FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 17.11.09 16:03
« Re: Drnčení závěsu pásu
WinDiesel: Dej vědět, jaké je GLK. Dnes mě zase zradilo Mondeo, pro změnu přestalo fungovat ovládání okna u spolujezdce a obou zadních oken. U řidiče fungovalo. Po ujetí cca 60km a otevření dveří zase začalo fungovat. Ale kdy to zase selže? Jak je něco nespolehlivé, je to na prd. -
WinDiesel 16.11.09 17:09
« Re: Drnčení závěsu pásu
Kuti: Mě náhodou drnčí volič k autorádiu vlevo pod volantem. Mé Mondeo 2,0 TDCi bylo mé první zcela nedrnčící vozidlo a kufr jde také zavírat i když stojí nakřivo. Něco je s tím Tvým autem špatně a nebude to jen řidič...
Jinak jsem neodolal a GLK je již objednáno... Doufám že nebudu z diskuzí zde vykopnut a zatracen. -
DIM 16.11.09 13:52
« Re: Mitsubishi 2,2 ?
Najel jsem 170 tisíc ve 2,2 a před tím asi 80 tis v 2,0. Teď
2 300 km v nejnovější 2,2. Všechno Combi. Nejel jsem nikdy v C5, ale tuším, že je to měkké, viděl jsem Luis de Funese. Nevím, ale především příčné nerovnosti a hrany dilatací a pod. jsou hodně znát. Kontroloval jsem ten kó, mám tam opravdu Q4BA !!! Asi nějaká závodní verze :-) -
cja 16.11.09 13:27
« Re: Mitsubishi 2,2 ?
Já mám kod QXBA
Dime tys najel v Mondu 170t ?
Kastle se mi zdá u nového auta daleko tužší, a musí být tuží už z principu, že je nová. Staré auto ač podvozek tvrdý, tak kastle se kroutila, parkování v kopcích - ne že bych auto nezavřel, ale bylo vidět jak víko kufru jde troch jinudy. U nového Mondea toto neznám... že by lehčí motor Dime ? Jinak auto díky předchozímu tvrdému podvozku je teď jak C5 a teď na zimních 17 jak C5 s Hydro.
Je to pořád velmi subjektivní věc (vnímání tvrdosti podvozku) -
superkutil 16.11.09 12:10
« Re: Drnčení závěsu pásu
ke: Když jsem se byl podívat u Subaru, tak říkali, že běžná karosérie je bodově svařená a že časem některé svary prasknou. Subaru nemá bodové svary, ale v celé délce spoje. A je pravda, že Forester tak nevrzal jako Mondeo. Mám pocit, že i Oktávka II je na to líp. Když stojím se zkříženými nápravami, tak nezavřu kufr u kombi a dveře kufru se opírají o karosérii. V tom sloupku to vypadá na nějakou blbost nastavování pásů, asi je tam něco volné. Posunutí do jiné polohy nepomůže. Po delší jízdě je to na zbláznění. Ani nahlas puštěné rádio nepomáhá (jak radí servis Ford). :-) -
DIM 16.11.09 11:36
« Re: Mitsubishi 2,2 ?
No, a jám mám " oficiální kód" Q4BA :-) Stejně to bude všechno Čína !!! :-)
A s tou tuhostí mně připadá, že je teď nové auto tužší a tvrdší....na úkor komfortu. A pokud jsme cvičně pustil nové Mondeo do " pískající " zatáčky, tak se stejně auto začíná vlnit, skoro bych řekl že více než to staré. Že by ta vyšší hmotnost ? A asi i těžiště bude výše. No jo, to je určitě tím, že nemám ten hliníkový motor. -
"-- skrytý --" 16.11.09 11:01
« Re: Drnčení závěsu pásu
Motory: krome celolitiny 1,8 jsou vsechny nafty v soucasnych OA Ford licencne od PSA.
Drnceni:
resil jsou praskani/loupani ve strednim pravem sloupku v te dobe zcela noveho Mondea 2008, komplet jsem jej odstrojil, vypodlozil, drzak ruzne polohoval...... Bez vysledku. Vypozorovana zavislost na teplote. V soucasnosti sloupek nepraska, ten samy zvuk jde nekdy odnekud z kufru(kombi). Setkal jsem se s nazorem, ze tyhle pazvuky vyluzuje primo kastle, resp. bodove svary. Coz by potvrzovalo bezvyslednost jakekoliv snahy a napravu :no: :no: -
WinDiesel 16.11.09 10:50
« Re: Mitsubishi 2,2 ?
