FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 23.11.10  20:29

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Já jen aby řeč nestála :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 23.11.10  17:59

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    DIM .....hlavně , že to nebyl podmět s přísudkem ..... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 22.11.10  20:26

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Taky jsem si myslel, že su hluchý, ale v sobotu jsem nahodil ty koupené číny a nejsu hluchý :-) To je hukot! a při 45km se to ještě zvýrazní. Pár koleček na kruháči a trochu se to uklidnilo, tak snad si to sedne. Ale daleko líp to jde za plynem, tak nějak lehce a na neutral dojedu dál.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 22.11.10  13:20

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Tak sem možná spojil předmět a příspěvek..... ale nic to nemění na tom, že fakt nevrže nic !! Jen mi občas stráášně dlouho nabíhá rádio....a nebo je to fakt tím, že neslyším ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 21.11.10  16:06

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Řídím taky levou rukou a tak mám problém, že levý loket mám výrazně výš nebo níž jak pravá. Bolí mě z toho záda. Ono evropské vozy jsou v tomto velmi zaostalé. Už v roce 1997 jsme v USA jezdili s auty, které měly obě opěrky připevněné k sedačce. Bylo to velmi pohodlné.

    Používám 4x4 pro jízdu na sněhu, po mokré louce, pro tahání plachetnic z vody, pro jízdu po horských cestách. Dost často využívám redukci a uzávěrky. Problém u napodobenin 4x4 je křížení náprav a případ, kdy je v záběru jen jedno kolo.
  • « 00 Reagovat !

    foto hroch-1958

    hroch 1958 20.11.10  20:59

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Zdravím kolegy s 2,2 TDCi, už s jedním HB také měsíc jezdím (dovezeno z SRN). Sice r.v. 2005, ale mimořádně zachovalé, poctivých 108 tis. km a ve vysoké výbavě. Potvrzuji mizernou účinnost potkávacích xenonů, ale nikdo mně neproblikává. Spotřeba mně doslova fascinovala, mezi 5,5 až 5,9. To poslední na dálnici při 150-160 km/h a na vzdálenost 900 km. Proti předchozím dvěma 2,0 TDCi ještě dravější, ale zvukově kultivovaný motor, bez turbodíry, táhne od 1450 ot/min. A teď první dotaz: může mi někdo na fotce poslat způsob upevnění podlouhlých DRL na plasty př. masky? A druhý: dá se koupit na zimu "zateplení" př. masky, mám tam na to továrně nachystané úchyty.
    Díky za odpověď
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.11.10  12:02

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Co vás furt tak trápí ten terén? V našem státě nic takovýho neni...
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 19.11.10  23:33

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Kutil: oni ten samý postup aplikovali i na focuse, původní model 03 byl prostorově daleko lepší než 05 či 08, právě takového jsem chtěl, ale ten pocit tanku tam byl taky, prostě malé víc kolmé sklo a palubovka se mi zdála hodně vysoko. Navíc já jsem zase malý, cca 170cm, takže zespodu jsem neviděl vůbec a nahoře jsem měl tři čtyři cm po strop. U maxe sedadlo stále nahoře a dobrých ještě cca 12-14cm nad hlavou. Ruku na okně nevozím, jsem zvyklý řídit levou, stejně bych z okna nedosáhl, pravou řadím a mám ji na opěrce. U té opěrky je výhoda, že je na sedadle, takže se zvedá spolu s ním, na ty plastové umístěné na tunelu každý nadává., jsou napevno. Kugu jsem zkoušel krátce, jen předokolku, čtyřku nepotřebuju, uvnitř vypadá stejně jako max, podvozek klasika ford. Dnes v tv ukazovali tu ASX mitsubishi 1,8 150koní a potvrdili to, co psal svět motorů, motor vynikající s nízkou spotřebou, podvozek ale trochu pokulhává a do terénu to taky není přímo určené.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.11.10  15:20

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Tak jsem si na skoro hodinu vyzkousel new 2,2. Byla temer syrova, ale i tak tahla o neco lepe, takze oproti stavajici nejake ty Nm pribyly. Turbo se mozna vice akusticky projevuje, opet velmi silne stredni pasmo, dole a nahore relativne slabota, holt kompromis 1 vetsiho turba. Pristrojovka a stredovy panel je o neco prijatelnejsi, jinak vse pri starem. FL predek mi pripada nejaky divny, asi to chce casovy odstup. Osobne nevidim duvod menit za FL, resp. zustavat u Fordu. Ty Hdi Nm se daji koupit jinde a v puvodnim baleni.... ;-)

    DIM: nevim jak ctes/chapes prispevky, ale "klx" pise: jezdi Mondeo model 2006-2010, takze to staronove a 2010 minus 1,5 je nejaky r.v. 2008. A nevim, proc michas jeho najete km a moje najete km. Jinak mas asi povedeny kousek(mozna sedan?), ze nic nevrze, trochu ti zavidim. A nebo neslysis :-)

    KLX: C5 mam take v hledacku, pred asi mesicem jsem ji prolezl, design I+E tradicne francouzsky smrncovni. Manual pry casem bude k lehce seskrcene new 2,2 biT + soucasne lehky FL(LED pro denni sviceni a nejake drobnosti). Vic nevedeli a predvadecku meli jen 2,0 Hdi 120kW v automatu, coz nemusim a ani neumim ridit..... Ale nevim, citrouse jsem nikdy nemel, natoz nejake Hydroactive III+ :-| . Ale vlastne fordku pred Mondeem taky zadnou a zase tak velka chyba to nebyla. Za tu chvili, co mame na zivot, je treba vyzkouset vsechno, proda se to nejak vzdycky. Osobne povazuji soucasnou C5 za jedno z nejhezcich aut ve sve tride. Ted v zime bude ale doufam vice casu na dukladne nastudovani 508-ky .......... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.11.10  11:20

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Faktem je, že hrana okna na loket je hodně vysoko, ale nějak jsem se s tím srovnal a už to ani nevnímám. Ale když dám loket na okno, už v podstatě nedosáhnu na volant.... to u Superbu , to je jiná káva když vidím ten loket těsně u ucha :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.11.10  10:58

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Tohle mám když vlezu do mé Fiesty z roku 2001. To je takový velký skleník a mám hrozný pocit, že jsem zranitelný, že je to dětská hračka. :-O Doba holt vede k tankům. I když vývoj bojuje za lehčí auta, tak uvidíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 19.11.10  10:37

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    To je věc pohledu, já když si teď sednu do staršího Mondea a nemám kolem sebe tu masu hmoty, tak si zase připadám jako nahý.... a zranitelný :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 19.11.10  08:22

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    štíreček1: Ten pocit tanku jsem už měl po přechodu z Mondea 1999 do Mondea 2006. Výrazně se zmenšily okna a díky tomu nevím kam mám dát levou ruku, zda na předhod mezi dveřmi a oknem a nebo na loketní opěrku uprostřed dveří. Jedno je vysoko, druhé nízko. Mondeo 1999 mi spořádáním i prostorem vyhovovalo víc. A u Mondea 2008 je to ještě horší, střecha je ještě níž, taky mi už nízké vozy nevyhovují. Mám 190 cm a rád sedím nahoře. Ale třeba už u Mondea 2006 když zvednu sedačku, tak současně jde dopředu a já se nevejdu pod volant. Tak musím sedět níž než bych chtěl.

