FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 01.04.10  19:05

    « Re: Kombi 4x4

    Já mám ty mišelinky Premacy HP a jsou fakt tiché a mají i nízky valivý odpor, spotřeba je fakt dobrá. Na mokru nešílím, takže se mi fakt líbí. Nyní 24tis km a vzorek předek 5 a zadek 6mm, tak si myslím, že přes padesátku dají. Pokud nenajdu podobné s lepším nájezdem, nejspíš bych je koupil znovu. Zatím mám čas, ale když už se o tom bavíme, tak aspoň si udělám nějaký obrázek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.10  17:51

    « Re: Kombi 4x4

    tak... Nokian Z G2 205/50-17" 94Y - najeto od polovicky minule sezony neco pres 10tkm - letos jsem prohodil predek za zadek a budu rad kdyz vydrzi do tech 20tkm max. - na puvodnich prednich jsou uz videt jen cislice 2 3 a lehce kapka.
    Jinak uz bych do nich nesel - je to extremni guma - perfektne sedi hlavne na dalnici prima jizda - a jelikoz perfektne drzi mekci smes, tak i pekne ubyvaji.
    Sjetejsi uz jsou taky daleko hlucnejsi nez ty mene sjete.
    Kolega ted bral Michelin Premacy HP a jsou urcite mene hlucne nez ty NOKIAN Z G2-je to ovsem porovnani nove gumy vs. jete.
    NOKIANY maji jednu nespornou vyhodu, prokazatelne maji velice nizky valivy odpor - podruhe po prezuti najednou z niceho nic klesla spotreba.
    Pro info mam zimni i letni stejny rozmer 17" (zimni Pirelli Sottozero).
    2,2TDCi Euro4
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.10  14:11

    « Re: Kombi 4x4

    cja: Tak já ti je klidně nafotím. >:D Kolik let vydrží pneumatika, než hrozí nebezpečí, že praskne nebo bude mít bouli?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 01.04.10  13:35

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: ... kecáš - já měl na 2,2 pneumatiky max 20t km a byl na 3 mm, kdy jsem je kvůli vodě vždy radši měnil, a 60t km a 6mm - to nemáš pneumatiky, ale ocelové válce , Pirelky P6000 jsem měl na Mondu 1995 a jejich výdrž byla katastrofická - 14t km - po přehození předek za zadek,(podotýkám tlumiče byly nové a geometrie v pořádku)
    .... a nebo jezdíš jako laboratoř a potom ti pneu vydrží, ale jinak Kutile, promiň , ale tomu nevěřím, to auto jsem měl a vím jak požíralo pneu.
    Jinak stáří se neboj, říkají vědci, že přichází po 27. roku věku a to už máme všichni nějaký pátek za sebou(omlouvám se mladším diskutujícím) - tak se není čeho obávat. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.10  10:02

    « Re: Kombi 4x4

    Krkovicka: Po 60tis.km mám na P6000 vzorek minimálně 6mm. Taky to moc nechápu, snažím se je zlikvidovat, ale nechce se jim. Na Fiestě mám zimní Matadory (koupil jsem je za cenu ráfků) a i po 6ti letech denního ježdění mají vzorek jako nové. Netuším jak můžou být staré, tak je chci letos dodělat. Ale vůbec se jim nechce. Mám ale strach kvůli stáří. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.10  09:49

    « Re: Kombi 4x4

    kutil: Ja myslim, ze bys mel prehodnotit kriteria pri posuzovani sjetosti gumy. Po 60tis a pod predni napravou s tezkym motorem a ukrutnym kroutakem uz ti z tech gum musi lizt draty! A jestli nelezou, tak tak guma musi byt na mokru uplne katastrofalni.
    Mimochodem Bridgestone RE050 je z velmi mekke smesi. Vydrzela mi 15tis km. Ale je fakt, ze jsem mel verzi s asymetrickym profilem a ta je sportovnejsi.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.10  08:37

    « Re: Kombi 4x4

    štíreček1: Ty Nokiany myslím vydrží těch 60tis. Ono záleží na stylu jízdy. Jinak je známá závislost, čím měkčí směs, tím líp sedí a tím kratší dobu vydrží. Kamarád měl BridgeStone RE 050 a ty jsou tvrdé a nezničitelné. Sám mám na Mondeu Pirelli P6000, je to starý model, který se dával na Mondeo už v roce 2001. Ford asi na ně získal zajímavou cenu. Bohužel se na Mondeo moc nehodí a tak po krátké době začnou šíleně hučet. Dělají to tzvn. stříšky, na které se sjedou špalky na pneu. Už jsem koupil nové pneu, ale teď už P6000 přestaly hučet a ne a ne se sjet. Jsou nezničitelné. Mám na nich už najeto 60tis.km a vypadá to na dalších 40tis.km. teď hodně chválí ty Pirelli-P7-CINTURATO [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.04.10  08:29

    « Re: Plavání auta

    jurkoboss: Jezdím v rozsahu otáček 1600-2500ot, respektive na nižší stupně 1600-2100ot a na vyšší 1800-2500ot. To není ani tak o poklesu, při přeřazení je tam asi těch 1600ot, ale při sešlápnutí plynu motor nepřidá, ale naopak ubere a tak auto při přidání plynu chvíli zpomaluje a pak se teprve rozjede. U starého VW Polo v benzínu to měli vyřešené tak, že u klapky byl takový monoblok a ty když jsi pustil plyn, tak ten monoblok držel cca 1500ot po dobu asi 5sec. Ford to má u benzínu jinak, když auto jede, tak mají volnoběh cca 1200ot a teprve když zastaví, tak klesnou otáčky na cca 800ot. U TDCI ale klesají hned na volnoběh. A tam asi bude problém, volnoběh je jiný režim a ŘJ se nedokáže tak rychle zorientovat. Jak psal DIM, pokud se plyn nepustí úplně, tak tam ten propad není.
  • « 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 31.03.10  20:55

    « Re: Plavání auta

    Nazdar, takéto niečo som aj ja riešil prednedávnom.
    Hlavne pri rýchlejších rozjazdoch mi vadilo, že boli ako keby pauzy plynu pri preraďovaní prevodových stupňov. Pomáha teda to podržanie plynu, ale i posunúť moment preradenia pri vyšších otáčkach.

