNPR by měl méně ovlivňovat výkon.
    Toyota jinak natolik fandí hybridům a tolik jim věří, že je pořád na vážkách, jestli LS dostane 6 válec v dieselu. Euro 5 přijde příští rok, dozvíme se to brzy (nejpozději v polovině příštího roku).
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 28.11.08  19:40

    « Re: Svítí mi jen půl přístrojové desky.....

    jel jsem dnes s novým mondem 2,2 tdci. dojmy velmi pozitivní. snad jsem čekal dynamičtější reakce od posílené 2,2 ;-\ řekl bych ,že má 2,2 je výbušnější. pak jsem navštívil mazdu a v 6 jsou strašná sedadla po první usednutí jsem věděl že je mezi náma konec ( a to byl můj favorit) ovšem co mě dotalo byl Accord zatím jen staticky ale to bylo úplně něco jiného. v tom si dovedu představit 1500 km na hory. škoda jen toho dnes průměrného výkonu. víte někdo něco víc o nové naftě do lexusu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.08  17:33

    « Re: Svítí mi jen půl přístrojové desky.....

    DIm: to víš, že si to někdo už vyměňoval sám. A protože to byl hodný člověk, tak celý postup nafotil a poslal mi návod [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.11.08  15:12

    « Svítí mi jen půl přístrojové desky.....

    .... a to se mi nelébí.....Vyměňoval už si to někdy někdo sám ?
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 28.11.08  09:41

    « spotřeba

    no k té spotřebě co tu byla nakousnutá - velký rozdíl je opravdu v použitých pneu. po celé sezóně musím objektivně přiznat, že 18/225/45 pneu mají vyšší spotřebu téměř o celý litr než původní 16/205/55. na užších se vejdu po městě do sedmi, mimo město v pohodě do šesti, při extra šetrné jízdě do pěti. na širších jsem měl město do osmi, mimo město tak 6,5 a při extra šetrné jízdě tak 5,5. jinak je to dle PP, v reálu co si měřím dle tankování to vychází tak o půl litr víc...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.11.08  09:14

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    superkutil: Nemluvím o ČR, do ČR se Forestery dostaly ve stejnou dobu jako do EU, takže auta zde jezdí maximálně 1 měsíc. Možná že Tvůj známý mluvil o Legacy/Outback - ty jezdí 3/4 roku.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.11.08  09:12

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    romik2: pokud byly nalezeny piliny ve filtru, nesmí se montovat nové vstřiky dříve, než jsou piliny odstraněny ze systému a než je vyřsšen zdroj pilin (čerpadlo). Jinak jsou další vstřikovače brzy do háje zase.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.11.08  09:10

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    romik2: já jsem jel jak s Foresterem, tak s Legacy. Obojí vynikající. Poruchovost 00 nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.08  00:21

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    Ano, www.carpenter.cz, není v seznamu dealerů ČR. Tudíž dieslových aut jezdí více, hlavně po Praze, ale určitě nejsou zahrnovány do celkového prodeje v ČR, jelikož jsou z EU. Auto koupené v DE Vás přijde podstaně levněji než v ČR. Když jsem se ptal jejich šéf servismana, jestli byla reklamace na vstřiky nebo čerpadlo od začátku prodeje, tak mi sdělil, že to za 3/4 roku vůbec neřešili a údajně to není ani v databázi Subaru pro Evropu. Prostě nebyly naskladněny a vyskladněny pro konrétního evropského dealera. Nechtělo se mi tomu věřit, ještě toho člověka osobně neznám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.08  00:10

