FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.05.10  13:40

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    DIM: S tím materiálem bych to tak neviděl. Fiesta má 1200kg, Mondeo 1550kg, ale cena je 3x vyšší. ;-\

    Cena velkých aut je spíš marketingový tah, také rozdíl ceny malého a velkého motoru je také neúměrná. Ale to tak prostě je.

    U nových aut Ford tvrdí, že tak velké slevy jako dříve dávat nebude!
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.05.10  13:33

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    ...proto je Ford nízko s cenami ojetin....
    Myslím, že cenová politika Fordu je jasná.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.05.10  13:12

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    ......to auto má cenu 800 tis, protože je veliké. Více materiálu, větší nároky na podvozek atd. Autobus stojí ještě více :-)

    A ruku na srdce : kdo z nás to auto kupoval za katalogovou cenu ??
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.05.10  12:19

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutil: :-) vždyť máš... Taky jsem se bil s větrnými mlýny a ... potom pochopil. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.05.10  12:09

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    DIM: Už neteče, místo jsem našel, je to konstrukční vada [odkaz] . Voda co teče ze střechy steče do místa u zrcátka, ale místo aby voda tekla z auta ven, tak vytvoří jezírko mezi těsnící gumou dveří a takovým polštářkem umístěným na karosérii v místě zrcátka a sloupec vody má takový tlak, že voda proleze přes těsnění dveří do vozu. Kdyby byl polštářek menší aby voda mohla protéct z vozu ven nebo kdyby byla lépe svedená voda ze střechy, tak zatékat nebude. Je zajímavé, že úplně stejným způsobem mi zatékalo jak do MKII, tak do MKIII.

    A do osvětlení už taky neteče, silikon udělal své. :yes:

    Jinak na sever od Prahy neprší, jsou jen mraky.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.05.10  12:02

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    DIM: No, za polární kruh jsem s Žigulem nejel, protože jsem vlastnil 2 roky starý Ford s 3 letou garancí a asistenční službou. Bohužel mi za polárním kruhem bylo vše k ničemu. Servis daleko a asistenční služba nefungovala. >:D

    Nechci aby auto vydrželo 30let, stačí mi 6let, případně bezplatná výměna vadných dílů po dobu 6ti let. Ale u auta za 800tis. bych fakt čekal větší výdrž. Ano, osvětlení je položka za 700Kč, ale nerad dělám stejnou chybu 2x a nechci aby osvětlení odešlo za další 3 roky. Ono totiž asi odešlo mnohem dříve, jen se na to nepřišlo.

    To že jsem smolař vím, mám s tím bohaté zkušenosti. >:D

    A je mi jasné, že každá automobilka řeší podobné problémy, ale měla by své chyby opravovat bezplatně. Kamarád měl kuriózní závadu u Volva, kdy z neznámého důvody odešly zoubky na ozubeném kolečku v uzávěru nádrže. Díky tomu mu nešla otevřít nádrž. Navíc kolečko za pár korun, ale koupit se dá jen celý zámek za 3500Kč. Taky dobrá blbost za polárním kruhem. >:D

    A pokud jde o nové technologie a hybridy, tak jsou to většinou marketingové tahy. Většinou se někdo snaží přijít s něčím novým, čím by bylo jeho auto jedinečné a ostatní vlastnosti vozu už se tak nehodnotí. Mám s tím zkušenost v oblasti IT, kde si lidi stále kupují novinky a pak nadávají, že to nefunguje.

    Mám takovou zásadu - pokud něco funguje, tak buď rád, že to funguje a nesnaž se to vylepšit nebo vyměnit. Hodně lidí už mi potvrdilo, že starší zařízení jsou méně poruchová než novější a mají větší výdrž. Dnes je vše stavěné jen aby to vydrželo po dobu záruky. Klasický americký model, akorát že v Americe mají poloviční ceny.

    Ano, máš pravdu, dostáváme se do tržního světa, kde je základem hodně vydělat a hodně utratit. Kolečko peněz se stále zrychluje a stačí drobnost a způsobí nedozírné rozhození systému.

    To co příště koupím je omezené potřebou 4x4 a tím, že bych to chtěl v naftě, ale chtěl bych alespoň 6let bez výměny dílů (nepočítám destičky, kotouče, palivo, olej, žárovky).

    cja: No právě proto, že mám auto za 800tis. mě taková závada točí. Kdybych měl Mondeo za 250tis. tak to neřeším. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.05.10  11:47

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    O dešti nemluv, Kutilovi teče do Fordu !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.05.10  11:19

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutil: řešíš osvětlení za pár kaček, vlastníš auto za 800t - není v tom rozpor ?? Taky počítám a šetřím, ale takovéto položky jsem přestal řešit - vstřiky jako mně tě nepotkaly, tak to nějak mechápu. A Žigulíka bych vynechal - to mi připomíná hlídku VB a s tím mám dodnes problém.

    Kup si Wranglera se 4,0 l motorem a potom uvidíš...

    A Mondeo 2000 bylo zcela nová platforma - to že tam použil
    díly z předchozí generace, to je věc jiná, ale auto je to zcela jiné. Mělo nahradit částečně Scorpio a přitom zůstat ve střední třídě - a kvalitou oproti Mondeu z 1993 bylo o hodně jinde - taky jsem už těch aut pár vlastnil a můžu si na základě této os. zkušenosti něco o tom myslet.

    A pokles ceny?? Zkrátka v lidech je zakořeněn syndrom ojetých Fordů a to hlavně Escortů, jinak si myslím, že ve střední spotřební třídě je Mondeo naprosto OK - v něčem lepší, v jiném horší.

    A ty jsi asi opravdu smolař - viz ten polární kruh.

    A jinak, u Vás taky tak prší??? >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.05.10  10:53

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutile, tak proč jsi nejel za polární kruh Žigulíkem ??? Pokud chceš, vím o jednom zánovním 1600, krásný červený, garážovaný , málo jetý .......

