FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 17.01.06 14:37
« Re: Uklidním Tě
Ja mam měněnej pal. filtr před 4000 km..dělali to ve Ford Rašíno..je tam ale jinej filtr, než tam byl..ten předtím měl tmavou barvu, ten nynější je bez jakekoliv barvy-povrch asi hlinik..bez napisu(pohled zvrchu)doufám, že mě tam nedali něco, co neměli... -
« Re: Krach 2,2TDCi?
No, Laďo a Petře, 2,2 TDCi přece už MUSÍ být vychytaný, protože po těch mých zkušenostech by už do stejných problémů šel jenmom * !! :-)) A to přece o mně nikdo říct nemůže !!!!!!!!.....Mimochodem když jsme u těch * :
Říká manželka manželovi: "Ty seš takovej *, že kdyby se uspořádalo
> mistrovství světa všech *, tak ty budeš
> stoprocentně druhej!!!" "Proč druhej?" ptá se manžel. "Protože seš
> takovej *, že bys to ani nevyhrál!!!" -
« Re: Ještě k tomu aditivu
čau,
tak takhle jsem se dlouho nepobavil,při představě jak DIM
za týden píše,že má nějaký problém s vychytaným 2,2 TDCi. >:D >:D
To by sis ale pěkně nadělal do bot,DIMe že? :-(
Ale DIMe nic ve zlém :D,souhlasím s Tebou,že pokud si koupím auto,
a stane se mi problém (vstřikovače atd.),zajedu do servisu,auto je v záruce,tak by Ti ten náhradní díl měli vyměnit bezplatně bez ohledu na to,jestli tankuješ u Petra nebo Pavla.
Jenže realita je jiná a jak napsal Petr T,život bývá někdy těžkej. :'-(
Koncem týdne bych měl mít spravené auto,takže dám vědět co na to kontrolka žhavení >:D
Ciao Laďa -
« Re: Re: Re: Nestrašíš
....a tak by to asi mělo být . Jestliže je díl v záruce tak by se za mě měl bít ten výrobce, který výrobek na český trh pustil !! Proto si myslím, že ani jedna strana nemá svědomí úplně čisté...........a pak na to doplatí stejný chudák, jako jsem byl já.....Zaplaťpámbuh že firemně, ještě kdyby to mělo být z mé už tak dost zdaněné kapsy...... -
"-- skrytý --" 16.01.06 13:52
« Re: Re: Nestrašíš
................čirou náhodou vím, že se k tomu třeba Japonci staví úplně jinak - ti berou i tato rizika v úvahu ne po technické ale po ekonomické stránce - tzn. v záruce zdrama vymění vše, i když dobře vědí, že zákazník VĚDOMĚ tankuje podezřelou naftu.
No jo!!! Ale záruka jednou skončí a stejně tomu nikdo neuteče - problémy se jakoby je odkládají!!!
Jediným řešením je skutečně OMASTIT TVRDĚ pumpaře zlatokopy. Když to šlo v Belgii (12% na 2%), musí to jít i u nás.
Jinak Ford se odvrací od některých značek, od Bosche a od Delphi k japonskému Densu. Také Siemens si vede celkem doře myslím.
NAKONEC JAPONEC!!! :D -
« Re: Nestrašíš
............... a znovu čistě zákaznicky by mi to mělo být úplně jedno. To auto se tady prodává = je tady homologováno = musí být schopno fungovat tady v těch podmínkách. Já jsem v původní záruce vůbec nic neporušil a stejně jsem utřel. Všichni se tvářili jako neprůstřelní - ARAL i FORD. ( A to mělo MONDEO na víčku napsáno, že doporučuje ARAL !! :-))) A podle mě jim to u Fordu nakonec i docela vyhovuje. Když už neví kudy kam, vytáhnou zkušebnu a špatnou naftu a vodu v nádrži..........a i kdyby tam nebyla, tak já u toho rozebírání nejsem... Znovu se mi chce říct : jestliže je problém vody v nádrži, tak ji má odstranit výrobce, já chci jenom jezdit a mít záruku.........Já vodu nijak nezkontroluju.
