FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
RADEK1 29.05.10 07:03
« welcome jag
Tak jsem se včera konečně dočkal a po 3 týdnech čekání a hledání si nechal přivézt Jaguara XF 3,0 d S. Najel jsem s ním včera cca 300 km a musím konstatovat , že je super :yes: V přehršli automobilů německé trojky Jag svým vzhledem vyčnívá a budí dojmem majestátnosti a ještě kousek něčeho navíc (nevím co to je ,,charisma sexapeal") No prostě bomba. Pokud se na to zmůžu dám nějaké foto + pár řádek na Moje auto :-) -
štíreček1 28.05.10 16:31
« Re: Jaké pneu používáte na Mondeu?
Vzorek mám 5mm předek, 6mm zadek a 27tis km. Pokud bych najel alespoň 50tis,což vypadá na víc, tak je koupím znovu, jsem s něma spokojený....edit-michelinky
Je ale otázka, jestli mi dřív nezreziví motor od těch bio přísad. Vif používám jen kvůli mazivosti, použití už asi nejspíš ztrácí smysl. Zajímalo by mě, jak jsou na tom slováci nebo rakušáci s těma přísadama, nevíte někdo? Zatím beru benzinu, cena je lákavá >:-[] >:-[] -
Petrko 28.05.10 16:29
« Re: Jaké pneu používáte na Mondeu?
Mám sedumnácte auto a pneu už jsem vystřídal pěknou řádku ale GoodYear Excellence jsou asi nejhorší gumy které jsem měl na autě dali je tam ve fabrice mám rozměr 235/45 R17 tak hlučné gumy jsem ještě nikdy neměl. Kupodivu Kumho KH15 které jsem měl svého času na Volvu a teď je má manželka na starém mondeu v rozměru 205/50 R16 jsou proti GY úplný skvost tiché dobře vedou stopu jak ta sucha tak na vodě ale na můj rozměr jsem je neviděl, desén je stejný jako Pirelli P6 tak možná že když se zase P6 vyrábí tak už je nesměji korejci dělat. Až dojedu ty GY tak budu těžce přemýšlet co na auto obout. ;-\ -
superkutil 28.05.10 13:34
« Re: Jaké pneu používáte na Mondeu?
oleowr1: Kdybych je sjel na 1,5mm, tak na nich najedu 85000km, ale to už je na vodě o hubu.
Já najel na kombinaci letní+zimní celkem 100tis.km, s tím, že na zimních jezdím 1/4 roku. Jinak jedu tak 50% dálnice, 25% silnice a 25% město. Nejezdím bláznivě, ale snažím se využívat terén. Včera jsem mluvil s kamarádem a ten taky najel kombinace letní+zimní už 100tis.km.
Zimní mám Continental a teda fakt nic moc. To ty zimní Nokiany bylo lepší.
U předchozího Mondea byla mizerná originál Ford litá kola, Mondeo na ně bylo těžké. Ale na 150tis.km jsem měl dvě sady letních pneu a jednu sadu zimních.
Ale ty Nokiany jsou hlučné na drsném povrchu. Příště jdu do Michelin Primacy HP. Při takové výdrži se to vrátí. -
oleowr1 28.05.10 11:47
« Re: Jaké pneu používáte na Mondeu?
kutil: nevím nevím těch 75000 je dost, pokud bys nejezdil po dálnicích, tak snad ano. Kamarád mi tvrdil, že najel na Michelinách za 2 roky přes 60tis., ale zapomněl odpočítat 15tis. které najel na zimních....
Já jsem si koupil GY Excellence 205/55/16 91W a vepředu mi vydržely mizerných 28tis.km. -
oleowr1 28.05.10 11:41
« Re: Ventilátory chlazení
DIM: přesně tak to je, elektronika má špatnou informaci o teplotě a tak zapíná ventilátory, musím zjistit které čidlo to je a kde je, třeba upadl jen drátek, už jsem to zažil na Sieře, studené to pak blbě startovalo - podle čidla teploty se řídil předsuvník vstřiku, tam jsem to ale hned poznal, protože mi neukazoval budík teplotu (byl furt naplno). Výměnu zvládnu sám nebo nějaký garážový mechanik... -
superkutil 28.05.10 11:03
« Re: Jaké pneu používáte na Mondeu?
DIM: Ještě měly 2-3mm, ale už jsem nechtěl riskovat, že někde na vodě ustřelím. Já nevím, že tě těch 75000km překvapuje, co mám kolegy a kamarády, tak mají podobný nájezd na Michelinech. Slušná pneumatika těch 60-65tis.km většinou vydrží. -
DIM 28.05.10 10:57
« Re: Kvalita nafty.
Já teď tankuju především AGIP, mělo by to být adidtivované a tak už tam nic nepřidávám. A navíc jsem za tři nádrže a 119,- Kč dostal tááák krásný otvírák na víno !!!! Co otvírák, to je přístroj ....!!
Ale letní VIF jsem si koupil, dal jsem ho jednou s benzinou , a připadalo mi, že motor více duní . Tak jsem toho nechal ..... -
superkutil 27.05.10 21:11
« Jaké pneu používáte na Mondeu?
Dnes jsem konečně vyměnil Pirelli P6000, které už na vodě plavaly za Nokian H a je to neskutečný rozdíl. Pneu nehučí, lépe se točí volantem, po vyřazení jede déle. Prostě ve 130km/h na dálnici v autě absolutní ticho, že se dá mluvit úplně potichu. :yes:
Proklínám Ford, že mi prodali auto s těma P6000, technologicky zastaralýma, které se prodávají už od roku 2000. Na druhou stranu jsem na nich najel asi 75000km, což je srovnatelné s tím, co kamarád najede na Michelinech. -
Slavek-TDM 27.05.10 09:52
« Re: Kvalita nafty.
