FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 28.10.10 22:07
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Tak se oprava nepovedla, vpravo vpředu to stále cvaká a lupe. Na každé nerovnosti, při každém přidání a ubrání. Navíc při prudkém průjezdu zatáčkou se ozvalo šílené skřípění. 8-s
Docela mě štve, že si servis nechal auto dva dny a ani za tu dobu nedokázali závadu opravit. Oni to snad ani neprojeli, jinak by to museli slyšet. -
štíreček1 28.10.10 15:25
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
S tím starým escortem jsem jezdil sedm let, na motor kromě pumpy a rozvodů jsem vlastně nešáhl - 1,8D, ale jinak jsem na podvozku měnil pořád něco a furt dokola, než jsem došel na konec, tak kolečko začalo znova od toho, co jsem měnil jako první. týden předtím než jsem ho dal do bazaru odešla spojka a silentbloky v předních ramenech, vyměnil jsem jen levou stranu. Do bazaru šel fakt komplet po go podvozku, navíc nové kotouče a desky, baterie rok stará, opravený alternátor, řemeny...za sedm let mě stál skoro 150tis kč, nákupní cena byla taky taková.Kdybych tehdá vzal nového, jezdil bych bez poruch za ty samé peníze, je ale pravda, že u nového náklady zvyšuje pojistka, za 14let jsem ale nekoupil ani deci nafty, oleje, brzdovku, nějaký fridex a aditiv jsem měl taky zdarma. Za poslední rok mám náklady na palivo cca 0,70hal/km a zdá se mi to hodně, na druhou stranu už moc nejezdím. Za 15měsíců s maxem cca 15tis km, kdyby vydržel bez závad alespoň do 100-120tis km jako focus, tak bych byl spokojený. -
oleowr1 27.10.10 23:43
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Palivo mi letos na Mondeu vychází na 1,95Kč/km, ostatní náklady cca. 3Kč/km, největší částka v tom je pojistka a spojka s dvouhmoťákem, pak vodní pumpa a trojkombinace.
Pro mně ideální by bylo kdyby náklady na palivo byly stejné jak náklady na zbytek, t.j. dostat se celkově pod 4Kč/km, dosáhl jsem toho v roce 2008.... a za 8 let provozu se Sierrou 1,8TD, ale tehdy byla levnější nafta. -
štíreček1 27.10.10 18:10
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Mě náklady na starém escortovi z bazaru vyšly na 2,47kč/km, v tom bylo započítáno taky vše včetně mytí, pojistek a všelijakých blbin do auta a servisu, rozdíl nákupní cena mínus prodejní cena auta, ale bez paliva. U focuse to bylo už 3,41kč/km, taky bez paliva. C-max zatím cca 2,4kč/km včetně paliva, ale nepočítám kupní cenu. Největší zátěž je komplet pojistka, jinak kupuju jen vif, teď sada zimních kol, gumové koberce, pokuta za pás, doplněk lékárničky, silikonový olej a servis ve dvaceti tis km. Teď už bych měl mít na servis slevu. -
oleowr1 27.10.10 16:28
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
kutil: snad budeš mít klid...
Mě pořád zlobí předek, poklepává, ale na jízdní vlastnosti to nemá nějaký pozorovatelný vliv. Budu pokračovat tlumičema (tyčky stabilizátoru jsem dělal v neděli sám) a možná ramenama. Mám ujeto celkem 180tis.km, koupil jsem to ojeté (ve 107000km) a náklady vychází na 9,87Kč/km, do údržby počítám vše (pojištění, ND, oleje, filtry, autokosmetiku, mytí, vodu do ostřikovače, dálniční nálepky nebo mýtné....). Jezdím ale málo =11-17tkm ročně, takže pořizovací hodnota mi náklady na km zvedla nejvíc (v roce pořízení byly náklady 28,97Kč/km, jinak jsou kolem 5 Kč/km. Náklady mi zvedly hlavně - přístrojová deska (13500), repase vstřiků (13000), turbo+odtah (36000 :no: ), spojka (20tis.).
