FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 18.03.09 05:15
« Re: Turbo zase jako nové
kutil: Kaškaj je dobrej, ani není třeba 4x4 !!! >:D >:D >:D . Dcera má čerstvě řidičák a bere obrubníky zleva zprava, díry apod. Já věděl proč Kaškaj. Než spravěj silnice, Mondeo nevytáhnu, ale už má stejně na kahánku, Subaru už teď nabízí 19% odpočet... Vidím že vezmu ta větší kola, i když je údajně Forester s menšímy koly nejpohodlnější auto na trhu... -
superkutil 17.03.09 16:36
« Re: Turbo zase jako nové
Vasik1: O viv stavu silnic na elektroniku bych se nebál. Většinou se jedná o speciální desky s otřesuvzdornými součástkami a často zalité speciální hmotou. Zažil jsem testy desek pro letadla na vibračním stole a vydrží to opravdu hodně. :-) Horší už jsou nápravy atd. Po letošní zimě už nevím kudy jezdit. Hlavně to chce na kola nasadit pořádné balóny, už taky zvažuju do rodiny pořídit jako druhý vůz nějaký poloteréňák, jednak kvůli bezpečnosti posádky a také kvůli průchodnosti na českých silnicích. >:D -
Vasik1 17.03.09 14:49
« Re: Turbo zase jako nové
>:-[] >:-[] >:-[] Myslím že těmto stavům docela hodně přispívaj ty naše zlaté české cesty. Konkrétně ta po které jezdím z práce a do práce je pěkně vypečená. Stále přemýšlím o tom že si do práce pořídím nějakou popelnici bez elektroniky a na dlouhé cesty si nechám mondíka. Po té co jsem viděl desku toho turba se už ničemu nedivím, zkus si pod kapotu nainstalovat tvůj domácí PC a schálně jak dlouho to vydrží. Nějaké žárovky mě už rozházet nemůžou:O) Jinak teď zase z trošku jiného soudku. Když sem si myslel že jsem odrovnal vstřiky a čerdadlo kvalitní českou naftou, napsal sem v amoku na ČOI, a dnes mi přišla odpověď, tak apoň mám otestovanou čerpačku v místě bydliště >:-[]
Vážený pane,
K vašemu podnětu ze dne 18.2.2009 sdělujeme, že tento byl ve smyslu ustanovení § 13 zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, v platném znění, využit při kontrole v provozovně čerpací stanice AVANTI , podnikatele Rudolfa Pola, Olomoucká ul, 753 01 Hranice.
Nabývací doklady na předmětné druhy paliva byly předloženy, rozdíl v deklaraci druhu paliva na dokladech a stojanech nebyl zjištěn. Stojany byly v době kontroly řádně označeny druhem paliva, číslem normy a ujištěním, že předmětné palivo normě odpovídá.
Byl proveden odběr vzorků BA Natural 95 a Nafty motorové třídy F, které byly hodnoceny Ústavem paliv a maziv,a.s., U Trati 42, 100 00 Praha 10 – Strašnice jako vyhovující ve zkoušených ukazatelích limitním hodnotám příslušné ČSN EN 228 (2009) – BS a ČSN EN 590 (2004) – BS
-
superkutil 17.03.09 14:35
« Re: Turbo zase jako nové
No, jen jestli nejezdíš s mým Mondeem. Minulý týden výměna žárovky pod pravým displayem, minulý měsíc výměna potkávačky vpředu (za 2roky už druhé), vloni na podzim výměna vyhřívání sedačky u spolujezdce. To mám ale najeto jen 60000km.
