FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
-
superkutil 11.11.09 12:32
« Re: Chip a spojka + Nm
ke: potřebuju 4x4 a asi zůstanu věrný dieselu. Ale Fuga se mi nelíbí a je malá, takže Maverick s TDCI, ale ten se nedělá. Takže to bude konec mých Fordů. Leda bych sehnal Mavericka za rozumné peníze. :-) Jinak koukám po Foresterovi 2.0D, akorát si nejsem jistý provozními a pořizovacími náklady. :-| -
"-- skrytý --" 11.11.09 12:20
« Re: Chip a spojka + Nm
Dim: tak tyhle zvuky neznam, pouze pri sepnuti spojky slysitelne klepnuti, docvaknuti.... Mozna dvouhmotak na limitu svych tlumicich moznosti, mozna spojka samotna...... Jako kdyz se rozjizdi Scania ;-)
Kutil: si teda treba porid:
a) fordku s automatem
b) renaulta 1,9 dci, ten 170 k se toci rad jak blazen
c) turbobenzin
d) motorku (mam 217 ps/10100 a 174 Nm/7600 po upravach), muzes jezdit porad treba na 2 cely den
;-)
Panther: na infocz@ford.com mi nedavno prekvapive rychle a fundovane odpovedeli na technicky dotaz, pripadne nejblizsi Fordi servis(pokud bude mit technik alespon trochu infonaladu). -
"-- skrytý --" 11.11.09 11:57
« Re: Chip a spojka
Cja: takze Ford nabizi vybavu, kterou nelze standartne pouzivat, to bych asi uz slusny nebyl....... Byt to treba blba pracka, tak jim to hodim na hlavu, s autem je to holt neporovnatelne slozitejsi. Vypada to na boj s vetrnymi mlyny, nezavidim. -
cja 11.11.09 11:37
« Re: Chip a spojka
Ke: Já myslím že za ty peníze, co stálo auto, už vím co chci. Myšlenkou chipování se zabývám jenom pro zábavu, trochu mě nakopl ten chipnutý S-Max s automatem a stejným motorem. Jinak jsem si vědom poměrů, proč autombilka zvolila tento kompromis. Osobně jsem měl i období, kdy by mě stačila v autě 1,8TDCI. A Mondeo do města asi nikdo nekupuje, na to máme crossovery. ;-)
Jinak FMC vůbec nereaguje, na servise auto teď trápí a bylo mi vysvětleno, že auto se dobíjí při zapnutých spotřebičích a jízdě až 8 hodin. Takže nez, topení tedy asi používat nebudu, navigaci taky ne, vyhřívání všeho taky ne a ACC asi utrhnu radar, aby mě to nežralo proud. Potud tedy Fordí řešení v autě a dimenzování baterie a dobíjecího procesu. Když budu slušný, tak k pousmání. Zatím je venku kolem nuly, při -20°C budu jezdit s odtahovkou. -
DIM 11.11.09 11:19
« Re: Chip a spojka + Nm
Já mohu, Kutile, jen říct, že nová 2,2 TDCi 129 Kw má pocitově hladší průběh zátahu, není to rána do zad a pak už jen vadnutí, je t kontinuální zátah až ke 4 tis. ot. Moc dál to ani nezkouším. Je fakt, že zrychlování je plynulé a pak se divím, kde všichni ti vzadu jsou, když jsem žádnou tak výraznou ránu do zad nedostal..... :-) Otázkou je, jestli je to stejně zpřevodované, to už si tak přesně nevybavuji ale zdá se mi, že je to teď tady posunuto , že na čtyřku už se jet město 50-60 nedá ( možná zatím ). Předtím jsem tam čtyřku míval . Ani 80 km/h na pětku ještě není úplně sametové. Připadá mi to posunuté. -
DIM 11.11.09 11:10
« Klepání spojky nebo něčeho.....
Zdar, jediné co mi sice trochu ale přece kalí úplnou radost je to klepání nebo jak to nazvat při vymačkávání a pouštění spojky. Při rozjezdu to je docela dost slyšet, i vibrace trochu člověk vnímá. Je to ale jen když je spojka rozpojena ( spojena ) tak na půl. Když je pedál na podlaze, tak nic, jen v té fázi těsně před plným záběrem. Slyšitelně se zvýrazní traktorový zvuk, který ale po celkovém puštění pedálu okamžitě zmizí. Není to ale slyšet, když je auto studené, naopak čím delší jízda, tím je to výraznější. Připadá mi, že by to mohlo mít spojitost s hustotou oleje . Neřešili jste to někdy někdo ? Nebo je to normální ?? -
superkutil 11.11.09 10:38
« Re: Chip a spojka + Nm
ke: Já mám problém v tom, že rozsah otáček, kdy je moment použitelný je hrozně malý (1800-2800ot) a že musím pořád řadit. Měl jsem možnost se svézt s Mercedesem GLK 2.0D s automatem a to je jiná jízda. Ten 2litrový diesel se choval líp jak ta moje 2.2 a hlavně i když GLK je větší jak Mondeo a asi i těžší, tak s tím autem cvičil mnohem líp a motor měl zátah do vyšších otáček. Vadí mi, že moje 2.2TDCI má maximální výkon už v 3500ot zatímco konkurence v 4000ot a někdy i výš a že můj motor od 3000ot vadne. -
"-- skrytý --" 11.11.09 08:30
« Re: Chip a spojka
Cja: kdyz ja mam jednu streku do prace 65 km a nejake semafory pouze ve vychozim bode a 3-4 v cily....... ;-) Mezi jsou hory doly. Proc by 2,2 (2,0)naftu do mesta...... ?
