FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.01.09  10:09

    « Proměnlivý zátah a ESP

    Ahoj, mám ESP a teď v zimních měsících ho často používám. Většinou při jízdě do kopce reguluje prokluz a stabilitu vozu. Ale stalo se mi, že najednou i když byla silnice v pořádku motor vůbec nereagoval na plyn a svítila kontrolka ESP. Musel jsem vyřadit a znovu zařadit a pak už motor na plyn reagoval.

    Na suchu mi někdy auto zrychluje pomaleji než jindy. Myslel jsme, že je to ESP, tak jsem ho vypnul, ale nepomohlo to. Prostě někdy zrychluje normálně a někdy pomaleji o cca 1/3. Vidím to podle pohybu ručičky rychloměru. Je to při stejné zařazené rychlosti. Může to být snahou dodržet emise pro EURO 4?

    U Charouze ve Štěrboholech mi odmítli auto opravit s tím, že mají plno až do 1/2 února. Nevíte o nějakém značkovém servisu Ford v Praze 4, 9, 10 ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.01.09  06:57

    « Re: 2.2 TDCI EURO 4 - vstřiky, trojkombinace, dvouhmoťák, ...stěrače :-)

    Taky mě to kouří, ale jak již jsem psal je to normál, vypařuje se vodní kondenzát sražený na vnitřních stěnách výfuku.Pokud je to dým, který se rozpouští do metru za výfukem a není cítit je to naprosto normální. Samozřejmě pokud je to hustý mléčný štiplavý, dusivý dým něco v pořádku nebude, ale o něčem takovém v příspěvku zmínka nebyla. Můj start probíhá prakticky navlas stejně jak píše jada.suchý, otáčky vyběhnou nad volnoběh, zhoupnutí a pak drží, někdy se to zhoupnutí zopakuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.01.09  23:13

    « Re: 2.2 TDCI EURO 4 - vstřiky, trojkombinace, dvouhmoťák, ...stěrače :-)

    Jsem rád, že tady uvádíte u 2.2TDCI spotřebu 7-7,5litru. Prodejce mě sliboval spotřebu 6litrů a ta se dá opravdu dosáhnout jen při velmi ekonomické jízdě.

    Jo, aby řeč nestála, tak mi dneska jeden mlíčňák nacouval do auta a tak mám odepsané PP dveře. A přitom tam měl takového místa. Škoda, že nemám to OT64. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.01.09  21:46

    « Re: 2.2 TDCI EURO 4 - vstřiky, trojkombinace, dvouhmoťák, ...stěrače :-)

    To Jenerad: spotreba sedi taky mezi 7,0-7,5l/100km pokud to hodne setrim jsem schopen jet neco kolem 6l, ale to neni jizda :-)

    To cja: no me to ted pri razantnejsim pridani a zrychleni kouri i po ujeti 100km a zahratem motoru po dalnici - je to tim mrazem.
    Dnes rano v 5:30h jsem startoval po celovikendovem stani na PP bylo -17stupnu. Motor naskocil hned, zhoupl, vybehl cca na 1200ot/min a hned spadl na bezny volnobeh. Nechal jsem hned pote rozmrazovat predni okno a cca po 10ti minutach odjel. Koukal jsem na vyfuk pri nakladani do kufru a za autem se udelal po cca minute taky bily kour, ale spis jako para, ktera se rychle odparovala.

    taky 2.2 TDCI EURO 4 najeto cca 98tk
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 12.01.09  19:14

    « Vstřiky

    Jen se zeptám: kdo jste již měnil vstřiky , padalo vám auto do nouzového režimu nebo se to stát nemusí a stejně musí být proveden servisní zásah - otázka asi nejspíš na DIMa a WinDiesela - proč se ptám? - auto kouří bíle i po 10km jízdy -
    -8°C což je i dost ale přesto po 10 km ... , výrazné vibrace při pomalém přidávání plynu na volnoběh, hrozí nějaký problém pro motor nebo si to řídící jednotka pohlídá?, co na to 2-hmotový setrvák? Dík za odpověď

    WinDiesel: akorát se bojím u toho JAGA co imič v rukou YNDYÁnů?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 12.01.09  11:18

    « Re: Zimní starty a nafta.

    superkutil: Getz a Mondeo jsou auta o více než třídu jinde...

    Mondeo je fajn na dlouhé štreky, Getz vzhledem k tomu, že máme nejslabší motor 1,1/48,5kW je určený hlavně do města. Na dálnici se umí rozpohybovat na 160km/h tachometrových, ale nejvíce mu svědčí rychlosti do 120km/h. Žádný trhač asfaltu to není, zvlášť když se zapne klima :-) Jízdní vlastnosti má Getz v podstatě bez výhrad, relativně tvrdý podvozek, nenaklání se, brzdy dostatečné... V interiéru jsou sice "levné" plasty, ale kupodivu nic nevrže. Přední sedačky mohly mít delší sedák, lepší vedení a mohly by jít šoupnou o jeden zoubek víc dozadu, ale to je dáno tím, že je to malé auto, žena má 160cm a jí to vyhovuje.

    Co se týká nákladů, váhal jsem mezi novou fabií, puntem, chevroletem aveo. Podmínkou byl blízko servis, cena, u fabie mi dost vadil 3 válec... Getz jsem dostal s klimou, ABS, bohužel jen 1x airbag, rádio se 4 repro, koberečky, přední el. okna, zadní dělené 1:3+ dělený sedák 1:3 (to je celkem fajn vychytávka) za 234000,- Fábie za tuto cenu neměla klimu, Fiat totéž, v Chevroletu byl hloupý neochotný prodavač, který se mi vysmál, že chci 1,2 a ne 1,4 která jezdí lépe!

    Auto bylo předváděčka se 170km na tachometru, má teď za sebou 1. garančku za pouhých 2272Kč, nemá sice ujeto ještě 15000km, ale na garančku se jelo dříve - po roce od uvedení do provozu (předváděčka byl od 11/2007), závadu - klepání vzadu při průjezdu levotočivou zatáčkou odstranili, občas se nechytne imobilizér, mám domluveno, že se vymění "přijímač" při příští garančce (pokud nezačne blbnout víc). Průměrná spotřeba od dubna je 5,9l/100km, u Mondea je to za 3 roky 6,27l/100km (vloni 5,98). Náklady zatím (mimo zimní gumy a garančku) žádné,
    náklady na benzín 1,89Kč/km (mondeo 1,98Kč/km), tankuju do toho většinou Shell V-Power.

