FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
štíreček1 03.05.10 21:25
« Re: Aditivum VIF
Kutil: ta dvacka navíc mě nezabije, ale 263kč už je celkem předražené. Focus se bez něj obešel, ale do maxe dávám raděj preventivně, člověk nikdy neví, i když dávali v tv, jak do nafty přidávají ložiskový olej,prý úspora dph, tak by to mohlo mazat, ne??? Wine? :-O -
superkutil 03.05.10 21:18
« Re: Aditivum VIF
Janerad: Buď rád, mě to bez zimního VIFu, když je pod 0°C blbě staruje, musím opakovaně a po startu bíle kouří a motor je nestabilní. Ale tak je to už od pořízení auta jako nového. Letní VIF bych možná dávat nemusel, ale nějak to dělám ze zvyku. -
Janerad 03.05.10 21:02
« 140 tkm - hučení od přední nápravy - ložiska???
Ahoj, dneska jsem byl na 140 tkm servisce... jak jsem si chválil mechové ježdění na letních pneu, tak mi začalo hučet vepředu (asi ložisko kola) při zatáční na jednu stranu je to výrazné, na druhou stranu to skoro zmizí... v servisu mi nezjistili závadu a nechtěli určit diagnózu. Mám vyměnit obě ložiska v předních kolech??? Jezdím opravdu agresivně do zatáček, hrboly, nehrboly... Jsou to natuty ložiska, nebo to může být něco jiného? To hučení mě fakt štve, nechci takhle dál jezdit...
-
superkutil 03.05.10 20:43
« Re: Aditivum VIF
štíreček1: VIF kupuju u Auto Štangl a cena je kolem 170Kč. Tu zlodějinu od Benziny za 263Kč jsem taky zažil, je to asi proto, že sehnat VIF je docela probém. Zkusil jsem do nové plechovky dát víčko ze starého balení a je to lepší, takže pokud máte víčko ze starého balení, tak ho nezahazujte a schovejte si ho! Staré balení mělo opravdu 650ml a nové má 500ml. Bohužel cena zůstala stejná, ale i tak celkem jde. -
WinDiesel 03.05.10 20:41
« Re: Aditivum VIF
Hoooonza: toho jsem se bál..... Zasvěcený PDčkář. Mno, PDčka jsou hnané olejem, o to lépe a o to hůře, když se olej nemění. A další nástrahy čekají poblíž, turbo, dvouhmoťák, vačka, PDčka si krásně vymačkají v hlavě místo, potom úniky nafty do oleje, startování možné jen z kopce... Viděl jsem mnoho, přemnoho. Předpokládám že to oba dva máte načipované...
Jak říkám, chtělo by to více praxe. Ale třeba olej měníš poctivě, nemáš čip a bereš jen dobrou naftu. -
štíreček1 03.05.10 18:48
« Re: Aditivum VIF
Kutil: to víčko mi taky prosakovalo, ale v autě to nevozím, není to ale dobře vyřešené, když to netěsní. Jinak loni jsem ho nemohl nikde sehnat, až se mi podařilo koupit za 265Kč letní, zimní za 195Kč.Jeden byl 650ml, ale teď nevím který, mám ho v garáži,tak se podívám. Včera jsem koupil na valašsku za 195Kč 500ml letní, jsou dvě benziny naproti sobě, ale rozdílné ceny - na druhé stál 263Kč ??? -
"-- skrytý --" 03.05.10 16:56
« Přívod paliva + PRO-TEC
Zdravím všechny,
v lednu jsem si pořídil Mondeo r.v. 2006, 2.2 Ghia EURO 4. Pročetl jsem toto fórum, dověděl se hodně zajímavých informací a chtěl bych se zeptat na 2 věci:
1) Podle manuálu by na sloupku u řidiče měl být uzávěr přívodu paliva, který se vypne při havárii nebo při silnějším nárazu. Nějak jsem ho tam ale nenašel. Máte ho u vaších aut? Stalo se někomu, že se mu tento uzávěr uzavřel?
2) Na STK mi na čištění motoru a vstřiků doporučovali PRO-TEC. Máte s tím někdo zkušenosti? -
-
superkutil 30.04.10 16:21
« Re: Aditivum VIF
Hele, jak se vám líbí nový uzávěr VIF? Mě to teda dost s.e.r.e! Blbě se to otvírá, hlavně v zimě se zmrzlýma rukama, odměrka je menší jak u starého víčka a taky to, že zmenšili objem a cenu nechali stejnou jim zrovna dobrou reklamu nedělá. A nevím proč, ale u nového balení mám pořád plechovku zvenku od obsahu. Buď to někde pod uzávěrem prosakuje nebo teče to dvoudílné víčko. :no:
Zastávám zásadu, že do toho co funguje se nemá vrtat a vymýšlet pitomosti. -
superkutil 28.04.10 10:08
« Re: Vrzání vozu
Dong1: O těch Fábiích jsem to už slyšel. >:D Ve firmě pro kterou dělám je cca 20 Oktávek a v pohodě. Asi měli štěstí při výběru. ;-) Jinak když jsem měl mříž, tak se mi osvědčilo všechny plochy na kterých docházelo k pohybu, polepit kobercem (Kovralem). To zamezilo drnčení a skřípání. Ale drnčení přímo drátků mříže to nezabránilo.
