FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 02.09.10 18:25
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Standa 1,9litru je za 795Kč a míchá se 1:500 to je 1 balení na 960 litrů, to je 0,84Kč/litr. VIF je balení 0,65litru, stojí 165Kč a míchá se 1:1000 to je jedno balení na 650litrů, to je 0,25Kč/litr. Ale v poslední době změnil VIF balení z 0,65litru na 0,5litru a zachoval cenu, tak to vychází 0,33Kč/litr. -
WinDiesel 02.09.10 11:20
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Dávat aditivum v létě i v zimě je stejně užitečné, v zimě o chlup důležitější kvůli mrazům. V létě se ale bojuje se sníženou mazivostí teplé nafty, je to prevence proti zanášení systému karbonem. Těchto přísad prostě není v českých naftách dost, a kolikrát ani v těch prémiových (viz zklamání s prémiovým palivem Shell). -
WinDiesel 02.09.10 11:15
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Standa je servisní aditivum, na krám se nedodává. Ale buď ti ho pošlou, nebo v nejbližší pobočce Autonebexu...
Tedy jestli se smíříš s tí, že i po dramatické slevě je pořád (myslím) dražší než VIF.
Žertovná poznámka - můj slovenský kamarád má kamaráda, který má baterii aditiv snad od všech značek, má prý toho plný kufr a pořád experimentuje.... :-) -
"-- skrytý --" 01.09.10 21:14
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Ad VIF(letni) vs. Standa(performance formula) - me odradila v tom testu naprosto napadna vec, v testu vyhraje VIF a hned na protilehle strane je reklama pres celou stranku na VIF (distributor, kontakty, www) - jaka to nahoda!
Prakticka vec: Pokud beru prinos pro motor pouze pocitem z jizdy a poslechu, jiny prinos mimochodem nejsem schopen posoudit, tak je urcite lepsi Standa. Lepe dostava motor do otacek a rekl bych, ze je i tissi.
-
Jirka 1 01.09.10 18:16
« Hulení...
Pokud začne auto kouřit černě, je to nedokonalé spalování nebo přílišné nasávání spalin při recirkulaci, bývá vadný nebo zaseklý EGR ventil. Zaslepit ho je chyba, motor je na část nasátých spalin konstruován, spaliny snižují špičkové teploty při spalování (platí především pro turbomotory). Dlouhodobé neřešení problému vede k zanesení katu, který nejde vyčistit, musí se vyměnit. Pokud motor žere olej, kouří namodrale. Bílý dým je běžná záležitost u studených dieselů, po ohřátí motoru by měl zmizet. U benzíňáků je to voda ve spalovacím prostoru, může být prasklé těsnění pod makovicí nebo v * hlava (prasklá). -
Jirka 1 01.09.10 18:15
« Hulení...
Pokud začne auto kouřit černě, je to nedokonalé spalování nebo přílišné nasávání spalin při recirkulaci, bývá vadný nebo zaseklý EGR ventil. Zaslepit ho je chyba, motor je na část nasátých spalin konstruován, spaliny snižují špičkové teploty při spalování (platí především pro turbomotory). Dlouhodobé neřešení problému vede k zanesení katu, který nejde vyčistit, musí se vyměnit. Pokud motor žere olej, kouří namodrale. Bílý dým je běžná záležitost u studených dieselů, po ohřátí motoru by měl zmizet. U benzíňáků je to voda ve spalovacím prostoru, může být prasklé těsnění pod makovicí nebo v * hlava (prasklá).
A teď pozor - problém také dělá nafta s tím svinstvem, které do ní přidávají. Před několika lety se MEŘO dávalo do bionafty v množství 30%, ale bylo kontrolováno na čistotu a složení, hlídala se hlavně voda. Dneska se tam přidává kdejaké svinstvo, co vypadlo při zpracování řepky, protože je ho nedostatek a tak si s tím nikdo hlavu neláme. Kromě toho se tato nafta aditivovala kvůli stabilitě, což se dnes prakticky neděje - pokud si tam něco nenalejete sami. Některé benzínky mají o pár desetníků dražší aditivovanou naftu, je lepší kupovat tu, pozná se, že málo pění. Jinak zvýšení spotřeby s tímto svinstvem je asi o 10%, takže k žádné úspoře nafty nedošlo, když se přidává do 5% MEŘA... někteří pumpaři na to dlabou a dávají tam toho víc, kromě toho se začalo používat FAME, což je metylester palmového oleje, který nemá tak dobré vlastnosti jako MEŘO a je navíc děsně špinavý. Tak pak se nedivte, že se vám ty motory serou... -
WinDiesel 01.09.10 13:29
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Ale Superkutile, ty přece nejsi tak naivní abys na toto skočil...