    Predsa len, inak klesnú otáčky napr. zo 4000, ako napr. z 2500.
    Hoci pre moderný turbodiesel sú takéto otáčky optimálne pracovné, rýchlo klesnú pri preradení pod oblasť optima krútiaceho momentu.

    Pri benzíne je to bez debaty. Tam som problém nikdy nemal, lebo motor riadne roztočím, pri rozjazde minimálne na 3000, a tak rýchlo tam neklesajú otáčky.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 31.03.10  20:52

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil. no mně se zimní gumy na asfaltu dost sjížděly na focusovi, už ani nevím značku, ale na sněhu byly ok. Jinak ty letní nokiany se mi celkem líbí, spíš mě taky zajímá nájezd v praxi, ne jen co slibují. Na dodávce jsem měl hankook, neustále plně naložený a světe div se - 80tis km a ještě nebyly nadoraz. Na maxovi mám mišelinky primacy a myslím, že těch 50-60tis by mohli dát.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.03.10  16:37

    « Re: Plavání auta

    DIM: Je to o zvyku a o zubech. Jsem odchovaný na převodovkách bez synchronů. Já se naučil při pouštění spojky současně přidávat plyn a některé nové motory s elektronickým plynem to nemají rády. Někdy motor po puštění plynu a vyšlápnutí spojky drží otáčky do dalšího sešlápnutí plynu. Je to pro neuměly, aby jim motor při přeřazení nebrzdil. Pokud tedy při přeřazení pustíš plyn, sešlápneš spojku, přeřadíš, pustíš spojku a pak teprve šlápneš na plyn, tak je to v pořádku, ale pokud při pouštění spojky už šlapeš na plyn, tak se to propadne. Máš pravdu, že pokud mezi přeřazením nepustím plyn úplně, tak propad asi nebude. Kdysi jsem měl mechanický plyn, kde se při puštění plynu, pedál nevracel hned, ale se zpožděním. Totéž se dělo i při sešlápnutí. Na lanku tam byl takový blok s pružinou a viskózní brzdou.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 31.03.10  15:11

    « Re: Plavání auta

    ...... a taky není potřeba spojku mačkat až na podlahu ! Řadit lze už mnohem dříve a tím pádem se minimalizují prodlevy při práci s pedálem. Stačí podle mých zkušeností sešlápnout tak max. z poloviny, možná i méně. Záleží na každém autě.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.03.10  14:02

    « Re: Plavání auta

    Duplicita
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.03.10  14:01

    « Re: Plavání auta

    DIM: NA silnici koleje nejsou, efekt z kolejí znám, ten je mnohem výraznější. >:D Tohle je jen takové lehké, dálnice rovná jak sklo (ne tak hladká). ;-)

    To řazení zkusím, taky mám trochu pocit, že jak úplně pustím plyn, tak sepne nějaký kontakt volnoběhu a zablbne. Dělalo mi to i Mondeo v benzínu.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 31.03.10  13:39

    « Re: Plavání auta

    Jestli ti to táhne chvíli doleva a chvíli doprava, tak je to nejspíše služební vůz KDU - ČSL !!! :-)

    ....a nebo jsou na cestách vyjeté koleje, tam to auto s širším rozchodem neví, které koryto je to pravé :-)

    A to při tom řazení je turbodíra, doporučuji řadit velmi brzo a s minimem plynu, který při přeřazení nepustíš. Je to tak trochu jako by řadil automat. Neklesnou otáčky ani to necukne.....
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.03.10  12:29

    « Plavání auta

    Dnes jsem na to koukal a uvědomil jsem si, že to Sorento nedělalo. Mondeo mi při jízdě po dálnici jakoby uhýbá. Jedu rovně a najednou vyrazí tak 5° doprava. Tak to dotáhnu volantem na rovno a po chvíli zase auto ulítne doleva. Tak to srovnám a zase za chvíli ulítne doprava. Jako by nebyl v pořádku posilovač řízení nebo byla vůle v řízení. Kdysi jsem měl něco podobného u Felicie, tam se uvolnil v posilovači řízení torzní článek, který vlastně nastavoval otevírání ventilu řízení.

    A zase zlobí motor při přeřazování. Když auto rozjedu na 1ku a přeřadím na 2ku a přidám plyn, tak auto místo přidání zpomalí a teprve potom zrychlí. Dřív to nedělalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.03.10  22:23

    « Re: Kombi 4x4

    štíreček1: Nokiany jsem používal 4 roky v pohodě. Předtím jsem měl 2 roky GoodYear, ale ty jsem kupoval už jeté s disky. Nokiany měly místo vlnovek kosočtverce a když pneu zabrala, tak se ty hroty zakously do sněhu a super!!! Časem se trochu obrousily, ale i tak zabíraly výborně. Měl jsem pak i letní Nokiany, byly tichý, ale trochu měly problém s bočním vedením a na trávě hodně klouzaly (neměly moc příčné drážky). Ale dnešní letní už mají jen podélné drážky. [odkaz] [odkaz]

    A chlapy, koňa nechci, ten mě jednou tak shodil že mě to dodnes bolí. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 30.03.10  21:55

    « Re: rozdiel

    jojo, o tříválci jsem něco četl. V Ženevě prohlásili, že s objemem půjdou ještě níž než konkurence, týkalo se to především benzínových přeplňovaných motorů, ale nic podstatného neprozradili. Zvedat výkon ale prý druhým turbem nebudou, nejspíš asi tlakem.
    S tou 1,6tkou jsem náramně spokojený, má sice limit, ale to až se jede na hraně, takže mně dostačuje s rezervou. Moje paní zase vyhlíží kugu, mně osobně se to auto líbí, ale nevyužil bych ho. Navíc jak se znám, tak jedině těch 120kw :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 30.03.10  21:52