DIM, cja: Ford má továrnu na dieselové motory v Dagenhamu, UK. Tam si vyrábí sám všechny kooperační motory (1,4, 1,6, 2,0 i 2,2 TDCi). Tedy těmi 2,2 si nejsem úplně jistý... Ale předpokládám to.
Za normálních okolností by to ani továrny PSA nemohly zvládnout - vyrábět i pro Ford by nestíhaly. Ale jistě tam běží rozsáhlá kooperace v oblasti subdodávek. -
superkutil 16.11.09 10:23
« Drnčení závěsu pásu
Ahoj chlapy, potřeboval bych radu. Občas drnčí horní závěs bezpečnostního pásu a to dost nahlas a přímo u ucha. V čem může být problém? Neznáte někdo, jak to odstranit. Říkal jsem to v servisu, ale nic s tím neudělali. Navíc jsem o víkendu jezdil po nezpevněných cestách auto teď vrže celé. Asi ta tuhost karosérie není žádný zázrak. -
DIM 13.11.09 14:34
« Mitsubishi 2,2 ?
Má to mít motor 2,2 a 156 koní ?? To jsou charakteristiky starého 2,2 TDCi, ale to nebyl zase PSA.
"................ nabídce je čtveřice motorů s výkony od 140 do 170 koní – nový je turbodiesel od koncernu PSA Peugeot-Citroën – 2,2 litrový agregát s výkonem 156 koní a 380 Nm točivého momentu.
Inovovaný Outlander má společné ..........."
-
DIM 13.11.09 13:16
« Re: Když TDCi odešlo....
oleowr: upřímně Ti držím palce, nechtěl jsem učinit nějaký dogmatický závěr s tou teorií voda, spíš jsem tak nějak uvažoval nahlas a chtěl rozhýbat diskuzi. Pořád mám pocit , že kdyby už v trubkách sání bylo tak totálně zaolejováno, že by se motor před smrtí už nemohl vůbec točit a že by na tvrdo naboural. Ale jak říkám, nejsme žádný specialista a - naštěstí jsem takovou zkušenost ještě neměl.
Po té výměněn turba se to zkoušelo normálně nastartovat ? -
cja 13.11.09 13:10
« Re: Když TDCi odešlo....
oleowr1: smutné, ale nevěš hlavu, jsou horší věci ... myslím, že pokud tu budeš opravovat, tak nějaký motor se určitě za rozumný peníz bude dát sehnat
ke: na malém autě mají málo, to ano , ale na autě stř. třídy a na dodávkách je poměeně slušný zisk - vím kolik jsem dostal slevu od ceníkovky a je mi jasné, že prodejce na tom ještě něco měl, a pár Transitů už jsem taky kupoval :-) A servisní hodina u Mondea a Transita taky není zadarmo, i když chápu při dnešní složitosti aut - školení lidí, servsní přípravky, balíčky nářadí, mzdy ... , ale škodní na tom nejsou - a kdo byl za doby hojnosti rozumný, tak teď nemá problémy -
oleowr1 13.11.09 12:49
« Re: Když TDCi odešlo....
DIM oleje nemusíš mít moc, abys nepřekonal horní úvrať:
2l motor -> 0,5l na válec
kompresní poměr: 1:20?? (nevím přesně)
prostor nad pístem v horní úvrati: 0,5l/20=0,025l
cca 1/4dcl přece není moc oleje....
dostal se tam postupně (nestačil vyhořet) a ty poslední kapky(možná i velký panák) mohly skapat po zastavení motoru pootevřenými sacími ventily, prakticky vždy se 4 válcový motor zastaví s otevřeným sáním na jednom válci a otevřeným výfukem na jiném válci.
Moc se mi nechce polemizovat, odpoledne se snad dozvím na čem jsem....
-
DIM 13.11.09 12:02
« Re: Když TDCi odešlo....