To je jako s elektrospotřebiči : v noci jsou v síti běžně napěťové výkyvy a to především do plusu. V podstatě tedy by člověk neměl šanci reklamovat jakýkoliv spotřebič. Přišli by měřiči, namonitorovali síť......a nazdar !! -
"-- skrytý --" 16.01.06 13:05
« Nestrašíš
Nazdárek DIMe,
tentokrátn se s Tebou zcela ztotožňuji. Ze zákaznického hlediska máš zcela pravdu.
Pravdou ovšem je, že Ford nelže. Když si projdeš statistiky poruchovosti a rozborů nafty zjistíš že:
- poruchovost systémů vstřikování nafty v záp. EU je 3x až 4x nižší
- počet špatných vzorků v ČR je až 5x vyšší než v záp. EU. (Např. v Belgii se pohybují na úrovni 1-2% z odebraných vzerků, v ČR to kolísá mezi 5 až 15%)
Tato korelace je vskutku zajímavá.
Všechno je to o "pumpařích - zlatokopech". V průměru totiž bereš nekvalitní naftu 1 x za 10 tankování. Pokud pojedeš k značkovým pumpám, snížíš riziko 2x až 3x, ale stejně nakonec tu špatnou naftu někdy někde vezmeš. A je to.
Nezničitelné systémy vstřikování nafty se prostě vyrobit nedají. -
"-- skrytý --" 16.01.06 13:00
« Bez nadpisu
Dnes jsem se objednal do servisu.Vymenit hadicku >:D a pak postezovat si na rachtani viz. moje pazvuky nize.Zjistil jsem ze je to opravdu slyst stale vice a hlavne......nejen kdyz pridam plyn ale kdyz ho v urcite poloze drzim.Ta poloha ma pomerne maly rozsah.Tak jsem zvedav na diygnozu od "lékařů" ve Fordu -
« Re: Uklidním Tě
Ahoj Petře , předpokládám , že zase napíšeš že zase zbytečně straším........tak už se předem omlouvám :-)).
S těmi aditivy a kvalitní naftou je to ale pro mě nepřijatelné.
Aditiva mi prodejce vysloveně zakázal a poukazoval na záruční podmínky !! Nehledě k tomu, že opravdu nemíním kupovat a hlavně tahat s sebou pořád nějakou další láhev nebo lahvičku , která se mi bude povalovat v kufru jako už teď mnoho jiných nesmyslů, budu ji muset mít pořád někde po ruce při dlouhých cestách na dovolenou a pod. Pokud si v dnešní době koupím auto v ceně skoro milion, předpokládám, že budu prostě jezdit a že všechna rizika spojená s čímkoliv už za mě odstranili konstruktéři a technici tak renomovaného světového výrobce aut jako je FORD.
Skutečnost je však jiná. FORD všechno svedl na českou naftu.........
A když říkáš kromě aditiv KVALITNÍ naftu, tak já fakt nevím, kde ji mám teda jako na cestách hledat ??!! -
"-- skrytý --" 14.01.06 16:20
« Uklidním Tě
To or: Pokud pokužíváš aditiva&kvalitní naftu, nic Ti nehrozí.
Ten problém s tím senzorem jsem taky měl. V hustém lijáku jsem vyjížděl na Motolský kopec v Praze a nahoře to chcíplo. Tak jsem asi 20x startoval až to naskočilo. Druhý den už jsem nenastartoval, odtah, výměna senzoru. Jenže můj servis už se vyzná tak mne nestrašil se vstřikovači (a já bych se nedal ha ha ha).
Série problémových čerpadel byla vyměněna do roku od zahájení prodeje 2,0 TDCi.
Hlídej si výměny filtru, max 30000 ať Ti kdo řekne cokoli. NIKDY nedávej noname!!!! Viděl jsem na vlastní oči auto se zničenými vstřikovači a palivovým filtrem polské značky FILTRON. Najel 60000 km a vstřiky v čudu. Takže: POUZE ORIGINÁL Ford/Motorcraft nebo originál DELPHI HDF924 - tento filtr je dodáván spol. Delphi do Fordu a ten si ho pouze přetiskne/přebalí. Zdravím. -
« Re:
to or:
čau chlape,
tak koukám,že všeobecná diagnozá při jakémkoliv problému Ford Mondeo
TDCi 96 kW r.v. 2002 jsou vstřikovače,hlavně tedy u autorizovaného servisu. >:D
Mám taky 12/2002 TDCi 96 kW,mám teď auto v servisu (prasklý píst - viz články dole),no a než se na to přišlo,tak to samozřejmě byly vstřikovače,čerpadlo atd.No a ceny těchto oprav jsou dnes už opravdu někde jinde.