    Kugu vyzkouším, je to horký adept. Jak schopné je to její 4x4? Zvládne to terén? Viděl jsem nějaká videa něco bylo dobré, ale někdy se zasekla na křížení náprav. A chci sehnat tu 120kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 18.11.10  22:04

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Kutil: Já mám v GLK přizpůsobivá světla s pár funkcemi navíc - když jedu pomalu do zatáčky, rozsvítí se rohová žárovka, když jedu přes 50, zatáčejí celá světla, lépe řečeno čočky. Když dám pouze přední mlhovky, rozsvítí se jen mlhovky. Když dám přední i zadní mlhovky, stočí se čočky předních k zemi - hodně dobré funkce, mám vlastně dvojité mlhovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto cja

    cja 18.11.10  20:02

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Nové Mondeo má snímače nivelace(sklonu) na nápravách a upravuje sklon světel neustále - to´t vysvětlení servisu k mému dotazu na sjetá světla v nouzáku. Po restartu proběhla normální procedura a světla svítí OK, v paměti nic nenačetli, senzory na nápravách OK, takže nějaká chybka.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 18.11.10  17:39

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Kutil: máš pravdu s tou stísněností, seděl jsem v mondeu 08 a musím říct, že jsem se v něm necítil dobře. Hlavně mi dalo hodně práce se do toho dostat a pak zas ven, na nízké auto bych si už nezvykl. Výhled ven mi připadal jako z tanku, když jsem zvedl sedadlo, hlavu jsem měl na střeše.

    Ten kufr u kugy si vyzkoušej, zas tak malý úplně není, i když je menší než má max, ale pokud nebudeš vozit vzadu lidi, není problém vytáhnout nebo sklopit sedadla. Vytáhnout asi u kugy nejdou....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.11.10  14:21

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    DIM: Hm, je to tak. Viděl jsem to na BMW. Systém stále kontroluje výšku předku a zadku auta a podle toho dělá nivelaci. Přidáš a světla se sklopí, brzdíš a světla jdou nahoru. Ve světlech nejsou elektromotorky, ale krokové motorky. Díky tomu je korekce velmi rychlá. Myslím že to má i C5.

    [odkaz]

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.11.10  14:00

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Nějak se mi moc nezdá, že by se nivelace prováděla za jízdy......myslíš jako jednou za čas nebo dokonce v kuse ? přece jen, jednou jedeš z kopce, jednou ne, někdy akceleruješ, jindy brzdíš, no a kdyby si to zrovna v tu chvíli chtělo zanivelovat, tak by to asi nebylo úplně to pravé.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.11.10  12:38

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    DIM: Mám Mondeo 2006. Tu nivelaci jsem zkoušel a nějak funguje. Když auto stojí a vlezu do kufru, tak světla sjedou dolů. Ale asi hodně záleží na tom, zda při nastartování stojí auto v rovině. Prý by se měla nivelace aktivovat i při každém stání (třeba na křižovatce). Nová auta už při startu s xenonama zacvičí v plném rozsahu a také mají dynamickou nivelaci, která probíhá i za jízdy. Ale to je mi jedno, hlavně potřebuju abych viděl. S tímhle se moc nedá jezdit, musím v noci používat i mlhovky, abych viděl.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.11.10  11:42

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Xenony jsem taky řešil, podle mně ta nivelace nefungovala u mně v závěru už vůbec, taky mi xenony problikávaly a pak jeden úplně odešel...... Teď když nastartuju, tak vidím na zdi před sebou jak jedou nahoru a pak dolů a pak se zastaví v nějaké poloze. To předtím nebylo. Vidím dobře, skoro bych ani nepotřeboval dálkové ( taky xenony ) . A svícení za roh je příjemné.

    Jinak tedy mně fakt nic nevrže ani nic jiného !! A to jsem na zvuky dost citlivý ! Že by auta r.v. 2009 byla jiná ?? Já jsem - a to klepu do stolu - fakt velmi spokojený. To jsem předtím nebyl. Je to úplně jiné auto. To, Kutile, od r.v. 2007 do teď.

  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 18.11.10  11:21

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Máš Mondeo 2006 nebo 2008 ? A máš najeto 60 tis nebo 160 tis ? Nějak se Ti ty informace překrývají !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.10  11:17

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    No tak jestli máš 4000K, tak tomůže být i stářím výbojky. Ale ty na svítivosti ani tolik neztráceji, spíš se barví do červena (dostane se do nich vodík z okolí, kerej to zbarví).

    Jestli to bylo seřizované, tak je to buď konstrukcí světla (to spraví jedině výměna), nebo to seřídili dycky blbě, nebo ti nefunguje korektně ten výškovej senzor...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 18.11.10  11:00

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Používám 4000K respektive v autě je to co bylo z výroby. Co to znamená, že je v háji? Ztrácí svítivost nebo jak se to projeví? Jde do modra?

    Když se na světla koukám ze předu nebo je rozsvítím na zeď, tak mi připadá, že svítí dost. Ale třeba když jedu, tak osvětlují vozovku hrozně blízko před auto. Několikrát to bylo v servisu Ford seřizované.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.11.10  10:45

    « Re: Xenony Mondeo 2006

    Kup si výbojky s nižší barevnou teplotou a uvidíš (třeba 4000K), třeba se to zlepší. Obecně čím modřejší (vyšší barevná teplota), tím hůře je osvětlena silnice, ale nebezpečí oslnění zůstává.