Plochou Mk mas jiz z vyroby kvuli automatu, pripadny narust(kopec) by byl zrejme likvidacni. Kdyz chci automat na pohodu, tak mi prijde trochu divne resit nejake cipovani. Vis co vlastne chces? -
cja 11.11.09 08:13
« Re: Chip a spojka
kutil: omlouvám se nějak mi to nedošlo, plošší křivku bych samozřejě rád, ale v nižší spotřebu nevěřím
Ke: taky jsem takhle občas využíval předchozí 2,2, ale po čase jsem zjistil, že to stejně rychleji nejde, že na světlech se sejdu s těma co jsem je předjel, v cíli jsem byl nakonec o pět minut dřive, ale ... Takže 2,0 s automatem je jistý druh katarze, abych neměl roupy. ;-\ -
"-- skrytý --" 11.11.09 07:05
« Re: Chip a spojka + Nm
Nm neni nikdy dost(pk37, ke, stirecek?), nekdo je pouziva jen na brzde :-). Ja je tady v tech tahlych kopcich, na nasich 100 m rovinkach a pri preskakovani pretizenych krabic vyuzivam denne. Ale chipovat jiz nikdy nic nebudu, MOJE spojky to dlouhodobe (50t. +) nedaji. Fordka pujde stejne za 2 roky z domu a tou dobou bude mit doufam PSA neco rozumneho ropneho s 500 Nm. Pripadne to same najdu za ovalem - suma turb od PSA minus jedno >:D
Kutil: vykonove bonusy + cca 10% maji dnes vsechny D motory. ;-) -
superkutil 10.11.09 22:11
« Re: Chip a spojka
cja: vždyť jsem psal, že s automatem to není dobré, že se i u sériových motorů pro automat dělá momentová křivka plošší.
Čipování bych se nebál, znám dost TDI a dCi co ho mají a opravdu spotřeba dolů, lepší chování motoru, lepší reakce na plyn a když je potřeba, tak lepší zátah. S TDCI nikoho s čipem neznám. Je otázkou, zda to má u TDCI smysl, prý se špatně čipuje.
štíreček: Ten nárůst momentu zase není takový a hlavně je krátkodobý. A nevěř, že se powerbox nedá poznat. Lepší ŘJ ti ukáže chyby v logu, protože powerbox krmí ŘJ zkreslenými údaji. Kamarád dal powerbox do Oktávie a na moravě skončil, motor hlásil závadu ŘJ. Tak powerbox oddělal, odpojil baterku a to pomohlo. Ale v servisu se ho na to ptali. :-)
pk37: No, jak kdy. Někdy předjíždím a někdy jezdím na spotřebu. Ale že bych musel stát na podlaze, to už se mi dlouho nestalo. Já totiž než dám nohu na podlahu, tak už musím řadit. Mám to dost živý, mám totiž z továrny moment o 35Nm vyšší, mám 395Nm/2440ot. >:D
A někdy mám pocit, že to na 2/3 plyn jede lépe jak na plný. Ono totiž u dieselů je ten elektronický plyn ošidný. Jednak řídí otáčky motoru, jednak natočení rozvodových lopatek turba (mám elektrické ovládání) a jednak množství paliva. A někdy si nejsem jistý, že ŘJ ví co dělá. Mám totiž vyzkoušeno, že v dost velkém rozsahu nedělá nic. Prostě jedu a začnu ubírat plyn. A hrozně dlouho se nic neděje a auto jede stále stejně rychle (akorát spotřeba klesá). A teprve až když skoro sundám nohu z plynu, tak začne zpomalovat. Ten rozsah plynu, kdy jede auto stále stejně rychle je dost veliký. -
cja 10.11.09 20:23
« Re: Chip a spojka
pk37: ono to bude asi i rádiem a repro bude holt chudší, ale zatím jsem fakt neměl potřebu řešit kuchání dveří a výměnu reprosestavy. Ale je fakt , že uchošťoury asi použiji, a pak dám vědět ... Nevím co je v Densu za rádio, ale nastavení lze udělat celkem dost. Ale nepřu se jestli to je lepší nebo horší, muzikanty zatím nevozím, tak mě za to nikdo nenadal - zatím. ;-)
Chipování mě sice zaujalo, ale stále jsem skeptik, rovnítku chip=nižší spotřeba rozhodně nevěřím. Ale lehké zvednutí hodnot v řádu 15 - 20% by mohlo být rozumné, ale to jsem si asi měl rovnou koupit 2,2 ,sice bez automatu, ale výkonnou a motorově nadimenzovanou na ten přenos sil.
Ale pořád mě zajímá co to může udělat s automatem, na to nikdo zatím nereagoval. -
štíreček1 10.11.09 19:25
« Re: Chip a spojka
pk: při plném plynu, momentu jsou tam obrovské síly, tedy netrpí jen spojka, pokud je seplá, tak to přenese, je to námaha, jasné, ale ta hrozná síla na malé páce (ojnice, čepy) a obrovské tlaky na písty...něco zákonitě musí dřív nebo pozděj povolit. Teplo a roztahování materiálu udělá taky své, takže olej se dere ven kudy může a hliníkovému motoru bych věřil méně než litině ;-\
Pro běžnou jízdu a i na předjíždění mi stačí bohatě plyn napůl, plný plyn v 1,6 i když jedu první vůbec není třeba, jede to jaksi samo. Samozřejmě, že to někdy protáhnu >:-[] ale na našich silnicích zase tolik prostoru není a člověk aby se bál jestli někde neměří... -
"-- skrytý --" 10.11.09 18:14
« Re: Chip a spojka
Cja: radio tam mám uplně to samé jake KE, standart v "S".