    Getz jako auto pro manželku do města nám 100% vyhovuje, jezdí s ním denně do práce 30 km jedním směrem, na nákupy. občas výlet do Beskyd vzdálených vzdálených 45-50km. Jel jsem i delší štreku, cca 500km, dalo se to přežít, ale chtělo by to lepší přední sedačky. Nejnižší dosažená spotřeba 5,2l/100km, nejvyšší 6,78l/100km (teď v zimě).
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 12.01.09  10:33

    « Re: 2.2 TDCI EURO 4 - vstřiky, trojkombinace, dvouhmoťák, ...stěrače :-)

    Ještě pro informaci přidám spotřebu:
    - vzhledem k dlouhodobé spotřebě na úrovni 7,5 l/100 km jsem si pro jistotu ověřil, že jsem schopen jezdit za 5,8 l/100 km. Raději ale jezdím za 7,5 :-)
    Z výše uvedeného usuzuji, že vstřiky jsou OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 11.01.09  21:00

    « Re: Zimní starty a nafta.

    cja: oni to yndyjáni nějak vymyslej... Horší (nebo lepší ?) je, že to nacpou i Jaga, a XFko to konečně nandá němčourům !!! Už 2,7 D V6 byl hodně dobrý, ale 3,0 D V6 bude střela, yndyjánská střela !!! Bravo Tata, bravo Jaguar !!! >:D :yes: :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.01.09  18:10

    « Re: Zimní starty a nafta.

    oleowr1: Můžeš porovnat GETZ a MONDEO z pohledu pořizovacích a provozních nákladů, užitné hodnoty a pohodlnosti jízdy?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 10.01.09  18:22

    « Re: Zimní starty a nafta.

    Krkovička: Já taky jezdím furt, ale jak na potworu mám teď služební auto a nejezdím vlastním, Getz od manželky má při cenách benzínu a spotřebě okolo 6l/100km výrazně nižší náklady než Mondeo, takže ho hlavně teď v zimě na krátké trati proháním ostošest. Nahouby je, že potřebujeme dvě auta, každý pracujeme úplně jinde, žena jezdí do práce na 6:30, doma je v 16:00, já jezdím na 8:00 a doma jsem nejdříve v 17:00, já vozím děti ráno do školy, žena odpoledne domů a do kroužků. Bez babiček je to pakárna. Dohromady na dvou autech hravě najezdíme 30-40tkm, Mondeo mělo vloni bohužel slabší rok, na dovču jsme letěli érem (Mondeo neumí plavat)....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.01.09  17:30

    « Re: Zimní starty a nafta.

    WinDiesel: zase mi kazíš radost .... >:D >:D >:D akorát nevím jak to nacpou do toho jejich vozítka za 40t Kč +-???
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 09.01.09  17:05

    « 2.2 TDCI EURO 4 - vstřiky, trojkombinace, dvouhmoťák, ...stěrače :-)

    Tak se také letos přidám.
    90 000 km za sebou, 2 a půl roku.
    Pozorované otravnosti:
    1. občas písknutí řemenu při startu (kolem 10 - 20 tkm) - odeznělo samo, žádný servisní zásah. Nyní bez pozorovatelného problému.

    2. při studeném startu nepravidelný chod motoru, výrazné vibrace při pohynu okolo 1200 ot/min.(postupně se výrazně zlepšilo) bílý dýmek (od 40 tkm víceméně stále, snaha reklamovat na servisce 60 tkm) po zahřátí tyto projevy zmizí. Dle dlouhodobého pozorování výrazně závisí na palivu, s želvím powerem to dělá hodně, při natankování jiné nafty tyto problémy nejsou. Neřeším.

    3. trhnutí při přidání nebo ubrání plynu (dvouhmoťák) - od 5 tkm stále, nezhoršuje se, zatím neřeším.

    4. Okamžitě po servisce 60 tkm vždy po dlouhém zahrátí při max. nasazení (vysoká rychlost, trvalejší velké zatížení motoru (180 km/h do kopce na dálnici s akcelerací)se motor přepínal do nouzáku. (měl jsem plnou od OMV). Docela mě to znervoznilo. Po natankování želví power problém mávnutím proutku zmizel a nikdy už se neobjevil. Měl jsem ještě delší dobu nejistý pocit, ale nyní po 10 TKM už táhne spolehlivě. Rád točím i přes 3750 ot/min. A je to radost. Jede moc pěkně...

    Stěrače: Radši používám klasiku, sice můžou zamrznout, ale jinak stírají perfektně, NEVRžou a neskáčou! Měním tak jednou za rok. Letos jsem zapomněl, a začínalo se to projevovat na funkci, tak jsem urychleně vyměnil...

    Žárovky:
    už jsem měnil jak parkovačky tak tlumené v obou předních světlech. V jednom minulou zimu, v jednom letošní. Umývám při tankování, svítí dostatečně. S xenony mám problémy - nosím brýle s antireflexem nebo UV filtrem nebo čímsi, subjektivně vidím mnohem méně odraženého světla než s klasickými světly. Pro dynamickou jízdu v noci bych uvítal natáčecí nebo přídavná světla pro zatáčení. Klasika se ale kromě žárovky neporouchá...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.01.09  15:18

    « Re: Zimní starty a nafta.

    cja: indické Tata právě ohlásilo nový 3,0 D 6válec turbodiesel, který benzíny strčí do kapsy.... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 09.01.09  15:18

    « Re: přední nárazník mkIII vs st220

    Na mladou se nemusíš vymlouvat, chybovat je lidské :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.09  15:01

    « Re: Zimní starty a nafta.

    Tak jo, ja jezdim furt, toz mi to jenom prislo divny.
    Kdybych najezdil do 20tis rocne, tak o TDCi vubec neuvazuju.
    Ukradena Olina je ted v reseni u pojistovny a jestli to zaplati, tak na vymenu sezenu ST220 nebo 9-5Aero popr. 2.5T od Volva, protoze svara (ktery po me Olinu zdedil) toho taky moc nenajezdi a tech 10-12litru spotreby se da tolerovat. Sledujete nekdo ceny ojetin? Je to docela narez:)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.09  14:49

    « Re: Zimní starty a nafta.

    Krkovička: Mám taky dieselové Mondeo a tankoval jsem naposledy v listopadu. Přes zimu jezdím málo, nechce se mi auto tahat do toho marastu co teď na silnicích je. Samo, že jsem ho nekupoval nové, ale minimálně jeté s výbavou a cenou z říše snů, tak proč ne. Navíc po letech s benzínovou Fabií jede Mondeo úžasně...
    Nikdy jsem vyloženě netrval na dieselovém motoru, ale když byl tak jsem ho koupil.
  • « 00 Reagovat !

    foto PavelK-

    PavelK_ 09.01.09  14:06

    « Re: Zimní starty a nafta.

