FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 20.02.09  12:27

    « Re: ojetiny

    To martin.z : Než se k tomu vyjadří Petr, tak já jsem po včerejšku opět chytřejší, díky diagnostice jsme odhalili, že opravdu nejde o vstřiky ale o turbo. Po pozdějším zkoumání jsme dospěli k závěru, že je vadná pouze jeho elektro část, která má za ukol naklápět lopatky turba,a která jako jediná je schopna říct řídící jednotce, že je nějaký problém. Diagnostika odhalila, tlaky v turbu, rovnající se atmosferickému tlaku, při sešlápnutí plynu, pak tlak ještě klesal. A míra natočení lopatek 0%. Takže v této chvíli je místo turba jen kotouč neschopný vyvíjet jakýkoliv tlak. Co se týče vstřikovačů, jsme je přesto že nebyl problém nechaly u pana Velendorfa otestovat . Byli jsme přítomni u jejich testů. To že je motor na volnoběh hlučnější a jsou v něm kovové rázy, je způsobeno pozdním otvíráním trysky, která při malých tlacích (při volnoběhu) není schopna ještě vstřikovat palivo. Otevře se až při relativně velkém impulsu a vyflustne velké množství nafty, to zbůsobí silnější výbuch. Nejsou to žádná moudra, takhle jsem to včera při celodení návštěvy v rodinné atmosféře Velendorfů pochopil. Petr kdyžtak upřesní. Testem se prokázalo že naše vstřikovače jsou v pořádku, ukázalo se na nich ale velké zakarbonování, to může mít za následek nefukčnost turba, nebo věc jíná, kterou zatím ventilovat nebudu. Nebyli to tedy vstřiky jak jsem si myslel a musím se tímto omluvit čerpací stanici avanti, na kterou jsem poslal českou obchodní inspekci >:-[] V garáži mám v této chvíli v bečce od slivovice 55L nafty, tak kdyb měl někdo zájem do traktoru, tak je k mání. Teď mě tedy čeká výměna turba, popřípadě pouze výměna elektro části, bude li to možné. Budu vás následně informovat
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.02.09  11:29

    « Re: Koupě a stáří vozu

    cja: V bazarech nekupuju, vždy jsem bral auta od lidí co jsem znal. A po těch 3 letech se dalo sehnat dobré auto po odpisu. A třeba Passat nebylo potřeba dalších 6let opravovat. Samozřejmě jsem dělal výměnu leje a dstiček, ale to bylo vše. U nového Mondea MKII jsem za 6let dělal mnoho oprav:

    - profukující a zatékající LP dveře (již při prodeji)
    - vadný zámek u LP dveří (již při prodeji)
    - odpadlá lišta na předním okně
    - špatné řazení 2, 3 a 5 rychlosti (již při prodeji)
    - zatékání do vozu podlahou (již při prodeji)
    - zatékání zadními dveřmi (již při prodeji)
    - nefunkční ventilace (již při prodeji) (rozebrání celé palubky)
    - kmitání př. nápravy (již při prodeji)
    - motor nemá tah a jeho výkon je závislý na počasí (již při prodeji)
    - vysoká spotřeba mimo město (souvisí s předchozí závadou)
    - odpadávající vnitřní polstrování (již při prodeji)
    - uvolněná sedačka (2x oprava)
    - vrzající mechanizmy stahování oken (opravováno 4x)
    - vadný motorek PP světla
    - tekoucí čerpadlo posilovače řízení
    - vrzající zadní dveře (oprava 2x)
    - problémy se startem motoru (motor naskočil, ale na cca 400ot)
    - chrastění a vrzání v palubní desce
    - nespolehlivé dálkové ovládání (někdy nelze otevřít ani z 0,5metrové vzdálenosti)
    - křivá sedačka řidiče
    - vadný ovladač stěračů
    - zatékání do pravé části u spolujezdce
    - prohnilý chladič klimatizace
    - zničené čerpadlo klimatizace díky neschopnosti servisu (při opravě chladiče)
    - vadný termostat
    - tekoucí domeček termostatu
    - tekoucí čidlo teploty

    S novým Escortem to bylo podobné. Z tohoto pohledu je moje poslední Mondeo úžasné, protože zatím nemělo až na vadný EGR, zasekávající se rádio a výměnu cca 5ti žárovek, žádnou závadu. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.02.09  11:01

    « Re: ojetiny

    Ingister2: omlouvám se , ale tady vedeme diskuzi o MK3-MK4, no a ty máš novou verzi, což je fajn, ale tam budíky zatím neznám, ještě jsem se přes leasing k nové verzi nedopracoval, takže se omlouvám za chybnou nápovědu - New Mondeo má jinou palubku, a ač jsem s ním pár km nakroutil, tak kontrolku žhavení zmapovat neumím
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.02.09  10:57

    « Re: ojetiny

    martin.z: >:D klikař, taky bych to někdy chtěl zažít,
    kolega měl Fábii - chválený koncern - už ji dal pryč- sice se nic nesypalo, jako žeby průšvih, ale servisní prohlídky začaly být okolo 10t kš a to už bylo moc, on přistupoval k opravám poctivě a pokud byl problém tak jej řešil, zkrátka držák auto, ale náročný na servis - vím, že ty jsi ji měl taky a neměl jsi problémy - jenom na okraj byla to 1,4 s tuším 55kW
    ale uznávám, že u dieselového Monda mám taky více obav než jsem měl u benzínového Monda - zase problémy s motorem(obecně) vynahrazuje Mondo jistou mechanickou odolností podvozku v dieselových verzí - třeba Passat trpěl na přední nápravu v diesel verzi mnohem víc - je to celkem dost složité a nevím po čem šáhnou , aby člověk nebyl těmto problémům vystaven ... - možná po prémii, ale tam to vrátíš na servise...?

