FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Zimní ( ? ) nafta .
Zdarec, včera mě uzemnili u pumpy, když mi řekli, že nafta je do -22°C, možná 24°c, a to vše v okamžiku, kdy jsem měl na teploměru -25 °C. Zatím ale jezdím :-)) Ono údajně jsou vůbec auta pro naše podmínky určena do teplo -24 °C. Musím si přečíst návod ..............V každém případě je na cestách vidět docela dost aut, které nejedou. Překvapivě docela dost Octávií....i když ono je to možná tím, že jich je na cestách snad nejvíce. Překvapilo mě, že u VW ( Touran )mají systém, který ofukuje přímo pod motorem přívod paliva výfukovými plyny ! Akorát že to kouří přímo pod kabinu, takže když se otevřou dveře........... -
« Re: Re: Re: Re: Zdravím pesimistu DIMa
Čau DIMe,
ten přechod pro chodce,to je evropská rarita. >:D
Už jsem nad tím taky několikrát přemýšlel,to musel vymyslet úplný
*. :-(
Ještě když tam ta úniková zóna nebyla, za komanče,tak si to taky z vrchu pádil kamion bez kvaltu,směr centrum a co čert nechtěl,připletl se tam horlivý člen PSVB ( pro ty mladší Pomocná Stráž Veřejné Bezpečnosti ) >:D ,a začal na ten kamion mávat,jako že tam nesmí, no a když viděl,že ten kamion nezastavuje a jede dál,(jak by asi mohl zastavit,když ho tlačí x tun nákladu a brzdy má v háji) tak si stoupl do prostřed silnice a začal ještě víc rozhazovat rukama.
Tak si dovedeš asi představit jak to dopadlo. :(
Pro optimisty - kamion nezastavil. :-O
Ciao Laďa -
"-- skrytý --" 20.01.06 12:49
« Vec hadicka
Cauky vsem.Tak jsem se vcera vratil ze servisu.Hadicku mi zatim nevimenili,ze pry importer rekl vymenit cely nejaky dil,takze se to musi objednat.Pak pry to uz bude jen na pockani nez mi to vymeni.Kdyz jsem technikovi popisoval muj problem s PAZVUKEM, hned rekl ze to bude asi nejake uchyceni intercooleru.Kdyz jsem si vyzvedl auto,tak rikal ,ze to vymenili a melo by to byt ok.Ale NENI!!!!! :-) Rachta to porad a rekl bych ze i vic :'-( .Pozitivni na tom muze byt pouze to ze mi takhle postupne asi vymeni cely motor :-) .A jeste jedna vec.Zjistil jsem ze nemam pravou predni poklici.Buh vi kde se ztratila :'-( -
« Re: Re: Re: Zdravím pesimistu DIMa
Když jsme u té únikové zóny : počinem roku a možná i století bylo, když tam v době, kdy se rozhodlo o přednosti chodců na přechodech, udělal někdo " přemýšlivý" na samotném začátku toho únikového pruhu označený přechod pro chodce se zebrou !! Představa, že řidič rozběsněného kamionu s hořícími brzdami se konečně dostane k odbočce do toho pruhu......a tam přechod a na něm upřednostněný chodec ........:-)) Trojpruh ?? Včera jsme si všiml že náklaďáky tam nesmí nahoru předjíždět........škoda, že si toho oni nevšimli taky...... :-) -
« Re: Re: Zdravím pesimistu DIMa
Čau Petr T.,
jo,ten únikový pruh tam je,ale nepřál bych DIMovi aby tam skončil.
To by si asi připadal jak na DAKARU,ale na to zase nemá auto. >:D
Ale občas z něj tahají nějaký kamion.Dřív,když tam nebyl,tak to ty kamiony zastavovali až na křižovatce dole,o tu kamenou zeď.
To bylo podstatně horší a víc smrťáků.