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    Pánové nevím čím to je, ale s kolegou řešíme úplně stejný problém jako Vy. Jak jsem již psal níže, jezdím ve Fordu od roku 1992. Všechno benzín, poslední diesel. Kolega má Toyotu Avensis benzín a najeto 240.-tis (to není překlep) a bez závažnějších problémů. Nový Avesis ještě není a nový model bude mít "mouchy", jak to obvykle bývá.
    Docela jsme si dali záležet na výběru a jelikož jezdím 2 roky v diesel Mondeu, zkoušeli jsme spolu Mazdu 6, novou Hondu, nové Mondeo 2.0 a 2.2 a samozřejmě Subaru, všechno v dieslu. Kolega zkušenosti s dieslem nemá, tak jsem jako "testovací jezdec" všechno absolvoval s ním. Jako firemní vozidlo si musíme uvědomit, že ho teď odepisujeme 5 let, ne jako dříve 3 roky. Tudíž chceme, aby těch pět let vydrželo bez zásadních problémů, a to je problém Fordu, zcela jednoznačně.
    Mohl bych se dlouho rozepisovat a porovnávat, motor, převodovka, podvozek, interiér, exteriér i cenu. Pokud bude zájem, ozvěte se.
    Výsledek volby je volba Outback diesel. Může to mít své pro a proti, ale rozhodně nechceme absolvovat to, o čem se tady hodně píše. Chceme spolehlivé auto. Subaru si dle našeho názoru nemůže vzhledem k objemu prodejů dovolit zásadní chybu.
    Také jsme projeli Forestera diesel, a je to o tom, k čemu auto potřebujeme, nicméně dojem z motoru byl vynikající.

    Moje aktuální diagnóza s Mondeem v servise po 3 týdnech je taková, že po kontrole palivového filtru tento obsahuje kovové piliny. Takže čerpadlo bude odesláno ke zkoumání. Nové vstřiky jsem obdržel a kdybych si to nevytelefonoval, tak by se servisní technik asi proháněl s novými vstřiky a starým filtrem. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.11.08  23:39

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    WinDiesel: Je možné, že se do Čech dostaly dieselové Forestery z ciziny. Už jsem jich pár v Praze viděl a že bych měl takové štěstí nevěřím. Že by kecal si moc nemyslím, ale možná s ním jezdí dost ostře nebo má třeba nějakou vadu. Pokud opravdu jezdí Forester 4x4 za 6,7 je to zázrak. Já se při kombinované spotřebě s Modeem 2.2 pohybuju na 7,1 litrech a to není 4x4 (papírově mám mít spotřebu 6,1). A co jsem koukal, tak průměr Mondeí TDCI je 6,9litru. Jinak si stěžoval na přístup dealera Subaru, na jejich přístup, ne na poruchovost auta. Ale i tak jdu příště do Forestera.

    Nevím jak nová generace Mondea, ale když vezmu jaké tahanice jsem měl se servisem já a to jenom proto, že nedokázali odhalit vadu na EGR a zřejmě přidřený IMV ventil. Sice není dobré, když na autě něco odejde, ale mnohem horší, je když to servis nedokáže dostečně rychle odstranit. Teď po 55000km už konečně Mondeo běhá jak má a je to super zážitek. Skvělý podvozek a úžasný motor je bezkonkurenční. Soused má nové Mondeo 2.0TDCI a je docela dost je po servisech. Část z toho je ale tím, že mu stále někdo auto očesává (lišty a pod). ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.11.08  22:25

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    superkutil: To je nesmysl, v říjnu se prodaly 4 kusy Foresteru dieselu a už si někdo stěžuje na servis? Blbost. A já jsem jel novinářským Foresterem který dostává zatraceně zabrat a 6,7 litrů na 100 km. Takže ten kluk trochu dost kecá a nebo si někdo vymýšlí.
    Jinak ale Ford zvlášť na Mondeu poslední generace hodně zamakal.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.11.08  21:14

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    WinDiesel: Taky chci jít do Forestera, už jse ho málem měl, ale v době koupě Mondea ještě nebyl u Subaru diesel a benzín měl dost velkou spotřebu. Muvil jsem s jedním klukem, co si koupil Forester diesel, hodně ho chválí, tichý motor, spotřeba ale někde u 7-7,5litru a dost problémy s českým servisem Subaru. Ale je někde z ČB, takže je to možná lokální problém. Mondeo je pškné, ale ten víčet problémů mě také opravdu nepotěšil, nejsou to drobnosti. Mám už taky za sebou EGR, ventil je asi načnutý a 3 kombinaci prý taky měnili nebo alespoň nějakou část. A to mám najeto 55000km.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 27.11.08  20:12

