FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 13.02.12  13:32

    « zmrzlý VIF

    tak jsem včera večer VIF do nádrže u pumpy nedostal a tankoval jsem 58l bez něj...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.02.12  11:22

    « Re: Odcházející vstřiky

    A ten nouzák : já už jsem to tady psal, že když mi to letos jednóu za jízdy začalo mrznout a motor se vypínal, tak v nouzáku to jelo, asi tam teče méně paliva a zároveň motor ví, že i když dáš plyn na podlahu, že více než cca 100 km/h stejně nepustí, tak si s omezeným přísunem paliva nedělá těžkou hlavu :-)

    V každém případě arktický AGIP + VIF ( ve skupenství kiwi želé :-) vše vyřešil, od té doby klid .....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.02.12  11:17

    « Re: Jak vám topí Mondeo s TDCI?

    Kutile, teplota padá v těchto dnech občas i mně teď, ale ten rozsah toho ukazatele na přístrojovce je údajně jen asi 5 stupňů. Kologův Superb chladne taky.... že by to bylo zimou ? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.02.12  10:58

    « Jak vám topí Mondeo s TDCI?

    Ahoj, už od koupě řeším problém s topením Mondea. Vždy trvalo neúměrně dlouho, než začalo topit, v současných mrazech se stává, že teplota nevyleze ani na 60°C, nebo vyleze a za jízdy zase klesne. Dost často začne z topení foukat studený vzduch. A to stačí z kopce vyřadit nebo je po rovině s málo plynem. Když jsem auto koupil a zjistil situaci s ohřevem, tak jsem chtěl domontovat zařízení na přihřívání chladící kapaliny, Ford ho v Dánsku běžně nabízí za cca 6500Kč. Bohužel v České republice ho Ford není schopen nabídnout. Prapodivná politika, když v různých zemích EU nabízejí různé výbavy.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.02.12  23:24

    « Re: Odcházející vstřiky

    Všechny předchozí nouzáky hlásily vadný EGR. Ale při startu jsem ještě nouzák neměl. Tohle byl první. V každém případě to po pádu do nouzáku startuje líp. >:D

    12.2. ráno -17°C start úplně bez problémů na cca 3 otočky motoru, pak chod plynulý a rovnoměrný. Já už to fakt nechápu.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 10.02.12  19:00

    « Re: Odcházející vstřiky

    Kutile, ty už tam máš tolik pádů do nouzáků, že by z toho byla hodně dobrá databáze poruchových kódů, kdybyses namáhal je nechat vyčíst z ŘJ. Určitě by se hodně zjistilo.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.02.12  10:22

    « Re: Odcházející vstřiky

    Tak po pádu do nouzáku, kdy sice motor v -15°C naskočil napoprvé, ale šel do nouzáku a chod byl nepravidelný, došlo ke změně. Motor při nastartování hned chcípne, ale po znovunastartování běží již klidně. Přitom teploty jsou pořád kolem -12°C. Zajímalo by mne, co ten nouzák způsobil, že se motor začal chovat úplně jinak. :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 09.02.12  15:52

    « Re: Olej

    Já když si nechám měnit olej, taky mně dávájí mírně nad rysku - nevím proč. Měním zhruba po 14tis km, i když je na dvacet tis, ale jezdím hodně město. A navíc to mám zadara, tak proč toho nevyužít. Nafta se může do oleje dostávat přes válec při dovstřiku nafty do výfuku na vypalování filtru, ale pokud jezdíš pod zátěží, filtr se vypaluje sám preventivně a i kdyby se nějaká nafta do filtru dostala, měla by se odpařit. Na krátké tratě je to ale horší. Nevím, jak máš řešený filtr, nové dvoulitry už mají vstřikování nafty přímo do katalyzátoru pátým vstřikovačem, takže nafta nejde přes válec.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.02.12  11:50

    « Re: Olej

    Jo, Wine, teď jsi mi to připomněl že o tom někde mluvili v souvislosti s filtrem pevných částic....mám tam asi 15 tis km. To je ještě minimálně 5 tis km do příští výměny. Asi to řešit nebudu - ale zkusím, to ještě jednou změřit na rovině a ne bezprostředně po zastavení motoru ( i když po nějaké době odstavení to tam toho asi do té vany nateče ještě více. ) Měl jsem tam teď podle měrky minimálně o 5 mm více než je max. Jak se tam ta nafta dostane ?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 08.02.12  17:23

    « Re: Olej

    DIM: pokud máš filtr pevných částic, tak se Ti může trocha nespálené nafty dostat do oleje. A protože ho ředí, kvalita oleje se může dost zhoršit. U Fordu jsem o tom nikdy neslyšel ale u Mazdy na to měli kontrolku..... :-)
    Kolik máš na své olejové náplni najeto? Možná olej vyměnit o trochu dříve?
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 08.02.12  15:35