    « Re: rozdiel

    peter:
    Kope to opravdu hodně, ale dá se s tím naučit žít natolik, že ti to potom nepřijde. Motor je kultivovaný a úsporný, na Mondeo bohatě stačí, předjíždění s plným autem není problém, asi největší zásluhu na tom mají malinko lehčí převody. Pokud je dobrá cena, tak ho klidně vem, nižší pojistka, nemá DPF, to jsou výhody.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.03.10  21:16

    « Re: rozdiel

    štíreček1: tak jsem se trošku asi překouk... No vypadá to na konec 1,8 TDCi, krize donutila Ford housti a zúžit portfolio motorů na minimum.
    Ono to nevypadá dobře ani s 1,4 TDCi/HDi. Možná žádné nové nebude a nebo to bude. Alespoň pro Continental tento motor končí na začátku příštího roku... Mno, Continental vystřídal Bosche jako dodavatel common railu u 1,6 HDI/TDCi, možná si to u 1,4 vyměnili nebo vyštípal Continental ještě někdo jiný...
    Ale nějak si v této době downsizingu nedokážu představit PSA a Forda bez malého dieselového motoru... Co třeba použít metodu VW a useknout jeden válec z 1,6 HDI... = 1,2 HDI 3 válec.... Nebo nějaká kooperace s BMW na tříválci??? O nějakém vznětovém 3 válci se psalo...
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 30.03.10  20:48

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: ten odkaz minule jsem myslel ze srandy, každopádně si myslím, že jakákoliv čtyřkolka vyjede dál, než tvé současné mondeo. Spíš bych řešil i užitné vlastnosti. Chtěl jsem se zeptat, kolik vydržely ty zimní nokiany, jestli se moc nederou na asfaltu.
  • 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 30.03.10  20:44

    « Re: rozdiel

    WinDiesel: četl jsem, že nová 1,8tdci už do s-maxe nepůjde, tuším ani do mondea. Má být jen dvoulitr 85, 103 a tuším 120kw, ten přijde i do Kugy.
    1,6 má mít 82kw při 3700ot a zvýšený krouťák.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 30.03.10  18:41

    « Re: Kombi 4x4

    No richtig, at si kutil koupi kona >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.10  17:55

    « Re: Kombi 4x4

    jj, v 99% případů není potřeba ani to auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 30.03.10  17:05

    « Re: Kombi 4x4

    Neco za neco. Nic z toho vlastne nepotrebujes k jizde z bodu A do bodu B at uz je kdekoliv... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.10  15:08

    « Re: Kombi 4x4

    Ale taky žádný komfort, žádná diagnostika, vysoká spotřeba, hrozné emise... >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.03.10  14:09

    « Re: Kombi 4x4

    To víte chlapci, čím jednodušší auto, tím méně problémů. U Lady stačilo posunout 2 páky (asi redukce a uzávěra) a jela a nebo se zahrabala. >:D Žádná elektronika, žádné problémy. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.03.10  13:33

    « Re: Kombi 4x4

    to spíš zapl destabilizaci...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 30.03.10  13:31

    « Re: Kombi 4x4

    Ty jsi u té Lady vypnul ESP, že jo ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.03.10  09:37

    « Re: Kombi 4x4

    Já klouzal s Mondeem a ESP na trávě na letních. Ne že by trhalo drny a bylo bahno. Jen tráva, kopec není nijak prudký a přesto to klouzalo, díky ESP se kola v prokluzování střídala. S tou šířkou pneu je to sporadické, většinou se mluví o plošném tlaku a čím širší pneu, tím je tlak menší. Většinou se proto na zimu doporučují pneu užší, aby se do sněhu líp zakously a držely stopu. Na předchozím Mondeu jsem měl zimní 195 a jezdily dobře. Teď mám 205 a už to není ono, pneumatika klouže a nechce se zakousnout. Jedná se o zimní pneu Continental. Dříve jsem měl Nokian.

    Ale samozřejmě mít na pneu špalky, tak se vyhrabu mnohem dál.

    Jinak s tím Sorentem jsem zkusil projet lesní cestu k chatám na které byl sníh a i při zapnutém 4x4 a redukci auto odmítalo jet. Jako by to motor neutáhl. Kola se jak jsem čekal neprotáčela, ale auto stálo a motor nereagoval na plyn. Toho sněhu bylo do 20cm. Kdysi jsem v Krkonoších měl půjčenou Ladu Nivu a té 20cm sněhu nedělalo problém. Nejvýš se jí protáčela kola, ale motor to utáhl.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 30.03.10  07:30

    « Re: Kombi 4x4

    to je jasný že 4x4 vyjede vždy víc, je tu jedna zajímavost. jen s fwd nebo rwd když stojíte na různě kluzkém povrchu je při přidání tendence hrabat jen jedním kolem ze dvou. u quattra by měli zabírat všechny různou silou, tedy nárůst trakce o 3/4!. při testech to není objektivní srovnání, takové extrémní podmínky nejsou v praxi téměř nikde, kdo zná torsen ví, že je třeba si na extrému trochu prudčeji přidat aby se sevřel diferák nebo si lehce brnknout o brzdu, ale to jsou extrémní situace, to využijete fakt jen v testech.

    letos byla zima opravdu chladná plná sněhu, to co jsem do prudkého uklouzaného kopce vyjel to mi nikdo nevěřil - s fwd tam nikdo nevyjel ani do půlky s rozjezdem. já tam kde všichni končili zastavil a pomalu se rozjel! svoje určitě také dělají kvalitní nové gumy, u mě navíc 235 široké, takže trakce maximální...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 30.03.10  07:03

