FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
WinDiesel 31.10.09 08:52
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
DIM: konstatování že turbo je kaput je předčasné. Mechanici neměli recht. Je to hadice, rupají kolem 150 tkm pravidelně. Mě rupla taky - syčení když se to přišlápne a výkon jako když máš atmo.
Trochu mne akorát mate zvýšení volnoběhu. Jinak ale s ruplou hadičí turba to skutečně hodně kouří. -
WinDiesel 31.10.09 08:51
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
oleowr1: Mechanici neměli recht. Je to hadice, rupají kolem 150 tkm pravidelně. Mě rupla taky - syčení když se to přišlápne a výkon jako když máš atmo.
Trochu mne akorát mate zvýšení volnoběhu. Jinak ale s ruplou hadičí turba to skutečně hodně kouří. -
"-- skrytý --" 30.10.09 17:24
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
To může. Jakmile začne spontánně zrychlovat, tak to znamená, že jede na volej. V takovym případě musíš při zařazený rychlosti šlápnout na brzdu a motor udusit, protože odstavení přísunu paliva už k vypnutí nemusí stačit. Průser je to u automatických převodovek, tam se motor udusit nedá... -
štíreček1 30.10.09 16:06
« Re: Denní svícení
Kutil: zrovna včera jsem se chtěl dostat do přepínače světel, ale nakonec jsem to vzdal, abych něco nepoškodil, ale mělo by to jít a do spínací skřínky možná ani nebudeš muset chodit. Schéma nemám ani na své auto, ale zkoušečka by měla stačit. Pak dej vědět, co to je za relé, jestli jen nějaké obyč a kolik cca stojí. Pošli mi to zrovna s tím návodem, díky >:D Akorát nejspíš bude nutnost stávající vedení střihnout a buď pájet nebo na konektory! Tak ať se zadaří, já nebudu mít teď o víkendu čas. -
DIM 30.10.09 09:22
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
Tak to nikomu nepřeju, držím palce. Jen mi nějak nejde do hlavy to syčení, to by ukazovalo na nějakou díru v něčem tlakovém.... Turbo, pokud by se kouslo, tak by se netočilo, ale proč sykot ? Že by výfukové plyny , které by se rozrážely v turbu o hrany zadřeného rotoru ?
Jaký to je vlastně typ a rok výroby ??
Ve kterém servisu to máš ?? -
oleowr1 30.10.09 01:14
« Odtahovka - turbo kaput....
Taky bych rád přemýšlel o denním svícení.... Dneska mi na dálnici mezi Lipt.Mikulášem a Popradem najednou klesl výkon, při sešlápnutí plynu se ozýval sykot jako z prasklého parního stroje. Zastavil jsem na odpočivadle, při volnoběhu zvuk normální, při přidání sykot. Hadice O.K. s přivolanými mechaniky jsme se shodli, že je to turbo. Olej byl v pořádku, motor nekouřil, otočil jsem to a jel pomalu zpátky směrem domů, ženu s dětmi jsem posadil v Mikuláši na Košičan a myslel jsem si bláhově, že dojedu domů pomalu po vlastní ose. Asi po 20km kouř, zvyšující se volnoběh na 2000-2500ot/min, okamžitě jsem to vypnul, zastavil a stopnul auto, které mě dotáhlo do Ružomberku k pumpě, odtamtud odtahovkou hurá domů 150km za 200EUR... Auto jsem nechal před servisem, jsem zvědav co mi ráno řeknou. Doufám, že to tentokrát bude jenom turbo... dožilo se 161tkm. :no: :no: -
superkutil 30.10.09 00:46
« Re: Denní svícení
štíreček1: chci to zapojit tak, že mezi ovládání mlhovek a 12v od zapalování (je tam napětí jen když je otočený klíček) dám rozpínací relé, které se rozepne, když se zapnou obrysová-parkovací světla. Takže to sou 4 dráty, jeden na zapalování, jeden na zem, jeden na mlhovky a jeden na parkovačky. Mělo by se to zvládnout vytáhnout ze spínací skřínky a přepínače světel. Zkusím to udělat o víkendu. Nemáte někdo schéma elektroinstalace Mondea? -
jurkoboss 29.10.09 21:46
« Re: Denní svícení
Nedali by sa do hmloviek vložiť pásiky s diodami?
Bolo by to potom ako vstavané, podobne ako Kutil nie som za to, aby som si zhovadil predok auta.
Neviem ale či by to bolo akceptovateľné, pretože pozícia LED diód je určená nariadením, myslím, že min. 25cm od zeme, taktiež na šírku sú tam limity, najkratšia vzdialenosť medzi LED svetlami a minimálna vzdialenosť od okrajov automobilu.
Ak niekde nájdem nejaký obrázok, tak pridám. -
štíreček1 29.10.09 20:37
« Re: Denní svícení
Kutil= myslím, že těch 55watů by sa dalo ještě stáhnout nějakým odporem. Pak bys fízlům ukázal denní svícení a na max výkon mlhovky, dvě světla v jednom podobně jako škodovka, to denní svícení jí nesvítí nijak extra, ale je vidět. Nejhůře viditelné za slunečného dne jsou právě xenony, běžné žárovky jsou vidět líp, ale nejlíp na tom jsou právě diody. já už jsem přeměřil co se dalo, napadlo mě využití stávajícího vedení a pojistek s tím, že využiju vypinač světel na polohu parkovaček při vypnutém motoru. Sice by to chtělo pár úprav, ale nakonec to budu řešit nejspíš tím relátkem podobně jako Ty a snížením svítivosti na těch 70%. Teď ještě zda to napojím na světla nebo na mlhovky. Ono se může lehce stát, že zapomeneš večer přepnout, při normálních světlech dopředu uvidíš a zezadu budeš mít návštěvu >:-[] -
jurkoboss 29.10.09 19:42
« Re: FORD Convers +
Najskôr napíšeš návod, a potom nevieš podľa neho postupovať?
Ja tomu návodu rozumiem tak, že
po A: postupujú tí, ktorí majú bezkľúčové štartovanie
po B: postupujú tí, ktorí štartujú tradične kľúčom
Keď stlačíš tlačítko POWER bez zatlačenia spojky, motor nenaštartuje a je to ten istý stav, ako keď otočíš v klasickom zapaľovaní kľúčikom o jednu polohu.
Preto nemôžeš chcieť aj stláčať tlačítko a ešte aj otáčať klúčom. Keď máš bezkľúčové štartovanie, tak je jasné, že otvor pre kľúč je zablendovaný.
