FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 24.01.09  14:45

    « Re: teplota motoru

    kutil:
    ja mam dobry zkusenosti s pobockou K ucilisti nebo jak se ta ulice jmenuje P10, moc se o ni nevi. Ale Cernokostelecka, to je arogance, lajdackost, z vymeny oleje se stala akce kdy sem k nim musel jeste dvakrat na reklamaci, doma v garazi louze na podlaze a nakonec se to stejne vyresilo az v ty druhy poboce K Ucilisti.

    S tou teplotou sem to myslel tak ze definitivni zahrani po libovolne dlouhe jizde mi konci na ty dolni risce, proste se mi to moc nezda.
    Uz sem uvazoval ze bych pred chladic dal na zimu nejakej karton jak se to delalo u starejch skodovek :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 24.01.09  14:40

    « Re: teplota motoru

    kastv9:
    menili na muj pozadavek, jo me to tvrdili taky, ale precetl sem si servisni knizku (mam nemeckou) a tam nejaky intervaly jsou a jsou tam vyjmenovany priklady kdy se to dela casteji a sice taxi, policie, kratke jizdy v zime, proste narocnejsi provoz.
    A to je presne muj pripad, jezdim kratky jizdy z velky casti studeny.
    Druha vec ale je ze stejne vymenej jen cca pul naplne, protoze cast zustava v menici atd. Cela napln jde vymenit jen pri rozebrani a to se bezne nedela.
  • « 00 Reagovat !

    foto kastv9

    kastv9 24.01.09  14:31

    « Re: teplota motoru

    Martin.z: Tobě měnili olej v automatu? Mě tvrdili, že je to bezúdržbový a není ho třeba měnit. Mám najeto 160tkm. a zatím vše v pohodě.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.01.09  13:59

    « Re: teplota motoru

    martin.z: Auto se mi ohřívá pomalu, třeba 10km. Účinnost tDCI je opravdu vysoká. KDyž byly velké zimy, tak mi i při jízdě mimo město občas lezla teplota dolů. Když jsou teploty nad 0°C vyleze teplota někam doprostřed ukazatele. Ale já jezdím ráno poskakováním po Praze a pak na dálnici. Auto se mi ohřeje až v táhlém kopci a na nájezdu na dálnici. Vem to, že spotřeba ve městě je vyšší nejen kvůli zrychlení, ale hlavně kvůli stání se zapnutým motorem, protože Ford do průměrné spotřeby počítá i spotřebu při nulové rychlosti vozu. Některé automobilky do měření průměrné spotřeby při nulové rychlosti neměří.

    A co se týče servisu, tak jsem také u Charouze a mám s nimi nejlepší zkušenost ze servisů Ford. Ne že by to nebylo bez chyb, ale ostatní servisy byly mnohem horší - Auto Hale, Auto Beni, Ford Mělník, Ford Trondheim v Norsku atd. U Charouze jsem udělal špatnou zkušenost s doléváním ostřikovačů, protože i když před tím než auto dám do servisu doplním nádobku po hrdlo, tak se tam stejně 1 až 2 litry směsi vejdou.

    Z Norska mám ale jeden postřeh. Autosalony jsou tam mnohem přepychovější, čistší, kulturnější, zaměstnanci jsou vstřícnější a ochotnější. Nikde se tam nekouří, mají informační panel koho opravují a co vše udělali, zákazník může přes skleněnou stěnu sledovat práci na svém autě. Objednávají auta na konkrétní hodinu a po celou dobu, kdy je auto v servisu, na něm dělají. Také nabízené modely jsou mnohem luxusnější a ceny srovnatelné. Ale v Norsku si Ford teprve zákazníky hledá, tak se asi víc snaží. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 24.01.09  13:17

    « teplota motoru

    Chci se zeptat jak se vám ohřívá auto. Mě i teď když už je tepleji kolem nuly tak při jízdě ve městě (kde to žere nejvíc a čekal bych, že tím pádem i vyrobí víc tepla) mi to jen šmrdlá dolní risku provozní teploty. Mám taky pocit, že to nic moc topí.
    Drží vám to někomu trvale třeba na prostředku? Me to vyleze nad tu spodní risku jen o fous když třeba jedu do kopce nebo tak, pak to zase sleze..

    Jinak sem se bavil se znamym z Vodafone kterej dlouho servisoval sluzebni mondeo u charouze, kdyz sem mu rekl, ze mi preplnili olej (nemluve o tom ze pri vymene ATF v automatice mi odpojili odvetrani klikovy skrine a zapomneli to tak takze z toho chcal olej pod baterku a na zem pod auto) tak jen pritakaval, ze tam mel uplne stejny zkusenosti a specialne preplnenej olej poradnej kus nad Max risku reklamoval taky. Tak zrejme servis delaj nocni vratni apod..
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 24.01.09  10:14

    « Re: Okýnko odjinud....

    cja: Na to ESP se ptám proto, že bych čekal, že se bude chovat jak popisuješ, ale už jsem zažil dva případy, které mě překvapily. První byl ten co jsem psal, auto gumovalo i s ESP (v bezpečnosti nevadí) a druhý byl horší, při prudkém rozjezdu auto hráblo a ubralo plyn až skoro na volnoběh a i když jsem měl plyn na podlaze, tak nejelo. Musel jsem pustit plyn a znovu ho sešlápnout. Pak se auto rozjelo. A to pro bezpečnost jízdy nebyla moc dobrá reakce. Je mi jasné, že ESP není všemohoucí, ale tohle byla rána pod pás. Kdybych neměl ESP, tak bude auto hrabat, ale pojede. Ale to že takto selže v krizové situaci bych nečekal. No beru prostě, že to tak je a že si nejvýš můžu ESP vypnout. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.01.09  18:55

    « Re: Okýnko odjinud....

    Kutil: Dík, nic takového se u mě nekoná, diagnostika čistá, do nouzáku to nepadalo ani před výměnou vstřiků a táhne jak lokomotiva, a nad 3000 rpm taky jede(i když to často nedělám), takže mám asi schízu, no nic jdu si dát trochu červenýho , abych snáze zapomněl.

    Ty protočený kola - to dělá všem , prvně protočí a potom omezí, zkus to ESP vypnou a pak tomu vsaď a uvidíš co to udělá - ale prosil bych opatrně - burnout se nemá na předních kolech moc dělat >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 23.01.09  17:03

    « Re: Okýnko odjinud....

    Ma byt tenhle podzim (myslim, ze vzdycky) a snad bude :).
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.01.09  16:10

    « Re: Okýnko odjinud....

    ...ten Superb v Combi.....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.01.09  16:10

    « Re: Okýnko odjinud....

    Taky bych počkal....jenže on měl bý na podzim a nebude..... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.01.09  16:01

    « Re: ESP, TCS, ABS, EBA a jiné systémy

    Krkovicka: Jsem rád, že to bereš s humorem. Kola jsem měl čistý, silnice lehce mokrá. Vetšinou když to přišlápnu, tak nejvýš zabliká ESP, ale kola se neprotočí a nepískají. Tohle bylo ale jako když máš ESP vypnuté, držíš to na jedničku pod plynem a gumuješ. Myslel jsem, že tohle s ESP nejde. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.01.09  15:57

    « Re: Okýnko odjinud....

