FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.10.09  20:47

    « Re: Dvouhmoťák

    cja: Já jen, že jsem v životě o problémech s dvouhmoťákem neslyšel, dokud jsem si nekoupil TDCI. 8-s

    A to většina známých má diesely a točí je od volnoběhu do 2500ot, ale většinou mezi 1300-2000ot. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.10.09  20:43

    « Re: Dvouhmoťák

    DIM: ... to jako , když jsem přesedlal na menší objem, tak si mám založit nové vlákno??? 8-s Ale tam by mi bylo smutno >:D >:D
    Ten telefon - za 2 měsíce co jsem vlastníkem, tak zamrzl jen jednou, ale totálně, nešlo z něj volat - po restartu telefonu i auta vše OK a už se neobjevilo, používám též obyč Nokii 6700, telefony s otevřeným OS mě neberou a do auta se muselo cosi doobjednat a já používám telefon pouze na telefonování, takže volím tzv."hloupé telefony"

    Kutil: Pokud řešíš setrvák a slyšíš trávu růst, tak si připrav 27t.vč DPH. Radši to nepřivolávej.

    Ke: jak ti zmizely řádky - jsou inverzní nebo zcela chybí?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.10.09  20:42

    « Re: Dvouhmoťák

    štíreček1: Mě to dobře táhne už od 1600ot. ale klidný je motor až od 1800ot. ale bohužel kolem 2600ot. už začíná vadnout a pak už jde rychle dolů, takže kolem 3200ot je výhodné přeřadit.

    Ale rozumná spotřeba je mezi 1600-2300ot. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 23.10.09  20:08

    « Re: Dvouhmoťák

    Nicco: no to bude jasné, že při brzdění motorem to až tak nevadí, protože je setrvák na jedné straně, při plynu je zase na druhé, nejvíc mu dají zabrat nízké otáčky na rozmezí kdy motor má ještě snahu jet, ale už je slyšet, že mu to jde ztuha, tam to musí lítat sem a tam. Řazení s meziplynem v zatáčce není taky ideální, pokud dobrzďuješ a řadíš, chce to jemnou práci ze spojkou, ale moje paní tam klidně tu dvojku nacpe i v padesátce, poněvadž ji kamarádka naučila ke každé křižovatce dojíždět na neutral a pak neví, co tam patří, Jednou jí to zdechlo a byl to docela pěkný zásek, na tom dvouhmoťáku jsou taky nějaké kolíky, nevím jakou přesně mají funkci ale prý dostávají taky zabrat.
    Kutil: věříš, že se mi taky zdá, že ta největší síla je u mého motoru až na dvou tis otáčkách. Na těch 1750 při pětce jedu devadesát a zrychluje z toho parádně, ale třeba na trojku na tom maximu tahá parádně, ale pocitově ten vrchol přichází až na těch dvou tisících. Nejspíš to bude tím owerboostem, tam je to maximum až na dvou tisících
    [odkaz]

    ale aspoň jsi mě uklidnil, že ty 1,6 tolik netrpí s tím setrvákem. Jinak myšlenka na zvýšení krouťáku na nějakých 310Nm mě taky napadla, ale zárověň mě napadlo, co na to právě ten setrvák. ono v podstatě pokud bys jezdil jako teď, stačilo by méně plynu, takže bys měl namáhání zhruba stejné, ale o nějakých 150 otáček dříve. Na druhé straně by měl ale člověk roupy, co s těmi dalšímy Nm v záloze >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.10.09  13:18

    « Re: Dvouhmoťák

    Mně se ten telefon někdy přihlásí a někdy ne. Teď jsem to trochu zkoumal : když nastoupím a zapnu jen zapalování s rádiem, tak se telefon po chviličce najde, trvá mu chvíli načítání seznamu. Ale když jsme pak nastartoval, tak zmizel a už se nepřihlásíl. Až když jsem za jízdy vypnula zapnul rádio, tak naběhl. Mám 6230i.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.10.09  12:02

    « Re: Dvouhmoťák

    WinDiesel: A kam zmizel oblíbený 2.7HDI? Ten vypadal hodně dobře? Odpovím si sám:

    Nyní se objevil nový diesel 3.0 HDI, který má větší výkon a nižší spotřebu i emise než starý motor 2.7 HDI. Nový motor má výkon 240 koní (2.7 HDI má 208 koní) a má o 17 % lepší spotřebu a o 15 % nižší emise.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  11:13

    « Re: Dvouhmoťák

    .... nezmizi jeden, hned nekolik najednou a zbydou tam tak dva tri radky v zakladnim menu. Napr. dnes tam byl pouze pal. PC a telefon....