    ... a ještě jak jsem psal - záleží co od auta očekáváš - někomu nevadí, že mu něco tluče, cvaká ... a někomu zkrátka vadí kdejaký nezařaditelný zvuk - no a naftové motory oproti tichému benzínu těch zvuků vydávají až moc :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.02.09  10:35

    « Re: ojetiny

    martin.z.:
    NĚKDY SE DÁ PROBLÉM VYŘEŠIT PŘEKALIBRACÍ VSTŘIKOVAČE, vyndat, vyčistit, překalibrovat, vrátit do motoru, zavést novou kalibraci do ŘJ.
    Jinak typicky - toto je věc, kdy pomáhají aditiva. Nejlepší je ale použít aditiva bez spalování, mimo motor, na speciální jednoúčelové mašince, kdy jeden vstřikovač týráš třeba 3 hodiny - vstřikovač nepřetržitě vystřikuje naftu a čistí se testovací kapalinou s obsahem inhibičních a antikorozivních látek (jsou obsahem aditiv) - takto se dokonale uvolní vše, co ve vstřikovači nemá být, a ten je potom úplně schopen vstřikovat i malé pilotní dávky paliva - načež nedochází k detonačnímu spalování (klepání).
    Jinak v zimě, do té doby, než se motor více zahřeje, je detonační klepání normální věc, a potom vždy ustoupí.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.02.09  10:11

    « Re: ojetiny

    ingister: no v pripade fordu mondo by trefnejsi nazev byl "service" pack :-)))
    Nic ve zlem
  • « 00 Reagovat !

    foto Ingister2

    Ingister2 20.02.09  10:08

    « Re: ojetiny

    Rok výroby 2008
    2.2 TDCi v Bussines pack
  • « 00 Reagovat !

    foto Ingister2

    Ingister2 20.02.09  10:08

    « Re: Re: Žhavení

    Rok výroby 2008
    2.2 TDCi v Bussines pack
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 20.02.09  10:04

    « ojetiny

    tak s tim nemuzu souhlasit, ja mel predtim passata 1,8T, kupoval sem ho kdyz byl starej 4 roky a "najeto dle tachace" 120kkm.
    Ja stim jezdil 3 roky bez problemu, moc sem teda nenajel ale jedinej problem nebyl. Prodal sem to kdyz tomu bylo 7 let a najeto 150kkm presne z duvodu jak pisete, uz sem se trochu bal investic, zdala se mi nacata spojka a predni napravy uz trochu cinkaly, treba na dlazbe.
    Nicmene chlapikovi co to ode me koupil sem presne po roce volal co auto a on mi rekl, ze vsechno v pohode a zadnej problem takze to v tomhle pripade bylo taky o senzitivite.
    Zatimco mondeo, to je neustale nejakej problem, ja za tu chvili uz menil trojkombinaci a termostat. A kdyz zrovna neni nic akutniho tak muzu obdivovat ten nestabilni a hlucnej volnobeh za studena, "detonacni spalovani" kdy uplne slysim jak je jeden valec hlucnejsi (coz mi i potvrdila diagnostika) a jakoby dela kovovej zvuk - popisoval to tu Petr T.. Petre co to vlastne presne je a da se to nejak odstranit??
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.02.09  18:32

    « Re: Re: Žhavení

    a tu kontrolku tam máš? bylo by divný kdyby tam nebyla - že by porucha kontrolky? dej vědět co máš za verzi a rok výroby, ale myslím že verze MK3-MK4 má přístrojovku pro diesel stejnou - nebo se pletu? DR?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ingister2

    Ingister2 19.02.09  17:47

    « Re: Re: Žhavení

    Ale no...
    Benzín to nie je...
    Ale faktom je, že keď bolo -15°C, tak nič nesvietilo a motor chytal veľmi špatne...
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.02.09  17:26

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    Kutil: firmy se aut zbavují buď po leasu nebo po určitém počtu km, tam by se dalo uvažovat, že pokud to sedlal jeden slušný řidič, že to auto bude v slušným stavu, ale teď jsou leasy na 60 měsíců, tak nevím - i když i toto se dá obejít ...
    no a do bazaru se ve většině případů dávají auta, do kterých už majitel nechce dávat peníze a tím je myslím řečeno vše...

    pokud ojetina , tak rok stará, s jasnou historií a vědět po kom to auto je, potom jsou ty rizika snad v rozumných mantinelech, měl jsem auta 12leté, 5leté, 2 leté a 1 leté a čím bylo starší(myslím tím v době koupě), tím byl provoz dražší,...záleží taky kolik člověk najezdí a co očekává
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.02.09  17:17

    « Re: Žhavení

    Tam musíš mít vlevo vedle otáčkoměru kontrolky na výstrahu námrazy a mrazu - tj. oranžová a červená vločka a pod tím je taková oranžová spirála o 2 závitech a ta se po nažhavení zhasne - mě na 2,2 svítí asi 2 vteřiny a potom zhasne, pokud máš jiný motor může být to žhavení , tak rychlé, že to ani nepostřehneš >:D no a nebo je to benzín >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.02.09  12:54

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    Vypadá to že Vasik má problém s turbem a to není díl, který by vyráběl přímo Ford... Je to zase o dodavateli - a tudíž se Ti to může posr na každém autě s turbem, turbobenzíny nevyjímaje.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.02.09  12:51

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    My lord, neměl jste pravdu - vypadá to na turbo... Ne na vstřiky.
  • 00 Reagovat !