    Podívej se u mého auta na graf, z něj je to dobře vidět. Auto mělo za jízdy propady ve výkonu a nechtělo jet nad 3000ot. Po výměně EGR propady zmizely a motor táhne i nad 4000ot. Dým jsem si nevšiml, ale moc dozadu nekoukám. :-) Výměna byla provedená na základě diagnostiky, po tom, co motor padal do nouzáku.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.01.09  15:50

    « Re: Okýnko odjinud....

    DIM: to je cesta , jak se elegantně zbavit těch vstřiků a ještě si udělat radost, já si ale počkám na SuperB v kombi a na to co udělají ceny, a hlavně jestli zruší tu přepážku, ta mě totiž taky lehce irituje (ať už to slovo znamená cokoliv)
    - hlásím dnes i přes výměnu vstřiků nějaký divný dýmek za autem - začnu mít asi schízu - a nebo utrhám zpětná zrcátka 8-s

    Kutil: jak se ti projevoval ten vadný EGR - nějaký dým, ??? .. mě to auto jede tak jak má, ale opět to po nastartování zadýmilo
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.01.09  15:13

    « Okýnko odjinud....

    Tak jsem se dne posadil do Opel Insignia : to auto bylo 2,0 Turbo Benzin, čtyřkolka, v 6-ti st. automatu, výbava našlapaná i se sledovačem vybočení z pruhu na dálnici.... a ono to stálo necelých 850 tis !! Že bych počkál na combi, odečtu DPH.... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.01.09  13:44

    « Re: ESP, TCS, ABS, EBA a jiné systémy

    KUTIL: neděláš si legraci ,že né????????????????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.09  12:02

    « Re: ESP, TCS, ABS, EBA a jiné systémy

    superkutil: Ja jsem predevcirem vyjizel z polnacky na hlavni a ani mi to nekviklo. Je ale fakt, ze jsem mel znacne zabahnena kola.
    Dneska pojedu znovu. Pak dam vedet a urcite to vyresime.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.09  11:55

    « Re: ESP, TCS, ABS, EBA a jiné systémy

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.01.09  11:31

    « Re: ESP, TCS, ABS, EBA a jiné systémy

    Ahoj, už nechci řešit ESP, ale chtěl jsem se zeptat, dnes jsem musel prudčeji najet na hlavní a přidat naplno a dost slušně mi zapískaly gumy, jako kdyby ESP a TCS nezafungovaly. Mohlo to být tím sešlápnutím na podlahu? Nebo můžou gumy pískat i s ESP a TCS. Možná je to blbý dotaz, tak se předem omlouvám, kdyby to někoho iritovalo. :-)

    Koukal jsem, že ESP dost často zabliká při rozjezdu do zatáčky, jak se vnitřní kolo odlehčí a chce proklouznout.

    Jinak autíčko jezdí jak víno, nemůžu si ho vynachválit. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.09  18:46

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Hil: koukám , že smíšené pocity z Forda(donedávna jsem je neměl) má vícero lidí, chápu, že čas kdy se mechanik věnuje mému autu musím zaplatit, ale pokud nebudou mít normohodiny , tak zkrátka někdo je rychlejší, někdo pomalejší a já to potom musím zaplatit, ale za detekci závady u takhle jednoduchého zařízení - docela balík
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.01.09  14:07

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    A vo tom to je! Někdo je jen měnič dílů a někdo umí i opravovat.

    Fascinuje mě položka zjištění závady. Co na tom probůh tak dlouho zjišťoval? To je jako když si Ford servis řekne za výměnu vzduchového filtru v motoru cca 300,-Kč a za dolití vody do ostřikovače 120,-Kč. Nejvíc mě dostalo vysvětlení. To prý je za celkovou dobu kterou na tom technik tráví: dojít pro zakázku, přečíst, dojít do skladu, čekat než vodu skladník přinese, dojít ze skladu k autu, otevřít kapotu, otevřít víčko, dolít do nádržky plné po okraj další litr vody, zavřít víčko, zavřít kapotu, vyhodit obal, zapsat do zakázky. Je to na 20minut? Asi ano. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 22.01.09  12:04

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Takže tak. Nechtěl jsem se v tom hrabat sám. Výsledek:
    Včera Ford Janiš OL: Zjištění závady 774,- Kč a nutnosti objednat dečku za 4200,- bez DPH.
    Nedalo mi to a taky jsem byl předtím objednaný na dnešek do Ford Rašíno OL. Teď mi volali, že si můžu přijet: Vyčištění kontaktu a celková cena 192,- Kč. !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.01.09  11:21

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    DIM: škoda , že máš bolestnou pravdu - tolik bych řekl též k 2,2
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.01.09  11:19

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    CJA : jenže opoziční levice dnes využije jakoukoliv možnost poukazovat na to, že pravice je jen a jen vláda pro " bohaté", ožebračující chudé ...... A bohatí jsou pro ně i takoví Češi, kteří by v Evropě téměř spadali do skupiny pobírající podporu pro sociálně slabé !!!! Tam jsme to dopracovali. Místo abychom se snažili se nějak přiblížit životnímu standartu , ketrý by z nás nedělal při dovolených žebráky, tak uděláme z těch , co jsou na tom trochu líp, žebráky taky.......

    Jenže lidé na to slyší. ČR je zřejmě předurčena pro proletariát - ideově i fyzicky :-(

    Tak tolik bych asi tak řekl k 2,2 TDCi :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.09  23:01

    « Re: STK

    Kutil: Mozno ja :-) v akej oblasti?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.01.09  18:58

    « Re: STK

    S IT je problém v tom, že stále firmy nepochopily, co pro ně IT znamená. V některých firmách je na úrovni ředitele v jiných na úrovni uklízečky. Ano došlo k ukončení přeplácení, ale to bylo jen v oblasti vývoje SW. Jakov takovém jsou v IT v ČR platy o polovinu nižší jak v třeba v Maďarsku. Ale jak budou mít firmy více PC, tak bude i hlad po IT specialistech. S vývojem SW je to horší, ten se přesouvá do rozvojových zemí (např. Indie). Přijmu 2 IT specialisty, tak kdo má zájem? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 21.01.09  16:34

    « STK

    Včera mi spadl kámen ze srdce, když mondeo prošlo bez ztráty desítky na STK.

    kutil: s IT to jde z kopce, kolega, který nás vloni opustil při organizační změně (kvůli odstupnému) si marně hledá slušnou práci v oboru, za slušný peníz. Na Severní Moravě je to tak v podstatě ve všech oborech.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.09  16:14

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    DIM: to je sice vše možné, ale opět je vidět, že z EU si bereme taky jenom co se nám hodí, v D je možný odpis na jakékoliv auto(DPH) - u nás to ošetří přepážkou a pouze na vozy , do kterých lze namontovat - předpokládám ,že to bude v D podobné i s DPH na provoz, pohonné hmoty - takže nevím proč jenom to co se hodí,na druhou stranu platím silniční daň abych mohl auto nákladovat... a nakonec zkusit si podnikat a stát se plátcem DPH může každý, tak nevím proč by mě měli zase brát u huby - ve své podstatě mi nic nedávají , pouze berou - je to sice zjednodušené z mé strany, ale pravdivé. A to s tím plošným zvýhodněním -... myslím, že by měli začít u sebe. Fuj to je téma. A když řeknu slovo " cikorky", tak to zvýhodění plošné by mě docela zajímalo.
    Nakonec stejně se uvažuje o tom, že pevnou část os. auta vyloučí z nákladů, a bude po spekulacích. Nepovedeme tu blamáž s kniho jízd.

