FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
oleowr1 19.06.10 20:52
« Re: Nevypíná chladič
a zase zpátky k tématu....
vodní pumpa vyměněna, byl jsem upozorněn na to, že se při demontáži stane, že se mění i servo (vodní pumpa je za ním na jedné hřídeli), naštěstí to byla jen pumpa a řemen (starý byl už pěkně zpuchřelý).
Sahara na chladiči se netočí :-( relé, které ji spíná cvakne hned po zapnutí zapalování - to by nemělo. Buď je chyba v bloku, který asi řídí otáčky sahary, nebo je to někde úplně jinde.... budu dál pátrat -
štíreček1 18.06.10 20:03
« Re: Nevypíná chladič
Kutil: zkontroluj si i ty ostatní kola, na těch nízkoprofilových to může víc trpět. Kdysi jsem si nechal rovnat kolo od focuse a ten chlapík říkal, že lité kolo s cenou pod tři tisíce nic nevydrží, prý to ani nejde narovnat, protože praskne. Špatná směs, málo hořčíku a kolo není dostatečně pružné. Sám jsem měl na focusovi kolo, za které u forda chtěli 5500tis Kč a když jsem viděl tu haldu "jednorázovek" u něho na dvoře, hned jsem byl ušetřený nákupem "krásných" kol na internetu. Kvalitní lité kolo se musí po prohnutí vrátit do ideální polohy, proto i soutěžní vozy ocelové kola nepoužívají, protože by závod nedokončily. Jen se divím, že se Ti to stalo na kole od Forda. Podle místa té praskliny si myslím, že muselo být načaté a ta díra ho jen dodělala. Je to v místě, kde se nejvíc přenášejí ty otřesy...
Jinak za čtyři litry jezdím běžně a bez dojezdových kol ;-) , moje paní ještě o tři deci méně a jezdit vůbec neumí 8-s -
superkutil 18.06.10 13:15
« Re: Nevypíná chladič
DIM: Díky, naštěstí jsem jel jen 40-50km/h.
cja: Mám zimní sadu na plecháčích, tahle jezdím jen v létě a je na nich najeto za 3 roky cca 70tis.km. Jezdím slušně, nejsem žádný šílenec. Ale utvrdilo mě to, že příště ne žádné nízkoprofilové pneu, ale jen pořádné balóny. -
cja 18.06.10 10:56
« Re: Nevypíná chladič
Kutil: zkus to reklamovat, určitě by se našel někdo kdo udělá defektologické posouzení - pokud je tam vada, tak by se k tomu měli postavit čelem, tohle mohlo být dost blízko definitivě - zkusil bych to. ... možná začnu zase jezdil na ocelových discích - i bika mám teď z hliníku a pořád mám pocit, že ten předchozí ocelový rám byl kvalitnější, hliník stále není materiál s postupným stárnutím, ten zkrátka praskne a je hotovo ... no a pak se odstěhuje do Humpolce.
Jezdil jsi ty ráfky i v zimě nebo máš zimní sadu? -
superkutil 17.06.10 11:48
« Re: Nevypíná chladič
Dám odkaz na fotky, taky jsem to ještě v životě neviděl. No když se podíváš na mé spotřeby, tak s tím jezdím úplně normálně. Jezdím tak abych nemusel moc zrychlovat ani brzdit, pneu mi vydrží 70tis.km. Tohle byla mělká díra za horizontem, přes metr do vozovky a v protisměru auto, ale pneu je netknutá, tak to moc rána nemohla být. Rychlost byla tak 40-50km/h. Prostě odlitek byl vadný, v místě praskliny měl tak 3-5mm. [odkaz]
Hele DIM, voda v chladiči mi ještě nechytla. ;-) Ty problémy co mám, mám jen s Fordy, se Škodovkama a VW jsem neměl. Na Passatu jsem měl litá kola a nikdy žádný problém, na předchozím Mondeu jsem rovnal 2 disky, ale to proto, že byly mizerně udělané a nebyly pro těžké Mondeo vhodné. -
oleowr1 16.06.10 09:50
« Re: Nevypíná chladič
...tak, teď pro jistotu větráky nejedou vůbec... :no:
V pondělí jsem na vrakáči, zkoušel měnit ŘJ klimatizace (manuál, automatika má navíc čidlo u pravého kolene řidiče a víc zapojených pinů) je to modul, který se vybere ze středního panelu včetně čudlíků ventilátoru, topení, tlačítek vnitřního okruhu a A/C atd... Jsou v něm 2 dlouhé konektory (černý a bílý) a jeden asi napájecí nebo výkonový?! Větráky na chladiči se chovaly pořád stejně, t.j. najely po zapnutí zapalování. Přijel jsem domů, vyhodil relátko větráků a nechal to tak. Včera večer nasadím relátko a větráky se netočí!!! No jo, ale nezapnou se ani po zapnutí klimy a to by asi měly.