Nemám ale iluze o tom, že jiné ojeté auto by mě vyšlo levněji, žena má Hyundai Getz 1,1, kupovali jsme ho nový a náklady jsou jen asi o 50hal. menší, přitom to jsou nesrovnavatelná auta. -
superkutil 27.10.10 09:42
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Tak opraveno. Sice to stálo 11tis. ale je to znát, auto sedí jako dřív. Vyměněny zadní tlumiče a část zadního stabilizátoru. Únik oleje byl přes gufero na poloose. Ale když to tak sečtu i se spotřebou a pořizovacími náklady, tak mě u Mondea stojí 1km cca 7,70Kč a to není zas tak špatné. :-! -
superkutil 26.10.10 09:04
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
No já jsem včera dal auto do značkového servisu s problémy na podvozku a tekoucí skříní po poslední opravě a za včera to nestihli. Tak snad dnes. Nějak je to čím dál horší. Nevím zda si toho berou na den moc nebo zda pracují pomalu. Ale už mě nebaví nechávat auto v servisu kvůli malé opravě celý den. 8-s
Ale když vezmu náklady na provoz Mondea a Fiesty, tak je má Fiesta skoro nulové a do Mondea pořád něco cpu. :no: -
pepe krakora 26.10.10 07:27
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Ahoj. Mě ohledně jízdních vlastností pomohla výměna všech tlumičů, ale klepání na přední nápravě zůstalo. Je zajímavý, že si s tím ve značkových servisech neví rady. Pro ně je všecho ok. A to klepání tam je už takových 60 000 km a bylo to na třech servisech pokaždý jinde a nikde to klepání neslyšeli. Projevuje se to hlavně na krátkých příčných nerovnostech, kterých je víc za sebou. Cejtím to klepnutí i v podlaze. Až naposledy u Charouze na Mělníku, když jsem jim řekl, na kterým místě to opravdu na 100% uslyší, tak mi dali za pravdu, že tam něco bouchá. Na dotaz, čím to je, mi bylo řečeno že neví, že přední náprava je OK. Snad by to prý mohlo dělat horní uložení tlumičů. Když jsem teď ty tlumiče měnil u človíčka co opravuje Fordy, tak jsme na to uložení koukali, ale je v poho. Podezřívám uložení stabilizátoru - silentbloky, nebo silentbloky ramen. Už prostě nevím. -
Janerad 25.10.10 23:34
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
tak po servisu v Janiš v OL:
1. nezjistili nic na tyčkách, silentblocích atd... (nemají tam test tlumičů) takže žádná změna.
Dal jsem nové kotouče a destičky vepředu...
2. zjistili mi vstřiky před odchodem (baňky).
A. jezdím stále s podvozkem neuspokojivě... kde mi udělají renovaci, abych byl spokojen???
B. kde nechat udělat vstřiky a dvouhmoťák, abych zase 100 tkm jezdil v pohodě???
Díky za každý tip na Mondeo machry... -
štíreček1 25.10.10 21:46
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
GTL se vyrábí ze zemního plynu tam , kde je k dispozici a není pro něj přímé energetické využití. shel má takové rafinerie v Malajsii a Kataru. Pouhým propočtem dopravních nákladů vychází, že jej v produktu v-power diesel nemohou být více než čtyři procenta. Měření oslovených expertů se shodují na hodnotě do tří procent. Ta nemá na cetanové číslo takřka žádný vliv - viz svět motorů special. -
"-- skrytý --" 25.10.10 09:36
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
King of rain: Nesmysl!!! No samozrejme, taky jsem tankoval v dobe, kdy Shell GTL pravdepodobne prestalo do VPower v CR davat, tzn.1-2 roky zpet - najdi si me prispevky kdy byly napsany o VPower.
No a zjisti si, kolik oficialne toho "GTL" v ceske verzi VPower dnes je a na ktere konkretni cerpaci stanice se opravdu dodava? Ale dobra, toto je zrovna dost diskutabilni otazka. GTL ma v pomeru ke standardnimu palivu cenu az tak v pomeru 30GTL ku 70. A v dnesni dobe, pokud vubec je pridavano do CR verze VPower, je ho cca 5-10%.
Dobra, ale pokud nekdo napise, ze Hypernova bere udajne paliva od OMV, tak se opravdu bavis s clovekem, ktery o tom ale naprosto nic nevi a nebo si plete slova dopravce a rafinerii a to je opravdu dost zasadni rozdil. A pak takove, jak ty sam rikas nesmysly, radsi vubec neuvadej!
No a s Vervou, kde ji brat, uvadis opet uplne protichudne zkusenosti! Uz to tady bylo take probrano pred casem. Prave u "mensich a odstrcenych" cerpacich stanic, mam negativni zkusenost prave s Vervou. Takze pokud Vervu, tak prave na novejsich a vytizenejsich cerpacich stanicich, coz take znamena vyssi cenu (to ale plati u naprosto vsech distributoru paliv).
S aditivem mas samozrejme pravdu.
-
superkutil 25.10.10 09:32
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
cja: škrtám i s prázdným autem. To spíš vypadá na odešlé tlumiče, že auto prokmitne a spodek škrtne. Jinak nevím, dřív stejná místa projíždělo v pohodě.
VW Touareg je pěkný ( i když někdo tvrdí, že je to předražená plechovka pro milenky), ale cena a provozní náklady jsou fakt vysoké. Mám nabídku na KIA Sorento, Hyudai Teracan nebo Santa Fe, sám bych chtěl Subaru Forester (ale má prý problémy s odcházející spojkou). Nepotřebuju velké auto, jezdím sám nebo ve dvou a za auto chci na věci přívěs. Potřebuju slušné zrychlení a rozumnou spotřebu. -
cja 25.10.10 09:15
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Kutil: musíš vozit menší PC - nebo jet vícekrát, a nebo se ti propadla silnice...
