FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 15.12.10 19:01
« Re: Málo svítící xenony.
Kutile, nekdo to tady uz psal pred par dny prede mnou, resis stale dokola jen kraviny. Snih v zime..... tahaj te traktory, zahrabes se z retezama, na parkovisti..... Kup si uz tu T813 8x8 kolos, jenze to zase budes resit, ze ti to moc v lete zere a budes se pidit po tom, kolik a kdo na leto vyndava kardanu a diferaku, SPDS atd...... Jo a v Rakousku jsem denne, nikdo silnice nazameta, jezdi se hlavne rano i po hlavnich bundeskach na bile silnici, nikdo to neresi jako ty a proste se celkem svizne jezdi a jezdi. Sorry, ale musel jsem to napsat. -
superkutil 14.12.10 12:58
« Re: Málo svítící xenony.
No mě místní na horách říkali, že když byla za totality kalamita, tak údržbu prováděl každý na základě smlouvy s obcí. Dnes si na to obec najala za šílený peníze nějakou firmu co vlastní pár nových aut a ty to nestíhají nebo zapadají nebo se jim auta rozbíjí. Za mnohem větší peníze mnohem horší kvalita. Prostě klasika v Českých luzích a hájích. Že by někdo z komunálních úředníků měl bráchu s úklidovou firmou? Mě nakonec vyhrabal majitel místního penzionu, který si kvůli neschopnosti obce zajistit údržbu, musel koupit pořádný traktor s frézou.
Hoonza: Včera jsem viděl silnice prohrnuté až na asfalt, takže to asi jde, když se chce. Vím že třeba v Rakousku používali místo pluhů rotační košťata. -
"-- skrytý --" 14.12.10 12:38
« Re: Málo svítící xenony.
Von je ten sníh dole u silnice zledovatělej a udusanej, takže by se musel rozbíjet. To pluh nezvládne. Na to je jiná mechanizace (podobná těm stavebním trhačkám asfaltu) a jde to fakt pomalu.
Eště co tak pozoruju - 98% populace je přesvědčeno, že silničáři dokážou odklízet sníh dřív, než napadne. Ihned nadávaji, kdeže ty silničáři jsou, že to sračičkomejdlíčko neni odklizený. Ale sračičkomejdlíčko se vytvoří cca už za 5 minut po začátku spadu a chvíli trvá, než tam s pluhem dojedou. Protože ale každej * musí jezdit všude autem, ikdyž je dopravní obslužnost zajištěná např. tramvají (přece se nebude mačkat s ostatníma, to je jen pro socky), takže jsou všude kolony takové, že se tam technické služby s autem ani nedostanou :no: -
superkutil 14.12.10 12:16
« Re: Málo svítící xenony.
Dnes jsem to zažil na D8. Pitomci se 4x4 se řítili jak šílení i když to klouzalo jak blázen a co je horší, úplně nesmyslně se lepili na zadek.
O víkendu jsem zapadl s Mondeem i s řetězy. Jel jsem do kopce a najednou se jedno kolo prohráblo, ESP nezafungovalo a auto lehlo na spodek. Problém řetězů je v tom, že v silnici vyhrabávají díry. Nechápu ty silničáře, že na silnicích sjíždějí sníh, místo toho aby ho odhrabali. V neděli plužili tak, že byla na silnici skoro 20cm vrstva upluženého sněhu a do ní pak auta s řetězy zapadávala. -
"-- skrytý --" 14.12.10 12:08
« Re: Málo svítící xenony.
To je dost, žes se o tom přesvědčil. Spousta lidí bohužel žije v přesvědčení, že když mají 4WD, tak se nemůže nic stát .. Když to fakt klouže, tak ti klidně hrabou všecky 4 a nehneš se na ten kopec ani o metr. Nebo šlápneš na brzdu a auto jede furt dál (protože brzdí stejně špatně jako jakýkoli jiný auto). Řetězy tohle napraví i u aut s jednou poháněnou nápravou.
Jako doplněk výbavy je považuju za nezbytné a i u nás najdeš místa, kde ti je dopravní značka přikáže nasadit. To se pak můžeš stavět na hlavu, nasadit je prostě musíš i když by to třebas nebylo nutné. -
superkutil 14.12.10 10:07
« Re: Málo svítící xenony.
DIM: O víkendu jsem se přesvědčil, že 4x4 nestačí, když nemáš pořádný pneumatiky nebo řetězy a vysokou světlost. Vytahoval mě s obrovským traktorem s frézou na předku a pluhem vzadu. Fakt byl tak 3x větší jak Mondeo a ani v 70cm sněhu neměl problém. Má moji úctu.
A pokud jde o ten reflektor, tak jasně že není hermeticky uzavřený. Respektive, on je utěsněný, ale dole i nahoře má díru chráněnou gumovou záklopkou. Takže tou se tlak vyrovnává. Tak to tedy opravím, měl by být prachotěsný a vodotěsný. Ale proč se ta čočka tak špiní? Vždyť parabola u starého Mondea byla v pohodě i ve 140tis.km.
Rozebrání nepovede ke zvýšení životnosti, ale po očištění čoček zase celkem slušně svítí. Teda svítí tak o 100% líp. :-) -
WinDiesel 13.12.10 19:32
« Re: letecky kerosin do nafty
Jardo, přídavek 1-2 litrů leteckého petroleje je spíše k smíchu. Aby to něco řešilo, musel by dát půlku nádrže. to mi připomíná aféru se Shellem V-Power, kdy se prsili, že přidávají do jejich supernafty 1 až 2 litry GTL (gas to liquid), tedy čisté syntetické nafty. Aby to mělo nějaký vliv, muselo by být GTL v nádrži hodně přes polovinu.
