FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
DIM 20.04.10 12:21
« Re: Propadání motoru
Já mám přední také sjeté prostředkem, s tím asi nic nenaděláme, prostředek je více namáhaný.
Jsou i jiné statistiky , které např. sčítají výjezdy k nepojízdným autům v terénu ( kromě vybitých baterií apod ...).
A výsledek je +- podobný pro Škodu i Ford.......
Je to jen otázka úhlu pohledu !! :-) člověk od Embéčka tolik nečeká, ale auto bratru ceníkově za milion, to už se pokazit nesmí !! :-) -
oleowr1 20.04.10 12:03
« Re: Propadání motoru
Hooonza: :yes:
kutil: teď na jaře jsem měl problémy s drhnutím brzd taky, ale v sobotu jsem v garáži přezouval, tak jsem oškrábal a oklepal orezlé hrany na všech kotoučích, vyfoukal brzdy stlačeným vzduchem a je klid.
Zjistil jsem, že budu muset trochu míň hustit, kola se mi sjíždějí uprostřed (vpředu i vzadu jsem dával 2,4). -
"-- skrytý --" 20.04.10 11:52
« Re: Propadání motoru
ale... TÜV si strč mezi půlky. To je statistika stanic technické kontroly. Když ti na technický kontrole praske žárovka, tak šup a máš puntík u vážný závady. Pokud se ti ale na dálnici 10x zadře motor, 247x vypadne elektronika, 68x praskne hnací poloosa a 170x tě budou muset odtáhnout do servisu, tak se to ve statistice TÜV neobjeví... -
DIM 20.04.10 11:49
« Re: Propadání motoru
Samozřejmě , že ty statistiky nejsou úplně objektivní, ale přece jen tááák velký rozdíl v tom není.
Najezdil jsem hooodně s Octávií 1,8T a hodně s Mondey. Mohu srovnávat. První Modeo bylo horší, druhé už normální a teď jsem zatím velmi spokojený. Octávia také nejsou bez poruch, tomu věř........ale nakonec tak si ji pořiď, mají i tvou vysněnou 4x4
na mokrou louku :-)
-
superkutil 20.04.10 11:13
« Re: Propadání motoru
Když se podívám na německý TUW a pozici v žebříčku:
2009
stáří Oktávia Mondeo Focus
-----------------------------------
2-3 ____ 59 ____ 52 ___ 32
4-5 ____ 63 ____ 48 ___ 45
6-7 ____ 38 ____ 34 ___ 36
8-9 ____ 39 ____ 78 ___ 27
10-11 __ 20 ____ 55 ___ --
2008
stáří Oktávia Mondeo Focus
-----------------------------------
2-3 ____ 35 ____ 64 ____ 44
4-5 ____ 39 ____ 54 ____ 39
6-7 ____ 37 ____ 69 ____ 35
8-9 ____ 39 ____ 71 ____ --
2007
stáří Oktávia Mondeo Focus
-----------------------------------
2-3 ____ 52 ____ 65 ___ 38
4-5 ____ 38 ____ 40 ___ 39
6-7 ____ 40 ____ 63 ___ 25
8-9 ____ 31 ____ 58 ___ --
Z toho vyplývá, že nové Mondeo 2007 už je na tom líp, ale jinak to byl větší krám než Oktávka. Focus je na tom o něco líp jak Oktávka. A to TUW eviduje jen velké závady!!! -
DIM 20.04.10 10:12
« Re: Propadání motoru
Kutile , podívej se na statistiky, kde je Mondeo, Octávka, Fábia , Focus........ a Focuse mám doma tři roky , jezdí denně krátké trasy, a měnil jsem jen jednou žárovku osvětlení SPZ ( už se s tím opakuju, vím ), ale je to tak. Octávku jsem měl před tím, a úplně bez problémů teda rozhodně taky nebyla . Jen mám pocit, že člověk si na Škodovku nějak nechtěl stěžovat, když je naše !! :-) Pak si koupí " zahraniční vůz" a čeká zázraky...... -
DIM 20.04.10 10:04
« Re: Propadání motoru
Kutile :
To se stírá nějaká vrstva na obložení nebo kotoučích. Může to být i mastné a na to se chytá prach. Já bych to neřešil. Když jsem nechal stát auto na letišti deset dnů a odstavil jsem to mokré v dešti, tak jsem pak musel najet asi 500 km, než se to rezavé odbrousilo.