Forda už si nekupuj, víš že je to pro tebe neštěstí. A Kuga je malá, kup si něco s pneumatickým podvozkem ať si to můžeš zvednout a budeš spokojen. Co tahle VW Touareg. Na peníze nehleď, projede všude, pokud zvolíš správný motor i výkon bude spotřeba skvělá kvalita nejlepší .... -
cja 25.10.10 09:08
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
No ale to GTL je pouze na vybraných Shellkách, takže to taky není košer.
Možná člověk pořád hledá problémy v naftě - a ne že by jich bylo málo, ale měli by se zamyslet taky výrobci aut, vstřikovacích zařízení ... .Pokud je to scváleno pro provoz v CZ, tak to tadymusí jezdit na značkové nafty bez větších problémů. Nejsem idiot ani idealista, proto tam občas VIF naleji, případně v zahraničí hrknu nějakou špičkovou naftu. Vstřiky jsem už na předchozím autě dělal a bylo ježděno jenom na český OMV. Myslím že je to i o zkušenostech výrobců a snaze se poučit a ne to pouze házet na naftu - jak je možné že HDI motory jezdí na to stejné bez problémů(relativně) a 2.2TDCI EU3 měla výměny vstřiků po 40t km. A opakuji tankuji pouze u značkových pump, obava z malých čerpaček je u mne na úrovni stihomanu.
Teď jsem to vyřešil smlouvou s regionálním přepravcem asi 120 kamionů a 100 autobusů - zavážka nafty od OMV - to je pro mne záruka, že nebudou mít důvod podvádět, navíc vlastní cisterna, nákladní auta motory IVECO EU 5, takže doufám - pokud se spletu a bude mě to stát balík, tak dám vědět.
Kontroly od SGS tam mají také. -
superkutil 25.10.10 09:00
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Tak se mi objevil nový problém, škrtám zadkem o silnici, škrtá místo uprostřed auta, kde jsou uchycená zadní ramena. Stačí když je silnice od náklaďáků stržená na okraji a tak je uprostřed hřbet. A o ten škrtám. Dřív jsem stejnou cestu jezdil v pohodě. Nevíte někdo, jaká je světlost Kugy? -
King of rain 25.10.10 08:59
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Ano Verva je tišší, mám tu samou zkušenost.Brát se ale "vyplatí" jen někde mimo města kde je levnější...osobně mám dobrou zkušenost s naftou od Hypernovy, prej to kupují od OMV, takže by měla bejt ok + tam naleju VIF.Dobrá cena, nic zbytečně nepřeplácím a vím že tam aditivum mám. :-! -
King of rain 25.10.10 08:55
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Nesmysl, V-power má už složku GTL i v ČR- poipsuješ stav cca před rokem.Teda teoreticky, což já tvrdím že je u všeho... a proto všem doporučuji si tam lejt aditivum sám.Vím pak že tam je a je to v klidu.Víc už udělat nejde.Kupovat dražší a teoreticky lepší naftu je zbytečné.Nikdo neví co tam dali nebo spíš nedali.Když si to tam naelju sám, je vše jasné... -
oleowr1 25.10.10 08:27
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
pepe krakora: včera jsem vyměnil přední tyčky stabilizátoru, klepání částečně zmizelo, ale ještě to není ono. Auto sice neplave, ale v přední nápravě ještě někde je vůle, tipuju to na uložení tlumičů, takže asi je brzo vyměním taky.... -
"-- skrytý --" 24.10.10 20:35
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
DIM: Vervu od Benziny uz mam odzkousenou - neberu - uz jsem to tu kdysi psal - ta jedina spolu s Shell VPower - (ceska verze VPower - udajne pouze aditivovana ne s obsahem synsteticke slozky GTL) me u studeneho motoru cukala - od te doby co neberu VPower a Verva Diesel bez cukani - u Vervy byla take evidentni vyssi spotreba v radu desetin.
pepe krakora: mohu take jen potvrdit - ve 110tkm jsem nechal na doporuceni vymenit vsechny tlumice (Sachs super touring - stejne co byly z prvovyroby) a byl to opravdu rozdil, z predni napravy se najednou prestaly ozyvat narazy pri prejezdech nerovnosti a pri projeti v zatackach hlavne nalozeneho auta na nerovnostech, prestalo auto uskakovat.
panther: baterka - menil jsem baterku orig. po ctyrech letech na zimu pro jistotu za Bosch S5 74Ah 750A a starty najednou zacly byt daleko razantnejsi - "nerozchrchlane" Takze take doporucuji. -
superkutil 22.10.10 16:10
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Tak s tím tekoucím olejem to vypadá dobře, teče jen motorová skříň. Chlapci v servisu udělali mizernou práci při výměně trojkombinace a boční víko špatně utěsnili. A tak to teče po boku motoru na poloosu a uchycení ramena. A teče to festově, rameno i když je zaprášené, se olejem leskne. -
"-- skrytý --" 22.10.10 12:15
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
No sem na tom stejně s tím podvozkem,životnost multilinku nebude nijak závratná.Jako první jsem objednal zadní tlumiče,protože mi uskakuje zadnínáprava při přejezdu nějaké nerovnosti. Navíc gumy které na autě byli jsou poskákané už sem je zahodil a nechci to mít znovu.Reakce na boční vítr a jízda za kamionem poryvy větru nadzvedávají předek, občas se mi zdálo hlavně na letních,že se auto klepe buď přední tlumče nebo setrvák nevím.Letní gumy šíleně špatně přenášejí sílu na vozovku dal sem zimní a je to nebe a dudy i to asi svědčí o snížené schopnosti tlumičů a navíc nezatížené kolo hnací nápravy prohrabává.Teď se ještě pudu podívat na stav těch ramen vlastně silentbloků není nutné totiž kupovat celé rameno,jak tvrdí ve Fordu.Návod lze najít na focus foru ( Výmena silentblokov zadná náprava FoFo II. - "multilink").
