FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
Dong1 15.07.10 19:54
« Re: Jak moc studeně musí klimatizace foukat?
Pokud vim tak klima ma pri cca 30st.C venku foukat vzduch 10-15st.C (pozor ne vychladit interier na 10-15st.C :-) ).
Me prave klima pred dvema tydny utekla, takze se hezky pecu :-(
Nechal sem ji tedy naplnit + barvivo (trvalo to dele, protoze sem mel pustene poctive vysuseni - cca 15min) a do dvou dnu utekla znovu...tentokrat uz se stopou barviva na kondenzatoru. Takze jsem objednany na pondeli do servisu. -
Slavek-TDM 15.07.10 12:38
« Re: Jak moc studeně musí klimatizace foukat?
Ja jsem mel to samy s Imprezou, skoro jsem klimu v zime nepoustel a medium uniklo pres tesneni kolem hridele kompresoru - to se maze olejem z naplne a kdyz se klima nepouziva, tesneni vyschne.
Pri plneni se cela napln nejdriv takovym pristrojem na koleckach vysaje, pak provede zkousku tesnosti a pak se i s recyklovanou a vycistenou naplni naplni podle pozadovaneho mnozstvi (v mem pripade pul litru nebo kila???) vcetne oleje. Cely to trva asi 10 minut a stalo me to 800Kc. -
cja 07.07.10 10:02
« Re: Nevypíná chladič
Kutil: nemám to jinak, bylo to na předchozím autě, Mon 2005 a tam tvrdil mechanik, že musí stěrače demontovat - a dle toho návodu od pava1 je to vše jinak - takže mne ošidili - bude reklamace za 6 let dozadu - stejné Mondeo jsem měl 2x, takže budu požadovat peníze za neudělanou práci + úroky + sankce za šizuňk - to bude šéf salonu zase rád ;-) -
superkutil 02.07.10 15:14
« Re: Nevypíná chladič
cja: To ne, filtr sání mám u Mondea myslím pod packama, u Fiesty se musí povolt šrouby, které se pak vyžvejkají a nedrží (nechápu proč nemůže mít Ford jednotný systém pacek na filtrech sání.
Ale pylový filtr u Mondea já měním bez oddělávání stěračů, stačí povolit 3 šrouby a celý plast okolo steračů vyndám bez jejich odmontování. A už vidím víčko pylového filtru. Fakt je to rychlý. Ty to máš asi jinak. -
cja 02.07.10 14:59
« Re: Nevypíná chladič
Kutil: výměna filtru, oddělat stěrače, lišty kolem, vyčistit .... - myslím, že za 5 minut to nedáš, ale já to myslel obecně navíc to co zmiňuješ tak je vzduchový filtr pro sání - jinak jak píši to co řešíte je pro mne španělská ves
DIM: >:D frézovat ty plošky na vačce by nešlo? :*) >:D -
DIM 02.07.10 14:08
« Re: Nevypíná chladič
Tak pánové, pokud by to byl takový džob ty díly, tak už to dělají stovky dodavatelů. Také subdodávky jsou čast už v nějakých celcích, automobilky vůbec nemají číslo pro jednotlivé díly..... Prostě mají např. regulátor, který jim otestovaný dodává subdodavatel a tím to končí.
Až bude cena ráfku nižší než cena toho dělníka v penuservisu za tu práci, tak to bude logicky zánik pneuservisů.
KUTILE : zkoušel už jsi někdy leštit soustružený povrch ?? Víš jaká je přesnost soustružení ? Víš , do jaké tvrdosti materiálu se dá ještě třískově obrábět ? Vačková hřídel bude asi jo dobře kalená a nebo povlakovaná, jinak by jsi ji ošoupal dříve než bys dojel domů !! :-) -
superkutil 02.07.10 08:51
« Re: Nevypíná chladič
Dong1: o tom řešení u Fikusu jsem už slyšel. A snad u C-MAX je to ještě horší. U Mondea stačí povolit 2 šrouby v motoru a odklopíš víčko a měníš. Totéž u Fiesty, tak je šroubek jen jeden. Proto mi ta cena 400Kč připadá nesmyslná.
Jinak ty ceny dílů jsou vysoké proto, že vědí, že je budeš potřebovat a tak vědí, že zaplatíš jakoukoliv cenu. Hlavně u těch, u kterých není druhovýroba. Taky tě chtějí donutit aby sis koupil nové auto a taky logistika a ceny skladování dílů jsou dost vysoké. Dělal jsem u firmy DELL a tam cena dílů výrazně rostla se stářím počítačů. Třeba cena dílu při zestárnutí počítače z 3 na 6 let stoupla o více jak 100%.
