FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 26.09.09 20:48
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k pre kutila
superkutil: Priemerne rychlosti mas tam uvedene.... ak su to kratsie trasy napr. do prace, nastavbu... tak je to kopcovite, zatacky, dediny priemerna rychlost okolo 50.
Dodrziavam povolene rychlostne limity....
Motor bol niekolkotrat na 4500 otackach, ale obycajne jazdim 1800-2500 otacok. Zas az tak to nesledujem ak treba zrychlit, tak plyn aj na podlahu ...
Urcite by som vedel jazdit aj za 6 litrov ale podla mna ak niekto jazdi aj mesto aj mimo a ma priemer nad 6-6,5L s 1.6 TDCi, musi jazdit ako barbar.
-
štíreček1 26.09.09 10:33
« spotřeba
Zdar hoši, je vidět, že vyjímka nejsem a že s maxem se dá jezdit rozumně. Když budu mít dlouhodobou spotřebu do šesti litrů budu nadmíru spokojený. Předtím jsem měl focuse kombi 1,8tddi a dlouhodobá spotřeba mi vyšla nějakých 5,8-5,9, ale to jsem měl pořád plyn na podlaze ale dalo se s ním jezdit i normálně za 4,2 mimo město. S maxem jezdím většinou po městě, takže s mojí spotřebou jsem spokojený. Než jsem ho koupil, četl jsem nějaké testy [odkaz] a ze spotřeby jsem měl obavy, takže tohle bylo pro mě překvapení. Mimo město se s ním dá jezdit svižně a opravdu pod pět litrů. Já si to spíš užívám, protože skvěle táhne až do vysokých otáček bez zpoždění na plynový pedál, takže to mě nenechává chladným ;-) Včera jsem na obchvatu zkoušel, kam dojede čtverka, ale při 170ti jsem musel brzdit. Jinak ta trojka nemá při padesáti 2tis ot jak jsem psal, ale 1800. -
superkutil 26.09.09 08:20
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k pre kutila
mkovesi: Je vidět, že umíš jezdit hodně úsporně. Zajímalo by mne jak moc TDCI vytáčíš (rozsah otáček) a jak rychle jezdíš?
Podle www.spritmonitor.de je průměrná spotřeba vzorku 97 lidí kteří mají stejné auto jako ty je 5,96 s tím, že minimální spotřeba je 4,73 a maximální 7,48.
Z toho je jasné, že maloobjemové TDCI mohou mít velice nízkou spotřebu, ale pokud má auto jet, tak spotřeba výrazně stoupne. Bylo by zajímavé porovnat C-MAX s 1.6TDCI a 2.0TDCI které by jely stejnou trasu stejným způsobem. Jaký by byl rozdíl spotřeb. -
"-- skrytý --" 25.09.09 23:40
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k pre kutila
Priemerna spotreba je merana v laboratornych podmienkach, zalezi od hnotnosti auta, stlu jazdy, trasy....
Ja mam prakticky 2. auto. Prva bola felicia 1.3 Lx 50kW, dlhodoby skutocny priemer som mal 6,1 l.
Teraz ma C-Max 1.6TDCi 80kW, dlhodoba soptreba je nieco pod 5l
[odkaz]
Pricom jazdim aj v meste aj mimo, teraz jazdim castejsie kratke trasy na stavbu (2km), nekedy nalozeny stavebnym materialom (12km) do prace mimo mesta a mesto (30km) obcas jazdim 370 km z vychodu slovenska na zapad a spat..... -
Moik 25.09.09 20:09
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
Jé, spotřeba, to se musím přidat :-!
Když pojede 2.2TDCi 130 po dálnici s 2.0TDCi budou IMHO žrát stejně, záleží na hmotnosti, ale když zaržá krásných 175k, půjde to nahoru a 7,7 spotřeba u takovýho auta mi přijde parádní!
Takže průměr 6,5 proč ne, když s tím jezdíš jak s mou 1,8TDCi -
superkutil 25.09.09 08:43
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
Uvědomte si, že už pojem průměrná spotřeba je nesmysl. Protože každý jezdí jinak, někdo více po městě, někdo více po dálnici a někdo více mimo město. A tak je třeba hlavně hledět na spotřebu ve městě, protože ta by se při běžném provozu neměla překročit.
Např. štíreček1 je asi vyjímkou, lidi s C-MAX 1.6TDCI 80kW uvádí spotřebu spíše kolem 6ti litrů. Někteří si stěžují i na spotřebu kolem 7mi. Ale je to tím, že s C-MAX jezdí na dálnici více jak 110km/h.