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    To Win diesel: s tím výčtem jsi mě také dostal. já už bych k mondu asi moc důvěry neměl po tolika operacích. já za chvíli protnu hranici 100 tis a pořád mu moc nevěřím a to jsem měnil čidlo park. asistenta, brzdové kotouče + desky a BT hlasový modul. takže se dá říct, že zatím v poho, ale když mě přiveze z větší dálky tak ho tak nějak potichu pochválím. nedůvěru ve mě udržuje mondo sem tam nějakým zakuckáním,zaškobrtnutím i různě neidentifikovatelnými zvuky z pod kapoty . jinak zatím spokojenost. ;-) zima ukáže 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.11.08  19:42

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    martin.z: já vím jak to myslíš, ale porovnej:
    Mondeo TDCi Euro 3 a 4
    Octavia 66 kW Euro 3
    TDCi dvouhmotový setrvačník
    TDI 66 kW jednohmotový
    TDCi common rail 1400-1600 bar
    TDI 66 kW jednoduché poloelektronické čerpadlo a dvoustupňové mechanické vstřikovače, 900 barů

    Víš, technika pokročila.
    Pokud porovnáš PD a common rail, to bude košer a nevyjde to pro PD vůbec dobře.

    Pozor - aby jsi se s 1,8 TSI nespálil:
    - přímý vstřik, benzínový "common rail"
    - vysokotlaká pumpa která se může zadřít (srandovních 200 barů oproti 2000 barů u dieselu)
    - turbo
    - komplikovaný systém řízení vstřikování a úpravy emisí
    - báchorky o vynikající spotřebě, na benzín možná, ale momentálně dochází k další evoluci dieselových motorů (benzíny už mají evoluci za sebou) z důvodu přechodu na Euro 5

    Viz Subaru boxer - se stálým pohonem 4x4 spotřeba 6,5 l na 100 km Euro 5.
    Zrovna u VW přijde 1,6 TDI s piezovstřikováním Siemens (vydrží nejvíc) a možná se dočkáme zase držáku - výkony 55, 66, 77 a 92 kW, šušká se o 103 kW - počítej se spotřebou - reálnou - kolem 4 až 5 l na 100 kM.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 27.11.08  18:48

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    windiesel: Petre ja nemam ve zvyku si v tehle vecech vymyslet, stara octavia byla zlata.
    A jeste neco, mel sem za celej svuj zivot 4 soukrome auta vcetne mondea, vsechny jsem koupil jety s vice nez 100kkm. A mel jsem jen dva problemy. Termostat u prvni astry a trojkombinaci u posledniho mondea - cili 2 veci u 4 ojetin oproti tvym x hafo vecem u 1 noveho auta..to myslim mluvi za vse presto ze ja dohromady soukrome najel treba jen 90kkm.
    Jo s tvym dalsim vyberem souhlasim, jen bych podotkl ze me opet hodne laka preplnovanej benzin, nepreplnovanej taky nechci, musel by to byt aspon neco jako byl 2,0 v6 v xedosu 6, ten chodil paradne. Jiak me laka konkretne 1,8tsi od koncernu, mel jsem 1,8T 110 kw v passatu a byl to zatim muj nejlepsi motor se spotrebou stejnou jakou mam ted s tdci (kde mam teda AT takze je to trochu neobjektivni srovnani)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.11.08  17:24

