FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re:
Jsem sice z opačného konce republiky, ale jako bych ten servis viděl !! :-) Jen tak mimochodem pro všechny : když se otevře kapota tak je pod uprostřed za krytem ( pod předním sklem ) takový hnliníkový hrníče( myslím že nějaký podtlakový regulátor), od kterého vede ohnutá hadička pod ten kryt, který jsk se třepe tak svou spodní neviditelnou hranou tak dlouho šoupe po té hadičcce až .........Doporučuji všem kontrolu, dělalo mi to předtím, dělá to i teď, zářez na té gumě jsem při dolévání ostřikovačů našel fakt kvalitní :-) Musím se zeptat, k čemu to tam vlastně je...nebo kdo to ví ?? Petr T. ?? -
"-- skrytý --" 06.01.06 13:58
« Bez nadpisu
psal jsem to uz nize a je to cim dal tim vice slyset
Hlavne pri relativne nizsich otackach dejme tomu od 1500 do 2000(pak uz to neslysim)pri mirnem pridani plynu to vzdy jakoby zacvaka.Premyslel jsem jake citoslovce pouzit >:D nejlepe asi Tak,tak tak tak ale nekam bych tam dal pismenko c a i r.Takze neco jako Track,track track >:D ....ted jsem si vzpomenel viz. nize....kadla,kadla...lol >:D .....Kadla kadla zatim neresim,to prijde urcite,ale snad az pozdeji >:D .Driv to bylo taky slyset, myslim pazvuk oznaceny Track,ale rekl bych ze daleko min a slychaval jsem to jen pri jizde na 4 pri rychlosti cca 60Km/hm alehkem pridani plynu(otacky cca 1750/min).Ted je to slyset daleko vice a uz i dalsich rychlosti 2,3 a ted rekl bych i u 5. -
"-- skrytý --" 06.01.06 13:31
« Bez nadpisu
to DIM: Presne :-) ,igelitu tam spotrebujou kilometry a nekdy mi ho tam asi ze znamosti i nechaj >:D .Mladez je tam videt taky vsude....ty tam snad taky jezdis ne?
Zatim je moje zkusenost v podstate velmi dobra,s cim jsem prijel to opravili, a jeste jsem si uz dvakrat pujcil nahradni auto zadarmo jen doplnit pohone hmoty ,coz je super.
Jsem zvedav co budou delat az tam zase prijedu s diagnozou......PAZVUK :D -
"-- skrytý --" 05.01.06 17:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Starty TDCi
No jestli je to to co si myslim, tak jsem tomu nedaval velky duraz - je to takove to jakoby velice male snizeni a zvyseni hladiny hluku tak v 1-2 vterinovych intervalech? Mam dojem, ze to ma souvislost prave i s temi problemy co mam hned po startu studeneho mototru - podle technika Fordu je tam jakysi problem se zatizenim motoru v souvislosti se spustenou klimatizaci atd. - podle meho je problem opravdu s natazenim toho remene a nebo najakou tou kladkou jak pise m.leky.
m.leky > v jakem servisu ti rekli, ze meni ty napinace od alternatoru u 2,2 TDCi jak na bezicim pase??? dik -
"-- skrytý --" 05.01.06 16:58
« Bez nadpisu
No me uz menili jakysi napinac kladky od alternatoru.Projevovalo se to samozrejme pazvukem ;-) a lepe slyset byl kdyz se pustilo na plny kotel klima.Dle reakci v servisu to meni jak na bezicim pasu u 2.2 TDCI a jeste u jednoho modelu...ted nevim ktrej -
« Re: Re: Re: Re: Re: Starty TDCi
Je to slyšet i venku, ale vevnitř to nějak více vnímám. Je to prostě takový ten periodický brum , opakující se tak v dvousekundových cyklech, satčí jakákoliv změna volnoběžných otáček - třeba i zapnutí klimy nebo světlomatů, aono se to změní nebo víceméně ztratí. Když se naopak úplně vypne klimatronic, je to v podstatě pryč.......... A když se zvýší otáčky jen o malinko, taky to zmizí. Taková rezonance jakoby plastového krytu......nevím jak lépe to popsat. -
« Re: Re: Re: Starty TDCi
Ono těch kladek je tam totiž docela dost, a když se nějaká zadrhává, tak to trhne " vším " :-) Mně se po výměně kladky motor trochu uklidnil ........
Ještě jedna věc : netrápí vás někdy na volnoběhu ( klem 800 ot/min ) nepravidelné periodické vibrace jakoby nějakého plastu, krytu nebojánevímcotoje. V každém případě přesně stejné zvuky vydávalo i mé předchozí Mondeo, takže motorem to asi nebude :-) -
"-- skrytý --" 05.01.06 10:12
« Re: Re: Starty TDCi
Dnes rano jsem startoval a vse bez jedineho pisknuti - teplota -3. Kdyz jsem dorazil do prace, tak jsem jeste na parkovisti obchazel kolem predku auta a u predniho kola "podbeh" ridice je slyset opravdu pouze motor a z druhe strany u spolujezdce se ozyvaji takove mechanicke zvuky jako prave od kladek a remenu alternatoru, jak rikal DIM. Jinak, jakmile se zacne zvedat rucicka teploty chladici kapaliny, tak uz se motor zacina velice rychle uklidnovat. Pokud u jeste studeneho motoru pridam vice nez plynule plyn z nizkych otacek (nad 1200ot - min jsem to netrapil), tak je opravdu do cca 1700ot/min slyset dunivy klapot, ale pak se jiz motor rozjede. Podle meho tam nejsou idealni otacky motoru a nebo pomoc turba zacina az pozdeji a tam ho trapit s vice plynu nema smysl. Stejne bezne podrazuju i u zahrateho motoru kolem 1700 - 2000ot/min.
PS: Nenasel jste nekdo odkazy na srovnani vykonove charakteristiky TDCi 2,2 Euro3 a Euro4? -
« Re: Re: Starty TDCi
Kadla ??