Dneska jedu za známým měnit vodní pumpu, nechám mu auto do pondělka, možná na něco přijde. -
superkutil 15.06.10 16:42
« Re: Tak už je zase v * 3kombinace
DIM: Náhodou, to křídlo má super profil a oproti staršímu Mondeu ho u tohohle do 100km/h vůbec nevnímáš. A víc z lásky k autu nejezdím. 3 kombinaci mi už 2x měnili a vždy chvíli vydržela a pak to zase začalo chrastit. Už mám najeto přes 100tis.km a je to znát. Tak doufám, že auto vydrží víc jak předchozí Mondeo, to se odporoučelo ve 145tis.km. -
štíreček1 14.06.10 17:58
« Re: Nafta z Polska
U nás dnes taky mají za 6,45 ve směnárně, tak to je nastejno. Tehdá jsem tankoval dál od hranic, možná kvůli čech... moravákům hned za čárou podražili. Ale kvůli naftu tam nejedu, když se mi zadaří nakoupit dobře euro, tak slováky mám za rohem a rakušáky za druhým ;-) Když je dobrý kurz, tak beru, to se neztratí a když jde ropa důle, tak to utratím za naftu. V Rakousku ceny paliv líp kopírují ropu, u nás to pořád drží nahoře ;-\ -
štíreček1 14.06.10 17:27
« Re: Nafta z Polska
Wine psal jsem, že zdroj je omezený, takže nafta od benziny putuje přímo do nádrže a nikde se neskladuje.
Pro Kutila - někde jsem četl, že se dá skladovat i deset let v dobře uzavřeném sudu, jenže to psali v dobách, kdy se do toho nepřidávaly ty biosračky jako teď. Takže jak je to teď vážně nevím. Když jsem pověsil profesák na hřebík, měl jsem něco uskladněno a fokus s tím vydržel další tři roky, jak jsem koupil comonnrail, tak ten zbytek jsem vyměnil za čerstvou.
rst: v Polsku jsem tankoval asi před dvěma lety a tehdá to vyšlo o pět kč na litru míň. Nyní sleduju ceny zde [odkaz]
ale nejspíš to bude víc. Navíc zlaťáky mám za 5,90, dnes už stojí o padoš víc. Nevíš jaký mají kurs v PL?
PS:Když ti měny třikrát přejdou přes sebe a každá má určitý spread, tak se nedivím, že to vyšlo tolik :-( -
WinDiesel 14.06.10 16:59
« Re: Nafta z Polska
DIM: obsluhy, to mne nenapadlo !!!!!!!!!! >:D >:D >:D
Plynové generátory jsou jaksi závislé na plynu, i ten může být vypnut, obávám se že čerpadla tlakující plynové potrubí jedou také na elektřinu...
A plynové generátory jedoucí na flašku plynu jsem ještě neviděl.