    « Olej

    Včera jsem doléval ostřikovače a když jsem to měl po dlouhé době otevřené, tak jsem vytáhl olejoměrku.... a trochu mě zarazilo, že hladina oleje byla ne úplně málo NAD maximem . Stálo to sice malinko špicí dolů , ale opravdu jen malinko. Mám pocit, že jsem někde četl, co způsobuje to, že olej trochu nakyne, ale nevím už, co to kokrétně bylo. Voda ? Ale to by zas zase někde chyběla , ne ? Od poslední výměny jsem najel sai 15 tis km, ale nikdy jsem olej nekontroloval, dokonce možná vůbec nikdy :-) Možná, že tam je tady víc od začátku .
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 08.02.12  15:29

    « Re: Odcházející vstřiky

    Kutile, já repase cca při 135 tis km, do 185tiskm bez problémů, pak zase nouzák, přítelkyně předjížděla šlápla na to a bác, od té doby se bála sednout za volant, už jsem to nechtěl znova pokoušet, takže prodej 5 minut po 12 té a mondeo new facelif rv. konec roku 2010 (model 2011)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 08.02.12  14:35

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    WINE , dal jsem včera arktickou AGIP naftu ( údajně do -35 ) a taky několik panáčků VIFu, který ovšem sotva tekl.... :-) Dneska jsem jezdil normálně .....ale o víkendu to má teprve přijít. Tak vezmu manželce Fokuse , ten dokonce i topí už za rohem .....
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 08.02.12  12:15

    « Re: Odcházející vstřiky

    Ve 150623km :-) spadlo to do nouzáku a nešlo to ani startovat, muselo se roztáhnout...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.02.12  11:43

    « Re: Odcházející vstřiky

    oleowr1: A v kolika jsi měnil žhavičky? Já totiž do -10°C celkem v pohodě nastartuju, ale pod -10°C je to hodně horší. Ale po posledním nouzáku se to zlepšilo. Už to startuje líp. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 08.02.12  09:26

    « Re: Odcházející vstřiky

    kutil: koukám do tabulky kterou si vedu k autu - repasi jsem měl v březnu 2009 za cca. 15tKč včetně výměny žhaviček. Od té doby k dnešku najeto 50700km.
  • « 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 08.02.12  08:31

    « Re: ztuhly turbo

    No na volnobeh motor bezi v pohode, vytocim ho klidne i do 5ti tisic a nic. Problem je kdyz se rozjedu tak uz nesmim nad 1800. Tak sem si rikal, ze to bude asi turbo. Obcas mi totiz prijde ze zabere ale stylem ze me nakopne. Mam najeto 140tisic. Dnes rano -11 a vse v pohode, nechal sem to asi 10 minut bezet nez sem se rozjel.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 08.02.12  08:31

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    DIM: jestli nechceš "pohřbít" vstřikování, dej petrolej z hřbitovních lampiček . >:-[] A mimochodem, ztuhlý VIF Ti bude asi naprd, to jsem měl na mysli.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 08.02.12  08:29

    « Re: Odcházející vstřiky

    Pohybovalo se tu pár lidí, co měli zrepasované vstřikovače, Kutile, třeba se ozvou.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.02.12  08:25

    « Re: ztuhly turbo

    Jack007: A nepadá ti to do nouzáku spíš kvůli vstřikům? Když to totiž padne do nouzáku, tak to netáhne. Je to jako by v motoru nebylo turbo. Zajeď si k Fordům vyjet diagnostiku a uvidíš co blbne. Nebo máš v háji EGR. Kolik máš najeto?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.02.12  08:21

    « Re: Odcházející vstřiky

    WinDiesel: Mám dvě možnosti. Buď repase, to znamená, že vstřikovač rozeberou, vymění opotřebované díly za nové a nakalibrují nebo nové. Jiné řešení není. Nový je za 7500Kč, repase za 3500Kč. Osobně si myslím, že repase stačí, kdysi jsem kolem toho dělal studii, ale konkrétně se vstřikovači nemám zkušenost, studie byla obecně o repasích všech dílů na autě.

    Tak jsem myslel, že třeba kdyby někdo měl vstřiky po repasi, tak jakou má zkušenost. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto jack007

    jack007 07.02.12  21:49

    « ztuhly turbo

    Cau panove, tisic let sem tu nebyl :-) Tyden mi to stalo venku a chytlo to na podruhy. Problem je turbo, jakmile se rozjedu slapnu na to trosku vic sup sem v nouzaku. Uz nejezdim do prace 80 kilasku, ale jen 10. To se to nestaci ani prohrat. Jeste ze dnes odpoledne bylo uz jen -6 a nechal sem to 20minut bezet nez sem do toho sedl. Tak sem na to zvedavej rano.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 07.02.12  17:28

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Dime nebylo by jednodušší v zimě jezdit na benzín? Myslím vyměnit motor >:D Já tankuju u nás v čsad, žádný aditiv nedávám a auto jezdí.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.02.12  09:53

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Tak já jsem tam zatím nikdy benzin nenalil. Ale i v servisu ( a to ne jen v jednom ) benzin do nafty normálně doporučovali.