Ono všeobecně obchod s použitým a repasovaným zbožím je zajímavý a pokud by to nebyla taková šmelina, ale seriózní obchod, tak bude zájem obrovský a obchod s novým zbožím by musel jít s cenama dolů. -
oleowr1 01.07.10 20:30
« Re: Nevypíná chladič
DIM: marže na nových dílech je opravdu vysoká, ale problém je v tom, že se neprodávají jednotlivé díly ale celé funkční celky. Nejde koupit elementární díl odšroubovatelný, demontovatelný, ale prostě jen celý komplet. To je přece na hlavu postavené! Jistě že ekonom Ti zdůvodní, že se neoplatí prodat zvlášť ventilátor, zvlášť řízení otáček a zvlášť rám, ale se stejnou logikou Ti ten stejný ekonom možná za pár let vysvětlí, že si nekoupíš samostatnou pneumatiku, ale jenom s ráfkem, protože nazouváky pro pneuservisy jsou drahé a ty raději starý ale nepoškozený ráfek vyhoď, je to přece pro Tebe jako zákazníka výhodnější, třeba tím, že máš statisticky větší jistotu, že Ti nový ráfek nepraskne jako kutilovi.
Čistý čas experimentování s ventilátorem bych odhadl na 5h, včetně cesty na vrakoviště. Montáž/demontáž nemůžu počítat - čas by byl stejný u nového dílu. Za 5 hodin jsem ušetřil cca 8000, to jde, ne? Při troše snahy, databázi použitelných dílů, pár skladů v republice by se to určitě vyplatilo. Na vrakáči mi říkali, že o ty regulátory otáček je obrovský zájem a byli rádi, že jsem jim zavolal, že benzin C-Max po přepájení konektoru fachčí v Mondeo TDCi. -
Dong1 01.07.10 19:09
« Re: Nevypíná chladič
Kutil: Nevim jak u Monda, ale u Fikusu je vymena filtru nejmene na pul hodky (zvlast kdyz nektery ze smudlu ve znackovem servisu strhnul zavit na jednom ze sroubu :-( )
-povolit plynovy pedal (3 matky)
-vyhaknout konektor
-povolit kryt filtru (2 sroubky)
-vyndat/zandat filtr a zbytek opacne :-)
...a to vsechno na super pristupnem miste pod palubni deskou, opravdu to asi vymysleli hlavou :-/ -
superkutil 01.07.10 14:56
« Re: Nevypíná chladič
DIM: Měl jsem kdysi Passata a tam byla prasklá hlava u vstřikovače. Tak jsem sehnal jinou se zárukou a kompletně osazenou za 1/5 ceny nové. Bylo to právě z té německé sítě co dělala repase dílů. Byla zabalená v papíře a krabici s popisem a evidenčním číslem. Takže to jde. Ta logistika nemusí být zase takový problém, pokud to děláš pro jednu značku a ve velkém.
Pokud jde o tu vačku, tak jak myslíš, že se vyrábí? To je odlitek, kde se kluzné plochy soustruží a pak leští. Ono v podstatě kov nebo slitina ani jinak opracovat nejde.
cja: Já ti nevím, ale když po mě chce Ford za to že vyměnil pylový filtr skoro 400Kč s tím, že je to práce na 5 min (dojít do skladu, zvednout kapotu, povolit šroubek, vyndat starý filtr, zandat nový filtr, zašroubovat šroubek) i s fasováním ve skladu? To mi připadá slušná zlodějina.