Tento pan redaktor má velice blízké vztahy s výrobcem VIFu a já i Ty dobře víš, že statistiky a testy jsou pouze tehdy pravdivé, když si je nafalšuješ sám.
1 - v prvním multitestu byla některá aditiva kromě VIFU účelově poškozena různými tvrzeními vycucanými s z prstu.
2 - z druhého multitestu některá aditiva vypadla úplně, takže VIF prakticky ztratil největší soupeře. Konkkrétně např. v druhém testu chybělo aditivum "Formule výkonu" (Standa (-:) společnosti Stanadyne, kde nejspíše vadilo prudké snížení ceny tohoto aditiva asi tak o 30%. V prvním testu toto aditivum neuspělo jen díky ceně, která byla ze srovnávaných přípravků nejvyšší. Takže by se v druhém testu muselo konstatovat, že má VIF těžkou konkurenci, tak toto aditivum z testu vypadlo a problém byl vyřešen...... |-:
A jsem zvědavý, až se zeptáš výrobce VIFu, jakými schváleními se proukáží. například francouzský ECO-TEC má francouzská schválení Toyoty, PSA a KIA-HYUNDAI. Stanadyne má globální schválení John Deere, Caterpillar a Navistar, potom schválení pro USA od VW a General Motors. -
Vasik1 31.08.10 07:56
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Olej to nežere, před rozebráním jsem to kontroloval,a za 3 roky co ho mám, jsem olej nikdy nedoléval.. krátkých jízd jezdím hodně, každý den z práce do práce cca 5km tam 5 zpátky,nicméně snažím se i delší štreky. najeto mám 180000. Tohle bylo prvé rozebrání, ono zase až tak o tolik nejde, hodně lidí ten ventil zaslepuje plechem, takže ona ta funkce je taková sporná, nicméně pokud zaslepený není a má to ,,nějak pracovat a nekouřit,, měl by být čistý, ...takže koukněte kluci též do svých EGR -
Vasik1 30.08.10 14:12
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Takže hotovo, rozebráno, vyčištěno, mondík je lehčí o cca půl kila sazí. Čistil jsem jak EGR ventil, tak i přívodní potrubí, nejdřív mechanicky a pak čističem na karburátory. Po smontování a nahození z výfuku vyletěl smogový černý mrak, po asi minutovém tůrování se z výfuku dostaly poslední saze, a od té doby čisto. Poslechově se motor ztišil a ožil. Přikládám pár fotek, kochejte se a děste se... [odkaz] -
Slavek-TDM 27.08.10 08:36
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
No pral bych ti to. EGR samozrejme muze chybovat (tchanovi na Impreze zezacatku taky nejak drhnul a cas od casu zahlasil chybu). Pokud je on puvodce koure, musi asi zustavat stale otevrenej nebo se otevira v nevhodnej okamzik - tady ma mimochodem nekdo naprosto stejny symptomy a reseni bylo vymena EGR. [odkaz] Ale treba by slo ho jen vycistit.
Edit: tak sice pisu, ze bych ti to pral, ale ted jsem koukal, ze novej stoji klidne i 8 tacu
:-O Tak to neni zrovna levna vec (ale porad levnejsi nez repas vzstriku a cerpadla).