    Obycejna Nokie 6300 se chytne pokazde a prakticky hned, vse ok.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.10.09  10:55

    « Re: Dvouhmoťák

    ..... a podle návodu asi ani mít nemám.... :-)

    Připojí se vám vždy telefoh k bluetoothu bez problémů ? Mně se telefon ne vždy přihlásí a musel jsem už dvakrát znovu registrovat....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.10.09  10:44

    « Re: Dvouhmoťák

    ...tak v tom případě to na tu naftu jede zase docela śolidně!!

    Co ten Ford Convers ? Jak zmizí řádek ? A který ? Třeba tam ani všechny nemám !! :-) Nemá tam být i nastavení klimy např ?? To tam totiž nemám !!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  10:41

    « Re: Dvouhmoťák

    ... a nemas v tom benzinak ? >:D 2,3 i......
    Casto je predani formalita a nejaky ten detail clovek nepostrehne.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.10.09  10:22

    « Re: Dvouhmoťák

    Ale kdybych měl dvoulitr, tak bych musel změnit fórum !!! Že by ten jeden panák navíc v každém válci brzdil ten zbytek ?Nesouvisí to spíše s pojistnými sazbami apod ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 23.10.09  10:20

    « Re: Dvouhmoťák

    Stirecek1:"Taky jsem někde četl, že škodí brzdění motorem, ale to se mi zdá divné, protože do auta nejde palivo, tak setrvačník je vlastně pořád na jedné straně."
    Skodi jedine to, ked radis bez medziplynu a tiez ked ides na volnobeh 70kmh, motor toci do 1000otacok a mak by si hodit 4-ku na brzdenie motorom, ale das tam 2-ku, vtedy ten dvojhmotak musi prekonat obrovsky moment z kludu na 3000otacok. Inak z tej animacie je jasne, ze ta pruzina odide ako prva, len neviem preco sa teda neda vymenit. Jedine ma napada, ze niektore dvojhmotaky su nejak zlepene a nedaju sa rozobrat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  10:15

    « Re: Dvouhmoťák

    DIM: od nejakych 1500-1600 razante a plynule tahne do nejakych 3-3500.... Divne, i kdyz to bylo syrove, tak to jelo takhle.

    Najeto 40t. a ted na uzsich zimakach bere podle PC lehce pod 6, pocetne je to nejaka desetina navic. Takze ok.

    Dnes rano mi opet po delsi dobe behem jizdy zmizelo nekolik radek a ikon v menu Conversu..... Po nastartovani opet ok, to jen pro info.

    360 Nm maji starsi 2,2, kutil to ma spravne.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 23.10.09  10:07

    « Re: Dvouhmoťák

    DIM: Já tě varoval... >:D na nový dvoulitr jsou výborné recenze, dokonce v nabídce Citroenu C5 motor 2,2 HDI 173 končí a je nahrazován dvoulitrem 2,0 HDI 163. V 607 zase vyhodili motor 2,2 HDI úplně a nabízejí pouze 3,0 HDI šestiválec.
    Je toto pouhá náhoda? :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.10.09  09:46

    « Re: Dvouhmoťák

    Jezdím a jezdím !! :-)

    Můj nový motor je dole velmi velmi líný, pod 2 tis. nejede vůbec. Nejlépe se mu vede tak kolem 3 tis. otáček. Vůbec mi připadá, že zatím musím řadit mnohem později . Na čtyřku 60 bylo před tím normální, tady zatím musím řadit za tři, šestku jsem taky dával při 100km/hod, teď tak při 120. Buď si to ještě sedne, a nebo ne ! :-) Motor by měl mít 400Nm při 1750, ne 360. Spotřeba po prvních 500km je 7,9 l/100 km.

    K tomu dvouhmoťáku : omezuje to sice komfort jízdy, ale na druhou stranu fatální problém by to na cestách způsobit nemělo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  09:32

    « Re: Dvouhmoťák

    Su: vetsi moment, vetsi razy...... teoreticky :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.10.09  08:59

    « Re: Dvouhmoťák

    A co říká dvouhmoťák na přečipování? Jinak já jezdím v rozsahu 1500-2300ot. Jinak podle papírů mám sice maximální moment v 1750ot, ale ve skutečnosti ho naměřili v 2440ot. Když jsem se na to ptal u Forda, protože mi to připadá jako hodně velký rozdíl, tak řekli, že je to možná, že jimi uváděné hodnoty jsou orientační a nic negarantují. Ale když Ford všude argumentuje, že má maximální moment už v 1750ot a pak se zjistí, že je to o 700ot výš, tak mi to připadá jako klamavá reklama. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.09  08:43

    « Re: Dvouhmoťák

    Cja: souhlas. Je to holt spotrebak, je to treba brat takhle. A tech standartnich 1500 - 3000 ot/min predpokladam jezdime snad bezne vsichni, nebo? ;-)

    Kde je DIM ? Zadne zpravy. Jezdi a jezdi, nebo je v servisu?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.10.09  08:05

    « Re: Dvouhmoťák

    Kutil: záleží co vyjde levněji.