Jinak, letecký petrolej extrémně málo maže, je to smrt vstřikovačů a čerpadel. Ovšem při přídavku 1 litru na nádrž ani nevylepšíš zimní vlastnosti natankované nafty, ale ani nepoškodíš mazivost nafty... >:D -
superkutil 13.12.10 17:02
« Re: Málo svítící xenony.
jarda.suchy: Fotky nemám, ale bylo to dost drsný. Jsou tam krátké kablíky co drží víko a 2 ze 3 šroubů nejsou kolmo přístupné pro torr šroubovák. Ale dá se, asi lepší jak reflektor rozlepovat. Největší sranda jsou gumové podložky, které při skládání dají zabrat. >:D
Ale měl by to asi udělat každý kdo má Xenonny, našel jsem o tom na webech dnes hodně informací. Problém je v tom, že mimo špinavých čoček je na vině i opálení paraboly a to už je potřeba renovovat. Já mám naštěstí paraboly v ucházejícím stavu a vzhledem k tomu, že teď mám SPDS, tak asi k dalšímu poškození nebude tak rychle docházet.
O víkendu se mi podařilo Mondeo zahrabat, při jízdě s řetězy se jedno kolo zastavilo a druhé zahrabalo. Takže ESP zřejmě přibržďovat přední kola a tím nahradit uzávěrku diferenciálu neumí. Nejvyšší čas na 4x4. :-! -
superkutil 12.12.10 20:49
« Málo svítící xenony.
Již delší dobu mám problémy s malou svítivostí xenonů u Mondea. Řešil jsem to se servisem Fordů a ti mi řekli, že u Mondea 2006 jsou blbě udělané xenony a že se s tím nic nedá dělat. V poslední době už mlhovky svítily líp než xenony. Tak jsem o víkendu světla vyndal a chtěl jsem se podívat, zda nesou už špatné výbojky. Výbojky jsou v pohodě, ale našel jsem důvod, proč světla svítila mizerně. Jde o čočky xenonů, které byly strašně špinavé z obou stran. Tak jsem je vyndal jak ježka z klece a vyčistil. Výsledek je úžasný. Svítí to snad líp něž když bylo auto nové. :yes:
Jen mi není jasné, zda tento problém mám jen já nebo jak to řeší ostatní. A navíc nechápu, jak se mohly čočky a parabola tak hrozně zadělat. Vždyť světlo je hermeticky uzavřené. -
superkutil 10.12.10 23:47
« Re: Test ESP
RADEK1: No, spíš se snažím zjistit co vlastně všechno Mondeo obsahuje a co se tlačítkem ESP vypíná. >:D Ono totiž Mondeo obsahuje ASR, ESP, EBD, EDS a já nevím ještě co. Je otázkou, zda stiskem tlačítka ESP vypnu jen ESP nebo i ASR. Teda podle Forda vlastně TCS. ASR by mělo fungovat tak, že nedovolí protáčení předních kol a dělá to tak že ubírá plyn a přibržďuje protáčející se kolo s tím, že porovnává otáčky všech kol. TCS by se mělo chovat podobně, ale ne stejně. V každém případě by se při zapnutém ESP i při plném plynu neměla kola protáčet, ale měla by točit jen s lehkým prokluzem a když to nepůjde, tak snižovat otáčky až motor zdechne.
Je nutné rozlišit funkci ESP a TCS. ESP by mělo fungovat jako stabilizace při jízdě, TCS při prokluzu při zrychlování a snad i při rozjezdu.Netuším zda zvládne i EDS. :-O
Funkce ESP v zatáčkách fungují skvěle, přibržďuje kola jak má, jen ten prokluz při rozjezdu moc ne. Prostě se jedno kolo točí a druhé stojí a to není správně. A hlavně není u protáčejícího se kola horká brzda, což by měla být. ;-\
Ale čert to vem, asi nic není na 100% >:D
Hlavně že to jede. :-! -
"-- skrytý --" 10.12.10 23:01
« letecky kerosin do nafty
Tak jsem dnes mluvil s jednim clovekem z rafinerie a ten me rikal, ze dava do sveho focus TDCi na plnou nadrz cca 1-2litry leteckeho kerosinu v zime. A jakoukoli zimu neresi, je to stejne jako arkticka nafta do ktere se prave kerosin nebo jeho slozka pridava kvuli vetsi stabilite v mrazech.