Nemáte někdo xenony? Zajímala by mě životnost. A nemáte někdo namontovaná světla pro denní svícení? Chystám se na ně, ale není čas a nevím kam je dát. Nechce se mi moc vrtat do auta. Škoda, že je Ford nemontuje ve standardu jako třeba Audi. -
Vasik1 17.03.09 09:17
« Re: Turbo zase jako nové
Tak jsme se bez komplikací vrátili z alp. Najeto 1500km a po problému s turbem ani památky. No ale život by byl nuda, a proto mi včera přestal svitit pravý dispey, s počtem km. No a dnes ráno při zavírání garáže jsem si ještě všimnul že nesvítí pravá parkovačka. No a do třetice, to jsem tu ani neventiloval, mi v lednu přestala topit sedačka řidiče, tedy občas se rozjede, to když pokvedlám vespod káblama. Nějak se mě ta elektrika chytla. Vím sou to prkotiny, ale zase s něma zadrbu víkend, žárovku vyměním, palubku rozeberu podle navodu na ford clubu, odkaz se tu mihul myslím před časem, no a sedačku si nechávám na léto >:-[] -
RADEK1 16.03.09 20:06
« Re: Obutí na léto
dostal se mě do rukou poslední Autotip, ve kterém je test letních pneu 205/55 R16 . zvítězil 1.Bridgestone Turanza ER 300
2.Continental P.Contakt 2
3.Hankook Prime K105
Tak snad Vám to trohu pomůže s rozhodováním. Já jezdil Bridgestony a nyní Hankook 205/50R17 a obojí velmi dobrý. :-) -
RADEK1 16.03.09 15:48
« musí to ze mě ven
V sobotu jsem se zašel podívat na Insignii. Za cca 800 tis. dostanete 140 kw diesel ,nebo 2,0 turbo benzín 162kw. Zpracování moc pěkné vše komunikuje v češtině a je možná i verze 4x4 :-) Ovšem po tomto estetickém zážitku jsem se ještě mrknul na ,,modlu automobilů" a to u Bilo Modré Wrtule a čelist mě spadla do klína. Za 1 mil dostanete určitě skvělý 2,0 d 130kw a podvozek ,ale to je vše. Sedačky otřes,a vzhled pal.desky také. Trochu lepší korejec 10 let zpět.Vážně jsem nepochopil proč dává někdo takové peníze za takové auto a ještě si nemyslí co nemá. omlouvám se za tuto připomínku ale musel jsem 8-s -
cja 16.03.09 15:07
« Re: Obutí na léto
:-) Chápu, ale pak se nedivím těm problémům na D1 na Vysočině. Nechci nikomu říkat co má obouvat, ale vždy , když jsou horší podmínky, tak mám obavy z těch co se pohybují kolem mě a vždy doufám, že mají patřičné obutí. Snažím se chovat tak, abych neohrožoval sebe, ale ani okolí(samozřejmě právo na chybu má každý).Ale beru, že když sjedu tady z těch opičích hor třeba do Chrudimi, že tam lidi mají jiné potřeby a nároky na zimní pneu. Akorát musí být soudný a nemyslet si , že to takhle je po celé cestě do Brna. ;-) -
"-- skrytý --" 16.03.09 12:02
« Re: Obutí na léto
Ony nejsou všechny univerzály stejné. GY Vector mají značku zimní pneumatiky, i v testech se jako jediné univerzály plně vyrovnají dobrým zimním gumám, s výjimkou hlubokého sněhu, kam nejsou určené. Ony to jsou spíš takové zimní gumy na udržované silnice, s možností provozu v (středoevropském = mokrém) létě. Na hory vozím rychlonasazovací řetězy :-). -
Ma007 16.03.09 12:02
« Re: Obutí na léto
Kacírsky veru znie... Tiež bývam na horách a používam kvalitné zimné pneu (michelin alpin PA3 a dunlop 3D). Rozdiel v zimnej pneu a univerzálom nezbadáš pri normálnom jazdení, ale až pri extrémnych požiadavkách - panické brzdenie na ľade, štveranie sa do/z kopca na ujazdenom a miestami zladovatelom snehu, smerová stabilita na čľapkanici,...