Já mám složení trasy (město 30%, dálnice 60%, silnice 10%) a pokud jedu s lehkou nohou a na dálnici do 130km/h, tak jsem schopen jet pod 6litrů. Mimo město rychlostí kolem 90km/h mám spotřebu i pod 5litrů, ale stačí trochu přidat, trochu to přišlápnout, na dálnici jet více jak 130km/h a taky to leze nahoru. Ono je rozdíl na dálnici i mezi 110km/h a 130km/h. Když jsem byl na dovolené ve Skandinávii, kde se jezdí maximálně 90-100km/h, tak byla spotřeba za 6500km cca 5,3litru a to jsem auto neřídil sám a jezdilo se v Norských fjordech.
ke: To škubání je problém ŘJ, neumí udržet otáčky a taky je to vůle v převodovce a rozvodovce. Bohužel Fordí diagnostika nic moc neumí a komunikace servisu Ford s továrnou nebo vývojovým týmem je minimální. Třeba Renault má toto řešené mnohem lépe.
Mám teď jiný problém, přeřazuji tak, že současně sešlápnu spojku a pustím plyn, přeřadím a pak trochu přidám plyn než pustím spojku. No a v poslední době když přidám, tak motor reaguje pomaleji a musím víc sešlápnout plyn, abych dosáhl stejných otáček jako dříve kdy stačilo přidat méně plynu. Výsledkem je, že auto nejdříve trochu zpomalí a pak se teprve rozjede. Začalo to tak na 77tis.km. -
"-- skrytý --" 25.09.09 08:39
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
Jarousak: 2,2 Tdci Combi titanium S/2008, 27 t. km, pravidelne VIF. Dlouhodoby muj prumer je 6,45. Min. 5,95, max. 7,38 l/100. Vse pocetne, PC je optimista o 0,2-0,6 l. Svizne, mesto minimalne, mimo mesto do 130, obcas dalnice v Rakousku cestovnich 140-160 km/h - GPS. 90% jizd pouze ridic. Peugoty mi zraly o neco mene, ale vse je tak nejak v relaci. Nestezuji si, lehce to jeste s pribyvajicimi km pomalu klesa.
Ford celkove ok, jen motor obcas kolem 1600 ot. pri prechodovem rezimu (ani nebrzdi ani netahne - typicky mestky provoz v kolonach apod.) lehce, ale znatelne skube celym autem. V servise vi o dalsim aute s timto problemem, co to je samozrejme zatim nemaji tuseni, diagnostika ok. -
Čičo 25.09.09 00:58
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
> papírové hodnoty jsou u Forda nejnižší možné
Páni, papierové hodnoty sú namerané hodnoty v laboratórnych podmienkach podľa presne stanovenej metodiky a to preto, aby sa dali medzi sebou porovnávať! Tie podmienky nikdy v reále nebudú a reálna spotreba je VŽDY vyššia. Niekde mám aj tú metodiku, ako sa to meria, ak je záujem... -
štíreček1 24.09.09 20:36
« spotřeba
Já mondeo sice nemám, ale myslím, že na papírovou spotřebu u maxe se dá dostat. Sice jsem to ještě nezkoušel, baví mě přidávat plyn až do maxima, přesně jak popisuje kolega Jarousak. Převodovku máme asi stejnou, na tři při padesátce 2000ot, jen mi tam chybí ta šestka, ale tu nepostrádám, poněvadž bych ji využil jen na dálnici a tam se moc nepohybuju. Moje paní mimo město jezdí i pod čtyři litry a to se nesnaží jezdit na spotřebu, protože je ráda, že jede :-) Pc sice trochu zkresluje, ale na těch 4,5-4,8 se dá pohodlně dostat. Ve městě systémem brzda plyn jsem překročil sedmičku, ale když využívám setrvačnosti a jezdím tak nějak rozumně, tak těch uváděných 6,1 je reálných. Mišelinky obecně mají menší valivý odpor a taky dávám VIF, ale u toho nemám vyzkoušené vlivy na spotřebu. Samozřejmě při jízdě pro radost jde spotřeba nahoru, zatím jsem spokojený.[odkaz]
-
superkutil 24.09.09 18:03
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
Spotřebu jsem u FMC řešil už u předchozího benzínového Mondea, kde měla být papírově průměrná spotřeba 7,2litru a přitom byla 9,2litru. FMC nejdřív tvrdilo, že neumím jezdit, tak jsem chtěl aby mi někdo z FMC předvedl, jak mám jezdit. Tak se různě kroutili a nakonec se vymluvili, že nemohou připojit měřič spotřeby. Přímo z FMC jsem pak dostal odpověď, že papírové hodnoty jsou laboratorní a skutečné jsou minimálně o 1litr vyšší.
