FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.04.10  12:41

    « Re: Propadání motoru

    Kutil: ;-) dík za osvětu, abych to upřesnil, ten potenciometr byl pod kapotou >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.04.10  12:21

    « Re: Propadání motoru

    Já mám přední také sjeté prostředkem, s tím asi nic nenaděláme, prostředek je více namáhaný.

    Jsou i jiné statistiky , které např. sčítají výjezdy k nepojízdným autům v terénu ( kromě vybitých baterií apod ...).

    A výsledek je +- podobný pro Škodu i Ford.......

    Je to jen otázka úhlu pohledu !! :-) člověk od Embéčka tolik nečeká, ale auto bratru ceníkově za milion, to už se pokazit nesmí !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 20.04.10  12:03

    « Re: Propadání motoru

    Hooonza: :yes:

    kutil: teď na jaře jsem měl problémy s drhnutím brzd taky, ale v sobotu jsem v garáži přezouval, tak jsem oškrábal a oklepal orezlé hrany na všech kotoučích, vyfoukal brzdy stlačeným vzduchem a je klid.

    Zjistil jsem, že budu muset trochu míň hustit, kola se mi sjíždějí uprostřed (vpředu i vzadu jsem dával 2,4).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.04.10  11:52

    « Re: Propadání motoru

    ale... TÜV si strč mezi půlky. To je statistika stanic technické kontroly. Když ti na technický kontrole praske žárovka, tak šup a máš puntík u vážný závady. Pokud se ti ale na dálnici 10x zadře motor, 247x vypadne elektronika, 68x praskne hnací poloosa a 170x tě budou muset odtáhnout do servisu, tak se to ve statistice TÜV neobjeví...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.04.10  11:49

    « Re: Propadání motoru

    Samozřejmě , že ty statistiky nejsou úplně objektivní, ale přece jen tááák velký rozdíl v tom není.

    Najezdil jsem hooodně s Octávií 1,8T a hodně s Mondey. Mohu srovnávat. První Modeo bylo horší, druhé už normální a teď jsem zatím velmi spokojený. Octávia také nejsou bez poruch, tomu věř........ale nakonec tak si ji pořiď, mají i tvou vysněnou 4x4
    na mokrou louku :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.04.10  11:13

    « Re: Propadání motoru

    Když se podívám na německý TUW a pozici v žebříčku:

    2009
    stáří Oktávia Mondeo Focus
    -----------------------------------
    2-3 ____ 59 ____ 52 ___ 32
    4-5 ____ 63 ____ 48 ___ 45
    6-7 ____ 38 ____ 34 ___ 36
    8-9 ____ 39 ____ 78 ___ 27
    10-11 __ 20 ____ 55 ___ --

    2008
    stáří Oktávia Mondeo Focus
    -----------------------------------
    2-3 ____ 35 ____ 64 ____ 44
    4-5 ____ 39 ____ 54 ____ 39
    6-7 ____ 37 ____ 69 ____ 35
    8-9 ____ 39 ____ 71 ____ --

    2007
    stáří Oktávia Mondeo Focus
    -----------------------------------
    2-3 ____ 52 ____ 65 ___ 38
    4-5 ____ 38 ____ 40 ___ 39
    6-7 ____ 40 ____ 63 ___ 25
    8-9 ____ 31 ____ 58 ___ --

    Z toho vyplývá, že nové Mondeo 2007 už je na tom líp, ale jinak to byl větší krám než Oktávka. Focus je na tom o něco líp jak Oktávka. A to TUW eviduje jen velké závady!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.04.10  10:12

    « Re: Propadání motoru

    Kutile , podívej se na statistiky, kde je Mondeo, Octávka, Fábia , Focus........ a Focuse mám doma tři roky , jezdí denně krátké trasy, a měnil jsem jen jednou žárovku osvětlení SPZ ( už se s tím opakuju, vím ), ale je to tak. Octávku jsem měl před tím, a úplně bez problémů teda rozhodně taky nebyla . Jen mám pocit, že člověk si na Škodovku nějak nechtěl stěžovat, když je naše !! :-) Pak si koupí " zahraniční vůz" a čeká zázraky......
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.04.10  10:04

    « Re: Propadání motoru

    Kutile :

    To se stírá nějaká vrstva na obložení nebo kotoučích. Může to být i mastné a na to se chytá prach. Já bych to neřešil. Když jsem nechal stát auto na letišti deset dnů a odstavil jsem to mokré v dešti, tak jsem pak musel najet asi 500 km, než se to rezavé odbrousilo.