Chipovaní: nejsem fyzik ani strojař, ale ta spojka přenáší právě nejvíc momentu, resp. dostává nejvíc zabrat při plném plynu(pocitově - ono si to třeba aktuální euro 4 zase pohlídá) na nejvyšší kvalty, kola se neprotočí, zuby nepřeskočí, takže je to holt na spojce. Bratr toto právě řeší na své čiplé Oct. I, takže to znám, někdo to tu dobře popsal, motor se protočí, rafika se zhoupne... :no:
kutil: ty nepředjízdíš, nejezdíš? Nebo jezdíš na spotřebu? Ja tedy ty Nm používám často a v dnešním provozu to ani nijak nejde. A těch 420 nebo kolik jich tam ve 2,2 je bych rád rozmnožil, ale to chipování není holt černobílé. Něco za něco. Zkušenosti v okolí spíš negativní. -
štíreček1 10.11.09 18:10
« Re: Chip a spojka
U toho power nebo racingboxu je výhoda, že se dá jednoduše odpojit a nikdo vám v servise nepřehraje data zpět, pak to jsou vyhozené prachy. Zatím přesně jsem nezjistil na jakém principu to pracuje, ale dá se použít i na auta vzáruce protože nezanechává v řídící jednotce stopy. Hlavní výhoda je především v tom, že se síla motoru přesune o nějakých 150otáček níž, takže motor dříve táhne a podle toho tedy i méně žere-míň otáček. Ve vysokých otáčkách je to zhruba stejné, jde o lepší pružnost motoru. Jestli trpí nebo netrpí je jasné podle stylu jízdy, i když ten zvýšený moment se musí přenést tak jak tak, takže spojka musí trpět více či méně. O klice, čepech atd se nebavím, z motoru se stává časem olejnička. Každého koho znám a investoval do čipu jezdí s autem jako magor, neviděl jsem někoho, kdo by jezdil jak beránek :-O
Ale dá se přečipovat za padesát haléřů jak psal kutil s tím odporem, už jsem o tom taky slyšel, akorát to víc žere:-) -
superkutil 10.11.09 16:42
« Re: Chip a spojka
cja: Fakt nevím, jen vím, že kamarád má 3.0dCi s automatem a má snížený moment motoru (křivka je plošší). Takže bych se velkého momentu bát, ale pokud by čipař jen zvýšil moment ve vyšších otáčkách, tak by to mohlo jít. Taky jde o to, co máš za auotmat. Zda DSG nebo s měničem momentu nebo variátor.
ke: Pokud máš spojku dělanou na 380Nm tak musí vydržet víc jak dalších 40Nm. A navíc, kdy přenášíš maximální moment? Kolikrát za den? Maximální moment by jsi použil, když bys byl na otáčkách maximálního momentu, stál na podlaze a auto by přesto nezrychlovalo. A to se ti nestává často. Já tedy na podlaze nestál ani nepamatuju. Většinou je problém jen při přenosu výkonu při prokluzující spojce. Jakmile spojka sepne, je to v pohodě. -
"-- skrytý --" 10.11.09 14:18
« Re: Chip a spojka
Kutil: kdyz ma motor udavanych 320 Nm, bonus vyrobce je dnes nejakych nejmin +20-30 Nm kvuli reklamacim v zaruce, spojka je spocitana, vyrobena na 380, prida se nejakych dalsich 40, tak proste nema dlouhodobe sanci a muze byt treba zanovni.
Chip s ucinnosti motoru neudela prakticky nic, reguluje/zvysuje v ramci moznosti preplnovani a s tim souvisejici vyssi davkovani paliva. Pripadne umele udrzuje vyssi tlak v rampe, tim padem je reakce na plyn bezprostrednejsi(coz zase zvysuje ale spotrebu(odpor cerpadla) a teplotu nafty ve vratce-nezadouci). Ale za stejne litry vic koni nedostanes. Spis te to laka slapat, takze pumpa casteji. -
cja 10.11.09 14:17
« Re: Chip a spojka
DIM: ... a není už to jedno, nebo budeš měnit věci za hliníkové :-)
Kutil: zajímalo by mě chipování, ale co to děla s automatem? máš nějaké echo? , jinak jezdil jsem teď s chiplým S-Maxem se stejným motorem a též automatem - a nevěřil jsem,že je tam stejný motor chovalo se to lépe než stará 2,2 a o hodně rychleji to řadilo. Neoficiálně se mluví o tom, že pokud nejezdíš jako p.... , a zvýšení KM a výkonu používáš s rozumem a chipař udělá rozumné navýšení, tak by to hardware mtoru měl přežít, ale nevím jak automat.? Jsem v tomto skeptik, ale ten S-Max mě dostal. -
WinDiesel 10.11.09 14:07
« Re: Chip a spojka
DIM: ...jsem byl mimo... >:D 2,2 HDI je dělán ve 3 generacích, 1. byla jen v PSA, Ty máš druhou €uro 4 (PSA má biturbo a Ty máš monoturbo), 3. generace je ten hliník se 140 kW €uro 5...
Ale máš pravdu, než se vychytají mouchy, bude to 2 roky trvat, na Tvém autě by měly být mouchy dost vychytány. -
DIM 10.11.09 13:50
« Re: Chip a spojka
No, když mluvíš o tom elektrickém dochlazování, tak já když zastavím a vypnu motor , tak ještě dobrých 5 minut se z motoru v nějakých intervalech ozve zabzučení tak 2 sek. a cvaknutí, několikrát ....dokud asi nezhasne ta televize v palubce.
WINE, tak jaký mám teda ten motor ?? Jem z toho volajako zmatený.... -
superkutil 10.11.09 13:24
« Re: Chip a spojka
Ty už ale mluvíš o situaci, když už je spojka v háji, to znamená, že ji někdo oddělal. Ty turba je klasický problém a je jedno, zda ti lidé mají čip nebo ne. Prostě nastartovat diesel a pod plným plynem vyrazit a po rychlé jízdě nenechat turbo dotočit a vychladnout je prasárna a s tím nic nenaděláš. I když znám člověka, technický antitalent, co má Mazdu 6 s 2.0D a ten se k autu přesně takto chová a má najeto 200tis.km bez problému. Jediné co mu měnili byl filtr částic, protože zpočátku motor šetřil a netočil a filtr se nevypaloval a zanesl. Tak teď to točí jak divej a vše je v pořádku. Zajímavou má spotřebu, někde kolem 6,5litru a přitom mi v pohodě ujede.
