FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 16.07.10  15:48

    « Re: Nevypíná chladič

    Aj kalené sa dajú sústružiť, samozrejme potrebuješ kvalitné nástroje a dobrého "mašinistu". Je to zlá a nevďačná práca, ale ide to. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 16.07.10  14:58

    « Re: Nevypíná chladič

    Hmh, asi porto, že učňák nemám :-) Jen vím, že soustružit se dají jen měkké materiály a s relativně malou přesností a kvalitou povrchu. Kalené materiály se vždy brousily, případně pak ještě leštily, honovaly....
  • « 00 Reagovat !

    foto J4K

    J4K 16.07.10  13:32

    « Re: Nevypíná chladič

    ale jde, i když né každá a né celá, stačí excentricky vyvrtat středovou díru pro hřídel vačky - pak musíš ječtě na frérku a na brusku-špatně si dával na učňáku pozor :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 15.07.10  19:54

    « Re: Jak moc studeně musí klimatizace foukat?

    Pokud vim tak klima ma pri cca 30st.C venku foukat vzduch 10-15st.C (pozor ne vychladit interier na 10-15st.C :-) ).
    Me prave klima pred dvema tydny utekla, takze se hezky pecu :-(
    Nechal sem ji tedy naplnit + barvivo (trvalo to dele, protoze sem mel pustene poctive vysuseni - cca 15min) a do dvou dnu utekla znovu...tentokrat uz se stopou barviva na kondenzatoru. Takze jsem objednany na pondeli do servisu.
  • « 00 Reagovat !

    foto Slavek-TDM

    Slavek-TDM 15.07.10  12:38

    « Re: Jak moc studeně musí klimatizace foukat?

    Ja jsem mel to samy s Imprezou, skoro jsem klimu v zime nepoustel a medium uniklo pres tesneni kolem hridele kompresoru - to se maze olejem z naplne a kdyz se klima nepouziva, tesneni vyschne.
    Pri plneni se cela napln nejdriv takovym pristrojem na koleckach vysaje, pak provede zkousku tesnosti a pak se i s recyklovanou a vycistenou naplni naplni podle pozadovaneho mnozstvi (v mem pripade pul litru nebo kila???) vcetne oleje. Cely to trva asi 10 minut a stalo me to 800Kc.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.07.10  12:20

    « Re: Jak moc studeně musí klimatizace foukat?

    Mě řekli, že nedoplňují, ale že odsají zváží a znovu správně naplní. A že je to prý dobré dělat po 3 letech. Mám vedle Mondea i Fiestu s klimatizací a ta fouká již 8 let stále stejně dobře.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 15.07.10  11:09

    « Re: Jak moc studeně musí klimatizace foukat?

    Pravidelně ne....ale nechat to doplnit to není zase tak velký problém.....
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.07.10  09:45

    « Jak moc studeně musí klimatizace foukat?

    Nějak se té mé moc nechce. Děláte pravidelně kontrolu média v klimatizaci?
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 14.07.10  20:50

    « Re: Help - umístění čidla teploměru?

    Díky, jak ho mám dočasně píchnutý za mlhovkou, tak mi začal zlobit... dneska mi ukazoval 39 když jsem vyjel, pak klesal až na 22°C což bylo podezřelé, jelikož venku bylo vedro jako pracsa! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 14.07.10  12:05

    « Re: Help - umístění čidla teploměru?

    Teploměr je určitě přímo uvnitř chladiče, protože včera mi ukazoval 38 stupňů !!
  • « 00 Reagovat !

    foto hil

    hil 10.07.10  19:49

    « Re: Help - umístění čidla teploměru?

    Nedávno jsem to řešil: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto dudo321

    dudo321 09.07.10  11:26

    « Re: Hladina oleje 2,2 TDCi

    medzi min a max je obvykle 1 liter
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.07.10  23:11

    « Re: Hladina oleje 2,2 TDCi

    1 cm už bych řekl, že je příliš. to by mohl být klidně litr.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.07.10  22:33

    « Hladina oleje 2,2 TDCi

    Jak velky problem je preliti oleje na rysce olejomeru o cca 1cm nad MAX?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 07.07.10  10:02

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutil: nemám to jinak, bylo to na předchozím autě, Mon 2005 a tam tvrdil mechanik, že musí stěrače demontovat - a dle toho návodu od pava1 je to vše jinak - takže mne ošidili - bude reklamace za 6 let dozadu - stejné Mondeo jsem měl 2x, takže budu požadovat peníze za neudělanou práci + úroky + sankce za šizuňk - to bude šéf salonu zase rád ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto tazak

    tažak 03.07.10  01:15

    « Re: Nevypíná chladič

    Vačka nejde vyrobit na soustruhu,asi jste nevideli vaČku a soustruh na vlastní oči.Za mlada jsme vyráběli "závodní" vačky odbroušením kruhové části ze seriové,zvýšilo se tím otevření ventilu i doba otevření.
  • « 00 Reagovat !

    foto tazak

    tažak 03.07.10  01:14

    « Re: Nevypíná chladič

    Vačka nejde vyrobit na soustruhu,asi jste nevideli vaČku a soustruh na vlastní oči.Za mlada jsme vyráběli "závodní" vačky odbroušením kruhové části ze seriové,zvýšilo se tím otevření ventilu i doba otevření.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.07.10  22:59

    « Re: Nevypíná chladič

    Dělám to stejně jako Kutil Mondeo TDCi 2004. Tady je návod: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.07.10  15:14

    « Re: Nevypíná chladič

    cja: To ne, filtr sání mám u Mondea myslím pod packama, u Fiesty se musí povolt šrouby, které se pak vyžvejkají a nedrží (nechápu proč nemůže mít Ford jednotný systém pacek na filtrech sání.