Tak to ber tak, že papírové hodnoty jsou u Forda nejnižší možné, které ale běžnou jízdou nemůžeš dosáhnout. Taky jsem z počátku měl problém se spotřebou, ale pak jsem zkusil jezdit na spotřebu a dokázal jsem jezdit za 5,1litru. Při kombinaci město-dálnice to vylezlo na 5,4litru. Ale když se budu snažit, tak těch 6,1litru udržím. Ale když pojedu ostřeji, tak to bude brát více jak 7litrů.
Samozřejmě je to o ŘJ, vstřikovačích a jejich tlaku, turbu a emisích. Také DPF dělá své. Prostě jezdi a nesleduj spotřebu, jinak tě to bude žrát. Nebo to zkus přečipovat a uvidíš. -
jarousak 24.09.09 13:28
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
já je přece nesrovnávám, já srovnávám odchylku od papírový spotřeby, kde je u TDCI dost velkej rozdíl. Chtěl jsem vědět, jestli opravdu Ford úmyslně klame zákazníky, nebo jestli mám moc těžkou nohu či abnormálně žíznivej motor já.
Jen pro porovnání, kolega má Passat CC s 2.0 common rail 170k a spotřebu o litr menší. Že by to bylo taky trochu o nastavení řídící jednotky..? -
superkutil 23.09.09 22:37
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
>:D Nemůžeš ve spotřebě porovnávat TDI a TDCI.
TDCI kvůli emisím má vyšší spotřebu a hlavně aby jsi měl pocit, že motor je živý, tak ŘJ hodně citlivě reaguje na plyn a při lehkém stisku plynu motor nakrmí. Ford stanovuje spotřeby v laboratorních podmínkách, vem že máš spotřebu mimo město 4,9litru, ale to je tak při 90km/h na 6ku na rovině. Při normální jízdě mimo město budeš mít tak 5,5-6litrů. A ve městě je minimální spotřeba 8,4litru. a dálnici budeš mít tak kolem 7,5 při 140km/h a pak to půjde rychle nahoru. Tak si z toho spočítej průměrnou a zjistíš, že 6,2litru je prostě blbost. -
jarousak 23.09.09 22:25
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
Superkutil: pekna prace :yes:, na to mas nejakou masinku? :-O
Jezdil jsem predtim s Jettou 2.0 TDI 140k, papirova spotreba 5,8, skutecna 5,9 - 6,1 (myslim tim dlouhodobou, vc. courani po meste a zadny setreni). Je jasny, ze Mondeo je o dost jiny, at uz jina technika motoru, vetsi, tezsi, sirsi gumy..., ale proti papirovy spotrebe bejt o 1,5 litru vejs mi prijde dost "nefer".
Jinak motor je to vybornej, opravdu ma projev blizkej benzinu (krom zvuku z lafu samozrejme), spotreba a DPF je jediny, co mi na nem vadi, jinak spokojenost velka.
Styl jizdy bych rekl odpovida autu, jezdim na dalnici i okreskach do 140 (to je necelejch 2500 ot na 6-ku), kdyz nespecham, ale i pak to neni o moc vic. Ve meste bud lechtam 4-ku pod 60 km/h, nebo casteji nechavam pracovat turbo na 3-ku a 2000 ot., pak vychazi rychlost na 50 km/h. Tim, ze auto postrada turbo efekt PD-cek a ochotne toci az do 5.000 ot., tak si samozrejme rika o obcasne vytoceni pres 3000. Subjektivne mam pocit, ze teprve od 2500 ot. pochopi, ze ma moznost ukazat, co vlastne umi. Ne ze by byl od spodu lenivej, to zas ne, jen to ze zacatku bere asi jako rutinu a nechce se nechat hned vyprovokovat...
