FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
cja 24.03.10 13:40
« Re: Skřípání a propadání motoru.
To jsou divítka, aby jsme se nenudili - však jsem psal, že Convers je využit maximálně. U imobilizéru to vypisuje Not detected - tak žeby měli ještě kontrolku??. Žhavení jsi tam viděl? Já ho za tuhle zimu viděl tak dvakrát a zpočátku jsem si myslel , že už ho tohle auto nemá >:D -
DIM 24.03.10 13:34
« Re: Skřípání a propadání motoru.
No podle mě se klidně dokola točit mohou, ale při tom testu jedou jen od nuly na max, a zpátky ( kupodivu ). Překvapilo mě třeba, že je tam šipka, která je zelená směrem nahoru a po zkušenostech z Focuse je to zřejmě doporučení na přeřazení, a šipka dokonce může změnit barvu na červenou, což asi znamená " opravdu nejvyšší čas přeřadit" :-) Pak se mění už jen na černou :-) A ještě nahoře v té malé kontrolkové zóně je uprostřed malé červené světýlko, nevím , co to je....ale napadá mě, jestli to není blikačka imobilizéru ?? -
cja 24.03.10 13:29
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Některé kontrolky lépe nevidět - o tom na tohle fóru už jako zakladatel něco víš. >:D
Ten test mód nemá omezovač??? Nebo ho nezná??? (rpm)
Kamarád na 8 let staré Astře teď viděl, že mohou ručičky na budíkách běhat i dokola, tak kdoví jak to s tím omezovačem otáček je?? ;-) -
DIM 24.03.10 12:48
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Dobrá otázka !! Bál jsem se bál. Ale dokonce to šlo i nastartovat, takže jsem viděl třeba přesnou teplotu motoru, přesný počet otáček, dobíjecí napětí.... a pak plno jistě veledůležitých údajů. akorát tam už jsem nerozuměl ničemu !! Třeba port F s hodnotou 00CD mě dostal, to jsem nečekal....:-) Ale taky při kontrole přístrojů jsem čuměl, kolik těch různých kontrolek tam mám a které jsem v životě neviděl !! A taky ručičky budíků jsem viděl konečně až na dorazu :-) -
cja 23.03.10 19:18
« Re: Skřípání a propadání motoru.
DIM: asi nějaký tuzing - ta mřížka - ale údajně Ford začal sbírat data od zákazníků a začal reagovat na kritiku, tak toto byl první výsledek?? -- lehká naivita - ...možná snad tím, že bude letos facelift, tak je možná změna (nakonec v Ghii taky měnili ten dřevěný dekor - ten první byl strašnej, teď je to snesitelné)
... a k tomu Conversu - jak může někdo napsat , že je nevyužitý..., on má využití maximální, pro servismany >:D - asi to budou potřebovat -
DIM 22.03.10 15:27
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Vydrž, protože značky povinná zimní výbava jsou pořád platné a ti " pomáhači a chrániči " to intenzivně kontrolují, jak jsem dneska četl. ¨¨
Ten tlak v pneumatikách mě taky napadl, hned to prověřím, když mi to ty zimní neměří ..
K tumu interiéru : odraz předního průduchu na přední sklo už sice skoro nevnímám, ale kolega co koupil GHIU tak má mřížku už jinou !! Je to inovace a nebo jen ta GHIA to má jinak...? -
cja 22.03.10 15:07
« Re: Skřípání a propadání motoru.
DIME - upusť pneu, měl jsem dnes stejné pocity , tak jsem přeměřil tlak a ono to s teplotou nějak narostlo a po upuštění zase pluji přes výmoly a mám šťastný výraz ve tváři >:D - skoro jako deb.. .