Nikdo koho znám a má v autě čip neměnil ani turbo ani spojku. Je to o chování k autu.
Jinak na to nedochladnuté turbo jsem už viděl řešení, turbo má svůj olejový okruh a po vypnutí motoru se turbem honí olej elektrickým čerpadlem dokud turbo nevychladne. Bylo to popsané někde na netu.
Dobrý čip nedělá nic jiného, než že zvýší účinnost motoru a občas zhorší emise, případně dříve roztáčí turbo. Na rozdíl od něho powerbox v podstatě jen zvýší množství paliva do motoru. Vždyť nejjednodušší powerbox u TDI je jen náhrada čidla teploty odporem, aby si pořád ŘJ myslela, že je motor studený a dávala více paliva. >:D -
"-- skrytý --" 10.11.09 12:37
« Re: Chip a spojka
... nenechavat prokluzovat ;-)
To jako vyradis, kdyz ti na chvili klouzne na petku pri predjizdeni, kdyz otacky prebihaji kolem vylepseneho momentoveho maximuma? >:D Klouzne/chytne se 50x, pak to silne zasmrdi a muzes jen doufat, ze nemas zrovna vybity mobil...... Spojka odesla vsem co znam a turbo nejvetsim prasakum. I kdyz spis odchod turba(lozisek) chipem jen urychlili, protoze nejake chladnuti turbodmychadla je nechava chladnym ;-) -
superkutil 10.11.09 10:47
« Re: Chip a spojka
Některé motory se čipují lépe jiné hůře. Třeba TDI i dCi se čipují dobře a nárůst je znát. U HDI a TDCI je to už horší a nárůst není takový. Zažil jsem čipování na hodně TDI a žádný z těch motorů neodešel. Po čipování auta lítala. Trochu ze zvýraznil jejich hluk. Taky jsem jezdil s jedním Megane 1.9 dCi čiplým ze 72kW na 96kW a ten byl brutální. Do poloviny plynu v pohodě, jako před čipem, ale při přišlápnutí hrabal i na 3ku. Nejzajímavější bylo čipování Fabie 1.9TDI 77kW, která měla už z výroby výkon 88kW a po čipu nějakých 125kW. A má najeto přes 100tis.km a bez problémů. :-)
Musí se ale člověk k tomu slušně chovat, spojku nenechávat prokluzovat. Také se musí počítat, že při jízdě brzda-plyn dochází k nadměrnému ohřívání motoru (voda a olej) a převodovky. -
"-- skrytý --" 10.11.09 06:52
« Chip a spojka
Chip: kvalitne udelanou upravu motor pri standartnim zachazeni pobere, slaby clanek je spojka, jiz pro seriovou porci Nm je na hrane. S tovarni spojkou mi po par desitek tisic km zacala pri prislapnuti na vyssi kvalt spojka klouzat jak ve 406 2,0 HDI 110, tak manzelce sveho casu i v 206 1,4 Hdi...... Takze jsem z cipovani jaksi vyrostl a pokud, tak bych pripadne dnes pockal az se odporouci seriova spojka, v ramci moznosti daneho typu sehnal "silnejsi" (treba u Oktavek tahle moznost je) a nechal to chipnout.
Ty auta jely ale rozhodne lepe, na brzde teda nebyly, spotreba +- zustala a zvlast ta 206 byla pak az neslusne vztekla a tociva. ;-) -
superkutil 09.11.09 20:04
« Re: Inovovaný 2,2 TDCi (HDi) 140 kW
štíreček1: Ty úpravy čipováním ber s rezervou, většinou čipaři nedosahují uváděných hodnot. Mluvil jsem s pár lidma, co auto po čipu dali na brzdu a hodnoty byly nižší. Té životnosti bych se nebál, pokud bys to nehonil jak prase, tak bude v případě čiptuningu auto v pohodě. Ovšem powerbox i racingbox je prasárna, jedná se vlastně jen o oblbnutí ŘJ (box upravuje údaje od čidel).
S denním svícením jsem zatím v pauze, jsem rád že to tak hezky funguje a že to bylo tak jednoduché a funkční. Takže více neřeším. :-) -
štíreček1 09.11.09 19:52
« Re: Inovovaný 2,2 TDCi (HDi) 140 kW
Ty jedna šestky jsou čím dál výkonnější, ta moje prý by se dala upravit jen zapojením powerboxu nebo racinboxu na nějakých 96kw a 310Nm, čipem ještě víc, je ale otázka, co na to životnost. Ono dnes se všude hledí na úspory materiálu při výrobě a nákladech na materiál a taky co nejlehčí hmotnost. Je fakt, že o motoru v maxovi ani nevím, focus mě tahal ze zatáčky neustále a těžký motor byl znát i na nerovnostech.
Kutile pak napiš, co Tě napadlo, já vyzkouším nějaký ten drátek ještě z pojistkovky v kabině ať netahám ampéry hned od motoru. Škoda, že nemám schéma toho zapojení...