    foto Ingister2

    Ingister2 19.02.09  10:41

    « Žhavení

    Viete mi prosim niekto povedat ako to spravne nastartovat?
    Na inych autach sa rozsvieti kontrpolka zhavenia, ak zhasne motor je pripravený naštartovať.
    Ale tu?
    Žiadna kontrolka sa nerozsvieti (teda okrem baterie) ale keď sa potom pokusam nastartovat, tak jednoznacne citit, ze to nie je ono...
    Viete niekto, kde je chyba?
  • « 00 Reagovat !

    foto zdenek5

    zdenek5 19.02.09  09:02

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    superkutil:A ty myslíš,že koupíš 3 leté auto,které nebude poruchové?Proč je asi předchozí majitel prodává?Myslím,že ze stejného důvodu jako ty eskorta.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.02.09  23:02

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    Dříve jsem kupoval ojetiny tak 4-5let staré a prodával když měli 10-12let. Opravy dělaly tak do 10000Kč ročně. Nakoupil jsem za 140tis a prodal za 80tis.

    Pak jsem koupil nový Escort a kvůli závadám jsem ho prodal po 2,5 roce a 70tis.km. Pořizovací cena 390tis. prodej 250tis. To je 4600Kč/měsíc a 2Kč/km.

    Pak jsem koupil Mondeo, to jsem měl 6let a 150tis.km, kupoval jsem za 590tis a prodával za 120tis. Náklady byly 6500,-Kč/měs. a 3Kč/km. A to nepočítám opravu klimatizace v posledním roce za 60tis.Kč.

    Takže příště kupuje auto 3roky a doufám, že bez poruchy vydrží další 3-5let. Ale Ford to zřejmě nebude. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.02.09  12:40

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    Vašík 1: S tou ztrátou je to trochu složitější, samozřejmě nikoho nepotěší oprava na autě, ale když si někdo koupí auto střední třídy , tak zkrátka a bohužel musí s opravami, které se nesou v kontextu ceny auta, počítat - neboť opravy tě pořád (asi) vyjdou levněji než prodělek na pořízení nového auta.

    Já koupil jetinu 11 měsíců starou - prodělek předchozího majitele za 11 měsíců a 98t km byl 0,5 mega - já koupil za 600t Kč a po 2,5 roku provozu(nepočítám pojištění a navýšení leasingové společnosti) a 40t km prodělek???(nevím jestli to lze takto nazvat) asi 350t Kč .
    Výhoda nového auta je , že opravy jdou na vrub záruky a ty provádíš pouze servisní prohlídky, u ojetiny a podotýkám u jakékoliv ojetiny musí člověk zkrátka s penězi na provoz počítat. Taky mě netěší protopené peníze za vstřiky , ale s tím jsem do toho šel. Jasně , když je to na firmu je to jiné(i když já fyzická osoba) než když má člověk auto na soukromo, ale i tak trefit na auto, které nemá problémy je docela oříšek - ve svém okolí mám několik případů a všichni řeší nějaké problémy - navíc bych řekl, že diesel je oproti benzínu zkrátka náročnější na opravy, takže pokud jezdím málo a já teď třeba jezdím málo, tak bych přemýšlel o benzínu bez turba. No a krizi bohužel nenaplánuješ , takže ceny jsou tam kde jsou a holt se s tím člověk musí nějak vyrovnat.
    Zkrátka, jak se říká, když si chce člověk koupit opičku musí mít i na banánky - a o tom to je.
    Zkusil bych ještě na tom Kladně reklamaci na provedenou opravu, přeji dobré pořízení.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 18.02.09  09:15

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    Nooo, tak už bych měl změnit slovo nevím, na to že pomalu vím, začíná se přidávat zvuk kov na kov, kžhavení bliká a bliká, stačí se jen křivě podívat 1500ot a bliká, a pak příjde kov na kov, asi ve 2000, pak začne přemýšlet co dál, zadrhne se a pokračuje s otáčkama nahoru, když jsem to trošku potůroval u firmy, a pak vylez nestačil sem se divit co sazí bylo na krásné nové sněhové pokrývce >:-[] takže už jenom zázrak by nám mohl pomoci, zítra jedem do prahy, v pátek budu chytřejší, ale pokud to bude komplet KO, tak se spolu rozloučíme, a tím i s váma tady, opravdu žít 2 roky v nejistotě, mi už stačilo. Budu rád když mi někdo za tohle auto vůbec při výkupu zaplatí, čerpadlo a vstřiky tomáme za bratru 30-40, když k tomu přičtu repasi loni, to je +20 takže investice 50 tisíc, pořizovací cena 300, v této chvíli prodejné tak max za 150,navíc ještě v době krize, takže spíš míň, takže jsem v podstatě za 2 roky prodrbal 200kč, a to se opravdu vyplatí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.02.09  08:57

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    Mě už to připadá jako fóbie TDCi motorů. Zabliká kontrolka a každý už řeší katastrofické scénáře. Vždyť píše, že auto jede normálně, nekouří do nouzáku nepadá. Spíš nějaké čidlo, které se dostalo za toleranci svých hodnot. Já sem snad přestanu chodit, když startuju, poslouchám, koukám co vychází z výfuku, to jsem nikdy dřív nedělal... 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 17.02.09  22:18

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    Toto na vstřiky moc nevypadá.
    Opakuji, mám najeto 210000 km a problémy se vstřiky veškeré žádné.
    Je tomu asi 2 roky, co Bosch dodal taková čerpadla Mercedesu, která kvli masovém výskytu poruch ve vozidlech Mercedes v několika dnech zastavila výrobní linku. Následně zaplatil 200 mil € jako pokutu a o rok později přišel o 50% zakázek.
    Ty to vidíš zjednodušeně, věř mi, že nikdo od výrobců vstřikování ani od Fordu či jiné značky nic takového neplánoval ani nechtěl, to by chtěl pouze blázen.
    Ve svém výsledku to jednoznačně vedlo ke zlepšení odolnosti vstřikování, dnešní systémy Euro 4 jsou značně odolné a Euro 5 vidím ještě lépe.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 17.02.09  19:06