DIM: klidně můžem 2,2 někdy testnout, ať víš... -
DIM 23.09.09 10:39
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
Myslím, že je to víceméně normální. Já mám sice zatím starší model, ale pod 7 litrů to nejde, i když PP ukazuje kolem 6 l/100 km/h. Já jsem ještě nikde neměl možnost jet v "nové" 2,2. Všude je jen 2,0 a když jsem ho zkoušel připadal mi dost dunivý, jako PD. To současná moje 2,2 jede bez vibrací, skoro benzinově i při rozjezdech, samozřejmě že hučí, ale jinak než PD. Proto chci znovu 2,2 ..... -
superkutil 22.09.09 23:08
« Re: Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
Jarousak: No jednak záleží na tom s čím jsi jezdil předtím, jednak jakým stylem s Mondeem jezdíš a hlavně podle www.spritmonitor.de je průměrná spotřeba tvého Mondea 7,76litru a nejnižší spotřeba 7,1litru. Mám 2.2TDCI 114kW a dá se jezdit se spotřebou 5-8 litrů. Hrozně záleží na způsobu jízdy - rozsah otáček a maximální rychlost. Zkus jezdit do 2200ot a takový testík. Když pojedeš určitou rychlostí, tak pomalu ubírej plyn dokud nezačne auto zpomalovat. Alespoň u mého auta je tomu tak, auto jede stále stejně, ale spotřeba je nižší. Také při přidání se plyn se chová divně, když přidávám, tak se určitou dobu nic neděje nebo auto nezrychluje a jen se mění zvuk motoru. TDCI je už tak složité, že zřejmě pro dodržení emisí a plynulé řízení je spotřeba vyšší. Motor se někdy chová hodně divně, snad v závislosti na teplotě či tlaku. -
jarousak 22.09.09 15:40
« Spotřeba 2.2 TDCI 175 k
Chlapi, kdo má nové Mondeo (od r.v. 2008) s tímto motorem, zajímalo by mě, za kolik jezdíte. Nemůžu se zbavit pocitu, že má větší apetit. Nešel jsem do tohoto motoru, abych jezdil jak důchodce, ale představoval bych si dlouhodobý průměr tak 6,5 max, zatím jsem o litr výše :-( -
superkutil 22.09.09 12:37
« Re: Protivítr ??
DIM: Dáváš VIF? A co EGR jako takový? Mě se ke konci choval tak, že mělo auto proměnlivý tah, bez změny polohy nohy na plynu auto vždy na chvíli ubralo a pak zase přidalo. Koneckonců to už bylo vidět i na momentové křivce mého motoru z motorové brzdy. :-) -
DIM 22.09.09 10:27
« Re: Protivítr ??
Zdravím, přátelé ! Vidím , že se mi můj dramaturgický plán podařil a spekulace se množí a napětí stoupá !! Samozřejmě, že jsem myslel už i na nejhorší a že bych výměnou vstřiků zdvojnásobil cenu vozu. No není tomu tak. Tedy alespoň zatím :-) Naftu beru Benzinu nebo AGIP nebo OMV. Lukoil má dobrou jedině tak debrecínku s kečupem a žemlí. A to zase dávám do nádrže málokdy... Takže napřed jsem zkusil dát plnou nádrž VERVY, ale bylo to pořád stejné. Ale utěšoval jsem se tím, že to na vstřiky tentokrát nevypadá a taky nic nesvítilo.... Doufal jsem v hadici od EGRU a co myslíte ?? -
superkutil 21.09.09 21:59
« Re: demontáž mřížky????
hroch 1958: Asi máš pravdu, přitahuji problémy. Jak Escort, tak předchozí Mondeo byly dost problémové. Kupodivu Fiesta, kterou jsem jako jediný Ford kupoval ojetou, je v pohodě. Současné Mondeo je výrazně lepší, ale už od počátku mělo vadný EGR a nikdo to nevěděl. A s vadným EGR se bohužel motor i zajížděl. Motor zlobil, netáhl nad 3000ot, na brzdě momentová křivka vykazovala zuby. Bohužel ani to FMC nepřesvědčilo o tom, že je něco špatně, naopak se chvástali, že mi Ford daroval motor se 4kW navíc. Z odpovědi FMC jsem si udělal dost jasný obraz o odbornosti jejich techniků. Závadu motoru diagnostikoval i technik na motorové brzdě a to nebyl odborník na Ford. Nakonec auto zkolabovalo daleko za severním pólem, 800km od nejbližšího servisu Ford (možná kvalita Fordů je důvod proč v Norsku nejezdí). Po výměně EGR se motor úplně změnil, začal táhnout a nakonec se výrazně snížila i spotřeba. Ale ŘJ si asi stále pamatuje divné stavy z dob vadného EGR. Teď už je spotřeba při klidné jízdě mimo město 5,5litru ale ve městě je vyšší. -
hroch 1958 21.09.09 21:15
« Re: demontáž mřížky????