    Ale pylový filtr u Mondea já měním bez oddělávání stěračů, stačí povolit 3 šrouby a celý plast okolo steračů vyndám bez jejich odmontování. A už vidím víčko pylového filtru. Fakt je to rychlý. Ty to máš asi jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 02.07.10  14:59

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutil: výměna filtru, oddělat stěrače, lišty kolem, vyčistit .... - myslím, že za 5 minut to nedáš, ale já to myslel obecně navíc to co zmiňuješ tak je vzduchový filtr pro sání - jinak jak píši to co řešíte je pro mne španělská ves

    DIM: >:D frézovat ty plošky na vačce by nešlo? :*) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.07.10  14:08

    « Re: Nevypíná chladič

    Tak pánové, pokud by to byl takový džob ty díly, tak už to dělají stovky dodavatelů. Také subdodávky jsou čast už v nějakých celcích, automobilky vůbec nemají číslo pro jednotlivé díly..... Prostě mají např. regulátor, který jim otestovaný dodává subdodavatel a tím to končí.

    Až bude cena ráfku nižší než cena toho dělníka v penuservisu za tu práci, tak to bude logicky zánik pneuservisů.

    KUTILE : zkoušel už jsi někdy leštit soustružený povrch ?? Víš jaká je přesnost soustružení ? Víš , do jaké tvrdosti materiálu se dá ještě třískově obrábět ? Vačková hřídel bude asi jo dobře kalená a nebo povlakovaná, jinak by jsi ji ošoupal dříve než bys dojel domů !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.07.10  08:51

    « Re: Nevypíná chladič

    Dong1: o tom řešení u Fikusu jsem už slyšel. A snad u C-MAX je to ještě horší. U Mondea stačí povolit 2 šrouby v motoru a odklopíš víčko a měníš. Totéž u Fiesty, tak je šroubek jen jeden. Proto mi ta cena 400Kč připadá nesmyslná.

    Jinak ty ceny dílů jsou vysoké proto, že vědí, že je budeš potřebovat a tak vědí, že zaplatíš jakoukoliv cenu. Hlavně u těch, u kterých není druhovýroba. Taky tě chtějí donutit aby sis koupil nové auto a taky logistika a ceny skladování dílů jsou dost vysoké. Dělal jsem u firmy DELL a tam cena dílů výrazně rostla se stářím počítačů. Třeba cena dílu při zestárnutí počítače z 3 na 6 let stoupla o více jak 100%.

    Ono všeobecně obchod s použitým a repasovaným zbožím je zajímavý a pokud by to nebyla taková šmelina, ale seriózní obchod, tak bude zájem obrovský a obchod s novým zbožím by musel jít s cenama dolů.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 01.07.10  20:30

    « Re: Nevypíná chladič

    DIM: marže na nových dílech je opravdu vysoká, ale problém je v tom, že se neprodávají jednotlivé díly ale celé funkční celky. Nejde koupit elementární díl odšroubovatelný, demontovatelný, ale prostě jen celý komplet. To je přece na hlavu postavené! Jistě že ekonom Ti zdůvodní, že se neoplatí prodat zvlášť ventilátor, zvlášť řízení otáček a zvlášť rám, ale se stejnou logikou Ti ten stejný ekonom možná za pár let vysvětlí, že si nekoupíš samostatnou pneumatiku, ale jenom s ráfkem, protože nazouváky pro pneuservisy jsou drahé a ty raději starý ale nepoškozený ráfek vyhoď, je to přece pro Tebe jako zákazníka výhodnější, třeba tím, že máš statisticky větší jistotu, že Ti nový ráfek nepraskne jako kutilovi.

    Čistý čas experimentování s ventilátorem bych odhadl na 5h, včetně cesty na vrakoviště. Montáž/demontáž nemůžu počítat - čas by byl stejný u nového dílu. Za 5 hodin jsem ušetřil cca 8000, to jde, ne? Při troše snahy, databázi použitelných dílů, pár skladů v republice by se to určitě vyplatilo. Na vrakáči mi říkali, že o ty regulátory otáček je obrovský zájem a byli rádi, že jsem jim zavolal, že benzin C-Max po přepájení konektoru fachčí v Mondeo TDCi.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 01.07.10  19:09

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutil: Nevim jak u Monda, ale u Fikusu je vymena filtru nejmene na pul hodky (zvlast kdyz nektery ze smudlu ve znackovem servisu strhnul zavit na jednom ze sroubu :-( )
    -povolit plynovy pedal (3 matky)
    -vyhaknout konektor
    -povolit kryt filtru (2 sroubky)
    -vyndat/zandat filtr a zbytek opacne :-)
    ...a to vsechno na super pristupnem miste pod palubni deskou, opravdu to asi vymysleli hlavou :-/
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.07.10  14:56

    « Re: Nevypíná chladič

    DIM: Měl jsem kdysi Passata a tam byla prasklá hlava u vstřikovače. Tak jsem sehnal jinou se zárukou a kompletně osazenou za 1/5 ceny nové. Bylo to právě z té německé sítě co dělala repase dílů. Byla zabalená v papíře a krabici s popisem a evidenčním číslem. Takže to jde. Ta logistika nemusí být zase takový problém, pokud to děláš pro jednu značku a ve velkém.

