FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 06.03.09 18:44
« Re: Ceny servisu
superkutil: přišel jsem na šílenou věc. V tom testu v Autodieselu měli nesprávně-chybně vyhodnocený test mazivosti (neboli opotřebení). Udává se v mm, v testu vyšlo pro Stanadyne 0,42 mm, což je přesně hodnota, kterou Stanadyne udává na svých stránkách. Ale!!!!!!!!!!! Hranice je as 0,53 mm. Takže dle testu Stanadyne je na dolní hranici s mazivostí. CHYBA LÁVKY !!!!!!!!!
Čím nižší hodnota, tím lepší mazivost = menší otěr !!!!!!!
Takže VIF, který měl hodnotu 0,60 zdánlivě vyhrál, ale cokoli nad 0,53 mm je již špatně !!!!!!!!!!!!!!
Stanadyne je jasným vítězem, opakuji, čím více pod 0,53 mm, tím lépe !!!!!!!!!!!!!!!!
Můžete kouknout na stanadyne.com/docs/puba/99625%20PF%20pos… tam je porovnávací tabulka a v ní je vše jasné...
Howgh. Zdravím.
-
WinDiesel 06.03.09 18:43
« Re: Turbo zase jako nové
vasik: přišel jsem na šílenou věc. V tom testu v Autodieselu měli nesprávně-chybně vyhodnocený test mazivosti (neboli opotřebení). Udává se v mm, v testu vyšlo pro Stanadyne 0,42 mm, což je přesně hodnota, kterou Stanadyne udává na svých stránkách. Ale!!!!!!!!!!! Hranice je as 0,53 mm. Takže dle testu Stanadyne je na dolní hranici s mazivostí. CHYBA LÁVKY !!!!!!!!!
Čím nižší hodnota, tím lepší mazivost = menší otěr !!!!!!!
Takže VIF, který měl hodnotu 0,60 zdánlivě vyhrál, ale cokoli nad 0,53 mm je již špatně !!!!!!!!!!!!!!
Stanadyne je jasným vítězem, opakuji, čím více pod 0,53 mm, tím lépe !!!!!!!!!!!!!!!!
Můžete kouknout na stanadyne.com/docs/puba/99625%20PF%20pos… tam je porovnávací tabulka a v ní je vše jasné...
Howgh. Zdravím.
-
WinDiesel 06.03.09 18:41
« Re: Turbo zase jako nové
pava1: přišel jsem na šílenou věc. V tom testu v Autodieselu měli nesprávně-chybně vyhodnocený test mazivosti (neboli opotřebení). Udává se v mm, v testu vyšlo pro Stanadyne 0,42 mm, což je přesně hodnota, kterou Stanadyne udává na svých stránkách. Ale!!!!!!!!!!! Hranice je as 0,53 mm. Takže dle testu Stanadyne je na dolní hranici s mazivostí. CHYBA LÁVKY !!!!!!!!!
Čím nižší hodnota, tím lepší mazivost = menší otěr !!!!!!!
Takže VIF, který měl hodnotu 0,60 zdánlivě vyhrál, ale cokoli nad 0,53 mm je již špatně !!!!!!!!!!!!!!
Stanadyne je jasným vítězem, opakuji, čím více pod 0,53 mm, tím lépe !!!!!!!!!!!!!!!!
Můžete kouknout na stanadyne.com/docs/puba/99625%20PF%20pos… tam je porovnávací tabulka a v ní je vše jasné...
Howgh. Zdravím. -
"-- skrytý --" 06.03.09 18:32
« Re: Turbo zase jako nové
Vasik1: Skvěle jsi to pořešil s tím turbem, gratuluji.
cia: já mám stěrače Bosch Aero a zatím dobré, jsou tiché, nevržou, zimu přečkaly bez úhony. Co se týče vstřiků zrovna včera jsem byl koupit aditivum Stanadyne u Sobka v Místku, doporučili mi ho a zdá se mi být lepší než Vif (vím, že testy hovoří pro Vif) Dal jsem řeč s technikem na téma Mondeo a vstřiky a bylo mi řečeno, že je to jen a jen o naftě. Jak mi říkal, dělají i servisní prohlídky a mají tam Mondea TDCi, které mají najeto 150, 200tkm a vstřiky původní, bohužel jsou Mondea které tam byly se vstřiky už více než jednou. Co se týče nafty doporučil Benzinu (to všichni víme) a Shell hodnotil jako nic moc, to víme taky. O aditivu Delphi+ jsem četl, ale nezkusil u Sobka ho nemají, podle nich je lepší preventivně dávat Standu. -
superkutil 06.03.09 18:04
« Ceny servisu
Ahoj, měl jsem auto na servisu a nestačil jsem se divit. Za výměnu filtru vzduchu, kde se povolí 3 šroubky vymění filtr a šroubky se utáhnou si řekli 430,-Kč, dokoce víc jak za výměnu pylového filtru, za tu chtěli jen 321,-Kč. Je cena za palivový filtr 1000,-Kč normální? Kolik stojí vzduchový a pylový fitr na Mondeo?
A ještě se chci eptat k palivovému filtru. Teď mi ten nový drží na dvou nacvakávacích plastových čudlících a tak divně tam vlaje. To je v pořádku? Nemá být přišroubovaný?