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    osobně bych to viděl na vstřiky, sám jsem měl repas tří vstřiků a když po pár tisicích km jsem viděl u těchto nových vstřiků testy, byl jsem zhrozen, plno testů bylo těsně pod hranicí tolerance! je mi už jedno kdo si co myslí či říká, ale tohle ford podělal a to pořádně. a naftu beru nadprůměrnou a vždy přidávám aditiva, tedy krom toho když neberu občas již prémiovou naftu s aditivem. tohle si tu ford neměl dovolit vůbec prodávat a když už chtěl, měl být pro východní trhy upravený model s lepšími vstřiky a čerpadlem!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 17.02.09  18:49

    « Re: Vstřiky?Nevím...

    Špatná nafta? Nějaké čidlo? Řídící jednotka? Děs na internetu?...
    Moc věcí, které to mohou ovlivnit, na vstřiky bych řekl i po osobní zkušenosti výdrže 39t km, je ještě poněkud brzo, tak bych nepanikařil a zajel do servisu na diagnostiku - ale asi rovnou do Delphi servisu. Já dnes jel v tom nečase asi 250 km - z toho 200 po Vysočině a bylo to moc fajn - hlavně brzo ráno, kdy ty silnice byly ve skvělém stavu - 4 kolka by nebyla marná, ale Mondo na UG 7+ mě nenechaly nikde pod žádným kopcem, takže problém jízdy na sněhu s Mondem 2,2 TDCI nebyl pozorován a že jsem toho dnes viděl hodně >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 17.02.09  17:46

    « Vstřiky?Nevím...

    Dobrý večer pánové. Tak si tak dnes jedu z práce, studený motor, venku -4, jedu z mírného kopce, přidám trochu plyn a najednou blikáme,polil mě pot, plný děsu motor vypnu, znova nastartuju, stačí mírné sešlápnutía blikáme znova, tak jsem to zopakoval ještě 3x až jsem s blikající kontrolkou dojel domů. Zkoušel jsem následně trošku potůrovat, kdy už byl motor vlažný, kontrolka stále blikala, nicméně žádný pokles výkonu, kouření nic. Od poslední výměny vstřikovačů uplynul přesně rok, (repase na kladně) v té době najeto 140 km, od té doby uplynulo cca 10 km, tak pánové, poslouchám, názory, hlavně prosím Petra T.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 16.02.09  14:37

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    ...a sakra zase sem otocil vyparnik s kondenzatorem. To co je pred saharou chladice je samozrejme kondenzator :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 16.02.09  10:42

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    Taky mi bylo řečeno, že klima nespíná pod +4°C, riziko poškození nevím čeho.???? Ale je pravda, že když dám režim EKO, tak se skla začnou mlžit, když dám AUTO, tak se odmlží, takže kompresor musí fungovat????
    Když jsem měl v Mondu 1995 manuální klimu, tak jsem z ní byl celkem nešťastný, takže zpět k tomuto bych se vracet nechtěl.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 16.02.09  10:21

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    kutil: Ja mam v manualu na FOFO napsano ze se kompresor nespina pod +5st. C. Je to kvuli zamrzani vymeniku, ale toho druheho (vyparniku) pred saharou chladice.

    P.S: Ja mam manualni a docela bych ji zase vymenil za automatickou. Protoze v letnim provozu musim porad stelovat kolecko ventilatoru a teploty.

    ...no a se steraci aero mam porad problem, jeste mi nesetrely sklo v poradmu. Stale nechavaji smouhy (po koupi novych se to na mesic zmirni, ale po mesici je to zase stejne)...no a kupovat kazdy mesic sterace za 1200 se mi teda fakt nechce :-(
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.02.09  10:20

    « Stěrače AERO v zimě

    Ahoj, jakou máte zkušenost s těmito stěrači? V létě mi stírají dobře, ale v zimě špatně stírají, zamrzají a zanáší se. Měl jsem neznačkové a v zimě zlobily a tak jsem koupil originál Ford a situace je stejná. V létě celkem fungují i když s rovnoměrným přítlakem na zaobleném skle je to stále problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto zdenek5

    zdenek5 16.02.09  10:18

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    WinDisel:Plný souhlas.Není potřeba v tom hledet nějakou vědu.U nového mondea při zapnutí tlačítka MAX se vše spustí naráz.Mám mondeo sice 8 měsíců,ale vždy při zamlžení zapnu MAX a do minuty je zamlžení fuč.I při studeném motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.02.09  10:17

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    jelinek4: Našel jsem v manuálu od Passata zákaz používání klimatizace při teplotě pod + 5°C. To už dnes neplatí? V jiném mnuálu bylo, že pod +4°C nesepne kompresor klimatizace. Prý by při venkovních teplotách pod +4°C docházelo k namrzání výměníku. Je výměník klimatizace před nebo za topením ve směru proudění vzduchu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.02.09  08:55

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    Sice uz nemam mondeo ale avensis ale co som mal mondeo aj teraz co mam tak klimatizacia funguje aj pri -10. Klimatizacia funguje aj ked si nastavis teplotu napr. na 25 stupnov a vonku je -5 tak ten vzduch ide s klimatizacie. Viem to podľa toho ked som mal v aute zarosene okna aj vzadu aj bocne a zapol som klimu zachvilu boli suche.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.02.09  21:34

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    oleowr1: Souhlasím s tebou, čím jednodušší systém, tím spolehlivější a jednoznačnější. Ta jelenice funguje ještě líp jak spreje proti zamlžování. ;-)

    A co se týče automatické klimatizace, tak všichni co ji mají a se kterými jsem mluvil by příště volili mechanickou. Mají pocit, že si lépe nastaví proudění jak potřebují. >:D

    U vyhřívání předního skla převládají výhody nad nevýhodami. Asi bych si ho do auta nedal, ale auta co jsem měl, ho měly a nemohl jsem si volit. Nestěžuju si, v zimě i v létě je to dobrá věc. Problé je jen za mlhy a hlavně za deště, ale na to se dá zvyknout.

