FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 05.11.09 12:51
« Re: Test 2, neplanovany
DIM: koupeno u nás, samozřejmě, nez. topení za příplatek - já ho dostal jako mimo jiné formu slevy, jinak 29t
televize mi taky funguje, ale odpojilo mi to Denso, jinak s Convers+- zatím žádný problém
dnes v servisu na to topení koukali, šli jsme podle manuálu, a prostě si to funguje jinak než by mělo, takže jsem objednán na příští středu a budou to trápit, FMC zatím žádná odpověď, asi mají moc reklamací, tak nestíhají >:D -
superkutil 05.11.09 12:31
« Re: Xenony D2S
pava1: Koukal jsem na aukro a tohle [odkaz] vychází levněji. Bohužel asi náhradní díly Škoda nerozlišují PHILIPS od GE, OSRAM apod. Ale vždy se jedná o značkovou výbojku a ne nějaký šunt. Kdysi jsem D2S PHILIPS kupoval od někoho za 260,-Kč/kus, ale to asi nebylo úplně čistý. Skladníci pořád něco ze skladů kradou.
Na Aukru bych se bál stavu zboží a nemůžeš reklamovat. -
DIM 05.11.09 09:34
« Re: Test 2, neplanovany
Tak mě zatím televize funguje !! jen jednou mi to při startu nedetecovalo klíč, ale druhé stisknutí už šlo. Údajně je to poměrně často.....Věřím, že různé elmag pole to může ovlivnit.
Na těch elektických tratích měly problémy pendolina, ne ? :-) A taky se to vychytalo.
To nezávislé topení bylo jen za příplatek, pokud ovšem nebylo v nějaké akci. Je to koupeno u nás ? -
"-- skrytý --" 05.11.09 08:16
« Re: Test 2, neplanovany
Ano ma, to me nenapadlo..... Takze prepeti... :-) Elmg. pole.......
Nepisou vlastne nekde: s autem pokud mozno nejezdit? Me se libi ten motor 2,2. Kdyby mi ho dnes nabidli v novem(starem dobrem jednoduchem neznicitelnem) Peugeotu 405 bez tech vsech moznych nemoznych ficur, tak nevaham ani chvili......
Ale jo no, jsou horsi veci na svete, -
cja 05.11.09 07:14
« Re: Test 2, neplanovany
ke: to bylo za trest, že jsi ho včera trápil,
holt problematická elektronika nás bude bavit při cestách, možná kdyby nějaký řádek v menu občas přibyl, tak by to tolik nevadilo
ještě se zeptám měl ten přejezd el. vedení? pokud ano , tak to buou vysvětlovat elmag polem - tohle mi dělalo Mondeo z 95, tam to rozhazovalo plovoucí kód zámků -
"-- skrytý --" 05.11.09 07:04
« Test 2, neplanovany
Convers minus: vcera vypadly po delsi dobe 2 radky, radio zustalo inverzni, manualni ovladani fungovalo. Telefon zmizel uplne, ale zustal funkcni........ Co tuhle televizi proste zakryt penezenkou?
Ze to vypadlo na zeleznicnim prejezdu(nahoda?) se mi sem snad ani psat nechce...... Restart ok. -
cja 04.11.09 19:15
« Re: Topení v autě
dudo321: je to inverzní a nedá se k tomu dostat, co lze za jízdy ovládat je aux heater,
to podle země mě nedošlo, takže tam mám aux heater a nikoliv neovladatelnou automatiku PTC, ale je zajímavé, že by to mělo být podle země a DIM(zakladatel fora)tam má podle toho co psal TPC, takže v tomto je další problém Forda
ještě mě napadá, že to že to je inverzní, tak je možná dáno slabou baterií???, ale v případě navigace, tak tu to odpojilo zcela
začínám mít pocit, že bude problém v alternátoru nebo v baterii, protože 4 cykly samozřejmě s jízdami mezi tím, při 0°C, a po cca 1300 km, by asi normální baterie musela zvládnout
Dík za nakopnutí snad správným směrem. -
"-- skrytý --" 04.11.09 17:47
« Re: Xenony D2S
Výměna výbojky u staršího Mondea je otázkou několika minut. Nic se programovat ani seřizovat nemusí. Výbojka je bajonetovým uzávěrem upevněna v parabole podobně jako halogenová žárovka. Světla se seřizují v klidovém stavu stejným způsobem a za stejných podmínek jako klasické světlomety. Už jsem taky výbojky měnil a nakupoval jsem zde:[odkaz] Do vyhledávače stačí zadat výbojka.Měl jsem štěstí a originální Philipsky jsem koupil za cenu stejnou jako lepší halogenky. -
dudo321 04.11.09 17:22
« Re: Topení v autě
park heater (1) je priplatkove vybavenie.