    "Nemáte někdo zkušenost jak se jezdí s turbobenzínem, třeba 1.2TSI?" >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.01.09  14:04

    « Re: Zimní starty a nafta.

    cja: Třeba konečně uvolní alternativní zdroje pohonu a začneme jezdit s elektromobily a hybridy. Ono s tou velikostí a dojezdem auto je to problém. Někdy člověk potřebuje jen odvoz seba a na to by stačil Smart a někdy i Mondeo je malé. Řešením je malé auto s přívěsem, ale s tím se zase nedá jezdit tak rychle. Mě by se líbil elektromobil do města a hybrid mimo město. Jen kdyby za to nechtěli tak moc. V Norsku rozjeli výrobu elektromobilů [odkaz] a státy kam je dodávají jejich nákup dotují. Možná by se TPCA mělo přeorientovat na hybridy nebo elektromobily. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.01.09  13:33

    « Re: Zimní starty a nafta.

    Krkovička: taky teď jezdím výrazně méně a mám diesel, nejdřív mě štvalo mít jedno auto na naftu druhé na benzín, potom jsem to chtěl zkusit jestli je to fakt tak dobrý, no a teď co očekávám finanční krizi a vidím jak se zlevňuje benzím a jde dopředu vývoj benzinových motorů, tak začínám uvažovat opět o benzínu, no... a ty vstřiky mě v neposlední řadě taky štvou ... i když je to prý již v dalších generacích motorů vyřešeno,to poznáme brzo na novém Transitu :-! ,
    ekonomika provozu u dieselu už není pro mě tolik zajímavá, jako v době když jsem to pořizoval - takže další auto bude to indické Tata - aby se to fakt vyplatilo >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.01.09  11:51

    « Re: Zimní starty a nafta.

    oleowr1: Na doporučení Ford jsem od počátku čerpal Shell, ale jakmile klesly teploty pod 0°C, vždy motor po stertu běžel hodně nepravidelně, někdy chcípnul a hodně bíle kouřil. Od té doby co dávám VIF, můžu tankovat cokoliv a starty i chod motoru jsou v pohodě. V -15°C má motor pohodový chod během 1-2sec a stačí startovat pod 1sec. Ptal jsem se na to kouření u Forda, ale neměli pro to jasnou odpověď, vše svádí na nekvalitní naftu.

    Krkovička: Ne všichni si diesel kupují kvůli úspoře paliva, ale třeba kvůli přijemnějšímu průběhu momentu motoru. Mě třeba u benzínového Mondea vadilo, jak motor hodně řve při jízdě na dálnici. Pak jsem ale jel z Lagunou a zjistil, že to moje Mondeo zas tak netočí, protože mě Mondeo točilo 4000ot ve 160km/h, ale Laguna točí 4000ot už ve 135km/h.

    Nemáte někdo zkušenost jak se jezdí s turbobenzínem, třeba 1.2TSI?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 09.01.09  11:51

    « Re: Zimní starty a nafta.

    Krkovička: potřebuju velké auto, před 3 lety jsem jezdil podstatně víc, v listopadu mi z oddělení odešel kolega a tak se střídáme dva na pohotovostech, což znamená, že jezdím služebním autem a moje stojí celý týden včetně víkendů před fabrikou na parkovišti. Ženě jsem koupil v dubnu malý Hyundai Getz do práce a když mám někde popojíždět po městě, tak jezdím raději s ním.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.01.09  10:49

    « Re: Zimní starty a nafta.

    oleowr1: 30litru za mesic a pul? Proboha proc sis kupoval dieselove Mondeo? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 09.01.09  10:14

    « Re: Zimní starty a nafta.

    Jezdím na SHELL V-Power bez VIUFu, start dnes při -15°C bez problémů, mírné zakouření při zemi, prvních 3-5s je motor trošku neklidný, ale myslím, že je to v normě.

    Baterku mám 6 let, jezdím teď málo a krátké trasy, naftu jsem naposled dotankovával 19.12.2008 a to mi tam vlezlo jen 30 litrů (předchozí tankování 1.11.2008!), baterka se nestačí dobíjet a bylo cítit, že motorem otočila jen tak tak. Na víkend auto odstavím do garáže a dám na nabíječku.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.01.09  09:26

    « Zimní starty a nafta.

    Ahoj, jak vám to v té zimě startuje? Dnes u nás -15°C a start v pohodě. Ale je pravda, že před tím, než jsem začal dávat VIF, tak stačilo pár stupňu pod 0°C a už to škytalo a bíle kouřilo. Minulý týden jsem natankoval Verva Diesel bez přidání VIF a pak to na horách mělo problém se startem.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 08.01.09  13:36

    « Re: přední nárazník mkIII vs st220

    díky za rady s tím nárazníkem z st220-ky, přesně podobnou přesnou a věcnou radu jsem potřeboval! v tomto případě není ale co řešit, nechám tam dát opět ten originální, dá se sehnat už za 1800kč, ale asi vezmu ten lepší za 3000kč, i když nevím jestli to má cenu když se to nejspíš zase někde za rok-dva poškodí...

    jinak na tuningové doplňky jsem koukal, je jeden profi od riegera za nějakých 15k nebo pak za polovic, ale jen laminátová hrůza až na zem :). zbytek by se musel udělat ručně a to by zase nebylo moc levné, takže zůstanu u svého lízátka-spoileru za pár korun. jen mě štve ta práce, lakování, pasování, atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 08.01.09  12:25

    « Re: Přídavný ohřev vody nebo přídavné topení

    Dim: Jasne ze se to do tech 120 nikdy nedostane. Tacho miva taky vetsinou stupnici dal, nez je schopne auto vubec jet.
    Proste na zacatku je teplota kapaliny 60stC, pak sou tam 4 carky a na konci 120st.C (dokonce je tam udaj o st.C uveden). Normalni provozni teplotu mam mezi 1 a 2 carkou.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 08.01.09  11:24

    « Re: Přídavný ohřev vody nebo přídavné topení

    Měl jsem taky čárečky, po výměně palubovky mám 60, čárku spojenou s následující čárkou bílým obloučkem (podle mně odpovídá rozsahu cca 80-100) a poslední čárku na 120. Optimální teplota pro motor je mezi dvěma čárkama spojenýma obloučkem, při jízdě ustálenou rychlostí a teplotách pod nulou se tam prakticky dostanu až po 12-15km jízdy.

    Teplota se měří někde na vstupu/výstupu z chladiče, auto topí (resp.fouká teplý vzduch) pochopitelně dříve, topení jde asi z "malého okruhu".
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 08.01.09  10:20

    « Re: Přídavný ohřev vody nebo přídavné topení

    Tak mi to bylo řečeno v servisu. Že to rozpětí mezi tím, kdy se ukazatel pohne a kdy je v optimální poloze uprostřed jsou cca 4 stupně. Na 120 bych fakt moc nekoukal, to už by byl parní stroj :-) . Já tam ale žádná čísla nemám, jen čárečky.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.01.09  15:54

    « Re: Přídavný ohřev vody nebo přídavné topení

    Ja mam na dolni casti stupnice 60 a na horni 120...to asi 4 stupne nebudou :-) Dnes sem parkoval po 3/4 hodine jizdy s cca 65st.C s tim ze na dalnici se to ohralo na provozni teplotu a cestou po meste to zase spadlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.01.09  14:01

    « Re: Přídavný ohřev vody nebo přídavné topení

    Ta roletka se jmenovala clonka a byla ovládána zevnitř ( alespoň u Š 1000 MB ).