Vašík1: BLAHOPŘEJI, není nad české ručičky. Škoda, že Ford nepoužívá kvalitnější díly. Možná bys mél výsledek bádání poslat na FMC, aby doporučili továrně změnu dodavatele. :-) -
cja 06.03.09 15:10
« Re: Turbo zase jako nové
Vašík1: znám tvoji history dobře a bohužel i p. Velendorfa,(s jeho zásahem naprostá spokojenost-aby nedošlo k omylu)
stěrače používám, ale až tak nadšený z nich nejsem, reklamoval jsem je Fordu - údajně stěrače nelze reklamovat, no... museli je vyměnit , protože to pískání bylo celkem nesnesitelné, a to že jim je dodavatel nevezme zpět mě jaksi nezajímalo, i když na druhou stranu je výměna stěračů docela legrace, za 2 roky 4páry stěračů a 4 ks vstřiků, tak doufám, že nebudu takto pokračovat dále, zkouším teď aditivum VIF a bylo mi doporučeno servisní Deplhi+, což jsem dostal , ale zatím neaplikoval - tak uvidíme -
Vasik1 06.03.09 13:56
« Re: Turbo zase jako nové
to cja: No tak vstřiky ty nás potkaly minulý rok, přesně na den, termín si držíme vždy na valentýna:O) jako by nám tím mondík chtěl něco naznačit. Loni z toho ale byla po návštěvě Prahy hezká Valentýnská dovolená v Krkonoších :O) No a letos jsme chtěli taky do prahy, ale diagnostika a test vstřikovačů nás pohltil na tolik že jsme stáli celej den panu Velendorfovi za zadkem. Podotýkám že testovat vstřikovače nebylo nutné, ale když už jsme tam byli tak proč ne. Tak uvidíme co to bude za rok, už se těším. Sááákryš, nechával jsme měnit i olej, filtry,a udržbu klimy. No a pro desinfekci vzduchového potrubí, se kamsi vystříkal jakejsi spray, a teď to smrdí v mondíku jak v bordelu. No co už, ale aspoň jsme vymítili houby. No a rovněž jsme nechali měnit stěrače, zkusili jsme aera od Valea, neskutečná kvalita setření...doporučuji, včera při předání zrovna pršelo >:-[] -
Vasik1 06.03.09 09:55
« Turbo zase jako nové
Nedá mi to abych se pánové nepochlubil, jak to dopadlo s mým nefunkčním turbem, o kterém jsem tady psal. Takže jak to vše dopadlo?Dnes je tomu přesně 14 dní co si mondíka odvezli do servisu made in ,,ford garáž,, >:-[] Diagnostika v Praze odhalila nefunkční servo naklápění lopatek turba. Toto servo se samostatně sehnad nedá, ve fordu vám vymění celé turbo, za cca 40000 kč. Ve Ford garáž se cena pohybovala kolem 25000, což už by šlo, jelikož ovšem se servisem nepřímo spolupracuje jistý člověk, který se těmito elektro věcmi zabývá, zkusili jsme tuto elektroniku opravit. Zběžná kontrola po rozebrání žádnou zjevnou závadu neodhalila, přešlo se tedy k podrobnému zkoumání a proměřování desky. Podotýkám že tento člověk viděl elektorniku tohoto turba poprvvé. V podstatě jsem byl tedy takový pokusný králík. Uklidňující bylo že v případě neuspěchu by mi jeho práce nebyla učtována. >:D cca po 5ti dnech měření nalezl erorovou součástku,podle jeho slov jsou všechny součástky v té elektronice nahraditlné až na hlavní řídící šváb, součástku tedy vyměnil servo namontoval, a turbo se rozběhlo, ovšem chod serva byl nerovnoměrný, zadrhával se a výdával děsivé zvuky.Zvovu jej tedy rozebral, a začal zkoumat motor a převodovku serva. Po vyjmutí motoru bylo jasno, že je KO, včera při předání jsem ho viděl, z komutátoru nezbylo prakticky nic, uhlíky ho vyhlodali až na hřídel, došlo ke zkratu a k odrovnání vinutí elektromotoru a elektroniky. Nastal tedy problém kde sehnat ekvivalent motoru, takže sháněl a sháněl. Elektromotory do těchto serv dodává Hella, stejně tak jako celou elektroniku, hella ale samozřejmě odprodej jakého koliv dílu neumožní. Podaařilo se tedy sehnat el. motor s podobnými parametry, celé servo poskládal nazpět, namontoval, a výsledek se dostavil. Svou opravou si je natolik jistý, že na ni bez váhání poskytl neomezenou záruku, dle jeho slov jou osazované elektromotory docela blato, nově osazený el motor je o několik tříd lepší. Turbo je tedy opraveno, a co to stálo?Vzhledem k tomu že toto zapojení dělal poprvé, a ztrávil nad tím neuvěřitelných hodin, vyšplhala se cena na 9000kč. Hold je to daň za to že sem snad první co jezdí s opravenou elektreonikou. Jsem si docela jist že závada u všech odkouřených elektronik turb je stejná, tedy vylágrovaný elektromotor který následně odpálí plošňák. Ty z vás, které tohle to potká je to jedna z cest. Petr T. chtěl po mě na onoho člověka kontakt, tato osoba si ale nepřeje být zveřejněna, jsem proto domluven s majitelm servisu Ford garáž, že veškeré tyto opravy budou i nadále řešeny a zaštiťovány přes něj. Je to pro mě další překonáná nástraha kterou mi monďas přichystal. Takže se na týden loučím, jedeme si protáhnout šumky do Rakouska, mondík na dálnici a já v Alpách :-)
PS:kdo bude mít zájem mrkněte ke mě na moje auto, vložím tam fotky oné řídíci elektroniky.Je tam patrné množství součástek, v připadě kdy by byl KO ten velký šváb, není oprava možná. -
cja 27.02.09 16:26
« Re: Ford tdci
>:D člověk tu týden není a tady se dějí věci
martin.z:
" A presto se tu najde jeste nekdo kdo to obhajuje s tim, ze je fajn, ze drzi podvozek a napravy..Nemam slov."