Tak, jeste jsem tahal rozumy z konstruktera a dozvedel jsem se nasledujici.
U bionafty krom zmineny schopnosti dostat se hezky do oleje, je dalsi problem hrudkovitost. Udajne vznika pri stridani paliv - bionafty s normalni naftou. Pokud je pomer plus minus porad stejnej, problem se prej neprojevuje. Filtr maly castecky nepochyta, ale pro trysky je to udajne mor. Kamiony udajne nemaji takovy potize se stiranim nafty do oleje proto, ze pracuji pri nizsich otackach a tlacich a krouzky to stihaji pobrat. Navic oleje je v motoru mnohonasobne vic a zpravidla kvalitnejsiho.
U benzinu s lihem je zasadni problem s vazanim vody, ktera pak muze zpusobit korozi, pokud nekde kondenzuje. Palivovy systemy jsou az na cerpadlo a trysky z plastu, takze tam problem neni. Udajne zvysuje spotreba paliva, tezko rict o kolik.
Pisu proto, ze dneska bude dalsi kolo ve snemovne - jestli prehlasuji veto prezidenta, bude se podil navysovat az na nejakych 6% ze zakona. Nepochybuju o tom, ze nektery cerpadlari uz tam ted lejou podstatne vic... Asi si koupim jednotku na E85 a trochu si zaexperimentuju. Pri rozdilu ceny 5Kc na litru je to opravdu jen na hrani. -
oleowr1 26.05.10 17:08
« Re: Ventilátory chlazení
kutil: postahoval jsem co se dalo z www.motordiag.cz a s mondeem nefungovalo pořádně prakticky nic, Hyundai Getz od manželky s tím problémy neměl...
Před rokem jsem to vzdal, teď jsem stáhnul nový scantool a digimoto lite, přes víkend zkusím nainstalovat a vyzkoušet. Chci mít možnost si na autě aspoň základní věci diagnostikovat, ale cpát do toho prachy nemíním, člověk pak koupí jiné auto a diagnostiku může zahodit. -
oleowr1 26.05.10 16:16
« Re: Ventilátory chlazení
DIM: relátka a pojistky jsou označené symbolama z vnitřní strany pojistkové skřínky, přes relátko klimy se neroztáčí (klima vypíná i zapíná). Relátko větráků se ovládá jednak podle teploty motoru a jednak podle toho jestli je zapnutá klima. Signál na sepnutí větráků pravděpodobně přichází z ŘJ, je tam i určité zpoždění t.j. po vypnutí zapalování větráky ještě cca. 5-10 sec. dochlazují.
Budu muset zajet za kámošem, ať se mi na to koukne, třeba to bnude prkotina, smůla je, že když já jedu domů z práce, automechanici většinou taky.... :-) Škoda, že mi nechodí v mondeu dobře diagnostika s ELM327, vyčetl bych třeba nějaký chybový kód. -
-
oleowr1 26.05.10 11:26
« Re: Ventilátory chlazení
DIM: klimu mám mechanickou, zapnutí vypnutí klimy nemá vliv na ventilátory - normálně při zapnutí klimy mají najet taky. Klima v pohodě klimatizuje. Měl jsem na asi 10 minut odpojenou baterku a nepomohlo to (nevím, jestli to na reset stačí), zatím jsem vyhodil pojistku ať to zbytečně nehučí. -
Slavek-TDM 25.05.10 18:23
« Re: Kvalita nafty.
No nevim, rekl bych, ze jak ve Svedsku tak v Brazilii maji ridici moznost si vybrat palivo. Bohuzel zrovna v obou se mluvi pro mne nesrozumitelnym jazykem, takze se spatne hledaji zkusenosti s biopalivy. Nevim, nevidim to tak spatne, vzdyt tam jezdeji i na cisty biolih E100 a kdyby zkusenosti byly opravdu spatny, nikdo by ho netankoval ani pri vyrazne lepsi cene, ne? V USA napriklad je znacna cast novych aut prodana jako Flex-fuel a pri temer vyrovnane cene by biopalivo taky nikdo netankoval, kdyz by tolik nicilo motor.
To ulpivani bionafty na stenach valcu je mozny, ale rozhodne by vedlo k jednomu efektu - k nizsimu treni a tim mensimu opotrebeni sten valcu, krouzku a pistu. Pokud by to bylo tak destruktivni jak popisujes, musely by vsechny kamiony umrit na motoru, protoze kilometrovy vykony na jednu napln oleje jsou obrovsky. Ale nedeje se to, pokud vim - leda by vsichni ridici tankovali pouze a jenom naftu bez bioslozky a to nepovazuju za realny.
EDIT: hele, vypada to, ze mas pristup k nejakymu materialu z testu. Lze ho propujcit ke cteni? Klidne do SZ.
EDIT2: jinak spotrebu biopaliva v ramci clenskych statu samozrejme urcuje smernice EU 2003/30/ES - [odkaz] Tady je jasne videt, jak tlak ze strany ropnych spolecnosti a distributoru zamaval se smerem, kterym se EU chtela vydat jeste v roce 2003.
-
WinDiesel 25.05.10 18:03
« Re: Kvalita nafty.
Slavek-TDM: Bio (JAKO SOUČÁST NAFTY) velice dobře ulpívá na stěnách válců a tak pístní kroužky nemají šanci bio dobře setřít. Tím pádem prochází obrovské množství bia do spalovacího prostoru a potom jako karbon zpět.