Edit2: tady je rozsahla diskuze k EGR ventilu (vcetne cisteni a zaslepeni i s fotkama a v Cestine): [odkaz] -
Vasik1 27.08.10 07:55
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Slavku, vstřiky to nebudou, čerpadlo taky ne, servisák co k němu jezdím to vidí taky na EGR, co to vlastně dělá? Stou spojkou a dvouhmoťákem počítám, nicméně dnes už nebylo ani pískání, ani vibrace, zřejmě si to našlo cestu >:-[] uvidíme co bude dál, může EGR ventil hlásit error do PC? Před rokem, či jak, dalo by se dohledat, byl 2x pád do nouzáku, ale nebylo to v zátahu, nic takového, jen výdrž třeba na 2500ot, pak lehké sešlápnutí, lehké zacukání a byl tam, přesně jsem věděl kdy tam zase sletí. Teď rok klid, ani cukání jen to hulí. Olej to nežere, ještě ho tedy zkontroluju, nicméně byl před měsícem měněný a zvěsti o tom že by ho tam před výměnou bylo málo nepřišli. Já kontroloval olej při odjezdu do alp, cca 2 měsíce nazpátek. Potřeboval bych to hlavně napíchnout na vinovu diagnostiku. howk -
"-- skrytý --" 26.08.10 23:18
« Re: reset palubky - mondeo 2,2,TDCi 2005
... no jestli se to da poznat na hladine oleje na merce v motoru - tak jsem ji dnes rano u vychladleho motoru kontroloval a je tesne pod ryskou MAX. V tom by tedy byt problem nemel. Vymenu oleje nechavam delat, jak jsem dostal instrukce, po 15tkm jiz od cca 60tkm a do te doby vymena nikdy nepresahla 18tkm. Palivovy filtr pri kazde vymene oleje a pouze DELPHI HDF924. Tak nevim. -
Slavek-TDM 26.08.10 17:20
« Re: Hulí to jak kamna na huhlí
Ja sice nejsem specialista na naftu, ani na Ford a ani nechci byt spatny prorok, ale popisovane symptomy nevesti vubec nic dobryho. Muj tip je spojka PLUS dvouhmotak, a vstriky PLUS cerpadlo. Prvni je podle mne na vymenu, druhy na repas. Ale levny to zrejme nebude ;-\ Snad te tady mistni znalci, radci a praktici potesi vic nez ja... -
Vasik1 26.08.10 14:11
« Hulí to jak kamna na huhlí
Kucííí,poslední dobou nějak hodně vykuřujem (tdci 2004) Vlastně už jsem měl problémy i loni na technické na emisích, copak se nám porouchalo? EGR ventil? Jinak to jezdí, už nám zase otevírá kufr 1000kč i s prací, ale začínájí se ozývat podivné zvuky ze spojky, nejdřív se v ní něco poslechově pěkně přidíralo + vibrace do spojkového pedálu(ve chvíli kdy byla spojka vyšláplá). Teď poslední dva dny už to jen tak z lehka píská, zdá se mi, že rozjezdy začínájí být takové divné, takž co?Spojka, nebo dvouhmoťák? Jak se co projevuje milí rádci a praktici? -
-
oleowr1 24.08.10 08:10
« Re: prosím radu-MONDEO
a co to máš za Mondeo? Jestli staré 1,8TD, tak se mohl zaseknout elektroventil na čerpadle, u TDDi nevím snad taky a TDCi Ti při úplně odpojené elektrice nemůže otevírat trysky, takže jedině jedeš na olej z klikové skříně přisávaný třeba přes netěsné ložisko na turbu. -
oleowr1 24.08.10 08:05
« Re: reset palubky - mondeo 2,2,TDCi 2005
přesně tohle mi to začalo dělat před třemi lety, nakonec se stávalo, že se rozsvítily kontrolky na počítadlech km místo čísel ------ a vypnul se motor.
Dělalo to vždy jen při větších teplotách, když stálo auto na slunku se po zapnutí klíčku vše rozsvítilo a nešlo vůbec nastartovat. Pak pomohlo jen vytáhnou konektor od palubky (v pojistkové skřínce u levé nohy), nastartovat, vychladit interiér... Jet se takto nedalo,nešly blinkry a světla. Trápil jsem se s tím několik měsíců, palubku už umím vyndat, rozebrat, čistil jsem kontakty a nepomohlo. Pak jsem si nechal vyměnit celou palubku za 13500,- a od té doby mám klid. Občas problikne nějaký segment na teploměru nebo počítadle km, ale jinak je to v pohodě. -
"-- skrytý --" 23.08.10 21:01
« reset palubky - mondeo 2,2,TDCi 2005
Mate tu nekdo zkusenost s resetem palubky?
Za jizdy a se zerazenou rychlosti se me dnes "restartovala" palubka
- vsechny kontrolky se rozsvitily
- rucicky vsech ukazatelu sly do maxima a do minima
- a pote vse opet do bezneho stavu
- reset palubniho pocitace
Na behu motoru nebylo nic znat - vse probehlo celkem rychle cca 2-4sec a bez jinych neprijemnosti.