-
DIM 22.10.10 11:53
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Agip má opravdu jen tak málo oproti OMV ?? Verva má na stojanech napsáno CČ 60, Agip to tam asi nemá..... Já jsem včera naplnil nádrž vervou ( Přes dva tisíce Kč, to je šílené ). Měl jsem pocit, že je to o poznání tišší. A zimní Dunlopy : auto trochu změklo, což mi ale vůbec nevadí , ale především na dálnici na betonu letní hučely jako tank, teď je ticho, klid a mír :-) -
Janerad 22.10.10 10:51
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Nicco:Díky za radu, hezky jsem si početl...
Představoval bych si to tak, že mi v servise zkouknou tyčky a uložení stabilizátoru vpředu, (taky kouknout, jak je to vzadu), a ještě nějaké uložení tlumičů, a silentbloky (nápravy, stabilizátory, motor).
Doufám, že mi to opraví a budu zase frčet... S nejsitým autem mě fakt nebaví jezdit...
Objednal jsem se na do Ford Janiš v OL (mám tam cestu). -
štíreček1 21.10.10 20:09
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
jarda.suchy - nedávno jsem četl test vybraných pražských čerpaček a co se týká cetanového čísla agip diesel tech 53,4 a omv sprint diesel 57,1 tak to by dávalo smysl, proč agip má vyšší spotřebu a proč mu částečně pomohla aditivace. Samozřejmě se ale čerpačky můžou v kvalitě lišit. OMV skončil druhý, první byla verva s cetanovým číslem 62. Agip byl třetí spolu s benzina topQ 54,1 cetanů.
Pro normu euro4 a euro5 výrobci motorů žádají palivo s cetanovým číslem 55-60, širší rozsah cetanového čísla motor neumí využít, k tomu by potřeboval variabilní vstřikovače. Málo cetanů dřív vyhoří a produktivní tlak na píst působí kratší dobu, mnoho cetanů zas hoří déle, motor je ale nevyužije a vyletí výfukem. Audi Q7 clean diesel má vyvinuté nové žhaviče se senzory expanzních tlaků a motor tak nějak pozná na co jede, v případě lepší nafty řídící jednotka nastaví vstřik dříve a tlak na píst trvá déle, ale zatím pro dnešní motory je 60cetanů maximum toho, co motor dokáže využít. -
štíreček1 21.10.10 18:57
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Kutil - tohle se mi stalo u kdysi focuse den před odjezdem na dovolenou do Itálie, myslel jsem, že ani nepojedu, všechno od oleje a rozstříkané naspodu vozu až dozadu na zadní nápravu. Všiml jsem si toho náhodou, když jsem zastavil u chodníku a nechal jsem vytočené kola na max. Nejvíc skříň, poloosa, rameno celé od oleje a částečně podběh...oprava u známého v servise zadarmo během pěti minut - volný filtr >:-[] Ale byl jsem zpocený až na * -
Nicco 21.10.10 13:44
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
"Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli..."
Co takto zmenit servis? Ti 11-rocni absolnvneti ucilista naviac neschpni prace s Ford ETIS ti nepomozu. V Mondeu ani nikdy nejazdili, tak ako mozu vediet, ze ako sa to chova pri prejazde nerovnostami? Chce to niekoho skuseneho. Viac ti poradia na [odkaz] Neboj, je to aj o Mondeach ;-) -
Janerad 21.10.10 10:42
« Re: Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Záleží na konkrétní várce a stanici... Prostě někdy se zadaří, jindy je to slabší... Mám zkušenosti, že pumpy stejné značky (např. Benzina) s nižšími cenami než jinde mívají i slabší naftu (neplatí to ale vždy), i když na stojanu je samozřejmě taky Verva Diesel. Naposledy jsem natankoval Vervu ve Šternberku a dobrý... Naproti tomu před Olomoucí nic moc, u Humpolce taky nic moc... -
superkutil 21.10.10 10:38
« Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Dnes jsem zkusil losí test, až zablikalo ESP. V autě to bouchá při přejetí nerovnosti vpředu i vzadu, Připadám si jako bych jel s dodávkou, auto hodně plave. Přímý směr musím stále dorovnávat, najednou je hodně citlivý na boční vítr. Když začnu točit volantem, tak do něj jdou rázy. Občas se hodně klepe řízení, jindy zase nic. Může to být silnice nebo špatná geometrie nebo nevím co. To bouchání je otravné, jako bych vzadu vezl nějaké panely a ty přepadávaly sem tam. Při prudkém brždění se klepe řízení. motor zatím v pohodě, jen když dám 2ku brzo a otáčky slítnou pod 1000ot, tak motor přestane táhnout a propadne se, pomůže vyšlápnutí spojky, roztočení motoru a puštění spojky. Asi nějaká ochrana na podtočení motoru. Totéž je problém jet kolem 1000ot na 1ku. -
Janerad 21.10.10 10:25
« Jak obnovit vlastnosti podvozku???i
Superkutil: mám už 165 tis. km, přezul jsem na zimní a utvrdil jsem se v tom, že mám přesně stejné problémy s podvozkem a stabilitou, jak píšeš Ty. Na servisce před týdnem mi nic neporadili, i když jsem požadoval důkladné prověření podvozku. (asi se na to vykašlali - Rašino na Vídeňské). Intenzivně jsem začal přemýšlet, jak to vyřešit, abych se zase vozil jako v mondu za mlada, bez citlivosti na boční vítr, bez uskakování na nerovnostech a bez plavání při změnách směru.