Ale to už je dávno,od té doby už jezdí všichni kamioňáci
ohleduplně. :x
Ciao Laďa -
« Zdravím pesimistu DIMa
čau DIMe,
nevím jak to vypadá přes Mohelničák,ale pokud Tě sundá nějaký rozbruslený kamion,tak jediný místo kam budeš moc dát svoje Mondeo bude vrakáč,a nepomůže Ti ani vychytaný motor 2,2 TDCi. :D
Nevím jak dobře to tam znáš,ale někdy se z té dvouproudovky od Moravské stává tříproudovka. :x Bacha na to :!:
Ciao Laďa -
« Zdravím pesimistu DIMa
čau DIMe,
píst by měl být opravený do pátku,já si ale myslím že se to nestihne. :-(
Chtěl jsem přes víkend na lyžovačku,ale asi mám smolíka. :-(
Celkem dost mi to auto chybí. :-(
Neboj se ,dám Ti vědět jestli je vše O.K. >:D nebo ne :x .
Jenom si v duchu říkám,ať nedojde na Tvoje slova. >:-[]
Ciao Laďa -
« Palivový filtr
to ruman:
Taky si myslím že je to DELPHI,teď jsem se byl podívat v garáži,mám tam jeden ležet, je celý stříbrnošedý(hliník),na boku je velkým písmem napsáno
DELPHI a nad tím malým písmem Ford.Ale zjistíš to snadno,odpoj hadici od přívodu,odvodu a přepadu k filtru a když s tím filtrem pootočíš,tak tam bude napsán výrobce.Akorát bacha na hadice,až to budeš dávat zpět ať nepřehodíš přívod a odvod,přepad ze vstřikovačů má menší průměr.Jinak to není nic složitého. :-!
Jinak Rašíno je dobrý servis - předpokládám Brno >:D
Ciao Laďa -
"-- skrytý --" 17.01.06 14:37
« Re: Uklidním Tě
Ja mam měněnej pal. filtr před 4000 km..dělali to ve Ford Rašíno..je tam ale jinej filtr, než tam byl..ten předtím měl tmavou barvu, ten nynější je bez jakekoliv barvy-povrch asi hlinik..bez napisu(pohled zvrchu)doufám, že mě tam nedali něco, co neměli... -
« Re: Krach 2,2TDCi?
No, Laďo a Petře, 2,2 TDCi přece už MUSÍ být vychytaný, protože po těch mých zkušenostech by už do stejných problémů šel jenmom * !! :-)) A to přece o mně nikdo říct nemůže !!!!!!!!.....Mimochodem když jsme u těch * :
Říká manželka manželovi: "Ty seš takovej *, že kdyby se uspořádalo
> mistrovství světa všech *, tak ty budeš
> stoprocentně druhej!!!" "Proč druhej?" ptá se manžel. "Protože seš
> takovej *, že bys to ani nevyhrál!!!" -
« Re: Ještě k tomu aditivu
čau,
tak takhle jsem se dlouho nepobavil,při představě jak DIM
za týden píše,že má nějaký problém s vychytaným 2,2 TDCi. >:D >:D
To by sis ale pěkně nadělal do bot,DIMe že? :-(
Ale DIMe nic ve zlém :D,souhlasím s Tebou,že pokud si koupím auto,
a stane se mi problém (vstřikovače atd.),zajedu do servisu,auto je v záruce,tak by Ti ten náhradní díl měli vyměnit bezplatně bez ohledu na to,jestli tankuješ u Petra nebo Pavla.
Jenže realita je jiná a jak napsal Petr T,život bývá někdy těžkej. :'-(
Koncem týdne bych měl mít spravené auto,takže dám vědět co na to kontrolka žhavení >:D
Ciao Laďa -
« Re: Re: Re: Nestrašíš
....a tak by to asi mělo být . Jestliže je díl v záruce tak by se za mě měl bít ten výrobce, který výrobek na český trh pustil !! Proto si myslím, že ani jedna strana nemá svědomí úplně čisté...........a pak na to doplatí stejný chudák, jako jsem byl já.....Zaplaťpámbuh že firemně, ještě kdyby to mělo být z mé už tak dost zdaněné kapsy...... -
"-- skrytý --" 16.01.06 13:52
« Re: Re: Nestrašíš
................čirou náhodou vím, že se k tomu třeba Japonci staví úplně jinak - ti berou i tato rizika v úvahu ne po technické ale po ekonomické stránce - tzn. v záruce zdrama vymění vše, i když dobře vědí, že zákazník VĚDOMĚ tankuje podezřelou naftu.