    U dodávek lze dvouhmoťák nahradit jednoduchým setrvačníkem, lze to údajně i u os. aut, ale přicházíš o kultivovanost motoru, četl jsi to pojednání v odkazu ode mně od p. Vaculíka?, ten to tam myslím vysvětluje docela polopaticky,
    nízkými otáčkami se nemyslí nízké otáčky naftového motoru při vysokém kroutícím momentu - u tvé 2,2 je ofic. KM v 1750rpm 360Nm, no a za nízké otáčky by se považovalo vše co je pod 1500rpm.
    No a na zbavení se těchto problémů je jednoduchá rada - spojit motor s automatem, jinak(jako mě u 2,2) to potká každého /výměna 2hmot. setrváku + výměna spojky/ - někoho dříve jiného později.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.10.09  22:37

    « Re: Dvouhmoťák

    štíreček1: Ten 6ti válec jsem myslel od 2litrů nahoru. Samozřejmě 1,6litru je v pohodě a co jsem pochopil problém dvojhmoťáku u malých objemů není tak výrazný. Ale hlavní výhoda dieselů je hlavně ve velkém momentu v nízkých otáčkách a tak je škoda, že když to diesel umožňuje, tak kvůli dvouhmoťáku to vlastně nejde. 8-s

    To brždění motorem chápu, namáháš dvouhmoťák na druhou stranu. Ono vůbec střídáním brždění a zrychlování děláš vůle v celém převodovém ústrojí - dvouhmoťák, převodovka, rozvodovka, klouby.

    Já celý život brzdím motorem a řadím s meziplynem a u všech aut časem byla velká vůle v převodovém ústrojí. Ale na druhou stranu po 80tis km stále původní destičky. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 22.10.09  21:29

    « Re: Dvouhmoťák

    Právě v nízkých otáčkách se namáhá nejvíc, zážeh - drc, další drc má od kol tím že nejedou, motor se namáhá, ale nemá sílu. Taky jsem někde četl, že škodí brzdění motorem, ale to se mi zdá divné, protože do auta nejde palivo, tak setrvačník je vlastně pořád na jedné straně. Vypínat a startovat motor jedině se spojkou. Akorát je těžké naučit ženskou podřazovat s meziplynem nebo alespoň řadit v trochu přiměřených otáčkách. Ty šestiválce nejspíš vyjdou dráž jak jedna hřídel a šestnáctistovka by z toho nejspíš udělat nešla, kdoví, jak by šestiválec při malém objemu vůbec jel :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.10.09  19:45

    « Re: Dvouhmoťák

    pava1: To je příklad nebo je to fakt tak šíleně udělané? Někde jsem slyšel, že v dvouhmoťáku může být i gumové dorazy, které se vytlučou. Kde je tedy problém v opotřebení při nízkých otáčkách. Chápu, že u motor v nízkých otáčkách mění klikovka otáčky ale nedokážu si moc vysvětlit, jak dvouhmoťák odejde. Proč se tedy velké objemy dělají 4 válcové? Třeba 3litrový Hyundai Teracan? Proč se vymýšlí vyvažovací hřídele místo 6válců?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.09  16:40

    « Re: Dvouhmoťák

    Tady perfektní animace, jak dvouhmotový setrvačník funguje: [odkaz]
    Lépe jednou vidět, než desetkrát slyšet.
  • « 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 22.10.09  16:24

    « Re: Dvouhmoťák

    To WinDiesel: Tito Pakistanci znicia aj tank. Ja som v Parizi isiel z cinanom a ten neved ist plynule ale kazde 2-3 sekundy jemne pridal a po 1-2 sekundach zase pustil plyn. Som kmital na zadnom sedadle ako zirafa ;-)

    To superkutil a ke: Ano niektore diesely nemaju dvojhotaky.
    Ine ich maju ci uz opravnene alebo ako "ulet" inzinierov, ked sa takto snazia zkultivovat diesely na obraz benzinov (a to este neskusili aky kultivovany je elektromotor ;-) ) podobne ako ked si ekoNemec za 500E dokupi DPF a potom ho musi chodit regenerovat kazdych 30tkm na diagnostiku za 50E. Cim tam toho menej bude, tym sa menej pokazi.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 22.10.09  14:40

    « Re: Dvouhmoťák

    Kutil: Jel jsem s taxikářem v DE, který měl Touran a dvouhmoťák na odchodu - nic příjemného - nějaký Íránec nebo Pakistánec - jede než to klekne...
    U VW odchází hodně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.09  12:10

    « Re: Dvouhmoťák

    .... 4T 4 valcovy motor toci klikou zjednodusene trhave z principu sveho chodu, s rostoucimi otackymi a s poctem valcu se toto "vnitrni chveni" zlepsuje/minimalizuje. Vnejsi chveni vice ci mene uspesne eliminuji silentbloky, pripadne doplnene vyvazovacimi hrideli(co vim treba nova 2,2 Hdi/Tdci). Cim vetsi objem tim "nerovnomernost otaceni" opet horsi, proto se nektere 1,6 bez dvouhmotaku obejdou :yes:

    Pri nizsich otackach(+necitlive zachazeni se spojkou) je samozrejme 2H vice namahan a pokud jeste trpi nejakou konstrukcni vadou, tak holt odejde ponekud drive. Na 407 mi odesel jeste v zaruce a to nejezdim na spotrebu.