Nemyslel jsem, že by se tam voda dostala přes turbo...........ale asi máš pravdu . Kdyby to bralo olej pomalu, tak by se dříve nebo později rozsvítila kontrolka oleje. Tak držím palce a dej vědět.
Dva lity oleje to sice teoreticky natáhnout možná může, ale na další otáčku už by nikdy nedošlo, olej moc nestlačíš :-) -
oleowr1 13.11.09 11:08
« Re: Když TDCi odešlo....
DIMe: prosím Tě uvažuj, kde by se vzala z rozsypaného turba voda? Při rozsypání turba si přes vylágrované středové ložisko motor nasaje olej z klikové skříně a to dost velkým fofrem, dvoulitr je dobrý komresor - teoreticky by byl schopen nasát 2l oleje za 1 otáčku (průřezy trubek, filtr, čerpadlo tolik samozřejmě nedovolí). Problém je, že motor začne jet na olej a nemusí se Ti ho podařit vypnout klíčkem. Pokud v takovém případě vyřadíš rychlost je finito...motor se přetočí do roztržení. Musíš motor udusit na brzdách. -
DIM 13.11.09 09:54
« Když TDCi odešlo....
Mohl bych, Wine T. , říci, kdybych chtěl, že už jsem měnil taky dvakrát vstřiky - jednou u 2,0 a podruhé u 2,2 , a to vždy po ujetí cca 70 tis. km , ale mně už se nechce :-)
Tak jsem jen přemýšlel nad tím oleowr1ovým problémem. Jak se může do sání vůbec olej dostat ? Pokud by ho tam nebylo moc , což asi ne, tak může nabýt na objemu snad jen vodou z chlazení. Ale oleowr1 psal, že ho chybělo několik litrů !!! A pokud by byl po odstavení ve válci ( což sice není jisté, já vím ) , tak už by se tam stejně sáním dostat nemohl.
Jedna z mých konspiračních teorií je, že auto si olej pomalu přisávalo do některého z válců, který netěsnil ( kroužky a nebo propálený píst ?). Díky tomu oleji se v inkriminovaném válci spalovala " bohatší směs " , vznikala vyšší teplota spalin , které pak mohly přehřát a opálit lopatky turba. Zároveň vasoká teplota ve válci mohla způsobit poškození těsnění mezi hlavou a blokem, případně mohlo dojít k prasknutí bloku nebo hlavy. Potom by se přes takovou prasklinu dostávala do válce voda. A to i po odstavení , kdy je ještě nějakou dobu pod tlakem , dokud nevystydne.....
Takže já tipuju, že bude mít oleowr1 ve válci vodu, ne olej ani naftu.
A pokud se to pokusil s tou vodou nastartovat.....:-(
Docela jsem na to zvědavý. Máte někdo lepší teorii ?? :-) -
"-- skrytý --" 13.11.09 09:42
« Re: Aktualni 2,2 Tdci (2,2 Hdi monoturbo), combi, 10/2008
Mame v rodine lidi z branze, napr. na malem nejmenovanem aute ma 3 tisice a to jeste musi udelat predprodejni pripravu..... Koncem roku vsichni cekaji, ze snad neco nakoupi jeste firmy, ale po novym roce se bude lamat chleba. V Rakousku to same, zimni kola navic vsude, v jedne ruce nejaky ten seskrtany cenik a v druhe automaticky kalkulacka..... Skoda, ze cyklus obmeny auta nemam prave ted, docela bych se jako potencialni kupec vyradil ... :-) -
cja 13.11.09 09:12
« Re: Aktualni 2,2 Tdci (2,2 Hdi monoturbo), combi, 10/2008
Chapu jejich obchodní strategii, ale počítat výdrž některých součástek na 70t km, tak jak se to děje, je nanejvýš alarmující, možná by některým vyhovovala, kdyby celé auto bylo spotřebí jak pneu, brzdy .... Na druhou stranu, když se podívám jak žijí prodejci, a přeji všem ať si vydělají, tak mám trochu smíšené pocity, o potácení se na hladině, zatím nic nevím. Krachla nějaká automobilka v době krize?? Ne , dostává se jim statní podpory, podpora šrotovným etc., myslím, že by se chlapci měli více snažit. V jiných oborech se toto neděje(možná až na zemědělství - nikoliv však české).Pozn - nejsem zemědělec . :-) -
"-- skrytý --" 13.11.09 08:48
« Re: Aktualni 2,2 Tdci (2,2 Hdi monoturbo), combi, 10/2008
Na druhou stranu by byli vyrobci sami proti sobe, kdyby delali auta, kde se meni jen olej, filtry, desky, gumy, leje nafta a vydrzely miliony ;-) Zvlast ted, kdy se prodejci podbizi a salony drzi nad vodou servis. Spi asi nektere z nich na hladine ;-) -
cja 13.11.09 08:24
« Re: Aktualni 2,2 Tdci (2,2 Hdi monoturbo), combi, 10/2008
Ke: no ta nafta z AT by měla něco do sebe. VIF dávám nepravidelně, jezdím jen český OMV a Top Q nebo Vervu.Filtry při každé servisní prohlídce +- 18t km. Žádné šetření na servise, naftě ... nikdy nebylo.