    « Re: rozdiel

    štíreček: jsem zvědav zda 1,8 TDCi přežije přechod z €4 na €5. 1,6 zatím HDI již dosáhla na 85 kW... Zatím nejsou žádné známky, že by 1,8 TDCi Lynx pokračoval.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 29.03.10  20:53

    « Re: rozdiel

    2,0 je motor od PSA a zabírá v podstatě od volnoběhu. Tady 1,8čka ztrácí, je jedno jestli má 85kw nebo 92kw, pod turbem prostě nejede. Pak ale má síly na rozdávání, motor je dostatečně pružný, ale malý rozsah otáček je znát.
  • 00 Reagovat !

    foto peter934

    peter934 29.03.10  16:21

    « rozdiel

    Cau. Mna by docela zaujimalo aka je turbodiera u noveho mondea 1,8 tdci 92kW. Hlavne v porovnani s 2,0 tdci 103kW. Je tam citit mensi rozsah otacok? aj ked podla grafu to nie je velky rozdiel.

    Naposledy co som jazdil s passatom 1,9 tdi 96kW, tak tam bola ta turbodiera dooost poznat. Dost neprijemne to kopalo.
    Zase co ma znami avensis 2,0 d4-D tak tam ani nie je citit kedy zacne zaberat turbo.

    Dakujem za odpoved.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 29.03.10  16:06

    « Re: Kombi 4x4

    :-)))
    Byl jsem na podzim na jedné chajdě, výjezd byl do kopce po trávě, ne nijak prudkého a když jsme tam byli, začalo hodně pršet, odjížděla švagrovka s Vectrou kombi, říkám si, to nedá... a dala. Od té doby jsem s tím 4x4 trochu polevil. Jinak Forester vyjede opravdu hodně, 100% projede víc, než by sis s ním na první jízdě troufnul.

    jo ještě pardon za tu Frosteru, mělo to být Frontera
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 29.03.10  15:34

    « Re: Kombi 4x4

    DIM: tam je plynulá regulace rozjezdu...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 29.03.10  15:09

    « Re: Kombi 4x4

    Kutile : Kup si sedačkovou lanovku !!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  23:51

    « Re: Kombi 4x4

    To Sorento s automatem se ve sněhu chovalo jak píšeš. I s redukcí a plným plynem se motor neroztočil a kola stála. Jsem zvyklý, že se mi nejvýš u 4x4 točí všechna kola a auto nejede, ale aby si ani nehrábnul, to jsem nezažil.

    Ty uzávěrky přestaly u Passatu dělat kvůli ABS. To co jsem měl byla taková zbastlenina. Původně tam byl motor 2.8 benzín a protože odešel, tak tam předchozí majitel dal 1.6D bez turba. To auto sice jelo jen do 140km/h (pak zafungoval omezovač motoru díky převodovce z benzínu), ale za to to byl úžasný tahoun. Nebyl problém dojet kamkoliv. 1ka byla hodně zpřevodovaná a tak žádný kopec nebyl problém. Bylo to úžasné auto!!!! Výborný výhled. A ty problémy co mělo, mělo i Mondeo o 12 let mladší. V tom směru byl Passat hodně nadčasový. Ono i Polo bylo lepší než o 8 let novější Fiesta. Z tohoto pohledu byl VW špička.

    No, vidím, že koupím starou Ladu Nivu, ta má uzávěrky diferáků a redukci a bude klid. To auto je držák, akorát není na dálnici. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 28.03.10  22:10

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: Tak to nevim, jestli to Forester D dá... já redukci používám třeba při nesnadném couvání nebo couvání s vozíkem, v podstatě celkem běžně v provozu, často, ale do hrubého terénu Forestera neberu... jeho nájezdové úhly nejsou nic moc, on by zvládnul hodně, ale ta kastle (do 2007) mu to nedovolí...

    A když ho vyzkoušíš někde na sněhu s Defáčem v zádech jako já, tak zjistíš, že po tobě zůstávají akorát kusy plastů ze spodka... no holt teréňák to prostě není... souhlas s Winem, může to znít směšně, ale více zvládla Frostera z roku 2000...

    A ten automat jsem i u Forestera na nějakém videu viděl zabírat, ale nezabrat, nedokázal v písku ani protočit kola, jen stál...

    Ten Passat je maso, to jsem nikdy neslyšel :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  21:28

    « Re: Kombi 4x4

    WinDiesel: No úplně běžně. Jezdím dost na hory a na vodu a taky do slovenských hor. Sice to projede i Laguna, ale likviduje ji to. >:D

    Příjezd k horským chalupám je po prudké nezpevněné cestě s koryty a v zimě je to fakt maso. Mondeo končí se světlostí i záběrem. V létě zase potřebuji sjet s vozíkem s lodí až k vodě a ne vždy je břeh pevný. Ale tak snad to Forester zvládne.

    Mě by stačil vyšší kombik s dieselem a s uzávěrkama a redukcí.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 28.03.10  20:48

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: Tak jsem našel něco, co by se Ti hodilo, přímo šité na míru. Vyjede to zmoklou louku a utáhne i tu loď jak jsi psal, vlek může mít 9tun. Tah chybět rozhodně nebude, akorát nevím, kolik ta lokomotiva žere
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.03.10  19:22

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: Ježišmarja kde bereš ty všechny terény které jsi vyjmenoval??? Vždyť v ČR takové terény prakticky nejsou, ledaže by jsi je schválně vyhledával !!!!! Potom je to ale hobby a na to se nehodí nic jiného než Patrol/Pajero/Landcruiser/Defender atd. Pokud chceš prvoplánově jezdit offroad hobby tak na všechny ty Hyundaie/Kia, Kugy, Yeti ale i Subaru zapomeň. No, Subaru je někde mezi ale je to také hlavně silniční vozidlo.
    Prašné silnice = Čína, Afrika, obě Ameriky - složitý terén nebo když pořádně zaprší.
    Ty tady s prominutím blbneš. Jediné, co tu opravdu máš zdolávat, je ta louka k chatě. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  18:05

