FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.08.10  15:55

    « Re: Držák telefonu.

    No to jo, Kutile, ale to mi stačí navigace v tom telefonu , a nebo si ji prostě zapnu jen tehdy, když se fakt nemůžu najít..... a k tomu nepotřebuji výdrž desítky hodin. Tedy konkrétně já určitě ne.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.10  14:17

    « Re: Držák telefonu.

    DIM: Problém není ani tak ta mapa jako to, že někdy nemáš podle čeho poznat, kde jsi. A v tom je výhoda navigace. V podstatě ti v nejhorším stačí GPS, která ti zobrazí pozici. Tu už na mapě přibližně najdeš. [odkaz] Používám hezký prográmek do mobilu, který ti zobrazí nakótovanou bitmapu s místem kde jsi. Ale pokud jsi v opravdové divočině, tak pokud se ztratíš, tak ti mapa nepomůže. To jen v ČR a SK jsou tak krásně značené cesty, jinde je to jen červený nebo žlutý pruh na stromě či na skále. A třeba v Norsku jsme zažili na vstupu do parku, že bylo uvedeno, že jen po značené cestě se dá projít. Občas byl ale problém tu značenou cestu najít. Tam nejsou cesty viditelné jako u nás a uhnout není problém. A pak stačí místo s mostem nebo svislým žebříkem a končíš. Takže mapa je skvělá věc a můžeš podle ní plánovat cestu, ale jen navigace ti řekne kde přesně jsi. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.08.10  11:14

    « Re: Držák telefonu.

    Kutile, kup si mapu , ta vydrží věčně, pokud ji neutopíš, a posouvat se dá taky dost rychle !!! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.08.10  09:33

    « Re: Držák telefonu.

    cja: Používám navigaci i v horách v zahraničí a tam je často životně důležité, aby vydržela a aby udržela signál i v lese a v roklích. Bez možnosti dobytí baterek jsem třeba několik dní. eTrex vydrží s jednou sadou 20-25 hodin. Oregon se mi líbí, ale právě kvůli výdrži a citlivosti zvažuji spíše GpsMap 62s. Tou rychlosti jsem myslel právě překreslování mapy při zvětšování a zmenšování nebo při posouvání mapy. Vektorová grafika je dost náročná. Na jednu stranu mne láká dotykové ovládání, ale na druhou z něj mám trochu strach. Nejsem moc pro moderní technologie. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 09.08.10  21:28

    « Re: Držák telefonu.

    Kutil: osm hodin na baterie s kapacitou 2600 mAh, ale stejně ho delší dobu nepoužíváme,navíc vozím druhý pár baterií

    hůř vidím, ale problém nemám - navíc nemám srovnání s něčím jiným

    citlivost - neumím posoudit, ale signál zatím vždy našel

    Rychlost asi není jeho doménou, chvíli trvá než se chytne, ale na druhou stranu - zkoušel jsem ho i v autě - má autorouting a nemél jsem problém. Na kole zatím taky funguje, jak očekávám.
    Vykreslovat mapu stíhá, nějak jsem nezaznamenal problém a domů jsme se vrátili vždy.

    Těžko porovnávat, když nemám zkušenost s jiným přístrojem - pro mne je uživatelsky příjemný, rozhodně mne neštve. Zbytku družstva na geocaching dostačuje, přesnost je dobrá, tak jsem se tím nezabýval až tak do hloubky - máme to na zábavu.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.08.10  10:03

    « Re: Držák telefonu.

    cja: Jakou má výdrž ten Oregon 450? Všichni mě od něj zrazují, že vydrží málo a že je na display špatně vidět (díky dotykové vrstvě). Také prý má horší citlivost kvůli integrované anténě. Já měl do teď Garmin eTrex Vista HCx a dobrý, ale občas malá citlivost a výdrž průměrná, určitě ne uváděných 25hodin. Tak mi jde o to, zda má ten Oregon uváděných 16hodin nebo jestli je to míň. Právě kvůli výdrži a čitelnosti displaye zvažuju GpsMap 62s. Jak je ten Oregon rychlý, zvládá vykreslovat tu PRO mapu? eTrex s tím měl dost problémy.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 08.08.10  20:03

    « Re: Držák telefonu.

    DIM: jedině tak - poslední dobou mě to mobilní dohánění docela štve , proto to na kole nepoužívám, a na mne je ten displej malý, proto ta GPS s větší obrazovkou
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 07.08.10  20:44

    « Re: Držák telefonu.

    Tak můj telefon ted můžu zapnout v režimu letadlo, a to se vypne veškerá aktivní konektivita... telefon je nedostupný, ale aplikaci fungují....i GPS .
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 06.08.10  20:23

    « Re: Držák telefonu.