CJA: ještě jsem tam nebyl..... -
superkutil 20.04.10 10:01
« Re: Propadání motoru
WinDiesel: Myslím, že u Forda je to hodně o kusech. Dokonce mi tvrdili, že Fordy dodávané do východního bloku a tedy i do ČR jsou kvalitou horší (selekce u výrobce) než do západní Evropy. Mám svého 4tého Forda a celkově jezdím s 7mým Fordem a jediný nebyl bez problémů. Vždy tam bylo něco nedotaženého, co způsobovalo opakované odstavení auta do servisu nebo zhoršení kvality cestování.
Máme ve firmě třeba i Oktávky a ty jsou v pohodě, do servisu nemusí. Také třeba Vodafone, který měl Focusy si na ně hodně stěžoval. -
WinDiesel 20.04.10 08:48
« Re: Propadání motoru
kutil: jejda, Méďa (pro Dima Gazík) musel do servisu, už jsem nalítal 20000 km. Tak jsem přesedl do svého Mondea 2,0 TDCi a musím jen chválit a chválit. Na 6 leté auto s 230000 km tedy paráda. Už tedy opravdu vypadá ojetě ale jezdí výborně, motor jde jako hodinky.... Bravo Ford. Asi dobrý kus??? -
superkutil 20.04.10 08:31
« Re: Propadání motoru
cja: Doufám, že stárnu pomaleji než mé auto! >:D Spíš si myslím, že jsem se namlsal v tom Sorentu a teď je mi Mondeo špatné. U Mondea se pořád musím s volantem přetahovat, aby auto jelo rovně. To to Sorento na balónech se chovalo líp. Uvidím jak to bude po výměně letních za nové.
Ale třeba po svezení ve Foresterovi je také přesednutí do Mondea do st hrůza. I když ten Forester dost poskakuje (víc jak Sorento) a je cítit stálá 4x4, ale zase v zatáčkách sedí.
Ty brzdy dřou jen někdy a jen ráno, než se to ojede.
Potenciometr je [odkaz]
-
cja 20.04.10 07:40
« Re: Propadání motoru
Kutil: u kolegova auta to byl zadřený brzdič,
to propadání motoru - zkus potenciometr(ani nevím co to cizí slovo znamená), ale taky jsem to na jednom z aut zažil a chovalo se to podobně
a co se týká pneu - mám zimní i letní stejnou šířku a jenom rozdíl v průměru kola, takže jak jsem psal, 5% ve výšce bočnice dělá hodně, tam kde mě koleje na 17" netahaly za volant tam na nižší 18" tahají, takže vliv to má , ale rychle si člověk zvykne - a nebo Kutile stárneš >:D -
superkutil 19.04.10 16:32
« Re: Propadání motoru
Ale to už je tak 2-3 měsíce. Nevím zda tam při výměně destiček něco neohnuli, ale dělalo to se zimníma i letníma.
A včera jsme koukal, že kamarád má na Renaultu vzadu kotoučovky a kotouč je obroušený tak, že to vypadá, že brzdí jen půlka destičky. Docela zajímavý, to jsem ještě neviděl. -
superkutil 19.04.10 15:43
« Re: Propadání motoru
Jezdím denně, od poslední výměny všech destiček to vždy ráno (než se to obrousí?) to hrozně drhne. Prostě se dotkneš brzdy a z auta se ozývá zvuk jak kov o kov, ale né pískání, takové nízké, jako kdyby byly kotouče už sjeté a destičky drhly o orezlý lem. Moc nebrzdím a tak to trvá třeba celou cestu nebo to po čase přestane. A další ráno zase drhne. Už jsem s tím byl i v servisu, ale prý je vše v pořádku.
A po posledním přezutí na letní se auto chová divně. Prostě řízení nejde jako dřív. Jde mnohem víc ztuha jak v zimě. Přitom letní i zimní mám stejně široké 205mm.