(2) a (3) je standard pri diesloch. Mozes mat bud (2)alebo (3) - pisu zavisle od krajiny. Nie spolu. (2) sa neda vypnut (3) sa da vypnut
Anglani pisu ze Park heater mozes pouzivat aj za jazdy. "You can
also use it while the vehicle is in motion to help the vehicle heater warm up the interior more quickly." Skusal si park heater zapnut po nastartovani? "Park Heater: Active now"
-
cja 04.11.09 16:44
« Re: Topení v autě
dudo 321: dík za reakci, toto tam mám taky, o slabé baterii nic nepíší,píší jak se vyhnout vybití - to zmiňuješ též
podle všeho mám aux heater, park heater, ale z manuálu mám pocit, že spojili několik věcí dohromady a zmotali to tak, že není jasné jak co funguje a kdy (to PTC já třeba nikde v menu auta nevidím).
Píší v manuálu , že nezávislé topení lze pro rychlejší ohřev používat i za jízdy, mě se při startu motoru tento PARK HEATER okamžitě odpojuje, jedině, že by ihned nastupoval AUX HEATER a já se dám asi na věštění z Fordí koule, protože jestli je to takto myšleno a od nich popsáno, tak jak to tady mám, tak to je opravdu geniální. Myslím, že na servisu budu žádat manuál na nezávislé topení a donutím je k pořádnému vysvětlení, jsem zvědav jak se s tím poperou oni, půjdeme krok po kroku dle manuálu a uvidíme, kam dojdou.
-
štíreček1 04.11.09 16:04
« Re: Topení v autě
V manuálu jsem se toho moc o topení v autě nedočetl, navíc nemám v menu položku aux heater, ale našel jsem dvě pojistky v motorovém prostoru, jedna je osazená, druhá ne, ale je v ní proud, tak teda vůbec nevím, co v autě mám nebo nemám:-)
Ale co mě dnes překvapilo, po necelých čtyřech km jsem zapl topení a ono to fakt dobře topilo, že jsem po chvíli vypínal, teploměr ukazoval nějakých 60stupňů. Focus topil podstatně později. Možná by stálo za to vytáhnout tu pojistku a na stejné trati to zkusit znova s chladným motorem, jestli teda by byl nějaký rozdíl. Žádný ovladač k tomu elektrickému topení auto nemá.... :-O -
dudo321 04.11.09 15:51
« Re: Topení v autě
Mam navod v anglictine a z neho som pochopil ze mozes mat tri druhy zahrievania: (1) park heater - nezavisle vyhrievanie ktore si mozes naprogramovat aby ti zohrialo auto ked stoji pre domom. (2) diesel aux heater (PTC electrical heater) zohrieva motor a interier ked motor bezi - zapina a vypina sa automaticky a (3) Fuel operated heater zohrieva motor a interier ked motor bezi - zapina a vypina sa automaticky. Toto zariadenie sa da vypnut (deaktivovat) v systeme "Aux. Heater on"
Ak mas (1) tak k nemu pisu ze pracuje iba ak je vonkajsia teplota menej ako 15C a NEPRACUJE ak je slaba bateria. Dalej pisu ze mozes mat iba jeden vyhrievaci cyklus potom musis nastartovat a jazdit s autom minimalne dobu vyhrievacieho cyklu...V nadrzi musis mat aspon 7.5l. -
DIM 04.11.09 14:47
« Re: Topení v autě
To s tebou souhlasím, zvláště pokud je vše nové a díky tomu v podstatě nepoužitelné, měl by to být důvod se hlásit o nápravu. Jen jestli se dovoláš :-) Pokud se ale budeš odvolávat na návod, tak by jsi uspět mohl. Otázkou ale je, co vlastně můžeš získat, řešení to asi nemá. Snad jen překontrolovat dobíjecí proces..... -
cja 04.11.09 13:35
« Topení v autě
Ještě jednou se vrátím k tomu topení, dle manuálu je možno mít v autě: - přídavné topení vznětového motoru(elektrické topení PTC),které pomáhá ohřívat motor a interiér, zapíná nebo vypíná se automaticky v závislosti na venkovní teplotě,tepl. chlad. kapaliny a zatížení alternátoru