No jo!!! Ale záruka jednou skončí a stejně tomu nikdo neuteče - problémy se jakoby je odkládají!!!
Jediným řešením je skutečně OMASTIT TVRDĚ pumpaře zlatokopy. Když to šlo v Belgii (12% na 2%), musí to jít i u nás.
Jinak Ford se odvrací od některých značek, od Bosche a od Delphi k japonskému Densu. Také Siemens si vede celkem doře myslím.
NAKONEC JAPONEC!!! :D -
« Re: Nestrašíš
............... a znovu čistě zákaznicky by mi to mělo být úplně jedno. To auto se tady prodává = je tady homologováno = musí být schopno fungovat tady v těch podmínkách. Já jsem v původní záruce vůbec nic neporušil a stejně jsem utřel. Všichni se tvářili jako neprůstřelní - ARAL i FORD. ( A to mělo MONDEO na víčku napsáno, že doporučuje ARAL !! :-))) A podle mě jim to u Fordu nakonec i docela vyhovuje. Když už neví kudy kam, vytáhnou zkušebnu a špatnou naftu a vodu v nádrži..........a i kdyby tam nebyla, tak já u toho rozebírání nejsem... Znovu se mi chce říct : jestliže je problém vody v nádrži, tak ji má odstranit výrobce, já chci jenom jezdit a mít záruku.........Já vodu nijak nezkontroluju.
To je jako s elektrospotřebiči : v noci jsou v síti běžně napěťové výkyvy a to především do plusu. V podstatě tedy by člověk neměl šanci reklamovat jakýkoliv spotřebič. Přišli by měřiči, namonitorovali síť......a nazdar !! -
"-- skrytý --" 16.01.06 13:05
« Nestrašíš
Nazdárek DIMe,
tentokrátn se s Tebou zcela ztotožňuji. Ze zákaznického hlediska máš zcela pravdu.
Pravdou ovšem je, že Ford nelže. Když si projdeš statistiky poruchovosti a rozborů nafty zjistíš že:
- poruchovost systémů vstřikování nafty v záp. EU je 3x až 4x nižší
- počet špatných vzorků v ČR je až 5x vyšší než v záp. EU. (Např. v Belgii se pohybují na úrovni 1-2% z odebraných vzerků, v ČR to kolísá mezi 5 až 15%)
Tato korelace je vskutku zajímavá.
Všechno je to o "pumpařích - zlatokopech". V průměru totiž bereš nekvalitní naftu 1 x za 10 tankování. Pokud pojedeš k značkovým pumpám, snížíš riziko 2x až 3x, ale stejně nakonec tu špatnou naftu někdy někde vezmeš. A je to.
Nezničitelné systémy vstřikování nafty se prostě vyrobit nedají. -
"-- skrytý --" 16.01.06 13:00
« Bez nadpisu
Dnes jsem se objednal do servisu.Vymenit hadicku >:D a pak postezovat si na rachtani viz. moje pazvuky nize.Zjistil jsem ze je to opravdu slyst stale vice a hlavne......nejen kdyz pridam plyn ale kdyz ho v urcite poloze drzim.Ta poloha ma pomerne maly rozsah.Tak jsem zvedav na diygnozu od "lékařů" ve Fordu -
« Re: Uklidním Tě
Ahoj Petře , předpokládám , že zase napíšeš že zase zbytečně straším........tak už se předem omlouvám :-)).
S těmi aditivy a kvalitní naftou je to ale pro mě nepřijatelné.
Aditiva mi prodejce vysloveně zakázal a poukazoval na záruční podmínky !! Nehledě k tomu, že opravdu nemíním kupovat a hlavně tahat s sebou pořád nějakou další láhev nebo lahvičku , která se mi bude povalovat v kufru jako už teď mnoho jiných nesmyslů, budu ji muset mít pořád někde po ruce při dlouhých cestách na dovolenou a pod. Pokud si v dnešní době koupím auto v ceně skoro milion, předpokládám, že budu prostě jezdit a že všechna rizika spojená s čímkoliv už za mě odstranili konstruktéři a technici tak renomovaného světového výrobce aut jako je FORD.