    Když bys xenon zapnul a už nevypnul, tak vydrží až do konce tvojeho života. Jestlis ho ale startoval vždycky na dobu 5 minut, tak už bude dávno výbojka dávno v háji.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.11.10  23:28

    « Xenony Mondeo 2006

    Ahoj, mám od počátku problém s xenony. Mám pocit, že málo svítí. Řešil jsem to se servisem Ford a ti mi potvrdili, že u mého Mondea opravdu byly xenony udělané špatně, že je moc malý průměr čočky a že u nového Mondea 2007 je to již v pořádku. Mám problém vůbec vidět, v dešti je to šílené. Auto co jede ve vedlejším pruhu 10metrů za mnou svítí víc než já. Skoro všechny auta svítí víc. Ovšem paradox je to, že na mě protijedoucí blikají, že je oslňuji. Řešil jsem to se servisem Ford a bylo mi řečeno, že moje xenony jsou mizerné, protože mají pouze statické nastavování sklonu, v praxi to znamená, že po nastartování a rozsvícení, se nastaví sklon světel podle zatížení a dál se nenastavují. Ale mám pocit, že ani toto moc nefunguje. Testoval jsem to a je to tak 50/50. Už jsem uvažoval i o výměně xenonů, přeci jenom svítily cca 60tis.km. Posledních 50tis. mám SPDS a tak svítí výrazně míň. Kolik hodin tak xenony vydrží než začnou svítit méně? Myslel jsem, že xenony se mění až když začnou blikat. Nedokážu říct, zda teď svítí míň než dřív, ale svítí mizerně. Chci zkusit vyměnit jeden xenon a porovnat to. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 17.11.10  22:54

    « Re: Tady je ale ticho.......

    štíreček1: Tu Kugu vzadu jsem myslel v kufru. ;-) Vyhovuje mi velikost Mondea 2006, nové Mondeo od 2007 mi připadá uvnitř stísněnější.

    WinDiesel: beru to podle toho co mám. Takže moje současné Mondeo je Mondeo 2006, předchozí Mondeo je Mondeo 1999. Omlouvám se za ten zmatek, bral jsem to podle sebe. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pk1400

    pk1400 17.11.10  19:04

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    ke(3.11.) - reaguji na tento příspěvek - jeden z těch více hodnotnějsich na tomto vláknu ;-) :
    Taktéž přes rok a půl jezdim staronové(2006-2010) Mondeo combi, ted´ cca 60 tis. km, sice jen 2,0 Tdci(HDI) s obyč podvozkem ale pod řadu od "ke" poznámek bych se mohl klidně podepsat, zejména pazvuky z celé kastle. Prvních cca 20 000 km tak nějak klid a pak ta hitparáda začala......... :no: Nic zásadního se ani u mne nekazí, místa dost, vodí se to pěkně, ale jaksi je to auto bez náznaku emocí. Sériové audio totální šumička. Taktéž je pro mne Mondeo na 90% jen krátkodobá exkurse od jiné značky, v mém případě Citroen....... Ford není špatný, cena byla bezkonkurenční, ale mimo jiné nedotažená fádní přístrojovka a řada dalších "zvláštních" německých detailů mi moji budoucí volbu usnadňuji ;-) Takže nejspíš aktuální C5 v 2,2 biturbu(ještě zbyvá jen ten manual !) a oko bude opět spokojené ;-) Tak snad mě tady neukamenujete. Čau Jirka.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 17.11.10  18:10

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Pořád ti říkám, že kuga bude bez kompromisů. Vepředu malá není a vzadu zas tolik lidí vozit nebudeš...
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 16.11.10  17:14

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Udělej si pořádek v tom, co je současné Mondeo a nové Mondeo. Ty jsi se svým Mondeem o generaci za Dimem.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 16.11.10  16:21

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Musím říct, že současné Mondeo je kvalitou hodně podobné tomu předchozímu. Nebo jinak, vypadá lépe a luxusněji, ale trpí stejnými chorobami. Takže nový vzhled navenek a uvnitř, ale technika podobná né-li stejná. Je pravda, že nové Mondeo, S-MAX, Kuga atd už vypadají jak auta od jiné automobilky. Kuga mne překvapila jak vše bylo přesné, snadné ovládání, živý motor, tuhá karosérie, dobré sedačky. Jen ten kufr je malý. A interiér dost těsný. ;-\ Ale po problémech Forestera se spojkama začíná být Kuga vážným následovníkem mého Mondea. Hlavně po tom, co udělali 120kW TDCI.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 16.11.10  10:48

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Tak jenom pro pořádek, mně nevrže po jednom roce a 40 tis km vůbec nic, auto s naftou Verva od Benziny jede docela tiše, při rychlejší jízdě motor začne být slyšet až tak někde od 3 500 otáček a to je opravdu málokdy. Vůbec musím říct, že nové Mondeo je celkově o několik tříd lepší.... ve všem. Jediné co mi trochu vadí je zvuk spojky při rozjezedech a pod. Je to údajně spojka VOLVO a mají ji jen 2,2 .....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.11.10  21:05

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Těsnění mažu něčím co vypadá jak lůj na rty [odkaz]|CT=5|PCT=4|C… a perfektní. To drnčení se objevuje hlavně při přidání plynu, kdy motor začne dunět a vibrovat. Taky mám pocit, že při lehkém plynu motor víc vibruje jako by nedocházelo o zapálení nafty ve správný okamžik - motor má nepravidelný chod. Ale je to jen než se ohřeje.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 15.11.10  18:08

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Kutil: taky ty pneumatiky musíš hlídat, víš jaké mám nervy když ani jedna hadice u nás na čerpačkách nedrží sama? Taky se neřídím podle tlaku na stojanech, ale mám svůj okalibrovaný. Ne kvůli spotřebě, ale kvůli opotřebení pneu, a když máš správný tlak, pak to jede fakt samo, spíš ještě musím brzdit, protože to jede hodně daleko.
    Co se týká hluku, tak na jaře jsem si koupil silikonový olejíček na plasty a natřel jsem tím i gumové těsnění ve dveřích - no hrůza, při menším výmolu dveře začaly hrozně vrzat, bylo cítit podle zvuku, jak se karoserie kroutí, třikrát jsem to utíral, ani vypálení na slunku přes léto nepomohlo a uklidnilo se to až ke konci prázdnin a teď už je zase klid. Takže těsnění nemazat :-O
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.11.10  17:10

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Náklad se ti projeví na větším valivém odporu pneumatik. Měl jsem teď zajímavý úkaz, sjížděl jsem po rozbahněné cestě dolů z kopce, auto klouzalo, ESP cvakalo, no dost šílené. Zajímavé bylo, že po stejné cestě jízda nahoru proběhla na 1ku úplně bez problémů a bez blikání ESP.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.11.10  15:02

