FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 28.12.05 19:05
« Aditiva
Ja mam mondeo vyrobeno 6-02, 96 kw. Koupil jsem to od prvniho majitele u nas..najeto mam za rok 34 tkm., celkove 122tkm. Aditiva do nafty pridavam a to od Bishopa a muzu, rict, ze je to hodne znat..hlavne chod motoru je hladsi a hlavne je to auto o hodne mín hlučné...Nejlíp to poznam při zařazeném 4 rych. stupni, kdyz motor držím ve 2000 otačkách. bez aditiva je tam slyšet neco jako klepot ventilu(ja vim, ze to ventili nejsou). Kdyz tam mam aditiva, tak není slyšet skoro nic...To jest muj postreh v teto veci. Jo a jeste jedna podstatna vec..To auto mam neco malo pres rok a prvni pul rok jsem mel spotrtebu kolem 7,4, no a ted mam prumer kolem 6,5..a to jezdim docela svizne.. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
Já vidím, že o tom něco víš, já vycházím jen z toho, jak jsem dopadl a co mi servis oznámil. Záruka byla k ničemu, protože nafta byla ( údajně) mimo normy, potvrzeno Státním ústavem paliv. Mnoho síry, mnoho nečistot, v nádrži i voda..... Před aditivy varovali už předem jako čerta před křížem - a taky že pak žádná záruka, když bych tam lil něco jiného než je v TP. Dojet ke kvalitnější pumpě ?? Je ARAL kvalitní pumpa?? Já jsem u té stejné navíc bral tři roky .....!!
Žádné čerpadlo mi neměnili, ještě tak v záruce .........
Jak to tak čtu, tak ta FORMULE umí i prát a žehlit !! :-) Nic ve zlém.
Jak je to pak se zárukou. Je to oficiálně schválený produkt s nějakou certifikací pro Mondeo TDCi 2,2 ?? Já už budu sakra opatrný...... -
"-- skrytý --" 28.12.05 16:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
DIMe, můžeš mi věřit, něco o tom vím. Problémem Mondeí TDCi 2001/2002 nebyly vstřikovače, ale čerpadla. Ta měla nedostatečnou úpravu oběhových částí, takže se snadno vydíraly a takto vzniklé kovové částečky "odpráskly" vstřikovače. Problémy byly řešeny a vyřešeny v záruce výměnou celých systémů. Nyní jsou semtam pouze "provozní" problémy se vstřikovači způsobené nekvalitní naftou, a to SE TÝKÁ I TVÉHO AUTA. Dej si pozor a už nikdy neriskuj. Mondeo má dostatečný dojezd na to, aby si byl schopen dojet ke kvalitní pumpě. A nebo měj ssebou flašku aditiva jako já, při nejistotě ho použiješ a máš klid.
Ano, vstřikovače se inovovaly na MNS (machine narrow surface) typ, ale tento typ zlepšoval reakční odezvu a neměl nic společného s odolností. -
"-- skrytý --" 28.12.05 16:37
« Tak polopatě - aditivum
Formule výkonu, vyvinutá ve spolupráci profesionálních chemiků a automobilových techniků firmy STANADYNE, obsahuje nejen kovové polymery bez obsahu popela, ale též profituje z nejnovějšího výzkumu v oblasti biochemie.
Úspora ve spotřebě paliva docílená používáním Formule výkonu je předmětem testovacího programu a zprávy S.A.E. , přičemž v průmyslu jsou už mnohé složky velmi rozšířené a používané. Tyto testy, které se uskutečnily na elektrodynamické stolici a v plném provozu, demonstrovaly průměrnou spotřebu paliva zlepšenou o 5,7%. Kvůli velkému množství proměnných veličin v testech a též různé kvalitě použitých pohonných hmot, výsledky se budou v praxi lišit, a mohou být dokonce lepší než ty, které uvádíme zde.
Úsporu pohonných hmot jsme dosáhli použitím Formule výkonu, která upravila jejich fyzikální a chemické vlastnosti. Ty hlavní jsou uvedené níže.
Zvýšení cetanového čísla
Formule výkonu zvyšuje cetanové číslo dieselového paliva o 2 až 5 bodů (v závislosti od charakteru nafty). Toto zlepšuje spalování, studené starty a snižuje spotřebu paliva.
Ochrana v zimě
Formule výkonu bojuje proti mrazu snižováním bodu tuhnutí paliva a tím zlepšuje start za studena.
Tento produkt, který neobsahuje žádné chemické činidlo, zlepšuje průtok dieselového paliva přes filtr. Formule výkonu neobsahuje žádný alkohol.
Ošetření vstřikovacích systémů působením Formule výkonu
Neustálý vývoj a zvyšování přesnosti zařízení na vstřikování paliva vedly k potřebě trvalého ošetření palivového systému.
Formule výkonu obsahuje částečky uhlovodíků na ošetření nerozpustných příměsí a navíc detergenty a čističe na řešení problémů se živicemi a fermeží. Toto vede k lepší atomizaci paliva ze vstřikovače a lepšímu promíšení paliva a vylepšení směsi v spalovací komoře. Výsledkem je lepší vznět paliva, což snižuje emise spalin.
Ošetření motoru
Formule výkonu obsahuje komponenty, které impregnují určité kovové části motoru, hlavně pak hrot trysky, písty, ventily a další plochy podléhajíce vysokým teplotám, a tak zabraňují usazování lepivých sedimentů.