    CJA: ještě jsem tam nebyl.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.04.10  10:01

    « Re: Propadání motoru

    WinDiesel: Myslím, že u Forda je to hodně o kusech. Dokonce mi tvrdili, že Fordy dodávané do východního bloku a tedy i do ČR jsou kvalitou horší (selekce u výrobce) než do západní Evropy. Mám svého 4tého Forda a celkově jezdím s 7mým Fordem a jediný nebyl bez problémů. Vždy tam bylo něco nedotaženého, co způsobovalo opakované odstavení auta do servisu nebo zhoršení kvality cestování.

    Máme ve firmě třeba i Oktávky a ty jsou v pohodě, do servisu nemusí. Také třeba Vodafone, který měl Focusy si na ně hodně stěžoval.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.04.10  10:01

    « Re: Propadání motoru

    Zdar Wine , ty ses s tím ještě nepřevrátil ?? :-)

    Já mám teď taky pocit, že nové Mondeo jede čím dál tím lépe, a na letních 17" a navíc elektronech je to radost .... Dokonce jsem ho nechal včera umýt ! Ručně.....
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 20.04.10  08:48

    « Re: Propadání motoru

    kutil: jejda, Méďa (pro Dima Gazík) musel do servisu, už jsem nalítal 20000 km. Tak jsem přesedl do svého Mondea 2,0 TDCi a musím jen chválit a chválit. Na 6 leté auto s 230000 km tedy paráda. Už tedy opravdu vypadá ojetě ale jezdí výborně, motor jde jako hodinky.... Bravo Ford. Asi dobrý kus???
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.04.10  08:31

    « Re: Propadání motoru

    cja: Doufám, že stárnu pomaleji než mé auto! >:D Spíš si myslím, že jsem se namlsal v tom Sorentu a teď je mi Mondeo špatné. U Mondea se pořád musím s volantem přetahovat, aby auto jelo rovně. To to Sorento na balónech se chovalo líp. Uvidím jak to bude po výměně letních za nové.

    Ale třeba po svezení ve Foresterovi je také přesednutí do Mondea do st hrůza. I když ten Forester dost poskakuje (víc jak Sorento) a je cítit stálá 4x4, ale zase v zatáčkách sedí.

    Ty brzdy dřou jen někdy a jen ráno, než se to ojede.

    Potenciometr je [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.04.10  07:42

    « Re: Výduch klimatizace pod předním sklem

    DIM: už jsi napasoval?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.04.10  07:40

    « Re: Propadání motoru

    Kutil: u kolegova auta to byl zadřený brzdič,

    to propadání motoru - zkus potenciometr(ani nevím co to cizí slovo znamená), ale taky jsem to na jednom z aut zažil a chovalo se to podobně

    a co se týká pneu - mám zimní i letní stejnou šířku a jenom rozdíl v průměru kola, takže jak jsem psal, 5% ve výšce bočnice dělá hodně, tam kde mě koleje na 17" netahaly za volant tam na nižší 18" tahají, takže vliv to má , ale rychle si člověk zvykne - a nebo Kutile stárneš >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.04.10  16:32

    « Re: Propadání motoru

    Ale to už je tak 2-3 měsíce. Nevím zda tam při výměně destiček něco neohnuli, ale dělalo to se zimníma i letníma.

    A včera jsme koukal, že kamarád má na Renaultu vzadu kotoučovky a kotouč je obroušený tak, že to vypadá, že brzdí jen půlka destičky. Docela zajímavý, to jsem ještě neviděl.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.04.10  15:57

    « Re: Propadání motoru

    To co říkáš s těmi brzdami znám, ale dělá to vykrystalizovaná sůl v zimě..... Teď už snad jedině sopečný prach.... A nebo rez.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.04.10  15:43

    « Re: Propadání motoru

    Jezdím denně, od poslední výměny všech destiček to vždy ráno (než se to obrousí?) to hrozně drhne. Prostě se dotkneš brzdy a z auta se ozývá zvuk jak kov o kov, ale né pískání, takové nízké, jako kdyby byly kotouče už sjeté a destičky drhly o orezlý lem. Moc nebrzdím a tak to trvá třeba celou cestu nebo to po čase přestane. A další ráno zase drhne. Už jsem s tím byl i v servisu, ale prý je vše v pořádku.

    A po posledním přezutí na letní se auto chová divně. Prostě řízení nejde jako dřív. Jde mnohem víc ztuha jak v zimě. Přitom letní i zimní mám stejně široké 205mm.

    A do toho včera vzadu bouchání, že jsem myslel, že se povolily matky na kole. Ale ty jsou v pohodě. Jako by tam něco bouchalo.