- ten někdo jsem byl já a co ????? .... Mám pocit, že jsi nikdy nápravu na Passatu řešit nemusel, mluvil by jsi trochu jinak.A jak píšeš, tak tobě už zvonila , takže ...
Jinak se trochu té reakci divím, je to od tebe vytrženo z kontextu.
;-\ -
impaler 27.02.09 15:22
« souhrn
Je to tady už takový kolorit, že, pánové. O tom testu už jsme dlouze hovořili, stačí dohledat. Já mám teprve k osmdesáti tisícům, ale beru jen Shell belgický, německý a český (výhradně) a nemám problém. Ťuky ťuk. Mám jednu velkou výhodu, pohybuju se rok za rokem po stejných trasách, nepouštím se na neznámé pumpy, už znám ty svoje a problém zatím není. Aditivum jsem v životě nedal a v záruce (prodloužené) nedám. Až bude problém, možná se nechám přesvědčit, že to dělat mám, ale spíš ne. Viz DIMův postoj k aditivům a špinění rukou.
Nyní k trojkombinaci, kterou někteří téměř prohlašují za zákonitou. Nejsem si jistý, jak to má vypadat, ale nic takového nejspíš nemám, víme. Tímto zdravím po dlouhé odmlce G.M., myslím to pozdravení velmi sdrdečně i s ohledem na jeho nedávný input.
Auto řachtá a byl jsem upozorněn několika nezávislými pozorovateli v různých situacích, co to mám proboha s motorem, jakmile jsem to natočil. Došli jsme k tomu, že je to klima, která tak jako rezonuje jinak než chod motoru samotného. Vevnitř to neslyším, aspoň ne nějak vědomě. A nedělá to podle mě víc než kdykoli, auto mám od novoty.
Možná jde o naši velmi různou citlivost na pazvuky, já nejsem technik ani autař ani majitel několikátého vozu. Nicméně bych podepsal, jak tady někdo zmínil, že by mi hodně věcí asi chybělo, kdybych musel přesedlat jinam, najmě do etalonu tzv. střední třídy po česku (nic proti jinak, slušný vozík). -
superkutil 27.02.09 09:46
« Re: Znovu kvalita paliva
No hlavně po testu Shell vydal prohlášení, kterým tomu nandal korunku, protože potvrdil, že Shell v ČR a Shell v EU je rozdílný, že v ČR se nepřidává důležitá složka a tak jsou parametry Shell v ČR úplně jiné (horší). Na stránkách Shell už vyjádření změnili, ale zajímavá je i tato věta:
Porovnávat paliva prodávaná na českém a zahraničním trhu nepovažujeme za seriózní. Shell vždy uvádí, že složení paliv je založené na potřebách konkrétního trhu.
Navíc už dnes jednotlivé benzínky nezaváží svými palivy dovezenými ze zahraničí (tak jak to dělali po roce 1989), ale berou palivo od místních dodavatelů a jen přidávají aditiva.
Dělám občas pro Slovnaft a ti zaváží kde co. A zrovna u těch hypermarketů (pokud nezaškodí obsluha) je palivo kvalitní, protože se často vyměňuje a nemá možnost sedimentovat. -
hil 26.02.09 22:30
« Re: Znovu kvalita paliva
Asi je to ten Lukoil, popsal mi kde je, z Olomouce za křižovatkou za nádražím směrem na Lipník a tam je podle mapy.cz Lukoil (ano, byval to JET).
Největší prů..r je, že když jsem měl problémy se vstřiky na Tranzitu asi před 3 roky, tak ve F. Janiš mi doporučili výhradně Shell.
Ještě, že to sleduju tady a leju tam statečně aditiva. Nejdřív Stanadyne a teď VIF :-) -
hil 26.02.09 17:16
« Znovu kvalita paliva
Tak jsem se vrátil ze servisu (F. Rašíno) s překvapivými informacemi o palivu od přejímacího technika.
Shell - to nejhorší co může být.
Doporučení: OMV, Benzina+ , ještě nějaká slovenská firma, asi Lukoil ? A hlavně co mě dostalo: Globus a Makro, prý je to jedna firma (čerpací stanice). -
superkutil 26.02.09 08:53
« Re: Ford tdci
jack007: Ahoj, dělám datové přenosy a tak mám často proluky, kdy musím být u PC a sledovat provádění přenosu, ale při tom mám dost času na psaní. Ale v práci trávím třeba 12hodin denně, takže není moc o c stát. Raději bych dělal v jednom kuse 8hodin čistého času. :-)
Mám najeto 62000km a taky mi to startuje bez žhavení. Jen jsem psal, že bez VIFu to kouřilo a škubalo a s ním je to v pohodě. Ale to škubání při startu pod 0°C bylo od počátku, podle servisu to není vada.