Hodiny s ciferníkem byly fajn, voda z víka mi teče taky, modrou elipsu mám a taky nějak nereaguje na povely - asi zase nějaká reklamace >:D - key free opravili - voda v kontaktu ... S přezouváním na 18" ještě asi raději počkám, i když už mám taky cukání, ale nerad bych trapně opuštěl parkoviště u Hyperboudy pozpátku, jak jsem to jednou zažil při nenadálé nadílce sněhu v ranném jaru, takže ještě 14 dní vydržím. ;-) -
DIM 22.03.10 15:00
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Jo, na ty brýle je to stejné !! A ještě uprostřed volantu je už desítky let taková modrá elipsa......ale ať na to klikám jak chci, tak to nikd nic nedělalo !! :-) Ale mohli tam nechat ty hodiny s tím ciferníkem, ty mi chybí...
Škrábance od zipů nemám a upřímně řečeno to bych ani neřešil....Třeba je to tím, že je auto široké a vysoké a že se musíš více nad něj více naklonit.
Co mi opravdu vadí je, že když je mokro a otevřu 5. dveře, tak abych minutu počkal, jinak se pod to nedá kvůli špinavé sprše vstoupit....
A jakoby s vyšší teplotou to auto více ztuhlo, některé jarní díry jsou především od zadní nápravy doprovázeny opravdu tvrdou ranou....... a to ještě nemám 17". Pravda, elektrony by to mohly zase trochu utlumit..... -
cja 22.03.10 14:40
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Akorát je dali na jiné místo(vyhřívání sedáků) a schránka na brýle(i když je teď menší) a okolní svítilny - ty jsou z Mondea předchozí generace. Jo a ještě kvalita laku zůstala ze staršího auta. Opět, jak dávám lyže do boxu na střeše, tak od zipů drobné škrábance. Což kamarád na Mazdě 6, při stejné činnosti, nemá - a já to měl na všech Mondeích a to jsem na to dost háklivý a opatrný. Takže za lak Fordu :no: . Jinak snad spokojenost - po vychytání masařek. :-) -
DIM 22.03.10 14:25
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Místo řidiče je v ale v pořádku, protože já tam pouze řídím a na nějakou gymnastiku či jiné " věci" mám půjčenou garsonku !
Věř mi, nejnovější Mondeo je úplně jiná liga, jak se říká. Jediné, co zůstalo stejné, jsou přepínače vyhřívání/ventilování sedaček -
superkutil 22.03.10 14:13
« Re: Skřípání a propadání motoru.
DIM: Jasně, chce to s ním jezdit víc. Ja mi jasné, že staré Mondeo má mouchy (nejednotný interiér) a to už má nové v pohodě. Jen mi nové připadalo uvnitř na místě řidiče stísněné a S-MAX také. Je to asi oběť za bezpečnost. Teď budu mít 3 dny půjčenou KIA Sorrento, tak uvidím až se vrátím k Mondeu. ;-)
Předtím jsem myslel, že mi staré Mondeo připadá lepší jak Kuga.
Ale třeba rozdíl mezi Mondeem z roku 1999 a z roku 2006 mi nepřipadá takový. Největší zlepšení vidím v motoru, ostatní je už hodně podobné. -
DIM 22.03.10 13:38
« Re: Skřípání a propadání motoru.
........a v čem je jako lepší ?? Já mohu snad dost objektivně po těch letech zhodnotit, co je lepší !! :-) A tayk za pár minut nic nebjevíš, to se člověk zaměřuje na úplně jiné věci, než když s tím jezdíš alespoň pár tisíc km. Já jsem s interiérem spokojený ( až na drobnosti a ne úplně vymazlený Convers+ ). Ale pokud řídíš a hledíš na cestu a sem tam očima přeletíš přístrojovku, tak tam najdu hned na jednom místě vše : od toho kdo mi volá až po venkovní teplotu ..... Určitě jsou i lepší auta, ale staré Mondeo v tomto směru to opravdu není !!
-
cja 20.03.10 18:23
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Kutil: zprvu jsem taky měl nostalgické nálady po starém Mondeu, však jsem ve 2 kusech strávil skoro 6 let, ale teď když si přesednu zpět do modelu 2005, tak jsem v jiném světě a už bych neměnil zpět ani náhodou - ... měřením je sice nové Mondeo menší, ale pocitově je to naopak a za širokou středovou opěrku jenom díky, konečně se nemusím s nikým přetlačovat, ...ty vzpomínané spínače oken - abych teď nešlápl vedle , ale stejné má i 5-er od BMW ( dnes už starší generace - akorát tam nepřekáží madlo dveří) , takže asi nic neobvyklého, ...a spotřeby - bohužel plnění norem, nadváha aut ... spotřebě nepřejí - i když BMW umí i spotřeby, ale v mainstreamu jsou tyto hodnoty celkem normální.