Cukání jsme si nevšiml, pravdou je, že když se motor začne pomalu ohřívat, tak je poznat, jak se mění režimy motoru s pohybem teploměru. Jsou zam tak asi nějaké fáze režimu " sytiče". Přechod z jednoho na druhý je při ustálené jízdě poznat. Ale s cukáním, co jsem znal předtím, to nemá nic společného. To mě od novoty naloženější auto v kopci začlo třeba úplně poskakovat jako když dochází palivo....A to nemluvím o kolísání otáček na volnoběhu, a taky za jízdy to auto někdy přidávalo a ubíralo.......Ale člověk by nevěřil, na co všechno se dá časem zvyknout :-) Pustil jsem si rádio ( to má zvuk opravdu dobrý ), když to cukalo tak jsem podřazoval, to pak nebylo tak poznat, když to přidávalo tak jsem si to pohlídal ( zvlášť třeba při manévrech na parkovištích na jedničku nebo dvojku v zimě to ale bylo moc fajn, když to přidávalo :-)) -
"-- skrytý --" 05.01.06 07:32
« Re: Starty TDCi
Hi,
Jarda.Suchy+DIM: Mam 2.2, ale studeny mi ukazkove nechodi. Pri nizsich teplotach podobne piskave zvuky (po nastartovani, pri rozjezdu zmizi), do zahrati (cca 10-15 km) v nizsich ot. (1.500-1.800) kadla a kadla a obcas zacuka (najeto kolem 50k, prvni zima, Euro 3). -
« Re: Re: Starty TDCi
No, mně to chodí i v mrazech od prvních sekund ukázkově.......spíš než řemen bych tipoval napínací kladky a jejich ložiska.
PetrT. : vůbec si nemyslím, že by Mondeo bylo vrcholem automobilové techniky. Ale téměř bezkonkurenční prostor, velmi tuhý podvozek i za plného zatížení, velmi čitelné jízdní vlastnosti, to jsou věci, které oceňuji. A 2.2 motor už není to každodenní trauma , jestli jsou nebo nejsou ty různé zvláštní projevy v pořádku. Ale 2,0 provedení 2002 nebylo v žádném případě to pravé a od samého počátku jsem byl z toho auta denně mrzutý a rozpačitý........a ten konec už znáš. -
"-- skrytý --" 04.01.06 22:30
« Re: Starty TDCi
S verzi 2,0TDCi nemam naprosto zadne zkusenosti. Je ale naprosta pravda, i v mem pripade (2,2TDCi), ze po zahrati se motor chova ukazkove - zvuk motoru zvenku vubec nepripomina 4valcovy diesel!!!
Ale ty starty!!! - Opet jsem parkrat startoval vychladly motor brzy rano (0 az -3 stupnu) a hned pri prvnich otackach motoru se ozyvaly z prostoru motoru piskave zvuky cca 1-3sec. s kolisavym chodem motoru - jeden servisak (ne od FORDu) me rekl, jestli to nedelaji promrzle a navlhle remeny. Zvlast v uplynulych dnech teplot kolem nuly. Co myslite odbornici? -
"-- skrytý --" 04.01.06 20:48
« Jasně...
DIMe, já to vím. 2,0 TDCI byl první vydařený motor Fordu a odlaďovali ho za pochodu. To už u 2,2TDCI nehrozí.
Já mám ale 2,0TDCI 6kvalt a jsem maximálně spokojený - do 2,2TDCI ani nevlezu (radši) abych nebyl otrávený. Musím vydržet ještě rok. Vzhledem k tomu, jak mám pohodové auto, tak už mi na to lidi stojí pořadník. :P
A potom budu mít dilema. Z jistých důvodů to bude muset být Toyota, Mazda, Nissan, Ssang Yong nebo Ford (naštěstí to nebude fkoda ani lidový vůz - ty nesnáším)
Ale dobrých aut je spousta: RAV4, Xtrail, Kyron, Ford SAV, nové Mondeo kombi, M6 kombi, Avensis kombi, Jag Xtype kombi...
Jsem moc zvědav na Ford SAV - vypadá nádherně a bude mít 1x 1,8 TDCI, 2x 2,0TDCI (kooperace PSA-Ford jako u C-Maxu) a možná 2,7TDCI V6 :roll: -
"-- skrytý --" 04.01.06 20:24
« Bez nadpisu
autopalace radsi ne,myslim ze to je servis Mazdy co dela i Ford a co mi svagr rikal tak prej docela divocina.Jeste se vratim k tem ruznym pazvukum....desny slovo. :-) Po tom co mi vymenili jak rikali kus vstrikovaciho potrubi cico,nazvaly to trubici, tak bych rekl ze motor je jaksi tizsi i za studena Ale s velkym A, protoze jine pazvuky se objevily.Hlavne pri relativne nizsich otackach dejme tomu od 1500 do 2000(pak uz to neslysim)pri mirnem pridani plynu to vzdy jakoby zacvaka,driv to bylo taky slyset ale rekl bych ze daleko min a slychaval jsem to jen pri jizde na 4 pri rychlosti cca 60Km/hm alehkem pridani plynu(otacky cca 1750/min).Ted je to slyset daleko vice a uz i dalsich rychlosti 2,3 a ted nevim jestli i 5.Krom toho se zacaly objevovat i pazvuky pri startovani a zhasinani(uz ale i pred vymenou trubice),jsou dobre slyset jen kdyz otevru dvere.Zacinam z toho mit schizu.Auto jede dobre aspon myslim,o jinem problemu nevim,tak se na to asi vykaslu,budu normalne jezdit a bud se neco stane nebo ne.Jenze nevim jestli to dokazu, se takhle uvolnit ,nestresovat a HLAVNE nic neposlouchat......samozrejme krome radia a manzelky ;-) -
« Re: Re: Re: Jízda za studena...pazvuky
Jak na Dima nedej !! :-)) Já jsem to zažil !!!!!! :-))) Vím, o čem Laďa mluví, Petře. To není nedůvěra k tvým znalostem, ale já vím co mi to dělalo a jako bych to slyšel, když to Vlaďa popisuje......klepání za studena - ALE RUZNE !!! Někdy nýtování, pak různé jiné chvilkové klepoty a šramoty, s teplotou se to o něco lepšilo. To souvisí všechno s tím jedním...... -
"-- skrytý --" 04.01.06 16:11
« Re: Re: Jízda za studena...pazvuky
Laďo, ty pazvuky - to je divné.
Co je normální, je detonační klepání za studena (takové kovové cvrčení) - vstřiky nemají pilotní předvstřik a předvstřik je zvýšený - tvrdý chod motoru.
Toto je patrné zvlášť při teplotách pod nulou. Jak se to trochu zahřeje, předstih (předvstřik) se upraví a přidají se pilotní dávky vstřikování - zmizí tvrdý chod i kovové cvrčení.
Je to toto? Anebo je to něco jiného. Zkus to popsat. Na DIMa nedej. Já mám ročník 2003 (duben), mám 110000 najeto a nemám problém ani jediný.
Kdyby jsi se dostal do Prahy, tak v HALE jsou na common rail hodně dobří. -
"-- skrytý --" 04.01.06 16:03
« PAS Zábřeh
Laďo, rozdíl 44 a 16 je obrovský. Čím kratší dobu udrží tlak, tím hůře. Těch 20 a 16 se mi nelíbí. Ty asi budou v čudu.