A hodinová sazba 1100Kč u VW je taky dost provokace. Hlavně v porovnáním co tam ti mechanici dělají. Já jezdím s druhým autem do servisu kde platím 300Kč/hod a vím, že na tom skutečně tu dobu mechanik dělal. -
cja 01.07.10 13:13
« Re: Nevypíná chladič
oleowr1: nemyslel jsem to zle, jen vím jakou máš kliku a je vidět, že člověk šikovný je v dnešní době k nezaplacení,
sám vím jak je lidská práce drahá i v méně odborné podobě než předvádíš ty a možná, kdyby se konečně platby za lidskou práci u nás dostali na normální úroveň, tak by ty náhradní díly byly cenově též jinde - zatím mi přijde , že za díl každý zaplatí, ale za práci nikoliv a proto jsou ty marže na díly tak vysoké
nicméně to nemění nic na tom, že pro mne je elektronika v podobě pod palubní deskou docela španělská ves :-) -
DIM 01.07.10 11:32
« Re: Nevypíná chladič
Kutile, ono když to spočítáš, kolik by stála ta logistika zajištění dílů z nějakých vrakovišť, technologie oprav ( opravdu se funkční plochy vačky SOUSTRUŽÍ ?? ) otázka záruky na opravený díl apod, tak je levnější dovézt ten díl nový. Bohužel je na nových náhradních dílech obrovská obchodní marže, neskutečně obrovská. Vytáhnout si jeden ventilátor a věnovat tomu několik hodin svého času je něco jiného, než to dělat na normální komerční bázi. Už jen těch několik hodin práce , které na tom OLEOWR dělal, by možná bylo dražší než ten díl !! -
superkutil 01.07.10 09:18
« Re: Nevypíná chladič
oleowr1: Tak to jsme oba ze stejného oboru. ;-) Dost dlouho jsme dělal ve výzkumu aut a tak jsem dělal mechanika, soustružníka, konstruktéra, vývojáře HW, programátora a měřícího technika.
Bohužel v dnešní době je snažší vše měnit než opravovat. Dokumentace k dnešním autům je nedostatečná, testovací přístroje jsou drahé a dostupné jen pro značkové servisy. Už to raději nechávám na odbornících a ušetřený čas věnuji jiné činnosti. Ale přesto po každé návštěvě servisu kontroluji co provedli a jak to udělali. A vždy najdu nějakou blbost co se jim povedla. Naposled jsem třeba našel v kufru otevřenou plechovku od VIFu i když já jí vždy zavírám a má pojistku proti otevření. Taky mám pocit, že VIFu ubylo. No nevím, že by si mechanici značkového servisu dovolili si VIF odlít, ale možné je vše. Ještě že je plechovka zajištěná proti převrhnutí. :-O
Jinak repase dílů se dělají, v Německu je celá síť, která skupuje vraky nebo bouračky, díly vymontovávají, kontrolují a balí a dodávají do svých servisů. Opotřebené díly (např vačky) na opotřebených místech opraví (nanesou kovovou vrstvu a tu pak osoustruží). Ale pro automobilky je lepší díly brát nové, víc na nich vydělají. Zažil jsem sklad, kde minimální cena položky byla 100Kč. Takže nevedli odporovou dráhu ke klapce karburátoru v ceně 10Kč, ale jen celý karburátor za 13tis. 8-s -
oleowr1 01.07.10 08:50
« Re: Nevypíná chladič
cja: studoval jsem telekomunikační a zabezpečovací techniku (mám z ní doktorát), dělám v IT, tak mám k elektronice blízko. Co se týká manuální zručnosti - neco rozebrat a hlavněsložit tak, aby to fungovalo mě vždycky bavilo, ale dnes to člověka moc dobře neuživí...
Že se mění díly v rámci značkových servisů bych pochopil, ale možná chybí takový článek, který bude provádět repase. Všude se mluví o recyklaci, ale proč rozebrat, roztřídit a natvrdo recyklovat zařízení, na kterém je např. více než 50% dílů dobrých. Např. zrovnma ty sahary - prodávají se jako rám, modulem řízení otáček, ventilátor. Praskne rám a Ford ho nový neumí prodat (dá se koupit druhovýroba), přitom přešroubování ventilátoru s modulem řízení otáček je otázka pár minut - 7 šroubků.
-
cja 01.07.10 07:00
« Re: Nevypíná chladič
oleowr1: neměl by jsi změnit profesi? - šikovných mechaniků je pomálu a já bych občas taky potřeboval někoho kdo se o auto stará s láskou ;-) Ne , vážně je vidět , že když se chce tak to jde a ne jenom dokola vyměňvat díly a nechávat si to platit, zvlášť, když člověk potřebuje ty finance řešit jinde. Ať to větrá! Nikoliv však nutně kapsy. -
oleowr1 30.06.10 23:13
« Re: Nevypíná chladič
A je to :yes: :yes: :yes:
Dneska jsem zajel na vrakáč do Bílovce, měli tam saharu z C-Maxe 1,8 16V r.v. 2005. Rám sahary je pochopitelně jiný (a byl na cucky), ventilátor téměř stejný, regulátor otáček - krabička stejná P/N se lišil v posledním 3 číslí (já měl 081 tam bylo 143) je tam jiný konektor ale se 3 dráty jako u mého mondea. Z včerejší návštěvy Fordu jsem zjistil, že se ty sahary unifikovaly, teď se dodává jako ND trochu jiný model s jiným regulátorem otáček a je tam redukce ke konektoru. Zaplatil jsem 2000,- s tím, že pokud neustřihnu původní konektor vezme mi to zpět, pokud to nepojede a dal mi ustřižený protikus konektoru ze svazku C-Maxe. V garáži jsem na volné dráty z ustřiženého konektoru naletoval drátky tak, aby se dal zapojit provizorně do konektoru v mondeu, připojil větrák a přece se točí!!!