    Kutil: Oregon 450 s mapama topo czech Pro - měřítko 1: 10 000 a zatím spokojenost - zbytek družstva to používá na geocaching, tak já spíš když na mne zbude - ale netrpím - a ty podklady jsou celkem dobrý - holka dělá orient. běh a orientace je podle toho dobrá - myslím tím, když se v lese ztratí a my ji jdeme hledat, tak se většinou k nějaké cestě dostanem - jinak přístroj mám asi cca půl roku a zatím spokojenost - dost vydrží a 3-osý elmag kompas je taky fajn, věci jako foťák nebo průjezdní mapu EU nepoptřebuji, takže jen 450 a dobrá mapa ČR

    DIM: no a právě na kole je třeba ten telefon vypnout... zapínat pouze ve stavu nouze, jinak se z toho člověk zblázní
    i odpočívat se musí umět a v současné době to nějak nefunguje - asi si pořídím nějakého odpočívacího trenéra, něco na způsob psychoanalytika

  • 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 06.08.10  18:57

    « Doživotní záruka

    A je to tady - [odkaz]
    Něco pro Tebe Kutile ;-)

    Jinak minulý týden jsem pájkoval drátky místo zacvakávacích svorek. Zjistil jsem, že se začaly hřát, nejspíš se to těmi otřesy uvolnilo nebo vyhřálo a přechodový odpor byl na světě.
    Posílal jsem návod na zapojení jednomu maxistovi, viděl na netu fotky a tvrdí, že nemá v mlhovkách H11 55W, ale H8 35Watů.
    Co máš v mondeu Ty?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.08.10  15:23

    « Re: Držák telefonu.

    Když je v mobilu GPS modul a navigace, tak to právě i na tom kole v pohodě funguje.....a mám jenom jeden přístroj, telefon. A ten mám vlastně u sebe vždy.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.08.10  13:54

    « Re: Držák telefonu.

    Mladí a neklidní........ >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.08.10  13:02

    « Re: Držák telefonu.

    WinDiesel: No ono se to vše skloubí. Nedokážu se rekreovat v klidu. Takže víkendy a třeba i v týdnu po práci na kolo, nebo někam pěšky. V zimě na lyže. Chalupa je na to uniknout od lidí (nejbližšího souseda mám 300metrů daleko a za chalupou 30km lesů). Ale klidně bych vyměnil byt i chalupu za domek na okraji Prahy, ale na to prostě finančně nedosáhnu a řaďák v satelitu nechci. Potřeboval bych větší garáž s dílnou abych mohl dělat na plachetnicích a autech.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 06.08.10  11:54

    « Re: Držák telefonu.

    Kucí, jak Vy to všechno stíháte? chaty, chalupy, kola, přírůstky do rodin, stavby domů, dovolené, nalítat za byznysem 50 tkm ročně....
    Já myslel že stíhám dost, ale jsem proti Vám žabař.
    Ale faktem je, že stíhám míň a mám taky míň potíží, že by rovnice?

    P.S. Jsem se vrátil z dovolené, a na zadku mám (GLK) slajsky (safra, jak to říct jinak, no to je ta guma úplně bez vzorku jak mají Formule 1 >:D >:D >:D >:D )
    V životě to auto nesedělo líp na silnici a projeli jsme celým Chorvatskem a Slovinskem v průtržích mračen, že nemám na zadku vzorek, nebylo absolutně cítit, že by pozitivní přínos 4x4?)
    Průměrná spotřeba 9,7, za dovolenou neuvěřitelných 8,9 l/100 km. Najel jsem od října 40000 km, čeká mne 2. serviska (zdarma, akorát pustím chlup za gumy...
    ;-) :-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.08.10  11:19

    « Re: Držák telefonu.

    cja: Když o tom píšeš, co máš na kole za navigaci? Měl jsem eTrex, ale nezvládli ho opravit do 30 dnů a tak mi vrátili peníze a já teď řeším co koupit. Mám volbu mezi GARMIN GPSMAP 62s, Dakota 20 a Oregon 450. A fakt nevím, navíc mi doma zbyl úplně nový držák na eTrex do auta a na kolo. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 06.08.10  10:54

    « Re: Držák telefonu.

    U Vás na Ostravsku se asi nekrade, že chceš vystavovat??
    Na kolo používám GPS a nebo jezdím podle značek, ale uznávám - musím mít větší displej, přes těch 25 dioptrií vidím čím dál hůř - proto ten mobil v držáku na nápoje ... :*) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 06.08.10  10:49

    « Re: Držák telefonu.

    Já nemám navigaci na CONVERS + . Ten sdružený stroj jsem si zatím rozmyslel, protože ta harmonizace se zbytkem přístrojů není ideální. A mně by navigace na mobilu docela stačila, Samsung wave má velmi kontrastní a docela velký displej, dá se to v pohodě číst i za slunečného dne, mluvit to taky mluví česky ( i když to mluvení většinou vypínám , stačí mi šipky a obrázek. ) Navíc to můžu použít i na kole, v jiném autě.... v tramvaji... :-) Ale ať už budu mít další displej nebo ne, stejně budu mít pořád problém, kam ten telefon položit. Držák na nápoje je na nápoje !! :-) Pod zapalovačem je schránka, ale tam už pokládám klíče, a starý telefon je díky tomu pěkně obouchaný, podřený.....A navíc ten nový je táááák krásný, že ho musím někde vystavit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 06.08.10  10:36

    « Re: Držák telefonu.

    To by mě taky zajímalo. To rádio Ford Sony MP3 se mi stále kouše, při nastartování na něm zůstane hláška a zamrzne. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 05.08.10  17:24

    « Re: Držák telefonu.

    DIM: a proč sleduješ navi na displeji telefonu?? ;-) Já odkládám telefon do držáku na nápoje a koukám jen na displej před sebou nad volantem a v případě hovoru na obrazovku na středovém panelu.

    ... přikup displej - řešil jsi ten sdružený DVD,MP3,TV,Tuner a jánevímco ... jak to dopadlo ?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.08.10  13:44

    « Re: Držák telefonu.

    To samozřejmě je řešení ta podložka......ale opět není vidět na displej.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.08.10  12:50

    « Re: Držák telefonu.