Ja prezúvam už v priebehu októbra (10. mesiac) a v apríli (4. mesiac) -
cja 16.03.09 11:15
« Re: Obutí na léto
webster: no, v tomhle jsem velký pesimista, univerzální pneu jsme měli na Land Cruiseru, a v zimě jsme rychle přezouvali, ono, když člověka předbíhá v kopci zadek, tak ani nic jiného nezbývá
jinak já jsem z Vysočiny a i teď to tady bylo ještě na řetězy a pokud by jsi jel na hory..., nevím , ale tudy, kvůli ušetřené koruně i vzhledem k platnosti zákona , cesta nevede
ty letní vlastnosti bych ještě skousl, ale v zimě jedině dobrá zimní guma ;-\
A zimní se dají provozovat i okolo 10°C, ty přechdný období jsou celkem zrádný, takže nějaký teplotní doporučení je velmi ošidné. Ale pokud jezdíš po Praze - chápu - a nedivím se , že když v Praze napadnou 3 cm sněhu , že tam auta nevyjedou kopec :-) -
"-- skrytý --" 16.03.09 10:52
« Re: Obutí na léto
Pánové, tohle bude znít kacířsky, ale já mám Goodyear Vector. Univerzály, v zimě plnohodnotná zimní guma do města i na dálnici, trochu slabší v hodně hlubokém sněhu, v létě sedí na suchu, výborná v zatáčkách na mokru, vždy dobře brzdí, zatím najeto 20kkm, po 10 kkm přehozeny přední za zadní, úbytek vzorku odhadem 1,5 mm. Ušetřím přezouvání 2x ročně, neřeším, jestli už je průměrná teplota výš než +7 stupňů ;-) . -
cja 15.03.09 19:40
« Re: Obutí na léto
Ivoch: ne Bibenda jsem ještě nejezdil, dojížděl jsem je jednou na autě co jsem koupil, ale nevím co měly za sebou, takže zkušenost o kterou by se dalo opřít nemám
Pokud , ale obouváš 18" kola, tak zkrátka dávej kvalitu, na gumách, který tě držej na silnici se zkrátka nešetří, rozumná cena a rozumná kvalita, ale né žádná nevyzkoušená exotika. -
cja 15.03.09 16:47
« Re: Obutí na léto
Ivoch: v Autocaru, asi před 14 dny byl test na čínská pneu, za sebe říkám-a Nankang tam byl-nekoupil bych ani za nic, na mokru tragedie, a co nejvíce žádáme od pneu- bezpečnost na vodě - navíc sorry, ale nechtěl bych tě s těmahle gumama potkat v dešti při nějakém brždění, ty prachy za to nestojí.
Asi před měsícem jsem objednával přes net 4ks pneu taky mám 18", a GY F1 Asymetrico mě vyšel kus na 3190,-Kč vč. DPH, a pokud by nebyly tyhle ,tak bych zkrátka koupil od jiného vyzkoušeného výrobce, Pokud jezdí někdo 18", tak by neměl na pneumatice šetřit, pak je to m*gor :-( , dát na auto velká kola , a pak nemít na solidní obutí mi zkrátka připadá jako holý nesmysl(především ve vztahu k bezpečnosti svojí i okolí)
jelinek4: na nejlevnějšípneu ti srazí cenu, pokud někde najdeš za levněji, a je to vyzkoušený obchod a ještě bych doporučil pneunet, taky dobrá zkušenost -
"-- skrytý --" 15.03.09 13:24
« Re: Obutí na léto
Pozeral som ten rajpneu a su aj o dost lacnejsie obchody. Ja som mal predtym namysli 2. a 3. triedu tej istej znacky nie nejake nezname znacky.
Pred casom som znicil jednu gumu na obrubniku a tak som siel do niekolkych obycajnych obchodov a vsetci mi vraveli ze chcu za gumu od 5000 do 6000, cez e-shop som ju kupil za 2400. Preto som sa pytal ci je to rovnaka kvalita. -
djstudio 15.03.09 09:54
« Re: Obutí na léto
Kupuji pneu pravidelne pres eshop a to v K&K Pneu - www.rajpneu.cz - a zadnej problem.Ted sem objednaval 4ks DUNLOP SP FASTRESPONSE 82V MFS 195/50 R15 , nemeli je skladem a do 14dnu byly k dodani.Objednaval sem je za 1244.-kus , pak hned zvedlz cenu na 1500.- ale pred dodavkou mne vollali ze je posilaji jeste za puvodni mnou objednanou cenu,takze serioznost taky v poradku. Jinak si nemyslim ze by nakej kvalitni vyrobce pustil do objehu 2.tridu a vysi to by se mu hned vratilo v negativni reklamne to ty nepovedene dle mne vubec neopousteji fabriku. -
Dong1 14.03.09 19:51
« Re: Obutí na léto
Ja sem objednal na www.nejlevnejsipneu.cz . Pneu nejsou skladem, tak doufam ze prijdou slusne od vyrobce (z velkoskladu). jinak sem na netu nasel cenu o cca 150kc levnejs, tak sem si dle jejich hesla napsal o slevu a dali (sli jeste o 5kc niz :-) ). Mely by dorazit do 2 tydnu, tak sem zvedavy. Pak sem jeste slysel chvalu na www.pneunet.cz