Jak píšu, současné Mondeo 2.2TDCI je můj nejspolehlivější Ford (Fiesta už trochu trpí opotřebováním). Předchozí Mondeo i Escort na tom byly mnohem hůře.
O chování tvého auta si povíme až budeš mít najeto 150tis.km. Podle najetých km je ale vidět, že auto používáš příležitostně a tak asi většinu času tráví auto v garáži. ;-) -
superkutil 25.02.09 16:17
« Re: Ford tdci
Ahoj, moje Mondeo je vyrobené na konci roku 2006, kupoval jsem ho v 3/2007. Mám 5tého Forda (Escort 1.6D, Escort 1.6 16V, Mondeo 1.8 16V, Fiesta 1.25, Mondeo 2.2TDCI). Navíc jsme měli ve firmě samé Fordy (Escort 3x, Mondeo 3x, Transit, Scorpio) a 5 kamarádů mělo taky Fordy (Sierra 2.0, Galaxy 1.9TDI, Mondeo 1.8TD, Mondeo 1.8 16V, Sierra 2.3D). A musím říct, že to byla auta více poruchová jak jiná značka. Kamarádi mají i Renaulty a VW Group a proti nim má opravdu Ford více závad. Drobných, ale více. Jedinou výhodou Forda byly nízké ceny a velké slevy.
To poslední Mondeo co mám vypadá ze všech nejlíp a za 2roky co ho mám bylo jen několik závad (největší byl vadný EGR). Žádný z Fordů mne nenechal na holičkách, že by někde zůstal stát, ale oprav a to i opakovaných bylo dost. Problémy jako Ford mají i jiné automobilky, ale většinou to řeší co nejrychlejší změnou konstrukce. I když to dělá Ford také, protože problémy co byly s Focusem (přední náprava, brzdy, zadní náprava u kombi) se tak řešily. -
Janerad 25.02.09 11:47
« Rychlost - věc veřejná?
O tom, že se 200 km/h u nás jezdí, není potřeba diskutovat.
O tom, že následky nehody ve vysoké rychlosti jsou drasticky horší, než při rychlostech nižších, také není potřeba diskutovat.
O tom, že šinout se v klidu 200 km/h s respektem k sobě i okolí (počasí, gumy, brzdy, provoz, pomalí řidiči, auta bez řidiče, kamiony, policie atd.) je ok, zatímco šílenci řítící se 90 km/h po dálnici ve vánici a na ledu nejsou OK, o tom se diskutovat dá.
Takže diskutujme! -
Janerad 25.02.09 11:26
« Trojkombinace - problém neznámý
Ahoj, sice si to kdysi (5 - 15 tkm) občas písklo při startu (jak jsem tu kdesi už popisoval, ale nyní (95 tkm) je to OK.
Nechť se přihlásí ti s mondem po 06/2008, kdo měl problémy s trojkombinací. (spíš bych to viděl na to, že ti, kdo se nechali znervoznit písknutím a zuřivě napínali, tak odvařili kladky...)
-
Janerad 25.02.09 11:23
« Lopatky Turba - zakarbonování
1. můj názor na špinavé lopatky turba:
- kdo jezdí jako s traktorem, má to studený a plný sazí.
- kdo jezdí rád déle, rychleji a točí (motor lehce a otáčky, nikoliv na 6ku 80 do kopce, plyn na podlaze) pak saze spálí.
- myslím si, že želví power čistí i usazeniny na lopatkách turba (ničím nepodložený dohad založený na masírování marketingem Shell)
2. na druhé straně jsem viděl upálené lopatky turba u chiptuningu (sazepower).
3. Takže je to na Vás - jak se chováte k turbu, tak Vám turbo slouží... -
DIM 25.02.09 10:48
« Re: Ford tdci
Tak já sice pobrblávám....ale taky po novém Mondeu pošilhávám :-) Ale Octávia a nebo dokonce Fábia je jiná třída, nemá smysl to porovnávat. Octávia je na úrovni Focusu, i když ji pořád všichni cpou do střední třídy, nepatří tam. Statistiky poruchovosti jsou navíc pro Octávii a Mondeo téměř srovnatelné. Na druhou stranu při každé delší cestě - a to jich jezdím hodně - nemohu nemyslet na tu kontrolku žhavení a co by bylo, když se mi to stane někde na dovolené a pod. Mimochodem nechápu, proč bliká žhacení, když je tam ještě ta kontrolka s vyobrazením motoru. V každém případě když se ochladí a rozsvítí se žlutá vločka hned vedle toho žlutého žhavícího nepřítele, tak mě polije horko !!! :-) -
Vasik1 25.02.09 09:50
« Re: Ford tdci
Ještě se musím podělit s jedním poznatkem. A reagovat tak na přestřelky martina a G.M. Když se stala před týdnem tato věc...věc s turbem. Při prvním rozblíkání, klidná jízda z práce, jsem myslel na nejhorší, 3 dny před tím, tzn v pátek 13.tého jsem bral naftu u renovované značky Avanti, která spadá pod OMV, v okolí měla dobré reference a byla levnější o 2 kč >:-[] Po tomto natankování jsem ujel asi 50 km, pak si takhle jedu domů z práce, žádné divočení, otáčky tak do 2000. A najednou kontrolka, polilo mě, odstavil jsem to, zdechl, nastartoval, chci se rozjet a při 1500ot už zase na mě blikala, říkám si a je to, vzal sem naftu, ujel 50km, a odrovnovnal komplet čerpadlo vstřiky, motor začal pocitově i více klepat. VOlám tedy večer Petrovi