Zlepšení mazání
Formule výkonu obsahuje látky zlepšující mazání - lubrikanty, které snižují míru tření mezi pohybujícími se součástmi, což snižuje jejich opotřebování a ve svém výsledku požadavky na údržbu. Formuli výkonu se zvláště se doporučuje přidávat do dieselového paliva s nízkou hladinou síry, tak, aby se významně zlepšily mazací schopnosti tohoto typu paliva.
Inhibice, ochrana proti korozi
Formule výkonu jako antioxidant, prostředek proti korozi a zároveň stabilizátor nafty zamezuje zhoršenému výkonu palivového systému způsobeného vodou a jinými nečistotami.
Jediné dieselové aditivum vyvinuté a vyráběné výrobcem vysokotlakých naftových vstřikovacích systémů
Hospodárnost:
- Snižuje spotřebu paliva a náklady na údržbu.
- Zlepšuje hladký chod motoru.
Inhibice:
- Stabilizuje dieselové palivo.
- Řeší problémy kondenzace vodních par v nádrži automobilů (zvláště na jaře a na podzim.)
- Zabraňuje rozvoji mikroorganizmů.
Údržba:
Zlepšuje mazání celého vstřikovacího systému.
Odstraňuje živice a vnesené nečistoty.
Ochrana v zimě:
Snižuje bod bodu tuhnutí paliva.
Zlepšuje schopnost studeného startu.
Poměr mezi kvalitou a cenou je důležitým faktorem, Formule výkonu vás přesvědčí. -
"-- skrytý --" 28.12.05 16:21
« Re: Moderní aditiva do nafty...
Petr T: jsem laik, ale logická úvaha mi říká asi tohle: vyšší cetanové číslo znamená vyšší odolnost proti vznícení. Nafta chytne později a možná i pomaleji hoří. Výsledkem je bezesporu tišší motor, ale také méně výkonný. Pokud by nafta hořela rychleji, bude motor výkonnější, ale také hlučnější. Požadavky na nižší hlučnost a vyšší výkon prostě jdou proti sobě. Je to tak, nebo je v tom ještě nějaký jiný fígl? -
« Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
Vstřikovače jsou možná stejné konstrukce, ale od r.2003 se dělají v inovovaném provedení ( detaily moc nevím, snad tolerance a jiné materiály). Také mají jinou přírubu, takže se nedají jen tak zaměnit do motoru r.v. 2002, a také by se muselo současně vyměnit i čerpadlo z r.v. 2003. O repasích trysek slyším prvně. Podle mých informací trpěly ve velkém právě TDCi provedení 2002, od 2003 v podstatě nic. Někdo říká jedině Shell, někdo ESO, někdo Benzina. Jedni říkají zásadně žádná aditiva, někdo naopak bez aditiv ani ránu. Já jsme nikdy nic nedával. Najel jsem s tím 2,0 taky bezmála 100 tis , a to jsem tankoval i z velmi pofiderních zařízení na Corsice :-) . A pak pár kilometrů od baráku s plnou nádrží od Aralu kontrolka.......... -
"-- skrytý --" 28.12.05 12:06
« Moderní aditiva do nafty...
...mají jednu základní vlastnost: zvyšují cetanové číslo až o 5 jednotek. Tehdy jsou parametry nafty o tolik vylepšeny, že spalování probíhá méně hlučně. Samotné vstřikování na to v podstatě nemá vliv. Ovšem u systémů common rail je ten zisk výraznější než u motorů se vstřikovacími čerpadly.
V každém případě je to vždy na hranici možností lidského sluchu. Takže někdo to slyší a někdo ne.
Mám jednoho známého a ten svoje auto dopuje asi 5 násobnou dávkou aditiva Performance Formula (má 2,4 JTD) a přede blahem - to ovšem znamená, že oproti asi 1Kč na litr do toho dává asi 5 Kč na litr. Ale je spokojený - krouťák nahoru o 10% i bez čipu, výkon nahoru, čištění spalovacích prostor zajištěno, ochrana vstřikování (zvýšená mazivost paliva) zajištěna. -
"-- skrytý --" 28.12.05 11:24
« Časování a velikost vstřiků
Petr T: Měnili jen hadičku a od té doby si nemůžu stěžovat. Najel jsem zatím po opravě asi 10 000 bez jakýchkoliv problémů.
Hned se tě na něco zeptám: mění se u TDCi podle vlastností nafty, případně dodaného aditiva nějak časování vstřiků nebo množství vstřikované nafty? Pokud ne, tak mi není moc jasné, jak by se mohly vlastnosti paliva projevit na hlučnosti nebo výkonu motoru, viz časté diskuse o supetichých a supervýkonných naftách. -
"-- skrytý --" 28.12.05 06:14
« Re: Re: Vadný vstřikovač
DIMe, Tebe také nepotěším.
Jak u 2,0TDCi, tak u 2,2TDCi jsou vstřikovače DELPHI podobné konstrukce. Nemají PROSTĚ rády špatnou naftu.
To ale dnes nemají rády žádné vstřikovače od kohokoli, kdo je vyrábí. A taková PDčka motorů TDi to je teprv průser, tam musíš mít jak kvalitní naftu, tak kvalitní olej (olej, který je používán je stejně kompromisem, buď maže špatně PDčka, nebo turbo).
A pánové, takové PDčko, to ať si Škodovkáři připraví za repas 15 tisíc jeden kus...