    Jizdu po poli bych do toho ale netahal ;-), to je frekvencne nekde jinde.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 22.10.09  12:00

    « Re: Dvouhmoťák

    Kutil: zde možná najdeš odpověď
    [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.10.09  11:07

    « Dvouhmoťák

    Proč se jízdou v nízkých otáčkách ničí dvouhmoťák? A platí to jen pro FORD nebo i pro ostatní automobilky. Protože znám plno lidí s TDI, dCi, HDI, kteří jezdí 1200-2000ot a nikdy nic o dvouhomoťáku neslyšeli.

    A co při odskakování kol při jízdě nebo jízda hrc-hrc, kdy motor vždy zabere a pak zase brzdí a tak dokola (třeba na 1čku po polní cestě). To se neničí víc?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.10.09  15:58

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    ke : tak dobře počítat neumím, budu to muset namyslet jinak >:D

    DIM: už jsem se bál, že se budeš chtít vyloučit z vlákna >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 21.10.09  15:43

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Právě jsem si několikrát všiml, že se mi zapíná to zadní sklo a nevěděl jsem proč. Pak jsem si všiml, že to dělá jen s tou vločkou, žlutou i červenou a připadá mi to zbytečné, když není sklo zamrzlé. Navíc je to hodně velký žrout el, když se člověk v průběhu dne několikrát courá po městě a při každém startu se to spíná. Přední ohřev nemám, ten jsem nechtěl, protože v jiném autě jsem si nemohl zvyknout na ty "dráty" :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.09  14:48

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    cja: spocitej bokem jednu mensi halu, a treba ti bokem taky neco nakutali jako express priplatek....... >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.10.09  14:46

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Tak přece nebudu jenom chválit !! To by smrdělo, jak se říká....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.10.09  14:32

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    >:D DIM: tak to prodej !! >:D Jezdím teď Mazdou 3 novou a pánové přesedněte na chvíli do auta o třídu níž ... vím DIMe máš ještě Focuse, ale nejezdíš s ním -- no a potom se Vám bude stýskat >:-[] >:-[]
    Ke : určitě zimní rezerva je daleko lépe využitelná i v létě, než letní v zimě
    Měl bych se taky zeptat svého dodavatele obutí jestli by neměl nějaké všimné - když mohou "soudruzi" v Alpách
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.10.09  14:29

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Volvo, Volvo, to jsou takové ty tahače návěsů ?? Já nemohu proti převodovce ani spojce celkem nic říct...po 84 km :-) . Rozhodně je to lepší, než předešlé Mondeo - to ale zase mělo hladší chod motoru, takový nedieslový, tady je to zvukově jiné. Není to horší, to ne, odhlučnění je dobré, jen je to úplně jiný akord.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.09  14:08

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    .... jsem letos zimni obuti dostal a rovnou 5 ks DUNLOP 3D, jakesi Alpske vsimne, tak kdyz jsem byl v tom prezouvani... Tak co s ni. A je to myslim teoreticky i lepsi varianta rezervy. Vlastne ne, ideal by byla bezkompromisni celorocni pneu :-) :-)

    Dim: jak se ti jevi spojka/prevodovka? Prijde mi to pri sepnuti spojky takove "nakladakovite", trochu hrube. A zvenku je kvaltovani i pomerne hlucne, schvalne to nekde na vetsim parkovisti nekomu puc. Udajne je od Volva, Ford na tyhle Nm nemel svoji skrin.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.10.09  14:03

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Máš automatickou klimu ?? Proč mně to nedělalo a nedělá ani teď ??
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.10.09  13:56

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Mondeo 2006, zapíná se mi se žlutou vločkou přední i zadní vyhřívání. Přední se časem vypne, zadní ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.10.09  13:52