A ten předchozí majitel přechozího auta jezdil denně od nás Prahu, a hodně - možná 50% Belgie , Itálie - těch 100t km za 11 měsíců je nálož, po tom jsem si to bral já. Totální změna jízdních režimů a počtu km a stejně vstřiky přišly, takže ... I proto nové auto s PSA motorem. -
"-- skrytý --" 13.11.09 08:01
« Re: Aktualni 2,2 Tdci (2,2 Hdi monoturbo), combi, 10/2008
... jeste me napada z 90 % nafta v Rakousku, na zimu preventivne VIF, pri tankovni v CZ aplikace VIF vzdy. A dusledny servis filtru.
Vstriky me potkaly na stare dobre 405 GRD, mela 400 t. km, stalo to par koruna a vidam ji jeste dnes :yes:
406 200 t., prodano s puvodnimi
407 150 t., prodano s puvodnimi
Tak snad Fordka nevyboci z rady ! Stale vlastne PSA motory, tak snad. -
cja 13.11.09 07:46
« Re: Aktualni 2,2 Tdci (2,2 Hdi monoturbo), combi, 10/2008
ke: tak rozhodně dlouhý štreky jsou pro auto lepší volbou, ale já právě teď jezdil dlouhy štreky, jinak běžně 30 - 150 km trasy + město 30% . Ono bych si , pokud narážíš na to, že benzín by byl lepší volbou pro moje specifika ježdění, moc nepomohl. To courání po městě sice není pro naftu to nejlepší, i když dnes už je to s naftovými motory údajně lepší, ale benzín s turbem, sice nebude žrát toliko baterii, ale EGR,vstřiky... jsou tam taky a navíc spotřeba 14 l. A to že tě nepotkaly vstřiky, buď jenom rád - předchozí auto 2,2TDCI - první majitel je dělal 2x, já koupil najel 40t a dělal jsem je znovu - on jezdil denně 300 a více km a stejně šly vstřiky, 2hm setrvák ..., takže jenom dlouhými jízdami to taky nebude.
Při tom jízdním průměru co píšeš , s tou spotřebou - tak to se mi nikdy nepodařilo, a předchozí 2,2 měla tabulkovou spotřebu v kombinaci jen o 0,1 l/100km vyšší než nový motor, Jinak upřimně závidím lidem co jsou klikaři a nemají s autem problémy.
Nemám první auto a jezdím +- stejné věci, teď už v menších objemech. Ale tohle s bateríí jsem neznal.
Ty kuny to vypada na Fordí odchov - já mám v garáži čisto od vší nežádoucí čeládky a stálo to 2 dny v servise - před tím na motorovém krytu nic nebylo.