    Tvůj postoj je strašně schizofrenní, postav si vedle sebe všechny své požadavky a zjistíš, že je to jako by jsi chtěl na oběd meníčko za 59,90 Kč, ale aby ten steak byl médium, hodně kaviáru, majonézy, ale aby to bylo zároveň dietní a bio, a aby Tě potom domů na rukou odnesli..... Źijeme ve spotřebním světě, nemá smysl dělat auta s bezúdržbovou životností 30 let, protože by stála 3x tolik, byla by 2x těžší, za 5 let by byla zaostalá a za 10 let by je zelení nepustili na cesty.....a koneckonců by nebylo co vyrábět . Proč myslíš, že je taková hysterie a honba za snižováním emisí, hybridech a elektropohonech když jedna sopka na Islandu vychrlí škodlivin milionkrát více ? Potřebujeme stále něco vyvíjet, protože to už fungující všichni mají a v neposlední řadě už to Číňani kvalitně kopírují. Proto se Německo tak bije v prsa za životní prostředí..... V době nedávno minulé se mluvilo zase především o bezpečnosti, to už teď ale umí každý, takže teď ekologie.....

    A taky zapomínáš na to, že ty Žigulíky a Embéčka najezdili v naší době tak max 10 tis za rok......o bezpečnotsi nemluvím.

    Kup si Hummera a nebo Dacii. Mezitím se pro tebe nic nehodí.

    A na tvém místě si koupím osvětlení SPZ nové a dalších několik let nic řešit nemusíš. Stejně už ti současná voda uvnitř započala nevratnou destrukci.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 14.05.10  09:51

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    cja: Nechci ti brát iluze, ale Mondeo 2000 je spíše převlečené Mondeo z roku 1993. Karosérie sice změnila tvar, byly použity lepší plasty, ale jinak plno řešení je z MKII převzaté. Proto nechápu, že nezvládnou takovou blbost, jako je osvětlení SPZ. Ani u Escorta, ani u předchozího Mondea a ani u Fiesty s osvětlením SPZ nebyl jediný problém. A je to opravdu o tom pod ten plast dát těsnění. Položka za 10Kč.

    Za zjevení považuju Mondeo z roku 2007 a třeba S-MAX. Ono v podstatě všechny Fordy po roce 2005 jsou už o něčem jiném. I když třeba LED osvětlení u C-MAXe, to je dost humus. Ale třeba v interiérech jsou nová auta paráda. I když původní jednotný zakulacený design - Escort, Fiesta, Mondeo, Maverick, byl úžasný a neokoukal se.

    Každé auto je obrazem své doby a technickým možností a schopností. Vidím to od roku 1990, kdy jsem poprvé v práci viděl PC XT. Předtím byly jen 8mi bitové počítače. Za těch 20let počítače i ostatní technologie udělaly obrovský skok a tak i ty auta musí být lepší, protože jdou mnohem snadněji vyrábět. I když zrovna v mechanice moc nezlepšíš.

    Ale problémy s Mondeem za polárním kruhem, kde auto přešlo do nouzového režimu a nejbližší servis byl 800km daleko mě přesvědčilo, že není nad starou, kvalitní i když možná v dnešní době již opovrhovanou techniku. S láskou vzpomínám na starý Žigulík, na kterém za 10 let nebylo potřeba nic vyměnit, nic neodcházelo. Žádné problémy s motorem, s elektronikou atd.

    Tím jenom chci říct, že není dobré, když snaha o nacpání auta moderními technologiemi udělá z auta méně spolehlivé a náročné na servis.

    Koukal jsem včera na to vrtání a nepůjde to, svítilny tvoří vaničky a voda v nich bude i po odvodnění do vnitřku dveří. Takže se snažím silikonem utěsnit plast zhora, aby do prostoru osvětlení a spínače vůbec voda nedostala. Je otázka, kolik jí tam nalítá turbolencí zespodu. Nakonec to možná utěsním i zespodu a vodu z prostoru celého plastu odvedu do vniku dveří.

    Minulý víkend jsem měl možnost jezdit s Jeep Wrangler 4.0 z roku 1991 a byť je to jednoduchá technologie, tak je to paráda! Někdy mi připadá, že z nás ty moderní technologie dělají pohodlné, líně a závislé.

    A je mi jasné, že problémy jako má Ford mají i ostatní automobilky a že Ford není špatný. Ale stačí se podívat na pokles ceny a je jasné, že je u Forda něco špatně. Pořád je Ford považovaný za lidový vůz, to znamená za přijatelné peníze průměrná kvalita.

    Ale doba se mění a tak už Češi spíše kupují Renaulty, Kie, Dacie, Hyundai atd. Mám dost dobrou zkušenost s Renaulty a Daciemi a v porovnání s Fordem kvalita ani poruchovost horší není. Myslím si, že Ford těží víc z toho, že Ford jako značka zní a má původ v USA, než že by byl o tolik lepší jak jiné značky.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 14.05.10  06:49

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutil: buď trochu objektivnější - poruchy Ford má, ale oproti Sieřře je Mondeo z roku 2000 jak zjevení - vždyť to byl Fordovo veledílo. To jenom jaksi zapomínáš na kontext doby. Sice kritizuji problémy , ale zároveň si uvědomuji složitost auta a vývoj, který zmiňuješ se bohužel odehrává v počítačových simulacích a to začíná být problém(viz Toyota) - takže prosím jenom nenaříkej a zkus se na to podívat i jinak. Chápu, že máš s autem problémy, z toho nemá nikdo radost, ale to k tomu bohužel taky patří - nemyslíš si snad , že když si koupíš jinou značku, že to bude bez poruchový provoz. A sorry , po autech dob minulých se mi rozhodně nestýská - moderní auta mají svá pro i proti, ale vítězí ta pro.