Dobrá zpráva. Vstřikovače se zlevnily na 4150 Kč bez DPH. Musíš si ale zavolat na tadpraha@tiscali.cz - to je zastoupení Delphi. Dealeři jako PAS Ti to budou chtít střelit dráž, asi. Nezapomeň si nechat vyměnit filtr paliva.
Zdravím. -
« Re: Re: Repase vstřikovačů
Laďa : mé zkušenosti jsou , jak už víš, podobné . A pravděpodobně teď přijdou na řadu výměny : trysky, tlaková lišta čerpadlo....A stejně nebudeš mít nikdy jistotu. Je to naprosto typický průběh. Ještě možná nový software je obvyklý všelék servisů .....
Jinak různé druhy rachotů u 2,0 96 r.v. 2002 byl nesrovnatelný jak při studeném ale i teplém motoru. 2,2 je rozdíl opravdu obrovský.........
Znovu bych ti radil: zbav se toho. Já jsem si tím už prošel a vím že nejsem sám. Pokud chceš mít klid a nemít nervy při dlouhých cestách nebo dovolených........ I když ti vymění všechno, můžeš to mít za týden znovu :-((
Pokud jezdíš jenom "kolem baráku", tak možná :-)) Odkud jsi ?? -
« Re: Jízda za studena...
to: ruman
Mam taky Mondeo 11/2002,96kW a to co píšeš,znám.Po nastartování jsou to,než se auto zahřeje,hrozné pazvuky, :roll: ale po zahřátí je to O.K.
Já ten motor nechávám chviličku zahřát,cca 2-3 minuty.Jednou jsem to zkoušel bez zahřátí,byla to hrůza,auto pořádně nejelo. -
« Re: Repase vstřikovačů
to: Petr T
Čauvec Petr,
dnes jsem byl v servisu BOSCH v Zábřehu.
Na moji otázku repase vstřikovačů my bylo sděleno, že je to problém,protože DELPHI jim zatím nedodává žádné náhradní díly na vstřikovače.
Co se týká mých vstřikovačů, po změření času po který drží předepsaný tlak,naměřili 44 sekund,30,20 a 16 sekund.Tyto hodnoty jsou prý v normě,takže vstřikovače vypadají,že jsou O.K.
Přehodili vstřikovače mezi sebou,nakalibrovali a přeprogramovali na řídící jednotce.Tak jsem si myslel,že je po problému,jel jsem to projed,kontrolka nesvitila,motor tahal jako kůň,prostě paráda. >:D
Na rovince když jsem 3 roztahoval na nějaké 3 tisice otáček,my začalo v motoru divně rachotit,opět to začalo cukat a blikat kontrolka.
A bylo po radosti :(
Takže zítra tam jedu znovu,změří mi naftu na přepadu do baněk a uvidí se.Co se týká přístupu,max.spokojenost, s FORDEM se to nedá srovnat.
Zatím čus a všem do nového roku hodně kilometrů bez nehod a poruch :D -
« Re: Re: Re:
To fakt smrdí gumy i na sněhu ?? Jinak zatím jsem s tím vyjel všude, jsou trochu hlučné při jízdě kolem 80 km/h ale jinak dobrý. Je třeba si uvědomit, že jsme v tom autě byli 4, je to výjezd k pohledání a navíc v ten pátek se jezdilo s řetězy i v centru Ostravy........ :-) -
« Re: Re: Jízda za studena...
Tak jsem couval 30.12. večer na zámek v Hradci nad Moravicí, protože popředu už to do toho kopce nešlo :-) Těch 200 metrů jsem couval asi 10 minut, motor kvílel ale sunul jsem se pomalu dopředu - teda dozadu. Nahoře jsem se cítil jak bůh, až do té doby, když za mnou v pohodě vyjel autobus plný němců :-)) Jo, a auto solidně smrdělo jak spálenou gumou...nevíte někdo, co mi shořelo ?? :-) Pěkný nový rok ! -
"-- skrytý --" 30.12.05 15:26
« Jízda za studena...
V jakych otackach rano jezdite za studena??? Ja po nastartovaní nenechavam bezet na volnobeh, ale hned jedu...Motor ale ma pri nizkych otackach dost divnej zvuk..hrozne to rachotí a klepe..nejlíp mu podle me je kolem 2000 otacek a víš...vzdy vytocim maximalne k 2500 a potom preradím na vyšší stupen. problem u me je, ze hned za barakem mam dosty prudkej kopec a nevím, jestli ho mam vyjet pri 2300 na 2 stupen, nebo tam dat 3, ale to prave toci kolem 1600 a se mi zda, ze se ten motor dost trapí....ma proste příšerný zvuk. Po zahřátí se to samozrelme zlepsí. Mam mondeo kombi tdci, 96kw, rv 7/2002. A jesště jeden dotaz, kteří mají 6-ti kvalt.. Kolik jedete při 3000 otáčkach na 5 a 6 stupen?? Já mám jen 5 rychlosti a jedu 145 km/h..samozrejme tachometrových. -
"-- skrytý --" 29.12.05 21:29
« tankovani u znacek
V teto sfere to funguje tak: Je pouze nekolik rafinerii, ktere jsou z financnich a logistickych duvodu pro CR rozumne - u nas na slovensku v rakousku a v nemecku - pokud je zavazka na pumpu dopravcem z jine rafinerie, pak je to vetsinou vyjimka potvrzujici pravidlo. U techto rafinerii bere napr. od Benziny pres Shell,OMV,Aral az retezce Globus, PAP Oil atd. - pokud je to velka barevna znacka, ma vetsinou primo v rafinerii i svoji stojanku s vlastnimi aditivy, kterymi obohacuje jiz zpracovane palivo k distribuci (viz. Shell V-Power). To co se ovsem stane pri prevozu z rafinerie nebo spis pri staceni do nadrzi u vlastni cerpaci stanice je uz vec osudu. Lidem kteri vedi, jak treba funguji velke site barevnych pump - viz najemni smlouvy s provozovatelem dane cerpacky, ktera pred mesicem byla jeste pumpa XY s personalem Frantou, ktery dela jeste v "JZD" a dnes je jiz pod kridly renomovane znacky treba Aral nebo jinych! Mimo to, ze se zmeni loga a hlavne totem a shop pridruzeny k prodeji paliv - coz je velice dulezite pro zakaznika, se nic jineho rapidne nezmeni. Proto se obcas stane i renomovane znacce, ze se najde konkretni pumpa, kde proste palivo neodpovida dane znacce.