    Petrolej ? To bych mohl tankovat na hřbitovech z těch lampiček , ne ?

    Aditivum mám ten VIF zimní, jak už jsem tady psal. Existuje jiné aditrivum než tekuté ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  17:21

    « Re: Odcházející vstřiky

    Kutil: s tím co říkáš, souhlasím.
    myslím že je to dle finančních možností.
    Myslím že repas stojí tak polovičku nových vstřikovačů a to může dělat rozdíl i 15-20 tis Kč na sadě vstřikovačů.
    Myslím že zrovna u Tebe to může hrát roli.
    Taky bude hrát rozdíl mezi:
    - OPRAVOU a
    - REPASÍ
    Při opravě půjde pouze o výměnu pokaženého dílu, při repasi počítám vymění všechny důležité díly - tak to by mohlo být OK.
    Některé servisy vše vysvětlí, ukážou, některé ne.
    Je to na Tobě, vždycky je to nakonec na Tobě.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  17:17

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    ŠPATNĚ DIME - RÁD PLATÍŠ ZA OPRAVU VSTŘIKOVÁNÍ?
    Jestli tam něco opravdu chceš nalít, dej tam petrolej, čistý petrolej a dávku nějakého TEKUTÉHO aditiva na zvýšení mazání.
    Pokud dáš benzín, nastartuješ - proces vydírání vstřikovacího systému. Ale majitelé dieselservisů Tě budou mít rádi. Vstřikování dnes vydrží mnohem více a takové borce jako Ty nutně potřebují k přežití. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.02.12  14:14

    « Re: Odcházející vstřiky

    Tak dnes ráno -15°C, motor naskočil líně na 4 otočku a padl do nouzáku. Bílý dým všude, šílené zvuky, ale když se to zklidnilo, tak jsem vypnul a nastartoval a pak už to jelo v pohodě.

    Pokud jde o repasi, tak dieselservis Delphi mi nabízí repasi s tím, že vstřiky vydrží stejnou dobu co nové. Jenže je to jejich bussiness, oni ti nikdy neřeknou něco, čím by přišli o práci. A když repase odejdou, tak už to bude po dvou letech a to je nemusí trápit.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.02.12  13:45

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    A teď zásadní otázka :

    Dát tam 2-3 litry BENZINU na nádrž ??

    I v servisu to doporučovali .....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  12:09

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    DIMe: Kdybys měl zájem, můžu Ti poslat materiál popisující potíže se žlutými úsadami. Tedy jestli máš zájem a dostanu-li nějaký e-mail do SC.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  12:07

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Jestli máš zájem, mohu Ti psokytnout úžasnou prezentaci vlivů úsad na vstřikování common rail, jen mi připomeň Tvůj e-mail.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  12:06

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Jasně, Dime, a já už jsem dokonce vypátral, co se tehdy dělo, byly to úsady žlutavém těžko rozpustné hmoty, která se tehdy vynořila odněkud nikdo neví odkud a zase zmizela - zadírala a zalepovala trysky. Dnešní systémy nevím proč na tyto věci netrpí.
    Včera jsem kontroloval svého standu a NEZMRZL.
    Nicméně, jak je v tom jen upravená letní nafta aditivem hrdě prohlašovaná za zimní, končí schopnosti všech aditiv někde u munus 15.
    Vzhledem k tomu, že se do filtru paliva pouští ohřátý přepad paliva z vysokotlakého zásobníku, čerpadla a vstřikovačů - to bude ten důvod že ti to úplně nechcíplo. Dříve nebo později se vrátí do nádrže vozu tolik ohřátého paliva, že se rozpustí všechno (všechen vosk) a jede to v poho.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  11:58

    « Re: Odcházející vstřiky

    Kutil: To ti musí být schopni vysvětlit v dieselservisu Delphi.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.02.12  11:57

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Já to beru, Luboši.
    Bohužel jsem několikrát viděl červený petrolej a osobně jsem mu naměřil 0% bio, mám na to techniku .... >:D
    Zdroje tohoto petroleje jsou různé ale nikdy nejsou košer
    Ano, přimíchání petroleje řeší problém s vosky v zimní naftě.
    Může to znamenat:
    - veškerý petrolej je barven načerveno a tudíž to není problém ani technologický ani daňový
    - červený petrolej je jinak zdaněn a někdo přimícháváním ušetří nemalé prostředky
    Optám se a dám vědět.
    Ty bys mohl zajte k té pumpě a načerpat trochu takovéto nafty do flašky, aby se vidělo zda jsi jen podlehl zrakovému klamu....... Ahoj, Petr.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.02.12  11:30

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Wine, ještě krátce k mému příběhu " Odcházení Vstřiků " :