Ohľadom toho Ford Convers+.
Na tých obrázkoch v tom teste je aktivácia radarového tempomatu.
Ja osobne to nemám, ale dedukujem podľa označenia
ACC ... SET...kmh.
Takže žiadna klimatizácia.
Pokiaľ nemáš adaptívny tempomat, tak ťa to nemusí trápiť, že Ti to nezobrazuje na displeji. -
-
Nicco 29.10.09 15:40
« Re: FORD Convers +
To som uz niekde cital. Som to chcel aj vyskusat, ale bol som prave 150km od najblizsieho Ford servisu, tak ma to hned preslo.
Ale celkom nechapem ten navod. Co je to to potvrzovací tlačítko (OK) na volantu? Teda mam predfaceliftovany Focus.
Dalej co znamena Zmáčknout startovací tlačítko? Ja mam startovanie na kluc, nie ako v Mondeu.
-
DIM 29.10.09 14:49
« FORD Convers +
Nazdárek, chtěl bych vědět, jestli někdo nezkusil následující :
Zdar, zkoušeli jste to někdo ??
Dle anglického fora lze z displeje Convers+ vyvolat dodatečné informace jako je teplota motoru, teplota oleje atd...
Postup (na vlastní nebezpečí):
Zmáčknout a držet potvrzovací tlačítko (OK) na volantu
A)Zmáčknout startovací tlačítko (nemačkat spojku)
B) Otočit klíčkem ale nestartovat
A na displeji Convers + by se mělo objevit již zmíněné skryté menu
K pohybu použít navigační klávesy...
_________________ -
superkutil 29.10.09 12:32
« Re: Denní svícení
Čičo: myslel jsem dodělat jedno rozpínací relé. Takže by se mlhovky rozsvítily s nastartování a svítily by bez obrysových a zadních. A jakmile by se rozsvítily obrysovky, tak by se mlhovky zhasly. Původní funkce by byla zachovaná. Myslím, že 55W v mlhovkách svítí stejně jako 6W ve světlech pro denní svícení. nechci ničit předek auta přidáváním světel pro denní svícení a taky nechci platit za drahé xenony. Mám najeto 80tis.km a už skoro nesvítí. -
Čičo 29.10.09 10:44
« Re: Denní svícení
1. Hmlovkami svietiť nemôžeš.
2. Že sú to hmlovky sa zistiť dá podľa homologačnej značky. Okrem toho hmlovky môžu svietiť len s obrysovkami alebo stretávačkami.
3. Octavia II to má riešené tak, že v tej „hmlovke” má 2 paraboly a 2 žiarovky - jedna je hmlovka a druhá DLR
[odkaz]
4. Xenónové výbojky vydržia véééeľa, ale samozrejme pri celodennom svietení menej. Riešením je domontovanie DLR. -
štíreček1 28.10.09 21:22
« Re: Denní svícení
Diody jsou vhodné právě na úsporu energie, ale i tak na úsporu xenonů, protože jsou drahé a musí se měnit obvykle obě žárovky současně, protože časem se svítivost mění. U těch oktávek nevím jak to mají zapojené, protože ještě mají přisvěcování do zatáček. Policie to samozřejmě zjistit může podle vyražené homologace na světlech, ale v praxi neznám policajta, který by klečel u auta :-) Ale i tohle je řešení, protože oni už jsou tak zmatení z těch světel, že i já o tom uvažuju. Hlavně mám zkušenost, pokud svítí denní svícení, nesmí svítit nic jiné, vždy se chodili dívat dozadu, jestli nesvítím i tam a nějakou dobu jsem jezdil i z nehomologovanými světly. Pokud nesvítilo nic jiného, homologaci nekontrolovali. -
superkutil 28.10.09 18:51
« Re: Denní svícení
Ahoj, asi jsem si na denním svícení oddělal xenony. Už skoro nesvítí. Navíc je v háji nivelace světel. Dnes jsem koukal, že Oktávky mají světla pro denní svícení kombinované s mlhovkama. Co kdybych místo světel pro denní svícení používal mlhovky? Nejde mi o spotřebu ale o uchránění xenonů. Můžou policajti nějak zjistit, že se nejedná o světla pro denní svícení ale o mlhovky? Vyřešil bych to jedním rozpínacím relátkem. ;-)
Jak dlouho vydrží xenonové žárovky? -
"-- skrytý --" 28.10.09 18:32
« Re: TDI vs TDCi, trojkombinace
rybíz: Tuto kombinaci mám v autě. Napínák od SKF, řemen Contitech 1635 mm, to znamená o 7 mm kratší a řemenici origo Ford (je taky trochu jiná, než co jsem tam měl původně). Nemám zatím od výměny moc najeto cca 15 tkm, ale klid i po studeném startu. Tak snad to i tak zůstane. -
"-- skrytý --" 28.10.09 18:19
« Re: TDI vs TDCi, trojkombinace
Hmm, tak nic, už jsem byl celý natěšený nad nějakým jednoduchým a levným řešením >:D
Tam jsem se taky ptal (HALE) ale odpověď byla stejná jako jinde! "Vyměníme řemen, napínák a dvouhmotou řemenici, připravte si cca 12tk" .
Jelikož už jsem tohle jednou podstoupil a vydrželo to právě těch cca 30tk, podruhé už to pokoušet nebudu.
Byl jsem včera u jednoho člověka,(dělá pouze Fordy) tvrdí mi že řešení je velice jednoduché ! Vymění se orig.řemen za kratší o 7mm a je po problému ! Prostě jdu do toho a pak dám vědět jak jsem dopadnul. Jinak ten řemen vyrábí Continental a je na jejich stránkách uvedený jako plnohodnotná náhrada orig řemenu ;-) -
WinDiesel 28.10.09 17:41
« Re: TDI vs TDCi, trojkombinace
Rybíz: No já na nic nepřišel. Prostě jsem jednou přijel do servisu a řekli mi: " už si nemusíte pouštět rádio, problém s rezonancemi je vyřešen". To bylo po 4 letech od zavedení TDCi na trh.
Předtím mi to vždycky vydrželo taky tak těch 30000 km, nyní jedu na trojkombinaci již asi 80000 km a je to ok.