Z toho plyne:
-pokud se snazite brat u jedne znacky po cele republice, nic to nezarucuje
-dokonce ani konkretni pumpa nezarucuje stejne podminky - rano natankujete bez problemu a odpoledne je jiz nove zavezeno palivo od dopravce, ktere jiz muze mit problemy - viz. konkretni pripad, kdy dopravce zaveze z jedne komory pouze cast obsahu cisterny a doplni ji z duvodu logistiky u jine rafinerie, u ktere nema stojanku s aditivy do plna.
Cely problem je na dlouhe povidani a obavam se, ze nema logicke reseni s uspokojenim pro koncoveho zakaznika.
PS: K autorovi s BMW - nas technicky reditel z Belgicke centraly, ktery si kopil BMW sedmickove rady ja nevim s kolika valcovym motorm v benzinu, by mohl vypravet, jak se vyplati koupit si drazsi auto, nemalo pres 3mil. korun a po dvou letech mu bylo vymeneno za stejny model s jinou motorizaci. A najednou bez problemu :-))) -
"-- skrytý --" 29.12.05 17:17
« Bez nadpisu
Cauky vsem.Koukam ze se to tu pekne rozjelo :-) .zvlastni....na vicku od nadrze je napsano logo Aralu s tim ze je to partner Fordu ci co.Prvni informaci kterou jsem snad od prodejce Fordu dostal bylo at ani nahodou netankuji u Aralu ;-) .Dnes jsem vyzvedl Mondeo,ve zprave o praci bylo napsano: kontrolovane palivove potrubi,vymenena trubice,kontrolovana tesnost vstriku a jejich dotazeni...........tak snad to byla jen ta hadicka co mi to naftou zaprasila.
Kde tankovat?Tezko rici a nic neni 100% jiste.Ze zvyku a diky nahode ktera mi postavila pumpu Shellu primo do cesty beru a snazim se vzdy tankovat prave u nej a to jeste jen u znamych pump.Tim ale nezabranim nekomu si prividelat a nejak naftu nastavit(znehodnotit).Jen doufam ze prave u Shellu jako velke firmy existuji kontrolni mechanismy ktere u jednotlivych pump v ramci Shellu kontroluji kvalitu nafty.Beru to jako dalsi kontrolu krome COI , tedy mensi moznost nekvalitni nafty.
Dle vyjadreni jakehosi reditele institutu pro maziva a paliva jsou pry dnes prodavana paliva a maziva na tak vysoke urovni ze nema smysl pridavat jakakoli aditiva,ze bohate staci dodrzovat a pouzivat to co doporucuje vyrobce -
"-- skrytý --" 29.12.05 14:19
« spatna nafta....
No v Brne, to jak byl ten humbuk pred pul rokem ohledne spatne nafty, se na cerpaci stanici UNICORN-OIL v modricich stalo neco podobneho..behem jednoho dne tam meli prej asi tak 15 vozu s pridrenýma cerpadlama..vsechno dusledkem spatne nafty..ona to vlastne asi uz nebyla ani nafta..tato spolecnost si totiz micha paliva sama..podle toho to tak vypada. Na vlastnio oci jsem videl u znameho automechanika mercedes sprinter s vstrikovanim common rail, kery tam take bral naftu..mel opravu asi za 100 tisic kc..je pravda, ze dostal od firmy unicorn zaplaceno v plne výši...vubec se necukali, protoze moc dobre vedeli, co tam prodavají..holt kdyz se nemusi platit spd-to je asi nejakych 16 korun, a maji tam na pumpe porad narvano, tak s marzi kolem 19 korun na litru se to proste vyplati.. -
« Re: Re: Repase vstřikovačů
Tak a teď ze stromu dolů : já jsem natankoval večer, problémy začaly druhý den dopoledne . První oprava byla asi za tři dny s diagnózou nějakého vadného čidla. Pak byl víkend, problém se objevil znovu. Další oprava odhalila po asi třech dalších dnech chybu vstřikovačů a tlakové lišty, odvzeno do Bosche na diagnózu + odeslán vzorek nafty. To vše trvalo cca 2 týdny.........A pak se mě zeptali co dál :-) Že záruka ani náhodou, trysky + ještě něco asi 20 tis., a hned že je pravděpodobné, že bude chyceno i čerpadlo........ Spor s ARALEM jsem předem vzdal, právníci mi radili poslat ČOI na všechny ARALY a pokud se z toho udělá mediálně rozmáznutá causa, pak že mám větší šanci :-)) Ale já nemůžu další měsíce čekat , půjčené auto je taky drahá věc, navíc se platí leasing atd. Nakonec bych byl stejně na vině já, protože jsem do toho nalil něco, co tam podle návodu nepatří = naftu neodpovídající normám.
TO SE PROSTĚ VYHRÁT NEDÁ !! A i kdyby snad, tak na tom mezitím prodělám víc, než vysoudím......... -
« Re: Repase vstřikovačů
to:Petr T.
Díky za info.
Téma jak vyběhnout s čerpací stanicí,do bodu č.4 - souhlasím.
Od bodu číslo 5 - nic ve zlém >:D je to pohádka se šťastným koncem.
Při našem systému soudnictví je to opravdu běh na dlouhou trať a na ten by mi asi nestačil dech :shock: -
"-- skrytý --" 28.12.05 23:56
« Repase vstřikovačů
To Laďa:
Repas je nová věc a Ford bude stejně vždycky tvrdit že se to nedělá...
V Zábřehu již repasují i PDčkové vstřikovače.
V závislosti na výsledku se ještě vždy můžeš obrátit na zastoupení Delphi www.delphi-diesel.cz (tadpraha@tiscali.cz) a buseš to mít za cenu výrazně nižší. A nebo si počkáš na zahájení orpav - tak měsíc.
K tématu jak vyběhnout s čerpací stanicí:
- 1 pokud jsi natankoval něco špatného a porucha se objeví relativně brzy po natankování, odstavit vozidlo
- 2 zavolat na ČOI, oni jsou na požádání povinni tam poslat kontrolu.
- 3 jakmile vyjde kontrola špatně, doložíš paragonem nákup paliva, případně si necháš udělat rozbor ze své nádrže - bude shodný s rozborem z čerpací stanice
- 4 vyžádáš si od čerpačky plnění za opravu dílů vstřikování
- 5 pokud se štětí, zažaluješ je, vyhraješ!!!!!
- 6 až nyní se může nechat auto opravit, ne dříve kvůli dokazování -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
to : DIM
Položil jsi základní otázku veškerých těchto problémů !!!
U které pumpy natankuješ kvalitní naftu??
My jako koncoví spotřebitelé nemáme absolutně sebemenší šanci v těchto sporech s čerpacími stanicemi uspět,i když budeš mít dvacet důkazů,rozbory ze Státní zkušebny,potvrzení,perfektního právníka vždy skončíš jako poražený nebo v pasti.Dovedeš si představit kdyby se někomu podařilo takovýto spor s čerpací stanicí vyhrát,co bys tím odstartoval?