Zítra načisto přiletuju konektor, spoje přetáhnu smrštitelnou bužírkou přešroubuju ventilátor do mého rámu sahary a narvu to zpátky do auta. -
DIM 30.06.10 13:38
« Re: Nevypíná chladič
Kutile, změny jsou NESKUTEČNĚ náročné !!! Mnohem levnější je distribuovat náhradní díly a chybnou součást modifikovat s faceliftem a nebo lépe s novým modelem. Např . jiný tvar krytu osvětlení je proces na několik měsíců !!! A to ani ne jenom kvůli byrokracii, ale kvůli změnám ve formě, v montážních postupech, v nových zkouškách na všechnomožné...... Opravdu levnější je posílat náhradní díly....pokud teda zrovna nejde o život, pak se to řešit musí...... -
superkutil 30.06.10 13:25
« Re: Nevypíná chladič
DIM: Napíšu to tedy jinak. Vývoj automobilky domluví se subdodavatelem, že budou vyrábět určitý díl. Pak předá vývoj dokumentaci do výroby. A tím to pro vývoj končí a začnou řešit novou modifikaci. Problém je ale ve zpětné vazbě od zákazníků přes servisy do automobilky a pak potažmo na subdodavatele. Nenapsal jsem, že automobilka nemá kontakt na subdodavatele, ale že neexistuje zpětné propojení (vazba) na subdodavatele. Že se většinou problém zákazníka s nějakým dílem už k subdodavateli nedostane a že ten neudělá změnu výroby dílu.
DIM máš pravdu, že je vše hrozná byrokracie a díky tomu je pružnost změn zoufale pomalá.
Nikde se neeviduje, proč se určitý díl měnil. Nejvýš se hlídá, jak často se který díl točí. Ale narazíš na to, že u nějakého modelu zahnije zámek a přesto tento zámek automobilka bez modifikace montuje dalších 6 let. nebo to osvětlení SPZ co jsem řešil. To musí z principu odcházet většině a přesto Ford konstrukci nepředělal. A stačila by malá změna, jedno těsnění nebo jiný tvar krytu osvětlení SPZ a bylo by po problému. -
Dong1 30.06.10 12:09
« Re: Nevypíná chladič
No pokud vim, tak Ford uz taky presel na internetovou aplikaci.
Ale me to asi moc nepomuze, pac sem ode dneska opet bez klimy (chladic mam cely zeleny od barviva) a od vcerejska s 20cm prasklinou na prednim skle :-(
Jen doufam ze mi to zitra zvladnou dat do kupy, pac v sobotu potrebuju jet na dovcu (sice jen k Budejovicum, ale prece :-) ). -
superkutil 30.06.10 08:30
« Re: Nevypíná chladič
Dong1: Já vím, spolupracoval jsem na vývoji SW pro prodejce automobilů a vím jaký je v tom hrozný b0rdel. Dost často nedokážou rozlišit revize, už nevím která, ale jedna automobilka to měla geniálně, každý díl měl dlouhé označení, kdy bylo nejdříve číslo, pak tečka a za ní revize. No a pokud bylo číslo před tečkou stejné, tak to bylo kompatibilní. Dělal jsem na komunikaci mezi účetním systémem a skladem a katalogem náhradních dílů. Šlo o to, aby se v katalogu zobrazovaly cena a počty dílů na skladě. Ale stejně v tom byl b0rdel. Ale myslím, že třeba Toyota nebo Honda to mají dobré, ti mají aplikaci na internetu se vším všudy. To se pak výborně aktualizuje. Ale evropské automobilky dostávají aktualizace na CD nebo DVD a to je vždycky vopruz než se to nainstaluje. Vypadá to, že je největší problém se subdodavateli, kteří k dílům nedodávají pořádnou dokumentaci a továrna nemá na subdodavatele zpětné propojení. -
"-- skrytý --" 29.06.10 22:38
« Re: Help - umístění čidla teploměru?