    Svítilny SPZ jsem měnil 2x, naštěstí cena byla nízká (poprvé 800,- po 2. už jen asi 300,- - nelíbilo se mi to , ale akceptoval jsem to).
    Díry navrtej a dej přes to Gore-texovou membránu a bude to v poho - trochu toho hightechu Fordu neuškodí. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.05.10  16:59

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    DIM: Nechci vrtat díry zespodu do osvětlení (i když mi to třeba u mlhovek technik od Forda radil) ale chci vrtat díry mezi osvětlením a vnitřním prostorem auta, tak aby voda vytekla po vnitřní straně plechu zadních dveří. Protože teď co tam nateče nebo zkondenzuje, tak se v tom osvětlení drží jako ve vaničce a osvětlení vodu zahřívá až se odpaří. Značku výrobce jsem nenašel, ale podívám se. Akorát mě fascinuje, že mají tu drzost si říct za kus plastu s gumovým těsněním a žárovku 350,-Kč. Přitom vím ještě z práce pro VW group, že subdodavatelé jsou tlačeni na minimální zisk.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 13.05.10  15:41

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    A pokud vim, tak Roomster ma predni svetla z Automotive Lighting v Jihlave a sjizdi vedle Range Roveru a Mini :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.05.10  15:30

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    .... abych byl úplně objektivní, tak světlomety pro nejnovější Octávii byly vyvinuty a kompletují se v v Hella Mohelnice......subdodavatelé jsou zase různí.....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.05.10  15:27

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Přesně tak, Kutile, Ford jako všichni ostatní mají na každou komoditu - což jsou např : světlomety, skla, textil, klimatizace atd. své komoditní nákupčí, kteří mají své certifikované komoditní dodavatele a ti jsou osloveni po té, co je vytvořen celkový design auta. Konkrétní detaily provedení a to především těch nepohledových dílů už si navrhují a odlaďují subdodavatelé, kteří následně oslovují další a další... Děláme v naší branži desítky dílů pro auta, přestože přímé spojení s automobilkami žádné být nemusí . Přední a zadní světlomety Mondeí, Fiesty atd. jsou vyrobeny v Novém Jičíně a beztak i to osvětlení SPZ . Stejně jako se tam dělají svítilny pro tu opěvovanou Octávii . Mimochodem např. přední reflektor pro Mondeo je předlohou pro vývoj světlometu pro Octávie atd. A výroba je i dnes v jedné hale......

    Dírky nevrtej, protože ti vlhkost se solí v té turbulenci vzadu zničí svítilničky mnohem dříve.

    Objektivně musím říct, že jsem si taky všiml - než jsme minulé Mondeo prodal - že osvětlení SPZ má rezavé šrouby a že je celé nějaké " jeté".
    Je na něm logo výrobce ??

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.05.10  14:58

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    DIM: To chceš říct, že plastový díl karosérie nevyvíjí Ford, ale nějaký subdodavatel? Protože první problém nastal při prosakování vody pod těsněním u prasklého plastu na zadních dveřích kombi co je logo Ford. Jako druhotný efekt bylo to, že v těch zaplavených světlech uhnily kontakty. Takže 1 chyba byla v konstrukci plastu a možná v materiálech, druhá v materiálu kontaktů v osvětlení SPZ. Ale kdyby nepraskl ten plast, tak by se do světel voda nedostala. Navíc je to blbě vymyšlené, že když do osvětlení nateče voda, tak nemá kudy vytéct. Možná, že vyteče, při otevření kufru, ale spíš nevyteče. Asi by stačilo vzít vrtačku a vyvrtat do zadních dveří díry pro odvod vody z osvětlení SPZ.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.05.10  13:28

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Ford jako OEM má subdodavtele. Jako všichni, jenom montují. Subdodavatelé dělají pro hromadu jiných automobilek, ti první v řadě mají svůj vývoj, zkušebny, konstrukci....A i ti čeští pak další výrobu posílají zase dál a ti zase dál, ať už k nám nebo dál na východ.....

    Světelnou techniku dělá Fordu většinou Visteon ( U nás Nový Jičín - tak se jich zeptej, kde udělali chybu. ).

    Fordjako OEM si jen hodnotí dodavatele a případně inicializuje změny. Ale to má jistou setrvačnost. Ale především: pokud je dodavatel certifikovaný, tak už pak rozhoduje jen a jen a jen cena. Ať si to ušetří kde chce.... no a kdyby náhodou selhal, tak dostane takovou hodinovou pokutu za zastavení linky a nebo stahování aut do servisů, že to je rovnou na smyčku. a pojistit se to nedá . Zastavení linky v autoprůmyslu je snad jako jediná věc v podnikání a možná i vůbec nepojistitelné... Takže pokud díl vydrží v záruce a OEM s tím nemá potíže, tak se zase tak moc neděje....a příště se to odladí.

    Snad jedině Rollce Royce je velkorysejší a na kvalitě nešetří tolik.......ale taky zadává práci k nám na levný východ. :-)

    Na druhou stranu ta kumulace výroby dílů k velkým a levnějším a vytížetelnějším subdodavatelům je právě ten důvod, proč mohou auta na dnešní neuvěřitelně vyspělé technické úrovni stát několik měsíčních platů ( tedy platů v EU.... a v Řecku :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.05.10  11:11

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    cja: Člověče, já nějak nevidím výrazné zvýšení kvality - sám píšeš, že jsou poruchovější. Snad až po roce 2006 a to je to co píšu, že Ford přišel na to, že když budou šetřit ve výrobě, tak nebudou prodejní ani za nižší ceny. ale třeba interiér Mondeí 2000-2003, to byl jasný propadák. A také první Focusy nebyly nic moc, ty jejich problematické přední i zadní nápravy atd.

    A když dnes vidím Escorty a Sierry v perfektním stavu, tak nevím jak budou vypadat dnešní auta po tolika letech. Sám mám Fiestu z roku 2001 a za 7let co jí mám na ní nic neodešlo.

    Ford od roku 2005 začal vyrábět velmi zajímavé vozy, které nejsou nejlevnější, ale přitom jsou velmi prodejné.