Pokud se včas nemění olej, může olej díky "fritovacímu efektu" zesklovatět, zesulcovatět. To platí hlavně pro používání čistých olejů, dále pro směsné nafty s podílem vyšším než 30% ale dnes máš v reálu (zjištěné ČOI v minulé várce vzorků) kolem 10-11% bia v naftě (u lumpenbenzínek).
A VŮBEC NEPOCHYBUJ O TOM, ŽE MAJÍ V BRAZÍLII OBROVSKÉ PROBLÉMY S ETANOLEM V BENZÍNU - ale co si budeme namlouvat - je to jednou vládou přikázáno, jako u nás, tak co dělat. ALE VÍM, ŽE V BRAZÍLII MAJÍ U PUMPY NA VÝBĚR, NE JAKO U NÁS. Ale v Německu mají motoristé také na výběr, normální nafta se tam dá koupit.
ZAJÍMAVÉ JE, ŽE STÁTNÍ SLOŽKY - POLICIE, HASIČI A ZÁCHRANKY - mají přístup k neaditivované naftě, proč asi???? Protože se předem předpokládá vyšší poruchovost s aditivovanou naftou.... A protože auta hasičů a daších záchranných složek kolikrát prostojí týdny než jsou použita. A NIKDO NESTOJÍ O TO, ABY V MOMENTĚ, KDY JE JICH ZATRACENĚ ZAPOTŘEBÍ, ZKOLABOVALY MOTORY A VSTŘIKOVACÍ SYSTÉMY..... -
Slavek-TDM 25.05.10 17:28
« Re: Kvalita nafty.
Ja uz jsem to psal jinde, ale klidne to zopakuju:
Ja jsem byl vzdycky odpurce biopaliv. Pak jsem zacal trochu cist a srovnavat. No a zacal mi byt podezrelej ten veletoc, co spachali urednici EU (ti sami, co zezacatku tvrde prosazovali biopaliva). Podle meho nazoru je ropna lobby mnohem mocnejsi nez repkova a penize dokazou divy. Pak uz jen staci par clanku v mediich, jak chudak zver umira a straslivej oxid uhlicitej nas vsechny zabije (nedelejme si iluze, ze zprava hovorici o 4-nasobnem zvyseni produkce CO2 u biopaliv ma vetsi vypovidaci hodnotu nez jiny zpravy, ktery zhusta vychazely z prekroucenych dat nebo nepotvrzenych clanku v jinych mediich).
K machinacim s danema dochazelo a dochazet bude - kvuli zasadnim rozdilum ve spotrebni dani. S tim nemaji biopaliva jako takovy nic spolecnyho, s lihem a LTO se kseftovalo uz davno pred jejich produkci a TOHLE je vec politiku.
Neverim uz nikomu a nicemu - ale muj nazor je, ze vetsi kus pravdy je zpravidla tam, kde je mensi objem penez. "Pravda" se da koupit za penize... -
superkutil 25.05.10 16:51
« Re: Kvalita nafty.
Agentura Reuters dnes uvedla, že biopaliva ze zemědělských plodin mohou vytvářet až čtyřnásobek emisí skleníkových plynů než standardní ropná paliva jako benzin a nafta. Uvádí se to v dokumentu, který musela uvolnit Evropská unie poté, co ji k tomu na základě zákona o svobodě informaci agentura Reuters donutila.
Také další senátoři poukazovali například na riziko alergií na řepkový pyl i na nebezpečí vyčerpávání zemědělské půdy stálým pěstováním řepky. "Vysoká zvěř nám postupně vymře, protože se živí na řepkových polích a tam dochází k poškozování zvěře," varoval Vladimír Dryml (ČSSD). "My jsme schopni zničit tvář krajiny," dodal Tomáš Töpfer (ODS).
Ale vysvětlujte to našim politikům, když mají peníze z výroby biopaliv. Je to jedna velká mafie, od pozemků s řepkou, výroby, až po prodej.
Jak mohou o biosložce rozhodovat, když v tom sami jedou? To je střet zájmů. A pokud se nezruší toto propojení, tak to půjde s českou ekonomikou pořád z kopce.
Bohužel to není problém jen s biosložkou, ale i s ostatním. Naši politici mají totiž v hlavě místo rozumu jen kalkulačky a jediné co je zajímá je kolik jim za co kdo dá. 8-s -
Slavek-TDM 25.05.10 16:32
« Re: Kvalita nafty.
Tak nemuze to byt zase tak strasny jak popisujes - to by ve Svedsku nebo v Brazili musely motory hromadne umirat na korozi a musely by mit vstriky vybrouseny od vody. Ethylalkohol mam dojem sam o sobe korozi kovu nezpusobi.
Co se tyce nafty - tak tam si umim predstavit spoustu problemu, ale kudy ten olej pronika do spalovaciho prostoru? Pres krouzky, gufera na ventilech nebo pres vstriky? Predpokladam, ze kolem turba uz by hralo roli jen nespalene palivo... -
WinDiesel 25.05.10 16:14
« Re: Kvalita nafty.
DIM: buď v klidu, Dime, vím o přístroji, který za 1 minutu změří obsah biosložky, na trh bude uveden v srpnu. Myslím že se brzy masově rozšíří a brzo bude každý vědět, kde se šidí nafta. A když se přimíchává bio, jistě se přimíchávají i jiné věci jako např. transformátorový olej... (poslední móda).
Jak pořád říkám, stát (ČOI) se o spotřebitele nestará a to vůbec, až do momentu, kdy se zjistí že se šidí na dani....