Já mám AT a spotřeba je pořád někde okolo 8 l/100km, a co?, svět se točí dál ;-) -
štíreček1 19.03.10 17:21
« Re: Skřípání a propadání motoru.
To ovládání oken není ani u c-maxe dořešené, u focuse to bylo líp přístupné. Tady jsem si na to zatím nezvykl a vždy se musím podívat, protože po hmatu se to blbě hledá skrz to madlo. Přes zimu mi vrzala palubovka, někdy vlevo, jindy vpravo, někdy vůbec, pak třeba uprostřed a když je teplo, tak zatím nic. Jinak spotřeba teď jde dolů, přes mrazy ve městě mezi 7-8litry, teď klidně pod šest, to bude nejspíš tím, že nejede to přihřívání vody, jezdím krátké trasy 2-5km, takže pořád studené starty, i když výhoda byla, že i třeba po hodině stání tolik motor nevychladl.
Jinak interiér se mi taky líbil víc ve starém focusu než ve dvojce modelu, kde byl takový stísněný, málo místa nad hlavou a špatný výhled, okno mi připadalo o hodně menší než ve starším modelu.
-
superkutil 19.03.10 15:23
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Mě trhaj spolujezdci madla nad dveřma. :-O Jak drží jen na těch dvou malých šroubcích, tak už mě 2 madla utrhli. Možná je to i tím, že se šroubky uvolňují. Mě to madlo na dveřích u starého Mondea vyhovuje víc (může sloužit i jako přihrádka) jak to maximadlo u nového. To mě za jízdy omezuje. A taky už jsem si navykl používat plochu madla ve dveřích jako odkládání levé ruky a to madlo u nového mi tam překáží. To je stejně na palici, že evropské vozy nemají i madlo u dveří a že se o prostřední musí řidič a spolujezdec dělit.
Tu spotřebu 7,74litru u 2.2TDCI jsem bral z [odkaz] a většinou odpovídají. moje Mondeo jezdí za 7 a když se hodně snažím, tak za 5,5. Normálně 6,5 a to jsem o něco lehčí. -
DIM 19.03.10 14:35
« Re: Skřípání a propadání motoru.
No , tak já bych starý interiér tedy opravdu nevyměnil za ten nový!! Kombinace černé a hliníkové stříbrné je dobrá - mimochodem k ní sahají mnozí jiní v nových autech. Pokud to při jízdě vnímáš periférně, tak je to příjemné. Některé nedokonalosti ( ovladače oken ) tam opravdu jsou, ale už to nevnímám, je to zvyk, a to platí i o palubce. Když jedu Focusem a mrknu na přístrojovku, tak tam najednou chybí plno věcí !! :-) Motor 2,2 žere, když se na něj tlačí . Pokud jede člověk normálně lehkou nohou, tak se dá jezdit kolem sedmi a méně, a to jde . Nezapomeň, že je to zase celé napuchlejší !! :-) -
superkutil 19.03.10 13:44
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Hm, s novým Mondeem jsem jezdil s 2.0TDCI a pěkné auto, ale ten interiér mne nezaujal, je uvnitř menší. Divné madlo na dveřích, blbě přístuplné ovladače oken, hodně nízký strop, široký středový tunel, divoká palubka. To se mi uvnitř to moje líbí víc. Když už nové, tak bych bral S-MAX, ale i tam je prostor řidiče nějaký stísněný a tam to chce 2.2TDCI. Jenže to nové 2.2TDCI 129kW prý hodně žere, skoro o litr víc jak staré. Ale mezi Mondeem a S-MAX zase není ve spotřebě takový rozdíl. -
superkutil 19.03.10 09:53
« Re: Skřípání a propadání motoru.