A do toho včera vzadu bouchání, že jsem myslel, že se povolily matky na kole. Ale ty jsou v pohodě. Jako by tam něco bouchalo.
S tím plynem se snažím, abych plyn úplně nepustil, se spojkou problém nemám. Ale je to otrava nahrazovat něco co má dělat auto. ;-\ A hlavně to dřív nedělalo. Žádné propadání nebylo. -
DIM 19.04.10 14:43
« Re: Propadání motoru
Nerozumím. Máš přece nohu na plynu, tak ji používej !! Moje rada je jasná : Mačkej spojku jen co nejméně, plyn nepouštěj úplně ..... Já fakt umím řadit jako automat. Jde to rychle , otáčky neklesnou úplně a turbodíra se tak neprojeví.....ale je potřeba řadit brzo, velmi brzo, pokud to samozřejmě jde..... -
superkutil 19.04.10 14:14
« Propadání motoru
Ahoj, tak se mi propadání motoru po přeřazení stále zhoršuje a navíc něco bouchá na pravé straně vzadu a brzdy při brždění drhnou. Když to porovnám s tím 6let starým Sorentem, tak v tom nic nevrzalo. Nejhorší je ale to propadání motoru při přeřazení. Co by to mohlo způsobovat, že se to zhoršuje? Už zvažuju, že dám na plyn nějakou zpožďovací zarážku, aby plyn při přeřazování neklesal na volnoběh. Měl jsem to u VW a bylo to v pohodě. -
-
-
DIM 13.04.10 16:36
« Výduch klimatizace pod předním sklem
Jak je teď slunce výše a zasvítilo mi na přístrojovku, tak jsem znovu proklínal tu mřížku výduchů , jak se strašně nepříjemně odráží v předním skle. Už jsem jednou psal, že kolegovo o dva měsíce novější Mondeo má jiný design té mřížky. Stojí 500 Kč , už jsem si ji objednal. Vyměním ji snad i sám, je tam sice čidlo .....A doufám, že to bude lepší. Je jinak tvarovaná a z jiného materiálu s jiným dezénem..... Obvodově je ale shodná.
-
superkutil 13.04.10 09:35
« Re: Zatékání
Tak to prosakuje výš, ale nechápu proč. Je tam sice na dveřích prohlubeň, ale že by to stačilo na vytvoření mezery mezi těsnící gumou a dveřmi? O víkendu budu laborovat a řádit se silikonem.
Přikládám fotky s označenou cestou vody:
[odkaz] toje z MKII
[odkaz] to je z MKII
[odkaz] dosedání těsnící gumy
[odkaz] problematické místo a cesta vody
[odkaz] vytváření rybníčku a cesta vody
[odkaz] mizerně odvedený vývoj a výroba, nedoléhající těsnící guma, základní problém. Stejný problém byl i u MKII, řešil jsem to s FMC 3 roky a za tu dobu nebyli schopni to vyřešit. A ani u MKIII to nebyli schopni vyřešit. -
DIM 12.04.10 15:02
« Re: Zatékání
No, mě to dělalo na tom úplně prvním, to druhé už neteklo, teď to nové taky ne :-) Při delších deštích na horách mě tam normálně stála na podlaze voda...A proteklo to i vzadu, pokud se pamatuju.....