Co na to rikate? Samozrejme, ze asi prvni a zasadni problem je ten kerosin vubec sehnat, ale i to je resitelne. Spis me jde o to co na to motor a vstriky? -
RADEK1 10.12.10 19:17
« Re: Test ESP
To kutil: No já jsem toho názoru, že ESP je jen taková pomocná berlička . Nic za tebe nevyřeší. Pokud pojedeš na sněhu jako člověk a někde to trochu přeženeš tak tě z bryndy vytáhne, ale pokud jedeš jako zvíře tak ti nepomuže . Fyzika je mocnější. K tvému testování :pokud jsem to dobře pochopil zkoušíš na sněhu protiprokluz a vůbec vše co auto vydrží na sněhu. Pokud dáš plný plyn a čekáš ,že to ESP udrží tak neudrží pokud pojedeš hlavou tak je to výborný pomocník a s jeho asistencí se dá projet spousta zatáček rychle a bezpečně. Tím mám na mysli že nájezdová rychlost do zatáčky může být o něco vyšší než ti velí rozum při daných klimatických podmínkách a ESP tě podrží . Já sám se učí jezdit se zadokolkou a je to super už si někdy troufám na 1 stupeň vypnutí ESP k úplnému vypnutí jsem se zatím neodvážil Ale jak říkám pokud tomu dáš ,tak tě žádný asistent nepodrží.Já nyní jezdím na Hankook Icebear a docela dobrý , ale učím se přeci jen přední a zadní náhon je sakra rozdíl >:D -
superkutil 10.12.10 10:25
« Test ESP
Tak nám zase pěkně nasněžilo a silničáři nevyjeli a tak jsem mohl testovat ESP. Zkoušel jsem rozjezdy s vypnutým a zapnutým ESP. Rozjezd z klidu v podstatě stejný, snad jen s ESP to nedovolí tolik roztočit motor. Pokud je již auto v pohybu, tak při zapnutém ESP to drží směr, ale kola se stejně protáčí. Čekal bych, že to dovolí menší prokluz. V hlubším sněhu ESP funguje docela dobře a snižuje otáčky motoru a přibržďuje kola, ale na ledu nebo novém sněhu se vždy jedno kolo utrhne a ESP ho již nedokáže přibrzdit. Bez ESP auto začne sjíždět do boku. Věřím, že na to má velký vliv blbá pneumatika, ale mám Continentaly a ty mají celkem dobré jméno. Ale ta samočistící schopnost není moc dobrá. Dokonce to vypadá, že moc nefungují drobné lamely a že podélné drážky jsou moc široké (dobré na odvod vody ale ne záběr). Co používáte za pneu? Zajímavý tvar je třeba Vredestein Snowtrac 3 XL - vítěz testu ADAC nebo Michelin Alpin A4 EL, který ty podélné drážky nemá skoro vůbec. -
sybokcz 09.12.10 19:45
« Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?
Nase 2.0 tdci E3 zatim (tuk tuk) jezdi perfektne, jezdim casto na vysocinu, u baraku na neprohrnuji snih a nemel jsem lonskou ani letosni zimu zadny problem. ESP ani ASR nemam a nikdy jsem definitivne nezapadl.
Jinak pro kutila vcelku slusne reseni, ale taky mam slusne auto :). Na me kappe ´97 je viscodrive, maly valecek na poloose plny oleje a lamel, kdyz se protoci jedno kolo tak se prenese tocivy moment na druhe kolo, jen tricet procent, ciste mechanicke zarizeni, ale v tomto pocasi super. Rozjel jsem se na kostkach 10 cm cerstveho snehu 12 procentni stoupani. Uzasne :).
Nicmene tez premyslim nad pristim autem a asi to bude nejaka 4x4, nicmene SUV asi ne, uvidime co se z toho vyvrbi. -
superkutil 09.12.10 16:16
« Re: Re: ŠPATNÁ ZPRÁVA PRO SUPERKUTILA
Dá se to řešit úplně v pohodě. Nic nekupuju! A co jde tak si vyrobím sám. A života si užívám dostatečně. >:D
Respektive mám doma plno věcí které fungují jak mají. >:-[]
Ale asi mám občas i smůlu. Minulý týden mi začala hořet 3 roky stará pračka, že museli přijet hasiči. Je to normální? Uhořel konektor na motoru a od něj vyhořel vnitřek. Mizerná práce konstruktérů i použitých materiálů. Konektor se vyklepal a vyhořel. Plast se roztavil, začal hořet, od toho chytly dráty, ŘJ atd. Ještě že jsme byli doma. Výrobce tvrdí, že to ještě neviděl a opraví to na své náklady. -
superkutil 09.12.10 16:06
« Re: ŠPATNÁ ZPRÁVA PRO SUPERKUTILA
Mám doma Fiestu a s tou problémy nejsou. Měl jsem Passat 4x4 a taky s ním nebyly problémy.
Takže jsou auta, s kterými problémy nemám. Ale samozřejmě jsem měl i auta, co zlobila.
Escort měl problémy se spojkou, elektroinstalací a spotřebou.
Staré Mondeo, to je kapitola sama pro sebe, to mělo už při koupi 25 závad a některé se opravovali přes 3 roky (kvůli závadám jsem dostal 4 roky záruky). Chtěl jsem ho vrátit Fordům, ale nešlo to, bylo na leasing od Ford credit. Nakonec se mi už podařilo dohodnout výměnu za Focus, ale FMC najednou začalo kličkovat a zase z toho nic nebylo. To vůbec byla komedie, ředitel FMC mi napsal jak mám úžasné auto a ono přitom stálo nepojízdné v servisu Ford. No prostě si ani neověřil jak to je. Jeden den jsem dostal fax, že mi auto vymění za jiné přímo s VIN nového a další den mi ředitel psal, že se sekretářka pomýlila a vůbec to nemyslela jak to napsala. Když jsem se s ním chtěl setkat a probrat to z očí do očí, tak se zapíral. No prostě komedie.