T. co s tím, ten mi doporučil ihnet se nějak dopravit do prahy na servis a diagnostiku, doporučil též před tím než vyjedem vypumpovat všechnu nádrž, rozpojil jsem tedy potrubí a začal malým zubovým čerpadlem čerpat, proces na 3 hodiny, až sem vypumpoval nádrž do sucha. Nalil V power a šel to projet, nic se nezměnilo, cesty do prahy sem se docela bál. Do kopce slimák po rovince OK. DOjeli jsme do prahy provedli diagnostiku a ta odhalila nefunkční turbo. Jen tak ze zvědavosti jsme provedli test vstřikovačů, které byly netknuté, ztejně tak i čerpadlo, vstřikovače byly pouze zakarbonovaní vlivem nedobrého atmosferického spalování. Inu jeli sme tedy zase domů s jasným závěrem do našeho servisu, kde je naše turbo na pitvě, konkrétně jeho elektro část. Co se ale chtěl napsat je to, že v den a den poté co se to stalo, jsem byl rozhodnut že mondi po opravě půjde z domů, a přesedláme do koncernového vozu, konkrétně nějaké octávije +- stejného roku výroby. Po stupně to ovšem ze mě začalo vyprchávat, nemaj sice problémy se vstřikovači, ale interiér, výbava to vše na co sem byl zvyklý by bylo pryč. K tomu ještě méně kvalitní podvozek, menší zavazadlový prostor. Bylo to prostě jako přesednout z ferari do trabantu. Na tdi sice vstřiky neodchází, ale turbo a podobné sračky to má taktéž. takže by to bylo stejně z bláta do louže. Kluci zkuste přesednout na týden do fobie, nebo octávie do rv 2004. To je prostě hnus.Srovnáváte nesrovnatelné. Zůstanu věrný mondíkovi -
Vasik1 25.02.09 09:19
« Re: Ford tdci
To All: Můj mondík z roku 2004, též nedává o své trojkombinaci znát, tedy si to aspoň myslím, nemám srovnání, ale zvukový projev vozu je i po dvou letech provozu v mém vlastnictví pořát stejný a je porovnatelný i s ostatníma mondíkama které potkávám. To že jsem loni repasoval vstřiky, s tím jsem do toho šel už při koupi, po diagnostice petra T. Jinak za dva roky žádný problém. Až na to * turbo co se vysralo minulý týden 8-s , podle všeho to ale vypadá že tohle nebude zásadní investice, turbo je OK, jen ten elektrickej pajšl je v kopru. Ten má teď na stole, jeden ele. mechanik, z mého garážového servisu. Včera jsem s ním mluvil a pravil že to na 99% opraví, nikdy tuhle krabici ještě rozebranou neměl, takže se na ní učí, respektive se spíš učí myšlení té jednotky. Já mu ale věřím, věřím i v to, že když dám auto do servisu tak mi jej připraví na dalších 20000 km, nic jiného mi nezbývá, je tu riziko, všude na světě se najdou hajzlíci, co shrábnou peníze, přelepí nálepky a úkon neudělaj -
"-- skrytý --" 24.02.09 19:47
« Re: Ford tdci
G.M.: Připojuji se k Tobě. Mám na 2.0 TDCi (3/2007) najeto 67tkm a o trojkombinaci nevím. Také ostatní problémy zde popisované znám jen odsud. Měl jsem však jiné problémy: po 30tkm klepající zadní nápravu (povolený šroub u stabilizátoru) a blbou geometrii přední nápravy (odnesly to první gumy a šly po 20tkm do kopru). ;-) -
g_m 24.02.09 17:43
« Re: Ford tdci
DIMe, ber to tak, že poslední slovo máš skutečně ty, tohle je jen můj minidovětek.
Add 1) Samozřejmě vím o vás všech, koho kladky potkaly, mě však ne, takže změna se udála (pozdě, ale přece). Takže nemůžu souhlasit.
Add 2) Udělal jsem v životě tu zkušenost, že nejvíce nám na ostatních vadí to, co nesnášíme sami na sobě, takže řečnická otázka - dodržujeme všichni předpisy? Já těch 200 nejezdím, to je vše, co v tomto konkrétním případě pro bezpečnost ostatních mohu udělat, komentovat něčí rychlou jízdu má nulový efekt.
Add 3) Když se podívám na srovnání spolehlivosti např. Fordu a VW (více modelů od obou firem), tak to tak dramaticky zase nevidím. Projděte si pozorně celou tabulku ve spodní části stránky.
[odkaz]
-
DIM 24.02.09 16:47
« Re: Ford tdci
Tak poslední slovo udělám já ?? Jako zakladatel ??
1) Trojkombinace jsou na h..... už od začátku, t.j. 6 roků . A zatím je to pořád stejné.
2) 200 km/h se u nás nejezdí. Takže to tak nějak není jenom tvoje věc, G.M., protože to má vliv i na ostatní......
3) Že Ford není zrovna etalon spolehlivosti není přece žádným tajemstvím. -
martin.z 24.02.09 15:20
« Re: Ford tdci
G.M. Necekal sem, ze do neceho takovyho, co uz sem tolikrat jinde cetl a co jeste nikdy nedavalo smysl ani vysledek, sam zabrednu, ale ted fakt koncim. Zkusil jsem udelat krok naproti tobe, bez uspechu. Tady nejde o omluvu, priznani chyby nebo cokoliv takoveho, ale jen o ego posledni slovo.