    Škoda, že tehdy jsem to nenatočil ... ale tak to prostě bylo ! a vstřiky mi odešly dvakrát u dvou motorů, jednou 2,0 , pak 2,2 ......tak některé ty průvodné jevy , co o nich píše Kutil, mně jsou fakt hodně povědomé :-)

    Taky jsi říkal, že VIF zimní mi v mrazech nepomůže. A vidíš ! Měl jsi pravdu :-)

    V sobotu ráno start bez problémů, hned nájezd na čtyřproudovku, po asi 5 km najednou na Conversu hláška ENGINE V PR.... Naštěstí už to znám, takže jsem to celé vypnul a zapnul ještě za jízdy setrvačností a znovu nastartoval. Udělalo mi to ještě několikrát ..... ale pak jsem to při náznaku cuknutí a před zdechnutím odchytil spojkou, a ona se ta hláška ENGINE MALFUNCTION sice objevila, ale motor nezdechnul. Tím pádem to běželo dál v nouzovém režimu.... a to mě zachránilo : jelo to sice maximálně 100 km/h , ale pravděpodobně díky tomu se i přes přiucpaný filtr dostávalo motoru dostatečné - pro nouzák - množství paliva a jel jsem už dál pomalu ale jistě ! Takže logické řešení na ztuhlou naftu je dostat to do nouzáku , to už si dostatek paliva nějak sežene . Jen bych potřeboval na palubku vytáhnout tlačítko ZAPNOUT NOUZOVÝ REŽIM .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.02.12  23:16

    « Re: Odcházející vstřiky

    Může někdo porovnat repasi vstřikovačů a pořízení nových vstřikovačů? Podle servisu DELPHI je při repasi vstřikovač rozebraný a opotřebované díly jsou nahrazeny originály. Jaký je rozdíl v životnosti repasovaných a nových vstřikovačů?

    Moje problémy s kolísáním volnoběhu (podle některých je to vadnými vstřiky) začaly vloni v létě, kdy při startování motoru na horách ve výšce 800m/n/m motor po startu zakouřil a chod byl nepravidelný, jako by některé válce vysazovali. Vše se výrazně zhoršilo po výměně oleje, kdy po startu lítali otáčky mezi 600-1200ot. Po zahřátí motor běží v pohodě, nekolísá, táhne a nejde do nouzáku. Mě to spíš připadá jako vadné žhavičky. Zkusím je proměřit.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  20:32

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Dong1,
    to víš..my jsme jižní Morava. Tady se s mrazy vážně nepočítá.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  20:28

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Wine,
    já se 15 let zabýval měřením emisí z velkoskladů PHM a tam na nějaký čachry ve skladech jako Střelice není prostor. Odkoukáno za ty roky. Nafta se bere z nádrží 10.000 m3 a maximálně na výdejních lávkách do toho přiserou něco aditiv navíc. V řádu ppm. A dopravci jako Klacska, Popilka co mají zahraniční vlastníky si dávají kur*a velký pozor, aby netahali pančované zboží.
    Něco jiného jsou ty žlutočervený značky jako AB Oil a jiní stejnobarevní velbloudi, kde míchací sklad Slušovice dodával opravdu výživné směsi rozpouštědel a olejů. EURO OIL je dcera Benziny a věřím, že barva nafty v průhledítku stojanu byla jen optický klam. I do strategických zásob státu se napouští výhradně nafta bez FAME/MEŘO, to samý mají od prosince vojáci, poliši, hasiči apod. Jen český daňový poplatník musí držet hubu a krok, když mu auto zamrzne.
    Ahoj, Luboš
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:19

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Silné mrazy "odhalují" různé drobné problémy..... A také místa, kde se čepuje nekvalitní nafta.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:17

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Ještě dovětek..... Je to na ČOI-ku. Asi tak.
    Ještě dovětek..... Nafta s 0% není za normálních okolností vůbec k dispozici a nesmí se distribuovat. Celé to silně zasmrádá.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 05.02.12  20:16

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Divne, ze by v Brne nemaji arktickou naftu...ja sem vcera tankoval ve Slanym Vervu oznacenou hvezdickou a loni meli taky, tak se mi nezda, ze by v 10x vetsim meste nemeli.
    JInak u me to vypada ze si zacal nejaky vstrikovac "pocvakavat". Mezi 3-4 tis. otacek se ozve cvakani, jinak nic ticho. Vsichni mechanici, kteri to zatim slyseli, tvrdi ze je to vstrikovac. Takze vstrikovace pujdou na test a pak se uvidi...
    ...ale cekal sem, ze to na znackovou naftu vydrzi ponekud dele, nez 130tis :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:15

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Ještě dovětek..... Je to na ČOI-ku. Asi tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  20:11

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Toto přesně nevím, ale to, že čisté MĚŘO má bod tuhnutí - 8 automaticky neznamená, že ve směsi B5 až B8 bude způsobovat problémy.
    MĚŘO NESNÁŠÍM stejně jako Ty, ale filtry nafty se ucpávaly již dávno před tím, než se MĚŘO začalo přimíchávat.
    Letní nafta = petrolej + vysokoenergetické vosky + MĚŘO + aditiva
    Zimní nafta = aditivovaný petrolej + MĚŘO

    To co skutečně působí problémy, jsou krystalky vosku vyloučené v mrazech. Tyto ucpávají filtry paliva. Směsná aditiva jako VIF působí fyzikálně-chemicky na zmenšování velikosti těchto krystalků - a tento proces funguje pouze do určité míry a u letní nafty pouze do 12-13 minus.