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    No přesně tak ! Na tom displeji dohromady nic moc není, rádio je i na rádiu a auto se světly je s informační hodnotou naprosto na nule . A přitom ukazatel nádrže a teploty člověk málem nenajde a jejich provedení, cejchování a umístění je bídné. A navíc celá ta přístrojovka je nevyvážená, jeden budík kruhový ( a navíc tlustá ručička a malá čísla), druhý půlkruhový a ještě menší, celé je to vzhledem k řidiči mimo střed sedadla .... Tady vidím trochu mínus. Jinak ale zase telefonování přes bluetooth je výborné. Celé auto je určitě o generaci dál, výborné sedačky, celkově moc pěkný exteriér, bixenony a světla do zatáčky taky mají něco do sebe,....a kombinace látky a kůže je taky dokonalá. Malinko horší je boční výhled dozadu , b sloupek je velmi masivní a za ním je zatmavené zadní boční sklo....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.10.09  13:34

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Ke: dáváš i zimní rezervu? nebo přecházíš na systém bez rezervy? Tuhle tam mám taky, je to jediný Michelin na autě, a dlouho bude. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.09  12:50

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    ....... je fakt, ze kdyz to loni bylo uplne nove, tak mne ta "televize" v noci rusila vic nez ted. Ted uz to tak nejak nevnimam. Zvyk. Jas na minimum by ale jeste trochu ubrat snesl, to zase jo. Stejne tam sviti porad jen to radio a "auto se svetly"....... Trochu nevyuzite, myslim.

    Kdyby nahodou: jsem sudal z rezervy nejetou letni Michelinu Primacy HP 215/55/R16 93H, vyrobena 37.tyden 2008, kdyby se nekomu hodila do poctu, rad prenecham za mrzky peniz.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.10.09  12:28

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    hnědá vypadá fakt...hnědě >:D Taky mám modrou.Ty drátky jsou v noci otravný, oslňuje to více, ale zase ráno při rozmražování jsou k nezaplacení, výdech na čelním skle mě s..e, to předchozí Monda neměly

    DIMe: mě se to stáhne s těmi potkávačkami dost, záleží jak moc otočím tím kolečkem na mlhovce a takže už ho máš???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.09  12:15

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    cja: prepinam den/noc stejne, jas stazeny na minimum v noci se da vydrzet. Zmena barvy v menu na hnedou ale ne, vypada to divne.

    Spis mi ale vadi viditelna struktura vyhrivani predniho skla - zvlast ve dne v mlze pusobi rusive. A odraz vydechu do skla jsem v Peugeotech taky nemel. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.10.09  12:05

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Trochu se to stáhne s těmi potkávačkami, ale pořád mi to připadá moc....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.10.09  11:47

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    DIM: tak už ho máš? (auto samozřejmě) Když jezdíš se světly pro denní svícení tak to září, při přepnutí na potkávací světla(což je to stejné, ale udělané manualně), tak uděláš pro noční režim korekci osvětlení, tak to mám já, nevím jak ty a problém s tím , že bych neviděl ostatní kontrolky za tmy nemám - mě tam navíc svítí ten display DVD navigace , takže možná proto se v tom autě po nocích nebojím. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.10.09  11:42

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Ke: asi to je po 40t již staré auto, ne, myslel jsem tím na novém modelu, protože zde jsou již příspěvky jak o modelu z roku 2001 i o modelu současném, takže to nebylo nijak myšleno zle
    Mě se opravdu po nastartování při nízkých teplotách spouští zadní i přední okno, teď nemohu potvrdit neb mám náhradní auto a Mondo je na odstranění následků kolize.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 21.10.09  10:51

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Mně se zadní okno samo nezapíná !!!?? Mám ale jinou připomínku : ta obrovská obrazovak , co na mě civí z místa, kde mají být tachometr a otáčkoměr, nemá žádný noční režim ??!! To abych si tam dal na noc nějakou roletku !! Svítí to fakt moc, a když stáhmu jas, tak zase povadnou jinak pěkně svítící ostatní tlačítka a ukazatele ....
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 21.10.09  09:17

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Ano. ´04, dovoz Italie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.09  07:51

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    ... asi maji rakouske verze vetsi smysl pro ekologii a nechavaji nektere veci na vuli ridice. A zadni nahon musite rucne nebo jde s cervenou vlockou? ;-)

    Anebo je to se 40 t. km uz stare Mondeo, kdo vi.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.10.09  07:14

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Na novém Mondeu se to zapíná samo, alespoň teď při těchto teplotách.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.09  06:36

    « Re: Vyhřívání zadního okna

    Ne. Ani se zlutou ani s cervenou. Pouze rucne zaroven se zrcatky a po nejake dobe to pripadne samo vypne.
  • 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 20.10.09  18:46

    « Vyhřívání zadního okna

    Chlapi taky se vám zapíná vyhřívání zadního okna automaticky s vločkou?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.10.09  16:08

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Zensky taky tvrdi, ze cim sirsi, tim lepsi..
    Me na sirokych gumach vzdycky stve to tahani v kolejich. Nemyslim jen koleje vyjete ve snehu, ale v asfaltu. Kdyz se k tomu prida trochu kluzci povrch, tak ma ESP a ridic obvykle vic prace nez na standartnich gumach. Ale je fakt, ze na novem Mondeu 16 vypadaji snad jeste vic utopene nez na STckovem kitu minule generace..Piha na krase, komfort za volantem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.10.09  15:43

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    ...
    Podle toho ve Fordu sedí trubky(testovací jezdci)(( a ty trubky tam v některých věcech sedí, né že ne)) a my (laici) jsme asi lepší řidiči než ti co to zkouší jezdit i za Polárním kruhem.