Naštěstí moje současné Mondeo je v pohodě, teda až na ty drobnosti a ten EGR, který nedokázali rozpoznat ani z jasně vadného průběhu momentové křivky. K té mi ještě z FMC napsali, že od nich dostávám zadarmo o 2% vyšší výkon, ale že má motor problém, to si nevšimli. A to hned na měření technik co to měřil říkal, že motor není v pořádku. Naopak mě při 40000km nechali s autem odjet za polární kruh (před odjezdem jsem dal auto do servisu aby ho zkoukli) a mě pak EGR odešel v naprostý pustině (nejbližší servis Ford 800km). Po příjezdu mi pak v Praze řekli, že je to normální, že EGR odchází ve 40000km.
Nechci od auta moc, jen aby fungovalo jak má a když nefunguje, tak aby si ho vzali do servisu, mě dali náhradní auto a závadu odstranili. A ne předváděli, co předvádějí. Zajel jsem do servisu Ford a tam mi řekli, že dveře byli bourané, tak jsem od nich chtěl napsat vyjádření pro FMC, To najednou odmítli. A to bylo se vším. S blbě udělanou opravou posilovače řízení u Auto Hale, s chováním jejich nadřízeného Auto Beni, které místo aby se omluvilo a zpackanou opravu napravilo, tak na mě poštvalo právničku. Nechci aby auto bylo 100% bez chyby, jen chci aby servis závady odstranil. Chci tak moc?
Asi ano, asi se všechny firmy v ČR naučili, že stačí aby něco fungovalo napůl, jen aby vydělali. Letos jsem měl zkušenost s pokrývačskými firmami, potřeboval jsem udělat novou střechu a to co firmy a jejich majitelé předváděli, to bylo šílený. To byl Klodaik! Když vezmu, že se nabídky pohybovali od 600tis až po 180tis. Prostě šílený. Dokonce jeden grázl chtěl za krytinu 250tis. a když jsem zavolal k výrobci, tak ten mi ji nabídl i s odvozem na místo za 140tis.
Bohužel neznám v ČR firmu, která by byla solidní, která by nechtěla podvést zákazníka. Asi jsem náročný, ale už mám takovou výchovu. Za své peníze chci odpovídající kvalitu. -
cja 09.12.10 15:12
« Re: Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?
Kutil: vše co píšeš se mi zdá jak z jiného světa, měl jsem Fordů taky několik, v rodině jich taky pár je, problémy se občas objevují, ale to co popisuješ za asi 3 roky zpět je síla - buď jsi nenapravitelný puntičkář nebo máš obrovskou smůlu - netvrdím, že je Mondeo prosto problémů, ale to co píšeš jsem se starou 2,2 fakt nezažíval - radím PRODAT a pod stromek nadělit něco pořádnýho >:D -
superkutil 09.12.10 14:28
« Re: Superkutile už to prodej
DIM: Ano, to je přesně ono. Při rozjetí s Fiestou staré Matadory zaberou a FIesta drandí po vrchu sněhu. Mondeo s Continentalama se hne dopředu, ale najednou začne prokluzovat, guma se obalí sněhem a protáčí se i když druhá stojí. Nebo se protáčí obě. Přitom stačí málo strčit a auto se hne. A jak se hne, tak už ESP začne fungovat. Mám pocit, že ESP si neví rady s prokluzem když zadek stojí. Když ESP vypnu, tak se rovnou začne protáčet jedno kolo. Proč se nedělá u dvoukolky diferenciál s viskózní spojkou nebo elektricky ovládanou? Taková uzávěrka předního diferenciálu, jen pro vyhrabání? To by se tak auto prodražilo? Nebo proč se nedělá standardně HILL-HOLDER? To je to tak drahé? Kamarád má Renault Scenic a hill-holder má.
Našel jsem někde na internetu naviják na 12V s 9ti metrovým lanem který utáhne až 2,7t těžký auto. Tak to asi přibalím do zimní výbavy Mondea. >:D
-
"-- skrytý --" 09.12.10 13:37
« Re: Superkutile už to prodej
Už jsem to tu někam psal - CR-V nemá viskózní spojku. Je tam něco, co se zdánlivě podobá Haldexu, avšak postrádá to jakoukoli řídicí soustavu (žádná elektronika). A ano, spíná to setsakra pozdě a není to schopno přizpůsobit se provozním podmínkám. -
superkutil 09.12.10 10:07
« Může být motor tak hrozně citlivý na počasí?
Ahoj,
včera jsem jel cca 200km a motor vůbec nechtěl jet. I když jsem šlápl na podlahu, tak skoro vůbec nezrychloval a jen hodně duněl. Dokonce jsem zastavil a koukal, zda nemám nějaké kolo prázdné. Ale vše bylo v pohodě. Bylo hnusně, kolem 0°C a lilo jako z konve. Tem motor se choval jak se zataženou brzdou. Tak jsem koukal na spotřebu, ale ta byla 6litrů při rychlosti na dálnici kolem 120km/h. Dnes už to jelo o něco líp. Nafta to asi nebyla, včera jsem netankoval.
Podobně se mi občas chovalo i benzínové Modeo, tam to bylo ale jiné v tom, že stačilo motor vypnout a znovu nastartovat a choval se úplně jinak. Tam třeba dělal to, že najednou nechtěl jet víc jak 130km/h na rovině i když jindy jezdil 200km/h. -
superkutil 08.12.10 22:56
« Re: Superkutile už to prodej
štíreček1: Ta Kuga mě zaujala, je to Ford, má motor TDCI, je velmi chválená za podvozek na vozovce, je sice menší jak Mondeo, ale to mě až tak nevadí, budu mít vozík a většinu pojedu v jednom. Mám možnost mít Titanium 120kW. Jezdil jsem s Kugou a není to špatné. Akorát ji všichni odepisují v terénu, že prý je nanic, že se okamžitě zahrabává, že se dokonce utrhne na mokré trávě. Jako by připojování zadku přicházelo moc pozdě.