No já mám 2.2TDCI a že by se teda v zimě nějak moc ohřívala, to se říct nedá. Jeli jsme do Alp ve 4 lidech, box na střeše, venku -18°C a ručička teploměru stále klesala, až začal foukat studený vzduch. Asi to chtělo zapnout vnitřní okruh, ale to se to zase mlží. A jinak na to aby začalo trochu foukat teple při zapnutém vnitřním okruhu potřebuje moje auto tak 5-7km (pohybuji se rychlostí do 50km/h, občas křižovatka). Takže za chybějící přihřívání bych managery Forda pověsil za přirození do průvanu. >:-[] -
DIM 18.03.10 14:20
« Re: Skřípání a propadání motoru.
No já mám pořád ECON, neovladatelné předehřívání bych měl mít, ale o spojení s klimou jsem nikdy nic neslyšel. Topí mi to opravdu rychle a dobře, a taky to v zimě pěkně bumbá, než se to zahřeje..... Připadá mi hodně nelogické spojit vypínač něčeho, co potřebuju jen v horku s vypínáním něčeho, co potřebuju zase jen v mrazech. To by snad ani u Fordu soudruzi nevymysleli. A v návodu o tom taky nic není. Myslím, že je to úplná blbost..... -
cja 18.03.10 11:30
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Hooonza: ale my tady neřešíme TDI, ty mají své problémy a své forum :-)
a já mám v PP kolonku AUX HEATER a ta by asi byla k ničemu kdyby mi ji ECON vypnul - jinak jezdím celou zimu se zapnutou AUTO( aby se to nepletlo, tak aux není nezávislé topení, to má samostané programování) - a topí to oproti staré 2,2TDCI o něco rychleji
při vypnutí fce Aux h. - tak to trvá výrazně déle, ale přežil bych to - ono hodně záleží jaká je zima venku, jestli auto stálo venku ... - trošku subjektivní pohled na to kdy to začíná topit -
"-- skrytý --" 18.03.10 10:50
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Nesepnutí kompresoru neznamená omezení účinku topení. Velmi často je u klimatizací režim ECON spojen se vším, co má velký odběr - tedy přihřívání a kompresor.
cja: Motory TDI ve verzi pro Evropu to mají všechny od počátku své existence ;-) -
cja 18.03.10 10:42
« Re: Skřípání a propadání motoru.
DIM: ty nemáš v Convers+ položku AUX heater, kterou zaškrtneš a potom by klima na toto neměla mít vliv?? navíc klima pod 4°C stejně nefunguje, takže to se mi nezdá(nespíná kompresor)
Hooonza: vznětové motory v novém Mondu mají všechny elektrické přihřívání -
"-- skrytý --" 18.03.10 10:14
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Myslím to naprosto vážně :-) Hlavně je dost možné, že tvoje Mondeo (podle profilu) ten přihřívač ani nemá. U fordu byl totiž za příplatek...
Ono to samozřejmě topí dobře i tak (zejména proto, že 2.2 TDCi není zrovna šetřílek s palivem). Přihřívač ale urychlí ohřátí motoru a tím i nástup topení.
Když je nějakých -10 a dám si klimu na ECO, tak trvá nějakých 15 - 20 km, než to začne rozumně hřát. Pokud si tam cvaknu AUTO, tak mám teploučko už po 4 km :-) -
"-- skrytý --" 18.03.10 10:10
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Dodatek: Výkonové grafy se dělají při maximálním zatížení, protože chování při max zatížení je omezující veličinou. Když nejsi na maximu, tak se dá naregulovat dycky přímka (ale závisí to na typu interpretace odezvy plynového pedálu, neb tu lze realizovat více než jedním způsobem). -
Slavek-TDM 18.03.10 10:01
« Re: Skřípání a propadání motoru.