    Pokud jde o tu vačku, tak jak myslíš, že se vyrábí? To je odlitek, kde se kluzné plochy soustruží a pak leští. Ono v podstatě kov nebo slitina ani jinak opracovat nejde.

    cja: Já ti nevím, ale když po mě chce Ford za to že vyměnil pylový filtr skoro 400Kč s tím, že je to práce na 5 min (dojít do skladu, zvednout kapotu, povolit šroubek, vyndat starý filtr, zandat nový filtr, zašroubovat šroubek) i s fasováním ve skladu? To mi připadá slušná zlodějina.

    A hodinová sazba 1100Kč u VW je taky dost provokace. Hlavně v porovnáním co tam ti mechanici dělají. Já jezdím s druhým autem do servisu kde platím 300Kč/hod a vím, že na tom skutečně tu dobu mechanik dělal.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 01.07.10  13:13

    « Re: Nevypíná chladič

    oleowr1: nemyslel jsem to zle, jen vím jakou máš kliku a je vidět, že člověk šikovný je v dnešní době k nezaplacení,
    sám vím jak je lidská práce drahá i v méně odborné podobě než předvádíš ty a možná, kdyby se konečně platby za lidskou práci u nás dostali na normální úroveň, tak by ty náhradní díly byly cenově též jinde - zatím mi přijde , že za díl každý zaplatí, ale za práci nikoliv a proto jsou ty marže na díly tak vysoké
    nicméně to nemění nic na tom, že pro mne je elektronika v podobě pod palubní deskou docela španělská ves :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.07.10  11:32

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutile, ono když to spočítáš, kolik by stála ta logistika zajištění dílů z nějakých vrakovišť, technologie oprav ( opravdu se funkční plochy vačky SOUSTRUŽÍ ?? ) otázka záruky na opravený díl apod, tak je levnější dovézt ten díl nový. Bohužel je na nových náhradních dílech obrovská obchodní marže, neskutečně obrovská. Vytáhnout si jeden ventilátor a věnovat tomu několik hodin svého času je něco jiného, než to dělat na normální komerční bázi. Už jen těch několik hodin práce , které na tom OLEOWR dělal, by možná bylo dražší než ten díl !!
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.07.10  09:18

    « Re: Nevypíná chladič

    oleowr1: Tak to jsme oba ze stejného oboru. ;-) Dost dlouho jsme dělal ve výzkumu aut a tak jsem dělal mechanika, soustružníka, konstruktéra, vývojáře HW, programátora a měřícího technika.

    Bohužel v dnešní době je snažší vše měnit než opravovat. Dokumentace k dnešním autům je nedostatečná, testovací přístroje jsou drahé a dostupné jen pro značkové servisy. Už to raději nechávám na odbornících a ušetřený čas věnuji jiné činnosti. Ale přesto po každé návštěvě servisu kontroluji co provedli a jak to udělali. A vždy najdu nějakou blbost co se jim povedla. Naposled jsem třeba našel v kufru otevřenou plechovku od VIFu i když já jí vždy zavírám a má pojistku proti otevření. Taky mám pocit, že VIFu ubylo. No nevím, že by si mechanici značkového servisu dovolili si VIF odlít, ale možné je vše. Ještě že je plechovka zajištěná proti převrhnutí. :-O

    Jinak repase dílů se dělají, v Německu je celá síť, která skupuje vraky nebo bouračky, díly vymontovávají, kontrolují a balí a dodávají do svých servisů. Opotřebené díly (např vačky) na opotřebených místech opraví (nanesou kovovou vrstvu a tu pak osoustruží). Ale pro automobilky je lepší díly brát nové, víc na nich vydělají. Zažil jsem sklad, kde minimální cena položky byla 100Kč. Takže nevedli odporovou dráhu ke klapce karburátoru v ceně 10Kč, ale jen celý karburátor za 13tis. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 01.07.10  08:50

    « Re: Nevypíná chladič

    cja: studoval jsem telekomunikační a zabezpečovací techniku (mám z ní doktorát), dělám v IT, tak mám k elektronice blízko. Co se týká manuální zručnosti - neco rozebrat a hlavněsložit tak, aby to fungovalo mě vždycky bavilo, ale dnes to člověka moc dobře neuživí...
    Že se mění díly v rámci značkových servisů bych pochopil, ale možná chybí takový článek, který bude provádět repase. Všude se mluví o recyklaci, ale proč rozebrat, roztřídit a natvrdo recyklovat zařízení, na kterém je např. více než 50% dílů dobrých. Např. zrovnma ty sahary - prodávají se jako rám, modulem řízení otáček, ventilátor. Praskne rám a Ford ho nový neumí prodat (dá se koupit druhovýroba), přitom přešroubování ventilátoru s modulem řízení otáček je otázka pár minut - 7 šroubků.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 01.07.10  07:00

    « Re: Nevypíná chladič

    oleowr1: neměl by jsi změnit profesi? - šikovných mechaniků je pomálu a já bych občas taky potřeboval někoho kdo se o auto stará s láskou ;-) Ne , vážně je vidět , že když se chce tak to jde a ne jenom dokola vyměňvat díly a nechávat si to platit, zvlášť, když člověk potřebuje ty finance řešit jinde. Ať to větrá! Nikoliv však nutně kapsy.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 30.06.10  23:13