Ciao Laďa -
"-- skrytý --" 13.01.06 17:03
« Bez nadpisu
Hadička není takový problém,pokud se tedy neprodře , že ? >:-[]
Před 14 dny jsem po jízdě z kopce a brzdění motorem asi 2-3 km (-7 C) nemohl nastartovat . V domnění, že došlo k zamrznutí nafty (nepoužívám aditiva),jsme se nejdříve pokoušely ji ohřát,ovšem bez úspěchu . :?: Po kontrole s bývalým mechanikem Fordu(asi vstřikovače-60-70t.oprava) a pročítání Vašich přispěvků :roll: autorizovaný servis raději NE,byla v neautorizovaném servisu zjištěna závada:vadný snímač volnoběžných otáček - na 90% . Po výměně motor vypadá, že je v pořádku. Navíc už používám aditiva a vyměněn palivový filtr.
Mondeo 2.0 TDCi 96kw v provozu od 12/2002, já ho mám od 11/2003 . Ale najeto 85t.km a nevím,zda nebude problém s palivovým čerpadlem(nebo
už byl ???) Doufám, >:D -
« Re: Re: Zářez
A nejvíce mě štve, že ti slavní autorizovaní servismeni nemají kousek té izolačky aby to v tichosti postupně všem při garancích zalepili.Kolik už jich máme ?? Nenapíšem to potom na FMC ?? :-)) A pořád nevím, co hrozí když to praskne, protože nevím co to je :-( -
« Bez nadpisu
POdle těch fotek už tam ta hadička u modelu 2005 není. Já mám ještě 2,2 2004 a tam to je :-), a předtím tam byla u 2,0 2002 taky. U benzínů nevím. Na těch fotkách od Jenyka je to velmi dobře vidět, hadička je černá, gumová , měkká, zatočená dolů. Nevíte co to vlastně je ??
Laďo, taky držím palce. -
« Re: Píst
Čau Petr T.,
taky doufám,že už začnu konečně jezdit a bude po problémech.
Taky mě už nebaví čekat každé ráno na manželku (teď ji vozím do práce Tranzitem)až se vyšlechtí,a věř mi ,že to čekání je opravdu hodně dlouhé. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Dík za podporu. :-)
Ciao Laďa -
« Re: DIMe, už to přeháníš!!!
Čau Petr T. a DIMe,
tak mi to nedalo a jel jsem se podívat do servisu ne ten můj píst.
Ten píst má prasklinu od čepu,až po horní hranu pístu,pak to pokračuje přes vrch pístu asi tak do poloviny.No a na té horní straně,je v tom nejslabším místě ještě propálený.Podle mě je to vada materiálu,asi to vyráběli v pátek a všichni už spěchali domů >:D
Servisman se mě ptal,jestli když to ráno nastartuji,tak jestli tomu motoru hned dávám,protože vedle mě stála AUDI A6 s úplně stejně prasklým a propáleným pístem.Borec se přiznal,že po nastartování to hned pořádně honí,což ale můj případ není.Někdo se tady taky ptal,jestli ta výměna pístu jde udělat spodem.Ja mam teda celý motor venku,hlava je sundaná,ještě jsem jim říkal,ať se podívají i na ty ostatní písty,jestli jsou v pořádku.Dnes mi poslali zprávu,že ostatní písty vypadají O.K. no a co se týká ceny opravy tak je to 12 500,- + DPH za materiál plus práce. :-(
Ciao Laďa -
"-- skrytý --" 11.01.06 21:17
« Re: hledane misto
.... no tak jeste jednou i s popisem mista foceni.
Ja tam misto toho stribrneho "hrnicku" s vyvedenou hadickou, mam tu
cernou hranatou krabicku s tahlem a srouby - zitra jeste vyfotim pohled shora.