Určitě to je tím, že se dostane voda na vnitřní hranu těsnění a pak sjede dolů a na tom nejnižším místě prahu se překape na podlahu. -
superkutil 12.04.10 14:55
« Re: Zatékání
Už jsem to našel. Je to prasácky udělané. Ta horní lišta je blbě přidělaná a ještě k tomu zařízlá snad lámacím nožem. A tam mezi horní lištou a takovým gumovým polštářkem voda ze střechy teče do prostoru pantů a tam nateče na vnitřní těsnění dveří a protože v tom místě je ve dveřích prolis, tak těsnění nedoléhá celou plochou ale jen cca 2-3mm a tam se dělá rybníček a voda protéká na vnitřní stranu těsnění a do vozu. Je to jasná konstrukční chyba a musí se to projevovat více lidem. Jestli ne, tak už je to můj třetí zmetek od Ford. Koukal jsem na vedle stojící Oktávku a tam je to udělané mnohem líp. Je jen otázkou času, kdy začne zatékat i do pravých dveří. U předchozího Mondea byl ohnutý horní rám dveří a zatékání a pískání dveří se řešilo snad 4 roky. Takže vyzkouším silikonovou plošku na dveřích aby guma dosedala na větší plochu. -
-
superkutil 12.04.10 14:26
« Re: Zatékání
Ale já mám u obou aut ve dveřích fólii, která zabraňuje vodě aby se dostala dovnitř vozu. Co do dveří přes netěsnící okna nateče, to zase vyteče ven ze dveří na ulici přes otvory dole ve dveřích. Tohle vypadá, že voda teče ze střechy, nateče na těsnící gumu někde před zrcátky a teče zvenku po těsnící gumě. A pak asi někde guma nedoléhá na dveře a tam voda proteče dovnitř a teče po vnitřní straně gumy a pak udělá rybníček na prahu a začne téct do vozu. Je to při stání vozu skoro na rovině, jen lehce čumákem z kopce, žádné kroucení karosérie. Těsnění pravidelně mažu takovým tím silikonovým lojem. -
"-- skrytý --" 12.04.10 13:52
« Re: Zatékání
nechat se zavřít do auta a polívat :-) . u MKII jsem měl ověřeno že sametky ze dveří vyžadovaly občasné oživování pomocí olejíčku ( používal jsem na to silikonový olejíček od STP ) , jinak to mělo tendenci "sesychat" nevím jak to nazvat, prostě ta guma nebyla dostatečně pružná aby to utěsnila. po napuštění to bylo zase good. -
DIM 12.04.10 12:56
« Re: Zatékání
já to Kutile, z minulého auta znám taky dobře, zvláště když to auto stálo nakloněné na levou a nebo pravou stranu. Řešení jsem nenašel, ale myslím, že to zatékalo někde na úrovni zrcátek, tam se to dostalo na nesprávnou stranu těsnění a dole teklo na podlahu..... Jedině použít nějakou barevnou kapalinu a zkoumat.... -
superkutil 12.04.10 11:24
« Zatékání
Ahoj, tak zase pršelo a opět mi auto plave. [odkaz] [odkaz] Ty fotky jsou z MKII, ale u MKIII je to úplně stejné. Mám pocit, že to zatéká někde uprostřed těsnící gumy na straně pantů. Dveře tam mají takový divný prolis a nerovnou plochu dveří a tam to asi zatéká. Byl jsem s tím v servisu, ale prý tento problém neznají. Nemáte na to nějaké řešení? Zvažoval jsem natažení vrstvy ze silikonu a vyrovnání nerovností dveří tak, aby těsnící guma mohla dosedat celou plochou. -
DIM 09.04.10 14:03
« Re: Re: čudlíky
Kutile, to je ale otázka !! Nové Mondeo má kontrolky světel všechny zase zpátky v kapličce..... až na vyhřívání sedadel, skel a pod.
A taky mají mlhovky svá samostatná tlačítka. Vlevo dole. A tam to je , podle mě, na správném místě..... Páčky mají už tak dost svých jiných starostí :-) -
oleowr1 09.04.10 08:13
« Re: Re: čudlíky
vcelku je mi to jedno, ale hlavně bych byl rád, kdyby bylo ovládání sjednocené - což je ale prakticky nemožné, abych věděl, že v kterémkoli autě někam hrábnu a najdu tam příslušný čudlík. Ještě, že plyn, brzda, spojka a volant jsou pořád stejně.... asi proto, že se používají od dob kdy auta vyvíjeli technici a ne designéři. -
superkutil 08.04.10 14:58
« Re: čudlíky
Když už jsme u těch čudlíků: >:D
Jaký je váš názor na ovládání světel? Máte raději ovládání na páčkách blinkrů nebo otočným ovladačem vlevo dole pod volantem? A s tím souvisí i umístění kontrolek mlhovek, zda je máte raději ve sdruženém přístroji v kapličce nebo na ovladači světel vlevo pod volantem? A poslední otázka, máte raději všechny kontrolky ve sdruženém přístroji nebo rozházené po celém autě (většinou u ovladačů)? -
impaler 08.04.10 14:37
« čudlíky
DIM: poznal sem ještě čudlíky na výhřev předního a zadního okna :-)
ale jinak sem to myslel v podstatě jako pochvalu, věci jsou tam, kde je člověk, zvláště mondeista, čeká, a vypadají tak, jak je zvyklý, někdy až trochu srandovně. že je to dobrá kára, jsem doufám nepopřel.