    Pamatuji si když jsem jezdil zimáky 185, potom 205 a teď 235 - vše Mondea. Měl jsem vždy trochu obavy z té širší pneu, ale ukázaly se nakonec, až na pár vyjímek, jako liché, daleko více bych řekl, že záleží na kvalitě pneu než na šířce. Nakonec po zimě sem - pokud nějaká bude- můžeme každý svou zkušenost napsat. Já osobně pokud budu s tou šířkou 235 mít problémy , tak to změním, protože u nás toho sněhu bývá požehnaně, ale fakt po minulém týdnu, kdy jezdím jednu trasu, která je velmi kopcovitá, a kdy nasypalo 30 cm sněhu - silničáři ..., tak protože ji jezdím již nějaký rok a s rúznými auty, tak jsem i přes obavy problém neměl. Howg :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.10.09  15:28

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Úzké pneu se opravdu lépe zařezávaly a pokud se nezařízly moc (nesednul jsem si na břicho), tak mnohem lépe seděly jak v zatáčkách, tak na rovině. Ty širší mají menší tlak, nedokážou se zakousnout a plavou (nevytlačí břečku zpod sebe). Možná kdyby byly 50cm široké, tak by jezdily po sněhu, ale to by pak musely mít úplně jiný vzorek. >:D

    Ten argument, že širší pneu má větší styčnou plochu a záběr asi na sněhu moc nefunguje. A na ledu asi taky moc ne, ale tam je to možná malým plošným tlakem.

    Největší problém je asi skloubit jízdu na suchu, mokru, sněhu a ledu. Každý podklad chce něco hodně jiného. Používal jsem Nokiany W s lamelovou technologií HAKA a úžasné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.10.09  14:05

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    DIM: ... to myslis jako vazne ;-) Pri brzdeni bych sakra bral aby se profil "zarizl" do podkladu. Si kup rovnou hladky a hoodne siroky...... A v hlubokem (15-20cm) resim abych projel(vyjel) a neuvizl a ne nejake zataceni........

    Si to zase nepredstavuj jako nejake brusle.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.10.09  13:48

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Ten argument zařezávání se do hlubokého sněhu zní dobře, ale nemá výtźnam v podstatě jen v zatáčkách ? Přece jen při brždění nebo rozjezdu mi je celekm jedno, jestli se zařežu nebo ne. Hmotnost auta je rozložena u širších pneumatik na větší plochu, takže dezén a směs se má větší možnost uplatnit....leda že by ne :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.10.09  13:03

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Optimální šířka zimních pneumatik záleží na tom, v jaké oblasti jezdíte. Pokud bydlíte v horách a celou zimu jezdíte po silnicích, které nejsou odklizeny, pak oceníte spíše užší pneumatiky - tíha vozu bude tlačit na menší plochu a vzorek bude na sněhu mnohem efektivnější. Pokud ale jezdíte spíše po rozsolených silnicích nebo dokonce suchých cestách, pak by i zimní pneumatiky měly být širší. Na užších byste v takových podmínkách příliš “plavali”.

    Vždy jsem měl zimní užší a bylo to v pohodě. Ale na současné Mondeo užší nejsou a tak mám letní i zimní široké 201mm a je to o dost horší, auto víc plave, z pneu se nestačí odvádět sníh a pneu vytváří moc malý tlak na podklad. Pneu mám Continental.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.10.09  12:38

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    ..... o snih ani moc nejde, ale predject auto v kolejich ze snehove brecky, coz je mnohem castejsi...... Kazdy centimetr navic je pro me :no: Navic tech sympatickych 8-9 mm je tam jen chvili, to kdyz jsou nove..... By mne ale zajimalo srovnani jak brzdi siroka/uzsi na suchu, mokru, snehu.....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.10.09  12:09

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    DIM: já jsem taky chtěl dát 16", navíc bydlím na Vysočině, Žďárské vrchy, což obnáší i dost sněhu, sice to mám krátce a sníh je zde týden, ale fakt jsem problém neměl, ale uznávám, že u mě tentokrát zvítězila forma nad funkcí a to auto fakt na těch 16" vypadá divně
    Na sněhu jsem se něco najezdil, a ten argument , že se užší pneu prořízne snáze vrstvou sněhu platil u hodně úzkých gum, v autě tohoto typu bych už pochyboval, opravdu se dle statistiky jezdí 70% na komunikacích bez sněhu, kde širší pneu přináší jasné výhody. Navíc kdyby to byla nějaká tragedie, co by dělala další těžší auta, S klase 7er ..., jedinou zatím negativní zkušenost co mám je ta cena těchto pneu.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.10.09  12:01