A pak, plyn je krapet problematický a potřebuješ obsluhu, školení, certifikáty bezpečnosti atd.... Z tohoto úhlu pohledu je NORMÁLNÍ nafta mnohem lepší... -
WinDiesel 14.06.10 14:01
« Re: Nafta z Polska
Kutil: to je hodně dobrý dotaz... Míchání je nanic, výměna v pravidelných intervalech je nutná. Jinak se může stát, že proud vypnou a generátor nenaskočí. Nejlépe je si sehnat naftu bez bio, k dispozici je pro hasiče, policii a záchranku. A na závěr dotaz, to se tě ptalY nějaké ženské, děti nebo "orgány"??? Klienti či chlapi se spíše ptalI... :-) -
superkutil 14.06.10 13:41
« Re: Nafta z Polska
Hele, když už to tady řešíte, jak dlouho se může nechat nafta s řepkou v nádrži? Mám u jednoho klienta diesel-generátor pro případ výpadku elektřiny (dost dobrá věc, ČEZ již několikrát bez upozornění vypnul přívod do firmy) a je tam nádrž na 400litrů. Tak se mě ptaly, jak dlouho mohou naftu nechat nebo zda jí mají měnit nebo zda třeba občas zamíchat? -
WinDiesel 14.06.10 13:18
« Re: Nafta z Polska
rst: on tankuje ze "zdroje", to pravděpodobně znamená, že kamarád semtam "ušetří" naftu, a proto je bohužel "zdroj omezený"...
To je taková klasika. S takovouto naftou se příliš dobře nezachází, skladuje se v nevyhovujích podmínkách, a nakonec je uživatel "překvapen", že mu odešly vstřiky.... :-| -
"-- skrytý --" 14.06.10 12:06
« Nafta z Polska
Štíreček: kde tankuješ, že ti nafta vychází o 5 Kč levněji? Já tankoval naposledy před třemi týdny v polském Těšíně za 4.47 PLN/l. Platil jsem kartou, karetní centrum přepočítalo PLN na EUR, banka EUR na CZK a ve výsledku mě litr vyšel na 28.70 CZK. Např. v Globusu v Olomouci byla tehdy nafta za 29.50. Takže mě úspora vyšla na 80 halířů za litr. -
štíreček1 13.06.10 19:17
« Re: Nevypíná chladič
Wine to byl starý dobrý TDDI a myslím, že by ses ještě divil, na co všechno jezdil a pořád byl v nejlepší kondici. Nyní maxe opečovávám vifem a naftou od benziny, cena 16-20Kč je pořád dobrá, jen zdroj je omezený. Příští týden ale znovu okusím tu polskou, ale samo sebou ne tu nejlevnější. Vzorek bych poslat mohl, kolik barelů??? >:D >:D >:D -
Slavek-TDM 13.06.10 18:44
« Re: Nevypíná chladič
WinDiesel> Clovece, ty dokonale odradis veskery zajemce o diesel >:D I obycejny tankovani paliva se meni v loterii a souperi to s alchymii a samanstvim - zarikavanim nafty aditivy a dalsimi kouzelnymi prisadami :-) . Jeste ze ty moje stary benziny na palivo tolik netrpi... -
štíreček1 13.06.10 12:18
« Re: Nevypíná chladič
Naftu jsem bral tu nejlevnější u nějakého bauhausu či co a auto fakt jelo o moc líp. Na spotřebě se to ale nějak nepodepsalo, pořád +- v mezích. I kdyby byla spotřeba o nějaké deci vyšší, cena je zase o cca 5kč nižší....Kamarád co dělá v Naftě, jezdí jen na neupravenou naftu a nemůže si to vynachválit. Škoda že nemá neomezený zdroj :-( -
WinDiesel 13.06.10 10:43
« Re: Nevypíná chladič
štíreček1: V Polsku je státem povolené používání B30 (u nás B6), taková nafta ale dává výkon o cca 5% nižší, ne vyšší.
To tedy fakt nevím co jsi natankoval, něco podobného se mi již několikrát stalo v Německu.....
Dalo by se to vysvětlin natankováním vysoce kvalitní nafty s vysokým cetanovým číslem dosaženým standardně - NE PŘIDÁNÍM ADITIV. Další možností je natankování leteckého paliva, viz tabulka níže:
Jet A 55 Cetane
Lt. Kerosene 50 Cetane
Kerosene 50 Cetane
Diesel #2 45 Cetane
Spotřeba bude ovšem vyšší, viz výhřevnost těchto paliv:
Jet A 123,000
Lt. Kerosene 124,400
Kerosene 137,000
Diesel #2 141,000
Takže potenciální vyšší výkon stojí proti spotřebě. -
WinDiesel 13.06.10 10:40
« Re: Nevypíná chladič
štíreček1: V Polsku je státem povolené používání B30 (u nás B6), taková nafta ale dává výkon o cca 5% nižší, ne vyšší.