-
Dong1 08.04.10 13:13
« Re: Plavání auta
Mam Bridgestone Turanza ER300 a oproti predchozim Michelin Energy E3A (nebo jak se jmenovaly) jsou citelne lepsi na mokru, na suchu sem rozdil nepoznal. Po vymene se mi lehce zvedla spotreba a rekl bych ze i rychleji mizi (mekci smes je znat :-) ), ale rekl bych ze 30tkm+ bez problemu daji. -
superkutil 08.04.10 11:43
« Re: Plavání auta
Zimní mám 205/55 16" a letní 205/50 17" a přitom ty letní tahají mnohem víc jak zimní. Myslím, že hodně dělá i profil pneumatiky. Příště vezmu letní Continental nebo Michelin, fakt je to znát. Nemáte někdo Bridgestone? Zajímalo by mě, jaké jsou. -
Janerad 07.04.10 18:50
« Re: Přezutí
Fakticky nechápu Kutilovu otázku, co je špatné na zimních gumách v létě?
Snad že jestli někomu nevadí jezdit jako na žvejkačkách, tak nic :-) Ale je fakt, že při civilizované dámské jízdě nehrají vlastnosti pneumatik tak dominantní roli, jako při jízdě na hraně... -
DIM 07.04.10 14:59
« Re: 1,8 92 kW
Tak motor 1,8 jsem nejel, takže to psoudit nemohu. Aly určítě už jsme tady psal, že starší 2,2 šla rychleji za plynem ale také rychleji vadla. Nové Mondeo je znatelně těžší a s tím souvisí jízdní vlastnosti, spotřeba atd.
Pokud tvrdím, že je to o třídu lepší ( a to tvrdím ) tak mám na mysli především celkové dílenské zpracování interiéru i exteriéru. Také po 15 tis km nemám v podstatě žádnou závadu. Hlučnost je jiná, než byla. Staré 2,2 TDCi nedunělo. Mělo svůj naprosto charakteristický akord složený z mnoha štěrkání, šumů, hučení...ale nedunělo tolik, jako teď motor od PSA. Hlučnost celková, zvláště při vyšších a vysokých rychlostech, je výrazně lepší v novém.
Těch stejných tlačítek jsi tam našel kolik ?? :-) Jen vyhřívání sedaček, stejné pouzdro na brýle nahoře....co je ještě stejné ?? -
impaler 07.04.10 14:17
« 1,8 92 kW
Tak jsem měl možnost sjet si pár km po městě v kamáradově 1,8 TDCi, hatchback Titanium. Bylo to krátké a opatrné. Proti mé 2,0 96 kW Ghia(taky hatchback) z 2004 je to a. hlučné (dunivé) b. nejede to odspodu (díra jak prase hlavně na dvojku, na to nejsem zvyklý), c. kousavejší brzdy, jak známo (člověk si zvykne), d. dobré sedačky alcantara-kůže, d. interiér na detailech je vlastně tak podobný mému (různé čudlíky), až by mi skoro bylo líto, že nemám nové auto :), e. display a pípáky na parkování pro někoho, kdo má displej starého modelu a pípáky nemá, docela fajn. Dobré je automatické sklopení vnějších zrcátek po zamčení, kámoš tak pozná, že zamkl. Dobré je automatické natáčení zrcátka k chodníku při parkování, možnost přepnout levé a pravé podle strany cesty. Dobré jsou výdechy klimy dozadu. Blbé je ovládání oken u řidiče, dobré je ovládání vyhřívání sedaček.
Prostě jak co, ale zvykl bych si. Jenom se trochu divím, jak DIM tak kategoricky tvrdí, že je to o třídu lepší. Že by 2,2 tak neduněla a neměla turbodíru. :-) No asi jo. :-)
Jo a je tam silnější posilovač řízení, že jo?