    Ten teploměr na palubce má údajně jen rozsah 4 stupně. Je fakt, že i když je dole, tak auto topí....Po nějaké době, samozřejmě....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.09  13:49

    « Re: Přídavný ohřev vody nebo přídavné topení

    1.6TDCI by měly mít 5kW elektrický ohřev chladící kapaliny. Pro rychlejší ohřev a zabránění ochlazování motoru v zimě se používali dečky na předek vozu. U staré 1203 byla dokonce taková roletka před motorem. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 07.01.09  12:52

    « Re: Přídavný ohřev vody nebo přídavné topení

    Kutil to sme dva a ja mam 1,6TDCi (ale netusim, jestli to ohrev ma nebo ne). Taky se to sotva ohreje a pri nizsi zatezi motoru to zacne klesat.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.01.09  12:09

    « Re: přední nárazník mkIII vs st220

    lordmystic: souhlas s Krkovičkou a dodal bych jen , že ten nárazník z ST tam bez výměny blatníků nenapasuješ - jsou o málo širší, už to pár lidí zkoušelo a nešlo to vyřešit bez výměny, ani prahy z ST nešly dát bez nějaké úpravy na standardní auto,
    problém u nárazníku z ST je kromě laku ještě mlhovky - lehce dražší a mřížky - při opravě na mém autě to po setkání s bažantem stálo asi 27t s DPH a hlavně sypat do auta peníze tímto stylem ... - nikdy to nedostaneš zpět při prodeji a pokud to není úprava dělaná výrobcem, tak je to většinou s prodejností ještě horší.....ale to ty víš. Pokud to máš havar. pojištěno, tak bych se cen za opravy zase tak nebál - myslím tím ten nárazník .
    nějaké sportovní doplňky na Fordy dělal Wolf v D , ale nikdy jsem se tím nezabýval, takže je to ode mě jen plácnutí do vody
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.01.09  08:39

    « Přídavný ohřev vody nebo přídavné topení

    Ahoj, v téhle zimě se mi auto nechce vůbec ohřívat. Existuje pro Mondea přídavný ohřev vody jako má třeba C-MAX 1.6TDCI? Auto se mi nechce ohřát ani po 10ti km a někdy mi za jízdy teplota vody začne i klesat. Dost dlouho od domu popojíždím nebo jedu rovnoměrnou rychlostí do 60km/h bez brždění a zrychlování.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.09  19:08

    « Re: přední nárazník mkIII vs st220

    lordmystic: Naraznik na ST220 stoji 17tis s dani, bez laku. Vim to presne, protoze jsem ho loni po bouracce kupoval. Myslim, ze aby to ladilo s zbytkem, tak by bylo dobre jeste vymenit blatniky (tusim 6tis jeden), popr prahove listy. Mrkni ke me do profilu, mam tam par fotek ukradnute Oliny, kde je naraznik a blatniky ST.

    Osobne bych se na to vy... protoze pak ti mlada urve naraznik pri parkovani u obrubniku - desne rad se zahakuje spodni casti :-)
    A kdyz uz, tak to uz si radsi kup celou ST220. Ted jsou za hubicku.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.01.09  18:11

    « přední nárazník mkIII vs st220

    mám na vás všechny velkou prosbu. mladá mi zrušila předek mého mkIII :(. přehlídla při parkování metrovou trubku čouhající ze země a odnesl to přední nárazník a to dost těžce včetně přídavného lízátka pod nárazníkem.

    teď se chci zeptat, netušíte za kolik by se nechal sehnat novej přední nárazník, ale hlavně, jestli by na mé mkIII tdci šel namontovat přední nárazník z st220? a případně kolik by ten stál? když už budu kupovat novej nárazník, tak ať vypadá. případně nemáte někdo tip na jiné např. tuningové přední nárazníky na mkIII? byl bych strašně vděčný, protože jinak asi mladou uškrtím!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 06.01.09  17:58

    « Re: elektroschema

    Kutil: vždy použity origo žárovky, takže nevím proč svítily méně než na současném autě - mám pocit , že bys měl za stejných podmínek vyzkoušet auto s žárovkama a hned porovnat s xenonama - na mě nikdo nebliká, leda když zapomenu přepnout dálkový

    Radek1: baterka byla na benzínu 2,0i a tam vydržela opravdu 7 let, ale uznávám, že na naftě je namáhána více , ale zase je na to namáhání dimenzována, já jsem teď krátce taky 4 letý, takže uvidím co holka předvede - no a volnoběhu bych mohl vyprávět celé story - já teď poslouchám motor i když je vypnutý- co kdyby ...
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 06.01.09  12:39

    « Re: elektroschema

    Na ten dodatecny doter staci myslet a otrit sklo jeste jednou rucne hned. pak uz znovu nesetre (aspon me to tak funguje)...ale kdo by si to porad pamatoval >:D

    (zase se mi uz asi 2x stalo, ze se sterace nejak zapomnely vypnout, pomohlo az sepnuti packy steracu)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.01.09  12:12

    « Re: elektroschema

    Ten dodatecny doter je nekdy opravdu doterny. Me navic dela radost jeste slzici tryska ostrikovace. Po ostriku a setreni mam krasne ciste sklo jenze jen do doby, nez dosahnu rychlosti 120km/h, protoze pak se mi zacnou zespoda od trysky po skle nahoru plazit zbytky kapaliny. A to treba trikrat po sobe. Nevim, jestli se s tim da neco delat, ale rekl bych ze ne. U Mondea mi to nedelalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.01.09  10:45

    « Re: elektroschema

    DIM: s tím dodatečným otěrem souhlasím - pakárna. Zkus napsat na: marecek@fordhale.cz, pan Mareček byl vždy ochotný a poradil - mělo by to jít vypnout...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.01.09  10:31

    « Re: elektroschema

    V tomto počasí zamrzá vše. Mě spíše neskutečně štve ten jeden dostěr po ostříknutí skla. Vždycky si to pěkně ostříkám, ono se to pěkně setře.... a pak přijde po pár sekundách ten pitomý jeden dostěr který na sucho spolehlivě roztáhne mléčnou slanou clonu přes celé sklo..... Za vypnutí této funkce půl království....:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.01.09  21:39

    « Re: elektroschema

    Nestěžoval bych si, kdyby vše běhalo. Koupil jsem AERO od Forda, abych nedával neznačkové a bohužel nebo bohudík jsou to první stěrače AERO, které mi zamrzají. Ze starých stěračů se led vyklepal, ale u AERO se zaplní guma ledem a pomalu to ani vylámat nejde. Takže AERO pouze do teplot nad 0°C. :-)

    Co se týče startů, tak pokud přidávám VIF, tak starty bez problémů a můžu tankovat cokoliv. Pokud nedám VIF, tak i s Shellem jsou starty pod 0°C problém. Motor naskočí s nepravidelným chodem a bíle kouří. Zklidní ase až tak za 30sec a to stačí teplota pár stupňů pod 0°C.