Jsem přesvědčen, že tlumiče jsou ještě ok.
V minulosti na Vectře byly zadní tlumiče ok, ale totálně vymleté silentbloky či čepy či co u stabilizátoru... 2x jsem to na servisce řešil, a nic, až když jsem po třetí a 40 tkm bouchal do stolu a řval, že mi zadek pochoduje i ve 40km/h na rovné silnici, tak to opravili, a zase jsem jezdil jako v kočáře :-)...
Prosím přítomné experty o radu, jak zase vrátit mládí podvozku Mondea r.v.2006, 2,2 TDCI kombi. Nechci to nechat na "specialistech" v servisu, aby tápali a naslepo zkoušeli...
Přece musíme mít zkušenosti... -
"-- skrytý --" 21.10.10 09:47
« Agip DieselTech vs. OMV Diesel Sprint
Tak muzu po 12plnych nadrzi nejak na stridacku rict, ze diesel od Agipu je daleko zravejsi nez OMV.
Proste vysledek za cca dva mesice jezdeni denne do prace cca 80km (tzn. porad stejna cesta) a o vikendu nejaka ta cesta za rodinama:
Prumerna spotreba pocitana z natankovaneho paliva a ujetych kilometru. PP je na desetiny tak ukecanej, ze se to podle toho neda merit - pro me je udaj z PP pouze orientacni v ramci +-litr a to me nyni potvrdil i vysledek toho srovnani.
PP funguje podle toho kdy se PP vynuluje. Pokud ho vynuluju pri sjezdu z kopce - pak se dostavam na stejne trase na cca 150km na hodnoty 6l pokud ho vynuluju obracene pri seslapnutem plynu na protejsi strane udoli, pak jsem na stejne trase za 150km cca na 7l :-(.
Agip DieselTech: 7,1l
OMV Diesel Sprint: 6,6l
Na posledni 4 nadrze pridano stejne aditiva STANDA jak do Agipu tak do OMV.
Mirne zlepseni se projevilo jen u Agipu a to o 0,2l. OMV skoro zadne v radu setin.
Samozrejme ze to nejsou laboratorni podminky :-), ale me se jen potvrdily me subjektivni pocity, ze OMV pro - 2,2TDCi 2005 Euro4 je zatim nejlepsi. -
superkutil 21.10.10 09:15
« Re: Tak to si přečtěte
Jo slyšel jsem že nový offroad od Dacie je žádaný a prý dost dobrý. Francouzská kvalita za lidovku. Ono v Německu jsou dvě hlavní skupiny. Ty bohaté německé rodiny, které do dneška oslavujou Hitlera (ty jezdí v Audi,Bmw, Mercedes) a pak ti chudáci z bývalého NDR co měli tak na Trabanta a ty kupují ty Dacie. A že se jich, když byla dotace na nová auta, prodalo. Dělal jsem pro Renault a největší prodej byly právě Dacie a Renault Thalia. Prostě klasický čecháček co chce co nejvíc ušetřit na pořizovací ceně a nebo řemeslník, který potřebuje velké a levné auto a to mu Dacia Logan splňuje.
Duster jsme testovali a až na absenci redukce dobrý. Hlavně když se vylepší [odkaz] -
DIM 20.10.10 11:47
« Re: A zase pneu....
No ono v tom německu těch Focusů třeba jezdí docela dost.... škaredých, nesportovních..... a v Anglii je to tuším pořád ještě nejprodávanější značka...... Ale je to u nás o těch penězích ale také hodně o závisti ostatních a rýhách na dveřích a pod. jo jo, kde jsou ty časy, kdy Sierra byl vrchol elegance , jak zpíval Toffi nebo kdo to byl..... -
cja 20.10.10 10:15
« Re: A zase pneu....