Kutile fakt nevím, jestli si kápnul na optimální motor, myslím tím okamžitý výrobní kus. Jestliže dvě moje mondea se stejnou motorizací ujedou za sebou skoro 800 km a mají na desetinu stejnou spotřebu, tak tomu věřím. A dělám sám si opakovaně testy zda flowmetr nekecá a on je OK. Proto sem svoje hledání optimálního auta ukončil, jedno z mondeí z mé stáje půjde prodat a druhé mi bude sloužit doufám že pár let. Zřejmě nechám do vánoc přečipovat i to novější. nechci se opakovat, ted jezdím se starším výhradně město, ráno 29 km přes Brno a odpo to samé zpět. Průměr 5,8 a ujedu cestu za 25 minut (asi 15 semaforů, zelená vlna se samozřejmě ve špičce nekoná.
Přeju ti hezký ježdění. Luboš -
DIM 21.09.09 15:23
« Protivítr ??
Tak si tak jedu z Brna domů z MSV a najednou nárazový vítr z protisměru, auto jako na gumě .......... jenže pak mě kolega ubezpečil, že se nehne venku ani lísteček !! Jenže stoupala i spotřeba, nějak více se kouřilo.....No, a pak už to začalo občas regulérně škubat.......- -
superkutil 15.09.09 20:30
« Re: demontáž mřížky????
Mezi 2.0TDCI a 2.2TDCI je asi dost rozdíl. Ta 2.0TDCI má také maximální výkon ve vyšších otáčkách. Ale spíš je něco mému motoru. Zkusím ho trochu honit ke 4000ot a uvidíme, zda ožije. Kdysi jsem to nechal protestovat přes nějaký SW v PC připojeném k autu a test se tvářil jako by SW v ŘJ byl pro jiný motor. Což je zřejmě blbost. Mají u Forda nějak číslované verze SW v ŘJ?
hroch 1958: Podle webu www.spritmonitor.de má 2.0TDCI 96kW verze průměrnou spotřebu 6,88litru a 2.2TDCI má 6,73litru. -
hroch 1958 15.09.09 20:21
« Re: demontáž mřížky????
Vrať se k 2,0 TDCi 96 kW.....tuhle "nemoc" fakt neznám.. :-) a to už mám momentálně doma dvě mondea s tímto motorem. Chování tvýho krasavce je fakt divný, když na tom starším přečipovaným dám ve 120 pětku a trochu to sešlápnu, tlačí se mi tělo do sedadla :-) a tah vyznívá někde ve 170ti. U novějšího šestikvaltu je pětka poměrně krátká ale táhne perfektně, ve 150-160 už cítím potřebu, že chce řadit 6ku. Jinak starší má 2-měsíční průměrnou spotřebu 5,8 i s klimou, město asi 2/3, zbytek různý štreky. Jestli se to tady zase objeví 2x po sobě..sorry, vkládání odpovědí mi neskutečně blbne. -
hroch 1958 15.09.09 20:19
« Re: demontáž mřížky????
Vrať se k 2,0 TDCi 96 kW.....tuhle "nemoc" fakt neznám.. :-) a to už mám momentálně doma dvě mondea s tímto motorem. Chování tvýho krasavce je fakt divný, když na tom starším přečipovaným dám ve 120 pětku a trochu to sešlápnu, tlačí se mi tělo do sedadla :-) a tah vyznívá někde ve 170ti. U novějšího šestikvaltu je pětka poměrně krátká ale táhne perfektně, ve 150-160 už cítím potřebu, že chce řadit 6ku. Jinak starší má 2-měsíční průměrnou spotřebu 5,8 i s klimou, město asi 2/3, zbytek různý štreky. -
superkutil 15.09.09 13:24
« Re: demontáž mřížky????
Tak ode dneška již oficiálně bez mříže. Upadlo mi přední madlo, respektive zůstalo spolujezdci v ruce. Ty 2,5mm šroubky fakt Ford nezvládl. U zadního madla mezera zmizela, už nedrnčí.
Včera jsem se svezl s Mercedes GLK 220CDI 2.2 125kW/3200ot a 400Nm/1400ot. s automatem a i když je to těžké SUV 4x4 tak proti Mondeu je mnohem svižnější a motor točí až do 4500ot. Proč ten Fordí 2.2TDCI je tak línej nad 3000ot? Když jedu do kopce 130km/h a přidám, tak to má skoro stejné zrychlení jak na 6ku, tak na 5ku tak na 4ku. rozdíl minimální. Podřazení nepomůže. 8-s -
oleowr1 13.09.09 23:52
« Re: demontáž mřížky????