    Co se týče světel, tak xenony v Mondeu mají velmi malý průměr světlometu a tak se rychle špiní a navíc je velký rozdíl mezi tmou a světlem a tak stačí ďolík a nevidím nic. Halogeny přece jen takový ostrý přechod nemají. Mám pocit, že svítí málo před auto a přitom na mě blikají, že oslňuji. V předchozím autě jsem měl halogeny + 50% (homologované) a svítily líp jak xenony, ale ne co se týče množství světla, ale pokrytí plochy před autem. Ke xenonům musím používat často mlhovky. Ale i u halogenů je obrovský rozdíl svítivosti. Používal jsem H1 od Opela a ty byly super! Ty bludičky o kterých píšeš jsou jen od standardních halogenek za pár korun. Ty opravdu moc nesvítí.

    V předchozím benzínovém Mondeu jsem měl jednu baterku 6 let.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 05.01.09  19:55

    « Re: elektroschema

    možná je to blbost ale na čelní sklo sem tam napaplám ten oduzovač vody(anti rain) a do ostřikovačů kupuji ty nejlevnější náplně. (myšlenka je taková a přivedl mě k ní tchán trucker)ten má odskoušeno,že když použije do ostřikovačů OMW Aral atd. tak se sklo úplně odmastí a gumičky začnou drhnout ,pískat a poskakovat. k těm studeným startům tady bylo 3 dny po sobě ráno-12,5 a auto když naskočilo tak se strašně houpal volnoběh vyletěl na 1300 a pak spadl snad na 600 těsně než se motor zastavil tak zase na 1300 . postupně cca po 15 s. se to ustálilo. ale je to hrůza poslouchat takže nyní po nastartování (když to začne dělat) podržím to na plynu na těch 1300 a počkám 15 s a vše je v poho. co to dělá bůh ví :-( a k baterii v servisu mi říkali ,že u nafty ty 4 roky je tak akorát ono asi záleží jak často startuješ atd.a příští týde odjíždím k žabožrůtom na hory tak chci udělat maximum pro povedený start 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.01.09  19:21

    « Re: elektroschema

    no u vás na jihu je to brzo, mě držela baterie v Mondu 7 let a tady na Vysočině bývá občas i zima,

    s těma xenonama souhlas - člověk si rychle zvykne a pak má pocit , že to nesvítí - a pokud do normál světlometů nedáš něco s vyšší svítivostí, tak jsou to kromě Fabie bludičky - ale ta vyšší svítivost je pro protijedoucí auta dost nepříjemná - více než ORIGO výbojky >:D

    a stěrače - s těma jse laboroval co se týče stírání - taky FORD Valeo - ale pískaly - až 3. sada v poho - ale vyměňuju tak po 6 - 9 měsících , jak začnou pískat a poskakovat - zamrzly jen jednou při - 20°C - předtím déšť a pak se v noci v Alpách lehce ochladilo a zamrzlo vše , ale auto naskočilo jako by nic - akorát jsem se do něj nemohl dostat, ale jinak si myslím , že normálná stěrače kromě čištění od nánrazy udělají stejnou práci za půlku ceny, řekl bych , že aero lépe vypadají, ale to je malá náplast za dvojnásobek, ale holt pokrok nezastavíš

    ... no a vstřiky ... dávám VIF a občas se to objeví, občas se nic neděje, zatím to nepadlo do nouzáku, jezdím i teď v těch mrazech a spíš je to teď paradoxně méně - možná VIF ... ale najedu teď hodně málo, tak uvidíme ... asi bude repase, nechávám tomu s VIFem volný průběh - třeba krize donutí servisy přehodnotit politiku cen vstřiků ... 8-s >:D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.01.09  19:21

    « Sterace

    Budte zdravi vespolek!
    Kdyz uz se tu zminuji ty sterace, tak by me zajimalo, zda nekdo z vas nezna ucinnou metodu zabranujici namrzani steracu behem mrholeni ci deste a teplotach pod nulou. Mam mesic stare aerosterace origos a pri teplotach pod nulou se v drazkach te gumy hromadi led, takze sterace nestiraji jak maji.
    Pri patecni ceste z Italie jsem kvuli tomu zastavoval kazdych 100km. Docela opruz.
    Ne ze bych to nikdy predtim nezazil, ale kdyz uz se to tema otevrelo..:)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 05.01.09  19:20

    « Re: elektroschema

    Ja taky nejsem s Aero steraci spokojeny. Od zacatku nejsou schopny souvisle utrit sklo (i kdyz to spis pricitam 4 praminkum ostrikovaci kapaliny misto souvisle vrstvy, jako sem mel pred tim). Prvni (Bosch z vyroby) odesly asi po roce druhe (Valeo original Ford) maji za sebou taky rok a ty zvuky se nedaji poslouchat...budu muset koupit nove.
    P.S: Nejsem jeden z tech co smudlaji suche sklo.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 05.01.09  18:58

    « Re: elektroschema

    to kutil: Tak ti nevím ,jestli máme stejná auta. neustále si na něco stěžuješ , stále se ti něco nelíbí. PRODEJ TO >:-[] ne vážně k těm tvým xenonům pokud je máš seřízené tak ti nevěřím ,že svítí hůř jako obyč. světla. měl jsem tu ,,čest" po dlouhé době cestovat českým snem a to O1 (1,9 tdi 66kw a samo že stříbrný kombík jako spolujezdec) a tam jsem uzřel že xenony v mondu opravdu svítí. když si vzpomenu na těch pár fotonů co O1 vrhala na silnici a vzpomenu na hrdé majitele tohoto vozu jak kolikrát v noci přejíždí a co vlastně před sebou vidí nezbývá než smeknout a popřát jim hodně štěstí :-) a k těm stěračům já mám aero od valea dodané fordem už začínají kroutit cca 15 měsíc a v naprosté pohodě. jednou po cestě z prahy do brna ve vánici (s normálníma stírátkama) 5x zastávka a rohýbával jsem každé raménko na stírátku zvlášť glykosol v ruce ,zmrzlé prsty a těch nočních soc. pracovnic kolem to si nedovedeš představit. ještě ten den v brně koupeny aero a naprostá pohoda. možná ,že umí také zamrznout ale jejich očista je nesrovnatelná. tak mě napadá jestli ty čeče neděláš někde chybu >:D já jsem zase dnes musel koupit novou baterii cca 3 tis kč. po necelý 4 letech je to brzo? 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.01.09  10:22