Ten servis, kde mi to sdělili je Ford HALE Praha 7. -
štíreček1 28.10.09 17:31
« Re: New 2,2 Tdci
Tak já teda nevím, ale proč ford uvádí denní svícení ve standartní výbavě u všech výbav. Polohu auto jsem nenašel k žádné výbavě, takže se nedá vyčíst, k čemu se poloha auto dodává. Ale prostě denní svícení tam je a poloha auto s tím nemusí nic mít, ta se dodávala i do starších aut ještě v době, kdy o denním svícení neměl nikdo ani páru. Palubka je tuším osvícená diodama, nevím to určitě, ale pokud to tak je, tak velká spotřeba nebude. Spíš se jedná o obysovky plus spz dejme tomu nějakých 30watů, taky nevím, kolik berou zadní diody u maxe, nikde jsem to nevyčetl. Nej spotřebu však mají potkávačky, pokud by se daly utlumit o 30%, už by to bylo lepší. Právě z tohoto důvodu jsem dal na fokuse diody, spotřeba 10watů místo cca 150watů. Úspora byla znatelná přes zimu, poněvadž jsem měl pořád původní baterii a při krátkých jízdách po městě jsem do ní nedodal ani to, co jsem vzal studeným startem, ne tak ještě svítit. Do maxe bych to chtěl z toho důvodu, že teď zapomínám zapínat světla, sice už si zvykám. Z diodama to bylo bez starostí. Nejspíš je opráším taky, jen nevím, jestli mu budou slušet 8-s
K čemu je teda to druhé zapojené relé? Ještě jedno relé mám zapojené v motorovém prostoru, je to na ostřikovač světel, i když nechápu, proč je zapojené, když ostřikovače nemám :-O -
-
štíreček1 27.10.09 19:18
« Re: New 2,2 Tdci
Moik- už jsem tady někde psal, že relé a pojistku nemám zapojenou. Odůvodnil jsem si to tím, že auto je dělané pro Řím a tam se svítit nemusí, jinak si nedovedu vysvětlit, proč to není zapojené. Polohu auto nemám, ale to na to nemá vliv. Našel jsem jedno neobsazené relé v pojistkové skříni, které je zapojené, ale nevím k čemu je, proud tam je. Nachází se nad pojistkou 117 a 123 viz strana 150 v návodu
[odkaz]
Budu to muset vyřešit jinak, sice mám diody z focuse, ale maxovi by neseděly.
Aby světla nesvítila naplno, dal by se použít nějaký odpor, ne??? -
"-- skrytý --" 27.10.09 18:23
« Re: TDI vs TDCi
WinDiesel: Mám taky 2,0 TDCi a nedávno jsem tady četl, že máš vyřešený "problém" ohledně vibrací a následného protivného zvuku kladky trojkombinace. Byl by jsi tak hodný řekl by jsi mi jakým způsobem se Ti to povedlo vyřešit a na kolik to řešení přišlo ?
Já jsem nechal vyměnit řemen a kladku, bohužel, po cca 30tk to začalo dělat znovu a úplně stejně :-(
Díky ! -
superkutil 27.10.09 15:42
« Re: New 2,2 Tdci
Moik: Ano, tak jsem myslel diesel-elektrický pohon. Existoval nějaký francouzský prototyp a bylo to použitelné.
ke: Jo tak to jo, Norsko jsem dálkově jezdil kolem 5,3litru. Problém je asi to město. Teď to nešetřím a jezdím za 6,4 ale mám 20% město a 60% dálnici. -
"-- skrytý --" 27.10.09 14:51
« Re: TDI vs TDCi
cja: co je to ta predloha u stare 2,2? - neco v radici skrini ci spojce?
Ja mam 2,2 Euro4 2005 - a po seslapnuti spojky, i plne doslapnute, se ozyva presne jakoby vic nytovaci zvuk uz od nova.
V servisu Charouz urgovano cca po 40tkm, pry neco udelali s ulozenim motoru v silentblocich a trosku se to zmirnilo, ale neprestalo.
kutil: drncici posunovadlo pasu za uchem znam, obcas se to stane u vychladleho auta - staci zmenit polohu, posunout nahoru dolu a je klid. -
Moik 27.10.09 14:47
« Re: New 2,2 Tdci
Kutil: byly to 2,2TDCi 2005 obě dvě mondea, 5dv.
Kutil: 3008 - neměl to být Peugeot?
Diesel-elektrický pohon: Asi není myšleno JEN nabíjení ze zásuvky, ale hlavně, že diesel je coby generátor elektřiny pro elektromotory. Výhody značné - klidně bez převodovky, rozhodně bez spojky, motory přímo v kolech např. apod. menší ztráty = vyšší účinnost, nižší hmotnost celku, žádné diferenciály(!!!), lehce funkce uzávěrky dif. apod....
Štíreček1: měl jsem Focuse konec 2006 (Max to má stejně), stačí za 150kč dokoupit relátko a zapojit pojistku a máš nejlepší denní svícení na světě! Světla na auto a ve dne svítí jen přední světla a to ještě slabě a po setmění čidlo sepne a rozsvítí normální světla - úplně bez starosti. Chce to mít auto světla a auto od 10/2006. Do 10/2006 se musí ještě proklemovat pojistkovka (to jsem udělal drátkem) a přední světla svítí naplno i ve dne. -
"-- skrytý --" 27.10.09 14:44
« Re: New 2,2 Tdci
Ted uz tezko rict, nedokazu objektivne srovnat ted a pred rokem. Jen vim, ze po presednuti ze 2,0 HDI ve 407 byla tahle 2,2 od Forda svym celkovym projevem hrubsi. Tah ale nesrovnatelny, alespon do nejakych 3000. Od podvozku Mondea jsem taky cekal tak nejak vic, jenze ten 407 mela(ma) na francouzske pomery vynikajici, latka vysoko....