    Ale zpět k té ventilaci. Jak tedy funguje automatický režim? Nefouká horními výdechy nebo mi to blbne? A funguje klimatizace i v teplotách pod 0°C?
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 15.02.09  21:29

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    Windiesel & kutil: S vyhříváním čelního skla to musí být dokonalé, ale nikdy jsem ho neměl, tak s žigulíkem (bez klimatizace) jsem si pomohl v bodě 3) čistou voňavou jelenicí.... a za 23let co jezdím, jsem neměl problémy, asi je nevyhledávám :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.02.09  21:11

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    WinDiesel: No jasně, to umím. :-) Ale pokud výrobce přidá tlačítko MAX, tak čekám nějaké další funkce. Pokud mám auto studené, tak po stisku MAX není žádnej teplej vzduch, ale naopak se zapne klima a v autě je ještě větší zima. Na odmlžení je pak lepší jen vyhřívání čelního skla. Ale pokud je zima a potřebuju rozmrazit přední sklo, tak proč se pouští klimatizace. Ta funguje i při teplotách pod 0°C? >:D
    U tlačítka MAX bych chápal, že v topení bude elektrické topná spirála a když bude studená chladící kapalina, tak se horký vzduch bude vyrábět tou elektrickou topnou spirálu. Ale na to asi ještě nikdo nepřišel. Také jsem někde četl, že při stisku tlačítka MAX se zapne přihřívání chladící kapaliny. Má to i moje Mondeo?

    Jinak to není o natvrdlosti, to je o smysluplnosti a efektivnosti. Jen mám rád věci jasné a když nevím, tak se zeptám. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 15.02.09  20:27

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    Ježišmarjá když potřebuješ vyčistit zamlžené okno a to rychle - a to umí i můj pouze 2,0 TDCi - potřebuješ spustit NARÁZ!!!:
    1 - vyhřívání čelního skla
    2 - topení naplno
    3 - klimatizaci k rychlému odstranění vzniklých vodních par.
    A za pár vteřin máš sklo čisté.
    To jsi byl vždycky tak natvrdlý?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.02.09  19:47

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    martin.z: Aha, tak už to chápu. Měl jsem pocit, že dříve fungovala dobře a že i v režimu auto foukala horními výdechy. Ale je pravda, že mi klimatizace jednou provedla třeba to, že když byla teplota uvnitř i venku stejná, tak ventilace úplně přestala foukat a okna se začala mlžit. Také jsem nepochopil režim max, který topí na maximum ale také zapne klimatizaci. Funguje klimatizace i v teplotách pod 0°C?
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 14.02.09  23:16

    « Re: Ventilace a klimatizace.

    kutil: kdyz je to v "auto" modu tak se to chova vzdycky tak ze pri topeni to fouka jen dolu na nohy, naopak pri chlazeni zase nahoru. To je veskera inteligence co to ma a choval se tak i climatronic v passatu..
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.02.09  18:46

    « Ventilace a klimatizace.

    Ahoj, mám automatickou klimatizaci a v poslední době se mi začala chovat divně. I když nastavím teplotu na maximum, tak vůbec nefouká horními výdechy, ale jen těmi u okna a u podlahy. Dříve když jsem dal maximum, tak forukala všemi. Teď fouká, jen když vyberu tlačítkem, že má foukat horními výdechy. Jak to funguje Vám?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.02.09  12:00

    « Re: smrad od spojky

    oleowr1: Řešil jsem tu ESP před nedávnem. Měl jsem s ESP nedobré zkušenosti na sněhu. Při jízdě do zatáček spravně přibržďuje zadní kola ale při jízdě do kopce sice správně ubere plyn, ale neumí úplně přibrzdit protáčející se kolo a tak je průchodnost Mondea horší. Nevím, zda tvé ASR i ubírá plyn (zda máš elektronický plyn), ale zřejmě přibržďuje protáčející se kolo. Takže skutečně může docházet k rožhavení kotoučů. Ale to je jen důkazem správného fungování ASR.

    Jednou jsem jel na Peklo v Jizerkách a ESP mi stále ubíralo plyn a i když jsem jel na 2ku, tak to vypadalo, že motor zdechne. Proto jsem ESP vypnul, ale okamžitě se začalo protáčet jedno kolo a auto šlo do strany a dojel jsem. Takže vypnutí ESP v extrémní situaci naději na vyhrabání spíš zhorší.