    « Re: Kombi 4x4

    WinDiesel: Myslel jsem, že redukce je do těžkého terénu, kde potřebuješ jet pomalu, ale s velkou silou na kolech. Redukci jsme používali třeba při jízdě ve sněhu, bahně, ledu a písku. Nebo v prudkých kopcích. Co má redukce společného s prašnýma cestama?
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 28.03.10  17:43

    « Re: Kombi 4x4

    Nerikam, ze bych redukci extra potreboval, ale sem tam ji pouzivam. Na tahani, pri jizde do kopce v hlubokym snehu nebo kdyz potrebuju ku*evsky rychle predjet >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.03.10  14:13

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: ty ale chceš v jednom autě úplně všechno, takové auto ještě nevyrobili. Tedy ne za peníze, které jseš za to ochoten dát..... Vždycky je to dobrý kmompromis, a pokud budeš Forestera boxer diesel používat pouze na silnici a sem tam po louce na chatu, nemůže se spojce nic stát. A redukci v tomto státě, kde nejsou prašné silnice, nepotřebuje fakt snad vůbec nikdo.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  12:17

    « Re: Kombi 4x4

    WinDiesel: Proto se nabízí otázka, proč nemá Forester s 2.0D redukci jako má třeba 2.0 benzín. Samozřejmě by měla spojka něco vydržet. Jezdil jsem s Land Rover Defender a co musela spojka vydržet, to bylo šílené. Ale v horším terénu se právě dávala redukce, aby spojka nedostávala tolik zabrat. U Sorenta jsem narazil na velký problém automatu, protože ve sněhu nešlo auto moc ovládat. Naštěstí měl redukci, ale i tak byl problém vyjet z hlubokého sněhu, ne proto, že by hrabal, ale že automat nedovolil zabrat pro odpor sněhu. U manuálu to prostě při chybějící redukci odnese spojka. Dělá se vůbec dneska ještě ruční zamykání diferenciálů a redukce?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 28.03.10  11:39

    « Re: Kombi 4x4

    Moik: tady je ta otázka na jak mohoho """dělal blbiny" má být spojka dimenzovaná - a ta že musí dostat se 4x4 pořádně zabrat.... ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 28.03.10  09:44

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    DIM: nebliká, aspoň jsem to zatím nenašel - mám key free, bez alarmu - nemůže to být u mne jinak ?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.03.10  09:00

    « Re: Kombi 4x4

    Moik: Měl jsem Passat z roku 1987 a ten měl podtlakové zavírání mezinápravového a zadního diferenciálu. U novějších Passatů už to nedělali. Na palubce jsi měl knoflík, který jsi mohl vytáhnout a měl 3 polohy:

    - vypnuto
    - mezinápravový
    - mezinápravový a zadní

    A u toho byl ještě obrázek auta a 2 LED, které ukazovaly, který diferák je zamčený. Možná bych našel i fotky. Auto se vyhrabalo z čehokloliv, problém byl malá světlost.

    S tím Foresterem jste mě nepotěšili. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 28.03.10  08:39

    « Re: Kombi 4x4

    Forester v manualu ma vizkozku odjakziva. Ta zajistuje castecnou svornost mezinapravovyho diferencialu a kdyz se to umi, tak v terenu nemusi koncit na prvi mulde. Plus nekde se pise, ze i zadni je LSD (Limited Slip Diff), coz ale nemuzu potvrdit.
    Automat s VDC a VTD je na tom podstatne lip, ale do dieselu se nedava.
    Tady je hezky videt, jak to funguje:
    [odkaz]
    Co se tyce spojky u Boxer Dieselu, o tom jsem slysel uz nekolikrat a zda se, ze tady to soudruzi z JP trochu podcenili. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 28.03.10  07:55

    « Re: Kombi 4x4

    Passat (aspoň co já znám) nemá žádné uzávěrky, maximálně samosvorné diferenciály a u Passatu jen elektronické, to s tím jedním kolem zvládá až Passat s posledním haldexem (=yeti,tiguan,kuga,scout)

    Forester na dvou kolech končí, ale ten nový by nemusel, ma ESP, které brzdí lehčí kolo a tím se přenese TM na to durhé (elektronická uzávěrka diferenciálu), ale hlavně píšou, že má samosvorný nejen mezinápravový diff.(viskozní spojka), ale i zadní. To by mělo zajistit to, že budou zabírat alespoň 3 kola - 2 zadní a jedno přední. Ve spolupráci s ESP by neměl zůstat viset. Model do 2007 viset zůstane.

    Forester D bez redukce myslím do terénu není, Subaru má známý problém se spojkami (záruka Subaru na spojku je 20tis km!!!) Na Impreze D můj bratr spálil spojku v lehkém terénu (dělal blbiny a pak zapadnul) ve 22000km a Subaru to už přes měsíc řeší, jestli mu to uzná nebo ne, spojka se úplně rozpadla.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.03.10  21:05

    « Re: Kombi 4x4

    Dnes už jsem se po jízdách v Sorentu trochu zase vyrovnal s Mondeem a dá se. Motor už mi připadá tišší a až na rachot po nastartování je to dobré. To co popisuje Moik jsem cítil po přesednutí z MKII do MKIII. Měl jsem u MKIII pocit, že sedím v tanku s malými okny a špatným výhledem, dnes už jsem si zvykl, ale v některých parametrech mi MKII připadalo lepší.

    Dnes už bych se k MKII nevracel, hlavně kvůli motoru. Ale s těmi svislými světly vzadu na kombíku jsem se ještě nevyrovnal, u MKII byl vstup do kufru širší.