-
WinDiesel 09.11.09 19:10
« Re: Inovovaný 2,2 TDCi (HDi) 140 kW
kutil: Max. výkon kolem 90 kW, dával to vedle na vláknu jeden znalý kolega - což je dnes prakticky norma:
1,8 TDCi - 92 kW
1,7 CDTi - 93 kW
1,6 CRDi - přes 90 kW
1,5 dCi - 81 kW (chystá se 1,6 dCi se 100 kW, má snad jezdit i v užitkových aplikacích, ale 1,5 dCi zůstane zachována)
1,6 TDi - s 92 kW myslím vyrukují v Ženevě
Objem 1,9 je mrtvola, v Renaultu bude nahrazen 1,6 dCi, takže žádné jedna-devítky nezbydou... Kus historie je pryč, časy se mění... -
superkutil 09.11.09 18:12
« Re: Inovovaný 2,2 TDCi (HDi) 140 kW
No ono u toho dieselu je otázka, zda 16 ventilů je k něčemu. Já osobně měl benzíny 8 i 16 ventilů a rozdíl nebyl znát. Ale 8mi ventil byl VW a 16ti ventily byly Ford. Ale měl jsem 8mi ventil VW 1.3 55kW a teď mám ford 16ti ventil 1.25 55kW a ten VW táhnul mnohem lépe a spotřeba stejná. I otáčky maximálního výkonu byly stejné.
Tak k čemu 16 ventilů, navíc u turbo dieselu. Máš nějaké informace o tom novém 1.6TDCI? -
WinDiesel 09.11.09 16:49
« Re: Inovovaný 2,2 TDCi (HDi) 140 kW
DIM: já jsem si to taky myslel... :no: Je to motor zcela nový !!! Shock !!!
Ale ještě větší SHOCK !!! je že 1,6 HDI opouští 16 ventilovou techniku a vrací se na 8 ventilovou a také opouští Bosch a bude používat piezo Continental.
Že 2,0 HDI je předělán, a to důkladně, neteba hovořit... Tam kde bylo 100 kW, je nyní 120 kW... -
WinDiesel 09.11.09 14:34
« Re: Inovovaný 2,2 TDCi (HDi) 140 kW
ke: hlavně vedoucím vývoje je PSA, takže rozhoduje o použití a využití. Takže o něco lepší motor jde do PSA.
Stejný princip platí u Jaguáru (býval ve skupině PAG - Ford) (3,0 V6) - dohoda je taková že PSA mají 3,0 HDI s podstatně horšími parametry. -
"-- skrytý --" 09.11.09 14:23
« Re: New 2,2 Tdci
.. a mne ten motor od PSA :-)
Biturbo: kdyz jsem loni resil auto, mel jsem na vikend pujcenou 407 biturbo, dole cca stejne, ale nohore to tahlo dele a ochotneji se to vytacelo. Cenu udelali(rijen 2008) hluboko od 700 t., jenze pak prisla nabidka Mondea z Rakouska(kde si na rozdil od CZ Fordu tou dobou jiz lecos uvedomovali) za cenu lepsi Oktavky a bylo. Sebevrazedny(podle mne) protiutok od Peugetu nasledoval jiz ale po slozeni zalohy v A. Takze dnes nejake to turbo sem, turbo tam. Nastala doba, kdy prodejci radi prodaji i za tu carku. Ale uplne prvni auto u prodejce s inovovanym motorem take mit nemusim, jak jiz podotkl DIM. :-)
DIM: jake mas v 2009 teda radio Sony? Co teda vsechno "umi"? -
superkutil 09.11.09 13:49
« Re: New 2,2 Tdci
DIM: Tak to fakt nechápu. To nedělají u Forda věci systematicky? Mondeo MKII zhasínají světla při startování. Mondeo MKIV taky zhasínají světla při startování. Ale Mondeo MKIII světla při startování nezhasíná. 8-s
Já teda při přechodu z MKII na MKIII zjistil, že u MKIII vypustili dost dobrých věcí z MKII. A MKIV mě neoslovilo vůbec. To už není Mondeo. Ono vlastně poslední americký Ford Mondeo bylo MKII. Už MKIII bylo hodně něměcké a hlavně okopírované z VW (prý přetáhli konstruktéry a designéry). Z nových Fordů se mi líbí S-MAX a bral bych Maverick s TDCI. -
DIM 09.11.09 13:42
« Re: New 2,2 Tdci
A ještě k tomu rádiu : výšky a hloubky mohu ovlivňovat a to velmi výrazně ! Basy na rádiu mám někde na střední hodnotě ( na nule ) Když dám max ( +6 ) tak už je to moc. Výšky mám na max, víceméně, to je pravda. Potom tam mám ještě potlačení středních frekvencí ( taky na nule ), a taky předprogramovaný equalizér se třemi nebo čtyřmi režimy ( vtipně schovaný pod tlačítkem DISP nebo něco takového ). Já si fakt nemohu stěžovat...... -
DIM 09.11.09 13:27
« Re: Inovovaný 2,2 TDCi (HDi) 140 kW
....a jak bude zatěžovat peněženku ?? :-)
Myslím, že Ford se snaží udržet ceny nízko. Míň turb ( pěkný tvar slova turbo ! ), menší cena.
Tak já počkám, až to přijde na trh, až se to odladí, až na to začnou akce.....no a to už budu mít zase tak tříletou ojetinu !! -
cja 09.11.09 12:50
« Re: New 2,2 Tdci
ke: to já rád zkouším jiná auta(306,307 v rodině máme), ale u Forda mě tak nějak drží jisté věci, chtěl jsem Subaru, ale servis daleko, řešení logistiky servisování/opravování auta jsem již nechtěl řešit
Nejsem toho názoru, že Ford je něco echt, ale zvykl jsem si. Navíc ,a přiznám to, využívám přátelství s majitelem salonu a cenová politika Fordu je velmi agresivní. A navíc zjišťuji, že problémy řeší všichni, jen záleží na tom , jak k nim kdo přistupuje. I když uznávám, že tvých 150t s 407 bych chtěl taky zažít. ;-) -
"-- skrytý --" 09.11.09 12:44
« Re: Inovovaný 2,2 TDCi (HDi) 140 kW
Tak to bude hrabat jeste vic. A pokud zustanou soucasne vykonove bonusy vyrobcu zachovany, tak bude mit na brzde 150 kW a mozna i tech 500 Nm padne....