    Mám taky bluetooth HF a mám problém s tím, že když je mobil v kapse, tak má špatný signál. Tak spíš řeším, že dám mobil někam na palubku nahoru, zatím tam mám hozenou takovou tu lepící podložku a na ni dávám mobil.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 05.08.10  10:55

    « Re: Držák telefonu.

    Ale to já můžu taky !! Jenže za prvé v té kapse to moc pohodlné není takže jsem ho pořád někde povaloval.....a za druhé je v kapse kalhot poměrně špatně vidět na navigaci ! Leda bys požádal stopařku, ať se podívá....... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto jurkoboss

    jurkoboss 04.08.10  20:00

    « Re: Držák telefonu.

    Nazdar,

    tak ja našťastie môžem telefón spárovať cez Bluetooth s rádiom, tak takéto starosti mi odpadajú.
    A mobil môžem mať stále vo vrecku nohavíc.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.08.10  13:49

    « Re: Držák telefonu.

    Ploška nevadí, já mám ale na zadním krytu uprostřed nápis, tak jsem tam nedal jednu ale dvě : nad nápis a pod nápis. Na velkém knoflíku je to OK , ale na tom malém se to bije a chce to buď na jednu nebo na druhou plošku. Uprostřed to nedrží......
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 04.08.10  13:35

    « Re: Držák telefonu.

    DIM: >:D koukám, že jsi také experimentátor. Takový magnetický jsem měl v předchozím Mondeu, byl to takový pogumovaný knoflík a staré Nokie na něm držely perfektně. Ale novější mobil na něm nedržel, nakonec jsem musel na mobil nalepit kovovou plošku. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.08.10  13:24

    « Re: Držák telefonu.

    ....dal jsem ten držák symetricky na PRAVOU stranu vedle rádia, samozřemě ......
  • 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 04.08.10  13:22

    « Držák telefonu.

    Pořídil jsem si nový telefon a řeším jeho připevnění. koupil jsem magnetický držák: takový černý magnetický knoflík jsem přilepil mezi výduchy klimy a na mobil malou protiplošku ( dal jsem tam vedle sebe rovnou dvě, co byly v balení.. Ideální . Žádná montáž, žádný monstrozní držák lákající k vykradení. Knoflík vypadá skoro jakoby tam patřil a mohu to tam připlácnout na výšku i na šířku ( při navigaci ) . Ale chybičku to má . Telefon je trochu vykloněný nahoru a když svítí slunko z jistého úhlu, tak se leskne. Tak jsem koupil ještě jeden držák, krásný ( [odkaz] ). Knoflík je chromovaný, se zlatým středem a opravdu malinký . Dal jsem ho symetricky ke start tlačítku na levou stranu vedle rádia. Doufal jsem, že to na ty plošky bude taky fungovat. Tady jsem trochu narazil. Chytne to buď jednu nebo druhou, takže to přichytí excentricky a má to tendenci se vlastí vahou natáčet..... Za jízdy to asi bude zlobit. Uvažuju ještě , že ten krásný knoflík nakonec zase sundám, vyloupnu tu krytku ve tvaru šipky z přístrojovky a zezadu na ni nalepím silný magnet. Pak ji vrátím a telefon by na tom místě měl taky držert jako přibitý ! A budu si moci vybrat : buď mezi větráky, což je blíže a nebo to druhé místo vpravo od rádia, což bude čitelnější....... Jo jo, člověk si vyhraje ! tak kdyby jste to třeba někdo taky řešil, tak vám mé hluboké výzkumné poznatky mohou přijít vhod !!!! A ještě dodatek : ten krásný držák TETRAX FIX nemá pĺošky na zadní kryt telefonu ploché a tenké ale takovou kovovou sférickou plošku ( čočku ) . To ale nebude ideální, až by se to položilo na hladký stůl, tak to bude jako na kuličce.......Toš tak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.08.10  14:59

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    :-) Mám Ghiu, ta má kůži z výroby. Ale není to vždycky, jen někdy. Ale po té, co mi pitomci z Auto Hale zapomněli utáhnout tyč řízení po výměně posilovače, tak už věřím všemu a o mechanicích od Forda mám své mínění. A chlupatinku na volantu jsem měl v Žigulíku a na vůli v řízení neměla vliv. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.08.10  11:26

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    ......to dělají taky někdy čepy řízení......ale 5 cm ?? To je fakt hodně !! Neuvolnil se ti na volantu takový ten kožešinový chlupatý obal v barvě tygří kůže ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.08.10  16:55

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    DIM: Chová se to tak, že když jedu rovně, tak lze zlehka s volantem pohybovat v rozsahu cca 5cm na věnci volantu. A nemá to žádný vliv na směr jízdy. Dříve to nedělalo. Buď je to od toho přeražení disku nebo možná po změně pneu. Fakt nevím, myslím že to dělalo i se starými pneu, ale ruku za to do ohně nedám.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.08.10  15:46

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    Mně to taky tahalo za volant, podle mě je to vyjetými kolejemi a širokým rozchodem kol... Vůle v řízení ? Mně tam občas tak nějak luplo, stačilo ale požádat servis, aby pořádně natlakovali vazelínu do pohyblivého tisícihranu řídící tyče....Oni už budou vědět. A pak to bylo O.K. Ale opět přidám oblíbené : nové už to nedělá....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.08.10  12:12