DIM: taky mám H, nevím jestli je UG lepší než 3D, ale mě se osvědčily více, možná více hučí, ale nestihl jsem je ojet - prodáno i s předchozím autem. A s výdrží pneu to mám stejné.A to že mají Fordy v Německu nějakou image je mi vážně fuk - jsem starý, škaredý a naprosto nesportovní, takže mají asi pravdu >:-[] >:-[] Mě se moje Mondeo líbí, vyhovuje mi, nebudí v lidech jisté pocity, takže jsem naprosto v poho :-! >:D -
oleowr1 20.10.10 08:45
« Re: Tak to si přečtěte
superkutil: když se u nás ve firmě zaváděl řídící systém od Siemense, jezdili k nám technici v nových mercedesech, měli nižší vzdělání a "služební postavení" než většina z nás, kteří je více méně řídili... Já jsem v té době zrovna vyměnil 10 let starou 120-ku za 6-letou Sierru....
Kupní sílu Německa v portfoliu běžných profesí těžko doženeme, pro TOP managery to samozřejmě neplatí, těch sice není u nás mnoho, zato kupní sílu mají podle mně ještě větší než v Německu.... s někdo na ně musí vydělávat. -
superkutil 19.10.10 21:10
« Re: Tak to si přečtěte
V Německu je opravdu Ford skoro to nejhorší, pak už je jen Renault a Korejci. Ale to je kupní silou obyvatelstva. Většinou tam mají Audi, BMW a Mercedesy. I Passat už není žádaný. A podobné je to v Norsku, tam taky Fordy neznají a pokud ano, tak americké Fordy. Byl jsem v autosalonu v Trondheimu (mimo jiné dále na sever cca 800km už žádný jiný není) a ty plečky co se nabízí u nás tam vůbec nemají. Mají tam tak luxusní modely Ford, že takové jsem v Čechách vůbec neviděl. Hodně tam jezdí ve Volvech. -
DIM 19.10.10 14:42
« Tak to si přečtěte
Jak nás vidí Němečtí řidiči !!! :-) :-) :-)
Řidiči fordů se zřejmě v Německu musejí potýkat s velkou dávkou zlomyslnosti. Podle výzkumu nenajdete v žádném jiném autě škaredějšího a méně sportovního řidiče než ve fordu. Zákazník této značky je podle respondentů spíše chudý, starší a k manažerskému obleku má hodně daleko. Na druhou stranu ho ale zdobí skromnost a slušnost.
Ostatní značky tady : [odkaz] -
cja 19.10.10 11:20
« Re: A zase pneu....
Musíš se podívat co je na bočnici - pokud je tam symbol mud and snow, tak je to uznatelné, možná u vás na ostravsku je to guma vyhovující, ale pokud jezdíš po republice, tak bych se jí vyhnul, on takový přejezd Vysočiny po dálnici nadělá některým řidičům poměrně dost vrásek. A Dunlopy 3D jezdím(nejsou tak samovyhrabatelné jako UG7+), ale oproti M3 jsou lepší - jezdil jsem je oboje, takže snad to lze posoudit - no a to že ubývají - měká směs se silikou bude vždy ubývat rychleji a zrovna Michelin se chlubí km nájezdem, ale je známo že je tvrdší - i v létě(na vodě je to znát a i testy to potvrzovali) . Zatím zkušenost s Bibendy před deseti lety, od té doby jsem je nepoužil. Preferuji přilnavost a bezpečnost před km proběhem, ale to je každého věc. -
oleowr1 18.10.10 08:20
« Spínač zpátečky
Včera večer jsem při couvání zjistil, že mi nesvítí couváky. Asi spínač, obě žárovky by odešly současně těžko. Koukal jsem na elektrická schémata, je nahoře na převodovce a není mi jasné co je potřeba rozebrat, abych se k němu dostal, minimálně krabici se vzduchovým filtrem.... Měnil tady už někdo spínač? -
štíreček1 17.10.10 20:03
« Re: Pneu - letni
Jaký budou mít ty nové vstřikovače tlak? Ty současné mají 1600barů a psali, že ty dnešní 1,6 tdci/hdi jsou ve své třídě technicky nejvyspělejší. Ty nové už budou mít catalytický bezúdržbový filtr. Vychvalovali i ty nové benzínové 1,6 ecoboosty, taky u nového c maxe vylepšený podvozek, řízení , řazení¨. Uvidíme jaký budou mít přínos ty dva ventily, nejspíš budou tišší, menší tření, váha...??
WV mělo ještě časté problémy s elektronikou, PD vstřiky ovládané vačkou se dost často vymačkávaly a podfukovaly, ale pořád jaksi WV platí za "značku kvality" a lidi si je kupují i přesto, že si i přes problémy drží cenu....holt reklama je reklama -
WinDiesel 15.10.10 23:04
« Re: Pneu - letni
štíreček: já toupřesním. Jak nový 1,6 TDI, tak 1,6 HDI mají piezo common rail od Continentalu, ten se opravdu povedl, na rozdíl od 2,0 TDI, kde Bosch vyrobil takové piezovstřikovače, že musel utéct zpět do solenoidu. Prostě levně se piezovstřikovače vyrobit nedají. Svého času bylo piezo takovou módou, dnes je zde částečný návrat k solenoidovým vstřikovačům.
