FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 06.02.09 12:38
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
martin.z: ...no ja denso navigaci nemam a dela to stejne!!!
mam vybavu Titanium X a je tam radio Sony MP3 na jedno CD bez menice. Vypada to opravdu spis na nejaky ten ofukovy vetracek, protoze cca po 1-2minutach to prestane, nebo spis teda neni to slyset pri jizde a zapnutem motoru. Odzkousim jeste po vypnuti motoru a nechani klicku v zapalovani. -
martin.z 05.02.09 22:55
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
cja: denso je taky ta nejvyssi navigace s radiem co do mondea davali :-) ma to uplne jinej stredovej panel, je v tom integrovany i ovladani klimatizace a ventilace vubec.
sezenu nejaky fotky kdyz bude zajem ale myslim ze se o tom tak nejak vi.
Zkus to s vypnutym vetrakem a radiem -
cja 05.02.09 22:09
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
pava1: dík, povedu to v patrnosti a na podzim až sundám kola, pokud to celé neprodám, tak se pokusím ozvat a dovezl bych to
martin.z : co je to denso, já myslel, že je to vstřikovací systém, a ten asi tlačítkem off nevypnu??
- až se dostanu k autu? tak to taky zkusím , když vlezu pod palubku, jestli něco uslyším, -
RADEK1 05.02.09 19:53
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
Já to zkoušel právě teď a mě to čidlo také zapne i s ventilátorkem po zapnutí klíčku. A běží ikdyž je klima vypnutá.(tedy celková výměna vzduchu v autě) a ještě tomu ventilátorku kolísají otáčky má to nesjtejnorodý zvuk 8-s ale abych to uslyšel musel jsem se sehnout . je to jen tiché ševelení . dodnes jsem si toho nevšiml -
martin.z 05.02.09 19:17
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
pava1: ze se k tomu jeste vracim :-)
u me ten motorek jede i kdyz uplne vypnu ventilaci a nefouka vetrak. To mi nedava zadnej logickej smysl, nac je treba mit teplotni cidlo pod proudem vzduchu kdyz se nic nereguluje?
Muzes mi to prosim jeste zkusit i s tim ze cely denso vypnes tim off tlacitkem? jestli to pobezi dal nebo se to servo vypne taky..? -
cja 05.02.09 17:52
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
Pava1: joj to byl fofr, já mám sice 18", paprsky s limcem, který je dost odřený, koupil jsem to tak a už tenkrát mě to štvalo a sháněl jsem někoho, kdo by to opravil a nalakoval - bohužel na webu nebylo nic k nalezení - možná mě někdo opraví, tak proto se ptám, předpokládám, že nebudeš z Vysočiny a že by se do toho asi známému nechtělo? Navíc jsem to teď nazul letními a nechal vyvážit, takže by to tak nehořelo. ??? -
"-- skrytý --" 05.02.09 17:44
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
Mám origo 17",jsou to kola, které mají hranu kola leštěný hliník přelakovaný bezbarvým lakem, zbytek kola je klasická metalíza. Vypadá to efektně, bohužel je to velmi háklivé na poškození. Po nešetrném parkování byly hrany třech kol poškozené, voda se dostala pod lak a ten se začal loupat. Místy už koroze nechala na kolech stopy. Proto jsem se rozhodl nalakovat je celé. Dělal mi to známý, komplet obrousil, vytmelil poškozené místa, stříkl plničem, potom lak a nahoru bezbarvý lak. Jsou jako nové, jsem moc spokojen. Stálo to včetně práce 4x700,-Kč, což je myslím dobrá cena. Můžu nafotit, kdyby byl zájem.
Myslím, že Benzina má teď naftu asi fakt nejlepší. Já tankuji Vervu a taky si nemůžu stěžovat, motor chytá nadrc,občasné zakolísání otáček po startu zmizelo.Auto jede jako z praku, spotřeba jde taky pomaličku dolů. Já jsem spokojen. -
cja 05.02.09 17:35
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
pava1: jen se zeptám na to přelakování hliníkových kol, kdo ti to dělal a na kolik to vyšlo? bylo to včetně opískování a zatmelení? Dík za odpověď.