Jak říkám, mám TDCi, 110 tis. km a vstřikovače jako nové. Recept? Buď Shell, a nebo průměrná čerpačka s rychlou obměnou paliv, např. Makro, Globus, ale, PLUS Formula Performance aditivum, a nešetřím (stejně zvyšuje výkon a snižuje spotřebu, takže ve skutečnosti nejsou náklady tak vysoké, jak by se mohlo zdát). -
"-- skrytý --" 28.12.05 06:01
« Hlavně klíd a nebláznit
Laďo,
Zábřeh je OK, mají visačku Bosch ale Delphi mají také.
Mají veškeré potřebné vybavení.
Takže, DIM trochu strašil. čerpadlu nic nebude, budeš mít chycený 1-2 vstřikovače. Pokud si asi měsíc počkáš na zahájení oprav těchto vstřikovačů, vyjde tě to na 1500 až 5000 plus filtr 1000.
Pokud se Ti nechce čekat, celý vstřikovač stojí u Forda asi 9 tis, u Delphi pak 7 tis.
Určitě nech vyměnit filtr paliva a do nádrže nech nalít pořádnou dávku aditiva Performance Formula (ošetříš naftu, co máš v nádrži a zajistíš si dobrý záběh nového vstřikovače.) -
« Re: Vadný vstřikovač
Bohužel, asi tě nepotěším. Opravdu se můžeš víceméně spolehnout na to, že díky naftě jsi nacpal do motoru něco, co má více síry než je v normě, více nečistot než je v normě, více vody než je v normě. Pak začnou odcházet vstřiky, vysokotlaká lišta, čerpadlo.. oprava tak za 50tis. A nikdy nevíš, kdy to začne znovu. Ročník 2002 96 KWjsem měl skoro tři roky, pořád v pohodě, a pak kontrolka, dým , bez výkonu, klepání............. a to pořád jsem bral celou dobu naftu od renomovaných, resp. nejčastěji Aral. Rozbor nakonec prokázal vadnou naftu, záruka neplatná, právníci bezradní, protože jak to dokázat.......Nakonec jsem se toho rozumně bez opravy zbavil, teď mám 2,2 TDCi 2004, kde už se to snad nestává. Je mi líto, asi je má rada jasná :pryč s tím!!! :-) -
« Přepady na vstřikovačích
to: Petr T.
Dík za odpověď,
pro mě ideální Zábřeh,akorát mám pocit,že je tam pouze BOSCH,ale nejsem si jistý.Zítra tam zajedu,zjistím no a uvidím.
Ale stejně si myslím,že už je vymalováno.
........................................… /> Ford Mondeo TDCI,Ghia,96 kW v létě Honda 1 100 Shadow -
« Vadný vstřikovač
to: m.leky
nemusíš se omlouvat,já vím že jsem * :*) ,ale ani ve snu by mě nenapadlo že J.. prodává méně kvalitní naftu.Nikdy jsem od nikoho neslyšel,že by měl po natankování od nich nějaké problémy.Od toho problému už tankuji jenom SCHELL,ale teď už je asi stejně pozdě,při mém štěstí je ten vstřikovač stejně v háji.Akorát mě štve,že mi dnes v tom servisu řekl,že mají takovou zkušenost,že když odejde jeden vstřikovač tak se to začne sypat dál,což mě dosti děsí.
........................................… /> Ford Mondeo TDCI,Ghia,96 kW v létě Honda 1 100 Shadow -
"-- skrytý --" 27.12.05 23:11
« Bez nadpisu
To Laďa:
potřebuješ přeměřit přepady na vstřikovačích.
Delphi servisy:
Soběslav (*D*B), Kladno, Praha 7 (*D*B), Poděbrady, Brno (*D*B), Zlín (*D*B), Frýdek-Místek (*D*B), Zábřeh(*D*B) .
Ne u Fordu: drahé, neprofesionální. Ne v Bosch servisu, pokud není i Delphi servis (*D*B) -
"-- skrytý --" 27.12.05 23:02
« Startovani 2,2TDCi vseobecne
Pri startu a vypnuti motoru se bez ohledu na okolni teplote ozyvaji takove zvlastni zvuky - jako kdyz nekde "tece voda" pod tlakem - servo cerpadla nebo neco takoveho - je to velice dobre slysitelne pokud je okolo ticho. Pri startu je to kdyz se klicek v zapalovani pootoci do aretacni polohy pred startem (zapne se radio, podsvetleni pristrojovky atd..).