Tak tedy at je po tvem, zkusim nepsat nic kritickeho a ty me na oplatku zkus ignorovat.. -
g_m 24.02.09 15:02
« Re: Ford tdci
Tak Martine, dal jsem si kafe a cigaretu, ale přesto nějak nemám potřebu ukončovat tuto hádanici.
Na úvod mě poučuješ, co je dost naivní si myslet, aby jsi v ještě v tom samém souvětí napsal něco, co si naprosto protiřečí.
Jak může být něco výrobní vadou a zároveň se to neprojevit u všech vyrobených aut, Martine?
Co se týče té rychlé jízdy - tak tys ironicky žertoval, aha... Zkusím ti tak za rok, až tady zase budeš plakat, jaká jsou Mondea špatná, napsat, že to je třeba tím, že jezdíš jako prase (a dám k tomu třeba dva smajlíky) a uvidíme, jak to ponese tvá útlocitnost, jo? Já ti dnes psal cosi o tom, že pláčeš, blbě plkáš a moralizuješ. A ty na mě, že to jsou invektivy, že tě napadám. Slovo prase je dle mě oproti tomu slabý odvar.
Vykládáš mi tady, jak se mám uklidnit a sám používáš vícero vykřičníků a otazníků, používáš slova jako "fakt neskutecny", "nemam slov" a pak mi vykládáš, jestli něco ve mně vzbuzuje emoce a doporučuješ mi kafe, čaj a uklidnění. Jinak ještě - tvé auto mě nesere, jak píšeš, je mi naopak úplně fuk, nezajímá mě ani, že ti toto fórum na webu přivodilo ztrátu důvěry v Mondea. To je tvůj privátní problém.
O černé nebo bílé a o nadšenosti - po všech mých kritických příspěvcích na tomto fóru o Mondeu máš pořád dojem, že slepě hájím své auto? To je divné.
Ohledně tvých bývalých aut - jak je nemám řešit a dokonce si je nemám dobře pamatovat (včetně jejich správných motorizací i když jsi je dnes původně nezmínil), když to tady o tom Passatu a té tvé Fabii padlo tak 5x?
Budu rozhodně rád, že si už nekoupíš Forda, jak píšeš, protože já u nich zůstanu i s jejich chybami.
Ještě se těším, až napíše ten Kutil, jaks ho vyzval.. Martine že vy jste oba z Prahy a oba máte kombíka, oba jste kdysi měli Passata a i Škodovku a oba...... no to je fuk. :-)
Hezký den, už mě nebavíš. -
martin.z 24.02.09 13:54
« Re: Ford tdci
G.M. myslim ze je dost naivni si myslet, ze nejaka vyrobni vada postihne vsech 100% vyrobenych aut, tzn. to ze u tvyho se neprojevila neni zadna statisticka informace a treba zrovna kutil kupoval mondeo novy, ma rocnik 2006 nebo 2007, nevim, at napise ale zrovna pred chvili psal ze uz to ma menene..
Co se tyce rychle jizdy, byla to ironicka srandicka, ktera zjevne vytocila jen tebe coz me mrzi.
Co se tyce myho auta, ktery tebe zjevne sere, tak je to auto s kterym ziju, jen jsem k mondeim obecne ztratil duveru diky tehle diskuzi. Ano muj kus je dovezenej, ano mel stazenej tachac ze 120kkm na 63kkm, ano ja o tom vim a to diky vypisu z ford servis systemu kde byla posledni prohlidka tesne pred prodejem (a stocenim tachometru) Auto proste za 2 roky natocilo co mohlo.
Me postrehy tady nejsou o breku, jen o prekvapeni o tom ze clovek neni vzdycky jen nadsenej, nic neni cerne nebo bile.
Co se tebe tyce tak si dej caj nebo kafco a zkus se trochu uklidnit. Jestli te urazi pomysleni ze se tu navazim do lidi co koupili ford tak to proste tak neni, jen nepovazuju ford za firmu hodnou vychvalovani.
A co se tyce moji byvale octavie, fabie a passatu, neres je, vzdyt tady jde zjevne taky o to, ze strasi benziny nebo tdi proste nebyly tak slozity jako to tdci, jen to nevnimam jako duvod k tomu abych to tu nenapsal.
Ano tdci bylo problematicke z nekterych mozna objektivnich pricin, jine veci mohli urcite udelat lip, to je cely.
Ale moje dalsi auto uz proste ford nebude.
Rad bych tu prestrelku ukoncil, souhlasis? -
g_m 24.02.09 13:27
« Re: Ford tdci
To víš, že si budu psát, co chci. Oplácej mi, jak chceš. To, že nejsi sám, co se trojkombinace týče, to vím moc dobře, "překvapivě" toto fórum čtu také. Ale tys psal, že to dodnes nevyřešili. A já ti říkám, že lžeš, protože já mám auto skoro 3 roky a nic jsem neměnil a ani nic nerachtá.
Ohledně jízdy po dálnici 200 - já tak nejezdím, ale můžeš mi napsat, co je ti po tom, že někdo tak jede? Ptal se tě snad někdo na to? Myslíš si snad, že někoho převychováš?