    Dnes už vím, že jen 4x4 zajistí dojetí kam potřebuju a žádné ESP nebo EDS to nezajistí.
  • 00 Reagovat !

    foto ROSMAX

    ROSMAX 13.02.09  21:30

    « smrad od spojky

    Zdravím,
    i já jsem zažil u s vého s-maxe,na jaře kdy jsem zapad do bahna
    šílenej smrad jako když se kazí maso.Snažil jsem se za každou cenu se vyhrabat až jsem to připálil.Když jsem se informoval u fordu,tak mi řekli,že za to může ESP.A že je to dobrá věc ,ale
    pokud se stane,že auto zapadne,a ted se člověk snaží vyhrabat,tak to ESP vypnout,jinak se to pálí a to je ten smrad.
    ESP to při tom hrabání, sních či bahno bere jako nebezpečí a začíná plnit svůj úkol a začne přibrzdovat kola a snižovat otáčky motoru.Následkem toho se víc a víc přidává plyn a ono to víc a víc brzdí až se to začne pálit.Od ted si na to dávám pozor
    a není žádnej problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 13.02.09  15:50

    « Re: smrad od spojky

    kutil: já mám ve služební fabii ASR a vždy když mi to začne problikávat, tak instinktivně sám trochu uberu, slyšel jsem od kámoše, že viděl na horách frajera s kotoučema do červena poté, co prakticky pod plným plynem zdolával táhlé dlouhé stoupání, nevím jestli je to možné...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.02.09  16:45

    « Re: smrad od spojky

    Ingister2: ESP mi bliká tuto zimu dost často, ale žádný smrad cítit není. Ve stoupání motor ubere plyn a přibržďuje kola tak aby přední neprokluzovaly a zadní aby držely směr. Z kopce zadní drží přibržďováním směr.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 12.02.09  14:39

    « Re: smrad od spojky

    Ingister2: nebyl to spíš smrad od předních brzd? Nevím jak přesně množina systémů nazývaný ESP u Fordu funguje, ale při prokluzu kol má 2 možnosti:
    1. přibrzdit prokluzující kolo
    2. snížit točivý moment - to bych osobně volil při prokluzu obou předních kol vůči nepoháněné zadní nápravě.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 11.02.09  20:29

    « Re: Zhasla část palubky

    A co tohle: [odkaz]
    ...to uz se skoro blizi k tem 60W zarovkam :-)
    P.S: Nejak nam to od aut zacina ujizdet k LEDkam ;-)

    P.S2: jeste sem nasel jedno slusne silne svetlo, pro inspiraci, jak by to meli vyrovi aut uz konecne delat :-) [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ingister2

    Ingister2 11.02.09  16:17

    « Re: Zhasla část palubky

    A zkúšal si aj Platinum Dragon od Osram-u?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.02.09  16:15

    « Re: Zhasla část palubky

    [odkaz]

    Bohužel není uvedena svítivost.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 11.02.09  12:07

    « Re: Zhasla část palubky

    Fungovat asi jo, ale s halogeny to asi ani zdaleka srovnavat nepujde :-)
    Staci se podivat na udaj o svitivosti? - pohybuje se od 25-40lm. Pritom zarovka 60W ma cca 600-700lm. Ma svitilna s 3W Cree 7090 XR-E LED (bin Q5) LED by mela mit cca 220lm a srovnavat s H7 v mem FoFo se neda, i kdyz na svitilnu sviti sakra dobre.
  • 00 Reagovat !

    foto Ingister2

    Ingister2 11.02.09  12:01

    « smrad od spojky

    Viete mi prosím niekto poardiť?
    Včera pri jazde v hlbšom snehu (Diaľnica od Ziliny, 20 cm neodprataného snehu)sa mi pri každom prekĺznutí kolies, resp, pri zásahu ESP vovalil do kabíny smrad akoby od spojky...
    Máte niekto podobnú skúsenosť?
    Dá sa to nejako riešiť?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.02.09  11:21

    « Re: Zhasla část palubky

    Myslíte, že tohle může fungovat? [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto eda-nezbeda

    eda.nezbeda 11.02.09  00:50

    « Re: Zhasla část palubky

    [odkaz]

    az neuveritelne varianty LED
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 10.02.09  12:14

    « Re: Zhasla část palubky

    Kutil: Tady u toho obchodu se bat nemusis. Je osvedceny (aspon na fotonmag foru) a ja si tam zacatkem roku taky objednal par veci. Dorazily asi za 2 tydny uplne bez problemu...ale veci za 10000Kc bych tam asi taky neobjednal :-)
    Jinak plati se pres paypal, takze by ti ani nemeli vyluxovat ucet.
    Kvalita zbozi je asi ruzna, ale spis asi na "cinske" urovni (rozumej odpovidajici cenam).
    Jinak na podsvetleni palubky budou, podle me stacit ty obycejne LED z tveho odkazu.
    P.S: Ty z meho odkazu taky asi nejsou ty prave "power LED" od Luxeonu, Philipsu nebo Cree, to by pak bylo jinek kafe :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.02.09  10:44

    « Re: Zhasla část palubky

    WinDiesel: Nerozumím co jsi chtěl říct. Dal jsem odkaz na stránku, kde jsou jen LED, tak nevím.

    Dong1: Já nevěděl že v Čechách jsou a tak mě překvapila i cena. Ty Čínské jsou pěkné, ale nemá zrovna důvěru k posílání z Číny a placení předem.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 10.02.09  08:24

    « Re: Zhasla část palubky

    Mě v parkovačkách první ledky také vydržely cca měsíc, ale pak jsem tam dal druhou sadu od stejného výrobce a ta drží už půlrok určitě. Teda výrobce nějaký No Name z východu ale všechny ledky byly z jedné dodávky. možná se na nich utřepe nějaký kontakt nevím 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.02.09  08:20

    « Re: Zhasla část palubky

    Já jsem je v parkovačkách měl taky, ke xenonům se jejich barva světla lépe hodí, ale do měsíce obě odešly, tak jsem tam dal zpátky obyč. Kupoval jsem na burze v OV, co to bylo zač nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 10.02.09  08:20

    « Re: Klepanie na volnobehu

    To WinDiesel: jak dopředu se mám připomenout , aby jsi na mě měl čas? Tu Prahu pojedu buď v polovině března nebo až někdy ke konci.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 10.02.09  08:17