Stejne dodnes nevim, co Fordu na biturbu od PSA vadilo a soucasny 2,2 osadil jednim velkym. Dve turba, dva potencialni problemy? -
"-- skrytý --" 09.11.09 11:30
« Re: New 2,2 Tdci
Cja: vyzkouset 407 jsem myslel pro porovnani, pro prehled, neexistuje jen modry oval.
Radky mi vypadavaji vzdy behem jizdy, predpokladam ze je v tu chvili baterie +-nabita, prepnuti svetel, prejezd.... Auto garazovane v lehce temperovane garazi. Takze to bude asi trochu zahada.
Na mem radiu(stereoradio/CD Sony, RDS, EON, PTY, MP3, Keycode, DSP, zasuvka pro ext. prehravac, 8x hifi? repro, ovladani na volantu, bluetooth. CD changer a USB NE !) krome "vysek/hloubek" v nepatrnem rozsahu neslo a nejde seridit nic jineho, ted (jine repro) basuje na max. az moc, takze urcity, ale jiz ok kompromis. Radio mas rozhodne lepsi na serizovani, vystup. vykon tezko porovnat, montovane tovarni repro bude nejspis stejne - slaby clanek retezu.
Auta: filtry pravidelne menim a naftu v CZ beru jen sporadicky.
DIM: zbyly mi 6x predni reproduktory, kabelaz byla ok. -
cja 09.11.09 10:42
« Re: New 2,2 Tdci
ke: ve středu to budou týrat, ale bojím se , že se nic neobjeví a já budu 2 dny chodit pěšky >:D Řádky zatím na Conver+ nepřibývají. Ale napadá mě - tobě vypadly řádky na Conversu - mě taky , ale zároveň to odpojilo celou obrazovku Denso, a zdůvodňují to poklesem napětí,po 400km jízdě na jeden zátah a bez žel. přejezdů - že by u tebe taky nastal pokles napětí??
Já mám rádio sdružené v Densu, a tam je možnost ekvalizérů , výšek, basů, balance. Musel jsem dát akustickou hudbu, protože rockové věci duněly moc - možná ty repro???
Jinak pokud ti takhle Peugeoty sloužily, tak ti upřimně závidím... Od motoru PSA a vstřikování Conti si taky slibuji více než od předchozí 2,2TDCI, která měla Delphi(Win promine) a sypající se vstřiky - i proto jsem volil 2,0TDCI. Nové os. auto jezdím poprvé - předtím mladé ojetiny a kompromisní problémy, proto i přes ztrátu nové auto, akorát se musí vychytat dětské nemoci - jestli to půjde.
A dík za doporučení jít vyzkoušet, Mondeo mi vyhovuje , smířil jsem se s určitými neduhy a další výběrové řízení na auto až za 5 let. A radši nic zkoušet nechci - mohl bych zjistit, že u sousedů je tráva více zelená - a pak ty konce ... >:D -
"-- skrytý --" 09.11.09 10:11
« Re: New 2,2 Tdci
Cja: standartne je v Titaniu S "audiosystem Sony", radio jsem nechal, ostatni mam v krabici v garazi, rad komukoliv prenecham.
Co Convers, neco noveho, nejake vyjadreni?
Jinak 407 krome spojky vymenene v zaruce, 150 t. bezproblemovych km. Predtim Peugeot 406 200 t. km, pouze spotrebak. Vse byly 2,0 Hdi, combi. Mondeo jsem vzal kvuli motoru (PSA) a podvozku, se kterym se ale "hlinikove" napravy 407 mohou smele merit. Doporucuji vyzkouset. -
DIM 09.11.09 10:05
« Re: New 2,2 Tdci
Kutile :
Nové Mondeo při startování xenony zhasne !!
Fakt nevím co vám natom rádiu vadí. A nebo jsou tak velké rozdíly mezi Sony, Denso atd ?? Fakt je, že ve Focusu je taky Sony, vypadá podobně ale neumí MP3 atd a zvuk je bídný. Bavíme se opravdu o stejném provedení ? Někdo psal 6 repro vpředu ? Ale já jsem našel jen čtyři vpředu a čtyři vzadu !?
V diskuzi o faceliftu na hlavní straně někdo kritizuje aerodynamický hluk, a to mě zase připadá docela v pořádku. Vůbec teď to nové Mondeo je o hodně dál, než to před tím. I přes ty různé výhrady. Interiér do stříbrna s namodralými skly se mi docela líbí. Samozřejmě, že vím, že jsou i lepší auta , s lepším zvukem, luxusnějším interiérem , vyšší technologickou vymazleností.........Ale to zase příště ! :-) -
cja 09.11.09 08:48
« Re: New 2,2 Tdci
ke: že by to bylo dáno odlišnou kulturou??, Frantíci jsou přeci jenom co se týče umění labužníci, ale jinak by mi domů nesměl >:D 407 i Laguna celkem oko pohladí, má to ale spoustu ale...bojím se, že to jak to hraje je v prioritách o trochu jinde, ale na druhou stranu u auta přes milion by to taky mohlo být, podle tvého soudu, lepší. Já mám Mondeo hlavně kvůli ovladatelnosti a celkovému projevu dynamických schopností.
Ty tam máš taky Denso?? - a přesto jsi vyměňoval repro? Jdu pro uchošťoury. >:D -
"-- skrytý --" 09.11.09 06:37
« Re: New 2,2 Tdci
PK37: Dvere jsem po konzultaci nechal vyplnit izolaci(nejaky lepsi molitan), to aby se tony neztracely ve dverich ale sly tam, kam je treba. Ted to hraje cca jako seriova 407. Francouzi se audiu zrejme venuji vice, staci srovnat "blbej" klakson. Ten jsem jiz take vymenil.