To tedy fakt nevím co jsi natankoval, něco podobného se mi již několikrát stalo v Německu.....
Dalo by se to vysvětlin natankováním vysoce kvalitní nafty s vysokým cetanovým číslem dosaženým standardně - NE PŘIDÁNÍM ADITIV. Další možností je natankování leteckého paliva, viz tabulka níže:
Jet A 55 Cetane
Lt. Kerosene 50 Cetane
Kerosene 50 Cetane
Diesel #2 45 Cetane -
oleowr1 11.06.10 15:55
« Re: Nevypíná chladič
panther: podobný problém mám na 2,0TDCi r.v.2002. Mně se ale zapne větrák hned po zapnutí zapalování a jede furt. Diagnostika hlásila chybu B1342 Deffective ECU. Mám manuální klimu a vypadá to, že ŘJ motoru nedostane info o tom, že je klima vypnutá, za normálního stavu se po zapnutí klimy mírně zvýšily volnoběž.otáčky a zapnul ventilátor na chladiči, po vypnutí klimy se otáčky snížily a po cca 10s se větrák na chladiči vypnul.
Nyní jsem ve stavu, že jsem prošel schémata a chyba je pravděpodobně v ŘJ klimatizace = blok s ovládacími prvky. Mám na vrakáči domluvenou výměnu na pondělí, přes víkend ještě zkusím léčbu Kontoxem. Napíšu jak jsem dopadl. -
DIM 11.06.10 14:27
« Re: Nevypíná chladič
WINE, když oni mi u AGIPU dali za 2 a půl nádrže tááák krásnou vývrtku, že vypadá jako na baterie a na dálkové ovládání. Tak to mám za těch 7% řepky ?? :-) No ať, ten komfort při otevírání vína se nedá ničím nahradit.....:-) A teď si koupím ještě to víno !!! :-) -
WinDiesel 11.06.10 11:29
« Re: Nevypíná chladič
DIM: do "supernaft" nemá cenu lít další aditiva, projev motoru se naopak může zhoršit. Aditivum má cenu používat v případě, že se bere "průměrná nafta".
Spřátelená firma zahájila nezávislé testy naft na obsah biosložky, zatímní stav je takový, že 2 pumpy (AGIP Diesel|Tech, dálnice za Prahou směr na Brno) a jedna noname pumpa v Řeporyjích dosáhly stropu, tedy 7% bio v naftě - dle nezávislého názoru je to rakouská nafta (nevyclená), protože v Rakousku je strop 7% platný již 2 roky. U nás by v tuto chvíli ještě neměla být cca 7% nafta k dispozici. Tedy, limit je zákonem nastaven na 6%, ČSN připouští až 7%.
3. Vzorek od noname pumpy (ve stejné obci jako ta první noname pumpa) obsahoval 5% bio.
V průběhu víkendu bude spřátelená firma testovat 10 vzorků (nejvíc se údajně fixluje o víkemndech, kdy ČOI nefunguje). Dám vědět. -
DIM 11.06.10 11:13
« Re: Nevypíná chladič
Sleva se taky počítá :-)
Nevíš, jak je na tom s aditivováním nafta od AGIPU - ten jejich diesel tech ? Má smysl to ještě přiživovat VIFem ? Já jsem jednou nali letní VIF do normální nafty od Benziny a nemohl jsem se zbavit pocitu, že motor nějak více duní . Tak už jsme to podruhé neudělal...... -
DIM 11.06.10 10:44
« Re: Nevypíná chladič
Ventilátor na chladiči může běžet úplně nezávisle na čemkoliv, pokud teplota překročí nějakou mez. Může se třeba také zapnout až po tom, co zastavíš , vystoupíš a zamkneš.....