WinDiesel: Můžeme se na někdy domluvit a sejít. :-) -
Dong1 27.04.10 20:05
« Re: Všem to jezdí ??
Jo kdyby to jezdilo...ono teda jezdi, ale po servisu brzd se mi nepravidlene ozyva pri brzdeni zajimavy zvuk. Jako by nekde neco o neco drhlo, dokonce se povedlo predvest pred technikem, tak sem objednany na 4.5.. Uvidime na co prijdou, ze s tim provedli.
Kutil: Minuly tyden jsem jel ve sluzebni Octe TDI (asi 2 roky stara) a vzadu vrzala pekne i bez mrize :-) ...a o firemni Fabii II s mrizi ani nemluvim, to se neda (a to nemluvim o trakturku pod kapotou - 3 valci TDi) -
superkutil 27.04.10 20:00
« Vrzání vozu
DIM: Dají se ty klouby nějak promazat nebo pomůže až bude pršet a podvozek se umeje? Mimo vrzání se objevuje ještě vzadu vpravo bouchání. Nedokážu ale určit, co to je. Taky při otevření kufru se ozve zvuk jako kdyby něco ve dveřích kufru bylo volné a běhalo. V zimě zase hrozně vzadu pískalo, ale to stačilo namazat zámek zadních sedadel. :yes: Ještě že je alespoň pryč DPH přepážka! To byl zdroj největšího skřípání. Přitom třeba ve firemních Oktávkách DPH mříže nevržou.
Něco je ale s tím motorem, propadání plynu se zhoršuje a tuhle dokonce při přeřazení na 2ku motor chcípnul. Prostě po přeřazení a puštění plynu se vypnul a nereagoval na plyn. A tak auto zastavilo. Kdysi mi od Forda tvrdili, že když si motor myslí, že je motor v nějakém neočekávaném režimu, tak vypne přívod paliva. Tak jsem při předjíždění autobusu v zastávce zůstal stát v protisměru. -
DIM 27.04.10 14:54
« Všem to jezdí ??
Tady to úplně usnulo !! Copak už jsme společně vychytali všechny závady ?? A nebo když už máme ten desetitisící příspěvek obsazený, a Lord už obdržel výhru, tak to tady ztratilo na atraktivitě ?? Tak honem , dejte sem nějaký problém !! :-)
Tak já dám téma : beru teď naftu u AGIPU, ten jejich vylepšený diesel. Nenašel jste někdo nějaké objektivní info k tomu, jestli to opravdu za něco stojí ?? Má smysl do toho ještě lít nějaké WIF aditivum ?? jinak jsem zjistil , že zapnutá klimatizace dá zátahu motoru v nízkých otáčkách docela zabrat..... -
DIM 23.04.10 14:21
« Re: Mřížka palubky
Neděkuj, zapomněl jsem Ti říct, že před montáží se musí sundat celá přístrojovka včetně předního skla, vyfrézovat kolem staré mřížky čtverec 500 x 200 mm a pak epoxdem zalít novou mřížku. Pak se do toho lepidla posadí nakonec to čidlo. Asi pak nefunguje , ale stejně tam beztak na nic není !! :-) :-) -
Vasik1 22.04.10 09:49
« Re: Stařík mondík (2004) a jaro
No, myslím že by to mohlo být tou ruční brzdou, protože to nedělá pravidelně jen tohle, střídá se s druhým zadním kolem, zanedlouho musím stejně do servisu na olej, + nějaké další úkony. U nás šikovní elektrikáři stále jsou, a myslím že když si poradil s elektronikou turba, prozkoumá i palubovku s otevíráním kufru. Petře co se všechno mění na tom otevírání? Na kolik to příjde? -
DIM 22.04.10 09:26
« Re: Stařík mondík (2004) a jaro
Šikovní elektrikáři už dávno vymřeli ! :-( Studené spoje na přístrojovce nikdo nehledá a rovnou ji mění. Myslím, že to bude zlobit více a více, časem přestanou ukazovat budíky, vynuluje se malý počítač a tak.....
Destička se asi nepřilepila, buď se ti přidřel brzdový píst ve třmenu a nevrací se, nebo se přidřelo lanko ruční brzdy. POkud to přímotopově nažhavíš a zastavíš, tak můžeš opravdu přivařit destičku na kotouč, a pak asi opravdu neodjedeš....
Hezké jaro. -
WinDiesel 22.04.10 08:31
« Re: Stařík mondík (2004) a jaro
Vasik1:
Tvůj první problém jsem měl také, oprava brzdy je nezbytná. Tvůj druhý problém svědčí o špatné kostře někde na desce plošných spojů palubovky. Nějaký šikovný elektrikář by s tím neměl mít vůbec žádný problém.
Nebo máš problém s kostrou v přepínači světel.