Jinak můj dálniční polykač má po pěti letech a 100 tkm střídavě na zimních a letních stále původní Michelin Primacy na zadní nápravě (dané zepředu při výměně přední kvůli defektu), těch 60 tisíc km by to být mohlo a letní sezónu na nich ještě asi v klidu ujedu. -
cja 07.04.10 14:07
« Přezutí
Tak jsem dnes přezul na letní 18" a oproti 17" i při stejné šířce, ale o 5% nižším profilu, tahají za volant i v místech kde to 17" nedělaly. Což mě překvapilo, na podzim, když jsem přezul na zimní, tak mě přišlo, že auto trochu změklo a bylo více komfortní.
Nevěřil bych , že 5% bočního profilu může mít takový vliv. :-|
Hned jak jsem vyjel ze servisu , tak jsem potkal na kruháči řidičku v protisměru, takže jaro funguje - vyjíždí i ti co jezdí jenom na Velikonoce a na Dušičky.Naštěstí tentokrát bez újmy na voze a mém duševním zdraví. Na podzim jsem po přezutí hned měl kolizi - taky s řidičkou...
DIM: po 10t km a 5 měsících na zimní gumě(17"/235/45 Dunlop 3D )- přední pneu 6mm , zadní pneu 8mm. Myslím, že 30t km dají. To víš jenom jeden lauf a hned to uspoří gumu. >:D -
superkutil 06.04.10 11:05
« Re: Plavání auta
Slavek-TDM: Ty zimáky potřebuju dojezdit na druhém autě. Mají dobrý vzorek, ale jsou asi už hodně staré.
Což o to, nové auto bych koupil rád, potřebuju 4x4, ale Mondeo je neprodejné. ;-\ Tak to musím ještě 3 roky vydržet. To bude dobrý, motor je príma a ostatní se poddá. Dřív mi nepřišlo, že ty letní jsou o tolik tvrdší jak zimní. ;-) -
Slavek-TDM 06.04.10 10:33
« Re: Plavání auta
Tak krom toho, ze se zimni gumy pri vysokych teplotach extremne rychle sjizdej, tak maji i problem na mokru - nekdo rika, ze hur odvadi vodu, vzhledem k charakteru drazek, ale mne se zdalo, ze klouzou vic i jen na vlhkym povrchu nez srovnatelny letnaky. K tomu byvaji hlucnejsi...
Jinak rada pro tebe - kup si jiny auto ASAP >:D -
DIM 06.04.10 09:52
« Re: Plavání auta
Řídící jednotka je ale potom tvoje paní, ne ?? >:D
LORDMYSTIC : CONGRATULATION !!! YOU WIN !!! Ty získat příspěvka s numerem 10 000 a you vyhrál !!! Napiš tu jen svoje číslo kreditky, bot a obvod přes lýtka a můžeš se štěstit na báječnou výhru !! Ty šťasten !! >:D -
WinDiesel 03.04.10 09:55
« Re: Plavání auta
štíreček1: brždění = spotřeba energie, ŘJ preventivně zvyšuje přísun energie pro účely ABS atd. Je to jedno z "anti stall" opatření, opatření proti chcípnutí motoru. Totéž se děje vžde se sepntutím kompresoru, rozsvícením světel a potom i dálkových, ŘJ vždy preventivně zvedne otáčky. -
oleowr1 02.04.10 22:58
« Re: Setrvacnik - spojka
Spojku jsem nechal vyměnit se setrvákem v cca 160tkm. Dost už to třískalo, při výměně jsem nechal vyměnit i vypínací ložisko, lamela by ještě vydržela, ložisko asi taky, ale když se do toho lezlo, tak jsem to nechal udělat celé. U kámoše v noname servisu to stálo 20.000,- (díly LUK). Tři dny po výměně se zasekl startér (repasovaný na podzim), nabral si do sebe špony z rozpadajícího se setrvačníku, stačilo vyčistit a namazat a už zase jezdím. Auto bude mít letos 8 let, a ty 3-4 roky kdy najedu celkem 60-70 tis. snad ještě vydrží a pak asi půjde rovnou na recyklaci :-| -
štíreček1 02.04.10 21:19
« Re: Plavání auta
Mati: mám c-max a ukazuje i okamžitou spotřebu.