    Ten Tvůj EUROOIL někde koupil nezdaněný červený petrolej a "vylepšuje" jím svoji špatnou letní (někde levně nakoupenou). Takže zase ty veletoče - levně nakoupenou naftu (která se nyní nesmí prodávat) ředí ilegálně nakoupeným petrolejem (ne náhodou červené barvy znamenající jiné zdanění) - vydělávají 2x a Tvoje auto si to odsere buď ucpaným filtrem paliva nebo přidřeným/zadřeným vstřikováním.

    Můžu Ti říct, že jsem zrovinka nedávno razil přes Brno do Blavy a tankoval jsem někde na dálnici naftu u značkové pumpy, myslím že to byla Benzina.
    Od Té doby je mráz pod minus 15 již 7-8 den a každý den startuji absolutně bez problémů a to jsem rozhodně nekupoval arktickou naftu - byla to nafta prostě dobře vyrobená, neředěná, nepančovaná atd - tudíž bezproblémová.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 05.02.12  20:04

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    hroch: geometrii po výměně ramen budeš muset nechat samozřejmě udělat
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  19:59

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Nevím nic o Eurooilu ani o fy Popilka. Vím ale, že červený petrolej nemá v naftě co dělat. Certifikát ti napíšu, kdy budeš chtít, to nic nedokazuje.
    S naftou se dělají šílené věci a lidi jim to žerou.
    Obávám se, že jsi naletěl.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  18:23

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Ještě dovětek..v nádrži auta je celý obsah zaditivován zimním VIFem 1:500. Víc v podmínkách toho motoristického ráje udělat nelze, arktická nafta se v Brně a okolí NEPRODÁVÁ.
    Čistá bionafta tuhne při -8°C. Tedy jakýkoliv přídavek žlutosráče do klasické nafty bod tuhnutí jen a jen zhorší směrem k nule. V arktické naftě není ani stopa řepky, to mi věř, zato petrolejová frakce ano.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  18:20

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Wine..nevím zda střílím, jen jsem si nechal předložit dodací list od nafty, navezené dnes na ČS-PH EURO-OIL Brno-Lesná, a to dovozcem Popilka, sklad Střelice. Udán obsah MEŘO 0,0% a filtrovatelnost do -22°C. Nafta nebyla značena jako arktická, ale jako zimní tř. F. Není to žádná pumpa typu JZD a Popilka je certifikovaný slušný dovozce.
    V nádrži letní rozhodně nemám, všechna tankování za leden 2012 byla vždy tř. F. Ale s přídavkem žlutosráče dle platných norem.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  17:40

    « Re: Odcházející vstřiky

    Dobrý montážní servis nemá s přihlášení vstřikovačů žádný problém, pokud jsou repasovány v dieselservisu Delphi. Dnes má kdejaký servis dostatečnou diagnostiku zapisující kódy do řídící jednotky, ale je také spousta rádobyservisů, opravujících vstřikovače - ti si vycucají kalibrační kódy z prstu a potom se to nedá přihlásit.
    Takže prostě prověřit si servis, než se do něčeho pustím.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  17:37

    « Re: Odcházející vstřiky

    1 - v jakém regionu bydlíš/pracuješ? Pokud to může bý u Prahy, tak Velendorf v Říčanech.
    2 - to tedy fakt nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.02.12  17:34

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Hrochu, střílíš vedle. Za to nemůže MĚŘO, ale prodali ti prostě LETNÍ NAFTU - kterou vzali kdovíkde.
    Ty jsi chlapče vůbec riskantér - vzít načervenalou naftu znamená:
    1 - slovenskou zemědělskou naftu (samozřejmě že zimní se nedělá)
    2 - lampičkový petrolej (protože je to petrolej, neobsahuje vosky a tudíž bude dobře filtrovatelný.
    Ano, v 2. případě nebudeš mít problém s filtrovatelností, JEN ZADŘEŠ VSTŘIKOVÁNÍ - A BRZY.
    Hlava mi to nebere, čeho jsou Češi schopni - TO TĚ FAKT NENAPADLO, že s tou naftou nebude vše v pořádku.?