- topení na palivo(aux heater)-topení pomáhá ohřívat motor a interiér vozidla se záž. a vzn. motorem, dokud jej nevypnete, zapína nebo vyypíná se automaticky v závislosti na venk. tepl. a teplotě chlad. kapal., lze ho zapnout a vypnout, ALE NEPÍŠÍ JESTLI BĚŽÍ POUZE PŘI ZAPNUTÉM MOTORU NEBO I PŘI VYPNUTÉM MOTORU
- nezávislé topení na naftu - pracuje nezávisle na topení vozidla ohříváním chladícího okruhu motoru, DLE MANUÁLU LZE POUŽÍVAT DO 15°C, ALE HLAVNĚ I ZA JÍZDY - což mě nefunguje
Tak toliko praví manuál od Forda- za ten bych jim dal naučit se azbuku, aby věděli, jak to napsali, pitomci. Takže bych chtěl poprosit někoho, kdo je z toho moudřejší , aby to nějak rozvedl, protože z tohoto mi nevyplývá, jak to používat, aby člověk nezničil baterii a pak nastartoval. Děkuji za reakce. -
-
-
superkutil 04.11.09 11:51
« Re: Xenony D2S
Problém xenonů není ve výbojkách (jejich vysoká cena v servisech je jen honba za ziskem), ale v dynamické nivelaci, která když má fungovat dobře je dost drahá na výrobu. Ale hlavní překážkou rozšíření xenonů je marketingový mýtus, že auto s xenony je luxusní a tak musí být i ceny za jejich pořízení vysoká.
Xenony vyzkouším, asi zkusím sehnat ty PHILIPSy, ale vím, že lidi kupují i ty neznačkové a celkem spokojenost. U nich může být spíše problém s vyosením výbojky nebo s mechanickým provedením (klepe se za jízdy nebo něco upadne). -
superkutil 04.11.09 11:42
« Re: Xenony D2S
Neznačkové [odkaz] a značkové [odkaz]
U Mondea MKII jsem měl xenonové kity a ty svítily výborně. Po přesednutí do MKIII s originálními xenony jsem byl velice zklamán, svítily jen o malinko lépe jak klasické halogeny a srovnatelně s H7 + 90% od Osram. V poslední době mi ale xenony svítí hůř jak klasické H4, nevím zda je špinavá čočka nebo odešla výbojka, ale fakt nic není vidět, je lepší jezdit s mlhovkama. A když rozsvítím dálkové, tak je světla tak 4x více. Takže myslím, že se výbojky celodenním svícením vypálily. 8-s
Taky to, že Ford ještě v roce 2006 nabízel xenony se statickou nivelací je trestuhodné a ostudné. Kdybych to věděl, tak jsem vzal klasické světlomety a osadil je kity. -
DIM 04.11.09 11:37
« Re: Xenony D2S
No já jsem taky překvapený těmi cenami co uvádíš !? Kde jsi to našel ? Mimochodem mě teď nové Mondeo svítí asi velmi pěkně, protože mě z protisměru večer všichni zdraví blikáním dálkovýni světly. Ale seřízené jsou podle servisu dobře. Údajně nejsem první, kdo je s novým Mondeem problikáván. Samonivelace ale chodí pěkně, když se světla rozsvítí, tak to pokaždé jezdí nahoru dolů - připadá mi že až na krajní polohy. Že by prevence proti zatuhnutí ? -
cja 04.11.09 11:23
« Re: Xenony D2S
Kutil: bych asi nespěchal - po přesednutí z Mondea 2005 do 2009, svítí ty nové až neuvěřitelně, spíš si myslím, že starší Mondeo nemělo tak výkonná světla, takže si myslím, že neporovnáváš porovnatelné - myslím tím, aby jsi po výměně nebyl zklamán - a kde jsi sehnal výbojku za tyhle peníze, mě strašily origo okolo 7t, neorigo ale kvalitní okolo 3600,-, pokud to jsou fakt za tuhle cenu výbojky, tak je to už téměř jak kvalitní žárovky
sorry za to opakované myslím - už mi to dnesk nemyslí >:-[] >:-[] -
superkutil 04.11.09 10:50
« Xenony D2S
Ahoj, díky dennímu svícení mě opouštějí xenony, skoro nic už není vidět, když mě předjíždí auto na dálnici, tak svítí tak 2x lépe. Tak chci koupit nové, ale chtěl jsme se zeptat, zda má cenu brát neznačkové (cca 400,-Kč) nebo značkové (GE,PHILIPS cca 900,-Kč). Je ten rozdíl tak veliký? A pokud značkové, je lepší GE nebo PHILIPS? A jakou teplotu 4300K nebo 6000K? -
DIM 04.11.09 09:21
« Re: TEST: Convers+ (nebo minus?)