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Taky začíná bejt zima, takže se to všecko různě kroutí ;-)
    P. S. Nemusí to bejt zrovna v palubce. Já byl přesvědčenej, že mi drnčí nahoře v palubce, a ono to bylo pouzdro na brejle dole u ruční brzdy. Ten zvuk se odrazil od čelního skla a byl slyšet zepředu. Kvůli těmhle akustickým efektům se zdroje pazvuků dost blbě hledaji :-(

    ještě se vrátím k tý spotřebě a hmotnosti: Ano, samozřejmě i při zrychlování. Ale naložené auto má zas větší setrvačnost, takže můžeš jet dýl bez plynu a srovná se to. Za předpokladu, že brzdíš primárně motorem a provozní brzdu používáš tak jako já pouze když si to vyžádá dopravní situace či k dobrždění na semaforu. Fakt to funguje, náklad se mi na spotřebě neprojevil už hódně dlouho ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 15.11.10  14:04

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Ale v mým autě není ticho. Začíná drnčet. Někde v palubce a ve dveřích. Když přidám je to horší. Nemůžu to najít a do teď to nedělalo. Všechno jsem vyndal ze šuplíku i ze dveří a drnčí dál. Je to na palici. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 12.11.10  12:04

    « Re: Jak se zabít v autě

    Do nouzáku jdeš v momentě, kdy nejsou k dispozici veškerá data, nebo ta data jsou závadná - indikují poruchu. Ve Tvém případě nemáš asi v pořádku tlak v railu - příčin může být více od vadného regulačního ventilu čerpadla přes zavzdušnění systému (Ford používá také bazmeky rychlospojky) až k opotřebovaným vstřikovačům, pouštějící naftu do přepadu - a tady už žádné aditivum nepomůže.
    Běhá tady informace, že dobrý a nedrahý je Velendorf v Říčanech.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 12.11.10  11:14

    « Re: Jak se zabít v autě

    Přiznám se, že toto je noční můra, která mně občas provází . Tím myslím jakoukoliv závadu v okamžiku , kdy člověk potřebuje rychle předjet, rychle opustit křižovatku..... Nouzák mně potkal jenom jednou, když mi odešly první vstřiky, a to naštěstí při prudším rozjezdu, takže o nic nešlo....... Jediná rada asi je, občas to auto pustit opravdu nadoraz z cvičných důvodů. Za prvé se " vyfoukne karbon " a za druhé pokud je něco na hraně, tak ať to řekne hned :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.11.10  10:04

    « Re: Jak se zabít v autě

    To takhle hrabe jen Fordům nebo i jiným značkám? Mě nouzák potkal 14x v Norsku a plně tě chápu. člověk se na auto vůbec nemůže spolehnout, nemůže mu věřit. Mě přecházel motor do nouzáku jen kvůli vadnému EGR. Zo mě dost štvalo, protože to mi nepřipadá jako důvod pro nouzák.
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 12.11.10  07:38

    « Jak se zabít v autě

    Po ranní rozcvičce 300 km ve špičce s mnoha předjížděními jsem navečer měl přejezd asi 50 km. Na přehledném ůseku do kopce jsem naplno akceleroval, abych předjel minivan. Na horizontu se objevilo auto. S přehledem jsem pokračoval v předjíždění, času bylo dost. Když jsem míjel minivan, auto cuklo, přeplo se do nouzáku a byl jsem v rici. Kdyby minivan nepřibrzdil, nestihl bych se ani zařadit, ani dokončit předjíždění. F*CK! Takový zážitek bych nikomu nepřál. Minulý týden mi dělali diagnostiku, turbo ok, vstřiky prý pomalu na odchodu. Navíc jsem mimořádně natankoval obyč. naftu na Benzině... Vyzkouším to propláchnout lepší naftou a uvidíme. Druhý nouzák, který mi přivodí kritickou situaci a auto pouštím do příkopu a zahazuji klíčky...
    Co doporučujete? Asi vstřiky, že... kde nejlépe?
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 10.11.10  16:01

    « Re: Tady je ale ticho.......

    Me zatim desticky vzdy po 40tis. kaput...po 80 tis. pry i kotouce.

    Jinak hybrid na naftovou turbinu uz taky pry existuje. Jezdi to ciste na elektro a pri nedostatku energie se spusti naftova mikroturbina (pry Capstone). Uvadeli tam docela i fantasticke udaje: 0-100km/h tusim do 5s a spoteba asi 2,5l/100km.
    ...uz aby to bylo bezne k dostani :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.11.10  14:31

    « Re: Tady je ale ticho.......

    ...............a při couvání by to dělalo naftu do nádrže . :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 10.11.10  13:58

    « Re: Tady je ale ticho.......

    DIM: Nedělej mi chutě když jsem v práci. >:D

    Mě destičky vydrželi hrozně dlouho, měnili je asi v 80tis s tím, že prý co dělám, že vůbec nejsou sjeté. No, asi nebrzdím. Většinou mi pro jízdu stačí motor. Jak pro zrychlování, tak brzdění.

    Jé, mě by se líbilo mít v autě hybrid, po rovině a ve městě na baterky, s kopce rekuperace, akorát do kopce a na dálnici by se nahazoval malý dieselagregát nebo benzínová turbínka s generátorem.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 10.11.10  13:28

    « Tady je ale ticho.......

    .....není co pít, není si co říct !!

    Ještě že zítra je toho Martina a vrhneme se na to Svatovavřinecké.....není to sice ještě příliš tradiční a Bóžolé novoué je větší tyátr, no ale alespoň něco :-)

    Ale k tématu : kolik vydrží destičky ? Mám pocit, že po 40 tis km už nemají zrovna příkladnou výšku....Alespoń jak jsem tam nahlížel při výměně gum.
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 09.11.10  08:15

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku??? - tlak v pneu.

    Sjeté byly přední zevnitř... předpokládám proto, že byly podhuštěné (2,1 místo 2,4 - 17")
    a proto žej sem jezdil jako prase v zatáčkách... Zadní měly také 2,1, ale to oproti 2,2 bylo skoro v normě... ty sjeté zevnitř nebyly... Jinak už je to OK, ale výhledově nechám prověřit tlumiče....
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 08.11.10  18:23

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Píše se, že motor má největší účinost a nejmenší spotřebu v oblasti max krouťáku, ale při max zatížení. Při částečném zatížení platí, čím méně otáček, tím menší spotřeba. Je to vztaženo k poměru množství paliva/výkon. Ono ty ideální otáčky, tlak, výkon, spotřeba si výrobci motorů přísně hlídají, a u každého motoru je to ideální rozpětí trochu jinak, takže člověk pokud se k tomu nedostane, musí tak nějak zkoušet. Ale jak jsem psal, moje paní jezdí s otáčkama spíš výše a spotřebu má nížší. Nemyslím to tak, že by točila motor vysoko, ale na úzké cestě jede za čtyři stejně rychle, jako já za pět, třeba cca těch 85km/h.Pětka je mírně pod krouťákem a čtverka zase výše, ale točí lehce. Takže nízké otáčky jen s částečnou zátěží.