    Blahopřeji Ti k výhře opravy čerpadla a vstřikovačů za cca 50000 km. Napravíš to, když tam rychle dodáš nemalé množství aditiva. jak známo, petrolej nemaže.
    Mimochodem, jak už jsem tu psal. Pokud máš v nádrži letní naftu, žádný VIF ti nepomůže. Ne pod 12-13 mínus.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  15:55

    « Re: Odcházející vstřiky

    Nevím, asi bych do repase vstřiků znovu nešel. Zkušenosti z 2,0 TDCi mám, a nic moc, kus přišel na 4500 Kč a byly potíže je softwarově přihlásit k systému (tak mi to bylo sděleno). Přední ramena vymění každý slušný mechanik. Nebude vhodný po jejich výměně udělat i geometrii?
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 05.02.12  15:31

    « Re: Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    S naftou je problem, ja laboroval minulou zimu... (asi by se tu i ty me zvratky daly nekde v historii najit) Ted beru OMV a zatím jedu...
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 05.02.12  15:27

    « Re: Odcházející vstřiky

    Cau, tak mam 200000 km a rozhodl jsem se:
    1. repase vstrikovacu.
    2. vymena prednich ramen.

    Od obojiho si slibuji zlepseni jizdniho komfortu.

    Jinak update: praskle byly dva pisty, pricina jina nez ridic nezjistena.
    Kde nejlepe vyresit 1. a 2.?

    na 1. mam nabidku cenu 21400 bez DPH.
    kde ale udelat 2.?

  • 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 05.02.12  14:37

    « Kvalita nafty u českých čerpacích stanic

    Musím se s Vámi podělit o zkušenosti s provozem Mondea 2,2 TDCi během posledního týdne. Ve čtvrtek mi auto při pojížďce a venkovních cca -17°C ve výkonu cuklo ale jelo dál. Asi za 3 km totéž a zdechl motor. Pak různé kombinace svícení poruchy žhavení a avízo nouzáku, přitom z výfuku žádný smrad a dým. Restartem motoru vše zhaslo a já dojel domů. Přes noc bylo až -19°C, druhý den start na 1. otočení klíčku, volnoběh OK, ale v kopci 100 m od domu cukání a motor zdechl. Auto stojí venku. Odcucnul jsem z nádrže hadicí naftu a byla kalná. Podotýkám, že bylo tankováno u EURO-OIL-u Brno Lesná, přidán VIF 1:500. Je jasné že prodávaná nafta v ČR za nejvyšší ceny v Evropě, s přídavkem 7% řepkové sračky dle dodáku, nesplňuje ani normové požadavky na filtrovatelnost. Dnes jsem nechal auto bublat na volnoběh asi 1/2 hodiny při venkovních -11°C a pak opatrně bez vytáčení dojel se svítícím nouzákem k pumpě. Za 37,60 měli naftu bez MEŘO, s filtrovatelností do -22°C, zajímavě načervenalé barvy. Natankoval jsem asi 25 litrů, ujel dalších 5 km při venkovních -10°C a ejhle..po opakovaném nastartování všechny kontrolky zhasly a auto jelo už normálně.
    Zajímalo by mně, když v návodu k autu je výslovně uvedeno, že obsah biosložky nesmí překročit 5%, si může tento "bordelstát" dovolit prodávat i v zimě žlutosračky se 7% MEŘO, tuhnoucí spolehlivě už při -16 až -17°C. Dopis na MPO Praha jsem již odeslal. Uvítám Vaše poznatky z tohoto tématického okruhu.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 05.02.12  11:46

    « Re: Odcházející vstřiky

    mám 2,0 TDCi Euro 3, a fakt startuje dobře kdykoliv... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.02.12  11:42

    « Re: Odcházející vstřiky

    Já si nestěžuju, já se ptám. Auto používám denně a je pro mne problém, být celý den bez auta. A u Charouze, tam si i kvůli blbosti brali auto na celý den. Kašlu na to, budu řešit servis, až to přestane jezdit.

    Mám ale ještě jeden problém s řízením, občas se objeví při rovné jízdě vůle v řízení a auto začne plavat. Vůle je cca 3cm na věnci a volant jde úplně zlehka a kola nereagují. Tuhle zase nechtělo auto zatočit, musel jsem vyvinout větší sílu na pootočení volantem za jízdy. Jakmile jsem pootočil tak o 45°, tak už šlo točit zlehka. Možná geometrie nebo posilovač.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.02.12  16:55

    « Re: Odcházející vstřiky

    NO DOMA TO NEPOZNÁŠ. Přestaň už si stěžovat nebo to dej do pořádného dieselservisu. Kdyby bylo tak jednoduché to zjistit, dělali by si to lidi doma.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.02.12  15:04

    « Re: Odcházející vstřiky

    Jak poznám, že jsou vstřiky nebo žhavičky v háji? U 2.2TDCI jsou žhavičky pod sáním, takže se nedají jednoduše proměřit.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.02.12  10:51