WinDiesel: Tak to bude tím brzděním, jen mi nejde do hlavy, proč ŘJ zvyšuje otáčky, když mám neutral. Tomu motoru by mělo být jedno jestli auto stojí nebo jede na neutral..???
A jak se promítá spotřeba v hodinách do průměrné spotřeby? ...třeba když nechám hodinu auto stát nastartované? -
cja 02.04.10 18:51
« Re: Setrvacnik - spojka
Ford Ti to ale samotné neudělá, výměna možná pouze se spojkou. Měněno před 3,5 lety na předchozím Mondeu 2,2TDCI na záruku ve 100t km. Neposkytnou záruku na opravu.
Na Mondeu co jsem měl, z roku 2001 je teď najeto 250t km a spojka stále drží, jezdí naložené, občas vlek - ale to byl benzín 2,0i. -
DIM 02.04.10 12:51
« Re: Plavání auta
A nejvíce zmátnu volnoběh, když vyřadím na neutrál beze spojky !!! :-) Jde to velice lehce , když člověk sundá nohu z plynu a vystihme slabým tahem ten okamžik, kdy motor přechází z tahu do brždění, tak to vyskočí úplně samo ! Jen otáčky se ještě chvíli drží a diví se , co s e to děje... !! :-) -
"-- skrytý --" 02.04.10 12:48
« Setrvacnik - spojka
Pri vymene setrvacniku, vysvetlil nekomu nekjaky technik, proc se meni i spojka? Bylo me receno, ze ta spojka prezije auto pokud neni zatezovana treba privesem nebo nadmernym nakladanim auta, ze staci jen ten setrvacnik. Samotna cena setrvacniku je kolem 16000,- a cena cele spojky cca 6000,- + k tomu prace.
Mam uz ve 130tkm pri vypinani motoru bez spojky takove dvoji zarachtani - zatim nic hrozneho.
Menit, nemenit?
Projevuje se jeste tento problem nejak jinak? -
"-- skrytý --" 02.04.10 10:53
« Re: Plavání auta
Ja teda nevim ja na Mondeu nebo co to mas, u C-MAXe nemam okamzitou spotrebu, ale u Filcky se to deje tak, ze pri velmi pomale jizde nebo stani se ukazuje udaj v L/h a pri jizde v L/100km. Rozumim tomu tak, ze pri hooodne pomale jizde neni schopen pocitac s rozumnou presnosti spocitat spotrebu/drahu, tak aspon ukaze spotrebu v case. Neni to tvuj pripad?
Neresil jste nekdo vrzani sedacky? Bohuzel to zaclo az po zaruce, mam metrak, ale asi nejsem jedinej, ne? :). Jde to nejak vyresit? -
cja 02.04.10 08:02
« Re: Kombi 4x4
Kutil: pokud je na autě tak jsem někde četl, že 9-10 let - ale to bych nezkoušel ;-)
Nokiany jsem nejezdil - i když mám pozitivní vztah ke všemu severskému, ale v testech jim vytýkají rychlé opotřebení a hlavně nejsou moc na zatáčky, tzv. přežvykují v oblouku - holt na severu v zimě se jezdí jinak a tam je na tuhost bočnice kladen jiný nárok. Zato vyjedou téměř z každé závěje. Točím tak nějak nahodile ,po různých excesech :-(, Continentaly, Dunlopy a GY. Experimenty na bázi pneu už nechci zkoušet, je to přeci jen důležitá součást bezpečnosti a radosti z jízdy. -
štíreček1 01.04.10 19:12
« Re: Plavání auta
Volnoběh: všiml jsem si u svého auta, že když vyřadím za jízdy, otáčky klesnou na volnoběžné, spotřebu mi to ukazuje těch 0,4-0,5litru za hodinu a když začnu brzdit a auto jede uplně pomalu pc ukazuje 3-4litry za hodinu, když není motor zahřátý třeba i 5litrů...??? Jak je to možné, když mám volnoběh??? Je to fakt jen při pomalé jízdě těsně před zastavením, když zastavím, ukazuje opět cca 0,4litru/hod.