Jinak souhlasim s lordem, jestli mi tech par usetrenych stokorun stoji za rozbiti cumaku...i kdyby mi pomohli o par cm, tak se to podle me vyplati. -
cja 14.03.09 17:37
« Re: Obutí na léto
jelínek4: taky jsem měl obavy, a konzultoval s Lordem, pokud vybereš dobrý obchod , tak bych se nebál, na skladě točí tolik gum, že to , aby brali nějakou horší sortu pneu - nehrozí. Řekl bych , že inernet obchody mají ty ceny normální, spíš mě přijde , že v těch pneuservisech jsou to hrozný rány, kamarád jezdil pro gumy do Drážďan a pořád se mu to oproti českým pneuservisům vyplatilo-i když už je to 4 roky. A navíc vůbec bych se nedivil kdyby ty pneuservisy kamenné nakupovali v těch internetových obchodech. Takže doporučil bych si do toho net obchodu zavolat vyptat se na rok výroby, zemi původu a cenové podmínky , pak bych objednal, při převzetí udělal kontrolu - no a pokud by to nebylo ok, tak bych to nepřevzal a poslal s tím PPL zpět. -
lordmystic 14.03.09 12:03
« Re: Obutí na léto
jelinek4: neumím si představit že si přes e-shop koupím např. značkové kvalitní goodyear či michelin a dostanu nějaké neznačkové šmejdy :). to si fakt dnes těžko někdo dovolí. a pokud kupuješ neznačkové noname pneu jestli se to vůbec dnes dá a to na mondeo, tak jsi šílenec, protože těch pár ušetřených korun tě může stát jednou mnohem víc (jen hypoteticky že bys nad extra levnou gumou uvažoval). jinak já jsem vždy kupoval přes e-shopy a nejen gumy a kola a když vím co kupuji tak jsem to i dostal. -
"-- skrytý --" 14.03.09 11:01
« Re: Obutí na léto
Kde kupujete pneumatiky. Kupujete cez internet alebo v obchode. V pneuservise mi povedali, ze tie z internetovych obchodov su sice o dost lacnejsie ale je to vraj 2., 3. trieda. Neviete o tom niekto nieco blizsie alebo nejake skusenosti -
Janerad 13.03.09 15:35
« Re: Obutí na léto
Dobrá otázka,
už 3. léto budu obouvat z výroby Michelin Sport Contact 2... najeto s autem celkem 100 tis, tak 40 tis na letních, nevím, jak dlouho vytrží, ale 10 tkm by snad ještě mohly, jak jsem koukal na podzim... Je pravda, že na mokru už to bylo slabší, ale holt budu muset pomaleji...
Netuším, co budu kupovat jako další letní gumy, ale možná ty samé, celkem byla spokojenost...
jinak zimní už mám druhé, musím chválit Dunlop SP 3D Sport, vynikající, lepší než GY UG7, co jsem měl předtím.... -
superkutil 13.03.09 14:10
« Re: Obutí na léto
cja: Tu pilku dělá jen určitý typ náprav a právě Mondea a třeba Oktávka jsou na to citlivé. Ten technik od Pirelli mi říkal, že dnes jsou pro tyto auta vhodnější právě modernější pneu s podélnými gumovými pruhy jako je třeba [odkaz] a [odkaz] a [odkaz]
Odkazy nejdou, protože obsahují slovo p-i-c! Zastřelte administrátora tohoto webu a nebo si v odkazu místo * dejte výše uvedené slovo. Slovo má znamenat picture a ne žádnou sprostárnu. Ach ty ajťáci. >:D -
-
cja 13.03.09 08:50
« Re: obutí na léto
Impaler: byl bych v klidu,u letních se doporučuje pokud máš gumu na autě a ne někde uskladněnou(vhodně uskladněné pneu je považováno za nové 3 roky) max jezdit 8-10 let dle stavu(steřelá guma), jinak tam není problém jako u zimní , že by ti ztvrdla směs
ten kilometrový proběh je pro mě neskutečný, ale pokud jsi dálniční jezdec, tak to chápu -
RADEK1 13.03.09 08:27
« Re: obutí na léto
Já jezdím od loňského dubna ty zmiňované Hankook-y je na nich najeto tak 15 až 17 tis km. Hloubka vzorku předek 7mm zadek 8mm. letos ještě vydrží. Nejezdím příliš agresivně ikdyž čas od času si zablbnu(takový dálniční sjezd či nájezd) Jsou tiché a na vodě také drží . Já jsem docela spokojený ;-) -
impaler 13.03.09 00:26
« Re: obutí na léto
No, takže mně je jako často nejbližší vidění DIMovo. :-)
Zajímavá je ta informace Krkovičkova, že nafouklý žabožrout má vydržet hodně - neb já mám z výroby Michelin Premacy 205/55/16 91V (doufám, že to nepletu, tím 91 si nejsem jistý) a to je auto výroba 11/2004, jezdí od 7/2005. Z celkových 78 tisíc najely ty letní víc než polovinu, ale asi ne o moc. Většinou teda dálnice nebo pomalé město bez blbnutí, okresky moje auto skoro nezná.