VÍTĚZNÝNAFTO ( WINDIESEL ) : mně neurazíš !! To jsi technik, ...........ty kedlubno ? Dávali zadarmo skvělý notebook ACER k tomu GLK nebo jenom hrací konzoli ? :-) -
-
-
WinDiesel 10.06.10 12:33
« Re: Opotřebení pneu Pirelli
Kutil: Zajímavý názor. Mno, u GLK si můžeš objednat subverzi SPORT (nebo tak nějak) a nebo o 2 cm zvýšenou verzi OFFROAD. A já jsem víceméně silniční rider, takže se mi zalíbila vezre sport.
Mám 19 palcová alukola, s hranatým designem, opravdu moc pěkná, a skutečně, vpředu jsou užší a vyšší a vzadu širší a nižší. Tvoje teorie má hlavu a patu. -
superkutil 10.06.10 12:23
« Re: Opotřebení pneu Pirelli
Hele chlapy, já nevím jak u Vás, ale tady v Praze už na rodilého Pražáka skoro nenarazíš! To jsou lidi z Ústí, Liberce, Ostravy, Brna, Moravy, Slovenska, Polska, Ukrajiny, Ruska. A pražáci prchají do středočeského kraje nebo ještě dál. Občas těm Moravákům vůbec nerozumím.
Já sám mám předky z jihočeského kraje a postupně rodina putovala přes Veselí, Benešov, Hvězdonice, Říčany do Prahy. >:D -
superkutil 10.06.10 08:49
« Re: Opotřebení pneu Pirelli
WinDiesel: To nezní moc dobře, tos tam měl tuhle divnou kombinaci z výroby? 4x4 by měly mít všude stejná kola, jinak právě dochází k uzavírání diferenciálů a obrušování kol. Máš i vzadu uzávěrku diferenciálu? Měl by jsi mít na všech kolech 235/60 R17. V podstatě od té doby, co se používá ESP by jsi měl mít všechna kola stejná a jde jak o průměr, tak jeho dynamickou změnu. Pokud se ti bude průměr kol měnit nebo bude u jednotlivých kol rozdílný, tak se ti stále zapíná ESP a možná i elektronická uzávěrka diferenciálů a to by se projevilo zvýšenou teplotou brzd a obroušením pneu. -
WinDiesel 09.06.10 18:05
« Re: Opotřebení pneu Pirelli
rst: Hele nešahej mi na týpky z Vysočiny !!!!! Vysočina, to je pro nás, místní rodáky, S V A T Á V Ě C !!!!!
To je jako kdybys urážel Skota z Highlands !!! Pokud je Jezevec z Vysočiny, je to Horák jako já a tím pádem můj člověk... :yes: >:D
Nakonec, kdo, když ne Jezevec, SESTŘELIL JYRKU !!!!!!!! A Bobo už mám taky rád, hodná holka, moc hodná !!! >:D -
WinDiesel 09.06.10 18:00
« Re: Opotřebení pneu Pirelli
DIM: my zme hochu ti praví Pražáci (ti z Moravy, to jsou ti Slováci co došli až do Práglu), ja su narozený na straně české, ségra na straně moravské a zhnusený příbuzní sa odstěhovali zpátkem z Jihlavy do Hluku... (a do ticha)
Pravdou je, ovšem, že manželka je nepravá Pražanda, teprvá její rodičové se přistěhováli do Práglu, takže manželka je nepravá-pravá Pražanda v prvej generácii.
Takže, dyby zase někdo mňál něco protivá nám pravejm Pražákum, ale nakonec i proti nepravejm, vem to čert, bude mít tu čest potkat se se mnú !!!! >:D >:D >:D
štíreček1: Jenže ty más Focus 1.6TDCI 80kW a já Mondeo 2.2TDCI 114kW. U tebe je sice 4litry hodně málo, ale u tak malého objemu se to dá očekávat i když podle porovnání 111 C-MAXů s 1.6TDCI motorem [odkaz] je nejnižší spotřeba 4,76litru a tak se mi ty tvé 4litra nechce věřit :-) U 114kW motoru je 4litry dost zázrak.