    S tím plynem se snažím, abych plyn úplně nepustil, se spojkou problém nemám. Ale je to otrava nahrazovat něco co má dělat auto. ;-\ A hlavně to dřív nedělalo. Žádné propadání nebylo.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.04.10  14:45

    « Re: Propadání motoru

    ..... a brzdy drhnou ? No to spíše obložení , ne ? Nebo kotouče , že by narezly ? Ty nejezdíš denně ??
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.04.10  14:43

    « Re: Propadání motoru

    Nerozumím. Máš přece nohu na plynu, tak ji používej !! Moje rada je jasná : Mačkej spojku jen co nejméně, plyn nepouštěj úplně ..... Já fakt umím řadit jako automat. Jde to rychle , otáčky neklesnou úplně a turbodíra se tak neprojeví.....ale je potřeba řadit brzo, velmi brzo, pokud to samozřejmě jde.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.04.10  14:14

    « Propadání motoru

    Ahoj, tak se mi propadání motoru po přeřazení stále zhoršuje a navíc něco bouchá na pravé straně vzadu a brzdy při brždění drhnou. Když to porovnám s tím 6let starým Sorentem, tak v tom nic nevrzalo. Nejhorší je ale to propadání motoru při přeřazení. Co by to mohlo způsobovat, že se to zhoršuje? Už zvažuju, že dám na plyn nějakou zpožďovací zarážku, aby plyn při přeřazování neklesal na volnoběh. Měl jsem to u VW a bylo to v pohodě.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.04.10  13:53

    « Bzučení.

    Jen tak pro informaci,

    pokud byste někdo v novém Mondeu zkoumali, co to po nastartování jemně a monotónně bzučí, tak vám ušetřím čas a je to pumpa v nádrži :-) Vyje a vyje a nádrž bez přpážek navíc šplouchá...takže polovina hluku v interiéru je z nádrže !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 15.04.10  10:49

    « Re: Výduch klimatizace pod předním sklem

    Mě by to překvapilo, taková forma stojí miliony Kč a sahat do ní je velice riskantní. I když jak říkáš, možné je vše, ale tak za těch 500 Kč to není tak velké riziko......
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.04.10  16:30

    « Re: Výduch klimatizace pod předním sklem

    DIME - měnil jsem dveře u předchozí generace - rez na záruku a byly tam změny, takže MĚ by to vůbec nepřekvapilo. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.04.10  14:46

    « Re: Výduch klimatizace pod předním sklem

    Nedovedu si představit, že by někdo kvůli změně na té vložené mřížce si jen dovolil uvažovat o změně toho obrovského výlisku přístrojovky. Něco o tom vím...:-) Jsem přesvědčen, že to bude mí úplně shodný způsob uchycení.....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.04.10  13:08

    « Re: Výduch klimatizace pod předním sklem

    Hm - počkám jak budeš pasovat. :-) Už jsem takhle objednával kroužek na řadící páku - jak se přes něj řadila zpátečka, a nějak nevyšlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.04.10  09:52

    « Re: Výduch klimatizace pod předním sklem

    Jo , u Fordů, opsal jsem si vin z auta, které má tu novou mřížku a tu jsem pak objednal.....tak snad to bude ta pravá....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.04.10  20:23

    « Re: Výduch klimatizace pod předním sklem

    DIM: tos objednal u Fordů? Pokud to tam dostaneš , tak to vyměním taky.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.04.10  16:36

    « Výduch klimatizace pod předním sklem

    Jak je teď slunce výše a zasvítilo mi na přístrojovku, tak jsem znovu proklínal tu mřížku výduchů , jak se strašně nepříjemně odráží v předním skle. Už jsem jednou psal, že kolegovo o dva měsíce novější Mondeo má jiný design té mřížky. Stojí 500 Kč , už jsem si ji objednal. Vyměním ji snad i sám, je tam sice čidlo .....A doufám, že to bude lepší. Je jinak tvarovaná a z jiného materiálu s jiným dezénem..... Obvodově je ale shodná.

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.04.10  09:35

    « Re: Zatékání

    Tak to prosakuje výš, ale nechápu proč. Je tam sice na dveřích prohlubeň, ale že by to stačilo na vytvoření mezery mezi těsnící gumou a dveřmi? O víkendu budu laborovat a řádit se silikonem.

    Přikládám fotky s označenou cestou vody:

    [odkaz] toje z MKII

    [odkaz] to je z MKII

    [odkaz] dosedání těsnící gumy

    [odkaz] problematické místo a cesta vody

    [odkaz] vytváření rybníčku a cesta vody

    [odkaz] mizerně odvedený vývoj a výroba, nedoléhající těsnící guma, základní problém. Stejný problém byl i u MKII, řešil jsem to s FMC 3 roky a za tu dobu nebyli schopni to vyřešit. A ani u MKIII to nebyli schopni vyřešit.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.04.10  15:02

    « Re: Zatékání

    No, mě to dělalo na tom úplně prvním, to druhé už neteklo, teď to nové taky ne :-) Při delších deštích na horách mě tam normálně stála na podlaze voda...A proteklo to i vzadu, pokud se pamatuju.....