Co se týká tvého čerpadla a jeho výměny,možná Ti ho vyměnili a ani o tom nevíš >:D .Znám pár borců co se v téhle branži pohybují a věř mi,že kolikrát se dějí věci o kterých nemáš ani tušení.Málokterá automobilka otevřeně přizná problémy,auta se vlastně zkouší až na konečném zákazníkovi,protože doba je zrychlená.Platí tady totiž jedno pravidlo, že problém rovná se snížení prodeje aut a to přece nikdo z prodejců nechce.
Díky za tvoje zkušenosti. -
« Re: Hlavně klíd a nebláznit
to: Petr T.
Tak jsem dnes byl v Zábřehu u BOSCH,do konce roku mám smolíka,všude dovolená.
Jestli jsem Tě správně pochopil,vstřikovače se i repasují?
To je věc,kterou slyším poprvé,ve FORDU mi tvrdili,že se musí vyměnit za nové.
Co se týká aditiv,koukám že máš dost dobrý přehled.Při mé otázce u FORDU jaké aditivum do TDCI,na mě koukali jako na vola a že FORD aditiva nedoporučuje,dokonce jsem to objevil,že je to napsané v manuálu,takže s Tebou plně souhlasím,že většina servisů FORD stojí za h ..... a jde jim jenom o kšeft.
Mimochodem včera mi také sdělili cenu za ten vstřikovač a bylo to kolem 11 tisíc,koukám tedy že ceny jsou smluvní.
Dám Ti vědět jak jsem dopadl,stejně se ale připravuji na nejhorší. -
"-- skrytý --" 28.12.05 20:54
« Re: Re: Tak polopatě - aditivum
To ruman: zkus diesel servis Delphi HALE sro Praha 7 www.hale.cz nebo internetový obchod www.tuning.cz piš přímo panu Sedláčkovi pesu@obsidian.cz - to je ten, co tam leje tu flašku na nádrž (normálně je dávkování flaška na 250 litrů) :mrgreen: -
"-- skrytý --" 28.12.05 20:51
« Co dodat
DIMe, servisy Ford jsou vesměs až na výjimky na h.....
Představ si, že dáš aditivum a oni Ti nebudou moci prodat vstřikovače CR!!!!! Tak proto se asi bojí těch aditiv, že by nevydělali.
Není aditivum jako aditivum...
PIKANTNÍ JE, ŽE FORD, GM A VW USA CERTIFIKOVALI PRODUKTY STANADYNE (ADITIVA DO NAFTY) PRO ÚZEMÍ SPOJENÝCH STÁTŮ, KDE JE KVALITA NAFTY BÍDNÁ (ASI JAKO V ČR)
Vše najdeš na www.stanadyne.com -
"-- skrytý --" 28.12.05 19:05
« Aditiva
Ja mam mondeo vyrobeno 6-02, 96 kw. Koupil jsem to od prvniho majitele u nas..najeto mam za rok 34 tkm., celkove 122tkm. Aditiva do nafty pridavam a to od Bishopa a muzu, rict, ze je to hodne znat..hlavne chod motoru je hladsi a hlavne je to auto o hodne mín hlučné...Nejlíp to poznam při zařazeném 4 rych. stupni, kdyz motor držím ve 2000 otačkách. bez aditiva je tam slyšet neco jako klepot ventilu(ja vim, ze to ventili nejsou). Kdyz tam mam aditiva, tak není slyšet skoro nic...To jest muj postreh v teto veci. Jo a jeste jedna podstatna vec..To auto mam neco malo pres rok a prvni pul rok jsem mel spotrtebu kolem 7,4, no a ted mam prumer kolem 6,5..a to jezdim docela svizne.. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
Já vidím, že o tom něco víš, já vycházím jen z toho, jak jsem dopadl a co mi servis oznámil. Záruka byla k ničemu, protože nafta byla ( údajně) mimo normy, potvrzeno Státním ústavem paliv. Mnoho síry, mnoho nečistot, v nádrži i voda..... Před aditivy varovali už předem jako čerta před křížem - a taky že pak žádná záruka, když bych tam lil něco jiného než je v TP. Dojet ke kvalitnější pumpě ?? Je ARAL kvalitní pumpa?? Já jsem u té stejné navíc bral tři roky .....!!
Žádné čerpadlo mi neměnili, ještě tak v záruce .........
Jak to tak čtu, tak ta FORMULE umí i prát a žehlit !! :-) Nic ve zlém.
Jak je to pak se zárukou. Je to oficiálně schválený produkt s nějakou certifikací pro Mondeo TDCi 2,2 ?? Já už budu sakra opatrný...... -
"-- skrytý --" 28.12.05 16:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
DIMe, můžeš mi věřit, něco o tom vím. Problémem Mondeí TDCi 2001/2002 nebyly vstřikovače, ale čerpadla. Ta měla nedostatečnou úpravu oběhových částí, takže se snadno vydíraly a takto vzniklé kovové částečky "odpráskly" vstřikovače. Problémy byly řešeny a vyřešeny v záruce výměnou celých systémů. Nyní jsou semtam pouze "provozní" problémy se vstřikovači způsobené nekvalitní naftou, a to SE TÝKÁ I TVÉHO AUTA. Dej si pozor a už nikdy neriskuj. Mondeo má dostatečný dojezd na to, aby si byl schopen dojet ke kvalitní pumpě. A nebo měj ssebou flašku aditiva jako já, při nejistotě ho použiješ a máš klid.
Ano, vstřikovače se inovovaly na MNS (machine narrow surface) typ, ale tento typ zlepšoval reakční odezvu a neměl nic společného s odolností. -
"-- skrytý --" 28.12.05 16:37
« Tak polopatě - aditivum
Formule výkonu, vyvinutá ve spolupráci profesionálních chemiků a automobilových techniků firmy STANADYNE, obsahuje nejen kovové polymery bez obsahu popela, ale též profituje z nejnovějšího výzkumu v oblasti biochemie.
Úspora ve spotřebě paliva docílená používáním Formule výkonu je předmětem testovacího programu a zprávy S.A.E. , přičemž v průmyslu jsou už mnohé složky velmi rozšířené a používané. Tyto testy, které se uskutečnily na elektrodynamické stolici a v plném provozu, demonstrovaly průměrnou spotřebu paliva zlepšenou o 5,7%. Kvůli velkému množství proměnných veličin v testech a též různé kvalitě použitých pohonných hmot, výsledky se budou v praxi lišit, a mohou být dokonce lepší než ty, které uvádíme zde.