    « Re: Odcházející vstřiky

    Tady jdou věci proti snadnému startu:
    - s vyššími normami Euro se snižuje startovací dávka paliva
    - s vyššími normami Euro se snižuje komprese ve válci
    - s vyššími normami Euro se zvyšuje potřeba dobře zažhavit

    Jako příklad poslouží Mondeo 2,0 TDCi Euro 3 - má vysoké komprese a vysokou starovací dávku - žhaviče potřebuje pouze jako komfortní prvek. Nastartuje i při minus 10 stupních zcela bez problémů. Žhaviče po startu nedožhavují.
    Euro 5 už bez žhavičů bude za minusových teplot startovat těžko. A dožhavení běží 3-5 minut, podle rychosti zahřívání motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 03.02.12  21:15

    « Re: Odcházející vstřiky

    Když mi pan Walica před cca 3 lety dělal vstřikovače, měnil i žhavičky, 3 nežhavily... že by se to ale nějak znatelně poznalo na chodu motoru se nedá říct, chytalo to v pohodě, možná prvních 5-10 sec. nepravidelný chod...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.02.12  21:00

    « Re: Odcházející vstřiky

    Mohou ale spíše ne. Po startu běží tak dlouho, dokud je ŘJ nevypne, cca 3-5 min. Když je motor teplý, nezapnou se vůbec.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.02.12  19:56

    « Re: Odcházející vstřiky

    Netušíte jaká je tak životnost žhavících svíček? Zda můžou ve 150tis.km odejít? Odpovídalo by to to tomu, že to zlobí jen když je to studené. Hele, ty žhavičky běží dokud se motor nezklidní a neohřeje nebo jen při startu?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.02.12  17:24

    « Re: Odcházející vstřiky

    Zase ten starý song, co Dime..... :-)
    Václav Havel & Dim van Website - ODCHÁZENÍ VSTŘIKŮ >:D >:D >:D >:D
    Ještě můžete přibrat do party coby plodného autora SuperKutila. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.02.12  13:16

    « Re: Odcházející vstřiky

    Kutile, já jsem tady kdysi dávno popisoval , co to dělalo mně : studený motor ( v létě, ne při minus 20 ) naskočil, ale když jsem začal pomaličku na volnoběhu mačkat plyn, tak se motor třepal a zalykal až se proškytal na cca 1500 ot , a pak najednou se otřepal a skočil s otáčkami nahoru ..... V podstatě nešlo džet na volnoběhu např 1000 otáček. Ale hlavně : dokud se to nezahřálo, tak se začal po chvíli valit z výfuku bílý dým neskutečné hustoty. Stalo se mi jednou, že jsem ráno nastartoval a studoval mapu kam mám jet, nechal jsem běžet volnoběh.... a najednou jsme měl auto v totálně neproniknutelné mléčné mlze..... a smard jako když přepálíš ve friťáku sto let starý olej. Tak jsem s ostudou rychle vyrazil od hotelu , chvíli jsem to ještě v zrcátku viděl jak to kouří, ale za 3 minuty už se vše srovnalo a pak celý den nic. Ani žádný nouzák mě nepotkal. Po výměně vstřiků už se to neopakovalo..... Taky mi někdy to auto naskočilo jakoby na 3 válce, a to trvalo třeba 5 sekund, a pak se to rozdýchalo a jelo normálně.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.02.12  12:42

    « Re: Odcházející vstřiky

    Je to Delphi a chci to hodit do Říčan. Ale právě to, že to nejde do nouzáku a že to po zahřátí jeje v pohodě mě trochu mate. Jinak jsem byl v nějakém servisu ve Vinoři a tam na testeru byl vidět velký přepad a tak chtěli vstřiky měnit. Ten motor se chová tak, že hned naskočí, ale pak je běh nepravidelný, jako kdyby vynechávali některé válce. taky když motor na volnoběh zatížím, tak začnou hodně lítat otáčky. Jakmile se to ohřeje, tak je to v pohodě. Tak mě napadlo, že by to mohly být ještě načnuté žhavící svíčky. Ale ty zase nejdou pořádně vyndat, abych je zkontroloval.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.02.12  11:33

    « Re: Odcházející vstřiky

    Dej to někam kde tomu rozumí, do autorizovaného diesel servisu.
    Termín "vstřikovače protékají" je nesmysl.
    Pokud mají vstřikovače velký přepad paliva, jde motor do nouzáku.
    Přepady paliva nemají žádný vliv nakolísání motoru či vývin bílého kouře.

    Vstřikovače mohou být přidřené, to se dá vyřešit opravou vstřikovačů. Na to existuje speciální technika, kterou běžný servis nedisponuje.
    Nevím, jestli máš vstřikování zn. Bosch či zn. Delphi, navštiv autorizovaný dieselservis té značky, od jaké máš vstřikování.