DIM: Na podzim se mi stala zajímavá věc. Sjížděl jsem hodně rozbahněnou a rozježděnou loukou. Není to prudké, ale i při pomalé jízdě ABS pořád reagovalo a auto jelo z kopce jak sáňky, propadalo se do bahna, trhalo trávu. Bylo mi jasné, že nevyjedu nahoru. Ale jen jsem to zkusil a světe div se, auto vyjelo po tom po čem skoro nebylo schopné a to bez použití (TCS) ESP.
Včera jsem zkoušel vyjet sněhovou břečkou na 2ku. Bylo to príma, ESP fungovalo, ale pak začalo ubírat až auto začalo hrabat. Tak jsem to zkusil vycouvat, ale ESP zafungovalo stejně a nakonec začalo auto hrabat. Kupodivu jsem vycouval stejně vysoko jako vyjel popředu.
Mám pocit, že ty Continentaly se hrozně zanáší sněhem, chybí jim samočistící funkce. Musím sehnat pneu které se na sněhu budou míň zanášet. >:D Kamarád má BMW a na něm Nokian W a projede neuvěřitelné množství sněhu. Tak asi zkusím Nokiany. -
štíreček1 08.12.10 17:15
« Re: Superkutile už to prodej
Já si nemůžu pomoct, ale kuga by se ti hodila skvěle. Nikde o ní nepíšou jako o vyloženě špatném a poruchovém autě, v terénu pokud ti dodnes stačilo mondeo, tak kuga bude prostě lepší a větší část stejně strávíš na silnici a tam si budeš podvozek jen pochvalovat, protože lepší ve třídě prostě není. A nový motor bude mít už i vyhřívání, takže ti to bude i topit. -
superkutil 08.12.10 13:55
« Re: Superkutile už to prodej
Hele, mě odešel EGR a to byl vadný z výroby a servis to nepoznal. To řidič neovlivní. A problémy s topením a i ty další jsou otázkou konstrukce, ne řidičova umění. To zase zkus trochu uvažovat. Nejezdím s mým Mondeem sám a i ostatní mi potvrdili můj pocit. Neuvádím nepodložené závěry. Třeba Mondeo v Dánsku má standardně přihřívání chladící kapaliny, u nás mi to nedokázali namontovat ani jako OPTION. To taky není o řidiči.
Možná to zahrabání ano, ale s Fiestou bez ESP vyjedu v pohodě. A to jsou na ní staré Matadory. Tak nevím. :-! -
Vakan_1 08.12.10 11:21
« Re: Superkutile už to prodej
Neboj, podkladů pro závěry mám dost :-) Fórum sleduju dlouho, ještě než jsem předal mondeo manželce. Je tady celkem legrace. Mimochodem, Tvoje stesky budou hodně o řidičském umění - naše mondeo má 230.000 km a zatím bez problémů - když nepočítám spotřebák. -
superkutil 08.12.10 11:06
« Re: Superkutile už to prodej
OK chlapci, když jste takový znalí, tak co by jste mi doporučili za auto. Potřebuju 4x4 v dieselu, velikost jako Mondeo a když bude trochu vyšší posez, tak se neurazím. A znovu říkám, to Mondeo co mám je nejlepší Ford co jsem měl a jsem s ním spokojený.
Rád si nechám poradit, nesnažím se svoje názory prosazovat za každou cenu neb nikdo není vševědoucí, jen někteří si na ně hrají. >:D -
Devil666 08.12.10 10:34
« Re: Superkutile už to prodej
Vakan 1: Já to neprožívám. Je mi to spíš k smíchu. Ale chtěl jsem jen upozornit lidi, kteří by třeba jeho někdy úplně nesmyslný názory jako majitele Mondea mohli brát za bernou minci při výběru auta. Ty teorie jsou někdy strašný. A je mi ho taky trochu líto. Musí to být strašnej život, když je furt ve střehu, má potřebu zabývat se každou prkotinou a je pořád s něčím nespokojenej. -
Devil666 08.12.10 10:04
« Re: Superkutile už to prodej
Stačí si jen projít tuto diskuzi a vzpomenout si na to co jsi psal dřív. Vždyť to je furt něco. Když si to někdo přečte musí mít dojem, že to Mondeo je snad jedno z nejhorších aut na světě. Tak to prodej a kup si něco jiného, když tě to tak sere. Ale mám pocit, že ty nebudeš spokojen nikdy s ničím. Jsi totiž typický kverulant. Furt se v něčem šťouráš, furt si lámeš hlavu nad nějakými prkotinami, furt něco zkoušíš, furt něco vymýšlíš. Jsi schopen tvrdit o kdejaké popelnici ve které jsi se chvíli svezl, že je dobrá. A na Mondeu, které je dost dobré furt hledáš mouchy. Je to opravdu někdy směšné. -
superkutil 08.12.10 09:52
« Re: Superkutile už to prodej
Devil666: Já jsem s Mondeem spokojenej. Jen má těžký předek a tak se zahrabává. Ale to u dieselu bývá. Spíš nebudou dobrý pneu. A to že chybí přihřívání chladící kapaliny je pravda, nová Mondea už přihřívaní mají ve standardu. Jinak jsme spokojený. Tak tady neviř emoce. To že problémy nevidíš nebo se nimi nezabýváš neznamená že nejsou. :-!