můj postřeh po výměně vstřiků a změně nafty, z OMV na Top Q - výrazně tišší a měkčí chod motoru, spotřebu zatím nevím, jezdím se ski boxem a už týden lyžuju, tak to moc nežere - teda naftu -
martin.z 05.02.09 13:54
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
ja si to totiz myslel celou dobu ze je to prisavani vzduchu k cidlu aby melo objektivni data. No tak to je teda pekne vycochtany kdyz si vezmu ze sme tu v kanclu uz 2x menili letitej ventilator v PC kterej byl porad zvukem jako vetrak ale tohle je takovy drnceni, neco jako ten motorek v domovnim telefonu co otvira lidem dvere, mam sto chuti to vyndat a podle rozmeru to necim nahradit -
"-- skrytý --" 05.02.09 13:50
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
podle všeho ten zvuk postupně přidává na intenzitě podle toho, jak stárne motorek v tom větráku. Jak říkám u ventilátoru na 2.stupeň to slyšet není, při spuštěném motoru samozřejmě také ne. Zase takový "tichošlápek" ten diesel není.. -
martin.z 05.02.09 13:47
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
pava:jo presne odtamtud to jde! Ale reknu ti to takhle, jestli ty to neslysis pres 2. stupen vetraku tak ja to sice spatne ale slysim i pres nastartovanej motor takze to svedci o tom ze to neni uplne decentni.
Jinak mas mozna pravdu, ale sedim v kanclu 4x4m kde jedou 3 vykony (radne vetrany) pocitace + dalsi 2 hlucny v racku, fakt si potom clovek vic ceni ticha vic a tyhle zvuky v aute me proste stvou, kor kdyz vim ze v jinejch autech co znam (skoda, vw, volvo) tohle neni) -
"-- skrytý --" 05.02.09 13:45
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
Tak teď jsem vyčetl, že by se mělo údajně jednat o čidlo interní teploty, je nad pravým kolenem za mřížkou a stále se v něm točí větráček, který postupně začíná vrčet. Berte tuto informaci z rezervou je to neověřená informace. -
"-- skrytý --" 05.02.09 13:36
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
martin.z: po zapnutí zapalování se nastaví klapky a začne hučet ventilátor, nicméně vedle spínací skříňky vpravo, jsou tam otvory jakoby tam byl nějaký repráček je slyšet takový jemný brum, je to zvuk jako když přede kočka. Při ventilátoru na 2.stupeň už to slyšet není. Zvuk je tam pořád, po cca 3.minutách co jsem to dnes v garáži zkoušel nezmizel, znělo to pořád stejně. Jinak se mi zdá, že to všechno moc prožíváš, začínáš hledat chyby, které nejsou a to je špatné :-) -
martin.z 05.02.09 12:42
« Re: asi servo motorek v palubce u volantu
jarda.suchy: co mas za vybavu, mas denso? ja mam celkove z auta pocit, ze by to chtelo sluchatka v kterych se chodi na strelnici..
Kdyz si vzpomenu na passata, po zapnuti zapalovani vubec nic, absolutni ticho (mel sem climatronic - k cemu ford potrebuje takovyhle humpolacky, hlucny servo kdyz to evidentne jde i bez nej??!)
a po nastartovani ta 1,8T to mi ted prijde jak rajska hudba..ale to sem se holt zasnil
-
martin.z 05.02.09 12:31
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
kutil: no tak to je zajimavy ze tobe se po chili zastavi, ale jeste je otazky vybavy, ja mam denso a jede mi to trvale a troufam si tvrdit ze to slysim i pod bezicim motorem..
kazdopadne hlucnost toho serva/motorku je o dimenzi vys nez treba ventilatoru..
-
"-- skrytý --" 05.02.09 11:55
« asi servo motorek v palubce u volantu
to pava2: ...diky, s tim remenem je to zajimavy. Trojkombinaci jsem resil nadvakrat. Nejdriv vymenili pouze tu kladku a po cca 1000 najetych kilometrech se hluk ozval znovu, tak vymenili jeste remeny. Rekli, ze jeden pouzivaji z motoru pro Tranzit kvuli vyhodnejsi delce? Tak nevim, zatim cca 15tk po vymene a neprijde mi, ze by se to zatim horsilo.
to martin.z: ano motorek pred nastartovanim letos pri tech mrazech zacal vic hlucet nez minule zimy, asi opotrebeni. Je to presne v tech mistech jak rikas. Je to zvuk neco jako servo motorek, ktery se snazi neco rozpohybovat. Po nastartovani, to cca po minute prestane byt slyset. Taky netusim co to je, ovsem dela to od zacatku od nova. Bylo to ale tissi, az tuto ctvrtou zimu se to zacalo ozyvat vic nez jindy. -
superkutil 05.02.09 11:29
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
martin.z: Po zapnutí zapalování zavrčí motorek nastavující klapky klimatizace. Zavrčí a pak je ticho.