Přeji hezké Jaro. -
Vasik1 22.04.10 08:15
« Stařík mondík (2004) a jaro
Musím se s vámi podělit zase o několik jarních zážitků z provozu. Před týdnem se definitivně otvírání kufrou rozhodlo neotvírat, oni forďáci věděli proč dát otevírání kufru na klíče:O))) Zkoušeli jste někdo zámek opravovat?Co se skrývá pod gumou? dá se to mačkátko koupit jako ND? Včera při cestě z olomouce se prozměnu rozhodla destička na zadním kole přilepit na kotouč a tak po ujetí cca 30km, docela dobrý přímotop, tohle to se mi nestalo poprvé, nevím co stím :O( no a aby toho nebylo málo, tak se cosi zvláštního odehrává na palubovce. Když mám zaplé světla nesvítí mi oba displeje (s teplotou venku a ten druhej je na km) no ale když světla vypnu, displeje se rozsvítí,tohle už jednou blblo, ale to nesvítil jen jeden, teď se asi mor přenesl na oba, jaro je krásné období, všechno kvete,mondík sis s mouchami, motorově přede:O))) -
DIM 21.04.10 13:34
« Re: Výduch klimatizace pod předním sklem
Dával to tam servis, ale měl to hotovo asi za 5 minut, takže to čidlo má asi rychlý konektor. Normálně se to vyloupne nahoru a to nové jenom zatlačí. Stála ta mřížka necelých 500 i s DPH. . Jmenuje se to WINDOWS DEFROST GRILLE . Ta nová má dva ledvinovité průduchy ( připomínají přední masku BMW ) a zbytek plochy je z jemně děrovaného černého plastu. Žebra mřížek jsou natočená tak, aby se z řidičova místa odrážela jen čistě vrchní hrana, která je tenounká a zakulacená. Nejsou tam žebra křížem jako u staré " šachovnice". A zbytek černé perforované plochy je matnější a nezrcadlí..... Je to o hodně lepší, mřížku teď skoro vůbec nevnímám, dříve při určitém osvětlení to bylo jako ten head up display :-) jenže promítal jen díru do útrob přístrojovky :-) -
cja 21.04.10 11:45
« Re: Výduch klimatizace pod předním sklem
Oloupal se Vám někomu na novém Mondeu znak Fordu - mě se oloupal po půl roce z jedné třetiny na zadních dveřích u kombi? Servis , že to udělá na záruku , ale netvářili se moc důvěřivě - myčku s kartáči nenavštěvuju a oni něco povídali o Wapu, ale ručně auto mýt pořád nelze a stejně to nakonec tím Wapem oplachují i oni, takže další drobná muška na kvalitě . Na předchozích 3 autech(Mondeech) jsem tohle nezažil. Drobnost, ale opět cesta do servisu, ty jejich záruční relace a další zdržování... -
superkutil 20.04.10 15:29
« Re: Propadání motoru
DIM: Je to možné, vycházím z malého vzorku cca 50ti Oktávek co mají moji klienti. Tak u 20ti vidím jaké jsou závady a mluvím s jejich majiteli. A najedou tak 150-200tis a bez problémů. Asi mají štěstí. Ale měli dvě Mondea a ty byly pořád v servisu. Byly to MKII. Teď mají ještě dva Passaty a taky pořád v servisu nebo někde zůstanou na silnici. >:D
Jinak vím, že TUW je zkreslený, ale je to alespoň něco. Na druhou stranu je zajímavé, že třeba Subaru Forester je pořád mezi prvními 10ti. Již asi přes 10 let. :yes:
Oktávku 4x4 nechci, jednak z toho důvodu, že se mi uvnitř nelíbí a taky proto, že i když je to české auto, tak stojí v Čechách víc než v zahraničí. -
"-- skrytý --" 20.04.10 13:54
« Re: Propadání motoru
To je ale typické pro národ český - koupí si opici, ale za banány už utrácet nechtěji :-) Vídám často drahé limuzíny i velká SUV s kokotčísly, jak tankují u těch nejlevnějších čerpacích stanic.
Ke garážníkům: Častá závada na Oktách jsou ložiska předních ramen. Který garážník má onen lis, na němž dokáže ta ložiska vyměnit, takže se pak nemusí měnit celé rameno? Ložisko stojí 500 kč, celé rameno cca 3000. -
cja 20.04.10 12:53
« Re: Propadání motoru
DIM: ... no ono hodně ovlivňuje, jak a kdo na tu STK jede - pokud dá auto předtím do servisu a požaduje STK, tak servis vše odstraní a nemají co hledat... pokud někdo jede sám a zkusí to, tak zkrátka něco najdou..., navíc TUV nezohledňuje najeté km. Takže jako každá statistika může být lehce tendenční.
Octávii jsem neměl, ale ani bych ji nechtěl a protože znám pár majitelů těhto vozů, tak vím, jak řeší spousty závad, které se nikdy v žádné staistice neobjeví. Neumím posoudit jestli je těch závad více u Forda nebo u Škody, ale faktem je - že opravují v noname a jezdí na servisku pouze na výměnu olejů ... kvůli záruce. Což taky něco naznačuje. A propo nejsou to žádné socky, co by to nemohli utáhnout.. 8-s
celkově si myslím, že odcházejí nejvíce při dlouhé jízdě nad 200 km/h v mokru...