    Určitě to je tím, že se dostane voda na vnitřní hranu těsnění a pak sjede dolů a na tom nejnižším místě prahu se překape na podlahu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.04.10  14:55

    « Re: Zatékání

    Už jsem to našel. Je to prasácky udělané. Ta horní lišta je blbě přidělaná a ještě k tomu zařízlá snad lámacím nožem. A tam mezi horní lištou a takovým gumovým polštářkem voda ze střechy teče do prostoru pantů a tam nateče na vnitřní těsnění dveří a protože v tom místě je ve dveřích prolis, tak těsnění nedoléhá celou plochou ale jen cca 2-3mm a tam se dělá rybníček a voda protéká na vnitřní stranu těsnění a do vozu. Je to jasná konstrukční chyba a musí se to projevovat více lidem. Jestli ne, tak už je to můj třetí zmetek od Ford. Koukal jsem na vedle stojící Oktávku a tam je to udělané mnohem líp. Je jen otázkou času, kdy začne zatékat i do pravých dveří. U předchozího Mondea byl ohnutý horní rám dveří a zatékání a pískání dveří se řešilo snad 4 roky. Takže vyzkouším silikonovou plošku na dveřích aby guma dosedala na větší plochu.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.04.10  14:41

    « Re: Zatékání

    Jak říkám, já jsem to měl taky, a podle mě to teklo dveřním těsněním v místě zlomu u zrcátek. Ta guma tam výrazně mění profil a tvar. A to, že to stojí trochu z kopce , tam podle mě hraje důležitou roli v tom, že to přeteče přes ten práh.... po kapičkách....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.04.10  14:26

    « Re: Zatékání

    Ale já mám u obou aut ve dveřích fólii, která zabraňuje vodě aby se dostala dovnitř vozu. Co do dveří přes netěsnící okna nateče, to zase vyteče ven ze dveří na ulici přes otvory dole ve dveřích. Tohle vypadá, že voda teče ze střechy, nateče na těsnící gumu někde před zrcátky a teče zvenku po těsnící gumě. A pak asi někde guma nedoléhá na dveře a tam voda proteče dovnitř a teče po vnitřní straně gumy a pak udělá rybníček na prahu a začne téct do vozu. Je to při stání vozu skoro na rovině, jen lehce čumákem z kopce, žádné kroucení karosérie. Těsnění pravidelně mažu takovým tím silikonovým lojem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.04.10  13:52

    « Re: Zatékání

    nechat se zavřít do auta a polívat :-) . u MKII jsem měl ověřeno že sametky ze dveří vyžadovaly občasné oživování pomocí olejíčku ( používal jsem na to silikonový olejíček od STP ) , jinak to mělo tendenci "sesychat" nevím jak to nazvat, prostě ta guma nebyla dostatečně pružná aby to utěsnila. po napuštění to bylo zase good.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.04.10  12:56

    « Re: Zatékání

    já to Kutile, z minulého auta znám taky dobře, zvláště když to auto stálo nakloněné na levou a nebo pravou stranu. Řešení jsem nenašel, ale myslím, že to zatékalo někde na úrovni zrcátek, tam se to dostalo na nesprávnou stranu těsnění a dole teklo na podlahu..... Jedině použít nějakou barevnou kapalinu a zkoumat....
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.04.10  11:24

    « Zatékání

    Ahoj, tak zase pršelo a opět mi auto plave. [odkaz] [odkaz] Ty fotky jsou z MKII, ale u MKIII je to úplně stejné. Mám pocit, že to zatéká někde uprostřed těsnící gumy na straně pantů. Dveře tam mají takový divný prolis a nerovnou plochu dveří a tam to asi zatéká. Byl jsem s tím v servisu, ale prý tento problém neznají. Nemáte na to nějaké řešení? Zvažoval jsem natažení vrstvy ze silikonu a vyrovnání nerovností dveří tak, aby těsnící guma mohla dosedat celou plochou.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.04.10  18:06

    « Re: Re: čudlíky

    Klidně to dej, už jsem to zkusil několikrát.....děti mě o to prosí, ať vidí ty barvičky...
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 10.04.10  17:35

    « Re: Re: čudlíky

    DIM: ... jsem srab... >:D
    Technik Fordu tvrdí, že pokud je typ přístrojovky co mám já, takže tam nebliká - na servisní mód nemám, to nedám >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.04.10  15:11

    « Re: Re: čudlíky

    Já nevím, mně to bliká nahoře uprostřed. Ale mám také alarm, třeba je to tím, ale v každém případě to není žádná dobastlená ledka. Tak si spusť ten testovací modus a uvidíš, co všechno tam máš !!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.04.10  14:52

    « Re: Re: čudlíky

    DIM: imobilizer v mém autě kontrolku nemá, je to dáno přístrojovou deskou - v mém případě není, takže mě neošidili... nebo jo?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 09.04.10  14:03

    « Re: Re: čudlíky

    Kutile, to je ale otázka !! Nové Mondeo má kontrolky světel všechny zase zpátky v kapličce..... až na vyhřívání sedadel, skel a pod.