"Strážník obecní policie je oprávněn zastavit vozidlo, kromě případů krajní nouze, pouze před přechodem pro chodce, pokud to vyžaduje stav přecházejících osob resp. provoz na pozemní komunikaci (např. děti před školou), a pak v případě, kdy je řidič vozidla resp. přepravovaná osoba podezřelá ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích. Z výše uvedeného vyplývá, že strážník není oprávněn stavět vozidlo preventivně jako policista a také není oprávněn provádět prohlídku vozidla. Od řidiče vozidla je oprávněn požadovat předložení řidičského průkazu, osvědčení o registraci vozidla popř. průkaz mimořádných výhod (průkaz invalidní osoby, a to i od přepravované osoby), pokud je vozidlo označeno "O1", a také od řidiče nebo přepravované osoby může požadovat předložení lékařského potvrzení o tom, že se nemusí poutat. Doklad o zákonném pojištění a další doklady již vyžadovat nemůže." -
-
superkutil 10.09.09 17:42
« Re: demontáž mřížky????
Já jsem kdysi na hranicích s autem N1 problémy měl, ale nakonec mě pustili. Jenže to byli N1 ještě na žlutých značkách.
Ale o tom vjezdu do měst jsem slyšel, když byly N1 na žlutých značkách, tak to byl dost častý jev, ale některá města se brání nákladním automobilům i teď a může se stát, že budou zavedeny nějaké známky ohledně emisí, či typu vozu. -
oleowr1 10.09.09 15:18
« Re: demontáž mřížky????
DIM: nákladní automobil je i do 3,5 tuny, např. Tranzit valník, Multikára, Š1203 valník atd. S vjezdem do měst to má společného tolik, že pokud není u značky "Zákaz vjezdů nákladních automobilů" dodatková tabulka 3,5t, tak tam prostě nesmíš ani s náklaďákem do 3,5t. Jsou města, kde se na to hlavně MP-íci specializují. Dokud jsme nebyli v Schengenu, tak Tě celníci nepustili s autem s mříží ani přes hraniční přechody určené pro malý pohraniční styk (nesměly tam náklaďáky). -
superkutil 10.09.09 09:41
« Re: demontáž mřížky????
N1 bylo původně auto na žlutých značkách a s mříží. Jenže protože bylo vedené jako nákladní nesmělo do určitých částí měst. Proto vymysleli M1 což bylo servisní a montážní, bylo na bílých značkách a mělo také mříž. Ale mělo stejná práva jako osobní.
A to co píšou znamená, že když vyndáš mříž, tak z toho pořád máš původní N1 nebo M1 a nejedná se o přestavbu na osobní. To znamená, že u některých modelů byl kvůli N1 omezen počet míst z 5ti na 4 a to stále zůstává. Také u 7míst nejde po vyndání mříže používat 7 míst, ale jen původní počet. -
oleowr1 09.09.09 22:52
« Re: demontáž mřížky????
sybokcz: Koukám do velkého TP a mám tam uvedeno: "OSOBNÍ AUTOMOBIL M1 MONTÁŽNÍ" nikoli N1, a v článku se hovoří o přestavbě z N1 na M1, nikoli o přestavbě M1 MONTÁŽNÍ na M1 OSOBNÍ.
V poznámce v TP mám"...vozidlo je vybaveno posuvnou přepážkou, úchyty pro montážní úpravu, boční okna v prostoru pro náklad jsou chráněna proti poškození. Případná demontáž této výbavy se považuje za přestavbu."
Takže nevím, jak se na to budou příště na STK tvářit... -
superkutil 09.09.09 10:06
« Re: demontáž mřížky????
Vypadá to, že se časem ty odskoky zmenší a bude to v pohodě. Už se zmenšují a madla nedrnčí. Počkám ještě chvíli a když tak tu malou mezeru dorovnám filcovými podložkami. Pořád je to lepší jak těžká železa v oblasti hlavy. Podle servisu Ford jsou stropní airbagy aktivní i když je v autě mříž.
-
superkutil 08.09.09 16:03
« Re: demontáž mřížky????
Hm, vidíš, zda jsou aktivní airbagy mi nedokázali říct ani u Forda, spíše se přikláněli k tomu, že jsou aktivní. Železa vyndám, jsou hnusný, ale nahradím je podložkama z plastu nebo z koberce. Ty těžký kusy železa u hlavy držící na dvou samořezných šroubech ve mě nebudí důvěru. -
cja 08.09.09 13:36
« Re: demontáž mřížky????