    A pokud jde o to osvětlení SPZ, tak takovou drobnost opravdu mohl mít Ford za ta léta odladěné, to je jasná konstrukční vada, Ford udělal odlitek příliš tenký a ten nevydržel pnutí. Myslím, že stejný problém bude mít více vozů, ale majitelé si toho nevšimli.

    DIM: Mě se kroutí kastle tak, že když stojím na nerovném povrchu se zkříženými nápravami, tak mi dveře kufru dřou o karosérii. Proti jiným autům se kroutí jak blázen, ale je pravda, že předchozí Mondeo se kroutilo taky. Ono Mondeo MKIII má s MKII hodně společného. A kdyby jsi slyšel, jak mi teď Mondeo vrže! Netuším co to je, ale vrže to pěkně. Jak nějaké gumové části o karosérii. Hlavně při pomalé jízdě.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 13.05.10  11:07

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Tak si kupte ty embéčka 1000 MB !!!!! Je to jednoduché a spolehlivé.....pokud Vám už o nic více nejde.

    Lak u Octávií pode dveřmi je problém proto, že je Octávia přerostlý Otesánek na podvozku malého kočárku a tak se různě kroutí a deformuje. Zkuste si dát prsty za jízdy přes otevřené okýnko na škvíru mezi dveřmi a střechou. U Mondea a Octávie to " pracuje" ale úplně jinak.

    Já do prodloužené záruky určitě půjdu, některé věci jako spojka a pod. nejsou nejlevnější. Ale důležité taky je, kolik budu mít po dvou letech najetých km, záruka je jenom do 100 tis km ( myslím ).

    Focus je co do spolehlivosti úplně zlatý ( snad to nezakřiknu ) jezdí tři roky den co den a je pořád jako nový. Zevnitř i z venku.....

    Novou mřížku prostě musíš mít !!!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.05.10  09:58

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutil: nevím nic o Fordově nízké ceně, možná chtějí ušetřit, ale kvalita od dob Focuse jde jenom nahoru, srovnej si staré Escorty, Sierry, Scorpia a postav proti tomu dnešek. Auta jsou sice poruchovější , mají více bolestí, ale jsou bezpečnější, ekologičtější, pohodlnější, výkonější,podstatně složitější(né vše je výhodou)....
    Navíc úspory jsou všude i u premiových aut , i koncern začal šetřit-nová Octávia není to co O1. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 13.05.10  09:12

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    zhrado: Kamarád má novou Oktávku a po roce má u zadních dveří od těsnící gumy odřený lak na plech. Prostě když někdo nedotáhne vývoj, tak se to pak vrací mnoho let. A snaha Forda snížit výrobní náklady na úkor kvality je od roku 2000 velmi výrazná. V posledních letech se to trochu zlepšuje a Ford pochopil, že nízká cena není všechno.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 13.05.10  08:21

    « Re: Prodloužena záruka

    zdenek5: mřížku dokup - už ji taky nevnímám ;-)
    Záruku na 5 let jsem dokupoval už při koupi - sice byla levnější než píšeš, ale štvou mě s tím - měla by být v ceně auta a ne ji připlácet - na předchozím autě byla zbytečná, ale člověk chce mít , jaksi, jistotu... Je to přeci jenom , jak píše kolega níže o embečku, Ford - kdyby se to pokazilo na VW, tak se to vždy bere jinak - tam je kvalita - o Forda si každý otře ústa a hloupě remcá. Nehájím Ford, ale snažím se na to dívat pokud to lze objektivně.
  • 00 Reagovat !

    foto zdenek5

    zdenek5 12.05.10  20:11

    « Prodloužena záruka

    Mám novou 2.2 a v červnu mi končí záruka.Má smysl dokupovat 3 roky záruky navíc cca 25000 kč ? Ujeto 50 000 km a prozatím žádný problém.Tedy jeden problém je,sice ne na záruku,ale je.Je to ta slavná mřížka,která se odráží v čelním skle.Ještě před měsícem jsem o ní nevěděl,než jsem si přečetl vaší diskusi.Teď mně každý den nepředstavitelně se..,tak ji budu muset vyměnit za jinou. > >:D
  • 00 Reagovat !

    foto zdenek5

    zdenek5 12.05.10  20:08

    « Prodloužena záruka

    Mám novou 2.2 a v červnu mi končí záruka.Má smysl dokupovat 3 roky záruky navíc cca 25000 kč ? Ujeto 50 000 km a prozatím žádný problém.Tedy jeden problém je,sice ne na záruku,ale je.Je to ta slavná mřížka,která se odráží v čelním skle.Ještě před měsícem jsem o ní nevěděl,než jsem si přečetl vaší diskusi.Teď mně každý den nepředstavitelně se..,tak ji budu muset vyměnit za jinou. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto zhrado

    zhrado 12.05.10  19:59

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Ja sa vam aj cudujem, ze si kupujete taketo smejdy.. na 20 rocnej embecke nemam take banalne problémy ako vy tu >:D to je cely ford... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.05.10  11:13

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Je tam logo výrobce ?? Hella nebo Autopal ( Visteon )......
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.05.10  18:38

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Tak jsem to osvětlení rozebral a fakt to Ford nezvládl. Divím se, že ten kryt nepraskl všem, protože v místě uchycení spony na kryt se tloušťka spony zužuje ze 3mm na cca 0,5mm a spona je široká jen 1,5cm [odkaz] . Takže netuším, jak to může vydržet. Navíc mi plast s osvětlením spz odřel lak na zadních dveřích na čistý plech [odkaz] . Tak jsem to vše utěsnil tmelem, ten spínač zadních dveří byl zadělaný uvnitř bahnem, to fakt Ford nezvládl. Stačilo, kdyby na plastovém krytu byla drážka a v ní těsnící guma a ani do osvětlení, ani do spínače by se voda a prach nedostaly.