Taky mi snímač teploty odpadl,mám sice c-maxe,tam je umístěn na kovové výstuze před nárazníkem.Je to takový plastový hranolek s kovovou planžetou.Do jednoho otvoru se navlíkne packa snímače a do druhého kovová planžeta. -
RADEK1 29.06.10 20:12
« Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005
To WIN:S tou spotřebou to byl takový extrém . Asi bych tak nemohl jezdit pořád , ale dovedu si představit mojeho tátu a ten by klidně tu spotřebu udržel. Já ne >:-[] . Ty máš ale vyšší auto a 4 kolku tam budou asi větší jízdní odpory.
TO DIM: myslel jsem že z fotky je to patrné :-) :-) -
Janerad 29.06.10 19:40
« Help - umístění čidla teploměru?
Kouknul jsem na auto zvenku a vepředu pod nárazníkem vi visel na drátech teploměr... (jezdím bez přední části spodního krytu motoru - ulítl mi ve 220 na dálnici - v servisu špatně uchytili spony v přední části)... Máte někdo tušení, kam ho mám nasadit? Zatím jsem ho napíchl zevnitř na nárazník u pravé mlhovky... Zatím ještě nevypadl... Nevíte, kde by se ten spodní plast dal objednat jinde než ve Ford Service? uchycení na pět šroubků - zvládnu namontovat i sám (demontoval jsem torzo, když jsem zkoumal ten teploměr... -
RADEK1 29.06.10 11:29
« Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005
No mě se zdá velmi dobrá. Už nejezdím mondeem ale to asi víš.
Jinak spotřebu neřeším . Za normálních okolností mám měsíční spotřebu cca 8,5- 9 l/100km. Normálními okolnostmi mám na mysli obec striktně 50-55 víc nikdy. Mimo obec až po 150 (pokud to jde)
no a dálnice vejš. :yes: P.P. beru také jako orientační , ale i kdyby si přidal litr k 5,8 l na 3,0litrový objemu a automat se zapnutou klimatizací a vyhříváním sedačky(moje paní) tak je to velmi slušné. -
superkutil 29.06.10 10:57
« Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005
RADEK1: Spotřeba podle PP 5,8 je sakra vysoká. Při dodržování předpisů se pohybuju kolem 4,5 - 5 litrů. ;-).
Připomíná mi prospekty na auta, kde uvedou nějakou šílenou minimální spotřebu naměřenou na motoru mimo auto v laboratorních podmínkách a u toho uvedou, že auto má maximální moment a výkon nějakou super hodnotu. Nakonec se zjistí, že při běžném používání auto žere o 2-3 litry více. >:D
Jak moc ti proměřuje PP? Jedou se mi stalo, že s 4mi koly na střeše a při rychlosti do 110km/h jsem měl spotřebu podle PP 9,5 litru. To byl docela slušný nárůst kvůli kolům na střeše. ;-\
Mám vyzkoušeno, že když se nestaví na semaforech a jede se do 110km/h, tak je spotřeba pod 5 litrů. Ale stání na semaforech a jízda nad 110km/h žene spotřebu do výšin. Kdyby mělo Mondeo systém START-STOP, to by možná pomohlo.
Už se těším na hybridy, elektromotory v každém kole, baterie a dieselgenerátor pro dobíjení a pohon mimo město. :-! -
RADEK1 29.06.10 09:26
« Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005
Tak to si piš, že to jsou vstřiky.Letos v únoru naprosto stejné příznaky.A doba po nastartování ,kdy auto běží cca na 500 ot se pomalounku prodlužovala . Takže z původních 4 sec. to po měsíci dělalo 13 sec. Vyměněny nové vstřiky a byl pokoj. Škoda jen těch 25 tis. kč auto jsem totiž za 2 měsíce prodal. Ale opravdu to vtřiky byly 8-s -
superkutil 29.06.10 08:55
« Re: Nevypíná chladič
Ford má binec v náhradních dílech i v dokumentaci. Dost často vůbec netuší co hledat, do Escorta mi objednali špatný posilovač řízení a tak jsme na něj čekal 5 neděl, kamarád na lišty 3 měsíce. Když jsem chtěl koupit nový disk, tak vůbec na disku nebylo označení, hledali to podle obrázku (neměli tam ani fotky) a na obrázku kolo vypadalo hodně jinak než ve skutečnosti. -
oleowr1 28.06.10 23:10
« Re: Nevypíná chladič
tak jsem dneska vykuchal z auta saharu, je to ale jiný model než se popisuje třeba v TISu nebo "Jak na to", tenhle typ patří do Mondea se 6-kvalem nebo 5st. automatikou. Mají ve FMC pěkný nepořádek nebo že bych zkusil zakvedlat šaltpákou a najít 6-ku :-)