Continental ale nic jiného nedělá, takže se nemá k čemu vracet, ale jeho piezo commonrail je velmi dobrý a hodně vydrží (na rozdíl od P-PD jednotek).
Osobně si myslím, že nový 1,6 HDi s 2 ventilovou techniku bude dobrý a málo poruchový. Časem bych se nedivil, kdyby přišla vyšší výkonová verze, podobně jako se chystá u 1,6 TDI. -
Vasik1 15.10.10 13:36
« Jaký volej?
Chlapci, jakej vám v servise lejou olej do motoru? 10W30 , nebo 10W40? Jsem si jistej tím, že jsem do poslední výměny jezdil na 10W40, spotřeba=0, Teď po poslední výměně za 10W30 to papá tak 1L na 5000km, bylo podezření na turbo, to bylo demontováno odzkoušeno, vše OK, takže je to docela jasné, hustší 40 stíracíma kroužkama a gufírkama ve ventilech neprojde, 30 už ano:O) -
štíreček1 13.10.10 19:17
« Re: Pneu - letni
Já bych tomu věřil, můj max má prý z nula na sto 11,3sec, ještě jsem to nezkoušel, o spotřebě už jsem psal. Dnes jsem si koupil nový svět motorů, ještě jsem ho nečetl, jen je tady c max a grand c max s novými motory 1,6 jen dva ventily a slabší verze u c-max bude mít 70/3600 a krouťák 230/1500-2000.
Silnější verze 85/3600 a krouťák 270(overboost285)1750-2500ot a už šestikvalty. Zrychlení neuvedeno ale spotřeba 4,6 a grand c max 4,9 Pak už jen dvoulitry 85/103/120kw - u dvou silnějších možnost šestiautomatu
WV už dává solenoidy a je klid, taky tam byl problém s napínací kladkou, tuším desítka šroub zalitý v hliníkovém bloku, jak to má vydržet??
U toho mitsubushi velice chválili ten motor, trošku pozadu byl hlučnější podvozek a přenost vibrací do volantu, ale prý to jede slušně a za slušnou spotřebu i ve městě. -
superkutil 13.10.10 10:30
« Re: Pneu - letni
Bude to hodně podobný benzínu. Ty poruchové TDI dovedly mého klienta k tomu, že Oktávky 2.0TDI prodal a nakoupil KIA Ceeď 1.6CRDi 85kW s tím, že by se teď měla objevit i verze 1.6CRDi 94kW s momentem 260Nm/1900-2800ot. Tvrdí jim spotřebu 4,5 litru a zrychlení z 0-100km/h za 11sec. Tak to chci vidět. Zatím celkem spokojenost. -
štíreček1 12.10.10 18:04
« Re: Pneu - letni
píšou , že nemá turbodíru a reaguje hned na plyn, tak třeba není tak velký v určitých otáčkách, ale rozložený do většího pásma a odspodu. Možná je slabý, nevím, má snížený zdvih, čtvercovou konstrukci, tak nemá takovou páku na kliku, zato ale tolik nevibruje. Je popsaný ve světě motorů special a velice ho chválí. Taky je tam několik stran o naftě, naftových motorech a hodně humbuku na nevydařené wv dvoulitry 2005-2008... -
superkutil 11.10.10 22:20
« Re: Pneu - letni
No to je moc pěkné, jen nechápu, jak to že u motoru 1.8 DI-D 110kW je maximální moment jen 300Nm/2000-3000ot, když třeba Fordí 1.8TDCI 92kW má max moment 320Nm/1850Nm. V současné době mám max.moment 390Nm/1800ot a je to tak akorát. A jezdil jsem Forester, ten má 360Nm a je to tak na hranici a max výkon má 108kW. Ale zkusím jízdu, ale bude asi muset hodně točit.Spotřeba ale vypadá moc dobře a zrychlení taky, tak to vyzkouším. Díky. :yes: -
štíreček1 11.10.10 17:34
« Re: Pneu - letni
Jestli jezdíš i dálnice, samozřejmě to chce něco silnějšího. Mně stačí těch mých 80kw, nízká spotřeba i pojistka. Ještě mě napadá mitsubishi AXS, nejlepší motor současnosti s variabilním časováním ventilů 1,8DI-D 150koní. Samá chvála a v testu mezi pěticí SUV první
[odkaz] -
superkutil 10.10.10 14:20
« Re: Pneu - letni
štíreček1: KIA Sportage je pěkná, ale rád bych se se zrychlením pohyboval okolo 10sec a s tím má KIA Sportage problém. Má dva motory 1.7CRDi 85kW a 2.0CRDi 100kW a to už je dnes málo. Zajímavé je, že u motoru 2.0CDRi je moment motoru s manuální převodovkou menší jak u automatické. Hezký je nový motor do Sorenta 2.2CRDi 145kW, který má moment 422Nm a uděluje Sorentu zrychlení 9,6sec, ale ten do Sportage nedávají a nové Sorento už nemá tak dobré jméno jako staré. -
štíreček1 10.10.10 13:13
« Re: Pneu - letni
Kutil: zkus se mrknout na Kiu Sportage, vzhledově mi přijde zajímavá, kolikrát zdálky jsem si myslel, že je to Kuga. Jízdní vlastnosti určitě od forda mít nebude, ale cenově je mnohem zajímavější. Podíval bych se na podmínky sedmileté záruky, náklady na servis v záruce... -
superkutil 10.10.10 10:59
« Re: Pneu - letni
Radek1: Minulé Mondeo jsem prodával v cca 140tis.km protože od 110km šlo hrozně dolů, blbě sedělo, odešel chladič a kompresor klimatizace, zapalování, rupla spona stabilizátoru, odešel zadní zámek a na závěr při cestě do Rakouska nechtělo jet víc jak 140km/h (normálně bylo schopné jet více jak 180km/h) a po příjezdu do Alp motor vařil, zmizela voda, která se za chvíli zase objevila. :-O
Myslel jsem, že současné Mondeo bude technicky dál a vydrží alespoň 250tis.km, ale obávám se, že možná ani těch 6let jako mělo to poslední nevydrží.