A ty jsi se vždycky divil že odcházejí vstřiky... Stačí Ti tento důkaz??? ;-) -
WinDiesel 25.05.10 16:10
« Re: Kvalita nafty.
Slavek-TDM: Mýlíš se, Slávku, a to moc. Biosložka maže tak dobře, že s její pomocí pronikám olej do splaovacího prostoru a pak zpět ve formě karbonu, olej je zkažený cca o 30% až o 50% dříve. V zimě se může stát, že se z takového oleje stane sulc, který samozřejmě nemaže vůbec - důsledky si asi dovedeš představit...
A to nemluvím o dalších negativech biosložek, u benzínu je to např. vysoká korozivita a afinita k vodě.... -
DIM 20.05.10 11:57
« Re: New 2,2 100 000 km, 11/2008
Tak mě ten olej ( první náplň ) vyfržela celých 17 000 km , a pak jsem měl rozbité přední sklo a tak jsem nechal udělat i první garanční prohlídku při jednom. Předpokládám, že to nevyresetovali ten olej, najel jsem jen 3 tis. a té hlášky jsem si všiml, až když jsem startoval při 20 014 km.
Wine : to já bych se stavil....... a zresetujeme se oba ?? :-)
Spotřebu mám kolem 7 litrů, město kolem 8 , dálkově kolem 6. Taky mi připadá, že máš spotřebu až moc pěknou, já pod 6.0 ( podle PP ) jedu jenom z kopce :-)
NIC MI NEVRŽE, ani náznakem !!!!! Co v tom děláš ?? Já po těch 20 tis taky žádný problém, gumy to ale žere opravdu pěkně. Rovnoměrně, ale pěkně rychle . Když měním zimní a letní, tak dopředu kupuju vždy nové, ale to bylo i u starší 2,2.
Co mi pořád trošičku vadí je hlučnější projev motoru při práci se spojkou.........a občas, nevím v jaké souvislosti, bzučí slyšitelněji palivové čerpadlo z nádrže. A protože v nádrži nejsou přepážky, tak to při plné šplouchá jako v poloprázdném kanystru. Ale jenom pár km. -
"-- skrytý --" 19.05.10 19:45
« New 2,2 100 000 km, 11/2008
Zdravim po delsi dobe, kdyz jsem jen tak letmo proletl diskuzi, koukam, ze jsem o nic neprisel. Statisticky dominuji Kutilovi mondealni stesky a jeho sny o dalnicni superkrosce s 30 letou zarukou a nulovou spotrebou....... :-) Videl bych to na Bramac.
Ja zatim prekrocil stovku, takze:
Zavady: lehce mokva vana, obcas stale mizi convers, s jarnim oteplenim opet skubani v prechodovych otackach. A vrzani a pazvuky, to je docela silenost. Stredovy panel, sloupky(lupani), neco v kufru, ted se pridala asi i zadni roleta bo co to zase je... Zlate Peugeoty. A to jezdim prazdnej a pouze po relativne kvalitnich asfaltkach, zadne TZ.
Pneu: pneu zere pred ocima, vydrz 3 predni na 2 zadni, holt tezka plechovka.
Nafta: 5,7 - 6,5 a to pocetne. Rakouska + pravidelne VIF.
Jinak ani zarovka!! Oleje, filtry, predni desky. Vyhledove predni kotouce. tak snad jsem to nezakrikl.
Na podzim bude po zaruce a dalsi podzim bude na prodej slusne zajete kombi titanium S s nejakymi 200 t. km ........ ;-)
DIM: odstraneni hlasky: starttlacitko do 1. polohy, seslapnout zaroven brzdu a plyn. Naslednou hlasku "reset oil complette" potvrdit tlacitkem ok na volantu. Ale myslim si, ze tim predcasnou vymenu pouze oddalis o par set km, prepocita si to zase pocet regeneraci FAPu a zase te to posle na montazni jamu. Neni nad to nechat z toho ten mazut pres vikend v klidu garaze pekne vykapat...... 2,2 ma 6 litru. Vyzva byla vzdy 18-20, pres 20 t. km nikdy.
Tak zdar a najake poradne tema!
Jo, sezona nam zacina, takze sledovat zrcatka, prosim uhybat a poustet motky, dik. -
Janerad 19.05.10 18:05
« Re: Hučení kola OK.
Mno, rychlost je vždy relativní... Hřbitovy a okolí silnic jsou posety zbytky mistrů, kteří selhali při řádově nižších rychlostech...
S tím se musí počítat, když jdeš na silnici. Stát se může cokoli. Jenom zopakuji oblíbené, stát na plynu umí každý, ale dobrý řidič pozná, kdy má jet pomalu... Jinak obutí je klíčové, jezdím vždy index V (rozdíl mezi H a V je propastný v konstrukci a následně chování při jízdě), nyní CSC 3. Fakt dobrý gumy. -
Dong1 19.05.10 15:43
« Re: Service oil
Dim: presne jak pise rst, pravdepodobne nemas akorat vyresetovany servisni interval. Jukni do navodu, treba tam o tom neco pisou (alespon ve Fobii tam byl postup resetovani popsany)...no a pokud nepisou, tak ukecat nejblizsi fordi servis at to vyresetuji :-)
A pokud vim tak "cidlo kvality oleje" maji akorat auta s promenlivym intervalem vymeny oleje. -
"-- skrytý --" 19.05.10 15:40
« Re: Service oil
Pokud sis jenom sám vyměnil olej, tak o této výměně řídící jednotka neví. Je třeba ještě tuto výměnu zaznamenat. U některých aut se toto dá udělat i bez PC určitou kombinace kroků (nulování kilometrů, klíček zapalování ...). Jak je to u Fordu ale nevím. -
DIM 19.05.10 15:20
« Service oil
Při startu mě gong oznámí SERVICE OIL.... Vyměnil jsem olej nedávno a až teď jsem překročil 20 tis km. Je to jen tím, že počítadlo překročilo servisní interval ?? Že bych za 3 tis km znehodnotil olej, se mi nechce věřit ! ( Pravda , 2 tis km po Německu v pěkném tempu, ale i tak je to nesmysl...) Nevíte někdo , je tam nějaké čidlo kontroly kvality ( viskozity ) a jak a co měří ? -
superkutil 19.05.10 00:22
« Re: Hučení kola OK.