    A taky mají mlhovky svá samostatná tlačítka. Vlevo dole. A tam to je , podle mě, na správném místě..... Páčky mají už tak dost svých jiných starostí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.04.10  11:05

    « Re: Plavání auta

    od Bridgestone Turanza jsem přešel k GY excellence. subjektivně bych řekl že se GY chovají lépe jak na suchu tak i na vodě, objektivně pozoruju lepší kilometrový proběh ( odzkoušeno na rozměrech 205/55 R16 a 235/45 R17 )
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 09.04.10  08:13

    « Re: Re: čudlíky

    vcelku je mi to jedno, ale hlavně bych byl rád, kdyby bylo ovládání sjednocené - což je ale prakticky nemožné, abych věděl, že v kterémkoli autě někam hrábnu a najdu tam příslušný čudlík. Ještě, že plyn, brzda, spojka a volant jsou pořád stejně.... asi proto, že se používají od dob kdy auta vyvíjeli technici a ne designéři.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.04.10  14:58

    « Re: čudlíky

    Když už jsme u těch čudlíků: >:D

    Jaký je váš názor na ovládání světel? Máte raději ovládání na páčkách blinkrů nebo otočným ovladačem vlevo dole pod volantem? A s tím souvisí i umístění kontrolek mlhovek, zda je máte raději ve sdruženém přístroji v kapličce nebo na ovladači světel vlevo pod volantem? A poslední otázka, máte raději všechny kontrolky ve sdruženém přístroji nebo rozházené po celém autě (většinou u ovladačů)?
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 08.04.10  14:37

    « čudlíky

    DIM: poznal sem ještě čudlíky na výhřev předního a zadního okna :-)

    ale jinak sem to myslel v podstatě jako pochvalu, věci jsou tam, kde je člověk, zvláště mondeista, čeká, a vypadají tak, jak je zvyklý, někdy až trochu srandovně. že je to dobrá kára, jsem doufám nepopřel.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 08.04.10  13:13

    « Re: Plavání auta

    Mam Bridgestone Turanza ER300 a oproti predchozim Michelin Energy E3A (nebo jak se jmenovaly) jsou citelne lepsi na mokru, na suchu sem rozdil nepoznal. Po vymene se mi lehce zvedla spotreba a rekl bych ze i rychleji mizi (mekci smes je znat :-) ), ale rekl bych ze 30tkm+ bez problemu daji.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 08.04.10  12:18

    « Re: Plavání auta

    Jarousak : už ses nemohl dočkat co?? Tak to někde nerostřel. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.04.10  11:43

    « Re: Plavání auta

    Zimní mám 205/55 16" a letní 205/50 17" a přitom ty letní tahají mnohem víc jak zimní. Myslím, že hodně dělá i profil pneumatiky. Příště vezmu letní Continental nebo Michelin, fakt je to znát. Nemáte někdo Bridgestone? Zajímalo by mě, jaké jsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto jarousak

    jarousak 07.04.10  21:02

    « Re: Plavání auta

    ...stejná kola, stejný pocit..., já šel na navíc ze zimních 215/55/R16. Zejtra v zatáčkách beztak zapomenu na spoustu věcí... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.04.10  20:27

    « Re: Plavání auta

    Janerad: origo obutí co bylo od nova - CSC 2, spokojenost, ale překvapení, že to tahá oproti těm 17" za ruce, tam kde to netahalo
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 07.04.10  18:50

    « Re: Přezutí

    Fakticky nechápu Kutilovu otázku, co je špatné na zimních gumách v létě?
    Snad že jestli někomu nevadí jezdit jako na žvejkačkách, tak nic :-) Ale je fakt, že při civilizované dámské jízdě nehrají vlastnosti pneumatik tak dominantní roli, jako při jízdě na hraně...
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 07.04.10  18:45

    « Re: Plavání auta

    Jinak na zimu jezdím 16´v origo rozměru - jenom je mám o 6mm na každé straně vystrčené ven - do zatáček je to znát jako blázen, když se můžete opřít o 6mm navíc! strašně mi to chybí, do zatáček musím na letních origo kolech civilizovaněji...
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 07.04.10  18:21