    Koukal jsem na odkaz od lada1111 a třeba zde [odkaz] je přes celý zadní kryt molitan, ten já už nemám, mám jen malý kousek kolem stěrače. Také nemám podložku jako zde [odkaz] , ale tady [odkaz] je také vidět to odření až na plech a reznutí.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 11.05.10  17:31

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Lak na maxovi se mi zdá nějaký křehký nebo měkký, stačí malý kamínek a hned je vidět až na základ. Na podběhu za předním kolem jsem nehtem čistil zaschlý kousek asfaltu a taky se vydřel, ale jen ta horní vrstva, šlo to rozleštit. Fokus z roku 02 měl taky už kapotu poznamenanou od kamínků, ale lak se mi zdál o hodně pevnější a ani dveře od jiných aut ho nepoznamenaly a když jo, tak to bylo jen povrchové a cizí barva šla pěkně dolů. S maxem parkuju raděj vždy někde, kde je víc místa, u těch obchoďáků nikdo nehledí... :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.05.10  13:39

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    No tak z toho tě vyvedu, mám černou perleť a jak jsem již jednou psal, mikrolásenky tam mám a na automatickou myčku se bojím jen pomyslet. Černé auto mám druhé a neřekl bych, že se kvalita laku zlepšila... A možná by bylo řešení nekupovat si nový model, ale koupit si ten starý... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.05.10  11:42

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    J8 ještě mohu zatím konstatovat, že předešlé Mondeo po prvním průjezdu mycí linkou bylo plné mikroškrábanců, což je Focus taky. Nové Mondeo ( už zase vychvaluji ) je zatím i po mytí lesklé.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.05.10  11:27

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Hm - mě to odřeli romské děti 14 dní potom co jsem si to dovezl, to bylo poprvé - to jsem chtěl lakovat, ale podařilo se ty rýhy od Ytongu rozleštit - no a potom to přišlo ještě 3x a to už jsem lakoval - předchozí auta nic, ty to nepotkalo, tam rezly dveře , ale na záruku a předposlední Mondeo bylo prosto jakýchkoliv neduhů na laku. To se o novém modelu říci nedá.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.05.10  11:08

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Tak to já mám zatím štěstí, žádné oděrky a promáčkliny zatím nemám , po více než půl roce docela úspěch . To na minulém jsem měl šrámů, rýh a ťukanců od dveří neurekom...... no, jak říkám, nový nodel je úplně jinde.:-) Asi je ostatním líto mu škodit. A nebo jsem to právě zakřikl. :-)

  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.05.10  10:50

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    DIM: já to neberu jako vyhozené peníze, jen konstatuji, že zrcadlení i když v menší míře tam je, ale máš pravdu, že se zrcadlí i ten prolis okolo větrací štěrbiny
    Jinak znak Fordu mi na záruku vyměnili a opět mi někdo dveřmi pokřtil lem předního blatníku, takže opět jdeme na lak - udělal tam nehezkou promáčklinu o odřel z lemu barvu - to je již 4. problém - holt jsme v CZ a tady se moc slušnost a ohleduplnost nenosí - takže opět oprava pod hranicí spoluúčasti - takže opět cash platba
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 11.05.10  09:23

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    S koly to dělám stejně, dokoupím přední a zadní nechávám.

    O kolik je lepší ta mřížka jsem pochopil ještě více po nějaké době, kdy jsem se na to přestal zaměřovat a od té doby o ní nevím. Ta stará mřížka se při určitém osvětlení ( dokonce i pouličním ) sama "přihlásila" nepřehlédnutelným a rušivým odrazem . Takže já to beru jako užitečnou investici ...... Nějaký odraz ale má už i prolis a tvar té vrchní části palubky , takže něco si tam vždycky najdeš....
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 11.05.10  08:56

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kola nepřehazuji - dojedu předek a koupím nové přední pneu - zadní pneu je jinak sjeté a naformátované. Dnes se již prohazování u širších pneu nedoporučuje.

    DIM: mřížka pasuje, ale zrcadlí taky , méně , ale zrcadlí
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.10  23:25

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutil:[odkaz]
    Během krátké doby je to tady podruhé. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.05.10  21:24

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Tak jsem zjistil, že uhnilo i druhé osvětlení SPZ. A asi jsem i našel kde je problém. Vypadá to, že praskla jedna příčka v takovém tom plastu ve kterém je osvětlení SPZ a spínač otevírání zadních dveří. To prasknutí příčky způsobilo, že se plast zkřivil, přestalo těsnit těsnění mezi támto plastem a karosérií a tak do osvětlení a možná i do spínače natekla voda. Vypadá to na čistě technickou neschopnost a chybu konstruktérů Fordu. Možná to bylo prasklé z výroby, ale bohužel mě nenapadlo to v záruce reklamovat. Zajímavé je, že MKII tohle mělo vyřešené bez problémů.

    Takže je to potřeba celé rozebrat, příčku přilepit, utesnit silikonem a tak Modeo po domácku dodělat. Ale nevíte někdo, jak se sundá plastový kryt zadních dveří kombi? MKII to mělo na šroubky, u MKIII je to bohužel asi jednorázově naražené. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 10.05.10  17:48

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Kutil: přehoď zadní kola mezi sebou nebo já občas točít zadní za přední, podle toho, jaký mají rozdíl mezi sebou. Ojedu všechny stejně a pak vyměním.
    Jinak s tím tlakem je to kapitola sama o sobě, často střídám plné/prázdné auto a ze šesti benzinek u nás se mi podařilo nafoukat kola jen na dvou, zbytek neměl koncovky, anebo měl, ale nedržely. Na první funkční jsem nafoukal, na druhé jsem to zkontrolval a rozdíl byl 5kpa???? Tak člověk neví čemu věřit. Pak jsem vzal svůj starý měřák a jel za kamošama do pneuservisu kde je mají kalibrované, takže ten můj měřák ukazuje dobře, ale čerpačka ani jedna. Jen fakt nevím, protože přední kola se mi zdají pohledem nějaké měkké...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.05.10  16:37

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    DIM: Jak měří Ford tlak v pneu? Tlakoměr v čepičce ventilku nebo porovnání otáčení kol? >:D