Mám jiný problém. Mám rádio Ford Sony MP3 a v poslední době přeskakují MP3. Nedokážu si to moc technicky vysvětlit, protože by měl být v rádiu buffer a u MP3 by to už nemělo zlobit vůbec, ale děje se tak. MP3 vypadává, krátké úseky opakuje, atd. V jiném přehrávači jede CD v pohodě. Na nerovnostech je výpadků víc. Pro změnu se už rádio nezasekává při startu. -
martin.z 05.02.09 08:04
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
pava: to s tim remenem je zajimavy, ja to proste nechapu takovyhle chyby u profi fabriky.
Jinak auto vypada krasne a ke spotrebe, na tu tvoji se dostanu asi zas az v lete, ted jezdim jen po meste a jeste tak 50% kazdy jizdy se motor ohriva takze nic moc.
Mam jeden dotaz k tomu jak jsem uz psal. Muzes zkusit s vypnutym radiem a ventilaci otocit klic do polohy zapnutyho zapalovani kdy to zhavi a atd.
Jede ti v tomhle stavu nekde pod volantem nejaky to servo nebo motorek?? Neni to vubec tak tichy abys musel strkat hlavu nekam pod palubku.. -
"-- skrytý --" 04.02.09 21:25
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
jarda.suchý: Kladku jsem kupoval tady: [odkaz] Stálo to včetně poštovného 3900,- Výrobcem kladky je SKF. Řemen je CONTI-VMULTIRIB®, je o 7mm kratší než origo Ford a výrobce ho přímo doporučuje na svých stránkách. Zatímco Ford používá řemen délku řemene 1642, Contitech doporučuje 6PK1635 viz tady: [odkaz] Objednal jsem u nás u prodejce autodílů a stál kolem 500,-Kč. Údajně je to v řemenech špička. Tak uvidím, jak dlouho to vydrží. Měnil mi to jeden moc šikovný garážista, vzal si za práci 400,-Kč. -
"-- skrytý --" 04.02.09 21:18
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
martin.z: s automatem jsem spokojen. Kopanec při rozjíždění nemám, ale souhlasím, že při chladném ránu trvá automatu zařazení dýl než za tepla, klidně to můžou být ty dvě sekundy. Myslím, že je to v pořádku. Najeto mám málo, necelých 50tkm, mám to z Itálie dovezl mi to bratranec, živí se dovozem aut, koupil to přímo od 1.majitele, jezdila s tím žena a děti zubaře z Verony. Má to servisní knížku a jak jsem to koupil bylo to ještě týden v záruce. Spotřeba je pro mě celkem překvapením, pohybuji se kolem 7l/100km více tady [odkaz] Jinak zatím nemůžu říct na auto nic špatného a snad to tak i zůstane. Ale uznávám na nějaké hodnocení je ještě brzy. Co se týče závad, trojkombinace, to už jsem psal a dále jsem nechal přelakovat oba nárazníky, šrám na boku auta a nový lak dostaly i origo 17"-tky, panička to bohužel moc v ruce při parkování neměla. Ale už je to v cajku. Vše je funkční včetně Densa a Navi s cz mapou, měniče i DVD multimédia Ford s LCD v opěrkách hlavy, vychytávka, kterou u nás snad ani nikdo nemá, příplatek u nového auta byl 100tKč. Když tak se ptej co tě zajímá. -
martin.z 04.02.09 17:25
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
kastv9:
no jo znamy..co u nej stoji stovky je jinde za tisice, o tom ze se s autem v servisu trochu projeli bych ani nemluvil, ale 28km na vyzkouseni termostatu, nevim..