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    DIM: Jak se oteplilo, tak to přestalo dělat. Ale jinak za posledních 10tis.km auto celkově zgumovatělo a začalo drnčet. Navíc je čím dál větší vůle v řízení, už to musím vždy podle sklonu vozovky držet na jedné straně. A když je silnice hrbolatá, tak to pěkně plave. Bylo to ve značkovém servisu, dělali kontrolu po tom ruplém disku a geometrii a prý vše v pohodě. Ale mě to připadá horší jak kamarádovo Volvo s najetýma 250tis.km. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto Ma007

    Ma007 30.07.10  08:59

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    mám ho v P407 100kW verziu. auto má nabehané cca 52.000km a zatiaľ žiadny problém. Olej nežere, medzi výmenami (interval 20.000km) ho netreba ani dolievať, ťahá celkom slušne, len tá odozva na pedál by mohla byť lepšia.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 30.07.10  08:40

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    raiser: no mám ho tam sice pod označením 2,0TDCI, ale to se teprve uvidí, najeto 20t km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.07.10  14:09

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    cja: A co třeba 2.0 HDi? To je dost spolehlivý ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 29.07.10  13:29

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    K těm vstřikovačům - odchází po více či méně najetém objemu km VŠEM. I slovutné Toyotě - řešeno v rodině, nakonec nevyřešeno, prodloužena záruka do zimy na 150t km zdarma, vyměněny 4ks hliníkových disků na záruka (iniciativa servisu) a pokud se v zimě vstřiky projeví, tak je vymění. Jenom zmínka - po dobu záručního uplatnění nároku - zdarma k dispozici Avensis s AT, v plném naložení - Ford toto neposkytne.

    Dvouhmotové setrváky - problém mají opět i jiné koncerny ...

    Bojím se , že najít za danné peníze auto , které bude prosto obvyklých dieselových potíží bude problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 29.07.10  11:06

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    Není to ostravský disk.....čí je ale poznat z fotky moc nejde.

    Na fóru k VW si teď zrovna někdo hódně stěžuje na 2,0 CR od VW, že po 100 000 odcházejí neopravitelně vstřikovače SIEMENS, oprava za jeden 17 tis. Kč. To si fakt člověk nevybere ...! :-)

    KUTILE, ještě dýmáš ?? Kontrolní otázka : Když hodně pomalounku zvyšuješ otáčky od volnoběhu do cca 1500, nedusí se to ?? Zkus , když je to studené, to nastartovat a jen to tak chvíli na místě nechat běžet případně polechtávat plyn kolem max do 1500. Mně se tak podařilo rozkouřit motor za pár minut tak, že dýmovnice by měla co dělat, aby tomu mohla konkurovat. A to nepřeháním.... Po pár stovkách metrů normální jízdy ale všechno přestalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 29.07.10  08:32

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    Tož zní to logicky s tou prasklinou. Každopádně pro mě to byla novinka. DIMe, co ten Kutilův disk? Tys naznačoval, že ho poznáváš, tak je to nějaké neorigo z Ostravy, nebo snad origo z Ostravy, nebo co vlastně?
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 28.07.10  20:14

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    Jednou jsem měl na focusovi malý ťukanec těsně pod stěračem a byl tam taky dlouho a nebyl vidět. Pak jsem jel delší trasu, topení jelo tak nějak normálně a když jsem dojel domů a zastavil začalo hustě sněžit na to vyhřáté sklo a rozjelo se to během okamžiku po celé délce. Kdybych o té prasklině nevěděl, nevěřil bych tomu, ale takhle to dává logiku.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 28.07.10  11:24

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    Myslím si, že ve skle byla třeba už déle nějaká prasklinka od kamínku, třeba i neviditelná někde úplně u těsnění....Mně se tak rozjela prasklinka až téměř po půl roce během sekundy najednou . Pozitivní na tom ale je, že sklo je vícevrstvé a pokud praskne venkovní vrstva, tak se zase tolik neděje, vypadnout to rozhodně nemůže !!

    KUTILE : Bílý dým je buď EGR nebo .....vstřikovače. A já bych si na EGR nevsadil, to by spíše dýmilo pořád. Můj odhad : přidřený vstřikovač který má ve studeném stavu pomalejší reakční čas ( odezvu ). Nesmrdí ten bílý dým jako spálený fritovací olej ??
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 28.07.10  10:57

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    Já nikomu nic netvrdím ani nevyvracím, jenom to, že zjevná rána zvenčí tam nebyla, nebyl ani důvod, parkoval sem čumákem ke zdi a nemělo na to nic moc co spadnout. Snažím se udržovat nízký teplotní rozdíl, tj. při takovém hicu venku mám na klimě navoleno 23 stupňů a ještě tlumím větrák, aby se po zapnutí klimy nezbláznil, není mi to příjemné. Ani mně se nikdy nic takového nestalo, i když horkou vodu na to v zimě neliju (nemusím, mám čudlík MAX a drátky ve skle). Zrovna tak si myslím, že by to mělo vydržet cokoli z běžného užívání jiných částí vozu. Takže jsem považoval za užitečné to zmínit tady.

    Za mnohem děsivější považuju Kutilovu fotku prasklého disku. Nějak se mi nepodařilo vypátrat, jestli to byl origo disk od Forda z výroby? Možná jsem přehlédl. Jezdím celkem rychle po Německu, nerad bych...fujtajbl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.10  22:58

    « Re: Tak mi auto začalo po startu hodně kouřit a chod je nepravidelný?!?!

    Bílý kouř - nízká teplota spalování (pravděpodobně nízká komprese) nebo chladicí voda ve spalovacím prostoru.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 27.07.10  22:24

    « Tak mi auto začalo po startu hodně kouřit a chod je nepravidelný?!?!