Dokonce jsem se rozhodl si Mondeo nechat další roky i když jsem měl zajímavou nabídku na Subaru Forester. Každé auto má mouchy a myslím si, že v tuto chvíli bude Mondeo jistější jak Forester, který trpí problémy se spojkou, tlumičema, filtrem pevných částic, SW v ŘJ atd. Mondeo se uklidnilo a je v pohodě. -
Devil666 08.12.10 09:14
« SUPERKUTIL
Pro všechny co navštěvují toto fórum jen jedno upozornění. Neberte zcela vážně názory Superkutila. Prostě si od začátku vsugeroval, že Mondeo II 2.2 TDCI je špatný a teď svými nářky zásobuje všechny diskuze. Jeho teoretické výplody jsou někdy úplně směšné. Sám mám Mondeo II 2.2 TDCI hatchback r.v. 2004 a jsem velice spokojen. A takovými nesmysly v kterých vidí Superkutil strašný problém se vůbec nezabývám. Nechápu, že to už neprodal když ho to auto tak sere. -
štíreček1 07.12.10 19:58
« Re: Ježdění ve sněhu.
Ty lana vedou i tam někde k Frýdku, sice tam jsou dva pruhy, ale když se jede vedle kamionu je to dost natěsno. Nevím, od svodidel bych se odrazil a jel stále někam dopředu, ale zamotat se do lana by asi nedopadlo dobře >:D Testoval jsem na sněhu ty číny a vcelku dobrý záběr a ovladatelnost, přes ručku se taky ta * nechtěla extra točit. Minulý týden jsem na nich jel do Ostravy ještě na asfaltu, tak už se i trochu ztišily, akorát ještě při cca 45km/hod ještě trochu hučí, je to zajímavé, před a po jsou klidné. -
superkutil 07.12.10 13:21
« Re: Ježdění ve sněhu.
DIM: Nad tím rozbitým autem jsem taky uvažoval, ale asi se jim nerozbíjí. Alespoň jsme žádné nikde stát neviděli. :-) Na severu je provoz malý, ale kolem Osla dost hustý. Já myslím, že je to jediné řešení do budoucna. Prostě najedeš na takovou dráhu, nastavíš inteligentní tempomat, který bude sledovat auto před tebou a pojedeš. hlavní výhoda je že pojedeš. Pořád stejná rychlost, žádné zatáčky, žádná stoupání a klesání. Jen víceúrovňové křižovatky, tunely a mosty. Více pruhů, to je jen zdroj svárů a vytlačování ze silnice. A taky snahy předjet za každou cenu. V Norsku bez problémů můžeš jet na tempomat, v Čechách moc ne, vždy se najde nějaký vidlák co jede jak s hnojem a nějaký * co tě musí předjet za každou cenu.
A nebo francouzský model s 3 mi pruhy, kdy se prostřední pruh po cca 4 km (někdy po 1,5km) přepíná mezi oběma směry. Ne jako někde v ČR, kde ten prostřední pruh je pro oba směry. 8-s -
DIM 07.12.10 11:31
« Re: Ježdění ve sněhu.
Přes Hradec to taky znám dobře, od Svitav velmi dobře..... chybí tam ten kousek a jak říkáš, byla by to solidní varianta.
Kutile : a jaký je v tom Norsku provoz ? Když se někomu pokazí auto, tak všichni stojí a nebo rozpletou ta lanová svodidla ?? Tudy asi cesta nevede..... -
superkutil 07.12.10 08:14
« Re: Ježdění ve sněhu.
No to se možná změní až konečně soudruzi tam nahoře pochopí, že je lepší postavit pořádnou dálniční síť a tam stáhnout dopravu, než udržovat hromady silnic a trpět silný provoz na průjezdech městy. Pak už je potřeba jen naučit české řidiče jezdit. Moc se mi líbilo řešení v Norsku. Tam nemají klasické dálnice, ale silnice, kde je v každém směru jeden pruh, mezi pruhy zábradlí (sloupky s nataženými lany) a jezdí se tam 90-100km/h. Výhodou je, že tyto silnice nemají žádné křižovatky, nemají žádné zatáčky nebo jen velmi mírné a jsou skoro rovné, nemají klesání a stoupání. Díky tomu po nich všichni dokážou jet těch 100km/h. Perfektní náhrada za dálnice.
Už jsem se včera opět zahrabal. Ty zimní Continetaly jsou fakt děsný krámy. -
oleowr1 06.12.10 19:55
« Re: Ježdění ve sněhu.
Nejel jsem přes Libavou, ale jezdím tam občas taky. Dálnice jsem neměl plné zuby, protože jsem jel přes Hradec a kupodivu to šlo celkem svižně, D11 celkem prázdná.... Pro nás z Ostravska by to byla dobrá varianta pokud by aspoň vznikl obchvat Vysokého Mýta a Litomyšle, jediným úzkým hrdlem by zůstal tunel Hřebeč a Mohelničák, ale tam to bylo v pátek večer v pohodě. -
DIM 06.12.10 14:26
« Re: Ježdění ve sněhu.