Na STK, mimo problému, mi též řekli , že je možno bez vyjádření automobilky demontovat přepážku a není to považováno za přestavbu - takhle to ten hodný člověk na STK povídal. :-! V platnost od 15.9. 2009.
A Kutile protože jsem již jedno auto před 4 lety homologoval zpět na osobní, taky Mondeo, tak vím že ty madla nevyřešíš a musíš je tam nechat - kovové uchyty pro přepážku - a pokud vím, když byla krysí klec tak se nedávaly zadní airbagy. -
DIM 08.09.09 13:06
« Re: demontáž mřížky????
Z kusím se podívat. Pochybuju ale , že by Ford vůbec něco o kravině s názvem Česká Mřížka vůbec kdy něco slyšel, pokud tedy vůbec něco slyšel o ČR, a tudíž fakt těžko bude jiné madlo....Jedině že by ho česká ruka trochu přifrézovala. Za ty prachy , co ta mřížka stála...:-) -
superkutil 08.09.09 11:17
« Re: demontáž mřížky????
Jo, vím, že se šrouby povolují. Ale já mám pod zadními madly chycená 3mm železa a když železa vyndám, tak madla nedoléhají na polstrování a i když je utáhnu, tak drží jen na těch plíškách ve kterých jsou šrouby a madla jsou volná a drnčí. Potřebovaly by mít nožičky ve kterých jsou šrouby o 3mm kratší. Nechce se mi je ale řezat. Nechce se mi věřit, že by Ford do aut s mřížkou dával jiná madla než do aut bez mřížky. -
superkutil 07.09.09 16:30
« Re: demontáž mřížky????
A můžeš mi vyfotit madlo u zadních sedaček? A když za madla v autě vezmeš a snažíš se s nimi hýbat do strany, tak se hýbou nebo ne? Já když vyndám plechy od přepážky, tak madla drží na dvou pochybných samořezných šroubech, jsou zcela volné a za jízdy drnčí.
Tady je odkaz na novou vyhlášku ministerstva dopravy (MD) číslo 283/2009 [odkaz] -
oleowr1 07.09.09 16:00
« Re: demontáž mřížky????
Madlo nemadlo, taky jsem tam měl mřížku jen chvíli, když jsem jel po 4 letech na STK, po 6 letech jsem ji neměl a ukecal jsem to... Nicméně kdesi jsem četl, že odstranění mřížky zapsané v TP se považuje za přestavbu a musí se žádat vyjádření výrobce/dovozce o její povolení. Některé automobilky vydaly "hromadné povolení", ale v případě FMC je prý potřeba žádat individuálně pro každé auto (samozřejmě za peníze). Řeší to nějak doplněk zákona k 15.9., víte o tom někdo něco? -
Janerad 07.09.09 12:53
« demontáž mřížky????
Dim: Z čeho soudíš, že je možné přepážku demontovat, aniž by bylo vozidlo považováno za nezpůobilé? Taky bych demontoval, ale mám strach, že až se nabořím, a auto bude bez přepážky, tak mi pojišťovna nic nedá, že vozidlo nebylo způsobilé...
Jinak ventilované sedačky super, je ti teplo, ale sucho - jakmile vypneš ventilaci, hned pocítíš, jak se záda začínají potit.... Jinak pozor na sedák, neklekat, jinak můžeš zdeformovat konstrukci a pak tlačí do zadku... -
cja 07.09.09 12:04
« Focus RS
Trochu se mi splnil sen, místní dealer Fordu dělal předváděčku na ST , RS a opět Mustang GT. Dvě auta jsem měl již možnost poznat, ale RS ještě ne. Výkonné auto sice nepotřebuji, ale potřebu občas si zablbnou v něčem ostrém mám. No 305 HP a 440 N.m. je fakt v autě se 1400kg nálož. Překvapilo mě , že to auto ač na 19" kolech bylo komfortnější než předchozí Mondeo Titanium X. Jinak skvělý motor a zvuk, ale jezdit v tom celý den , by asi bylo o uši, táhne jako ďábel, akorát v kolejích je lehce neposlušný, ale to není nic divného, zatáčky projíždí neuvěřitelně stabilně- na předokolku, navíc s touhle náloží na předku, neskutečné. Legální rychlosti v tomhle autě jsou velmi těžko uhlídatelné, proto jsem si ho půjčil brzy ráno a na prázdných okreskách si to fakt užil. Pokud máte někdo možnost jenom mohu doporučit. Není to žádné zákeřné auto, spíš civilizovaný divoch. Fakt super zážitek. -
cja 07.09.09 11:28
« Re: Ford má šelmy v dieselu...