Mimochodem - skutecna spotreba z peti tankovani - mnozstvi natankovaneho paliva vs. ujete kilometry - prumer 7,8l/100km - ani jednou jizda na spotrebu - proste kombinace vseho s vyuzivanim vykonoveho potencialu. -
"-- skrytý --" 27.12.05 22:29
« Re: Re: Nafta na motoru 2,2 TDCi (a 2,0 TDCi)
to Lada.Promin, ale divim se (snad to chapu dobre) ze jsi vzal naftu u dejme tomu rizikove pumpy,a zvlast u Fordu z roku 2002 ,jestli se nepletu, myslim, ze vsichni rikaji ze jsou prave vstrikovace u tech to fordu choulostive na kvalitu nafty........promin.Co se tyce vstrikovacu jsou na netu informace do jakych modelu a od jakeho data se montovaly ruzne druhy at je to delphi ci bosh.Nevim kde, ale myslim si ze i tady ,na diskuzi tohoto serveru to zaznelo,presny odkaz neznam.Zkus kouknout ,jestli bude cas taky kouknu kde to je. -
"-- skrytý --" 27.12.05 22:20
« Bez nadpisu
Co se studenych startu tyce:az v posledni dobe v casti auta co je pod haupnou neco zarezonuje ale jen po dobu nekolika malo sekund cca2s. a pak naprosty souhlas s Jardou az na to ze muj motor jakoby o neco vice klepal(rozumej typicky zvuk dieslu) nez meho svagra(04) a kamarada co ho kupoval stejne(pred rokem i kdyz ma najeto o 7 tis mene) a stejny motor co ja(jel jsem s obouma , a oba pri studenem startu).Jakmile se zahreje je OK(ja sice mam stale pocit ze obcas neco slysim co bych nemel,jsem diagnosticky schizofrenik :-) ),nevim.Ted se pridaly nejake nove zvuky pri startu a pri zhasinani a ja jsem zraly na prasky.Nicmene myslim ze se vse casem vyresi.Desi me predstava spatneho vstrikovace nicmene az zitrra zajedu do servisu pokusim se poradne vyptat co s tim delali a proc. -
« Vadný vstřikovač
Zdravím,
potřeboval bych trochu poradit a nebo uklidnit.Asi se stalo to co jsem si nejméně přál.Před pěti měsíci jsem koupil Mondeo TDCI,96 kW,r.v. 12/2002,tacho cca 130 000km.Auto v super stavu,serviska - dovoz Dojče >:D .První tři měsíce maximální spokojenost,ale po jednom natankování u čerpací stanice J.. se po ujetí asi 20 km auto začalo zakuckávat,cukat :-( .Začala mi pravidelně blikat kontrolka žhavení,po úplnén vypnutí klíčku zapalování a opětovném nastartování kontrolka přestala problikávát,vše v normálu. Auto jelo normálně,až do doby kdy jsem potřeboval rychleji přidat plyn,auto opět začalo cukat a vše se opakovalo.Auto jsem odvezl do autorizovaného servisu,kde mi po provedení diagnostiky sdělili,že problém může být v čerpadle,vstřikovači,railu a při sdělení cen za tyto opravy se mi začínalo mlžit před očima a začínali mi pomalu lézt oči z důlků. :shock:
Po mém návrhu,ať se nejprve zkusí odčerpat nafta z nádrže,vyčistit nádrž a vyměnit palivový filtr mi servismani s >:D sdělili,že to je to poslední,kde by mohl být problém,mi druhý den zavolali,že auto je opravené.Odčerpali naftu,vyměnili filtr.Auto opět jezdilo,nic se neprojevovalo,po ujetí cca 3 000 km mi zničeho nic začala problikávat kontrolka žhavení,auto cukalo a nejelo.A vše se opakovalo,akorát že jsem auto nedal do autorizovaného servisu.Tak jsem odšroubil nádrž,vyčistil ji,profoukal palivové potrubí.Chvili to jelo,ale problém se znovu objevil.Dnes jsem byl znovu v autorizovaném servisu a začal jsem mít pocit,že asi budu muset vyměnit celý motor.Tak jsem se otočil na podpadku,řekl si že to zkusím jinde.Po diagnostice v druhém autorizovaném servisu mi sdělili,že to vypadá,že mi odešel jeden vstřikovač a odkázali mě na opravnu BOSCH,kde prý mají ještě lepší vybavení než oni,ať si tam nechám zkontrolovat vstřikovače a čerpadlo.
Nepochopil jsem proč mě odkazují na BOSCH,když vím že v autě už od BOSCHE nic není,protože nějak koncem roku 2001 s nimi FORD přestal spolupracovat a začal používat DELPHI.
Tak jsem chtěl vědět,jestli s tímto problémem nemá někdo nějakou zkušenost,protože z autorizovaných servisů začínám mít pocit,že jsem udělal velkou chybu že jsem si koupil auto FORD.Podotýkám,že nevlastním prvního FORDA a vždycky jsem s ním měl jen dobré zkušenosti.
Dík za odpověď.
........................................… /> Ford Mondeo TDCI,Ghia,96 kW v létě Honda 1 100 Shadow -
"-- skrytý --" 27.12.05 21:44
« Startovani studeneho motoru 2,2TDCi
Co jsem zatim vypozoroval, tak pokud je okolni teplota pod nulou tak jsou starty tak trosku jak u stareho dieselu. Zatim nejmene -9 stupnu podle palubniho teplomeru. Nastartuje vzdy hned, ale s takovym houpnutim a zapiskanim jako kdyz "toci starou klikou", pak jiz naprosto bez problemu. Jakmile se rucicka od chladici kapaliny trosicku pohne z nulove pozice, je jiz patrne uklidneni klapotu motoru - 2,2TDCi, EURO 4, najeto 8500km,tankovan od zacatku pouze Shell, v Rakousku nekdy OMV.
Mate podobne zkusenosti s tim startovanim? -
"-- skrytý --" 27.12.05 20:25
« V Plzni máme nějakého pana Čapka...
...který ty přepady umí zkontrolovat.
Dělá se to sadou nádobek Delphi YDT266, otevře se kapota a zavěsí nádobky. Ty se přes fitinky připojí ke vstřikovačům.
Pokud má jeden vstřikovač výrazně vyšší přepad, je v háji. Pokud jsou všechny špatné, rychle se nádobky naplní. To ale není Tvůj případ, měl by si i jiné problémy (chcípání, bídné a dlouhé starty).