No a mám je tam pořád. Až na to, že jsem jednu píchnul a musel vyměnit pár, podle DIMova přístupu jsem na testy mrknul jenom kvůli prevenci nežádoucí boty a koupil levné Bridgestone asi Turanza, ty obyč za 80 euro kus...měl jsem je teda jednu letní sezónu vpředu a zdálo se mi, že jaksi nemůžu po městě dobrzdit mokré křižovatky (ABS, který jsem nečekal při tak nevinném brždění, neřítím se na stopku jak *), jak sem zvyklý. Ovšem následovala výměna zadních destiček při nejbližší garanci v prosinci, tak to možná souvisís spíš s tím.
Dotaz zní - stárnou letní gumy taky tak významně, jako zimní? Tzn. mám vyhodit i ten druhý pár i s větším vzorkem po 4-5 letech? Letošek je pátý rok od výroby gumy... -
cja 12.03.09 19:10
« Re: Obutí na léto
Kutil: no vzpomněl jsem si, že ke konci životnosti měly ty P6000 na sobě taky pilku - měl jsem tehdá strach jestli nejsou v háji zrovna vyměněné tlumiče(kdyby jsi to nepsal , tak bych ani nevzpomněl), přičítal jsem to tehdy tomu, že jsem tahal vlek, ale vida ono je to asi jinak -- akorát mi není jasný to vyjádření toho technika z Pirelli, proboha já je měl v roce 2001/02 a ve 14" 195/60(kdybych šel do účetnictví i přesnou cenu bych našel - tuším 3,8t za kus - což byla v té době celkem rána) a na autě, které bych řekl, že bylo z Mondeí nejměkčí a ty máš stejný problém po 8 letech na zcela jiném autě i když se jmenuje Mondeo - není spíš podle toho problém na straně výrobce pneu, já do letních Pirellek nejdu ani náhodou(i když ve tvém případě je ta životnost hodně vysoká, já 14t km po přehození předek zadek)
v rodině jezdil Passat 1,9TDI 96 kW - ten byl takový referenční vůz na trvanlivost pneu - všechno odcházelo +-20t km, zkusil Pirelli v 17" P Zero Asymetrico - svělé lepidlo na asfalt, ale výdrž byla na předku 10t km a šly.
Chápu , že když měkká směs malá výdrž, lepivé vlastnosti, bezpečnost, ale zavání to trochu i potřebou prodat těch gumových obručí co nejvíce -
superkutil 12.03.09 16:03
« Re: Obutí na léto
cja: U těch P6000 mě překvapilo, že se na Mondea dávali už od roku 2001, to znamená, že jsou na trhu už 8 let. To se za tu dobu nezměnila konstrukce pneu? Hlavně mě pobavilo, že technik od Pirelli ty P6000 na Mondeo nedoporučoval. Vyjádření FMC jsem nedostal, respektive se nechtěli vyjádřit dokud nedodám vyjádření Pirelli. No a na to jsem neměl nervy. :-! -
"-- skrytý --" 12.03.09 14:12
« Re: Obutí na léto
cja: Hankook jsou korejske gumy nikoli cinske. Uz jsem o nich slysel par pochvalnych slov a ted jsem shledl i par testu. Vubec bych se toho nebal, akorat jsem ted zjistil, ze v me velikosti je nedelaji.
Co se tyce Michelinu - je obecne znamy fakt, ze vydrzi dlouho a taky si za to nechavaji dobre zaplatit. Mam zkusenost se dvema typy (koupil jsem je na aute) a fakt neubyvaly..Na soucasnem aute mam letnaky taky Micheliny a na mokru klouzou.