    Kutil: neber to nějak osobně ode mne - jen jsem četl, že nadnárodní i národní firmy zastavily spoustu projektů a už skončila fluktuace sil v odvětví IT i přeplácení odborníků v oboru - samo dobrých specialistů je asi málo a kdo chce pracovat, tak se uživí bez větších problémů >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.01.09  15:08

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    cja: Zatím spíše narážím na to, že zájem o IT stoupá. Problém je, že nám odpadává jeden klient za druhým, protože v ČR končí a zavírají české pobočky pro které děláme. Ale dobrých IT je hrozně málo a začíná se projevovat jejich nedostatek. Teď máme novou smlouvu s německou a americkou firmou pro které děláme servis pro jejich klienty na území ČR. A ti platí hodinové ceny asi 8x vyší než České firmy. >:D

    Taky čekám co bude, hlavně mě zajímal ten odpočet DPH bez přepážky, protože to je to nejhorší co v autě mám. Zatím jsem přepážku ještě nevyhodil jako už udělala většina, ale nejraději bych pověsil výrobce za koule do průvanu. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.01.09  14:49

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    Třeba ty odpisové doby zase změní. Kalousek se snaží kaýdé koupené auto trochu pocukrovat :-) Jen jsem tušil že automatický odpočet DPH bude voda na mlýn levičákům, kteří budou kři´čet že se zvýhodňují jen někteří a né plošně všichni. A budou mít svým způsobem pravdu, i když právnické osoby nakupují bez DPH skoro vše, tak u aut je to asi opravdu jedna z největších výhod, protože se ta auta samozřejmě používají také pro osobní účely. Když k tomu započítám pojištění, servis, provozní náklady , dálničí známku a pod, tak to hodí docela pěkné číslo, u luxusnícch aut ani nemluvím. A palivo je taky bez DPH, a v daňových nákladech...... takže to vidím špatně, vláda je slabá a apelování na nespravedlnost bude jistě další dobré ráthovské téma ......
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.09  14:08

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    kutil: jezdil jsemi auto co mělo 250t km, Mondo co jsem prodal mělo 180t km, teď má 250t km a majitel to zatím nesežralo - jsou to tedy benzíny

    - a co se týče leasu - kup na úvěr , úvěr splácej 36 měsíců - navc DPH ti vrátí hned no a po 3 letech prodej a postav proti tomu ještě zbývající 2 roky odpisů, takže zas taková tragedie to není - zrovna takhle jsem to před půl rokem řešil na Transita a nebo můžeš do operat. leasu - sice dražší, ale celkem pohodlné - cesty jak pořídit nové auto tu jsou, spíš bych se díval jestli nebude problém s ekonomikou a ty děláš v IT a tam celkem asi dochází k propadům, abychom pak na ta nová, potažmo i ojetá auta měli >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.01.09  12:12

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    cja: Ahoj, sorry, ale včera jsem byl v severních Čechách, proto jsme se neozval. Ukončil jsem nemocenskou a vyrazil za zákazníky, protože práce už je moc. Nemám moc čas se autu věnovat, proto jsem kupoval nové auto, abych s ním neměl starosti. Ale ty jsou asi s každým autem. Mondeo dojezdím a pak zkusím jinou značku. Možná jsem na některé věci pedant, ale zkušenost mě naučila, že člověk má za své peníze požadovat slíbené a neustupovat ze svých požadavků. Asi jsem udělal chybu při volbě Mondea, protože jsem vycházel jen ze zkušeností s předchozím modelem a protože jsem si neuvědomil, že nevyhovuje mým potřebám. Nepotřebuji luxusní auto, potřebuji spolehlivé a pohodlné. :-!

    A ještě k tomu leasingu! Dnes už seženeš auto s lesingem na minimálně 5let. Za tu dobu najedu přes 200tis.km a bude to už dobrej střep.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.09  11:48

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    DIM: :*) :*) >:D

    Ještě byla možnost opravy těch vstřiků, úspora by činila asi +- 1500,- s DPH na 1 ks, ale trvalo by to 2 dny a pořád to není nový vtřikovač. . Takže potom by cena činila asi 21 t kč s DPH, ale byla by tam ještě nějaká další práce + testování a "ladění" těch vstřikovačů, takže by tam asi nakonec nebyla ta úspora tak velká.Volil jsem raději nový. Je to otázka volby a když jsem plátce DPH, tak to sice není úplně jedno, ale oproti neplátcům dph jsem na tom o trochu lépe.
    A bohužel pokles ceny auta je realitou dneška, končí mi taky leas, ale nebudu tak žhavej to po téhle opravě dávat pryč, navíc to musím obout nově na léto , takže s tím počkám, a počkáme , jak bude probíhat finanční krize, podle toho se taky budu rozhodovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.01.09  11:30

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    Aby ses nevracel se vstřikem na dlani až půjdeš OD té kartářky !!!

    Není co závidět ! 70tis km není zase tak moc , ale naštěstí oprava už není tak šílená, jako při prvním případu. Tam to vycházelo na nějakých 80 tis Kč, to byla více než třetina ceny toho auta :-)

    I když pokud to dneska stojí 30 tis, tak je to poměrově skoro totéž ...:-(
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.09  10:48

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    DIM: hlavně abys se stihl rozhlídnout dříve než to přijde - taky by ti vyšly třetí, což fakt potěší, těch 70t km ti fakt na jedny vstřiky závidím - upřimně :-) Asi je u vás na severu Moravy lepší vzduch i nafta >:D a já se brzy vydám za kartářkou se vstřikem na dlani, to jako kdyby hned nepochopila o co mi jde . >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.01.09  10:38

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    CJA : Proč mě to ale vůbec nepřekvapilo ??!! Moje zkušenost je víceméně jasná : Mě vydržely vstřiky vždy tak 70 tis km. Ať jsem tam lil co jsem tam lil. ( Tedy aditiva ne, to nikdy ). A teď mám necelých 140 tis km...... a pomalu chytám jasné signály toho, že i tentokrát to nebude jinak. Nerozhodný volnoběh po nastartování, občasné poškubávání v nízkých otáčkách.....te´d nevím , jak s tou spotřebou - ale to by byl úplně nový, neznámý prvek. Čeká mě teď nějaké cestování po Německu, pak lyže ve Francii, tak se jen modlím, ať to ty dvě cesty vydrží( hlavně tu Francii ) a pak se asi začnu fakt poohlížet po něčem novém.....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.09  10:33

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    Jenom opravuji - měnil jsem vstřiky na 2,2 TDCI Euro 3 (nikoliv jak jsem se spletl v příspěvku 2,0TDCI EU3)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.01.09  10:30

    « Re: Drhnutí brzd.