Úsporu pohonných hmot jsme dosáhli použitím Formule výkonu, která upravila jejich fyzikální a chemické vlastnosti. Ty hlavní jsou uvedené níže.
Zvýšení cetanového čísla
Formule výkonu zvyšuje cetanové číslo dieselového paliva o 2 až 5 bodů (v závislosti od charakteru nafty). Toto zlepšuje spalování, studené starty a snižuje spotřebu paliva.
Ochrana v zimě
Formule výkonu bojuje proti mrazu snižováním bodu tuhnutí paliva a tím zlepšuje start za studena.
Tento produkt, který neobsahuje žádné chemické činidlo, zlepšuje průtok dieselového paliva přes filtr. Formule výkonu neobsahuje žádný alkohol.
Ošetření vstřikovacích systémů působením Formule výkonu
Neustálý vývoj a zvyšování přesnosti zařízení na vstřikování paliva vedly k potřebě trvalého ošetření palivového systému.
Formule výkonu obsahuje částečky uhlovodíků na ošetření nerozpustných příměsí a navíc detergenty a čističe na řešení problémů se živicemi a fermeží. Toto vede k lepší atomizaci paliva ze vstřikovače a lepšímu promíšení paliva a vylepšení směsi v spalovací komoře. Výsledkem je lepší vznět paliva, což snižuje emise spalin.
Ošetření motoru
Formule výkonu obsahuje komponenty, které impregnují určité kovové části motoru, hlavně pak hrot trysky, písty, ventily a další plochy podléhajíce vysokým teplotám, a tak zabraňují usazování lepivých sedimentů.
Zlepšení mazání
Formule výkonu obsahuje látky zlepšující mazání - lubrikanty, které snižují míru tření mezi pohybujícími se součástmi, což snižuje jejich opotřebování a ve svém výsledku požadavky na údržbu. Formuli výkonu se zvláště se doporučuje přidávat do dieselového paliva s nízkou hladinou síry, tak, aby se významně zlepšily mazací schopnosti tohoto typu paliva.
Inhibice, ochrana proti korozi
Formule výkonu jako antioxidant, prostředek proti korozi a zároveň stabilizátor nafty zamezuje zhoršenému výkonu palivového systému způsobeného vodou a jinými nečistotami.
Jediné dieselové aditivum vyvinuté a vyráběné výrobcem vysokotlakých naftových vstřikovacích systémů
Hospodárnost:
- Snižuje spotřebu paliva a náklady na údržbu.
- Zlepšuje hladký chod motoru.
Inhibice:
- Stabilizuje dieselové palivo.
- Řeší problémy kondenzace vodních par v nádrži automobilů (zvláště na jaře a na podzim.)
- Zabraňuje rozvoji mikroorganizmů.
Údržba:
Zlepšuje mazání celého vstřikovacího systému.
Odstraňuje živice a vnesené nečistoty.
Ochrana v zimě:
Snižuje bod bodu tuhnutí paliva.
Zlepšuje schopnost studeného startu.
Poměr mezi kvalitou a cenou je důležitým faktorem, Formule výkonu vás přesvědčí. -
"-- skrytý --" 28.12.05 16:21
« Re: Moderní aditiva do nafty...
Petr T: jsem laik, ale logická úvaha mi říká asi tohle: vyšší cetanové číslo znamená vyšší odolnost proti vznícení. Nafta chytne později a možná i pomaleji hoří. Výsledkem je bezesporu tišší motor, ale také méně výkonný. Pokud by nafta hořela rychleji, bude motor výkonnější, ale také hlučnější. Požadavky na nižší hlučnost a vyšší výkon prostě jdou proti sobě. Je to tak, nebo je v tom ještě nějaký jiný fígl? -
« Re: Re: Re: Vadný vstřikovač
Vstřikovače jsou možná stejné konstrukce, ale od r.2003 se dělají v inovovaném provedení ( detaily moc nevím, snad tolerance a jiné materiály). Také mají jinou přírubu, takže se nedají jen tak zaměnit do motoru r.v. 2002, a také by se muselo současně vyměnit i čerpadlo z r.v. 2003. O repasích trysek slyším prvně. Podle mých informací trpěly ve velkém právě TDCi provedení 2002, od 2003 v podstatě nic. Někdo říká jedině Shell, někdo ESO, někdo Benzina. Jedni říkají zásadně žádná aditiva, někdo naopak bez aditiv ani ránu. Já jsme nikdy nic nedával. Najel jsem s tím 2,0 taky bezmála 100 tis , a to jsem tankoval i z velmi pofiderních zařízení na Corsice :-) . A pak pár kilometrů od baráku s plnou nádrží od Aralu kontrolka.......... -
"-- skrytý --" 28.12.05 12:06
« Moderní aditiva do nafty...
...mají jednu základní vlastnost: zvyšují cetanové číslo až o 5 jednotek. Tehdy jsou parametry nafty o tolik vylepšeny, že spalování probíhá méně hlučně. Samotné vstřikování na to v podstatě nemá vliv. Ovšem u systémů common rail je ten zisk výraznější než u motorů se vstřikovacími čerpadly.
V každém případě je to vždy na hranici možností lidského sluchu. Takže někdo to slyší a někdo ne.
Mám jednoho známého a ten svoje auto dopuje asi 5 násobnou dávkou aditiva Performance Formula (má 2,4 JTD) a přede blahem - to ovšem znamená, že oproti asi 1Kč na litr do toho dává asi 5 Kč na litr. Ale je spokojený - krouťák nahoru o 10% i bez čipu, výkon nahoru, čištění spalovacích prostor zajištěno, ochrana vstřikování (zvýšená mazivost paliva) zajištěna. -
"-- skrytý --" 28.12.05 11:24
« Časování a velikost vstřiků
Petr T: Měnili jen hadičku a od té doby si nemůžu stěžovat. Najel jsem zatím po opravě asi 10 000 bez jakýchkoliv problémů.
Hned se tě na něco zeptám: mění se u TDCi podle vlastností nafty, případně dodaného aditiva nějak časování vstřiků nebo množství vstřikované nafty? Pokud ne, tak mi není moc jasné, jak by se mohly vlastnosti paliva projevit na hlučnosti nebo výkonu motoru, viz časté diskuse o supetichých a supervýkonných naftách. -
"-- skrytý --" 28.12.05 06:14
« Re: Re: Vadný vstřikovač
DIMe, Tebe také nepotěším.
Jak u 2,0TDCi, tak u 2,2TDCi jsou vstřikovače DELPHI podobné konstrukce. Nemají PROSTĚ rády špatnou naftu.