    A něco o měření tlaku po roce 2012 [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.10  16:24

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Tak zkus zajet k jiný pumpě na měření třeba ti to ukáže stejně jako ti to ukazujou ty měřiče v kolech.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.05.10  13:22

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Já jen mohu potvrdit to, že se tlak s delší jízdou a s podmínkami mění, aktuálně to teď mám možnost kontrolovat za jízdy na palubce a z 2,2 to jde až k 2,7 . A to je dost. A taky ty měřáky v kolech ukazují tak o 2-3 desetiny více ( ! ) než při měření na ventilech u pumpy... Nevím, čemu více věřit, ale ten rozdíl při zahřátí je jasný.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.05.10  11:56

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    DIM: Od Pirelli mi radili prohazovat levé a pravé zadní kolo. Na pilku kašlu i na hučení, ale zajímaly mě ty malé plošky na konci. Na kolik pneu foukáte? Většinou foukám na trochu víc než je předepsáno. Teď jsem zkusil foukat podle předpisu a hodně to za kola tahá a auto plave.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.05.10  11:49

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    oleowr1: Hm, asi se kvalita zhoršuje, u předchozího Mondea vydrželo osvětlení SPZ minimálně 6let. Respektive neuhnilo mi u žádného z mých vozů (ani u Žiguli po 10ti letech). Myslel jsem, že v dnešní době takovou banalitu jako osvětlení SPZ už má Ford vyřešenou, hlavně proto, že za ten kus plastu s dvěma kontakty z nevalného materiálu chce skoro 600Kč! Když vezmu, že třeba za kryt šroubů u litého kola, který je mnohem složitější chce 130Kč, tak fakt nechápu !?!?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.05.10  10:29

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Zadní kola jsou namáhána úplně jinak, protože jsou za prvé na méně zatížené nápravě a také jsou segmenty natahovány jen při brždění. Proto se objevuje pilka na dezénu. Chybí akcelerační zatížení, které by to protáhly naopak. Jedině že by jsi občas některé úseky jezdil na zpátečku.... ale to teď ne, když ti nesvítí ta SPZ :-)

    Ale mohu potvrdit, že osvětlení SPZ rezavělo i z venku, myslím šrouby . Jak bylo řečeno, kup si nový model..... a nebo nové ty lampičky osvětlení :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 09.05.10  22:10

    « Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    kutil: mám r.v. 12/02 zatím mi uhnil jen jeden kontakt, vyrobil jsem si ho z mosazného kontaktu ze starého relé, ten bude na věky.... U sériově vyráběných výrobků nelze čekat, že jsou na věky, bohužel. Žijeme v konzumní společnosti, v té se vyrábí zboží tak, aby vydrželo při běžném používání záruku, pak řekněme rok až dva a konec... kup si nový model :-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.05.10  21:12

    « Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.

    Ahoj, ta mi po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ. To si snad u Forda dělají srandu! 3 roky je trochu málo na to aby uhnil kontakt. [odkaz] Jak jste na tom vy? Vám osvětlení SPZ funguje? Já mám obě světla zanesený rezem a už skoro nesvítí. U jednoho urezl kontakt a druhý na tom bude podobně. Myslel jsem, že ty kontakty jsou z nerezu !?!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.05.10  21:07

    « Re: Sjíždění zadních pneu

    cja: Začaly hučet, když měly 6mm a to mi bylo líto vyhodit. Jinak nemají špatné vlastnosti. Letos když jsem je na jaře nandal, tak nehučely, ale začaly znovu až teď. Už mám nové, tak je vyhodím. Jen mě zajímalo, proč se tam ty plošky sjíždí i a na předních ne. Vlek netahám. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.05.10  06:18

    « Re: Sjíždění zadních pneu

    Netaháš vlek? Navíc jsou to ,tuším , Pirelli a ty mi to udělali také - před x-lety. Vyhoď je a dej tam pořádnou gumu - nerozumím tomu, že když tě to štve , že to neřešíš - nemyslím tím reklamaci, ale zkrátka změnu. Vyhodil jsem z auta pneu , které měly 4 mm , ale hučely a mně to vadilo, tak šly.... Jízdní komfort si nenechám vzít.
    A podle fotky to vypadá, že řežeš zatáčky - smetené okraje - pak se nediv...
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.05.10  18:33

    « Sjíždění zadních pneu

    Tak už mi zase zadní pneu začínají hučet a tak jsem koukal na jejich plášť a jsou divně sjeté. Jsou tam 2 plošky označené 1 a 2. Na předních pneu nic takového nic není. [odkaz] [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.05.10  18:31

    « Re: Když se jede 200 a více

    pepek: Myslím, že každý normální člověk pochopí, že se staré dálnice samy od sebe nepokřivily, ale že Němci nastavěli nové dálnice a obchvaty a ty už nejsou stavěné na 200km/h a mají ostřejší zatáčky. Také je na dálnicích čím dál víc uzávěrek, třeba je to tím, že už mají dálnice svůj věk a nestačí je opravovat. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto pepek

    pepek 08.05.10  17:56

    « Re: Když se jede 200 a více :-)

    "Ale jinak bacha, už nejsou rakouské a německé dálnice co dřív. Už jsem na německé dálnici zažil prudké zatáčky i výtluky ............"
    Polokutile, jsi opravdu tak chudý duchem od narození nebo to přichází a zhoršuje se to s věkem?
    To chceš tvrdit, že minulý rok na německé dálnici nebyla prudká zatáčka a s příchodem jara se tam najednou vytvořila?
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.05.10  23:51

    « Re: Když se jede 200 a více :-)

    Dnes jsem to zkoušel a při rychlosti kolem 110km/h je spotřeba kolem 5 litrů. Ale jak jdu na víc, tak spotřeba vyleze i na 10litrů. Překvapilo mě, že jsem při cestě na Moravu se 4mi koly na střeše měl při rychlosti kolem 110km/h spotřebu 9,5 litru. Tolik mi kola na střeše u benzínu nedělaly.