    Je to vykrystalizovaná sůl......v klidu.

    Mě teď překvapilo, že jsem měl prázdnou nádrž po ujetí 471 km !! ?? A teď nevím, jestli špatně počítám a nebo je něco špatně. Že PP ukazuje 6,3 l/100 km už nevěnuji žádnou pozornost, PP už nevěřím ani slovo... !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.09  10:28

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    kutil: no to asi problém být může, ale je tam ještě řídící jednotka a ta by to měla umět poznat, a tlakem to asi nebylo, podle toho testu , nedávaly vstřiky palivo do 9. kroku což bylo asi 230barů , takře tohle bych vylučoval, byl jsem si u toho a viděl jak test probíhá - spíše je to projev české nafty, navíc filtr vyměněn a byl tam i předtím Delphi a ve filtru nebyly ani naštěstí žádně špony ani jiné nečistoty

    - co se týče tvých brzd - oni kotouče i desky přes noc ve vlhku lehce oreznou a pak chvíli než se to obrzdí drhnou , to dělá řekl bych všem - nic co by stálo za děšení se

    - včera jsem byl v těch Říčanech - mohl jsem ti to ESP otestovat a ty moje , že ses neozval ??? >:D
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.01.09  10:17

    « Drhnutí brzd.

    Ahoj, v poslední době se mi z auta při brždění ozývá hluk jak drhnutí plechu o plech. Destičky jsou v pořádku. Co to může být? Je to normální? Je to třeba po nočním stání auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.01.09  10:15

    « Re: Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    cja: A co kdyby nebyla chyba ve vstřikovačích ale třeba v čerpadle. A to že odchází vstřikovače bylo jen druhotným efektem. Třeba kdyby čerpadlo dávalo moc vysoký tlak nebo něco, co vstřikovače oddělává. Diagnostika není všemocná.
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.09  09:32

    « Založím si vlastní příspěvek - Óda na vstřiky

    >:D Hlavně pro DIMa: takže stejně jako ty - Ford diagnostika s kontrolou žhavic - nic zjištěno cena asi 1400,- , kontrola v Delphi servisu, test vstřikovačů -- a co bys řekl? byl tam... no , ale bohužel ne jeden , ale hned 4 a to mě hlava pořád ještě nebere. Když jsem auto kupoval, tak byla dvojice vstřiků dělána v 60t km a druhá než jsem to bral v asi 98t km, vše na záruku!!, žil jsem v domnění, že při relativně na české podmínky kvalitní aditivované naftě bez dodatečné aditivace musí vstřiky opět vydžet aspoň 80tkm. Jaksi se nezadařilo, auto jezdilo kromě dvou nádrží na palivo OMV( jedna nádrž želví power a jedna nádrž v Rakousku od Esso) za tu dobu jsem najel 40t km -2 roky . Názor odborníka z Delphi byl takový, že vstřiky na 2,0TDCI Euro3 jsou méně odolné než ve 2,0TDCI, což mě teda nepotěšilo. Jedna sada vstřiků vydržela tedy +- 80tkm (tu jezdil ještě předchozí majitel a on jezdil min polovinu km do naftově civilizovanějších zemí) , druhý pár vstřiků a tu jsem jezdil já už byla ježděna u nás a vydžela 40t km. Tak ať jde česká rafinérská i OMV k šípku, potažmo i Ford, protože tohle jsou hodnoty, které jsou k smíchu. Jako uživateli mi bylo doporučeno změnit naftu, asi spíše dávat TOP Q a přidávat aditivum. Mě totiž pořád hlava nebere, že má auto najeto 137 tkm a jede už třetí kompletní sadu vstřikovačů??????????? Cena za diagnostiku, práci, 4 ks nových vstřikovačů, nové palivové vedení od railu ke vstřiku vč. DPH bylo milosrdných 27t Kč, což akceptuji bez podivení, ale s pousmáním bych to bral kdyby to byla 2. sada a nikoliv 3.sada. Jednání c servisu, skvělé, auto přistaveno ráno a večer byla celá záležitost vyřízena, což mě potěšilo. Auto jako by nabralo pocitově na výkonu a podle PP šla dolů během cesty zpět kupodivu i spotřeba. Nectnosti kolísání otáček a dýmovnice z výfuku zatím zmizely. Takže sláva diagnostice FORD a čest práci servisu Delphi - trocha patosu na závěr >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.09  09:04

    « Re: Osvětlení SPZ

    oleowr: osvětlení SPZ ? - to jsem měnil snad 3x - vždy shnilé a nebylo možné jej zachránit, jen je s podivem, že asi před 3mi roky jsem platil za jedno světýlko 1100,- a teď asi před měsícem 150,- za úplně stejný zn. Ford, dokonce i v záruce - prodloužené, to odmítli na záruku vyměnit, že to podléhá opotřebení???, po chvíli dohadů mi nezbylo , než to zaplatit, ... uznaly však, že to utěsnění je problém . uhnilo to na 2,5 roku starém autě, takže bych se tomu nedivil ;-\ :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.01.09  08:57

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    DIM: Dík za doplnění vzdělání :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 20.01.09  16:16

    « Re: ESP přibržďuje kolo v zatáčce

    Zapoměl jsem se zmínit: Po namontování zimních kol, komplet i s plechovými ráfky, místo letních litých problém zmizel....
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.01.09  14:43

    « Re: Osvětlení SPZ

    pava2: ani ne, těsnění je O.K., jeden kontakt jako nový druhý uhnitý či upálený, ale jen v tom ohybu dole, jinak byl jak nový. Žárovky v osvětlení SPZ mi měnili naposled na garančce, já jsem to včera rozebíral poprvé.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.09  11:14

    « Re: ESP, TCS, ABS, EBA a jiné systémy

    lordmystic: Díky že píšeš, alespoň máme správný nadpis. :-) Problém je v tom, že pod ESP Ford zahrnuje všechny systémy a ani v návodu k autu není jasné, co vše v autě je. Přitom ESP je opravdu jen pro dorovnání smyku a pro vše ostatní (prokluz, brždění motorem, brždění atd řeší ostatní systémy - ABS, TCS, EBA atd). Jinak je pravda, že všechny systémy vycházejí z údajů čidel otáčení kol, polohy plynu, někdy polohy volantu, tlaku na brzdu a někdy rychlosti stisku brzdy. Plnohodnotné systémy ESP mají i čidla zrychlení v podélném a příčném směru a rotace kolem vlastní osy. Nevím zda je to případ Fordu.