Kolik na tom mas najeto? Co se tyce AT, mam stejny nazor, manual uz ne. -
kastv9 04.02.09 16:16
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
martin.z.: k tomu kopanci při zařazení R, taky mi dělalo, známý mi to opravil, je to nějaký silenblok na uložení převodovky, už je to delší dobu, nevím přesně, ale stálo to řádově stovky. Jinak spotřebu mám v létě do 7 litrů, teď na zimákách max. 7,5, dávám Shell, OMV, Benzina + VIF, s autem max. spokojenost, chtěl jsem ho už prodat, ale zatím si nechám, automat je automat, manual již ne. -
-
martin.z 04.02.09 07:53
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
pava2: automat jako aut. prevodovku? Vida a jaky mas zkusenosti? Moc nas neni, kolik ti to zere, pozorujes nejake nectnosti? Kolik mas najeto? Me to v tuhle chvili bere 8,5 l/100km, ale verim ze se to trochu zlepsi az se vyresi termostat, ten motor je taky uz delsi dobu hlucnejsi, jako by byl slyset vic jeden valec ale je to subjektivni a nikdo nemam moc napad co za tim hledat, harakyry s kompletnim proverenim vstriku nehodlam podstupovat.
Jinak muj automat ma dve takovy "specifika".
Pri zarazeni zpatecky (R)musim chvili cca 2s pockat na brzde nez ji pustim a pridam plyn, jinak se stane to, ze auto dostane takovej kopanec dozadu.
A ted jak je zima tak po nastartovani studeneho auta a zarazeni D chvilku cca 2s trva nez to zareaguje, proste pri vyjezdu z garaze neslapu na plyn, vicemene to nechavam na volnobehu a pomalinku to vyjede samo a ted chvilku trva nez ten volnobeh zacne mit tah vpred. -
"-- skrytý --" 03.02.09 21:09
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
martin.z:ano vím, že se tomu tady tak říká, než jsem to vyměnil, hodně o tom přečetl. Použil jsem šponovací kladku od SKF a kratší řemen od Conitech, tak uvidíme jak dlouho to vydrží.
Mimochodem, v autě mám taky automat stejně jako ty. -
superkutil 03.02.09 17:11
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
martin.z: Po zkušenostech se 3mi vozy musím potvrdit, že s novými fordy jsem měl větší starosti jak s jinými ojetinami a že záruka 4roky a pohodlí nového vozu nevykompenzovalo nesmyslně vysokou pořizovací cenu. Naopak nutnost opravovat ve značkových servisech zvýšila již tak vysoké náklady. Po záruce jsem opravoval v neznačkových servisech a kvalita byla dobrá a ceny třetinové.
Bohužel najedu ročně tak 30tis.km a tak proto nové vozy. Poslední Mondeo je na tom s poruchovostí líp, ale zase mi ho pořád někdo otlouká.
Ale už jsem se rozhodl, že příště půjdu do tak 1-1,5 roku starého vozu s 50tis.km a Ford to nebude. ;-) -
martin.z 03.02.09 14:55
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
superkutil:
s fabkou sem mozna mel stesti, nedokazu objektivne posoudit, ale myslim, ze i diky teto uz dlouhodobejsi diskuzi v tomhle tematu je jasny, ze s mondeem nemam oproti ostatnim smulu...
Spis jsem stale jeden z tech stastnejsich co nemel vstriky a presto bych tomu autu priste uz duveru nedal a neoznacil bych ho jako spolehlivy auto vzbuzujici duveru.
A je uplne jedno ze sem koupil jety, naopak mam skoro pocit ze ti co tu jezdi od nova sou na tom jeste hur.. -
superkutil 03.02.09 09:05
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
martin.z: S tou Fabkou jsi měl štěstí, většinou mají dost už kolem 100tis.km a dost jich odchází už na 70tis.km (nápravy, ložiska, převodovka). A o projevu těch jejich 3válců ani nemluvím. Kolega teď dostal Fabii kombi 1.9TDI 77kW a předtím měl Oktávku a z Fábie nadšenej není, říká, že je na ní hrozně vidět snaha vyrobit auto levně.