    Jinak já teď většinou jezdím podle předpisů, dost často potkávám hlídky s tím laserem, takže normálka a spotřeba šla za posledních cca 4000km mírně dolů.
    [odkaz]
    Na druhou stranu to mám do práce asi 1,6km, jezdím oklikou, tak 2km, na nákupy to je zhruba stejně, děcka do kroužku taky tak do těch 5km, takže denně několik startů a to spotřebu zvýší. Ale když kličkuju městem třeba 15km na jeden zátah, není problém se dostat pod pět litrů, jen chce předvídat křižovatky přechody atd. a hlavně váhu vozu. Jezdím buď hodně plný nebo prázdný a fakt se mi lépe jede s plným autem naloženým nadoraz, polovinu trasy jedu bez plynu a náklad pěkně tlačí. Když jedu prázdný, auto začne zpomalovat o hodně dřív. Záleží ale na hustotě provozu, zkus se poptat kamióňáků, co za slova používají, když jim nějaký osobák vleze do cesty

    >:-[] Sám jsem jezdil a šetřil naftu
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.11.10  16:27

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Říká se, že dieselu je nejlíp, když má přebytek vzduchu, ale u turbomotoru není moc jasné kdy tato situace nastane. >:D Motor by měl běhat při nižších otáčkách, respektive při takových, kdy je největší účinnost. To by asi mělo být v místě největšího momentu. Ale takový ten běh na půl plynu je nejasný.

    To bylo přesně to na co jsem se ptal, zda je lepší prudce zrychlit na požadovanou rychlost a pak to jen udržovat nebo zrychlovat pomalu s minimem plynu. Nedokážu odpovědět. Jen vím, že dokud tam není alespoň 4ka, tak to auto hrozně žere (ve smyslu litrů/km).

    Většinou výrobce dieselu doporučuje tam bez velkého vytáčení naházet 1, 2, 3 a 4 nebo ještě lépe 5 a pak to teprve rozjet.

    Mám zkušenost jen s vyřazováním. Už jsem ověřil, že spotřeba je nižší, když vyřadím a za čas zařadím, přidám a zase vyřadím než když mám zařazeno a jedu ustálenou rychlostí. To platí samozřejmě pro jízdu po rovině.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 08.11.10  14:45

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    No jenže když na to na pět sekund pořádně šlápneš , tak nabereš potřebnou rychlost a pak už jen udržuješ......Pro mně není výjimkou řadit ze čtyřky na 6ku, někdy i ze trojky........Nejsem si jistý , že je lepší zrychlovat pomalu a dlouze....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 08.11.10  14:32

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Hooonza: Hmotnost se projevuje ve dvou případech

    - při jízdě do kopce
    - při zrychlování

    Ty jsi uvažoval pouze ten první případ. Ale v praxi i ten druhý, hlavně ve městě není zanedbatelný. Největší spotřeba je:

    - při státní se zapnutým motorem
    - při jízdě do kopce
    - při zrychlování
    - při točení motoru ve vysokých otáčkách

    Jinou otázkou je, zda je větší účinnost motoru při plném využití turba nebo ne, respektive zda je lepší pod plynem točit motor v nízkých otáčkách (kolem 2000ot) nebo raději podřadit a točit motor ve vyšších otáčkách a s méně plynu. Ale podle těch ukazatelů řazení, co se dnes montují se asi má diesel točit co nejméně.

    Máme v práci kolegyni, jezdí hrozně a 1.6TDI dost točí a jede brzda plyn. Průměrnou spotřebu má 7,6litru.
    - při studeném motoru

    Takže třeba pro toho, kdo jezdí do práce míň jak 10km diesel vůbec nemá cenu, protože diesel se hůře ohřívá jak benzín (pokud nemá přihřívání vody) a motor po celou cestu do práce má vysokou spotřebu a emise.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.10  10:04

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Tu hmotnost z toho taky vypusť. V průběhu let jsem zjistil, že je jedno, jestli v autě jedu sám nebo mám naloženo 500 kg...
    Hmotnost by hrála důležitou roli kdybys furt jel jenom do kopce, ale tak to nikdy neni. Vždycky pak jedeš z kopečka.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 07.11.10  23:58

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    štíreček1: Spotřeba auta není závislá ani tak na objemu jako na hmotnosti auta a odporu vzduchu. Ale hlavně je závislá na stylu jízdy. Se svým 2.2TDCI jsem schopný jezdit mezi 5-7 litry. Motor 2.0TDCI 96kW je to nejslabší, co Mondeo trochu rozjede. U nového Mondea je zajímavý 1.8TDCI 92kW, ten by se ti asi líbil. :-) Ale je otázkou, zda spotřeba bude nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 06.11.10  19:51

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    já jsem co se týče motorizace s 2,0TDCi 96kW spokojený, vadí mi jen, že nemám 6-ku. Jezdím celkem klidně, snažím se dodržovat limity, má to příznivý vliv na peněženku (spotřeba a pokuty). Spotřeba od r. 2006 je 6,22l/100km, letos zatím 6,3l/100km. Jezdím denně 12km do práce, nákupy, dovolená, výlety s rodinou na hory či k vodě. Klidně bych obětoval nějaký ten kW za snížení spotřeby. V práci jezdím s Fabií 1,4TDi, ten tříválec je hrozný, za dva roky mám ujeto 60tis/km s průměrem 5,1l/100 a jezdím prakticky jen Ostrava-Praha. Teď začínám stavět barák (2.11. byl první výkop), takže každá koruna ušetřená na naftě by se hodila.....
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 06.11.10  18:16

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Kutil: ještě jsem v něm nejel, ale 250Nm má od 1500ot, já jen 225 při stejných otáčkách a od 1300ot 200Nm je stejných u obou motorů. Ale tah je plynulý až do omezovače, teď už přesně nevím někde kolem 5200otáček. Při třech tis cítím další oživení, do otáček to jde fakt dobře. TDI má ale max výkon při 4400, TDCI 4000ot. Zrychlení na sto má ale tdci lepší o 1,2sekundy, oktávka má ale těžší převod, při 130 točí 2400 na pětku, o dvěstě ot míň než tdci, to by pak dávalo smysl, že při stejné rychlosti má míň otáček, tak může dřív řadit. Nové tdci by mělo mít 85kw a 270Nm 1750-2500ot a šestikvalt, uvidíme v praxi.