To same me napada s reproduktory, ty fordovo sly okamzite ven + izolace do dveri, to s originaly nehralo ani trochu, radio Sony tak na hrane - zustalo, staci....... proste bezprostredni porovnani. A houkacka? Plechove drnceni, takze dva obyc klaksony od PSA z vrakarny za 400 stovky a hned to troubi dustojne. S temito drobnostmi si podle mne Ford hlavu prilis nedela.... :no:
Kutil: znama trasa do prace 65 km tam a zpet, prazdne auto, svizne plynule, brzy rano nepredpisove (<130), odpo uz volneji, provoz stejne vic nedovoli. Mesto 10-15%. Problemy s predcasnou hlaskou vymeny oleje neznam. -
DIM 27.10.09 14:36
« Re: New 2,2 Tdci
To jako že je napřed tiché, pak začne být hlučné aby se zase ztišilo ?? To nějak nemá logiku. Spíše mám pocit, že člověk když se posadí do jiného auta ( nebo nového ) tak je připraven na ty " svoje" dobře známé zvuky a frekvence, které když se nedostaví, tak pocitově je v úplném tichu. Pak si na to zvykneš, ucho už ví, co a kde to hledat....a pak je najednou po tichu. -
superkutil 27.10.09 14:27
« Re: New 2,2 Tdci
DIM: Mě se auto zajíždělo 20000km, takže buď v klidu a jezdi. A ty vibrace taky trochu ustoupí. Já když auto koupil, tak bylo úžasně tiché. Po pár tis. km ale začlo být do 2000ot hlučné, vibrace, dunělo, netáhlo a žralo. Motor si musí sednout a trvá to neuvěřitelně dlouho. >:D
ke: s čím jezdíš, že máš spotřebu 5,91litru. Nebo spíš jak jezdíš? 8-s Mě teď drnčí úchyt pásu přímo u hlavy řidiče a nikdo neví co s tím. Je to někde v mechanizmu nastavování výšky úchytu. -
DIM 27.10.09 14:04
« Re: New 2,2 Tdci
Ten "netah " tam spíše není. Je pravda, že od 1500 ot to docela táhne, ale je to do těch 2 000 takové syrově tvrdé, jsou cítit vibrace, pak se to už uklidní. Pravda, mám najeto prvních tis. km. Dá śe čekat, že se motor po několika tisících ještě trochu změní ?, PP mi ukazuje spotřebu 7,5l, první nádŕž byla skoro 8,0 l/100 km. POkud to tak půjde dál, tak o vánocích budu jezdit zadarmo........... a po novém roce to začne dělat naftu do nádrže...:-) -
"-- skrytý --" 27.10.09 11:33
« New 2,2 Tdci
DIM: co ten "netah" < 2000 ot/min, to je tam porad?
Cja: Convers+: ty nektere radky zmizi komplet vcetne ikony v leve svisle liste.
Zimaky Du. 3D 215, aktualni spotreba pocetne posledni nadrz 5,91. Optimista PC hlasil 5,7.
V patek kontrola geometrii, celkem ok. Jinak rocni vyroci, 42 tis km a musim zaklepat, nic, nic....... ;-)Vlastne jo, vprava vzadu vrze/cvaka roleta nebo co to zase je. Az bude cas, bude me muset nekdo vzadu svezt... ;-\ -
-
superkutil 26.10.09 13:02
« Re: TDI vs TDCi
DIM: No a co třeba auto se solárním panelem na střeše a pedály na podlaze. Taková kombinace elektro a šlapacího autíčka. >:D
Jen záleží na tom, kolik je kdo ochotný udělat pro nižší spotřebu a provozní náklady.
Na uhlí zapomeň. Tak či tak bude možná dost brzy nutné najít alternativní pohon ke spalovacímu motoru. A nikdo netvrdí, že bude levnější nebo ekologičtější. Nejekologičtější by bylo nevyrábět těžké a veliké vozy. Až bude osobní vůz mít hmotnost do 1tuny a maximální rychlost bude omezena na 110km/h, tak se můžeme bavit o ekologii. ;-\ -
DIM 26.10.09 11:05
« Re: TDI vs TDCi
A to tikavé nýtování při přišlápnuté spojce mi malinko kazí jinak velmi dobrý dojem . Zajímavé je, že když tu spojku sešlápnu až na podlahu, tak se to ztratí. Nejvýraznější je to ve fází zabírání a rozpojování. A taky když je auto úplně studené tak to tam není. Jako by záleželo na teplotě oleje nebo něčeho, a nebo na vlhkosti...... -
superkutil 26.10.09 10:36
« Re: TDI vs TDCi
DIM: Mě to taky nýtuje od počátku, hlavně když při sešlápnuté spojce lehce přidám. Neřeším to.
A co se týče ojetin, tak to jak si drží cenu záleží na jejich kvalitě. A to že jde cena prudce dolů znamená, že kvalita aut je stále horší a nebo že jsou lidé v ČR stále bohatší (vyšší kupní síla). :-)
Problém elektromobilů není ani tak výroba elektřiny, ale výroba a likvidace akumulátorů. -
superkutil 26.10.09 10:31
« Re: TDI vs TDCi
WinDiesel: No vymazlené možná jsou, ale problémy jsou stále. A budou tím víc, jak poroste jejich složitost. To co tady řešíme jsou opravdu problémy vozů 4 roky staré i když u TDI CR jsou to spíše problémy současných vozů. Ale to je proto, že u úplně nových technologií se ti ty problémy objeví až za ty 4-6let. Je mi jasné že i ty TSI budou trpět problémy. Z auta se bude stávat stále větší spotřebák. ;-)
A s těmi diesel-elektrickými to půjde rychleji, v roce 3008 už nebudou fosilní paliva. -
DIM 26.10.09 10:28
« Re: TDI vs TDCi
2 x poslat a pok 2x přečíst !! :-)
Má nové Mondeo taky něco jako overboost ? Musím přiznat, že zatím neumím jet úplně plynule . Hlavně jedna dvě tři se při rozjezdech neobejde bez zhoupnutí.....Možná jsem měl koupit automat ... A jeden dotaz : když sešlápnu spojku tak se ozývá výraznější tikavé ( nýtovací ) cvakání. Je to odpojeným dvouhmoťákem a mám to přisoudit zatím velmi syrovému motoru ??
A diskuze cena nové x ojeté je zbytečná. Cenu určuje trh a poptávka . Za oh´jetinu prostě nikdo více dát nechce a raději si koupí nové . Proč asi, že ?? -
WinDiesel 26.10.09 10:25
« Re: TDI vs TDCi
Kutil: současné dieselové motory jesou vymazlené a prakticky zbavené problémů, to co tady řešíme jsou problémy motorů starých 9 až 4 roky.
Diesel elektrický pohon bude instalován v 3008 a DS5 již příští rok na jaře.
Zase střílíš od boku, Kutile. Když víš prd, radši o tom nepiš. -
WinDiesel 26.10.09 10:21
« Re: TDI vs TDCi
Ježišmarja Kutile, už zase střílíš od boku. Specielně kvůli tobě jsem si dal tu práci a upozornil na to, že tam figuruje i BMW v benzínu.
Moderní benzínové motory jsou minimálně stejně složité jako moderní diesely - mají úplně stejné komponenty, z nichž třeba elektrické vysokotlaké pumpy momentálně vydrží (u Toyoty) 100000 km.