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Kutil: já vímm, že existuje předehřev na 220V v novém Mondeu to v manuálu zmiňují
    před barák postav Antoníček, připoj na plyn a počkej ... >:D samo až tě to auto přestane bavit
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.10.09  11:29

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    ... a nebo cele auto "predehreje" pres noc lehce temperovana dvougaraz s dilnou, ktera je soucasti RD. By jeden nerekl, jak 55 m2 v pohode vytopi chladnuti motoru 2 odstavenych naftovych aut...... A kdyz se obcas "Ladovska" povede, tak zustanou ty hroudy ledu a soli venku pod strechou, neni to rano zase zadna tragedie, to aby clovek uplne nezpohodlnel....... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.10.09  11:29

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    CJA : no tak teď jsi mě trochu nahlodal, už jsem chtěl jít jasně do těch 16". Asi se zajedu někam poradit do pneuservisu....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.10.09  11:28

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Kutile, já bych z toho jen vymaontoval ty spirály a pověsil je někam do těch klima trubek......
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.10.09  10:11

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    cja: Vtip u těch Skandinávců je v tom, že oni to ohřívají elektikou, auto připojí na 220V a ono se temperuje, či v potřebný čas ohřeje. :-) Takže už vymýšlím, jak na parkoviště před domem dám sloupek s elektrikou a do domu časovač. No a do auta hodím nějaké horkovzdušné topidlo s termostatem.Třeba [odkaz] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 19.10.09  22:26

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    DIM: gratulace. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.10.09  21:32

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Kutil: To nezávislé topení (Park h.) ohřívá vnitřek, ale zároveň to ohřívá i vodu, tak předpokládám, že to ohřívá částečně i motor.Ale mohu se mýlit, on ten manual Fordu je po pravdě dost otřesnej - dá se programovat, jede to na naftu, ale co všechno to ohřeje se dá jenom hádat. Jisté je, že to ohřeje interiér, odmrazí a odmlží všechna skla a trochu to hučí jak bufík u Tatry 148 na základní vojenské službě >:D A ta slivovice asi není od věci , řidič má být veselý ... lépe však střízlivý.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 19.10.09  21:21

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Dej si pravou valašskou kořalku a budeš zahřátý tak, že chladný vnitřek Ti nebude vadit >:-[] >:-[] >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.10.09  19:30

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    cja: V tom Norsku to není jen o ohřevu motoru, topení má dvě části, jedna ohřívá motor, ale druhá ohřívá teplým vzduchem kabinu vozu. Mě by stačilo ohřát vnitřek vozu. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.10.09  16:57

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    DIM: no to jsem rád, že jsi se zhoupl, ta svítilna tam je , ale funguje to jenom v menších rychlostech, ale když někde za tmy manévruji je to příjemné, Dime dej 17" řešil jsem to teď taky , 16" jsem měl z předchozího auta, stejně by jsi musel koupit 215 gumu a novému Mondeu 16" nesluší - bohužel, takže jsem s obavou nazul 235/45/17 a hned teď v tom sněhu byl příjemně překvapen, jak je auto komfortní - u tebe záleží jestli nezvolíš TIT S to má sportovní odpružení a tam nevím jak se to chová, jezdil jsem s ním , ale jen krátce na nějaké hodnocení, ale moje auto na těch 17" je fakt skoro jak C5(trochu přeháním, ale je to velmi komfortní, ale přitom jisté v zatáčce), uznávám argument Krkovičky, že auto potom neplave, ale to ještě vyzkoušeno nemám, i když nějaký kopec jsem již na sněhu vyjel a netrpěl jsem, i když pod kopcem jsem obavu měl, vycházím teď z toho , že asi 70% jízd se koná na silnicích bez sněhu a že výrobce auta s tím natestoval nějaký km, než to pustil do prodeje, no a když bude nejhůř, tak mám Soft Spike - náhradu řetězů a ta mě snad z problému vytáhne - uvidíme po zimě

    Kutil: přídavné topení mám v novém autě, je tam Park Heater a Aux Heater, oboje jsem teď vyzkoušel a myslím, že je to dobrá vychytávka a topí velmi rychle, chtělo by se říci hned..., ale nechtěj srovnávat norské zimy s našima, navíc to vyhřívání bloku motoru lze do nového Mondea taky dát, ale v českých zemích v tom nevidím žádnou výhodu a jak píše DIM nové diesly ten AUX Heater mají snad všechny(TDCI)

    Panther: to jsem nevěděl, že u dovozu se musí udělat STK, předpokládal jsem, že jsme v EU, a že to není nutné
  • « 00 Reagovat !