Janerad: A nepřipadáš si při tom tak trochu jako sebevrah? To tomu autu tolik věříš, že s ním jedeš 232km/h? Do kolika km/h máš pneumatiky? Po té co jsem viděl, jak kamarádovi u Laguny upadl hlavní šroub v náboji a to přední kolo vlastně na ničem nedrželo, tak mám větší respekt. -
oleowr1 18.05.10 17:30
« Re: nic ve zlém...
kutil: jo to je výhoda, když koupíš ojetinu levně, můžeš zainvestovat do nějakých oprav, nebo přehlídneš standardní poruchy (vstřiky, dvouhmoťák) když jsem kupoval mondeo, byly srovnatelné Passaty o 50-80tis.dražší a i přesto nikdo nezaručí, že by byl Passat méně poruchový. -
superkutil 18.05.10 15:48
« Re: nic ve zlém...
oleowr1: Mondeo má jednu obrovskou výhodu, jeho cena jde velmi rychle dolů a tak se dá sehnat jako slušná 1-3 letá ojetina za rozumné peníze. Ale jako nové auto se kupovat nevyplatí. Ale u nového to možná už je jiné, Ford udělal obrovský skok. Jezdil jsem s Kugou a není to špatné, ale třeba v porovnání s Maverickem je to taková plastová hračka, bojím se kde co upadne. -
oleowr1 18.05.10 15:09
« Re: nic ve zlém...
cja: moje auto jsme už řešili, ale to není o paměti, je tady toho prostě hodně. Pro mne nové auto nemá smysl, jsem zaměstnanec (sice dobře placený, ale nic si neodepíšu), chci velké auto, nenajezdím moc km (15-20tkm/ročně) a letos začínám stavět (pokud povodně dovolí).
Stačí mi dobrá ojetina, snad ta moje dá na čas pokoj. Jestli do příštího roku postavím, prodám byt a garáž a možná zbudou prachy na novější ojetinu.... -
cja 18.05.10 13:25
« Re: nic ve zlém...
oleowr1: paměť mám krátkou - o tvém autě jsme už diskuzi vedli, podle toho co píšeš by mělo dostávat vše co mu náleželo(Hilti snad nebyla z firem co by šetřili za každou cenu), holt nelze než říci: měl jsi asi smůlu a Ford nebyl zrovna bezporuchový stroj. v tomto kontextu jsem měl asi více štěstí, když mě potkaly "jen vstřiky".
Tomu , že nevěříš(nebo by jsi nevěřil) ani autu novému rozumím, sám zažívám občas podobná dilemata - pár záručních kosmetických vad jsem již řešil a doufám, že bolest předchozího motoru(vstřiky a 2hmotový setrvák) jsem výměnou za PSA motor s automatem vyřešil.
Jinak jak píše DIM , nové Mondeo je jiné auto a nezbývá než doufat. -
oleowr1 18.05.10 12:05
« Re: nic ve zlém...
cja: moje mondeo bylo provozováno ve flotile HILTI v ČR, bylo se servisní knížkou, celkem věřím tomu, že mělo 107tkm po přesně 3 letech. Asi s ním nebylo s ním ježděno nějak prasácky, mělo původní kotouče, zadní sedadla a kufr prakticky bez známky opotřebení, žádné stopy obouchání na dveřích, škrábance na náraznících.
Teď naštěstí zase chvilku jezdím bez problémů, ale autu nevěřím a bohužel bych dnes nevěřil ani autu jinému, novému, třeba jiné značky... -
cja 18.05.10 11:35
« Re: nic ve zlém...
WIN: Nikdy jsem netvrdil , že je Mondeo, celý Ford a jeho servis prost problémů. Jen si myslím, že na netu se vyskytují ve většině případů jenom lidé, kteří mají nějaký problém a píší ho sem, ti co jsou relativně spokojení to psát nebudou. Prostě i u jiných značek bude sem tam nějaký problém a pokud mě něco zklame nebo naštve, tak to budu řešit nákupem jiného vozu jiné značky. Otázka je jestli si tím pomůžu - to je vždy jisté riziko.
A tohle stejně nevyřešíme.
;-) -
DIM 18.05.10 11:29
« Re: nic ve zlém...
Vy jste někdo koupil Mondeo ( nové ) za ceníkovou cenu ??? :-) Ruku na srdce, Mondeo se tváří jako auto za milion a prodává se o 20% níže. Wine , ono 200 tis Kč , pokud jsem dal za auto 700 tis, to je skoro 30% rozdíl, a to je sakra hodně.
A já trvám na tom, že nové Mondeo je úplně někde jinde. Je dospělejší a zatím jezdí a jezdí. Focus doma taky.
A pokud se nepletu, Mercedes taky zrovna není (nebo možná nebyl ) etalon pro kvalitu . Taky se polepšili.....