    « Re: Plavání auta

    :-) tak nevím, na co jsi přezul :-) já dal 17´ origo rozměr, Conti SC 3, tichoučké, heboučké jezdění... nafoukané dusíkem, 2,45 vpředu, 2,25 vzadu...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.04.10  14:59

    « Re: 1,8 92 kW

    Tak motor 1,8 jsem nejel, takže to psoudit nemohu. Aly určítě už jsme tady psal, že starší 2,2 šla rychleji za plynem ale také rychleji vadla. Nové Mondeo je znatelně těžší a s tím souvisí jízdní vlastnosti, spotřeba atd.

    Pokud tvrdím, že je to o třídu lepší ( a to tvrdím ) tak mám na mysli především celkové dílenské zpracování interiéru i exteriéru. Také po 15 tis km nemám v podstatě žádnou závadu. Hlučnost je jiná, než byla. Staré 2,2 TDCi nedunělo. Mělo svůj naprosto charakteristický akord složený z mnoha štěrkání, šumů, hučení...ale nedunělo tolik, jako teď motor od PSA. Hlučnost celková, zvláště při vyšších a vysokých rychlostech, je výrazně lepší v novém.

    Těch stejných tlačítek jsi tam našel kolik ?? :-) Jen vyhřívání sedaček, stejné pouzdro na brýle nahoře....co je ještě stejné ??
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.04.10  14:20

    « Re: Přezutí

    cja: No někdy jo. >:D Když bude zimní pneu v létě špatná, tak ji vyhodím. Ale manželka používá auto pro jízdu do práce a tak většinu času prostojí ve frontách a nebo jede rychlostí do 50km/h. Tak si říkám, že na to ty zimáky stačí.
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 07.04.10  14:17

    « 1,8 92 kW

    Tak jsem měl možnost sjet si pár km po městě v kamáradově 1,8 TDCi, hatchback Titanium. Bylo to krátké a opatrné. Proti mé 2,0 96 kW Ghia(taky hatchback) z 2004 je to a. hlučné (dunivé) b. nejede to odspodu (díra jak prase hlavně na dvojku, na to nejsem zvyklý), c. kousavejší brzdy, jak známo (člověk si zvykne), d. dobré sedačky alcantara-kůže, d. interiér na detailech je vlastně tak podobný mému (různé čudlíky), až by mi skoro bylo líto, že nemám nové auto :), e. display a pípáky na parkování pro někoho, kdo má displej starého modelu a pípáky nemá, docela fajn. Dobré je automatické sklopení vnějších zrcátek po zamčení, kámoš tak pozná, že zamkl. Dobré je automatické natáčení zrcátka k chodníku při parkování, možnost přepnout levé a pravé podle strany cesty. Dobré jsou výdechy klimy dozadu. Blbé je ovládání oken u řidiče, dobré je ovládání vyhřívání sedaček.

    Prostě jak co, ale zvykl bych si. Jenom se trochu divím, jak DIM tak kategoricky tvrdí, že je to o třídu lepší. Že by 2,2 tak neduněla a neměla turbodíru. :-) No asi jo. :-)

    Jo a je tam silnější posilovač řízení, že jo?

    Jinak můj dálniční polykač má po pěti letech a 100 tkm střídavě na zimních a letních stále původní Michelin Primacy na zadní nápravě (dané zepředu při výměně přední kvůli defektu), těch 60 tisíc km by to být mohlo a letní sezónu na nich ještě asi v klidu ujedu.
  • 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.04.10  14:07

    « Přezutí

    Tak jsem dnes přezul na letní 18" a oproti 17" i při stejné šířce, ale o 5% nižším profilu, tahají za volant i v místech kde to 17" nedělaly. Což mě překvapilo, na podzim, když jsem přezul na zimní, tak mě přišlo, že auto trochu změklo a bylo více komfortní.
    Nevěřil bych , že 5% bočního profilu může mít takový vliv. :-|
    Hned jak jsem vyjel ze servisu , tak jsem potkal na kruháči řidičku v protisměru, takže jaro funguje - vyjíždí i ti co jezdí jenom na Velikonoce a na Dušičky.Naštěstí tentokrát bez újmy na voze a mém duševním zdraví. Na podzim jsem po přezutí hned měl kolizi - taky s řidičkou...