DIM: Myslim, ze zrovna u gum bych na tip prodejce moc nedal (aneb motor neni to, co vas drzi na silnici) Navic gumy v pneuservisech mivaji ukrutne predrazene.
-
cja 12.03.09 14:10
« Re: Obutí na léto
Kutil: možná dávají do prvovýroby lepší pneu, já zkoušel jednou v 16" CSC2 sundané z nové O2, chtěl jiná kola, tak to nechal u známého a já je vzal, no a vydržely mě +-15t km , pak jsem to předal kolegovi a ten na nich natočil ještě asi +- 10t km - takže celkem 25t km - o tolik víc nevydržely. Asi to bude těma indexama a tvrdostí gumy. Ale ty to uvádíš u P6000 a ty pro mě byly rekord, akorát to bylo v r.2002, že by od té doby inovace.
-
superkutil 12.03.09 13:22
« Re: Obutí na léto
cja: Nevím jak to dělám, ale nejsem žádný sváteční ani pomalý jezdec, zatáčky jezdím hodně ostře a o zrychlovaní a brždění taky není nouze. Ale je pravda, že mi v servisu po 60000km říkaly, že destičky jsou v pohodě, jak prý to dělám. Asi hodně brzdím motorem. ;-) Co se týče rychlosti, tak v ČR do 160km/h (běžně 130-140km/h) ale Německo většinou 180-220km/h.
Na ty ER300 je celkem chvála ze všech stran i když na Mondeo spíše doporučují RE050, ale ty jsou hodně tvrdé.
Jako zimní se mi osvědčily Nokiany, ale jako letní hodně plavaly.
Ty problémy s P6000 byly na zadních, vpředu je to v pohodě, ale zadek se sjíždí do pilky (jak jen brzdí a nezrychluje). -
DIM 12.03.09 13:20
« Re: Obutí na léto
Mě se osvědčil následující recept : protož čím víc jsem gumy různě zkoumal a vyhledával testy, tak to byl v konečném důsledku větší propadák..... Takže teď přijdu do pneuservisu, podívám se co je v akci , poptám se u prodavače co by doporučil on...a beru a jedu. A od té doby jsme spokojen, a ani nevím, co tam teď vlastně mám !! :-) -
cja 12.03.09 13:09
« Re: Obutí na léto
Krkovička: to jsme rád , že to není jenom rukama, že i někdo jiný má takovou zkušenost >:D
Akorát si u tebe teď nejsem jistý jestli si s tím Hankookem neděláš legraci, pokud ne , tak se omlouvám. Četl jsem test na čínské pneu a na suchu jakž takž, ale na vodě tragedie.
No a těch 225/50/R17 - to víš rodinný tuningový model , ty se vždycky prodraží. >:D
Michelin jsem zatím nikdy nejezdil, tak možná na něj někdy dojde, odrazovala mě vždy vysoká cena a to , že vydrží o hodně více - tomu jsem nikdy moc nevěřil . Zkoušel jsi je nebo jen info z druhé ruky?
Jinak kromě těch Pirelli, kde jsem prohazoval, tak ta výdrž okolo 20t km byla vždy na předek, nejsem příznivcem(kromě zimní sady) prohazování pneu předek za zadek, radši koupím nový pár, zadek drží vždy dvojnásob s rezervou(přezouvám při 3 mm). -
Dong1 12.03.09 12:57
« Re: Obutí na léto
Ja sem mel na svem Focusu Michelin E3A a pri cca 30t km maji asi 4,5-5mm, bohuzel mam jednu neopravitelne poskozenou, tak sem predevcirem objednal ER300. Podle referenci co sem cetl, sou na suchu bezkonkurencni, na mokru dobre a pry i tiche, tak sem zvedavy. A nebyly o moc drazsi nez Bravuris.
Jinak rekord ve "vydrzi" u me drzi Kleber, na Fabii to bylo necelych 17t. km. -
"-- skrytý --" 12.03.09 11:53
« Re: Obutí na léto
cja: 2.2TDCi je vylozeny zrout prednich pneu. Myslim, ze vic jak 25tis nevydrzi nic, krome nejakych tvrdych slupek, na kterych to pak na kazdm druhem kruhaci za mokra neudrzi tezky predek.
Preferuju mekci smes, ktera sice prd vydrzi, ale zase podrzi kdyz je to potreba.
Myslim, ze Micheliny maji tohle zvladnute nejlip- na mokru vetsinou horsi nez konkurence, jenze vydrzi dvakrat tolik.
Mel jsem Potenzy RE50A - tiche,lepive,skvele na vode i a suchu, ale vydrzely jen 15tis normalniho jezdeni.
Dobre gumy jsou Hankook Ventus. Ted shanim 225/50/R17 a je to vsecko drahe jak prase!
-
cja 12.03.09 11:34
« Re: Obutí na léto
Kutil: To by mě zajímalo, jak to všichni co najedou na gumách 40-60t km dělají, já na gumě nikdy nenajel víc jak 24t km (Barum Bravuris - hlučné). okresky tak 80%,dálnice tak 10% a zbytek město. Nejezdím agresivně, že by vyšší rychlostní indexy na gumách měli takový vliv na životnost(okolo sebe mám lidi co jsou celkem defenzivní jezdci a na gumě tak okolo 30t km - to bych ještě pochopil,ale dvojnásobek? ) -
cja 12.03.09 10:20
« Re: Obutí na léto
hil: a co jsi měl, CSC2 ?
Kutil: no já právě měl jednou ten šípovitý krásný dezén na Mondu 1995 ,byly to Toyo Proxes a byl jsem z nich na umření, v zatáčce jsem nikdy nevěděl co se bude dít, takže šípy na léto(kromě Dunlop 9090) taky ne, Michelin měl problémy na vodě - alespoň PS2, já teď obul na disky GY F1 v 18" , ale Asymetrico, tak uvidíme, obávám se akorát výdrže
a k těm Pirelli P6000, měl jsem je na starém Mondu, ale v 14", tichounká komfortní guma, ale výdrž i po přehození předek zadek byla 14t km !!, od té doby je pro mě Pirelli synonymum krátké životnosti - můj rekord v požírání pneu -
superkutil 12.03.09 10:09
« Re: Obutí na léto
Zvažuju Michelin (jsou zajímavé slevy) nebo Bridgestone RE040 nebo ER300 nebo Continental XL FR ContiSportContact 3. Teď mám Pirelli P6000 a jsou hlučné. Pirelli mi tvrdí, že P6000 nejsou vhodné na Mondeo, že na Mondeo patří pneu s podélnými pruhy a ne příčnými špalky (sjíždí se na pilku a hučí).
Líbí se mi Goodyear F1 GSD 3 XL, ale v mém rozměru se nedělají a měli jsme je na firemním Passatu a do zatáček se auo divně odvalovalo. Ale na vodě a rovně super! -
-
cja 12.03.09 08:17
« Re: VIF
WinDiesel: :-) Dík za nabídku, k dealerovi Subaru dojedu, spíš mám obavu, abych nezjistil, že budu spokojený i jinde ;-). (Kdyby u nás otevřeli zastoupení Fuji Heavy Industries bylo by to velmi lákavé)
Naštěstí to je na pořadu dne až za 5 měsíců a to budu mít čas se zamyslet a s klidem se rozhodnout. Uvidíme, kam se to vše vyvine. -
cja 11.03.09 20:19
« Re: VIF
WinDiesel: sice nákladný, ale bylo by to hezkýýý od FMC - i když mě to může být jedno - po záruce Fordu ;-) Taky zvažuji co dál, pokud to tedy půjde a budu nucen koupit a nákladovat další auto. Taky mě Subaru oslovuje, již delší čas, příležitost svézt se jsem ještě neměl. Mě by sice stačil Legacy, ale není tady dealer a jezdit do Ji se mi nechce, ale pokud koupíš dej vědět jak ti to funguje. -
WinDiesel 11.03.09 17:04
« Re: VIF
Kutil: Já už jsem s ním jezdil a je ok. Benzín nemá v podstatě nic co nabídnout, jen uzamykatelný diferák, u Forestra diesela je to nafurt natvrdo. Spotřeba 4x4 boxer diesel 6,8 l, spotřeba benzín 10 l. Boxer diesel je tišší než benzín. Pro mne je volba jasná a rád ušetřím. A dost ušetřím, specielně u Subaru, krouťák dieselu je pro 4x4 velice zapotřebí.