    « Re: Zhasla část palubky

    Já jsem led-ky nacpal kam se dalo . tedy myslím interiér. ono když se to večer rožne tak je docela hezké. 2 mám také jako osvětlení SPZ a dal jsem je i do předních parkovaček.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 10.02.09  07:46

    « Re: Zhasla část palubky

    oleowr1. Neni zac

    kutil: Ja vim ze LED zarovky sou i v Cechach dostupne, taky sem to napsal. Ale tenhle cinsky obchod byl posledni, kde sem si pamatoval ze sem je videl (krome toho ty z meho odkazu maji osazenou nejakou verzi diod s vyssi svitivosti a ne "obycejne LED" :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.02.09  21:58

    « Re: Zhasla část palubky

    Jako obvykle, Kutile, máš za 1. Ve Tvém odkazu jsou všechny žárovky s vláknem zároveň LED a naopak. Volaaké zmätené, jako Ty, občas............ :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.02.09  20:03

    « Re: Zhasla část palubky

    LED žárovky jsou už i v čechách a za rozumné ceny. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.02.09  19:41

    « Re: Klepanie na volnobehu

    pava1, radek1: Nic se nemusí demontovat. Diagnostikou Diamand se dá změřit:
    1 - balance mezi válci (vyrovnávání na volnoběh)
    2 - reakční rychlost vstřikovačů (v ms, hodnota o 100 ms vyšší značí silně přidřený vstřikovač)
    3 - hodnotu klepání ve válcích - ta naznačuje, jak probíhá spalování ve válcích - bohužel tuto hodnotu silně ovlivňuje stav motoru - a já jsem kromě svého auta viděl snad jenom jedno Mondeo, kterému by motor "nedýchal". Protože takovýto dýchající motor má větší vůle, může jeho dosažení horní úvratě kolísat, jednou přijde dříve, jednou později. A pokud přijde dříve, dojde ke klepnutí a detonačnímu spalování - samozřejmě je to na závadu pouze na volnoběh, jakmile se na to dupne, tak se vůle motoru značně zmenší.
    4 - také se dá změřit počet zdvihů jehly vstřikovačů - to znamená že se v řadě případů dá odhalit stočený tachometr, protože se dá přepočítat ze zdvihů (otáček) na nájezd kilometrů, samozřejmě plus minus....
    Rád se Ti na to mrknu. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 09.02.09  19:41

    « Re: Klepanie na volnobehu

    pava1, radek1: Nic se nemusí demontovat. Diagnostikou Diamand se dá změřit:
    1 - balance mezi válci (vyrovnávání na volnoběh)
    2 - reakční rychlost vstřikovačů (v ms, hodnota o 100 ms vyšší značí silně přidřený vstřikovač)
    3 - hodnotu klepání ve válcích - ta naznačuje, jak probíhá spalování ve válcích - bohužel tuto hodnotu silně ovlivňuje stav motoru - a já jsem kromě svého auta viděl snad jenom jedno Mondeo, kterému by motor "nedýchal". Protože takovýto dýchající motor má větší vůle, může jeho dosažení horní úvratě kolísat, jednou přijde dříve, jednou později. A pokud přijde dříve, dojde ke klepnutí a detonačnímu spalování - samozřejmě je to na závadu pouze na volnoběh, jakmile se na to dupne, tak se vůle motoru značně zmenší.
    4 - také se dá změřit počet zdvihů jehly vstřikovačů - to znamená že se v řadě případů dá odhalit stočený tachometr, protože se dá přepočítat ze zdvihů (otáček) na nájezd kilometrů, samozřejmě plus minus....
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 09.02.09  17:10

    « Re: Zhasla část palubky

    Donq1: je vidět, že se vyrábí skoro všechno, zatím jsem po tom nějak nepátral, ale díky za tip.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.02.09  14:15

    « Re: asi servo motorek v palubce u volantu

    martin.z : s vypnutým rádiem i klimatizací to běží, ale není to téměř slyšet, musím se hodně soustředit abych to slyšel, kdyby jsi tady o tom nepsal, tak bych to nevěděl - a myslím, že ještě úplně hluchej nejsem ,zato moc ohnout se pod volant nemůžu >:D ... asi záda :*)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.02.09  09:36

    « Re: Klepanie na volnobehu

    ALL: :-) :-) ... myslím, že začínáte slyšet trávu růst, stejně jako já, než jsem ty vstřiky vyměnil ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 09.02.09  09:22

    « Re: Klepanie na volnobehu

    to WinDiesel: cca za měsíc a půl se dostanu do Prahy a budu mít čas. Nemrknul by jsi mě na auto. Po nastartování to má kolísavý volnoběh a motor jako by kope .
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.02.09  08:32

    « Re: Klepanie na volnobehu

    WinDiesel: Omlouvám se za dotaz, pokud to tady už bylo. Ten test životnosti vstřikovačů se dá provést i bez demontáže z motoru, nebo pouze s demontáži na speciální stolici.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 08.02.09  22:43

    « Re: Klepanie na volnobehu

    STNORO:
    ano, zjistit se to dá a normovaná životnost vstřikovačů je 250000 km. Za pomoci diagnostiky Delphi Diamand se dá vyčíst opotřebení vstřikovačů. Kdyby jsi měl cestu do Prahy, rád se Ti na to podívám.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.02.09  21:32

    « Re: Klepanie na volnobehu

    stnoro: Mě motor po nastartování drnčí, když přidám, tak to přestane. Když se ohřeje, tak to zmizí.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.02.09  21:25

    « Re: Zhasla část palubky

    Teď odešlo podsvícení pravého LCD displaye, v předních světlometech odešly obě parkovačky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 08.02.09  18:48