Tak já v menu CONVERS žádnou volbu aux heater vůbec nemám !! Omlouvám se, asi jsem si to zafixoval z předváděčky při zkoušení..... Takže je tam jenom to elektrické přitopování motoru a to nelze nijak ovlivňovat. Ale hřeje se to dobře a topí to příjemně rychle.
Nouzový režim nevěstí nic dobrého, i když to může být jen nějaká náhodná hláška. Jenže při 160 je motor docela v záběru, a pokud některý vstřikovač propustí víc než má.......Ale čerta na zeď malovat nebudu, pokud se to neobjeví znovu. tak bych to zatím moc neřešil.
Zkus to vyvolat znovu, maximální zatížení se dá přiblžně otestovat tak, že při cca 80 km/h půjdeš s plynem na podlahu ...... -
cja 04.11.09 07:10
« Re: TEST: Convers+ (nebo minus?)
ke: děkuji, dám jim auto, nadiktuji co psal jurkoboss a počkám co z nich vypadne, každopádně té baterii nevěřím a mám obavu, že mě vytrestá v nejméně vhodnou chvíli
test se spotřebiči jsem udělal taky , ale změna zvuku se nekonala,akorát mě překvapilo jak motor při těchto teplotách zhrubl, okolo 10°C jsem vůbec nevěděl, že je to diesel, ale teď je to zvukově traktor jak stará 2,2 -
"-- skrytý --" 04.11.09 06:46
« TEST: Convers+ (nebo minus?)
Tak test bez ztraty kvetiny(ikony), zrejme byla sit NN celkove v dobre kondici. Za zminku snad stoji, ze si motor slysitelne pridaval volnobeh pri zapinani spotrebicu. Takze takhle to holt jednoduse v servisu predvest nepujde. ;-\. Mozna to nechat bezet dele, ale tezko rict.
Obcasne lehke skubani motoru, kdyz byl motor v tahu/netahu, zmizelo, tak mesic to jiz nepozoruji, spis nez zabehu to ale pricitam poklesu venkovnich teplot. -
superkutil 03.11.09 23:12
« Re: Nouzák bez kontrolky
Janerad: Mám trošku jinou zkušenost. Jedu delší trasu, zastavím u benzínky nebo jen tak a vypnu motor. Po nastartování má motor jiný zvuk, jinak reaguje na plyn, prostě se chová úplně jinak. Dělal mi to trochu Escort, více pak Mondeo MKII a MKIII. Ale Fiesta z roku 2001 se tak nechová. Neznám jak jsou dělané ŘJ u Forda, ale v servisu mi tvrdili, že si ŘJ učí různé přechodové stavy a někdy se učí i blbosti. Na zresetování ŘJ prý stačí odpojit ŘJ na 15min od baterky. U předchozího Mondea jsem to dělal a na chvíli to pomáhalo. -
Janerad 03.11.09 18:39
« Nouzák bez kontrolky
Zdravím, šinu si to takhle 140 - 160 po dálnici,
najednou mě během 10 minut předjíždějí 2 auta. Zdá se mi to divné a najednou koukám, že do kopce nejedu víc než 120. Auto bylo v nouzáku, žádná kontrolka, podle zvuku jsem nic nepoznal. Jenom to nejelo. Pak jsem restartoval na benzince a v pohodě dalších 300 km už zase naplno...