    Máš pravdu, že současná elektronika v autech je hlavně pro nezkušené řidiče, aby dokázali zvládnout nečekané a neznámé situace. Problém je v tom, že se potom takoví nezkušení řidiči na elektroniku spoléhají a s auty jezdí dravěji a rychleji než je zdrávo. Ale zákony fyziky nelze obejít. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 20.01.09  10:43

    « esp

    no koukám že tu máte zajímavou diskusi nad esp a mondeem na sněhu. ohledně toho prvního, je to dobrá věc. kolega min. týden otočil auto na střechu. je to velice opatrný řidič, jezdí pomalu, ale dostal na sněhu a mokré vozovce menší smyk a jak není na podobné situace zvyklý, rozhoupal auto ze strany na stranu a pak to poslal do škarpy. přesně v takovýhle situacích je esp k nezaplacení hlavně pro takovéto opatrné řidiče co jim to jednou uklouzne. esp dokáže srovnat rozesmykované auto, pokud neletí opravdu přímo vzduchem do škarpy :).

    jinak mondeo není moc dobré auto na sníh, má ukrutně těžkej předek a ten ani s dobrejma gumama není moc dobrej. přecházel jsem z P405 a mondeo bylo o třídu horší v jízdních vlastnostech. ale abych byl objektivní, např. passat není o moc lepší.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.01.09  10:39

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    CJA : No tak jo , myslel jsem rozjíždění na volnoběh, v tom smyslu že se to s benzínem praktikuje hůře :-) Na neutrál jsme to ráno zkoušel a nejede to. Jen se mi strašně zvýšily otáčky .... a ESP je neomezilo...asi to bude tím, že ho nemám :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.01.09  09:37

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Vasik1: Souhlasím, název moc neodpovídá. Ale vzhledem k tomu, že mám 2.2TDCI, tak se do tohoto fóra hodím. Možná je spíše otázkou, zda se tu mají řešit i záležitosti jiných Mondeí. Ale jsem pro toleranci a tak já osobně jsem rád za jakýkoliv příspěvek. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 20.01.09  08:17

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    hil: No mě se ta krabička válí na zemi pod sedákem, u spolujezdce je připevněná dop sedákem jak říkáš, myslím že už si stím předemnou někdo hrál a neměl nervy jí tam nazpět připevnit, je to blbé, protože když někdo zezadu zajede hluboko nohama pod sedačku, tak do ní šteluje, v létě se na to mrknu jestli nejde připevnit, porozpojoval sem a pogeglal sem se vším co tam bylo, ani vlastně nevím kolik tam toho bylu, už bylo šero a neměl sem baterku:O)
    All: Panové nechci si hrát na tatu a mamu, zajímalo by mě ale co má Vyhřívání sedaček společného s ESP či já vím o čem tu zase mlátíte prázdnou slámu, že kutile, dime a spol, založte si vlastní příspěvek o ESP prosím
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 19.01.09  22:47

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Vasik1. Který ty konektory jsi zkoušel? Já tam mám pod sedačkou asi uprostřed takovou černou skříňku do které vede plno drátků... (plno jemných a asi 3-4 silnější)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.09  21:05

    « Re: Osvětlení SPZ

    A není problém ve špatně nasazeném těsnění osvětlovací lampy SPZ. Dostala se tam slaná voda a důsledkem toho ten kontakt uhnil.Já už jsem žárovku měnil, byla vypálená (4 roky), kontakty jako nové, neporušené.
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 19.01.09  21:02

    « Osvětlení SPZ

    Dneska jsem si chtěl vyměnit žárovku v osvětlení SPZ, po odšroubování sklíčka jsem zjistil, že žárovka je dobrá, jen se ulomil (uhnil) plíšek co ji drží. Tak jsem si zahrál na kutila a plíšek vyrobil z kousku kontaktu ze starého relátka. Je to smutné, podobnou závadu jsem řešil na Sieřře, ale tam vydržel plíšek cca. 10let, na mondeu jen 6let....
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 19.01.09  20:30

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Tak to já jezdím zásadně tak, aby mě to na palubce blikalo o 106 :-)

    Po okreskách u nás na Vysočině jezdím málo, ale když, tak mě to nutí pořád zkoušet a testovat, jakej smyk to ještě nechá a jakej už to koriguje...

    ESP osobně beru jako pomocníka v poslední chvilce - zvlášť na Fordech - takže doufám, že doopravdy ho nikdy neuplatním... no a taky ho beru jako technicky moc zajímavou věcičku, která se musí ozkoušet... jako jsme kdysi vyndávali pojistku od ABS, abysme zjistitli, co je fakt lepší.. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.09  18:43

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Co jsem našel v dokumentaci, tak součástí ESP i TCS nebo BTCS což je protiprokluz, který by měl brát data z čidel ABS a hlídat přední kola, a když se jedno točí víc jak druhé, tak ho přibrzdit. Také má porovnávat otáčky předních a zadních kol a když se přední točí více jak zadní, tak omezit moment nebo ubrat otáčky. Teorie ESP není složitá, ale každý výrobce ho řeší po svém a některé systémy jsou lepší a některé horší. Mám známeho, který dodává komponenty pro ESP do Mercedesu, ale Ford to bude mít udělané jinak. Bylo by dobré, kdyby to tu vysvětlil někdo lépe znalý systémů Ford. Hledal jsem informace na fóru Fordclubs.org ale nepochodil jsem.

    V poslední době narážím na to, že výrobci a prodejci přiřazují výrobkům vlastnosti které nemají a pokud se na ně spoléháš, tak můžeš blbě dopadnout. Závady na systémech většinou zjistí diagnostika, problém je funkčnost systému jako takového.

    Příkladem může být vadný MAF u VW TDI, kde diagnostika ukazovala MAF v pořádku, ale přitom ukazoval chybně. Kamarád takto vyměnil 4ks, než našel funkční.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.09  14:50

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    to přece nenahrazuje diferenciál s omezenou svorností, nevím jestli ESP umí přibrzdit kolo nebo jenom omezit otáčky motoru, je jasné , že pokud bude rozdíl v adhezi předních kol, tak to s menší adhezí bude diferenciálem odpojeno a točí se jenom to které má adhezi - a je potom na protíprokluzu, aby to pomohl vyřešit, jsem informovaný laik a né odborník na ESP, zítra jedu do Prahy budu ráno v Říčanech , dej vědět a porovnáme to, až mi to zdiagnostikují
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.09  14:42

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    cja: Taky si myslím, že to má pomoct při rozjezdu, proto mě překvapuje, že i při malém přidání se mi jedno hnané kolo protáčí a druhé stojí. To znamená, že mám závadu na ESP nebo to ESP není schopné přibrzdit kolo tak aby se druhé roztočilo. Nebo jinak, když jedno kolo bude na ledu a druhé na suchém asfaltu, auto se rozjede? Nebo ESP nedokáže to kolo na ledu dostečně přibrzdit? :-)

    DIM: Chtěl bych aby se obě kola protáčela. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.09  14:07