    « Re: Nevypíná chladič

    A je to :yes: :yes: :yes:
    Dneska jsem zajel na vrakáč do Bílovce, měli tam saharu z C-Maxe 1,8 16V r.v. 2005. Rám sahary je pochopitelně jiný (a byl na cucky), ventilátor téměř stejný, regulátor otáček - krabička stejná P/N se lišil v posledním 3 číslí (já měl 081 tam bylo 143) je tam jiný konektor ale se 3 dráty jako u mého mondea. Z včerejší návštěvy Fordu jsem zjistil, že se ty sahary unifikovaly, teď se dodává jako ND trochu jiný model s jiným regulátorem otáček a je tam redukce ke konektoru. Zaplatil jsem 2000,- s tím, že pokud neustřihnu původní konektor vezme mi to zpět, pokud to nepojede a dal mi ustřižený protikus konektoru ze svazku C-Maxe. V garáži jsem na volné dráty z ustřiženého konektoru naletoval drátky tak, aby se dal zapojit provizorně do konektoru v mondeu, připojil větrák a přece se točí!!!
    Zítra načisto přiletuju konektor, spoje přetáhnu smrštitelnou bužírkou přešroubuju ventilátor do mého rámu sahary a narvu to zpátky do auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 30.06.10  13:38

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutile, změny jsou NESKUTEČNĚ náročné !!! Mnohem levnější je distribuovat náhradní díly a chybnou součást modifikovat s faceliftem a nebo lépe s novým modelem. Např . jiný tvar krytu osvětlení je proces na několik měsíců !!! A to ani ne jenom kvůli byrokracii, ale kvůli změnám ve formě, v montážních postupech, v nových zkouškách na všechnomožné...... Opravdu levnější je posílat náhradní díly....pokud teda zrovna nejde o život, pak se to řešit musí......
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.06.10  13:25

    « Re: Nevypíná chladič

    DIM: Napíšu to tedy jinak. Vývoj automobilky domluví se subdodavatelem, že budou vyrábět určitý díl. Pak předá vývoj dokumentaci do výroby. A tím to pro vývoj končí a začnou řešit novou modifikaci. Problém je ale ve zpětné vazbě od zákazníků přes servisy do automobilky a pak potažmo na subdodavatele. Nenapsal jsem, že automobilka nemá kontakt na subdodavatele, ale že neexistuje zpětné propojení (vazba) na subdodavatele. Že se většinou problém zákazníka s nějakým dílem už k subdodavateli nedostane a že ten neudělá změnu výroby dílu.

    DIM máš pravdu, že je vše hrozná byrokracie a díky tomu je pružnost změn zoufale pomalá.

    Nikde se neeviduje, proč se určitý díl měnil. Nejvýš se hlídá, jak často se který díl točí. Ale narazíš na to, že u nějakého modelu zahnije zámek a přesto tento zámek automobilka bez modifikace montuje dalších 6 let. nebo to osvětlení SPZ co jsem řešil. To musí z principu odcházet většině a přesto Ford konstrukci nepředělal. A stačila by malá změna, jedno těsnění nebo jiný tvar krytu osvětlení SPZ a bylo by po problému.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 30.06.10  13:00

    « Re: Nevypíná chladič

    To ne, všude jsou lidi, ale kutilova spekulace o tom, jak vlastně nemají automobilky ani kontakt na subdodavatele je hodně naivní.......
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 30.06.10  12:27

    « Re: Nevypíná chladič

    DIM: máš pravdu, že každá změna dílu je doprovázená byrokratickou mašinérií, ale ta mašinérie nezaručí, že je dokumentace přesná a v pořádku.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 30.06.10  12:09

    « Re: Nevypíná chladič

    No pokud vim, tak Ford uz taky presel na internetovou aplikaci.
    Ale me to asi moc nepomuze, pac sem ode dneska opet bez klimy (chladic mam cely zeleny od barviva) a od vcerejska s 20cm prasklinou na prednim skle :-(
    Jen doufam ze mi to zitra zvladnou dat do kupy, pac v sobotu potrebuju jet na dovcu (sice jen k Budejovicum, ale prece :-) ).
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 30.06.10  11:08

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutile, představa že dodáváš jako subdodavatel bez všech těch certifikovaných papírů a dokumentace je už v dnešní době opravdu nepředstavitelná..... Každá změna je doprovázena obrovskou byrokratickou mašinérií......
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 30.06.10  10:25

    « Re: Help - umístění čidla teploměru?

    díky, zkusím to ještě prozkoumat.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.06.10  08:30

    « Re: Nevypíná chladič

    Dong1: Já vím, spolupracoval jsem na vývoji SW pro prodejce automobilů a vím jaký je v tom hrozný b0rdel. Dost často nedokážou rozlišit revize, už nevím která, ale jedna automobilka to měla geniálně, každý díl měl dlouhé označení, kdy bylo nejdříve číslo, pak tečka a za ní revize. No a pokud bylo číslo před tečkou stejné, tak to bylo kompatibilní. Dělal jsem na komunikaci mezi účetním systémem a skladem a katalogem náhradních dílů. Šlo o to, aby se v katalogu zobrazovaly cena a počty dílů na skladě. Ale stejně v tom byl b0rdel. Ale myslím, že třeba Toyota nebo Honda to mají dobré, ti mají aplikaci na internetu se vším všudy. To se pak výborně aktualizuje. Ale evropské automobilky dostávají aktualizace na CD nebo DVD a to je vždycky vopruz než se to nainstaluje. Vypadá to, že je největší problém se subdodavateli, kteří k dílům nedodávají pořádnou dokumentaci a továrna nemá na subdodavatele zpětné propojení.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.06.10  08:21

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    RADEK1: Když ne ty, tak to auto si to zaslouží! >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.06.10  22:38

    « Re: Help - umístění čidla teploměru?