Máte někdo podobné zkušenosti??? -
cja 03.11.09 18:22
« Re: Convers+ (nebo minus?)
jurkoboss: od té doby co sleduji toto forum(asi 3 roky), tak slyším trávu růst, bohužel tvého příspěvku jsem si nevšiml,
ale díky za zprávu, aspoň budu vědět, že to není zcela ojedinělá záležitost a budu mít aspoň nějaké argumenty při jednání se servisem, sice mě to netěší, ale aspoň jsem se posunul ve vědění o Fordích skřítcích. A ten Caterham, v létě supr , ale co teď když se to sype-to by byl sadomasochismus. >:D -
jurkoboss 03.11.09 17:59
« Re: Convers+ (nebo minus?)
Už kedysi som sem písal, že jedno ráno som chcel ísť do práce a ...
ani ťuk. Nešlo nielen že naštartovať, ale ani otvoriť, musel som otvárať kľúčikom. Nakoniec som volal na Ford Asistance, o hodinu chlapík prišiel a naštartovali sme to cez káble. Výjazd zadarmo, auto ešte v záruke. Ešte som nabehal nejakých 50 km, nech sa dobije batéria. Potom som išiel do práce. Ako som išiel z práce, tak mi odišla navigácia /problém taktiež riešený na tomto fóre/. Tak na druhý deň som to nechal v servise. Poobede mi volali, že je to opravené, dokonca aj auto mi poumývali /pracujem v Nemecku, takéto služby by som na Slovensku asi ťažko hľadal/.
Nanovo nahrali celý software, skontrolovali káble a vraveli, že by to malo byť OK. Ešte sme sa dohodli, že mi objednajú nové DVD pre navigáciu, čo mi asi o mesiac dodali a aj spravili update na počkanie. Od vtedy mám s tým pokoj.
To, že mi odišla batéria komplet je pre mňa tiež záhadou, lebo deň predtým som akurát prešiel okolo 700 km, takže batéria mala byť dostatočne silná.
Ale je to tak, čím má človek v aute viac elektroniky, tak s tým súvisí viac problémov. Asi si kúpim Caterham, oholený od všetkého a ešte sa s ním aj dobre zabavím. -
cja 03.11.09 17:27
« Re: Convers+ (nebo minus?)
jurkoboss: dík, to bych chápal, a docela snad i toleroval, ale po ujetí 400 km v kuse by to měl alternátor dobít - ve Fordě mi řekli, že to tak být nemusí, že se kapacita baterie nemusí dobít doplna, ani po takovéto ujeté vzdálenosti, což mě nějak je v rozporu s tím co píší v manuálu, že mezi dalším spuštěním nezávislého topení by měla proběhnout jízda, která dobou minimálně odpovídá době chodu nez. topení, což bylo asi 10 minut, tak mi to nějak neodpovídá ???. Psal jsem na FMC a budu čekat na vyjádření, pokud vůbec uznají za vhodné se k tomu vyjádřit. A můj prodejce to chce řešit tak , abych tam auto nechal a oni otestují baterii i nez. topení, ale náhradní auto Ford neposkytuje(nadstandartní vztahy toto vyřeší - ale vadí mi princip, že bych byl bez auta zatímco oni se v něm šťourají). Celé to nez. topení mi nějak začíná nezávisle smrdět. -
jurkoboss 03.11.09 16:53
« Re: Convers+ (nebo minus?)
Keď som štartoval okamžite po ukončení vyhrievania, tak sa trošku trápil pri štarte. Ak štartuješ po nejakých 5 minutách, tak je to bez problémov. Tak asi nejaký pokles tam je. Preto si to nastavujem vždy o niečo popredu, ako idem napr. do práce. -
jurkoboss 03.11.09 13:36
« Re: Convers+ (nebo minus?)
Ahoj,
je rozdiel, či máš pri naftovom motore elektrické prihrievanie motora, alebo nezávislé vykurovanie, ktoré prihrieva motor, ale aj interiér, takže do auta nasadáš za teplúčka, okná rozmrazené.
Ja mám nezávislé vykurovanie a to si viem nastaviť na určitú hodinu, taktiež je to limitované vonkajšou teplotou, myslím, že to funguje len od 0 stupnov.
Elektrické prihrievanie bloku motora majú asi všetky naftové verzie, nezávislé vykurovanie sa pripláca. -
DIM 03.11.09 13:27
« Re: Convers+ (nebo minus?)