    Ale jinak bacha, už nejsou rakouské a německé dálnice co dřív. Už jsem na německé dálnici zažil prudké zatáčky i výtluky a taky často omezení rychlosti na dálnici.

    Jinak máš pravdu, že by si podvozek zasloužil výkonnější motor. Takovou 530d se 160kW/4000ot a 500Nm/2000ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.05.10  18:59

    « Re: Když se jede 200 a více :-)

    Rozjel jsem to na 240 tachometrově, ale bylo to tak o 20 méně. Při 200 km tacho to bylo 185 podle GPS. Průměrně to bylo 7,4 l /100 km, celkem 2 000 km, 95 % dálnic, více těch německých.... Samozřejmě , že 200 to zase pořád nejde, normálně jsem jel tak 170 až 180 i když by byly podmínky i na víc... Ale bylo to úplně klidné, žádná nervozita podvozku, žádný velký hluk....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.05.10  16:26

    « Re: Když se jede 200 a více :-)

    DIM: Kolik ti to žralo? A jak ti to jede kolem těch 200km/h (skutečných dle GPS). Mě to do těch 180km/h jede v pohodě, ale rozjet to přes 200km/h je už dost problém. To třeba staré Mondeo 1.8 85kW benzín bylo kolem těch 200km/h skoro stejně živé, možná dokonce živější. Mě totiž motor ve 200km/h už točí cca 3600ot a to už je za maximálním výkonem a moment už jde taky dost dolů. A v takových točkách už to žere jak blázen.
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.05.10  15:36

    « Když se jede 200 a více :-)

    Tak jsem si dál pár set km po Německu a teď už to vím : Mondeo je děláno pro rychlosti kolem 200 km/h !! Jen v zatáčkách to trochu tlačí do boků .....

    A dal jsem si i polskou dálnici až skoro od Katowic, a pohoděnka. určitě lepší, než přes Prahu. ( Tedy z Ostravy , samozřejmě....)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.05.10  09:11

    « Re: Kryt předního nárazníku.

    rst: To není problém v tom přišroubování. Šrouby drží, naopak jsem je vylepšil o podložky. Ale v místě jejich přichycení se vytrhává plech blatníků. Nevím, zda není kryt nárazníku ještě nějak uchycený vpředu, ale nic jsem tam nenašel. Když jsem to přišrouboval, tak to bylo dobrý, ale v průběhu doby se mezera stále zvětšuje a to i na straně, kde to nebylo utržené (utrhl se jen na jedné straně). Ale tak jak to je, tak se musí nárazník vylamovat, tak ho chci vpředu nějak vypodložit nebo přidělat, aby to nebylo na tak velké páce.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.05.10  19:31

    « Re: Aditivum VIF

    Hoooooonza: No, musím Ti opravit jednu nepřesnost. Continental se začal dávat v 2005 a vždy se kombinoval s DFP, což se s Boschem nedalo, protože nedělal dodatečné vstřiky. Proto říkám že nemá tolik problémů, protože se od něj tolik nepožadovalo. Zanášením trpí 16 ventilové motory, který mají DFP dále od motoru, a trvalo než se pořádně vyhřály. Samozřejmě trpí víc výkonnější motory, spaluje se v nich více paliva a dochází samozřejmě logicky k většímu zanášení, tím pádem by mělo dojít k častějším regeneracím, což s částečně zanesenými vstřikovači dost dobře nešlo.
    CONTINENTALY VŮBEC NEJSOU CILTIVĚJŠÍ NA PALIVO, TO JE NESMYSL.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.05.10  17:06

    « Re: Kryt předního nárazníku.

    Pokud si dobře pamatuji, tak sis přední nárazník utrhl a ty 4 šroubky přidělával sám. Takže proč rychlokvaška? Jak sis ho přišrouboval tak ti drží. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.05.10  16:40

    « Kryt předního nárazníku.

    Stále více mi padá kryt předního nárazníku, pod reflektory je už přes 1cm mezera, na boku je to rozšklebené a je vidět střeva. Bojím se, že to vpředu utrhne mřížku chladiče, na které to drží a která se opírá o světlomety. To celý ten kryt drží jen na těch 4 šroubcích v blatnících nebo ještě někde vpředu? Už jsem koukal, že bych to podložil, ale nevím jak. Asi si budu o víkendu hrát a dodělávat auto doma. Bože, už nechci takovou rychlokvašku. Pořádnej nárazník a rám a ne plasty na 4 šroubcích. 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.05.10  15:10

    « Tlačítko přívodu paliva

    Nevíte někdo kde je tlačítko přívodu paliva u Mondea kombi r.v. 2006? Mělo by být na sloupku karoserie u řidiče, ale tam jsem ho nenašel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.05.10  12:04

    « Re: Aditivum VIF

    To je vidět na první pohled, když sundáš hlavu. Jsou vidět vyryté drážky ve vačkách.

    Jak neni fér? V těch 140kách to funguje, a tam jsou taky vstřiky od Continentalu, ale už jsou citlivější na kvalitu paliva. Zanášení je problém čistě 170tek

    Vymačkání hlavy: To se stává u čipnutejch (což je v ČR aspoň půlka).