    foto panther

    panther 19.10.09  16:13

    « Re: brzdy

    U dovozu je to za 2 roky!
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 19.10.09  15:43

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    To kutil: měl sem jednu zimu zabudovaný v mém starším mondeu teplovzdušný topení Breeze-3. Kdyby šlo dát pod přední sedačku spolujezdce nebo do motorového prostoru, tak ho mám dál. Bylo perfektní v mrazech, páč se dalo naprogramovat kdy začne topit a kolik stupňů natopí. Tohle topení neohřeje motor, jen kabinu, spotřeba max. 0,2 litru/hod. Jinak zítra jedu načipovat to druhý mondeo. Dlužím ti ještě ty xenony, nějak sem na to zapomněl, resp. neměl k ruce pomocníka. Dám vědět zítra.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.09  15:17

    « Re: 215 55 R 16 nebo 235 45 R 17 ??

    Proc se nedaji pouzit? Se stareho mondea na nove by to pasovat mohlo, ne? Na zimu jsou nejlepsi plechace s poklicema. Neleze dovnitr snih a servisaci to maji radsi kvuli vyvyzovani:)
    Ze stare Oliny my ctyri zbyly- nechcete je nekdo? Jsou ve FM
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.10.09  15:03

    « Re: 215 55 R 16 nebo 235 45 R 17 ??

    Dva dvojku už jezdím čtyři roky, a na praku jsem ješt nejel !! :-) Novou zatím nemám .....Díky za info o těch gumách, to plavání jsem neuvážil, takže asi opravdu 16" . Jenže ty moje se zase už nedají použít, takže stejně potřebuju plechy + poklice....Nebo jsou levnější nějaké jednoduché elektrony ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.09  14:28

    « Re: 215 55 R 16 nebo 235 45 R 17 ??

    DIM: A jak to jede ta dvadvojka? Jako z praku? Gumy bych volil 16, uz jen kvuli tomu, ze budou aspon o tretinu levnejsi. Na zimu je lepsi mit uzsi gumy s vetsim profilem at to tak netaha ve vyjetych kolejich a nemlati v dirach. Muj favorit je Continental Winter Contact TS830, akorat je v mem rozmeru nemuzu sehnat za normalni penize.

    Kutil: Ja asi neco jako pridavny ohrev mam, protoze do minuty po nastartovani proudi hezky teply vzduch a za chvili se to vyhreje. Ale jak to funguje nevim. Je to dobre.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.09  14:20

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    :yes: a kdy auto bude?

    Kola: o vikendu jsem prezul/prendal kola (original alu 235/40/18 -> plechy 215/55/16) a presne jako vloni: o poznani zivejsi a plavani ve vyjetych kolejich minimalizovano. Ja osobne jsem z sirokych pneu obecne vylecen, vypada to na titaniu S pekne, piskne a hrne se to ze zatacky pozdeji, ale jinak...... Nemame na to v CZ silnice.

    Pridavne "topeni": je to elektrospirala v chladicim okruhu, aby se dosahlo drive provozni teploty, takze to neprimo i drive topi.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.10.09  13:31

    « Re: 215 55 R 16 nebo 235 45 R 17 ??

    ...DILEMA mám, ne DOLEMA ...:-)
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.10.09  13:30

    « 215 55 R 16 nebo 235 45 R 17 ??

    A mám první dolema. Nechat na zimu osvědčené 16 nebo zkusit 17 " ?? Tak jak tak musím koupit disky , jenom nevím, jetsli ty 17" nebudou až příliš rozbitelné na našich tankodromech....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.10.09  13:29

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    A přídavné topení teď už ty diesely mají snad všechny. Je to podle mě elektrický fén někde v klimarozvodech...Ale dám vědět, až to vyzkouším...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.10.09  13:27

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Brutální sleva rozhodla před jezevčíkoidním superbem !! 2,2TDCi, Titanium + nějaké pakety....Combi. Barva neurčitá stříbrno zlato šedivě béžová....

    překvapilo mě, že bixenony mají ještě nějakou takovou tu malou přisvítilničku přímo v hlavním světlometu. Žádné přisvěcování mlhovkami....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.10.09  13:18

    « Re: Tak budeme pokračovat.......

    Máte někdo v autě přídavné topení? Buď přídavný elektrický ohřev chladící kapaliny nebo přídavné teplovzdušné topení? Vždycky v autě mrznu než se to trochu ohřeje. V Norsku mají super věc, na boku auta je zásuvka přes kterou se auto napojí na 220V a v autě je zabudovaný elektrický teplovzdušný ventilátor s termostatem a auto když nejede vyhřívá. A co je super, že to auto jde na 220V připojit na mnoha parkovištích, takže je auto vyhřáté i když jdu nakoupit. :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…