    Po ohřátí běží dobře. Kouř je bílý. Co by to mohlo být? Dělá to i při natankování nové nafty. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 27.07.10  17:38

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    Taky si nemyslím, že by sklo prasklo samo horkem. Kolik takových vyhicovaných aut vjede do myčky bez problémů. Já sám používám teplou vodu na rozmrazování oken i při mínus dvaceti a nikdy mi sklo neprasklo. Je to nejrychlejší způsob na odsranění námrazy zvenku i zevnitř, protože sklo se prohřeje a dýcháním nenamrzá. Nikdo mi to nevěří, ale už to praktikuju deset nebo i víc let.

    Jinak ve Villachu když sjedeš z dálnice je dobrá pumpa a ceny o hodně níž než na dálnici :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 27.07.10  11:39

    « Re: Turbohadice a přední sklo

    Nemyslím si, že by sklo prasklo samo od sebe. Ono se pořád mluví o tom, jak je nebezpečné vytvořit si klimatizací v autě velký teplotní rozdíl..... a úplně se zapomíná nevím proč na to, že v zimě když je venku minus 10 a více, tak je v autě +20 a to je asi tak 2x větší teplotní rozdíl, než teď v létě. Pokud bych si vzal k srdci všechny ty rady těch lékařů a odborníků na zdraví, že skokový rozdíl teplot více než 10 stupňů je pro organismus škodlivý, tak v zimě nesmíme nikdo ven a nebo musíme doma topit jen tak, aby nám nezmrzla voda ve vaně......
  • 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 27.07.10  10:32

    « Turbohadice a přední sklo

    Ahoj kluci, před časem jsem to tady přestal číst z důvodů, které patrně nemusím vysvětlovat, většina z vás za to nemůže. :-)

    Nicméně chci nahlásit dva problémy z poslední velké cesty a poděkovat za průběžné info za ty roky, díky kterému mě to nevyděsilo tak moc a diagnostiku jsem trefil už na cestě do servisu.

    V Rakousku u Villachu mi praskl turbošlauch, netáhlo to a foukalo, ale to foukání jsem hledal a nenašel, teprve po sjetí z dálnice, kde nebyl takový hluk od kol a vzduchu. Borci ve Villachu ji neměli, ale odeslali mě do Klagenfurtu a závada zjištěná v pátek po poledni byla asi v půl páté odpoledne odstraněna, paráda. V Belgii nebo Itálii by mě poslali víte kam... Hadice 40 eur, práce cca 60 (asi 20 min, ale nevím kolik lidí), úhrnem s DPH 135 eur, které jsem radostně zaplatil a druhý den pokračoval do Itálie. Naštěstí jsem měl nocleh domluvený právě v těch místech, prostě když už potentovat, tak si to auto vybralo dobré místo. Mimochodem v penziónu u trojmezí (Alte Post, Feistritz an der Gail) pracují dvě sympatické Slovenky, bez nichž by to tak hladce neproběhlo. Mohu jen doporučit, skvělé místo, skvělé služby, jen je to dost klidná vesnice, žádný ruch, restaurace a tak).

    V toskánském slunci mi během nakupování v samošce prdlo přední sklo, nejdřív tak 30 cm diagonálně zleva zespodu od volantu, pak se to šířilo až do půlky skla zhruba v tomto směru. Zafungovalo pojištění a Carglass Italia, byť byla dost složitá domluva, nikoli z jazykových důvodů, spíše kulturních, výměna pak už paráda. Naštěstí jsem tam byl dva týdny a prasklo to hned na začátku, vyhřívané s dešťovým senzorem mělo objednací lhůtu tři až čtyři dny, i u Forda...

    Najeto bylo v té době cca 105 tisíc. Jinak k tomu sklu se chovám normálně, klima auto nebo se snížením otáček ventilátoru, prasklo to v době, kdy se vychlazené okno ocitlo na parkovišti v poledním slunci. Bylo to v době extrémního horka, uprostřed Itálie, no hic jak sviňa. Pak se to šířilo, dokud jsem dával takový ten paraván z alobalu, ale v době, kdy to prasklo, tam nebyl. Jak jsem to raděj přestal dávat, už se to neprodlužovalo. Jestli to souvisí, nevím. Klimu a venkovní horko jako hlavního podezřelého potvrdil i Carglass. Jinak vandalismus nebo padlou větev apod. vylučuji, byla to opravdu prasklina sama od sebe.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 26.07.10  21:47

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Jarousak: s touhle pneu nemám zkušenost, uvidíš jak se budou chovat po postupném ojetí - jsou pneu, které jsou s plným vzorkem super, po lehkém ojetí začnou být hlučné a měnit vlastnosti - tohle dělaly některé pneu od Goodyearu, taky jsem byl párkrát nadšen z nové pneu a vyhazoval ji se 4 mm dezénu - ale tím nechci říct, že to je problém všech gum - mrknu až se potkáme.
    CSC2 vytýkali vyšší spotřebu kvůli tomu jejich bionickému roztažení, mě přišly na vodě super, ale aquaplaning jsem s nimi nezažil, jsou měkčí a lepivé a to mne osobně vyhovuje
  • « 00 Reagovat !