Jezdil jsem teď chvíli s Nisan Note 1.4 benzín a pěknéauto, pohodlné, dobře ovladatelné, ale těžké na slabý motor a hlavně trpělo různými rezonancemi a vibracemi na předku. Když vezmu, že stojí jako Fiesta nebo Megane, tak bych raději Fiestu. Nisan Note byl uvnitř dost bakeliťák ale měl pěkné barvy interiéru a přesné řazení a řízení. Ale moje 8 let stará Fiesta se na silnici chová líp. :yes: -
"-- skrytý --" 02.02.09 22:29
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
Měnil jsem, hned po koupi řemen pohonu příslušenství a napínací kladku řemenu (vibrace). Samozřejmě výměna náplní a pár kosmetických úprav vzniklých na italských parkovištích. Hodnotit zatím nic nechci, mám ho na hodnocení příliš krátce, přesně jak píšeš. -
martin.z 02.02.09 22:07
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
pava2:
tak ja mel sluzebni fabii 1,4 16v 74kw, najezdil sem na ni 230kkm a pak ji v krasnym stavu (byla jezdena temer jen mimo mesto) prodal do bazaru kterej stocil tacho na 90kkm a kdyz sem se pak nahodou sesel s novym majitelem kterej se to dozvedel pres servis tak sice nebyl z toho nadsenej ale s autakem byl spokojenej.. takze kdyz pominu to ze se tam, jeste za me, menily asi 3x loziska v kolech tak to byl drzak.
A co se tyce mondea tak hodnot s odstupem..jestli si to s nekym nepletu tak tobe se to vym... hned po tom co jsi ho koupil a hned si udelal kseft servisu. -
martin.z 02.02.09 17:44
« Hlucnost
Mondeo je takovy tamagoči pro dospělý, jen co clovek vyresi jeden error tak uz se hlasi druhej a clovek musi bejt porad ve strehu, ale z jineho soudku..
Na svem aute pozoruju, ze ma ted hlucnejsi motor nez kdyz sem ho koupil a kolega co jezdil se sluzebnim od nova tak tvrdil ze rozdil proti novemu autu byl nakonec s hlucnosti extremni, proot se chci zeptat, nemuzou za tim byt ty "bezudrzbovy" rozvody retezem?
Kazdej retez se casem namahanim uvolni/prodlouzi, je u mondea nejakej samonapinaci mechanismus nebo se to da nejak dopinat? -
-
"-- skrytý --" 02.02.09 14:57
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
Každé auto, nezávisle na značce se může porouchat, stačí nakouknout na jiné fóra. Říkáš Octavky, tak mrkni třeba tady: [odkaz] Já měl před Mondeem Fabii 1.4 (16v) koncernový motor a v 60tkm začal za studena klepat. Zjišťoval jsem čím to a vadné písty, pomůže jen výměna. Stálo by to nějaký 40 tKč. Šla z domu, uvidím jak Mondeo >:-[] -
superkutil 02.02.09 14:40
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
Mám známého co měl jako služebák Renault Megane, Ford Focus, VW Golf. A říkal, že nejhorší byly Fordy. Nejvíc jezdily na servis a jejich provoz byl nejdražší. Teď je v novém zaměstnání a dostal nové Mondeo. Je z něj nešťastný, pořád po servisu, očesali mu na ulici všechny stříbrné lišty, hrozně mu to žere (v porovnání s Megane a Golf). Říkal jsem mu, že je to jiná třída, ale to ho moc nezajímá, že by mu stačilo i menší auto. Vzpomíná na Renault Megane kombi 1.5dCi jak bylo pohodlné a úsporné.
Já osobně mám 5tý Ford a z toho 3 byly koupené nové a problémy byly se všema. Snad jen to poslední Mondeo je méně poruchové. Ve firmě jsme měli 7 Fordů a taky byly pořád po servisech. Někdy to byly blbosti, ale odcházely pořád dokola. Nakonec se koupily Oktávky a je klid.
Ale jsou jedinci, co na Ford nedají dopustit, mají Escorty, Fiesty, Focusy a jezdí bez potřeby servisu. Je to asi o kusu a o schopnosti servisu závady odstranit. A to servisy Ford moc nezvládají. Nemusí to být jejich chyba, může být i špatná podpora od výrobce.
Já posledních pár měsíců jsem s Mondeem spokojenej a kdybych měl v autě i elektrické přihřívání chladící kapaliny nebo přídavné topení, tak jsem spokojený úplně. Jo a kdyby mi pořád nezamrzaly AERO stěrače. ;-) -
martin.z 31.01.09 14:13
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
jakej automat, ceho automat? :-)
Jinak uz se mi pomalu zacina zase ozyvat trojkombinace a to sem s ni od vymeny najel nejakych ani ne 25kkm a jeste mi v charouzovi tehdy tvrdili, ze uz jsou to upraveny dily a uz to s nima delat nebude..