    S tím 1,8tdci 85kw jsem jezdil tři dny, protože jsem ho chtěl koupit a proti tddi 66kw to fakt byla hrůza, ten slabší motor byl čipernější a nemusel jsem skoro vůbec řadit. Nejhorší to bylo, když jsem s ním zajel do města, katastrofa, jednička málo, dvojka moc, u toho slabšího bylo v podstatě jedno, na co jedeš. Byl jsem rozhodnutý, že měnit nebudu, u jedna šestky jsem si říkal, že nemá ani cenu zkoušet a chvíli jsem uvažoval o mondeu 2,0, ale moje paní se bála té délky, tak šla do výšky...v podstatě na prvních dvaceti metrech bylo rozhodnuto.

    Jinak kdybych měl jít ještě do vyššího, tak se mi líbí kuga, mitsubishi a kia sportage. myslím, že nejlepší motor bude 1,8DI-D, nízká spotřeba a sazba pojištění, podvozek ale má nejlepší kuga .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.11.10  19:36

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    štíreček1: Právě proto jsem psal o 1.6TDI, který táhne už od volnoběhu. Nevím jak je to udělané, ale pocit jízdy je u 1.6TDI lepší jak u 1.9TDI. A to i v otáčkách pod 2000ot. Greenline radí kdy se má řadit a v podstatě se má jezdit mezi 1000-1500ot. Ale motor je v pohodě možné točit do 5500ot. Na diesel fakt zajímavý. Moje 2.2TDCI prudce zabere v 1800ot ale začne vadnout už někde kole 2600ot a nad 3000ot se jí moc nechce. U té 1.6TDI je to úplně jiné.

    Měl jsem možnost se svézt s Focus 1.8TDCI 85kW a byla to hrůza. Těžký předek a pod 1800ot úplně mrtvý. Zatáčel jsem na 2ku a otáčky slezly k 1500ot a po přidání motor zrychloval velmi pomalu, ale jak dosáhl 1800ot, tak motor prudce zabral a zahrabal.

    Teď řeším jaké další auto a jsem ochotný jít do menšího objemu, pokud bude motor pružný a nebude vadnout ani ve vyšších otáčkách. Takže se dívám po Mitsubishi ASX 1.8 DI-D, Forester 2.0D nebo Ford Kuga 2.0TDCI. Měl jsem možnost jet i s Dacia Duster 1.5dCi 80kW/4000ot a 240Nm v 1750 ot./min. Ale to by byla asi nejzažší volba.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 05.11.10  17:25

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Četl jsem, že ty nové motory euro5 si samy sníží výkon po dvaceti motohodinách na plný výkon, aby se uchránily před poškozením. Konkrétně u HDI 2,0 klesne nejvyšší vstřikovací tlak ze 2000 na 1800barů, na rychlost to vychází ze 120 na 110km/hod. Ten kdo jezdí na německých dálnicích pod plným plynem a plnou zátěží to pozná celkem brzy, ale když se jezdí v normálním provozu, tak se to načítá v řádu sekund nebo minut, například při předjíždění nebo tahání přívěsu do kopce. Takový člověk se snížení výkonu ani nemusí dočkat. Některé motory se na maximální výkon na pětku či šestku ani nedotočí nebo třeba řídící jednotka plnou dávku vstřiku ani nedovolí třeba z důvodu vysoké teploty vzduchu. V servisech ale zatím nejsou dostatečně proškolení, tak pak vymění skoro vše a nic nepomáhá, jediné řešní je výměna řídící jednotky. K poklesu výkonu dojde z ničeho nic, takže člověk to pozná, není to postupné.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 05.11.10  17:05

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Kutil: to je jasné, pokud přesedneš ze silného mondea, já jsem přesedlal ze 66Kw 1,8tddi a tam byla díra i nahoře. Ale převodovku měl slabší focus ukázkovou, sice pětka točila 3000 na dálnici, ale tam jsem nejezdil, takže mi to nevadilo a ve městě fakt super odstupňovaná. Takže šestikvalt do nového maxe bude dobré řešení do města a mimo město bude pořád úsporný. Jedničku až trojku by stačilo přiblížit víc k sobě, dál už je to dobré. Forďácký motor 1,8tdci 85kw má převody stejné jako teď 1,6tka, ale ten odspodu netáhne vůbec, musíš mít alespoň 1800ot, za každou zatáčkou řadit a dvojku to neveme, pokud jedničku nevytočíš ke třem tisícům. Výkon a krouťák papírově dobře, ale odspodu nejede vůbec.

    V neděli jsem jel plně naložený (350kg+dvě osoby) na valašsko 100km a dojel jsem za 4,0. Přitom ještě po padesáti km mi pc ukazoval 3,6!!! pak už byly kopce. Tak nízko jsem se ještě nedostal s plným autem, je ale fakt, že jsem nemusel tolik akcelerovat a brzdit, byl celkem malý provoz a tak těžké auto má ohromnou dynamiku, ta váha pořád tlačí dopředu. Jel jsem podle předpisů a opatrně abych něco neurval. Zpět jsem jel sám, odpustil jsem gumy a v těch kopcích jsem to trochu prohnal, spotřeba šla nahoru, ale po těch rovinkách potom šla zas dolů a celkem za těch 200km za 4,1litru průměr.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.11.10  14:26

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku??? - tlak v pneu.

    Janerad: Nejsou zadní sjeté uvnitř znakem blbé geometrie a volných zadních ložisek?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.10  14:12

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    ke,kutil:Promiňte za mylnou informaci.

    WinDiesel: To jsem nevěděl, s tím biturbem jsi mě docela překvapil, nikde jsem nečetl, že budou mít i nadále biturbo. Tam v tom odkazu píšou taky jenom o 1 turbu. Máš nějaké informace o tom biturbu?
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 05.11.10  13:20

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku??? - tlak v pneu.