Potřeboval bych nějako 4x4, pokud možno vyšší, ale nevím co. Myslel jsem Subaru Forester 2.0D, ale je hrozně stížností na spojku, hodně lidem odchází a já chci tahat přívěs i v terénu. Navíc nemá Forester redukci. Do Kugy se mi taky moc nechce. Volvo je dost drahý, tak snad nějakého korejce. Nechci auto do těžkého terénu, potřebuju jen aby projelo sněhem, po mokré louce, v písku a pokud možno mělo redukci. Ten Forester tomu odpovídá nejlíp, ale ty spojky jsou problém. Jednal jsem s prodejcem, tvrdil, že spojky neodchází, tak jsem po nich chtěl do smlouvy, že v případě, že během 3 let odejde spojka, tak to opraví na své náklady a to nechtěli. Takže asi spojky odchází a výměna stojí 40tis. -
RADEK1 08.10.10 19:46
« Re: Pneu - letni
to Kutil.: přesně jak popisuješ kolem cca 110 tis km jsem začal také pozorovat změny na podvozku . mondo bylo více náchylné na boční vítr,špatně drželo stopu, a při průjezdu zatáčkou jsem měl pocit, že je auto silně přetáčivé. v servisu nic samozřejmě nenašli. nechal jsem tedy zkontrolovat tlumiče ,sbíhavost a kompletně prohlédnout podvozek a nic. ale jedno je jisté mondo už nesedělo na silnici jako dřív ,čím to bylo způsobeno ? těžko říct a proto šlo z domu. :-| doufám, že ho ještě uvidím asi jsem sentimentální , ale měl jsem ho rád :-( :-(
nechť se mu měřo vyhýbá amen 8-s -
cja 08.10.10 10:08
« Re: Pneu - letni
DIM: >:-[] jako otec zakladatel máš právo i na takové legrácky, ale pokud bys chtěl mít osm kol potažmo pět - potom by jsi musel programovat a nebo zvolit jiný vůz, na zimu nedávat - navíc stejně je to dělané na run flaty, takže je to spíše orientační - jak píše kolega killerhammer - ulamuje se to a servis ti to neuzná na záruku i když to budou dělat oni - už jsme to loni řešili ... -
killerhammer 08.10.10 09:29
« Re: Pneu - letni
staci namontovat len spravne snimace do kolies.
su len 2 druhy, delia sa podla frekvencie na ktorej vysielaju namerane udaje do auta.
v mondeu sa nic neprogramuje, ked das nove kolesa s novymi snimacmi, po par otackach zacnu fungovat.
8 kolies so snimacmi (4 v kufri) som uz viezol a nevsimol som si ziadny problem
v zime snimace neodporucam, lamu sa hrdla na ventiloch, mne sa zlomili uz 3 v zime ! predpokladam, ze je tam slaby material, nezvlada zimne podmienky, unavi sa, prehrdzavie a zlomi sa.
ked sa zlomi hrdlo, cely snimac je na ... lebo je to vylisovane ako jeden kus (hrdlo + ventil + snimac) 8-s -
DIM 08.10.10 08:52
« Re: Pneu - letni
No , nejsem si zase tak úplně jistý, že stačí jen namontovat správné čidlo......mimochodem , ono to pozná polohu kola samo ? Tím myslím , jestli kdy´ž přehodím levé kolo za pravé tak si to zjistí i ŘJ ? Když povezu v kufru i sadu dalších gum s čidla např. do pneuservisu na výměnu, budu mít na počítači osum údajů ? Co když dám jedno zimní v létě jako rezervu ?´Budu mít pět údajů ?? :-)
Kde muze byt problem?
- EGR ventil (ucpany nefunkcni)?
- problemy se vstriky? - (ovsem jine priznaky doprovazejici vadne vstriky zatim nejsou)
Jinak auto funguje bez problemu - 2,2TDCi 2005 Euro4 145tkm