    « Re: elektroschema

    Mám na svém autě originál xenony a někdy svítí hůř jak halogeny (více se špiní protože mají menší plochu) a navíc na mě často protijedoucí blikají, ale já oslňování nedokážu změnit. Hlavní problém HID do klasických reflektorů, je velká plocha která oslňuje. Novější reflektory a optikou už oslňují méně. Ale ty co si montují HID nebo nehomologované halogeny do klasických reflektorů bych střílel. Škoda, že se nevyrábí výměnné sady HID i s reflektory a nebo kdyby automobilky ty xenony tak nepředražovaly.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.09  23:27

    « Re: elektroschema

    Někdy je potřeba zapojit ještě zátěžový moduly.Myslím od r.v.05-06.Pak by to mělo normálně chodit.Nejsem sice zastánce HID,ale svítí docela dobře.Jenom kdyby tak neoslňovali.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.01.09  20:22

    « Re: elektroschema

    rybiz: Dnes jsem se vracel z hor a proklínal jsem všechny ty chytráky, co měli nehomologovaná světla a HID namontované v klasických svétlometech. :no: Také se objevil další nešvar a to jsou světla pro denní svícení, která svítí společně s hlavními světly. A když jsem se konečně dostal z těch sr*ček, co byly na silnicích, protože silničáři opět zaspali, tak jsem zase narazil na jedno Mondeo co mi na dálnici vyjelo z pravého přimo před auto a schválně mě zbrzdilo. Tyhle samozvané vykonavatele zákona miluju. :-)

    Vzhledem k tomu, že HID po zapnutí má pro start proudový náraz, tak ti v lepším odešla pojistka, v horším relé nebo dráty. ;-\

    Máte AERO stěrače? Mám originál od Forda a totálně mi zamrzly a nešly očistit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.01.09  07:36

    « elektroschema

    Zdar chlapi, mám jednu prosbu ! Nemáte někdo, nebo nevíte kde sehnat schéma zapojení předních světel ?? Abych vysvětlil proč, pokoušel jsem se nainstalovat HID sadu, kterou jsem dostal k vánocům (slibuji že už to nikdy, ale opravdu nikdy neudělám)a po zapojení sady na levé světlo se stalo že se výbojka rozsvítila na cca 5 sec. zhasla a bylo vymalováno ! Sadu jsem odinstaloval, dal zpět žárovku ale bohužel ani ta nesvítí -((
    Zkontroloval jsem pojistku(je společná pro obě potkávačky) je O.K. Pravý světlomet funguje komplet bez problémů, v levém je funkční vše kromě potkávačky. Tak tolik k mojí blbosti a teď prosím o každou radu a hlavně o to schéma. Díky !
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.01.09  07:30

    « Re: Porovnání zrychlení a max rychlosti.

    pokud by u nového auta byl max. výkon nižší než udává výrobce a krouťák v daných otáčkách také nižší než udává výrobce a bylo by to přeměřeno na certifikované brzdě, pak nevidím důvod proč to nejít reklamovat. ve tvém případě si nejsem jist, protože max. výkon máš vyšší než udává výrobce, to že máš max. krouťák jinde než udává výrobce je zajímavé, ale záleží jaký krouťák máš při 1800rpm. můžeš nám ukázat ten graf průběhu? no a pak záleží kdo ti to na brzdě měřil a pak musíš ještě započítat to jak si auto zničil za tu dobu co ho máš, takže myslím že ve tvém případě je vše v pořádku.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.12.08  16:28

    « Re: Porovnání zrychlení a max rychlosti.

    lordmystic: Měl jsem auto na brzdě a motor měl jiný - horší průběh, než udává Ford. FMC mi na křivku odpovědělo, že nikde negarantují, jaký průběh bude mít jejich motor, oni totiž v podstatě negarantují nic. Můj moment v otáčkách maximálního momentu je nižší než uvádí Ford (menší rozsah otáček mezi maximálním momentem a výkonem) a maximální výkon mám jen o 5kW vyšší než uvádí Ford. Maximální moment mám v 2440ot místo v 1800ot. Snažil jsem se najít vhodný rozsah otáček pro co největší zrychlení ale nenašel jsem. V otáčkách pod 1800ot. motor po přidání škube a nad 3000ot se mu už moc nechce zrychlovat, většinou se vyplatí přeřadit na vyšší stupeň. Myslel jsem že je vada v EGR ventilu, protože po výměně začalo auto jezdit lépe, ale už se to zase zhoršuje.

    Motor v Golfu má mnohem větší zátah, je mnohem víc cítit jak zrychlení zatlačuje do sedačky a vydrží i přes 3000ot.

    Jestli máš tip jak jezdit, tak si nechám poradit. A co dělá tvůj motor po čipu? Už jsi musel měnit spojku? Neškube ti motor po čipu víc? Není hlučnější?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 29.12.08  12:57

    « Re: Porovnání zrychlení a max rychlosti.

    přesně tak, škodovka je známá tím, že reálný výkon jejich aut je o dost vyšší než uvádí papírově - větší rozdíl tam má snad jen laguna. a koncern vw tam ty nějaké koníky jistě také přihodil. bohužel jak to tak vypadá, tak u forda jsou tam ty výkony asi hodně odpovídající. pak také výše zmíněná hmotnost, i když myslím že to není takto velký rozdíl, ale znát to je. no a jako hlavní a největší rozdíl beru kutilovy schopnosti jezdit s mondeem, protože jak to tady tak čtu, tak mi přijde že s tím mondeem vůbec neumí...

    jinak už jsem to tu psal, 125kW nový tdi passat mi na 300m dá tak necelou délku auta a to mám hodně těžké a široké 18" kola a jeho celková hmotnost i s řidičem a naftou byla o cca. 40-50kg více než má, což je tedy málo. na prvních 100m jsem byl dokonce rychlejší a každou druhou jízdu jsem vyhrál - u passatu absolutně nesportovní a problémové rychlé řazení.
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 26.12.08  16:59

    « Re: Porovnání zrychlení a max rychlosti.

    Jak vis, ze ten Golf ma presne tabulkovy vykon? Taky byl na brzde? Mas na to papir? Zrovna o VW je znamo, ze svoje motory oproti papirovym udajum vyrazne prevykonovava (stare 1.6 a TDI jsou tim povestne), takze tam bych hledal jeden z hacku.

    Dalsi veci co popisujes resit nebudu a nechci, myslim, ze tu neni nikdo kdo by nevedel jaky jsi mel auta, problemy a ze se ti nezdaly vykonne pak zas moc vykonne, spotreba, vykon, spotreba...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.12.08  15:06

    « Re: Porovnání zrychlení a max rychlosti.

    sybokcz: OK, ten rozdíl váhy 400kg je dost. Myslel jsem, že je Golf těžší. Jinak mé auto má naměřený moment 395Nm a to je o 75Nm víc jak Golf a výkon mám taky větší jak tabulkový. Ale asi váha Mondea dělá své. I když na rovině a při velké rychlosti to bude spíše odpor vzduchu, co rozhoduje.