    « Re: Zhasla část palubky

    oleowr1: Nebo lze pouzit jiz hotovy vyrobek, pro sufitky napr. [odkaz] a pro bezpaticove napr. [odkaz]
    ...maji toho vic a posilaji i do CR bezplatne (platit lze pres paypal). No a myslim ze sem takove LED autozarovky videl i v ceskych e-shopech zamerenych na tunning, staci pohledat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.02.09  18:42

    « Re: Klepanie na volnobehu

    Já celý vyplašený po pročtení tohoto fóra jsem byl taky v Bosch servisu (Sobek Frýdek Místek), kvůli hlučnosti za studena, když se v listopadu ochladilo. Technik mě uklidnil, že dokud motor nepadá do nouzového režimu, bez problému startuje, bez blikající kontrolky žhavení není se čeho bát. Preventivně to nemá smysl.Doporučil mi naftu Benzina, preventivně aditivum (doporučil Stanadyne), údajně doporučuje výrobce vstřikovacího zařízení. Potom mě uklidnil i Windiesel, který vcelku dobře vysvětlil chování motoru po startu kolem nuly. Jezdit a neřešit, problémy mají i tolik opěvované TDi.
    Až bude mít to moje auto najeto 200tkm, tak už ho asi, ale spíš určitě mít nebudu, ale kdyby náhodou jo tak ty vstřiky klidně preventivně vyměním a budu si libovat, jaký je ten Ford (puma) držák.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 08.02.09  12:39

    « Re: Zhasla část palubky

    superkutil: vyjmout přístrojovku se dá lehce podle návodu: [odkaz]

    Dělal jsem předloni to x-krát, než jsem donutil servis, aby mi objednali novou přístrojovku. Na podsvětlení "budíků" jsou 4x3W bezpaticové žárovky a 2x menší žárovička 1W na podsvětlení LCD displejů, originál byly na 14V, podařilo se mi koupit jen 12V. LED diody jsou jen pro kontrolky (směrovky, žhavení ABS, dálková světla atd...). Když budu nucen vyměnit žárovku v podsvícení pouvažuju o náhradě LEDkou s vhodným resistorem v sérii. Do plastové patice to prostě nejak vyřeším.
    Stejně tak uvažuju o náhradě sufitových žárovek v osvětlení SPZ. Někde jsem viděl elegantní řešení - ze staré sufitky použít kontakty, ty naletovat na obdélníkový plošňáček tak, aby celková délka byla rovna délce sufitky. Na plošňáček se dá 2-3 LEDky + resistorek v sérii a je to hotovo. Jen je potřeba namontovat do osvětlení správně polarizované a výsledek je celkem dobrý. Dá se aplikovat i např. do osvětlení interiéru.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.02.09  23:00

    « Re: Klepanie na volnobehu

    stnoro: tak to se musis ptat jinych jestli menit preventivne vstriky, ja bych to nedelal, ale k tomu zjisteni, podle me to jde ale jen s demontazi a montazi, pokud to bude delat autorizovanej servis tak ta prace bude stat vic nez vstriky samotny (viz dopis s cenikem od technika z hale z kteryho sem tu jednou citoval)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.02.09  21:44

    « Re: Klepanie na volnobehu

    Dik za ukludnenie :-) Ešte by som chcel vedieť Tvoj názor. Vo forde mi povedali, že ak nebudem mať pri 200tis km žiadne problémy, tak aj napriek tomu mi odporúčajú výmenu vstrekovačov a kontrolu čerpadla, že vraj potom riskujem prepálenie piestu alebo iné poškodenie motora. A ešte sa chcem spýtať, či je možné zistiť, či sú terajšie vstrekovače, ktoré mám v motore ešte pôvodné z výroby.
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.02.09  15:28

    « Re: Klepanie na volnobehu

    stnoro: uplne v poradku to neni, to bude az bude traktorovej a jakoby drncici i za jizdy :-)
    Ale vazne, koureni, nestabilni volnobeh, zvysena hlucnost, drnceni apod - to vsechno je normal..no a az to na tom volnobehu bude neunosny a budou to fakt husty rezonance tak se prihlasila trojkombinace a to je taky normalni takze muzes byt v klidu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.02.09  07:15

    « Re: asi servo motorek v palubce u volantu

    martin.z: nevím proč to tak je, ale nějaký důvod to asi mít bude. Nevadí mi to, při spuštěném motoru to neslyším vůbec, při ventilátoru na 1.stupeň to zaniká. Kdyby se tady o tom nepsalo, asi bych si toho ani nevšiml.
    Tady fotka interiéru s Densem: [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.09  21:17

    « Klepanie na volnobehu

    Zdravím chalani, mám Mondeo 2.2 TDCi, 2004, euro 3 už cez rok. Najazdené má 137.000 km. Ja som ho kúpil, ked malo najazdené 86tis. A už vtedy som si všimol, že na volnobeh ten zvuk motora je taký traktorový. Ked sa však rozbehne, tak je to tiché a naprostý klud, len ten volnobeh sa nedá počúvať a počuť tam aj také slabé klepkanie. Chcem sa preto spýtať, či je to pri tomto motore normálne a aký máte volnobeh Vy. Výkon motora je v poriadku, nedymí, necuká. Inak, prešiel som asi 1500 príspevkov v tomto vlákne a priznam sa, že mám už paranoju. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.02.09  19:49

    « Re: asi servo motorek v palubce u volantu

    pava1: je to ford..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.02.09  17:29

    « Re: asi servo motorek v palubce u volantu

    Tak jsem to zkusil s komplet vypnutým Densem a běží to pořád.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…