Znovu se na to podívám, vím, že to políčko aux heater tam je, ale je jen vystínované.... a nebo že by se aktivovalo s venkovní teplotou ?? Jako že v létě je nesmysl ho aktivovat a tak to od nějaké venkovní teploty vůbec nenabízí a naopka že by se za nízkých teplot samo přihlásilo ? To by mělo logiku, jenže nečekám od konstruktéru od Fordu trochu moc ? :-) Jdu to zkusit !!! -
cja 03.11.09 12:57
« Re: Convers+ (nebo minus?)
DIM: záleží jak komu - a kde - Fordům je zima již okolo 0°C a pak mají poklesy napětí
akorát mě zaráží, že to máš jako automatiku, mě to nefunguje dokud to nezaškrtnu, ale máš pravdu s tím, že tyhle nové motory(ja teda "jenom" 2,0 TDCI) topí nějak rychleji než stará 2,2 -
DIM 03.11.09 12:06
« Re: Convers+ (nebo minus?)
Já už vím, že je to údajně elektrické plně automatické topení které přihřívá motor a nemá přímý vliv na vzduch z klimatizace. Je pravda, že motor se zahřívá velmi dobře a rychle , skoro benzínově....To na předešlém autě to tak nebylo, to bylo v zimě schopno chladnout za jízdy.....Ale taky je pravda, že žádná moc zima zatím není. -
cja 03.11.09 11:18
« Re: Convers+ (nebo minus?)
DIMe: aux heater je přídavné topení elektrické, park heater je nezávislé topení na naftu
já mohu v menu Settings v Convers+ zaškrtnout políčko aux heater, park heater jde aktivovat pouze při vypnutém motoru
a dle jejich "manuálu" ho opravdu mají(aux h.) všechny naftové motory, ale na mém autě(které mě teď momentálně štve) lze toto pole volit. -
-
cja 03.11.09 08:46
« Re: Convers+ (nebo minus?)
ke: baterii jsem nakonec nedobíjel, nechám to na servisu - je to v záruce a nakonec by to mohlo dopadnout nějakým záhadným problémem způsobeným mou neodbornou činností, takže ať se s tím poperou,... prostě mi není jasné, že auto, které má takovou spotřebu el. energie není nachystané od výrobce - ten test udělám taky , ale před servisem, abych to neměl tak daleko - ještě zapojím to jejich slavné nez. topení, co škytá při °C.
Jinak k těm užším pneu - tohle jsem měl na předchozím Mondu 2,2 - tam jsem měl v zimě nižší spotřebu než v létě(léto 225 , zima 205) -
"-- skrytý --" 03.11.09 06:59
« Re: Convers+ (nebo minus?)
Takze na to mem vypozorovanem "poklesu napeti na palube" asi neco bude ? Navecer to testnu, zapnu schvalne nekde pri stani na volnobeh vse co lze: vyhrivani skel, sedacek, vetrak, "nocni svetla", mlhy, lampicky, varovne blinkry, i ty dvere otevru, okna + sedadlo nahoru dolu, zpatecku zaradim..... No nebudu to jmenovat vsechno :-)
Pred sebou si necham prozretelne misto pro odtahovkou.
Kdo se prida, at je zitra statisticky soubor alespon
nejednicovy?
Jinak dalsi vyjeta nadrz(Shell Rakousko + WIF): PP 5,6 l/100, prum. 74 km/h --> pocetne 5,86 l/100. To by na 2,2 v kombiku slo, ty uzsi pneu delaji hodne, uz se to blizi ke 407 SW, ta si taky sedla nekdy v 50 t. -
Dong1 02.11.09 20:08
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
Dim: Ale do cervena je na strane turbiny pohonu, ne na strane turbiny kompresoru. Ale je fakt, ze je tam asi vetsi prenos tepla nez u turbokompresoru pohanenem elektromotorem :-)
Ale zase na druhou stranu se konstrukteri kompresoru budou snazit teplotu na vystupu zbytecne nezvysovat. -
cja 02.11.09 15:52
« Re: Convers+ (nebo minus?)