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    martin.z: Já vím, Martine, že fkodovky jsou nejlepší a jejich majitelům se nikdy nic nestalo. Tak mě napadá, ž čeho asi tak dobře žijí majitelé různých krámů se Škoda autodíly a opraváři, kteří to do fkodovek montují.
    Promiň, tyto pohádky jsem slyšel již mnohokrát.
    Ale, abych nepřeháněl, motory 1,9TDI před pumpe düse byly mimořádně povedené, to je ale pryč, takže prosím srovnávej stejné generace vozů, tzn. Mondeo TDCi se Superbem TDI-PD a vyjde Ti z toho úplně něco jiného - turba, váhy vzduchu, dvouhmoťáky a sem tam i PD vstřikovače na denním pořádku.
    Já jsem své závady vypočetl na férovku, což se většinou o majitelích fkodovek říci nedá.
    Ale udělám Ti radost - jo, mohlo by to být lepší. A proto Ford opouštím a bude to Japonec - Subaru Forester nebo Mazda CX7, určitě v dieselu. Trápit se s benzínem (líné žravé mrd.ky) nebo s krátkým dojezdem (to fakt nesnáším) rozhodně nehodlám.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 27.11.08  17:00

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    Zdravim,

    tak na FMC delaji mrtveho brouka - sice mi jeste ten den na muj dotaz odepsali, aby meli jako vyreseny ticket a nikdo je nebuzeroval, ze maji otevrene volani, ale napsali mi obecne kecy, at vyuziju akce zimni servisni prohlidky s bannerem na origo nahradni dily. Jinak reakce na muj dotaz NULA.

    Ujel jsem zatim 4tkm, auto jezdi jako drak i s BOSCHEM filtrem a želví Power diesel - zadne sledovatelne problemy. Dříve popisovane problemy připisuji kombinaci: čisté všechny filtry po servisce, letni nafta OMV, BOSCH filtr bez cirkulace. Neresim to, za 4 mesice jdu zase na servisku, snad zimu preckam. Shanim se po dieselu s Vervou, abych dal oři ochutnat i z jiného soudku, ale na Benzine na dalnici za Plzni ji nemaji a jinde jsem zatim na Benzine nepristaval.

    * FMC, jsou tu v CZ tukani. A dalsi auto si koupim Mercedes, BMW, nebo Lexus.
    Mondika si ale musim pochvalit, je to super cruiser, pri jizde po silnickach super dynamika jizdy (predjizdeni), stabilni, a spotreba kolem 7 l /100km. Jediny, co me obtezuje, jsou vibrace a duneni motoru. Proto pujdu do benzinu, nebo nafta sestivalec.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 27.11.08  16:40

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    windiesel:
    hmm, 3x trojkombinace!!, 2x ventil cerpadla, EGR, čidlo klikovky, 2x nejakej remen altiku - noo tomu ty rikas pohodovej prubeh?
    Nic ve zlym, ale to je teda mr*dka!
    Moje byvala sluzebni O1, rv. cca 2004, 1,9tdi 66kw, bylo to koncem vyroby nez tomu zacli rikat Tour - tak ta nakroutila 150kkm a jen sem tankoval naftu, odesla mozna tak zarovka ve svetle (samozrejme na vymeny oleje chodila) - pak ji firma po leasingu prodala. Tomu ja rikam bezproblemovej prubeh..
    To cos tu napsal ty, byl terrible horor vypis a vedet neco takovyho pred koupi tak bych do toho auta ani nekop.
    To je asi rozdil mezi nami, jestli jsem dobre pochopil tvoji filosofii, tak kdybys mel Ty tento vypis o svem aute predem, tak by sis rek, jee to je fajn, samy malickosti..??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.08  13:44

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    pava1: Udelal jsem to stejne (v kvetnu kladku+remen, origo) a v cervenci jsem to nechal dovymenit komplet, protoze to zacalo znovu a uplne stejne. Nejlepsi je vymenit vse naraz, ale stejne ti to po nejake dobe zacne znovu. Nejvic to byvalo slyset pri zaple klimatizaci v lete.
    Prijde mi, ze nektere kusy jsou na trojkombinaci nachylnejsi.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.08  12:44