2x přečíst, myslet a teprve potom reagovat, to by to chtělo. -
Nicco 26.10.09 10:14
« Re: TDI vs TDCi
WinDiesel a DIM: "Audi / Opel (CAR PICTURE 34/2007 a 25/2009), mnoho částic kontakt během této doby se sazí a musí být freigebrannt. V převážně krátké vzdálenosti-operace, teploty výfukových plynů, nejsou dostatečné pro automatické regenerace filtru částic, takže to může vést k těžkým ztrátám energie. Zafira řidič nebude akceptovat toto a stěžoval federálního soudu."
Na toto sa stazoval jeden pan niekde na nete alebo v autodieselovi?, ze je dochodca a ma novu zafiru a ma mat spotrebu 5L a on ma 8L a presne mu povedali, ze problem je v DPF, ale detaily si uz nepamatam -
superkutil 26.10.09 10:13
« Re: TDI vs TDCi
No to jen potvrzuje, že cesta kam se ubírají moderní diesely povede ke snížení zájmu o diesely protože se z nich stanou drahé a poruchové motory s krátkou životností a s potřebou velmi kvalitní nafty. Otázkou je, zda potom nebude lepší cesta motory TSI. Protože tlak na snížení emisí i spotřeby bude. On by bylo nejlepší řešení diesel-elektrický pohon s bateriemi, ale ten existuje jen ve studiích. -
DIM 26.10.09 09:48
« Re: TDI vs TDCi
TADY TO MÁTE i S GOOGLE PŘEKLADEM :
Recenze: Problémy s ostatními Hocheffizienzmotoren
VW / Audi TDI (AUTO BILD 39/2008): Přibližně každých 30.000 kilometrů, mnozí majitelé si stěžují na VW Passat, Audi A4 a A3 s 170-hp s dieselovým motorem o přetrvávající ztráty moci. Způsobené karbonových úsad na piezoelektrické vstřikovače, které se mohou projevit s častými běží na plný plyn. Ostatní modely mohou být čerpadlo-tryska prvky začleněny do hlavy válců a jsou netěsné. Drahé Epizoda: válce musí být vyměněny. BMW (AUTO BILD 27/2008): Po přepočtu přímé vstřikování benzinu (3 řady, řady 5 a 6-series), které v řadách piezoelektrických vstřikovačů a vysokotlakých čerpadel vstřikování paliva. Souvislosti: Aby se dosáhlo velmi dobré úrovně spotřeby při standardním cyklu EHK životně důležitou součástí nákladu, se systémem DI motory spotřebují lean-burn-stratifikovaný poplatek ". Existuje pouze přímo ve spalovací komoře, aby svíčku dostatečně bohatou směs, jinak to je velmi tenká. Audi / Opel (CAR PICTURE 34/2007 a 25/2009), mnoho částic kontakt během této doby se sazí a musí být freigebrannt. V převážně krátké vzdálenosti-operace, teploty výfukových plynů, nejsou dostatečné pro automatické regenerace filtru částic, takže to může vést k těžkým ztrátám energie. Zafira řidič nebude akceptovat toto a stěžoval federálního soudu. Rozhodnutí potvrdil, že filtr pevných částic pro čisté short-rozsah provozu by měl fungovat.
-
WinDiesel 26.10.09 08:21
« Re: TDI vs TDCi
Kutil: Něco v Němčině, týká se jak dieselů tak benzínů...:
Rückblick: Probleme auch bei anderen Hocheffizienzmotoren
VW/Audi TDI (AUTO BILD 39/2008): Etwa alle 30.000 Kilometer klagen viele Besitzer von VW Passat, Audi A3 und A4 mit 170-PS-Diesel über schleichenden Leistungsverlust. Ursache sind Verkokungen an den Piezo-Injektoren, die bei häufigen Vollgasfahrten auftreten können. Bei anderen Modellen können sich die Pumpe-Düse-Elemente in den Zylinderkopf einarbeiten und undicht werden. Teure Folge: Der Zylinderkopf muss getauscht werden. BMW (AUTO BILD 27/2008): Nach der Umstellung der Benzinmotoren auf Direkteinspritzung (3er-, 5er- und 6er-Reihen) fallen reihenweise Piezo-Injektoren und Hochdruckpumpen der Benzineinspritzung aus. Hintergrund: Um besonders gute Verbrauchswerte im für den ECE-Normzyklus entscheidenden Teillastbereich zu erreichen, laufen die DI-Motoren im mageren "Schichtladebetrieb". Dabei gibt es im Brennraum nur unmittelbar um die Zündkerze herum ein ausreichend fettes Gemisch, ansonsten ist es stark abgemagert. Audi/Opel (AUTO BILD 34/2007 und 25/2009): Viele Diesel-Partikelfilter setzen sich im Lauf der Zeit mit Rußpartikeln zu und müssen freigebrannt werden. Bei überwiegendem Kurzstreckenbetrieb reichen die Abgastemperaturen nicht für ein automatisches Regenerieren des Partikelfilters, sodass es zu starken Leistungsverlusten kommen kann. Ein Zafira-Fahrer wollte das nicht hinnehmen und klagte vor dem Bundesgerichtshof. Das Urteil bestätigte, dass der Partikelfilter bei reinem Kurzstreckenbetrieb nicht funktionieren muss.
-
WinDiesel 26.10.09 08:19
« Re: TDI vs TDCi
moik: Rückblick: Probleme auch bei anderen Hocheffizienzmotoren
VW/Audi TDI (AUTO BILD 39/2008): Etwa alle 30.000 Kilometer klagen viele Besitzer von VW Passat, Audi A3 und A4 mit 170-PS-Diesel über schleichenden Leistungsverlust. Ursache sind Verkokungen an den Piezo-Injektoren, die bei häufigen Vollgasfahrten auftreten können. Bei anderen Modellen können sich die Pumpe-Düse-Elemente in den Zylinderkopf einarbeiten und undicht werden. Teure Folge: Der Zylinderkopf muss getauscht werden. BMW (AUTO BILD 27/2008): Nach der Umstellung der Benzinmotoren auf Direkteinspritzung (3er-, 5er- und 6er-Reihen) fallen reihenweise Piezo-Injektoren und Hochdruckpumpen der Benzineinspritzung aus. Hintergrund: Um besonders gute Verbrauchswerte im für den ECE-Normzyklus entscheidenden Teillastbereich zu erreichen, laufen die DI-Motoren im mageren "Schichtladebetrieb". Dabei gibt es im Brennraum nur unmittelbar um die Zündkerze herum ein ausreichend fettes Gemisch, ansonsten ist es stark abgemagert. Audi/Opel (AUTO BILD 34/2007 und 25/2009): Viele Diesel-Partikelfilter setzen sich im Lauf der Zeit mit Rußpartikeln zu und müssen freigebrannt werden. Bei überwiegendem Kurzstreckenbetrieb reichen die Abgastemperaturen nicht für ein automatisches Regenerieren des Partikelfilters, sodass es zu starken Leistungsverlusten kommen kann. Ein Zafira-Fahrer wollte das nicht hinnehmen und klagte vor dem Bundesgerichtshof. Das Urteil bestätigte, dass der Partikelfilter bei reinem Kurzstreckenbetrieb nicht funktionieren muss.