Skutečnost je však jiná. FORD všechno svedl na českou naftu.........
A když říkáš kromě aditiv KVALITNÍ naftu, tak já fakt nevím, kde ji mám teda jako na cestách hledat ??!! -
"-- skrytý --" 14.01.06 16:20
« Uklidním Tě
To or: Pokud pokužíváš aditiva&kvalitní naftu, nic Ti nehrozí.
Ten problém s tím senzorem jsem taky měl. V hustém lijáku jsem vyjížděl na Motolský kopec v Praze a nahoře to chcíplo. Tak jsem asi 20x startoval až to naskočilo. Druhý den už jsem nenastartoval, odtah, výměna senzoru. Jenže můj servis už se vyzná tak mne nestrašil se vstřikovači (a já bych se nedal ha ha ha).
Série problémových čerpadel byla vyměněna do roku od zahájení prodeje 2,0 TDCi.
Hlídej si výměny filtru, max 30000 ať Ti kdo řekne cokoli. NIKDY nedávej noname!!!! Viděl jsem na vlastní oči auto se zničenými vstřikovači a palivovým filtrem polské značky FILTRON. Najel 60000 km a vstřiky v čudu. Takže: POUZE ORIGINÁL Ford/Motorcraft nebo originál DELPHI HDF924 - tento filtr je dodáván spol. Delphi do Fordu a ten si ho pouze přetiskne/přebalí. Zdravím. -
« Re:
to or:
čau chlape,
tak koukám,že všeobecná diagnozá při jakémkoliv problému Ford Mondeo
TDCi 96 kW r.v. 2002 jsou vstřikovače,hlavně tedy u autorizovaného servisu. >:D
Mám taky 12/2002 TDCi 96 kW,mám teď auto v servisu (prasklý píst - viz články dole),no a než se na to přišlo,tak to samozřejmě byly vstřikovače,čerpadlo atd.No a ceny těchto oprav jsou dnes už opravdu někde jinde.
Ciao Laďa -
"-- skrytý --" 13.01.06 17:03
« Bez nadpisu
Hadička není takový problém,pokud se tedy neprodře , že ? >:-[]
Před 14 dny jsem po jízdě z kopce a brzdění motorem asi 2-3 km (-7 C) nemohl nastartovat . V domnění, že došlo k zamrznutí nafty (nepoužívám aditiva),jsme se nejdříve pokoušely ji ohřát,ovšem bez úspěchu . :?: Po kontrole s bývalým mechanikem Fordu(asi vstřikovače-60-70t.oprava) a pročítání Vašich přispěvků :roll: autorizovaný servis raději NE,byla v neautorizovaném servisu zjištěna závada:vadný snímač volnoběžných otáček - na 90% . Po výměně motor vypadá, že je v pořádku. Navíc už používám aditiva a vyměněn palivový filtr.
Mondeo 2.0 TDCi 96kw v provozu od 12/2002, já ho mám od 11/2003 . Ale najeto 85t.km a nevím,zda nebude problém s palivovým čerpadlem(nebo
už byl ???) Doufám, >:D -
« Re: Re: Zářez
A nejvíce mě štve, že ti slavní autorizovaní servismeni nemají kousek té izolačky aby to v tichosti postupně všem při garancích zalepili.Kolik už jich máme ?? Nenapíšem to potom na FMC ?? :-)) A pořád nevím, co hrozí když to praskne, protože nevím co to je :-( -
« Bez nadpisu
POdle těch fotek už tam ta hadička u modelu 2005 není. Já mám ještě 2,2 2004 a tam to je :-), a předtím tam byla u 2,0 2002 taky. U benzínů nevím. Na těch fotkách od Jenyka je to velmi dobře vidět, hadička je černá, gumová , měkká, zatočená dolů. Nevíte co to vlastně je ??
Laďo, taky držím palce. -
« Re: Píst
Čau Petr T.,
taky doufám,že už začnu konečně jezdit a bude po problémech.
Taky mě už nebaví čekat každé ráno na manželku (teď ji vozím do práce Tranzitem)až se vyšlechtí,a věř mi ,že to čekání je opravdu hodně dlouhé. >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Dík za podporu. :-)
Ciao Laďa -
« Re: DIMe, už to přeháníš!!!