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    Díky. Krátce k té trojkombinaci, koupil jsem auto s ujetými cca 45 tkm, trojkombinace byla slyšet. Vyměnil jsem řemen neorigo Contitech 6PK1635, napínací kladku SKF. Za tepla klid, po studeném startu je chvíli slyšet (cca minutu) i když teď už zase ne. Stačí to takto opravit? U nás ve Fordu co jsem zjišťoval pořádně neví, v záruce měnili komplet, po záruce prý stačí napínací kladka. Na konci seznamu píšeš, že řemen alternátoru je potřeba měnit dříve, chápu to dobře, že výměna řemenu není součásti opravy trojkombinace?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.11.08  12:18

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    pava1:
    Mondeo 2,0 TDCi Ford-Puma 96 kW - 130k, max 330 Nm, 6kvalt, zakoupeno 17.4.2003, najeto 202000 km.
    Mám Shell kartu ale beru již jen Extra. Sem tam Benzina, v zahraničí je mi to jedno.
    Opravy - pokud si vzpomenu:
    015000 EGR (záruka) - šílený černý kouř
    030000 trojkombinace (záruka)
    045000 regulační ventil CR čerpadla (záruka)
    080000 výměna destiček
    100000 výměna řemenu alternátoru, trojkombinace (záruka)
    120000 zadní tlumiče
    140000 kompletní brzdy (kotouče a destičky)
    150000 čidlo klikové hřídele
    160000 trojkombinace (prý definitivní řešení)
    170000 regulační ventil CR čerpadla
    180000 spojka s dvouhmoťákem
    200000 řemen alternátoru (pozor na něj, měnit dříve, odešel mi v Německu)
    Plus pravidelný servis, filtry měněny dříve než po 20000 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.11.08  10:10

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    WinDiesel: Seznam prosím nás neznalé, co konkrétně máš za auto (typ, motor, rok výroby) a jakou naftu do toho leješ.. Jen pro srovnání, děkuji ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 27.11.08  09:49

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    WinDiesel: to se pak pozná až ten problém přijde ....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.11.08  09:12

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    cia: vypadá to že to máš vošéfovaný... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 27.11.08  07:45

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    WinDiesel: dvouhmoťák se spojkou dělán též ve 100t ,o auto se starám, dávám i servisu podněty co bych si i přál, filtry měním asi po 15 t km - vždy Ford???? a aditiva jsem odpůrce - dávám téměř bez vyjímky OMV, která je aditivována - vše ostatní svěřuji autorizovanému servisu . Já když udělám s někým obchod, tak se snažím o vzájemnou důvěru a né ho podvést a tak očekávám i od protistrany. Už jsem sice pár negativních zkušeností udělal i exekuci, ale přesto se snažím zůstat nad věcí, jinak bych se musel zbláznit. S touto praxí přistupuji i k servisu u svého auta. Možná je to jistá naivita, ale když jsem tento problém znovu ve Fordu s majitelem otevřel, tak mi bylo řečeno, že se nemám čeho bát a že případný problém vezme na sebe - nadstandardní vztah, jde-li to takto nazvat. Tak zkrátka počkám na ty vánoce... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.11.08  22:54

    « Re: Ranní nýtování

    No to mě nestraš. Já s tím mám moc dobré zkušenosti (na svém druhém autě s tím už to dělám sedmí rok a pohoda). Proto jsem to začal dělat i u Forda. Ty už s tím máš nějaké špatné zkušenosti?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.11.08  21:54

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    cia: teď jsem řval smíchy, jak jsi mluvil o těch vánocích a čerpadle a vstřkovačích pod stromečkem....
    A co když já mám najeto 201000 km a kromě trojkombinace a pár dalších drobností (dopřál jsem tomu z vlastního rozhodnutí nový dvouhmoťák i se spojkou) jsem neměl problém.
    Ty filtry poctivě měním co 15-20 tis. km a hlídám si Delphi - to je ale vše co dělám. Už dokonce ani nedávám aditivum, občas vezmu lepší naftu (už ale ne Shell).
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 26.11.08  19:36