    Jak je to s AWD u Forestera? Hodně lidí si stěžuje na situaci, kdy auto stojí na 2 kolech, protilehlá kola ve vzduchu a auto nejede. Mám zkušenost s Passatem, který měl uzávěrku mezinápravového a zadního diferenciálu a tomu stačilo zabírat jedním zadním kolem. U Sorenta jsem měl problém na sněhu s automatem. I pod plným plynem s 4x4 a s redukcí se mu ve sněhu nechtělo rozjet. Ne, že by se protáčela kola, motor se vůbec nechtěl roztočit. Jak to zvládá Forester 2.0D bez redukce?
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.03.10  20:47

    « Re: Kombi 4x4

    Mitsubishi může být jaké chce, dokud se bude na celkem běžné díly čekat 2 i 3 měsíce... zkušenost z rodiny ("vlnovec" - něco zespoda) a není to jediný ohlas na díly Mitsubishi, to se nedá se Subaru srovnávat!
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.03.10  20:46

    « Re: MK3 vs. MK4

    To seteprv uvidí... :-)

    Prostě IMO Ford s mezigeneračním zvětšováním přestřelil a teď mu chybí auto typu Mondeo, MK4=Scorpio
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.03.10  19:26

    « Re: MK3 vs. MK4

    Moik: Já mám stejnou generaci Mondea jako Kutil, jen 2,0 TDCi. Před faceliftem euro 3. To, co neustále Kutil popisuje, já neznám. Až na pár drobnějších hnid, jsem spokojeně najel 220000 km, žádné, vůbec žádné vrzání. Ano, do vyjetých kolejí mne to tlačilo docela fest ale to se dá.
    Bylo to flame??? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.03.10  19:21

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: To nové Mitsubishi vypadá dobře... (ASX) to bych vyzkoušel a Outlander je taky pěkný, dostane brzy nový silný motor o objedmu 2,2 (od Mitsubishi). ASX bude mít 1,8 110 kW 300 Nm, taky dobré A STOP START SYSTÉM. Ten půjde do Outlanderu jako spodní volba (místo stávajícího 2,0 DI-D od VW). 2,2 bude horní volba, asi to bude docela nářez, když má 1,8 110 kW a 300 Nm. STOP START SYSTÉM BUDE MÍT TAKÉ a to vidím jako velkou přednost.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.03.10  19:17

    « MK3 vs. MK4

    Nechci flame :-!

    Rok s rokem se sešel a moje Mondeo MK4 se posouvá dál, kolega z práce si ho půjčil, aby se přesvědčil, že to je to, co mu sedí a já prozatím jezdím jeho MK3 2.0TDCi kombi.

    Po přesednutí jsem užasnul mrštností MK3, pružností motoru (i s porovnání se 103kW PSA), výhledu z auta a vůbec celkového dojmu z auta.

    MK4 je parník, tank s úzkými okny ovládaný intuicí skrz čelní sklo, bez většího kontaktu s okolím, je to stíhačka kde místo přístrojů je volant, jediný kontakt o dění okolo auta, je to takové IFR (kdo létá).. když ho pošlete rychle do zatáčky, tak ji po anglicku prostě projede, bez hnutí brvy, špetky emocí.

    To MK3 je jiná, je to VFR, je to radost řídit (ale nezávodil jsem), motor je zvláštně benzínový, nevadí mu 900 otáček, umí (byť chybou) rozjet šestku z 60kmh, přes palubku je vidět ven, nic nevrže, za středový tunel můžete vzít a neskřípe, po šesti letech má 120tis km, podvozek, motor a vstřiky jsou OK. Sedačky neporovnatelně horší a zvukový komfort taky...

    Nechci napsat, že je MK3 lepší, to zase ne, ale je to úplně jiné auto, působí lehčeji, je lehčí, mrštnější... 5dv. 2.2TDCi (možná i Kutilův kombík) je prostě super volba nemůžu si pomoct, pro toho, kdo rád řídí není kam spěchat. Mně to přesvědčilo v tom, že se poohlížím o Foresteru, Outbacku minulé generace apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 27.03.10  19:02

    « Re: Kombi 4x4

    No já jsem zkoušel test, který odhalí, jak které auto umí použít své 4x4, není to test použití na silnici a asi ani na přejetí mokré louky, ale vytažení z bryndy jo:

    zadní kola zapřená o obrubník, přední na uměle vytvořeném ledě, úkolem je jen pomocí zadní nápravy vyjet na 15cm suchý obrubník):
    1. Forester celkem bez problémů
    2. A6 Avant 2002 2.5TDI se snažil, nevyjel
    3. A6 Allroad 2009 3.0TDI automat - jednu chvíli se snažil jen motor, ale kola stála, že by se chtěl vyhoupnout to ani nevypadalo
    4. Yeti TDI 103kW, haldex - subjektivně pohodlněji, jak ten Forester, jediné auto, které dokázalo prokluzovat všemi 4!!

    Kutile, Forester je myslím velice dobrá volba, ale Tiguan, Yeti a asi i Kuga ti taky poslouží dobře. Jak se řešilo v jiné diskuzi, ty haldexy řeší situaci vždy až nastane (i když rychle) a mechanické s viskozní spojkou té situaci umí předcházet, řidič to využije i za sucha, na rozdíl od haldexu, ale co jsem s tím najel, je taky v té zatáčce cítit...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 27.03.10  09:24

    « Re: Kombi 4x4

    jo a co se pak s quattrem nechá dělat? mrkněte na mé video - ta stříbrná B7 kombi je má... - [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 27.03.10  09:22

    « Re: Kombi 4x4

    mám v a4 quattro, tedy torsen. to je stálý pohon všech kol. menší auta jako a3 nebo všechny škodovky, golfy, atp. mají haldex. druhá generace nebyla úplně ono, ale u novějších aut se čtvrtou generací haldexu už není téměř rozeznatelný rozdíl oproti torsenu. ty suché spojky jsou dnes řízeny velice chytrou elektronikou která dopředu i předvídá a auto vyjede určitě z 99% stejně jako auto s torsenem. jestli chceš ale jistotu, kup allroada, má stavitelný podvozek měchy a torsen.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 26.03.10  21:06