-
WinDiesel 26.10.09 08:15
« Re: TDI vs TDCi
Nicco: No, já mám 2,0 TDCi a najeto odnova skoro 220000 km a vůbec nic není na odchodu.
Auto je dobře servisováno a motor je ve vvynikajícím stavu, spotřeba se zimními gumami Nokian dle PP 6,1 l/100 km.
Auto jezdí všechny možné režimy. Co rozhodně dieselům pomáhá, jsou dlouhé jízdy. -
superkutil 25.10.09 21:10
« Re: TDI vs TDCi
štíreček1: Auto mám na podnikání, takže jsem ho musel na leasing mít alespoň 3 roky, v hotovosti na 4 roky. Teď dokonce mám pocit, že je to na 5 let. Auta jsem kupoval vždy když se již ukončovala výroba a ani po těch mnoha letech výroby neměly vychytané výrobní a konstrukční vady. Třeba u současného TDCI postrádám přihřívání chladící kapaliny, v zimě mě klesá teplota chladící kapaliny a auto málo topí. Také se dlouho ohřívá. Od roku 2006 už je toto topení základní součástí. Dokonce jsem zjistil, že se i do mého auta montovalo, ale jen pro severské země. :-O -
štíreček1 25.10.09 20:48
« Re: TDI vs TDCi
Auta rozhodně nejsou investiční záležitostí a ať koupí člověk nové nebo jeté stejně prodělá, protože cena starších klesá s novými a naopak. Osobní názor je auto prodat dřív, než se začne *. Do mého prvního escortu jsem vložil za sedm let tolik, že kdybych koupil nové, vyjde to možná líp a to jsem ho koupil za velice dobrou cenu jako ojeté.
Nicco: taky se mi to zdálo jako blábol, že by odešlo ložisko jen tak bez nějakého upozornění. Sám prodavač mi potvrdil, že nic nehučelo, projížděl to sám a pak ještě s tím kupujícím a nic. Je ale možné, že s tím někam vletěl anebo to bylo tím, že auto hodně stálo. Alespoň jsem prodal v pravý čas a to ještě neví, že baterie má sedm let :*) Když jsem prodával escorta, tak mu odešly silentbloky v předních ramenech a týden před prodejem rupla spojka. Auto šlo do bazaru s novým podvozkem novou baterií, nové brzdy plus kotouče atd. Zrovna včera jsem ho viděl, escort stále jezdí, je z roku 93
Kutil: když tak hodně jezdíš, tak se ti snad nové ani nevyplatí, protože ho ojedeš ještě v záruce >:D Co třeba koupit auto s nějakými 90tis km a po roce opět vyměnit dřív, než začne čas na výměnu ;-) Já taky moc jezdím, ale na tacho to není tak znát, někde jsem četl, že jeden studený start se rovná 300km na dálnici. 8-s
Jinak ale souhlasím s názorem, že je lepší nekupovat auta hned v prvním roce výroby a počkat, až se vychytají chyby. S tím faceliftem...focus byl facelift a byl jsem spokojený, ale je fakt, že úspory třeba v interiéru byly znát. Teď u maxe jsem si všiml, že mi něco povrzává v předních dveřích, když bylo teplo, tak to nedělalo. Není to nic hrozného, pokud hraje rádio, tak si toho nevšimnu, jen když je klid. -
superkutil 25.10.09 20:16
« Re: TDI vs TDCi
Moik: Ty Mondea co znáš jsou jak staré a co mají za motor? Já znám 8 lidí, kterým Mondea MKII a MKIII odešli kolem 200tis, ale tak, že oprava by byla dražší než prodejní cena.
Vždyť i já jsem u Mondea MKII v 6tém roce (150tis.km) zaplatil za opravy 80tis.km a auto pak prodal za 120tis. To nestálo ani za ty opravy. :no: -
Moik 25.10.09 19:07
« Re: TDI vs TDCi
Nico:
Znám dva Passaty s DSG TDI PD 125kW co mají najeto jeden 220 a druhý 250tis km a motor a i DSG žádný problém! A to ten první je načipovanej!!
Pak znám dvě Mondea jedno 210 000km a druhý 220 000km, první prodáno spokojenému majiteli se 120tis km, druhé na prodej s podobnou hodnotou...obě bez problémů.
Mám kamaráda, celý život pracuje v automobilovém průmyslu (je to Anglán)tvrdí, že nejlepší je kupovat auto v druhém a třetím roce výroby, hlavně ne po faceliftu, to se už šetří úplně na všem, auto jde do slev a potom do výprodeje.
-
Nicco 25.10.09 18:44
« Re: TDI vs TDCi
superkutil: Ano diesel uz zacne vyrazne vypovedat sluzbu po okolo tych 150.000, ale benzin bez turba za moze dozit aj neviem kolko. Myslim teraz len motory, lebo podvozok je spotrebak (tlmice, vyfuk, brzdy, ...).
V sobotu bola dobra cast TopGearu na PrimaCool. Kupili si asi 3-rocne BMW. 6-valec diesel, trochu burane, za nejakych 8.000Libier a chceli sa zucastnit 24hodinovky v Silversone. Vymenili brzdy, sedacky, dali ram, podvozok zakryli...
Bola to jedna z najzaujimavejsich casti. Nakoviec dosli do ciela na nejakom 13 nieste, ak sa dobre pamatam v konkurencii 300kW benzinovych specialov, ale zaujimave bolo sledovat, ako im po par hodinach auto stratilo vykon (Stig ho prilis hnal ;-) ). Mechanici povedali, ze je to turbo a aj spojka je na konci. Tak to vsetko vymenili, ale nepomohlo. Tak zistili, ze je zle cerpadlo. Potom to uz islo, ale len na 5 valcov a hrozne to dymilo. Jeden vstrek bol vadny, ale so specialnym naradim ho opravili za polovicu casu. Potom auto vyrazilo na trat a prvych par metrov to uste dymilo, ale potom sa chytlo a dosiahli ciel.