No ano, rozumime si. Zatizenim samozrejme nemyslim nalozenej naklad >:D
Nicmene ted si tak uvedomuju, ze mnou poptavanej prostorovej graf asi neni mozny vytvorit, protoze chybi jak bych tak rekl jednotna definice protistrany. Proto se asi vykonovy grafy uvadi jen pri maximalnim zatizeni (seslapnutim pedalu). -
"-- skrytý --" 18.03.10 09:53
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Jestli tím zatížením myslíš zatížení auta, tak odpověď zní ne. Když mluvím o zatížení, tak mám na mysli procento z točivého momentu dosažitelného při daných otáčkách. Taková základní vstřikovací mapa obsahuje:
- souřadnici požadavku (poloha pedálu)
- aktuální otáčky motoru
a z toho plyne souřadnice třetí - množství vstříknutého paliva, které je přímo úměrné zatížení motoru. Lze vlastně říci, že vstříknuté množství a zatížení je jedno a totéž. To se dále koriguje podle všemožných teplot, tlaků a jiných vazeb z nejrůznějších senzorů - to může být buďto přímo součástí mapy jako další souřadnice, nebo to může řj na základě odezvy senzorů dopočítávat v reálném čase.
Faktem ale je, že moderní řídicí jedotka nikdy neudělá přesně to, co jí přikážeš pedálem. Vždycky si to poupraví s ohledem na nejrůznější faktory - např. emise či plynulost nárůstu/poklesu momentu. -
Slavek-TDM 18.03.10 08:43
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Chci se zeptat, daji se u beznych spalovacich motoru najit prostorovy vykonovy (momentovy) charakteristiky, kde treti rozmer je zatizeni? Ptam se protoze u koncernovych motoru (hlavne atmosfer) mam vzdycky dojem, ze pri castecnym zatizeni jedou trochu vic nez bych chtel a naopak pri plnym zatizeni min - v podstate jakoby porad stejne. Na druhou stranu moje auto pri castecnym zatizeni pocitove nejede, ale pri plnym knedliku se kone probouzi daleko ochotneji... -
"-- skrytý --" 17.03.10 22:02
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Celý ten systém se nastavuje tak, že je elektrická podpora preferována a vypíná se až když neni šťáva. Při zrychlení tak elektromotor dělá vždycky všechno, co může, a spalovací motor řeší ten zbytek. Jelikož Prius má převodovku typu CVT, je jakákoli provozní oblast spalovacího motoru dosažitelná v jakýkoli okamžik. Když chceš určitý výkon, tak ti převodovka okamžitě najede odpovídající otáčky spalovacího motoru, tedy kompenzuje nedostatek točivého momentu benzínového motoru zvýšením jeho otáček. Proto bude synergický efekt obou konceptů shodný. -
WinDiesel 17.03.10 21:39
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Kutil: neříkám že nefunguje. Říkám že těžké baterky budou dříve vycucnuty, protože musí benzínovému motoru mnohem více vypomáhat. Tudíž synergický efekt s dieselem vydrží déle (hlavně při dálničních jízdách, kdy jsou baterky u Priusu obvykle vybité a Prius má spotřebu v tento moment vyšší než teoretický Prius nehybrid.) -
superkutil 17.03.10 21:20
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Ten hybrid s benzínem funguje, elektromotor má velký moment v nízkých otáčkách, benzínový motor zase ve vyšších a tak se doplňují. [odkaz]
Kdysi jsem dělal na projektu dieselelektrického pohonu, testovali se jak benzínové, tak dieselové motory. A je pravda, že ty benzínové motory se dají častěji vypínat a rychleji se ohřívají. Nakonec se projekt stopnul z důvodu poruchovosti mototrů v kolech a problematickým bateriím. Benzínový motor byl tišší. Rozdíl proti běžnému režimu byl běh motoru konstantními otáčkami v oblasti maximálního momentu. Auto jezdilo buď na baterie nebo na dieselgenerátor. Motor dost často neběžel nebo běžel jen na volnoběh. -
"-- skrytý --" 17.03.10 21:05
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Myslím tím vstřikovací mapy v řídicí jednotce motoru :-!
Ano, je to tak, sníží se spotřeba. Ale vyplatíš to horšími emisemi, protože zamezení jejich vzniku stojí nějaké palivo. Většinou se ovšem emise nezhorší tak, aby se zhoršila emisní norma, protože nastavení od výrobce má dost velkou rezervu. Takže i tou emisní kontrolou projdeš.