Martine, už jednou jsme tady my dva rozebírali, že tvoje auto je odkudsi dotažené a že může mít namotáno třeba 4x kolem koule a tys na to tenkrát napsal, že jsem tě osočil, že bourané auto bys nekoupil. Vzpomínáš si, ty moralisto?
A ostatní, že jsou na tom se svými auty mnohem hůř, jak píšeš - proč se za někoho schováváš? Co je mi do ostatních? Je tady každý sám za sebe. Jaké sis koupil, takové máš. Koupil sis ojetinu za pár peněz, tak nebreč furt jak malý kluk. Mě to stálo ranec a problémy nemám. Kup si zase Passata a budeš spokojený. Tím narážím na tvou poznámku na závěr, že tě napadám za to, žes chválil auta z VW - mysli si klidně dál, že mě to drásá a že mám dodnes mokré sny o Passatu. Je mi to fuk. Kdybych Passat chtěl, tak bych si jej koupil.
Zkusíš mě rozebírat i dál? Emoce a horkou hlavu tady ukazuješ ty, tak mě nesud' podle sebe. -
superkutil 24.02.09 13:18
« Re: Ford tdci
Od té doby co přidávám VIF je pohoda se starty pod 0°C, předtím velký problém i s naftou od Shell nebo Benzina. Motor nechtěl naskočit, když naskočil, tak byl nepravidelný a bíle kouřil. S VIF naskakuje napoprvé a bez kouře.
Už ve 40000km údajně měnili v servisu kladky, protože motor po startu drnčel. To neřešení konstrukčních chyb je velký problém. Není zpětná vazby servis/zákazník na vývojové oddělení Forda.
U Renaulta teď vytvořili systém, kdy technik připojí auto na diagnostiku s kterou je spojen odborník ve Francii a místní technik mu přes kameru ukazuje chování auta. Výsledky z diagnostiky pak sbírají v cenrále ve Francii a podle nich upravují ŘJ. Je to reakce na špatnou pověst elektroniky u Renaultů. -
martin.z 24.02.09 13:17
« Re: Ford tdci
GM: precti si par poslednich prispevku od pava1, DIMa a pak se zamysli jestli jsem lhal a jestli by treba nebylo dobry drzet debatu (mysleno tady mezi nami zucastnenymi) na slusne urovni bez napadani.
Co se tyce napadani servisu, tim tu snad nikoho neurazim a hlavne oni sami jsou tak arogantni ze jim to nemuze uskodit. -
martin.z 24.02.09 13:13
« Re: Ford tdci
Pis si co chces, nehodlam ti oplacet invektivama. Nemam ve zvyku si vymyslet, my byvaly auta byly v pohode, nektery sluzebni, nektery vlastni. A co se tyce trojkombinace tak nejsem sam, nekteri jiny tady ji museli menit taky a hlavne nekteri vickrat.
Co se tyce jizdy 200 po dalnici, nehodlam rozebirat.
A co se tyce meho kusu auta tak ten za vrak nepovazuju, spis ho muzu jen obdivovat, ze dosud jen trojkombinace a termostat, protoze ostatni tu sou na tom mnohem hur.
Spis je zajimavy jak me napadas za to, ze o jinych znackach aut tvrdim ze s nima problemy nebyly - vyvolava to v tobe emoce? Z jakeho duvodu? -
"-- skrytý --" 24.02.09 13:09
« Re: Ford tdci
Ta trojkombinace je fakt průser, měnili to snad všichni. Teď jsem se bavil náhodně na ulici, Mondeo stejně staré jako mám já, dovezl si to z Itálie, najeto cca 60 tkm a říkal, že řemen se viditelně pohupoval nahoru dolů, že to nevibrovalo ale hrkalo a při puštěné klíme ještě víc. Co dodat. Uvidím, jak dlouho to vydrží mě, opraveno neoriginálními, ale značkovými díly.
Mechanik od Forda, to byl přeci vždy výraz pro někoho, kdo své práci rozumí ne? >:D -
g_m 24.02.09 13:06
« Re: Ford tdci
Martine,
ještě jsi zapomněl zaplakat tu svou oblíbenou - jaký byl Passat 1.8 T skvělý, jak se ti na něm nic nerozbilo, bla bla bla...
Pak ještě Fabia 1.4 74 kW, jak byla boží, bla bla bla...
O trojkombinaci lžeš, mám auto od r. 2006 dosud a nevím co to je hluk z motoru.
A to, že mechanici ti správně nedolili olej, to se děje všude.
Dokud jen blbě plkáš, neporadíš a moralizuješ (viz včera 14:16), tak se pousměju a je mi to fuk, ale když začneš lhát a ještě spílat (hlavně sám sobě - tu ojetinu sis vybral sám), jaký vrak sis to koupil, jsem zavázán ti napsat, co si o tom myslím. -
martin.z 24.02.09 12:39
« Ford tdci
To uz je fakt neskutecny co tady ctu, nedela jim ty motory a elektroniku na kolene nejakej soukromnik??
A presto se tu najde jeste nekdo kdo to obhajuje s tim, ze je fajn, ze drzi podvozek a napravy..Nemam slov.
At si kdo chce co chce pise, ale trojkombinace mluvi o peci pri vyvoji a vyrobe za vsechno, a hlavne tenhle "sofistikovanej" problem nevyresili od roku 2002 dodnes! Meli na to teda jen 6 let ale dodnes to lidem nahrazujou dilama ktery nejsou upraveny, presto ze o problemu vedi!