    Postupuju od aut s malým výkonem stále k silnějším, ale připadá mi, že je to pořád málo. Mám Fiestu 55kW a auto je velmi živé, měl jsem Polo 55kW a i když stejný výkon s Fiestou, tak Polo bylo ještě živější. Měl jsem Mondeo kombi 92kW, ale v porovnání s Fiestou, vypadala Fiesta živější.

    Je to pořád ten stejný problém. V 90% je výkon motoru zbytečně vysoký a diky tomu i spotřeba, ale na zbývajících 10% je dostatečný a někdy i malý. Něco řeší nové benzínové TSI motory (přímý vstřik a turbo), ale tam je zase otázkou spotřeba. Myslím, že TDCI nejsou špatnou cestou, ale malé objemy mají malý výkon a velké objemy mají dost vysokou průměrnou spotřebu.

    Myslím si, že moje auto nemá v pořádku motor, ale nevím jak ho prověřit. Jak mám servisu Ford věřit, když i přes opakované urgování nenašel na motoru vadný EGR a opravil ho až po 50000km. Pak se chování auta hodně zlepšilo, hlavně ve vyšších otáčkách. Jak pak mám věřit, že je motor v pořádku a nemá další problémy. Vždyť servis Ford se problematikou výkonu nechce vůbec zabývat a tvrdí, že na to nemá prostředky. Tak kdo na to prostředky má?
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 26.12.08  11:55

    « Re: Porovnání zrychlení a max rychlosti.

    Kutile, kutile. Tvuj problem je, ze porovnavas ty motory jak lezi a bezi na papire a opomijis spousty dalsich faktoru. To ze je golf o 400kg lehci uplne zanedbavas. Rozdil vykonu je 15 koni a 40N.m., jeslti myslis, ze to vyvazi tu hmotnost, tak prosim. Dale zalezi na tom jaka je tam prevodovka (do rychla, sily), pomeru v diferencialu. Nejaky teoreticky krivky jsou sice super, ale spis vic zalezi jak moc dobre se vyspal delnik (a stroj) u sestavovani motoru a jake soucastky zrovna prisly.
    Stroj v mym avataru ma stejny vykon jak silnejsi fabia, jsou zhruba stejne tezci (100kg rozdilu max), jak to, ze mi ta fabia vzdycky ujede? Stale same otazky...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.12.08  21:21

    « Re: Porovnání zrychlení a max rychlosti.

    sybokcz: Tak už jsem myslel, že to je motor 125kW, ale není, je to jen 103kW. Je otázkou, jaký má při rychlosti 100-200km/h vliv hmotnost vozu a jaký odpor vzduchu. Pokud vím, tak motor TDI je kritizován za to, že moment prudce vzroste okolo 2000ot., ale že s rostoucími otáčkami velmi rychle klesá. Naopak TDCI by měl mít plošší křivku a s rostoucími otáčkami by moment neměl tak rychle klesat. Takže by měl být TDCI lepší. U většiny vozidel je motor zpřevodovaný tak, že na nejvyšší stupeň má při maximální rychlosti otáčky maximálního výkonu. Že by 11kW navíc a o 80Nm větší moment nestačil Mondeo víc rozhýbat? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 25.12.08  10:10

    « Re: Porovnání zrychlení a max rychlosti.

    Uplne jinak naladene motory? Jine zprevodovani? Jine stale prevody? Kutilova imaginace? Otazky, same otazky...
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 25.12.08  00:44

    « Porovnání zrychlení a max rychlosti.

    Ahoj, byl jsem s kamarádem v Německu a tak jsme porovnávali moje Mondeo 2.2TDCI 114kW a Golf 2.0TDI PD 102kW. Je mi jasné, že Golf je lehčí, ale i tak měl výrazně lepší zrychlení. Jelo se na doraz a za využití maxima. Při testu max. rychlosti se MOndeo zastavilo na 210km/h, Golf skončil na 230km/h. Další test byl s omezením otáček mezi 2000-3000ot a i v tomto režimu byl Golf rychlejší. Podobnou zkušenost jsem měl i s Mazdou 6 kombi 2.0diesel 102kW. A ta Mazda je těžší jak Golf. Kde je problém, že i když má Mondeo větší výkon i moment, tak je zrychlení horší.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 23.12.08  10:32

    « vrzání

    No tak já mám zas po garančce vrzání někde v posilovači řízení nebo v tyči nebo nevím kde. Dělá to jenom při nastartovaném motoru a je to otravné. To mi vysvětlete, co mi tam ti k-o-k-o-t-i z-k-u-r-v-i-l-i, když se v řízení vůbec neměli co hrabat. Čas reklamovat nemám a chuť taky ne, žena je v pokročilém devátém, vánoce a tak dál. Mimochodem, užijte si je v klidu a nejlíp na gauči a ne v autě.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 23.12.08  07:37

    « Re: vůle na řízení

    také mě napadlo že to bude něco podobného na posilovači či řízení - přesně jak píšeš jako přidřené nějaké těsnění. je to jen v přímé poloze když chci zatočit vpravo - musím vyvinout více síly abych překonal počáteční odpor, pak to jakoby přeskočí, volant překoná původní odpor a už pak normálně zatáčí. vlevo to není téměř znát, vpravo je to zatím jen minimálně, ale např. na hladké rovné cestě při mírném zatočení je to docela znát.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.12.08  16:14

    « Re: vůle na řízení

    Měl jsem to na sterém autě a byl problém v posilovači a na hřebeni řízení. Je to jen v poloze rovně nebo ve stejné poloze volantu i při zatáčení? Kamarád měl Citroena Xantii a volant mu za jízdy najednou nešel otáčet. Tak to nechal odtáhnout a v servisu mu řekli, že je to běžná závada, že se přidře/zadře nějaká průchodka tyče volantu do posilovače. Kamarád ale auto hned prodal, byl z toho dost vyděšený, málem havaroval a to měl v autě 2 malé děti.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 22.12.08  15:46

    « vůle na řízení

    no tak ještě jeden dotaz. nesetkali jste se někdo s tím, že by jste měli vůli na volantu. není to klasická vůle, ale jako by se volant zasekával v prostřední poloze aby držel rovný směr. když je volant že jedu rovně pootočen vlevo či vpravo (vpravo víc), tak musím překonat větší odpor (jakoby zaseknuté) a pak to zatáčí normálně. následně když se vrací volant do přímé polohy tak je zase cítit takové zadrhnutí těsně u přímé polohy. doufám že jsem to vysvětlil pochopitelně a že mě chápete - prostě jako kdyby se volant zasekával v prostřední přímé poloze.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.08  18:20