Obětováním emisí bych očekával snížení spotřeby okolo 5%-10%.
Jako příklad z praxe uveďme nový motor 1.6 TDI. Volkswagen dělá tři varianty:
CAYA - 55 kW / 195 Nm
CAYB - 66 kW / 230 Nm
CAYC - 77 kW / 250 Nm
První tři písmena kódu motoru jsou shodná pro všechny tři, takže se jedná o identické stroje lišící se pouze softwarem. Tím máme naprostou analogii k čipnutí (úprava řízení). Akorát s tím rozdílem, že všechny tyto tři agregáty plní EU5 se stejnou rezervou. Jaký je rozdíl v jejich spotřebě? Žádný ;-) Volkswagen Polo - 5.1/3.6/4.2 na sto město/mimo město/kombinace pro všechny tři agregáty. -
"-- skrytý --" 17.03.10 20:55
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Hooonza: A jo, tak to je v poradku, jasnacka - slapnuti na plyn = vyssi spotreba.
Ohledne te mapy je to pro me novinka. Chces rict, ze nova mapa taky v konecnem dusledku snizuje spotrebu? Pouzivam TomTom s mapama stredni a zapadni Evropa a posledni aktualizaci jsem delal zacatkem roku.
Mam ted prumernou spotrebu 7.4l. O kolik by to mohlo jit s novou mapou dolu? -
"-- skrytý --" 17.03.10 20:31
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Hooonza: To s tim zvysenim spotreby nemas pravdu. Kamarad si nacipoval bavoraka a po zvyseni vykonu mu klesla spotreba o pul litru. Realizoval to v garazi upravou softwaru.
Jestli chces, poslu ti odkaz, kde si o tom muzes neco precist. -
"-- skrytý --" 17.03.10 19:46
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Jakékoli navýšení výkonu jakýmkoli způsobem znamená zvýšení spotřeby, toť skromný fakt ;-) U dieselu se to realizuje spíše navýšením momentu, u benzínu spíše otáčkami. Oba koncepty mají svá pro a proti. Vznětky jsou nejúspornější při částečné zátěži, zatímco klasický benzínový motor je nejúspornější při plné zátěži (ale nemyslím tím jmenovitý výkon), protože v té oblasti má nejmenší regulační ztráty. To se samozřejmě různými technickými triky jako např. Atkinsonův cyklus dá upravit tak, že se regulační ztráty sníží na minimum. Pásmo úspornosti benzínového motoru se tak rozšíří i na částečnou zátěž. Celý problém benzínových motoru tkví v tom, že kvůli charakteru paliva nemůže mít tak vysokou kompresi. Pokud by zážehový motor měl stejnou kompresi jako vznětový, měl by dokonce vyšší účinnost.
Nemysli si, že zatížený benzínový turbomotor běžící v nízkých otáčkách bude úspornější než vytočená atmosféra. Celý downsizing zážehových motorů má jen dva cíle:
1) Snížení třecích ztrát v motoru
2) Minimalizace výše zmíněných regulačních ztrát. Malý přeplňovaný motor se prakticky v celém provozním pásmu obejde bez škrcení, což je výhodné zejména v situacích, kdy po motoru nic zvláštního nechceš, což je tak 90% provozních situací.
Všimni si taky, jak neskutečně úsporná dokáže být 140koňová atmosféra 1.8 od Hondy - při částečné zátěži běhá v Atkinsonově cyklu, tedy bez škrcení. -
"-- skrytý --" 17.03.10 17:06
« Re: Skřípání a propadání motoru.
U benzínu hybridu nehraje krouťák roli, protože to vše kompenzuje automatická převodovka (neznám hybrid s manuálem). 200 kg je ovšem na zrychlení cejtit na každej pád.
Diesel hybrid v žádném případě není to pravé. U hybridního pohonu spalovací motor často stojí a konkrétně diesel bude téměř vždy studený. To neprospívá ani měrné spotřebě, ani emisím (katalyzátor je příliš studený). Celkové emise ale i tak můžou být nižší než u čistě spalovacího provozu. Je to jeden se stěžejních problémů, kterým se ubírá moje disertační práce :-)
Existuje i možnost část elektrické energie využít k vyhřátí motoru i katalyzátoru, hybridy přecijen mají potenciál získat té elektřiny více.