    Update k podvozku a tlumičům - zkontroloval jsem tlak v pneu, upustil 2 desetinky na předpisových 2,3 vpředu a 2,1 vzadu a jsem doma - už si to zase vodím do zatáček, problémy s uskakováním na hrbolech a nejistota při změně težiště jsou pryč... podivné zvuky neřeším, zase jezdím... Naběhl jsem si sám, kdy jsem poté, co mi v servisu (po ložisku vepředu) nafoukli všechny kola na 2,1 a během měsíce jsem oholil přední gumy na vnitřních stranách, dostal fobii z nízkého tlaku v pneu a zimní jsem foukl o trošku více... Takže zase frčím, doufám že podvozek ještě nějaký čásek vydrží...
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 05.11.10  11:49

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    štíreček1: Jel jsem s C-MAX 1.6TDCI 80kW a nějak mě to nenadchlo, dole díra, pak nezáživný tah. Možná už ten motor vylepšili. Mě spíše zaujala ta 1.6 benzín s turbem. Že by se Ford konečně rozhoupal?

    Koukám, že KIA už má 1.6CRDI s 94kW a 260Nm/1900-2750ot.

    Jinak ta blbě zpřevodovaná rychlost je problém všech automobilek. Snad jen ty Greenline od VW mají dlouhé převody a tak to i na nejvyšší rychlost moc netočí. Mě by se líbila 6ka jako udržovací rychlost, kdy by ve 130km/h točila kolem 1800-2000ot.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 05.11.10  11:20

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    soukon: motory 2,2 HDI/TDCi má na starost PSA, je dohodnuto že pouze PSA může mít biturbo a výkony se budou mírně lišit. PSA bude mít i nadále biturbo, je to trend.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.11.10  17:58

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    ke: Peugeot už biturbo mít taky nebude, myslím u 508.

    Kutil: Ty nové 2.2TDCi/HDi, ale byly vyvíjeny s PSA. [odkaz] Tady jsou k nim grafy - nevím, jestli jsi je už viděl. (Jsou tam přehozený názvy 2.2HDi 200 a 2.2HDi 204)
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 04.11.10  17:39

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Kutil: tohle 1,6TDCI zvládá taky >:D nicméně řadím až kolem 1800-2000. Na novém motoru přivítám ten šestikvalt a zvýšený točák, ten už bude taky řadit na těch 1500ot, protože bude jemněj odstupňovaný, šestka bude stejně dlouhá, jako teď pětka. Jenže si můžu nechat zajít :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 03.11.10  21:23

    « Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    ke: To nevyznělo pro Mondeo moc dobře. >:D

    Pažouty jsem vždy považoval za větší plečky než Ford. 8-s

    Měl jsem možnost se svézt s Oktávkou 1.6TDI CR a fakt super motor! Tichý, se záběrem skoro od volnoběhu a neztrácí tah ani přes 5000ot. Je šílené, jak přikazuje PP řadit už kolem 1500ot. Takže se jezdí mezi 1000-1500ot. >:D Je zajímavé, že i když je to 4 válec, tak ani pod 1700ot neduní.

    Tak čekám, co ty nové motory od Forda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.10  20:32

    « Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km

    Po delsi dobe na tomto serveru, malem jsem ale tuhle rubriku na auto.cz ani nenasel, ty zmeny jaksi :no: :no:

    Cas bezi a km pribyvaji, mozna chvile na par poznamek. Predchozi auto byl stejne vyuzivany Peugeot 407 SW 2,0 HDi 100 kW FAP, celkem 205 tis km, tak si dovolim v polocase srovnani.

    MOTOR: sednul si tak az po 70-80 tis. km, krome oleje a filtru nic zvlastniho. Ve 140 tis. prehrani SW a konecne zmizelo skubani v nizsich otackach pri prechodovem rezimu. Vstriky - preventivni diagnostika, vse v toleranci, filtr pravidelne po 60 tis, nafta vyhradne Rakousko + vzdy VIF. Spotreba zima lehce pod 6, leto 6 - 6,5 pocetne, vetsinou dlouhe streky. Turbo bez problemu, potrubi mastne. Vymena oleje po 15 tis. a v pripade potreby dochlazeni turba na volnobeh se zrejme vyplati, vse funguje stejne dobre jako ve 407. Pozn. k oleji: hlaska k predcasne vymene se nikdy neobjevila, mozna po tech mojich 15 tis....... ? V zaruce 2x reklamovana lehka netesnost vany(pouze "odborne utahovali" srouby) vyvrcholila ve 100 tis. vlastnim pretesnenim. Pozitivem bylo, ze jsem si alespon v klidu na me montazni jame v garazi udelal jeste jeden maly vypoustak ve skutecne nejnizsim miste. Jinak na dne zustavaly dobre 2 dcl cerneho oleje. Vyhledove - udajne ve 240 tis. - komplet rozvody.
    407: nikdy nic neteklo, trochu mene zrala, ale taky trochu mene jela, takze v relaci. Zcela srovnatelne bezproblemovost co se tyce motoru.

    FAP: ve 407 byla pridavna nadobka, 1x doplneno. Ford si ve fazi regenerace pridava naftu, u nej je probihajici cyklus znat, jede jinak, nekdy dobeh vetraku po jizde. V pegine jsem o tomto procesu nevedel....... Ale oba FAPi bez problemu, nebylo jej ani nutne ve 120 tis u 407 menit.

    SPOJKA, PREVODOVKA: spojka i dvouhmotak zatim drzi, ve 407 odesla(respektive samostel - v zaruce zdarma !) jiz v 90 tis. Prevodovka byla prijemnejsi v Peugeotu, ta ve Fordu od Volva je takova nejaka nakladakovita.....

    PODVOZEK: cekal jsem od Mondea vic, ale 407 ma "hlinikovy" podvozek na francouze vyborny, takze plichta. Ale rizeni(hydr. posilovac na rozdil od el. v Peg.) je ve Fordu citelnejsi.

    SPOTREBAK: 1x kotouce komplet, vepredu 2x a vzadu 1x desky, zacinaji se ozyvat predni cepy, mozna tycky stabilizatoru. Tlumice zatim puvodni. Nekolik list steracu a par zarovek jinak nic. Takze bezne veci, srovnatelne se 407, tam se jeste v zaruce menily bezplatne spodni cepy - nejaka konstr. vada.
    Vyfuk puvodni, ani u 407 nemenen. Ten si pak vymeni holt ten, co mu bude auto stat v garazi a nejede par km rocne.....
    Pneu - pneu Ford vylozene zere, zejmena letni, max. tak 25 tis. km, zimni Dunlopy 3D 30 tis., dobre byly Michelin PA 2, ty daly dobre 40 tis. km. V tomhle byla 407 hospodarnejsi. Kazdy podzim se kona "precipovani" - ty siroke 18" dost Nm sezerou, takze 1. jizda na letnich je vzdy na dynamice znat.