To ale dnes nemají rády žádné vstřikovače od kohokoli, kdo je vyrábí. A taková PDčka motorů TDi to je teprv průser, tam musíš mít jak kvalitní naftu, tak kvalitní olej (olej, který je používán je stejně kompromisem, buď maže špatně PDčka, nebo turbo).
A pánové, takové PDčko, to ať si Škodovkáři připraví za repas 15 tisíc jeden kus...
Jak říkám, mám TDCi, 110 tis. km a vstřikovače jako nové. Recept? Buď Shell, a nebo průměrná čerpačka s rychlou obměnou paliv, např. Makro, Globus, ale, PLUS Formula Performance aditivum, a nešetřím (stejně zvyšuje výkon a snižuje spotřebu, takže ve skutečnosti nejsou náklady tak vysoké, jak by se mohlo zdát). -
"-- skrytý --" 28.12.05 06:01
« Hlavně klíd a nebláznit
Laďo,
Zábřeh je OK, mají visačku Bosch ale Delphi mají také.
Mají veškeré potřebné vybavení.
Takže, DIM trochu strašil. čerpadlu nic nebude, budeš mít chycený 1-2 vstřikovače. Pokud si asi měsíc počkáš na zahájení oprav těchto vstřikovačů, vyjde tě to na 1500 až 5000 plus filtr 1000.
Pokud se Ti nechce čekat, celý vstřikovač stojí u Forda asi 9 tis, u Delphi pak 7 tis.
Určitě nech vyměnit filtr paliva a do nádrže nech nalít pořádnou dávku aditiva Performance Formula (ošetříš naftu, co máš v nádrži a zajistíš si dobrý záběh nového vstřikovače.) -
« Re: Vadný vstřikovač
Bohužel, asi tě nepotěším. Opravdu se můžeš víceméně spolehnout na to, že díky naftě jsi nacpal do motoru něco, co má více síry než je v normě, více nečistot než je v normě, více vody než je v normě. Pak začnou odcházet vstřiky, vysokotlaká lišta, čerpadlo.. oprava tak za 50tis. A nikdy nevíš, kdy to začne znovu. Ročník 2002 96 KWjsem měl skoro tři roky, pořád v pohodě, a pak kontrolka, dým , bez výkonu, klepání............. a to pořád jsem bral celou dobu naftu od renomovaných, resp. nejčastěji Aral. Rozbor nakonec prokázal vadnou naftu, záruka neplatná, právníci bezradní, protože jak to dokázat.......Nakonec jsem se toho rozumně bez opravy zbavil, teď mám 2,2 TDCi 2004, kde už se to snad nestává. Je mi líto, asi je má rada jasná :pryč s tím!!! :-) -
« Přepady na vstřikovačích
to: Petr T.
Dík za odpověď,
pro mě ideální Zábřeh,akorát mám pocit,že je tam pouze BOSCH,ale nejsem si jistý.Zítra tam zajedu,zjistím no a uvidím.
Ale stejně si myslím,že už je vymalováno.
........................................… /> Ford Mondeo TDCI,Ghia,96 kW v létě Honda 1 100 Shadow -
« Vadný vstřikovač
to: m.leky
nemusíš se omlouvat,já vím že jsem * :*) ,ale ani ve snu by mě nenapadlo že J.. prodává méně kvalitní naftu.Nikdy jsem od nikoho neslyšel,že by měl po natankování od nich nějaké problémy.Od toho problému už tankuji jenom SCHELL,ale teď už je asi stejně pozdě,při mém štěstí je ten vstřikovač stejně v háji.Akorát mě štve,že mi dnes v tom servisu řekl,že mají takovou zkušenost,že když odejde jeden vstřikovač tak se to začne sypat dál,což mě dosti děsí.
........................................… /> Ford Mondeo TDCI,Ghia,96 kW v létě Honda 1 100 Shadow -
"-- skrytý --" 27.12.05 23:11
« Bez nadpisu
To Laďa:
potřebuješ přeměřit přepady na vstřikovačích.
Delphi servisy:
Soběslav (*D*B), Kladno, Praha 7 (*D*B), Poděbrady, Brno (*D*B), Zlín (*D*B), Frýdek-Místek (*D*B), Zábřeh(*D*B) .
Ne u Fordu: drahé, neprofesionální. Ne v Bosch servisu, pokud není i Delphi servis (*D*B) -
"-- skrytý --" 27.12.05 23:02
« Startovani 2,2TDCi vseobecne
Pri startu a vypnuti motoru se bez ohledu na okolni teplote ozyvaji takove zvlastni zvuky - jako kdyz nekde "tece voda" pod tlakem - servo cerpadla nebo neco takoveho - je to velice dobre slysitelne pokud je okolo ticho. Pri startu je to kdyz se klicek v zapalovani pootoci do aretacni polohy pred startem (zapne se radio, podsvetleni pristrojovky atd..).