Pokud jde o dohřívání motoru - to už se ví dlouho, že se tím sníží celková spotřeba. Taky proto mají všechna TDI pro evropu v chladicím okruhu elektrický přihřívač ;-) Akorát má spousta lidí v zimě klimu přepnutou (bohužel) do režimu ECON, čímž je tento vyřazen z činnosti. Naftové topení opravdu palivo šetří, jelikož má vysokou účinnost a úplně odstraní studený start i následnou zahřívací fázi. Patrné je to zejména v zimě. -
-
superkutil 17.03.10 16:11
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Na mě to působí jako boj výrobců aut s klasickým motorem proti výrobcům aut s hybridním nebo elektrickým pohonem. Proč by se jinak elektrické a hybridní automobily víc nerozšířily.
A pokud jde o Prius, tak si majitelé stěžují, že při normální jízdě to žere stejně jako klasické auto. Jen při úsporné je to úspornější.
To je jako otázka, zda by se instalací naftového přihřívání chladící kapaliny nesnížila celková spotřeba (zkrátila by se doba, kdy je motor studený). Hlavně při krátkých trasách. -
-
WinDiesel 17.03.10 13:20
« Re: Skřípání a propadání motoru.
DIM: Prius s motorem 1,5 je vůbec rád, že jede 150 km/h.... O nějakém nebezpečném zrychlování nemůže být řeč...
Je to všechno vylhaný, právnící v USA budou mít zase více práce, protože se na Toyotě bude chtít kdekdo nakapsovat.
Ale v Americe je možné všechno... -
superkutil 17.03.10 11:21
« Re: Skřípání a propadání motoru.
DIM: Na tu Toyotu jsem koukal a to jsou fakt smolaři. Po pravdě jsem nepochopil, proč ten plyn dělali tak složitý. Ale myslím, že nejsou jediní, kdo bojuje s elektronickým plynem. [odkaz] Sám jsem měl kdysi půjčeného Focuse a tomu občas zůstaly viset otáčky na 4000ot. Nepomohlo nic jiného než zastavit, vypnout motor a znovu nastartovat. Za těch 14 dní co jsem ho po dobu opravy mého vozu měl půjčený se to stalo 3x. -
superkutil 16.03.10 22:23
« Re: Skřípání a propadání motoru.
štíreček1: Tohle jsem si říkal u předchozího Mondea, do týdne od prodeje jsem našel přes 20 závad. Ford mi kvůli nim prodloužil záruku na 4 roky a taky ty závady 4 roky opravoval. Některé se mu opravit povedly a jiné ne (např. vibrace přední nápravy, proměnlivý výkon motoru, zatékání do vozu, problémy se sedačkou, vrzání oken, vrzání a křížení zadních dveří, problém řazení 3ky). Ty se pořád opakovali. Po tom týdnu jsem chtěl auto vrátit (opadávali díly z auta, do auta teklo, atd), ale bylo na leasing od Ford Credit a tak chtěl Ford, aby o vrácení požádal Ford Credit, ale ten řekl, že on vracet auto nebude. Nakonec kvůli závadám FMC uznalo vadu vozu a potvrdili mi výměnu za Focus. Dokonce mi poslali i VINko. Pak mi ale poslali mail, že to jejich pracovnice myslela jinak a k výměně nedošlo. Nakonec se to nějak usadilo a 6 let auto celkem jezdilo. Prodat nemělo smysl, bylo neprodejné. Předchozí Escort zase šíleně žral a zlobila spojka, ten jsem prodal po 2,5 letech, ale ten byl alespoň prodejný. Za 3 roky a 80tis.km jsem jsem tratil jen 100tis. U Mondea to bylo za 6let skoro 500tis.