Resil jste to nekdy nekdo? -
"-- skrytý --" 23.08.10 19:25
« prosím radu-MONDEO
prosím o radu-mondeo nejde vypnout zapalování i když jsou všechny komponenty na motoru včetně elektriky odpojeny,aby to šlo vypnout musí se na tvrdo přes kvalt a vypnout poradíte díky...
a dále scháním na uvedené auto zadní nápravu,nebo celý vrak na náhr.díly,kdo koupí Renoult 19 CHAMADE na náhr.díly,bez motoru,na OPEL OMEGA koupím víko kufru..děkuji -
Dong1 20.08.10 11:50
« Re: Plavání auta na silnici
Kutil: Nevim jestli to ma mondeo taky tak, ale jedna se spis o takovou prkotinu, ktera je ale dost videt.
U spodni hrany skla je zespodu guma, ktera vyplnuje prostor mezi hranou palubky a sklem. No a oni si samozrejme nedali pri montazi pozor a ted se mi tam ta guma, misto kopirovani hrany vlni jako had :-(
Problem je v tom, ze naprava znamena, bud sklo ven, nebo palubka ven.
Jinak dalsi zkusenost s charouzem mam, takovou ze sem reklamoval odreny lak na 5. dverich od dorazu dveri a byl sem odmitnut se slovy,ze na takovou prkotinu nebude vypisovat reklamacni protokol a ze ted nema cas, ze mam prijet za tri mesice (tzn. po zaruce) a ze mi to bez problemu udelaji.
Takze u charouze me uz asi jen tak neuvidi...
(Zatim mam prvni pozitivni zkusenost s Fordem Maier, tak sem zvedavy jestli pribudou dalsi :-) ) -
superkutil 20.08.10 10:59
« Re: Plavání auta na silnici
Dong1: Koukám že nejsem jediný, kdo nemá s Charouzem nejlepší zkušenost. To sklo mě zajímá, taky mě to čeká.
Fiorano599GTO: Mám taky odpadávající přední nárazník a nenašel jsem řešení, jak ho povytáhnout. Já ho mám přidělaný zboku jen 4mi šrouby a to dělají moc velkou páku. Vpředu není nijak přidělaný. Bojím se, že se vytrhne z přední masky. Zkusím pod něj dát nějaké podložky.
-
DIM 20.08.10 10:48
« Reset OIL SERVICE .
Zdar pánové, jakže se to nuluje hláška OIL SERVICE ?? Někdo to už tady psal, je to kombinace nějakých úkonů ............
S tím nárazníkem nevím, jaký je to model ?
Elektromobily by Kalousek mohl naopak jen a jen uvítat ! Muselo by se postavit ještě asi dvacet dalších Temelínů !!! :-) -
-
štíreček1 19.08.10 21:16
« Re: Plavání auta na silnici
Už jsem něco četl i o focusu RS 4x4, v zadních kolech měl elektromotory, které pomáhaly motoru a dalo se s tím ujet i něco málo na samotnou elektřinu. V US ford chystá prodej elektromobilů. Něco podobného tam už bylo tuším před dvanácti lety, ale auta se nadaly koupit, byly jen v pronájmu, ale pak je lidem zabavily a někde sešrotovaly a celé to utichlo. Vláda si to nepřála z důvodu vysokých výdajů na výzkum spalovacích motorů, které ještě nabyly zaplacené. U nás si elektromobil těžko člověk v dohledné době koupí, to by byl kolaps pro státní kasu, kdyby klasické paliva vytlačila elektřina. Už teď Kalousek přemýšlí, jestli slevit daň na paliva, aby obnovil prodej... -
"-- skrytý --" 19.08.10 16:59
« Re: Plavání auta na silnici
Otáčky nebyly problém. U trakčních turbín dosahovaly "jen" ca 60.000/min. Potíž byla v tom, že turbína musí pracovat na plný koule, aby byla ekonomická. Absolutně se nehodí pro proměnnou zátěž. Turbínový auta žraly neskutečně moc paliva, proto se s tim přestalo... Turbogenerátory dávaji smysl, ty pracují stacionárně. Tušim Volvo nedavno postavilo koncept nákladního elektromobilu, kde baterie dobíjel turbogenerátor. -
superkutil 19.08.10 15:41
« Re: Plavání auta na silnici
DIM: No ono je problém, že všechny ty cesty končí nějakou velkou překážkou. Jak vodík, tak baterie. :'-(
Teď prý někdo vymýšlí malou turbínku která pohání elektrický generátor. Pohon aut turbínou se zkoušel v USA, ale problém byl převod vysokých otáček turbíny (cca 200tis.ot) na kola. El. generátoru 200tis.ot. nevadí a turbínka je extrémně malá. Prostě jezdíš po městě na baterky a za městem nahodíš turbínku.