    LongLife olej: Co bys čekal od oleje, co smí v motoru zůstat 50 000 km? Taky proto ho nepoužívám. Vačky takhle odcházely i u rotaček.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 05.05.10  07:11

    « Re: Aditivum VIF

    Da se to poznat pohledem nebo je potreba vacku zmerit? Jak se to projevi navenek (krom hlucnosti)? Moji dva znami (jeden Passat 1.9 PD a druhy T5 2.5) zacinaji mit nejaky spatne definovany problemy s motorama. Passat ma udanje najednou nejakou vyssi spotrebu a T5ka prestava chvilema tahnout. Oba maji najeto ke 200 tisicum a zrejme maji opravnenou obavu, ze je neco spatne. U ty T5ky uz zkouseli cerpadlo, pry je v poradku. Diagnostika neukazala nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.05.10  21:59

    « Re: Aditivum VIF

    Hoonza: ještě chvíli se kochej nadějí... >:D Bosch na tom není o mnoho lépe a ke Continentalu to není fér, protože se od něj chtělo mnohem víc než od Bosche - a to myslím víš, takže to od Tebe není fér, prohlašovat že Conti je horší. Bosch nemusí produkovat dodatečné vstřiky k vypalování DFP, zato si umí hezky vymačkat místo v hlavě motoru (pronikání nafty do oleje) a umí připoužití long life oleje krásně zlikvidovat vačku... :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.10  18:33

    « Re: Aditivum VIF

    Ty opravy taky byly vesměs zbytečný, odešel akorát teploměr, jenom mechanici to nemohli najít ;-) Což je ovšem špatně, protože to je popsáno v těch dílenských průvodních textech k hledání chyb, ale zákazníka to pochopitelně nezajímá.

    Že se tyhle konkrétní (140ka tyto potíže nemá) injektory zanáší je známé. Dokud je dělal Bosch, problémy nebyly. Jakmile to přešlo na Siemens (Continental), šla veškerá kvalita a spolehlivost do kopru. Já mám naštěstí v autě Bosche. No a když jsme u VIFu a podobných aditiv - na tohle je krátký ;-) Pomůže akorát vyčištění ultrazvukem, což se také dělá.

    *EOVW*
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 04.05.10  16:33

    « Re: Aditivum VIF

    Hooonza: Nechci to tu zasirat VW, takze cti [odkaz] to co tam menili, jsou dost zname veci u majitelu PD. Stejne jako jsou zname bolesti u TDCi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.10  16:24

    « Re: 140 tkm - hučení od přední nápravy - ložiska???

    jj, podložky pod kotouči už jsme tu tuším řešili
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 04.05.10  16:13

    « Re: Aditivum VIF

    Win: stačilo by, kdyby čojka dostala zelenou a zveřejňovala pravidelně kvalitu paliv na čerpačkách. Myslím, že šmejdy by vymizely a částečně by byl konec i daňovým únikům. Ale kdo by si pod sebou řezal větev...???
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 04.05.10  16:09

    « Re: 140 tkm - hučení od přední nápravy - ložiska???

    Mohlo by to být i naražené kolo, ale to by dělalo pořád, ale jen v určitých rychlostech...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.05.10  15:53

    « Re: 140 tkm - hučení od přední nápravy - ložiska???

    Hm, tak ten tam nemám. Ale vím co myslíš, už jsem to někde viděl.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.05.10  15:41

    « Re: 140 tkm - hučení od přední nápravy - ložiska???

    ...už jsem někde četl, že vibrace dělají nějaké podložky pod kotouči, šestipaprskový kus plechu s dírami. Když se odstraní, tak je vše OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.05.10  15:35

    « Re: 140 tkm - hučení od přední nápravy - ložiska???

    Je to jedno, dělá to ve všech režimech. Křivé kotouče poznám, ty to nejsou, klouby vypadají dobře, respektive nemají vliv. To ostatní by se mělo projevovat vždycky a ne jen někdy.

    U předchozího Mondea jsme měl záhadu s kterou si nikdo nevěděl rady a viděli to i lidi od Forda a z FMC. Auto jelo celkem klidně do 138km/h, ale ve 140km/h se rozkmital volant a to jak do strany, tak hlavně svisle a to více jak 1cm v cca 3sec periodách a auto začalo běhat po silnici. To trvalo skoro rok ale jednoho dne za jízdy vpředu něco bouchlo a auto jakoby čumákem kleslo dolů (mohlo ale i přibrzdilo) a vibrace se přenesly ke 160km/h a nebyly už tak výrazné. Od té doby jsem autu přestal věřit a čekal jsem, že něco upadne. A neupadlo. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.10  14:22

    « Re: Aditivum VIF

    VIF se dá koupit i v 5 litrovém balení, např. ve zmiňovaném Auto Štangl za 1.137 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.10  14:21

    « Re: 140 tkm - hučení od přední nápravy - ložiska???

    Myslíš vibrace do řízení? děje se to v záběru, při brzdění a/nebo při rovnoměrné jízdě? Máš zařazíno, neutrál nebo na tom nezáleží?

    Stejnoběžné klouby, brzdové kotouče, ložiska kol, ložiska ramen nápravy. Někdy dokonce i nevývažek hnací poloosy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.10  11:02

    « Re: Aditivum VIF

    Vypiš notoricky známé věci ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto sybokcz

    sybokcz 04.05.10  09:40

    « Re: Aditivum VIF

    Vcelku o nic, jen o dlouhodoby test na 100 000 km. Odesly notoricky zname veci, je to v nejakem lonskem AutoTipu, muzu najit v jakem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.05.10  09:20

    « Re: Aditivum VIF

    O co konkrétně v tom testu šlo?
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.05.10  07:12

    « Re: Aditivum VIF

    Hoooonza: tak si tomu věř, když chceš... Ale dokonce i test, ketrý dělal Autotip (německý to časopis) dopadl katastrofálně a Passat trůní na jednom z posledních míst...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 04.05.10  07:09

    « Re: Aditivum VIF

    štíreček: jo, mazat to bude a potom odkráčí katalyzátor..... Takže doufám že je zavřou až zčernají...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.05.10  22:00

    « Re: 140 tkm - hučení od přední nápravy - ložiska???

    Chci se zeptat, co může být důvodem, když občas vibrují přední kola? Ale je to jen někdy? Třeba jedu, je to dobré, zastavím u benzínky a když se rozjedu, tak to vibruje. Kola jsou několikrát vyvážená.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.05.10  21:59

    « Re: Aditivum VIF

    Že ty pasáty stojí v servisu je způsobeno pravděpodobně tim, že je máte ve firmě a vozům s logem VW se kdekdo mstí už jen proto, že existují ;-) Když by byly v soukromých rukou, šlapaly by nejspíš jak hodinky.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…