Motor sahary je O.K., 12V do modulu řízení otáček jde, ale třetí drát (který má asi řídit otáčky) je nějaký mrtvý max. pár desítek mV, třeba to stačí. Tak jsem teď trochu zoufalý co s tím, navštívím nějaké vrakáče a třeba budu mít štěstí a najdu stejný typ, vyzkoušení je otázkou pár minut... -
superkutil 28.06.10 14:01
« Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005
Tohle mi to dělalo taky, podobně jako oleowr1. Motor naskočil do cca 500ot. a nereagoval na plyn. Po vypnutí a znovunastartování běžel normálně. Já ale měl problémy i když bylo jen trochu pod 0°C. To mi motor naskočil, ale cukal se a bíle kouřil. A bylo jedno, zda bylo -5°C nebo -20°C. Po té, co jsem začal přidávat VIF je to bez problémů a to i v -28°C. V Alpách v -14°C start úplně v pohodě na rozdíl od TDI PD, který byl hodně hlučný. -
DIM 28.06.10 13:34
« Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005
Podle mě to právě vstřiky dělají, pokud je některý již trochu přidřený, tak ve studeném stavu se jeho handicap ještě o něco zvýrazní a jeho pozdější odezva na řídící ipuls způsobí to dušení - jakoby na tři resp. na dva válce, pokud je jich načatých více. Když bylo hoooodně zima ( -20 C ) tak jsem pak v Alpách startoval skoro už jakoby na jeden válec., třísaklo to jako kladivem do koleje a přes dým už nebylo chvíli vidět ano jedno ze Tři údolí :-) , -
oleowr1 28.06.10 12:50
« Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005
jarda.suchy: to mi 2,0TDCi dělalo taky, motor jako by jel v úplně jiném režimu, vždycky jsem ho okamžitě vypnul a po novém startu byl O.K. Teď to nedělá a vlastně nic jsem neopravoval, abych byl přesný měnily se vstřiky, ale to s tím podle mně nesouvisí - rozblikalo by to kontrolku. Chtělo by to asi na diagnostiku jestli neblbne nějaké čidlo.
Mně se zase stává, že motor nenastartuju napoprvé, vypozoroval jsem, že je to skoro vždycky, když je ve vlhkém, dusném prostředí (garáž, nebo po dešti) -
"-- skrytý --" 28.06.10 12:34
« start 2,2TDCi Euro 4 - 2005
Poradte? Pri startu studeneho i zahrateho motoru po otoceni klicku v zapalovani motor naskoci, ale tak neco kolem 500ot/min - jakoby priduseny (v te dobe nereaguje na pridavani plynu) a po cca 2-4 sec nabehne na sve normalni volnobezne otacky.
Pri startu ani behem jizdy nekouri, nase "oblibena oranzova" kontrolka neblika ani nesviti, spotreba ani neklesla ani nestoupla, motor se chova jinak uplne normalne?
Auto mam od nova najeto cca 135tkm, vstriky puvodni do ted bez problemu. Tankuju OMV + VIF nebo STANDA, posledni dobou Benzina Verva. -
superkutil 26.06.10 22:11
« Re: WinDiesel Re: Prasklé lité kolo
DIM: Jezdím, řeším teď to prasklé kolo, vrzání/bouchání vpravo vzadu a zatékání do LP dveří. Dnes jsem byl v myčce a zase to plave. 8-s
Jinak se auto usadilo a pohoda. Dnes jsem jel na chalupu v metr vysoké trávě, fakt chuťovka.
Řeším teď jiné věci než auto a to problematiku věcných břemen. Už mám za sebou kolečko ministerstvo financí, ministerstvo zemědělství, ministerstvo životního prostředí, pozemkový fond, CHKO, katastrální úřad, komoru soudních znalců a je to jeden velkej Kocourkov. Každý říká něco jiného, na vše jsou hromady zákonů, vyhlášek, metodických pokynů, které si navzájem odporují, fakt humus a úžasné prostředí pro korupci. Je mi z toho na blití! -
kyklop 25.06.10 21:03
« Re: Prasklé lité kolo
klaudius: tu spotrebu mas dobru...predchadzajuce kanga, ktore boli vo firme "zrali" stabilne okolo 5,5 na 100, pricom bolo jedno ci si bol v meste, alebo mimo mesta, avsak vozidla boli vyrazne lahsie ako sucasna generacia. Dlhodoby priemer som mal 5,2-5,3 l/100km
Najkrajsie spomienky mam na spotrebu opla combo 1.7 dti, ktore si vypytalo od 4,8 do 6 l\100km, pricom ked si chcel dosiahnut 6 na 100,tak si musel jazdit ako prasa. Deklarovana spotreba v meste bola 7,2/100km, ale to by som asi musel stale cuvat.