DIM: aux heater? pokud ano tak je to předehřev, aby to začalo dříve topit, musíš to zaškrtnout v menu? Jak to funguje? Manuál na dvě věci to vysvětlí - ten manuál je jedná velká parodie překladatele, který o autě neví nic. Začíná mě to auto štvát tím jak si dělá co chce a ne to co chci já, ještě by mohlo začít točit volantem a vzdám to. Takže jdu dobít baterii a doufat, že se odpojení žroutů elektické enrgie nebude opakovat, to nezávislé topení jim asi vrátím 8-s >:D -
cja 02.11.09 15:13
« Re: Convers+ (nebo minus?)
ke, all: takže bohužel závada se nenačetla do paměti, pravděpodobná příčina - slabá baterie po používání nez. topení a málo km po použití toho topení
Mě se to stalo po 400 ujetých km, mám Denso DIMe a tam je vše pohromadě v DVD navigaci, velká obrazovka šla spustit pouze jako když stojíš a chceš si pustit rádio bez motoru - pouze na 1 hodinu. Restartem motoru se nic nevyřešilo, až po dalších asi 200km a pauze cca 45min se to chytlo. Jen mi není jasný když bylo okolo 0°C, a já spustil nez. topení co to bude dělat při -15°C. Navíc si myslím , že mezi jednotlivými cykly toho topení jsem ujel 40 km a to se mi zdá i dost na to aby se baterie dobila. Nechce se mi věřit, že by originální výbava auta měla problém s tím, že takhle brzy vybije baterii(koupeno 13.8.)a že bude potom po 400km jízdy vybitá a bude mi to odpojovat zařízení, která nejsou nutná k provozu auta(Denso)??? Nemůže být problém v alternátoru, myslel jsem , že Ford dobíjí na vyšší hodnoty napětí a rada dobít novou baterii se mě nějak nezdá. Pár aut už jsem vlastnil a takové nároky na baterii, která je tam 2 měsíce +-, se mi nějak nepozdávají.
Jinak DIMe mám tam key free i ostatní hračky, takže asi budu jeden z těch šťastlivců , co budou honit šotky v elektronice. -
DIM 02.11.09 11:58
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
.......tak ale prvních 107 tis. km je poměrně důležitých, ale na druhou stranu to vypadá, že se turbo jednorázově přehřálo , zadřelo a uhořelo ....A nebo se přidíralo už dlouho a teď umřelo definitivně. Ale to by možná bylo přece jen na chování motoru znát, kdyby se občas přidíralo....
Viděl jsem někde v Brně na veletrhu firmu, která turba renovuje...... -
oleowr1 02.11.09 11:50
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
WinDiesel: :no: bohužel, mně se pokazí cokoli.... turbo je vyšlehané, včetně očesaných lopatek (neviděl jsem to, ani nemám náladu a nemám důvod kamarádovi nevěřit).
Jako prase nejezdím, olej+filtry měním po cca 15-18tkm, nevím sice jak se jezdilo s autem prvních 107tkm, ale podle stavu při koupi nepředpokládám, že nějak drasticky, na jaře jsem u p. Walicy měnil vstřiky a najeté km odpovídaly skutečnosti.
Kámoš v servisu mi říkal, že se mohl stát průser s mazáním turba - ucpaný kanálek...
Jsem prostě smolař, brácha mi doporučil, že mám na to jít z druhé strany - koupit si auto statisticky nejméně spolehlivé a ujedu s ním x tisíc bezproblémových km.... -
DIM 02.11.09 10:40
« Re: Elektronika.
Já na Convers + z klimatizace a větráků žádný údaj nemám, jen venkovní teplotu. Audio tam samozřejmě mám, to jo.....
Já se ptám proto, že už jsem o těchto problémech slyšel dříve a prodejce mi ale říkal, že to snad dělají jen systémy , které jsou kombinovány s key free otevíráním a navigací. Proto jsem ho nechtěl. A dnes mohu říct, že když už je startovací tlačítko, tak key free mi tam chybí. Přece jen musím vždy klíče v kapse najít , vytáhnout , otevřít.... a pak je zase schovávat do kapsy... V létě to bude ještě horší, protože to do kapsy nedám....
Zrovna tak je asi pro tento motor volit automat, protože já nevím, jak se vyhnout zhoupnutí při rozjezdu, když jdou z jedničky na dvojku a trochu i na trojku. Ať dělám co dělám, při pouštění spojky se nevyhnu napřed přibrždění motorem , které když chci kompenzovat plynem, tak zase auto vyrazí ostře dopředu. Třeba se to ale ještě rozhýbe, protože je to vyloženě problém v nízkých otáčkách. -
jurkoboss 02.11.09 09:59
« Re: Elektronika.