    DIM: po 10t km a 5 měsících na zimní gumě(17"/235/45 Dunlop 3D )- přední pneu 6mm , zadní pneu 8mm. Myslím, že 30t km dají. To víš jenom jeden lauf a hned to uspoří gumu. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.04.10  13:50

    « Re: Plavání auta

    Deset let starý gumy, bych vyhodil - nebo se chceš zbavit manželky?? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.04.10  13:05

    « Re: Plavání auta

    No jo, jenže co s 10let starýma pneu? Guma na povrchu už ztvrdla a v zimě moc nedrží. Tak budou kdyžtak sloužit jako letní i příští rok a na letošní zimu koupím nové zimní pneu.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.04.10  12:50

    « Re: Plavání auta

    Jednou jsem Kutile dijížděl zimní pneu a pak byly použitelný ještě další zimu, tak opatrně s těma zimníma v létě. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.04.10  09:22

    « Re: Plavání auta

    kutil: No jestli jsi prezul na ty tve nesmrtelne gumy tak se nediv.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.04.10  11:05

    « Re: Plavání auta

    Slavek-TDM: Ty zimáky potřebuju dojezdit na druhém autě. Mají dobrý vzorek, ale jsou asi už hodně staré.

    Což o to, nové auto bych koupil rád, potřebuju 4x4, ale Mondeo je neprodejné. ;-\ Tak to musím ještě 3 roky vydržet. To bude dobrý, motor je príma a ostatní se poddá. Dřív mi nepřišlo, že ty letní jsou o tolik tvrdší jak zimní. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 06.04.10  10:33

    « Re: Plavání auta

    Tak krom toho, ze se zimni gumy pri vysokych teplotach extremne rychle sjizdej, tak maji i problem na mokru - nekdo rika, ze hur odvadi vodu, vzhledem k charakteru drazek, ale mne se zdalo, ze klouzou vic i jen na vlhkym povrchu nez srovnatelny letnaky. K tomu byvaji hlucnejsi...
    Jinak rada pro tebe - kup si jiny auto ASAP >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.04.10  10:01

    « Re: Plavání auta

    Přezul jsem na letní a je to dost šílené! Je to hlučné, tvrdé a plave to ještě víc. 8-s Tak uvidíme co bude dál. Jaká je nevýhoda ježdění na zimních pneu v létě?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.04.10  09:52

    « Re: Plavání auta

    Řídící jednotka je ale potom tvoje paní, ne ?? >:D

    LORDMYSTIC : CONGRATULATION !!! YOU WIN !!! Ty získat příspěvka s numerem 10 000 a you vyhrál !!! Napiš tu jen svoje číslo kreditky, bot a obvod přes lýtka a můžeš se štěstit na báječnou výhru !! Ty šťasten !! >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 04.04.10  20:34

    « Re: Plavání auta

    Wine dík za info, zase jsem o malinko chytřejší ;-) Akorát by ŘJ měla být víc ve střehu, když řídí moje paní, už jí to dvakrát během půl roku zdechlo při rozjezdu...chudák setrvák
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 03.04.10  09:55

    « Re: Plavání auta

    štíreček1: brždění = spotřeba energie, ŘJ preventivně zvyšuje přísun energie pro účely ABS atd. Je to jedno z "anti stall" opatření, opatření proti chcípnutí motoru. Totéž se děje vžde se sepntutím kompresoru, rozsvícením světel a potom i dálkových, ŘJ vždy preventivně zvedne otáčky.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 02.04.10  22:58

    « Re: Setrvacnik - spojka

    Spojku jsem nechal vyměnit se setrvákem v cca 160tkm. Dost už to třískalo, při výměně jsem nechal vyměnit i vypínací ložisko, lamela by ještě vydržela, ložisko asi taky, ale když se do toho lezlo, tak jsem to nechal udělat celé. U kámoše v noname servisu to stálo 20.000,- (díly LUK). Tři dny po výměně se zasekl startér (repasovaný na podzim), nabral si do sebe špony z rozpadajícího se setrvačníku, stačilo vyčistit a namazat a už zase jezdím. Auto bude mít letos 8 let, a ty 3-4 roky kdy najedu celkem 60-70 tis. snad ještě vydrží a pak asi půjde rovnou na recyklaci :-|
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 02.04.10  21:19

    « Re: Plavání auta

    Mati: mám c-max a ukazuje i okamžitou spotřebu.
    WinDiesel: Tak to bude tím brzděním, jen mi nejde do hlavy, proč ŘJ zvyšuje otáčky, když mám neutral. Tomu motoru by mělo být jedno jestli auto stojí nebo jede na neutral..???