Janyk: ..a co to je za motor a rok vyroby? Neni to nahodou 2,0TDCi a jeste starsi rocnik? Muj pripad je 2,2 TDCi 2005 - Euro4.
pro zobrazeni klik na sede klikaci FREE:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 11.01.06 16:30
« Re: Re: Re: zarezy na hadicce
Tak me pujcil fotak kolega - jedine misto kde by neco hrozilo, je to co jsem vyfotil (viz odkazy dole), ale tam je to vyreseno tou prichytkou, na ten tlustsi kabel, co jde spodem. I kdyz s nim cloumam jak chci, k mechanickemu opreni o plast kryjici motor, nemuze v tomto pripade dojit. Je to to misto o kterem mluvite? Nebo je to jinde?
Info k prohlednuti foto: otevrete link v novem okne a kliknete na sede klikaci policko v tabulce FREE.
[odkaz]
[odkaz] -
« takze nic
tak vcera bolo podozrenie na vnikanie vzduchu do palivoveho systemu. dnes rano auto spolahlivo triaslo auto dalej. >:-[] takze nic!
fakt neviem co dalej robit. vsetci ktori ho videli sa zhodli, ze to nie je normalne a pri ozaj studenom motore ide pravdepodobne len na tri valce. teraz hovoria, ze by to mohlo byt palivove cerpadlo. ale samozrejme to nevedia na 100%. Do........................... -
"-- skrytý --" 10.01.06 09:46
« DIMe, už to přeháníš!!!
To DIM, to Laďa
DIMe, neblázni!
Proto, že kdysi u Fordu měnili z neznalosti všechno co jim přišlo pod ruku nemusíš tady lidi bláznit se svojí fixní ideou. :x
- proč neměnit vysokotlaký zásobník:
je to kus železa osazený senzorem tklaku v railu (prakticky nikdy se neporouchá, jen při bouračce)
- proč neměnit čerpadlo:
protože všechna poruchová již byla vyměněna dávno v záruce a jinak jsou to nyní držáky, navíc se v případě poruchy levně opravují
- proč neměnit vstřikovače (u Ladi - protože propálil píst dříve než zničil vstřikovače)
Tak klííííííííííííííd, chlape! :roll: -
« Re: Re: Nény zářez!
Mám model 2004 a zářez !! Asi to nezměnili ve výrobě ale někdo v servisu tu hadičku povytáhl a ten ohyb položil na kryt. Ale nikdy nevíš, kdy tam zase sklouzne ...:-) Mírov zatím obdivuju jen zvenčí.......ale až někomu od Fordu utrhnu hlavu, budeš mi vozit balíčky :-) Tedy pokud nebudeš zrovna měnit vstřiky, čerpadlo, lištu píst a nebo něco podobného. Já si, bohužel, dovolím tipnout, že s výměnou pístu to neskončí........... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je jasné
Čau DIMe,
taky jsem přemýšlel,jakou souvislost může mít ta kontrolka s pístem,nikdo mi to pořádně neobjasnil,spolehlivost diagnostiky nebude taky asi 100%.Při prvních problémech a první diagnostice mi to ukazovalo na vadu regulátoru tlaku,ale já sám nevím co si o tom mám myslet :-O
Druhá diagnostika ukazovala na špatný vstřikovač a prý i čerpadlo.No vídíš a on je to píst.Jsou holt věci mezi nebem a zemí. :shock:
Co se týká raních startů,všechno bylo celkem v pohodě,trošku víc to kouřilo,pak ten motor začal čím dál víc rachotit,skoro už to nešlo nastartovat,ale jak se zahřál tak to bylo v celkem normální.
Při otáčkách kolem 3 000,když jsem chtěl přeřadit na výšší kvalt,tak jak jsem vymáčkl spojku,tak si motor začal sám přidávat a měl takový zvuk,jak když klepeš železem o železo.No prostě hrozné pazvuky. :roll:
Až dovezu auto ze servisu,tak se podívám jestli mám taky zářez. :'-(
No a na Mírově je krásně,akorát se nesmíš na tu přírodu dívat zevnitř Mírova. :D
Ciao Laďa -
« Bez nadpisu
wx321
totéž mě dělá Uno 1,7d. Příčina velice prozaická, opotřebení. Tlaky už jsou asi na 25,25,24,24 a pokud nedám dostatečně velký předvstřik (tam je ještě na strunu >:D ), tak to chvilku pochrchlává. Předpokládám, že i čerpadlo je opotřebené (dává nižší tlak), rovněž tak vstřiky (pustí při nižším tlaku a kapou). No a když se to všechno sečte, tak je to tam. Podotýkám, že za tepla to jede jako pes, 160 na tacho dá. Má to asi 250000km najeto popojížděním.