Preco to ale pisem. Skoncili pomerne dobre (a to mal Hamond este havarku a menili tlmic, svetlo a zavesenie predneho a zadneho kolesa) a dovod bol ten, ze tie benzinove supersporty tankovali skoro kazdu hodinu 100 Litrov, kym oni kazdych 6 hodin. Takze to pekne dokumentuje vyhody a nevyhody dieselu a benzinu.
-
Nicco 25.10.09 18:28
« Re: TDI vs TDCi
stirecek1: Chudak borec, co nedojel na tvojom Focuse. Lozisko zacne hucat pred tym, ako sa odporuca, takze je to divne aj mne.
S-Max skoncil na poslednych miestach testu spolahlivost ADAC. Asi to bolo tym, ze to bolo po prvom roku vyroby a aj v AutoBilde ho mali na 100.000km test. Uz neviem, ako dopadol, ale v priebehu testu ho raz tahali s Rangerom z podzemnej garaze, lebo nenastartoval. Nakoniec to bola "iba" baterka.
Nikdy nekupovat cerstvo uvedene auta na trhu. Treba pockat 1 rok, kym sa zavady zo servisov prenesu do vyroby a uplne najlepsie je kupit faceliftovany model. -
štíreček1 25.10.09 15:45
« Re: TDI vs TDCi
Snažím se zprovoznit denní svícení u maxe, ale zjistil jsem, že relé a pojistka nejsou obsazené, přitom ford uvádí, že by mělo být u každé výbavy. Nejspíš na tom bude fakt, že auto bylo vyrobené pro Itálii a tam se svítit nemusí, takže to ani nenachystali.
Já si myslím, že se vyplatí kupovat auta dvou tříleté, kdy jsou zhruba málo jeté, ale pokles ceny poloviční. Nové auto ztrácí hodnotu nejrychleji, dá se sice slušně prodat, ale znám případ, kdy si chlápek koupil nové auto a ještě ten den ho rozsekal na odpis, nic se mu nestalo, šok přišel až později, kdy dostal od pojišťovny 420tis a za nové dal před nějakou hodinou 550tis. Jinak focuse jsem koupil 2,5letého 50tis km za 290tis a po dalších čtyřech letech jsem za něj dostal 150tis, ale jen díky tomu, že jsem si vzal druhé auto. V bazarech se cena pohybovala kolem 110tis. Předtím escort hrozný krám, už něco pamatoval, ale motor taky spolehlivý, ale líný 1,8D, těžký a úsporný, ale žrout náhradních dílů, především podvozku.
Kuga je moc pěkná, ale nevyužil bych čtyřkolku, drahý provoz, gumy atd. Je taková spíš na ozdobu než praktická. Viděl jsem nového c maxe, ale vypadá spíše jako mazda, zezadu mondeo, z boku lepší tvar a kdybys chtěl vzadu moc místa, tak bude i ve verzi 7míst a posuvné dveře. ;-) -
superkutil 25.10.09 11:37
« Re: TDI vs TDCi
Máš pravdu s tou složitostí a elektronikou. Kolega teď koupil nového S-MAXe a nadává že se na to ani tažné dát nedá, když není již z továrny. Je to nějaká předváděčka a oni na to zapomněli dát i couvací asistent. A dodělat se nedá. Ale jinak je pěkný, Titanium 2.2TDCI za 500tis. Ale bojí se, že provozní náklady budou po záruce vysoké. Když se něco vysype, tak už to nikdo jiný než značkový servis neopraví.
To co jsem psal o té spolehlivosti, tak to jsou opravdu starší auta, většinou více jak 6let. Firmy už teď tak často neobměňují vozový park, zjistili, že je lepší opravovat starší než kupovat stále nové. Jinak SDI je opravdu atmosféra, takže chybí turbo, ale jinak je motor úplně stejný jako TDI.
Já jsem první nové auto prodával po 2,5 letech, byl to Escort a začal hrozně zlobit. Ale pokles ceny nebyl takový, za 2,5 roku 140tis. Další bylo Mondeo, to jsem prodal po 6ti letech a pokles ceny byl 470tis, ale ke konci se rozpadalo, poslední 2 roky jsem do auta dal 80tis a prodával jsem ho za 120tis, z tohoto pohledu bylo Mondeo děsný krám. Takže současné Mondeo 2.2TDCI budu držet dokud se nerozpadne a půjdu jinam protože potřebuju 4x4 a Kuga mě neoslovila, je dost předražená a vzadu malá. ;-\ -
štíreček1 25.10.09 10:10
« Re: TDI vs TDCi
Čím je stroj složitější, tím je poruchovější, tohle platilo vždy. Dnes se do všeho cpe samá elektronika, aby si člověk už ani nemusel odemykat dveře, další elektroniku v nejvyšší výbavě bych snad ani v autě nechtěl, viz třeba automatické rozmrazování zadního okna s vločkou, pokud mám během dne trckačky po městě je to jen zbytečný žrout el, i když je okno nezamrzlé. Můj bývalý escort, jezdil pořád bez poruchy, nevím kolik měl najeto, protože tam byl jen pětimístný ciferník na tacho, ale podle toho jak vypadal snad více než třista tis, taky mě to hodně stálo, ale i tak si podvozek žádal stálou péči. Motor byl hodně těžký ale byla to právě spolehlivá součást auta a nic jsem na něm neměnil, kromě rozvodů a filtrů, v době koupě pumpu a od té doby klid. Když měl dobrou baterii tak kruté mrazy pod -25 mu nezabránili v jízdě, sice to chtělo trochu trpělivosti při startování, ale pomáhal i novým oktávkám. Fokus jak by smet, motor jednička ve spolehlivosti a auto jako celek taky, měl 115tis při prodeji a ve čtvrtek jsem byl v autorenově, tak už ho prodali, stál tam chudák dva a půl měsíce a nějaký mladý borec s ním ani nedojel do Hodonína cca 5km, prý se mu vysypalo přední ložisko, zajímavé je, že když to projížděli nic nebylo slyšet. Možná to bylo tím, že dlouho stál anebo kdoví, kam s tím vletěl. Říkám si že těch 110 120 tis km je na prodej ideální a na koupě už pak těch 140-150tis to už má všechno vyměněné :-) Já raději málo jeté auta, teď tam měli krásného s maxe 08 za 500tis kč a barvu tu mou:-) tmavě šedou metalízu. -
WinDiesel 25.10.09 09:27
« Re: TDI vs TDCi
Nicco: v zásadě jsi to řekl správně. 1,9 TDI první generace nemá dvouhmoťák. Má poměrně jednoduchý vstřikovací systém s mechanickými vstřikovači. Nároky na tento systém jsou nízké, je tam myslím tlak max. 900 bar ve vstřikování.