    A jak se promítá spotřeba v hodinách do průměrné spotřeby? ...třeba když nechám hodinu auto stát nastartované?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 02.04.10  18:51

    « Re: Setrvacnik - spojka

    Ford Ti to ale samotné neudělá, výměna možná pouze se spojkou. Měněno před 3,5 lety na předchozím Mondeu 2,2TDCI na záruku ve 100t km. Neposkytnou záruku na opravu.
    Na Mondeu co jsem měl, z roku 2001 je teď najeto 250t km a spojka stále drží, jezdí naložené, občas vlek - ale to byl benzín 2,0i.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.04.10  12:55

    « Re: Setrvacnik - spojka

    Časem ti to začne při jízdě mlátit a cukat.

    Spojku nemusíš nezbytně měnit, když se po kontrole ukáže, že je v pořádku. Výhoda výměny spočívá akorát v tom, že se to udělá při jednom...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.04.10  12:52

    « Re: Setrvacnik - spojka

    Spjka má v Mondeu údajně životnost 80 tis km....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.04.10  12:51

    « Re: Plavání auta

    A nejvíce zmátnu volnoběh, když vyřadím na neutrál beze spojky !!! :-) Jde to velice lehce , když člověk sundá nohu z plynu a vystihme slabým tahem ten okamžik, kdy motor přechází z tahu do brždění, tak to vyskočí úplně samo ! Jen otáčky se ještě chvíli drží a diví se , co s e to děje... !! :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.04.10  12:48

    « Setrvacnik - spojka

    Pri vymene setrvacniku, vysvetlil nekomu nekjaky technik, proc se meni i spojka? Bylo me receno, ze ta spojka prezije auto pokud neni zatezovana treba privesem nebo nadmernym nakladanim auta, ze staci jen ten setrvacnik. Samotna cena setrvacniku je kolem 16000,- a cena cele spojky cca 6000,- + k tomu prace.
    Mam uz ve 130tkm pri vypinani motoru bez spojky takove dvoji zarachtani - zatim nic hrozneho.
    Menit, nemenit?
    Projevuje se jeste tento problem nejak jinak?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.04.10  11:07

    « Re: Plavání auta

    štíreček: není volnoběh jako volnoběh.
    1 - prostý volnoběh
    2 - s bržděním ŘJ zvedá otáčky
    3 - se zapnutým klima je volnoběh jiný, vyšší
    4 - ŘJ je neustále ve střehu a prakticky pořád reaguje na změnu jízdních podmínek, tak se nediv.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.04.10  11:04

    « Re: Plavání auta

    Mati: namaž všechny klouby a bude to v poho. To jsem měl na Mondeu už v roce 2004. Pouřij mazací sprej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.04.10  10:53

    « Re: Plavání auta

    Ja teda nevim ja na Mondeu nebo co to mas, u C-MAXe nemam okamzitou spotrebu, ale u Filcky se to deje tak, ze pri velmi pomale jizde nebo stani se ukazuje udaj v L/h a pri jizde v L/100km. Rozumim tomu tak, ze pri hooodne pomale jizde neni schopen pocitac s rozumnou presnosti spocitat spotrebu/drahu, tak aspon ukaze spotrebu v case. Neni to tvuj pripad?
    Neresil jste nekdo vrzani sedacky? Bohuzel to zaclo az po zaruce, mam metrak, ale asi nejsem jedinej, ne? :). Jde to nejak vyresit?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.04.10  10:52

    « Re: Kombi 4x4

    Nokiany mám , nemůžu si na nic stěžovat.....ale potvrzuji, že mám najeto 15 tis km a přední jsou výrazně opotřebované....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 02.04.10  08:02

    « Re: Kombi 4x4

    Kutil: pokud je na autě tak jsem někde četl, že 9-10 let - ale to bych nezkoušel ;-)
    Nokiany jsem nejezdil - i když mám pozitivní vztah ke všemu severskému, ale v testech jim vytýkají rychlé opotřebení a hlavně nejsou moc na zatáčky, tzv. přežvykují v oblouku - holt na severu v zimě se jezdí jinak a tam je na tuhost bočnice kladen jiný nárok. Zato vyjedou téměř z každé závěje. Točím tak nějak nahodile ,po různých excesech :-(, Continentaly, Dunlopy a GY. Experimenty na bázi pneu už nechci zkoušet, je to přeci jen důležitá součást bezpečnosti a radosti z jízdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 01.04.10  19:12

    « Re: Plavání auta

    Volnoběh: všiml jsem si u svého auta, že když vyřadím za jízdy, otáčky klesnou na volnoběžné, spotřebu mi to ukazuje těch 0,4-0,5litru za hodinu a když začnu brzdit a auto jede uplně pomalu pc ukazuje 3-4litry za hodinu, když není motor zahřátý třeba i 5litrů...??? Jak je to možné, když mám volnoběh??? Je to fakt jen při pomalé jízdě těsně před zastavením, když zastavím, ukazuje opět cca 0,4litru/hod.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…