Ale možná jen straším...
Kontroly vstřikovačů doporučuji dělat při pravidelném servisu, pozor na filtry!!! Měnit včas a dávat pouze originál Delphi nebo Motorcraft (přebalené Delphi).
Jeden dal >:-[] Filtron, ujel 60 tis. km, vstřikovače v háji a platí 35 tis. Kč... -
"-- skrytý --" 27.12.05 20:17
« Mondeo 2,0 TDCI...
...vlastním.
Problémy v záruce:
1/ černý kouř (výměna ventilu EGR, 15000 km)
2/ pazvuky při vypínání motoru (ze známosti výměna dvouhmotového setrvačníku i spojky - FMC se nemohla dohodnout se zástupcem v Praze.)
Jinak velmi spokojený, spotřeba průměr léto 5,8 zima 6,8 (nafta neobsahuje vysocevýhřevné parafíny, zimní gumy, studené starty).
Kolik máš najeto?
Nech si překontrolovat přepady!!!
P.S. Záda mne ze sedaček nebolí, jezdím až do Španělska, Francie, Itálie a UK služebně. Sedačky jsou výrazně lepší než u mé bývalé 406. -
"-- skrytý --" 27.12.05 20:16
« Bez nadpisu
Kdyby to bylo jak pises,tedy vstrikovac v haji a oni ho pritahli,co se stane dal s "motorem" ajak to poznam.Zitra si pujdu auto vyzvednout tak nevim co jim mam rici a na co se zeptat.Jo a tankuji jen shel,to by me fakt krklo a hlavne skoro vzdy u stejnych pump uz leta s jinymi diesly -
"-- skrytý --" 27.12.05 20:04
« Nafta na motoru 2,2 TDCi (a 2,0 TDCi)
To: m.leky
Nechci Tě strašit, ale pokud teče nafta ze vstřiku na motor (nadměrný přepad), bývá v háji vstřikovač (doufám že to není Tvůj případ). Přitáhnutí vstřiku a výměna hadičky nepomůžou.
Jinak se to auto chová normálně, žádné obtížné starty nebo nenadálé chcípnutí motoru?
V servise by Ti měli přeměřit množství přepadů ze všech vstřikovačů. Kde servisuješ a máš to v záruce? -
"-- skrytý --" 27.12.05 18:20
« Spineni bocnich skel
Ano je to asi jedina vec co me na tom aute stve - jsem opravdu nervozni kdyz spatne vidim prostor kolem sebe. Staci cca 40km na dalnici v rychlosti kolem 130km/h a muzu si znova cistit bocni okna :-(. Doufam, ze to v lete tolik nevadi - uvidime nebo spis neuvidime. -
"-- skrytý --" 27.12.05 17:03
« Bez nadpisu
Naprosto chapu,jezdim tak jen vyjimecne a jen proto ze chci motor trochu protahnout ve vyssich rychlostech a otackach.Jo dnes jsem jeste sledoval zrcatka a okenko bocni.Jsou spinave opravdu rychle a velmi kvalitne :-( .Je to pomerne dosti neprijemne -
"-- skrytý --" 27.12.05 16:21
« Bez nadpisu
tak mi ted volali ze servisu.Vypada to dobre.Pry vymenili hadicku a dotahli nejaky vstrik.Mam si pro to zajet.K te spotrebe ......jel jsem v podstate furt plnej plyn a byl opravdu silny protivitr,tezkej jsem moc nebyl.Buh ale vi kolik nafty se mi roztrikalo po motoru -
"-- skrytý --" 27.12.05 15:49
« Re: spotreba
Myslím, že by to mělo být něco mezi nádrží a motorem, protože spotřebu přes 9 litrů si na dálnici snad ani nedovedu představit. Když jsem jel rychle (okolo 150 - 180) a závodil jsem s Passaty a předjížděl Octavie ;-) , tak jsem se držel okolo 8 litrů.
Držím palce
David -
"-- skrytý --" 27.12.05 15:35
« spotreba
Prave proto jsem to moc nechapal,jeste kdyz vim ze jsem jim zatim snadno ujizdel.Mozna ze s tim ma co do cineni moje navsteva servisu, kde mi rekli ze to co mi smrdi z motoru a obcas se i zakouri je nafta :-( .Tak jsem to tam nechal ,zitra si mam zavolat jak to s tim vypada.Totiz kdyz jsem dojel domu z tech Hranic tak se kourilo z motoru a hrozny smrad i do kabiny.V motoru to bylo jakesi postrikane a zrejme tedy naftou.Tak jsem zajel do servisu.Uvidime.Snad to nebude nic vazneho a muj milacek se brzo uzdravi, bude zase ve forme a natrhne Octavii vejfuk :D -
"-- skrytý --" 26.12.05 22:08
« spotreba
Cauky.Mam 2,2 TDCI akorat rok,najeto 28.000 Km.Co sen tyce spotreby myslim ze vsechny hodnoty co jste tu napsali jsou realne, a zalezi skutecne na stylu jizdy + samozrejme pocasi nalozeni atd.Vcera jsem jel po dalnici.V Hranicich jsem vzal plnou a v Plzni jsem po asi 410 km mel prazdno, no cca tolik kolik jsem mel pred natankovanim v Hranicich.Ani si nechci spocist to velke cislo v prepoctu na 100km.Ale je pravdea ze treba tuhle jsem jel trasu asi 60km dlouhou snazil se jet pomerne na spotrebu vysledek 5,1l/100 Km.