Čau Petr T. a DIMe,
tak mi to nedalo a jel jsem se podívat do servisu ne ten můj píst.
Ten píst má prasklinu od čepu,až po horní hranu pístu,pak to pokračuje přes vrch pístu asi tak do poloviny.No a na té horní straně,je v tom nejslabším místě ještě propálený.Podle mě je to vada materiálu,asi to vyráběli v pátek a všichni už spěchali domů >:D
Servisman se mě ptal,jestli když to ráno nastartuji,tak jestli tomu motoru hned dávám,protože vedle mě stála AUDI A6 s úplně stejně prasklým a propáleným pístem.Borec se přiznal,že po nastartování to hned pořádně honí,což ale můj případ není.Někdo se tady taky ptal,jestli ta výměna pístu jde udělat spodem.Ja mam teda celý motor venku,hlava je sundaná,ještě jsem jim říkal,ať se podívají i na ty ostatní písty,jestli jsou v pořádku.Dnes mi poslali zprávu,že ostatní písty vypadají O.K. no a co se týká ceny opravy tak je to 12 500,- + DPH za materiál plus práce. :-(
Ciao Laďa -
"-- skrytý --" 11.01.06 21:17
« Re: hledane misto
.... no tak jeste jednou i s popisem mista foceni.
Ja tam misto toho stribrneho "hrnicku" s vyvedenou hadickou, mam tu
cernou hranatou krabicku s tahlem a srouby - zitra jeste vyfotim pohled shora.
Janyk: ..a co to je za motor a rok vyroby? Neni to nahodou 2,0TDCi a jeste starsi rocnik? Muj pripad je 2,2 TDCi 2005 - Euro4.
pro zobrazeni klik na sede klikaci FREE:
[odkaz] -
"-- skrytý --" 11.01.06 16:30
« Re: Re: Re: zarezy na hadicce
Tak me pujcil fotak kolega - jedine misto kde by neco hrozilo, je to co jsem vyfotil (viz odkazy dole), ale tam je to vyreseno tou prichytkou, na ten tlustsi kabel, co jde spodem. I kdyz s nim cloumam jak chci, k mechanickemu opreni o plast kryjici motor, nemuze v tomto pripade dojit. Je to to misto o kterem mluvite? Nebo je to jinde?
Info k prohlednuti foto: otevrete link v novem okne a kliknete na sede klikaci policko v tabulce FREE.
[odkaz]
[odkaz] -
« takze nic
tak vcera bolo podozrenie na vnikanie vzduchu do palivoveho systemu. dnes rano auto spolahlivo triaslo auto dalej. >:-[] takze nic!
fakt neviem co dalej robit. vsetci ktori ho videli sa zhodli, ze to nie je normalne a pri ozaj studenom motore ide pravdepodobne len na tri valce. teraz hovoria, ze by to mohlo byt palivove cerpadlo. ale samozrejme to nevedia na 100%. Do........................... -
"-- skrytý --" 10.01.06 09:46
« DIMe, už to přeháníš!!!
To DIM, to Laďa
DIMe, neblázni!
Proto, že kdysi u Fordu měnili z neznalosti všechno co jim přišlo pod ruku nemusíš tady lidi bláznit se svojí fixní ideou. :x
- proč neměnit vysokotlaký zásobník:
je to kus železa osazený senzorem tklaku v railu (prakticky nikdy se neporouchá, jen při bouračce)
- proč neměnit čerpadlo:
protože všechna poruchová již byla vyměněna dávno v záruce a jinak jsou to nyní držáky, navíc se v případě poruchy levně opravují
- proč neměnit vstřikovače (u Ladi - protože propálil píst dříve než zničil vstřikovače)
Tak klííííííííííííííd, chlape! :roll:
Jinak zítra jdu na první garančku, kolik vás to zhruba stálo a co vám dělali? Něco nad rámec kolonek v knížce? Můžem pak porovnat se západní cenou, až me zkásnou. Nic si tam nenesu, jen důvěru v profesionalitu a poctivost značkoservisu u svého prodejce. :?