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    DIM: jen nerozumím tomu rozjezdu na neutrál ... něco mi uniklo nebo jsem někde chyběl >:D ? Já bych zase naopak ESP dal do každýho auta a dal povinně školu smyku s autoškolou. Já ESP nevyužívám, ale když mě něco překvapí, tak jsem rád , že tam ten elektronický SLUHA je a pomůže, jinak fyzikální zákony nijak nikdo neošidí. A u toho ESP to při rozjezdu klouže taky , ale ono ti pomůže se rozjet - poze dementi nepochopí co se děje, a to se nás doufám netýká, i když na silnici je jich nepočítaně.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.01.09  14:02

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Byl bys raději, kdyby obě kola stála ?? Já znovu opakuji, že není nad to, jak si vyzkoušet klouzavost povrchu při rozjezdu, při prudším sešlápnutí plynu a pod. To vím přesně, co pod sebou mám a s čím můžu počítat při manévrování a hlavně při brždění !! Všechny ty protiprokluzy a pod umožňují ROZJEZD, ) AKCELERACI. A pokud v tom sedí nějaký(á) trubka, tak se pak při brždění nemusí stačit divit......

    Já vím, vypnout se to dá. A já bych to těm nezkušeným vypínal . Ať jedou 20km/hod .....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.01.09  13:51

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    DIM: Ano, máš pravdu, že ESP je možná dobrý pomocník, ale posouvá hranici stability a když se to pak utrhne, tak už není řešení. Moje Mondeo je první auto, co má ESP, do té doby jsem měl na předchozím Mondeu ABS a jinak všechna předchozí auta byla bez elektroniky. A nikdy mi při jízdě elektronické vymoženosti nechyběli. ABS je u velkých aut dobrá věc, u nich už odezva silnice není tak cítit. O ESP mám smíšené názory, teoreticky je to dobrá věc, ale v praxi se asi ne vždy zachová jak má.

    Co se týče sněhu, mám zkušenost, že pokud se na něm jezdí bez prokluzu, je to v pohodě, ale stačí jeden blbec co to vytáčí a udělají se ledové plošky, stačí jeden blbec s řetězy co to protáčí a udělají se jámy.

    Myšlenka ESP je pěkná, ale hodně záleží na tom jak se technicky provede, kolik má čidel a jak dobře zvládá měřit zrychlení v různých směrech.

    To o čem se tu bavíme a to je rozjezd na sněhu a ten řídí TCS nebo BTCS. Ten by měl zajistit porovnání otáček kol nehnaných a hnaných a zajistit, aby se hnaná kola otáčela přibližně stejně a ne o moc rychleji jak ta nehnaná. To je zajištěné přibržďováním kola co se moc roztáčí a řízením otáček motoru, případně momentu motoru. To píšu jen aby jste mě mohli opravit, kdybych se pletl. Proč to tedy v praxi na mém autě nefunguje a roztáčí se mi jen jedno kolo a druhé stojí? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.01.09  11:53

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Já ESP nemám, vyjel jsem zatím všude i tam, kde už mnoho ostatních nemohlo....Výhodou je, že se můžu pokoušet rozjíždět i na neutrál a kola tak nemají snahu se za každou cenu roztočit a vyhladit si pod sebou zrcadýlko. ESP bych některým vyloženě zakázal, protože mám pocit, že díky tomu, že jim to při rozjezdech neproklouzne a v zatáčkách nezaplave vůbec nepochopili, že to klouže a že při brždění jim stejně nic nepomůže.... A někteří inteligenti jsou navíc přesvědčeni, že jejich X-drive vidí i za zatáčku, protože klidně předjíždějí 20 zodpovědně jedoucích , i když do zatáček vidí úplný prd - zkušenost s cestou na Visalaje. Pak tam jsou na parkovišti asi o 189 sek. dříve.............Pitomci.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 19.01.09  08:12

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    hil: Zdá se že nad česko přesunul černý mrak, co brání sedačkám topit. Minulý týden mě to postihlo též, přítelkyni se zapalovaly stehna a já jsem mrzl. Hrál sem si po cestě s polohováním sedačky nahoru a dolů, a druhej den už se sedačka neroztopila. Doma sem pak strčil hlavu pod sedák, a zkusil porozpojovat a pospojovat konektory co tam jsou, no a světe div se, už se mi zase zapalují lítka:O) jinak tady je návod jak sedačku rozebrat, podle toho to není nic složitého, [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.01.09  07:53

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Kutil: bohužel až tak dobře to tam neznám, jezdím tam na běžky a sjezdovky realizuji na Ještědu, takže místopis zdejších částí moc neznám

    K tomu ESP - když ho vypnu tak se kola začnou protáčet, motor jde do otáček ( při rozjezdu na sněhu a v kopci) a téměř je problém se hnout z místa - když ESP zapnu omezí to otáčky a dává to jen tolik kolik samo uzná za dostatečné a pomalu se to rozpochoduje - jen jsem si tuhle říkal, že to funguje skoro jak automat(při tom rozjezdu) - ještě by se to ESP mohlo naučit řadit a bylo by to dokonalý - takže pokud ESP vypneš nemůže to zůstat stejný
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.09  21:53

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    cja: Díky, to zní rozumně. Tak nějak jsem si to představoval. Na benzínovém MKII jsem měl užší gumy GY6 a Nokian a jízda na sněhu i bez TCS či ESP bez problémů. U TDCI s lehkou nohou jak na jedničku, tak na dvojku (tam je ale problém s momentem v nízkých otáčkách) se kola začnou protáčet a ESP bliká. Když ESP vypnu, tak je to stejné. Takže to nechám zkontrolovat, zda není v háji nějaké čidlo. Kola se totiž i s ESP nekontrolovaně roztáčí. Ale ne vždy, jednou za čas naopak přidat plyn nejde. Přesto moc díky, konečně objektivní názor. Ty testovací kopečky jsou nejlepší. Znáš Peklo v Jizerách? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.09  13:08

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    hil: odpoj baterii a nemá co vystřelit - s návodem se obrať na DR, ten bude vědět
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 18.01.09  11:27

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Dá se ta sedačka bez nějakých potíží vymontovat? Když povolím ty šrouby na lyžinách. Nevystřelí mi něco (airbag, pásy)?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.01.09  10:50