A tohle vsechno je v kombinaci se servisni siti jejiz nekteri reprezentanti maji problemy i s prostou vymenou motoroveho oleje!! -
DIM 24.02.09 11:13
« Za 500,- Kč bez nervů.
Tak jsem projel kus Evropy, auto stálo celých 6 dnů v mrazech až mínus 18 , a dokonce pak i naskočilo !!! Tedy těžce a za dým jsem se chtěl celým savojským Alpám omluvit....ale naskočilo !! :-) A pro jistotu jsem si koupil předem za 500 Kč Ford Asistenci, která má docela široký záběr a nemusel jsem myslet na to, co by bylo, když bych s rodinou zůstal s blikající kontrolkou někde u Chamonix ...:-) -
Janerad 23.02.09 13:11
« Reset palubních přístrojů? Was ist das?
Šinu si to v klidu 200 km/h z Plzně na Prahu, a najednou
zhasne přístrojová deska, všechny přístroje na nulu.
Očekávám zdechnutí motoru a odstavení, motor ale jede dál, přístroje se efektně protočí na max, pak na min a začnou zase ukazovat... Akorát se mi vynulovalo počítadlo.
Už jste to někdy viděli??? Docela jsem se polekal...
a) buď nějaký interní resetík,
b) policie zkouší elektromagnetické šoky na neukázněné řidiče??
Ještě že mám veterána, který té elektroniky moc nemá :-)
-
"-- skrytý --" 22.02.09 07:34
« Re: Re:
WinDiesel: Jednopístková čerpadla mají, ale jednu výhodu, čímž jsou nejmenší mechanické ztráty vlivem tření. Je otázkou, jak to bude s životností. Čerpadlo Bosch se v současné době tváří jako supermoderní, tak se uvidí. Jinak ze třípístkového čerpadla na dvoupístkové přešla i Honda ze svoji 2.2-kou. Že by taky snižování nákladů? -
superkutil 20.02.09 23:20
« Re: Re:
Dnešní doba má několik problémů. Nikdo nechce cpát moc peněz do vývoje a do testování, je velký tlak na to aby nové věci byly rychle ve výrobě, výroba by neměla moc stát, není zpětná vazba od zákazníků a servisů, servisy nemají dostatečné a aktuální informace a nemají ani dostatečné vzdělání/dokumentaci a možnosti testování. Výrobci místo aby rychle odchytili chyby vývoje a výroby, když už si ze zákazníků dělají testovací krysy, tak nemají zpětnou vazbu a problémy se spíše snaží krýt než aby se snažili závadu odstranit, protože chtějí, aby se vývoj zaplatil než budou investovat do nového. -
"-- skrytý --" 20.02.09 17:43
« Re: Re:
Co já vím, co jsem vyčetl Ford s CR začal v roce 2002, do té doby dělal TDDi jako mezičlánek mezi TD a TDCi. Motory TDCi (Puma) se pořád vyrábějí, používají se v Tranzitech. V novém Mondeu už jen HDi od PSA. Pokud se mýlím, tak mě opravte.Dobrý článek o tomto je v Autodieselu, kde uvádí, že motory Puma z našich Mondeí jsou modernější konstrukce než v současné době používané HDI.
Tady jeden z prvních testů TDCi z roku 2002 [odkaz] -
WinDiesel 20.02.09 16:34
« Re: Re:
martin.z: to máš sice svatou pravdu, ale to je problém koncernu, že začal s CR až teď !!!!!
A zatímco ostatní už to mají jakž takž vychytané (a to myslím doopravdy, protože si na tom už kdekdo nabil hubu, a to bez výjimky, takže s tím něco udělali), já se ptám:
- proč zase VW vymýšlí, jak ten motor ošidit? - Konkrétně všechny 3 CR motory (1,2 3 válec s Delphi, 1,6 4 válec s Conti a 2,0 4 válec s Boschem) mají ošizená 1 nebo 2 pístová čerpadla, která se točí 2x rychleji než konvenční dražší čerpadla u konkurence???
VW donutil své dodavatele vymyslet a vyrobit levnější a méně odolnější díly, no comments.
Lidi v dieselservisech už se teď smějí, jak se jim dobře povede... ;-\
A já vím, že všichni ostatní, počínaje Korejci, udělali vše co se dalo, aby už je podobné problémy nikdy nepotkaly. -
martin.z 20.02.09 16:25
« Re: Re:
pava1:
tak to je asi drobet neobjektivni. Koncern s tim common railem prave zacal(aspon v tehle objemech), ale kolik let uz to jede ford?? Sam nevim, moje auto je rok 2004 a to nebyl zacatek CR u forda, tehdy sem dost kolem toho cetl a vysledkem bylo vyvarovat se aut do roku 2003(problemy se spatnym materialem cerpadel posilajicich spony do vstriku). Takze vite nekdo kdy s CR zacli?
Takze srovnavejme srovnatelne a po srovnatelne dobe na vyladeni... -
"-- skrytý --" 20.02.09 13:03
« Re: ojetiny
Vasik1: Už jsem o tom na jiném foru četl, že se ta elektronika turba ráda podělá. Problém je jak naznačuješ, že se to nedá koupit bez samotného turba jako náhradní díl. Teda aspoň nedalo, možná je už teď změna.
Našel jsem tu diskuzi, mrkni na to,v podstatě ty samé příznaky co popisuješ [odkaz]
Cenu palivového filtru jsem si už ověřil, ta je v pořádku. :yes: