FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 03.09.09 09:23
« Re: Ford má šelmy v dieselu...
cia: po delší době jsem sedl do svého Mondea 2,0 TDCi 96 kW a musel jsem konstatovat že to auto nemá chybu a moto už vůbec ne. Já jsem si ho vymazlil častou výměnou oleje a filtrů aby dobře shell a on jde tiše výkonně a naprosto skvěle.... Nějak si nedokážu představit že by nějaký dvoulitr mohl běžet lépe. Jedině snad ten kopanec by tam nemusel být tak silný, ale spouta lidí právě tento kopanec miluje... Nevím, s kooperačním motorem jsem nejel, ale o žádných zásadních problémech nevím a sporadické problémy se vstřiky se začaly objevovat až 5 let po uvedení těchto prvních dvoulitrů na trh. A zase jen u lidí kteří se k autu chovají.... no ne zrovna správně. -
WinDiesel 02.09.09 22:03
« Re: Ford má šelmy v dieselu...
Ale to je jednoduché, Ford již motory Puma pro osobní vozy nevyrábí, takže pro Tebe platí ta spodní řada motorů, konkrétně DW10B TED4 se vstřikováním Conti VDO (bývalý Siemens VDO)... Motory Puma se dnes vyrábějí pouze pro užitkové aplikace s objemem 2,2, 2,4 a 3,2 - motor Puma 2,2 nalezneš se vstřikováním Denso v Transitech, Boxerech, Jumperech a Ducatech. S novým Mondeem odešly Fordí motory Puma z osobních vozů s výjimkou Jaguárů X-type. Tam jsou motory Puma Ford se vstřikováním Delphi €4 dodnes. -
WinDiesel 02.09.09 19:42
« Re: Klimatizace
pava1: maximální provozní tlak 15 bar říká že to neumí plnit chladivem z vysokotlaké strany. Je to šidítko. Když budeš totiž opratrný, můžeš systém naplnit i z nízkotlaké strany, a to přerušovanou dodávkou kapalného chladiva. Proto to mají řízené počítačem. To ale nic nemění na to, že se to takto dělat nesmí a je to neprofesionální... :-| A že je to bohužel běžná praxe... :no: -
"-- skrytý --" 02.09.09 19:34
« Re: Klimatizace
Win: Ta mašina si všechno dělá sama plně automaticky. Nastaví se jen množství, přesně podle té žluté nálepky pod haupnou. Hadice se opačně připojit nedají, navíc není důvod. Ta mašina si ten olej přimíchá sama přesně dle nastaveného programu. Nakonec z toho vyjede i protokol.
Strana 6: [odkaz] -
WinDiesel 02.09.09 19:33
« Ford má šelmy v dieselu...
Fordí evropské diesely jsou vždy šelmy:
1,8 TDCi je "Lynx" neboli rys (nedodává se do PSA)
vstřik. Delphi, nyní ContiVDO
2,0 TDCi je "Puma" (také 2,2 TDCi, 2,4 TDCi a 3,2 TDCi), 2,2 a 2,4 se dodává do PSA (Boxer, Jumper a navíc Fiat Ducato)
vstrik. Delphi, nyní Denso
2,7 TDCi je "Lion" neboli lev (také 3,0 TDCi), také se dodávají do PSA (C5, C6, 407, 607)
vstřik. ContiVDO
Tyto výše vyjmenované motory má v kooperaci na starosti Ford.
Motory PSA mají nudná označení:
1,4 HDI je DV4 (vstřik. Bosch, Delphi, nyní ContiVDO)
1,6 HDI je DV6 (vstřik. Bosch, nyní ContiVDO)
2,0 HDI je DW10 (vstřik. ContiVDO, nyní Delphi)
2,2 HDI je DW12 (vstřik. Bosch)
Tyto výše vyjmenované motory má v kooperaci na starosti PSA. -
superkutil 01.09.09 22:13
« Re: Klimatizace
No tak to abych raději na to nešahal. :-) Když mi totiž minule plnili klimatizaci, tak pak odešel chladič i kompresor. Respektive, on možná odešel chladič (dole prohnil), ale v servisu to nepoznali a jen klimatizaci naplnili, no a jak jsem klimu používal, tak odešel chladič ale bohužel i kompresor. Ale jak vidím, tak ho mohli oddělat i špatným naplněním. -
WinDiesel 01.09.09 21:42
« Re: Klimatizace
pava1: znám trochu servisní praxi... I když to plnička umožňuje, stejně to matláci plní z nízkotlaké strany... A občas se kompresor hydraulicky zablokuje, zadře. A pokud do toho ještě pouštíš olej, což je zvykem, aby se nahradil olej (odhadem, bohužel) který ze systému odešel spolu s chladivem, může býti snížena výkonnost kompresoru.
A některé levnější plničky to ani neumožňují... -
"-- skrytý --" 01.09.09 18:48
« Re: Klimatizace
Možná jsme si jen nerozuměli. Plnili mi to v servisu mašinou fy Wurth. Připojené byly dvě hadice jedna z hora nad nádobkou posilovače řízení, druhá pod blatníkem na stejné straně. Zbytek procedury jsem už psal. Myslím, že je to naplněno přesně tak jak má. -
WinDiesel 01.09.09 17:00
« Re: Klimatizace
pava1: trošku tě doplním: olejem se kompresor doplňovat nesmí. Kompresor se smí vyjmout a vylít a následně naplnit novým olejem. To co ty popisuješ je neodborné a nepovolené plnění klimakompresoru z nízkotlaké strany. Pokud to budeš provádět takto, stane se: 1/ kompresor se hydraulicky zablokuje a zadře, 2/ kopresor se přeplní olejem, což má za následek snížení kompresního poměru směrem od 100% až k 0%, potom následuje zablokování - zadření. Cladivem se kompresor plní z vysokotlaké strany, ovšem levnější plničky toto neumí (anebo líní lemplové to nerespektují), takže tito odborníci to plní z nízkotlaké strany. Máš cca. 100% šanci že snížíš výkon kompresoru o 15 až 20% (zvýšíš si spotřebu)a asi 15% šanci že kompresor tímto způsobem zničíš. Howgh. -
"-- skrytý --" 31.08.09 18:23
« Re: Klimatizace
Pokud je okruh klimatizace těsný, únik média je cca 10% za rok. Kontrolovat, lépe řečeno provést výměnu chladiva se doporučuje provést co 2 roky. Okruh se připojí k speciální mašině, která médium vysaje, udělá v okruhu vakuum, počká cca 30 minut a pokud vše těsní jak má, naplní ho předepsaným množstvím chladiva se speciálním olejem. Celá procedura trvá cca 2 hodiny. Cena je jak kde, průměrně 500-1000,-Kč.
Kompresor se vypíná a zapíná, dle signálu s řídící jednotky. Co se mě týče, chladný vzduch fouká za podobný čas jako u tebou zmiňovaného Golfa. -
superkutil 31.08.09 15:59
« Klimatizace
Ahoj, po dovolené v Chorvatsku, kde běžela klimoška skoro pořád mám pocit, že to méně chladí a že déle trvá než klimatizace naběhne. Alespoň při porovnání s klimatizací u kamarádova Golfa. Jezdíme na oběd cca 5min daleko a jemu auto chladí po cca 30sec. U mého auta začala klimoška foukat studeně po cca 2-3 minutách. Jak funguje automatická klimatizace u Mondea? Ta vypíná kompresor při dosažení požadované teploty nebo běží kompresor pořád a klimatizace jen ochlazený vzduch přihřívá na požadovanou teplotu?
Musí se nějak klimatizace doplňovat? A jak často? -
"-- skrytý --" 31.08.09 12:45
« Re: Re: Čerpadlo
Tak předběžně to vypadá na netěsnost vysokotlaké trubky, která přivádí naftu do railu. Jak mi mechanik co se na to díval, říkal, že už tam měl nějaké Mondea s touto závadou.Není tam žádné těsnění, trubka těsní přes kužel. A proč si myslí, že je to tím? Říkal, že jiná netěsnost by tekla stále, čerpadlo by kapkalo i když motor není v chodu. Mě to netěsní jen za jízdy. Když jedu piánko tak skoro vůbec a když na to šlápnu, tak podstatně více. Jinak pokud to nebude ono tak O kroužek, jak píše Win níže. Ještě pro uklidnění ostatních čerpadla Delphi na Mondeu tečou prý jen velmi zřídka.
Opraví mi to zítra, tak snad to bude jen ta trubka. Budu hlásit. -
WinDiesel 31.08.09 08:49
« Re: Čerpadlo
pava1: nejvíc trpí gufero hnací hřídele a těsnění pod ovládacím ventilem čerpadla, to je poměrně normální závada u všech čerpadel. Toto gufero také hodně trpí používáním nafty B30 ale třeba i B5, když se stane že nabereš čistou naftu a potom B5 - gufero při tom střídání tvrdne a potom propouští.
Již se zkouší gufera z PTFE, ale jak to dopadne... ? -
"-- skrytý --" 30.08.09 22:06
« Čerpadlo
Tak mám s Mondeem asi první problém, trojkombinaci nepočítám, ta už si vrněla, když jsem to koupil. Někde na čerpadle prolíná nafta, někde je tam nějaká netěsnost. Hlavu jsem měl pod autem, svítil jsem zespoda na čerpadlo, bylo od nafty, ale ne moc. Projeví se to převážně, když na to pořádně šlápnu. Začalo to po návratu z dovolené, když jsem měl pod autem loužičku. Když jedu piánko tak v pohodě. Nafta stéká, spíš odkapává dolů po olejovém filtru a caká na vanu. Nouzák, cukání, špatné starty, nic takového. Kdyby nebyla ta loužička ani o tom nevím. Neví někdo, nebo nemá někdo podobnou zkušenost? Zítra jedu k Sobkovi, tak dám vědět.
-
superkutil 30.08.09 22:06
« Re: Spotřeba
Jo, Chorvati stále přitvrzují, ale asi vědí proč, stále více turistů jim dělá problémy. Jezdí teď v Oktávkách a stále v černém. A je jich vidět opravdu mnoho. A hlavně si nedělají moc hlavu se svým jednáním (na rozdíl od naší policie). >:D A stále měří rychlost.
To v Čechách mě dnes zastavili policajti a nechali dejchnout. No jo, když místo řízení dopravy poslední den prázdnin opruzují s alkoholem, tak se nedivím, že je v Čechách tolik bouraček. 8-s -
hroch 1958 30.08.09 18:41
« Re: Spotřeba
ahoj, byl sem tam naposledy vloni a zřejmě na delší dobu naposled. Pokud znáš "obec" JOŠANI, tak mi tam v 02:00 v noci naměřili pochybným ručním radarem 75 km/h. Stálo mě to buď 150 EUR nebo zabavení auta. Přitom v celý tý válkou zničený osadě nebydlí snad jediná živá duše. Poldové byli celí v černém, bez jediného reflexního prvku. Tak sem zaplatil a řekl si: naposled. -
WinDiesel 30.08.09 18:35
« Re: Spotřeba
cja: ale vlstně nic moc, jen mě znovu a znovu nasíraj těmi všelijakými výmysly, koneckonců je to policejní stát. A vadi mi jak se, oni mrňaví, na naše lidi vytahujou a jak je buzerujou. (Ne že by si to někteří nezasloužili...) Služby mizerné a přitom všechno předražené. :-| -
superkutil 30.08.09 12:37
« Re: Spotřeba
Také se přikláním k tomu, že jsou Chorvati součástí Balkánu. Beru to podle jejich chování a myšlení. Respektive, oni jsou někde na hranici, stejně jako Slovinci. Někteří jsou již na úrovni Rakušanů, ale většina je na úrovni Balkánu. Ale třeba když porovnám bydlení Chorvatů a Slovinců, tak mi Chorvati připadají na vyšší úrovni. Oni Chorvati jsou hlavně na pobřeží mnoho staletí ovlivňovaní Italy a některá města jako Dubrovník, Zadar, Ston, Split atd. mají hodně starou historii. Takže bych možná ty Chorvaty lehce posunul blíže Evropě. Ale to je podobné jako Slovinsko, část u rakouských hranic je na úrovni Rakouska, ale třeba průjezd Slovinskem přes Maribor, tam je to jak v Bulharsku nebo na Slovensku na Spiši. -
cja 30.08.09 11:17
« Re: Spotřeba
WIN: myslím, že mentalita jižních národů je trochu jinde, ale zde vstupuje do hry i náboženství a to je myslím vzhledem k regionu dost zásadní, čím víc na východ tím větší problémy, ale nechci zobecňovat - tohle je tenký led - nakonec regionální válečný konflikt toho byl důkazem
ty Wine - co ti Chorvati udělali, že jsi tak vyhraněný ?? >:-[] -
cja 30.08.09 09:40
« Re: Spotřeba
Kutil: tvoje encyklopedické znalosti jsou vyčerpávající, ale přesto ti budu oponovat, že HR se do Balkánu nepočítá - za státy Balkánu je hlavně považováno Turecko, Albánie , Řecko,Makedonie a Bulharsko - minimálně by se dalo říci kulturně a mentálně , ale jinak souhlas s tím co udáváš - geograficky , takže se omlouvám - uff nějak jsme odjeli z tématu, >:D -
superkutil 29.08.09 10:39
« Re: Spotřeba
WinDiesel: Asi ta místa domácí znají. Ale aspoň bylo v Chorvatsku mnohem víc policajtů než v Čechách. Horší je ale to, že se v Čechách objevují nešvary jako jízda přes plnou čáru (někdy i dvojtou), jízda na červenou, nedání přednosti (vjetí na hlavní bez ověření, že nikdo nejede), nebezpečné předjíždění v místech kde není vidět (čelní srážky), nesmyslně rychlá jízda (viz otázka silných motorů a těžkých aut). Pokud se někdo chce zmrzačit či zabít, tak jak je libo, ale v okamžiku kdy svým jednáním zraní či zabije někoho jiného je to nepustitelné a měl by se za takový čin brát řidičák na několik let, případně bych doporučil krátkodobou vazbu. Finanční postih nepomůže. -
WinDiesel 29.08.09 10:00
« Re: Spotřeba
kutil: Takže jsou i Maďaři na Balkáně. Jinak úplný souhlas, Chorvatsko leží na Balkáně, s tím Slovinkem je to diskutabilní.
cia: viděl jsem chorvatskou policii zasahovat i proti vlastním, nejenom proti turistům... A domácí asi vědí kde policije stává zatímco pro nás je to vždycky překvápko... -
superkutil 28.08.09 20:21
« Re: Spotřeba
cja: Balkán (chorvatsky a turecky Balkan, rumunsky Balcani, srbsky, makedonsky a bulharsky 0;:0=, albánsky Ballkan, řecky ’±»ş¬˝ą±) je geografický a historický název území na Balkánském poloostrově ležícím v jihovýchodní Evropě mezi Černým mořem na východě a Jaderským mořem na západě. Na severu je Balkán ohraničený řekou Sávou a dolním tokem Dunaje, na jihu Jónským, Krétským, Egejským a Marmarským mořem. Rozloha Balkánu je přibližně 550 000 km2. -
cja 28.08.09 20:08
« Re: Spotřeba
Kutil: nevím jak to vidíš ty , ale Balkán je trochu jinde >:D mrkni do atlasu a budeš v obraze - ale jinak v HR je to ježdění přes plnou folklor, ale jenom pro domácí, zkus to udělat ty a máš po řidičáku - stejne je to i s těmi omezeními rychlosti, taky jenom pro turisty
... a téma výkonu bych uzavřel, holt někdo má rád holky a jiný zase ... >:D -
superkutil 28.08.09 15:50
« Re: Spotřeba
Jo, souhlasím, že u Charouze není taky vše 100%. >:D Z výroby jsem měl poškozenou karosérii, na dveřích jsou žmolky tmelu ze špatně vytmelených dveří z výroby atd. Nelíbilo se mi to ale v servisu se mi vysmáli, že je to normální. Asi si Ford moc nepotrpí na kvalitu výroby. A na druhou stranu zastávám myšlenku, že když něco jakž-takž funguje, tak se s tím nemá hýbat. >:D
Jinak pokud jde o výkon, tak ho nikdy není dost. A souhlasím, že hlavně při předjíždění je potřeba krátkodobého maximálního výkonu pro bezpečné předjetí. Při své cestě do Chorvatska jsem zažil šílené chování Chorvatů a Slovinců, předjíždění přes plnou čáru apod. Tak jsem si říkal Balkán.
Ale dnes ráno u Tábora jsem zažil nějakého d_e_b_i_l_a s Oplem s českobudějovickou SPZ, který na 50km/h jel tak stovkou a také přes plnou čáru. Takže jsem pochopil, že d_e_b_i_l_o_v_e jsou všude. A policajti nikde. ;-\ Ještě že většina národa je rozumná. :yes: -
Dong1 28.08.09 14:46
« Re: Spotřeba
Me zase u Charouze odmitli v zaruce opravit poskozeny lak na dverich od dorazu se slovy ze to ma kazdy Focus a ze na takovou blbost nebude vypisovat reklamacni protokol (at se pry stavim za mesic (po zaruce), ze mi to udelaji bez papiru). Kdezto v Beni uplne bezproblemu objednali na opravu a kroutili hlavou, ze to jeste nevideli. (V Hale mi to taky odmitli, ze maji uzavrene zakazky...vzpomnel sem si samozrejme pred vanoci :-) ) -
superkutil 28.08.09 12:17
« Spotřeba
Ahoj, tak mám za sebou Chorvatsko s průměrnou spotřebou 5,5 a to by byla 5,4litru, kdyby to moje žena nejela chvilku 170km/h. Jinak průměrná rychlost 95km/h. Fakt se mi nějak auto umoudřilo. :-)
A co se týče Auto-hale, tak mám s nimi jen ty nejhorší zkušenosti. Byl jsem u nich někdy kolem roku 2000 a zvorali co mohli. Pak jsem to ještě řešil a Auto Beni, pod který v té době spadali a s těma to bylo podobné. Místo aby vzali za Auto-hale odpovědnost, tak na mě poštvali svoji právničku. dořešil jsem to až přes FMC. Od té doby jsem u Charouze a celkem dobrý. -
cja 28.08.09 11:47
« Re: 2,0 ?
DIM: Ale my se bavíme o dost slušných výkonech nebo už mají všichni mlhu a vidí jenom 200HP a více. O té bezpečnosti, uznávám, ale kdyby měli všichni těch zmíněných 200 HP bylo by to bezpečnější? To je jako když si koupíš Offroad a pak tvrdíš , že je bezpečnější než ostatní auta,... je ale jenom do chvíle než narazíš na stejné auto a nebo do zdi. A opravdu, kdyby šlo o přemístění z A do B, stačí Fabka, ale my se bavíme o trochu jiných autech a řízení nás baví, ale nepotřebuji k tomu nutně 200 koní. Mě stačí podvozkově vytříbené auto a nemusím letět jak vystřelený z praku. A nemyslím, že bych byl kopyto, které si obhajuje slabší motor , před silnějším - rozpočtem na auto bych dosáhl i na něco zajímavějšího, ale zkrátka to nepotřebuji. Nebaví mě sice jezdit za kamiony, ale prostě už nemám potřebu, aby auto pořád zatahovalo a já musel neustále hlídat bodové konto.
ke: 12mm je málo,ale mě tvrdili, že je třeba aby to bylo stejné, protože trpí nápravy- podvozkově nic nepoznáš, ale poměry sil tam budou jiné,
ale mezikroužek na autě za 900t- no nevím? Já staré plechy i s gumama prodal s autem, přitom to byly origo Ford plechy, ale vypadalo to nehezky, takže jsem to dal i s autem. -
cja 28.08.09 07:59
« Re: 2,0 ?
ke: taky jsem šel cestou nahoru s výkonem, navíc dřív 2,0l benzíny, ale při současných přímovstřikových dieslech s jejich KM, bych si troufl řící, že na auto střední třídy( i když tloustnou) těch +- 150 koní v naftě stačí, lety po dálnici mě nezajímají. Na blbnutí si rád půjčím Fiestu ST a zrealizuji se někde na okresce ;-) Ono vůbec celá polemika kolem vyšších výkonů je celkem zbytečná, já si rád koupím auto, které naplní moje představy a nepotřebuji si dokazovat nějakou
výkonovou převahu. Na to jsem už dost starej >:D Navíc tu máme nějaké dané limity, takže pořád být na štíru s body, jak to vidím kolem sebe, nechci .
Co se týče těch pneu , já žiji na Vysočině(Žďárské vrchy) a tady toho sněhu máme docela taky dost- někdy i v zimě, a problém se širší pneu není takový , jak jsem se obával. Taky jsem jezdil na předchozí Tit X, která vypadala jako ST -v zimě plechy v 16", ale na tohle Mondo už jsem tam dal hliník v Y designu v 17", jak je v TP uvedeno. Navíc co říká zális od kol z Peugeotu na zális ve Fordu - je to stejné? -
"-- skrytý --" 28.08.09 07:13
« Re: 2,0 ?
Ta kola/pneu: kdyby byly v TP uvedeny jeste uzsi, byly by tam. S ohledem na casty pohyb po Sumave za kazdeho pocasi, kdy je v zime auto stejne jedna velka snehova koule, jaksi ego neresim. Vnejsi prumer pneu je cca stejny a ja potrebuji v 5 rano project a ne mit valce na kolech........ Navic 16 plechy z P407 pasuji na Mondeo. A kupovat nejake "horsi" zimni hliniky a nebo stale prezouvat puvodni, to nepotrebuji. Asi tak.
Jeste poznamka: i ta 2,2 pozna zapnutou klimu, takze "koni" neni nikdy dost.
Souhlasim s Dimem (405D 70, 405TD 90, 406Hdi 110, 407Hdi 136 a ted Mondeo Tdci 175 ps........). Navic ty auta jsou porad tezsi a tezsi. U motorek je situace lepsi, stale silnejsi ale lehci.... To patri ale jinam. -
cja 27.08.09 22:21
« Re: 2,0 ?
ke: netvrdím ,že tam rozdíl není, něco jsem v 2,2 najezdil, tvrdím, že mě to již neláká, proto jsem volil auto s 2,0 TDCI a tvrdím, že v něm netrpím nedostatkem, nakonec za cenu , kterou stálo tohle auto jsem to S mohl koupit taky , ale nechtěl jsem opět sportovní odpružení, to je celé,
preference a požadavky na auto se mění a člověk občas volí , to co by dříve nevolil, já mám problém se zády a sportovních podvozků plné zuby ;-) Jen mě zaráží co dáváš na S za zimní rozměr kol, nebolí z toho oči a potažmo trochu ego, přeci jen Mondo je dělané na větší kola ? >:D Samo nic ve zlém. -
-
"-- skrytý --" 27.08.09 11:31
« 2,0 ?
Zdravim, new M kombi v Titanium S 2,2 Tdci jezdim necely rok, cca 30t. S Nm na predni naprave nemam problem, je treba jen ten volant obcas drzet poradne. Ale dovolim si oponovat, rozdil tam oproti 2,0 je a to znacny. Cirou nahodou jsem mel kratke Mondeo s timto motorem jeden den a neni to proste ono, prislapnete a ono se moc nedeje. To uz jede lepe ma predchozi P407 SW 2,0 HDI FAP/2005(ma ji ted kamarad, takze probehla i prima konfrontace), ve Fordu je tenhle motor nejaky priduseny. 2,2 tahne brutalne od nejakych 1800, sice zase o neco drive pocitove vadne, coz mi ale nevadi. 2,0 bych osobne uz nechtel. Rozdil hmotnosti na predku nepocituji. Jinak jezdim za 6-7(pocetne, PC je optimista o nejakych 0,2-0,5), svizna jizda, mesto minimalne, tankuji prevazne v Rakousku, tak doufam, ze nebudou zadne problemy. S predchozimi diesly nebyly, tak uvidime. Tvrdsi podvozek u "S" je v CZ jeste v pohode, to je spise kvuli original pneu 235/18 nekdy boj s vyjetymi kolejemi. Se zimaky 215/16 pak vse ok. A na zaver: v Autodieslu mely 2,2 na brzde - 139 kW a 454 Nm.... -
WinDiesel 27.08.09 09:17
« Re: Porucha Vstříků
DIM: Pokud PSA "pustí" Fordu ten výkon 120 kW / 360-400 Nm, šel bych do inovovaného dvoulitru. Ale hlavně bych počkal na parametry inovovaného 2,2 litru. Docela věřím, že Delphi v dvoulitru vydrží víc než Bosch v 2,2 litru.
V tuto chvíli jsou ty motory k vidění v C4 Picasso, C5, 308 a 3008. Pokud vím, jsou tam výkony 110 a 120 kW a příští rok bude ten hodně dopředu ohlašovaný diesel-hybrid právě kombinován s 2,0 HDI 120 kW. Se měj. ;-) -
cja 26.08.09 20:40
« Re: Porucha Vstříků
DIM: na okresce za kamionem ... souhlas, ale fakt netrpím, a ty kamiony skočím,i s tím automatem, ale jasně , že to není manuál u 2,2 - a já na těch okreskách trávím 80% času auta, takže pokud bych to měl jako problém, tak bych to napsal - doporučím jediné - půjčit předváděčku na víkend a zkoušet, ale to Ti snad ani radit nemusím a navíc rozdíl mezi mými auty je 10 kW a 40 N.m. , což je dost, ale velmi relativně - o sekundu pomalejší zrychlení, oproti 2,2 , ale zase dynamicky a podvozkově lepší auto,
mě přijde, ale mám v tom málo najeto, jako hlavní rozdíl , nikoliv pružnost , to se špatně posuzuje díky převodovce, ale hlavně že 2,2 šla za plynem ve vysokých rychlostech a to já zas , tak nějak nepotřebuji
Ale rozhodnutí je na tobě , ty zkušenosti už tam jsou.. >:D -
DIM 26.08.09 14:06
« Re: Porucha Vstříků
No nespěchám už relativně dlouho a upřímně řečeno už nemám žádnou záruku na nic a další zima mě trochu děsí, nechce se mi do toho zbytečně investovat, už tak je prodejní hodnota poměrně nízko......Takže jestli to bude v lednu, tak u nás možná v březnu + 3 měsíce dodací termín a příští léto je tady !!! Tak ty bys jako teď šel raději do 2,0 ??? -
WinDiesel 26.08.09 13:44
« Re: Porucha Vstříků
DIM: Mno, 2,2 je Bosch a ten motor teď někdy bude laděn na €5, nespěchal bych. POZOR !!! Motor 2,0 TDCi je teď v €5 u PSA k mání i se 120 kW /360-400 Nm !!!!!!!!!! Ford v lednu, trošku jiné výkonové varianty. V každém případě min. 100 kW a max. 120 kW, vstřikování Siemens je zapomenuto a na scéně je kdo???
DELPHI IS BACK !!! Ale můžeš být klidný, nová genarace 3 roky jezdí v Mercedesech a PSA a zcela bez problémů, prakticky se za 3 roky neukázaly žádné záruky, můžeš se zeptat jak u MB tak u PSA. Nechci přehánět, ale vypadá to ne sen českého človíčka - v podstatě to sežere jakoukoli naftu... :-) :yes: -
DIM 26.08.09 13:38
« Re: Porucha Vstříků
Tak ono nejde ani tak o maximální rychlost ale o dynamiku, kterou může člověk použít a využít při předjíždění a pod. Musím říct , že ani 2,2 už teď není v Mondeu Combi žádná raketa. Samozřejmě , na dálnici je to víceméně jedno, ale na okreskách za kamionem.... -
cja 26.08.09 13:28
« Re: Porucha Vstříků
DIM: taky mě víc uspokojovala 2,2 , ale po různých zkušenostech na českých silnicích a zjištění, jak jezdí nová 2,2 jsem takové dilema neměl, navíc potom co jsem to nechal spojit s automatem to byla dieselová volba jediná, navíc vstřikování je dle Wina Siemens a to by snad??? mělo být OK, pro jistotu 5 letá záruka,
měl jsem pocit , poslední dobou , že v 2,2 co jsem měl. ta nálož KM na přední nápravu je poměrně značná, i když je to hlavně o noze,a zjišťoval jsem, že stejně tu výkonovou a KM rezervu nevyužívám, a tu menší pružnost 2,0TDCI za mě řeší automat - navíc chtěl jsem změnu a zkusit automat
kdyby Ford dal k 2,2 automat, tak uznávám, že bych asi řešil tuto variantu
jinak neměl jsem při přechodu na 2,0 žádný pocit nedostatečnosti, navíc krátce před převzetím jsem měl půjčeného Mustanga GT 8válec se 306 HP a to byla jiná radost, až jsem se obával toho přechodu a po zjištění , že zablbnout si ,je jedna věc a žít s takovým autem druhá, tak mě veškeré pochybnosti okolo toho jestli dělám dobře přešly, sice výkonu není nikdy dost, ale nové Mondo není žádný hothatch, a nakonec to stejně není kde využít, tak asi tak..... ;-) -
DIM 26.08.09 11:55
« Re: Porucha Vstříků
Váš zájem by mi nikdy nedovolil vás opustit !!!! Superb v Combi byla varianta, jenže pořád ještě není ani k vidění a ty první fotky mě nenadchly. Proč do konce roku ? Protože se na Mondeo čeká tak tři měsíce !! Jen by mi po těch vstřikozkušenostech přišla vhod rada ( nejen ) od Wina : 2,0 nebo 2,2 ???? Já se automaticky přichyluji k 2,2 ...... -
cja 25.08.09 07:41
« Re: Porucha Vstříků
To by nám DIM neudělal. Přeci jenom praotec zakladatel,... ale jedině dík za tohle vlákno, sice mě připravilo o iluze o dieslech, ale aspoň je člověk rozumně připraven na to co přijde a ono to vždy přijde ...
DIMe ty nějak nereaguješ, tě zahrnuli nabídkami na auta a .... >:D -
pepe krakora 20.08.09 12:41
« Re: Porucha Vstříků
WinDiesel: Prosím Tě, filtr měnili v prosinci při výměně vstřiků a teď znova při 100 000 prohlídce v srpnu. Já od tý výměny vstřiků najel jen 20 000 km. S p. Velendorfem jsem domluvený, že v září po dovolené se na to podíváme v případě, že nepochodím v Hale. Což jsem nepochodil, takže to budu s ním. Jde mi jen o to, aby si ze mě v Hale neudělali dojnou krávu a případně vymámit nějaký prachy zpátky, kdyby nedodrželi stanovený postup při výměně vstřiků - viz odkaz [odkaz] . A já si myslím, že ho nedodrželi. Teď je jen otázka, jak to prokázat. -
WinDiesel 20.08.09 12:31
« Re: Porucha Vstříků
pepe: být tebou tak se domluvím s Velendorfem a musí se najít příčina Tvých opakovaných potíží. Potom by se asi dohodlo, co dál. Má i tester na kvalitu paliva, tak se Ti může podívat do nádrže a budeme vědět.
Jaké dáváš filtry paliva a jak často je měníš?
S těmi vstřiky a pilinami nemáš pravdu - pokud tam jsou piliny, motor nemlátí ale zhasíná nebo jde do nouzového režimu... -
"-- skrytý --" 20.08.09 11:25
« Re: Porucha Vstříků
WinDiesel: ... dekuju za radu servisu na opravu vstriku na DieselPoint Velendorf Ricany. Pristup opravdu rozumny a oprava bez problemu. Bylo to na Mondeu z Nemecka koupeno 120tkm najeto nyni 160tkm Euro4 TDCi 2.0 - 2005 - tankovano u beznych znackovych cerpacich stanic.
Co se tyka VERVA DIESEL - tak ja vam teda osobne reknu, ze daleko lepsi zkusenosti mam s OMV!!! Benzinu jsem tankoval za cely provoz me 2,2TDCi Euro4 2006 vyjimecne a to u Tri Krizu na D1 - na Prahu (takze je mozny ze tam konkretne je to nebo bylo spatny - netusim), ale vysledek je jednoznacny. Hlucnost, hlavne pri startovani motoru, byla jednoznacne znatelnejsi. A to rozhodne v dnesnich dnech nepricitam nejakym teplotam - spis naopak. Pote natankovana znovu plna OMV a uz zase bezny standard - opravdu se to zase ztisilo. Takze pro mne zatim Benzina VERVA ne eee...
Nejlepe zatim funguje BP a ARAL Ultimate v Nemecku - bohuzel.
Jeste dal na zapad taky TOTAL Excellium me prisel dobry. -
pepe krakora 20.08.09 10:22
« Re: Porucha Vstříků
Ahoj pánové. Takže historie vstřiků se opakuje. Repasovali mi je ve Ford Hale v prosinci 2008. Od té doby jsem najel 20 000 km. Tankoval jsem jen Benzina Verva, sem tam OMV a vždycky s aditivem, ze začátku Stanadyne, pak VIF. Teď při sepnutí klimy a při rozjezdu zase mlátí. Volal jsem do Hale, záruka na repas je 6 měsíců, takže smůla. Po dotazu, jak je možné, že po 20 000 km jsou zase v * mi bylo p. Marečkem řečeno, že tankuju naftu, která málo maže. Tak jsem se ho ptal, kde mám tankovat - v Americe, v Německu, Francii nebo kde a on se jen pousmál. Takže jsem pěkně nasranej. Myslím si, že se při první reklamaci vysrali na doporučený postup při výměně vstřiků a nedělali test na piliny, proto jsou zase v *. Ve faktuře ten test uvedený nemám. Podle toho postupu se musí udělat víc věcí, podle mě se na to vy... Konzultoval jsem to i s p. Velendorfem z Říčan a on mi potvrdil, že série vstřiků pro Euro 4 jsou náchylnější. A teď babo raď co dál. Díky za radu. -
WinDiesel 19.08.09 19:29
« Re: Porucha Vstříků
gen.Migen: cca 2 tKč, je to levný.
Porucha - najednou stojíš a je to mrtvola. Totální. Chce to kliku aby se to vys.alo na dobrým místě... >:D
Trojkombinace - přesně nevím, jen že mám klid.
Já mám dvoulitr auto silný jak bejk, nevím proč chtěj ještě silnější... >:D -
"-- skrytý --" 19.08.09 09:49
« Re: Porucha Vstříků
215 to je slušný.Kolik asi stojí čidlo klikového hřídele a jak se porucha projevuje? A ta trojkobinace mě zajímá. Jakým způsobem vyřešeno (vyměnily se všechny kladky? :)) Někde sem čet, že dvojhmoták odchází tím, že se startuje se sešlápnutou spojkou. Ale 160 na spojku je dost najeto. Asi do toho auta pujdu:) Ale ještě vše pořádně prověřím. -
WinDiesel 19.08.09 07:49
« Re: Porucha Vstříků
gen.Migen: 215 tkm. Pravdou je že jsem měl různé drobnější poruchy, čidlo klikového hřídele odchází dost pravidelně, EGR mi měnili v záruce v 20 tkm a přesně každých 100 tkm mi odešel řemen od alternátoru - na to si dej pozor, zradilo mě to když jsem byl ve Frankfurtu na Automechanice.
Také jsem svého času řešil brumlání a vrzání trojkombinace, po 4 letech mi hrdě u Forda oznámili že problém je vyřešen a skutečně je. Už si nemusím pokaždé pouštět rádióóóóó.
Taky jsem dle svého uvážení asi ve 160 tkm měnil spojku s dvouhmoťákem, pro jistotu. Ale asi to nebylo úplně zapotřebí. -
WinDiesel 18.08.09 19:18
« Re: Porucha Vstříků
gen.Migen: pokud nebudeš vyhledávat zdroje pochybné nafty a budeš měnit palivové filtry (POUZE ORIGINÁL, NONAME NEFUNGUJÍ)s výměnou oleje a 20 tis. km, nemáš se čeho obávat. Pokud budeš respektovat výměnu předepsanou od Forda (50 tis. km), do problémů se dostaneš. Howgh. -
"-- skrytý --" 18.08.09 17:22
« Porucha Vstříků
Ahoj,
Všem, kterým se na mondeu 2.2 TDci od roku vyroby 2005 a výše nějakým způsobem porouchaly vstřiky. Napište to sem. Hodlám koupit tohle auto, a někdo říká, že vstřiky odchází každých 50 - 80 tisíc km a někdo zase, že je to hloupost. Tak čekám na reakce abych si to konečně ujasnil:) Dik -
WinDiesel 15.08.09 09:29
« Re: Výměna
Kutil: 6ti válec je na Mondeo moc těžký a lidé od Fordu si velmi zakládají na jízdních vlastnostech Mondea.
Navíc inovovaný 2,0 TDCi (spolupráce s PSA) má nyní hodnoty 100 kW nebo 110 kW nebo 118 kW. Je tedy jasné že 2,2 TDCi půjde také výše a to již by mohlo stačit, třeba něco jako Mercedes - 147 kW, i když 500 Nm z toho asi nevyždímají... -
cja 15.08.09 09:09
« Re: Výměna
Win: Je to opět diesel a to , že je to Siemens jsem taky rád. Navíc 2,2 se nedala spřáhnout s automatem, takže to byla i volby jediná - v naftě. Benzínovou 2,3 jsem nechtěl(s automatem).
Jinak mě těší , že jsem udělal radost i někomu jinému ... >:D
DIM: Co ti mám psát . Zatím euforie. Jinak samozřejmě oproti 2,2 co jsem měl , tak menší projevy síly, ale já to tak chtěl a nemám s tím problém. O té pružnosti nic nevím, pač to za mě řeší automat.
Jinak recenzi psát nebudu, neboť mám po Krkovičkově recenzi na jeho S-Max psací mindrák :*) >:D
No auto je 2,0TDCi 6°AT, výbava Titanium, dodán paket Individual vnitřní, S.paket vnější, opět :*) 18" kola Individual , no a pár drobností: navi, nez. topení,bixenon,černá metal.,křídlo,stř. hagusy,adapt. tempom., vyhřívaná sedadla, sem tam něco co ani nepotřebuju a pěkná cena...
No jezdím v tom krátce, ale dojem pohodlí , pohody oproti staršímu autu je - a to si troufnu napsat - o třídu jinde. Podvozek oproti Titaniku - pohodlí, nic nedrncá a přitom to sedí lépe než nebožka Tit. Jsou tam sice ještě o 1cm širší gumy, ale to už nehraje takovou roli. Spotřeba - automat navíc nové - nijak to zatím nezkoumám. Stísněně se necítím, ale mám jen 180cm, takže možná Kutil má jiné pocity.
Velmi příjemně se to auto ovládá a jsem ztm spokojen. Pokud tě něco zajímá, tak se ozvi, rád pokud budu vědět tě do rozhodnutí o novém Mondu postrčím >:-[] >:D -
superkutil 14.08.09 22:52
« Re: Výměna
DIM: OK, pokud chci sporťák, tak vezmu nízké auto s tvrdým podvozkem. Ale z toho jsem na Evropských silnicích vyrostl. Raději vezmu vysoký a těžší vůz nejlépe 4x4, který nebude mít tak velké zrychlení a maximálku, ale za to z něj bude výborně vidět a bude se do něj dobře nastupovat.
WinDiesel: Vždycky si říkám, proč do Mondea nedávají nějaký 6ti válec TDCI třeba 2.7 nebo 3.0 s takovými 160kW. :-)
Měl jsem možnost vyzkoušel 2.0TDCI 100kW v MPV Kuga a nedá se s mým 2.2TDCI srovnat. Ten 2.0 mnohem lépe reaguje na plyn, je tišší, žádné vibrace, lépe reaguje v otáčkách 1000-2000ot, nemá žádný kopanec. A totéž platí i o 2.0TDCI v novém Mondeu.