Jel jsi přes Libavou ? Já občas když se vracím a mám už dálnice plné zuby, tak sjedu za Čendou do toho údolí.....Teď už tam skoro nikdo nejezdí, dá se tam jet pěkně svižně až do Oder....Časově to zase tak velká ztráta není a můžu trochu proskotačit motor...tedy jak jsem řekl, bejvávalo, teď má auto pod sněhem asi tak o 30 cm více, vypadá jako C-Max, mezi střechou a kapotou není skoro žádný rozdíl.....snad se to nepromáčkne tou tíhou !! :-) -
superkutil 06.12.10 11:31
« Re: Ježdění ve sněhu.
V pátek mě svezl kamarád v BMW s 2.5 6tiválcem dieselem, automatem a zadním náhonem a nechápal jsem. Má sice větší kola jak moje Mondeo, ale jemu se to prostě neutrhlo. A to i když vypnul ESP. A to jsme jezdili ve více jak 15cm sněhu. 8-s Prostě není asi ESP jako ESP. U Forda je jedna kontrolka a co vlastně signalizuje je záhada. Mě za jízdy bliká ESP skoro pořád, ale to je asi jen prokluz. Včera jsem zkoušel losí test a je pravda že při velkém vychýlení začalo ESP blikat a tahat za zadní kola. Pořád mám pocit, že Mondeo nemá systém, který by při rozjezdu přibrzdil jedno kolo. -
"-- skrytý --" 06.12.10 09:42
« Re: Ježdění ve sněhu.
Já si včerejší ježdění s Koktou 4WD celkem užíval ;-) Akorát při výjezdu od domova se mi do kol dostal sníh, takže mi na dálnici vibřilo řízení. Při nejbližší zastávce jsem kola vyčistil a byl klid.
@ Oleowr1: ASR krom přibržďování i tlumí výkon motoru. Když to hodně klouže, tak ho v pohodě i udusí. Proto jsou v návodu k obsluze popsány podmínky, kdy ho má řidič vypnout. -
superkutil 06.12.10 09:28
« Re: Ježdění ve sněhu.
Dnes ráno žena odjela z parkoviště před domem s Fiestou úplně v pohodě, já se s Mondeem zahrabal na 5cm. Přesně to co píšeš. Fiesta jede po povrchu, Mondeo se propadne. Funkčnost ESP mi není moc jasná, při jízdě pomáhá, ale při rozjezdu se jedno kolo točí a druhé stojí. Na podzim se mi stalo, že jsem z kopce po zabahněné louce klouzal dolů, ale nahoru to jelo úplně v pohodě. V zimě jezdím všude s ESP, při vypnutí okamžitě končím s protáčejícím se kolem.
Mondeo je dobré auto, ale do dokonalosti mu chybí přihřívání chladící kapaliny a náhon 4x4. Fakt jsou to u Forda pit@mci, že neudělají zase Mondeo 4x4. Zažil jsem Sierru i Mondeo 4x4 a bylo to super! -
oleowr1 05.12.10 23:29
« Re: Ježdění ve sněhu.
kutil: ve středu jsem jel večer Ostrava - Praha, vracel jsem se v pátek večer. Prostě v "ideálním" počasí. Jel jsem to služební tříválcovou fabií kombi 1,4TDi na Barumkách se vzorkem na hraně (4-5mm), musím říct, že fabka i tak podstatně lépe brzdila i akcelerovala než Mondeo na zánovních Semperitech, ale je to dáno hmotností auta, stejně jako u té Fiesty. Na mondeu nemám ESP, jen ABS a vyhovuje mi to, citlivým prokluzem na sněhu udělám podle mně lepší akceleraci a i u fabie ASR vypínám při jízdě do dlouhých kopců, mám pocit, že to tak dlouho přibržďuje prokluzující kolo až se to úplně zastaví.... Velkým potěšením byla u fabie průměrná spotřeba 4,8l/100km, ale je to malé slaboučké auto... mondeo by mi při podobné jízdě spolklo cca 5,5l/100km -
superkutil 05.12.10 22:06
« Ježdění ve sněhu.
Dnes jsem měl možnost porovnat na sněhu Fiestu 1.25V bez elektroniky a na starých pneu Matador a Mondeo 2.2TDCI na Continental. A výsledek? Fiesta na sněhu úplně v pohodě, perfektně reaguje, kontrolovatelná trakce, Při rozjezdu neprokluzuje, výborně drží stopu. Naopak Mondeo is ESP prokluzuje a zahrabává se. Za jízdy hodně pomáhá ESP, ale i tak hodně hrabe. Hlavně se dokáže na místě při rozjezdu zahrabat, zatímco Fiesta po sněhu odjede. Ty Matadory netuším jak jsou staré, ale vůbec se nesjíždí. -
štíreček1 30.11.10 16:20
« Re: Přihřívání chladící kapaliny u studeného motoru.
Viděl jsem topnou spirálu zastrčenou v hadici, kde teče voda do hlavy. Nevím, jestli by to šlo takhle aplikovat na mondeo. Borec to měl vyřešené spínacími hodinami, které tu spirálu zaply nějaký čas před odjezdem. Pokud máš 220 v garáži, nebyl by to problém, jenže ta voda po nastartování pak stejně zchládne, jak se otevře termostat, ale to teplo tam bude o něco dřív. Třeba nakonec koupíš tu kugu a ta už to vyhřívání bude mít taky. Nové mondeo prý bude mít v masce zavírací klapky regulovatelné nějak elektronicky podle teploty motoru. To vyhřívání je ale super, auto fakt topí hned. -
superkutil 30.11.10 12:08
« Re: Přihřívání chladící kapaliny u studeného motoru.