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    WinDiesel: to vše je u benzínu pravda, zpřísňování norem je bohužel nepříjemná realita, ale na motoru benzín 2,0i 16v se za 250 000 km měnily akorát svíčky a vodní pumpa - asi jsem byl klikař, ale co mám commonrail, tak mám pořád obavu, abych nenatankoval nějaké bláto do nádrže, aby mi tam dali správný filtr, aby to nenýtovalo, trojkombinace ... - myslel jsem si , že zpět k benzínu ni krok, ale i při současné ceně benzínu vůči naftě začínám pochybovat, auto je sice auto, ale řešit to tím, že se ze mě stane skoro mechanik přes motor mi přijde jako ztráta času(já se živím jinými věcmi než servisováním auta) - jasně auto mě i baví, ale jestli ta zábava není vykupována příliš častými obavami , aby něco .... Možná jsem v současné chvíli pesimista, to víš blíží se vánoce a já bych mohl pod stromem mít pěkný čerpadlo i se vstřikama, a to bych asi jako dárek neustál :-) ... navíc jak jsem psal , jezdím už 10 let do stejného servisu, téměř vždy spokojenost, takže fakt nemám důvod dělat nějaké vlny. Navíc pár aut už jsem u nich koupil... nevím , možná je lepší umřít ve sladké nevědomosti >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.11.08  19:12

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    cia: jestli chtějí konkurenční boj, asi ho mají mít. Skutečně je to možná trochu hysterie ale vychází z toho, co už se skutečně stalo, že byly problémy a Ford je musel řešit.
    Teď si Ford řekl - všechno už je po záruce a my musíme ušetřit - tak tam flákneme z prvovýroby levnější (neříkám že nekvalitní, jen nesplňující specifikace Delphi) a je vymalováno. Na zájmy zákazníka se nikdo nekoukal.
    Ale uklidním Tě - zapomeň na to, že s benzínem máš klid.
    Co se rádo porouchává na benzínu (od nádrže):
    1 - palivová pumpa
    2 - benzínové vstřikovače
    3 - vysokonapěťové cívky nebo hrazdy
    4 - váhy vzduchu
    5 - škrtící klapky
    6 - zapalovací svíčky
    7 - EGR ventily
    8 - u turboverzí turba
    8 - lambda sondy (díky zpřísněným emisním normám jich můžeš mít na autě i 8, 4 jsou normál.
    Stačí ? Auto je Auto.
    :no: :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 26.11.08  18:57

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    WinDiesel: poslal jsem jim link na ten odkaz co jsi sem dával, viz někde níže,
    - bohužel z toho nejsem taky uplně moudrý, ale zkrátka pro mě je partner servis Fordu a ne Delphi, pokud se něco podělá, tak hned s čím by na mě šli by bylo to, že jsem si nechal na vlastní žádost namontovat díl, který není schválen a ať se nedivím
    - nevím jak je to s tím okruhem ve filtru Delphi, ale já tam mám filtr made by Ford a o víkendu se mi zadařilo na Pitztalu -20°C a nafta nezamrzla, takže zkrátka budu ovce a počkám až se mi ten
    commonrail podělá a koupím si zpátky benzínový motor, pač tyhle problémy a nejistoty mě už docela unavují
    - co se týče vyjádření Fordu - jak jsem koupil, tak prodávám, bylo mi řečeno ,že je to zbytečná histerie 8-s 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.11.08  17:10

    « Re: FORD A FILTR BOSCH

    cia: Ten první odstavec, buď jsem úplně blbej ale vůbec jsem tomu neporozuměl:
    - v rámci jakého konkurenčního boje
    - kde nevpustil Delphi
    - jak mohla tento problém způsobit společnost Delphi
    - co bude řešit Ford dopisem, komu bude dopis posílat
    - proti komu a proč podnikne právní kroky (že by potrefená husa kejhala?)
    Díky za vyjasnění, jsem z toho mago.r >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…