Kaškaj - ani není, takhle bude mít dcera a manželka vyhovující obratný vůz s vysokou světlostí a nízkou spotřebou, na co by jim bylo 4x4. Ještě by to chtělo automat, Renaulty mají pro 1,5 dCi automat... -
Janerad 11.03.09 14:41
« Re: VIF
motor 08/2006.
problém s trojkombinací neznám, problém se vstřiky snad taky nemám.
nikdy jsem neaditivoval, starty jsou OK. Jenom s želví power naftou bylo kolísání otáček u studeného motoru. S "obyč" naftou pozorovaný jev mizí...
A když nebudu jezdit jako dobytek a nebudu přehřívat servo u turba, tak se snad vyvaruji i občasného přepínání do nouzového režimu....
:-) -
"-- skrytý --" 11.03.09 14:35
« Re: VIF
Dobrý článek o přísadách Bishop od p. Čecha je tady: [odkaz] I ostatní jeho články o přísadách do olejů a paliv stojí za přečtení, názor si musí udělat každý sám. Dobré je přečíst si i komentáře. Rozšířím debatu - co třeba přísady od Liqui Moly? Sice to není výrobce vstřikovacích zařízení ani motorů, ale který výrobce maziv je? Více třeba zde: [odkaz] nebo zde: [odkaz] Někteří nissanisti si je pochvalují. -
cja 11.03.09 13:55
« Re: VIF
DIM: vidíš a já zas mám pocity přesně obrácené, ale teď co přidávám ten VIF, připravuji se na přechod na Standu :-), tak si myslím, že je klid, mě osobně OMV ty vstřiky odvařil(pravděpodobně)- nejezdil jsem na jiné palivo (1x Shell VPD - potom problém, 1x v Rakousku Esso- ale tam problém nebyl), takže teď přes jednu nádrž aditivuji a když musím tankovat někde , kde vím , že ty podmínky nejsou ideální, tak dám aditivum(příkladem je Slovinsko a Chorvatsko)
mě přijde chod mého CR na TopQ takový měkký, na OMV byl tvrdší - ale je to jen můj pocit
Ale jestli máš vstřiky načnuté, tak je změna nafty a aditivace paliva nezachrání - osobní zkušenost a myslím , že ty už těch zkušeností s vsrřikama máš taky poměrně dost. -
superkutil 11.03.09 13:54
« Re: VIF
WinDiesel: S Foresterem dej vědět, je to můj velký adept. Jen nevím zda diesel či benzín. Měl jsem možnost si vyzkoušet Nisan X-trail a byl hlučný a hodně kodrcal. Tak bude zajímavé porovnání Kaškaje s Foresterem. :yes: A taky životnost vstřiků u Forestera. >:D
Koukal jsem, že toho Kaškaje máš jen s předním náhonem, není to škoda? :-O -
WinDiesel 11.03.09 13:22
« Re: VIF
kutil: o životnosti toho mnoho nevím ale Kaškaj se svými 1500 kg není problémem.
Mno, Forester 2,0 boxer diesel se již objednává, ponechám Kaškaje tedy do rodiny ale je fakt moc pohodlný, a ta ZPĚTNÁ ZRCADLA !!! >:D přirostl mi k srdci. A ve městě se sním moc dobře jezdí a parkuje - slogan MĚSTSKÝ KOČOVNÍK nelže, podařilo se jim to.
1,5 dCi neboli K9K se vyrábí ve Francii. Existuje asi 30 verzí tohoto motoru, Nissan to má odladěno jinak. -
"-- skrytý --" 11.03.09 12:31
« Re: VIF
cia: vrátím se ještě k té Toyotě. V posledním čísle Autodieselu je jasně napsáno, jak to je a proč to tak je. Vstřiky taky nic moc, jen dealer, lépe řečeno samotný výrobce vstřikování Denso se k tomu postavil jaksi čelem. Ofotil jsem vyjádření, posuďte sami. [odkaz] -
superkutil 11.03.09 11:14
« Re: VIF
WinDiesel: To máš pravdu, já snad ty průšvihy přitahuju. >:D
U toho objemu by bylo zajímavé porovnání dvou motorů s rozdílnými objemy a stejnými výkony. Který z nich bude mít vyšší spotřebu.
Nezjišťoval jsi si jakou má ten motor 1.5dCi životnost, když z něj tahaj tkový výkon? Je to Nisan motor nebo Renault? Vím že je používají oba, ale neví kde se vyrábí.