Co se tyce sedacek: tez me v nich boli zada a i mou zenu co by spolujezdce.Jel jsem ve svagrovo Mondeu 2,2 TDCI asi pred mesicem kupovane ,sedacky v kombinaci latka a ted nevim myslim kozenka,jsou tvrdsi a rekl bych daleko lepsi nez ty moje.......zada mi z toho nebolela.
Xenony: taky me problikavaji
Predni sklo: myslim ze asi vsichni vite ze je pres nej o neco hure videt,hlavne v noci pri protijedoucich autech, a je velmi krehke, mam uz nekolik odstiplich kousku. :-(
jeste jeden poznatek k me jizde po dalnici: skoro celou cestu jsem ječl spolu s novou octavii kombi oznacenou TD cervene I.Byl jsem trochu konsternovany.....zaboha jsem ji nemohl ujet a ani ona me, tak jsme jeli spolu >:D .
No mysli ze to uz stacilo,zitra musim do servisu neco se mi vubec nelibi,jsem zvedav co mi reknou,dam vedet...Tak cau a Mondeu 3xzdar -
« Autobazar AUTOIN
Doporucuji novy Autobazar Ford AUTO IN
Prodej refentských a předváděcích vozů značky Ford plná záruka 3 roky !!
Výkup vozidel za hotové
Výkup vozidel protiúčtem i “ojeté za ojeté”.
Prodej vozidel z předčasně ukončených leasingů
Adresa URL:
[odkaz]
nebo
[odkaz]
Mimo to tet probiha vyjímečná prodejní akce na posledni předváděcí a referentské vozy, převážně řady Mondeo, prodloužená záruka, převážně managerské vozy Ford Motor Company s.r.o., s úsporou až do 500 000,- Kč.
Akce trvá do 15. ledna 2006, nebo do vyprodání daných vozů.
Berte to jako dobry tip. -
"-- skrytý --" 16.12.05 11:21
« Bez nadpisu
Kamos si kupil fixu ktora ma lakovu napln. su v sirokem spektru farby skuste sa po nich pozriet. ukazoval mi co to dokaze a bol som uneseny. Jednoduche a ucinne. No a v skutocnosti pokial sa to neprestrieka tak to vzdy vydiet viac alebo menej. -
« Bez nadpisu
Barvu jsem vybral cervenou - proste se mi na tom libi.
Jinak korekcni tuzku mam taky a uz se parkrat vyplatila - napr. na destive dovolene mi udelal kaminek na dalnici hlubokou diru do strechy (anstesti na nenapadnem miste), takze provizorne zalakovat bylo jedine reseni jak se vyhnout korozi...
Tak mi nekdo odrel blatnik a to slo taky docela dobre zamaskovat - je stejne z plastu, tak slo jen o to, aby to nebylo moc napadne. -
« Re: Barva
Koupil jsem soupravu na opravu laku, je to takový lak na nehty , napřed řiďoučká barva, ve druhé ampulce lak........ Není to dokonalé, ale je to lepší než oprava " profíky ". Ti většinou místo rozleští na 20 ti násobek původního flíčku a pak ještě přestříkají zase s přesahem 250 %. Takže malá rýha je pak na přestříkání půl auta ..... Tím malým štětečkem můžeš piplat barvu fakt jenom do té rýhy a lakem taky nemusíš moc přetahovat.......tam už záleží jen na pokročilosti Alzheimera -)) V každém případě to je vždycky vidět :-(( -
impaler 12.12.05 11:37
« Barva
Taky platinum... >:D
Ovšem bral jsem auto z prodejny. Líbí, ale nejelegantnější se mi na mondeu zdá černá nebo jiná hodně tmavá. Což bych ale zase nebral kvůli špinění a bezpečnosti.
Ovšem ta zlatostříbrná asi často taky není vidět zrovna dobře.
Když jsme u toho, spravoval už někdo drobné úlomky laku nebo podpisy vandalů? Mám dírku vepředu (kamínkem) a 15 cm stopu po špendlíku nebo po čem na dveřích. Zvládnu sám? Co koupit? -
"-- skrytý --" 08.12.05 08:53
« Re: Re: Jeste dalsi postreh
Tak si myslim, ze uz je jasno - napadlo me udelat takovy mensi testik. Jako v aerodynamickem tunelu. Auto umyte - jizda po dalnici cca 20min s drobnym destem - a je jasno. Prolisy na predni kapote se staci presne k okrajum predniho skla, kde dale postupuji z boku zpetna zrcatka. Je videt jak se voda staci presne stejnym smerem na zrcatka a tam se ty kapicky vody roztristi. Od toho ty necistoty presne v mistech kolem zrcatka. Jinak paradoxne vsechny skla na aute celkem ciste, vyjma dveri na kufru (kombi) - totalne spinave -
"-- skrytý --" 07.12.05 10:46
« Jeste dalsi postreh
Urcite to neni subjektivni pocit - protoze v ostatnich autech (Octavia kombi I, Octavia II, Fabia kombi, Opel Vectra kombi) v kterych jsem minuly tyden jel, tento problem nebyl. Zrcatka a sklo u ridice a spolujezdce, je u Mondea neustale spinave od zaschle soli a necistot, to u ostatnich aut v takove mire neni. Nemyslim si, ze by to byl problem s vyhrivanymi zpetnymi zrcatky - u Octavie a Opelu jsou take - dokonce je mozne je nechat hrat permanentne - narozdil od Mondea - kde jsou zpetna zrcatka vyhrivana pouze v kombinaci s vyhrivanim predniho skla a to se po kratke dobe samo vypne. Jake s tim mate zkusenosti? Napr u Octavie kombi I - se bocni skla hned u zrcatek nespini vubec. Ma to souvislost s vnejsimi presahy karoserie, jejich zaobleni a skla? -
« Re: Re: Re: Mondeo Xenony
U toho staršího auta na mě blikali velmi často, zvlášť když to bylo naložené........teď už je to lepší, ale občas i někdo stejně blikne ......Seřizovací kolečko u xenonu být samozřejmě nesmí. Asi je to fakt těmi bočními barevnými odrazy......... -
"-- skrytý --" 04.12.05 23:00
« Re: Re: Mondeo Xenony
Xenony na auta tuším od roku 1996 (rokem si jistý nejsem) musí mít ostřikovače a automatické vyrovnávání sklonu podle zatížení auta. Je to právě kvůli tomu, aby zaručeně neoslňovaly ani při vyšším světelném výkonu. Tovární instalace to mají, netovární (dají se namastit xenonové výbojky místo halogenů) ne.