Pro ostatni, pro porovnani: vemte svoje oblibene CD, cestou k PSA salonu si ho prehrajte, a pak si nechte nejakou C5, 407 predvezt a pri te prilezitosti.... A kdo nenajde 7 rozdilu, tak at si koupi uchostoury >:D -
cja 08.11.09 19:29
« Re: New 2,2 Tdci
pk37: Bang&Olufsen to není ;-) , ale co máš za radio? Já tam mám Denso, a tam se změna nastavení projeví až nepříjemně. Mám 4. Mondo a tohle hraje zatím nejlépe, ale ne každého to uspokojí, problém potom je , že hrát na něčem zakázkovém MP3 ztrácí význam.
Citroen neznám , ale v ničem ať vezmu Mazdu6, Passata, O2,Land Cruisra a podobná auta co jsem se mohl svézt, tak jsem nepoznal, že by to zvukově bylo nějak jinde, ale je pravda , že jsem hluchej, ale tak že bych neslyšel rozdíl, tak snad tolik ne. ;-) Mám pocit , že mainstream je na tom co se týká zvuku podobně. -
superkutil 08.11.09 18:04
« Re: Xenony D2S
Zkusím zapojit xenony tak, aby se rozsvítily až po nastartování motoru. Docela mě totiž sejří, že když je večer, tak když zapnu zapalování, tak se díky automatice rozsvědcování rozsvítí xenony a svítí i v době startování motoru. Myslím, že opět někomu u Forda hrabe. Přitom u Mondea MKII se světla při startu zhasínali. Asi měli problém s tím, co by se stalo, kdyby auto jelo v noci a motor za jízdy chcípnul. :-) -
"-- skrytý --" 08.11.09 17:45
« New 2,2 Tdci
Zdravim, mam nyní půl roku sedan 2,2 Tdci Titanium S, 2008, předváděčka z DE. Vše celkem v poho, jenom malá reakce na mé předřečníky:
To KE: škubání v nižších otáčkách nyní na podzim také zmizelo, convers+ občas i mě vypadne. Sedáky sedadel jsou ok, ale jak správně píšeš, boční vedení opěraků je mizerie. Předních 6 reproduktorů jsem si nechal vyměnit již v DE, ty zadní 2 ve dveřích nepočítám, neřeším. Nejsem žádný hudebník, ale to mne trklo naprosto okamžitě(změna nastavení bez reakce, výšky hloubky nijaké), předchozí Citroen byl proti tomuhle koncertní síň!! Tlumil jsi dveře?
To DIM: se spojkou (zhoupnutí)jsem se zkraje také trápil, nyní ve 30 tis. je to ok. Kulaté výdechy v zrcátkách a střední šišoid v předním skle je fakt ostuda, to z předchozích aut neznám. A ty vodiče v předním skle je bohužel nutné zlo, nekdy se tomu nevyhneš a prostě na ně zaostříš.
Jinak ale spokojenost, PP 6-7 dle nálady, známé štreky i pod 6. Těch 420 Nm táhne pěkně.
Tak ať to jezdí !!
-
štíreček1 08.11.09 17:32
« Re: Xenony D2S
Kutil: Tak světla svítí, stěrače stírají atd...
[odkaz]
na poslední fotce je napájení pojistkové skříně v motorovém prostoru a je tam hned několik prutů do kterých jde proud až po nastartování, takže stačí si jen vybrat :-) Možná by se nějaký našel i v pojistkové skříni v kabině, ale tam už se mi nechtělo. Tak co Ty na to ;-) -
cja 06.11.09 17:00
« Re: Test 2, neplanovany
DIM: takže nakonec 16" ?, s tím drhnutím nemám problém, protože předchozí 2,2 Tit X s ST paketem, tak ta měla nárazník snad pod úrovní povrchu silnice, takže teď mám pocit vysokého off roadu >:D
Jinak souhlas s tvým hodnocením, až na drobnosti v odlišnostech jednotl. aut - já s rozjezdy nebojuji.
Ozvučení, asi mám taky nižší nároky, ale oproti staršímu Mondu to hraje pěkně. Ale lidi , kteří slyší tak jdou samozřejmě dál, to je v poho.
Jinak sedadla mám Individual, a řekl bych, že drží dost, ale FocusII RS to samo není.
Jinak kromě baterie a nez. topení taky celkem spokojenost.
A uznávám , že 2,2 s automatem by byla super volba, to jenom na okraj k dávné diskuzi o výkonech, pár poníků vezme automat, tak by se jich pár navíc hodilo, ale za kamiony necourám - potom ale trochu kulhá spotřeba. ;-) -
superkutil 06.11.09 15:24
« Re: Test 2, neplanovany
Nevím zda u Forda, ale jsou známé tyto případy odjinud. Ty to ale většinou nepoznáš, restart je rychlý. Jde o to, že když nějaký modul zamrzne nebo neodpovídá, tak se buď umí resetnout sám (obsahuje modul WatchDog) a nebo to udělá ŘJ centrálně, to znamená, že resetne všechny moduly najednou. On i mobilní telefon se to třeba několikrát za den resetne, ale pokud v tu chvíli nekoukáš na display (při resetu zhasne a zmizí text), tak to nepoznáš.