Musim proste znova jen konstatovat ze ford je moje nejhorsi volba zatim. -
cja 31.01.09 13:56
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
martin.Z: jestli ty nemáš pod volantem ten automat co my nemáme >:D , ne tenhle zvuk taky neznám a to už poslouchám i auta co jedou kolem - jestli jako nedochází k interferencím s mým soundem motoru ,
jak říkají ve Fordu, dokud to funguje , tak jezdi, dokud to není k přečtení diagnostikou WDS, tak jezdi - a až se to p****, tak přijeď a uděláme byznys >:D >:D
no nic odjíždím lyžovat - naštěstí jenom po ČR, tak snad mě něco nevypeče, Mondeům zdar a 2,2 zvláště -
martin.z 31.01.09 12:41
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
hil: ale jo, to je fakt, asi mi taky hraje i bez zapalovani, ale me to irituje, co to sakra je?! :-)
Fakt vam to nikomu nedela? Zkousel sem vypinat a zapinat vnitrni okruh abych zkusil jestli to ma na to servo nejaky vliv, pri zapnuti vnitrniho okruhu ventilace tomu nepatrne klesly otacky jako zakolisaly ale nevim.
Kdyz je vypnute radio tak je to servo slyset dokonce i pres volnobeh motoru kdyt clovek da hlavu bliz k volantu.. -
cja 30.01.09 20:11
« Re: oprava stavu km
oleowr1: chápu, že to mají zakázané, ale když ti mění palubku, tak vidí kolik máš najeto a mohou to i zdokumentovat nebo podchytit smluvně, vložit do toho jejich Ford systému ,... cokoliv, ale udělat to. Kdo jiný by měl nastavit tachometr a stav než servis s autorizací??? To jsem nevěděl, že výměnou palubní desky si v podstatě pořizuji auto s nulovým počtem km a tudíž nový vůz a to zcela legálně - opravdu , jak jsem psal jsou to trubky a trubkama s takovým postupem zůstanou >:D >:D -
Janerad 30.01.09 18:19
« Re: Nové Mondeo
Moik: Doporučuji projet novýho Monda - je dost pohodlný, hezky se řídí, nový 2.2 TDCI pěkně jede. Dynamické přesuny po Evropě s podobným komfortem, jistotou, spotřebou za srovnatelnou cenu se hledá těžko...
Se slevou 23% oproti ceníkovce, nebo koupit v DE, SWE apod. je to zajímavý auto za zajímavou cenu...
O úrovni lidí na FMCZ a ve většině servisů - bez komentáře...
Buď se domluvim s budoucim vlastnikem Ford Europe a udělám ve FMCZ čistku, nebo nechám vybudovat novou strukturu obchodu a servisů a zahodím stávající.
NEBO, Aź otevřu vlastí distribuci a servis Mondíků, dám vědět :-) -
martin.z 30.01.09 15:33
« Re: Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
Kutil:
nevim co to je, ale kdyz otocim klicem do polohy kdy to zhavi a jde proud do radia apod. tak se mi nekde v tech mistech pod volantem rozjede nejaky servo a pak uz trvale jede, resp. slyset je dokud nenastartuju takze nevim jestli i potom..
Zatim nikdo mi nerekl co to je, ani netusim jakej to ma odber, docela me to vadi. Kdyz nekde napr. cekas a chces mist pusteny radio tak mi jednak vadi ten zvuk a druhak kvuli odberu z baterky..
Netiste co toje? Dela vam to taky? -
DIM 30.01.09 15:31
« Jen tak.....