    Taky mi snímač teploty odpadl,mám sice c-maxe,tam je umístěn na kovové výstuze před nárazníkem.Je to takový plastový hranolek s kovovou planžetou.Do jednoho otvoru se navlíkne packa snímače a do druhého kovová planžeta.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 29.06.10  20:16

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    To Kutil: dík , ale jsem si to nezasloužil :-!
    Jsou zde mnohem ,mnohem repší recenze ;-) Mě psaní moc nejde a ani nebaví.Přesto ještě jednou dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 29.06.10  20:12

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    To WIN:S tou spotřebou to byl takový extrém . Asi bych tak nemohl jezdit pořád , ale dovedu si představit mojeho tátu a ten by klidně tu spotřebu udržel. Já ne >:-[] . Ty máš ale vyšší auto a 4 kolku tam budou asi větší jízdní odpory.

    TO DIM: myslel jsem že z fotky je to patrné :-) :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 29.06.10  19:40

    « Help - umístění čidla teploměru?

    Kouknul jsem na auto zvenku a vepředu pod nárazníkem vi visel na drátech teploměr... (jezdím bez přední části spodního krytu motoru - ulítl mi ve 220 na dálnici - v servisu špatně uchytili spony v přední části)... Máte někdo tušení, kam ho mám nasadit? Zatím jsem ho napíchl zevnitř na nárazník u pravé mlhovky... Zatím ještě nevypadl... Nevíte, kde by se ten spodní plast dal objednat jinde než ve Ford Service? uchycení na pět šroubků - zvládnu namontovat i sám (demontoval jsem torzo, když jsem zkoumal ten teploměr...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 29.06.10  17:28

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    RADEK1: já mám na 235 koníků dlohodobě 9,8.... >:D Jojo, Jaguar se pochlapil a dal dohromady pořádný motor. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 29.06.10  14:02

    « Re: Nevypíná chladič

    Kutil: Nejenom Ford ma bordel v dilech, i bozska Skoda mi po zadani VIN do systemu tvrdila ze moje Fobie servo nema...a pritom blbnul snimac uhlu natoceni volantu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 29.06.10  13:43

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    A co to tedy teď proháníš ?? 275 koní .....
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 29.06.10  12:00

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    Ne,Ne, to už se prohání někde po slovensku. Snad se mu tam líbí ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.06.10  11:55

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    RADEK1: Tak to jo, myslel jsem, že píšeš o Mondeu 2.2TDCI.
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 29.06.10  11:29

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    No mě se zdá velmi dobrá. Už nejezdím mondeem ale to asi víš.
    Jinak spotřebu neřeším . Za normálních okolností mám měsíční spotřebu cca 8,5- 9 l/100km. Normálními okolnostmi mám na mysli obec striktně 50-55 víc nikdy. Mimo obec až po 150 (pokud to jde)
    no a dálnice vejš. :yes: P.P. beru také jako orientační , ale i kdyby si přidal litr k 5,8 l na 3,0litrový objemu a automat se zapnutou klimatizací a vyhříváním sedačky(moje paní) tak je to velmi slušné.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.06.10  10:57

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    RADEK1: Spotřeba podle PP 5,8 je sakra vysoká. Při dodržování předpisů se pohybuju kolem 4,5 - 5 litrů. ;-).

    Připomíná mi prospekty na auta, kde uvedou nějakou šílenou minimální spotřebu naměřenou na motoru mimo auto v laboratorních podmínkách a u toho uvedou, že auto má maximální moment a výkon nějakou super hodnotu. Nakonec se zjistí, že při běžném používání auto žere o 2-3 litry více. >:D

    Jak moc ti proměřuje PP? Jedou se mi stalo, že s 4mi koly na střeše a při rychlosti do 110km/h jsem měl spotřebu podle PP 9,5 litru. To byl docela slušný nárůst kvůli kolům na střeše. ;-\

    Mám vyzkoušeno, že když se nestaví na semaforech a jede se do 110km/h, tak je spotřeba pod 5 litrů. Ale stání na semaforech a jízda nad 110km/h žene spotřebu do výšin. Kdyby mělo Mondeo systém START-STOP, to by možná pomohlo.

    Už se těším na hybridy, elektromotory v každém kole, baterie a dieselgenerátor pro dobíjení a pohon mimo město. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 29.06.10  10:39

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    Jen taková věcná. V neděli jsem se vracel z výletu a 70 km udržoval auto v limitech a spotřeba dle p.p. 5,8.
    To na 275 koníků je myslím velmi dobré číslo. >:D Ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto RADEK1

    RADEK1 29.06.10  09:26

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    Tak to si piš, že to jsou vstřiky.Letos v únoru naprosto stejné příznaky.A doba po nastartování ,kdy auto běží cca na 500 ot se pomalounku prodlužovala . Takže z původních 4 sec. to po měsíci dělalo 13 sec. Vyměněny nové vstřiky a byl pokoj. Škoda jen těch 25 tis. kč auto jsem totiž za 2 měsíce prodal. Ale opravdu to vtřiky byly 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 29.06.10  08:55