Měl jsem s tím problém na Passatu, svítilo mi to hodně blízko před auto, ručně seřídit to nijak nešlo a servis mi osvětlenou vzdáelnost prodloužit odmítl.
Pokud tě problikávají, můžeš je mít naopak seřízené víc do daleka (i když podle toho, co mi v servisu tehdy říkali, xenony se obvykle seřizují pro jistotu blíž). -
impaler 04.12.05 21:02
« Re: Mondeo Xenony
Xenony nemám ani si neuvědomuju, že by mě štvaly na jiných Mondeech, ale musím se blbě ujistit, jestli jsi zvyklý pracovat s nastavením sklonu, pokud nejezdíš vyloženě furt sám a se stejným zatížením?
Já se snažím na to dávat pozor, manuál a vyzkoušení proti zdi mě přesvědčily, že i malé posunutí kolečka dělá dost rozdíl a že každý další člověk v autě dělá rozdíl, natožpak náklad.
Nebo se xenony adaptují nějak samy? -
"-- skrytý --" 04.12.05 16:36
« Mondeo Xenony
Mate stejne zkusenosti? Obcas se me stane, ze me nekdo v noci na rovine prosviti, jako ze mam dalkova svetla. Stalo se me to uz nekolikrat i na dalnici, kde jsem nekoho predjel v rychlem pruhu a on se za me zaradil a prosvitil me. Vsiml jsem si, kdyz potkam take druhe mondeo s xenony, ze jsou v urcitych uhlech xenony ostrejsi nez u ostatnich znacek aut. -
« Re: Topeni sedaku a spotreba
Čau všem : řazení mi připadá optimální v rytmu 20km - 20, 40,60,80,100......no, a pak by to chtělo sedmičku :-) Ale v podstatě jede to vždy od 1500 ot/min . Vyhřívané sedačky nepoužívám . Když to začne hřát do sedáku, a to docela normálně hřeje, tak nikdy nevím , jestli jsem se nepos....... :-) Kolega mi dokonce líčil, jak kamarád kterého vezl z hospody prohlásil po té, co ucítil teplo na hýždích a tam, že už to s tím chlastem možná přehání :-)) Sedačky mi ale připadají o.k., Octávia I byla mnohem horší . Vyhřívané sklo je fajn, i když ty drátky přece jen trochu vadí, zvláš´t když je bílé venkovní prostředí . mlha, sněžení a tak. I v noci to trochu rozptyluje. Ale bez toho už bych zimu nechtěl. -
impaler 02.12.05 08:40
« Sedačky
maverick: To je zajímavý, já teda nemám srovnání v podobné třídě, ale zrovna ta sedačka (mám koženou) mi plně vyhovuje. Dokonce jsem objevil bederní opěrku až po pár týdnech, protože mě vůbec nenapadlo ji hledat, a od té doby už na ni zase nešahám. Jezdím tu a tam štreku 1300 km a jediné, co mě bolí, jsou předloktí a ramena.
Jsem pravda poněkud konfekční 180 cm/76 kg, 30 l pupek také na cestě. :)
Přišel otec s informací od kolegů subaristů, že na ty ramena je bezva věc čtyřbodový pás. :-) Nebo kolikabodový... -
"-- skrytý --" 02.12.05 08:05
« Topeni sedaku a spotreba
Ahoj, mam 2.2 TDCi, kombi, ghia, najeto 44.000.
Spolujezdec mi topi trochu vic, ale obe sedacky topi sedak+operadlo. Spotreba - jezdim kolem 1.800 - 2.000 ot/min, dlouhodoba 5.7 (dle PP), dle tankovani pri dlouhe jizde 5.2 - 5.4, s prevahou jizdy ve meste 6.0 - 6.5 (pneu 205/50/17). Vyhody uz ti ostatni popisovali, nevyhodou je pro mne velky smrad z vyfuku pri studenem motoru (predtim jsem mel benzin, proto me to stale vadi) a obcasne zacukani studeneho motoru kolem 1.300 - 1.500 (mam EURO3). Taky mi predni sedacky (na zadnich jsem jeste nesedel) prijdou nepohodlne na dlouhe cesty (vic jak 3-4 hodiny jizdy) - pripadaji mi nejake mekke a po delsi dobe me z nich boli zada a zadek. Ale to je jen subjektivni pocit. Jeste mi prvni tri tychlosti prijdou hodne kratke, ale na to uz jsem si taky zvykl. -
impaler 01.12.05 21:05
« Re:
PP se nuluje normálně tím tlačítkem, které tam snad máš hned vedle - musíš ho ale držet trochu dýl + myslím nuluje pouze zobrazovanou funkci - tedy přepnout a nulovat další, pokud chceš nulovat vše.