[odkaz]
[odkaz]
-
superkutil 19.08.10 13:40
« Re: Plavání auta na silnici
DIM: Mě to ale neplave v kolejích, mě to plave na rovné silnici a je to extrémně citlivé na boční vítr. To dřív nedělalo. Je to po kontrole geometrie. Klidně bych obětoval kousek zpětné vazby za cenu lehčího běhu volantu. Alespoň při malých rychlostech. 8-s
To řízení jde u Mondea víc ztuha než šlo u VW Polo nebo Passat bez posilovače (mám na mysli za jízdy).
Bože, ať už někdo vymyslí auto s dieselgenerátorem, baterkama a elektromotory v každém kole. Už se na to těším jak na zázrak. :-) -
DIM 19.08.10 13:27
« Re: Plavání auta na silnici
Ano, volant jde teď mnohem lehčeji.....také ale mi chybí zpětná vazba a to -především zpočátku -když člověk na chvíli při jízdě mrkne někam jinam, tak na volantu vůbec necítím, že jsem vyjel z přímého směru. To u starého jsem to v ruce ten odpor cítil , pokud jsem měnil směr. Tady ne. -
superkutil 19.08.10 12:27
« Re: Plavání auta na silnici
DIM: U nového Mondea a nakonec u všech nových Fordů jde volant mnohem snadněji. Měl jsem možnost jezdit s Kugou a to je nebe a dudy. Dost často je to i zaváděním elektrických posilovačů.
Ale já mám svoje Mondeo už 4tým rokem. Sice když jsem do něj přešel z předchozího Mondea (model do roku 2000), tak mi připadalo, že nové plave, ale po krátké době jsme si zvykl. Ale teď to fakt začalo plavat.
Bohužel i předchozí Mondeo mělo problémy. To jsme také kupoval nové a od počátku ve 142km/h se celý předek roztřásl, auto začalo běhat po silnici volant měl svislý rozkmit přes 1cm a vibrace přicházely v cca 3sec intervalech. Nikdo nevěděl co s tím. Nakonec se mi jednou při jízdě ozvala z předku strašná rána a předek jakoby klesnul (auto mohlo chvilkově přibrzdit) a od té doby se vibrace přesunuly k 160km/h a nebyly tak velké.
Podobný problém jsem měl i s Felícií, kde byl z výroby vadný posilovač řízení a kolem 110km/h mělo řízení hysterezi přes 10°. Vyměnili posilovač a bylo to dobré. -
DIM 19.08.10 12:12
« Re: Plavání auta na silnici
poale mě auto plave, protože má větší rozchod kol než ostatní a nemůže se vejít do těch vyježděných kolejí po létě..... Volant šel vždycky trochu ztuha a Mondeo na to bylo hrdé !! Pravdou je, že teď to u nového Mondea tak nevnímám, asi opravdu to zpřevodování řízení dělá své. -
superkutil 19.08.10 10:01
« Plavání auta na silnici
Ahoj, tak mi začalo auto hodně plavat. A to už při nějakých 110-130km/h. A připadalo mi, že je to hodně tvrdé. Tlak v pneu mám 2,5AT což by mělo odpovídat mému vozu pro jízdu po dálnici. auto jakoby šmejdí ze strany na stranu, pořád je potřeba směr dorovnávat. A řízení jde dost ztuha. Občas jezdím i s Oktávkou II a Renault Grand Scenic a ty sedí mnohem líp a volant jde méně ztuha. Navíc cítím, že se mi předek klepe, jako kdyby byla nevyvážená kola. Ale měl jsem to v pneuservisu a dobrý. Mám pocit, že se to tak chová jen na 6ku a že se klepe jen při zařazené rychlosti a mírném plynu. ;-\ -
superkutil 19.08.10 09:57
« Re: Jak se vymění žárovka v mlhovkách Mondeo 2006
štíreček1: Dobře jsi udělal, že jsi to napájel. Jestli ty žárovky mají 55W, tak přes to relé teče skoro 10A.