Jinak bzučák - sběr dat po vypnutí motoru, aktivace elekt. zámku volantu a Fordí folklor... -
"-- skrytý --" 13.11.09 07:02
« Aktualni 2,2 Tdci (2,2 Hdi monoturbo), combi, 10/2008
Vypada to, ze zajizdeni pokracuje, 43000 km, dalsi nadrz 5,72(PP 5,6 l/100 pri 82 km/h). Pridavne nez. topeni nemam, chip nemam, vstriky a turbo puvodni, kuny nechovam, baterku jsem jeste nehledal, kratke streky ne, plyn na podlaze cca 5x denne kratkodobe, vyhrivani sedacky a skel pouzivano standartne a toto rizeno pouze mou vuli, convers cca tyden bez vypadku, neco noveho vrze v kufru - roleta to neni, spojka zatim jeste neklouzla (udajne Volvo, tak snad vydrzi vice nez od PSA), olej nezere (menim si ho po 15 t.), nadrz Darko neznam........ ;-)
Jestli ono tem mojim garazovanym autum treba nesvedci, ze najedou svizne 700 km tydne + vikendy...... Asi bude taky znacny rozdil 100000 km primestsky provoz a 100000 km extravilan, co myslite? -
štíreček1 12.11.09 20:47
« Re: Chip a spojka + Nm
Jak dlouhé jezdíš trasy? Já s předešlým focusem jsem musel baterii dobíjet každý týden, když byly mrazy. Je fakt, že jsem jezdil velice krátké trasy do práce nebo po městě a baterie měla šest let. Když jsem zapojil diodové světla na denní svícení, tak úspora proudu byla znát a nabíjel jsem jednou za tři čtyři týdny přes zimu, v létě jsem nanebíjel vůbec. Teď jsem zvědavý co na to max, údajně baterie silver calcium má větší výdrž a hlavně vydrží kratší úseky, tak jsem zvědavý. Ale taky se mi nelíbí, že pokud svítí vločka, automaticky se spíná vyhřívání zadního okna i když okno není namrzlé. Takže když pípne vločka vypínám vyhřívání ručně. Taky má údajně elektrické topení někde v motoru, auto fouká vlažný vzduch po 1,5km a plně topí po 2,5km. Z manuálu jsem toho moc nevyčetl, je to prostě automatika... :-O Bacha na kuny, taky jim chutnají hadičky od brzd >:-[] -
cja 12.11.09 18:56
« Re: Chip a spojka + Nm
Tak mi v servise vrátili auto, nabitá baterie, nic se neprojevilo.
Vše funguje jak má, akorát to, že to odpojí zbytné spotřebiče je dáno chytrou elektronikou, která toto vyhodnotí a odpojí, pokud nazná že je málo šťávy v baterii. Navíc se na krytu motoru objevili stopy od "asi hlodavců", což z mé garáže není a musel jsem ještě koupit "parfém" proti škůdcům, aby mi ještě nějaká kuna nepřekousala hadice a vedení. Myslím , že to auto budu muset poslat na nějaké masáže a rehabilitace, protože mám pocit , že pokud ho nebudu hýčkat , tak mě bude pravidelně posílat do servisu. No nic - tam Fordem, zpátky taky Fordem, ale bez příplatkové výbavy. ;-\ -
cja 12.11.09 18:27
« Re: Chip a spojka + Nm
DIM: no ono po tom co to vrátili panu hraběti, tak z toho vznikl rybník od slova ryba a mnoho aktivit se utlumilo, jinak kola, lezení, lodě, surfy - stále to funguje
vidíš to budeme mít určitě společné známe, protože z loděnice pár lidí znám
kdyby jsi měl cestu dej vědět, nějakej kurz i bez kurzistek by se dal udělat >:-[] Třeba kurz ovládání Mondea ;-) Ono když Dářko zamrzne a jsou mrazy nějakou dobu, lze i rally na ledě, naštěstí rybník není moc hluboky, tak když je slabší led , tak to auto na jaře vyloví >:-[] -
oleowr1 12.11.09 16:00
« Re: Turbo kaput = motor K.O.
DIM: díky za celkem dobrý nápad, ten olej by to mohl být, v olejové vaně zůstal pouhý 1 litr z 5,5l!!!!!, zbytek nasál motor přes sání a turbo a těžko spálil 4l oleje během pár minut, takže v kompresním prostoru opravdu může olej být. Ukáže se to zítra, než začnou sundávat hlavu vyndají žhaviče a zkusí motorem otočit. -
DIM 12.11.09 15:25
« Re: Turbo kaput = motor K.O.