Takže bych toho mondase koštoval na něco podobnýho. -
« Re: Re: MONDEO TDDi 2001
neviem, nemam velke skusenosti s fordom (skor TDI od W) ale musel by si to vidiet. su to take trhy celym autom, fakt akoby to islo na 3 valce. skusil som uz aj vymenit zhavice, dali mi tam novy soft (mimochodom super vec. spotreba klesla tak o 0.5 litra a prestalo zlastne, akoby preskocenie, na 3. stupni.) a ako som pisal, aj servisak z fordu potvrdil, ze sice nevedia co to je, ale v ziadnom pripade to nie je normalne. :( -
« MONDEO TDDi 2001
zdravim vsetkych,
nemate nahodou niekto skusenoti s motorom TDDi v Mondeu z 2001 - novy model.
po studenom starte, musi byt fakt studeny (nie 4-5 hodin, ale celu noc) sa tak 30sekund chova akoby isiel len na tri valce. proste to trasie s autom a ciastocne aj dymi. ked sa ale zohreje uz po chvilke jazdy, ide ako hodiky. ziadny dym, ziadne zvlastne zvuky, ani trasenie. bol som s tym aj vo forde na diagnostike, ale nezistili vobec nic, len konstatovali, ze pri studenom starte nejde normalne.
prosim poradte, vopred dakujem!!! -
« Re: Re: Re: Re: Re: Tak to je jasné
Ať přemýšlím jak přemýšlím, proč se ale kv§li pístu rozsvítila kontrola žhavení ?? Vím, že je na tu kontrolku napojeno kdeco, ale přece jen které čidlo pozná problémy s pístem ?? A kouřilo to nebo něco takového ?? Nsa chatu ne, jezdím často do Lanškrouna, tak si to tam někdy užiju přes přírodu a vždycky skončím na Mírově :-)) -
« Re: Re: Re: Tak to je jasné
Čau DIMe,
co se týká ceny pístu,když jsem se předběžně informoval na cenu,tak cca
8 000,-Kč,samozřejmě plus těsnění,šrouby atd.,tak počítám,že bych se do
11 000,-bez DPH mohl dostat. >:D
Vstřikovače jak na testech,tak na měření přepadu byly dle servisu O.K,
taky si to nedovedu vysvětlit,no uvidíme až to bude spravené.
To na Svojanov jezdíš na chatu?
Ciao Laďa -
« Re: Re: Tak to je jasné
.to jsou věci. Kolik takový píst stojí ?? Předpokládám, že stejně jako cokoliv jiného to přes garanci nejde , když to bylo naftou. Neříkal si ale, že vstřikovače se na testech jevily O. K ?? ...........Top jsem zvědav, co najdou zase příště ............Mimochodem přes Mohelnici jezdím často.nejraději přes Svojanov, Borušov a Mírov :-) -
« Re: Re: Re: PAS Zábřeh
Čau Petr T.,
no to já jsem taky čučel :shock: .
Taky si to nedovedu vystvělit,jakou souvislost může mít ten píst z naftou z té pumpy.
V servisu mi řekli,že si myslí,že je to vada materiálu,protože když volali do servisu FORD,tak že tam hned věděli o co jde.
Ten píst je propálený.
Měj se Ciao Laďa. -
"-- skrytý --" 07.01.06 09:40
« Re: Re: PAS Zábřeh
Čau Laďo, jezdím sem tam do Zábřehu (2x ročně).
Tak píst - to teda čučím!!!
Ale jak by mohl mít píst souvislost s palivem z noname pumpy???
Čiročirá náhoda?
Kdysi mi také někdo od Fordů řekl, že při použití nekvalitní nafty může dojít k poškození pístu...
Také si pamatuji že se kdysi hádali o nějaký píst který dle vyjádření Fordu měl být způsoben špatnou funkcí vstřikovačů a potom našli vadu materiálu v pístu...