Mimochodem - skutecna spotreba z peti tankovani - mnozstvi natankovaneho paliva vs. ujete kilometry - prumer 7,8l/100km - ani jednou jizda na spotrebu - proste kombinace vseho s vyuzivanim vykonoveho potencialu. -
"-- skrytý --" 27.12.05 22:29
« Re: Re: Nafta na motoru 2,2 TDCi (a 2,0 TDCi)
to Lada.Promin, ale divim se (snad to chapu dobre) ze jsi vzal naftu u dejme tomu rizikove pumpy,a zvlast u Fordu z roku 2002 ,jestli se nepletu, myslim, ze vsichni rikaji ze jsou prave vstrikovace u tech to fordu choulostive na kvalitu nafty........promin.Co se tyce vstrikovacu jsou na netu informace do jakych modelu a od jakeho data se montovaly ruzne druhy at je to delphi ci bosh.Nevim kde, ale myslim si ze i tady ,na diskuzi tohoto serveru to zaznelo,presny odkaz neznam.Zkus kouknout ,jestli bude cas taky kouknu kde to je. -
"-- skrytý --" 27.12.05 22:20
« Bez nadpisu
Co se studenych startu tyce:az v posledni dobe v casti auta co je pod haupnou neco zarezonuje ale jen po dobu nekolika malo sekund cca2s. a pak naprosty souhlas s Jardou az na to ze muj motor jakoby o neco vice klepal(rozumej typicky zvuk dieslu) nez meho svagra(04) a kamarada co ho kupoval stejne(pred rokem i kdyz ma najeto o 7 tis mene) a stejny motor co ja(jel jsem s obouma , a oba pri studenem startu).Jakmile se zahreje je OK(ja sice mam stale pocit ze obcas neco slysim co bych nemel,jsem diagnosticky schizofrenik :-) ),nevim.Ted se pridaly nejake nove zvuky pri startu a pri zhasinani a ja jsem zraly na prasky.Nicmene myslim ze se vse casem vyresi.Desi me predstava spatneho vstrikovace nicmene az zitrra zajedu do servisu pokusim se poradne vyptat co s tim delali a proc. -
« Vadný vstřikovač
Zdravím,
potřeboval bych trochu poradit a nebo uklidnit.Asi se stalo to co jsem si nejméně přál.Před pěti měsíci jsem koupil Mondeo TDCI,96 kW,r.v. 12/2002,tacho cca 130 000km.Auto v super stavu,serviska - dovoz Dojče >:D .První tři měsíce maximální spokojenost,ale po jednom natankování u čerpací stanice J.. se po ujetí asi 20 km auto začalo zakuckávat,cukat :-( .Začala mi pravidelně blikat kontrolka žhavení,po úplnén vypnutí klíčku zapalování a opětovném nastartování kontrolka přestala problikávát,vše v normálu. Auto jelo normálně,až do doby kdy jsem potřeboval rychleji přidat plyn,auto opět začalo cukat a vše se opakovalo.Auto jsem odvezl do autorizovaného servisu,kde mi po provedení diagnostiky sdělili,že problém může být v čerpadle,vstřikovači,railu a při sdělení cen za tyto opravy se mi začínalo mlžit před očima a začínali mi pomalu lézt oči z důlků. :shock:
Po mém návrhu,ať se nejprve zkusí odčerpat nafta z nádrže,vyčistit nádrž a vyměnit palivový filtr mi servismani s >:D sdělili,že to je to poslední,kde by mohl být problém,mi druhý den zavolali,že auto je opravené.Odčerpali naftu,vyměnili filtr.Auto opět jezdilo,nic se neprojevovalo,po ujetí cca 3 000 km mi zničeho nic začala problikávat kontrolka žhavení,auto cukalo a nejelo.A vše se opakovalo,akorát že jsem auto nedal do autorizovaného servisu.Tak jsem odšroubil nádrž,vyčistil ji,profoukal palivové potrubí.Chvili to jelo,ale problém se znovu objevil.Dnes jsem byl znovu v autorizovaném servisu a začal jsem mít pocit,že asi budu muset vyměnit celý motor.Tak jsem se otočil na podpadku,řekl si že to zkusím jinde.Po diagnostice v druhém autorizovaném servisu mi sdělili,že to vypadá,že mi odešel jeden vstřikovač a odkázali mě na opravnu BOSCH,kde prý mají ještě lepší vybavení než oni,ať si tam nechám zkontrolovat vstřikovače a čerpadlo.
Nepochopil jsem proč mě odkazují na BOSCH,když vím že v autě už od BOSCHE nic není,protože nějak koncem roku 2001 s nimi FORD přestal spolupracovat a začal používat DELPHI.
Tak jsem chtěl vědět,jestli s tímto problémem nemá někdo nějakou zkušenost,protože z autorizovaných servisů začínám mít pocit,že jsem udělal velkou chybu že jsem si koupil auto FORD.Podotýkám,že nevlastním prvního FORDA a vždycky jsem s ním měl jen dobré zkušenosti.
Dík za odpověď.
........................................… /> Ford Mondeo TDCI,Ghia,96 kW v létě Honda 1 100 Shadow -
"-- skrytý --" 27.12.05 21:44
« Startovani studeneho motoru 2,2TDCi
Co jsem zatim vypozoroval, tak pokud je okolni teplota pod nulou tak jsou starty tak trosku jak u stareho dieselu. Zatim nejmene -9 stupnu podle palubniho teplomeru. Nastartuje vzdy hned, ale s takovym houpnutim a zapiskanim jako kdyz "toci starou klikou", pak jiz naprosto bez problemu. Jakmile se rucicka od chladici kapaliny trosicku pohne z nulove pozice, je jiz patrne uklidneni klapotu motoru - 2,2TDCi, EURO 4, najeto 8500km,tankovan od zacatku pouze Shell, v Rakousku nekdy OMV.
Mate podobne zkusenosti s tim startovanim? -
"-- skrytý --" 27.12.05 20:25
« V Plzni máme nějakého pana Čapka...
...který ty přepady umí zkontrolovat.
Dělá se to sadou nádobek Delphi YDT266, otevře se kapota a zavěsí nádobky. Ty se přes fitinky připojí ke vstřikovačům.
Pokud má jeden vstřikovač výrazně vyšší přepad, je v háji. Pokud jsou všechny špatné, rychle se nádobky naplní. To ale není Tvůj případ, měl by si i jiné problémy (chcípání, bídné a dlouhé starty).
Ale možná jen straším...
Kontroly vstřikovačů doporučuji dělat při pravidelném servisu, pozor na filtry!!! Měnit včas a dávat pouze originál Delphi nebo Motorcraft (přebalené Delphi).
Jeden dal >:-[] Filtron, ujel 60 tis. km, vstřikovače v háji a platí 35 tis. Kč... -
"-- skrytý --" 27.12.05 20:17
« Mondeo 2,0 TDCI...
...vlastním.
Problémy v záruce:
1/ černý kouř (výměna ventilu EGR, 15000 km)
2/ pazvuky při vypínání motoru (ze známosti výměna dvouhmotového setrvačníku i spojky - FMC se nemohla dohodnout se zástupcem v Praze.)
Jinak velmi spokojený, spotřeba průměr léto 5,8 zima 6,8 (nafta neobsahuje vysocevýhřevné parafíny, zimní gumy, studené starty).
Kolik máš najeto?
Nech si překontrolovat přepady!!!
P.S. Záda mne ze sedaček nebolí, jezdím až do Španělska, Francie, Itálie a UK služebně. Sedačky jsou výrazně lepší než u mé bývalé 406. -
"-- skrytý --" 27.12.05 20:16
« Bez nadpisu
Kdyby to bylo jak pises,tedy vstrikovac v haji a oni ho pritahli,co se stane dal s "motorem" ajak to poznam.Zitra si pujdu auto vyzvednout tak nevim co jim mam rici a na co se zeptat.Jo a tankuji jen shel,to by me fakt krklo a hlavne skoro vzdy u stejnych pump uz leta s jinymi diesly -
"-- skrytý --" 27.12.05 20:04
« Nafta na motoru 2,2 TDCi (a 2,0 TDCi)
To: m.leky
Nechci Tě strašit, ale pokud teče nafta ze vstřiku na motor (nadměrný přepad), bývá v háji vstřikovač (doufám že to není Tvůj případ). Přitáhnutí vstřiku a výměna hadičky nepomůžou.
Jinak se to auto chová normálně, žádné obtížné starty nebo nenadálé chcípnutí motoru?
V servise by Ti měli přeměřit množství přepadů ze všech vstřikovačů. Kde servisuješ a máš to v záruce?