    foto jarousak

    jarousak 26.07.10  18:33

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    možná je to vzhledem k původním příspěvku trochu OT, ale chci zde napsat svoji zkušenost s pneu. Na autě byly při koupi CSC2, byl jsem spokojen, ale cítil jsem rezervy na vodě. Letos jsem při přezutí zvolil Potenza S001 a spokojenost maximální, na suchu drží minimálně stejně dobře jako CSC, na vodě mnohem víc (a to jsem zažil před týdnem takovou vodu - a nejen vodu, jakou zažít už nikdy nechci). Subjektivně mám pocit, že jsou méně hlučné a že o krapítek lépe tlumí příčné nerovnosti.
    A taky moc dobře vypadají! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.07.10  14:10

    « Re: Drnčení při sešláplé spojce

    Mně to připadá tak, že se opře při vyšlápnutí spojky kotouč do ložiska, přes které se zvýrazní nýtování do okolí .....
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 26.07.10  12:29

    « Re: Drnčení při sešláplé spojce

    Je možné že mi do spojky hrabal servisák, či nevím,je tam na ní co hrabat? jezdil jsem teď hodně staronovým tourem, tak jsem si asi převykl, myslím co do řízení, tuhosti spojky a brzd. Zdá se mi, že teď jde spojkový pedál hodně z lehka, ale bude to asi jen o žvýku :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 26.07.10  11:54

    « Re: Drnčení při sešláplé spojce

    Změnu zvuku při sešlápnuté spojce registruji u nového Mondea taky už od začátku. Už jsem si zvykl, ale je to taková malinká šmouha na jinak velmi dobrém dojmu.
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 26.07.10  08:25

    « Drnčení při sešláplé spojce

    Zdar hošani, lehce se vmísím mezi kutilovi vibrace, a musím vás požádat o diagnostiku:O))) Mondík se nám teď po týdnu vrátil ze servisu...oleje, filtry, brzdy... o kterých sem tu nedávno psal že brzdí i když nemají... příčinou byl zarezlý bovden od ruční brzdy a důsledkem, ošmirglované desky:O) Včera jsem jel na otočku Hranice Brno, stojím v Brně na křižovatce se sešláplou spojku a slyším jakési nýtování, říkám si co to, pustil jsem spojku a klid, sešlápnu a nýtuju, asi to není nýtování přímo jako takové, ale sešlápnu a motor pocitově změní jemný chod na tvrdý, sem tam se ze spod ozve kovový zvuk... co se tady chystá? Spojka, dvouhmoťák původní 180 tis. najeto...
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.07.10  16:45

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    DIM: na testy moc nekoukám - jen kontroluji jestli velké značky stále drží špici, ale je pravda , že i u vítězů testů jsou problémy, mě spíš zajímají uživatelé a zkušenosti z mého okolí, protože i u např. Dunlopu se může člověk splést, ale jsem konzervativní a pokud mi něco vyhovuje a při novém modelu mi to potvrdí zkušenost, tak nepřesedám na jiné značky, držím se toho co jsem psal a zatím jsem se fatálně nespletl, což nelze řící o různých čínských příp. korejských výrobcích - a pokud jsem se před 10 lety spletl s Toyem, tak jsem pneu prodal a koupil si raději jiné - a to mi jako experiment tehdá stačilo - strach v autě má člověk téměř stále, ale aby ho měl při každém průjezdu zatáčkou - to mít nemusím

    Kutil: jak píše 1altmy níže , že má 2,0 TDCI, tak on má nové Mondeo a tam je asi vše jinak, než jenom el. řízené turbo - jsou to motory PSA ...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.07.10  11:15

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Já musím říct, že v poslední době koupím obutí podle momentální situace a nabídky v KK pneu, protože i když jsem nakupoval podle testů bez ohledu na cenu, tak jsem se stejně několikrát spálil.....A teď jsem spokojený, ušetřím a rozdíl stejně nepoznám.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 21.07.10  21:56

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Kutil: nejsem ani topenář nebo kominík - nemyslím, že by v IT nešly vydělat slušné peníze- drobná zkušenost(bez podtextu)z okolí, ale trvám na tom, že pneu mě drží na silnici a tam šetřit nebudu,
    CSC3 jsem neměl, zatím pokaždé CSC2 a plná spokojenost(v sortimentu Conti), ceny jsem jenom zkontroloval na netu a dohodl se se servisem za kolik to udělají oni, přehled o cenách teď nemám - nové auto nové pneu zatím neřešeno, navíc u tohohle začínají ceny za slušnou pneu od 4000,- také, ale bez daně - a bavím se o pneu, nikoliv o subznačkách koncernů
    A Bibenda nemám rád - drahé, tvrdé, moc nedrží(krom Cupů) - ale hodně najedou - je to stále o preferencích
    Ať si každý koupí co chce a dle svých možností - tohle je jen názor a rozhodnout ....
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 21.07.10  21:12

    « Re: Motor 1.6 16V 66kW

    Jezdil jsem tři dny s fiestou z roku 92, objem nevím, výkon taky ne, byla bez klimy a posilovače, zrychlení z nula na sto nevím, taková dlouhá rovinka snad ani u nás není, ale těch šedesát to dalo s plynam na zemi. Všechno bych překousl, i to horko, nejvíc zabrat mi dalo nastupování a vystupování :'-( Ale jako městské vozítko ideální a převodovka perfekt, i když to nejelo, mělo to snahu pěkně odspodu.