    « Re: Nevypíná chladič

    Ford má binec v náhradních dílech i v dokumentaci. Dost často vůbec netuší co hledat, do Escorta mi objednali špatný posilovač řízení a tak jsme na něj čekal 5 neděl, kamarád na lišty 3 měsíce. Když jsem chtěl koupit nový disk, tak vůbec na disku nebylo označení, hledali to podle obrázku (neměli tam ani fotky) a na obrázku kolo vypadalo hodně jinak než ve skutečnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 28.06.10  23:10

    « Re: Nevypíná chladič

    tak jsem dneska vykuchal z auta saharu, je to ale jiný model než se popisuje třeba v TISu nebo "Jak na to", tenhle typ patří do Mondea se 6-kvalem nebo 5st. automatikou. Mají ve FMC pěkný nepořádek nebo že bych zkusil zakvedlat šaltpákou a najít 6-ku :-)
    Motor sahary je O.K., 12V do modulu řízení otáček jde, ale třetí drát (který má asi řídit otáčky) je nějaký mrtvý max. pár desítek mV, třeba to stačí. Tak jsem teď trochu zoufalý co s tím, navštívím nějaké vrakáče a třeba budu mít štěstí a najdu stejný typ, vyzkoušení je otázkou pár minut...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.06.10  14:28

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    Mně to při minus 24 chytlo napoprvé a ujelo asi tak 2 km, než se to zastavilo úplně v rychlosti kolem 100 km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 28.06.10  14:06

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    trysky mám cca. 20tkm po repasi, VIF přidávám občas taky, asi na tom něco bude :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.06.10  14:01

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    Tohle mi to dělalo taky, podobně jako oleowr1. Motor naskočil do cca 500ot. a nereagoval na plyn. Po vypnutí a znovunastartování běžel normálně. Já ale měl problémy i když bylo jen trochu pod 0°C. To mi motor naskočil, ale cukal se a bíle kouřil. A bylo jedno, zda bylo -5°C nebo -20°C. Po té, co jsem začal přidávat VIF je to bez problémů a to i v -28°C. V Alpách v -14°C start úplně v pohodě na rozdíl od TDI PD, který byl hodně hlučný.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.06.10  13:34

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    Podle mě to právě vstřiky dělají, pokud je některý již trochu přidřený, tak ve studeném stavu se jeho handicap ještě o něco zvýrazní a jeho pozdější odezva na řídící ipuls způsobí to dušení - jakoby na tři resp. na dva válce, pokud je jich načatých více. Když bylo hoooodně zima ( -20 C ) tak jsem pak v Alpách startoval skoro už jakoby na jeden válec., třísaklo to jako kladivem do koleje a přes dým už nebylo chvíli vidět ano jedno ze Tři údolí :-) ,
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 28.06.10  12:50

    « Re: start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    jarda.suchy: to mi 2,0TDCi dělalo taky, motor jako by jel v úplně jiném režimu, vždycky jsem ho okamžitě vypnul a po novém startu byl O.K. Teď to nedělá a vlastně nic jsem neopravoval, abych byl přesný měnily se vstřiky, ale to s tím podle mně nesouvisí - rozblikalo by to kontrolku. Chtělo by to asi na diagnostiku jestli neblbne nějaké čidlo.

    Mně se zase stává, že motor nenastartuju napoprvé, vypozoroval jsem, že je to skoro vždycky, když je ve vlhkém, dusném prostředí (garáž, nebo po dešti)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.06.10  12:34

    « start 2,2TDCi Euro 4 - 2005

    Poradte? Pri startu studeneho i zahrateho motoru po otoceni klicku v zapalovani motor naskoci, ale tak neco kolem 500ot/min - jakoby priduseny (v te dobe nereaguje na pridavani plynu) a po cca 2-4 sec nabehne na sve normalni volnobezne otacky.
    Pri startu ani behem jizdy nekouri, nase "oblibena oranzova" kontrolka neblika ani nesviti, spotreba ani neklesla ani nestoupla, motor se chova jinak uplne normalne?
    Auto mam od nova najeto cca 135tkm, vstriky puvodni do ted bez problemu. Tankuju OMV + VIF nebo STANDA, posledni dobou Benzina Verva.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 28.06.10  10:36

    « Re: WinDiesel Re: Prasklé lité kolo

    Originál Ford, ale označení bylo jiné.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.06.10  10:26

    « Re: WinDiesel Re: Prasklé lité kolo

    Tak hodně štěstí...mimochodem to prasklé kolo není Hayers Lemerz z Ostravy.....byl to originál ??
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 26.06.10  22:11

    « Re: WinDiesel Re: Prasklé lité kolo

    DIM: Jezdím, řeším teď to prasklé kolo, vrzání/bouchání vpravo vzadu a zatékání do LP dveří. Dnes jsem byl v myčce a zase to plave. 8-s

    Jinak se auto usadilo a pohoda. Dnes jsem jel na chalupu v metr vysoké trávě, fakt chuťovka.