DIM: měl jsem je v předchozím Titaniku a nebylo to špatné, ale tak, že by jsi záda neměl zpocená, tak to nefunguje - spíše to chladí, trochu to hučí
v novém autě to nešlo v kombinaci s interierem Individual, tak mám jenom vyhřívaná ;-\
Na STK jsem teď byl s Titanikem, sice prodáno, ale do ukončení leasu stále na mne psáno(řešeno smlouvou o smlouvě...), a nestačil jsem se divit, vše OK , ale neprošlo kvůli tmavším foliím na předních sklech, je to na delší psaní, ale pozor na ně, pokud je tam někdo máte, nesmí být vůbec, protože na Mondeu tónovaná okna již z výroby, takže nesmí býto folie, dostal jsem to na 30 dní s tím , že musí dolu, ... takže si budu muset půjčit skla od někoho , kdo nemá folie :-! -
DIM 07.09.09 11:10
« Re: Ford má šelmy v dieselu...
Od 15. září je možné si mřížku demontovat bez toho, že by se to považovalo za přestavbu.Konečně. To budu moci jít i na technickou !! :-)
čím díl tím víc to vypadá, že opravdu dojde na solidně vybavenou 2,2 .
Nemáte někdo zkušenosti s ventilovanými sedadly ?? -
superkutil 04.09.09 23:20
« Od 15 září nemusí být DPH mříž u N1.
Potřeboval bych radu s mým Mondeem. Za madla na zadních sedadlech je uchycený kus železa s okem do kterého se uchycovala mříž v přední poloze. Bojím se, že když by bouchly stropní airbagy, tak tyto železa zraní posádku. Když ale železo vyndám, tak mezi madlem a střešním polstrováním je mezera cca 5mm a madla za jízdy drnčí. Nevím jak tam byla původně madla uchycená, ale jako by 5mm vystupovala. Nevím, zda je něčím podložit nebo jak zajistit, aby plocha madel byla na stropním polstrování a ne 5mm nad nimi. -
superkutil 04.09.09 22:56
« Re: Ford má šelmy v dieselu...
WinDiesel: To víš, několik let ve výzkumu aut a na motorárnách dělá své. >:D
Ne, dělám si legraci, Mondeo běhá suprově a je to můj nejlepší Ford. Kombinace prostorné karosérie, skvělého podvozku a příjemného motoru z něj dělá bombu. :yes: -
superkutil 04.09.09 20:31
« Od 15 září nemusí být DPH mříž u N1.
SUPER! V tom případě potřebuji radu s mým Mondeem. Za madla na zadních sedadlech je uchycený kus železa s okem do kterého se uchycovala mříž v přední poloze. Bojím se, že když by bouchly stropní airbagy, tak tyto železa zraní posádku. Když ale železo vyndám, tak mezi madlem a střešním polstrováním je mezera cca 5mm a madla za jízdy drnčí. Nevím jak tam byla původně madla uchycená, ale jako by 5mm vystupovala. Nevím, zda je něčím podložit nebo jak zajistit, aby plocha madel byla na stropním polstrování a ne 5mm nad nimi. -
superkutil 04.09.09 09:08
« Re: Ford má šelmy v dieselu...
SiemensVDO je piezo že a to Delphi 2000bar to je elektomagnetické nebo piezo?
Dneska ráno jsem nastartoval a auto hodně smrdělo. To normálně nedělá. Čím to může být? Vždy byl cítit smrad chlóru, ale dnes to bylo spíše jako starý náklaďák (nespálená nafta). Může to být jen tím, že se ochladilo? -
WinDiesel 04.09.09 07:08
« Re: Ford má šelmy v dieselu...
kutil: Ford má naladěno na 85, 96 a 103 kW, PSA má stejný motor 103 kW až s Euro 5. Normálně má PSA vždy 100 kW a u některých MPV myslím 88 kW.
Ford má vždy vstřikování SiemensVDO, PSA má u části vozidel s Euro 4 Delphi a s Euro 5 vždy Delphi. Ford zatím Euro 5 nemá - potom bude mít Delphi také (5. generace vstřikování s 2000 bar, to co já mám na voze je 2. generace s 1400 bary).
Vše platí o 2,0 HDI-TDCi.