Hmh. Oleowr1, to není moc pěkné čtení. Skoro mám pocit, že oprava bude stát více než je hodnota toho auta. Moc se mi nechce věřit, že by tam vletěly kousky lopatek tak hluboko a to právě v okamžiku, kdy jsi zastavil motor, tedy při posledním zdvihu...... Říkal jsi, že motor začal zvyšovat samovolně otáčky ? Nemohlo dojít k zaplnění válce naftou po vypnutí ? Že by tam nakapalo nějaké palivo z natlakovaného systému přes netěsný vstřik nebo tak něco.......V každém případě jestli jsi to startoval a ono to nešlo protočit.............. -
oleowr1 12.11.09 15:01
« Turbo kaput = motor K.O.
Přesně před 14 dny mi zkolabovalo turbo, dneska jsem měl jít ke kámošovi pro auto, staré turbo mělo vyšlehané lopatky, nechal jsem koupit nové (repasované jsem zamítl).
Nové turbo je promazané a namontované, zkontrolované hadice, vyměněný olej a všechny filtry. Motor se ale nepodařilo protočit, nejdříve myslel, že startér nebo baterka, ale bohužel část lopatek se asi dostala do sání a vlítla pravděpodobně pod sací ventil, možná do spalovacího prostoru jednoho nebo i více válců. Já jsem motor ještě normálně vypnul klíčkem, na klice to asi není, motorem jde pootočit o půl otáčky tam a zpátky. Půjde dolů hlava a uvidí se co s tím .... prostě vánoční dárek jak sviňa. :no: :-( -
cja 12.11.09 14:18
« Re: Chip a spojka + Nm
DIM: Buď koukáš mě přes rameno nebo do mapy a nebo jsi tady byl?Jo, jo to jsou ty správné destinace...
Laguny s olejem neznám - to byla narážka na zničené životní prostředí Ostravska.I když to by byly spíš šachty od uhlí než naleziště ropy :-) jedině že by to byla Laguna od automobilky s kosočtvercem ;-) -
cja 12.11.09 10:59
« Re: Chip a spojka + Nm
DIM: samozřejmě v servise FORD :-) , nabíječka dobíjí pomalu proto, že tam jde malý proud , ale o to kvalitněji to pak bude nabité - uvidíme co s tí mzase nezávislé topení a nízké teploty udělají
Kus krouťáku, pokud si s ním nevíš rady, od tebe koupím - udéláme byznyz. >:D >:D
A s tím , že si dáš záležet, ... víš jak to je - když na tom záleží, tak to nejde, když na tom nezáleží, tak se to vždy povede - asi moc snahy a našeho zkoumání škodí. -
DIM 12.11.09 10:53
« Re: Chip a spojka + Nm
Ve kterém servisu to máš ?? Není dva dny pro nabíjení baterie nějak podezřele příliš ??
Já jsem o automatu vůbec neuvažoval, takže jsem se ani nedíval nato, že 2,2 v automatu není. Tak alespoň mě to nemusí mrzet, dal bych přednost 2,2 , kterou mám.
S tou plynulostí rozjezdů to sice pořád není úplně ideální, ale přistihl jsem se , že když se na to nesoustředím, tak je to všechno o.k. A v momentě, kdy si říkám : teď si dám záležet, tak sám se sebou jsem spokojený málokdy. Prostě mezi jedna dvě udělám zhoupnutí .......Ten krouťák je proti mně :-) -
cja 12.11.09 10:10
« Re: Chip a spojka + Nm
DIM: žel Dime, to není až tak pravda, auto stálo venku asihodinu, když jsem jel na oběd a né klíč , ale cihla z Ytongu udělala své, malé cikorky nikdo nepotrestá, Policie věc odložila a já po konzultaci se servisem to nechal za 3t celé rozleštit a týden na to mě nedal ženská přednost, takže se stejně lakovalo.
Takže závidí se i Fordy ... a navíc vzpomeň na Krkovičku
A 2,2 se s automatem nedělá, proto mám 2,0TDCi , bohužel, kdyby ji dělali byla by to pohádka, jenže i ve Fordu jsou tlaky jako v koncernu a holt některá auta by se neprodávala. I když teď co už nevlastní JAG, nevím jak Volvo ... tak by to uvolnit mohli, ale to bychom možná chtěli moc.
Jinak dle servisu, auto ještě nemám, totálně vybitá baterie, dobíjení funguje, hláška ze systému žádná... takže budeme zkoušet.Baterie je na nabíječce již druhý den, což mi není jasné , kde došlo k takovému poklesu.