Jinou otázkou jsou chyby v ŘJ u aut s elektronickým plynem a automatem, které třeba u Audi způsobily několik smrtelných nehod. -
superkutil 06.11.09 13:34
« Re: Test 2, neplanovany
Problikávala by ti palubka nebo by se nerozsvěcely světla jak mají, docházelo ke zpoždění (brzdová, blinkry) atd. U té centrální sběrnice někdy přestávají jednotlivé moduly komunikovat a tak se resetují a občas pak auto blbne a bliká jak vánoční stromeček. :-)
Mě třeba na starém Mondeu MKIII zlobí palubka, špatně se obnovuje display PP a tak tam občas naskakují nesmysly. -
DIM 06.11.09 12:13
« Re: Test 2, neplanovany
Tak asi máme jiné prostorové řešení, mně sedáky max. vyhovují
Já jsem s ozvučením fakt spokojený !! V čem vidíš ( slyšíš ) problém ? Mám rádio Sony s tím 6 x changerem, hraju přes USB a reproduktorů 8 ( ne 6 ? ).
Možná že netuším, co to je dobré ozvučení, to připouštím :-) -
"-- skrytý --" 06.11.09 11:55
« Re: Test 2, neplanovany
Dovoluji si oponovat:
-bocni vedeni operaku - mizerne (titanium S, 10/2008, polokuze)
-radio Sony + 6x orig. repro. Slabota, repra vymenena u profiku, Fordy jim tam jezdi s timto pozadavkem stabilne...... Doporucuji pro srovnani pustit CD v napr. seriove P 407.
-
DIM 06.11.09 11:19
« Re: Test 2, neplanovany
Dobrá, dobrá : :-)
1) Vynikající sedadla, skvělé boční vedení, vyhřívání a ventilace taky ny jedničku. Navíc kombinace kůže a látky je skvělá.
2) Vůbec celý interiér je vynikající. Zpracování, lícování, všude měkké plasty ( i středový sloupek, kam si občas člověk opře pravou nohu nebo koleno je měkký, což je skvělé, kdo poznal např. Octávii ví , proč o tom mluvím...) kombinace umělé černé kůže ( a je jí tam dost ) a látky je elegantní a navíc praktická na údržbu.
3) Motor je velmi solidně utlumený, má rovnoměrnější průběh zátahu , žádné škubání, cukání dokonce i na volnoběh působí kultivovaně.
4) Čtvrtá nádrž a mám poprvé na PP pod 7,0 litrů průměr. To je cca o litr méně než při prvních kilometrech ( teď mám něco přes dva tisíce )
5) Podvozek je tradičně dobrý ,a to že auto je znatelně těžší a vyšší než staré.
6) Vůbec dílenské zpracování je na velmi dobré úrovni, zvenku i zevnitř, je to úplně jinde než starší model ( pravidelnost mezer na karosérii, provedení těsnění okolo oken a dveří, slícování světel, nárazníků , elegantní klapnutí při zavírání dveří, víka...)
7) Skvělé ozvučení .
8) Příjemný je rozjezdový asistent.
9) Skvělé bixenony s tím svícením do strany, to nemá chybu .
JEŠTĚ ?? :-) -
DIM 06.11.09 10:48
« Re: Test 2, neplanovany
Tak to je výzva, píšu :
1) Škoda toho zvuku od spojky, při rozjezdech a popojížděních to štěrká a trochu jsou ty vibrace i cítit. Když je to studené , tak ne. čím delší jízda, tím je to výraznější, zřejmě jak se zahřeje olej v převodovce. Existuje hustší ? Není to první " záběhová" náplň a není proto řidší ? Dříve se to tak dělalo.
2) Vyhřívané sklo nemá drátky tak klikaté ale téměř rovné a v noci je to kupodivu horší než na starém.
3) Na 16" kolech vpředu drhnu těmi malými gumovými předzástěrkami i tam , kde jsem dříve o obrubníku ani nevěděl.
4) Přeřazení při rozjezdech je těžké bez zhoupnutí. Měl jsem jít asi raději do automatu. Ale žádné drama to není, třeba se to naučím a taky motor by se měl časem snad více rozpohybovat i v nízkých otáčkách a tak by se brzdící efekt při pouštění spojky mohl projevovat méně.
5) Trochu mi vadí odlesky výduchů klimatizace do předního i bočních skel ( ty chromované kolečka jsou přímo v zrcátcích )
6) Ergonomie přístrojové kapličky je , řekněme, nezvyklá. Mohla by být hezčí. Budíky jsou málo a nepřehledně rastrovány, ručičky poměrně široké, takže člověk si tu přesnou rychlost nebo otáčky musí chvíli hledat. Teplota a stav paliva je totéž a navíc jsou malé a ručičky mají opačný smysl otáčení o 180stupňů. Myslím, že až zbytečně a do jisté míry násilně byl vtlačen ten displej do hlavní skupiny přístrojů. Celé to navíc není symetricka s osou posedu řidiče, je to trochu celé vlevo. Na druhou stranu jsou informace asi lépe na očích než displej na středovém sloupku. Na displej rádia se např. vlastně vůbec nedívám, protože je za jízdy mimo.....
JEŠTĚ ???? :-)
-
DIM 06.11.09 10:29
« Re: Test 2, neplanovany
Kutile , a jak to poznám ??? :-)
Mám vytáhnout nějakou žárovku a počkat , jestli se objeví hláška ??
Funguje zatím všechno jak má, když jsem přehodil kola na plechy a tím jsem čidla na monitorování tlaku v pneumatikách schoval do garáže s letními elektrony tak jsem čekal, že to bude řvát, že jedu po prázdných kolech a že mě to zapne nouzový režim, klimu na -35 stupňů a tak donutí vystoupit ven, ať si to jdu zkontrolovat :-) Ale ono to po čase jen napsalo, že nemá detecovány ty snímače, a jezdí to dál !! Že by to nedělali vývojáři od Fordu ??
Jinak mne to ale chytlo u srdce, perfektní 7 kvalt automat, 4x4, myslím že brzy značku Ford opustím.