Moc jsem nepochopil, proč vyrábí další patice typu H11 a H8 a hlavně proč jedno auto má v mlhovkách 55W a druhé 35W. To těch 35W stačí? Nebo mají ty žárovky vyšší účinnost. Je zajímavé, že dlouhou dobu stačily H1, H3 a H4 a pak najednou se objevila H7 a teď se objevují nové jak houby po dešti. -
štíreček1 18.08.10 17:08
« Re: Jak se vymění žárovka v mlhovkách Mondeo 2006
Ono od těch žárovek taky trochu hřeje, to je jediný mínus a paraboly si hlídám.Když bych zpozoroval náznaky, tak bych šel do těch diod nebo H8 35W. Psal mi kluk co si dával do fiatu devítidiodové a prý svítí méně, psal mi to i ten prodávající na aukru a ten měl 16tidiodové. Ale jako denní svícení je to dostačující, svítí bíle, takže je to víc vidět. Jen ten fiaťák si koupil ty devítidiodové a nepasovaly mu, navíc topily ještě víc než žárovky. On to celé předělával, rozbil baňky a na klasickou patici přidělal ty diody, aby mu seděla patice v mlhovce a pak mezi vedení přidal nějaký šílený odpor či co, aby to netopilo. Klasika žárovka H11 jsem viděl na netu cca kolem 100kč. Jestli mi dosvítí žárovka a mám opravdu 55watů, tak bych zkusil tu H8 35watů. Borec si to s maxem nemůže vynachválit, co jsem mu posílal návod. Jinak byl jsem nucený to napájkovat, poněvadž svorky se začaly hřát. -
superkutil 18.08.10 10:30
« Re: Jak se vymění žárovka v mlhovkách Mondeo 2006
štíreček1: Právě že jsem koukal na ceny těch H11 a jsou dost šílený. A taky se bojím, když budou mlhovky svítit pořád, tak aby se paraboly nevypálily nebo aby žárovky v horkých dnech neodcházely. S tím příkonem je to jasné, pokud má žárovky svítit, tak musí mít vyšší spotřebu. Bohužel o těch LED H11 je hrozně málo informací a většinou jsou negativní, že prý LED žárovky moc nesvítí. -
štíreček1 17.08.10 21:39
« Re: Jak se vymění žárovka v mlhovkách Mondeo 2006
Kutil: 9diod nebrat, psal mi borec, co si je koupil a patice nesedí, navíc prý strašně hřejí, proto ten chladič kolem dokola. 16diod mi někdo nabízel na aukru za cca 220kč/kus, ale zarazila mě spotřeba, prý kolem 25watů jedna a údajně svítí míň než klasika žárovka, ale to by na denní svícení nevadilo. Těch 21diod vypadá dobře, záleží na spotřebě, rozdíl vidím jen na horní části a ta alespoň u mé mlhovky svítí do boku, mám je tam vsazené z boku.
Nedávno jsem posílal návod jednomu Maxistovi a ten mi psal, že v mlhovkách má H8 35watů, v mém manuálu je H11 55watů. Tak to budu muset taky rozdělat a podívat se co vlastně mám fyzicky. Myslím, že spotřebou by to vyšlo o něco málo víc, ale žárovky jsou zase cenově výhodnější. Zatím to svítí, takže to neřeším. ;-) -
jurkoboss 17.08.10 11:23
« Re: Střecha poničená kroupama.
Nazdar, dva roky dozadu mi krupobitie obilo komplet celé auto. Najhoršie vtedy bolo, že bolo celkom nové. Mal som ho len 2 dni, tak si vieš predstaviť moje pocity.
Najviac bola zničená predná kapota. Tam je schválne mäkší plech, to aby bolo 5 hviezdičiek pri Crash testoch.
Dával som si to robiť chlapíkovi, ktorý sa špecializuje na vytláčanie a opravovanie karosérií po krupobitií. Musím povedať, že absolútna spokojnosť. Za jeden víkend mi spravil celé auto. Išlo to komplet na poistku, tak ma to nič nestálo, ale určite je to lacnejšie, ako keby si išiel do lakovne, kde by to tmelili a nanovo prestriekali. A myslím, že táto metóda je lepšia.