...si dovolím napsat, že jsem absolvoval nějaký ten tisíc km u soudruhů v NDR a poslušně hlásím, že 220 km/h to ještě dá ( tedy podle navigace to bylo jen 205 ). Ale jinak je tam taková pohoda, všichni jedou podle provozu, situace a počasí - a podle značek. Žádné nervy......a jede se tak kolem 150 pořád. A pak přišel Rozvadov a rozzuřené Octavie vzadu na kufru.... :-) -
oleowr1 29.01.09 20:29
« Re: oprava stavu km
cja: autorizované servisy Ford prý mají funkci nastavení km zablokovanou (kvůli stáčení) Známý mechanik od konkurence (Škoda servis) mi tvrdil, že pro koncernová auta je nastavení km na tachometru normální servisní úkon při výměně přístrojovky. Obvolával jsem x servisů, všude řekli, že to nejde, pouze machanik od Charouze mi sdělil, že to jde, ale nesmějí to dělat. Záruka je pochopitelně 24 měsíců, ale kdyby se mi tachometr pokazil za řekněme měsíc a přibylo tam 130tkm, bylo by jasné, že se v tom vrtal někdo "neautorizovaný" čili ten kdo tomu rozumí. Je mi to celkem jedno, neměl jsem čas ani sílu trvat na tom, aby mi km upravili, jen to zase trošku u mně snížilo důvěru ve FMC... -
superkutil 29.01.09 15:34
« Rychlý ohřev motoru a přídavný elektrický ohřev
Ahoj, jak je to s elektrickým přihříváním chladící kapaliny u Mondeí? Prý je někde pod volantem? Také se prý montuje do ventilace elektrická topná spirála pro vytváření horkého vzduchu když je studený motor. Máte s tím někdo zkušenost? Co tomu říká baterka? Znam akorát to řešení s elektrickým ohřevem před jízdou napájeného z 220V. -
RADEK1 29.01.09 08:42
« Re: termostat
martin.z : termostat mě měnili u forda tady u nás na moravě. taky jsem na něj čekal cca 3 dny , ale jen proto, že v danou dobu byly na skladě v ČR jen 2 . jakmile přišel ten můj technik se ozval já přijel a za 1,5 hod odjížděl. jediným prohřeškem co udělali bylo to ,že asi při výměně jim vyteklo trochu chladící kapaliny , kterou po opravě nedoplnili.cca mě chybělo 0,5 l. zjistil jsem to až když jsem dolíval kapalinu do ostřikovačů. -
-
martin.z 28.01.09 09:10
« termostat
Kvuli tomu termostatu sem volal do charouze a zase sem jen nas..
Prej sou tam 2 termostaty a neda se poznat kterej to je takze se menej oba, cena s praci 4-5kkc! a jeste je to na objednani s tim ze by to tam bylo den dva.
Ja uz od fordu nechci ani jizdni kolo, neumej nic udelat jednoduse a kazda blbost jako termostat nebo trojkombinace stoji neuveritelny tisice. (to pisu ve srovnani s feldou kde termostat stoji 100,- a clovek si ho vymeni sam).
Vite k tomu nekdo vic? Petre? Sou tam fakt 2? -
superkutil 27.01.09 17:29
« Re: Nové Mondeo
Moik: Já jsem byl taky novým Mondeem znechucenej a tak jsem chtěl S-MAX, protože ho považuju za hodně dobrý, hlavně venkovní design. No a vidíš, nakonec jsem kvůli výkonu zůstal u výběhového Mondea. Ale výkon není všechno a výbava S-MAXe je hodně dobá. Má plno vychytávek, které mi v Mondeu chybí. :yes: -
martin.z 27.01.09 11:45
« Re: teplota motoru
Radek: No tak jsme doma! Me termostat odesel uz u dvou aut, ale u jednoho tak ze se neohrivalo skoro vubec a u druhyho ze se uvarilo a neslo s tim jet..
Ted u mondea se to nedostane do kolmy polohy jak pises vubec ani kdybych jel na plnej kotel do kopce.
Tak mi prosimte jen napis kolik to stalo (hlavne i s praci)??
U astry byl schovanej nekde pod rozvodama a v autorozaku za to chteli docela velky penize na my tehdejsi pomery. -
Moik 27.01.09 11:01
« Nové Mondeo
Jaký je nový Mondeo? Možná jsem zbytečně konzervativní, zdá se mi, že o 150kg těžší a možná i neohrabanější auto s pouťovým designem vevnitř a samým chromem zvenku není to, co bývalo Mondeo - asi je v něčem lepší, ale jakoby se z něj stal Passat-auto bez emocí...