Potom prisiel pokrok v podobe 1.3.cdti (motor od fiatu) a spotreba bola pri lahkej (max. uspornej jazde) o nieco nizsia, ale ked si vozidlo poriadne nalozil, alebo si isiel po dialnici viac ako 110km/h, tak vysoko prevysil spotrebou prehistoricky 1,7dti. Lepsiou volbou bol 1,7cdti, ktory sa tak "nerozozral" pri zatazi (vyssia rychlost, alebo vacsia hmotnost nakladu) -
DIM 25.06.10 13:37
« Re: Diagnostika
Funguje to i na novější Mondea ?
Jinak jsem se díval na ten Facelift a musím konstatovat, že to není na škodu, drobné změny způsobují dynamičtější dijem. a6 ma ty světla pro denní svícení, ty mi připadají hodně dolepené do koncepce přední části. Ale pokud se dobře dívám, změnily se jen plastové části , a to konkrétně nárazníky. Jsem ještě zvědavý na ten interiér. Já si ale nestěžuju, už jsem si zvykl i na ta tlačítka na okna, i na ten excentrický display. Jen by mohl mít více možností a funkcí....tak třeba se dočkáme a software potom přehrajeme.... :-) -
DIM 25.06.10 12:03
« Re: WinDiesel Re: Prasklé lité kolo
Kutile !!?? Ty už nejezdíš ? :-) Že nemáš nic dalšího na reklamaci ! Nic ve zlém, jen tady není žádné téma ! Že bychom po více než deseti tisících příspěvků už neměli, co probrat ? Já jsem ale teď zjistil, že se mi z ničeho nic udělal strašný nepořádek na zadních sedalech ...... .......No nic, dobrá, trochu infantilní.... ale alespoň něco ! -
Klaudius 22.06.10 21:04
« Re: Prasklé lité kolo
Ja mám s novým (cca 2000 km) Renaultom Kangoo s týmto motorom priemer zatiaľ 6,2 litra, s tým, že ráno idem takých 5 km krokom, vyslovene 1-2, a zase stojím. Potom po obchvate s maximálkou 90 km/h a niečo aj klasicky päťdesiatkou po meste. Vzhľadom na 1,5 tony vlastnej váhy, vyššiu karosériu a fakt, že motor je ešte celkom nový, to považujem za sympatický výsledok. S predchádzajúcim Scénicom som mal spotrebu nižšiu, 5,3-5,5 litra, akurát ten motor bol z tých prvších, s výkonom 60 kW, a auto vážilo o cca 200 kg menej ako Kangoo. -
superkutil 22.06.10 17:25
« Re: Prasklé lité kolo
WinDiesel: Ta 1.5dCi 78kW je dost zázrak. Znám ho z Megane kombi a opravdu nežere i když se na to šlape. :-) Jezdíval jsem s C-MAX 1.6TDCI (výkon nevím) a průměrná spotřeba byla 6,5litru. Ale nejezdil jsem s ním jen já a tak okamžitou spotřebu nevím.
C-MAX 1.6TDCI se spotřebou pod 4litry, to je pěkné! -
štíreček1 22.06.10 16:34
« Re: Prasklé lité kolo
Já v tom nevidím vyjímečný motor, prostě to tak žere. Takovým stylem jízdy, jak jezdíš Ty, do těch 110 a využívání dynamiky, hmotnosti vozu ty čtyři litry není žádný problém, svižná jízda 4,5-4,8. Moje paní při zpátečních jízdách z valašska cca 100km pravidelně za 3,7, ale není to tím, že umí jezdit úsporně, ona je ráda že jede, papíry má chvíli, o využívání dynamiky nemůže být řeč, před obcí už řadí, aby u cedule měla padesát, tam kde jedu za pět, ona jede za čtyři, otáčky si drží spíš výše než já a to bude asi tím, že motor se lehce točí. U toho dvoulitru při snaze je možné se dostat níže při stejném stylu jízdy, ale z dlouhodobého průměru bude mít dvoulitr vždy vyšší spotřebu. Průměr mám taky 5,8-5,9, ale to dělá to město, během dne i několik startů a tam to skáče nahoru. Jinak s focusem 1,8tddi 66kw jsem se dostal taky na 3,8 a s escortem 1,8D dokonce 3,7, jízda do 110 a využívání dynamiky, jinak s oběma vozy dlouhodobě 5,8-6 za celou dobu používání. Styl jízdy stejný jako s maxem, jen jsem musel víc šlapat na plyn, skrz menší výkony. -
WinDiesel 22.06.10 07:23
« Re: Prasklé lité kolo
Kutil: s tou citlivostí maloobjemových motorů bych to nepřeháněl. Náš Kaškaj 1,5 dCi umí jet pěkně svižně (78 kW, 106 k) a spotřeba je přesně 6,0. Můžeš jet pomalu nebo rychle, je to pořád 6,0 l. Nevěřím že verze s 2,0 dCi pojede za méně. A vzhledem k vyšší hmotnosti a stavbě vozidla to považuji za solidní spotřebu. -
superkutil 21.06.10 22:31
« Re: Prasklé lité kolo
štíreček1: Tak to buď rád, to máš asi výjimečný motor, protože ta tvoje spotřeba je opravdu malá. A je pravda, že ta 1.6TDCI je hodně závislá na práci s plynem a s otáčkama.