1,9 TDI druhé generace prosluly problémy se vším možným vstřikovači PD konče, váhou vzduchu počínaje, ale dá se na ně najet dost, než se to dostaví. 2,0 TDI má ještě víc problémů, bylo o tom napsáno dost třeba v Autoojetinách a Autodieselu. Turba, egry, dvouhmoťáky a následky oblíbeného a častého tunění těchto vozidel.
Tito lidé se spálenými spojkami a novými turby se přirozeně svojí blbostí chlubit nebudou. -
cja 25.10.09 07:54
« Re: Dvouhmoťák
Kutil: na to je těžké hledat argumenty, někomu vadí cinkání a vrzání v interieru a někomu nevadí vytlučené čepy na nápravě, je to o tom co od auta očekáváš, co chceš a co dostáváš - ať se nám to líbí nebo nelíbí mainstream automobilky holt nemohou jet na kvalitu, technici spočítají - nadimenzují auto, tak aby vydrželo zhruba 100t km, záleží na třídě auta, no a z toho pak vychází
Myslím, že O1 byla dělaná více na výdrž než O2, TDI motory byly asi trvanlivější než CR motory, ale je zde tlak Zelených, tlak spotřeby motorů, bezpečnost, zisk ... těch parametrů a proměnných je u aut příliš mnoho, nelze zevšeobecňovat. Nemám osobní zkušenost(vlastnictví osobní) jiného vozu než Ford(pokud nepočítám 105) a smířil jsem se s určitými neduhy. V rodině jsou i jiné značky aut, a řekl bych, že čím novější - tím více ožehavých problémů, možná s vyjímkou Toyoty, ale tak to je a nemyslím, že by si člověk změnou značky(kromě premie- ale i zde se občas něco urodí)nějak výrazně odpomohl od prostých dětských nemocí aut - naknec je to spotřebák(uznávám, že poměrně drahý). -
Nicco 25.10.09 00:14
« TDI vs TDCi
Superkutil: Niektore TDI PD su fakt podarene a robustne. Preziju aj karoseriu a problemy s vstrekovacmi, turbom alebo cerpadlom nepoznaju. Ked vobec, tak odide ERG ventil.
Potom je druha skupina, co uz taka podarena nie je. Nie som odbornik na TDI, ale myslim, ze 1.9 6x-8x kW su tie podarene a 2.0 nie velmi.
Celkovo mali TDI iba jednu nevyhodu, ktoru nezabudli vzdy pripomenut vsetci ti motoristicki novinari - traktor image a mozno turboefekt.
Nove CR uz traktor nemaju, ale vsetci maju obavu so spolahlivosti. takze TDI spravil z Volkswagena Volkswagen, viac ako Ferdinan Piech alebo Pieschedsdrieder, ci ako sa vola.
Nie je SDI nahodou atmosfera?
-
superkutil 24.10.09 22:21
« Re: Dvouhmoťák
štíreček1: Jo ta 1.6TDCI vypadá fakt hodně dobře. :yes: Mám zkušenost s 1.5dCi 78kW a fakt ty maloobjemové diesely se chovají jako benzíny.
WinDiesel, cja: Ty báchorky taky slýchám, ale ty informace mám od lidí, co by si nevymýšleli, nejsou to ani moc technici, řeknou jak to je a opravdu neměli ani s TDI, ani dCi žádné problémy. Na autech najeli tak 200-300tis.km. Běžná údržba ano, ale nějaké další opravy neznají. Taky nechápu, ale asi měli štěstí. Kamarádka na Oktávce s 1.9 SDI má 350tis.km a nic s tím nedělá a auto jezdí. Proto mě překvapují chyby u TDCI. Odchází u TDI třeba čerpadla, turba, dvouhmoťáky, vstřikovače?
Ale ono to je vlastně jedno, když máme ty TDCI. >:D -
štíreček1 24.10.09 18:57
« Re: Dvouhmoťák
Kutil: rozumnou spotřebu ještě nemám vysledovanou, někdy se mi zdá, že to žere míň, když jedu svižně než když se snažím jet úsporně. Ono to ani tak moc nejde jet v nízkých otáčkách a šetřit. čtverka už mi bere od těch 1500ot, to už je klidná, ale to jede 60, takže v obci ji použiju občas na rovince, na trojku padesátka 1800ot, takže toto rozmezí je takové nic moc, čtverka málo, trojka moc...většinou tedy za tři a nemusíš řadit na kruháčích atd. od těch 1600ot už je to ale super, to pocitové maximum 2000ot, ale vadnutí nepociťuju, pořád je cítit tah a za třemi tis na rozdíl od minulého fucuse jede jak šlak. Ono když se podíváš na ten graf, tak vlastně při owerboostu má pořád ten krouťák, jako při maximu v 1750ot, akorát že v těch třech tis má k tomu nějakých 70kw, kdežto v 1750ot má jen cca 45kw, takže pořád tlačí do sedadla. Můj minulý focus už byl za těmito otáčkami po smrti, žádný pocit zátahu nebyl, bylo lepší přeřadit, přesně jak píšeš. Za to byl svižný v nízkých otáčkách! -
DIM: ACC mám, mohu vyfotit, ale raději bych tempomat bez adaptivity, nějak mi nejde pod nos , že to za mě brzdí, dobře to jde využít na dálnici venku, ale na D1 to stále brzdí, teď konečně se mi podařilo otevřít ten tvůj odkaz - je to ACC v pohotovostním režim
Ke: dnes při návratu z Rakous - taky mi chyběly řádky na displayi, zmizela navi, rádio šlo zapnout jenom jako při stojícín autě, přestalo topit nešla ovládat klima, zima v autě, nic moc , vypnul jsem několikrát motor - nic. Až potom co jsem to pro zimu odstavil a šel na jídlo , tak po asi 45 minutách se to chytlo, mám najeto 7t km, zítra jedu do servisu.