Uvažuju, že bych šel místo novýho Mondea do 3er a po mnoha letech tak opustil Ford..., ale je to tak silný citový pouto, že jsem to musel napsat sem :-! -
RADEK1 27.01.09 08:35
« Re: teplota motoru
Mě se asi před měsícem začalo pozdávat, že se motor pomaleji zahřívá než jindy. Přisuzoval jsem to velmi nízkým teplotám. Motor se do provozní teploty(rafička kolmo) se dostala i po ujetí cca 40 km. Ale nikdy před tim (ani na TDDI) mi teplota nekolísala. To znamená , že když už se motor zahřál tak si svojí teplotu držel i když jsem jel dlouho z kopce a myslím ,že by to tak mělo být. Ovšem cca před týdnem a 2 dny před horama ve Fr mě začala teplota chodit v celém měřitelném rozsahu budíku. Pokud se jelo svižně nebo do kopce byla teplota OK (rafička kolmo ) pokud jsem to jen tak šetřil nebo jel z kopce tak se rafička chovala jako když je motor uplně studený. Auto špatně topilo . Den před odjezdem jsem nechal vyměnit termostat za 1000kč a auto drží teplotu a i se rychleji ohřívá. při asi 15 km sjezdu z horského střediska téměř na volnoběh teplota držela. to byl pro mě důkaz ,že termostat funguje jak má -
superkutil 24.01.09 22:56
« Re: teplota motoru
Když jsi připoměl ten doraz 5tých dveří, tak se mi u MKII u kombi oba dorazy dveří zadřely a guma se úplně rozdbala. Dost dlouho trvalo, než mi to opravili. Šlo o to, že každý doraz je na dva nýty a k tomu byl problém s objednáním. Staré dorazy za jízdy jak se karoserie kroutila vrzaly. Ono vůbec když nestojí Mondeo na rovině, tak dveře kufru nejdou otevřít ani zavřít. Zažil jsem podobnou polohu s Subaru Forester, kdy bylo pravé zadní kolo ve vzduchu a dveře šly otevřít a zavřít bez problémů.
-
Dong1 24.01.09 22:09
« Re: teplota motoru
K Ucilisti mi delali zadni naraznik po mensi nehode a v pohode. Ale zaroven sem tam chtel reklamovat odrene 5.dvere od dorazu a bylo mi receno ze takovou hovadinu reklamovat nebudou (a ze to maji vsechny FoFo - pred tim sem to ukazoval v Hale, AMB a na Kladne a vsichni kroutili hlavami co to je :-) ). No nakonec sem objednan v AMB, kde reklamaci prijali, Ford schvalil a ja ted jen cekam na volnou lakovnu. :-! -
cja 24.01.09 18:50
« Re: teplota motoru
martin.z: auto mi uvnitř topí asi po 5 min, teplota po jízdě asi 10 km vyleze někam k 1/4 a tam se -+ drží, pokud jedu z kopce a nešlapu na plyn, tak i teplota klesá (rafika), takže to asi nebude nic nenormálního
Ač nejsem z Prahy na na obouch popisovaných pobočkách jsem měl tu čest a sice to bylo jenom převzetí náhr. dílu, ale přišlo mi na Černokostelecký, že vůbec neví o čem je řeč, a kdo to má na starosti. K učilišti byla sice v budově horší orientace :-), ale zato technik věděl co chci a staral se.(To byla taková krizovka, den před odjezdem na dovolenou do HR se jaksi odebrala klima na věčnost, no a pokud jsem chtěl odjet ve stanovený den, tak nezbylo, než podstoupit anabázi s dovozem náhr. dílu - takže jsem byl možná krapet nervozní a technici ze mě , nakonec to možná nebyla jejich chyba :*) >:D ) -
martin.z 24.01.09 18:16
« Re: teplota motoru
kutil:
to nevím co tam všechno je na tom učilišti ale ten den tam měli pohotovost místo zavřený černokostelecky a byl tam ochotnej starsi pan mistr co nemachroval, s jednim tehcnikem sundal sani, našel tu vypadlou hadici od klikovy skrine a jeste mi vymenili parkovacku ve svetlometu.
Ten mechanik se netvaril ze motory neumi.. -
superkutil 24.01.09 16:26
« Re: teplota motoru
K Učilišti je jen karosárna, ostatní servis je na Černokostelecké. On kdysi chtěl Charouz stavět obrovský servis někde na Praze 10 a oba servisy tam přestěhovat. Ale asi nemá peníze a tak jen dost nepovedeně rozšířil auto salon na Černokostelecké.
Zajímavý je autosalon na Spořilově, to už vypadá profesionálněji a zřejmě se jim daří. Ale jednou jsem si tam jel převzít auto a i když byla dohodnutá hodina převzetí, tak jsem musel 1,5hodiny čekat na technika. Tak jsem v ně ztratil důvěru. :'-(
Ten karton před chladič je dobrá věc a třeba v USA používají na auta na zimu takové kabátky na celý předek, aby byl v teple jak chldič, tak motor a ještě to chrání předek auta proti kamínkům.