Koukal jsem na spotřebu z 371 Focusů 1.6TDCI 80kW a průměr je 5,9 s tím, že spotřeba je mezi 4-9litry. Takže s lehkou nohou se asi opravdu dá jet kolem 4 litrů. ;-) -
štíreček1 21.06.10 19:36
« Re: Prasklé lité kolo
Tak to se teda divím, sám jsem se dostal přes sedmičku ve městě při systému brzda plyn, viz zkušební tankování ze dne 4.9.09 [odkaz]
Když jsem jel systémem brzda plyn na valašsko, cca 100km, v autě 450kg, palubní počítač ukázal 6,1, to jsem zkoušel jak se maloobjemový motor vyrovná s nepřátelským přístupem, takže fakt jsem ho nešetřil a na obchatu z Kunovic do Uh. Brodu pořád 190, pak už tam jsou jen samé zatáčky a kopce. Byl jsem fakt překvapený, protože v těch testech spotřeby u c maxe psali hodnoty jak uvádíš. Jeden kamarád co má maxe mně říkal, že přes šest litrů jezdí jen prasata :-) -
superkutil 21.06.10 19:00
« Re: Prasklé lité kolo
štíreček1: Je mi jasné, že to prasknutí nebylo tou dírou, ale projít další kola jsem ještě nestačil. Taky ještě musím kouknout na geometrii, co tomu řekla. Jinak co se týče tvé spotřeby, tak si většinou lidi s 1.6TDCI stěžují, že aby to trochu jelo, tak jim to žere 7,5litru. A třeba soused má 1.6CRDI v KIA Ceed a taky říká, že mu to žere 6,5litru. Osobně mám zkušenost, že u common-rail nad 110km/h jde spotřeba hodně nahoru a že malé objemy mají malou spotřebu při ekonomické jízdě, ale jakmile jde o běžnou jízdu, tak větší objemy berou míň. Prostě každé auto má minimální objem, pod který už průměrná spotřeba neklesá, ale drží se nebo stoupá. :-) -
štíreček1 21.06.10 18:24
« Re: Prasklé lité kolo
Kutil: Neříkám, že je to průměr, ten mám 5,8, hodně město [odkaz]
ale na čtyřku se dá v pohodě dostat. Moje paní ujede 100km v kuse s průměrem 3,7, tam jsem se ještě nedostal [odkaz] [odkaz]
Jinak minulý týden ve středu trasa cca 500km ve čtyřech dospělých plus pár kilo v kufru s průměrem 4,6litru. Ráno jsem hodně spěchal, ve tři hod žádný provoz, takže obec do 80km, mimo obec jen neplacené úseky dle možností 140-160km/hod, v cíli pc ukázal 5,2. Cesta zpět už normálka, samý kamion, hustý provoz, předjíždění nemělo smysl. Doma mi to ukázalo 4,6, takže zpět jsem musel jet za čtyřku, abych stáhl průměr o šest deci. Jinak na ty popojížďky ve městě to jde nahoru, ale na ty delší trasy do cca 110km/hod a využívání dynamiky se tam dá v pohodě dostat, i když sám jsem tomu nevěřil.
K těm liťákům se mi zdá divné, že originál od forda tak trpí, ještě jsem se s tím nesetkal, každý kdo nadával, tak právě na ty neoriginální, třeba z aukra nebo z Polska v cenách do cca 2500kč za kus, i když taky hodně záleží na tvaru. Ale ta tvá prasklina určitě nemůže být dírou v silnici, ale špatnou kvalitou. Co ty ostatní kola, nepraskají taky?