S těma sedačkama - mně právě jeden spolujezdec, kterého jsem vezl jen asi dvakrát, tvrdil, že mu to topí i do zadku (jaképak nohy....). Mně ani přítelkyni, která jezdí často vedle mě, se to nezdá (topí dole stejně málo jako u řidiče).
Ovšem, když už jsme u toho chvalozpěvu, já se nemůžu nabažit těch drátků v předním skle. To je fajnový. -
"-- skrytý --" 01.12.05 20:38
« Bez nadpisu
Skoro měsíc už mám 2,0 TDCi 96 kW hatch Ghia Plus a je to vážně modry mazlik :-!
K tomu topení asi tolik, že na záda to u řidiče topí výrazně víc než na nohy...a u spolujezdce to prý topí celkově silněji než u řidiče...ale tam jsem ještě neseděl a snad ani nebudu...jinak to ten Ford má pěkně zmáknutý. Řídí to přece jen chlapi a tak to myslí i na naši správnou plodnost, ne? No a ženský mají rády teplo, tak jim to topí víc...je to ale fičura.
Ad spotřeba, zatím pozoruju že palubní počítač mi ukazuje asi o litr menší spotřebu, než je dle tankování...jen jsem ještě z německeho návodu nepoznal jak se nuluje..nevíte někdo? Díky moc
Michal
2,0 TDCi 96 kW hatch Ghia Plus -
impaler 01.12.05 17:39
« Vyhřívání sedaček
Pánové, máte to někdo?
Rád bych si ověřil, že něco není špatně - topí vám i sedáky? Mně se to nějak nechce zdát, ze zad jde jasné teplo, ale zespod je možné, že si to sugeruju, nebo to chytá trochu tepla od opěradla právě na té straně.
Navedli mě na to spokojeně chrochtající uživatelé OII tady na fóru, ale tam se ptát nechci. ;-) -
"-- skrytý --" 30.11.05 15:29
« 2.2 tdci
16000km, kombík, průměr dle počítadla i po dotankování 6.5 při normálním ježdění-tenhle motor nepotřebuje obvyklé překročení přes 2OOOot/min aby se začalo pořádně hejbat-první tři kvalty od 1100 ot za min bez brblání plynule zrychlujou, čtyřka tak od patnáctiset ot/min, pětka a šestka při zrychlování od 1800 ot/min trochu klapou ale při plynulé jízdě pohoda. Krouťák je opravdu bezva, strejda má C5 2.2HDI-musí se citelněji více šlapat na plyn, mondeo jde za plynem opravdu chutě. Jsem zvědavej na novou 2.2 s dvěma turby-to teprv bude tah. -
"-- skrytý --" 30.11.05 14:10
« spotřeba 2.0TDCI, rv2003
mam mondeo kombi rv2003 ale modelovy rok 2004, prvni 2 mesice byla spotreba 9,5L a dost me to vydesilo :-(
Momentalne jezdim se spotrebou 6,7l/100, dlouhodobe mereno 70000km, tankuju pouze naftu u cp SHELL, jezdim tak 50% dalnice a 25% mesto a 25% okresky. Maximalni spokojenost. -
« Re: Spotreba přesněji
No já jsem koupil z Německa 96 Kw 2002 a celkem nemám strach z toho, že by se se vstřiky něco stalo. Tankuju Shell, ale náhoda je blbec, to je jasný. Vstřiky se prý řešili jemnějším palivovým filtrem, ten jsem hned nechal vyměnit. No a myslím, že pokud s nimi v minulosti něco bylo, tak byly vyměněny v rámci záruky. Teď má auto 89 tis., takže co se nepo.. doteď, už by se nemělo. Víte někdo kolik stojí výměna vstřiků? Tuším že asi kolem 70tis... -
impaler 29.11.05 08:29
« Spotreba přesněji
Tak jsem včera natankoval a přiznávám se k mystifikaci tuhle minule. Neměl jsem už delší dobu vynulovaný PP, takže těch 6.8 nebylo správně. Poslední nádrž nakonec v převážně studeném motoru ve městě zmizela rychlostí 7,6 l na sto.
Takže jsem na hodnotě udávané výrobcem a nic neřeším, nikdo mi nelhal.
Natočil jsem tam Shell Diesel Extra (Belgie), ale netěšte se na dojmy, já určitě nic nepoznám. :-) Doufám, že to není nějaká marketingová habaďůra - byl za prachy, které dám na jiné pumpě za normální, inu což. -
"-- skrytý --" 28.11.05 20:19
« Spotreba po Vidni
Tak jeste upresneni - najeto zatim cca 6000km - vse na rozmeru pneu 205/50 R17. Pak me tedy jeste napada, ze je motor jeste prilis syrovy. No uvidime. Dnes jsem najezdil cca 70km po Vidni - kolony obcas plnej plyn, no proste normalni jizda a spotreba 7,1l - tak nevim - ty hodnoty jsou k sobe nejak nepomerne.
Dolevali jste nekdo ze zacatku olej a kolik?