    « Re: Kombi 4x4

    superkutil: kolega z práce má podobné problémy s dojezdem na chatu jako Ty, ale ne kvůli louce, ale kvůli horskému terénu v zimě (Ostravice). Pro sebe má oktávku I Inferno (2003), byl to akční model 1,9 TDi PD 96kW 6kvaltů, mělo to podvozek z tehdejšího RS, rozšířené blatníky, prahy a jiné blbiny... vyrobilo se 666ks za 666tis. Kč. Není to špatné auto, jsou dva s přítelkyní a velikostně jim stačí. Před 2 lety koupil přítelkyni Suzuki SX 4x4, maximálně si ji pochvaluje a od té doby jsou na chatě celoročně.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.03.10  16:49

    « Re: Kombi 4x4

    Hooonza: A je to vše stálý náhon 4x4? Projede to zarostlou loukou? Jakou to má světlost? No a taky potřebuju rozumnou cenu do 700tis. ;-)

    Já pořád vidím jako nejrozumnější ten Forester. Bojím se, že to ostatní by si urvalo něco zespodu. Nebo uvidíme co to nové Sorento. Parametry vypadají dobře, jen by nemuselo být tak vysoké. Ono stejně dojde na to, že koupím ojetý Forester v benzínu nebo nějakou malou 4x4 pro ženu a s tou budu jezdit přes víkend a Mondeo zůstane přes týden na práci.

    Potřebuju něco takového [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.10  16:28

    « Re: Kombi 4x4

    Jak skoro nikdo nedělá? Volkswagen Golf a Passat, Škoda Octavia a Superb, Audi A4 a A6, Saab 9-3X, Opel Insignia, Subaru Legacy (škoda, že neni Impreza kombi, o tu by určitě zájem byl), Mercedes-Benz C a E, BMW 3 a 5, Volvo 50 a 70. Možná ještě Jaguar. Tak jakýpak skoro nikdo :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.03.10  15:07

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Budu se znovu opakovat : Nové Mondeo je úplně jiné Mondeo. Ale taky aby ne !! Je koncepčně o mnoho let mladší !! A taky se budu opakovat s tím, že jsou URČITĚ i lepší auta, levnější auta !! A taky o mnoho dražší auta........

    Podívej se na přehled prodejů . To je velmi dobrý vzorek chování zákazníků v naší třídě........
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.03.10  14:55

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    DIM: Potřebuju 4x4. S Foresterem 2.0 benzínem jsem jezdil a spokojenost. Hele jsem odchovanej na Žiguli a Lada Niva a problémy nebyly. Vždyť i Firsta z roku 2001 je v pohodě. Ale doba trochu pokročila a tak už bych něco současného, něco u čeho pořád nemusím rvát volant. Je možné, že je ten posilovač od počátku vadný, ale to já nepoznám. Stačilo by mi, kdyby mělo Mondeo řízení jako Fiesta s posilovačem nebo staré VW bez posilovače. Nemusí ho mít jako Sorento. Stačí mi zrychlení kolem 10sec a spotřeba kolem 6,5litru. A aby v pohodě zrychlovalo do 160km/h.

    Moje Mondeo není závoďák, tak by mohlo mít trochu lepší posílení volantu, tak tuhé jako má Mondeo u jiných aut neznám. A nové Fordy už mají posílení lepší.

    Bral bych kombi 4x4, ale to už skoro nikdo nedělá. Byla Laguna 4x4, Mondeo 4x4... Okrávku nechci a Audi se kradou. Ono není moc na výběr. A na to jak to Sorento zvenku vypadá, tak jezdí moc hezky. A nato, že je to 4 válec, tak je tichý.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.03.10  14:43

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Kutile, pro tebe by byl ideální nějaký dámský model auta !! Tím nemyslím, že by měl zapínání na druhé straně, ale auto měkké, malíčkem ovladatelné, aby nejelo ani moc ani málo, ale aby moc nestálo .......Mimochodem starý Subaru by Ti měl zakázat se ke všem prodejcům jen přiblížit !!!

    Co třeba Fiat ?? Multipla třeba....
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 26.03.10  14:29

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Novej diesel Subaru - nevim. Vetsina lidi ho chvali a nestezuje si na spolehlivost, ale par lidi uz si stezovalo - hlavne na DPF a na vstriky (zatim ale vse reseno zarucni opravou nebo vymenou). Ted se resi na strankach dokonce zadrenej motor... Ale klucina ze servisu mi rikal, ze tam mel uz par boxerdieselu pres 100 tisic najeto a bez problemu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.03.10  13:58

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Jen mě překvapilo, že KIA a ještě k tomu 6 let stará s pochybnou historií se zastaralou technologií se ovládala mnohem snadněji jak technicky novější Mondeo, které by mělo být víc stavěné na silnici. 600km v Sorentu bylo úplně v pohodě, zatímco 600km v Mondeu je utrpením. A je mi jasné, že Sorento je přeposilované, když šlo točit volantem jedním prstem, ale i když bylo Sorento na balónech a ještě tak vysoké, tak lépe sedělo a lépe se ovládalo jak Mondeo, tam je to opravdu rvaní se s volantem, který se ke všemu jakoby zadírá. Reklamoval jsem to od počátku (porovnání se zkušenostmi z jiných aut) a bylo mi řečeno, že tím volantem se špatně točí schválně - lepší odezva od silnice. No je pravda, že stačí vyjeté koleje a volant mi to rve z ruky. Někdy mám pocit, že je to horší, jak když jsem ve VW posilovač neměl. A teď už se volant ani nechce vracet zpátky. Zůstane tak 15° mimo.