    DROBNOSTI: obcasne mizeni conversu+ (vetsiny fci) k tomu autu jiz patri, designova nedotazenost pristrojovky a okoli ve srovnani s fr. eleganci neresi ani aktualni FL Mondea. panoramaticka strecha mela take sve kouzlo.... Hlavni vyhrada ale smeruje k povrzavani vseho mozneho, zejmena ale pak ve strednich a zadnich sloupcich. Zavislost na teplote, udajne bodove svary.... tezke minus. Ve 407 take obcas neco vrzlo, jenze tam jsem to vzdy objevil a uspesne poresil.

    CELKOVE srovnatelna auta, ale v drobnostech byla 407 lepsi. Porizovaci ceny temer shodne, provozne byla 407 o neco levnejsi.
    Papirove hodnoty pripravovane 2,2 Tdci mi pripominaji hodnoty z brzdy soucasne 2,2(viz Autodiesel cislo 11). Pokud by ale k new motoru pribalili opet ten dnes obvykly bonus, tak na brzde odhaduji 220 ps a nejakych lokomotivnich 500 Nm.... :yes: V zime si nove 2,2 Tdci kazdopadne nekde projedu, ale vypada to v roce 2011 na navrat ke lvum, biturbo, sklenena strecha.........

    Zdravim.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 03.11.10  18:03

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Tak dnes nám začali montovat všude kamery, máme tedy dárek za naše penízky. A ještě k tomu už nebudeme chodit každou druhou sobotu, ale každou, tedy víc než pět dnů zadarmo. Ty kamery ale budou mít výhodu, až padnu na hubu, možná přijede dřív rychlá. To je dnes takový trend, vymačkat a zahodit, Kutile pospěš :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.11.10  11:26

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    A až by Kutil rozpadl ten senát, tak bych mu sehnal nové bydlení....třeba v Chánově :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 03.11.10  11:25

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Přece nevadí že si nevyděláš..... ale hlavně že se nadřeš ! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dong1

    Dong1 03.11.10  07:10

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    stirecek: Nic si z toho nedelej, my uz sme -20% vice jak rok...no uz skoro dva :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 02.11.10  18:50

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Od Tebe abych se radši držel dál ;-) Ale do vlády bych tě volil od rána do večera, je třeba tam udělat čistku, nejlépe kompletní. Někdy jsem taky smolař, jindy je to lepší, třeba dnes jsem koupil dva chleby a prodavačka mi účtovala dva rohlíky >:D Ale zase v práci jdeme dvacet procent mínus a to nedělám ve státní sféře :no: :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.11.10  16:08

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    DIM: Co si od toho slibuješ? Totální rozpad státu? >:D Protože vše co je kolem mne jde do háje. Jsem takový ten klasický smolař. Fronta kterou si v hypermarketu vyberu se určitě zastaví kvůli něčímu problému, když půjdu po ulici, tak když něco bude padat, tak určitě na mne. Já prostě ty problémy přitahuju. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.11.10  13:28

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Kutil do senátu !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 02.11.10  11:01

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    štíreček: Tak to rozhodně neudělám. Všechno, co přijde do styku s Kutilem, se ve velmi krátké době pos.re, vybouchne, shoří, začne cvakat, přestane fungovat atd. Na to mám to svoje Mondeo příliš rád... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.11.10  22:40

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Dokud to jen bouchá, cvaká nebo vrže, tak je to pořád dobrý, pokud jede. A to to moje Mondeo jede a moc dobře. Navíc klesá spotřeba. :yes:

    Teď mám jiný problém, v sobotu odešla myčka, vypouštěcí čerpadlo a startovací kondenzátor od hlavního motoru.

    Dnes večer mi začala hořet 4 roky stará pračka. Ti pitomci použili nesmyslně poddimenzované kabely a hlavně konektory. Totální prasárna a amaterismus. Ještě že to nezačalo hořet když jsem nebyl doma. Takhle přijeli hasiči a uhasili to.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 01.11.10  19:01

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Kutil: tak mě napadá když ten Winův chudáček pořád stojí a je nevyužitý, že by ti ho mohl dát do pronájmu a toho svého bys mohl možná ještě trochu výhodně prodat než tě bude stát mailant. Viz můj escort z bazaru :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.11.10  17:11

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Myslím, že tlumiče odchází každému jinak a je nejlepší si zajet na test. Dobře je měří v Praze na Jarově, ale chtějí za to dost. Takový ten test prohoupnutím není nejlepší. Na Jarově to dají na vibrační stůl a tam je to vidět pěkně. Ale jak jezdím, tak vidím hodně aut, které mají vadné tlumiče.

    To moje vrzání způsobují PP dveře. Asi před rokem mi do nich někdo nacouval a u Forda je opravovali. Ale už nikdy neseděly tak dobře jako ty originální. A teď se to asi projevilo.

    WinDiesel: No určitě na tom nedělali celé 2 dny. V autě se projeli, na nějaké cvakání ve dveřích holt nehleděli. To je nevýhoda tichých aut, je tam vše slyšet! >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.11.10  17:08

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???i

    Kutil: Za 2 dny Ti nikdo takové problémy nevyřeší... To je málo času.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.11.10  17:07

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Janerad: já měnil pro jistotu zadní ve 120 tkm. Auto zraje jako víno a musím přiznat, že jsem se nedávno, kdy jsem po určité době přesedl na chvíli z GLK s automatem do Mondea 2,0 TDCi, hodně dobře bavil. Já nemám vůbec žádné problémy s podvozkem a to mám najeto přes 220 tkm, to auto jede jak ďábel, sedí jak přibité a s kvedlačkou fakt zábava. Jo, dveře zrezlé, ale motor a podvozek na jedničku 5x podtrženo.
    A chudáček dlouho stál, myslím že byl rád že se může projet... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 01.11.10  11:25

    « Re: Jak obnovit vlastnosti podvozku???

    Tak jsem zaslechl, že v rozvinutých zemích na západ od našich hranic je zvykem měnit tlumiče po 60 tkm... Co vy na to? Já najel 165 tkm, a vypadá to, že tlumiče jsou zralé na výměnu...
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.11.10  11:06

    « Re: dym pouze pri plnem plynu

    Řekl bych, Jardo, že to je asi poměrně normální a že je to věkem. Navíc v zrcátku večer člověk vidí i to, co není. To asi řeší jen filtr pevných částic. Já ani v noci ani za studena už nic nepozoruji..............
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…