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Kutil: jen se zapojím do debaty - bydlím na Vysočině , jezdím dost času na sněhu, pokud tedy napadne, protože jsem měl i Mondo z roku 95 2,0i a to mělo pneu 185/65/14 zimní, tak jsme byl nemile překvapen po přechodu na zimní u dalšího Monda 205/55/16 - širší pneu horší vlastnosti na zasněžené vozovce, v porovnání benzínových Mondeí - bych řekl , že ta širší pneu je na sníh (opět podotýkám, když napadne) horší - hodně . ale umí ovlivnit vlastnosti použité gumy,
    Po přechodu z 2,0i 2001 na 2,2TDCI 2005 zůstalo pneu na zimu stejné - pouze jsem dal po předchozích Dunlopech M3 nové pneu GY UG7+ - ty Dunlopy jsem ještě chvíli na 2,2 jezdil a subjektivně bych řekl, že ten těžší motor na předku je opravdu lepší na rozjezdy na sněhu(zatáčky na sněhu už tak dobré nejsou), už jsem to tady psal - asi 10 let jezdíme na stejnou chatu do Jizerek a před chatou je takový malý brdek vždy zmrzlý a až s 2,2TDCI a UG7+ se podařilo jej vyjet bez pomoci - takový řekl bych referebční úsek na pneumatiky - jezdí nás tam více i více aut a pouze mě se podařilo vyjet - zásluhu na tom měly především ty pneu a motor

    mě ESP funguje , tak že zkrátka občas při jízdě po sněhu a letos je to paráda, blikne, ale že by nějak svítilo - pouze pomáhá při rozjezdech, ale jinak se snažím jezdit , tak aby to svítilo co nejméně, pokud ho na sněhu při rozjezdu vypnu, tak potom je s tou náloží krouťáku na kolech rozjezd podstatně horší, ale s ESP to není problém - starší systém TCS ,co byl v Mondu 1995 mě taky jednou v kopci zastavil, chcípl motor a musely na auto řetězy - od té doby jsem ho na sněhu v kopci vypínal, ale ESP zůstává zapnuté vždy a za všech podmínek
    - ještě jeden příklad - kopec pod sněhem asi 5km dlouhý, zastavilo přede mnou auto ( já 4 dospělé v autě, bagáž na lyže na týden), s 2,0í benzín jsem se rozjel pouze s tlačením a pálením spojky(aby se rozjelo, tak muselo do otáček a spojka dostala zabrat, pokud jsem šetřil spojku, tak to chcípalo), s 2,2 TDCI to stejné o rok později - s lehkou nohou a bez větších potíží - možná jsem kopyto za volantem, ale nebyl jsem sám, kdo řešil stejné problémy na stejném místě - jelo nás více. Myslím, že tím že jsem jezdil stejné auto v benzínu i v dieselu, tak mohu říci , že na sněhu pro rozjezd je nafta s ESP lepší varianta.
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 18.01.09  01:32

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Jo, pojistky už jsem pod palubkou našel, je tam i rozpis. A vypadá to, že pojistka je jen jedna, takže to bude v sedačce... :-(.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.01.09  00:56

    « Re: Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    hil: Bylo přepálené vyhřívání - výměna za nové v rámci záruky.

    WinDiesel: Mondeo 1.8 byl benzín na pneu 195/60 15" a auto suprově jezdilo na sněhu. 2.2TDCI má pneu 205/55 16" a na sněhu se chová mnohem hůř. Nevím zda je to motorem nebo šířkou pneu, ale když jsme minule jeli z hor, tak odjeli všechny benzíňáky a jen moje Mondeo TDCI a ještě jeden Focus TDCI jsme tam zůstali. Nezkoušel jsem vyjet jen já, do auta si sednul kolega co vyjel s benzínem a s TDCI to prostě nešlo. Kola se okamžitě začala protáčet. Pneu jsou Continental. Co je zajímavé, že při rozjezdu i při zapnutém ESP dojde k protáčení jednoho kola a druhé stojí.

    Já si na Mondeo nestěžuju i když má své mouchy, ale to má každé auto. Ale jinak je hodně dobrý. I když předchozí taky nebylo k zahození a v některých parametrech i lepší. To ESP se mi fakt tak chová, tak mě zajímalo, zda to dělá i někomu jinému. Stačí když napíšeš, ESP se mi tak nechová nebo ano, taky mi to udělalo.

    Hele WinDiesel, jezdím s auty už dost dlouho abych poznal, zda je chyba v autě nebo v řidiči. To chování ESP viděl i kamarád co jel se mnou, nemám důvod si vymýšlet. Vždycky jsem s autem na sněhu dojel nejdál a tam co jiní jezdili s řetězy jsem jezdil bez nich, ale u 2.2TDCI ty kola fakt nechtějí zabírat. Chtěl jsem užší pneu, ale na Mondeo jde jen šířka 205cm. Klidně bych bral 195cm. Problém není v tom, že by se auto zahrabalo, ale že kola kloužou a nechytnou se. Vždycky vyjedu, ale někdy je potřeba roztlačit, nebo odcouvat a rozjet se více než je potřeba u jiných aut.

    Jinak jsem si na mnohé chování Mondea zvykl a ponechám si ho hodně dlouho, teda pokud nebude zlobit. Na motor jsem si zvykl a na podvozek taky i když má speciálně u kombi trochu nestadardní chování. A hlavně Mondeo je kvůli ceně neprodejné, takže to je další důvod proč si ho ponechat. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 18.01.09  00:13

    « Vyhřívání sedaček - pojistky, relé?

    Zdravím po delší době. Vypadá to, že mám problém s vyhříváním řidičovy sedačky. Zdá se, že mi nehřeje. Má každá sedačka svoji pojistku (relé)?
    Je někde schéma pojistek a relé na Mondeo kombi 2,2 TDCi rok 2006 (MKIV ?) ?
    Jak dopadl Superkutil se stejnou závadou?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.01.09  19:57

    « Re: Proměnlivý zátah a ESP

    Kutile, obávám se, že nejsi moc dobrý řidič. To co říkáš o Mondeu 1,8 (benzín) a 2,0/2,2 TDCi na sněhu, je nesmysl. Když má člověk dobré zimní gumy tak těžší dieselový motor pomáhá sám o sobě dobré jízdě na sněhu. Nikdy jsem neměl žádný problém a Š120 jsem svého času také měl. S dieselovým Mondeem na sněhu je to pohoda.
    Ty jsi prostě notorický stěžovatel. Autový hypochondr. A Tvoje auto Tě zcela po právu nemá rádo. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.01.09  13:08

    « Re: Proměnlivý zátah a ESP

    martin.z:
    nevím co se čílíš, nechci tě nijak poučovat a ani jsem si nevšiml, že bych tě někde v textu o těch systémech poučoval, já jen, že Ford pod ESP zahrnul mnoho dalších systémů (není to tedy jen ESP), které se dají pro lepší jízdu využít a to aniž by člověk byl postrachem a hrozbou sobě či ostatním uživatelům silnice. Jeden z nich je i ochrana proti prokluzu předních kol při brždění motorem a to je taky pěkná potvora, občas začne nekontrolovatelně přidávat plyn. Jen jsem se ptal na podivné chování ESP, ktaré se jinak chová docela dobře. Při jízdě do kopce ESP jednak brání prokluzu, jednak přibržďuje protáčené kolo a stabilizuje auto. Ale chápu, že občas systém nepozná situaci a zachová se úplně jinak. Kolega měl Mondeo benzín 2.0 s ASR a když chtěl dojet v zimě k domu, tak ho musel vypínat. S ASR dojel do půjky kopce a tam motor chcípnul. A když už mluvíš o Š120, tak ta náhodou na sněhu dojede dál jak Mondeo. >:D