Tak se měj, přísun slivovice mám zajištěný celkem dobře. :P -
« Re: PAS Zábřeh
to: Petr T.
Čus Petr T.,
ozývám se až nyní,protože nestíhám.
Co se týká naměřených hodnot vstřikovačů,myslel jsem si,že hodnoty 20 a 16 sekund jsou špatné,ale v PASu mi potom ještě měřili přepad nafty na baňkách a říkali mi,že je to dobrý.Takže jsem to tam nechal,vymění mi ten píst,no a snad zas na chvíli bude pokoj a nedojde na slova DIMa.
Jinak díky moc za informace ohledně vstřikovačů a jejich cen,máš u mě flašku slivovice >:D ,takže jestli jezdíš na Olomouc ,tak dej vědět,posílat Ti ji nebudu,ještě by ji na poště vychlemtali.
Ciao Laďa
........................................… /> Ford Mondeo TDCi,96 kW s nemocným pístem -
« Re: Re: Osvedceny autorizovany servis FORD v Praze
to :DIM
Plně s Tebou souhlasím!!!!!!
No a díky Petr T. dnes už vím,že co se týká servisu vstřikovačů a čerpadel tak PAS Zábřeh je velice dobrý,jsem maximálně spokojen s jejich přístupem,to jsem u Fordu opravdu nezažil,takže můžu všem vřele doporučit !!! :D -
« Re: Re: Re: Repase vstřikovačů
to : DIM
Nazdar DIMe,
soráč ze se ozývám až teď,to víš málo času, hodně práce.
Takže problém je objeven,ani vstřikovače,ani reil ani čerpadlo,ale obyčejný prasklý píst.
Takže vymění píst a budu jezdit dál.
Od toho taky odvozuji vzniklé pazvuky v motoru při nastartování.
Nevím jestli se mám radovat >:D nebo zuřit :x ,ale je to tak.
Co se týká Tvojí otázky odkud jsem,takže kousek od Mohelnice (okr.Šumperk) -
« Re: Zářez
Mám pocit, že ten řemen nijak přitáhnout nejde, protože ho napínají jen ty předpružené kladky........Setrvačník mi vyměnili tehdy taky v záruce a taky i se spojkou :-) Co se týče toho řachtání : já jsem byl nespokojen s neustálým traktoroidním projevem , který byl znát především při zařazené pětce a při lehké akceleraci a pod. Nakonec jsme dospěl k názoru, že se ten zvuk přenáší převodovkou a tím tunelem do kabiny. ( Měl jsem 5-ti kvalt. ) Velmi zajímavé ale bylo, že když se při jízdě a zařazeném stupni trochu potlačilo na řadící páku směrem dopředu, zvuk se výrazně ztíšil azměnil. Totéž se pak dalo vysledovat i při trojce , i když už ne tak výrazně. Nvím, co to bylo, podle mě se někde možná dotýkala ta táhla motoru víc, když jsem je trochu napnul tím tahem, ale bylo to jakoby pořád šmechtaly synchrony. Nebylo to moc, ale já jsem to tam slyšel a byl jsem už z toho na nervy........... -
"-- skrytý --" 06.01.06 14:55
« Zářez
Podívám se.
Taky jsem sim vzpomněl, kladku mám 2x vyměňovanou, 1x v garanci, 1x po. Ale už to dalo pokoj, tu druhou tam mám 50 tisíc (strašili mne že každých 30 tisíc...)
Dvouhmotový setrvačník mi vyměnili (rachtal, teď po 75 tisících ok a jen slabě cvaká - oni ovšem nevěděli, tak vyměnili i spojku - ale přístup 100% Hale Praha).
Já mám takovou mušku - mezi 1000 a 1450 ot si tam v motoru něco plastikově zavibruje - tak mi doporučili, ať si pustím rádio, že to dělá každý Ford i benzíny. Ale dotahli mi řemen nebo co a tím po 20 tisících zrušili kladku - za studena to strašně skřípalo, po 1-2 minutách to přestalo. Tak od té doby jsem netrval na tom přitažení, pouštím si RÁDIO a jsem v pohodě. >:D >:D >:D >:D :D