Baterie je tam nejsilnější co se do Mondeí dává, jestli byla starší a špatná, to se ukáže. Ještě počkám na vyjádřeníé FMC. -
DIM 12.11.09 09:33
« Re: Chip a spojka + Nm
Krádež a závist vyrytá klíčem do dveří je v našich podmínkách pro mě jeden z velmi rozhodujících faktorů. Mondeo je ještě v pohodě a sousedům nerudnou oči :-) Snad... A taky auto, co je dokonalé a nemá žádné problémy, o kterých se mohu tady s dlouholetými kamarády podělit, to je nuda, ne ?? .-) -
WinDiesel 12.11.09 08:36
« Re: Chip a spojka + Nm
pepe.krakora: já o tom vím. To máš jednoduché, Mercedes chce být inovátorem a v tomto případě na sebe vzal riziko použití zcela nového typu piezovstřikovačů - úplně odlišných od všeho co bylo před tím. Všechny novinky se zkoušejí v laboratoři a je rozdíl to pustit do série. Tehdy se může projevit nějaká zrada, na kterou se nemohlo v laboratorních podmínkách přijít. Ten problém je myslím vyřešen. S naftou to nemá nic společného. A co se týče Fordu, ten bude jezdit s jiným druhem vstřikovačů, zcela bezporuchovým, který používá PSA ve svých motorech přes 3 roky. -
cja 12.11.09 08:34
« Re: Chip a spojka + Nm
WIN: 2,0TDCI od PSA mám a i s tím automatem,
na GLK jsem nepomyslel, MB mě nijak neoslovil a ani bych takhle krvácet nechtěl, i když při pohledu do akčního ceníku 2010, bohužel bez výbavy(a to je u MB velmi složité a nákladné) to není tak strašné, za Mondo podobné splátky i akontace - :-) - nemáš obavu z krádeží?, proto jsi nechtěl nové Mondeo, a u tohohle bych tu obavu měl -
pepe krakora 12.11.09 07:19
« Re: Chip a spojka + Nm
Ahoj. Nebyl bych ohledně toho vstřikování v Mercedesu tak optimistickej. Teď v posledním, nebo předposledním Autotipu psali že Mercedes má problémy s motorama 200 CDI nebo 220 CDI. Už si přesně nepamatuju kterej objem. Sere s jim tam na tom právě vstřikování Delphi. V Německu s německou naftou! Museli dokonce zastavit výrobu aut s těmito motory aby měli náhradní díly pro výměnu. Zkusím ten Autotip najít, oskenovat a pošlu ti to. -
superkutil 11.11.09 23:32
« Re: Chip a spojka
WinDiesel: Tak to je ono! Na předváděčce GLK totiž tvrdili, že je to 2.0 a koukám, že je to 2.2 s výkonem 125kW/3200ot a 400Nm/1400ot. Ten automat mě okouzlil jako tebe. Je to úplně o něčem jiném. Pohoda, plynulé, citlivé, pružné. A ty kolony fakt jen stačí přibržďovat.
štíreček1: Ten powerbox se dělá ve dvou (třech) provedeních. V prvním jen zkresluje údaje do ŘJ (to se pozná v logu) a může dojít k poškození motoru (ŘJ si myslí něco jiného než je skutečnost). V druhém provrdení je to ještě horší. powerbox zkresluje data pro ŘJ a k tomu ještě upravuje signál pro vstřiky. Někdy existuje ještě třetí verze, která jen upravuje signál pro vstřiky. Druhá i třetí verze prodlužují interval vstřiku nebo ho posouvají. Tím vlastně jde do motoru více nafty než si myslí ŘJ. Takže pak ti lítá PP ohledně spotřeby, dojezdu apod.