Současné Mondeo je z těch 3 nejlepší, jen drobné mouchy. Jako třeba od počátku vadný EGR, problémy se startováním v zimě, kousající se rádio. Také je 2x vyměněné vyhřívání sedačky, které prý normálně neodchází. To auto je teď neprodejné! Teď ho musím dojezdit a pak už koupit něco jiného než Ford. Ale moc si neslibuju, že to bude lepší. :-)
Chci zkusit nějaké 4x4, snad Forester, Teracan nebo něco jiného. A nebo pokud změním práci, tak si možná koupím Jeep Wrangler pro zábavu a do práce budu jezdit MHD.
Hooonza: Bez problémů mohu stát na plynu i na brzdě, používám to na odhánění "lepičů". :-! -
štíreček1 16.03.10 16:42
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Kutil: já se Ti čoveče divím, já mít takové auto doma a s takovou historií, tak už dávno by bylo z domu. Mně to fakt připadá, jako kdyby chtěli ve fordu splnit plán a poskládali ho ze všeho, co zrovna měli po ruce. Fakt jsem ještě neslyšel o takovém autě, jsi hrozný smolař, že jsi právě Ty na takové natrefil. Vyměň ho kus za kus někde a věřím, že to druhé bude určitě lepší, horší už snad nemůže být :-O -
superkutil 16.03.10 15:26
« Re: Skřípání a propadání motoru.
EGR byl měněn ve 40000km, po té co konečně odešel, protože zlobil od pořízení vozu jako nového. Zkusím. To víš, v únoru mi skončila 3letá záruka, tak má auto nárok začít zlobit. Alespoň tak se začalo chovat předchozí Mondeo (to mělo záruku 4 roky). -
superkutil 16.03.10 14:02
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Nevím přesně, ale připadá mi to, že se nějak nemůže rozhodnout a tak ignoruje polohu plynu a drží jen volnoběh. Občas se tak zachová, když proklouzne kolo a zafunguje ESP. Většinou, když se tak zachová, tak pustím plyn a vyšlápnu spojku. Pak už zafunguje dobře. Taky mi připadá, jako by ŘJ nevěděla co má dělat a tak stávkuje.
A ještě jeden problém se objevil. A to jsou vibrace. Třeba jedu, vše v pohodě, pak zastavím u benzínky. A když se znovu rozjedu, tak se auto třese jako ratlík. Předchozí Mondeo taky zlobilo s vibracemi, ale tam byly pořád. -
"-- skrytý --" 16.03.10 12:15
« Re: Skřípání a propadání motoru.
Potřebnou mapu to nehledá. V každém kroku čte údaje ze senzorů a na základě toho sahá do odpovídající mapy. Nikdy se nepřehmátne a nepotřebuje k tomu žádný zvláštní strojový čas. Ledaže...
... by došlo z nějakého důvodu k vymazání adapční paměti (přizpůsobení se palivu), což se samovolně stane jedině když se ti vybije baterka. Ale není mi známo, že by rekalibrace adapční paměti byla provázena takovýmito jevy (většinou akorát motor nějakou dobu běží tvrději). -
DIM 16.03.10 10:00
« Re: Skřípání a propadání motoru.
.....nejvyšší čas to dát z domu, Kutile, protože podle mě to ten Tvůj stroj tady čte a dělá ti to schválně na truc ! :-)
Ale jinak asi vím, o čem mluvíš, tak trochu se to dusí. Dělalo mi to někdy taky, řekl bych že v závislosti na teplotě a vlhkosti - při dešti nebo sněhu nebo mlhy a teplotách okolo nuly. Asi si to hledá potřebnou mapu parametrů.......... -
superkutil 16.03.10 09:50
« Skřípání a propadání motoru.
Tak přišlo jaro a při startu se ozve zaskřípání. To je nějaké proklouznutí klíňáku, že? Horší je, že při rozjezdu po přidání plynu a puštění spojky motor místo aby zabral, tak ubere a otáčky zůstanou na volnoběhu a nereagují na plyn. Po chvíli motor zabere. Prostě takový propad, přidám, pustím spojku a rozjedu se. A najednou klesnou otáčky na volnoběh a ať dělám s plynem cokoliv, tak jedu na volnoběh. Po chvíli to zabere a pak už jede normálně. ESP to není.