V Dánsku prý to přihřívání vyjde asi na 7000Kč, bufík u nás na 20tis. Klidně bych bral i elektrické přihřívání. Taky ho někdo v Mondeu má a jiný nemá. Nové Mondeo má zřejmě topnou spirálu zabudovanou v klimatizaci. To ale neohřívá vodu v motoru. Ještě uvažuji o instalaci topné spirály na 220V do motoru nebo hodím do auta topení na 220V a vždy ho ráno hodinu před odjezdem zapnu. ;-\ Nechápu, proč ti pitomci standardně u TDCI přihřívání nemontují. -
-
"-- skrytý --" 29.11.10 14:32
« Re: Přihřívání chladící kapaliny u studeného motoru.
Jestli se to tam v dánsku dává, tak se to určitě dá sehnat. Zjisti si nějak číslo všeho, co je potřeba zároveň s tim (pravděpodobně to budou i nějaké řídicí jednotky). Pak s těma číslama dojdi k dýlerovi a řekni, že přesně tohle chceš sehnat. Určitě to půjde. Ale dost pravděpodobně se to nevyplatí, bufík by mohl vyjít levněji. -
cja 29.11.10 14:19
« Re: Přihřívání chladící kapaliny u studeného motoru.
Kutil: ... opět folklor, přišla zima a ty si stěžuješ na stejnou věc - mrkni do loňské historie - vyřeš to a nefňukej, tohle je věc , která jde řešit, tak ji řeš nebo to prodej a kup si něco kde budeš mít všechno co ti na Fordu vadí a budeš/me mít klid
-
superkutil 29.11.10 13:58
« Přihřívání chladící kapaliny u studeného motoru.
Přišla zima a já opět trpím. Při popojíždění po Praze se mi auto ohřeje třeba až za 1/2 hodiny. Mondeo je príma, ale absence přihřívání chladící kapaliny je velký problém. Zajímavé je, že v Dánsku se do Mondeí dává automaticky, v ČR se nedá ani přiobjednat. Přitom Dánsko je přímořská zem a tak je tak stejná zima jako u nás. Nevíte někdo, jak přihřívání udělat. Mohu sehnat bufík Webasto, ale bez elektroniky. Tak jsem si říkal, že ho dám na vstup topení, aby ohříval vodu do topení. Nejdřív jsem myslel, že bych udělal ohřev jen elektrický, ale nesehnal jsem rozumný topný článek, tak bych raději naftový bufík. -
cja 27.11.10 21:22
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
DIM: nebude to tak zlý, ono se to celkem dobře hojí, a my mladíci to máme celkem rychlé... jinak automat mám a v kombinaci s adaptivním tempomatem si to nemůžu vynachválit - akorát na D1 to není, pořád brzdíš - pokud bys chtěl Mondeo provětrat, tak to můžem na chvíli vyměnit ... ? ;-) -
DIM 26.11.10 23:33
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Ale jinak mohu potvrdit : byla to rána jak když střelí. Napřed jsem si myslel, že něco spadlo ze stropu zezadu na nohu,,,,,,,,jenže nikde nic, a chodidlo jako hadr. Jako loutka baz táhla. Hned mi bylo jasné, že mě čeká horší období....auto bude bez pohybu stejně jako já týdny, možná měsíce...... -
DIM 26.11.10 23:25
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Jo, lyže v této sezoně jsou ztraceny......Ale tak co, když to půjde. pojedu jako záložní rezerva, teď potřebuji nějaké auto s automatem ,něco už se rýsuje. Je to levá achylovka....úplně urvaná,,,, -
cja 26.11.10 21:11
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
DIM: ... a já měl strach , že jsi někde srazil vaz a on to naštěsti jen Achilleus - to byla rána , když to prasklo - to už jsem taky zažil - otec asi v 50 , prasklo to , ale celkem rychle byl v poho - tak hlavně klid na lůžku a kvalitní rehabilitační sestru - ta je důležitá - hlavně takhle o víkendech a za dlouhých zimních večerů, akorát letos asi oželíš alpské štíty, tak se drž ... -
cja 26.11.10 18:28
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
DIM: ... to mně mrzí - z kola mám podobnou zkušenost, tak hlavně ať můžeš ovládat všechny údy a ono bude líp.
Kdyby ti bylo smutno, tak ti občas můžem napsat, jak to v Mondeu vypadá a i jak jezdí ... ;-) -
WinDiesel 26.11.10 08:36
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Jojo, sportem....... tak se dej do kupy a přispívej. Já teď zase na pár dní vsednu do Mondea, tak zase mám nárok sem přispívat, méďa jde na 60000 kontrolu. Snad to Mondeo naskočí... :-) -
cja 25.11.10 20:46
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
DIM: ... měnili ti vstřiky??? ....ne ? asi špatná nemocnice ... troufnu si odhadnout - překřížený vaz v koleni - ale i pokud ne , tak přeji brzké uzdravení a hodně dobrých lékařů ku pomoci ... ;-) -
DIM 25.11.10 13:55
« Re: Mondeo combi Titanium S 2,2 Tdci(HDi monoturbo) 129 kW, 2008, neco pres 160 tis. km
Tak já jsem sportoval.....no a minimálně letos už si za volant nesednu.....už vím, jak se mění pořadí hodnot, když třeba vedle mě už ležel borec měsíce , po nenápadném podklouznutí na malém skútru. Ale pište, já vás budu kontrolovat i jako teoretik, my těch 20 tis. příspěvků uděláme !!!