    Řeším teď jiné věci než auto a to problematiku věcných břemen. Už mám za sebou kolečko ministerstvo financí, ministerstvo zemědělství, ministerstvo životního prostředí, pozemkový fond, CHKO, katastrální úřad, komoru soudních znalců a je to jeden velkej Kocourkov. Každý říká něco jiného, na vše jsou hromady zákonů, vyhlášek, metodických pokynů, které si navzájem odporují, fakt humus a úžasné prostředí pro korupci. Je mi z toho na blití!
  • « 00 Reagovat !

    foto kyklop

    kyklop 25.06.10  21:03

    « Re: Prasklé lité kolo

    klaudius: tu spotrebu mas dobru...predchadzajuce kanga, ktore boli vo firme "zrali" stabilne okolo 5,5 na 100, pricom bolo jedno ci si bol v meste, alebo mimo mesta, avsak vozidla boli vyrazne lahsie ako sucasna generacia. Dlhodoby priemer som mal 5,2-5,3 l/100km
    Najkrajsie spomienky mam na spotrebu opla combo 1.7 dti, ktore si vypytalo od 4,8 do 6 l\100km, pricom ked si chcel dosiahnut 6 na 100,tak si musel jazdit ako prasa. Deklarovana spotreba v meste bola 7,2/100km, ale to by som asi musel stale cuvat.
    Potom prisiel pokrok v podobe 1.3.cdti (motor od fiatu) a spotreba bola pri lahkej (max. uspornej jazde) o nieco nizsia, ale ked si vozidlo poriadne nalozil, alebo si isiel po dialnici viac ako 110km/h, tak vysoko prevysil spotrebou prehistoricky 1,7dti. Lepsiou volbou bol 1,7cdti, ktory sa tak "nerozozral" pri zatazi (vyssia rychlost, alebo vacsia hmotnost nakladu)
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 25.06.10  14:05

    « Re: Diagnostika

    DIM: na novější asi ne, jen do roku 2005.... což mi stačí a dlouho stačit bude muset... pokud zase nenajde něco stavební úřad začínám na přelomu července/srpna stavět
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 25.06.10  13:37

    « Re: Diagnostika

    Funguje to i na novější Mondea ?

    Jinak jsem se díval na ten Facelift a musím konstatovat, že to není na škodu, drobné změny způsobují dynamičtější dijem. a6 ma ty světla pro denní svícení, ty mi připadají hodně dolepené do koncepce přední části. Ale pokud se dobře dívám, změnily se jen plastové části , a to konkrétně nárazníky. Jsem ještě zvědavý na ten interiér. Já si ale nestěžuju, už jsem si zvykl i na ta tlačítka na okna, i na ten excentrický display. Jen by mohl mít více možností a funkcí....tak třeba se dočkáme a software potom přehrajeme.... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 25.06.10  12:41

    « Diagnostika

    tak jsem si zakoupil kablík a stáhl SW FordDiag: www.fordfans.cz ([odkaz]
    Včera jsem testoval do vybití NB :-) Zatím pro TDCi není SW 100% funkční, ale jsem spokojen. Některé věci autor postupně doplňuje, zaslal jsem mu připomínky...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 25.06.10  12:03

    « Re: WinDiesel Re: Prasklé lité kolo

    Kutile !!?? Ty už nejezdíš ? :-) Že nemáš nic dalšího na reklamaci ! Nic ve zlém, jen tady není žádné téma ! Že bychom po více než deseti tisících příspěvků už neměli, co probrat ? Já jsem ale teď zjistil, že se mi z ničeho nic udělal strašný nepořádek na zadních sedalech ...... .......No nic, dobrá, trochu infantilní.... ale alespoň něco !
  • « 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 22.06.10  21:04

    « Re: WinDiesel Re: Prasklé lité kolo

    :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 22.06.10  21:04

    « Re: Prasklé lité kolo

    Ja mám s novým (cca 2000 km) Renaultom Kangoo s týmto motorom priemer zatiaľ 6,2 litra, s tým, že ráno idem takých 5 km krokom, vyslovene 1-2, a zase stojím. Potom po obchvate s maximálkou 90 km/h a niečo aj klasicky päťdesiatkou po meste. Vzhľadom na 1,5 tony vlastnej váhy, vyššiu karosériu a fakt, že motor je ešte celkom nový, to považujem za sympatický výsledok. S predchádzajúcim Scénicom som mal spotrebu nižšiu, 5,3-5,5 litra, akurát ten motor bol z tých prvších, s výkonom 60 kW, a auto vážilo o cca 200 kg menej ako Kangoo.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.06.10  17:25

    « Re: Prasklé lité kolo

    WinDiesel: Ta 1.5dCi 78kW je dost zázrak. Znám ho z Megane kombi a opravdu nežere i když se na to šlape. :-) Jezdíval jsem s C-MAX 1.6TDCI (výkon nevím) a průměrná spotřeba byla 6,5litru. Ale nejezdil jsem s ním jen já a tak okamžitou spotřebu nevím.

    C-MAX 1.6TDCI se spotřebou pod 4litry, to je pěkné!
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 22.06.10  16:34

    « Re: Prasklé lité kolo

    Já v tom nevidím vyjímečný motor, prostě to tak žere. Takovým stylem jízdy, jak jezdíš Ty, do těch 110 a využívání dynamiky, hmotnosti vozu ty čtyři litry není žádný problém, svižná jízda 4,5-4,8. Moje paní při zpátečních jízdách z valašska cca 100km pravidelně za 3,7, ale není to tím, že umí jezdit úsporně, ona je ráda že jede, papíry má chvíli, o využívání dynamiky nemůže být řeč, před obcí už řadí, aby u cedule měla padesát, tam kde jedu za pět, ona jede za čtyři, otáčky si drží spíš výše než já a to bude asi tím, že motor se lehce točí. U toho dvoulitru při snaze je možné se dostat níže při stejném stylu jízdy, ale z dlouhodobého průměru bude mít dvoulitr vždy vyšší spotřebu. Průměr mám taky 5,8-5,9, ale to dělá to město, během dne i několik startů a tam to skáče nahoru. Jinak s focusem 1,8tddi 66kw jsem se dostal taky na 3,8 a s escortem 1,8D dokonce 3,7, jízda do 110 a využívání dynamiky, jinak s oběma vozy dlouhodobě 5,8-6 za celou dobu používání. Styl jízdy stejný jako s maxem, jen jsem musel víc šlapat na plyn, skrz menší výkony.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.06.10  12:54