    Oni dst často umí odhalit i jiné s problémem nepřímo související závady.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.02.12  10:38

    « Odcházející vstřiky

    Potřeboval bych poradit. Od léta mi motor při startu pokuckává a než se ohřeje, tak kolísá volnoběh a někdy bíle zakouří. Byl jsem s tím v servisu a říkali, že vstřikovače už protékají. Když se motor ohřeje, tak je vše v pořádku, volnoběh nekolísá. Nepadá do nouzáku. Jak poznám, že vstřiky jsou na konci svého života? Můžou vadné vstřiky poškodit (propálit) písty?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 03.02.12  08:58

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    Dneska -21, start bez problému, naftu jsem bral před 14 dny u OMV na dálnici pod Tatrama (Hybe) a mám ještě půlku nádrže. Problém mám s topením, po výměně vodní pumpy nedostatečně namíchaná chladící směs... v expanzce a hadicích v motorovém prostoru se rosol po chvilce rozpustí, v radiátoru topení se mu už druhý den nechce.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.02.12  08:36

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    U nás bylo dnes -17 a na "normální" naftu ani nevím kde jsem to bral - start zcela bez problémů.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 02.02.12  18:54

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    U nás s se dá koupit na Omv arktická do -35. Údajně ze ,,Svechatu“ Dnes jsem ji bral.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.02.12  18:47

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    Tak to teda ne !!!!!! To furt jen ty jsi otravoval ovzduší s VIFem, levnou to podezřele srágorou.... a ještě je zelená... :-|
    Profící jezdí se Standou.
    A když si nechaj aditivum v teple, tak ho potom i mohou nalít do nádrže.... >:D >:D >:D >:D :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.02.12  15:06

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    A já jsem si myslel, že právě ten VIF jsme tady ohodnotili jako nejlepší !! :-) Jsem to namoutěkutě popleta :-) Ale jezdím, i když je minus 19 . Ne všichni jezdí .....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.02.12  10:42

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    Dnes jsem chtěl nalít do nádrže VIF a vůbec nechtěl z plechovky, byl to takový zelený rosol. Naštěstí mám víčko s odměrkou ze starého balení a tak jsem do něj zelený rosol vyklepal a pak vyklepal do nádrže. Do víčka od nového balení, které je užší bych to nenaklepal. Nevím, proč měnili balení. Jinak podle společnosti VIF se nemá plechovka s VIFem nechávat v autě, ale má se nosit domů, do tepla. :-)

    Potřeboval bych poradit. Od léta mi motor při startu pokuckává a než se ohřeje, tak kolísá volnoběh. Byl jsem s tím v servisu a říkali, že vstřikovače už protékají. Když se motor ohřeje, tak je vše v pořádku, volnoběh nekolísá. Nepadá do nouzáku. Jak poznám, že vstřiky jsou na konci svého života? Můžou vadné vstřiky poškodit (propálit) písty? 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.01.12  21:44

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    Patří Ti to! Máš dávat Standu, od toho se nezasviníš. Ale když pán musí ušetřit.... >:D A stejně Ti to nepomůže, protože tato aditiva jen zmenšují krystalky vosku, a od určitého množství už to nevylepšíš, naopak zhoršíš, Komu není rady, tomu není pomoci.... :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 31.01.12  21:40

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    JOJO NĚJAK DOST NESTÍHÁM, ZÍTRA SE TO POVEDE. :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 31.01.12  11:28

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    Tak jsem vyštrachal v garáži starý dobrý VIF zimní a dal jsem dobré tři panáčky do nádrže.... a k tomu co se vešlo asi 13 litrů AGIP Arctic diesel. Ještě teď mi od toho zeleného svinstva smrdí prsty, a to jsem to představení pro celou pumpu dělal v rukavicích !! Tak pokud jsem to nepřeaditivoval, tak možná ani nezamrznu. Ten pocit, kdy se motor vypne ve stokilometrové rychlosti v rychlém pruhu je fakt k nezaplacení :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 31.01.12  09:44

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    WINE !!!!

    Zapoměl jsi ???

    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 25.01.12  21:50

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    Ani šetnáct set?
    Tomu nerozumět!

    Konec poezie.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.01.12  11:50

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    Wine:

    Tolik barů není,
    ani na Stodolní !

    Konec poezie.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.01.12  11:31

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    Vašík1: Takže když mi nabízeli za Mondeo 2.2TDCI z roku 2006 s najetými 150tis.km nějakých 160tis, tak to bylo docela dost. :-) No, raději opravím a budu jezdit dál. Prý Mondeo vydrží nějakých 250tis.km. Ale jinak blahopřeji, 400tis je slušná cena. Ale pokud jde o tu 6ku, tak mi taky točí ve 130km/h těch 2200ot a klidně bych bral míň, motor by to utáhl. Tys měl předtím 5ti kvalt?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.01.12  16:31

    « Re: Re: ,,nové,, mondeo

    Vasik1: Gratulace, to by mělo jezdit parádně a všichni chválí spotřebu. Nezapomeň tomu občas dopřát delší jízdu. :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…