    Jinak s maxem najeto 12tis a michelinky mínus jeden milimetr a zvlášt v zatáčkách to nešetřím. Příští gumy mám vybrané. Co doporučujete na zimu? převážně město, takže nic extra, většinou asfalt, někdy břečka, sněhu tu moc není, kromě loňské zimy :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.10  11:52

    « Re: Motor 1.6 16V 66kW

    Na lyže jezdím novým autem s rakví, ale jezdím tady u nás na večerní a je to hrozná cesta lesem, tak jsem vždy jezdil druhým autem na stavbu a tam na čistotě nějak nezáleží... Koukám na Bazoši po Oplu Vectra 1.8 Caravan 16V najeto 140 000km.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.07.10  11:24

    « Re: Motor 1.6 16V 66kW

    1altmy: Na lyže dovnitř Fiesta moc není. >:D Už jsem odvykl vozit lyže uvnitř, kvůli ušpinění vnitřku. Tahám box. A na Fiestu není problém box na lyže a 2 horský kola k tomu. ;-)

    Ale pokud chceš tahat vozejk, tak si určitě tu 1.6 nekupuj. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.10  11:04

    « Re: Motor 1.6 16V 66kW

    Myslel jsem právě na Mondeo, Escorta, nebo Vectru 1.8 (ale tu jsem nikdy neměl, tak nevím jak ty motory) Vše v benzínu, kolem baráku to moc nenajede..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.10  10:57

    « Re: Motor 1.6 16V 66kW

    Chci něco na tahání vozejku a v zimě, abych dovnitř, nebo na hagusy mohl hodit lyže. Fiesta, nevím, nevím..

    Mám také 6-ti kvalt, myslel jsem, že 2,2 má jiný jen motor...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.07.10  10:25

    « Re: Motor 1.6 16V 66kW

    1altmy: Pro tu moji jsem pořídil Fiestu 1.25 16V 55kW z roku 2001 a naprostá spokojenost, je totiž s posilovačem řízení, klimatizací, centrálem a okny v el. Úžasný držák, méně poruchová než nová Mondea a Escort. Do Mondea z roku 1996 bych nešel, to už bych se bál, že se rozpadne. Co tak znám majitele Mondeí MKII, tak jim odešly mezi 200-250tis.km.

    Jinak ta 2.2TDCI je hodně jiná jak 2.0TDCI, je tam jiné řízení turba a 6ti kvalt. Je to první Ford, který mi motoricky vyhovuje. I když ta Fiesta je taky pěkně živá, stovku dělá pod 12sec. Je totiž mnohem lehčí než současná Fiesta. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.10  10:12

    « Re: Motor 1.6 16V 66kW

    Děkuji, to jsem potřeboval vědět.. Potřebuji druhé auto s koulí na ježdění kolem domu a pro tu mojí na nákup.. Proti 2.2 vůbec nic, souhlasím. Já mám nové Mondeo 2.0 TDCi a také dostačuje.. S 2.2 už bych asi nemě papíry.. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.07.10  09:58

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    cja: A co Bridgestone POTENZA RE050? To jsou dost pevné pneumatiky. Je totiž možné, že ten disk vzal za své díky neschopnosti pneu NOKIAN ustát nerovnost. Když mi ty Pirelli tak hučely, tak jsme hledal pneu s podélnýma drážkama a nejlepší je měl NOKIAN. Bohužel podélné drážky je horší boční stabilita a vyšší hlučnost od vozovky.

    A myslíš, že Continental FR ContiSportContact 3 jsou dobré pneumatiky na Mondeo? Protože jinak je cena jedné pneu kolem 4000,-Kč a to už raději vezmu Michelin.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.07.10  09:53

    « Motor 1.6 16V 66kW

    1altmy: 1.6 16V 66kW v Mondeu neber. To je líná a žravá mrcha! Měl jsem tento motor v Escortu a zrychlení za 12s na stovku, musel se točit aby to jelo, spotřeba 12 litrů. Mondeo jsem měl s 1.8 85kW a to byl mnohem lepší motor, zrychlení za 11sec a spotřeba 9 litrů. Ta 1.8 je hodně chválená, při rozumné jízdě dobrá spotřeba, když to vytáčíš, tak to jede. Já se teda se spotřebou nedostal pod 8 litrů, ale kamarád ji měl a říkal, že mimo město mu jezdí za 6,5 litru. Ale ani jeden z těch motorů neměl na současnou 2.2TDCI, ta je z nich nejtišší, nejsilnější a žere nejmíň. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.10  09:11

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Ahoj, prosím poraďte mi někdo jaké byli motory 1.6 16V 66kW dávané do Mondea 1996? Vydrželi, nebo byli poruchové? Nebo 1.8 byli povedenější? Děkuji
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.07.10  21:06

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    NOKIAN je opravdu divize NOKIE >:D Nokiany používám zimní a spokojenost, GoodYear jsem měl a nic moc, Continental jsem vzal zimní a bída. A Micheliny jsou fakt dost drahý. A i když podnikám, tak zase takové zisky nemám. Ale po těchto zkušenostech příště budou Micheliny. Já dost vydělám, ale hodně zase na podnikání vydám a tak zisk až tak sláva není. Když vidím, kolik vydělává takový kominík nebo topenář, tak na ně nemám. To zas tak dobře IT placené není. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.07.10  17:33

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Nono , tak jsem se překouk >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.07.10  16:10

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Ale Kutil nemá NOKIANY ale podle toho, co píše v příspěvku má značku NOKIA ! Tak to ale stačí vypnout vibrace v menu, ne ?? :_)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.07.10  15:02