A Mondeo nikoho nedráždí, nekrade se na zakázku ( kdo z kmotrů by ho chtěl ), a to mi moc vyhovuje. A taky co bychom tady řešili ...:-) -
WinDiesel 18.05.10 11:04
« Re: nic ve zlém...
cja: já jsem ten poslední, kdo by si na mondeo stěžoval.... Ale:
(v záruce příkladná péče protože mám styky na FMCZ)
ani tato péče nezabránila řadě předvídatelných závad, z nichž jedna z nich (přetržení řemenu v alternátoru) mne znehybnila v Německu a stálo mne to dost peněz. Stalo se to přesně ve 100 tkm (to jsem ještě dojel se 3 dráty) a přesně v 200 tkm (to se přerval celý a daleko od domova). Přístup německého servisu Ford stejně komický jako českého (dáme alternátor, řemen, atd...)
Nikdo nebyl schopný mne upozornit - informovat - řemen půjde do kopru v násobku 100 tkm, vyměníme? hadice od turba půjde do kopru ve 120 tkm, vyměníme? atd...
Takže Mondeo mne vozidlo a chovalo se po jízdní stránce příkladně po celých 220 tkm, ale problémy nějaké byly, né že né... :-) -
superkutil 18.05.10 10:46
« Re: nic ve zlém...
cja: Tys mě pobavil. Tu větu, co chci, když jsem si koupil auto pod 1.mega jsem slyšel zrovna v servisu Ford. Ale chápu, u mě byl Ford také dost srdeční záležitostí, první Ford jsem zažil v USA a tak mě oslovil, že jsem si myslel, že i Ford v Evropě bude tak úžasný jako v USA. No, přiznejme si to, Ford v Evropě je německý vůz nebo spíše bastl Made in EU >:D -
cja 18.05.10 10:30
« Re: nic ve zlém...
Win: Petře nic proti premii, rozdíl 200t není malý, v leas. splátce už to tak hrozné není. Ale já nežiji v Praze, servis je pro mne při koupi auta asi nejdůležitější-dostupnost. Vím , že MB nabízí akční servis na 5(tuším) let zdarma nebo ujetí nějakých km. Další věcí je vnímání obchodních partnerů, klientů- koupě vozu ze spektra premie, další věc je pověst těchto řidičů - a v mém byznyse to má váhu(možná jsme u závisti, ale obchod je obchod).
Mondeo není prosto problémů, mockrát to zde bylo rozebíráno, nehájím si slepě svoje auto, ale dospěl jsem k určitým věcem, které mě i mému podnikání vyhovují a jsem i poměrně konzervativní - toliko na vysvětlenou. Ford je problémový, ale přesto si myslím , že má co nabídnout. Řeči prodejců aut, že pořádné auto se nedá pod 1mega vyrobit neberu. Nemám recept , jak z tohoto ven, ale tak to je a pochybuji dost realisticky , že v dohledné době bude nějaká změna(co se týká servisů aut) -
superkutil 18.05.10 10:02
« Re: nic ve zlém...
Pánové, to je přesně to co jsem psal. Je jasné, že dnešní auta jsou složitější a díky tomu zřejmě méně spolehlivější. Je to proto, že doba nutí výrobce cpát do aut novinky, které ovšem nejsou výrobci ochotni dostatečně otestovat (čas a náklady) a tak pouští do výroby nedodělky. Já třeba mám nové auto a od počátku mi občas zamrzne autorádio. Snažil jsem se u Forda najít pomoc a to i v zahraničí a dozvěděl jsem se, že když vývoj auto vyvine, předá ho do výroby a už ho neřeší. Začne totiž vyvíjet nový model. A samozřejmě ve výrobě o tom jak auto funguje nic neví. Takže není, kde se dovolat pomoci. A značkový servis Ford? Tam mi řekli, že jim Ford dává hrozně málo informací. Třeba Renault má ve Francii tým, který když si technici v ČR nevědí rady, napojí na auto diagnostiku a k autu dají kameru a ti Francouzi říkají, co mají v servisu udělat a auto diagnostikují. Ford nemá ani know-how databázi. V tomto směru je třeba zmiňovaný Mercedes mnohem dál, ten při problému přímo posílá svého specialistu do servisu.
Jako odstrašující případ práce servisu Ford a i FMC je můj vadný EGR ventil, který oni po 40000km od prodeje, nebyl schopný servis diagnostikovat a vyměnit. A když jsem na FMC i servis poslal graf motoru, tak mi z FMC akorát napsali, že mi blahopřejí k 2% výkonu navíc, místo aby konečně řekli servisu, že je v háji EGR. Přitom při měření motoru na Jarově mi podle chování motoru a křivky technik WV jasně řekl, že tomu motoru něco je. Takže já ve 40000km dal auto na kontrolu s tím, že jedu za polární kruh a oni EGR nevyměnili. Pak se mi to podělalo na Lofotech a když jsem se ze Skandinávie vrátil, tak mi ti "experti" v servisu řekli, že ty EGR většinou ve 40000km odchází. 8-s
Já nechci auto, které vydrží 6let bez údržby, ale chci aby servis svou prací korigoval poruchovost auta. Prostě buď vyrobím kvalitní auto, které nepotřebuje servis nebo vyrobím méně kvalitní auto, ale kompenzuji to špičkovým servisem v rámci garance třeba 6let. Jenže Ford vyrobí méně kvalitní auto a ještě nemá moc dobrý servis a krátkou garanci. WinDiesel je teď v péči Mercedesu, tak ví o čem mluvím. Dělám pro firmu, která spolupracuje s Mercedesem a tak jsme měli akci s majiteli Mercedesů a říkali to co WinDiesel. Že i když je Mercedes dražší, tak v celkových nákladech a spolehlivosti se i při vyšší pořizovací ceně Mercedes vyplatí.