    « Re: Prasklé lité kolo

    Taky záleží na tom, jak vám ty palubní počítače ukazují. Kontrolujete si to podle tankování?
  • « 00 Reagovat !

    foto tazak

    tažak 22.06.10  12:02

    « Re: Prasklé lité kolo

    13.6 Most-Cheb 126 km 3,5
    Cheb-Most 3,3 průměr 71 /jízda na spotřebu/
    Focus 1,6 TDCi,údaje z PP
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 22.06.10  07:23

    « Re: Prasklé lité kolo

    Kutil: s tou citlivostí maloobjemových motorů bych to nepřeháněl. Náš Kaškaj 1,5 dCi umí jet pěkně svižně (78 kW, 106 k) a spotřeba je přesně 6,0. Můžeš jet pomalu nebo rychle, je to pořád 6,0 l. Nevěřím že verze s 2,0 dCi pojede za méně. A vzhledem k vyšší hmotnosti a stavbě vozidla to považuji za solidní spotřebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.06.10  22:31

    « Re: Prasklé lité kolo

    štíreček1: Tak to buď rád, to máš asi výjimečný motor, protože ta tvoje spotřeba je opravdu malá. A je pravda, že ta 1.6TDCI je hodně závislá na práci s plynem a s otáčkama.

    Koukal jsem na spotřebu z 371 Focusů 1.6TDCI 80kW a průměr je 5,9 s tím, že spotřeba je mezi 4-9litry. Takže s lehkou nohou se asi opravdu dá jet kolem 4 litrů. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 21.06.10  19:36

    « Re: Prasklé lité kolo

    Tak to se teda divím, sám jsem se dostal přes sedmičku ve městě při systému brzda plyn, viz zkušební tankování ze dne 4.9.09 [odkaz]
    Když jsem jel systémem brzda plyn na valašsko, cca 100km, v autě 450kg, palubní počítač ukázal 6,1, to jsem zkoušel jak se maloobjemový motor vyrovná s nepřátelským přístupem, takže fakt jsem ho nešetřil a na obchatu z Kunovic do Uh. Brodu pořád 190, pak už tam jsou jen samé zatáčky a kopce. Byl jsem fakt překvapený, protože v těch testech spotřeby u c maxe psali hodnoty jak uvádíš. Jeden kamarád co má maxe mně říkal, že přes šest litrů jezdí jen prasata :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.06.10  19:00

    « Re: Prasklé lité kolo

    štíreček1: Je mi jasné, že to prasknutí nebylo tou dírou, ale projít další kola jsem ještě nestačil. Taky ještě musím kouknout na geometrii, co tomu řekla. Jinak co se týče tvé spotřeby, tak si většinou lidi s 1.6TDCI stěžují, že aby to trochu jelo, tak jim to žere 7,5litru. A třeba soused má 1.6CRDI v KIA Ceed a taky říká, že mu to žere 6,5litru. Osobně mám zkušenost, že u common-rail nad 110km/h jde spotřeba hodně nahoru a že malé objemy mají malou spotřebu při ekonomické jízdě, ale jakmile jde o běžnou jízdu, tak větší objemy berou míň. Prostě každé auto má minimální objem, pod který už průměrná spotřeba neklesá, ale drží se nebo stoupá. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 21.06.10  18:24

    « Re: Prasklé lité kolo

    Kutil: Neříkám, že je to průměr, ten mám 5,8, hodně město [odkaz]
    ale na čtyřku se dá v pohodě dostat. Moje paní ujede 100km v kuse s průměrem 3,7, tam jsem se ještě nedostal [odkaz] [odkaz]
    Jinak minulý týden ve středu trasa cca 500km ve čtyřech dospělých plus pár kilo v kufru s průměrem 4,6litru. Ráno jsem hodně spěchal, ve tři hod žádný provoz, takže obec do 80km, mimo obec jen neplacené úseky dle možností 140-160km/hod, v cíli pc ukázal 5,2. Cesta zpět už normálka, samý kamion, hustý provoz, předjíždění nemělo smysl. Doma mi to ukázalo 4,6, takže zpět jsem musel jet za čtyřku, abych stáhl průměr o šest deci. Jinak na ty popojížďky ve městě to jde nahoru, ale na ty delší trasy do cca 110km/hod a využívání dynamiky se tam dá v pohodě dostat, i když sám jsem tomu nevěřil.

    K těm liťákům se mi zdá divné, že originál od forda tak trpí, ještě jsem se s tím nesetkal, každý kdo nadával, tak právě na ty neoriginální, třeba z aukra nebo z Polska v cenách do cca 2500kč za kus, i když taky hodně záleží na tvaru. Ale ta tvá prasklina určitě nemůže být dírou v silnici, ale špatnou kvalitou. Co ty ostatní kola, nepraskají taky?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…