    To víš, že už nepůjdu do Forda a hledám nějakou 4x4. Sorento je hodně veliké i když ten motor je příjemný. To není taková škubatůra jako v Mondeu. Ale samozřejmě na plynulost asi pomáhá i automat. Ale jinak mi pro zpomalené reakce posilovač nevyhovoval. Takže stále pokukuju po tom Foresterovi, jen bych potřeboval reference na spolehlivost toho jejich dieselu.

    Kamarád má elektrický posilovač v Renaultu Grand Scenic a je to tak akorát.

    Jo a nové Sorento, to fakt vypadá pěkně a 145kW z 2.2D také není špatné!
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.03.10  13:55

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Bliká upraostřed mezi kontrolkami na tom menším vrchním kontrolkovišti.....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 26.03.10  12:51

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    DIM: Kde ?

    Mondeo mám taky kvůli řízení, tupé řízení v Passatu mě několikrát vyškolilo, to se u Fordů neděje.
    A nová Fiesta, ač se mi hodně líbí, mi přišla nervozní a při pokusu o losí test, jsem se lehce vyděsil - ten cit není co býval a auto dost zbrkle reagovalo - i převod řízení je tam asi strmější, možná proto ta reakce - zlatá předchozí generace - doma jedna je, a měl jsem půjčenou Fiestu ve verzi ST a parádní řízení - naprosto lineární účinek posilovače.

    A předchozí generace Sorenta??? - Kutile, promiň ,ale to je ještě terenní auto a s tím asi Mondeo srovnat nelze. Nová generace Sorenta je zaměřena spíš na silnici. ... a propo pořád si myslím, že jsi si koupil špatné auto - pokud velebíš Sorento, tak jsi s Mondem vedle..., a při tvém štěstí bych to dal pryč a koupil něco co ti půjčí aspoň na víkend , aby jsi si to mohl opravdu osahat - a to by neměl být problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.10  09:38

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Posilovače s proměnnou silou dle rychlosti se dělají čím dál víc, ale naladit se to dá nekonečně mnoha způsoby :-) Podle mě jsou v tomhle nejlepší auta koncernu VW, ale musím podotknout, že nové Renaulty v tomhle ohledu vůbec nejsou špatné.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.03.10  09:34

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    No, čoveci, je pravdou, že Kutil není sám co se mu zdá , že to zpětně vazbí až moc......nové Mondeo už jde výrazně lehčeji. A je fakt, že když člověk na chvíli spustí oči ze silnice, tak drobnou změnu směru vůbec v ruce neregistruji. To dříve ano. Už se nedělají posilovače s proměnnou silou podle rychlosti ? Některá auta měla dokonce přepínač .....

    Jo, a kontrolka imobilzéru BLIKÁ !!! Není sice moc vidět, ale je tam....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.10  09:00

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    No čoveče konkrétně teda u nový Fiesty je sice zpětná vazba od silnice velice dobrá, ale to auto mě (narozdíl např. od Seatu Ibiza) vůbec nepodporovalo v jízdě rovně (podobně jako starší Renaulty s hydraulickým posilovačem). +-15 stupňů neznamenalo vůbec žádnou sílu působící proti, takže jsem po silnici neustále kličkoval. Ibizka mi oproti tomu podává velmi přesnou informaci o natočení kol.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.03.10  08:48

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Kutil: ty osobo, to je schválně, ten odpor volantu !!!!! Ty jsi teda řidič. Fordové to takto dělají aby jsi "cítil" auto na silnici. Přeposilované řízení je na houby. A až tě toto řízení u Sorenta pošle do příkopu případně na střechu, pak si nestěžuj. :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.03.10  08:42

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Tak jsem měl na 2 dny půjčené KIA Sorento 2.5D 4x4 v automatu a po přesednutí zpět do Mondea to byl hrozný šok. Mondeo je výrazně hlučnější, na otočení volantem je potřeba výrazně větší síla (to je asi nejhorší), sedačky v Mondeu jsou horší, u Sorenta je mnohem lepší ovládání klimatizace a i když to jezdí na balónech, tak dost dobře sedí. Ale zrychlení Sorenta je samozřejmě horší jak u Mondea. Ale celkově pro pohodlnou jízdu vyhrává Sorento. A i když bylo auto 6 let staré, tak chováním a vůlemi vypadalo lépe jak moje 3 roky staré Mondeo. Kilometrově má Sorento o cca 20tis. víc. ;-\

    Jo, ještě jsem se chtěl zeptat. Po výměně brzdových destiček, mi vždy nějakou dobu od započetí jízdy vrže v kolech. Takové tupé drhnutí při brzdění a klepání kol.

    Jde vám taky tak ztěžka řízení u Mondea? Jezdím ještě s Fiestou s posilovačem a tam jde řízení více z lehka.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 25.03.10  19:13

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    ... Fordy se prý nekradou - sorry Krkovičko- děti by nikdo nechtěl :-) ,... ale nicméně to nevylučuji - a tobě bliká?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 25.03.10  10:35

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    ....no aby to ale nedopadlo tak, že když tam nic nebliká tak přijdeš zpátky a tam budou na parkovišti jen ty sedačky s dětma ! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 24.03.10  18:03

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    DIM: ... :-) hrdinů jsou plné hřbitovy ...

    Dětem musí stačit koukání z okna. A imobilizer nebliká, taky mi to chybí. Tohle auto po vypnutí nebliká, zato vydává syntetické zvuky ještě půl hodiny po vypnutí - dobrý bubák pro malé prcky. Necháš je v autě samotný a když přijdeš , tak stojí auto na místě a děti sedí v sedačkách. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.03.10  14:40

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    U toho imobilizéru když je zamčeno nic na palubce nebliká ??
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 24.03.10  14:39

    « Re: Skřípání a propadání motoru.

    Zkus si to sám, hrdino !!!! Proč bych Ti měl prozrazovat, jestli je tam žhavení nebo ne !!! :-) Já jsem si tu chvíli hrůzy taky užil ....dokonce dvakrát, protože to chtěly vidět děti...... Nejvíce se jim líbilo, jak to mění barvy :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…