    « Re: Po nastartování se z motoru ozývá skřípání a pískání

    Dělá to řemen pohonu příslušenství, pomůže výměna nejlépe za kratší. Ford doporučuje 6PK1642, Contitech doporučuje 6PK1635 viz tady: [odkaz] Měl jsem nejdříve ten originál, po startu pískal, teď mám ten kratší a klid.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.12.08  17:55

    « Po nastartování se z motoru ozývá skřípání a pískání

    Po chvíli a po přidání to zmizí. Dá se s tím něco udělat nebo to je další z neduhů TDCI? Jezdím ráno brzy a je to budíček pro dost sousedů. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 16.12.08  21:47

    « Re: admin: PORUCHA?

    cja: eftě ne !!!! >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 16.12.08  15:54

    « Re: autorádio

    Na to ovladani se prodavaji redukce:
    [odkaz]

    nebo

    [odkaz]

    ...a vzhledem k tomu, ze je nutne objednat jeste jeden kablik, tak by sem nize uvedena autoradia asi nekupoval (v nabidce maji jen kably pro znackova radia)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.08  13:32

    « Re: autorádio

    No, už mi ukradli 3 rádia a z toho jedno dokonce FORD, takže bych doporučoval zase FORD. Ostatní autorádia asi Fordím ovládáním nezvládneš.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 16.12.08  13:28

    « autorádio

    mám technickej dotaz - jaký tip kabelu musí mít autorádio, abych ho mohl ovládat v mondeu pod volantem? staré se rozbilo tak sháním nějaké nové. nemáte nějaký zajímavý tip? aby to nejlépe umělo i sd karty a usb disky, podpora pro wmv a mp3 je samozřejmostí. také pokukuji po něčem lepším, škoda že se nám tam nevejde 2din rádio, i když dnešní 1din rádia s tv, navigací, podporou filmů v divx či mp4 jsou už za hubičku... nemáte někdo něco podobného?

    [odkaz] nebo [odkaz]

    jen nevím jestli půjde dát to 1din rádio i do horní pozice v autě...
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.12.08  12:47

    « Re: admin: PORUCHA?

    Kutil: to jsem frajer co? a s načatým vstřikem >:D >:D

    WinDiesel: už je důvod panikařit????? Můžu???? >:D >:D

    Kutil: ale průměrnou rychlost jsi měl vyšší, a mě ten box v tom větru nedovolil jet rychleji, jel jsem na Pitztal a cesta byla asi 300 km po silnicích a 350 po dálnici , navíc jsem jel v noci a to nebyl provoz
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.12.08  12:14

    « Re: admin: PORUCHA?

    cja: Byl jsem o víkendu na Tuxu a ve 3lidech bez boxu na střeše rychlostí do 130km/h spotřeba 5,9 (ale celou cestu tam sněžilo). Zpátky v Německu 160-180km/h, Čechy 140-160km/h spotřeba 7,1. Celkově 6,3 a průměrná kolem 115km/h. Pořád mi ale připadá ta spotřeba vysoká. Potvrzuje to i co píšeš, že s boxem jsi měl stejně jako já bez boxu. Od začátku co auto mám, mi při přidání lehce zaškube. Co to může být? Je to nepřijemné. Jinak ve VIF věřím, od té doby co ho přidávám jsou starty i běh o hodně lepší. Hlavně starty jsou bez škubání a bílého kouře.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 16.12.08  12:08

    « Re: admin: PORUCHA?

    Už panikaříš jako DIM !!! Nepanikař !!! >:D >:D >:D Jako v Harry Lotterovi, až bude důvod panikařit, tak panikař !
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.12.08  10:35

    « Re: admin: PORUCHA?

    zase pro změnu dvakrát otištěný příspěvek
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.12.08  10:33

    « Re: admin: PORUCHA?

    To by šlo to bude dárek akorát pro mě >:D , ale u nás vyhrožují týdnem bez auta - musí to poslat do Hale do Prahy, což jsou prostoje, sice mi auto půjčí, ale ...
    Koupil jsem VIF dal dvojnásobnou dávku a začal odříkávat Otče náš... moc tomu nevěřím, pokud je načatý, tak to stejně už moc nepomůže, ale počkám jestli bude mít WinDiesel čas a nechám to změřit jeho diagnostikou, pak budu rozhodovat co dál - pokud to nerozhodne ten vtřik za mne >:D

    >:D >:D >:D Doufám, že to neštěstí aspoň někoho potěší, myslel jsem si , že mě ty vstřiky nepotkají ... >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.12.08  07:01

    « Re: admin: PORUCHA?

    mne to tiez nerobilo pri kazdom starte, rano vzdy a ked auto stalo cca 2 hod. , vybracie pripomalom pridavani plynu v rozmedzi otacok 1200-1500 a sem tam biely dym.

    stalo 25000,-Sk, a trvalo to asi den a pol.

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.12.08  21:48

    « Re: admin: PORUCHA?

    spotřeba zatím dobrá, jel jsem teď do AT a drahá půlka >:D + 2 děti, bagáž, vybavení na sjezdovky pro 4 lidi, velký box na střeše a spotřeba z oblasti snů v dešti větru 650 km a dle PP 6,3 l/100km , což je super(v zimě jezdím 205/55/16") průměrná rychlost okresky + dálnice něco AT něco D byla 102km/h - takže se spotřebou to zatím nehýbe, ale co není může přijít - zatím se ten kouř a vibrace neobjevují u každého startu, takže těžko soudit, jak moc je ten vstřik / y ? zasažen - jen se zeptám na kolik to vyšlo a jak dlouho jsi čekal bez auta, - to abych věděl,jak velkej dárek si pod stromek nadělím >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.12.08  21:00

    « Re: admin: PORUCHA?

    a je to tam.... presne toto sa bolo aj u mna - po X diagnostikach to skoncilo repasom 4 vstrekovacov (1 bol kaput 2 na hrane a jeden ok). Nemas nahodou aj vysiu spotrbu? mne po vymene klesla o cca 1,5 l :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.12.08  19:26

    « Re: admin: PORUCHA?

    pava1: Vyplývá z toho to, že automobilky nakecají lidem něco o long life údržbě a ten kdo na to skočí, platí. Lidem se prostě špína v nádrži koncentruje, a když tam necháš třeba i originální filtr příliš dlouho, nemůže to dopadnout dobře. Při údržbě svého vozidla je třeba trochu myslet a ne se spoléhat na řečičky prodejců.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 15.12.08  17:42

    « Re: admin: PORUCHA?

    WinDiesel: to by šlo, pokud bude cesta a vyjde to ,budu rád, mailovou adresu jsem ti poslal, tak se prosím, kdyžtak ozvi. Doufám, že nebudu zrovna někde na horách s nouzovým režimem stát pod kopcem. >:D Zatím zkusím jen malý pokus - změnit naftu - Top Q a pokud u nás seženu, tak přidat i VIF. A třeba to ten vstřikovač přežije :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…