To že mám větší moment jsem zjistil po tom, když jsem auto vzal na brzdu, protože nejelo. A to že mám na momentové křivce zuby jak hrom, to FMC nezajímalo, ale hned se chlubili, že mi zadarmo přidaly nějaké ty koníky navíc. Ty zuby na momentové křivce byl zřejmě vadný EGR ventil. Ale na to ti "experti" nepřišli. :no:
Jinak jezdím v rozsahu 1500-2200ot, akorát na 6ku víc. A stačí úplně lehká noha. Když to přišlápnu, tak musím v rozsahu 1800-2800ot. Nad i pod nic moc. :-) -
WinDiesel 11.11.09 21:52
« Re: Chip a spojka + Nm
cja: Už se nesypou, kdyby se sypaly, tak by je Mercedes nebral. A Mercedes se snaží vrátit ke kvalitě 70tých let... :yes:
Ale věci stárnou, tak se nakonec přece jen vysypou, ale to už může mít auto 450000 najeto a to je myslím zkousnutelný.
Teďka s inovovaným 2litrem PSA-FORD se Delphi vrací do Fordu a tam je poruchovost neskutečně snížena, nikde se nemluví o žádných poruchách. Jako kdyby žádné vstřikování v novějších dieselech ani nebylo. Maj to vymakané. konkurence 4 značek udělal svoje. -
WinDiesel 11.11.09 21:45
« Re: Chip a spojka + Nm
cja: Subárko bylo skvělé ale všichni stárneme a lenivíme. GLK jsem testoval a 7kvalt automat spolu s 4x4 je famózní. A protože tento motor jezdí se vstřikováním Delphi, zůstanu přece jen něčemu věrný.
Testoval jsem taky CX7 a Outback - obojí výborné, Outback je v kabině skvělé techno-moderna-digital design palubní desky. A mají 4x4 a Subaru i neuvěřitelnou spotřebu a famozní zvuk motoru, ale sedni si jednou do GLK nebo nového Ečka a pokud o tom z finančního hlediska můžeš alespoň uvažovat, jsi ztracen. Já už kvedlat nechci a popojíždění v zácpách na automat je prostě boží věc, jenom pravou nohou lechtáš brzdu.
Jsem ztracen... -
štíreček1 11.11.09 17:29
« Re: Chip a spojka
Kutil: tak to mně asi lhali do očí, psal jsem dodavateli toho powerboxu, čistě jen ze zvědavosti, na jakém principu to pracuje. Sice mi to nedokázali rozumově vysvětlit, prý se jen upravuje čas vstřiku, ale prý je to daleko lepší než klasický čip, poněvadž to nejde v servise poznat, takže se to dává i na vozy v záruce, další údajná výhoda je v tom, že to fyzicky máte v autě a kdykoli se dá vyjmout oproti čipu, který může servis přehrát zpět a další čip nikdo nezaplatí. Jen mě to zajímalo, protože nejsem zastáncem čipování, raději už silnější dimenzovaný motor. Kdybych ale auta měnil častěj, třeba bych to zkusil, ale neláká mě to z důvodu životnosti a dalších investic, motor ve formuli je taky stavěný na jeden závod:-)) a ne na pět deset let:-)
Jěště by mě zajímalo, jak Ti zvedli z továrny krouťák???...to bylo na přání nebo...???
DIM: Mně ta 1,6tka jede jak popisuješ tu novou 2,2jku, žádný kopanec při tom maximu se nekoná, ale plynulý tah až ke čtyřem tis otáček kde je max výkonu, prostě bez vadnutí je pořád cítit zátah a dá se točit až k pěti tisícům, zkoušel jsem to jen jednou, ale jde to:-) Při 4500 už svítí upozornění na přeřazení. Motor se fakt krásně točí a za třemi tisíci není znát žádné vadnutí, spíš bych řekl, že ještě znova přidává, jak se překlápí ty lopatky v turbu. Takže v nějakých technických úsecích se s ním dá slušně pohrát a ani nemusím mít pedál na podlaze. jasné že na rovince bude mít silnější motor výhodu. To převodování mám taky tak, ve městě trojka, čtverka zvládne šedesátku, ale míň už raděj ne, sice ještě zrychlí, ale je to pomalejší. Pětka pod 80 je taky slabá, na 90 má max krouťáku 1750ot, dobře se předjíždí, ale od 80tky už to není ono. Měl jsem slabšího focuse 1,8tddi 66kw a ten v obci klidně za 50 a ochotně zrychloval. To byl proti maxovi automat, slabý motor, ale lehčí převody, ten zvládal nízké otáčky v pohodě, ale po třech tis už vadnul a to jel teprve stotřicet. Ale vytočit se nechal na 210 >:-[]