    Já taky jedu, ale protože jsem od přírody nedůvěřivý a život mě naučil nespoléhat se na elektronické systémy, hlavně pokud jsou řízené nějakým SW a tak mě překvapilo, že celkem spolehlivé ESP občas provede botu. Kdysi jsem na 1ku vyjížděl na suchu na hlavní a najednou jsem viděl, že se po hlavní * šílenec (v místě kde je 30km/h jel tak okolo 80km/h) a tak jsem prudce přidal plyn no a auto místo aby přidalo, tak začalo brzdit. Musel jsem ubrat a zase přidat, pak se to chytlo. Takhle by se ale ESP chovat nemělo. Zda v tu chvíli zafungovalo a zda se rozblikala kontrolka nevím, měl jsem jiné starosti. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.01.09  23:49

    « Re: Proměnlivý zátah a ESP

    kutil:
    ja nevim, proste jedu a nepremyslim nad tim tak vedecky jako ty. Zato sem spekul ve vztazich a asi proto mi nefungujou :-)
    Pri jizde do kopce to celkem chapu, jinak o tom co je abs, esp, eds, asr me poucovat nemusis, nejezdim ve skode 120 :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.01.09  23:28

    « Re: Proměnlivý zátah a ESP

    martin.z: Nevím zda jsi mě dobře pochopil, ale ESP u Forda obsahuje nejen ESP, ale i EDS, ASR, ABS a další elektronické systémy. Předchozí Mondeo 1.8 benzín jezdilo na sněhu v pohodě i bez těch vymožeností, ale nové Mondeo s TDCI si bez elektronických vymožeností na sněhu moc neškrtne. Nepoužívám tedy ESP při normální jízdě, ale při jízdě do kopce na sněhu. Tam totiž ESP a EDS zafungovává celkem dobře. Akorát se občas divně chová. :-) Při velkém momentu TDCI i při lehké noze nejde na sněhu moc regulovat záběr kol a tak všechna ta elektronika označovaná Fordem jako ESP (není to jen ESP) pomáhá jezdit po sněhu. Pokud jedu bez ESP na sněhu, tak dochází k prokluzu kol a auto hodně plave. Předchozí Mondeo se na sněhu chovalo mnohem líp i bez ESP a další elektroniky.

    S vývojem systémů ESP a jím podobným mám určité zkušenosti a snaha vývojářů byla pomocí elektronických systémů zlepšit jízdní vlastnosti vozu. Tyto systémy tedy nejsou jen pro občasnou korekci chování vozu, ale pro korekci za snížených adhezních podmínek, kdy již dochází k prokluzu kol.

    Nevím co přesně jsi měl svým příspěvkem na mysli, hlavně jeho druhé části moc nerozumím.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 16.01.09  22:32

    « Re: Proměnlivý zátah a ESP

    kutil:
    "používám ESP" :-) Hele používat se dá vrtačka nebo mobil, ale ty fakt asi nemáš vůbec cit, já žiju v domnění, že člověk má řídit tak aby kola neztrácely přilnavost a tyhle pomůcky jsou jen na vyrovnání občasných neúmyslných drobných chyb a ne na nějaký využívání..
    Uvědomuješ si, že ti ze každodenních zpráv co někdě nezvládli auto a skončili v penálech po tom co vlítli do stromu, jsou kolegové co možná jen měli víc smůly a starší auto??
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 16.01.09  20:55

    « Re: 2.2 TDCI EURO 4 - vstřiky, trojkombinace, dvouhmoťák, ...stěrače :-)

    Není to podstatný, ale nevypařuje se "vodní kondenzát z výfuku" Motor nastartujete a kouří ihned - mnohem dřív, než by mohl zahřát vodu ve výfuku.

    Při spalování nafty a hlavně benzínu a nejvíc asi LPG vzniká voda, která v teple ve formě páry odejde z výfuku nepozorovaně - ne když relativní vlhkost vzduchu dosáhne 100% - rosný bod - jako letadlo na obloze, nebo když se nám kouří od pusy
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 13.01.09  18:24

    « Re: Vstřiky

    Rád se na to podívám... Trochu ne to mate... Já už mám skoro 210 tisíc km najeto a furt nic, "šlape jako hodinky" je slabé slovo, byly tam nějaké mušky ale nic se vstřikováním, akorát tedy EGR v 15000 km (já mám mechanický, novější EGRy jsou elektrické) - hustý černý dým. Můžeš mít problém s EGR, to bych nevylučoval. Přijeď, dáme slovo a kouknem na to, nebo Ti doporučím nejlepší servis v ČR na tyto věci (sám k nim jezdím, je to na Kladně)...
    O yndyány neměj starost, maj víc prašulí než Britové a moc si Jaga vážej !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 13.01.09  12:19

    « Re: Proměnlivý zátah a ESP

    Kutil: Rekl bych ze aut. servisy na tom budou se zaplnenim lakovny vsechny podobne. Ja jsem od zacatku roku objednany v AMB na lak 5 dveri (zarucni oprava, dvere jsou osoupane od gum. dorazu) a termin 16.2.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.01.09  11:29

    « Re: Vstřiky

    Děkuji všem za info.

    Ještě chvíli vyčkám , potom bych asi využil služby diagnostické od PetraT. , neboť diagnostika Fordí je prý lepší než VW ??? , ale to je mi jedno, pokud se mi auto klepe a jejich počítač to nedokáže diagnostikovat

    takové příznaky jako DIM zatím ve všem stejné nemám, ale mám obavu abych nebyl zaskočen nouzovým režimem v nějaké vzdálené vísce od domova a nejel domů 60-kou nebo na plošině :-)

    VIF dávám, někdy lepší jindy horší, dnes ráno potom co jsem nechal auto přes noc úmyslně venku , aby to vymrzlo(moje lenost) a ráno v -8°C jsem jel 30 km , vše v pohodě i při zpáteční cestě asi po 1 hodině stání
    den předtím dým, ne štiplavý , ale zahalil celou záď vozu a opět neklid při pomalém přidání - asi ho budu nechávat venku - evidentně mu to prospívá -ale abych nedopadl jak Krkovička
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.01.09  10:55

    « Re: Vstřiky

    Nouzový režim mně v prvním případě naskočil a už nezmizel, naopka podruhé u 2,2 nenaskočil. Byl tam " jen " strašně hustý dým , bílý, který se objevil především když jsem nastartoval a nechal chvíli běžet volnoběh bez toho, že bych se rozjel...... To bylo několikrát opravdu dramatický pohled, jako bych stál na dýmovnici. Stačilo se ale rozjet a za chvilinku nic, auto jelo normálně, žádná kontrolka. Jen pomalé přidávání od volnoběhu na 1500 otáček bylo téměř nemožné, když se to prokuckávalo k těm 1500 ot/min, tak se to najednou rozběhlo tak na 2000, aby se to uklidnilo zpět na 1500 a pak už to šlapalo jako hodinky......:-) Že něco opravdu skřípe v orloji odhalil až sobek ve Frýdku Místku, u Fordů diagnostika hlásila že je auto - jak jinak - v pořádku......
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…