WinDiesel, moje auto mělo ceníkovou cenu 960tis. ale sehnal jsem ho za 620tis. bez DPH. -
WinDiesel 18.05.10 09:21
« Re: nic ve zlém...
cja: doufám že to nebudeš chápat špatně, ale když jsem pořizoval GLK, rozdíl v ceně oproti podobnému Fordu Kuga byl cca 200000 Kč. Jo je to dost ale vidím tam jasný rozdíl. I přístup na servise (už mám najeto 27000) byl dost dobrý. Servis mám zdarma. Možná že slogan "nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci" funguje u aut nadmíru. jestli si Kutil kupoval Mondeo za 800 tKč, tak už by určitě stálo za úvahu Éčko bratru za 950 tKč.
Nechci to zakřiknout ale vypadá to, že Mercedes zase dělá auta co vydrží, jsem nadmíru spokojený.
Omlouvám se, pokud nebyl tento příspěvek správně Mondeácký... -
cja 18.05.10 08:03
« Re: nic ve zlém...
oleowr1: co na to říct - něco o smůle, něco o tom, že si dnes nedovedu cestu na jih bez klimy představit, že mě spousta věcí na autě štve, ale nezbývá než je akceptovat výměnou za vlastnosti, které zrovna Mondeo nabízí,... změnit značku vozu??
Když jsem se učil jezdit, tak jsem jezdil tátovou 105 a potom jsem si ji na rok pořídil a už bych to nechtěl zažít(hlavní boolestí byl výkon a bezpečnost). Líbila by se mi spolehlivost a jednoduchost vozů let minulých, ale s pohodlím, výkonem, bezpečností, spotřebou aut současných - a bojím se , že to je těžká Utopie, ale sen by to byl.
Jen se zeptám: tvoje Mondeo bylo provozováno v ČR nebo to byl dovoz z EU se servisní knížkou na 107t km ? Taky jsem pár bolestí zažil, ale takhle fatální selhání jsem s autem nemél.
Ono jsou samozřejmě lepší(v celém kontextu slova) auta, o tom není pochyb - ale nekonec člověk zjišťuje, že pokud k servisu přistupuje poctivě, tak to vychází podobně, případně za premiové ceny...Bohužel i Toyota(etalon) má své mouchy - například vstřikovače na L.Cruiseru - sice je nakonec vymění, ale dělají s tím také problémy... -
oleowr1 17.05.10 22:48
« nic ve zlém...
pánové, ono ten kutil má v ledasčem pravdu, současná auta opravdu stojí za .... pokud vynechám cenu, tak spolehlivost je úplně o ničem.
1) můj otec od roku 1972 vystřídal 3 žigulíky/lady 2101, 2103 a do dneška 21053. celkem ujeto 500tis. km od Krymu po Mnichov, Hamburk - vždy dojel po vlastní ose bez problémů, nedostatky - nemá klimu, servo, elektrivká okna a airbagy, vždy dojede...
2) vlastnil jsem Sierru 1,8TD (největší šmejd), koupil jsem v 206tkm, v 230tkm jsem měnil blok motoru, v 340tkm jsem ji prodal - má původní čerpadlo, převodovku, turbo!!! a dosud jezdí - má najeto 400tis.km.
3) mondeo - totální propadák, koupeno v 107tkm, šílené problémy s elektronikou - výměna přístrojovky, odtah ze Slovenska - rozsypané turbo, ve 160tkm měněna spojka+dvouhmoťák (Sierra v 230tkm díky motoru), nespolehlivá čidla otáček vačky - měněno Fordu, je to fatální závada.... Každé ráno trnu jestli ho nastartuju, někdy nechytne napoprvé (když je vlhko), rozbliká se žhavení - čidlo vačky...
Závěr: kdybych měl jet na Krym, půjčím si od táty žigulíka a s klidným svědomím to absolvuji... Vždycky když se mi podělá mondeo, vyseká mně tátův 22 let starý žigulík, roztahoval mně když lehl startér, vozil mně do práce, když bylo mondeo v servisu...
Mám své mondeo rád, starám se o něj, ale někdy je mi z něj na poblití se... -
superkutil 17.05.10 12:13
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
DIM: :-) Člověče, slyšel jsem už všemožné, ale tento termín ne. Znám bezpečnost, pohodlí, praktičnost, užitečnost, ekonomičnost, jízdní vlastnosti. Ale kvalitu? No, nevím přesně, co si pod tím představit. Jinak se jen na okraj zeptám, jel jsi někdy v Loganu? Jestli máš možnost srovnávat.
Každé auto má něco a pro každého je asi důležitého něco jiného. Mě se osobně líbila jízda v amerických vozech, které jsou pohodlně, ale ne moc bezpečné a technicky jsou zastaralé. Pro někoho je důležité pohodlí, které přináší francouzské vozy. Já třeba preferuji průchodnost a tak je pro mne do budoucna zajímavé 4x4.