Len musíš nájsť dobrého odborníka, ktorý ti to bude robiť. Je to čisto manuálna robota, ktorá si vyžaduje trpezlivosť. Taktiež ti zasahuje do interiéru, skladá častokrát vnútorné obklady aby sa dostal z vnútornej časti poškodeného plechu a odtiaľ to vytláčal. Keď nemá prístup, tak zvrchu to miesto vyťahuje. Je to všetko bez poškodenia laku.
Tak veľa šťastia. :-) -
superkutil 17.08.10 09:18
« Jak se vymění žárovka v mlhovkách Mondeo 2006
Ahoj, netušíte někdo, jak se vymění žárovka v obdélníkové mlhovce u Mondea Ghia 2006? Prý je ze spodu nějaký otvor pro šroubovák, ale já žádný nenašel. Návody co jsem našel jsou pro jiný typ mlhovek. A nevíte co je tam za žárovku (H3, H8, H1, H11)?
Odpovím si sám, jsou tam H11. :-)
Hezký přehled je zde [odkaz]
A ještě k LED žárovkám. Máte s nimi někdo zkušenosti? Kterou z těchto 3 by jste doporučovali?
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Na webu jsem našel dokumentaci k této [odkaz] [odkaz] ale nenašel jsem v ČR prodejce. -
superkutil 17.08.10 09:16
« Střecha poničená kroupama.
Ahoj, netušíte co se dá dělat se střechou potlučenou kroupama? Je zajímavé, že vedle stojící Fiesta má střechu v pořádku, jen 5té dveře, které jsou nové, tak jsou poničené. Na tom je jasně vidět, že používají stále tenčí a horší plechy a auta míň vydrží. -
jurkoboss 16.08.10 15:28
« Re: Facelift :
Nazdar,
presne nad týmto aj ja uvažujem, dal by som si vymeniť predný nárazník, aby som mal tie LED. Keď už máme to celoročné svietenie, tak nech sa xenony trocha šetria.
Inak všimol som si, že za jasného slnečného počasia sa to svetlo z xenonov vytráca, vôbec neregistrujem zasvietené svetlá oproti idúcich áut. V tomto sú lepšie tie LED, sú jasnejšie a hneď rozoznateľné aj za slnečného dňa a z väčšej vzdialenosti.
Len komu ponúknem terajší nárazník? A hlavne aby uchytenie nárazníka pasovalo. -
DIM 16.08.10 13:15
« Facelift :
Tak jsem viděl nový facelift.....Parkovačky se posunou do LED světel v náraznících ( doceal pěkné ) , změní se design přední mřížky ( je užší jako VW a nemá ty včelí plástve ), na CONVERS se přesune teplota motoru a stavu paliva ( to se mi nelíbí, takový ten ubývající proužek alá Windows ),pak samonavíjecí roleta v kufru a osvětlení kufru z bočního zadního světla....a ještě se trochu mění design středového panelu..... Nárazník a světla a maska vypadají dobře, nechcete mě někdo zepředu trošku naťuknout ?? :-) Ten Convers vypadá stejně , takže to bude asi jen o softwaru ........... -
superkutil 10.08.10 16:24
« Re: Držák telefonu.
DIM: Potíž je trochu v tom, že ne všechny telefony mají GPS čip, že se ti někdy nechce vybíjet mobil brouzdáním v navigaci, že ne všechny mobily umí turistickou navigaci. A hlavně třeba v tom Norsku potřebuješ tu navigaci tak asi každých 10minut, takže ten mobil není zrovna řešením. V každém případě asi každý používáme navigaci pro jiné účely. ;-)
Jen pro pochopení, ta krajina vypadá asi takto [odkaz] nebo [odkaz] nebo [odkaz] a tam cesty moc vidět nejsou, hlavně když jsi někde dole.
A hlavně když jdeš 3 dny bez možnosti nabytí, tak potřebuješ výdrž aby jsi netahal hromadu baterek. Mám zkušenost, že navigace Garmin vydrží tak polovinu času co uvádí výrobce. To víš, že jsem na rovných cestách navigaci vypínal i když někdy je dobré vědět, kolik už jsi toho ušel. Problém byl v tom, že dost dlouho trvá než si navigace (hlavně v údolích) najde pozici, takže vypínat také není řešení.