Mám Mondeo 2008, Key Free otváranie a štartovanie.
Namiesto SONY rádia je originál združený systém, v ktorom je navigácia, a aj ovládanie klimatizácie. Takže keď nefunguje toto zariadenie, tak nejde rádio, prehrávač MP3 a aj ovládanie klimatizácie a vykurovania, vetráky stoja, netočia sa. Vtedy na Ford Convers+ sú neaktívne riadky všetkých týchto údajov.
Cez zimu sa mi stalo aj to, že zariadenie fungovalo, ale Ford Convers+ zostalo čierne, akoby sa nezaplo. Tachometer a otáčkomer fungovali normálne, len stredný panel ostal čierny. Po reštarte to už fungovalo. -
WinDiesel 02.11.09 09:02
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
oleowr1: Na Mondeech se turbo skutečně nekazí, vždyť já mám 213000 a absolutně ok, akorát mi rupla ta trubka (jako tobě). Já to řešil v Hale Praha a oni: " jo to je normální, trubku k turbu měníme 7x týdně, od 100000 do 160000 km jdou všechny. Další důležitá věc je olej. U VW se půožívá olej který není pro turba ideální, páč musí mazat vačkovou hřídel od které se pohánějí sdružené vstřikovače (PD).
U Mondea budeš mít problém pouze tehdy, když nebudeš měnit olej a ještě musíš jezdit jak prase. Je to Tvůj případ ??? >:D -
jurkoboss 02.11.09 08:46
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
Ahoj,
mne toto robilo tiež, ale len v zime a raz mi to zblblo v lete.
Možno je to citlivé na teplotu. Raz dokonca mi nešlo auto ani naštartovať. Museli ma štartovať cez káble. Bol som s tým v servise, načítali nanovo software, upgradovali mi navigáciu a od vtedy pokoj.
Uvidím túto zimu, či to bude robiť. -
"-- skrytý --" 02.11.09 06:30
« Convers+ (nebo minus?)
cja: se bojim, ze reknou pouze "zajedte, kdyz to zrovna dela, mi jinak nic nepozname a nevypinejte to...." :-(
Mam tak nejak vypozorovano, ze to udela pri prepnuti svetel, zapnuti blinkru, atd. Pokles napeti....... ? Ted byl tak mesic klid a nastesti se to vzdy chytne po restartu.
Tak dej vedet, pokud budes moudrejsi. -
oleowr1 01.11.09 21:07
« Re: Odtahovka - turbo kaput....
WinDiesel: kéž bys měl pravdu, mechanici, co na to koukali nerozeznali focus od mondea, takže jsem to nebral jako konečnou diagnózu, mám to v servisu u známého, v pátek neměli čas, ale zítra se na to kouknou. První reakce byla "...na mondeu se turba skoro nekazí, ale rekord u Octávky II co jsem na vlastní oči viděl byl 38000km..." :-) Pokud bude turbo kaput, tak to posílá někam na repasi... -
superkutil 01.11.09 20:34
« Re: Denní svícení
Nic se nemusí stříhat, jen napojit. Celý blok spínačů světel jde vyndat otevřeným šuplíkem pod nimi. Místa je tam dost. Je to práce tak na 30min. Relé musí být rozpínací. :-)
Funguje to tak, že když zapneš zapalování, tak se rozsvítí mlhovky a zhasnou, když se zapnou obrysová. Automatické rozsvědcení taky funguje, když se zapnou světla, mlhovky zhasnou. Problém je trochu při automatickém vypínání světel, kdy zhasnou tlumená, ale na tak 10sec zůstanou rozsvícená ještě obrysová světla a mlhovky se nerozsvítí ale po těch 10sec je to v pohodě. Klasická funkce mlhovek je zachována. -
štíreček1 01.11.09 19:14
« Re: Denní svícení
Zdarec, jak jsi to tam dostal? Bylo nutné střihat vedení? Koupím nějaké relé, zatím ale uvažuju buď nad těma mlhovkama nebo potkávačkama, taky bych chtěl snížit výkon svícení. Proud bych chtěl využít, který vede k rádiu, abych nestartoval se světly, popřípadě nějaký aktivní až při nastartovaném motoru. Tož pak dej vědět, co na to policie:-)