Ale pokud myslíš kvalitu, jako souhrn všeho dohromady, tak zrovna Mondeo není nic moc. Sedačky nestojí za moc, nerovnosti vozovky se přenáší do vozu, řízení jde ztuha. Pro mne bylo Mondeo zajímavé velkým kufrem, protože ho používám pro podnikání jako dodávku a přes víkend jako osobní vůz pro 4 osoby. Podmínkou byl silný a úsporný motor a to Mondeo má. :yes: -
superkutil 16.05.10 13:20
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
cja: Rozumím. Když jsme Žigulík kupovali, tak byl průměrná plat kolem 2000,-Kč (dnes je cca 20000,-Kč). Cena Žiguli byla 60tis.Kč v přepočtu tedy by bylo srovnatelné auto dnes za 600tis. Roční pojistka byla 1500,-Kč. Takže je to nesrovnatelné, protože technická úroveň Žiguli byla úplně jinde než jsou auta dnes. :-)
Takže to asi nejde srovnávat. Ale pokud jde o spolehlivost a provozní náklady dnes, tak třeba známý na horách má Ladu Nivu a říká, že by nechtěl nic jiného, že ta Niva je bezúdržbová a když něco odejde, tak si to umí spravit. Soused prý má Nisan Patrol a pořád běhá po servisech. Druhý má Hyudai, předchůdce Teracan a taky když něco odejde, tak je to pálka a ne každý to umí opravit.
Prostě tržní kapitalismus se nezapře. >:D Dnešní auta jsou technicky vyspělejší, ale také náročnější na provoz a udržbu. A třeba na Dacii je vidět, že mnoho lidí volí raději starší technologie a jednodušší výbavu za cenu nižší pořizovací ceny a jednoduššího servisu. Jeden můj klient má Passaty a Oktávky, ale protože jim chybělo takové to auto na pojezdy pro všechny, tak koupili Dacia Logan 7 míst. A i když má šílené zacházení, tak je to nejméně poruchové auto a náklady na servis jsou nejnižší. ;-)
Prostě v jednoduchosti je síla. :yes:
Ale chápu, že doba chce pokrok. Dělám v IT a tak vím, co to obnáší. 8-s -
cja 16.05.10 10:03
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Kutil: chybí ti tam pojistné...
Myslel jsem to tak, že nemůžeš srovnávat náklady na auto pořízené před x lety. Jiné mzdy , jiné ceny aut , jiné ceny paliv, servisu, pojistek.... To asi chápeš a celkově to stále musí vycházet dráže nebo se pletu???? -
superkutil 16.05.10 00:15
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
cja: Auto mi slouží při podnikání a protože najedu dost kilometrů, tak vždy počítám náklady na km. Jak jinak by jsi to chtěl počítat? Prostě pořizovací cena + náklady na servis + náklady na palivo - prodejní cena. A to co ti vyjde, to podělíš kilometry a máš náklady na ujetý km. To je fér, ne? Ale nebylo to úplně přesné, nepočítal jsem náklady na pravidelný servis. Ty jsou u naftového Mondea menší jak u benzínového. Žiguli jsem měl po otci, celkově jsme ho měli 13 let.
WinDiesel: V tom hlubokém sněhu fungovalo staré Mondeo, to nové moc na sněhu nejezdí. Ani ESP nepomůže. Do toho osvětlení SPZ natekla voda horem, zřejmě to bylo proto, že praskl ten plast nad SPZ. Ale i nemuselo, to jde o to, kolika z vás také osvětlení SPZ urezlo.
Ten sníh by spíše mohl být důvodem vody v předních mlhovkách. Ale s Mondeem nejezdím mimo silnice, ani v zimě. :-) -
-
RADEK1 15.05.10 07:51
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
No já jen aby to vydrželi návštěvníci tohoto fóra :-) .(dělám si legraci >:D ) alespoň je tady živo . Dost často se sice řeší hlouposti , ale je co číst.Už sem chodím jen čas od času , ale vždy mně něco pobaví. tak hodně šťastně ujetých kilometrů :yes: -
superkutil 15.05.10 01:07
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
RADEK1: Děkuji nechci! Potřebuju něčím jezdit. To raději odjezdím dalších 3-6 let s Mondeem. Už jsem to zažil. Escorta jsem koupil za 380tis. a po 3 letech a 68tis.km prodal za 250tis. Vyšlo to na 1,90Kč/km. Pak jsem koupil Mondeo za 590Kč a po 6ti letech a 150tis.km prodal za 140tis s tím, že poslední rok jsem kvůli konstrukční vadě a blbosti servisu musel dát za servis 70tis.Kč. To vyšlo na 3,50Kč/km. Kdybych teď prodal moje Mondeo, tak to vyjde na 4,20Kč/km. Takže když vydrží ještě 3 roky a dalších 100tis.km, tak budu spokojený. To možná našetřím na akontaci na nové auto. -
RADEK1 14.05.10 20:22
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
To Kutil. zkus to své mondeo prodat a uvidíš, že opravdu vlastníš auto za 200 tis.A problém máš vyřešený. Já jsem tento týden prodal své Mondo 2,2 Ghia X 141 tis najeto s novými vstřiky za 200 tis. K tomu zdarma střešní nosiče, 4 pneu s disky + gumové koberečky a gum. vana+ řetězy . ;-) -
superkutil 14.05.10 16:40
« Re: Po 3 letech uhnilo osvětlení SPZ.
Tak snad se konečně automobilky dohodnou a budou vyrábět motory společně. Akorát si nejsem jist, že to cenu auto sníží - viz VW Group. Ty sdílí skoro všechny díly a auta jsou stejně předražený, respektive se v ČR prodávají dražší jak v zahraničí. 8-s
A nové motory od PSA jsou taky stejně drahé. A přitom se dávají do většiny asijských aut. Totéž spojení Renault-Nisan, z toho nejvíc těží Dacia.
Zas na druhou stranu, kdyby ty velké motory nebyly tak drahé, tak by se jich víc prodalo. ;-) Já teda měl 2.2TDCI o 26tis.Kč dražší jak 2.0TDCI 96kW a tak jsem neváhal, neb objem ničím nenahradíš.