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Kutil: já se obával, že tam máš ještě ty lehce jeté Pirelli >:D
    Nokiany možná v testech vychází dobře , ale bočnice moc tuhé nejsou a boční stabilitou v zatáčkách moc nevynikají, nejezdil jsem je , tak nechci soudit - kolega je měl na autě a je to takový klidný jezdec, tak si je pochvaloval - ale já osobně preferuji sice pohodlnou jízdu, ale guma mě musí podržet a v zatáčce potřebuji mít jistotu, proto s pneu neexperimentuji, to mám již za sebou a držím se osvědčeného - Conti, Dunlop, Goodyear.
    Pneumatika je to co mě drží na silnici a riskovat nehodlám. A rozdíl v cenách pneu se dosti zmenšil, takže ani šetřílci nemají důvod řešit na autě střední třídy to, jestli se to vyplatí.
    Já pořád nemohu přijít na to, když podnikáš takže pořád řešíš tyhle drobné záležitosti - já jsem jen prostý živnostník, a taky musím hodně počítat, ale tohle jsem nikdy neřešil a doufám, že řešit nebudu, to si raději koupím malé auto a budu řešit v kontextu malého auta i pneu, ale ve střední třídě to není přece řešení. A nemyslím si, že by jsi byl z těch co mají sice na opičku, ale již ne na banány pro opičku. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 20.07.10  14:50

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    cja: na autě jsem měnil jednu pneu a jeden disk (nevydržely) [odkaz] ale ostatní pneu jsou stejný model a byly na autě nové tak 14dnů až měsíc. Tak by to vadit nemělo. servis Ford předek zkontroloval, vyvážil a udělal geometrii.

    Nevím co to vzadu bouchá, nic jsme nenašel. Drnčení v palubce taky nevím od čeho je a lupání v oknech jsem měl už u předchozího MKII (2x měnili pojezdy). Navíc teď strašně vrže při zavírání okno u spolujezdce a umytí nepomáhá. Nejhorší je ale to tancování a nestabilita vozu. Ale samozřejmě to může být pneumatikami NOKIA Z G2, ale co jsem koukal na recenze, tak jsou hodnocené dobře. A nebo je to problém přední nápravy, tak jako jsem to měl u MKII, kde ani za 6 let v servisu nepřišli na to co vibrace způsobuje. Ale tam když auto chytlo vibrace tak běhalo po celé šířce silnice - jak na ledu.

    Motor už taky vydává divné zvuky, ale pořád v pohodě startuje a dobře táhne. Už se naučil jezdit za 6 litrů. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.07.10  14:49

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    DIM: já tím nechtěl obtěžovat na foru, ale dík
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 20.07.10  13:45

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    CJA : tak jsem ti to tam napsal..... ale není to tajné, první garančka stála něco přes 6 tis. bez DPH.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 20.07.10  08:08

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Kutil: - píšeš nová pneu v jednotném čísle ??? ty jsi vyměnil pouze jednu gumu??? Pokud ano , tak se nediv. že máš dannné problémy.
    A už se opakuji, měl jsem předchozí generaci Mondea 2x a ty auta jezdí dál v mém okolí a to co popisuješ ty tak to fakt neznám - zlobili mě vstřiky, ale to byla známá bolest u Euro3, ale jinak auto sloužilo a benzínový 2,0i má teď 255t km a stále mladík.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.07.10  20:57

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    cja: Mondeo už více ne. A Forda asi taky ne. Podložky nemám, nečistota není, kola byla na vyvážení. Jediné co se na autě změnilo je nová pneumatika a nový disk. Zajímavé že do 90km/h v pohodě a na rychlosti 1-5 taky dobrý. To je jen na 6ku a nad 90km/h. A drnčení uvnitř a vpravo vzadu, to je fakt na palici. Je pravda, že už jsem v autě s více jak 100tis.km už dlouho nejel, ale tředa to KIA Sorento co jsem měl na jaře, to mělo najeto 200tis.km a nic takového jako v Mondeu se tam nedělo. Mondeo Musí vydržet ještě tak 3-5 let, tak uvidíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.07.10  20:38

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    u Hujerů je všechno - a pokud nejsou, tak se nějaké z EU bohužel dovezou
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 19.07.10  20:11

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    cja: švestičky ještě nejsou >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.07.10  19:59

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    DIM: dovolil jsem si švestičky z naší zahrádky >:D Máš tam prosím Tě SZ. Dík za odpověď.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 19.07.10  19:50

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Kutil si chystá alibi, aby si mohl koupit nové auto >:D , ale na nás to zkoušet nemusíš, my ti to rozmlouvat nebudeme ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.07.10  11:59

    « Re: Vibrace na přední nápravě

    Kutile, o vibracích tady toho byly mraky, takže víš, že buď vyvážení, nebo nějaká nečistota a nebo ty podložky pod kotouči. Mně nic nedrnčelo ani v minulém ani v současném Mondeu. Tak nevím......
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.07.10  21:32

    « Vibrace na přední nápravě

    Nevím proč, ale po najednou mi auto chytá divný vibrace a plave. Nevím zda je to po výměně pneumatik, nebo po tom, co se mi rozlomil disk. když jedu v pohodě a do 100km/h, tak je to dobrý, ale jak chci jet víc jak se auto různě divně klepe. Nevím zda je problém v 6té rychlosti nebo v rychlosti auta. Navíc mi při losím testu divně uskakuje zadek, to dřív nedělalo.

    Celkově auto zgumovatělo, vpravo vzadu něco bouchá, ale servis nic nenašel. Uvnitř auto začíná drnčet (palubka, okna, úchyty pásů) a objevuje se vůle v řízení v přímém směru. Nejsem si jist, jak auto vydrží těch 150tis.km co od něj očekávám. Teda já bych chtěl 200-250tis.km ale v to přestávám doufat.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…